فهرست:
فصل اول: کلیات تحقیق
1-1- مقدمه .............................................................................................................. 16
1-2- بیان مسأله ....................................................................................................... 16
1-3- اهمیت و ضرورت تحقیق ............................................................................... 19
1-4- سوالات تحقیق ........................................................................................................................................... 21
1-5- اهداف تحقیق ................................................................................................. 21
1-6- فرضیات تحقیق ........................................................................................................................................... 21
1-7- مدل مفهومی تحقیق .................................................................................................................................... 22
1-8- قلمرو تحقیق .................................................................................................. 23
1-9- پیشینه تحقیق ............................................................................................................................................. 24
1-10- روش وابزار گردآوری اطلاعات ................................................................................................................................. 31
1-11- جامعه آماری و بیان حجم نمونه ................................................................................................................................. 32
1-12- روش تجزیه و تحلیل داده ها ..................................................................................................................................... 32
1-13- محدودیتهای تحقیق ................................................................................................................................................. 33
1-14- تعاریف مفهومی واژگان .............................................................................................................................................. 33
1-15- ساختار پژوهش .......................................................................................................................................................... 35
فصل دوم: پیشینه تحقیق و مبانی نظری
2-1- مقدمه ............................................................................................................................................................................ 38
بخش اول: جذب سرمایه مشتری ............................................................................................................................................ 38
مشتریشناسی و مشتریگرایی ................................................................................................................................................. 38
شناسایی نیازهای مشتریان ....................................................................................................................................................... 39
اهمیت جذب سرمایه مشتری .................................................................................................................................................. 40
بخش دوم: بازاریابی
مقدمه ....................................................................................................................................................................................... 43
تعریف بازاریابی ...................................................................................................................................................................... 43
اهمیت بازاریابی ....................................................................................................................................................................... 45
مؤلفههای فرآیند بازاریابی ....................................................................................................................................................... 47
الف) محیط بازار ..................................................................................................................................................................... 47
1- محیط کلان ........................................................................................................................................................................ 48
2- محیط خرد ......................................................................................................................................................................... 48
ب) سیستمهای اطلاعات بازاریابی .......................................................................................................................................... 49
ج) برنامهریزی بازاریابی .......................................................................................................................................................... 50
د) فرآیند اجرای بازاریابی ........................................................................................................................................................ 50
ه) سیستم کنترل و نظارت ....................................................................................................................................................... 51
اهمیت بازاریابی خدمات بانکی ............................................................................................................................................... 52
الف) تبلیغ با هدف اطلاع رسانی ............................................................................................................................................ 53
ب) تبلیغ با هدف ترغیب ........................................................................................................................................................ 53
ج) تبلیغ با هدف یادآوری ....................................................................................................................................................... 53
بخش سوم: بازاریابی اجتماعی
مقدمه ....................................................................................................................................................................................... 54
مبنای اجتماعی بازاریابی: تأمین نیازهای انسانی ...................................................................................................................... 55
تفاوت بازاریابی تجاری و بازاریابی اجتماعی .......................................................................................................................... 56
مفهوم بازاریابی اجتماعی ......................................................................................................................................................... 59
تاریخچۀ پیدایش بازاریابی اجتماعی ........................................................................................................................................ 62
تعریف بازاریابی اجتماعی ....................................................................................................................................................... 63
دیدگاه بازاریابی اجتماعی ........................................................................................................................................................ 65
ابعاد بازاریابی اجتماعی ........................................................................................................................................................... 66
مراحل انجام یک برنامه بازاریابی اجتماعی ............................................................................................................................. 67
مدل عمومی استراتژی بازاریابی اجتماعی ................................................................................................................................ 68
جنبههای بازاریابی اجتماعی در صنعت بانکداری .................................................................................................................... 71
آمیخته بازاریابی ....................................................................................................................................................................... 72
بخش چهارم: بررسی مطالعات انجام شده
مطالعات انجام شده در ایران ................................................................................................................................................... 74
مطالعات انجام شده در سایر کشورها ...................................................................................................................................... 80
بخش پنجم: چارچوب نظری تحقیق ................................................................................................................... 82
فصل سوم: روش تحقیق
3-1- مقدمه ............................................................................................................................................................................................................... 84
3-2- روش تحقیق .................................................................................................................................................................................................. 84
3-3- فرایند تحقیق ................................................................................................................................................................................................. 84
3-4- جامعه آماری ................................................................................................................................................................................................. 85
3-4- حجم نمونه و روش نمونهگیری .............................................................................................................................................................. 86
3-5- ابزار جمعآوری داده ها .............................................................................................................................................................................. 86
3-6- روایی و پایایی پرسشنامه ......................................................................................................................................................................... 86
3-6-1- روایی ........................................................................................................................................................................ 87
3-6-2- پایایی ......................................................................................................................................................................................................... 87
3-7- روش جمعآوری دادهها ............................................................................................................................................................................. 87
3-8- روشهای تجزیه و تحلیل داده ها ........................................................................................................................................................... 87
پرسشنامه ............................................................................................................................................................................... 89
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل
4-1-مقدمه ............................................................................................................................................................................ 95
4-2-آمار توصیفی ................................................................................................................................................................. 95
4-2-1- ویژگیهای فردی پاسخگویان .................................................................................................................................. 95
4-2-2- وضعیت سپرده در موسسه مهر ................................................................................................................................. 97
4-2-3- میزان فعالیت بازاریابی اجتماعی ............................................................................................................................... 99
4-2-4- مناسب بودن رسانههای بازاریابی اجتماعی ............................................................................................................ 100
4-2-5- ارزش برند موسسه مالی و اعتباری مهر .................................................................................................................
4-2-6- ارزش سهام موسسه مالی و اعتباری مهر ................................................................................................................ 104
4-2-7- ارتباطات سهام در رسانه بازاریابی اجتماعی ........................................................................................................... 106
4-2-8- محتوای پیام رسانه بازاریابی اجتماعی .................................................................................................................... 108
4-3- آمار استنباطی .............................................................................................................................................................. 110
4-4- تاثیر رسانههای بازاریابی اجتماعی بر سپردهگذاری در موسسه مالی مهر .................................................................... 115
فصل پنجم : نتیجهگیری و پیشنهادها
5-1- مقدمه .......................................................................................................................................................................... 119
5-2- خلاصه تحقیق ............................................................................................................................................................ 119
5-3- نتیجهگیری .................................................................................................................................................................. 124
5-4- پیشنهادهای تحقیق ...................................................................................................................................................... 127
5-4-1- پیشنهادها براساس نتایج تحقیق .............................................................................................................................. 127
منبع:
منابع فارسی
ابونوری، اسماعیل و سپانلو، هادی(1384). تجزیه و تحلیل آثار عوامل درون سازمانی بر جذب سپرده بانکی(مطالعه موردی: بانک ملت تهران). مجله دانشور رفتار. سال 12، شماره 14. صص67-80.
اداره روابط عمومی(1378). بررسی تاثیر تبلیغات در جذب سپرده در سال 1378. تهران، روابط عمومی بانک مسکن (دایره مطالعات اجتماعی و افکار سنجی).
انیو، کریستین و ویت، نیجل(1389). اصول بازاریابی خدمات مالی(راهنمای عملی و نظری). ترجمه: علی سلیمانی بشلی و غلامعباس افشار. انتشارات سیمای شرق، تهران.
حقشناس کاشانی، فریده(1382). نقش اعمال مدیریت موثر بازاریابی بانکها در جذب و حفظ مشتری. پژوهشنامه اقتصادی. سال سوم، شماره 1، صص71-98.
حیدرپور، فرزانه و طهماسبی گتابی، ابوطالب(1388). تاثیر هزینه آموزش و هزینه تبلیغات بانکداری الکترونیکی بر افزایش جذب سپردههای بانکها(مطالعه موردی بانک صادرات استان مازندران). پژوهشنامه حسابداری مالی و حسابرسی. سال اول، شماره1، صص82-92.
خضرا، ن(1385). بررسی عوامل موثر بر تجهیز منابع مالی کشور. روزنامه سرمایه، شماره351.
خواجهزاده، سامان(1383). ارزیابی تاثیر تبلیغات تلویزیونی بانک کشاورزی بر سپردهگذاری در حسابهای قرضالحسنه پسانداز. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشکده علوم اداری، دانشگاه شهید بهشتی.
رازانی، بختیار(1382). بررسی روشهای جدید و موثر برجذب منابع مالی در شعب بانک تجارت استان لرستان. دانشگاه آزاد اسلامی خوراسگان اصفهان. شماره 1ف صص43-51.
سلیمانی بشلی، علی و باروتیان، رضا(1388). بازاریابی اجتماعی، رویکردی برای ایجاد تغییرات اجتماعی برنامهریزی شده. ماهنامه مدیریت بازاریابی و تبلیغات، شماره 15-17، صص ۵۵-۵۰.
طاهری بروجنی، علیرضا(1379). بررسی نقش بازاریابی در تجهیز منابع مالی بانک کشاورزی، نمونه چهارمحال و بختیاری. اصفهان: پایاننامه ارشد دانشگاه آزاد واحد دهاقان.
عابدی سروستانی، الف(1376). ارزشیابی اثربخشی خانههای ترویج جهادسازندگی استان فارس. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده کشاورزی، دانشگاه شیراز.
فروزنده، مرجان(1379). بررسی اثر تبلیغات در افزایش سپرده نزد بانکهای تجاری در استان تهران. پایاننامه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی، دانشگاه علوم و فنون مازندران.
مغویینژاد، حمید(1378). بررسی عوامل موثر بر افزایش میزان سپردهگذاری درشعب بانک تجارت شهرستان رفسنجان ازدیدگاه مشتریان. پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه آزاد واحد کرمان. گیلانی نیا، شهرام و موسویان، سیدجواد. 1389. تاثیر وفاداری به برند بر ارزش ویژه برند بانک از دیدگاه مشتریان کارت الکترونیکی، مدیریت صنعتی، 5(14): 103-119. توکل، شهرزاد(1383). ناتوانی بانکها در ارائه خدمات نوین بانکی. مجله بانک و اقتصاد، شماره 59، بانک مرکزی ایران
ایران زاده سلیمان؛عماری، حسین و میرویسی، مجید. 1388. عوامل تاثیرگذار بر تعهد مشتری در بانکداری الکترونیک: امتحان مدل بانکداری الکترونیک «کاسیم» در بانک های تجارت شهرستان مشهد، پژوهشگر (مدیریت)، 5(16): 105-114.
منابع لاتین
Abhiman das, subhash c.ray, Ashok nag (2009). Labor-use efficiency in Indian banking: A branch-level analysis", omega, vol.37, issue2, pp411-425.
AL- sabbagh, Imtiyaz (2004) Adoption and use of Internet Banking in the Sultanate of Oman; an exploratory study; www.Arravdev.com/commerce/jibc/0406-07
Awamleh, Raed; Evants, john; Mahate, Ashraf (2004). Internet Banking in Emergency Market (the case of Jordan A Note; www.arravdev.com/commerce/jibc/0306-03
Hastings, G. (2007). Social marketing should the Devil has all the best tunes? Butterworth-Heinemann.
Lings, Ian and Greenley, Gordon .(2009). The impact of internal and external marke orientations t on firm performance. Journal of Strategic Marketing, 17(1). pp. 41-53.
NTIS (National Training Information Service). "Facilitate customer awareness of the Australian financial system and markets", 2007. Available at: www.training.com.au
Sahut, jean-Michel; Kucerva, Zuzana (2003) Enhance Banking Service Quality Function Deployment Approwch.
Yong-chin liu, Jung-hua hang(2006). Services and the long-term profitability in Taiwans banks, Global Finance Journal,vol.17,issue2,pp177-191.
Cobb-Walgren, C. J., Ruble, C. A. and Donthu, N. 1995, Brand equity, brand preferences, and purchase intent, Journal of Advertising, Vol. 24, No. 3, pp. 25–40.
Crocker, Kenneth E. 1986. The influence of the amount and type of information on individuals’ perception of legal services’, Journal of the Academy of Marketing Science, 14(4), pp 18–27.
Grover, R. and Srinivasan, V. 1992, Evaluating the multiple effects of retail promotions on brand loyal and brand switching segments’, Journal of Marketing Research, Vol. XXIX, February, pp. 76–89.
Klein, Lisa R. 1998. Evaluating the potential of interactive media through a new lens: Search versus experience goods, Journal of Business Research, 41(3), pp195–203.
Ng, S. Meredith., E.D., Tracey, S.D. 2011. Generating positive word-of mouth in the service experience, Managing Service Quality, 21(2): 133-151.