پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی

word 1 MB 31683 111
مشخص نشده کارشناسی ارشد تربیت بدنی و ورزش
قیمت قبل:۶۳,۵۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته¬ی مدیریت ورزشی

     

     

    چکیده

    شنا ,ورزشی است که افراد در هر سنی و در هر سطحی از توانایی می­توانند در آن شرکت جسته و ضمن انجام تمرینات بدنی، بسیار نیز احساس لذت کنند. هدف از این تحقیق، تحلیل طرح سباح با استفاده از مدل SWOTدر استان آذربایجانغربی می­باشد. پژوهش , از نوع توصیفی-پیمایشی و از لحاظ هدف,کاربردی است و اطلاعات به صورت میدانی جمع­آوری شد. جامعه آماری شامل مربیان طرح (135نفر) و کارشناسان نواحی و ادارات اموزش­ و پرورش استان آذر­بایجانغربی (32نفر) و جمعا 167 نفر بودند.که به صورت تمام شمار انتخاب شدند. جهت جمع آوری اطلاعات از منابع کتابخانه­ای ,اینترنتی خصوصاً مقالات، مصاحبه‌ها واز پرسش­نامه محقق ساخته­ای بود, که روایی آن توسط اساتید دانشگاهی و مربیان منتخب تایید و پایایی آن با استفاده از آلفای کرونباخ 79/0 تعیین گردید. از میان پرسشنامه­های توزیع شده 161 مورد به محقق عودت داده شد. برای تحلیل داده­ها از آمار توصیفی و استنباطی (فریدمن) استفاده شد.. برای تحلیل موقعیت راهبردی از تحلیل  SWOTبرای بررسی عوامل داخلی(قوت ها و ضعف ها) وخارجی (تهدیدات و فرصت ها) استفاده شد. باتوجه به نمرات نهایی ماتریس ارزیابی عوامل داخلی (2.40) وارزیابی عوامل خارجی (2.83) مشخص شد که جایگاه طرح سباح در استان آذربایجانغربی در منطقه WO(محافظه­کارانه) قرار دارد. از این رو به جهت قرارگیری دراین ناحیه سازمان باید با بهره­ برداری از فرصت­های موجود در محیط خارج بکوشد نقاط ضعف داخلی را بهبود بخشد.

     

    واژه های کلیدی: طرح سباح , شنا , مدل SWOT

     

    1-1مقدمه

    فعالیت جسمانی منظم با عمر طولانی­تر، زندگی سالم­تر و کاهش ابتلا به بیماری­ های قلبی، فشار خون بالا، دیابت ، چاقی و برخی سرطان­ها ارتباط دارد. (عزیزی ، 1390، صص. 61-62) علاوه بر آن ورزش باعث جلوگیری از چاقی و باعث بهبود مهارتهای اجتماعی می­شود. (محمدزاده ، 1388، صص. 55-56) ورزش    وسیله ای با ارزش برای حفظ سلامت جسمانی است و رابطه­ی نزدیکی با سلامت روانی دارد، به ویژه پیشگیری از بروز ناهنجاریهای روانی دارد.(مرتضوی ,1370) تحرک بدنی از ناراحتی و افسردگی می­کاهد. اعتماد به نفس را افزایش داده و خودپنداره را تقویت می­کند. به خصوص در سنین نوجوانی وکودکی ابزار سالمی برای آزاد کردن انرژی­های ذخیره شده است و این خود بسیار لذت بخش و آرامش دهنده است. شرکت در فعالیت های ورزشی موجب اجتماعی شدن ،کسب مهارت، افزایش نشاط و شادابی و ارتباط سالم با همسالان و دوست یابی کمک می­کند. ( مسدد ,1388) تربیت­بدنی باعث رشد و شکوفایی شایستگی­های جسمانی می­شود، بطوریکه تمام بچه­ها بتوانند کارآمدتر و مؤثرتر حرکت کنند و با ایمنی بیشتری فعالیت کنند و در نهایت درک کنند که چه می­کنند. پیامد تربیت­بدنی «سواد جسمانی»[1]است که مبانی ضروری برای تکامل و موفقیت می­باشد. ­(دربانی ، 1383، ص.9). ورزش امر یادگیری را تسهیل کرده وکندذهنی را از بین می­برد  و باعث تخلیه هیجانات کودکان شده و فرد را برای اجرای بهتر عبادات یاری می­کند.(قنبری نیاکی ، 1367، صص.210-211) . مسلماً تربیت­بدنی و ورزش از طریق روشهای متفاوت، به آموزش و رشد کودکان و نوجوانان کمک می­کنند. از جمله فواید و نتایج تربیت­بدنی و ورزش در مدارس ، رشد اجتماعی کودکان، رشد سبک زندگی، رشد عاطفی، رشد اجتماعی و رشد شناختی می­باشد .(بایلی ، 1386، صص. 46-49). محرومیت یا محروم شدن از فرصتها در دوره ابتدایی تأثیر مخربی را بر توانایی فرد برای زندگی مؤفقیت­آمیز در طول عمر دارد. کودکان در طول سالهای اولیه زندگی به فرصتهای زیادی نیاز دارند تا هم مهارتهای حرکتی پایه را که اساس مهارتهای ورزشی به شمار می­رود، فرا بگیرند و هم فهم خود را از اجرای حرکتی که در آن انتقال یادگیری قابل اهمیت هستند، بهبود دهند. (نیکرلز ، 1382، ص. 16).

    یکی از ورزش­هایی که کاربرد زیادی داشته , از محبوبیت فراوانی برخوردار است رشته­ی شنا می­باشد.که توجه به آن ضرورت و اهمیت یادگیری شنا و سفارش آن در دین مقدس اسلام و گفتار پیامبر اکرم (ص) در این زمینه ,ضرورت یادگیری آن را به وضوح بیان می­نماید. ( نیکو بخت، 1380 ) به طور کلی ورزشی است که عضلات را قوی و محکم کرده ، هیجانات و اضطراب را کاهش داده بدن را نرم و انعطاف پذیر می­سازد . و باعث می­شود فرد انرژی بیشتری برای انجام کارهای روزانه­ی خود کسب کند. شنا سلامت را بهبود بخشیده و موجب تناسب اندام تمام بدن می­شود. به عنوان یک ورزش با بدن بسیار ملایم برخورد می­کند و آسیب ناشی از آن در حداقل هستنند. علاوه براین ورزش شنا به سبب ماهیت خود یکی از مناسب­ترین ورزش ها برای تمامی معلولان است که می­تواند ضمن تقویت توانایی جسمانی آنان که جنبه توان­بخشی و باز­پروری دارد موجب نشاط و شادابی شود. (جلالی فراهانی,1391ص 98)

    شواهد باستان­ شناسی نشان می­دهد که قدمت شنا و شنا کردن به 2500سال قبل از میلاد در تمدن مصر و بعد از آن در تمدن آشور  و یونان و روم باستان باز می­گردد و آنچه از گذشته آموزش شنا استنباط می­شود. بر اساس یافته­هایی است که حروف تصویری هیروگلیف[2] مصریان به دست آمده یونانیان باستان و رومی­ها شنا را جزء برنامه­های مهم آموزش نظامی خود قرار داده بودند. و مانند الفبا یکی از مواد درس در آموزش­ و پرورش بوده است . شنا در شرق به قرن اول قبل از میلاد برمی­گردد. ژاپن جایی است که شواهد و مدارکی از مسابفات شنا در آن وجود دارد. در قرن هفتم به دستور رسمی حکومتی, شنا به صورت اجباری در مدارس تدریس می­شد. (کریمی,1392) در ایران نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی گسترش شنا در بین مردم سرعت گرفت. استخرهای زیادی ساخته شدند و بسیاری از والدین با پی بردن به اهمیت ورزش شنا ، فرزندانشان را برای یادگیری شنا، در استخرها ثبت نام کردند. 5/65 درصد استخرهای تهران بعد از انقلاب ساخته شده­اند. (تندنویس ، 1392صص.1-8) همایشی که معاونت تربیت بدنی و سلامت آموزش وپرورش در پنجم تا هفتم مهر 1380 برگزار کرد ، بیانیه­ای در 13 بند توسط کارشناس مسئولان تربیت­بدنی ادارات کل آموزش و پرورش صادر گردید و در بند آخر کارشناس مسئولان تربیت­بدنی، خواستار توسعه و تقویت رشته­های ورزشی پایه «شنا، دوومیدانی و ژیمناستیک» و آموزش مهارت­های پایه و بنیادی تربیت­بدنی را در سنین نونهالی و نوجوانی شدند .(راسخی، 1382، ص.26). لذا معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش وپرورش به منظور توسعه       قابلیت های جسمانی و اهداف تربیتی ورزش شنا وهمچنین بهبود ترییت بدنی در مدارس طرح سباح را برای پایه سوم ابتدایی به صورت اجباری تصویب و به اجرا در آورده است . با توجه به موارد ذکر شده تحقیق حاضر بر آن است تا مشکلات ،موانع و کاستی ها , فرصت ها وتهدیدات طرح سباح را دراستان آذربایجان غربی شناسایی کرده تا موانع به صورت مطالعات علمی و کارشناسی توسط مسولان ذی­ربط حل و تهدیدات به فرصت تبدیل شوند تا حداکثر استفاده از آن نصیب جامعه تعلیم و تربیت کشور شود.

    1-2تشریح موضوع وبیان مسئله

    ورزش شنا یکی از محبوب ترین ورزش­ها در بین اقشار مختلف مردم است که از سن نوزادی تاکهنسالی   می­توان آن را انجام داد و به طورکلی ورزشی است که هیجان راکاهش داده , عظلات را قوی و مستحکم کرده و بدن  را نرم و انعطاف پذیر می­سازد و باعث می­شود افراد انرژی بیشتری را برای انجام کارهای روزانه خود کسب کند. شنا سلامتی را بهبود بخشیده و موجب تناسب بدن می­شود و آسیب­های ان درحداقل هست وکم شدن وزن بدن در آب به افراد ی که بدن آماده­ای ندارندکمک می­کند تا راحت­ترحرکت کنند.(رشیدپور,1382)

    در نزد ایرانیان قدیم شنا یکی ازامور تعلیمی اطفال بودکه درمرحله سوم تحصیلی می­آموختند وآموختن شنا جهت بهره مندی ازمنافع آن درحیات عادی ودر هنگام جنگ بوده است .(تندنویس ,1392,ص3)

    با توجه به موقعیت جغرافیایی کشورمان که شمال و جنوب کشور به دریا متصل است و همچنین نقشی که شنا به مثابه­ی ایمنی عمل کرده و آن احتمال تقابل افراد با مسیر های آبی است که می­تواند به نجات جان فرد به واسطه بهره مندی از این مهارت و یا غرق شدن وی به دلیل عدم برخورداری از آن منجر شود .(کیا دلیری،1381)  و نظر به اینکه رشته شنا با مجموع 108 مدال یکی از پر مدال­ترین رشته المپیک محسوب می­شود, یکی از ورزش­های تعین کننده جایگاه  هر کشور در بازی های المپیک و به تبع آن بهره مندی از مزایای آن  مانند افزایش غرور ملی و وجه بین المللی(سوتیریادو,شیلبوری,2009)، رشد فرهنگ سخت کوشی و نیز مزایای اقتصادی و دیپلماتیک می­باشد .(گرین وهولیهان،2005 ) با توجه به تمام مزایای فوق و نیز گسترش فزاینده رشته شنا در سطح تفریحی ، همگانی و قهرمانی ,کشورایران با 14 بار حضور در بازی های المپیک تا کنون هیچ مدالی از رشته ی مذکور کسب نکرده است. (فدراسیون شنا) عدم توفیق رشته شنا در کشور و وجود موانع و چالش­های بسیار در آن به گونه­ای محسوس و عینی است. و بخشی از این چالش به دلیل عدم استعدادیابی مناسب در این رشته باز می­گردد. (گائینی وهمکاران ,1384)علاوه براین درکشورهای پشرفته ورزش قهرمانی به ورزش مدارس بستگی دارد . در واقع با به کارگیری روش­های آموزشی مناسب نه تنها کودکان در زمینه تربیت بدنی همه جانبه رشد می­کنند بلکه استعداد ورزشی آنها شکوفا می­شود. (محمدی ,1389ص 20) فرایند کشف ورزشکاران با استعداد و هدایت آنها به سوی ورزش­های ملی به منظورشرکت در برنامه­های تمرینی سازمان یافته  یکی ازانتظارات جامعه از معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش وپرورش است .(حلاجی وهمکاران ,1389ص 5) ، گنجاندن طرح آموزش شنا (طرح سباح)توسط معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در مدارس کشور که در سه سال اخیر در مقطع ابتدایی صورت گرفته است. نه تنها می­تواند برخی از موانع وچالش­های به وجود آمده درتوسعه شنا را رفع کند, بلکه توجه به ورزش مدارس بخصوص درمقطع ابتدایی باعث شکوفایی استعدادهای بی­شمار و موجب سلامتی جسمی و روانی دانش آموازان شده و با قابلیت­های خود آشنا شده و در جهتی که احتمال موفقیت بیشتری دارند سوق داده شود.

     

    [1]

     

    Abstract

    Swimming is a sport that people of all ages and at all levels of ability can also participate in the physical exercises, take is also a sense of joy . The objective of this research is Sabah Project analysis through SWOT Model in West Azarbaijan province. Type of the survey is cross - functional and purpose to collect information is applied, the field which were obtained.The population is coaches Sabah Project ' (135 participants) and experts in the areas of educational institutions and raise of province (32) and a total of them were 167 subjects. All of which were selected  The sums of questionnaire distributed among 161 cases were returned to the researchers.The research instrument was a questionnaire that verified its validity and reliability of selected academics and educators using Cronbach's Alpha 079/0 were determined. The sums of questionnaire distributed among 161 cases were returned to the researchers.For data analysis, descriptive and inferential statistics (Friedman) are used. To analysis the strategic position of a SWOT analysis for the study of internal factors (strengths and weaknesses) and external (threats and opportunities) were used. According to final results of internal factors evaluation matrix (2.40) and external factors evaluate (2.83) was determined. Hence, for placement in the organization should try to exploit the opportunities available in the environment to improve the internal weaknesses.

                                           

    Sabah Project-SWOT- Swimming : Keywords

  • فهرست:

    فصل اول

    1-1مقدمه. 1

    1-2تشریح موضوع وبیان مسئله. 2

    1-3اهمیت وضرورت تحقیق.. 4

    1-4سوالات تحقیق.. 5

    1-5تبیین متغیرهای تحقیق.. 5

    1-6 اهداف تحقیق.. 5

    1-6-1هدف کلی.. 5

    1-6-2 اهداف جزئی.. 5

    1-7تعریف واژه های اختصاصی تحقیق.. 6

    1-7-1تعاریف مفهومی.. 6

    1-7-2تعاریف عملیاتی.. 6

    1-8چهارچوب فصول اتی.. 7

    فصل دوم

    2-1مقدمه. 9

    2-2برنامه ریزی.. 9

    2-2-1انواع برنامه ریزی.. 10

    2-3 برنامه ریزی استراتژیک.... 11

    2-3-1تعاریف برنامه ریزی استراتژیک.... 11

    3-3مزایای برنامه ریزی استراتژیک.... 13

    2-4برخی از مدلهای ارائه شده برای سازمان­های ورزشی.. 14

    2-4-1مدل اسلک.... 14

    2-4-2مدل کمسیون ورزش استرالیا 15

    2-4-3مدل اسکات چاپمن.. 18

    2-4-4مدل اوستر. 20

    2-4-5مدل گود اشتاین و همکاران 20

    2-4-6مدل Spp.. 21

    2-5مفهوم مدیریت استراتژیک.... 21

    2-6تجزیه و تحلیل عوامل محیطی.. 23

    2-6-1مدلSWOT        . 24

    2-7تاریخچه آموزش شنا: 26

    2-7-1- آموزش شنا در دوران قدیم: 26

    2-7-2 آموزش شنا در ایران باستان: 29

    2-7-3 آموزش شنا در دوران جدید: 30

    2-7-4 آموزش شنا در ایران در دوران جدید : 31

    2-8 شنا و تأثیر آن بر سلامت افراد: 33

    2-8-1 شنا و تأثیر آن بر سلامت جسمانی افراد: 33

    2-8-2 شنا و تأثیر آن بر سلامت روانی افراد: 34

    2-9 برنامه آموزش رسمی شنا در مدارس برخی کشورها: 35

    2-10 روش تدریس شنا: 37

    2-11آموزش از طریق بازی: 39

    2-7- شنا ورزشی مناسب برای کودکان : 40

    2-12 استعدادیابی در شنا: 42

    2-9- افراد در شنا : 45

    2-13 شنا از دیدگاه دین مبین اسلام: 46

    14-2معرفی  استان اذربایجانغربی.. 47

    2-15  ادبیات وپیشینه تحقیق : 47

    2-15-1 مرور تحقیقات انجام شده داخل کشور: 47

    2-15-2 مرور تحقیقات انجام شده خارج کشور: 50

    2-15جمع بندی: 51

    فصل سوم

    3-1مقدمه. 53

    3-2روش تحقیق.. 53

    3-3مراحل انجام پژوهش.... 53

    3-4جامعه اماری ونمونه اماری.. 53

    3-5قلمرومکانی وزمانی تحقیق.. 53

    3-6روش های اماری واندازه گیری متغیرهای تحقیق.. 54

    3-7روش های گرداوری اطلاعات وداده ها 54

    3-8روش های تجزیه وتحلیل داده ها 54

    3-8-1ماتریس ارزیابی عوامل داخلی.. 54

    3-8-2ماتریس ارزیابی عوامل خارجی.. 55

    3-8-3تجزیه تحلیلSWOT. 56

    3-9محدودیتهای تحقیق.. 58

    3-9-1محدودیت­های تحت کنترل.. 58

    3-9-2محدودیت­های خارج کنترل.. 58

    3-10خلاصه فصل.. 58

    فصل چهارم

    4-1مقدمه. 60

    4-2توصیف اطلاعات جمعیت شناختی.. 60

    4-3تحلیل اماری داده های تحقیق.. 62

    4-3-1تحلیل ورتبه بندی بااستفاده از از ازمون فریدمن.. 62

    4-3-2تجزیه تحلیلSWOT درراستای تدوین راهبردها 65

    4-4تجزیه و تحلیل داخلی و خارجی.. 68

    4-5خلاصه فصل.. 70

    فصل پنجم

    5-1مقدمه. 72

    5-2نحوه شکل گیری سوالات تحقیق.. 72

    5-3روش شناختی پژوهش.... 73

    5-4 خلاصه نتایج حاصل ازپژوهش.... 73

    بحث4-5. 74

    5-6 نتیجه گیری.. 77

    5-7پیشنهادات... 78

    5-7-1پیشنهادات برگرفته از تحقیق.. 78

    5-7-2پیشنهادات پژوهشی.. 79

    منابع وماخذ

    الف: منابع فارسی.. 81

    ب:منابع انگلیسی.................................................................................................................................................................88

    ضمائم

    ضمائم الف..........................................................................................................................................................................93

    ضمائم ب............................................................................................................................................................................96

    چکیده انگلیسی...................................................................................................................................................................99

                       

    منبع:

     

    1. آجودان، م: 1385، «کودکان و فعالیتهای بدنی». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره ششم، 19، ص 35.

    2. آیت­الهی، ع. (1377)، «اصول برنامه­ریزی»، مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    3.  آفرینش خاکی، الف؛ صانعی، س: (1389) ، بهداشت و ورزش. چاپ دوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص 127-128

    4.  آلبرخت، جان: (1383) ، علم پیروزی. ترجمه بهزاد مهدی خبازیان. چاپ اول. فدراسیون شنای جمهوری اسلامی ایران، تهران، صص100-107 و 242-246.

    5.  آندرا، بی؛ هانسون، ان: (1385) ، حرکت درمانی در آب. ترجمه رضا مهدوی نژاد؛ رویا بهارلویی. چاپ دوم. جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، اصفهان، ص 6.

    6.اعرابی، م: (1391)، دستنامه برنامه­ریزی استراتژیک. چاپ ششم. دفتر پژوهش­های فرهنگی، تهران،.

    7.-الوانی , م : 1388 ,مدیریت عمومی . چاپ سی وششم . نشر نی  , تهران.

     8 . ابراهیم، خ: 1382، «آمادگی جسمانی و سلامتی برای دانش­آموزان». زیور ورزش: سال چهارم، 25، ص 13.

    8.  ابراهیم، خ؛ حلاجی، م: (1389) ، آشنایی با مبانی و فرآیند استعدادیابی ورزشی. چاپ سوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص 5 و 15 .

    9.. احمدی، ح: 1380، «دنیای آینده دنیای بازی کودکان است (1)». ورزش و ارزش: 157، صص 8-9 .

    10.. احمدی، ح: 1380، «دنیای آینده دنیای بازی کودکان است (2)». ورزش و ارزش: 158، صص 20-21 .

    11. اسمعیلی، م؛ امیرتاش، ع­م؛ مشرف جوادی، ب: 1385، «مطالعه تطبیقی برنامه درس تربیت­بدنی دوره ابتدایی ایران و کشورهای منتخب جهان». حرکت: 28، صص 69-86 .

    12. افضل­پور، م­الف؛ زرنگ، ­م؛ خوشبختی، ج: 1386، «ارزشیابی وضعیت اجرای درس تربیت­بدنی در پایه­های اول و دوم مدارس ابتدایی استان خراسان جنوبی». پژوهش در علوم ورزشی: شماره 16، صص 107-125 .

    13.  افلاطونی، ن: (1390) ، بازیهای دبستانی و ورزش. چاپ سوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، ص 25.

    14.  بایلی، ریچارد: 1386، «مروری بر فواید ورزش و تربیت­بدنی در مدارس». ترجمه پریسا درشگی. رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره هشتم، 25، صص 46-49 .

    15.  بخردی، م: 1380، «آمادگی جسمانی عمومی و نحوه بهبود آن». ورزش و ارزش: 159، ص 47.

    16. برقی مقدم، ج: 1377، «بررسی تأثیر ورزش در کاهش میزان افسردگی دانش­آموزان»، طرح پژوهشی اداره آموزش و پرورش .

    17.  بلیک، آی و سی: (1382) ، آموزش گام به گام شنا. ترجمه فاطمه بینش. چاپ دوم. سپهر اندیشه، قم، ص 4.

    18.  بهرامی، ف: 1390، «نقش بازی در درس تربیت­بدنی». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره دوازدهم، 41، صص 39-41 .

    19. بهشتی، الف: (1366) ، اسلام و بازی کودکان. چاپ اول. انتشارات اداره کل تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش، تهران، صص58 و 138 .

    20.  بیابانگرد، الف: (1388) ، روشهای تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی. جلد اول چاپ چهارم. دوران، تهران، ص 129.

    21. بیرامی، م: 1388، «روانشناسی بازی یا کارشناسی تربیت­بدنی». ورزش و ارزش: 166، ص 8 .

    22- ﺑﺮد، ﻣﺎری ( 1370).؛.روان ﺷﻨﺎﺳﻲ و رﻓﺘﺎر ورزﺷﻲ., ﺗﺮﺟﻤﻪ ﺣﺴﻦ ﻣﺮﺗﻀﻮی؛چاپ اول, ﺗﻬﺮان: اﻧﺘﺸﺎرات دﻓﺘﺮ ﺗﺤﻘﻴﻘﺎت. ﺳﺎزﻣﺎن ﺗﺮﺑﻴﺖ ﺑﺪﻧﻲ.

    23. پاشایی زاد، ح: 1385، «نگاهی اجمالی به روش دلفی». پیک نور: سال ششم، شماره دوم، صص 63-79.

    24.  تاپ،  دی؛ هستی، پی؛ وندرمارس، اچ: 1386، «مدل تعلیم و تربیت ورزشی». ترجمه جواد آزمون. رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره هشتم، 25، ص 34.

    25.  تسلیمی،  م: 1390، «بهداشت شناگران». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره یازدهم، 38، ص 46.

    26.  تسلیمی، م: 1389، «ورزش و دانش­آموزان مبتلا به آسم و آلرژی». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره یازدهم، 37، ص 61.

    27. تقی­پور، ی: 1388، «بازی در نظر ارباب اندیشه». ورزش و ارزش: 166، ص 29 .

    28.  تندنویس، ف: (1390) ، شنا1 . چاپ یازدهم. شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران، تهران، صص 1-8.

    29.  تندنویس، ف: (1392) ، شنا1 . چاپ داوازدهم. شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی ایران، تهران، صص 3-8.

    30. جهان­پیما، ک: 1382، «بررسی وضعیت تربیت­بدنی در مدارس ابتدایی پسرانه شهرستان مراغه از نظر تدریس اجرا و ارزشیابی»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی .

    31.جلالی فراهانی , م:1391 , مدیرت اماکن تاسیسات وتجهیزات ورزشی . چاپ پنجم . انتشارات دانشگاه تهران , تهران: ,ص 98.

    32. حسین­پور، الف؛ وحدانی، م؛ کاشف، م؛ حضرتی، م: تأثیر طرح سباح بر یادگیری مهارتهای شنا در دانش­آموزان و بررسی موانع اجرای بهینه این طرح از دیدگاه مربیان و کارشناسان ، در (آذر 1390)، «سخنرانی ششمین همایش دانشجویان تربیت­بدنی دانشگاه تهران»، تهران.

    33.  حسینی خرم، ص؛ آبکار، ع: (1388) ، سیری در تاریخجه ورزشها. چاپ اول. دانشگاه آزاد اسلامی ابهر، ابهر، صص 125-131.

    34. خسروی­زاده، الف؛ حمیدی، ­م؛ یدالهی، ج؛ خیبری، م: 1388، «شناسایی قوت­ها ضعف­ها فرصت­ها و تهدیدهای کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران و تنگناها و چالشهای فرا روی آن». مدیریت ورزشی: 1، ص 2258)

    35.خسروی­زاده، ا: 1387، " مطالعه و طراحی برنامه­ی استراتژیک کمیته ملی المپیک جمهوری اسلامی ایران" ،پایان نامه دکتری مدیریت و برنامه­ریزی ورزشی،دانشگاه تهران،.

    36.  خواجه­ای، ر؛ الهی، ع: (1389) ، آنچه مربی شنا باید بداند. چاپ اول. دانشگاه آزاداسلامی واحد نیشابور، نیشابور، صص 6-8.

    37.دانایی­فرد، ح؛ الوانی، م؛ آذر، ع: 1386، روش­شناسی پژوهش کیفی در مدیریت: رویکردی جامع، چاپ دوم، انتشارات صفار، تهران.

    38.دیوید، فرد آر: 1388، مدیریت استراتژیک. ترجمه علی پارسیان ؛ سید محمد اعرابی. چاپ پانزدهم، انتشارات دفتر پژوهش­های فرهنگی، تهران.

    39.  دربانی، الف: 1383، «بازی سالم و سازنده». ورزش و ارزش: 173، ص 9.

    40.  دیانی، الف: 1379، «اخبار ورزشی در اینترنت». ورزش و ارزش: 153، ص 30.

    41.  راتیگان، پی؛ بلیر، پی؛ هیکسون، کی: 1389، «رویکردهای بین­المللی به تربیت­بدنی مدارس». ترجمه جواد آزمون. رشد آموزش تربیت­بدنی: 36، ص 20.

    42.  راسخی، م: 1380، «نقش فعالیتهای ورزشی بر سلامت روانی و ورزشی دانش­آموزان دوره ابتدایی». ورزش و ارزش: 157، ص 28.

     43.  راسخی، م: 1380، «همایش کارشناسان مسئول تربیت­بدنی مدارس کشور». ورزش و ارزش: 158، ص 17.

    44. راسخی، م: 1382، «بررسی مقایسه­ای اثرات حذف معلم تربیت­بدنی در مدارس ابتدایی از دیدگاه متخصصان تربیت­بدنی و غیر تربیت­بدنی استان آذربایجان شرقی»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، ص26 .

    45.  رحمانی نیا، ف: 1382، «ورزش و بهداشت روانی». ورزش و ارزش: 165، ص 13.

    رضائیان، ع: (1382)، مبانی سازمان و مدیریت. چاپ پنجم. انتشارات سمت، تهران.

    46.  رستگار، ط: (1385) ، ارزشیابی در خدمت آموزش. چاپ پنجم. موسسه فرهنگی منادی تربیت، تهران، ص14 .

    47.روبن آگوستا هرناندز: 1386، مدیریت سازمان­های ورزشی. ترجمه علیرضا الهی؛ اسفندیار خسروی­زاده. چاپ اول، بامدادکتاب، تهران.

    48. رفیعی، ح: 1372، «بررسی و ارزشیابی وضعیت کنونی درس تربیت­بدنی در شهرستان دزفول»، پایان­نامه کارشناسی­ارشد، دانشگاه تربیت مدرس علوم انسانی، صص 63-79.

    49.  رمضانی، ع: (1386) ، فیزیولوژی شنا. چاپ اول. انتشارات کمیته المپیک جمهوری اسلامی ایران، تهران، ص8 .

    50.  زکایی، م؛ نبوی، م: (1378) ، کلیات تربیت­بدنی در مدارس. چاپ سوم. سمت، تهران، ص 14.

    52. سامی، س: (1391) ، «آب درمانی». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره دوازدهم، 43، صص47-48.

    53. ستاری، اسفندیار: (1356) . نشریه دانشکده تربیت­بدنی و علوم ورزشی، شماره اول ، ص 73.

    54.  سیف، ع: (1386) ، اندازه­گیری سنجش و ارزشیابی آموزشی. چاپ بیست و پنجم. دوران، تهران، ص36.

    55. شفقتی، ر: تنگناهای طرح ملی آموزش شنا به دانش­آموزان مقطع سوم ابتدایی در شهرستان گرگان، در (آبان 1389)، « همایش علمی تربیت­بدنی با تأکید بر نقش تربیتی بازی در مدارس استان گلستان»، گرگان ، کتاب مقالات همایش تربیت­بدنی با تأکید بر نقش تربیتی بازی در مدارس.

    56.شاه محمدی ,ح:1391,« ارزشیابی اجرای برنامه های جامع شنا ,طرح سباح در اذربایجانشرقی »پایان نامه کارشناسی ارشد,دانشگاه ارومیه,صص43-27

    57. شیرمحمدزاده، م: 1376، «بررسی و ارزشیابی وضعیت تدریس درس تربیت­بدنی در مدارس راهنمایی استان آذربایجان شرقی»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی، صص 1-2 .

    58.  صداقت، الف: 1380، «واژه­ها و اصطلاحات ورزشی». ورزش و ارزش: 155، ص 40.

    59.  ظروفی، الف: 1385، «چه شنایی بایستی نخست آموزش داده شود؟». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره هفتم، 20، صص24-25.

    60. عزیزپور، ع: 1379، «بررسی و مقایسه دو روش آموزش شنای کرال سینه با وسایل و بدون وسایل کمک آموزشی»، پایان­نامه کارشناسی­ارشد،دانشگاه تربیت­بدنی و علوم ورزشی .

    61.  عزیزی، ف: 1390، «اهمیت تربیت­بدنی در مدارس». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره دوازدهم، 41، صص 61-62.

    62. علیجانی، ع: بررسی وضع موجود و تدوین شاخصهای استعدادیابی در رشته دوومیدانی ایران، در (6-8 اسفند 1381)، «پنجمین همایش ملی تربیت­بدنی و علوم ورزشی دانشگاه شهید چمران اهواز»، اهواز، صص 77-79.

    63. عناصری، ج: 1382، «بازی درمانی و بهداشت روانی». ورزش و ارزش: 166، صص6-7.

    64.  فراهانی، الف: (1390) ، تربیت بدنی عمومی (2). چاپ هفدهم. دانشگاه پیام نور، تهران، صص1-23 .

    65.  فرهادفر، الف: (1388) ، تاریخ تربیت­بدنی و ورزش. چاپ اول. . بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران،  صص 26-160.

    66.فقهی فرهمند، ن: (1384)، مدیریت استراتژیک سازمان. چاپ اول، انتشارات فروزش.

    67.  قالیباف، م: (1389) ، نگاه راهبردی به نظام ورزش در کشور. چاپ اول. نگارستان حامد ، تهران، ص 12.

    68.  قنبری نیاکی، ع: (1367) ، تربیت بدنی از دیدگاه اندیشمندان اسلامی. چاپ اول. کمیته انتشارات ستاد تدوین نوین تربیت بدنی، تهران، صص210-211  .

    69.  قوی فکر، م: 1383، «نقش معلمان تربیت­بدنی و مربیان ورزش در ارتقای سلامت دانش­آموزان». ورزش و ارزش: 165، ص 26.

    70.  کاشف، م؛ دامرودی، ح: 1388، «بازی در ادبیات ایران و جهان». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره نهم، 31، ص 17.

    71. کاشف، م­م: 1370، «بررسی و تجزیه و تحلیل وضعیت برنامه جاری تربیت­بدنی مدارس استان آذربایجان غربی»، پایان­نامه کارشناسی­ارشد،دانشگاه تربیت معلم .

    72.کاپلان. رابرت. اس؛ نورتون. دیوید. پی: 1386، سازمان استراتژی محور. ترجمه پرویز بختیاری. چاپ چهارم، نشر سازمان مدیریت صنعتی، تهران.

    73.کریمی ,ج:1392  ؛ نگاهی به تاریخ تربیت بدنی جهان .چاپ پنجم . م‍رک‍ز ن‍ش‍ر دان‍ش‍گ‍اه‍ی‌ , تهران

    74.  کوشافر، ع: (1381) ، اصول و مبانی تربیت­بدنی. چاپ اول. دانشگاه آزاد اسلامی تبریز، تبریز، ص 51.

    75. کوهی آچاچلویی، ف: 1386، «اهمیت بازی در تعلیم و تربیت کودکان». ورزش و ارزش: 176، صص44.

    76. گائینی، ع؛ معماری، س؛ حمایت­طلب، ر: 1382، «بررسی وضع موجود و تدوین شاخص­های استعدادیابی در رشته شنا»، وزارت علوم تحقیقات و فناوری، پژوهشکده تعلیم و تربیت و علوم ورزشی، صص 26-27 و 94-96.

    77.  گیرل، وای؛ هان، ام: (1386) ، آموزش و تمرینات شنای صحیح. ترجمه مجید واحدی. چاپ دوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص8-14 و 103 .

    78.  لوئیس، دبیلیو: 1380، «گفتگو با کیت هوی وزیر ورزش و تربیت­بدنی انگلستان». ورزش و ارزش: 155، صص 10-11.

    79.  لینچ، جی: (1386) ، خلاقیت در مربیگری. ترجمه محمدرضا کردی. چاپ سوم. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص 107 و 133 .

    80.  مارتا وایت: (1383) ، ورزش در آب. ترجمه مهرزاد خلیلیان؛ کتایون اشرف. چاپ اول. مرکز نشر دانشگاه صنعتی اصفهان، اصفهان، صص 3-6.

    81.مارک‌هوارد, انشل:1385, روان‌شناسی ورزش: از تئوری تا عمل.ترجمهعلی‌اصغر مسدد؛چاپ سوم.اطلاعات, تهران

    82.مجیدی ,چ:1392,«بررسی موانع وراهکارهای توسعه ورزش های ماجراجویانه درسنندج با استفاده از SWOT»,پایان نامه کارشناسی ارشد,دانشگاه ارومیه,صص67-62.

    83.  محمدزاده سلامت، خ:( 1388)، «ورزش برای گروه­های خاص». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره نهم، 31، صص55-56 .

    84.  محمدزاده، ج: (1389) ، تربیت بدنی عمومی (2). چاپ اول. قلم برتر ، تبریز، ص12 .

    85. مردان، ه: 1376، «بررسی و ارزشیابی شرایط و چگونگی اجرای برنامه درس تربیت­بدنی در مدارس شهری راهنمایی دختران شهرستانهای استان تهران»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان تهران.

    86.  مشیری، م: (1378) ، فرهنگ فارسی. چاپ اول. پیکان، تهران، ص 1160.

    87.  معین، م: (1386) ، فرهنگ فارسی معین.جلد دوم چاپ دوم. نامن، تهران، ص 1445.

    88.  معین، م: (1386) ، فرهنگ یک جلدی معین. چاپ سوم. زرین، تهران، ص 920.

    89.مقیمی، م: (1382)، اداره­ی امور حکومت­های محلی: مدیریت شوراها و شهرداری­ها، انتشارات سمت، تهران، صص 136-132

    90.  مونتوی، هنری جی: 1387، «فعالیت بدنی در مدارس و عوامل خطرزای بیماریهای قلبی در کودکان». ترجمه مجید کاشف. رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره هشتم، 27، ص17 .

    91. میرغفوری، س­ح؛ صیادی تورانلو، ح؛ میر فخر الدینی، س­ح: 1388، «بررسی و تحلیل مسائل و مشکلات مؤثر بر مشارکت زنان در فعالیتهای ورزشی». مدیریت ورزشی: 1، ص 87 .

    92 . ناول، رولاند: 1389، «آموزش تربیت­بدنی در مدارس آلمان». ترجمه شراره محمدی. رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره دهم، 34، صص30-33 .

    93.  نبوی، م؛ حق­دوستی، الف: (1385) ، اصول و فلسفه تربیت­بدنی. چاپ دوم. موسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، تهران .

    94.  نیازی، س م؛ حسینی، س ع؛ دوستدار فومنی، م: 1387، «ویژگیهای برنامه تمرینی و ورزشی برای کودکان سنین پیش دبستانی و دوره ابتدایی». رشد آموزش تربیت­بدنی: دوره هشتم، 27، ص 42.

    95.  نیکرلز، بی: 1382، «یادگیری و یادگیری حرکتی». ترجمه ابولقاسم دباغان. ورزش و ارزش: 167، ص 16.

    96- نیکو بخت , م:1380, تربیت‌بدنی در آیینه فرهنگ و ادبیات ایران . چاپ اول . :مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی‌ ,تهران

    97. هادوی، ف: 1378، «تحلیل منتخبی از روشهای استعدادیابی برای دوهای سرعتی و استقامتی در پسران جوان»، پایان­نامه دکتری تخصصی،دانشگاه تربیت معلم، صص 206-224 .

    98.  هالیس، اف فیت: (1366) ، تربیت­بدنی و بازپروری برای رشد سازگاری و بهبودی معلولین. ترجمه محمدتقی منشی طوسی. آستان قدس رضوی، مشهد، ص43 .

    99.  هدایتی، م: 1379، «با ورزش مدارس کشورهای عضو ISF آشنا شویم». ورزش و ارزش: 153، ص 38-39.

    100.  هلیسون، دی: (1390) ، اهداف و راهبردها در آموزش تربیت­بدنی. ترجمه محسن حلاجی. چاپ اول. بامداد کتاب(نشر ورزش)، تهران، صص 16 و 180-188 .

    101. یگانه، الف: 1381، «بررسی موانع و محدودیتهای ورزشی در مدارس ابتدایی استان لرستان از دیدگاه کارشناسان تربیت­بدنی مدیران معلمان و دانش­آموزان»، طرح پژوهشی اداره کل آموزش و پرورش استان لرستان.

    ب: منابع لاتین

     

    102. Australian Sports Commission.(2000), Club/Association Management Program. www.ausport.gov.au.

     

    103. Abbott, A. and Collins, D. (2002). A theoretical and empirical analysis of a .'' state of the art'' talent identification model. High Ability Studies, 178-157 ,13.

    104. Abbott, Button. C., Pepping, G. J., Collins, D. (2005).Unnatural Selection: Talent Identification And Development In Sport . Nonlinear Dynamics, Psychology And  Life Sciences Journal, 88-61.

    105. Adel Fawzi Gamal A, Adel Fawzi Gamal E .(2011). Evaluating Vitality of Teachers of Swimming for Children from the Parents' Perspective , World Journal of Sport Sciences 4 (1): 37-40.

    106. Ashraf Abraham A.A.Q .(2012). Effect of Changing Training Size During the Taper Period on Some Physiological Physical Variables and Digital Level for 50 M Free Style Swimmers , World Journal of Sport Sciences 6 (3): 273-277.

    107. Black A&C (2000). Swimming amateur swimming association, London, 4.

    108. Bompa, T.O. (1985) .Talent Identification, science periodical on research and technology in sport. Ottawa..

    109. Bourgois J, Claessens AL, rijens J, Philippaerts R, Van Renterghem B, Thomis M, (2000). Anthropometric characteristics of elite male junior rowers. Br. J. Sports Med., 217-213 :34.

    110. Cohen L, Manion L, Morrison .(2001). Research Methods in Education , Routledge Falmer.

    111. Consulting R.W(2008). Swimming Pools .Sport England , P:3.

    112. Daryl Siedentop Peter A, Hastie, Hans Vander Mars (2004). Completed Guide to Sport Education, chapter 1, The Sport Education Model , Human Kinetics.

    113. Duncan M J, woodfield L, al-Nakeeb Y (2006).Anthropometric and physiological characteristics of junior elite volleyball players. Br J Sports Med.40:649-651.

    114. Farmer P A, Anderson S(1996). Australian sport policy National sport. Policies. An International H and book 1-22.

    115.Fry L. Fred & Stoner R. Charles, (1995), "Strategic Planning for the New and Small Business", Upstart Publishing Company, Inc

    116. Heikkinen, D. (2003). Physical testing characteristics and technical event performance of junior alpine ski racers, a thesis Submitted in Partial Fulfillment of the Requirements for the Degree of Master of Science (in Kinesiology and Physical Education) The Graduate School The University of Maine.

    117. Henriksen Kristoffer (2010).  THE ECOLOGY OF TALENT DEVELOPMENT IN SPORT: A MULTIPLE CASE STUDY OF SUCCESSFUL ATHLETIC TALENT DEVELOPMENT ENVIRONMENTS IN SCANDINAVIA , Institute of Sports Science and Clinical Biomechanics Faculty of Health Sciences University of Southern Denmark.

    118. Jonson DW, Maruyama G, Johnson R, Nelson D, Skon L (1981). The effects of cooperative, competitive, and individualistic goal structures on achievement: A meta-analysis psychological bulletin, 47-62.

    119. Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (1993). "Putting the Balanced Scorecard to Work", Harvard Business Review, September-October, pp. 42-134.

    120. Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (1996a). Translating Strategy into Action the Balanced Scorecard. Harvard Business School Press, Boston.

    121. Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (1996b). "Using the Balanced Scorecard as a Strategic Management System". Harvard Business Review, January-February, pp. 75-85.

    122. Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (2000). "Having Trouble with Your Strategy? Then Map It", Harvard Business Review, September-October, pp. 42-134.

    123. Kaplan, R. S. and Norton, D. P. (2001). The Strategy-Focused Organization: How Balanced Scorecard Companies Thrive in New Business Environment, Harvard Business School Press, Boston, MA.

    124. Kaplan, R.S. and Norton, D.P. (2004). Strategy Maps: Converting Intangible Assets into Tangible Outcomes. Harvard Business School Press, Boston.

    125. Kaplan, R.S. (1996). "Mobil USM&R (A): Balanced Scorecard", 9-197-025 (Boston: Harvard Business School, 3).

    126. Kaplan, R.S. (1996). "Mobil USM&R (C): Lubricants Division", 9-197-027 (Harvard Business School).

    127. Laosee O, Gilchrist J, Khiewyoo J, Somrongthong R, Sitthi-amorn C .(2011). Predictors of Swimming Skill of Primary School Children in Rural Thailand , International Journal of Aquatic Research and Education, 2011, 5, 271-283 .

    128.. Lees, A. (2003). Science and the major racket sports: a review. J Sports Sci  ,732–707 :21.

    129. Linstone A. L , Turoff  M, Helmer O. (2002). The Delphi Method Techniques and Applications , University of Southern California ,PP: 155 , 169

    130. Martha D White (1956). Water exercises, United States of America , 3-6.

    131. Mona Mostafa M.A .(2011). The Impact of an Educational Program Using Computer Graphics for Learning Basic Skills in Swimming and Physical Variabkes for People with Special Needs , World Journal of Sport Sciences 4 (1): 64-69.

    132. Parker C .(2006). Swimming Education in England: A Comparative Historical Study, Australian Association for Research in Education (AARE) Adelaide ,pp: 1-18.

    133. Peltola E. Talent Identification. New Studies Journal 1992 .17:3. PP.12-7.

    134. Rattigan P, Blair P, Hickson C (2010). International Approaches to Physical Education: A Comparison.

    135. Roland N (2002). Physical Education in schools, 87-97.

    136. Schmidt R.A. Wrisberg C.A (2000). Motor learning and performance Human kinetics publisher , 2nd edition, chpter2.

    137. STOSZKOWSKI JOHN ROBERT (2011).  AN INVESTIGATION OF THE MEDIATORS OF TALENT DEVELOPMENT IN GOLF,  School of Education University of Birmingham

    138. Talbot M (2011). Expert symposium on Quality Physical Education , Paris, UNESCO Headquatters.

    139. Wang, John C.K, Papaioannou, Athanasios G, Sarazin, Philippe P.G, Jaakkola, Timo &Solmon, Melinda A (2006). A Brief Description of Physical Education and School Children's Sport Involvement in Singapore, Greece, France, Finland, and the United States. IJSEP, 4, pp:220-226.

    140. http://1pezeshk.com/archives/2008/08/post_906.html#ixzz24HezxDB5 .

    141. http://fa.wikipedia.org/wiki

    142.   http://www.medu.ir

    143.  http://www.sportengland.org

    144. http://www.worldconferenceondrowningprevention2011


موضوع پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, نمونه پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, جستجوی پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, فایل Word پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, دانلود پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, فایل PDF پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, تحقیق در مورد پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, مقاله در مورد پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, پروژه در مورد پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, پروپوزال در مورد پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, تز دکترا در مورد پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, پروژه درباره پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی, رساله دکترا در مورد پایان نامه تحلیل طرح سباح با استفاده ازمدل SWOT در استان آذربایجان غربی

برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی(گرایش فیزیولوژی ورزش) چکیده هدف این تحقیق تعیین ارتباط بین متغیرهای آمادگی­جسمانی با BMI و WHR، کیفیت­زندگی و میزان اضطراب دانش­آموزان دختر 12 تا 14ساله شهرستان لاهیجان در سال تحصیلی 94-1393 بوده است. تحقیق حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بود که به روش میدانی انجام شده است. به همین منظور 300 نفر از دانش­­آموزان دختر دوره­ی اول متوسطه ...

کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی مقدمه تمدن و پیشرفت روزافزون فناوری های مدرن،پدیده ای به نام ((فقر حرکتی))را با خود به همراه آورد.در نتیجه کم تحرکی و فقر حرکتی نارسایی هایی را موجب شده است که جنبه های مختلف جسمی،روانی و اجتماعی را تحت تاثیر قرار داده است.برون رفت از وضع موجود نیازمند ابزارهای در خور و شایسته ای،از جمله فعالیت های ورزشی به عنوان یک ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی – مدیریت ورزشی چکیده: این تحقیق باهدف بررسی ویژگی­های جمعیت­شناختی،گرایش، انگیزه­ ها وموانع شرکت مردم شهرکرمانشاه به ورزش شهروندی و بررسی رشته­های ورزشی موردعلاقه آنها انجام شد. به این منظور روش تحقیق توصیفی-پیمایشی استفاده شد و اطلاعات موردنیاز از طریق پرسشنامه محقق ساخته جمع آوری گردید که روائی آن توسط چند تن ...

پایان نامه جهت دریافت مدرک کارشناسی ارشد آموزش پرستاری (گرایش بهداشت جامعه) چکیده مقدمه: فعالیت جسمانی یکی از مهمترین مولفه های سبک زندگی سالم می باشد و شناسایی متغیرهای مختلف روانی اجتماعی تاثیرگذار بر روی فعالیت جسمانی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. هدف: این مطالعه با هدف تعیین میزان فعالیت جسمانی و عوامل مرتبط با آن براساس مدل مراحل تغییر در سالمندان عضو کانون بازنشستگان شهر ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی چکیده: مقدمه: ورزش بر سیستم قلب و عروق آثار مثبتی دارد و موجب افزایش توانمندی عضلات بدن می شود که در این میان ،دستگاه تنفس نیز توانایی بیشتری پیدا می کندشنا درمقایسه با سایر فعالیت های ورزشی تمام اعضاء بدن را در حالت ورزش قرار می دهد وتاثیر بیشتری بر روی سیستم تنفسی ورزشکاران دارد. ازآنجایی که بخش تنفسی دربدن یکی ازبخش های ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی (گرایش رفتار حرکتی) چکیده هدف تحقیق حاضر مقایسه 8 هفته تمرین آمادگی جسمانی بر خودپنداره جسمانی دختران نوجوان کم تحرک دیررس و زودرس می­باشد. بدین منظور 80 دختر نوجوان کم تحرک 13- 15 سال بر اساس سن شروع قاعدگی در دو گروه زودرس و دیررس انتخاب شده و هر گروه به­طور تصادفی در دو گروه تجربی و کنترل قرار گرفتند و در یک طرح تحقیق دو ...

پایان نامه جهت اخذ کارشناسی ارشد علوم بهداشتی در تغذیه چکیده مقدمه پژوهش ها حاکی از شیوع اختلالات چربی خون در کودکی و نوجوانی است. با توجه به شکل گیری عادات غذایی ازدوران کودکی و نوجوانی و تاثیر بر سلامت یا بیماری در بزرگسالی، مطالعه حاضر با هدف تعیین هم بستگی الگوی های غذایی غالب با ترکیب چربی های خون در کودکان و نوجوانان ساکن منطقه مینودر قزوین انجام شد. روش کار در پژوهش حاضر ...

پایان نامه­ ی کارشناسی ارشد در رشته­ی تربیت بدنی- فیزیولوژی ورزشی چکیده تاثیر شدت تمرین برتغییرات الگوی سایتوکاینی (Th1/Th2)و تعداد لکوسیت در فوتبالیست­ ها هدف از این پژوهش بررسی تاثیر شدت تمرین بر تغییرات الگوی سایتوکاینی و تعداد لکوسیت در فوتبالیست­های مرد دانشگاهی بود. بدین منظور از میان ورزشکاران مرد فوتبالیست دانشگاه جهرم، 11 نفر به صورت داوطلبانه، هدفمند انتخاب شدند. ...

پایان نامه جهت دریافت مدرک کارشناسی ارشد آموزش پرستاری ( گرایش بهداشت ) چکیده: مقدمه: استعمال سیگار یکی از عوامل مهم تهدید کننده سلامتی افراد خصوصا جوانان می باشد .برای داشتن درک صحیح از رفتارهای غیر بهداشتی افراد جامعه (مانند استعمال سیگار) شناسایی عوامل موثر بر بروز اینگونه رفتارها ضروری است . با استفاده از الگوی باور بهداشتی و تعیین عوامل موثر بر استعمال سیگار به خوبی می توان ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش فیزیولوژی ورزشی چکیده هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر 12 هفته رژیم غذایی و تمرینات ورزشی هوازی بر ترکیب بدنی زنان چاق غیرفعال است. نمونه آماری تحقیق حاضر شامل 45 نفر می باشد . زنان گروه آزمایش به صورت تصادفی به 3 دسته کنترل (که فقط رژیم غذایی داشتند) ، پیاده روی تند و ایروبیک همراه با رژیم غذایی تقسیم ...

ثبت سفارش