پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت

word 14 MB 32239 147
1394 کارشناسی ارشد مهندسی برق
قیمت قبل:۶۳,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۹,۳۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق – قدرت

    چکیده

          بحث تعمیرات در هر سیستمی و از جمله سیستم قدرت، از اهمّیت ویژه‌ای برخوردار است. در ساختار سنّتی صنعت برق، تعمیرات مربوط به بخش تولید و انتقال، هر دو توسّط اپراتور شبکه صورت می‌گیرد. با تجدیدساختار صنعت برق، پیشنهاد زمان تعمیرات مربوط به بخش‌های مختلف سیستم به مالکان بخش‌ها واگذار می‌شود و بهره‌بردار مستقل سیستم، مسئول نظارت و هماهنگی زمان انجام تعمیرات می‌باشد.

          در مدل‌هایی که برای زمان‌بندی تعمیرات سیستم انتقال ارائه شده است، عموماً سعی در انتخاب بهترین زمان تعمیرات به منظور حفظ قابلیت اطمینان سیستم در یک ناحیه‌ی امن است و قابلیت اطمینان سیستم به عنوان مهم‌ترین قید این مسأله لحاظ می‌شود. پس از سال 2001 میلادی، مطالعه‌ی تأثیر حملات عامدانه بر شبکه‌ی قدرت اهمّیت ویژه‌ای به خود گرفته است؛ چراکه اعمال استانداردهای کلاسیک برای تأمین قابلیت اطمینان سیستم نمی‌تواند به قدر کافی واقعیت موجود، یعنی بحث حمله‌ی عامدانه به شبکه‌ی قدرت، را در خود لحاظ کند. در این پایان­نامه، در قدم اوّل، مدل جدیدی ارائه می­شود که می­تواند آسیب­پذیری سیستم قدرت را در یک افق زمانی مورد بررسی قرار دهد. «بُعد زمانی» حملات عامدانه در پژوهش­های قبلی در نظر گرفته نشده است. خروجی این مرحله، مدلی زمانی است که بصورت یک مسأله­ی دو سطحی فرمول­بندی شده است. این مدل دو سطحی با استفاده از تئوری دوگان تبدیل به یک مسأله­ی برنامه­ریزی یک­سطحی می­شود. در مرحله­ی دوّم، از این مدل برای ارائه­ی یک فرمول­بندی جدید برای زمان­بندی تعمیرات خطوط انتقال استفاده می­شود. در فرمول­بندی جدید، زمان­بندی تعمیرات خطوط انتقال به صورت یک مسأله­ی برنامه­ریزی چندسطحی در نظر گرفته می­شود که در آن، آسیب­پذیری سیستم قدرت در کنار قید قابلیت اطمینان سیستم لحاظ می­شود.

         مدل­های پیشنهادی بر روی شبکه‌های استاندارد Garver 6-Bus و IEEE-RTS 24-Bus پیاده‌سازی و توانایی این روش­ها نشان داده شده است.

    کلمات کلیدی: آسیب‌ پذیری سیستم قدرت، برنامه‌ ریزی چند سطحی، تئوری دوگان، زمان‌بندی تعمیرات خطوط انتقال.

     

    فصل اوّل
    مقدّمه

     

    شبکه‌‌ ی قدرت، از جمله مهم‌ترین زیرساخت‌های یک کشور است، به گونه‌ای که تقریباً تمام زیرساخت‌های دیگر وابسته به عملکرد صحیح این شبکه‌‌ می‌باشند. در هر کشوری، بین اقتصاد و صنعت برق آن ارتباط تنگاتنگی وجود دارد و در صورت مختل شدن عملکرد شبکه‌‌ی قدرت، ضرر‌‌های اقتصادی بزرگی برای آن کشور رقم خواهد خورد. به عنوان مثال، خسارت ناشی از خاموشی[1]  رخ داده در ایالات متحده‌‌ی آمریکا در آگوست سال 2003 ، بین چهار تا ده میلیارد دلار تخمین زده شده است. این خاموشی، جمعیتی در حدود 50 میلیون نفر را تحت تأثیر قرار داد و در برخی مناطق، مصرف‌کنندگان تا چهار روز بدون برق ماندند [1].  بزرگترین خاموشی تاریخ، خاموشی  سال 2012 در هند است که طی آن، دسترسی بیش از 600 میلیون نفر به برق قطع شد. گاهی خروج‌های متوالی خطوط انتقال می‌تواند زمینه را برای بروز چنین خاموشی‌های مخرّبی آماده کند. به عنوان مثال، در خاموشی سال 2003 ایالات متحده‌ی آمریکا، با وقوع خطای همزمان روی سه خط انتقال، این سه خط از مدار خارج شدند و خروج این سه خط موجب شد تا بقیه‌ی خطوط شبکه دچار اضافه بار شوند و به سرعت، یکی پس از دیگری از مدار خارج شوند و به دنبال آن، باری در حدود 8/61 گیگاوات از دست برود. بدیهی است که اهمّیت چنین سیستمی،  اطمینان از عملکرد صحیح این سیستم را بسیار ضروری می‌سازد.

    شبکه‌ی قدرت به طور کلّی از چهار بخش تولید، انتقال، توزیع و مصرف‌کنندگان تشکیل شده است که برای حفظ کارآیی این سیستم، هر چهار بخش ذکر شده نیاز به نگهداشت و تعمیرات دارند. افزایش قابلیت اطمینان سیستم و افزایش راندمان انرژی، از مهم‌ترین نتایج بدست آمده از انجام تعمیر و نگهداشت است.

     

     در کتب و استانداردهای مختلف، تعاریف و معانی متعدّدی برای «تعمیرات» ذکر شده است؛ به عنوان مثال،
    IEEE Std 902-1998 تعمیرات را حفظ و نگهداری شرایطی می‌داند که آن شرایط برای بهره‌برداری صحیح تجهیز، با همان هدفی که آن تجهیز به خاطر آن به کار گرفته شده است، لازم و ضروری می‌باشد [2]. به هر حال، آنچه که اهمّیت دارد وابستگی چشمگیر کارکرد صحیح سیستم قدرت به تعمیرات صحیح و به موقع بخش‌های مختلف آن می‌باشد.

     

    از آن‌جا که دوره‌ی تعمیرات تجهیزات مختلف سیستم قدرت از چند روز تا چند هفته متغیّر است، به همین خاطر
    زمان‌بندی تعمیرات نیز در چند افق زمانی کوتاه مدّت (چند هفته)، میان‌مدّت (حدود یک سال) و بلندمدّت (حدود سه تا چهار سال) صورت می‌گیرد و این تعمیرات در دو دسته‌ی تعمیرات پیشگیرانه[2] و تعمیرات اصلاحی[3] قرار می‌گیرند [3]. همان‌گونه که از نام این دو دسته نیز معلوم است، دسته‌ی اوّل تعمیرات به منظور حفظ سیستم در یک وضعیت مناسب که از نظر سطح راندمان انرژی و قابلیت اطمینان مطلوب است، انجام می‌گیرد و دسته‌ی دوم برای برگرداندن هرچه سریع‌تر سیستم به حالت نرمال و قابل قبول، پس از یک خطا و یا سوءعملکرد صورت می‌پذیرد [3]. علاوه بر مدّت زمان مربوط به زمان‌بندی تعمیرات، بحث دیگری که در تعمیرات مطرح است، انجام هماهنگ تعمیرات بخش‌های مختلف و به ویژه بخش‌های تولید و انتقال است. تعداد زیادی از مقالات روش‌های مختلفی را برای زمان‌بندی تعمیرات هماهنگ[4] بخش تولید و انتقال ارائه داده‌اند [4]–[6]. با این حال، تعمیرات مربوط به هر بخش می‌تواند به صورت جداگانه نیز صورت پذیرد. از این میان، تعمیرات مربوط به شبکه‌ی انتقال از اهمّیت ویژه‌ای برخوردار است و می‌توان تعمیرات کوتاه‌مدّت، میان‌مدّت و بلندمدّت را برای این بخش از سیستم انجام داد.

     

    در محیط سنّتی صنعت برق، اپراتور شبکه به صورت متمرکز و با هدف حفظ قابلیت اطمینان شبکه،
    زمان‌بندی مربوط به تعمیرات بخش‌های تولید و انتقال سیستم را انجام می‌دهد و برنامه‌ی زمان‌بندی را به واحدهای تولید و خطوط انتقال محوّل می‌کند. با تجدیدساختار صنعت برق، پیشنهاد زمان تعمیرات مربوط به بخش‌های مختلف سیستم به مالکان بخش‌ها واگذار می‌شود و بهره‌بردار مستقل سیستم مسئول نظارت و هماهنگی زمان انجام تعمیرات می‌باشد.

    درخصوص تحقیقات بسیاری که در زمینه‌ی تعمیرات سیستم قدرت صورت گرفته است می‌توان به مقاله­ی پایه­ای کُنِجو[5] [7] اشاره کرد که با ارائه‌ی یک روند تکراری[6] سعی در ارائه‌ی برنامه‌ای دارد که در یک محیط تجدیدساختار شده، واحدهای تولید بتوانند در یک روند رفت و برگشتی برنامه‌ی زمان‌بندی خود را به گونه‌ای تنظیم کنند که هم سود خود را بیشینه کنند و هم قیود قابلیت اطمینان سیستم با نظارت ISO برقرار بمانند. پاندزیک[7] [8] نیز با ارائه‌ی یک مدل MILP (که در واقع خطّی شده‌­ی یک مسأله‌ی دو سطحی است) بهترین برنامه‌ی زمان‌بندی تعمیرات خطوط انتقال را در یک افق یک ساله تعیین می‌کند. در این مدل، اپراتور سیستم انتقال (TSO)[8] در مسأله‌ی سطح بالا قرار می‌گیرد و تابع هدف خود را بیشینه کردن ظرفیت انتقالِ در دسترس در طی یک سال قرار می‌دهد. مسأله‌ی سطح پایین نیز تسویه­ی بازار را با هدف بیشینه کردن رفاه اجتماعی[9] انجام می‌دهد. وو[10] [9] نیز با در نظر گرفتن عدم قطعیت‌های موجود در سیستم قدرت، برنامه‌ی تعمیرات بخش تولید و انتقال را به صورت هماهنگ و امنیت-مقیّد[11] تعیین می‌کند. لطیفی[12] [10] نیز با ارائه‌ی یک روند تکراری، قیود و عدم قطعیت‌های موجود در شبکه‌ی گاز را به بحث تعمیرات واحدهای تولید در یک محیط تجدیدساختار شده اضافه می‌کند و با ایجاد یک ارتباط بین اپراتور شبکه‌ی گاز (GNO)[13]، اپراتور مستقل بازار (IMO)[14] و اپراتور مستقلّ سیستم (ISO)[15]، برنامه‌ریزی میان‌مدّت شبکه‌های برق و گاز را به صورت هماهنگ انجام می‌دهد.در تمام مدل‌هایی که زمان‌بندی تعمیرات سیستم قدرت را انجام می‌دهند، قابلیت اطمینان سیستم، یا خود تابع هدف می‌باشد و یا به صورت یک قید به مسأله اضافه می‌شود. در بحث قابلیت اطمینان  سیستم بیشتر به پیشامد‌هایی توجّه می‌شود که به طور معمول در خود سیستم و بدون دخالت عوامل خارجی رخ می‌دهد. خطاهای اتّصال کوتاه، قطع بار، از کار افتادن یک ژنراتور و خروج ناگهانی خطوط انتقال مثال‌هایی از این دست پیشامد‌ها هستند.

  • فهرست:

    عنوان                                                                                                                                      صفحه

    فهرست مطالب.. هشت

    چکیده. 1

    فصل اوّل: مقدّمه

    فصل دوم: تاریخچه‌ی کارهای انجام شده

    2-1. مقدّمه. 8

    2-2. مروری بر پژوهش‌های صورت گرفته در زمینه‌ی تعمیرات سیستم قدرت. 9

    2-3. مروری بر پژوهش‌‌های صورت گرفته در زمینه‌‌ی آسیب‌پذیری سیستم قدرت. 25

    2-4. خلاصه‌ی فصل و نتیجه‌گیری. 43

    فصل سوم: مدل زمانی برای بررسی آسیب‌پذیری سیستم قدرت

    3-1. انگیزه 44

    3-2. رویکرد 45

    3-3. نوآوری‌های مدل. 46

    3-4. مدل‌سازی مسأله‌ی آسیب‌پذیری با در نظر گرفتن بُعد زمان. 46

    3-4-1. فرضیات. 46

    3-4-2. مدل‌سازی بررسی آسیب‌پذیری سیستم قدرت در یک افق زمانی. 47

    3-4-3. تبدیل مدل دو سطحی ارائه شده، به یک مدل یک‌سطحی. 52

    3-4-4. تبدیل MPEC به یک مسأله‌ی MILP. 53

    3-5. مثال عددی اوّل. 54

    3-5-2. افق زمانی مطالعه. 54

    3-5-3. داده‌های ورودی مسأله. 54

    3-5-4. سناریوهای تعریف شده 56

    3-5-5. ارائه و تحلیل نتایج.. 59

    3-5-6. بار محاسباتی مسأله  66

     

    3-6. مثال عددی دوم. 67

    3-6-1. افق زمانی مطالعه. 67

    3-6-2. داده‌های ورودی مسأله. 68

    3-6-3. تعریف سناریوها و ارائه و تحلیل نتایج.. 69

    3-7. خلاصه‌ی فصل و نتیجه‌گیری. 73

    فصل چهارم: مدلی برای زمان‌بندی تعمیرات خطوط انتقال با لحاظ آسیب‌پذیری سیستم قدرت

    4-1. مقدّمه و رویکرد 75

    4-1-1. نوآوری‌های مدل. 77

    4-2. مدل‌سازی مسأله‌ی زمان‌بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌‌پذیری شبکه‌ قدرت. 78

    4-2-1. فرضیات. 78

    4-2-2. مدل‌سازی زمان‌بندی تعمیرات خطوط انتقال شبکه با در نظر گرفتن آسیب‌پذیری سیستم قدرت. 78

    4-3. مدل MWAW برای بررسی آسیب‌پذیری سیستم قدرت در یک افق زمانی. 87

    4-3-1. فرمول‌بندی مدل MWaW.. 88

    4-3-2. MPEC مربوط به مدل MWaW.. 94

    4-3-3. تبدیل MPEC مدل MWaW به یک مسأله‌ی MILP. 96

    4-3-4. مدل نهایی MWaW به صورت یک مسأله‌ی MILP یک‌سطحی. 98

    4-4. مدل نهایی VCTMS به صورت یک مسأله‌ی MILP  دو سطحی. 98

    4-5. استفاده از الگوریتم ژنتیک برای حلّ مدل VCTMS. 98

    4-5-1. انتخاب متغیّرها و تابع هدف.. 98

    4-5-2. کدگذاری. 99

    4-5-3. جمعیت اوّلیه. 100

    4-5-4. انتخاب. 100

    4-5-5. ترکیب.. 101

    4-5-6. جهش    101

     

    4-6. مثال عددی اوّل: اجرای مدل MWaW بر روی شبکه‌ی شش شینه‌ی گارور 101

    4-6-2. افق زمانی مطالعه. 102

    4-6-3. داده‌های ورودی مسأله. 102

    4-6-4. ارائه و تحلیل نتایج.. 104

    4-7. مثال عددی دوم: اجرای مدل VCTMS برای زمان‌بندی تعمیرات معمولی در شبکه‌ی شش شینه‌ی گارور 106

    4-7-1. تعریف سناریوها 106

    4-7-2. روش حل. 107

    4-7-3. ارائه و تحلیل نتایج بدست آمده 109

    4-7-3-الف. ارائه و تحلیل نتابج مربوط به سناریوی شماره 1. 109

    4-7-3-ب. ارائه و تحلیل نتابج مربوط به سناریوی شماره 2. 113

    4-7-3-ج. ارائه و تحلیل نتابج مربوط به سناریوی شماره 3. 118

    4-7-3-د. ارائه و تحلیل نتابج مربوط به سناریوی شماره 4. 121

    4-8. خلاصه‌ی فصل و نتیجه‌گیری. 125

    فصل پنجم: نتیجه‌گیری و پیشنهادها

    5-1. جمع‌بندی نتایج.. 127

    5-2. پیشنهادها و ادامه‌ی تحقیق. 129

    منبع:

    [1]      “Final Report on the Implementation of the Task Force Recommendations,” 2006.

    [2]      D. K. Neitzel, M. E. Simon, R. Widup, and R. J. Schuerger, “IEEE 3007 series: Operation and Management, Maintenance, and Safety af Industrial and Commercial Power Systems,” in Industrial & Commercial Power Systems Tehcnical Conference (I&CPS), 2014 IEEE/IAS 50th, 2014, pp. 1–6.

    [3]      L. a. Lightfoot, R. Billington, and R. N. Allan, Reliability evaluation of engineering systems, vol. 29. Pitman advanced publ. program Boston etc., 1983.

    [4]      A. M. Leite, L. A. F. Manso, and G. J. Anders, “Evaluation of Generation and Transmission Maintenance Strategies Based on Reliability Worth,” Electr. Power Syst. Res., vol. 71, pp. 99–107, 2004.

    [5]      T. Geetha and K. S. Swarup, “Coordinated Preventive Maintenance Scheduling of GENCO and TRANSCO in restructured Power Systems,” Int. J. Electr. Power Energy Syst., vol. 31, no. 10, pp. 626–638, 2009.

    [6]      R. Billinton and R. Mo, “Composite System Maintenance Coordination in a Deregulated Environment,” IEEE Trans. Power Syst, vol. 20, no. 1, pp. 485–492, 2005.

    [7]      A. J. Conejo, R. García-Bertrand, and M. Díaz-salazar, “Generation Maintenance Scheduling in restructured Power Systems,” Power Syst. IEEE Trans., vol. 20, no. 2, pp. 984–992, 2005.

    [8]      H. Pandžić, A. J. Conejo, I. Kuzle, and E. Caro, “Yearly Maintenance Scheduling of transmission Lines within a Market Environment,” Power Syst. IEEE Trans., vol. 27, no. 1, pp. 407–415, 2012.

    [9]      Y. Fu, M. Shahidehpour, and Z. Li, “Security-Constrained Unit Commitment with Volatile Wind Power Generation,” Power Syst. IEEE Trans., vol. 23, no. 3, pp. 1319–1327, 2008.

    [10]    M. A. Latify, H. Seifi, and H. Rajabi Mashhadi, “An Integrated Model for Generation Maintenance Coordination in a Restructured Power System Involving Gas Network Constraints and Uncertainties,” Int. J. Electr. Power Energy Syst., vol. 46, pp. 425–440, 2013.

    [11]    R. Zimmerman, N. Dooskin, J. Miller, R. Hartwell, W. Remington, J. S. Simonoff, L. B. Lave, R. E. Schuler, and C. E. Restrepo, “Electricity Case: Main Report-Risk, Consequences, and Economic Accounting,” 2005.

    [12]    J. S. Simonoff, C. E. Restrepo, and R. Zimmerman, “Risk‐Management and Risk‐Analysis‐Based Decision Tools for Attacks on Electric Power,” Risk Anal., vol. 27, no. 3, pp. 547–570, 2007.

    [13]    J. Salmeron, K. Wood, and R. Baldick, “Analysis of Electric Grid Security Under Terrorist Threat,” Power Syst. IEEE Trans., vol. 19, no. 2, pp. 905–912, 2004.

    [14]    J. M. Arroyo and F. D. Galiana, “On the Solution of the Bilevel Programming Formulation of the Terrorist Threat Problem,” Power Syst. IEEE Trans., vol. 20, no. 2, pp. 789–797, 2005.

    [15]    J. M. Arroyo, “Bilevel programming Applied to power System Vulnerability Analysis Under Multiple Contingencies,” IET Gener. Transm. Distrib., vol. 4, no. 2, pp. 178–190, 2010.

    [16]    A. L. Motto, J. M. Arroyo, and F. D. Galiana, “A Mixed-Integer LP Procedure for the Analysis of Electric Grid Security Under Disruptive Threat,” Power Syst. IEEE Trans., vol. 20, no. 3, pp. 1357–1365, 2005.

    [17]    G. Chen, Z. Y. Dong, D. J. Hill, and Y. S. Xue, “Exploring Reliable Strategies for Defending Power Systems Against Targeted Attacks,” Power Syst. IEEE Trans., vol. 26, no. 3, pp. 1000–1009, 2011.

    [18]    M. Bevilacqua and M. Braglia, “The Analytic Hierarchy Process Applied to Maintenance Strategy Selection,” Reliab. Eng. Syst. Saf., vol. 70, no. 1, pp. 71–83, 2000.

    [19]    L. Wang, J. Chu, and J. Wu, “Selection of Optimum Maintenance Strategies Based on a Fuzzy Analytic Hierarchy Process,” Int. J. Prod. Econ., vol. 107, no. 1, pp. 151–163, 2007.

    [20]    [Online]. Available: www.abb.com.

    [21]    D. Yu, Q. Zhang, X. Han, and J. Zhao, “TS-based Generation and Transmission Maintenance Scheduling,” IEEE Congress on Evolutionary Computation, 2007, pp. 2936–2941.

    [22]    M. K. C. Marwali and S. M. Shahidehpour, “A Deterministic Approach to Generation and Transmission Maintenance Scheduling with Network Constraints,” Electr. power Syst. Res., vol. 47, no. 2, pp. 101–113, 1998.

    [23]    E. L. Da Silva, M. Th. Schilling, M. C. Rafael, “Generation Maintenance Scheduling Considering Transmission Constraints,” Power Syst. IEEE Trans., vol. 15, no. 2, pp. 838–843, 2000.

    [24]    H. Pandzic, A. J. Conejo, and I. Kuzle, “An EPEC Approach to the Yearly Maintenance Scheduling of Generating Units,” Power Syst. IEEE Trans., vol. 28, no. 2, pp. 922–930, 2013.

    [25]    L. Wu, M. Shahidehpour, and T. Li, “GENCO’s Risk-based Maintenance Outage Scheduling,” Power Syst. IEEE Trans., vol. 23, no. 1, pp. 127–136, 2008.

    [26]    DHS 2009, “The 2009 National Infrastructure Protection Plan,” Washington, DC.

    [27]    A. Massoud, “Security Challenges for the Electricity Infrastructur,” 2002.

    [28]    D. Watts, “Security and Vulnerability in Electric Power Systems,” in 35th North American power symposium, 2003, vol. 2, pp. 559–566.

    [29]    A. Dwivedi and X. Yu, “A Maximum-Flow-Based Complex Network Approach for Power System Vulnerability Analysis,” Ind. Informatics, IEEE Trans., vol. 9, no. 1, pp. 81–88, 2013.

    [30]    A. Wang, Y. Luo, G. Tu, and P. Liu, “Vulnerability Assessment Scheme for Power System Transmission Networks Based on the Fault Chain Theory,” Power Syst. IEEE Trans., vol. 26, no. 1, pp. 442–450, 2011.

    [31]    Å. J. Holmgren, E. Jenelius, and J. Westin,“Evaluating Strategies for Defending Electric Power Networks Against Antagonistic Attacks,” Power Syst. IEEE Trans., vol. 22, no. 1, pp. 76–84, 2007.

    [32]    N. Romero, N. Xu, L. K. Nozick, I. Dobson, and D. Jones,“Investment Planning for Electric Power Systems Under Terrorist Threat,” Power Syst. IEEE Trans., vol. 27, no. 1, pp. 108–116, 2012.

    [33]    G. L. Doorman, K. Uhlen, E. S. Huse, G. H. Kjolle, and E. S. Huse, “Vulnerability Analysis of the Nordic Power System,” Power Syst. IEEE Trans., vol. 21, no. 1, pp. 402–410, 2006.

    [34]    D. P. Chassin and C. Posse, “Evaluating North American Electric Grid Reliability Using the Barabási–Albert Network Model,” Phys. A Stat. Mech. its Appl., vol. 355, no. 2, pp. 667–677, 2005.

    [35]    Y. V Makarov, V. I. Reshetov, V. A. Stroev, and N. I. Voropai, “Blackouts in North America and Europe: Analysis and Generalization,” in Power Tech, 2005, pp. 1–7.

    [36]    D. G. Luenberger and Y. Ye, Linear and nonlinear programming, vol. 116. Springer Science & Business Media, 2008.

    [37]    G. Brown, M. Carlyle, J. Salmerón, and K. Wood, “Defending Critical Infrastructure,” vol. 36, no. 6, pp. 530–544, 2006.

    [38]    L. P. Garcés, A. J. Conejo, R. García-Bertrand, and R. Romero, “A Bilevel Approach to Transmission Expansion Planning within a Market Environment,” Power Syst. IEEE Trans., vol. 24, no. 3, pp. 1513–1522, 2009.

    [39]    L. L. Garver, “Transmission Network Estimation Using Linear Programming,” Power Appar. Syst. IEEE Trans., vol. PAS-89, no. 7, pp. 1688–1697, 1970.

    [40]    I. T. P. Syst, The IEEE reliability test system-1996, vol. 14. 1999, pp. 1010–1020.

    [41]    R. L.Haupt and S. E. Haupt, Practical Genetic Algorithms, Second Edition. A John Wiley & Sons, Inc., Publication, 2004.

    [42]    [Online]. Available: www.Mathworks.com/help/gads/. 


موضوع پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, نمونه پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, جستجوی پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, فایل Word پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, دانلود پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, فایل PDF پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, تحقیق در مورد پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, مقاله در مورد پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, پروژه در مورد پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, پروپوزال در مورد پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, تز دکترا در مورد پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, پروژه درباره پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, گزارش سمینار در مورد پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت, رساله دکترا در مورد پایان نامه زمان‌ بندی تعمیرات خطوط انتقال با در نظر گرفتن آسیب‌ پذیری سیستم قدرت

پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق – قدرت چکیده بحث تعمیرات در هر سیستمی و از جمله سیستم قدرت، از اهمّیت ویژه‌ای برخوردار است. در ساختار سنّتی صنعت برق، تعمیرات مربوط به بخش تولید و انتقال، هر دو توسّط اپراتور شبکه صورت می‌گیرد. با تجدیدساختار صنعت برق، پیشنهاد زمان تعمیرات مربوط به بخش‌های مختلف سیستم به مالکان بخش‌ها واگذار می‌شود و بهره‌بردار مستقل سیستم، مسئول نظارت و ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق قدرت گرایش قدرت چکیده برنامه­ریزی توسعه شبکه، برنامه­ریزی بهره­برداری و یافتن راهکارهایی برای بهبود امنیت و عملکرد اقتصادی سیستم قدرت همگی نیازمند انجام مطالعات سیستم می­باشند. ضروری­ترین قدم در انجام این مطالعات، مدل­سازی شبکه بوده که خود نیازمند اطلاعات دفیق از پارامترهای امپدانسی خطوط و ترانسفورماتورها است. این پارامترها می­توانند تحت شرایط ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق - گرایش قدرت چکیده در این پایان نامه، روشی جدید برای برنامه­ریزی نگهداری و تعمیر واحدهای تولیدی در محیط­های تجدید ساختار شده ارائه شده است. در محیط سنتی با ساختار عمودی، بهره­بردار سیستم برنامه­ی تعمیر و نگهداری را برای حفظ قابلیت اطمینان تعیین می کند و همچنین سعی بر کاهش هزینه ها دارد. اما چنین رویه­ای در یک محیط ...

پایان نامه دریافت درجه کارشناسی ارشد ( M.S ) گرایش برق قدرت چکیده با گسترش روزافزون مصرف انرژی در جهان، توسعه شبکه های قدرت امری ضروریست. اما ایجاد خطوط انتقال جدید، مستلزم صرف زمان وهزینه های گزاف بوده ولذا درصورت امکان استفاده ازهمان خطوط با ظرفیت انتقال بالاتر بسیار مقرون به صرفه می باشد. امروزه سیستم شبکه های قدرت با مشکلاتی از قبیل ناپایداری ولتاژ با ریسک بالا و تلفات توان ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته برق گرایش سیستم های قدرت چکیده : در این پروژه پایان نامه، رهیافت تحلیلی جدیدی برای برنامه­ریزی تولید انرژی الکتریکی و تعیین مقدار و مکان نگهداری ذخیره چرخان متناظر با سطح ریسک نقاط بار مشترکین بوسیله آنالیز سود/هزینه در برنامه بهینه سازی ورود و خروج اشتراکی واحدهای نیروگاهی که علاوه بر واحدهای حرارتی در بخش تولید واحدهای برق آبی ...

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق- کنترل چکیده ارزیابی پایداری گذرای سیستم های قدرت با استفاده از داده های واحدهای اندازه گیری فازور ارزیابی سریع امنیت در شبکه های قدرت در شرایط اضطراری و بروز خطاهای مختلف، امری حیاتی برای جلوگیری از فروپاشی و ایجاد قطعی های سراسری می باشد. لذا، ارزیابی به هنگام امنیت در شبکه قدرت می تواند کنترل پیشگیرانه و موثری درجهت کارکرد مطمئن و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد " M.sc " رشته : برق گرایش : الکترونیک قدرت چکیده پایداری ولتاژ به توانایی سیستم قدرت در حفظ ولتاژ های قابل قبول در کلیه باس های سیستم تحت وضعیت عادی و بعد از وارد شدن اغتشاش، مربوط می باشد. سیستم هنگامی وارد حالت ناپایداری می شود که بروز اغتشاش، افزایش در بار مورد نیاز یا تغییر در موقعیت سیستم موجب کاهش فزاینده و غیر قابل کنترل ولتاژ ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد " M.sc " رشته : برق گرایش : الکترونیک قدرت چکیده پایداری ولتاژ به توانایی سیستم قدرت در حفظ ولتاژ های قابل قبول در کلیه باس های سیستم تحت وضعیت عادی و بعد از وارد شدن اغتشاش، مربوط می باشد. سیستم هنگامی وارد حالت ناپایداری می شود که بروز اغتشاش، افزایش در بار مورد نیاز یا تغییر در موقعیت سیستم موجب کاهش فزاینده و غیر قابل کنترل ولتاژ ...

فصل اول کليات تحقيق مقدمه شهروندي فعال يکي از موضوعاتي است که با شاخص هاي مختلف قابل سنجش است اما خانواده و سرمايه اجتماعي مي تواند تا حدودي نقش موثري بر اين مساله داشته باشد. جواناني که هوي

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده اضافه ولتاژها یکی از مهمترین عوامل مخرب و تهدید کننده عایق تجهیزات شبکه قدرت بوده و اغلب باعث ایجاد وقفه در سرویس دهی و کاهش کیفیت توان و قابلیت اطمینان سیستم می شوند.ا ضافه ولتاژهای گذرا ناشی از صاعقه در سیستم قدرت خیلی رایج تر و خطرناک تر بوده و از اهمیت بیشتری در هماهنگی عایقی سیستم برخوردار می ...

ثبت سفارش