پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران

word 1 MB 29984 143
مشخص نشده کارشناسی ارشد روانشناسی
قیمت قبل:۶۳,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۹۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشتۀ روانشناسی تربیتی

    چکیده

              هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران بوده است. روش: این پژوهش از نوع آزمایشی با طرح پیش‌آزمون- پس‌آزمون بود. از میان دبیرستانهای دخترانه منطقه 8 شهر تهران از طریق نمونه‌گیری خوشه‌ای یک مدرسه انتخاب و به‌ صورت تصادفی 32 نفر انتخاب شدندو در یک گروه آزمایش و یک گروه کنترل جایگزین شدند (تعداد هر گروه 16 نفر بوده است). آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه به مدت 10 جلسه در مورد گروه اول اجرا شد، گروه کنترل در لیست انتظار بودند. نتایج: داده‌ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیری تجزیه‌وتحلیل شدند. تحلیل کوواریانس چندمتغیری نشان داد که بین گروه‌های موردمطالعه در سبک‏های تصمیم‏گیری و ابعاد کمال‏گرایی و مؤلفه‌های آنها تفاوت معناداری وجود دارد. (01/0>p). یافته‌ها: آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه در افزایش سبک تصمیم‏گیری عقلانی و کاهش سبک‏های تصمیم‏گیری آنی، اجتنابی و وابستگی موثر بوده است و بر سبک تصمیم‏گیری شهودی بی‏تاثیر بوده است. همچنین این آموزش‏ها کاهش ابعاد کمال‏گرایی خودمدار، دیگرمدار و اجتماع مدار را در پی داشته است.

     

    کلمات کلیدی: رفتار جرات‏مندانه، سبک‏های تصمیم‏گیری(عقلایی، آنی، اجتنابی، وابستگی و شهودی)، ابعاد کمال‏گرایی(خودمدار، دیگرمدار و اجتماع مدار).

    مقدمه

    نوجوانان امیدها و سرمایه‏های آینده جامعه محسوب می‏شوند. نقش بی بدیل این قشر در روند رشد، توسعه و تعالی کشور بر هیچ‏کس پوشیده نیست، لذا هرگونه سرمایه‏گذاری برای این گروه سنی در جهت رشد و شکوفایی به عنوان پشتوانه‏ی اساسی، ضروری است. با توجه به اینکه تعداد بسیاری از نوجوانان ما در مدارس مشغول به تحصیل هستند، آموزش و پرورش یکی از نهادهای بسیار مهم کشور است که با توجه به وظیفه خطیر پرورش افراد اجتماع، مسئولیت عظیمی درغنی شدن هرچه بیشتر سرمایه های علمی و معنوی جامعه برعهده دارد. نیروهای پرورش یافته توسط آموزش و پرورش، باید در زمینه های مختلف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و علمی ایفای نقش کنند. بنابراین هر چه که یک کشور به آموزش و پرورش خود بها دهد و آنرا غنی­تر سازد به بیراهه نرفته، بلکه رشد و شکوفائی جامعه را تضمین خواهد کرد. پرداختن به این امر در کشورهای در حال توسعه به دلیل کمبود منابع و امکانات و افزایش سریع جمعیت، پررنگ­تر شده و اهمیت بیشتری پیدا می­کند. از جمله مهم‌ترین نگرانی‌های معلمان، مدیران مدارس و خانواده‌های دانش‏آموزان، پیشرفت تحصیلی و جلوگیری از افت تحصیلی آنها می‌باشد. سؤالی که ذهن هر پژوهشگر را درگیر می­سازد این است که "آیا راه حلی وجود دارد که بتوان از منابع مالی و انسانی که هر ساله به میزان وسیعی در آموزش و پرورش کشور صرف می‏شود بهره بیشتری برد؟". یکی از تدابیر لازم برای بهینه‏سازی آموزش کشور، پرداختن به مسائل و عوامل موثر بر رشد و پیشرفت تحصیلی دانش‏آموزان است. این که چه عواملی بر پیشرفت و موفقیت تحصیلی دانش‏آموزان  تأثیر می­گذارد، یا سهم و مشارکت هر عامل چه اندازه است، همواره از حیطه های مورد علاقه پژوهشگران تربیتی و روان شناسان تربیتی بوده است[1](آکوردینو و اسلانی، 2008)

    حصول به اهداف آموزشی با وجود آشفتگی ها و ناسازگاری های عاطفی و رفتاری امری مشکل و غیرممکن است و با توجه به اینکه نوجوانان در مقطع سنی خود با مسائل و مشکلاتی در سازگاری با روابط بین فردی، بلوغ، تحصیلی و... مواجه می شوند ایجاد شایستگی‏های لازم  برای مقابله مؤثر و کارآمد با چالش های حال و آینده ضروری به نظر می‏رسد. یکی از راه‏های ارتقای سطح سازگاری دانش آموزان بهره‏گیری از مهارت‏های شناختی من جمله آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه است(برنز[2]، 2008)

    آموزش مهارت‏های زندگی برای کودکان و نوجوانان همواره به عنوان یکی از اهداف عالی نظام رسمی تعلیم و تربیت بوده است، چرا که رشد و تحول در سایه آموزش این مهارت‏ها حاصل شده و موجب سازگاری و برقراری ارتباط سالم و صحیح کودکان و نوجوانان با اطرافیان می‏گردد، بنابراین برنامه‏ریزی قبلی و هدف‏گذاری دقیق و تلاش مستمر برای آموزش و تقویت آنان ضروری است. جریان ابراز وجود نمودن از کودکی شروع شده و در تمام طول زندگی ادامه دارد. بر این اساس بدیهی است که هرگونه تلاش در خصوص ایجاد و پرورش مهارت‏های مهمی همچون رفتار جرات‏مندانه چه در برنامه درسی رسمی و یا در فعالیت های فوق برنامه مدرسه نمی‏تواند بدون ملاحظه روند رشد دانش‏آموزان در ابعاد مختلف رشدی باشد، به‏ویژه آنکه سالهای حساس رشد اجتماعی کودکان و نوجوانان مقارن با سنین مدرسه اعم از ابتدائی و دبیرستان است، لذا از آنجا که دانش‏آموزان این سنین سرنوشت ساز را در مدرسه سپری می‏کنند، ناگزیر مدرسه موظف است فرصت‏های مناسب برای رشد مهارتهای زندگی را فراهم آورد که مهارت هایی نظیر ابراز وجود، ارتباط موثر، کار گروهی و... را شامل می شود (الیوت و همکاران،  به نقل از نظری نژاد، 1372).

    پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش رفتار جرات‎مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دختران مقطع سوم دبیرستان انجام شده است تا به این ترتیب گامی دیگر در جهت تحقق اهداف پیشگیرانه در افزایش سازگاری و بهبود تصمیم‏گیری و کاهش کمال‏گرایی منفی نوجوانان برداشته شود کاملا واضح است که اگر اهداف فوق میسر شوند، راهی روشن و هموار جهت شکوفایی و استعدادهای نو، فراهم می‏گردد. این امر موجبات تکامل فردی و اجتماعی تک تک افراد جامعه را فراهم ساخته و در نهایت به پیشرفت جامعه در ابعاد گوناگون منتج می‏شود چراکه نوجوانان امروز تصمیم سازان آینده این مرز و بوم خواهند بود و هرچقدر این تصمیم‏ها مبتنی بر درایت و تدبیر و به دور از وهم و خیال باشد تبعاتی بسیار درخشان‏تر در برخواهد داشت.بطور خلاصه می توان گفت : به دلایل متعدد بسیاری از نوجوانان ما از توانایی تصمیم گیری و انتخاب اصلح برخوردار نیستند و از طرفی برای اصلاح و درمان بسیاری از نابهنجاری‏های شخصیتی همچون کمال‏گرایی منفی  نیاز به آموزش های مفیدی همچون مهارت‏های زندگی است تا آنان بتوانند از حداکثر ظرفیت‏های ذهنی و توانمندی‏های بالقوه خود بهره‏مند شوند بی‏تردید نوجوانان مجهز به مهارت رفتار جرات‏مندانه که رکن مهمی از مهارتهای زندگی است، نسبت به همسالان خود در شرایط مشابه کارآمدی بیشتری از خود نشان می‏دهند. بنابراین شناخت صحیح این قشر عظیم و کوشش در راه حل مشکلاتشان از اهمیت ویژه‏ای برخوردار است (کیامرثی، 1392).

    بیان مسأله

    دوران نوجوانی از ادوار پراهمیت در فرایند رشد فردی و اجتماعی محسوب می شود. قدم گذاردن به این دوره معمولا با بلوغ آغاز می شود شکوفایی غریزه جنسی ، تثبیت و تحکیم علایق و منافع شغلی و اجتماعی ، میل به آزادی و استقلال از ویژگی های مهم این دوره است.از یک سو فشار غرایز و میل به تبعیت از ارزش های نوجوانی ،و فشارهای گروهی میل به ابراز وجود ، پی ریزی زندگی مستقل او را در یک بحران فکری و یک آشفتگی روانی قرار می دهد (فروع الدین و همکاران ،1382 )، ازسوی دیگر صرف نظر از تمامی این تغییرات ایجاد شده می بایست نوجوانان خود را برای اخذ تصمیمات اساسی که آینده وی را رقم می زند ، آماده سازد. این در حالی است که هرگونه اهمال کاری  در این زمینه ممکن است به از دست رفتن فرصتها و در نتیجه سرخوردگی و احساس شکست بیانجامد.

    انسان در طول زندگی، پیوسته در حال تصمیم‏گیری های ساده و پیچیده می باشد.به طور طبیعی هر تصمیم به تناسب پیچیدگی و سادگی خود، میزانی از تنش و فشار روانی را به فرد وارد می‏کند ، لذا داشتن مهارت های مقابله‏ای برای کاهش تنش و احساس رضایت از فرایند تصمیم‏گیری و داشتن مهارت حل مساله ضروری است .

    افراد از راهبردهای مختلفی برای تصمیم‏گیری استفاده می‏کنند.برخی تصمیمات به واسطه ارزیابی نظام‏دار گزینه‏های مختلف اتخاذ می شود. در حالی که در اتخاذ برخی تصمیمات تجزیه و تحلیل رسمی، کمتر دخالت دارند (رینالد ،کروزیر و اسونسون[3] 1997). در این‏باره محققان سبک‏های تصمیم‏گیری متفاوتی را ارائه نموده اند. یکی از این محققان، اسکات و بروس[4] (1995) هستند که پنج سبک تصمیم‏گیری مدیران را که شامل تصمیم‏گیری عقلایی، شهودی، اجتنابی، آنی و وابستگی است، را مطرح نموده اند و معتقدند این پنج سبک تحت تاثیر ویژگی های درونی و شخصیتی افراد است که به عنوان الگو در این پژوهش مورد بررسی قرار می گیرد.

    سبک تصمیم‏گیری عقلانی[5]: در این سبک تصمیم‏گیری فرد از همه راه حل‏ها مطلع است و می‏داند که هر تصمیمی به چه نتیجه ای می‏انجامد و می تواند نتایج حاصل از تصمیم‏گیری را بر حسب اولویت (بیشترین نفع) مرتب و سازماندهی کند (ابرلین،[6]2005)، تا با استفاده از یک استراتژی بهینه‏سازی حصول به اهداف را به حداکثر رساند (هی و میسکل[7]، 2008). بنابراین افراد در این سبک تمامی راه حل‏های ممکن را تعیین و ارزشیابی نموده و با تعیین عواقب هر یک از این راه حل‏ها بهترین راه حل را انتخاب می کنند.

    سبک تصمیم‏گیری شهودی[8]: رابینز[9] (2009) معتقد است که این سبک، فرایندی ناخودآگاه تصمیم‏گیری است که در سایه تجربه‏های استنتاج شده به‏دست می آید. و مبنتی بر احساسات و یادگیری ضمنی افراد است و الزاماً سوای تجزیه و تحلیل معقول عمل نمی کند، بلکه این دو مکمل یکدیگراند. پس در این شیوه تصمیم‏گیرنده از یک رویه نظام‏مند استفاده نمی‏کند و در هنگام اتخاذ تصمیم از تجربه و آگاهی های ضمنی خود سود می جوید.

    سبک تصمیم‏گیری وابستگی[10]: پارکر[11] و همکاران او (2007) معتقدند که این سبک بیانگر عدم استقلال فکری و عملی تصمیم‏گیرنده و تکیه بر حمایت‏ها و راهنمایی‏های دیگران در هنگام اتخاذ تصمیم است (هادی مقدم زاده و طهرانی، 1387) و آگاهی‏های دیگران در هنگام این نوع تصمیم‏گیری نقش اساسی دارد  (اسکات و بروس، 1995).بنابراین در این شیوه تصمیم‏گیرنده متکی به عقاید دیگران بوده و نقش منفعلی دارد.

    سبک تصمیم‏گیری آنی[12]: بیانگر شرایط اضطراری است که فرد بدون پشتوانه فکری قبلی، بلافاصله در کمترین زمان ممکن تصمیم اصلی خود را اتخاذ می‏کند (اسکات و بروس، 1995). البته ممکن است این شیوه تصمیم‏گیری معلول شرایطی باشد که برای فرد ایجاد می‏شود. البته استفاده از این سبک به معنی گرفتن تصمیمات خام و ناپخته نیست، زیرا در این شیوه نیز مدیر بر اساس تجربه و اطلاعاتی که دارد تصمیم‏گیری می‏کند.

    سبک تصمیم‏گیری اجتنابی[13]: به عقیده پارکر و همکاران او (2007) این سبک به معنی، به تعویق انداختن تصمیم‏گیری در هنگام مواجهه با مشکلات و طفره رفتن از واکنش نسبت به مساله رخ داده شده می‏باشد. در این شیوه تصمیم‏گیرنده تمایل دارد که از هر گونه اتخاذ تصمیم اجتناب کرده و تا حد امکان از موقعیت تصمیم‏گیری دوری جوید (هادی مقدم زاده و طهرانی، 1387). به گونه ای که می‏توان گفت افراد از گرفتن تصمیم وحشت داشته و نگران عواقب تصمیم خود می‏باشد. نکته قابل ذکر آن است که تصمیم‌گیری می­تواند به مثابه مغز و سلسله اعصاب سازمان در نظر گرفته شود و تحت شرایطی می­تواند موجب رشد و موفقیت سازمان گردد. در عین حال بر عکس تحت شرایط دیگری می تواند باعث شکست آن گردد. به علاوه تصمیمات در سطوح مختلف سازمان به شکل­های گوناگون گرفته می­شود. برخی تصمیمات راهبردی است که ضرورت دارد تا در اسرع وقت به سرعت پیرامون آنها اخذ تصمیم شود. برخی دیگر بسیار کوچک و ناچیزند و بیشتر در ارتباط با فعالیت­های روزانه کاری می­باشند. برخی نیز ممکن است پس از ماه‌ها جمع­آوری اطلاعات و بررسی آن­ها، و یا در زمان کم و بدون بررسی اتخاذ شود، از این رو، تصمیمات بر حسب میزان اهمیتی که دارند متفاوتند (دفت[14]، 2001).

     

    [1] Accordino & Slaney

    [2] Burns

    [3] Rinald, Crusier & Svenson

    [4]  Scott & Bruce

    [5] . Rational decision making style

    [6] .  Eberlin

    [7] .Hoy & Miskel

    [8] . Intuitive decision making style

    [9].  Robins

    [10] . Dependent decision making style

    [11]   Parker

    [12] . Spontaneous decision making style

    [13] . Evoidant decision making style

    [14] Deft

    Absract

     

    Aim:The purpose of the study was to evaluate the effectiveness of Assertive behavior skills training on decision making, and perfectionism in junior high school girl students in Tehran in Region 8 Methods: This pilot study was  used a pretest - posttest design. Among of high school girl students in Tehran ,one school was selected by cluster sampling,and then through a random sampling 32 patients were selected and in a test group and a control group were replaced (number per group is 16 people).Assertive behavior skills training were run in 10 sessions in the first group, control group were on a waiting list.Results: Data were analyzed using multivariate analysis of covariance .Multivariante analysis of covariance revealed there are significant differences Between the studied groups in decision-making styles and  perfectionism dimensions and their components.(p  < 0.01 ).Findings: Assertive behavior skills training was effective on  Increased rational decision style and decreased spantaneous, and dependent and avoidance decision-making style  and was ineffective on intuitive decision-making style .Also this training was effective in reduced dimensions of self- oriented Perfectionism, other-oriented perfectionism and  socially-prescribed perfectionism.

     

    Keywords: Assertive behavior, decision-making styles (rational, spontaneous, dependent, avoidance, intuitive), perfectionism dimentions (self- oriented, other-oriented, socially-prescribed).

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    کلیات تحقیق : فصل اول

    مقدمه  ....................................................................................................................................................................................4

    بیان مسئله ............................................................................................................................................................................6

    اهمیت و ضرورت  ..............................................................................................................................................................12

    هدف کلی .........................................................................................................................................................................14

    اهداف جزیی .......................................................................................................................................................................14

    سوال و یا فرضیه های پژوهش  ......................................................................................................................................14.

    متغیر مورد بررسی ............................................................................................................................................................23

    تعاریف نظری و عملیاتی مفاهیم  ..................................................................................................................................15

     

    فصل دوم : پیشینه تحقیق

    تصمیم گیری،تاریخچه و مفاهیم............................................................................................................................16

    تعریف تصمیم گیری.......................................................................................................................................................16

    تفاوت های فردی در تصمیم گیری............................................................................................................................18

    فرآیندهای شناختی در تصمیم گیری.......................................................................................................................20

    ابعاد تصمیم گیری.........................................................................................................................................................21

    انواع تصمیم ....................................................................................................................................................................22

    سطوح تصمیم.................................................................................................................................................................23

    روند تصمیم گیری.........................................................................................................................................................24

    اجزای تصمیم گیری.....................................................................................................................................................25

    راهبرد های تصمیم گیری.............................................................................................................................................29

    سبک های تصمیم گیری  ..........................................................................................................................................31

    عوامل موثر فردی در تصمیم گیری........................................................................................................................ 32

    اثر هیجانات قبل و بعد از فرآیند تصمیم گیری.......................................................................................................33

    مبانی نظری کمال گرایی.............................................................................................................................................35

    ویژگی های کمال گرایی .............................................................................................................................................39

    طبقه بندی های کمال گرایی................................................................................................................................... 41

    ابعاد کمال گرایی  ..........................................................................................................................................................42

    علل کمال گرایی ............................................................................................................................................................44

    پیامد های کمال گرایی..................................................................................................................................................47

    رفتار جرات مندانه................................................................................................................................. 48

    جرات ورزی در نظریات روان شناسی.....................................................................................................................51

    رفتار جرات مندانه و سازگاری اجتماعی.............................................................................................................. 56

    آموزش های مهارت های جرات ورزی.......................................................................................... .........................59

    مولفه های ابراز وجود و رفتار جرات مندانه.......................................................................................................59

    تحقیقات انجام شده در داخل کشور....................................................................................................................62

    تحقیقات انجام شده در خارج کشور...........................................................................................................................64

     

     

    فصل سوم : روش شناسی پژوهش

    روش اجرای پژوهش ..................................................................................................................................................68

    جامعه مورد پژوهش  ..................................................................................................................................................69

    نمونه و روش نمونه گیری .........................................................................................................................................69

    ابزار اندازه گیری .........................................................................................................................................................69

    برنامه آموزش مهارت رفتار جرات مندانه...............................................................................................................72

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های پژوهش

     

    آمار توصیفی ....................................................................................................................................................................75

    یافته های توصیفی..........................................................................................................................................................79

    سوال 1...............................................................................................................................................................................79

    سوال 2..............................................................................................................................................................................82

    سوال 3...............................................................................................................................................................................84

     

     

    فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

    بحث........................................................................................................................................................................... 88

    نتیجه گیری......................................................................................................................................................................103

    محدودیت ها........................................................................................................................................  105       پیشنهادها...............................................................................................................................................105

     

     

     

    فهرست نمودار و اشکال

     

    جدول 1-4..........................................................................................................................5

    جدول2-4....................................................................................................................................77

    نمودار1-4....................................................................................................................................77

    نمودار2-4....................................................................................................................................78

    جدول3-4...................................................................................................................................80

    جدول4-4....................................................................................................................................80

    جدول5-4...................................................................................................................................81

    جدول6-4...................................................................................................................................82

    جدول7-4....................................................................................................................................83

    جدول8-4....................................................................................................................................84

    جدول9-4...................................................................................................................................85

    جدول10-4.................................................................................................................................85

    جدول11-4................................................................................................................................85

    جدول12-4................................................................................................................................ 86

    منبع:

    ü  

    ü  

    ü منابع فارسی

    ü آنتونی، مایکل ایرونسون گیل و اشنایدرمن نیل. 2007، کتاب کار مدیریت استرس به شیوه  شناختی – رفتاری، ترجمه سید جواد آل محمد، سولماز جوکار، دکتر حمید طاهر نشاط دوست، 1387، اصفهان: انتشارات جهاد دانشگاهی.

    ü ا.پاین، رزماری. 2005، فنون آرمش (تدبیر هایی برای ارتقای سلامت )، ترجمه دکتر مسعود شریفی و ضیاء قریشی، 1389، تهران: انتشارات فراروان.

    ü ادﻳﺐ، ﻧﺴﺘﺮن (1374)، ﺑﺮرﺳﻲ ﻧﻘﺶ ﻣﺸﺎوره ﮔﺮوﻫﻲ در ﺑﺎﻻ ﺑﺮدن ﻋﺰت -ﻧﻔﺲ ﻧﻮﺟﻮاﻧﺎن، ﭘﺎﻳﺎنﻧﺎﻣﺔ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲارﺷﺪ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻼﻣﺔ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﻳﻲ

    ü اسپالدینگ، چریل. ال. (1381). انگیزش در کلاس درس (ترجمه محمد نائنیان واسماعیل بیابانگرد). تهران: رشد.

    ü اسدی، جوانشیر. رضایی، رقیه. ترابی، سید اسماعیل.(1388). بررسی و مقایسه‏ی جرات‏ورزی اضطراب، افسردگی و فشار روانی در افراد بینا و نابینا. ماهنامه تعلیم و تربیت استثنائی. شماره 94و 93. شهریور و مهر. 

    ü اسلامی نسب، علی. (1373). روان­شناسی اعتماد به نفس. تهران: انتشارات مهرداد.

    ü افروز، غلامعلی. (1375). روان­شناسی تربیتی. تهران: انتشارات انجمن اولیا ومربیان کشور.

    ü افضل­نیا، م. ر. (1383). بهداشت روانی خانواده. تهران: تزکیه

    ü اکبری اورزمان، حمیدرضا.(1371). بررسی رابطه حمایت اجتماعی موسسات رفاهی(کمیته امداد) با عزت نفس فرزندان خانواده‏های تحت پوشش. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.

    ü اکستین، دنیل. کرن، روی. (1389). ارزیابی ودرمان سبک زندگی( ترجمه حمید علیزاده همکاران). تهران: نشر رسش.

    ü آﻟﺒﺮﺗﻲ، راﺑﺮت و اﻣﺎﻧﺰ، ﻣﺎﻳﻜﻞ (1374)، روانﺷﻨﺎﺳﻲ اﺑﺮاز وﺟﻮد، اﻧﺘﺸﺎرات ﻋﻠﻤﻲ، ﺗﻬﺮان؛

    ü الوانی ، مهدی . (1385 )  مدیریت عمومی .تهران : نی ، چ 31 .

    ü بارون، رابرت. بیرن، دان. برنسکامب، نایلا. (1388). روانشناسی اجتماعی ( ترجمه یوسف کریمی). (ویراست یازدهم). تهران: نشر روان.

    ü بال، ساموئل. (1374). انگیزش در آموزش وپرورش( ترجمه سیدعلی اصغر مسدد). شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.

    ü بتنهام، سوزان. (1384). روانشناسی تربیتی (ترجمه اسماعیل بیابانگرد و علی نعمتی). تهران: نشر نی.

    ü بحری، نادره.(1388). ﺗﺄﺛﻴﺮ آﻣﻮزش ﺟﺮأت‏ورزی ﺑﻪ روش ﻣﺸﺎوره ﮔﺮوﻫﻲ ﺑﺮ ﻋﺰت ﻧﻔﺲ داﻧﺶآﻣﻮزان دﺧﺘﺮ منطقه 11 شهر تهران. پیک نور. سال هشتم. شماره 1.

    ü براندن، ناتانیل. (1371). روان شناسی وحرمت نفس.(ترجمه جمال هاشمی). تهران: شرکت سهامی انتشار تهران.

    ü برنو، فرانک. (1370). فرهنگ توصیفی روانشناسی (ترجمه فرزانه طاهری و مهشید یاسایی). تهران: نشر طرح نو.

    ü بساک نژاد، سودابه. ( 1388). رابطه حرمت خود، کمال گرایی و خود شیفتگی با خودناتوان سازی در گروهی از دانشجویان. مجله روانشناسی. شماره .49.بهار.

    ü بشارت, محمدعلی. (1386). ساخت و اعتباریابی مقیاس کمال‏گرا یی چند بعدی تهران. پژوهش های روانشناختی، 10: 67-49.

    ü بشارت، م. ع. (1381). بررسی رابطه­ی کمال­گرایی و حرمت­خود در دانش­آموزان پیش­دانشگاهی. فصلنامه­ی روان­

    ü شناسان ایرانی، 1، 28-22.

    ü بلاغی اینالو.(1389) بررسی رابطه بین ویژگی های شخصیتی با ابعاد کمال گرایی و شیوه‏های مقابله با استرس در دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد مرودشت

    ü ﺑﻬﺮاﻣﻲ، ﻓﺎﻃﻤﻪ (1375)، ﻣﻘﺎﻳﺴﺔروشﻫﺎی ﺟﺮأت آﻣﻮزی ﺑﻪ داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻛﻢﺟﺮأت دﺧﺘﺮ دﺑﻴﺮﺳﺘﺎﻧﻲ ﺑﺎ ﺷﻴﻮه ﻫﺎی ﻣﺸﺎوره ﮔﺮوﻫﻲ و ﻣﺸﺎوره ﻓﺮدی در ﺷﻬﺮ اﺻﻔﻬﺎن، ﭘﺎﻳﺎنﻧﺎﻣﺔ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲارﺷﺪ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻼﻣﻪ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﻳﻲ؛

    ü بهروزی، علیرضا، (1384) بررسی رابطه بین منبع کنترل و سلامت روانی در دانشجویان مراجعه کننده به مرکز مشاوره دانشگاه تبریز، ،پایان نامه کارشناسی ارشد چاپ نشده، دانشگاه تربیت معلم تهران، دانشکده علوم تربیتی.

    ü بیابانگرد، اسماعیل. (1370). بررسی رابطه بین مفاهیم منبع کنترل، عزت نفس وپیشرفت تحصیلی پسران سال سوم دبیرستانهای تهران در سال 70-69. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.

    ü بیابانگرد، اسماعیل. (1376). روشهای افزایش­عزت­نفس درکودکان­ونوجوانان. تهران: ا­نتشارات انجمن اولیا ومربیان.

    ü بیابانگرد؛ اسماعیل. (1384). رابطه میان عزت نفس، انگیزه پیشرفت وپیشرفت تحصیلی در دانش آموزان سال سوم دبیرستان های تهران. مجله مطالعات روان شناختی دانشکده علوم تربیتی وروان شناسی دانشگاه الزهرا، 1، 4و5، 144-131.

    ü  

    ü بیان زاده، سید اکبر، زمانی منفرد، افشین، حیدری پهلویان، احمد،(1375) بررسی وضعیت سلامت روانی و منبع کنترل کارکنان یک مجتمع صنعتی، فصلنامه اندیشه و رفتار، 20 – 29 ،4.

    ü بهرامی، فرهاد .(1374)، مقایسه روشهای آموزش رفتار خودابرازی به دانش آموزان کم جرأت دختر دبیرستانی با شیوه های مشاوره گروهی و مشاوره فردی در شهر اصفهان سال 75-74، پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.

    ü پشتمشهدی، مرجان.، یزداندوست، رخساره.، اصغر نژاد فرید، علی اصغر.، و مریدپور، دارا (1382). اثربخشی درمان شناختی-رفتاری بر کمال‏گرایی، تأییدطلبی و علایم افسردگی در بیماران مبتلا به اختلال درد.مجله‏اندیشه و رفتار، 9 .22-32 :(3)

    ü پنتیریچ، پال. آر.، شانک، دیل. اچ. (1386). انگیزش در تعلیم وتربیت، نظریه‏ها، تحقیقات وراهکارها(ترجمه مهرناز شهرآرای). تهران: انتشارات علم.

    ü پوپ، آلیس.، مک هیل، سوزان.، کریهد،ادوارد. (1385). افزایش احترام به خود در کودکان و نوجوانان(ترجمه پریسا تجلی). تهران: انتشارات رشد.

    ü پور افکاری، نصرت اله. (1378). فرهنگ جامع روان­شناسی. تهران: نشر جهاد دانشگاهی.

    ü پورشافعی، هادی. (1370). بررسی رابطه عزت نفس با پیشرفت. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.

    ü ﺛﻨﺎﻳﻲ، ﺑﺎﻗﺮ (1379)، رواندرﻣﺎﻧﻲ و ﻣﺸﺎوره ﮔﺮوﻫﻲ ، 50 ، ﻧﺸﺮ ﭼﻬﺮ، ﺗﻬﺮان؛

    ü حسینی نسب، سید داود.، اقدم، علی اصغر. (1375). فرهنگ واژه‏ها، تعاریف واصطلاحات تعلیم وتربیت. تبریز: انتشارات احرار.

    ü حیدری، الهام. مرزوقی، رحمت الله.(1391). بررسی و مقایسه سبک های عمومی تصمیم‏گیری در مدیران دانشگاه مطالعه موردی: دانشگاه شیراز. دانشگاه آزاد مرودشت. فصلنامه علمی پژوهشی.سال سوم.شماره دوازدهم.

    ü جبل عاملی، شیدا، طاهر نشاط دوست، حمید، مولوی، حسین. )۱۳۸۹ . (اثر بخشی مداخله مدیریت استرس به شیوه شناختی-  رفتاری برکیفیت زندگی و فشارخون بیماران زن مبتلا به فشارخون، مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، دوره پانزدهم، ۸۸-۹۷.

    ü جلالی ، سعید .(1380 ) .بررسی کارایی روشهای ابراز وجود در افزایش جرات ورزی دختران نابینای اصفهان. مجله دانش و پژوهش شماره 5 صفحه 12-1

    ü ﺟﻼﻟﻲ، ﻣﺤﻤﺪرﺿﺎ (1376)، ﺑﺮرﺳﻲ اﺛﺮ روش ﻫﺎی درﻣﺎﻧﻲ و آﻣﻮزﺷﻲ ﺳﺮﻣﺸﻖﭘﺬﻳﺮی و ﺗﻤﺮﻳﻦ ﺳﺮﻣﺸﻖ ﭘﺬﻳﺮی و آرﻣﻴﺪﮔﻲ ﻋﻀﻼﻧﻲ در درﻣ ﺎن رﻓﺘﺎرﻫﺎی ﻏﻴﺮﺟﺮأت ورزاﻧﻪ، رﺳﺎﻟﺔ دﻛﺘ ﺮی، داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﺪرس ، ﺗﻬﺮان؛

    ü خدیوی زند، محمد مهدی(1374). پرخاشگری و ناکامی، تهران : انتشارات تربیت.خلعتبری،

    ü خلیلی شرفه، فاطمه. (1386). مقایسه تاثیر شبیه سازی های ذهنی ساده وتوام فرایندی وفرآورده ای بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان پراستعداد و طبیعی. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید بهشتی.

    ü درویش، زهرا(1386). بررسی میزان رضایت مندی زناشویی و تأثیر آن بر پرخاشگری دانش آموزان مدارس راهنمایی دولتی دخترانه، پسرانه ناحیه 2 رشت.

    ü دلالی، نیره؛ (1388). انتقاد: انتقاد و نحوه ی مواجهه با آن. تهران: انتشارات نشر قطره، چاپ اول.

    ü دلاور، علی. (1389). مبانی نظری وعملی پژوهش در علوم انسانی واجتماعی. تهران: رشد.

    ü دﻻور، ﻋﻠﻲ (1380)، ﻣﺒﺎﻧﻲ ﻧﻈﺮی وﻋﻤﻠﻲ ﭘﮋوﻫﺶ در ﻋﻠﻮم اﻧﺴﺎﻧﻲ و اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ، اﻧﺘﺸﺎرات رﺷﺪ، ﺗﻬﺮان

    ü رابینز، استیفن.(1385). رفتار سازمانی، مفاهیم، نظریه‏ها و کاربرد ها.  ترجمه علی پارسائیان، محمد اعرابی، تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ هشتم.

    ü رادفر، شهرام و حسینی، علی. (1387). بررسی سلامت روانی فرزندان 15-18 ساله جانبازان. مجله طب نظامی، 25-40 ،3.

    ü رضازاده، سمانه.(1389). بررسی رابطه‏ی سبک‏های عمومی تصمیم‏گیری و هوش معنوی مدیران دانشگاه‏های فردوسی و علوم پزشکی مشهد. پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه فردوسی مشهد.

    ü رضایی، اکبر، سیف، علی اکبر. (1384). نقش باورهای انگیزشی، راهبردهای یادگیری وجنسیت در عملکرد تحصیلی. مجله تعلیم وتربیت، 4، 85-43.

    ü روحانی،عباس. ابوطالبی، حمیرا (1389). تاثیر آموزش جرأت ورزی به روش گروهی در ارتقاء توان مقابله با استرس کارگری. تازه های روانشناسی صنعتی سازمانی سال اول پاییز. شماره 4.

    ü ساعتچی، محمود. (1374). روانشناسی کاربردی برای مدیران. تهران: نشر ویرایش.

    ü سانتراک، جان. دبلیو. (1387). روانشناسی تربیتی (مترجمان شاهده سعیدی و مهشید عراقچی و حسین دانش فر). تهران: نشر رسا.

    ü سرمد، زهره. بازرگان، عباس. حجازی، الهه.  (1383). روش­های تحقیق در علوم رفتاری. (چاپ دهم). تهران: نشر آگاه.

    ü سرو، مهسا. (1387). مقایسه­ی نقش میانجی اضطراب امتحان در رابطه­ی بین کمال­گرایی و موفقیت تحصیلی در دانش­آموزان تیز هوش و عادی. پایان­نامه­ی کارشناسی ارشد روان­شناسی تربیتی دانشگاه شهید بهشتی.

    ü سمائی، س. (1389). اعتباریابی، رواسازی و نرم­یابی سیاهه­ی کمال­گرایی هیل. پایان­نامه­ی کارشناسی ارشد روان‏شناسی عمومی دانشگاه شهید بهشتی.

    ü سیاسی، علی اکبر. (1388). نظریه‏های شخصیت. دانشگاه تهران.

    ü سیاوشی،حاتم. (1385). بررسی تاثیر ساده وتوام شبیه سازیهای ذهنی فرآیندی وفرآورده ای بر بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان. پایان نامه کارشناسی ارشد روانشناسی تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی تهران.

    ü سیرجانی، لیلا. (1386). بررسی تاثیر هوش، خودکار آمدی و کمال گرایی بر سازگاری اجتماعی  دانش آموزان. پایان نامه کارشناسی ارشد.  دانشگاه شهید بهشتی.

    ü سیف، علی اکبر (1380). اندازه­گیری، سنجش و ارزشیابی آموزشی.( ویرایش سوم)، تهران، نشر دوران.

    ü ﺳﻴﻒ، ﻋﻠﻲ اﻛﺒﺮ (1380)، ﺗﻐﻴﻴﺮ رﻓﺘﺎر و رﻓﺘﺎر درﻣﺎﻧﻲ : ﻧﻈﺮﻳﻪﻫﺎ و روش ﻫﺎ، ﻧﺸﺮ داﻧﺎ، ﺗﻬﺮان؛

    ü سیف، علی اکبر. (1388). روانشناسی پرورشی نوین. (ویرایش ششم). تهران: نشر دوران.

    ü شریفی، حسن پاشا (1381). اصول روان­سنجی و روان­آزمایی. (چاپ هشتم). تهران: انتشارات رشد.

    ü شعاری نژاد، علی اکبر. (1364). فرهنگ علوم رفتاری. تهران: انتشارات امیر کبیر.

    ü شعاری نژاد، علی اکبر. (1378). یادداشت هایی در باره نظریه‏های انگیزش در آموزش وپرورش. تهران: رشد.

    ü شفیع آبادی، عبدالله.، ناصری، غلامرضا. (1377). نظریه‏های مشاوره وروان درمانی. تهران: مرکز نشر دانشگاهی.

    ü ﺷﻔﻴﻊآﺑﺎدی، ﻋﺒﺪاﷲ (1380)، ﻣﻘﺪﻣﺎت راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ و ﻣﺸﺎوره : ﻣﻔﺎﻫﻴﻢ و ﻛﺎرﺑﺮدﻫﺎ، اﻧﺘﺸﺎرات داﻧﺸﮕﺎه ﭘﻴﺎمﻧﻮر، ﺗﻬﺮان؛

    ü شکرکن، حسین ودیگران. (1387). مکتب های روانشناسی ونقد آن جلد1. پژوهشگاه حوزه ودانشگاه. تهران: سمت.

    ü شکرکن، حسین.، هاشمی شیخ شبانی، سیداسماعیل.، نجاریان، بهمن. (1384). بررسی رابطه برخی پیشایندهای مهم ومربوط به خود ناتوان سازی تحصیلی ورابطه آن با پیامدهای برگزیده در دانش آموزان پسر سال اول دبیرستان های اهواز. مجله علوم تربیتی وروانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، 3، 12، 3، 100-77.

    ü شکیبایی، فرشته، تهرانی دوست، مهدی، شهریور، زهرا، آثاری، شروین. (1383). گروه درمانی مدیریت خشم با رویکرد شناختی - رفتاری در نوجوانان مؤسسه ای، مجله تازه‏های علوم شناختی، بهار و تابستان، شماره 21 و 22.

    ü شولتز، دوان.، شولتز، سیدنی. آلن. (1391). نظریه‏های شخصیت. (ترجمه یحیی سید محمدی). ( ویرایش دوم). تهران: نشر ویرایش.

    ü  

    ü ﺷﻴﻠﻴﻨﮓ، ﻟﻮﺋ ﻴﺲ (1374)، ﻧﻈﺮﻳﻪ ﻫﺎی ﻣﺸﺎوره ، ﺗﺮﺟﻤﺔ ﺧﺪﻳﺠﻪ آرﻳﻦ، اﻧﺘﺸﺎرات اﻃﻼﻋﺎت

    ü صادقی موحد, فریبا  نریمانی, محمد  رجبی, سوران (1387) بررسی تأثیر آموزش مهارت های مقابله ای بر

    ü وضعیت سلامت روانی دانشجویان. مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل 8 (

    ü صالحی، زهرا. (1389). بررسی اثر بخشی ارزشیابی توصیفی بر پیشرفت تحصیلی وعزت نفس دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی منطقه9شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد آموزش ابتدایی، دانشگاه علامه طباطبائی.

    ü عابدی ، علی. (1378) .تأثیر آموزش ابراز وجود بر رفتار خود ابرازی دانش آموزان مقطع دبیرستان شهرستان نایین. اصفهان : انتشارات دانشگاه آزاد

    ü عابدی، مریم.(1378)، آموزش تکنیک های رفتار درمانی در مشاوره(جلد اول)، واحد آموزش و پژوهش کلینیک مشاوره و درمان آموزش و پرورش استان اصفهان.

    ü ﻋﺒﺎسﻧﻴﺎ، ﻣﺤﻤﺪ (1378)، ﺗﺄﺛﻴﺮ آﻣﻮزش ﺟﺮأت ورزی و ﻋﺰت ﻧﻔﺲ ﭘﺴﺮان ﻛﻢﺟﺮأت (ﺑﻪ ﺷﻴﻮه ﺷﻨﺎﺧﺘﻲ)، ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣﺔ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ، داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻼﻣ ﺔ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﻳﻲ؛

    ü فتی، لادن (1385). مهارت مدیریت استرس. تهران: نشر دانژه

    ü فرخی، احمد.، محمدزاده، حسن. (1383). تاثیر شکست درماندگی بر یادگیری وعملکرد مهارت حرکتی در دانشجویان تربیت بدنی دانشگاه اورمیه. المپیک، 4، 41-32.

    ü  

    ü  

    ü فروع الدین ، عادل. (1382 ). اثربخشی برنامه‌ی آموزش مهارت‌های زندگی به منظور پیشگیری از مصرف مواد مخدر در دانش‌آموزان دوره‌ی راهنمایی نائین .اصفهان : انتشارات دانشگاه آزاد

    ü فقیرپور، مجید.(1377)، «نظریه ابرازوجود و کاربرد آن»، ماهنامه پرورشی وزارت آموزش و پرورش سال سیزدهم، شماره هشتم، صص 14-10.

    ü ﻓﻨﺴﺘﺮﻫﺎﻳﻢ، ﻫﺮﺑﺮت، وﺑﺮ، ﺟﻴﻦ (1382)، روانﺷﻨﺎﺳﻲ آﻣﻮزش ﻗﺎﻃﻌﻴﺖ ، ﻋﺒﺎس ﭼﻴﻨﻲ، اﻟﺒﺮز، ﺗﻬﺮان؛

    ü قلی، اسداله. (1375). بررسی رابطه بین همنوایی وعزت نفس. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه علامه طباطبائی.

    ü قنبری هاشم آبادی، بهرامعلی. (1387). بررسی رابطه میزان عزت نفس وترتیب تولد در دانشجویان دختر دانشگاه فردوسی مشهد. فصلنامه تازه‏ها و پژوهش های مشاوره، 7، 26، 127-117.

    ü کدیور، پروین. (1382). روانشناسی تربیتی. تهران: انتشارات سمت.

    ü  

    ü کرمی نوری، رضا؛(1388). مطالعه عوامل مؤثر بر احساس شادی و بهزیستی در دانشجویان دانشگاه تهران. مجله

    ü روانشناسی و علوم تربیتی، سال سی و نهم، شماره 3.

    ü کریمی، یوسف. (1387). روانشناسی تربیتی. تهران: ارسباران.

    ü کرین، ویلیام. (1384). نظریه‏های رشد،مفاهیم وکاربردها (ترجمه غلامرضا خویی نژاد و علیرضارجایی). تهران: رشد.

    ü ﻛﻴﺎﻣﺮﺛﻲ، آذر (1392). ﺑﺮرﺳﻲ اﺛﺮﺑﺨﺸﻲ آﻣﻮزش رفتار جرات‏مندانه  ﺑﺮ ﻛﻔﺎﻳﺖ اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ داﻧﺶ آﻣﻮزان ﻣﺒﺘﻼ ﺑﻪ اﺧﺘﻼل رﻳﺎﺿﻲ. ﻓﺼﻞ ﻧﺎﻣﻪی ﻧﺎﺗﻮاﻧﻲﻫﺎی ﻳﺎدﮔﻴﺮی. 108 ،(1)1- .94

    ü گنجی ،لیلا . (1383). بررسی رابطه میزان و ابعاد کمال‏گرایی با عملکرد تحصیلی ، افسردگی و اضطراب دانش آموزان دبیرستان های شهر تهران در سال تحصیلی 84-1383.

    ü لیو بوچانان ، اندرو اوکانل. (1385). تاریخچه تصمیم‏گیری. ترجمه دکتر عبدالرضا رضایی نژاد، نشریه گزیده مدیریت، سال هفتم، شماره57

    ü مسیح آبادی، علی. ناصری، حسین. (1387)،روشهای تقویت عزت نفس درنوجوانان، ،مشهد،آستان قدس رضوی.

    ü سلامت  روان،76 فصلنامه تازه های رواندرمانی، سال شانزدهم، شماره 55 و. 56

    ü مفتاح، سیمین. (1381). رابطه کمرویی وعزت نفس با پیشرفت تحصیلی دانش­آموزان دوم راهنمایی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت معلم.

    ü مظاهری، حمید.(1379). عناصر بنیادی پرورش تفکر ، اندیشه های نوین  تربیتی ، دوره 3 ،زمستان

    ü موسوی، معصومه.، حق شناس، حسن.، علی شاهی، محمدجواد.، نجمی، بدرالدین. (1387). اضطراب امتحان وبرخی عوامل فردی-اجتماعی مرتبط با آن در دانش آموزان دبیرستانی شهر شیراز. مجله تحقیقات علوم رفتاری، 6، 1، 25-17.

    ü ﻣﻬﺪوی ﺣﺎﺟﻲ، ﻃﺎﻫﺮه (1389). ﺑﺮرﺳﻲ اﺛﺮ ﺑﺨﺸﻲ آﻣﻮزش رفتار جرات‏مندانه  ﺑﺮ ﺷﺎدﻛﺎﻣﻲ، ﻛﻴﻔﻴﺖ زﻧﺪﮔﻲ و ﺗﻨﻈﻴﻢ ﻫﻴﺠﺎﻧﻲ داﻧﺸﺠﻮﻳﺎن داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ. ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣﻪی ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ.

    ü ﻣﺤﻤﻮدی ﻋﺎﻟﻤﯽ، ﻗﻬﺮﻣﺎن. ﻋﻈﯿﻤﯽ، ﺣﻤﯿﺪه. ضرغامی، مهران. (1383). ﺗﺄﺛﯿﺮ آﻣﻮزش ﻗﺎﻃﻌﯿﺖ ﺑﺮ ﻣﯿﺰان اﺿﻄﺮاب و ﺟﺮأت‏ورزی داﻧﺸﺠﻮﯾﺎن ﭘﺮﺳﺘﺎری. ﻣﺠﻠﻪ ﻋﻠﻤﯽ داﻧﺸﮕﺎه ﻋﻠﻮمﭘﺰﺷﮑﯽ ﮔﺮﮔﺎن. ﺳﺎل ﺷﺸﻢ. ﺷﻤﺎره 14. ﭘﺎﯾﯿﺰ و زﻣﺴﺘﺎن.

    ü محمودی کهریز، ب. (1388). بررسی نقش متغیر میانجی تنظیم هیجان شناختی در ارتباط میان کمال­گرایی و

    ü درماندگی روانی در جامعه­ی دانشجویی. پایان­نامه کارشناسی ارشد روان­شناسی تربیتی، دانشگاه شهید بهشتی.

    ü میرزایی، مریم. (1389). بررسی اثربخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر کاهش گرایش به اعتیاد. دانش آموزان مقطع سوم راهنمایی شهر کاشان در سال تحصیلی 1389-1388

    ü نجف زاده، سعید.(1389). بررسی سلامت روان، منبع کنترل، خوداثربخشی در معلمین شهرسمنان، ، پایان نامه کارشناسی چاپ نشده، دانشگاه سمنان.

    ü نظری نژاد، محمد حسین. (1372).آموزش مهارتهای اجتماعی به کودکان، ، مشهد، آستان قدس رضوی

    ü  

    ü ﻧﻮاﺑﻲﻧﮋاد، ﺷﻜﻮه (1380)، راﻫﻨﻤﺎﻳﻲ و ﻣﺸﺎوره ﮔﺮوﻫﻲ ، اﻧﺘﺸﺎرات ﺟﻬﺎد داﻧﺸﮕﺎﻫﻲ داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ          

    ü ﻧﻮﻳﺪی، اﺣﺪ (1387). ﺗﺄﺛﻴﺮ آﻣﻮزش ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﺧﺸﻢ ﺑﺮ ﻣﻬﺎرتﻫﺎ، ﺳﺎزﮔﺎری داﻧﺶ آﻣﻮزان ﭘﺴﺮ دوره‏ی ﻣﺘﻮﺳﻄﻪی ﺷﻬﺮ ﺗﻬﺮان. ﻣﺠﻠﻪی روان ﭘﺰﺷﻜﻲ و روانﺷﻨﺎﺳﻲ ﺑﺎﻟﻴﻨﻲ اﻳﺮان، 394-403 ،4.

    ü نیکنام، ماندانا. (1389). رابطه باورهای کمال‏گرایانه ورفتارهای خودناتوان ساز در دانشجویان. مجله علوم رفتاری، 4، 2، 108-103.

    ü                    هادی زاده مقدم،اکرم. طهرانی، مریم.(1387). بررسی رابطه بین سبک های عمومی تصمیم گیری‏مدیران در سازما نهای دولتی. تهران: نشریه مدیریت دولتی. دوره 1، شماره 1، پاییز و زمستان

    ü هارجی، کریستین، دیکسون، دیوید (1377 ). مهارت های اجتماعی در روابط میان فردی، ترجمه خشایار بیگی، مهرداد فیروز بخت، تهران: انتشارات رشد.

    ü هاشمی، ل، لطیفیان، م. (1388). بررسی رابطه­ی بین کمال­گرایی و جهت گزینی هدف در میان دانش­آموزان

    ü  پیش دانشگاهی دولتی (با گرایش علوم تجربی و ریاضی). مطالعات روان­شناسی دانشکده­ی علوم  تربیتی و روان­شناسی دانشگاه الزهرا، ، 3.

    ü ﻫﻮاﻳﻲ، ﻋﻠﻴﺮﺿﺎ (1388). ﺑﺮرﺳﻲ ﺗﺄﺛﻴﺮ آﻣﻮزش رفتار جرات‏مندانه  ﺑﺮ اﻋﺘﻘﺎدات ﺧﻮدﻛﺎرآﻣﺪی و اﺳﺘﺮس ﺗﺤﺼﻴﻠﻲ داﻧﺶآﻣﻮزان ﺳﺎل ﺳﻮم دﺑﻴﺮﺳﺘﺎن ﺷﻬﺮﺳﺘﺎن ﻧﻴﺸﺎﺑﻮر (1386 -87). ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣﻪی ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ داﻧﺸﮕﺎه ﺗﺮﺑﻴﺖ ﻣﻌﻠﻢ.

    ü ﻳﻌﻘﻮﺑﻲ، ﺣﻤﻴﺪ (1377)، ﺗﺄﺛﻴﺮ ﺟﺮأت آﻣﻮزی ﺑﻪ روش ﮔﺮوﻫﻲ اﻳﻔﺎی ﻧﻘﺶ ﺑﺮﻣﻬﺎرتﻫﺎی اﺟﺘﻤﺎﻋﻲ داﻧﺶ آﻣﻮزان، ﭘﺎﻳﺎن ﻧﺎﻣﺔ ﻛﺎرﺷﻨﺎﺳﻲ ارﺷﺪ، داﻧﺸ ﮕﺎه ﻋﻼﻣﺔ ﻃﺒﺎﻃﺒﺎﻳﻲ

    ü  

    ü  

    ü  

    ü  

    ü منابع انگلیسی :

    ü Ablard, K. E., & Parker, W. D. (1997). Parents_ achievement goals and perfectionism in

    ü their academically talented children. Journal of Youth and Adolescence, 26, 651–667.

    ü Accordino, B.(2008);Psychology in the school, Behaviour Research and Therapy,  volume 56 Issue 6.

    ü Accordino, B. (2000).clinical perfectionism: a cognitive behavioural analysis.

    ü Behaviour Research and Therapy, 40, 773-791. 

    ü  

    ü Alvan, M. (2005). Decision and the state lines. Tehran: Publication of books, reading and editing of Humanities University (left).

    ü  

    ü Ames D.) 2009( .Pushing up to a point: Assertiveness and effectiveness in leadership and interpersonal dynamics. Research in Organizational Behavior.; 29: 111-33.

    ü

    ü Alberti, Robert E & Emmons ML.(1982) Your perfect right: a guide assertive living. 4th ed. USA: Impact Publishers.

    ü Ashby, J. S., & Martin, K. G. (2005). Perfectionism, dysfunctional attitudes, and

    ü selfesteem: A structural equations analysis. Journal of Counseling and Development,

    ü 80, 197-203.

    ü Baiocco, R., Laghi, F., & D'Alessio, M. (2009). Decision-making style among adolescents: Relationship with sensation seeking and locus of control. Journal of Adolescence, 32(4), 963-976. 

    ü Baker, S. R. & Williams , K. (2002). Relation between social problem-solving appraisals work stress and psychological distress in male firefighters. Stress and Health, 17(4), 219-229

    ü Bandora, R. M. (1997). The moderator-mediator variable distinction in social

    ü  

    ü psychological research: Conceptual, strategic, and statistical considerations. Journal of

    ü Personality and Social Psychology, 51, 1173-1182.

    ü Blett, D. (1955). Child care practices anteceding three patterns of preschool behavior.

    ü  Psychol. Monogr, 75,43–88.

    ü Blustein, L; Phillips, D. (1990). Relation between ego identity statuses and decision-making styles. Journal of Counseling Psychology, Vol 37(2), 160-168.

    ü  

    ü Botvin, G. J., Griffin, K. W. (2004). Life skills Training Empirical finding and future Directions. The Journal of Primary Prevention, 25.2

    ü Bruine de Bruin, W., Parker, A. M., & Fischhoff, B. (2007). Individual differences in adult decision-making competence. Journal of Personality and Social Psychology, 92(5), 938-956.

    ü Burns, M. (2008). The role of ethics in decision making by deans and division chairs of community colleges. University of Gonzaga. Vol 65(4),

    ü  

    ü Camble, B. (2006) . Teaching life skills for Student success: connecting. Education and careers, 81.

    ü Buchanes, F., & Ocanel, C. (2009). Predicting career indecision: A self-determination theory perspective. Journal of Counseling Psychology, 50, 165–177.

    ü Buri, J. R. (1989). Self-esteem and appraisals of parental behavior. Journal of Adolescent

    ü Research, 4, 33–49.

    ü Burka, J. B., & Yuen, L. M. (1983). Procrastination: Why you do it, what to do about it.

    ü Reading, MA: Addison-Wesley.

    ü Burns, L R.,  Dittmann, k.   Nguyen, N-L., Mitchelson, J.  K. (2000).Academic

    ü Procrastination, Perfectionism, and Control: Associations with Vigilant and Avoidant Coping. Grand

    ü  

    ü Valley State University, 35 – 46.

    ü  Busko, D. A. (1998). Causes and consequences of perfectionism and procrastination: A

    ü Structural equation model.Unpublished master’s thesis,University of Guelph, Canada.

    ü  

    ü Capan, B. E. (2010). Relationship among perfectionism, academic procrastination and life satisfaction of university students. Procedia Social and Behavioral Sciences, 5, 1665–1671.

    ü Chang, E.C. (2000). Perfectionism as a predictor of positive and negative psychological

    ü outcomes: Examining a mediation modeling younger and older adults. Journal of

    ü Counseling Psychology, 47, 18-20.

    ü  

    ü  Clarke-Stewart, A., & Apfel, N (1979). Evaluating parental effects on child

    ü development.In L.S. Shalman (Ed.), Review of research in education (pp. 47-119).

    ü Itasca, IL: peacock

    ü Cline, J.(1991). The circumscription process of career aspirations in Esoain adolescents. Europian Pacific Education

    ü Review, 2, 133–143.

    ü Comeau, K., Heibert, L.,(1997) From career decision-making styles to career decision-making profiles: A multidimensional approach.Journal of Vocational Behavior, 56(2), 277-291.

    ü Cook, L.C & Kearney, C.A, (2009). Parent and youth perfectionism and internalizing psychopathology, Personality and individual Differences, 46, 325 -330.

    ü  

    ü Cooks, R.F. (2002). Assertive behavior therapy. Research and Training: London and New York by rutledgo

    ü Coopman, T., & Pearl, G. N. (1990). A contextual-moderator analysis of emotional autonomy and adjustment in adolescence. Child Development, 66, 793–811.

    ü  

    ü Crossley, C. D., & Highhouse, S. (2005). Relation of job search and choice process with subsequent satisfaction. Journal of Economic Psychology, 26(2), 255-268.

    ü Dadji, K.L.(1985). Factors influencing the development of perfectionism. A Thesis

    ü Presented to the Faculty of California State University, Chico.

    ü Dalal, R. S., & Bonaccio, S. (2010). What types of advice do decision-makers prefer? Organizational Behavior and Human Decision Processes, 112(1), 11-23. doi: 10.1016/j.obhdp.2009.11.007

    ü  

    ü Daviss, EL., Eshleman , J. (1998 ) At last, my research article on procrastination. Journal of Research in Personality, 20, 474-495

    ü Deffenbacher, J., Zwemer, W. Whisman, M.A., Hill, R.W., & Sloan, R. (1986).

    ü Irrational beliefs and anxiety. Cognitive Therapy and Research, 10, 281-292.   

    ü Deft, R. L. (2001). Essentional of Organization Theory & Design, (7th ed)”. South-Western: Thomson Learning.

    ü  

    ü Delolti, R. D. (1981).  Essentials of his science, theory, classification, assessment, and

    ü theory. Journal of Personality Assessment, 72(3), 330–352.

    ü  

    ü Delshad Tehrani, M. (2007). Lord of the loan. Tehran: the sea.

    ü  

    ü Dewitte, S., & Schouwenburg, H. C. (2002). Procrastination, temptations, and

    ü incentives: the struggle between the present and the future in procrastinators and the

    ü punctual. European Journal of Personality, 16, 469–489.

    ü Dewitte, S., & Lens, W. (2000). Procrastinators lack a broad action perspective. European Journal of Personality, 14(2), 121–140.

    ü Dour, H. J., & Thurn, S. A. (2011). The interaction between the superhero ideal

    ü  

    ü and maladaptive perfectionism as predictors of unhealthy eating attitudes and

    ü body esteem. Journal of Body Image, 8, 93–96.

    ü  

    ü Eberlin, Richard jay. (2005). “The realationship among leadership styles, decision making and organizational justice”: alliant interuational university.

    ü  

    ü Egan, S. J, & Rees, C. S. (2007). The role of dichotomous thinking and rigidity in perfectionism. Journal of Behavior Research and Therapy, 45, 1813–1822.

    ü  

    ü Ellis, Albert. 1962. Reason and Emotion in Psychotherapy. New York: Stuart.

    ü

    ü Eshbi , A., Raice, E,(2002) Decision-making style: Habit, style or both? Personality and Individual Differences Journal, 36(4), 931-944. 

    ü Frost, R. O., Lahart, C.(1996). The development of perfectionism: A study of daughters

    ü and their parents. Cognitive Therapy and Research, 13(6), 469-489.

    ü Ferrari, J.R. Barnes, K.L. & Steel, P. (2009). Life Regrets by Avoidant and Arousal

    ü Procrastinators: Why Put Off Today What You Will Regret Tomorrow?. Journal of

    ü individual differences, 3, 163 – 168.

    ü  

    ü  

    ü Ferrari, J. L. Johnson, & W. G. McCown (Eds.), Procrastination and task avoidance: Theory, research, and treatment (pp 137–167). New York: Plenum Pres.

    ü  Flett, G. L., Blankstein, K., Hewitt, P. L., & Koledin, S. (2009). Components of

    ü perfectionism and procrastination in college students. Social Behaviour and Personality,

    ü 20, 85–94.

    ü Flett, G. L., Blankstein, K. R., & Martin, T. R. (1995). Procrastination, negative self-evaluation, and stress in depression and anxiety: A review and preliminary model. In J. R.

    ü Flett,  G. L.,  Hewitt,  P. L.,  Blankstein, K.  R.,  &  Dynin,  C.  (1994). Dimensions of 

    ü perfectionism   and   Type A behaviour. Personality  and Individual Diferences,  16,

    ü 477-485. 

    ü Flett, G. L., Hewitt, P. L., Blankstein, K., Mosher, S.W. (1992). Perfectionism, self –

    ü actualization, and personal adjustment. Journal of Social Behaviour and Personality, 6,

    ü 147 – 160.

    ü Flett, G. L., Hewitt, P. L., Blankstein, K.  R., &  O'Brien, S.  (1991). Perfectionism and learned  resourcefulness in depression and self-esteem. Personality  and Individual Diferences,  12,  61-68.

    ü Flett, G. L., Hewitt, P. L., Singer, A.(1995). Perfectionism and parental authority

    ü styles.Individual psychology, 1, 50 – 60.  

    ü Flett,  G. L., Sawatzky, D. L., &  Hewitt,  P. L. (1995). Dimensions of  perfectionism

    ü and goal   commitment: a further  comparison of  two  perfectionism measures. Journal  of

    ü  

    ü  

    ü Psychopathology  and  Behavioral  Assessment,  17, 111-124.

    ü Francois, F. (1999) Perfectionism, Anxiety, and Depression: Are the Relationships

    ü independent?. Cognitive Therapy anId Research Journal Volume 25, Issue 3

    ü  Fulop, Janos, David, Roth, Schweik, Charles, (2006), “What is Mean Decision“,

    ü Making in the Content of Eco-Informatics, www.google.com,p 204.

    ü Gary W N, Hapner P ,( 2006). Problem solving self appraisal, awareness and utilization of campus helping resources. Journal of Counseling Psychology.; 133(1) 39-44.

    ü Gati, I., Landman, S., Davidovitch, S., Asulin-Peretz, L., & Gadassi, R. (2010). From career decision-making styles to career decision-making profiles: A multidimensional approach.Journal of Vocational Behavior, 76(2), 277-291.

    ü Galotti, K. M., Ciner, E., Altenbaumer, H. E., Geerts, H. J., Rupp, A., & Woulfe, J. (2006). Decision-making styles in a real-life decision: Choosing a college major. Personality and Individual Differences, 41(4), 629-639. 

    ü  

    ü Gambetti, E., Fabbri, M., Bensi, L., & Tonetti, L. (2008). A contribution to the Italian validation of the General Decision-making Style Inventory. Personality and Individual Differences, 44(4), 842-852. 

    ü Gary W N, Hapner P,( 2006) . Problem solving self appraisal, awareness and utilization of campus helping resources. Journal of Counseling Psychology.; 133(1) 39-44.

    ü Gilovich, B. K., & Medvec, S. C. (1994). The role of parental influences on young adolescents' career development. Journal of Career Assessment, 16, 198–217

    ü Gordon, A. (1983). The shapes of commitment development in emerging adulthood. Journal of Adult Development, 15, 113–131.

    ü Gumnar, M. (2003). Perception of the family delinquency and emotional adjustment

    ü among youth. Personality and Individual Differentces, 20, 1169-1178.

    ü  

    ü Hamachek, D. E. (1978). Psychodynamics of normal and neurotic perfectionism

    ü Psychology, 15, 27-33.

    ü Harris , M. (1998) the association between competition and manager ’ business segment reporting decisions .journal of accounting research .Vol. 36 No.1

    ü Hewitt, P., L. (2009). Perfectionism [Fact Sheet]: Canadian Psychological Association, Ottawa, Canada.

    ü Hewitt, P., L.؛ Flett, Gordon L؛ Turnbull-Donovan, Wendy و Mikail, Samuel F. (2002). The Multidimensional Perfectionism Scale: Reliability, validity, and psychometric properties in psychiatric samples. Psychological Assessment: A Journal of Consulting and Clinical Psychology، 3(3): 464.

    ü Hewitt, P. L., & Rick, L.  (1989). Dimensions of  perfectionism in unipolar  depression.

    ü Journal  of  Abnormal Psychology,  100,  98-101.

    ü Hollander, M.H. (1965). Perfectionism. Comprehensive Psychiatry, 6, 94–103

    ü Hollander, M.H. (1963).Pretreatment evaluation of anorexia nervosa. In R.A. Vigersky (Ed.), Anorexia nervosa (pp. 43–54). New York: Raven Press

    ü Horney, K. (1950). Neurosis and Human Growth. New York: Norton and Co.

    ü Hoy, K. W. & Miskel, G. C. (2008). Educational Administration: Theory, Research, and Practice (8th Ed). New York: McGraw Hill, Inc

    ü Isen, M. (1993). Rethinking the value of choice: A cultural perspective on intrinsic motivation. Journal of Personality and Social Psychology, 76, 349–366.

    ü Jakubowski, A. (1973 ) ). Self-efficacy as a mediator in the relationship between self oriented perfectionism and academic procrastination.Social Behavior and Personality.

    ü Kagan, M., Cakir, O., Ilhan, T., Kandemir, M. (2011). The explanation of the academic

    ü  

    ü  

    ü procrastination behaviour of university students with perfectionism, obsessive – compulsive

    ü and five factor personality traits. Procedia Social and Behavioral Sciences, 2, 2121–2125.

    ü Kahane, m. (1995). Family, self, and human development across cultures: Theory and applications (2nd ed.). Mahwah, New Jersey: Lawrence Erlbaum.

    ü Karin, K. (2003). Gender influences in decision-making processes in top management teams, Management Decision, Vol. 41 Iss: 10, pp.1024 – 1034.

    ü  

    ü Kaucher, E. (2010). Ethical decision making and effective leadership: Alliant International University.

    ü  

    ü Kawamura , Y, Kathleen.  Hunt, Sandra L. ,Randy o , Frost & Patricia Marten.(2001). Perfectionism, Anxiety, and Depression: Are the Relationships Independent?. Cognitive Therapy and Research Journal Volume 25, Issue 3.

    ü  

    ü Lay, C. H. (1986). At last, my research article on procrastination. Journal of Research in

    ü Personality, 20, 474-495.

    ü Larenti, J. H., Bruch, A. M., & Hans, R. F. (2008). Social anxiety and socially

    ü  

    ü prescribed perfectionism: Unique and interactive relationships with

    ü maladaptive appraisal of interpersonal situations. Journal of Personality and

    ü Individual Differences, 45: 55-61.                              

    ü Lay, C. H. (1988). The relationship of procrastination and optimism to judgements of time to

    ü complete an essay and anticipated setbacks. Social Behavior and Personality, 3, 201-214.

    ü  Lay, C. (1992). Trait procrastination and the perception of person-task characteristics.

    ü Journal of Social Behavior and Personality, 7, 483–494.

    ü  

    ü  

    ü Lay, C., & Schouwenburg, H. (1993). Trait procrastination, time management, and academic behavior. Journal of Social Behavior and Personality, 8, 647–662.

    ü Lee, M. A., Schoppe-Sullivan, S. J., & Kamp Dush, C. A. (2012).Parenting perfectionism and parental adjustment. Journal of Personality and Individual Differences, 52:454–457.

    ü  

    ü Libby, P. A. (1993). Leaving high school: The influence and consequences for psychological well-being and career-related confidence. Journal of Adolescence, 26, 295–311.

    ü Loo, R. (2000). A psychometric evaluation of the General Decision-Making Style Inventory. Personality and Individual Differences, 29(5), 895-905

    ü Lou, Ch. H., Wang, X. J., Tu. X. & Gao, E. (2008). Impact of Life Skills Training to Improve Cognition on Risk of Sexual Behavior and Contraceptive Use among VocationalSchool Students in Shanghai, China. Journal of Reproduction & Contraception, 239-251.

    ü  

    ü Luft, L. (1993). Parenting style as context: An integrative model. Psychological Bulletin, 113, 487–496.

    ü Marshall, S. M., & Ocaner A. J. (2007). Exploring the dynamic nature of procrastination:

    ü a latent growth curve analysis of academic procrastination. Personality and Individual

    ü Differences, 38, 297-309.

    ü Massey D, Alcaron R, Durand J, Gonzalez H. Return to Aztlan (1987). The Social Process of Migration from Western Mexico. Berkeley: University of California Press.

    ü Masters, N. (1999).Overcoming negative aspects of perfectionism      

    ü  

    ü through group treatment. Journal of Rat-Emo Cognitive-BehavTher, 26:

    ü 134–150.

    ü  

    ü McCown, W., Petzel, T., & Rupert, P. (1987). An experimental study of some hypothesized behaviors and personality variables of college student procrastinators.Personality and Individual Differences, 8, 781–786.

    ü  Merriam-Webster's Collegiate Dictionary .Published January 1st 2003 by

    ü Merriam-Webster 11th edition.

    ü Millers, J. H., & Schwartz, K. H., Cooke, F. (1998). The determinants of private tutoring participation and attendant expenditures in Italy. Europian Pacific Education

    ü Review, 11, 159–168.

    ü Moghaddam, A. Tehrani, M. (2008). Investigating the relationship between decision making styles of public managers in the final state organizations. Journal of Public Management, (1) 1: 138-121.

    ü  

    ü Moreno, J.L. (1946), The theatre of spontaneity, Beacon House, Newyork;

    ü  

    ü Myrkmaly, M. (2007). Leadership and management training. Tehran: Publication Yastoroon.

    ü  

    ü Nicholson, I. (1999). A taxonomy of difficulties in career decision making. Journal of Counseling Psychology, 43, 510–526.

    ü Nizbet, R. E., & Wilson, T. D. (1997). Telling more than we can know: Verbal reports on mental processes. Psychological Review, 84, 231-259.

    ü Oliveira, Arnaldo, (2007), A Discussion Of Rational And PsychologicalDecision Making Theories And Models: The Search For a Cultural–Ethical Decision Making Model , Electronic Journal of Business Ethics and Organization Studies, Vol 12, No 2, pp 12-13.

    ü  

    ü Pett, M. (1984). A survey study of college faculty and student procrastination. College

    ü Student Journal, 12, 256-262.

    ü Pitman, R. K. (2004). Regional cerebral blood flow in amygdale and medial prefrontal cortex during traumatic imagery in male and female Vietnam veterans with PTSD. Archives of General Psychiatry, 61, 168-176.

    ü Parker, A. M., Bruine de Bruin, W., & Fischhoff, B. (2007). Maximizers versus satisficers: Decision-making styles, competence, and outcomes. Judgment and Decision Making, 2(6), 342-350. 

    ü  Parker, Andrew M., Wandi Burine de Bruine & Baruch Fichhoff, (2007),“Maximizers versus Satisficers: Decision–Making Styles, Competence and Outcomes “, Judgment and Decision Making, vol. 2, no. 6.

    ü  

    ü Patton, John R., (2003), “Intuition in Decisions“, Journal of Management Decision, p989 , The current issue and full text archive of this journal is available at www.emeraldinsight.com/

    ü Petersen, l., Goodstein, J. (1994). The D.A.P.P. (Discovery of Professional Activities and Personal Projects): A new method for helping high school and college students develop their projects. Orientation Scolaire et Professionnalle, 16, 347–355.

    ü  

    ü Queen, R. (1980). Extending research on the consequences of parenting style for Chinese Americans and European Americans. Child Development, 72, 1832–1843.

    ü Racus, M. (1986). Affective, cognitive, and be havioral differences between high and low

    ü procrastinators. Journal of  Counseling Psychology, 33, 387-394.

    ü Rathous, J. B. (1975). The development and applications of social learning theory. New

    ü York: Praeger.             

    ü  

    ü Robins.s p.(2004). Organizational behavior. Muhammad Ali's translation Parsayyan and Arabs. Tehran: Cultural Research Bureau.

    ü  

    ü Rezazadeh, Samaneh (2010). "The relationship between intelligence and moral decision-making styles of public managers, Ferdowsi University of Mashhad University of Medical Sciences in 1389." MS Thesis. Ferdowsi University of Mashhad. School of Psychology and Educational Sciences.

    ü  

    ü Rochester S, Kilstoff K, Scott G.(2008) Learning from success: Improving undergraduate education through understanding the capabilities of successful nurse graduates. Nurse Education Today.

    ü Rodriguez, N., Myers, H. F., Morris, J. K., & Cardoza, D. (2012). Latino college student adjustment: Does an increased presence offset minority- status and acculturative stresses? Journal of Applied Social Psychology, 30, 1523–1550

    ü  

    ü Rinald, L., Crusier , k. (1997 )The role of ethics in decision making by deans and division chairs of community colleges. University of Gonzaga. Vol 65(4),

    ü  

    ü Rilly, C., Lee, M., Cooper, Z., Fairburn, C. G., & Shafran, R. (2007). A

    ü randomized controlled trial of cognitive-behavior therapy for clinical

    ü perfectionism: A preliminary study. Journal of Behavior Research and

    ü Therapy, 45 . 2221–2231.            

    ü  

    ü Saddler, C. D., & Buley, J. (1999). Predictors of academic procrastination in college

    ü students. Psychological Reports, 84, 686-688.

    ü  Saddler, C. D., & Sacks, L. A. (1993). Multidimensional perfectionism and academic

    ü procrastination: Relationships with depression in university students. Psychological

    ü Reports, 73, 863-871.

    ü Salter, A. (1949), Conditioned reflex therapy, Capricorn Press, Newyork;

    ü  

    ü  

    ü Schoemaker, A. F. (2010).  The Relationship between Decision-Making Style and Negative Affect in College Students: Drexel University

    ü Sapieja, K.M., Dunn, J.G.H. & Holt, N.L. (2001). Perfectionism and perceptions of

    ü parenting styles in male youth soccer. Journal of Sport and Exercise Psychology, 1, 20 –

    ü 39.

    ü Schultz, D.P.& Schultz, S. E. (2001). Educational achievement in Germany society: Psychological analysis of academic success of Germany adolescents. Germany Journal of Psychological and Social Issues, 14, 63–109.

    ü  Scott, S. G., & Bruce, R. A. (1995). “Decision-making style: The development and assessment of a new measure”. Educational and Psychological Measurement, 55(5), 818-831.

    ü Seo., E. H. (2008). Self-efficacy as a mediator in the relationship between self-oriented

    ü perfectionism and academic procrastination.Social Behavior and Personality.

    ü  

    ü Shafran, R., Cooper, Z., & Fairburn, C.G. (2002).clinical perfectionism: a cognitive

    ü behavioural analysis. Behaviour Research and Therapy, 40, 773-791.

    ü Shafran, R, Mensell G..)2001).The intergenerational transmission of perfectionism:

    ü parents' psychological control as an intervening variable. J Fam Psychol, 19,358-66

    ü Shafir, Y. (1993). Is Asian American parenting controlling and harsh? Empirical testing of relationships between Korean American and Western parenting measures. Asian American Journal of Psychology, 4, 19–29.

    ü Simon, N. (1997). High school students' career-related decision-making difficulties. Journal of Counseling and Development, 79, 331–340.

    ü  

    ü  

    ü Singh, R., & Greenhaus, J. H. (2004). The relation between career decision-making strategies and person-job fit: A study of job changers. Journal of Vocational Behavior, 64(1), 198-221. 

    ü Slaney, k. (2000). Counseling The Procrastinator In Academic Settings. Washington D.C.

    ü American Psychological Association.

    ü  

    ü Smith, E. (2011).  The intuitive style: Relationships with local/global and verbal/visual styles, gender, and superstitious reasoning. Journal of Learning and Individual Differences Vol 21, PP 263–270.

    ü  

    ü Smith, E. L., & Maxim, R. M. (1999). Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. New York: Plenum.

    ü  

    ü Spicer, David P. & Sadler–Smith, Eugene (2005), An examination of the general decision making style, Journal or Managerial Psychology,Vol 20 , No 2 , pp 137-138.

    ü Spiellberger, C.D., Gorsuch, R.L., & Lushene, R.E. (1990). Manual for the State-Trait

    ü Anxiety Inventory. Palo Alto, CA: Consulting Psychologists Press.

    ü Stada, H. E. (1994). Barriers to adolescents' information seeking for career decision making. Journal of the American Society for Information Science, 50, 38–48.

    ü Stouber,J., Otto, K., Pescheck, F., Becher, C., Stoll, O. (2007). Perfectionism andcompetitive anxiety in athletes: Differentiating striving for perfection and negative  perfection.Personality and Individual Differences, 42, 959-969.

    ü Stouber, J., Feast, A. R., & Hiwaro, J. A. (2009). Self-oriented and socially prescribed perfectionism: Differential relationships with intrinsic and extrinsic motivation and test anxiety. Journal of Personality and Individual Differences, 47(5), 423–428.

    ü  

    ü Strasser, F.(1999). Over-time changes in adjustment and competence adolescents from

    ü authoritative, authoritarian, indulgent and neglectful families.Child Development, 65,

    ü 754-770.

    ü Stwart L., Weiss S.(1986). An assertiveness training program for indecisive students attending an Italian University. Career Development Quarterly 51(4)

    ü  

    ü Terry-short, L.A., Owens, R.G., Slade, P.D., & Dewey, M.E. (1995). Positive and

    ü negative perfectionism. Personality and Individual Differences, 18, 663-668.

    ü Thompson, T. S. (2010). The impact of locus of control on decision making styles of mid-level managers: Capella University

    ü Thompson, T. S.(1994 ) The role of ethics in decision making by deans and division chairs of community colleges Capella University 56(2),

    ü  

    ü Thompson, T.S., Davidson, S.A. (1998). The influence of parental support, knowledge,

    ü and authoritative parenting on Hmong and European American adolescent development.

    ü Journal of Family Issues, 9, 1214 – 1232.

    ü  

    ü Thunholm, P.(2004). Decision-making style: Habit, style or both? Personality and Individual Differences Journal, 36(4), 931-944. 

    ü Thunholm, P. (2008). Decision-making styles and physiological correlates of negative stress: Is there a relation? Scandinavian Journal of Psychology, 49(3), 213-219. 

    ü Thunholm, P. (2009). Military leaders and followers - do they have different decision styles? Scandinavian Journal of Psychology, 50(4), 317-324. 

    ü Towned , W. (2007). A meta-analytically derived nomological network of procrastination. Personality and Individual Differences, 35, 1401–1418.

    ü Turner, L. A و Turner, P. E. (2011). The reaction of behavioral inhibition and perceived parenting to maladaptive perfectionism in college students. Personality and Individual Differences، 50: 840-44.

    ü  

    ü  

    ü Vieth, A. Z., & Trull, T. J. (1999). Family patterns of perfectionism: An examination of

    ü college students and their parents. Journal of Personality Assessment, 72, 49–67.

    ü Walker, L. (2004). Overcoming the patterns of powerlessness that lead to procrastination. In H.

    ü Schouwenburg, C. Lay, T. Pylchyl, & J. Ferrari, (Eds.), Counselling the

    ü procrastinator in academic settings (pp. 91-103). Washington: American

    ü Psychological Association.

    ü Weinz, H, & Koontz, H. (1993), Management: A Global Perspective, International Edition, Tenth Edition,NewYork , p. 199.

    ü  

    ü Wellford, J. (2005). Life skills training. Journal of International Relations, 19, 687- 411.

    ü Wenzel, V. Weichold, K. & Silbereisen, R. K. (2009). The life skills program IPSY: Positive influences on school bonding and prevention of substance misuse. Journal of Adolescence, 1, 1-11.

    ü Wessly, N. A., & Smith, P. L. (1994). The role of family context in a social cognitive model for career-related choice behavior: A math and science perspective. Journal of Vocational Behavior, 57, 348–364.

    ü Wilson, V. B. (2010). “examing moral reasoning and ethical decision making among Mississippi’s community college administrators”: Mississippi university

    ü Wolpe,J. (1992)," Objective Psychotherapy of the neveroses", South African Medical Journal, 28, 825829-

    ü  


موضوع پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, نمونه پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, جستجوی پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, فایل Word پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, دانلود پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, فایل PDF پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, مقاله در مورد پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, پروژه در مورد پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, پروژه درباره پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی اثر بخشی آموزش مهارت رفتار جرات‏مندانه بر تصمیم‏گیری و کمال‏گرایی دانش آموزان دختر مقطع سوم دبیرستان منطقه 8 شهر تهران

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد «M.A» گرايش: تحول پاييز 1391 چکيده        مطالعه حاضر تحت عنوان «بررسي و آسيب شناسي نظام تصميم گ

پایان­نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی­ارشد رشته تربیت بدنی گرایش رفتار حرکتی چکیده هدف این پژوهش تعیین ارتباط کمال­گرایی خودمدار و جامعه­مدار با واماندگی ورزشکاران مرد نخبه استان کرمان بود. روش تحقیق از نظر هدف، کاربردی و از نظر روش یا استراتژی داده­ها، از نوع همبستگی بود. به این منظور، طی مطالعه­ای، 107 نفر(107= N) ورزشکار مرد نخبه در رشته­های فوتبال، هندبال، والیبال، ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) در رشته مشاوره خانواده چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش واسطه گری اضطراب اجتماعی در رابطه سبک های هویتی با رضایت جنسی است. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است. جامعه مورد مطالعه عبارت است از کلیه معلمین متأهل زن و مرد شهر مشهد که در سال تحصیلی 93-92 در مقطع دبیرستان مشغول به تدریس بودند. حجم نمونه مورد مطالعه در این پژوهش310 ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته روانشناسی عمومی (M.A) چکیده پژوهش حاضر با هدف مقایسه نیمرخ روانی والدین با و بدون کودک عقب مانده ی ذهنی براساس پرسشنامه چند محوری میلون صورت گرفت. این تحقیق توصیفی از نوع علٌی- مقایسه ای است. 50 نفر از والدین کودکان عقب مانده ذهنی مدارس استثنایی تبریز به صورت در دسترس انتخاب و با 50 نفر از والدین دانش آموزان غیر بالینی از نظر سن، ...

پایان نامه تحصیلی جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد ( M.A.) رشته :مدیریت دولتی گرایش: مدیریت نیروی انسانی چکیده تحقیق: هدف از تحقیق حاضر بررسی سبک تصمیم گیری مدیران و تجزیه وتحلیل رویکرد مالی بانکهای تجاری در سال مالی ١٣92 بوده است. به این منظور96 نفر از مدیران میانی 6 بانک تجاری شامل بانکهای ملت، ملی ایران، صادرات ایران، سپه، تجارت و رفاه کارگران بطور تمام شمار مورد بررسی و تجزیه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش :"منابع انسانی" چکیده هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین هوش هیجانی با تعهد سازمانی و رضایت­شغلی کارکنان استانداری اصفهان بوده است. جامعه آماری عبارت است ازکارکنان رسمی سازمان که نظرات 254 نفر از آنها به طور نمونه مورد بررسی قرار گرفت. داده های گردآوری شده توسط پرسشنامه ساختاریافته، به کمک نرم افزار SPSS18 مورد تجزیه و تحلیل ...

رساله دکترا در رشته‌ی روانشناسی تربیتی چکیده نقش ابعاد دلبستگی در راهکارهای انطباقی و غیرانطباقی تنظیم هیجان با واسطه‌گری ظرفیت شناختی سرکوب افکار ناخواسته، خودکارآمدی اجتماعی و خودافشاسازی هدف از پژوهش حاضر، بررسی نقش ابعاد دلبستگی (شامل اضطراب و اجتناب دلبستگی) در راهکارهای مختلف تنظیم هیجان (شامل راهکارهای انطباقی، راهکارهای غیرانطباقی مبتنی بر بیش‌فعال‌سازی سیستم دلبستگی و ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A) رشته مديريت اجرايي                       

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری چکیده تحقیق حاضر به بررسی تاثیر وابستگی گروهی بر روی تصمیم گیری پرداخت سود سهام درشرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته است. بدین منظور، ارتباط میان خط مشی تقسیم سود سهام و عوامل نظیرنابرابری اطلاعاتی؛ وابستگی به تامین مالی خارجی ( منابع خارج از موسسه ) بررسی می شود. در راستای این هدف ، کلیه شرکتهای پذیرفته شده در بورس ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A. ) گرایش : عمومی چکیده هدف از انجام پژوهش حاضر بررسی امکان پیش­بینی خودکارآمدی تحصیلی دانش­آموزان دوره دبیرستان براساس اضطراب اجتماعی و جو روانی - اجتماعی کلاس بود. بدین منظور نمونه 360 نفری (173 دختر و 188 پسر) از دانش آموزان سال سوم دبیرستان در شهرستان شیراز به شیوه نمونه­گیری خوشه­ای تصادفی انتخاب شدند. به منظور گردآوری اطلاعات ...

ثبت سفارش