پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز

word 18 MB 32618 146
1393 کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
قیمت قبل:۶۳,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۳۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • مهندسی مکانیک-گرایش طراحی کاربردی

    چکیده:

    ارتعاشت یکی از مفاهیم مهم و اساسی در علوم  مهندسی می باشد. به زبان ساده هر سیستم که دارای جرم و خاصیت فنری باشد، قابلیت ارتعاش داشته و می تواند در یک فرکانس طبیعی در حال ارتعاش باشد. با اطمینان می توان گفت که 95 % ارتعاشات واقع در صنایع برای سیستم ها مضر می باشند. اگر سیستم در هر صورت به طور خواسته و ناخواسته با نیرویی تحریک شود به طوریکه فرکانس تحریک با فرکانس طبیعی منطبق گردد، دامنه نوسان چنان افزایش می یابد که باعث فروپاشی سیستم می گردد. در این حالت یکی از محدودکننده های ارتعاشات، دمپینگ و میرایی موجود در سیستم می باشد. در تاسیسات ایستگاه ها عامل اصلی ایجاد ارتعاش رگولاتورهای منصوب می باشند، که این مقوله هم با استفاده از تجربه و آزمایش انجام گرفته مورد تایید می باشد. در ابتدا بهترین روش برای جلوگیری از ارتعاش، محو ارتعاش در مبدا  تولید است. اما این کار همیشه عملی نمی باشد ، لذا در اکثر موارد به دلیل هزینه های زیاد این کار غیر عملی خواهد بود و دنبال روش هایی برای متعادل کردن ارتعاشات می باشند. این فرایند در ایستگاه های تقلیل فشار با تغییر توزیع جرم و سختی به وسیله نصب مهار و پایه انجام می گیرد که در این صورت فرکانس طبیعی تغییر می کند، بطوریکه دیگر فرکانس تحریک بر فرکانس های طبیعی منطبق نشود. رنج فرکانسی لوله ها به دو دسته طبقه بندی می شوند. دسته اول فرکانس های زیر 300 هرتز که این حالت بیشتر در پالایشگاه های نفت و گاز و پتروشیمی اتفاق می افتد. در این حالت برای برخی از حالات حل دقیق وجود دارد و مابقی دارای حل های تجربی ( بر اساس شرایط عملیاتی ، کاری و نوع سیال ) هستند. اما در فرکانس های بالای 300 هرتز که غالبا در نیروگاه های هسته ای اتفاق می افتد، حل دقیق وجود نداشته و اطلاعات بیشتر بر پایه حل های عددی ، نتایج آزمایش و تجربه استوار می باشد. در این پایان نامه با عنایت به قرار گرفتن ارتعاشات در نوع اول، به بررسی ساپورت ها و قیود پرداخته شده است و با عنایت به مدل سازی و تحلیل با برنامه اجزای محدود، دامنه  ارتعاشات کاهش یافته است.

    کلمات کلیدی:

    نوسان، ارتعاش، فرکانس طبیعی، رزونانس مکانیکی، پالس های فشار، خط لوله اصلی، انشعابات، ساپورت ها و قیود، اجزای محدود و کاهش ارتعاشات

     

    مقدمه :

    در این فصل به طور مختصر تاثیر ارتعاشات و تنش ها بر سازه های مختلف و ضرر و زیان آنها حتی بر بدن آدمی بحث خواهدشد.

     

    1.1   ارتعاشات :

     ارتعاشات مربوط به حرکت آزاد و نوسانی کل سازه یا جزئی از سازه می باشد. در اینجا کلمه طلایی وکلیدی  " نوسان " است و بسیار بدیهی است ارتعاشات یکی از قوانین حاکم بر دنیا می باشد. در جدول1.1 مثال هایی از تاثیر ارتعاشات آورده شده است.

    پدیده های طبیعی و ارتعاشات

    شاید پیش از اینکه مهندسین بتوانند جوانب پدیده ارتعاشات را درک کنند، نیاز باشد تاثیر ارتعاشات بر بدن خودمان بررسی شود. به عنوان مقدمه مسافران کشتی که در طی مسیرهای طولانی در دریا هستند، با بالا و پایین رفتن کشتی به دلیل وقوع امواج، بدن آنها هم به حالت نوسانی در می آید. در بازه هایی محدود از ارتعاشات بدن انسان در محدوده احساس راحتی خود قرار خواهد داشت. اما با زیاد شدن دامنه نوسان و طولانی شدن مدت آن ها دیگر بدن احساس راحتی نداشته و با واکنش های مختلف مواجه خواهد بود.

    تاثیر فیزیولوژیکی ارتعاشات :

    تاثیر ارتعشات بر روی بدن انسان باعث بیماری شخص یا ناهماهنگی اجزای بدن خواهد شد. این مورد از احساس ناراحتی بدن در کشتی یا هواپیما تا شکست استخوان ها متغیر خواهد بود.

    وقتی بدن انسان در تماس با ابزارآلات در حرکت می باشد، با ارتعاشات تحریک خواهد شد. ارتعاشات با فرکانس کم و دامنه زیاد باعث آب آوردن شش ها و حالت های عصبی در مغز و تحریک مایع مخاطی در ستون فقرات خواهدشد. بر همین اساس تکان های ناگهانی تاثیر مستقیم بر چشمان، معده، ترشح غدد عرق خواهد داشت و بنابراین ممکن است باعث واکنش های غیر عادی در بدن و احساس بیماری گردد.موضوعات بیان شده فوق فقط برای فرکانس 1 تا 10 Hz می باشد. در برخی موارد ارتعاشات ناشی از نیروهای نوسانی و ضربات ممکن است باعث شکست یا نقص عضو گردد.

    تست ها نشان می دهند که کاهش سرعت ناگهانی هواپیما یا خودرو ( با تغییر شتاب 4.5g  ) ممکن است باعث شکست جمجمه شود و در حالیکه تغییرات شتاب 5.75g شود، باعث شکست در استخوان ساق پا خواهدشد.

    تجربه نشان داده است اثر ارتعاشات حتی بر انسان در حال خواب مضر می باشد. در زیر 3Hz  باعث معده درد،  بالای 8 Hz بر سر اثر خواهد گذاشت،  8 الی 20 Hz باعث سرگیجه و بین 20 الی 100 Hz باعث کاهش دید در چشم و عدم واضح دیدن اجسام خواهد شد. دامنه نوسان زیاد باعث شل شدن ماهیچه می شود به طوری که شخص قادر به فعالیت نخواهد بود.

     

     

    تنش های ناشی از ارتعاشات :

    اگر یک میله یا لوله که تحت بارهای جانبی قرار گیرد، در این صورت فرم تغییر شکل به صورت خم شدن یا شکم دادن می باشد. این حالت صرف نظر از سطح مقطع، مربوط به تنش برشی است. همه اجزا در زندگی حقیقی ما در حال تبادل نیرو و در نتیجه اعمال تنش و خمش می باشند. همه اجزا با عنایت به توزیع جرم و سختی دارای یک فرکانس و شکل مود مربوطه می باشند.

    وقتی که یک قسمت از سازه دچار خمیدگی ناشی از ارتعاشات باشد، به سازه تنش وارد می شود. این تنش با توجه به شرایط جسم ممکن است در برخی نقاط کششی و در برخی نقاط فشاری یا حتی خمشی یا پیچشی باشد. این فرآیندها با عنایت به دامنه ارتعاشات، ممکن است افزایش یا کاهش یابند.

     

    ارتعاشات و خستگی:

    در ارتعاشات واقع شده به سازه ها ممکن است تنش به طور متناوب به صورت کششی – فشاری یا فشاری –کششی شود و این سیکل پیاپی تغییر و ادامه یابد. اگر دامنه ارتعاشات حادث شده چنان بزرگ شود که تنش منتج از تنش حد تحمل جسم بیشتر شود، در آن صورت سازه در یک سیکل خواهد شکست. بنابراین حتی تنش کمتر از تنش نهایی ممکن است باعث شکست در اثر خستگی باشد.

    شکل 5.1( که مربوط به تعداد رقت و برگشت و تنش نهایی وارد بر جسم می باشد ) نشان می دهد وقتی تنش ناشی از افزایش دامنه ارتعاشات، افزایش یابد، تعداد رفت و برگشت ها کاهش می یابد. همچنین مشخص است که اگر دامنه ارتعاشات به قدر کافی بزرگ باشد، سازه در تعداد ارتعاشات معینی دچار شکست می گردد. پس برای قطعات و سازه ها عمر مشخصی تعریف خواهد شد. همچنین شکل 5.1 نشان می دهد که اگر تنش از مقدار معینی کمتر باشد، در این صورت تعداد سیکل ها بینهایت خواهد شد. همچنین اگر دامنه آنچنان کم باشد که تنش از حد ثابتی کمتر و کنترل شده  باشد، احتمال وقوع شکست بسیار کم خواهدشد

    محدوده دامنه ارتعاشات

    تنش مجاز مربوط به خستگی و بنابراین دامنه ارتعاشات بستگی به فاکتورهایی مانند طبیعت و جنس مواد، تمرکز تنش ، خوردگی، دما و رزونانس دارد.

    پدیده روزنانس یکی از دلایل شکست تیغه ها و پره ها در ابزار آلات می باشد. اگر فرکانس برخورد جت سیال با فرکانس طبیعی ظرف آن منطبق گردد، در نهایت ظرف به دلیل تحریک بسیار زیاد خواهد شکست.

     

           ارتعاشات در لوله ها

    ارتعاشات در لوله ها بسیار مهم می باشد. چرا که در صورت کنترل خوب، باعث دمپ شدن موج های تولیدی خواهد شد ( این امواج می توانند با حرکت در متعلقات منصوب در لوله باعث آسیب به خود لوله و نیز تجهیزات شوند). وقتی لوله ای در فرکانس طبیعی مرتعش شود، در سیکل جذب تنش واقع می گردد و در این حالت با عنایت به دامنه نوسان رزونانس اتفاق می افتد. نیروی ارتعاشات در رزونانس پرمعنی خواهد شد و در این مواقع باعث خسارت در سیستم خواهد شد. رزونانس معمولا باعث خرابی و فرسایش پره ها، نشیمنگاه[1] و اوریفیس در رگولاتورها و کمپرسورها خواهد شد.

    در بسیاری از واحدهای تصفیه نفت و گاز فرکانس طبیعی حدود 4 Cps کافی است تا از رزونانس لوله بدون پالس جریان جلوگیری شود. بنابراین فرکانس طبیعی وابسته به ماکزیمم خمش است. به عنوان مثال فرکانس طبیعی مربوط به یک میله با طول 1 in تقریبا برابر 3.12 Cps می باشد. یکی از راه های محدود کردن خمش در لوله ها، سخت کردن کافی لوله یا نصب ساپورت مناسب  است. به طوریکه جلوی وقوع دامنه نوسان های زیاد گرفته شود. به این ترتیب نیروی فشاری لوله یا تجهیزات توسط تجهیزاتی مهار شود.

     

    مطالعه ارتعاشات لوله و آنالیز تنش:

    ارتعاشت بیش از حد در سیستم های لوله کشی یکی از دلایل عمده در تعطیلی واحدهای مختلف، نشتی، شکست ناشی از خستگی، صدای دلخراش و نامطلوب، آتش سوزی و انفجار در انواع واحدهای مختلف مانند گاز، پتروشیمی، نفت، خطوط انتقال و ... می باشد. معمولا سطوح مختلف ارتعاشات اضافی در سیستمزمانی اتفاق می افتد که فرکانس طبیعی مکانیکیبانوسانات و ضربه سیال یا یک منبع مکانیکی تحریک می گردد. شکل مودهای ارتعاشی معمولا شامل شکل مودهای جانبی و ارتعاشات پوسته جداره لوله می باشند.

    متدهای ساده برای آنالیز ارتعاشات جانبی و پوسته جداره لوله و نیز قضاوت در مورد شدت ارتعاشات نشان داده شده است. متدهای ارایه شده محافظه کارانه بوده و قصد دارند تا معیارهایی برای مشخص کردن نوع ارتعاشات بیان نمایند. با عنایت به پیچیدگی های زیاد در این مقوله استفاده از برنامه های رایانه ای جهت محاسبات تنش و فرکانس های طبیعی بسیار موثر خواهد بود و در هزینه و وقت بسیار صرفه جویی خواهد شد. نحوه محاسبه فرکانس های طبیعی به صورت کلاسیک برای پیکره بندی و آرایش های مختلف لوله ارایه شده است. همچنین برخی از فاکتورهای تصحیح کننده برای فرکانس های طبیعی بدست آمده از محاسبات کلاسیک و تاثیرات سختی و وزن نیز ارایه شده است.

    ارتباط بین جابجایی، سرعت و تنش در اثر ارتعاشات نشان داده شده است و معیارهایی برای قضاوت در مورد شدت ارتعاشات بر حسب تنش حد تحمل ارایه شده است. مکانیزم هایی که می توانند باعث تحریک و ارتعاش لوله شوند و متدهای کنترل آن بحث خواهد شد.

    Abstract:

    Vibration is the main and basic concept in engineering sciences.  In simple words each system having mass and stiffness potential can vibrate in a natural frequency. Surely, it can be said that  95% of the vibration in industries are harmful for systems . if the system is excited with a force ,disireably or undisireably , so that exciting frequency coincidens with natural frequency,  ampilitude of vibration increases so that causes the system collaption.  This condition is called resonance. In this case one of the vibration limiters is the damping existed in the system. In the first steb the best way for preventing vibration is elimination of the source of vibration creation. But, this can not be done alwayes or we would ignore it because of high costs and we would follow the way of moderating the vibration. In fact this job is done by changing in distribution of mass and stiffness that in this case the natural frequency  would be changed , so that , exciting frequency would not be coincidented  on natural frequences any more . in the discution for pipes we woulde face two type of frequency ranges , firstly frequences lower than 300Hz that happen in gas and oil  refinery and petrochemical compeny , in this condition there is detailed solution for some of cases and the others have experimental solutions ( based on the opration condition , job and the type of fluid )  but in the frequencies upper than 300Hz that is happened in nuclear powerhouses there is no detailed solution and mostly , the datas are based on test results an experiences . In this thesis restrictions and support has been studied,  considering vibration in the first type and amplitude of vibrations reduced by consideration of modeling and analysing with finite elements software.

     

     

    Keywords:

    Vibration , Natural frequency, Resonance, Main Pipe Line , Support , Constrain, Finite Element , Reducing Vibration.

  • فهرست:

    1.1

    ارتعاشات

    2

    2.1

     پدیده های طبیعی و ارتعاشات

    3

    3.1

    تاثیر فیزیولوژیکی ارتعاشات

    4

    4.1

    تنشهای ناشی از ارتعاشات

    5

    5.1

    ارتعاشات و خستگی

    5

    6.1

    محدوده دامنه ارتعاشات

    6

    7.1

    ارتعاشات در لوله ها

    6

    8.1

    مطالعه ارتعاشات لوله و آنالیز تنش

    6

    9.1

    مرور روشهای اجزای محدود

    7

    10.1

    استنتاج معادلات

    7

    11.1

    موضوع این پایان نامه

    8

    فصل دوم
    آشنایی مقدماتی با  ایستگاههای تقلیل فشار گاز

    1.2

    انواع ایستگاههای تقلیل فشار گاز

    10

    2.2

    تجهیزات بکار رفته در ایستگاههای تقلیل فشار ( حالت ویژه )

    11

    1.2.2

    فیلتر 

    11

    2.2.2

    هیتر 

    12

    3.2.2

     شیر قطع کن  

    12

    4.2.2

    رگولاتور 

    13

    5.2.2

    شیر اطمینان    

    14

    6.2.2

    کنتور  

    14

    7.2.2

    بودار کننده  

    15

    فصل سوم
    رفع عیب موجود از سیستم  پایپینگ موجود

    1.3

    دیدگاه کلی

    17

    2.3

    بررسی اجمالی  و پایش سیستم 

    19

    1.2.3

    شکست لوله در اثر ترکهای ناشی از خستگی

    20

    2.2.3

    ارتعاشات قابل مشاهده زیاد یا حرکات قابل دیدن زیاد

    22

    3.2.3

    ساپورتها و قیود آسیب دیده یا ناموثر

    23

    4.2.3

    ارتعاشات زیاد متعلقات منصوب بر روی لوله

    27

    5.2.3

    ضربات شدید نویزهای حاصل از تحریک سیال 

    29

    3.3

    مرور مجدد تاریخجه ارتعاشات و شرایط عملیاتی

    30

    4.3

     مرحله طراحی طرح

    31

    5.3

    اندازه گیری مقدماتی ارتعاشات  

    33

    6.3

    ابزار دقیق مورد استفاده

    34

    7.3

    مشخص کردن مشخصات ارتعاشاتی  

    36

    8.3

    انتخاب معیار مناسب

    37

    9.3

    تنش القاء شده در اثر ارتعاشات 

    39

    1.9.3

    معیار بر اساس دامنه ارتعاشات و فرکانس

    39

    2.9.3

    معیار فقط بر اساس دامنه ارتعاشات 

    40

    3.9.3

    معیار بر اساس سرعت ارتعاشات 

    41

    4.9.3

    معیار کرنش دینامیکی 

    41

    10.3

    نیاز به سمجش جزییات بیشتر

    42

    11.3

    بیشترین دلایل ارتعاشات 

    43

    1.11.3

    رزونانس 

    43

    2.11.3

    نوسانات فشار مربوط به رگولاتور 

    45

    3.11.3

    جریان مغشوش 

    46

    4.11.3

    کاویتاسیون ،  فلاشینگ و Slug flow 

    46

    5.11.3

    ایجاد گردابه در جریان 

    49

    6.11.3

    ضربه قوچ  و سرج

    50

    7.11.3

    پیگ  رانی 

    51

    8.11.3

    تغییرات زیاد و ناگهانی در سطح مقطع 

    52

    9.11.3

    تعداد انشعابات زیاد بر گرفته از خط اصلی 

    53

    10.11.3

    پرهیز از اتصالات بی مورد 

    55

    12.3

    منابع تحریک ارتعاشات

    56

    13.3

    راه حل مشکلات ارتعاشات لوله 

    57

    14.3

    اصلاحات سیستم جهت حل مشکل ارتعاشات

    58

    فصل چهارم
    تحلیل ارتعاشات در سیستمهای لوله کشی

    1.4

    مقدمه

    67

    2.4

    محاسبه فرکانس طبیعی سیستم لوله کشی 

    67

    1.2.4

    لوله با با طول Span  مستقیم

    68

    2.2.4

    لوله های دارای خم

    69

    3.4

    تاثیر جرمهای متمرکز

    73

    4.4

    ارتباط فرکانس طبیعی های محاسبه شده و اندازه گیری شده

    76

    5.4

    ارتعاشات پوسته جداره لوله

    76

    6.4

    تنش حاصل شده توسط ارتعاشات

    78

    1.6.4

     معیار جابجایی ارتعاشات و فرکانس

    78

    2.6.4

    معیار تنش بر حسب تابعی از دامنه جابجایی  ارتعاشات 

    79

    3.6.4

    تنش به صورت تابعی از سرعت ارتعاشات

    85

    7.4

    ملاحظات دیگر برای تنش ناشی از ارتعاشات 

    90

    1.7.4

    ضریب تصحیح وزن   K1

    90

    2.7.4

    ضریب تصحیح مود K2  

    91

    3.7.4

    ضریب تصحیح تنش برای وزن حجم لوله و عایق آن  K3

    92

    8.4

    ارتعاشات پوسته جداره و تحمیل تنش به سیستم 

    93

    9.4

    معیار کرنش و  SPL   لوله ها

    94

    فصل پنجم
    تحلیل و شبیه سازی کامپیوتری

    1.5

    بررسی و اندازه گیری ارتعاشات در ایستگاه

    97

    2.5

    مدل سازی و شبیه سازی رایانه ای

    111

    3.5

    آنالیز مودال مدل با آرایشات مختلف

    112

    4.5

    آنالیز دینامیکی مودال

    114

    5.5

    مرور و نتیجه گیری

    127

    6.5

    پیشنهادات برای ادامه کار

    128

     

     

    منبع:

     Anderey Prokofiev , Georgy Makariyants , Evgeiy Shakhmatov," Modeling of Pipeline Vibration under the Pressure Rippless in the working Fluids',the 17th international Congress on Sound &Vibration ,2010

    [1]

    Ayman Al-Maaitah , Kamal Kardsheh, "Flow induced Vibration of a Y-Shape Tube Conveying fluid ' ,Technical Aqustics 2, 2002

    [2]

     Javad Nadem Durrani "Dynamic Of Pipe lines with a Finite Element Methode " , Aguast,2001

    [3]

    D.P. Vakharia, Mohd.Farooq ," Determination of Maximum Span Between Pipe Support Using Maximum Bendeing Stress Theory " , International Journal of Recent Trend in Engineering , Vol 1 , 2009

    [4]

    Louis Gary Lamit," Piping Systems, Drafting & Design ", Prentice Hall , london 1981

    [5]

    T.Irvin," The steady-State Response of a Single Degree of Freedom System Subjected to a Harmonic Force " Vibrationdata.com , 1999

    [6]

    T.Irvin," An Introduction to Frequency Response Functions" Vibrationdata.com , 2000

    [7]

    Saroj K.Biswas , N.U. Ahmed ," Optimal Control of Flow-Induced vibration of Pipe Line" , Department of Electrical and Computer Enginerring , School of Information Technology &Engineering , Department Of Mathematics ,2000

    [8]

    Miles T , Andrews R , Wastling M, " Vibration assesment of connection to pipe line system and the relation Between vibration and process conditions ", 22nd World Gass Conference Tokyo 2003 Preeceding

    [9]

     J.C.Wachel, D.R.smith ''vibration Troubleshooting of Existing Piping Systems', Engineering Dynamic Incorporated 1991

    [10]

    Herbert L.Miller Vice Perecident Cci, "Control Valves A Source of Piping Vibration"

    [11]

     J.C.Wachel,Scoot J. Morton, " Pipe Vibration Analysis" , Engineering Dynamics , Incorporated San Antonio , Texas , Proceeding of 19th Turbomachinery Smposium,1990

    [12]

    Garrison , W.G " Major Fire and Explosion Analyzed for 30 year period" , Hydrocarbon Processing 1988

    [13]

    Olson , D.E," Piping Vibration Experienve In Power Plants", Pressure Vessel and piping Technology .A decade Of Progress , Book No H00330,ASME

    [14]

    Wachel ,J.C ,"Piping Vibration and Stresses " Proceedings of the machinery Vibration Monitoring and Analysis , Vibration Institude 1981

    [15]

    Blevins , R.D," Formulas of natural Frequency and Mode Shape" , Van Reinold Company

    [16]

    Harris , C.M and Crede , C.E, Shock and Vibration Hand Book . New York , McGraw-Hill,1961

    [17]

    AH Techet, " Vortex Induced Vibrations "  MIT , Massachusetts Institute of Technology , 2005

    [18]

    ANSI /ASME standard OM3 ." Properational and Initial Startup Vibration Testing of Power Plant Piping Systems " ASME, New York ,1987

    [19]

    Wachel ,J.C ,"Field Investigation of Piping System for Vibration -Induced Stress and Failures" ,Pressure Vessel and Piping Conference , ASME vol No. H00219, 1982

    [20]

    V.Adames and A.Askenazi, "Building Better Products With Finite Element Analysis " On world Press , Santa Fe,N.M,1999

    [15]

    H.Buchman ,et al, Vibration Problem in Structure " , Birkhauser Verlag . Brlin , 1995

    [16]

    T.Bajcar , F.Cinerman B.Cirok, M.Amersek , "Impact Assesment of traffic-induced vibration gas transmission Pipe line ",university of Ljuljana, Faculty of mechanical Engineering, 2012

    [17]

    Abullah, S, Beden , S.M,Arrfin ,A.K &Rahman ,.M." Fatigue Life assesment for metallic structure : a Case study for shell structure under variable amplitude loading ", Journal of Applied Scince ,2008

    [18]

    Antaki ,G.A, "Piping and Pipe line Engineering ( Design , Construction , Maintenance , Intrgrity and Repair ), New York, Dekker Ins,2001

    [19]

    Park,S.J,"Vibration Response Of Exposed Gas pipe line Placed to temprory Structure ", KSCE Journal of Civil Engineering ,2005

    [20]

    Price, S.M , Smith ," Source and remedies of High frequency Piping Vibration and Noise ", In Proceeding of the 28th Turbomachinary Symposium , Texas A&M University , 1999

    [21]

    Nakamura T, Fujita K, Kawanshi K , Yamaguchi N , " Study on the Vibration Characteristics of a Tube array caused by two phase Flow " part 2 , Fluid elastic Vibration . J Fluid Structure ,1995

    [22]

    G.H.Koo , Y.S.Park ," Vibration Reduction By using Periodic Supports in the Piping system " , Journal of Sound and Vibration 210,1998

    [23]

    D E. Olson," Pipe Vibration Testing and Analysis ", 2006

    [24]

    Yih-Hwang Lin , Rui-Cheng Huang , Chih Liang Chu," Optimal Modal Vibration of a Fluid Conveying Pipe With a Divergent Mode " ,Department of Mechanical and Marine Engineering , Southern Taiwan University Of Technology  ,2003

    [25]

    http://stoprust.com ,2014

    [26]

    http://fullwealth.com.tw/e3.html , 2014

    [27]

    http://www.mactenn.com/uk/Pneumatic%20Conveying%20Overview/ , 2014

    [28]

    http://noawaran.com/fa-index , 2014

    [29]

    http://commercial.nigc.ir , 2014

    [30]

    https://inspectioneering.com,2014

    [31]

    The 3rd Major European meeting for the international tyre industry , P3 , October 1992 , Novotel Paris

    [32]


موضوع پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, نمونه پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, جستجوی پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, فایل Word پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, دانلود پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, فایل PDF پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, تحقیق در مورد پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, مقاله در مورد پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, پروژه در مورد پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, پروپوزال در مورد پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, تز دکترا در مورد پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, پروژه درباره پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, گزارش سمینار در مورد پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز, رساله دکترا در مورد پایان نامه کاهش دامنه ارتعاشات لوله های ایستگاه های تقلیل فشار گاز

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکاترونیک چکیده فارسی هدف از این پروژه معرفی یک رویکرد جدید برای عیب یابی خطوط لوله انتقال گاز با استفاده از امواج مکانیکی است که این روش بسیار ارزان تر و آسان تر از روش های دیگری است. که در حال حاضر مشغول به کار هستند. این خطوط معمولا در شرایط محیطی سخت و دور از دسترس و در مسافت های طولانی قرار دارند و استفاده از سیستم ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکاترونیک چکیده فارسی هدف از این پروژه معرفی یک رویکرد جدید برای عیب یابی خطوط لوله انتقال گاز با استفاده از امواج مکانیکی است که این روش بسیار ارزان تر و آسان تر از روش های دیگری است. که در حال حاضر مشغول به کار هستند. این خطوط معمولا در شرایط محیطی سخت و دور از دسترس و در مسافت های طولانی قرار دارند و استفاده از سیستم ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc گرایش مهندسی مکانیک- طراحی کاربردی چکیده با پیدایش مواد کامپوزیتی پیشرفت عظیمی در بسیاری از کاربرد‌های مهندسی حاصل شد. با این وجود، مشکلاتی نظیر لایه لایه شدن، تمرکز تنش و توزیع نا‌پیوسته تنش، فکر ساختن نوع جدیدی از مواد مرکب که خواص در آن‌ها به صورت پیوسته تغییر کند و بر مشکلات نام برده بالا فائق آید، پژوهشگران را به سمت ساخت و ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق گرایش قدرت 1-1 مقدمه منابع تامین انرژی در چند دهه اخیر ، از منابع فسیلی بوده که تا چندی پیش این انرژی ها تقریبا ارزان بدست می آمده اند. منابع ارزان انرژی باعث می شد که به استفاده بهینه از انرژی و بازیافت انرژی عملا توجه چندانی نشود. با توجه به بحران کمبود انرژی و احساس خطر از منابع محدود انرژی ، افزایش آلودگی محیط زیست ، افزایش گازهای ...

پايان نامه کارشناسي‌ ارشد رشته عمران گرايش سازه شهريور ماه 1392 چکيده      امروزه با پيشرفت علم در صنعت ساختمان روش هاي زيادي براي بهسازي سازه هاي بتن مسلح ارائه گرد

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده اضافه ولتاژها یکی از مهمترین عوامل مخرب و تهدید کننده عایق تجهیزات شبکه قدرت بوده و اغلب باعث ایجاد وقفه در سرویس دهی و کاهش کیفیت توان و قابلیت اطمینان سیستم می شوند.ا ضافه ولتاژهای گذرا ناشی از صاعقه در سیستم قدرت خیلی رایج تر و خطرناک تر بوده و از اهمیت بیشتری در هماهنگی عایقی سیستم برخوردار می ...

پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد مهندسی برق – قدرت چکیده : پایش وضعیت موتورهای القائی، یک فناوری کاملاً ضروری و مهم برای تشخیص به هنگام عیوب مختلف در مرحله ابتدائی است. که می‌تواند از شیوع عیب‌های غیرمنتظره در همان مراحل ابتدائی جلوگیری کند. تقریباً 30 تا40% عیوب موتورهای القائی مربوط به عیب‌های استاتور هستند. در این پایان‌نامه بررسی جامعی از عیوب مختلف موتور القائی، دلایل بوجود ...

پایان نامه دریافت درجه کارشناسی ارشد ( M.S ) گرایش برق قدرت چکیده با گسترش روزافزون مصرف انرژی در جهان، توسعه شبکه های قدرت امری ضروریست. اما ایجاد خطوط انتقال جدید، مستلزم صرف زمان وهزینه های گزاف بوده ولذا درصورت امکان استفاده ازهمان خطوط با ظرفیت انتقال بالاتر بسیار مقرون به صرفه می باشد. امروزه سیستم شبکه های قدرت با مشکلاتی از قبیل ناپایداری ولتاژ با ریسک بالا و تلفات توان ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی پزشکی چکیده تخمین نرخ تنفس از سیگنال پالس اکسیمتر افراد مبتلا به بیماری خواب: بررسی ومقایسه روش­های مختلف پالس اکسیمتری یک روش غیرتهاجمی و نسبتا ارزان برای مانیتور کردن هموگلوبین اکسیژن­ دار در خون است، که بر اساس جذب نور متفاوت هموگلوبین اکسیژن­دار و بدون اکسیژن کار می­کند و اندازه­گیری دقیق ضربان قلب و اکسیژن اشباع در خون را ممکن ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) چکیده : سیستم‌های میکرو و نانو الکترومکانیکی به خاطر ویژگی‌های متمایز و مشخصه‌های منحصر به‌فرد، عمدتاً در دو حوزه حسگرها و عمگرها، در علوم مختلف همچون مکانیک، هوافضا و پزشکی موردتوجه قرارگرفته‌اند. تحریک الکترواستاتیک یکی از ساده‌ترین و پرکاربردترین روش‌های تحریک و راه‌ اندازی این سیستم‌ها بوده که منجر به وقوع ...

ثبت سفارش