پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل

مشخص نشده 2 MB 26678 83
مشخص نشده مشخص نشده مهندسی کامپیوتر
قیمت قبل:۶۴,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه رشته مهندسی کامپیوتر

    سال 1386

    چکیده

    سیستمهای کامپیو تری در مدت زمانی که وارد جامعه ما شده اند جای خود را در میان افراد جامعه باز کرده اند.همچنین جامعه نیز نیاز به این سیستمها را احساس کرده است تا بتواند با این  سیستمها  کارها را روند سریع تر انجام دهد.سیستمهای کامپیوتری نیز نرم افزارهای پیشرفته تری را طلب می کنند،از این رو بر ماست که با ساخت نرم افزارهای لازم این نیازها را برطرف کنیم.

    سیستم رزرو هتل نیز می تواند یکی از این نرم افزارها باشد تا بتواند قسمتی از این نیازها را برطرف کند.از طرفی برای تولید این نرم افزارها نیاز به دانستن زبانهای برنامه نویسی می باشد که زبان برنامه نویسی ویژوال استودیو دات نت  نیزیکی از این زبانها می باشد که با فرا گرفتن مهارتهای لازم در این زبان می توان به سادگی نرم افزارهای مورد نیاز را تولید کرد.دانشکده ها نیز موظف می باشند که در مورد اجرای پروژه ها سخت گیر باشند و دانشجوها نیز باید بتوانند پروژه خود را پیاده سازی نمایند.مدرس دانشکده نیز می تواند در مورد ساختار برنامه و همچنین در مورد چگونگی برنامه نویسی دانشجو را راهنمایی کند تا دانشجو هم سریع تر و هم بهتر به جواب برسد.  

    سیستم رزرو هتل برای رزرو و پذیرش مسافر در هتل می باشد.این سیستم برای رزرو اینترنتی و همچنین پذیرش مسافر می باشد که دارای امکاناتی از قبیل رزرو اینترنتی مسافر، پذیرش حضوری مسافر، حذف مسافر از لیست مسافران، جستجو در میان مسافران و جستجو در میان کارکنان هتل و جستجو در میان سرویسهای هتل ، گزارش از لیست مسافران موجود در هتل  و گزارش از کارکنان هتل، و امکاناتی از قبیل امکان ویرایش کردن و تصحیح کردن اطلاعات مسافران و کارکنان و ...می باشد.

    مقدمه

    جمع آوری مطالب واطلاعات لازم

     برای جمع اوری اطلاعاتی در مورد سیستم رزرو هتل به چندین هتل مراجعه نمودم و توانستم اطلاعاتی در مورد سیستم رزرو هتل از طریق صحبت کرن با کارکنان محل و همچنین دیدن امکانات و برنامه های نصب شده و در حال اجرا بدست بیاورم.همچنین با مراجعه به وب سایت هتل توانستم چند رزرو اینترنتی نیز را انجام دهم و بعد با همکاری مسئولان هتل چگونگی پذیرش مسافر را از نزدیک و به صورت عینی مشاهده نمودم. همچنین  به جز این موارد توانستم درهنگام مراجعه چند مسافر برای پذیرش مراحل پذیرش مسافر را از نزدیک مشاهده کنم و در مجموع اطلاعات بسیار مهمی در مورد مسئله مورد تحقیق بدست آورم.ازجمله فیلدهایی که در مورد مسافران باید داشته باشیم تا بتوانیم یک بانک اطلاعاتی مناسب طراحی کنم.

    از موارد دیگر که باید گفته شود این است که با دیگر قسمتهای برنامه نصب شده درهتل نیز آشنا شدم و در واقع امکانات جانبی نرم افزار را نیز مشاهده نمودم.

    هچمچنین توانستم نشانی شرکت ایجاد کننده نرم افزار را پیدا کنم و با مساعدت یکی از مسئولین آن شرکت توانستم با مسئول طراحی بانک صحبت کنم و اطلاعات خوبی بدست آورم. در مجموع با اطلاعات جمع آوری توانستم تا حدودی بتوانم مسئله را بیشتر مورد ارزیابی قراردهم.سپس با توجه به اطلاعات بدست آمده   طراحی ساختار نرم افزار را شروع کردم و بعد از طراحی شروع به برنامه نویسی نمودم.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    تعریف پروژه

    دراین پروژه موارد زیر از دانشجو طلبیده می شد:

    1- سیستم توانایی رزرو اینترنتی و پذیرش مسافر را دارا باشد.

    2-این سیستم دارای انواع گزارشها از مسافران و کارکنان باشد.

    3- سیستم توانایی جستجوهای بر اساسهای مختلف از مسافران  را داراباشد.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    زبان برنامه نویسی و بانک اطلاعاتی مورد استفاده

    زبان برنامه نویسی این سیستم ویژوال استودیو دات نت می باشد که از ترکیب ویژوال استودیو بیسیک دات نت و ویژوال استودیو ASP.NET  استفاده شده است.

    بانک اطلاعاتی مورد استفاده در این نرم افزار SQL SERVER 2000 می باشد که از نسخه Microsoft SQL Enterprise Manager

    ساخت Microsoft Corporation  و نسخه 8 آن در این نرم افزار استفاده شده است.

    این سیستم بر روی انواع سیستم عاملهای ویندوز 98 انگلیسی و عربی، ویندوز me، ویندوز2000، ویندوزxp و... قابلیت نصب واجرا را دارا می باشد.از لحاظ سخت افزاری نیز این برنامه بر روی پنتیوم های 133 به بالا به همراه 8 مگابایت رم قابلیت اجرا را دارا می باشد.

     

     

     

     

    ساختمان و شرح عملکرد نرم افزار

    شرح بانک اطلاعاتی

    نام بانک مورد استفاده در این نرم افزارhotel  می باشد که دارای 5 جدول است. اسامی این جدول ها عبارتند از:

    Employee,Reservation,Reception,Room,Service

    این بانک دارای 5 جدول می باشد که شکل آن را در زیر مشاهده می کنید.

    جدول Employee

    این جدول برای ذخیره اطلاعات مربوط به کارکنان هتل می باشد.شکل آن را در زیر می توانید مشاهده کنید.

    جدول Employee  با سیزده فیلد با نام های ssn,fname,lname,fathername,shcode,addr,tel,mobile,age

    ,task,salary,username,passwordاست که حال به شرح این فیلدها می پردازیم.

    Ssn : این فیلد حکم کلید این جدول را در اختیار دارد. نوع داده مورد استفاده آن Int و طول آن 4  می باشد.

    Fname: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره نام کوچک کارمند مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Charو طول آن 10  می باشد.

    Lname: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره نام بزرگ کارمند مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Charو طول آن 10  می باشد.

    Fathername: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره نام پدر کارمند مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Charو طول آن 10  می باشد.

    Shcode: این فیلد همانطور برای ذخیره شماره شناسنامه کارمند مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Int و طول آن 4  می باشد.

    Addr: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره  آدرس  محل سکونت کارمند مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن NChar و طول آن 10  می باشد.

    Tel: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره شماره تلفن خانه کارمند یا آشنایان نزدیک او مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Int و طول آن 4  می باشد.

    Mobile: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره شماره موبایل کارمند مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Int و طول آن 4  می باشد.

    Age: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره سن کارمند مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Int و طول آن 4  می باشد.

    Task: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره وظیفه کارمند در هتل یا سمتی که کارمند در هتل دارا می باشد مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Charو طول آن 10  می باشد.

    Salary: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره میزان حقوق دریافتی  کارمند مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Int و طول آن 4  می باشد.

    Username: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره نام کاربری کارمند برای ورود به برنامه هتل مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Charو طول آن 10  می باشد.

    Password: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره کلمه عبور کارمند برای ورود به برنامه هتل مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Charو طول آن 10  می باشد.

    جدول RECEPTION

    این جدول برای ذخیره اطلاعات مربوط به مسافران هتل می باشد که به صورت حضوری برای پذیرش اتاق مراجعه نموده اند.

    شکل آن را در زیر می توانید مشاهده کنید.

    جدول Reception  با هفده فیلد با نام های Receptioncode,fname,lname,fathername,shcode,Codepass,Originall,Roomkind,Roomnumber,Roomno,Tel,Mobile,Age,

    Destination,Flightno,Inputdate,Outputdate

    است که حال به شرح این فیلدها می پردازیم.

    Receptioncode: این فیلد حکم کلید این جدول را در اختیار دارد. نوع داده مورد استفاده آن Int و طول آن 4  می باشد.

    Fname: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره نام کوچک مسافر مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Charو طول آن 10  می باشد.

    Lname: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره نام بزرگ مسافر مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Charو طول آن 10  می باشد.

    Fathername: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره نام پدر مسافر مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Charو طول آن 10  می باشد.

    Shcode: این فیلد همانطور برای ذخیره شماره شناسنامه مسافرمورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Int و طول آن 4  می باشد.

    Codepass: این فیلد همانطور برای ذخیره شماره پاسپورت مسافرمورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Int و طول آن 4  می باشد.

    Originall: این فیلد همانطور برای ذخیره مبدا اصلی یا شهر و کشور قبلی مسافرمسافرمورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Charو طول آن 10  می باشد.

    Roomkind: این فیلد همانطور برای ذخیره شماره پاسپورت مسافرمورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Charو طول آن 20  می باشد.

    Roomnumber: این فیلد همانطور برای ذخیره تعداد اتاقهای خواهان  مسافرمورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Int و طول آن 4  می باشد.

    Roomno: این فیلد همانطور برای ذخیره شماره اتاق مسافرمورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Int و طول آن 4  می باشد.

    Tel: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره شماره تلفن مسافر یا آشنایان نزدیک مسافر مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Int و طول آن 4  می باشد.

    Mobile: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره شماره موبایل مسافر مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Int و طول آن 4  می باشد.

    Age: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره سن مسافر مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Int و طول آن 4  می باشد.

    Destination: این فیلد همانطور برای ذخیره مقصد نهایی مسافرمورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Charو طول آن 10  می باشد.

    Flightno: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره شماره پروازمسافر مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Int و طول آن 4  می باشد.

    Inputdate: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره تاریخ ورود مسافر مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Datetime و طول آن 8  می باشد.

    Outputdate: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است برای ذخیره تاریخ خروج مسافر مورد استفاده قرار می گیرد. نوع داده مورد استفاده آن Datetime و طول آن 8  می باشد.

    جدولSERVICE

    این جدول برای ذخیره اطلاعات مربوط به سرویسهای هتل می باشد.

    شکل آن را در زیر می توانید مشاهده کنید.

    جدول Service  با چهار فیلد با نام های Serviceno,Servicename,Price,Daterecption

    است که حال به شرح این فیلدها می پردازیم.

    Serviceno: این فیلد حکم کلید این جدول را در اختیار دارد.نوع داده مورد استفاده آن Int و طول آن 4  می باشد.

    Servicename: این فیلد حکم نام سرویس را دراین جدول در اختیار دارد. نوع داده مورد استفاده آن Char و طول آن 10  می باشد.

    :Price این فیلد همانطور که از نامش مشخص است تعیین کننده قیمت و بهای سرویس است. نوع داده مورد استفاده آن Int و طول آن 4  می باشد.

    Daterecption: این فیلد همانطور که از نامش مشخص است تعیین کننده تاریخ پذیرش سرویس است. نوع داده مورد استفاده آن Datetime و طول آن 8  می باشد. 

  • عنوان............................................................................3
    چکیده............................................................................4
    فهرست مطالب..................................................................6
    فهرست شکل ها................................................................7
    مقدمه.............................................................................9
    تعریف پروژه.................................................................11
    زبان و بانک اطلاعاتی مورد استفاده......................12
    ساختمان و شرح عملکرد نرم افزار........................................13
    پیشنهادات......................................................................27
    خلاصه و نتیجه گیری....................................................................28
    ضمیمه 1..................................................................................29
    راهنمای کاربر............................................................................29
    ضمیمه 2..................................................................................55
    سورس برنامه.............................................................................55


موضوع پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, نمونه پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, جستجوی پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, فایل Word پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, دانلود پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, فایل PDF پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, تحقیق در مورد پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, مقاله در مورد پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, پروژه در مورد پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, پروپوزال در مورد پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, تز دکترا در مورد پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, پروژه درباره پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, گزارش سمینار در مورد پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل, رساله دکترا در مورد پایان نامه طراحی سیستم رزرو و پذیرش در هتل

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی چکیده : مقدمه:سیستم اطلاعات بیمارستانی یکی ازعوامل موثربرمدیریت دانش سازمانهای مراقبت های بهداشتی ودرمانی می باشد، این پژوهش باهدف تعیین تاثیر کاربردسیستم اطلاعاتی بیمارستان برمدیریت دانش مدیران در بیمارستانهای آموزشی - درمانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان انجام گرفته است. روش بررسی: این پژوهش کاربردی از نوع توصیفی- ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی چکیده : مقدمه:سیستم اطلاعات بیمارستانی یکی ازعوامل موثربرمدیریت دانش سازمانهای مراقبت های بهداشتی ودرمانی می باشد، این پژوهش باهدف تعیین تاثیر کاربردسیستم اطلاعاتی بیمارستان برمدیریت دانش مدیران در بیمارستانهای آموزشی - درمانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان انجام گرفته است. روش بررسی: این پژوهش کاربردی از نوع توصیفی- ...

جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران – گرایش سازه چکیده: موضوع تحقیق حاضر بررسی سطح عملکرد و میزان دقت روش های مبتنی بر تحلیل استاتیکی غیر خطی و نیاز مقاوم سازی ساختمانهای فولادی با سیستم دوگانه قاب خمشی با مهاربند ضربدریو مهاربند 7 شکلهمگراطراحی شده با آیین نامه 2800 زلزله ایران(ویرایش سوم) به وسیله دستورالعمل بهسازی لرزه ای ساختمانهای موجود بر اساس هدف بهسازی مورد نیاز ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" رشته مهندسی عمران گرایش سازه چکیده : یکی ازروش های مقاوم سازی ساختمان در مقابل بارهای جانبی استفاده از سیستم بادبندی (همگرا یا واگرا) می باشد. کاربرد روزافزون مهاربندهای فولادی برای مقابله با نیروهای زلزله ایجاب می‌کند که عملکرد لرزه‌ای این نوع سیستم‌ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد. شکل متداول بادبندهای همگرا مشکلات زیادی در تامین ...

پایان نامه یا رساله برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات گرایش سیستم های اطلاعاتی پیشرفته چکیده[1] فارسی تجارت الکترونیکی به عنوان یکی از مهمترین جنبه های نوآوری در انجام فرآیندهای کسب و کار، توسط سازمان ها و شرکت­های زیادی در سطح جهان به کار گرفته شده است. شرکت های کوچک و متوسط نیز به عنوان بخش عمده اقتصادی هر کشوری، نقش اساسی در بهبود و ارتقاء شاخص های ...

پايان نامه کارشناسي ارشد مديريت بازرگاني گرايش بازاريابي تابستان  1391 چکيده با ظهور پديده هايي نظير تجارت الکترونيکي و کسب و کار الکترونيکي که روش­هاي کار آمد در زمينه افزايش مع

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی- گرایش بازاریابی چکیده امروزه فناوری اطلاعات بر تمامی حوزه های مختلف زندگی و محیط کسب و کار تاثیر گذار بوده و موجب تحول ، تسریع و تسهیل امور شده است . این تاثیر بر صنعت گردشگری بعنوان یکی از اشتغالزاترین صنایع دنیا نیز کاملا مشخص است . یکی از ساده ترین راه هایی که می توان توسط آن میزان گردشگران داخلی وخارجی را ...

پايان نامه مقطع کارداني رشته کامپيوتر سال 1383 چکيده مؤلف هوش مصنوعي دانش ساخت ماشين ها يا برنامه هاي هوشمند است تعريف ديگري که ازهوش مصنوعي مي توان ارائه داد به قرارزيراست : هوش مصنوع

پايان نامه مقطع کارشناسي رشته کامپيوتر سال 1386 در اين پروزه بسيار سعي شد، تا از يکي از متدولوژي هاي توليد نرم افزار  استفاده شود، اما با توجه به دانش اندک مجريان پروژه نسبت به يک متدول

پايان‌نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد رشته مهندسي عمران – گرايش سازه بهار 1394 فصل اول کليات تحقيق 1-1- مقدمه: غالباً سازه‌ها براي زلزله‌هاي شديد و پذيرش سطوحي

ثبت سفارش