فهرست:
چکیده فارسی
ی
چکیده انگلیسی
ک
فصل اول: کلیات تحقیق
1
1-1 مقدمه
2
1-2 بیان مسئله
2
1-3 ضرورت و اهمیت تحقیق
4
1-4 اهداف تحقیق
5
1-5 فرضیههای تحقیق
5
1-6 قلمرو تحقیق
5
1-7 تعریف مفهومی متغیرهای پژوهش
6
1-8 تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش
6
1-9 خلاصه فصل
8
فصل دوم: مطالعات نظری و پیشینه پژوهش
9
نمودار مبانی نظری فصل دوم
10
2-1 مقدمه
11
2-2 بازاریابی
11
2-2-1 تعاریف بازاریابی
11
2-2-1-2 سیر تکامل گرایش بازاریابی
12
2-2-1-3 تغییر نسل بازاریابی
13
2-3 بازار اشباع شده
15
2-3-1 بازاریابی در بازاهای فرا رشد یافته
17
2-4 مسئولیتاجتماعی شرکت
19
2-4-1 تعاریف مسئولیتاجتماعی شرکت
21
2-5 مصرفکننده به عنوان اساس مدیریت بازاریابی
22
2-2-4-1 رفتار خرید مصرفکننده
23
2-5-2 فرایندهای تصمیمگیری مصرفکننده
24
2-5-3 دیدگاههای جایگزین در مورد تصمیمگیری مصرفکننده
24
2-5-3-1 دیدگاه تصمیمگیری
25
2-5-3-2 دیدگاه تجربی
25
2-5-3-3 دیدگاه تاثیر رفتاری
26
2-5-4 فرایند تصمیمگیری خرید مصرفکننده
26
2-5-5 عوامل موثر در فرایند تصمیمگیری
29
2-6 عوامل آمیخته بازاریابی
30
2-6-1 اهمیت فعالیتهای ترفیعی
30
2-6-2 آمیخته ترفیع و تشویق
30
2-6-3 مصادیق کاربردی مولفههای آمیخته ترفیع
32
2-7 پیشینه پژوهش
34
2-7-1 پیشینه داخلی
34
2-7-2 پیشینه خارجی
35
2-8 تشریح مدل پیشنهادی تحقیق
39
فصل سوم: روش شناسی پژوهش
40
3-1 مقدمه
41
3-2 روش تحقیق
41
3-3 جامعه آماری تحقیق
42
3-4 نمونه آماری
43
3-4-1 نتایج آزمون بارتلت جهت کفایت نمونه
43
3-5 روشهای گردآوری اطلاعات
44
3-5-1 پرسشنامه پژوهش
45
3-6 متغیرهای پژوهش
45
3-7 بررسی روایی و پایایی ابزار سنجش
48
3-7-1 روایی پرسشنامه
48
3-7-2 پایایی پرسشنامه
49
3-8 روشهای تجزیه و تحلیل آماری
50
3-8-1 تحلیل همبستگی پیرسون
51
3-8-2 تحلیل رگرسیون
51
3-8-3 آزمونهای موجود در رگرسیون سلسله مراتبی
52
3-8-4 تحلیل مدل معادلات ساختاری
53
3-9 خلاصه فصل
54
فصل چهارم: تجزیه و تحلیل دادههای پژوهش
55
4-1 مقدمه
56
4-2 آمار توصیفی
56
4-3 بررسی نرمال بودن متغیرها
57
4-4 آمار استنباطی
57
4-4-1 آزمون فرضیههای پژوهش
58
4-4-1-1 همبستگی پیرسون
58
4-4-2 برآورد و آزمون مدلهای اندازهگیری
59
4-4-2-1 سنجش مدل اندازهگیری مسئولیتاجتماعی شرکت
59
4-4-2-2 سنجش مدل اندازهگیری ترفیع
62
4-4-2-3 سنجش مدل اندازهگیری تصمیمگیری خرید مصرفکننده
64
4-4-3 برآورد و آزمون مدل ساختاری پژوهش(مدل کامل)
67
4-4-3-1 نتایج حاصل از تحلیل مسیر و روابط علی میان متغیرهای اصلی پژوهش
68
4-5 خلاصه فصل
69
فصل پنجم: نتیجهگیری و پیشنهادها
70
5-1 مقدمه
71
5-2 بحث در یافتهها
71
5-3 پیشنهادهای کاربردی تحقیق
73
5-4 پیشنهادهای تحقیق برای پژوهشهای آتی
74
5-5 محدودیتهای تحقیق
74
5-6 خلاصه فصل پنجم
74
منابع و مآخذ
76
منابع و مآخذ فارسی
77
منابع و مآخذ انگلیسی
78
پیوست
82
پیوست1- خروجی نرمافزار SPSS
83
پیوست2- خروجی نرمافزار LISREL
86
پیوست3- پرسشنامه پژوهش
89
پیوست4- دستاورد پژوهش
94
منبع:
منابع و مآخذ فارسی:
اسدالهی علی، بررسی تاثیر تبلیغات تجاری بر رفتار مصرف کننده در تصمیم خرید محصولات لوازم خانگی،پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی، (1384).
حافظ نیا محمد رضا، مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی،تهران:انتشارات سمت، (1384).
دعایی حبیب اله، فتحی علی، شیخیان علی کاظم، بازاریابی سبز راهی به سوی رقابت پایدار، تدبیر سال هفدهم، شماره 173، (1385).
دولت آبادی حسین، نجف آبادی لیلا، خزائی پول جواد، کاظمی رضا، تحلیل تأثیر مسئولیت اجتماعی شرکتی بر تصویر نمادین، تصویر عملکردی و وفاداری برند. نشریه مدیریت بازرگانی، 5 (2)، 69-88.، (1392).
رمضانیان محمدرحیم، اسماعیل پور اسماعیل، تندکار هدیه، تأثیر آمیخته بازاریابی سبز بر فرآیند تصمیم گیری خرید مصرف کنندگان. نشریه مدیریت بازرگانی، 2 (5)، 79-98، (1389).
روستا احمد، ونوس داور، ابراهیمی، عبدالحمید، مدیریت بازاریابی، انتشارات سمت، (1375).
رندال ای. شوماخر و ریچارد جی. لومکس، مقدمهای بر مدلسازی معادله ساختاری، ترجمه قاسمی، وحید، تهران، چاپ اول، نشر جامعهشناسان، (1388).
سرمد زهره، بازرگان عباس، حجازی الهه، روشهای تحقیق در علوم رفتاری، چاپ دوازدهم، تهران: موسسه انتشارات اگاه، (1385).
صنایعی علی، اصول بازاریابی و مدیریت امور بازار، انتشارات پرسش، (1372).
قاسمی وحید، مدلسازی معادله ساختاری در پژوهشهای اجتماعی با کاربرد Amos Graphics، تهران، نشر جامعهشناسان(1389).
کاتلر فیلیپ، کارتاجایا هرماوان ، ستیاوان ایوان، نسل سوم بازاریابی/ از محصول به مشتری و به روح انسانی، ترجمه ایرانی حمیدرضا ، رحمتی اصغر ، انتشارات آریانا قلم،(1390).
کاتلرفلیپ، ارمسترانگ گری، اصول بازاریابی، ترجمه فروززنده، بهمن، چاپ پنجم، تهران: انتشارات اتروپات، (1383).
کیگان وارن جی، مدیریت بازاریابی جهانی، ترجمه ابراهیمی، عبدالحمید، چاپ دوم،تهران: انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی، (1383).
محمدیان محمود، ختائی امیر، رابطه میان عوامل روانی، اجتماعی و رفتار مصرف کننده سبز(حامی محیط زیست). نشریه مدیریت بازرگانی، 3 (7)، 143-160، (1390).
مومنی منصور، تحلیلهای آماری با استفاده از SPSS، تهران، کتاب نو(1386).
موون جان سی، مینور میشل اس، رفتار مصرفکننده (عوامل درونی و بیرونی)، ترجمه عباس صالح اردستانی، محمدرضا سعدی، انتشارات اتحاد-آیلار،(1390).
نائبزاده شهناز، ارزش از نگاه مشتری، مجله تدبیر، شماره 174، (1385).
هومن حیدر علی، مدلیابی معادلات ساختاری با کاربرد نرم افزار لیزرل، انتشارات سمت، چاپ اول، (1384).
منابع و مآخذ انگلیسی:
Adeolu B. Ayanwale, Taiwo Alimi and Matthew A. Ayanbimipe, The Influence of Advertising on Consumer Brand Preference, J. Soc. Sci., 10(1): 9-16. 2005
Andrew Park, “Michael Dell: Thinking Out of the Box,” Business- Week, November 24, 2004.
Bovee, Courtland L., Thill, John v., (1992), Marketing, McGraw-Hill.
Berend Wierenga & Han Soethoudt , Sales promotions and channel coordination, J. of the Acad. Mark. Sci. (2010) 38:383–397.
Baron, J. (1999).Consumer attitudes about personal and political action. Journal of Consumer Psychology, 8(3), 261-275.
Brent Stidsen, " Directions in the study of marketing," in conceptual and theoretical developments in marketing, ed. Neil Beckwith et al. (Chicago, IL: American marketing Association, 1979), 383-98.
Brown, T.J; Dacin, P.A. (1997) .The Company and the product: Corporate associations and consumer product responses. Journal of Marketing, 61(1), 68-84.
Boon, Louis E., Kurtz, D.L. (1999), Contemporary Marketing Wired, 9th ed., Dryden Press.
Caroll, A.B. (1979). A three-dimensional conceptual model of corporate performance. Academy of Management Review, 4(4), 497–505.
Carroll, A. B. (1999). Corporate social responsibility. Evolution of a definitional construct. Business & Society, 38(3), 268–295
Christopher, J. (2010). Corporate governance –A multi-theoretical approach to recognizing the wider influencing forces impacting on organizations. Critical Perspectives on Accounting, 21, 683–695.
Cone Inc. (2010). 2010 Cone Cause Evolution Study. Retrieved May 21, 2. (n.d.). Retrieved from from http://www.habitat.org/partnerships/pdf/2010_Cone_Study.pdf.
Costa, R., & Menichini, T. (2013). A multidimensional approach for CSR assessment: The importance of the stakeholder perception. Expert Systems with Applications 40, 150–161.
Dan J. Kim, Donald L. Ferrin, H. Raghav Rao. (2007). a trust-based consumer decision-making model in electronic commerce: The role of trust, perceived risk, and their antecedents. Tourism Management, 28, 1180–1192.
Dahl, Frida, Dilek, U., persson, s., (2008) purchasing of environmental friendly computers, bachelor thesis within business Administration, Jonkoping International business school.
Dann, Susan, Davidson, Chris, Mcmullan, Tony (2002), The use and acceptance of marketing in the Queensland public sector, Queensland University Of Technology.
De Cannière, M. H., De Pelsmacker, P., & Geuens, M. (2009). Relationship Quality and the Theory of Planned Behavior models of behavioral intentions and purchase behavior. Journal of Business Research , 62, 82–92.
Drucker, P. F. (1954). The practice of management. New York: Harper Perennial Publications.
Eyval, T., Sagristano, M., Trope, Y., Liberman, N., & Chaiken, S. (2009). When values matter: Expressing values in behavioral intentions for the near vs. distant future. Journal of Experimental Social Psychology, 45, 35–43.
Frank Houston, " The marketing concept: what it is and what it is not", Journal of Marketing (April 1986): 81-87
Gu, Huimin; Ryan, Chris; Bin, Li C; Wei, Gao. (2013). Political connections, guanxi and adoption of CSR policies in the Chinese hotel industry: Is there a link? Tourism Management 34 , 231-235.
Gupta, Reetika; Sen, Sankar; (2013).The effect of evolving resource synergy beliefs on the intentions–behavior discrepancy in ethical consumption, Journal of Consumer Psychology 23, 1, 114–12.
Gustave Speth, J. (2009).Doing Business in a Post-Growth Society. Harvard Business Review, September.
Hambrick, D. (1983). Some tests of the effectiveness and functional attributes of Miles and Snow’s strategic types. Academy of Management Journal, 26 (1), 05-26.
Hoch, S; Hawkins, A; Stephen, J. (september 1992). Low involvement Learning: memory without evaluation. Journal of consumer research 19 , 212-26.
Hughes, D. E. (2013). This ad's for you: the indirect effect of advertising on salesperson effort and performance. Journal of the Academy of marketing science , 41, 1-18.
Irwin, J.R; Naylor, R.W. (2009). Ethical decisions and response mode compatibility: Weighting of ethical attributes in consideration sets formed by excluding versus including product alternatives. Journal of Marketing Research, 46, 234–246.
Jones, Peter, Comfort, D., Hillier D., (2007), Marketing and corporate social responsibility within food stores, British Food Journal, Vol. 109 No. 8.
Kacperczyk, A. (2009). With greater power comes greater responsibility? Takeover protection and corporate attention to stakeholders. Strategic Management Journal, 30, 261–285.
Kang, K.H., Lee, S., Huh, C., 2010. Impacts of positive and negative corporate social responsibility activities on company performance in the hospitality industry. International Journal of Hospitality Management 29 (1), 72–82.
Karna, Jari, Hansen, Eric, Juslin, Heikki (2003), Social responsibility in environmental marketing planning, European Journal of Marketing, Vol. 37 No. 5/6
Kotler, philp, armstrong, gary (2004)principles of marketing, tenth edition, prentice-hall of India.
Kotler, P., & Lee, N. (2004). Corporate Social Responsibility: doing the most goodfor your company and your cause. New York. John Wiley & Sons.
Kotler, P. H. (2010). Polarization: Mature Market or Impoverished Market. In H. K. Philip Kotler, Marketing 3.0; From products to customers to the human spirit (p. 105). Hoboken, New Jersey: John Wiley & Sons, Inc.
Kotler, philp, Keller, K.L, Ang, S.H., Leong, S. M., Tan, Ch.T. (2006), Marketing Management: An Asian Perspective, 4th ed., Prentice Hall, Singapore.
Leea, S., Singalb, M., & Kangc, K. H. (2013). The corporate social responsibility–financial performance link in the U.S. restaurant industry: Do economic conditions matter? International Journal of Hospitality Management 32, 2–10.
Lee, Seoki; Singal, Manisha; Kang, Kyung Ho. (2013). The corporate social responsibility–financial performance link in the U.S. restaurant industry: Do economic conditions matter? International Journal of Hospitality Management 32 , 2–10.
Liberman, N; Trope, Y; (1998). The role of feasibility and desirability considerations in near and distant future decisions: A test of temporal construal theory. Journal of Personality and Social Psychology, 75, 5–18.
Lapierre, Jozee (2000), Customer – Perceived Value In Industrial Contexts, Journal of Business & Industrial Marketing, Vol. 15, No.2/3.
Luo, X., & Bhattacharya, C. (2009). The debate over doing good: corporate social performance, strategic marketing levers, and firm idiosyncratic risk. Journal of Marketing , 73 (6), 198_213.
Margolis, J., & Walsh, J. (2003). Misery loves companies: rethinking social initiatives by business. Administrative Science Quarterly, 48 (2), 268–305.
Margolis, J. E. (2007). Does it pay to be good? A metaanalysis and redirection of research on the relationship between corporate social and financial performance. Working Paper. Harvard Business School. Working Paper. Harvard Business School.
Maignan, Isabelle, Ferrell, Linda (2005), A Stakeholder Model for implementing social responsibility in marketing, European Journal of Marketing, Vol. 39 No. 9/10.
McWilliams, A., Siegel, D., 2000. Corporate social responsibility and financial performance: correlation or misspecification? Strategic Management Journal 21 (5), 603–609.
Moher, L., Webb, D., & Harris, K. (2001). Do consumers expect companies to be socially responsible? The impact of corporate social responsibility on buying behavior. Journal of Consumer Affairs 35 1, 35 (1), 45–72.
Murray, K.B; Vogel, C.M. (1997). Using a hierarchy of effects approach to gauge the effectiveness of corporate social responsibility to generate goodwill toward the firm: Financial versus non financial impacts. Journal of Business Research, 38, 141-159.
Olshavsky, R., & Granbois, D. (1979). Consumer Decision Making: Fact or Fiction. Journal of cunsomer research 6, 98.
Paek, Soyon; Xiao, Qu; Lee, Seoki; Song, Haiyan. (2013). Does managerial ownership affect different corporate social responsibility dimensions? An empirical examination of U.S. publicly traded hospitality firms. International Journal of Hospitality Management.
Pits, R., Wong, J., & Whalen, D. (1991). Consumers’ evaluative structures in two ethical situations: A means-end approach. Journal of Business Research, 22, 119-130.
Porter, M., & Kramer, M. (2006). Strategy & society: the link between competitive advantage and Corporate Social Responsibility. Harvard Business Review, 84 (12), 78–92.
Riiber Knudsen, T., Randel, A., & Rugholm, J. (2004). The Vanishing Middle Market. The McKinsey Quarterly, Number4.
Sardinha, I. D., Reijnders, L., &Antunes, P. (2011). Using corporate social responsibility benchmarking framework to identify and assess corporate social responsibility trends of real estate companies owning and developing shopping centers. Journal of Cleaner Production, 19(13), 1486e1493.
Schultz, D. E., & Block, M. P. (2011). How U.S. consumers view in-store promotions. Journal of Business Research 64, 51–54.
Singh, J., Sanchez, M. d., & Bosque, I. R. (2008). Understanding Corporate Social Responsibility and Product Perceptions in Consumer Markets: A Cross-cultural Evaluation. Journal of Business Ethics, 597–611.
Solomon, Micheal R., Stuart, Elenara W., (1997), Marketing (Real people, real choice), Prentice-Hall International Inc.
Story, Mary; French, Simon. (2004). Food Advertising and Marketing Directed at Children and Adolescents in the US. International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity , 1.
Sunil Chopra, “Choose the Channel that Matches Your Product,”Supply Chain Strategy, 2006.
Velaz, I; Sison, A.J.G; Fontrodona, J. (2007). Incorporating CSR and stakeholder management into corporate strategy: a case study of the CAN experience 2002–2006. Corporate Governance 7 (4) , 434–445.
Vong, Fanny; Wong, Ipkin Anthony. (2012). Corporate and social performance links in the gaming industry. Journal of Business Research .
Wansink, Brian; Kent, Robert J; Hoch, Stephen J. (February 1998). An Anchoring and Adjustment model of Purchase Quantity Decisions. Journal of Marketing 35, 71-81
Walsh, G., & Bartikowski, B. (2012). Exploring corporate ability and social responsibility associations as antecedents of customer satisfaction cross-culturally. Journal of Business Research .
Werther, W.B., Chandler, D., 2011. Strategic Corporate Social Responsibility: Stakeholders in a Global Environment. Sage Publications, London, UK.
Zhang, Tao; Zhang, David, (2007). Agent-based simulation of consumer purchase decision-making and the decoy effect. Journal of Business Research 60, 912–922.
Zikmund, William G., Damico, Micheal, (2001), Marketing (creating and keeping customers in an E-Commerce), South-Western college publication.
Stokes, David (2002), Marketing, 3th ed., Published by continuum.
Solomon, M. R. (2004), Consumer behavior: Buying, having and being. (6th ed.). Upper Saddle River, New Jersey: Pearson Education.
Kotler,p., Wong, v ., Saunders,j., & Armestrong, G. (2005) principles of marketing.(4th European ed.). Harlow: Pearson Education.