فهرست:
ندارد.
 
منبع:
 
 فهرست منابع
الف)منابع فارسی
-احمدی،حبیب،(1382)،روانشناسی اجتماعی،شیراز،انتشارات دانشگاه شیراز.
-ارژنگی،وجه ا...،(1382)،تاثیر راهبردی مقابله ای درکاهش تنیدگی والدین کودکان عقب مانده ذهنی وناشنوا،دانشگاه تهران.
-اصغرنژاد،فرید(1383).نیازسنجی آموزش مهارتهای زندگی در مقطع راهنمایی شهر تهران،انستیتو روانپزشکی،تهران،مرکز تحقیقات بهداشت.
-امامی نائینی،نسرین،(1379)،احساسات وهیجانات،تهران،سازمان بهزیستی کشور،معاونت امورفرهنگی وپیشگیری.
-امامی نائینی،نسرین،(1379)،ارتباطات ،تهران،سازمان بهزیستی کشور،معاونت امورفرهنگی وپیشگیری.
-امامی نائینی،نسرین،(1379)،ارتباطات درون خانوادگی،تهران،سازمان بهزیستی کشور،معاونت امورفرهنگی وپیشگیری.
-امینی خویی،ناصر؛شیخیانی،محمد؛فکوری،زهرا(1390)رابطه مهارت های مقابله ای با سلامت روان درمیان دانشجو معلمان زن،فصلنامه علمی-پژوهشی جامعه شناسی زنان،سال دوم،شماره دوم،ص103.
-آزاد،ح،(1389).آسیب شناسی روانی،چاپ یازدهم،تهران،بعثت
-آزادی،رسول ومحمد طهرانی(1392)آموزش مهارت های زندگی برهوش هیجانی با سبک مقابله ای،فصلنامه مطالعات تربیتی و روانشناسی، شماره 15.
-آقاجانی،احمد(1390)،آموزش مهارت حل مسئله به کودکان،مقاله تالیفی فصل نامه علمی-تخصصی کودک،نوجوان و رسانه،سال اول،شماره1-2 ،تابستان وپاییز،صص 80-99.
-آقاجانی،مریم،(1381)،بررسی آموزش مهارت های زندگی برسلامت روان ومنبع کنترل نوجوانان،پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه الزهرا.
-آقایی،ا؛رئیس دهکردی،ر؛وآتش پور،س،ح.(1386).رابطه خوش بینی وبد بینی با سلامت روان در افراد بزرگسال شهر اصفهان،دانش وپژوهش درروانشناسی،دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان(اصفهان)،33،130-117.
-باباپورخیرالدین،جلیل؛رسول زاده طباطبایی،سیدکاظم؛اژه ای،جواد؛فتحی آشتیانی،علی(1382).بررسی رابطه شیوه های حل مسئله وسلامت روانشناختی دانشجویان،مجله علمی-پژوهشی روانشناسی،سال هفتم،شماره 25،ص16-3.
-برکوتیس،لئونارد،(1383)،روانشناسی اجتماعی،ترجمه محمد حسین فرجاد،عباس محمدی اصل،انتشارات اساطیر.
-بقایی مقدم،گلنار؛ملک پور،مختار؛امیری،شعله؛مولوی،حسین(1390).اثر بخشی اموزش مهارت های زندگی بر میزان اضطراب ،شادی .کنترل خشم نوجوانان با ناتوانی جسمی –حرکتی،مجله علمی-پژوهشی علوم رفتاری ،دورهپنجم،شماره4،ص310-305.
-پاکدامن، شهلا وخانجانی، زینب(1391)آموزش مهارت های زندگی بر فرزند پروری ادراک شده وجمع گرایی در دانشجویان، فصلنامه روانشناسی وعلوم تربیتی،سال سوم، دوره دوم، شماره 9.
-پزشکیان ،فاطمه(1378)،بررسی شیوه های مقابله با استرس در دختران وپسران.پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تهران.
-پیرخائفی،علیرضا،(1391)،ارتباط مولفه های فراشناختی خلاقیت با سلامت روان در دانشجویان،فصلنامه علمی-پژوهشی شناخت اجتماعی،سال اول،شماره2،ص101.
-حسینی،ح؛صادقی،ا؛رجب زاده،ر؛رضازاده،ج؛نبوی،ح؛و رعنایی،م.(1390).بررسی سلامت روان در دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی وعوامل مرتبط با آن.مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان،3، 2، ص28-23.
-خوشکام،زهرا،دکتر ملک پور،مختار.دکتر مولوی،حسین(1378)،اثربخشی آموزش حل مساله گروهی    برمهارتهای اجتماعی دانش آموزان با آسیب بینایی،پژوهش درحیطه کودکان استثنایی/سال هشتم،شماره 156، 2-141.
-دیماتئو،ام رابین،(1378)،روانشناسی سلامت،ترجمه سید مهدی موسوی اصل،محمدرضاسالاری فر،مسعود آذربایجانی،اکبرعباسی،انتشارات سمت.
-رمضانی،زهره وطهماسبی، زهرا(1390)،اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر هوش هیجانی وسبک های دلبستگی،فصلنامه وپژوهش،دانشگاه آزاد واحد خوراسگان،سال سوم،شماره دوم.
-سارافینو،ا،پ،(2002).روان شناسی سلامت،ترجمه فروغ شفیعی وهمکاران،(1391)،تهران،رشد.
-سازمان جهانی بهداشت(1993)،برنامه آموزش مهارت های زندگی،ترجمه واقتباس ربابه نوری قاسم آبادی وپروانه محمدخانی(1379)،تهران،سازمان بهزیستی کشور.
- سیف،علی اکبر(1371).روانشناسی پرورشی، تهران :موسسه انشارات آگاه ،چاپ هفتم ،ص 541
-سیف،علی اکبر،(1372)،روانشناسی پرورشی،تهران،انتشارات آگاه.
-سیف علی اکبر،(1382)،روانشناسی تربیتی ،انتشارات پیام نور،چاپ دهم.
-سیف علی اکبر،(1386)،روانشناسی پرورشی نوین در روانشناسی یادگیری وآموزش،تهران،نشر دوران.
-شولتز،د؛و شولتز،س.ال.(2005).ترجمه سید محمدی.(1391).نظریه های شخصیت،تهران ،نشرویرایش.
-صولتی،سیدکمال؛ربیعی،محمد؛شریعتی(1390)رابطه بین جهت گیری مذهبی وسلامت روان،مجله دانشگاه علوم پژشکی قم،دوره پنجم،شماره سوم،ص42.
-طارمیان،فرهاد،(1378)،«مهارت های زندگی تعاریف ومبانی نظری»،مجله ژرفای تربیت،سال اول،شماره 4.
-طارمیان،فرهاد،ماهجویی،ماهیار،فتحی،طاهر،(1378)،مهارت زندگی،چاپ دوم،تهران،انتشارات تربیت.
-فیشر،رابرت(1386)،آموزش تفکربه کودکان،ترجمه مسعود رضایی مقدم وافسانه نجاریان،اهواز،رسش.
-فرگاس،پیترهیوز(1384)،روانشناسی بازی،ترجمه:کامران گنجی،تهران،رشد.
  -قاسمی،س،دلاور،ع،کریمی زارچی،م(1391)0مقایسه شاخص کلی سلامت روان زنان ومردان به شیوه  تحلیل اندازه گیری تربیتی3(10)175-159.
-قربان شیرودی،شهره؛خلعتبری،جواد؛تودار،سیدرسول؛مبلغی،نفسیه؛صالحی،محمد(1390)مقایسه اثربخشی روش های آموزش مهارت ابراز وجود وحل مساله برسازگاری وپرخاشگری دانش آموزان دختر سال اول متوسطه .
-فقیهی،ع،ن.(1384)،بهداشت وسلامت روان در آینده علم ودین،قم،حیات سبز.
-کارتلج،جی،میلیرن،جی اف(1386)ترجمه نظری نژاد،محمدحسین،مشهدآستان قدس رضوی،چاپ پنجم.
-کانر،سی کیت،جت،جولیت ال(1389)،راهنمای تشخیص ودرمان اختلال کم توجهی/بیش فعالی در کودکان وبزرگسالان،ترجمه:دکتر میرنسب،محسن،ناشر:انتشارات ارجمند،چاپ سوم.
 -کدیور،پروین(1382)،روانشناسی تربیتی،تهران،سازمان مطالعه وتدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها(سمت).
  -کلینکه ،ال. ک.(1380).مهارت های زندگی،ترجمه محمد خانی،تهران ،انتشارات سپند هنر.
-کنعانی کتمجانی،شهناز،(1382)،بررسی رابطه میان خودپنداره وپیشرفت تحصیلی دانش آموزان راهنمایی ومتوسطه استان گیلان،رشت،سازمان آموزش وپرورش استان گیلان.
-کنعانی کتمجانی،شهناز،(1384)،بررسی میزان توانمندی دانش آموزان متوسطه استان گیلان در استفاده از مهارت های زندگی، رشت،سازمان آموزش وپرورش استان گیلان.
-گاطع زاده،عبدالامیر(1390).تاثیر آموزش مهارتهای زندگی بر سلامت روان دانشجویان دختر،فصلنامه علمی پژوهشی زن وفرهنگ،سال سوم،شماره نهم،ص119-111.
-گنجی،ح،.(1388).بهداشت روانی،چاپ دهم،تهران؛ارسباران.
-گودرزی،کورش؛سهرابی،افروز؛فرخی،نورعلی؛جمهری،فرهاد(1389).اثر بخشی تعاملی هوش معنوی وآموزش مهارت های زندگی برسلامت روانی دانشجویان،فصلنامه علمی-پژوهشی مطالعات روان شناسی بالینی،سال اول،شماره اول،ص16.
-محمدخانی،شهرام؛ابراهیم زاده،ناهید(1378).راهنمای تشخیص مشکلات روانی-اجتماعی دانش آموزان،سازمان آنوزش وپرورش استان گیلان،کارشناسی مشاوره متوسطه.
-مشکی،مهدی؛غفرانی پور،فضل ا...؛ آزاد فلاح،پرویز؛حاجی زاده، ابراهیم(1378).بررسی تاثیر برنامه آموزشی با به کار گیری عزت نقس وباورهای کنترل سلامت بر ارتقای سلامت روان دانشجویان،فصلنامه علمی-پژوهشی،دوره دوازدهم،شماره 4،ص38.
-موسوی،س،.(1388).تاثیر روابط اجتماعی صمیمانه بر بهداشت روان.معرفت.18،134-113.
-موسویان،ع.(1392).بررسی وضعیت رفتارهای ارتقاءدهنده سلامت وعوامل مرتبط با آن در دانش آموزان.پایان نامه کارشناسی ارشد،آموزش پرستاری دانشگاه علوم پزشکی گیلان.
-مهری،ع؛وصدیقی،ز.(1388).بررسی سلامت روانی دانشجویان وعوامل مرتبط با آن.مجله علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی،21، 4، 304-298.
-میرویسی،لیلی(1385).آموزش مهارتهای اجتماعی درسازگاری دختران دانشجومستقر در خوابگاههای دانشجویی علوم پژشکی تهران.پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی.
-نجات،ح؛وایروانی،م.(1378).مفهوم سلامت روان در مکاتب روان شناسی.فصلنامه اصول بهداشتی،3، 166-160.
-نجفی،محمود؛بیگدلی،ایمان الله؛دهشیری، غلامرضا؛رحیمیان بوگر،اسحق؛طباطبایی،موسی(1391).نقش مهارتهای زندگی در پیش بینی سلامت روان دانش آموزان،فصلنامه علمی –پژوهشی فرهنگ مشاوره وروان درمانی،سال سوم ،شماره 11،ص116-101.
-نوری قاسم آبادی،ربابه،(1377)،مهارت حل مسئله،تهران،سازمان بهزیستی کشور،معاونت امور فرهنگی وپیشگیری.
-نوری قاسم آبادی،ربابه،(1377)،مهارت خودآگاهی،تهران،سازمان بهزیستی کشور،معاونت امور فرهنگی وپیشگیری.
-نوری قاسم آبادی،ربابه،(1377)،مهارت مقابله،تهران،سازمان بهزیستی کشور،معاونت امور فرهنگی  وپیشگیری.
-نوری قاسم آبادی،ربابه،(1377)،مهارت های اجتماعی،تهران،سازمان بهزیستی کشور،معاونت امور فرهنگی وپیشگیری.
-نوری قاسم آبادی،ر؛ریال طهماسبیان ،ک؛(تیرماه 1377).فعالیت وشیوه های مهارتهای زندگی از مجموعه آموزشی برنامه آموزش مهارت زندگی،معاونت پرورشی وزارت آموزش وپرورش ومعاونت امور فرهنگی وپیگیری سازمان بهزیستی کشور.
-نیک پرور،ریحانه،(1383)،آشنایی با برنامه آموزش مهارتهای زندگی،تهران،سازمان بهزیستی کشور،معاونت امور فرهنگی وپیشگیری.
-نیک پور،(1383).آشنایی با برنامه های مهارت زندگی،تهران ،معاونت امور فرهنگی وپیشگیری سازمان بهزیستی.
-هومن،حیدرعلی؛گنجی،کامران؛امیدی فر،احمد(1392).فرا تحلیل مطالعات اثر بخشی آموزش مهارت های زندگی برسلامت روانی،فصلنامه علمی –پژوهشی روانشناسی تحولی،سال دهم،شماره 37،ص50-39.
 
 
 
ب)منابع انگلیسی
 
-Bob,L .& Roisin,D.(2010).Using products  to support  communication skills  development: a case study for connect  format  preferences  among  postgraduate.
 
-Botvin.G .J.(2001)."complementary development  of  prevention  4 mental  health  promotion  programs  for  Canadian  children  based  on contemporary  scientific  paradigm". Canadian  journal of  journal, 44(3),7-227.
 
-Bova,    C., burwick,N.T.&Quinones,M.(2008) improving  womenS adjustment to Hiv  in ffectionResalts  of  The positive  life  skilla  workshop project,journal  of  the Associathon   of  nurses in AIDS  care , 19 (1),58-65
 
-Dreer, E,  Elliot, R,  Fletcher,  C,  Swanson, M(2005). Social  problem  solving  abilities  and  psychological  adjustment of  persons  in low vision rehabilation.R ehabilation   psychology ,89,3,232-238.
 
-Edward  c.predicting sucide ideation  in  an  adolescence  population:examining  the role  of  social  problem  solving  as  mode vator  and  a diator . persindiv  diff.2002;32;1279-91
 
-Elliot,T.R.;Shewchuk, R.M.& Richard, J.S.(1999).Caregiver  social  problem solving a bilities  and  family  member  adjustment  to  recent –onset  physical  disability.Rehabilitation  psychology,44,104-123.
 
 
-Forneris, T,Danish, S.J,Scoll  DL.Setting  goals, solving  problems  and seeking  social  support ,Pub med  adolescence ,(2007):(165):103-114.
 
-Herrman, H.,Moodie,R ., Saxena,S.(2008) Mental Health Promotion.    International  Encyclopedia of Public Health,406-418.
 
-Hedda,M., James, H.W .,& Aaron,E.T.(2010).Families with chidren who have autism sepecturm disordes.Stress and support.social scince Journa, 77,7-12.
 
-Jaffee,  W.B,  8D'zurilla,  T.J,2009. Personality, problem  solving  and  Adolescent  substance  use, Behavior  Therapy , 40,93-101
 
-La Greca,A,M.,& Stone, W,L.(1985).Behavioral In N.Schneidermax & J.T.Tapp(Eds). Behavioral medicine the biopsyhosocial 
approach.Hillsdale,NI:Erlbaum. 
 
-Mardani,A.,Daniali,M.,Mardani,S.,Khajavi,Y.(2011).Knowledge of  Life Skills and  its Relationship with Mental Health in  Iranian  University Students.European  Journal  of  social .25(4):489-505.
 
 
-McTavish,Sandra.(2000).Life Skills:Activities  for  success  and well being .New York :Lippincott  Williams  & Wilkins.
 
Monkong,L.,Pongpanich,S.,Viwatwongkasem,C.,Chantavanich,S.,Wopiromsarn,Y.,Katz, L.S.(2009).The effectiveness  of  program developed  from cognitive experiential  self-thory and life skills technique on adolescent coping with stress.Nepal Medical College journal,11(4),225-8
 
 
-Morokoff,P.J.& Gilliland,R (1993).Stress, Sexual Functioning, and marital Satisfaction.Journal of sexual Research,30,1,43-53.
 
-Picklesimer.B.K,Hooper.D.R.etal(1998)."Life skills, adolescene  and  career  choices".journal  of mental  health  counseling ,20(3),11-279.
-Rogers, K.B,(1987).Using current research  to make "good" decisions  about  grouping.NASSP  Bulletin,82,38-46.
 
 
-Selda,K & Ulku,T .(2009).Impactof autistic children on the lives of Mothers.Procedia social and behavioral scinces ,1,2374-2540.
 
-Schieve,L.A.,Blumberg,S.J.,Rice,C.,Visser,S.N.,& Boyle,C.(2007).The relationship between autism and parenting stress,pediatric,1,114-121.
 
- Torora,G.J.,& Grabowski,S.R.(1993).Principles of anatomy and  physiology(7thed).New York:Harper Collins.
 
-Turner,N.E, Macdonald,  J. &  Somercst, M .(2008).Life  skills, Mathematic  all  reasoning  and  critical thinking :Acurrical  for  prevention of problem  gambling.Joumal  of  Gambling  studies, Newyork, 24(3),PP.367-380.
 
-Victoria,  W, Karina, W, &  Rainer,K.S.(2009).The  life  skills  and program  TPSY:Positive  influences  on  school  bonding  and  prevention  of  substance  misuse .Journal  of Adolsccence ,32(6).Pp.1391-1401.
 
-wilburn  VR,   smit DE.stress,self-esteem and  suicidal  ideation  in  late  adolescents.    Adol.2005;40(157):33-45
 
-Wingert, S.(2010).Social Determinants  of Mental  Health and well-Being  Aboriginal peoplesin  Canada.Athesis  submitted in partial  Fulfillment  of  the  Requirmerts  for  the Degree of Doctor of philosophy.The  university of  philosophy. The  university  of  westeren  Ontario.London,ontarrio,canadn.
 
Wu,T.f.;custer,R.L.&Dyrenfurth,m.(1996).Technological  and  personal –
Problem  solving   styles ;is  ther  a  difference ?jornal .F tech nology  education,7.2
 
-Ramesht,M.,Farshad,C.(2009) Study of  Life skills truining in prevention  of drug  abuse in student.Third seminar of  students mental health.