پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس

word 2 MB 32207 100
1392 کارشناسی ارشد مهندسی برق
قیمت قبل:۶۴,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۹,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته‌ی مهندسی برق (قدرت)

    چکیده

     

    جایابی بهینه محدود کننده‌های جریان خطا در میکروگریدها به منظور بهبود تداوم سرویس

    با توجه به افزایش تقاضای مصرف و نفوذ روزافزون منابع تولید پراکنده به شبکه قدرت، سیستم‌های تولید و توزیع روز‌به‌روز گسترده‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. اتصال این منابع به سیستم باعث افزایش سطح جریان اتصال کوتاه و بروز مشکلاتی از جمله بر هم خوردن هماهنگی سیستم حفاظتی موجود در شبکه می‌شود برای حل این مشکل روش‌هایی از جمله قطع کردن منبع تولید پراکنده از شبکه توزیع به هنگام رخ دادن خطا ، تنظیم مجدد پارامترهای رله‌ها و استفاده از طرح تطبیقی پیشنهاد شده است یک روش مناسب برای برطرف کردن مشکلات ناشی از اضافه جریان خطا، استفاده از محدود کننده‌های جریان خطا است در حقیقت محدودکننده‌های جریان خطا نه تنها مشکلات ناشی از اضافه جریان خطا به دلیل اتصال منبع تولید پراکنده به شبکه را رفع می‌کند بلکه سختی و پیچیدگی که در روش‌های فوق اشاره شده است را ندارد.

    در این پایان‌نامه، برای برطرف کردن مشکلات ناشی از اتصال منبع تولیدپراکنده در میکروگرید و بهبود کیفیت ولتاژ در باس‌های میکروگرید، استفاده از محدودکننده جریان خطای تک جهته در فیدرهای وصل‌کننده شبکه میکروگرید به شبکه اصلی به منظور بهبود تداوم سرویس پیشنهاد شده‌است. به همین منظور این  ایده در دو شبکه 8 باس و شبکه توزیع IEEE30 باس که به صورت حلقوی است بررسی شده است. دراین تحقیق برای پیدا کردن مقادیر مناسب امپدانس محدود کننده‌های جریان خطا تک جهته به منظور حفظ هماهنگی حفاظتی و بهبود کیفیت ولتاژ در شبکه توزیع IEEE30 باس از الگوریتم بهینه‌سازی استاد و دانشجو استفاده شده است.

    کلمات کلیدی: منبع تولید پراکنده، محدود کننده جریان خطا، حفاظت، کیفیت توان

    1-1مقدمه

    نگرانی‌های ناشی از کاهش سوخت‌های فسیلی، افزایش دمای کره زمین و مشکلات زیست محیطی، استفاده از منابع تولید پراکنده[1] مبتنی بر انرژی‌ های تجدید پذیر[2] را زمینه تحقیق بسیاری از محققان قرارداده است. با توجه به افزایش تقاضای مصرف و نفوذ روزافزون منابع تولید پراکنده و اتصال میکروگریدها[3] به شبکه قدرت، شبکه‌های قدرت روز‌به‌روز بزرگتر و پیچیده‌تر می‌شود. منابع تولید پراکنده و یا نیروگاه‌‌های مستقل برای بالا بردن ظرفیت سیستم به عنوان پشتیبان برای تامین بدون وقفه بارهای حساس محلی، به شبکه توزیع متصل می‌شوند[1]. از نگاه مصرف کننده تولید و انتقال انرژی الکتریکی به صورت دائم و بدون وقفه بسیار با اهمیت است شبکه توزیع و میکروگرید شامل عناصری از جمله ترانسفورماتور، خطوط انتقال، منابع تولید پراکنده و... هستند که در معرض خطا قرار می‌گیرند و باعث اختلال در شبکه و پایین آمدن کیفیت ولتاژ و توان سیستم می‌شود. به همین منظور وجود یک سیستم حفاظتی که به خوبی هماهنگ شده است، لازم است. این سیستم با عملکرد خودکار جهت جداسازی خطاها از شبکه در کمترین زمان جهت زمان برای حداقل کردن خسارت تنظیم می‌شود. در شبکه توزیع به طور معمول از رله اضافه جریان برای جداسازی محل خطا از شبکه استفاده می‌شود. با افزوده شدن منابع تولید پراکنده به شبکه توزیع سطح اندازه و جهت جریان اتصال کوتاه در خطوط شبکه تغییر می‌کند و در نتیجه، سیستم حفاظت در صورت رخ دادن خطا بدرستی عمل نمی‌کند. بعلاوه، حضور این نیروگاه‌ها منجر به افزایش سطح جریان اتصال کوتاه شبکه می‌شود که از ماکزیمم جریان قابل تحمل بریکرهای موجود در شبکه بیشتر است. تعویض کامل بریکرهای موجود با بریکرهای با ظرفیت بالاتر عملی نیست زیرا علاوه بر قیمت بالای بریکرها، جایگزینی قطعات یدکی مشکل است و هزینه نسبتاً بالایی دارد و همچنین ممکن است سطح جریان اتصال کوتاه شبکه از ماکزیمم جریان قابل تحمل بریکرهای موجود در بازار بیشتر باشد.[2, 3]

    با توجه به مشکلات ایجاد شده توسط منابع تولید پراکنده، برای نگهداری عملکرد سیستم قدرت در بالاترین درجه امنیت و قابلیت اطمینان[4] شبکه روش‌های متعددی ارائه شده است که بهترین و ارزانترین روش، استفاده از محدود کننده جریان خطا[5]است که توانایی محدودکردن اولین پیک جریان اتصال کوتاه را دارد. این تجهیز دارای این پتانسیل می‌باشد که در صورتی که در مکان‌های مناسب مورد استفاده قرار گیرد لزوم اضافه و یا تعوض کردن و یا تنظیم مجدد تجهیزات را به حداقل می‌رساند.

    1-2اهمیت موضوع

    بنا به دلایل اقتصادی، سیاسی درخواست توان الکتریکی روز به روز رو به افزایش است. اتصال تولیدات پراکنده به سیستم توزیع به سرعت رو به گسترش است. این منابع تولید پراکنده در کنار مزیت‌هایشان ممکن است، تاثیرات منفی بر روی سیستم توزیع داشته باشند. [4] یکی از این آثار منفی، اتصال منابع تولید پراکنده، بر سیستم حفاظتی شبکه‌های توزیع می‌باشد. [5] بطورکلی مدارشکن‌ها[6]، رله‌های حفاظتی، بازبست‌ها[7] و فیوزهایی[8] که برای یک سیستم توزیع بدون حضور منابع تولید پراکنده طراحی شده‌اند، در هنگام حضور منابع تولید پراکنده بدلیل تغییر سطح جریان اتصال کوتاه بدرستی عمل نخواهند کرد[6, 7] و این موضوع باعث کاهش درجه ایمنی سیستم می‌شود. از طرف دیگر سیستم حفاظتی شامل اجزای زیادی است، که برای برطرف کردن خطا می‌بایستی بین آن‌ها هماهنگی برقرار باشد. هماهنگ‌سازی این اجزا در طول فرایند طراحی سیستم براساس محاسبات اتصال کوتاه انجام می‌گیرد. هنگام نصب منابع تولید پراکنده جریان خطا در سیستم افزایش می‌یابد، بنابراین پس از نصب منابع تولید پراکنده می بایستی بعضی از اجزای سیستم حفاظتی مجدداً تعویض و هماهنگ شوند. [3]

    تحقیقات و مطالعات زیادی برای بر طرف کردن مشکلات ناشی از اتصال تولیدات پراکنده در شبکه صورت گرفته است. یکی از موثرترین روش‌ها جهت بر طرف کردن مشکلات، استفاده از محدود کننده جریان خطا در شبکه می‌باشد. محققین تحقیقات زیادی در مورد انواع محدودکننده جریان خطا، اندازه، مکان این تجهیز در شبکه، تاثیرات محدود کننده جریان خطا بر روی ژنراتورها موجود در شبکه و ... انجام داده‌اند. بنابراین قرار گرفتن محدود کننده جریان خطا در شبکه به منظور نیل به اهداف زیر می‌باشد.

    افزایش ظرفیت منابع تولید پراکنده

    افزایش ظرفیت انتقال انرژی به مسافت‌های بلندتر

    کاهش افت ولتاژ[9] به دلیل خطا

    بهبود پایداری سیستم

    بهبود امنیت و قابلیت اطمینان شبکه

    حفظ سیستم حفاظتی

    1-3مروری بر مطالعات صورت گرفته جهت کاهش تاثیرات منبع تولید پراکنده

    تاکنون روش‌های مختلفی برای کاهش اثر منفی تولید پراکنده ارائه شده است، که در اینجا برخی از این روش‌ها مرور می‌شود.

    در روش ارائه شده در مرجع [8] اثرات منفی ایجاد شده پس از اتصال تولید پراکنده با جعبه ابزار محاسباتی SiGDist[10] بررسی شده است. براساس نتایج بدست‌آمده محدودیت‌های حاصل شده از اتصال تولید پراکنده مشخص می‌شود. با توجه به محدودیت‌های حاصل شده میزان تغییرات لازم در تجهیزات سیستم حفاظت و هماهنگی‌های حفاظتی براساس مکان نصب تولید پراکنده و ماکزیمم توان تولیدی این منابع برآورد می‌شود.

    در [9] ظرفیت یک توربین بادی با در نظر گرفتن تنظیم ولتاژ و هماهنگی رله‌های اضافه جریان به کمک فرمول‌های پیشنهادی طی یک الگوریتم تکرار شونده تعیین شده است. در [10] حداکثر ظرفیت مجاز منبع تولید پراکنده با سه قید حداکثر و حداقل اندازه مجاز شین‌های[11] شبکه پس از نصب منبع تولید پراکنده، بیشتر نشدن تلفات شبکه پس از نصب منبع تولید پراکنده نسبت به حالت مبنا و هماهنگی حفاظتی فیوز و ریکلوزر[12] با روشی شبیه به [9] بدست می­آید.

    Abstract

     

    Optimal allocation of Fault Current Limiters in Microgrids for improving the continuity of Service

     

    By

    Seyed Sadegh Mousavi Shoushtari

     

     

    Due to the rise of power demand and penetration of Distributed Generation (DG), the electric power networks gradually get bigger and more complicated. Adding new DG units in the system increase the level of short circuit that causes miss coordination of protection system. Using an adaptive protection scheme, readjustment of relay settings, and disconnection of DG form the distribution network during the fault are proposed to resolve the problem. Using Fault Current Limiters (FCL) is one of the appropriate techniques to solve the problems relevant to increase level of short circuit. In fact not only FCL overcomes the problems due to introduction of DG that exceeded fault current but also it does not have that much difficulty and is easy to operate.

    This thesis for improving the continuity of service suggests installing Unidirectional Fault Current Limiters (UFCL) in tie feeders that connect microgrid to a main network for solving the problems due to the addition of new DG in microgrid and improving the voltage quality in microgrid buses. This research investigates the idea in both 8 bus and 30 bus-IEEE in the meshed form. In this study for finding the suitable impedance of UFCL for keeping protective coordination and improvement of voltage quality in 30 buses IEEE network used Teaching Learning Based Optimization (TLBO) algorithm.

     

    Keywords: Distributed Generation, Fault Current Limiter, Microgrid, Protection, Power Quality, UFCL.

  • فهرست:

    فصل اول: مقدمه. 1

    1-1مقدمه  2

    1-2اهمیت موضوع. 3

    1-3مروری بر مطالعات صورت گرفته جهت کاهش تاثیرات منبع تولید پراکنده. 5

    1-4اهداف پایان‌نامه. 7

    1-5ساختار پایان‌نامه. 9

    فصل دوم: مروری بر پیشینه تحقیق... 10

    2-1مقدمه  11

    2-2منبع تولید پراکنده. 11

    2-3میکروگرید. 13

    2-4محدودکننده جریان خطا 16

    2-4-1راکتورهای محدود کننده جریان.. 17

    2-4-2Is-limiter   18

    2-4-3محدودکننده جریان خطای حالت جامد. 20

    2-4-4محدودکننده جریان خطای ابر رسانا 23

       2-4-5 محدودکننده جریان خطای تک جهته 27

    2-5مروری بر کارهای انجام شده. 27

    فصل سوم: تشریح روش 31

    3-1مقدمه  31

    3-2الگوریتم بهینه سازی استاد و دانشجو[43]. 33

    3-2-1مقدمه    33

    3-2-2بهینه‌سازی بر اساس تدریس - یادگیری.. 34

    3-2-3پیاده‌سازی TLBO برای بهینه‌سازی.. 38

    3-2-4تصحیح الگوریتم استاد و دانشجو. 40

    3-3سیستم حفاظتی.. 40

    3-4شبکه توزیع حلقوی 20 کیلوولت... 42

    3-5شبکه IEEE 30 باس... 47

    3-5-1تابع هزینه    52

    3-5-2 تاثیرمحدودکننده جریان خطا در ولتاژ میکروگرید................................................54

    فصل چهارم: نتایج شبیه‌سازی.. 56

    4-1مقدمه  56

    4-2شبکه توزیع حلقوی 20 کیلوولت... 56

    4-2-1هماهنگی سیستم حفاظت... 59

    4-2-2بهبود کیفیت توان با به کار بردن محدودکننده جریان خطا تک جهته. 64

    4-3شبکه IEEE 30 باس... 66

    4-3-1هماهنگی حفاظتی.. 67

    4-3-2تاثیر محدودکننده جریان خطا تک جهته بر کیفیت ولتاژ در میکروگرید.   74

    فصل پنجم : نتیجه‌گیری و پیشنهادات... 76

    5-1 نتیجه‌گیری...........................................................................................................................77

    5-2 پیشنهادات............................................................................................................................78

    منابع و مآخذ.....

    منبع:

              W. Najy, H. Zeineldin, and W. Woon, "Optimal Protection Coordination for Microgrids with Grid-Connected and Islanded Capability," IEEE Industrial Electronics Society, vol. 60, pp. 1668 - 1677, 2013.

    [2]     K. Komsan, K. Furusawa, Y. Mitani, and K. Tsuji, "Allocation and circuit parameter design of superconducting fault current limiters in loop power system by a genetic algorithm," 電気学会論文誌 B (電力・エネルギー部門誌), vol. 123, pp. 1054-1063, 2003.

    [3]     J.-H. Teng and C.-N. Lu, "Optimum fault current limiter placement with search space reduction technique," Generation, Transmission & Distribution, IET, vol. 4, pp. 485-494, 2010.

    [4]     C. L. Smallwood, "Distributed generation in autonomous and nonautonomous micro grids," in Rural Electric Power Conference, 2002. 2002 IEEE, 2002, pp. D1-D6.

    [5]     S. M. Brahma and A. A. Girgis, "Development of adaptive protection scheme for distribution systems with high penetration of distributed generation," Power Delivery, IEEE Transactions on, vol. 19, pp. 56-63, 2004.

    [6]     K. Kauhaniemi and L. Kumpulainen, "Impact of distributed generation on the protection of distribution networks," 2004.

    [7]     M. T. Doyle, "Reviewing the impacts of distributed generation on distribution system protection," in Power Engineering Society Summer Meeting, 2002 IEEE, 2002, pp. 103-105.

    [8]     T. M. de Britto, D. R. Morais, M. A. Marin, J. G. Rolim, H. Zurn, and R. F. Buendgens, "Distributed generation impacts on the coordination of protection systems in distribution networks," in Transmission and Distribution Conference and Exposition: Latin America, 2004 IEEE/PES, 2004, pp. 623-628.

    [9]     H.-J. Lee, G. Son, and J.-W. Park, "Study on wind-turbine generator system sizing considering voltage regulation and overcurrent relay coordination," Power Systems, IEEE Transactions on, vol. 26, pp. 1283-1293, 2011.

    [10]   T. Saksornchai and B. Eua-arporn, "Determination of allowable capacity of distributed generation with protection coordination consideration," Engineering Journal, vol. 13, pp. 29-44, 2009.

    [11]   S. Chaitusaney and A. Yokoyama, "Impact of protection coordination on sizes of several distributed generation sources," in Power Engineering Conference, 2005. IPEC 2005. The 7th International, 2005, pp. 669-674.

    [12]   S. Chaitusaney and A. Yokoyama, "An appropriate distributed generation sizing considering recloser-fuse coordination," in Transmission and Distribution Conference and Exhibition: Asia and Pacific, 2005 IEEE/PES, 2005, pp. 1-6.

    [13]   S. Chaitusaney and A. Yokoyama, "Prevention of reliability degradation from recloser–fuse miscoordination due to distributed generation," Power Delivery, IEEE Transactions on, vol. 23, pp. 2545-2554, 2008.

    [14]   J. Tailor and A. Osman, "Restoration of fuse-recloser coordination in distribution system with high DG penetration," in Power and Energy Society General Meeting-Conversion and Delivery of Electrical Energy in the 21st Century, 2008 IEEE, 2008, pp. 1-8.

    [15]   S. M. Brahma and A. A. Girgis, "Microprocessor-based reclosing to coordinate fuse and recloser in a system with high penetration of distributed generation," in Power Engineering Society Winter Meeting, 2002. IEEE, 2002, pp. 453-458.

    [16]   F. A. Viawan, D. Karlsson, A. Sannino, and J. Daalde, "Protection scheme for meshed distribution systems with high penetration of distributed generation," in Power Systems Conference: Advanced Metering, Protection, Control, Communication, and Distributed Resources, 2006. PS'06, 2006, pp. 99-104.

    [17]   H. Wan, K. Li, and K. Wong, "Multi-agent application of substation protection coordination with distributed generators," in Future Power Systems, 2005 International Conference on, 2005, pp. 6.

    [18]   G. Tang and M. Iravani, "Application of a fault current limiter to minimize distributed generation impact on coordinated relay protection," in International Conference on Power Systems Transients (IPST’05), Montreal, Canada, 2005, pp. 19-23.

    [19]   T. Sato, M. Yamaguchi, T. Terashima, S. Fukui, J. Ogawa, and H. Shimizu, "Study on the effect of fault current limiter in power system with dispersed generators," Applied Superconductivity, IEEE Transactions on, vol. 17, pp. 2331-2334, 2007.

    [20]   J. Kumara, A. Atputharajah, J. Ekanayake, and F. Mumford, "Over current protection coordination of distribution networks with fault current limiters," in Power Engineering Society General Meeting, 2006. IEEE, 2006.

    [21]   "IEEE standard for interconnecting distributed resources with electric power systems," IEEE Std1547-2003, pp. 1-16, 2003.

    [22]   J. M. Guerrero, F. Blaabjerg, T. Zhelev, K. Hemmes, E. Monmasson, S. Jemei, et al., "Distributed generation: Toward a new energy paradigm," Industrial Electronics Magazine, IEEE, vol. 4, pp. 52-64, 2010.

    [23]   A.-M. Borbely and J. F. Kreider, Distributed generation: the power paradigm for the new millennium: CRC press, 2010.

    [24]   M. Barnes, J. Kondoh, H. Asano, J. Oyarzabal, G. Ventakaramanan, R. Lasseter, et al., "Real-world microgrids-an overview," in System of Systems Engineering, 2007. SoSE'07. IEEE International Conference on, 2007, pp. 1-8.

    [25]   F. Katiraei, R. Iravani, N. Hatziargyriou, and A. Dimeas, "Microgrids management," Power and Energy Magazine, IEEE, vol. 6, pp. 54-65, 2008.

    [26]   D. Bo, Y. Li, and Z. Zheng, "Energy management of hybrid DC and AC bus linked microgrid," in Power Electronics for Distributed Generation Systems (PEDG), 2010 2nd IEEE International Symposium on, 2010, pp. 713-716.

    [27]   T. Ise, "Advantages and circuit configuration of a DC microgrid," in Proc. Symposium on Microgrids, 2006.

    [28]   S. Chakraborty, M. D. Weiss, and M. G. Simões, "Distributed intelligent energy management system for a single-phase high-frequency AC microgrid," Industrial Electronics, IEEE Transactions on, vol. 54, pp. 97-109, 2007.

    [29]   X. Wu, N. Jenkins, G. Strbac, J. Watson, and C. Mitchell, Integrating renewables and CHP into the UK electricity system: Tyndall Centre for Climate Change Research, 2004.

    [30]   C. Chang and P. Loh, "Designs synthesis of resonant fault current limiter for voltage sag mitigation and current limitation," in Power Engineering Society Winter Meeting, 2000. IEEE, 2000, pp. 2482-2487.

    [31]   E. King, A. Chikhani, R. Hackam, and M. Salama, "A microprocessor-controlled variable impedance adaptive fault current limiter," Power Delivery, IEEE Transactions on, vol. 5, pp. 1830-1838, 1990.

    [32]   C. Chang and P. Loh, "Integration of fault current limiters on power systems for voltage quality improvement," Electric Power Systems Research, vol. 57, pp. 83-92, 2001.

    [33]   C. Park, N. Lee, G. Jang, D. Ha, and T. Sung, "Process parameter dependent characteristics of centrifugally formed HTS Bi-2212 tubes," Applied Superconductivity, IEEE Transactions on, vol. 15, pp. 3145-3148, 2005.

    [34]   T. Matsumura, T. Aritake, Y. Yokomizu, H. Shimizu, and N. Murayama, "Performances of small fault current limiting breaker model with high Tc Superconductor," Applied Superconductivity, IEEE Transactions on, vol. 15, pp. 2114-2117, 2005.

    [35]   S. Kozak, T. Janowski, B. Kondratowicz-Kucewicz, J. Kozak, and G. Wojtasiewicz, "Experimental and numerical analysis of energy losses in resistive SFCL," Applied Superconductivity, IEEE Transactions on, vol. 15, pp. 2098-2101, 2005.

    [36]   M. Ichikawa, H. Kado, M. Shibuya, and T. Matsumura, "Inductive type fault current limiter with Bi-2223 thick film on a MgO cylinder," Applied Superconductivity, IEEE Transactions on, vol. 13, pp. 2004-2007, 2003.

    [37]   T. Ghanbari and E. Farjah, "Unidirectional Fault Current Limiter: An Efficient Interface Between the Microgrid and Main Network," IEEE Trans. Power Del., vol. 28, no. 2, pp. 1591–1598, May. 2013.

    [38]   W. El-Khattam and T. S. Sidhu, "Restoration of directional overcurrent relay coordination in distributed generation systems utilizing fault current limiter," Power Delivery, IEEE Transactions on, vol. 23, pp. 576-585, 2008.

    [39]   W. Najy, H. Zeineldin, and W. Woon, "Optimal Protection Coordination for Microgrids with Grid-Connected and Islanded Capability," IEEE Industrial Electronics Society, vol. 60, pp. 1668 -1677, 2013.

    [40]   J.-H. Teng and C.-N. Lu, "Optimum fault current limiter placement," in Intelligent Systems Applications to Power Systems, 2007. ISAP 2007. International Conference on, 2007, pp. 1-6.

    [41]   S.-Y. Kim, W.-W. Kim, and J.-O. Kim, "Determining the location of superconducting fault current limiter considering distribution reliability," Generation, Transmission & Distribution, IET, vol. 6, pp. 240-246, 2012.

    [42]   K. Hongesombut, Y. Mitani, and K. Tsuji, "Optimal location assignment and design of superconducting fault current limiters applied to loop power systems," Applied Superconductivity, IEEE Transactions on, vol. 13, pp. 1828-1831, 2003.

    [43]   Y. Zhang and R. A. Dougal, "Specification of fault current limitation level for FCLs in power systems," in IEEE SoutheastCon 2010 (SoutheastCon), Proceedings of the, 2010, pp. 246-249.

    [44]   S.-Y. Kim and J.-O. Kim, "Reliability evaluation of distribution network with DG considering the reliability of protective devices Affected by SFCL," Applied Superconductivity, IEEE Transactions on, vol. 21, pp. 3561-3569, 2011.

    [45]   R. Rao, V. Savsani, and D. Vakharia, "Teaching–learning-based optimization: A novel method for constrained mechanical design optimization problems," Computer-Aided Design, vol. 43, pp. 303-315, 2011.

    [46]   T. Niknam and A. Kavousifard, "Impact of thermal recovery and hydrogen production of fuel cell power plants on distribution feeder reconfiguration," Generation, Transmission & Distribution, IET, vol. 6, pp. 831-843, 2012.

    [47]   B. Chattopadhyay, M. Sachdev, and T. Sidhu, "An on-line relay coordination algorithm for adaptive protection using linear programming technique," Power Delivery, IEEE Transactions on, vol. 11, pp. 165-173, 1996.

    [48]   R. Chabanloo, H. A. Abyaneh, A. Agheli, and H. Rastegar, "Overcurrent relays coordination considering transient behaviour of fault current limiter and distributed generation in distribution power network," IET generation, transmission & distribution, vol. 5, pp. 903-911, 2011.

    [49]   F. Katiraei, M. R. Iravani, and P. Lehn, "Micro-grid autonomous operation during and subsequent to islanding process," Power Delivery, IEEE Transactions on, vol. 20, pp. 248-257, 2005.


موضوع پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, نمونه پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, جستجوی پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, فایل Word پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, دانلود پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, فایل PDF پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, تحقیق در مورد پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, مقاله در مورد پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, پروژه در مورد پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, پروپوزال در مورد پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, تز دکترا در مورد پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, پروژه درباره پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, گزارش سمینار در مورد پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس, رساله دکترا در مورد پایان نامه جایابی بهینه محدود کننده‌ های جریان خطا در میکرو گرید ها به منظور بهبود تداوم سرویس

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته:مهندسی برق قدرت چکیده به دلیل گستردگی و نیز پیچیدگی شبکه های توزیع ، احتمال بروز حادثه در آن ها بسیار زیاد است که بروز حادثه می تواند مشترکین زیادی را تحت تاثیر خود قرار دهد. بنابراین قابلیت اطمینان یکی از پارامترهای کلیدی مشخص کننده ی میزان موفقیت سیستم در ارائه برق به مصرف کنندگان است. لذا بررسی و تحلیل قابلیت اطمینان شبکه توزیع از اهمیت خاصی ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد چکیده امروزه جلوگیری از ضررهای ناشی از خاموشی ها و انرژی توزیع نشده از اهمیت بسزایی برخوردار است. لذا ازجمله مهم‌ترین مسائل در بهره‌برداری از شبکه توزیع تجدید آرایش بار است که تأثیر بسیار زیادی در سرویس دهی دائمی به مشترکین دارد. زمانیکه در شبکه توزیع به دلیل خطا یا برنامه‌ریزی جهت تعمیرات، بخشی از شبکه بی برق شود، تمام یا قسمتی از این ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده: استفاده از انرژی های تجدید پذیر جهت تولید انرژی الکتریکی، به طور فزاینده ای افزایش یافته است با گسترش استفاده از سیستم های انتقال جریان متناوب انعطاف پذیر (FACTS)، جهت جبران کیفیت های توان و ولتاژ، محدوده استفاده از این انرژی ها را افزایش داده است استفاده از انواع توربین های بادی جهت تولید انرژی برق، ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته برق گرایش قدرت چکیده سیستم‌های انتقال قدرت انعطاف پذیر که به جبران سازهای FACTS[1] معروف می‌باشند به عنوان ابزاری مدرن می باشند که برای تقویت کنترل پذیری و توسعه ظرفیت انتقال شبکه‌های قدرت بر پایه مبدلهای الکترونیک قدرت در طول دهه گذشته در سیستم های قدرت بکار رفته اند. در واقع سیستم‌های FACTS قادر هستند که پارامترها و مشخصه‌های خطوط ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته:مهندسی برق قدرت چکیده به دلیل گستردگی و نیز پیچیدگی شبکه های توزیع ، احتمال بروز حادثه در آن ها بسیار زیاد است که بروز حادثه می تواند مشترکین زیادی را تحت تاثیر خود قرار دهد. بنابراین قابلیت اطمینان یکی از پارامترهای کلیدی مشخص کننده ی میزان موفقیت سیستم در ارائه برق به مصرف کنندگان است. لذا بررسی و تحلیل قابلیت اطمینان شبکه توزیع از اهمیت خاصی ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق- قدرت چکیده آنالیز احتمالی پایداری دینامیک میکروگرید ها با در نظر گرفتن توربین های بادی در سال های اخیر نفوذ بالای منابع انرژی تجدید پذیر و مشخصا انرژی باد در شبکه های قدرت مسائل جدیدی را به وجود آورده است. یکی از مهمترین این مسائل، عدم قطعیت در توان تولیدی توسط توربین های بادی است. عدم قطعیت ایجاد شده توسط انرژی باد در ریزشبکه ها که ...

چکیده کاهش منابع سوخت­های فسیلی، اثرات نامطلوب زیست محیطی و پایین بودن بازدهی شبکه های برق سنتی، تمایل به تولید برق در نزدیکی بار و سطح شبکه توزیع را با استفاده از منابع تجدید پذیر افزایش داده است. یکی از راهکارهای اساسی به منظور حل مشکلات مطرح شده استفاده از ریزشبکه ها می­باشد. به مجموعه ای از منابع کوچک تولید انرژی در سطح ولتاژ توزیع، ریزشبکه گفته می­شود. ریزشبکه در دوحالت ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه چکیده: امروزه اجرای اتوماسیون اداری مزایای بسیاری را برای سازمان ها از جمله مشتریان شان فراهم نموده است. سرعت، دقت، ایمنی و ... از این مزایای اند. هدف تحقیق حاضر بررسی اثر اتوماسیون اداری بر رضایت مشتریان سازمان تامین اجتماعی استان گیلان است. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق- تجدید ساختار چکیده متولیان سیستم­های توزیع، به­عنوان آخرین زنجیره از زنجیره برق رسانی به مشترکین، در تصمیم گیری های بلند مدت خود با مشکلاتی روبرو هستند. توجه به بازارهای الکتریکی و نرخ­های متأثر از عملکرد بازیگران بازار­های برق، شرکت­های توزیع را که مسئول و مالک سیستم­های توزیع هستند، در تصمیم گیری­های کلان به چالش می اندازد. از طرفی، تولیدات ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد (M.Ss) چکیده تمایل به استفاده از منابع تولیدات پراکنده (DG) به دلیل مزایای متعدد آن‌ها، به طور روزافزونی در حال گسترش است. عدم تناسب میزان بار مصرفی و توان تولیدی موجب خواهد شد که سیستم‌های قدرت در نزدیکی ظرفیت اسمی مربوطه بهره‌برداری گردد که بکارگیری ادوات کنترلی FACTS با هدف به تعویق انداختن نیاز فوری به توسعه‌ی شبکه‌ی فعلی، این مسئله را به طور جدی ...

ثبت سفارش