فهرست:
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چکیده 1
فصل اول: کلّیّات پژوهش
مقدمه. 2
مقدمه. 3
بیان مساله. 4
اهمیت و ضرروت پژوهش... 5
اهداف پژوهش... 6
الف) اهداف کلی.. 6
ب) اهداف ویژه 6
سوالات پژوهش... 7
الف) سوال اصلی.. 7
ب) سوالات ویژه 7
تعاریف مفاهیم واصطلاحات... 7
الف- تعاریف نظری.. 7
ب- تعاریف عملیاتی.. 8
فصل دوم: ادبیّات و پیشینه پژوهش
مقدمه. 10
1- مبانی نظری پژوهش... 11
مفاهیم رهبری.. 11
وظایف رهبری.. 12
سبکهای رهبری.. 12
سبکهای مبتنی بر استفاده از اقتدار. 13
سیستمهای مدیریت لیکرت... 13
فهرست مطالب
عنوان صفحه
چگونگی پدیداری دیدگاه رهبری.. 13
مهارت مدیران کاریزماتیک و امنیت مدار. 14
ارتباطات-کارباگفتاروجنبه مکتوب زبان شناختی. 14
عناصر رهبری اثربخش 15
رهبری امنیت مدار و استراتژیک... 17
مهارت استراتژیک رهبران. 18
رهبری امنیت مدار و خدمتگزار. 20
کاربردهای رهبری امنیت مدار. 21
رفتار سازمانی کارکنان. 23
رویکردهای موثر رهبری بر توانمندسازی کارکنان. 25
بهداشت در قرون باستان. 27
بهداشت در جهان اسلام. 29
سطوح بهداشت... 29
پیشگیری سطح اول. 29
ارتقای بهداشت... 29
حفاظت ویژه در مقابل وقایع بهداشتی و بیماریها 30
پیشگیری سطح دوم. 30
پیشگیری سطح سوم. 30
بهداشت عمومی.. 30
2- پیشینه پژوهش... 31
الف) پژوهش های انجام شده در داخل کشور. 31
ب) پژوهش های انجام شده در خارج از کشور. 33
نتیجه گیری.. 35
فهرست مطالب
عنوان صفحه
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
مقدمه. 37
نوع پژوهش... 37
جامعه آماری.. 37
نمونه و روش نمونه گیری.. 38
ابزار پژوهش... 38
روایی و پایایی.. 38
روش تجزیه و تحلیل داده های پژوهش... 40
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادهها
مقدمه. 42
الف) تجزیه و تحلیل توصیفی داده ها 43
ب) تجزیه و تحلیل استنباطی داده ها 49
فصل پنجم: نتیجهگیری و ارائه پیشنهادها
جمع بندی.. 56
یافته های پژوهش... 57
بحث و تفسیر داده ها 59
نتیجه گیری.. 61
محدودیت ها 62
الف) محدودیت در قلمروپژوهش... 62
ب) محدودیت های اجرایی.. 62
پیشنهادها 63
الف) پیشنهادهای مبتنی بر یافته های پژوهش... 63
ب) پیشنهادات برای پژوهشگران آتی.. 64
فهرست مطالب
عنوان صفحه
منابع
الف) منابع فارسی.. 66
ب) منابع انگلیسی.. 68
پیوستها
پیوست1: پرسشنامه. 70
پیوست2: جداول مربوط به spss. 72
تعهدنامه اصالت رساله یا پایان نامه تحصیلی.. 74
چکیده انگلیسی. 75
منبع:
منابع فارسی
- اشرفی، بزرگ.(1381). طراحی و تبیین الگوی اثر بخشی سازمان در شرایط عدم اطمینان محیطی در شرکت های ساخت کامپیوتر، تهران، دانش مدیریت، شماره 59
- ابطحی، سید حسین و مهروژان، آرمن.(1382). مهندسی روشها، تهران، قومس، چاپ اول.
- بختیاری، ابوالفضل.(1381). وبژگی های مدیر و مدرسه ی کارا و اثر بخش، فصلنامه تعلیم و تربیت شماره 32 زمستان.
- پور ابراهیم،سهراب، مرادی،محمد. (1387). فرایند رهبری استراتژیک، دانش مدیریت.
- تنعمی،محمدمهدی، ابیلی،خدایار. (سال1387). سنجش و اثر بخشی سبک رهبری مدیران، دانش مدیریت، شماره 45
- حسنپور، اکبر؛.عباسی، طیبه و نوروزی، مجتبی.(1390). بررسی نقش رهبری تحول آفرین در توانمند سازی کارکنان. فصلنامه مدرس علوم انسانی- پژوهشهای مدیریت در ایران. دوره 15 شماره 1
- خسروی نژاد، شهزاد.(1392). بررسی رابطه بین سبک مدیریت و رضایت شغلی معلمان مقطع متوسطه دختر و پسر شهرستان اندیمشک درسال تحصیلی 93-1392. کنفرانس مدیریت شیرازدی ماه.
- خوشبخت،میرزا علی.(1391).شناسایی و اولویت بندی عوامل مدیریت منابع انسانی موثر بر ارتقای کارآیی کارکنان مورد مطالعه ستاد پلیس راهنمایی و رانندگی، فصلنامه راهور،سال اول
- رضائیان، علی.(1386). اصول مدیریت بازرگانی، تهران، سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها.
- زرتشتیان، شیرین. (1387). ارتباط سبکهای رهبری تحول گرا و عملگرای مربیان بسکتبال لیگ برترکشور با انگیزش رقابت بازیکنان، رساله دکتری، دانشگاه تربیت معلم.
- سنجقی، محمد ابراهیم. (سال1379). نقش و کارکرد عوامل فرهنگی در رهبری تحول آفرین، دانش مدیریت، شماره50
- شمس وهمکاران.(1391).تاثیرمولفه های رهبری امنیت مدار بر احساس امنیت روانی کارکنان،نقش میانجی اثربخشی رهبری، فصلنامه اندیشه های نوین تربیتی،دانشگاه الزهرا،شماره4دوره9
- فرمهینی فراهانی،مولود.(1392). تأثیر برنامه بهسازی مدیریت بر اثر بخشی سبک رهبری سرپرستاران:مطالعه موردی، فصلنامه مدیریت پرستاری،سال دوم
- کمالیان، سیدوحید، اسماعیلی،حمیدرضا.(1386).رهبری کاریزماتیک، مجله دانش مدیریت.
- عابسی، کرد،باقر.(1388). شناسایی وتبیین مدل توانمندسازی کارکنان درسازمانهای دولتی ایران استان یزد. پژوهشهای مدیریت سال دوم، شماره سوم، بهار.
- صنعتی، زینب (1386)، بررسی رابطه بین آموزش های ضمن خدمت و توانمندسازی کارکنان، پایان نامه کارشناسی ارشد؛ دانشگاه نهران ؛ پردیس قم.
- معصومی میرمظفر، حسین زاده لطفی، فرهاد، شاهورانی، احمد، رشیدیان ،زهرا. (1386). بررسی علل افت تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه شهر خرم آباد در درس ریاضی، مجله ریاضیات کاربردی واحد لاهیجان، سال چهاردهم، شماره14، ص 75.
- نادری قمی، محمدمهدی.(1387). نگاهی گذرا به ولایت فقیه، قم، مؤسسه آموزش و پژوهشی امام خمینی (ره) .
- نعامی، عبدالزهرا.(1384). بررسی سبکهای رهبری و خشنودی شغلی در کارکنان شرکت فولاد خوزستان، پایان نامه جهت اخذ مدرک دکترا روان شناسی شهید چمران اهواز
ب) منابع انگلیسی
-Haris, A., & Spillane, j. (2008), "Distributed leadership through the looking glass", Management in Education,. 22(1). 31–34.
-Laub, J. (1999). Assessing the servant organization: Development of the organizationalleadership assessment (OLA) instrument. Dissertation Abstracts International, 60 (06), 308. (UMI No.733096581)
-Mazur, P. J., & Lynch, M. D. (2009). Differential impact of administrative, organizational, and personality factors on teacher burnout.Teaching and Teacher Education
-Mishel, W; Skinner, J; Rowe, G; Gork, C; Views of job satisfactionand dissatisfaction in Australian long-term care; J Clin Nurs 2008 Mar;12(2).
-Popper, M. and Mayseless O. (2003).Back to basics: applying aparenting perspective to transformational leadership. TheLeadership Quarterly,14 65.
-Wong CA, Cummings GG.(2007) The relationship between nursing leadership and patient outcomes: a systematic review.Journal of nursing management. Jul;15(5):508-21.
-www.artofleadership.blogsky.com/1390/01/23/post-2/
-www.morshedzadeh.ir/article95.html