پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها

word 10 MB 32286 110
1393 کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک
قیمت قبل:۶۳,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۸,۹۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکاترونیک

    چکیده فارسی

    هدف از این پروژه معرفی یک رویکرد جدید برای عیب یابی خطوط لوله انتقال گاز با استفاده از امواج مکانیکی است که این روش بسیار ارزان تر و آسان تر از روش های دیگری است. که در حال حاضر مشغول به کار هستند. این خطوط معمولا در شرایط محیطی سخت و دور از دسترس و در مسافت های طولانی قرار دارند و استفاده از سیستم های که بصورت در لحظه و دقیق بتوانند عیب ها و نشتی های این لوله را گزارش دهند حیاتی  می باشد. تاخیر در ارزیابی خط لوله آسیب دیده به طور بالقوه می تواند در نتیجه خطرات آتش سوزی ناشی از پارگی خط لوله یا خاموش شدن ناگهانی مراکز مراقبت حیاتی تاثیر مستقیم داشته باشد. سیستم نظارت بر سلامت قدرتمند یک خط لوله کاهش هزینه های عملیاتی و نگهداری را شامل می شود.روش ارائه شده شامل مدل سازی یک قطعه لوله 2 اینچی به طول 50 متر در نرم افزار آباکوس6.121 ،ایجاد 15 سوراخ به شعاع یک میلی متر در فاصله های سه متری،گرفتن ارتعاشات(شتاب) لوله در حالت سالم و حالت با عیب، انتقال داده ها شتاب به حوزه فرکانس ، استفاده از تکنیک های آماری ،ایجاد شبکه عصبی پایه شعاعی و استفاده از این شبکه برای وجود و مکان عیب می باشد.

     

    کلید واژه : لوله گاز، آباکوس، واریانس، شبکه های تابع پایه شعاعی، عیب یابی لوله 

     

    فصل 1-مقدمه

    سازه های خط لوله حساس به ترک خوردگی و فرسودگی هستند. سیستم تشخیص خسارت برای ساختار های خط لوله می تواند هزینه های عملیاتی و نگه داری را کاهش دهد.

    این پروژه یک رویکرد جدید برای عیب یابی خطوط لوله انتقال گاز با استفاده از امواج مکانیکی است که بسیار ارزان تر و آسان تر از روش های امواج اولتراسوند و فیبر نوری است که در حال حاضر مشغول به کار هستند در این تکنیک ابزاری به دست می دهد که امکان مونیتورینگ در طول مسیرهای دو کیلومتری را با استفاده از تعداد اندک از سنسور‌های پیزو و شتاب سنج، با دقت و رزولوشن فاصله ای بسیار خوب و با هزینه ای بسیار اندک می توان عیب یابی کرد.

     

    سوالات پژوهشی که در این پایان نامه باید به آنها پاسخ دهیم عبارتند از:

    1) حداکثر طول خط لوله قابل شناسایی چه فاصله ای می باشد؟

    2) پهنای باند مناسب موثر چه مقداری است؟

    3) آیا محل عیب با استفاده از سیگنال شتاب قابل تشخیص است؟

     

    اشاره به فصول پایان نامه :

    فصل اول: مقدمه – فصل دوم: روش های موجود در عیب یابی خطوط لوله- فصل سوم: مراحل انجام پروژه- فصل چهارم: ساخت مدل اجزای محدود از تکه لوله و تایید مدل- فصل پنجم: مدل سازی خط لوله- فصل ششم:عیب یابی- فصل هفتم: نتایج-  فصل هشتم: نتیجه گیری

    نخست به اختصار اهداف و مشخصات هر مرحله بیان می شود و سپس جزییات هر مرحله در فصول پایان نامه ارائه میگردد، تا در آینده به طور مستقل قابل استفاده پژوهشگران باشد.

    1-1-مرحله اول: آنالیز مودال لوله سه متری

    آزمایش آنالیز مودال روی یک قطعه حدودا سه متری از یک لوله دو اینچی مورد استفاده در خطوط درون شهری انجام شده است که در نتیجه فرکانسهای طبیعی و شکل های مود لوله در محدوده زیر دو کیلوهرتز استخراج شده اند. این آزمایش در دانشگاه صنعتی شریف صورت گرفته و جزییات آن در فصول پایان نامه موجود است. گرچه این طرح بیشتر معطوف به خطوط بین شهری است ولی انتخاب لوله دو اینچی یک علت مشخص دارد: در ارتعاشات با افزایش نسبت طول به قطر مودهای جدیدی ظاهر می شوند، در واقع هر چه نسبت طول به قطر در شبیه سازی بیشتر باشد فرکانسهای طبیعی بیشتری در رفتار ارتعاشی ظاهر می شوند و نتایج واقعیتر هستند. به علت محدودیت منابع مالی امکان آزمایش لوله های طویل تر از سه متر برای ما وجود نداشت. با ثابت بودن حداکثر طول، تنها راه برای داشتن دقیقترین نتایج آزمایشگاهی استفاده از قطر کوچکتر بود. لازم به ذکر اینکه هدف دو مرحله اول این طرح، اعتبار سنجی (الف)روش اجزای محدود، (ب) نرم افزار پیشنهادی برای پیاده سازی این روش و (ج)نوع المانهای پیشنهادی است و نتایج آزمایش مستقیما در عیب یابی استفاده نمی شوند، پس استفاده از لوله دو اینچ، حتی اگر هدف عیب یابی لوله های بزرگتر باشد ایرادی ایجاد نمی کند.  در پایان مرحله اول نتایج با نتایج شبیه سازی حاصل از مرحله دوم مقایسه شده است که مؤید صحت مدل ساخته شده در مرحله دوم است.

     

    1-2-مرحله دوم: ساخت و تحلیل مدل لوله با روش اجزای محدود

    در این مرحله لوله در نرم افزار آباکوس مدلسازی شده و در شرایط آزاد-آزاد، مشابه با شرایط آزمایش، به روش اجزای محدود تحت تحلیل ارتعاشاتی قرار گرفته است. این مرحله خود شامل چندین گام است، از جمله مدلسازی لوله با المانهای سالید و شل (جداگانه)، نسبت دادن جنس و مشخصات مکانیکی (نظیر مدول الاستیسیته و ضریب پواسون) و تحلیل. نتایج مدلسازی با دو المان متفاوت فوق الذکر هم درپایان نامه ارائه شده است.

     

    1-3-مرحله سوم: آنالیز ارتعاشی

    افزایش طول لوله به 50 متر و قیدگذاری لوله شبیه حالت واقعی بدون لحاظ کردن تأثیر خاک و جوشکاری در فضای شبیه سازی سپس تعیین محل اعمال نیروی تحریک طوری که تأثیر آن در طول قابل توجهی نمایان باشد و به دست آوردن حداکثر دامنه های تحریک به صورتی که  یک تابع ضربه  باعث آسیب به لوله نشود.ایجاد 15 سوراخ با قطر 2میلی متر در موقعیتهای مختلف طولی لوله و اعمال نیروی بر مدل های سوراخدار ومدل سالم به مدت 0.1 ثانیه و ضبط سیگنال تعیین شده .

     

    1-4-مرحله چهارم: پایش سیگنال ها

    انتقال اطلاعات به دست آمده به میدان فرکانس با پنجره گذاری و تبدیل فوریه سریع ومحاسبه میانگین قدرمطلق شتاب در هر 30 هرتز وبه دست آوردن اختلاف سیگنال در حالت لوله سالم و معیوب و تحلیل آماری داده های مرحله قبل و در نهایت آموختن داده ها به شبکه عصبی پایه شعاعی است.

    فصل 2-روش های موجود در عیب یابی خطوط لوله

     

     

    2-1-روش های موجود در عیب یابی خطوط لوله

     

    تشخیص عیب  یابی خط لوله گاز نقش مهمی در حمل و نقل گاز هم از نظر ایمنی و هم از نظر اقتصاد ایفا می کند. دو دسته اصلی برای تشخیص عیب عبارتند از:

     

    2-1-1-دسته اول

    در این دسته برای عیب یابی باید کل لوله مورد بررسی قرار گیرد، بدین صورت که یا باید دستگاه تشخیص را در طول کل لوله جابجا کرد و یا باید این دستگاه را کل لوله نصب نمود. این موارد شامل استفاده از سنسورهای نوری و یا صوتی برای پیدا کردن نشت[1]. نمونه های دیگر تزریق مواد شیمیایی قابل اشتعال و استفاده از آشکارساز شعله در امتداد خط لوله [2] استفاده همزمان از منابع الکترومغناطیسی و سنسورهای آشکارساز [3] . روش دیگر استفاده از  ربات ویژه یعنی "پیگ"( این پیگ ها در واقع رباتهایی هستند که ،بر روی لوله حرکت می کنند.این رباتها عموما جهت کشف عیوب روی لوله همچون ترک های خوردگی تنشی و... .به کار می رود.در بیشتر موارد این دستگاه گران قیمت برای بازرسی از خطوط لوله گاز که در زیر زمین قرار ندارند به کار می رود.) که در انجام این روش نیاز به آن است که خط لوله خارج سرویس باشد[4]. مثال دیگر برای این دسته نصب و راه اندازی فیبر نوری در طول کل لوله است [5]. همه این روش ها وقت گیر و / یا گران هستند.

     

     

    2-1-2-دسته دوم

    در این دسته  برای عیب یابی خطوط لوله گاز نیاز به اندازه گیری برخی متغیر ها در نقاط محدودی از خط لوله هستند. دو روش در این دسته وجود دارد، روش اول : تشخیص عیب بر اساس نظارت بر تغییرات ویژگی های سیال (به عنوان مثال سرعت جریان و فشار)  [6, 7]. روش دوم عیب یابی با استفاده از امواج اولتراسوند [8] انجام می گیرد. در روش اول، با استفاده از مجموعه ای در حل معادلات غیر خطی که پویایی جریان را  توصیف می کند (به عنوان مثال از طریق خطی سازی [9] و یا گسسته سازی معادلات غیر خطی [10]) صورت می پذیرد که برای پیش بینی سرعت جریان یا فشار در حضور / غیاب عیب است.این روش هنوز هم از اشتباهات ایجاد شده توسط دینامیک پیچیده گاز طبیعی و عدم قطعیت در پارامترهای معادلات حاکم به ارث برده، رنج می برد. در مقابل، روش امواج اولتراسوند با موفقیت برای شناسایی نشت خط لوله گاز مورد استفاده قرار گرفته است. کاستی اصلی این روش، محدوده بازه عملیاتی (ده متر) و هزینه بالا و بهره گیری از ژنراتور و آشکارسازهای امواج فراصوت است.

     

    2-2- علل نشت گاز در خطوط لوله و روش های نشت یابی

    در ادامه مختصری به علل نشت گاز در خطوط لوله و روش های نشت یابی و طبقه بندی نشت و گازیاب ها می پردازیم:

     

    2-2-1-علل نشت گاز

    نشت گاز به علل مختلف در لوله های گاز و تاسیسات گازی روی می دهد که مهمترین آن ها عبارت است از:

    الف-خوردگی: در اثر نقص در عایق کاری و یا اجرا نکردن حفاظت کاتدی صحیح سطوح خارجی لوله ها، امکان بروز خوردگی وجود دارد. گرچه خوردگی ها به طور عمده در سطوح خارجی لوله ها اتفاق می افتد ولی امکان بروز خوردگی داخلی چه در لوله ها و چه در ظروف عملیاتی به علت وجود ترکیبات خورنده ای مانند ئیدروژن سولفوره و آب نیز وجود دارد.

    ب- سایش داخلی: در اثر وجود ناخالصی های همراه با گاز پدیده ی سایش اتفاق می افتد. به طور معمول در محل خم لوله ها و یا در شیرهای کاهش دهنده ی فشار به علت افزایش سرعت گاز، میزان سایش بیشتر است.

    پ- عوامل خارجی: مانند ضربه های مکانیکی، تماس با کابل برق و یا جریانات القایی.

    ت- نقص در ساختار متالوژیکی لوله، اتصالات، شیرها و سایر متعلقات

    ث- نقص در اجرا و نصب شیرها و سایر اتصالات فلنجی و همچنین رزوه ای.

    ج- نقص در جوش لوله ها و اتصالات جوشی.

    Abstract

    This Thesis proposes a new approach to fault detection of gas pipes using mechanical waves which are much cheaper and easier to generate and measure compared to currently employed ultrasound waves. The proposed method includes finite element modelling (FEM), transferring the acceleration data to frequency domain and use of statistical and artificial intelligence techniques. Besides a fault detection algorithm, the applicable length and bandwidth of the method is also investigated and found

  • فهرست:

    فهرست جدول‌ها ‌ک

    فهرست شکل‌‌ها ل

    فصل 1-    مقدمه    1

    1-1-    مرحله اول: آنالیز مودال لوله سه متری.. 1

    1-2-    مرحله دوم: ساخت و تحلیل مدل لوله با روش اجزای محدود. 2

    1-3-    مرحله سوم: آنالیز ارتعاشی.. 2

    1-4-    مرحله چهارم: پایش سیگنال ها 2

    فصل 2-   روش های موجود در عیب یابی خطوط لوله. 3

    2-1-    روش های موجود در عیب یابی خطوط لوله. 3

    2-1-1-     دسته اول      3

    2-1-2-     دسته دوم    3

    2-2-    علل نشت گاز در خطوط لوله و روش های نشت یابی.. 4

    2-2-1-     علل نشت گاز 4

    2-2-2-     روش های نشت یابی.. 4

    2-2-3-     طبقه بندی نشت... 6

    2-2-4-     گازیاب ها 6

    فصل 3-   مراحل انجام پروژه. 8

    3-1-    مدل سازی تکه لوله و تأیید آن با آنالیز مودال.. 8

    3-2-    تعیین حداکثر نیروی وارده به لوله. 8

    3-3-    تعیین حداکثر طول و پهنای باند. 9

    3-4-    اعمال عیوب... 9

    3-5-    تحلیل اثر عیوب بر پاسخ سیستم.. 10

    فصل 4-   ساخت مدل اجزای محدود از تکه لوله و تایید مدل.. 11

    4-1-     مرحله اول: آنالیز مودال لوله سه متری.. 11

    4-2-     مرحله دوم: ساخت و تحلیل مدل لوله با روش اجزای محدود. 11

    4-3-    آنالیز مودال یک لوله دو اینچی انتقال گاز 11

    4-4-    آنالیز مودال لوله در نرم افزار اباکوس.... 12

    4-5-    آزمایش 16

    4-5-1-     نصب لوله: 17

    4-5-2-     آزمایش  چکش.... 18

    4-5-3-     در نظر گرفتن اثر جرم سنسورها 18

    4-5-4-     داده پردازی اولیه بری تعیین جزییات آزمایش.... 19

    4-5-5-     ضربه زدن    19

    4-5-6-      بررسی صحت آزمایش از روی داده ها 20

    4-6-    نتایج    21

    4-7-     مدل سازی.. 24

    4-8-    مرحله اول :مدل کردن لوله به عنوان یک قطعه  سالید در نرم افزار آباکوس.... 24

    4-9-    مرحله دوم: مشخص کردن مواد. 25

    4-10-  مرحله سوم : اسمبلی کردن.. 26

    4-11-  مرحله چهارم: انتخاب نوع گام حل.. 26

    4-12-  مرحله پنجم:مرحله بارگذاری و شرایط مرزی.. 27

    4-13-  مرحله ششم: مرحله مش بندی.. 28

    4-14-  نتایج    29

    فصل 5-   مدل سازی خط لوله و طراحی شبیه سازی ها 32

    5-1-    مرحله اول :مدل کردن لوله به عنوان یک قطعه  shell در نرم افزار آباکوس.... 32

    5-2-    مرحله دوم: مشخص کردن مواد. 34

    5-3-    مرحله سوم : اسمبلی کردن.. 35

    5-4-    مرحله چهارم: انتخاب نوع گام حل.. 35

    5-5-    مرحله پنجم:مرحله بارگذاری و شرایط مرزی.. 36

    5-6-    مرحله ششم: مرحله مش بندی.. 39

    5-7-    نتایج    41

    5-8-    پهنای باند موثر. 41

    فصل 6-   عیب یابی.. 42

    6-1-    تبدیل فوریه سریع.. 42

    6-2-    پارتیشن بندی.. 42

    6-3-    اختلاف      43

    6-4-    واریانس 44

    6-5-    شبکه عصبی پایه شعاعی.. 44

    فصل 7-   نتایج      47

    7-1-    نتایج حداکثر طول زنده ماندن سیگنال بارگذاری ضربه در راستای لوله. 47

    7-2-    نتایج تحریک شتاب زمان لوله 50 متری.. 49

    7-2-1-     نتایج بارگذاری ضربه در راستای لوله سالم.. 50

    7-2-2-     نتایج بارگذاری ضربه در راستای لوله معیوب... 50

    7-3-    نتایج تبدیل فوریه سریع.. 55

    7-3-1-     نتایج بارگذاری ضربه در راستای لوله سالم.. 55

    7-3-2-     نتایج بارگذاری ضربه در راستای لوله معیوب... 56

    7-4-    نتایج پارتیشن بندی.. 61

    7-5-    نتایج اختلاف... 61

    7-6-    نتایج واریانس.... 62

    7-7-    تأثیر عیوب بر پاسخ ها 63

    7-8-    نتایج شبکه عصبی پایه شعاعی.. 64

    فصل 8-   نتیجه‌گیری.. 65

    8-1-    تعیین حداکثر طول.. 65

    8-2-    پهنای باند موثر. 65

    8-3-    تاثیر عیوب بر پاسخ ها 65

    ضمیمه ‌أ -  سنسور و عملگر های لازم برای پیاده سازی پروژه. 66

    ضمیمه ‌ب -   تبدل فوریه و پنجره گذاری.. 78

    ضمیمه ‌ج - شبکه عصبی.. 82

    ضمیمه ‌د -  برنامه های کامپیوتری.. 90

    فهرست مراجع  93

    منبع:

     

     

     

    [1]          J.Zhang, "Designing a cost-effective and reliable pipeline leak-detection system," vol. 42, pp. 20-26, 1997.

    [2]          S. Z. M. Liu, and D. Zhou, "Fast leak detection and location of gas pipelines based on an adaptive particle filter," International Journal of Applied Mathematics and Computer Science, vol. 15, p. 54.

    [3]          L. H. C. He, and B. Wu, "Application of homodyne demodulation system in fiber optic sensors using phase generated carrier based on LabVIEW in pipeline leakage detection," in 2nd International Symposium on Advanced Optical Manufacturing and Testing Technologies, 2006.

    [4]          G. P. A. G. Di Lullo, and A. Canova, "Apparatus and method for monitoring the structural integrity of a pipeline," 2014.

    [5]          S.-j. J. Y. Zhou, and Z.-g. Qu, "Study on the distributed optical fiber sensing technology for pipeline leakage protection," in Advanced Laser Technologies, 2006.

    [6]          A. C. Z. J. Gong, A. R. Simpson, and M. F. Lambert, "Frequency Response Diagram for Pipeline Leak Detection: Comparing the Odd and the Even Harmonics," Journal of Water Resources Planning and Management, 2013.

    [7]          M. F. L. P. J. Lee, A. R. Simpson, J. P. Vítkovský, and J. Liggett, "Experimental verification of the frequency response method for pipeline leak detection," Journal of Hydraulic research, vol. 44, 2014.

    [8]          M. L. S. Wang, S. Zhou, J. Feng, and Y. Rao, "Research and Outlook on Leak Detection Technology of Natural Gas Pipeline," vol. 10, 2014.

    [9]          M. F. L. X.-J. Wang, A. R. Simpson, J. A. Liggett, and J. P. V ı´ tkovský, "Leak detection in pipelines using the damping of fluid transients," vol. 128, p. 128, 2002.

    [10]        R. M. K. Fukushima, A. Kinoshita, H. Shiraishi, and I. Koshijima, "Gas pipeline leak detection system using the online simulation method," vol. 24, pp. 453-456, 2000.

    [11]        D. J. Ewins, Modal Testing: Theory, Practice and Application, 2000.

    [12]        ش. م. گ. ایران, دستورالعمل مشخصات فنی و راه اندازی خطوط انتقال گاز.

    [13]        ج. ش. و. چ. میشکه, طراحی اجزاء ماشین 

    [14]        I. S. Sidney Burrus, Markus Pueschel, Matteo Frigo, and Steven G. Johnson Fast Fourier Transforms, Connexions online book edited by C. Sidney Burrus, 2008.

    [15]        pizo. (2014). pi. Available: www.pi.ws

    [16]        n. a. piezo. (2014). piceramic. Available: www.piceramic.de

    [17]        p. patch, "."

    [18]        (2014). wikipedia. Available: http://fa.wikipedia.org/wiki

    [19]        J. D. Turner, Instrumentation for engineers and scientists: Nashr tarah, 1999.

    [20]        visongtest. (2014). visongtest. Available: http://www.visongtest.com

    [21]        visongtest, "visongtest," 2014.

    [22]        Meggitt. (2014). Proximity Sensor Available: http://www.vibro-meter.com

    [23]        Meggitt. (2014). hrsps-tech_2.pdf.

    [24]        G. W. E. M. Stein, Weiss, Introduction to Fourier Analysis on Euclidean Spaces, Princeton University Press, 1971.

    [25]        S. W. Smith, The Scientist and Engineer's Guide to Digital Signal Processing, 2nd edition. San Diego: California Technical Publishing, 1999.

    [26]        T. H. C. E. L. Cormen, Ronald L. Rivest, Polynomials and the FFT, 2001.

    [27]        w. c. b. C. S. B. C. Sidney Burrus, Ivan Selesnick, Markus Pueschel, Matteo Frigo, and Steven G. Johnson, Fast Fourier Transforms, 2008.

    [28]        (2014). Window_function. Available: http://en.wikipedia.org/wiki/Window_function

    [29]        S. Haykin, Neural Networks, 1999.

    [30]        J. Moody, Darken, C. J, Fast Learning in Networks of Locally Tuned Processing Units. Neural Computation, 1989.


موضوع پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , نمونه پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , جستجوی پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , فایل Word پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , دانلود پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , فایل PDF پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , تحقیق در مورد پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , مقاله در مورد پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , پروژه در مورد پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , پروپوزال در مورد پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , تز دکترا در مورد پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , پروژه درباره پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , گزارش سمینار در مورد پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها , رساله دکترا در مورد پایان نامه مدل سازی لوله های انتقال گاز با شبکه های عصبی مصنوعی به منظور تشخیص عیوب آن ها

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکاترونیک چکیده فارسی هدف از این پروژه معرفی یک رویکرد جدید برای عیب یابی خطوط لوله انتقال گاز با استفاده از امواج مکانیکی است که این روش بسیار ارزان تر و آسان تر از روش های دیگری است. که در حال حاضر مشغول به کار هستند. این خطوط معمولا در شرایط محیطی سخت و دور از دسترس و در مسافت های طولانی قرار دارند و استفاده از سیستم ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی شیمی بدون گرایش پیشگفتار امروزه شبیه‌سازی در فرآیندها، می‌تواند ابزاری مهم برای حل مشکلات در صنایع مختلف باشد. ایده‌ای جدید که بایستی در عالم واقعیت به روش آزمایش و خطا با صرف هزینه‌ها و خطرات بسیار انجام گیرد می‌تواند در محیط یک نرم‌افزار قوی، شبیه‌سازی شده و نتایج حاصل مورد استفاده قرار گیرد. شبیه‌سازی همچنین می‌تواند برای بررسی و پشتیبانی ...

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد گرایش ابزاردقیق و اتوماسیون در صنعت نفت معرفی کل تحقیق یکی از مباحث مهم علمی، فنی و اقتصادی، مسأله­ی خوردگی فلزات و حفاظت تأسیسات فلزی است. بررسی مبحث خوردگی چندان ساده نیست و با همه پژوهش­های انجام شده، هنوز عوامل آنها به درستی شناخته نشده است. به غیر از بکارگیری علوم شیمی برای مقابله با خوردگی، استفاده از سایر علوم در کنترل و پیش­بینی خوردگی و استفاده ...

رساله دکتري مهندسي عمران - زلزله تابستان 1393 چکيده يکي از ابزارهاي مناسب براي شناخت وضعيت شبکه­ هاي توزيع آب به عنوان يکي از سيستم­هاي شريان حياتي، شاخص قابليت اعتماد است. يک دست

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق- قدرت چکیده آنالیز احتمالی پایداری دینامیک میکروگرید ها با در نظر گرفتن توربین های بادی در سال های اخیر نفوذ بالای منابع انرژی تجدید پذیر و مشخصا انرژی باد در شبکه های قدرت مسائل جدیدی را به وجود آورده است. یکی از مهمترین این مسائل، عدم قطعیت در توان تولیدی توسط توربین های بادی است. عدم قطعیت ایجاد شده توسط انرژی باد در ریزشبکه ها که ...

پایان­نامه کارشناسی­ارشد گرایش مخابرات- سیستم چکیده پژوهش حاضر، درمورد مسئله مقیاس پذیری در شبکه های سنسوری بدون سیم با قابلیت تصویربرداری است که با در نظر گرفتن یک سناریوی نسبتا کاربردی از شبکه سنسوری، و براساس معیارهای عملکرد ظرفیت قطع (outage) و ظرفیت ارگادیک (ergodic) شبکه، مقیاس­پذیری را مورد تحلیل، مدلسازی ریاضی و شبیه سازی قرار داده است. مقیاس پذیری اصولا برای تعیین اثرات ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.Sc.) رشته: مهندسی فرآوری و انتقال گاز چکیده : امروزه یکی از معضلات در خطوط انتقال گاز، پدیده هیدرات گازی است که ترکیبی از گازهای سبک مثل متان، اتان یا دی اکسید کربن با مولکول‌های آب تحت شرایط خاص دمایی و فشاری ماده‌ای شبیه به یخ را تشکیل می‌دهد که حجم زیادی از گاز را در خود جای داده است. هیدارت های گازی عموماً ته نشین شده و در نهایت ...

مهندسی مکانیک-گرایش طراحی کاربردی چکیده: ارتعاشت یکی از مفاهیم مهم و اساسی در علوم مهندسی می باشد. به زبان ساده هر سیستم که دارای جرم و خاصیت فنری باشد، قابلیت ارتعاش داشته و می تواند در یک فرکانس طبیعی در حال ارتعاش باشد. با اطمینان می توان گفت که 95 % ارتعاشات واقع در صنایع برای سیستم ها مضر می باشند. اگر سیستم در هر صورت به طور خواسته و ناخواسته با نیرویی تحریک شود به طوریکه ...

پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک تبدیل انرژی چکیده در سال­های اخیر با توجه به اهمیت یافتن انرژی، گرم شدن کره­ی زمین و آلودگی محیط زیست و منابع تولید آن و رشد روز افزون نیاز صنایع مختلف به شکل­های گوناگون انرژی و همچنین حجم گسترده مصرف کنندگان آن در سراسر دنیا نیاز به ارائه الگوهایی جهت بهینه نمودن مصرف و تولید انرژی احساس شد. با استفاده از آنالیز اگزرژی، اگزرژی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) گرایش: ”استراتژیک" مقدمه امروزه لزوم برنامه ریزی مناسب به منظور برآورد صحیح از زمان و هزینه انجام پروژه و میزان منابع مورد نیاز در یک پروژه که تاثیر مستقیم بر اجرا، اداره و بهره برداری مناسب از پروژه هایی همانند احداث سد و ساختمان دارند، روشن است. در مجموع، مدیریت و برنامه ریزی فعالیت ها و منابع مورد نیاز در یک پروژه، نیازمندانجام ...

ثبت سفارش