پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه

word 9 MB 30936 150
1392 کارشناسی ارشد هنر
قیمت قبل:۶۴,۴۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A)

    گرایش : نقاشی

    چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده) :

    چه بسیارند صنایع کهنی که در طول حیات خویش، ترنم خاطرات قومی را در الحان فرح بخش به جان اخلاف ارزانی داشته و اینک در هیبتی سالخورده، به احتضار نشسته اند. بدون تردید گسستن از خاطرات قومی و اغماض هنر پروری ها و هنرنمایی های کهن یک قوم در حکم تعلیق بر ورطه نیستی است. هنر صنعت نمدمالی از کهن ترین میراث صنایع دستی ایران خاص استان کرمانشاه می باشد که قدیمی ترین نشانه های هنرورزی و صناعت گری کهن اقوام ایرانی را می توان در آن پی جویی کرد. از سویی با شناساندن ظرفیت ها و قابلیت های این هنر، صنعت ایرانی و راه های احیا و باز تولید آن در زندگی و حیات امروزی را مهیا کرده و به جهت ممانعت از انقراض آن کارکردی جدید برای آن پیشنهاد کرد.

    مقدمه:

    نمدمالی از جمله هنرهای سنتی، کاربردی منطقه عشایر کرمانشاه است که از دیر باز در این استان وجود داشته و تاریخی به قدمت دست بافی دارد. در گذشته انواع پوشش های پشمی و زیراندازها حتی زین اسب ها از نمد تهیه می شد. در حال حاضر مصرف پوشش آن از قبیل کلاه نمدی، جلیقه و فرجی می باشد و چه زیباست نقشه های رنگین این نمد ها که هنوز در کف سیاه چادرها و بر دوش چوپانان خود نمایی می کنند.

    کاربرد نمد در بین عشایر به ویژه آنهایی که در حال کوچ هستند بیشتر می باشد. نمدهای زیرانداز منطقه معمولأ به دو رنگ سیاه و سفید به صورت سفید در زمینه و سیاه در نقش می باشد.البته رنگ های سبز، سرخ، پرتقالی و بنفش هم در زمینه سفید برای تزیین کردن می افزایند. نقش های متداول در روی نمدهای مختلف کرمانشاه عبارتند از: شمشیر، تپانچه، رنگین کمان، گل ترنج، تبر زین، درخت، گنجشک، کله قوچی، نیلوفر، بز کوهی، مرغ، پله و جغه شاهی.نمدمالی یکی از کهن ترین هنرهای سنتی مردم استان کرمانشاه است.تقریبابه قبل از اسلام برمی گردد.وبا توجه به اینکه تولیدآن راحت بوده ومواد اولیه آن نیز در دسترس عشایرمنطقه است .به راحتی تولیدو از جمله هنرهای شاخص استان کرمانشاه محسوب می شود.

    همیشه نقش های نمدتوجه مرا به خودجلب می کرد. نقش های ساده و بسیار زیبا و هنرمندانه.

    چگونگی ساخت نمد ،انتخاب پشم وچیدمان نقش ها اولین شناخت من از هنر نمد مالی بود.در فصل های این پژوهش به انتخاب رنگ وساخت نمدهای خودرنگ پرداختم .ودر فصل دیگر به معرفی نقوش وجایگاه این نقش ها در زندگی عشایر کرمانشاه.درفصل شش این پژوهش به چیدمان این نقش ها در کنار یکدیگر که گاهی به صورت تک نقش و گاهی به صورت ترکیبی در کنار یکدیگرقرار گرفته اند.تعدادی از این نمدهارا معرفی نموده ام ودر آخرنتیجه گیری و پیشنهادات.

     

    فصل اول

    کلیات

     

     

    1-1 بیان مسالۀ تحقیق

    هنگامی که برای نخستین بار انسان توانست سنگ را مطابق میل خویش شکل دهد. در واقع نخستین گام را برای شکافتن و در هم شکستن مواد و جستجو در ساختمان پنهان آنها و بالاخره تسلط بر طبیعت برداشت. انسان به تدریج با استفاده از این مهارتها، پیچیده‌تر، عمیق‌تر، ظریف‌تر و سریع‌تر به گذشته خود نگریسته و در پیوستگی تاریخ لحظات گذرای زندگی را به نمایش گذاشته است. در ایران تنوع و گونه گونی این آثار، با عنوان هنرهای مردمی و صنایع دستی و در شاخه‌ای پیچیده‌تر با عنوان هنرهای سنتی از آن یاد می‌شود که بسیار گسترده و کمال یافته است و گسترده وسیعی را در برمی‌گیرد. به طور کلی صنایع دستی به بخشی از هنر و صنعت گفته می‌شود که با بهره‌گیری از مواد اولیه بومی و انجام کار اساسی به کمک دست و افزار دستی در مراحل مختلف تولید، منجر به ساخت محصولاتی می‌شود که هر واحد از این محصولات به شکلی ذوق هندسی و خلاقیت فکری سازنده آن را به نمایش می‌گذارد و نمد یکی از این هنرهای سنتی است که سالیان درازی است در این سرزمین تولید می‌شود و می‌توان گفت که تمام خصایص یک هنر بومی و سنتی را در خود حفظ کرده، چه از نظر مواد اولیه و چه از نظر مراحل ساخت و چه از نظر طراحی نقوش و رنگ‌بندی، و اگر از نظر قدمت بخواهیم این هنر را بررسی کنیم شاید به جرأت به توان گفت که از قدیمی‌ترین محصولات صنایع دستی ایران محسوب می‌شود.

    1-2 اهمیت موضوع تحقیق و دلایل انتخاب آن

    نمد که همواره از دیرباز مورد استفاده بشر بوده است. از جنبه‌های مختلف مورد استفاده قرار گرفته است. یکی از موارد مهم مقاومت نمد است که به سادگی نابود نمی‌شود. پشم چنان درهم تنیده شده است. که به سادگی جدا نمی‌گردد. نمد علاوه بر ساختمان فیزیکی ویژه‌اش، در خصوص زیبایی نقوش و  تولیدش اهمیت خاص خود را دارد. با توجه به رنگ‌ها و نقش‌های خاص به کار رفته در نمد کرمانشاه بر آن شدم که پژوهشی بر طرحها و نقش‌های نمد کرمانشاه انجام دهم و تلاش خواهم کرد نمدهای مختلف شهرهای ایران را مورد بررسی قرار دهم تا در نهایت انواع نقش‌ها و طرح‌های نمد کرمانشاه را مورد بررسی قرار گیرد. به طور کلی توجه دوباره و بازنگری در هنرهای بومی و منطقه‌ای در این دوران اهمیت فراوانی داشته و رویکرد به این گونه هنرها البته با ادراک معاصر- نقش مهمی در روند خلاقیت و نوگرایی در هنرامروز می‌تواند داشته باشد.

    1-3 هدف‌های تحقیق

    تلاش جهت نمایاندن طرح‌ها و نقش‌های نمد که امروزه کم‌ترکسی است که نمد را به خوبی بشناسد. و قدمت و جایگاه نمد را بداند و با توجه به این که در دنیای صنعتی امروز فرش و محصولات جانبی آن جایگزین نمد شده است و این محصولات با امکانات امروزه تولید انبوه دارد. می‌توان تلاش کرد که نمد هم به تواند وارد دنیای صنعت و نهایتاً تولید انبوه داشته باشد. و مهمتر اینکه نقوش و طرح‌های این هنر دستی را ریشه‌یابی و در صورت امکان بازنگری کرد و به توان با استفاده از دست‌ آورد‌های زیبا ‌شناسانه دنیای تجسمی امروز، این نقوش را درترکیب بندی‌های خاص‌تر و نوتری طراحی و در نمد اجرا نمود.

    1-4 سوالات یا فرضیه‌ های تحقیق

    همواره در راه پژوهش و تحقیق در مورد موضوعی خاص قطعاً سوالاتی از ذهن پژوهشگر خواهد گذشت که چگونه بشر به ساخت نمد دست یافته است. و علت مقاومت نمد در برابر سرما و گرما در چیست. نمد علاوه بر مقاومت و جنس خاصش، نقش‌ها و طرح‌های متفاوت دارد که می‌تواند مد نظر باشد بشر امروز آرام، آرام گذشته خود را به دست فراموشی سپرده است. و در این میان نمد هم دستخوش این اتفاق بوده است. و چرا امروزه نمد مورد توجه نمی‌باشد.و چه می‌توان کرد که نمد دیرین را دوباره در زندگی نوین امروزه جایگاه گذشته خود را به دست آورد.

    1-5 روش تحقیق

    جستجو و یافتن منابع پژوهش، مطالعه مدارک، کتاب‌ها و در مورد موضوع و یادداشت‌برداری از یافته‌ها موجود- و با توجه به فیش‌های گردآوری شده شروع به طبقه بندی مراحل مختلف پژوهش می‌نمایم که سعی می‌کنم ابتدا در مورد پیشینه نمد در ایران را شرح دهم و به طور کلی به بررسی نمد کرمانشاه و شهرستان‌های تابعه استان بپردازم و نحوه به کاربردن رنگ‌ها و نقش‌ها و تفاوت آن‌ها در ساخت و طراحی و رنگ‌آمیزی مورد بررسی و تحقیق قرار می‌گیرد و مقایسه و نتایج به دست آمده و نتیجه‌گیری.

    1-6 پیشینه پژوهش

    پیشینه پژوهشی مدرن و منظمی در مورد نمدهای کرمانشاهان تا کنون در این زمینه وجود نداشته وحداقل اینکه اینجانب برخورد نکرده‌ام.

    1-7 روش تجزیه و تحلیل

    روش تجزیه و تحلیل اطلاعات مبتنی بر روش تحلیل نتایج حاصله از مطالعات کتابخانه‌ای و مشاهده نمدهای مختلف و مصاحبه با اساتید نمدسازی کرمانشاه انجام گرفته است.

    فصل دوم

    بررسی اجمالی استان کرمانشاه

     

    مقدمه:

    کرمانشاه دارای پیشینه ژرف در تاریخ ایران است.نقش برجسته کتیبه بیستون ، نقش زیبای طاقبستان و نقش برجسته اردشیر مربوط به دوره اشکانیان و شکارگاه خسرو پرویز، نشان از قدمت این سرزمین و توجه خاص شاهان گذشته به این دیار دارد و امروزه کرمانشاه سهمی در فرهنگ ایران زمین دارد نقش های ماندگار استاد الخاص، صدای دلربای کمانچه استاد کیهان کلهر، و آثار خوش نویسی استاد کلهر، سهم ناچیزی از هنرمندان کرمانشاهی است.

    2-1 موقعیت جغرافیایی شهر کرمانشاه

    استان کرمانشاهان که در غرب ایران واقع شده است. از شمال به استان کردستان و از شرق و جنوب شرقی به استان همدان و از مغرب و جنوب غربی به کشور عراق و از جنوب به استان‌های ایلام و لرستان محدود است( سلطانی، 1372،18).

    2-2 نژاد:

     اهالی استان کرمانشاهان از نژاد کُرد و آریایی که خالصترین نژاد ایرانی است به شمار می‌روند نشانه‌های بارز جسمی و روحی آنان بر این امر شاهد وواضح است، در استان کرمانشاهان که ایلات بزرگ کُرد (کلهر- زنگنه- گوران- اورامی) زندگی می‌کنند، معیشت کوچ‌نشینی و یکجانشینی هر دو وجود داردو مسکن متحرک چون سیاه چادر از بافته‌های محلی و مسکن ثابت و خانه‌های روستایی متداول است.

    2-3 زبان:

    زبان اهالی کرمانشاهان که با آن تکلم می‌کند مجموعه‌ای از گویش‌های مختلف کُردی است که از جمله زبان‌های بازمانده از محاوره ایرانیان باستان و اقوام آریایی‌ است که دارای ادبیات غنی حماسی، ملی، کُردی محلی، سورانی، و کردی اورامی می‌باشد.

    2-4 مذهب:

    استان کرمانشاهان به سبب تنوع در عقاید و آراء اهالی از دیرباز به «هندوستان ایران» معروف بوده است. دین اسلام چون گوهری تابناک بر تارک این مجموعه می‌درخشد، و دو مذهب شیعه دوازده امامی و سنی «شافعی» که پیروان امام محمد ادریس شافعی هستند در طول هزاران سال مونس و یار و غمخوار یکدیگر بوده‌اند. شعبات صوفیه از این دو مذهب چون در اویش خاکسار و جلالی ابوترابی وصوفیان نعمت الهی در مذهب شیعی و در اویش قادریه و صوفیان نقشبندیه در مذهب اهل سنت، فرقه مذهبی اهل حق یا یارستان که بازمانده ادیان ایران باستان است، همچنین پیروانی از یهودی و مسیحی و... با آزادی کامل در انجام مراسم و آئین‌های مذهبی با داشتن مراکز شخصی و ویژه و همچنین وجود روحانیون مطلع در کیش و آئین مربوط، فضایی کاملاً کاملاً متنوع و انسانی با چهره‌ای فرهنگی و منطقی به این دیار بخشیده است که همین ویژگی خود موجب حضور محققین و مشرقین و سیاحان و جهانگردان پویا در این سرزمین شده است.

    2-5 موسیقی:

    لالایی‌های افسونگر مادران کُرد که کودکان ناآرام را در مسیر کیلومتر‌ها راه کوچ به خوابی هم وزن صخره‌های زاگرس فرو می‌برد. از همان زمان با خون مرد و زن کرمانشاهی عجین شده است و در سراسر زندگی آنان سایه دارد. پس زمانی که متولد می‌شوند اولین اصواتی که می‌شنود نواهای موسیقی است، هنگام عروسی با موسیقی به خانه بخت می‌روند و در ایام رنج، تسکین آلام درونی آنان است. و در هنگام دفاع و مبارزه محرک و دست مایه ضربات مرد افکن آنان می‌باشد و چون بیمار می‌شوند در شفای خود از موسیقی مد می‌گیرند، و روز مرگ بانوای سوزناک چَمری جهان فانی را به درود می‌گوید. تحقیقات انجام شده ثابت می‌کند که موسیقی این سرزمین ابتدا منحصراً رزمی بوده است و حماسی و بعدها نواها و ریتم‌ها و آهنگ‌های بزمی نیز وارد موسیقی کُردی شده است. انواع سازهای متداول در سرزمین کرمانشاهان سُرنا و دهل، دوزله، طبل و شمشال و بلور و تنبور که به ترتیب گروه اول، جنبه بزمی و رزمی و گروه سوم جنبه عرفانی و مورد سوم جنبه‌های مذهبی دارد(نظافتی، 1377،77).

     

    Abstract:

     There are  many old  industries  which  along  their life time had been  have  ethnic memories  but now and in aged from, are dying. without any suspect the terring from ethnic memories and condoning of the accomplish ments of one nation  is not erual to suspendin of  the ineruistence !The  felting are (industry) is one of  the oldest  handieraft  heritages  that is specified to Kermanshah prorince which the arty emblems and the old  art  technical of the Irannians ethnics can find up in it. From another side by knoning the cafacities and the abilities of this art, the Iranians industry and the ways of revitalization and reproduction of it has been made in recent life and due to         hindering of the entinction ot that , new resowes can suggest for it.                               

  • فهرست:

    چکیده..................................................................................................................................................1

    مقدمه....................................................................................................................................................2

    فصل اول: کلیات

    1-1بیان مسئله تحقیق..........................................................................................................................4

    2اهمیت موضوع تحقیق و دلایل انتخاب آن.................................................................................5

    1-3 هدف های تحقیق........................................................................................................................5

    1-4سولات یافرضیه های تحقیق.........................................................................................................5

    1-5 روش تحقیق................................................................................................................................6

    1-6 پیشینه پژوهش.............................................................................................................................6

    1-7روش تجزیه و تحلیل...................................................................................................................6

    فصل دوم: بررسی اجمالی استان کرمانشاه

    2-1 موقعیت جغرافیایی شهرکرمانشاه..................................................................................................8

    2-2 ن‍‍ژاد...............................................................................................................................................8

    2-3 زبان..............................................................................................................................................9

    2-4 مذهب..........................................................................................................................................9

    2-5 موسیقی........................................................................................................................................9

    2-6 آب و هوا...................................................................................................................................10

    2-7 کشاورزی و دامداری.................................................................................................................10

    2-8 صنایع دستی..............................................................................................................................10

    فصل سوم: کلیاتی درباره نمد

    3-1 کلیات نمد درایران.....................................................................................................................13

    3-1-1 مزایای نمد............................................................................................................................15

    3-1-2عوارض ناشی از نمد مالی......................................................................................................17

    3-1-3 فصل کار...............................................................................................................................18

    3-1-4 نمدمالی در ایران...................................................................................................................18

    3-1-5 خاصیت نمدی شدن پشم.....................................................................................................19

    3-1-6 مناطق نمدمالی در ایران و مختصات آنها..............................................................................19

    3-1-7 چگونگی تبدیل پشم به نمد..................................................................................................20

    3-1-7-1 پشم...................................................................................................................................21

    3-1-7-2 لیف پشم...........................................................................................................................21

    3-1-7-3 خواص فیزیکی پشم.........................................................................................................22

    3-1-8 چگونگی نمدی شدن پشم....................................................................................................22

    3-1-8-1 عوامل تسریع کننده...........................................................................................................23

    3-1-8-2 انواع پشم هایی که در نمد مالی مصرف می شود.............................................................23

    3-1-9 اصطلاحات نمد....................................................................................................................25

    3-2 مراحل تهیه نمد.........................................................................................................................25

    3-2-1 نقش بندی.............................................................................................................................27

    3-2-2 مواد نمد مالی در کرمانشاه....................................................................................................32

    3-2-3 انواع تولیدات نمدین در کرمانشاه.........................................................................................33

    3-2-4 ابزار نمد مالی.......................................................................................................................35

    فصل چهارم: جایگاه رنگ در نمد کرمانشاه

    4-1 نمدهای خود رنگ.....................................................................................................................40

    4-2نمدهای رنگی.............................................................................................................................41

    4-3 رنگ درنمدهای ایران................................................................................................................42

    4-4 انواع رنگ های مصرفی.............................................................................................................42

    فصل پنجم: نقش های نمد کرمانشاه

    5-1 نقوش نمد..................................................................................................................................47

    5-1-1 نقوش جانوری......................................................................................................................47

    5-1-2نقوش گیاهی..........................................................................................................................60

    5-1-3 نماد های طبیعی....................................................................................................................64

    5-1-4 اشیاء......................................................................................................................................68

    5-1-5 اشکال تجریدی.....................................................................................................................74

    5-2 اجرای نقوش بر روی نمد.........................................................................................................80

    5-2-1 اجرای نقش شکاردر طراحی نمد........................................................................................80

    5-2-1-1 نحوه جایگزینی نقش بز در کادر نمد...............................................................................86

    5-2-1-2 نحوه جایگیری نقش مرغ در کادر نمد.............................................................................91

    5-2-2 اجرای نقوش تجریدی در طراحی نمد..................................................................................94

    5-2-3 نحوه جایگیری نقوش گل وگیاه در کادر نمد.....................................................................100

    5-2-4 نحوه جایگیری نقوش اشیاء در کادر نمد............................................................................105

    5-3- حاشیه نمد...........................................................................................................................107

    فصل ششم: بررسی و تحلیل نمد با ترکیبی از نقوش

    6-1 نمد با طرح ترکیب جانوری و اشیاء.......................................................................................112

    -2 نمد با طرح ترکیب جانوری....................................................................................................113

    6-3 نمد با طرح ترکیب گیاهی و جانوری......................................................................................114

    6-4 نمد با طرح اشکال تجریدی....................................................................................................115

    6-5 نمد با طرح نقوش گیاهی........................................................................................................116

    6-6 نمد با طرح نقوش گیاهی........................................................................................................117

    6-7 نمد با طرح نقوش گیاهی.......................................................................................................118

    6-8 نمد با طرح ترکیب گیاهی و اشیاء..........................................................................................119

    6-9 نمد با طرح ترکیب گیاهی و جانوری.....................................................................................120
    6- 10 نمد با طرح نقوش جانوری.................................................................................................121

    6-11 نمد با طرح ترکیب جانوری و گیاهی....................................................................................122

    6-12 نمد با طرح جانوری..............................................................................................................124

    6-13 نمد با طرح جانوری..............................................................................................................125

    فصل هفت: نتیجه گیری و پیشنهادات حاصل از تحقیق

    7-1 نتیجه گیری.............................................................................................................................128

    7-2 پیشنهادات حاصل از تحقیق....................................................................................................131

     

    منبع:

    ندارد.


موضوع پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, نمونه پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, جستجوی پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, فایل Word پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, دانلود پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, فایل PDF پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, مقاله در مورد پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, پروژه در مورد پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, پروژه درباره پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی رنگ و نقش نمد های کرمانشاه

پاِیان نامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد صنایع دستی پژوهش در صنایع دستی چکیده: هنر الیاف صورت تکامل یافته‌ی تاپیستری مدرن در دنیاست، در طی قرن‌ها هنرمندان ایرانی همسو با هنرمندان سایر کشور‌ها به جلال و شکوه منسوجات تولید شده در دنیا افزوده‌اند، اما اینک خود به واردکننده و مصرف‌کننده‌ی آن هنر- صنعت تبدیل شده‌اند و در طیف وسیعی شکل تجسمی آن حضوری کم‌رنگ و بی‌رونق به خود گرفته است. ...

مقدمه در اين تحقيق سعي بر اين بوده است به جهت بررسي و شناخت صنايع دستي و صنايع دستي استان فارس مطالعاتي صورت گيرد که حاصل اين بررسي در قالب‌ 3 فصل ارائه‌ مي‌شود. در (فصل‌ اول&z

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد گرايش : معماري تابستان1392 زندگي صنعتي بااشغال هرچه تمام ترزمين توسط فضاهاي صنعتي،مکانهاي کمتري براي استراحت وتفريح افرادجامعه ايجادکرده است. برا

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته جغرافیا گرایش برنامه ریزی توریسم چکیده: صنایع دستی تبلورعینی فرهنگ ومظاهرهنری وازنوع هنرهای کاربردی ومردمی به حساب می آید وازآنجا که هرفرآورده دستی بازگوکننده خصوصیات تاریخی،اجتماعی وفرهنگی محل تولید خود است،می تواند عامل مهمی درشناساندن فرهنگ وتمدن وهمچنین عاملی برای جذب گردشگران داخلی وخارجی محسوب شود.هدف ازانجام این تحقیق، ...

چکیده این پژوهش که به روش تحلیلی-تاریخی انجام گرفته و جمع‌آوری اطلاعات در آن به شیوه‌های کتابخانه‌ای و میدانی بوده است، با هدف بررسی قابلیت‌های تصویری نوشتار فارسی در خط-نقاشی صورت پذیرفته و در آن سعی شده تا با بررسی روند شکل‌گیری شیوه خط-نقاشی، به گستره فعالیت‌های نوشتار، اعم از بار معنایی و کاربردهای تصویری، پرداخته شود. اسلوب خطاطانه و حضور نوشتار فارسی در هنر معاصر ایران ...

پایان نامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد صنایع دستی گرایش پژوهش چکیده: در برنامه ریزی آموزشی و درسی، مشخص کردن نیازها و اولویّت­ها یکی از مهم­ترین مراحل به شمار می­آید. شناخت نیازهای فراگیران با توجه به عواملی مختلف از جمله فرهنگ آن جامعه صورت می پذیرد. صنایع دستی جزء جدانشدنی فرهنگ ایرانی است که محل تجلی ذوق و خلاقیت ایرانیان در طول تاریخ بوده است. همانند دیگر هنرها آموزش در این ...

گروه ارشد صنايع دستي پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد مهر1392 چکيده نوع بشر با تطبيق دادن خود با محيط طبيعي توانست به ادامه بقاي بپردازد و در اين بين ضمن تاثير گذاردن و مهار نيرو

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد رشته مدیریت جهانگردی چکیده گردشگری یکی از صنایع بزرگی است که در ده های اخیر قرن بیستم به شدت مورد توجه کشورهای مختلف قرار گرفته و این صنعت را به یکی از بزرگترین صنایع جهان بدل کرده است. اهمیت این صنعت، وجود مطالعات همه جانبه و به روز را ضرورت می بخشد که از آن میان مطالعه تنوع فرهنگی با توجه به نیاز امروز جهانیان، یکی از آن هاست. با توجه به روند ...

پایان­نامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد صنایع ­دستی گرایش طراحی و نقاشی سنتی مقدمه: مسئله کارایی یک رشته در نظام آموزشی عالی همیشه دغدغه ذهنی مسئولین در کشورهای مختلف بوده است.در کشورهای پیشرفته­ی جهان قبل از تأسیس یک رشته، پژوهشی وسیع در مورد محتوای آموزشی و یا کاربردی بودن رشته برای جامعه و جایگاه اشتغال­زایی آن صورت می­گیرد و آن­طور که از تحقیقات و نشست­های علمی و همایش­های ...

پایان نامه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد رشته ارتباط تصویری فصل اول مقدمه بشر از ابتدای تکامل تا به امروزه فراز و نشیب های فراوانی را در جهت پیمودن مسیر پیشرفت و دستیابی به زندگی بهتر از پیش چشم خود گذرانیده است. یکی از این چالش ها نیاز به ارتباط و ثبت تفکرات خود برای انتقال به دیگران بوده است. نبود ابزارهای کارآمد و فقدان زبان مشترک ، در این راه موانع اصلی وی در نیل به هدف به شمار ...

ثبت سفارش