پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی

word 2 MB 31058 95
1393 کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر
قیمت قبل:۶۳,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد(M.sc)

     

    چکیده:

    امروزه هرزنامه[1] ها یکی از مشکلات اصلی موتور های جستجو هستند، به این دلیل که کیفیت نتایج جستجو را نامطلوب می سازند. در طول سالهای  اخیر پیشرفتهای بسیاری در تشخیص صفحات جعلی وجود داشته است اما در پاسخ تکنیک های هرزنامه جدید نیز پدیدار شده اند. لازم است برای پیشی گرفتن به این حملات، تکنیک های ضد هرزنامه بهبود یابد.

    یک مساله عادی که ما با آن در این زمینه مواجه می شویم این است که خیلی از اسناد رتبه بالایی را توسط موتور جستجو بدست آورده اند در حالی که سزاوار آن نبوده اند. با توجه به گسترش روزافزون وب و همچنین ظهور تکنیک های جدید هرزنامه توسط هرزنامه نویسان، هدف از این پایان نامه بررسی روش های مبتنی بر داده کاوی جهت شناسایی هرچه بهتر صفحات هرزنامه از غیرهرزنامه است.

    الگوریتم ها و نرم افزارهای داده کاوی از جمله ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش هستند. از مجموعه داده استاندارد UK2007 و نرم افزار وکا جهت ارائه مدلهایی بهینه استفاده شده است و سعی  بر ارائه مدلهایی است که ضمن کاهش ویژگی های مورد استفاده جهت شناسایی صفحات هرزنامه از غیرهرزنامه کارایی مطلوبی را نیز ارائه دهد.

    فصل اول

    مقدمه

     

    پیش گفتار:

    داده‌کاوی که با عنوان کشف دانش از پایگاه‌های داده هم شناخته می‌شود، فرایندی برای استخراج الگوهای مفید از پایگاه‌های داده می‌باشد [1]. داده‌کاوی می تواند الگوهای مفید مورد نظر کاربران خود را از انواع مختلفی از پایگاه‌های داده استخراج کند. بیشتر محققان داده‌کاوی را مترادف با کشف دانش در پایگاه‌های داده می‌دانند. کشف دانش شامل مراحل زیر است که به صورت پی در پی انجام می شوند:

    پالایش داده:‌ آشفتگی‌ها و داده ناسازگار را حذف می‌کند.

    یکپارچه‌سازی داده: درصورت لزوم منابع داده‌ای را ترکیب می‌کند.

    تبدیل داده: داده را به فرم مناسب برای داده کاوی تبدیل می‌کند.

    داده کاوی:‌ فرایندی ضروری است که در آن روشهای هوشمند الگوهای داده‌ای مناسب را استخراج می‌کنند.

    ارزیابی الگو: الگوهای استخراج شده را ارزیابی می‌کند.

    نمایش دانش: در این مرحله تکنیکهای مختلف نمایش دانش برای نشان دادن دانش کشف و کاوش شده به کاربر استفاده می‌شوند.

    افزایش توانایی تکنیکها و ابزارهای مختلف در ایجاد و جمع‌آوری داده‌ها و اهمیتی که پایگاه‌های داده به دلیل در دسترس بودن و قوی بودنشان در صنایع و تحقیقات مختلف دارند، همچنین شبکه گسترده جهانی که به عنوان یک منبع اطلاعاتی مهم بشمار می‌رود، ما را با حجم عظیمی از داده و پایگاه‌های داده روبرو ساخته است.

    اگرچه موتورهای جستجو تکنیک های زیادی را برای شناسایی هرزنامه وب گسترش داده اند اما هرزنامه نویسان وب تاکتیک های جدیدی را برای تاثیر گذاری روی نتایج الگوریتم های رده بندی موتورهای جستجوگر، به منظور دستیابی به رده های بالاتر توسعه داده اند.

    داده کاوی به عنوان ابزاری مهم و نو کاربرد گسترده ای در شناسایی صفحات هرزنامه از غیرهرزنامه دارد.

    بیان مسئله:

    موتور های جستجو به مکانی برای جستجوی  اطلاعات بر روی وب تبدیل شده اند. با توجه به پدیده هرزنامه، نتایج جستجو همواره مطلوب نیست.

    بیش از دو دهه است که پژوهش بر روی بازیابی اطلاعات خصمانه در دانشگاه و صنعت علاقه مندان زیادی دارد. هرزنامه ها بر هر سیستم اطلاعاتی، ایمیل، وب و وبلاگ ها و شبکه های اجتماعی سایه افکنده اند. این مفهوم برای اولین بار در سال 1996 مطرح شد و به زودی به عنوان یک چالش برای موتورهای جستجو مطرح شد.

    اخیراً همه شرکت های بزرگ موتور جستجو به دلیل اثرات متعدد ومنفی ناشی از ظهور هرزنامه ها، بازیابی اطلاعات خصمانه را به عنوان یک اولویت بالا تعیین کرده اند ]3,2.[ نخست آنکه هرزنامه ها کیفیت نتایج جستجو را نامطلوب میسازند و بازده ای که سایت های قانونی می توانند در غیاب هرزنامه ها داشته باشند را کاهش می دهند.

    دوم آنکه باعث عدم اطمینان یک کاربر به موتور جستجو شده و نهایتاً منجر به تعویض موتور جستجو که برای کاربر هزینه ای در بر نخواهد داشت می گردد.

    هدف تعیین ویژگی های متفاوت صفحات وب به منظور رتبه بندی نتایج موتور جستجو است و  بر این اساس کلاس بندی به منظور شناسایی سایتهای هرزنامه از سایتهای معتبر انجام می پذیرد.

    1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق:

    هرزنامه ها به عنوان ابزاری برای انتشار محتوای مربوط به بزرگسالان و بدافزار ها و حملات مطرح می شوند. به عنوان مثال، رتبه بندی 100 میلیون صفحه براساس الگوریتم های رتبه بندی صفحه نشان داد که 11 نتیجه از 20 نتیجه، سایت های پرونوگرافی بوده اند که با دستکاری محتوا و پیوند ها به این نتیجه رسیده اند ]5,4.[ در گذشته این امر باعث می شد مقدار قابل توجهی منابع محاسباتی و ذخیره سازی از شرکتهای موتورهای جستجو، به هدر رود. در سال 2005 ضرر و زیان ناشی از هرزنامه ها 50 میلیارد دلار تخمین زده شد. در سال 2009 نیز 130 میلیارد دلارتخمین زده شد ]6[. از جمله چالش های جدید، رشد سریع وب و ناهمگونی آن و ساده سازی ابزارهای ایجاد محتوا (به عنوان مثال ویکی وب سایت، سکوهای بلاگ نویسی و ...) و کاهش هزینه نگهداری وب سایت (نظیر ثبت دامنه، میزبانی وب و...) می باشد که باعث تحول هرزنامه ها و ظهور سویه های جدید هرزنامه وب که نمی تواند با روش های موفق قبلی شناسایی شود، شده است.

    کسری از ارجاعات به صفحات وب که از موتورهای جستجو می آیند قابل توجه هستند و کاربران تمایل به بررسی نتایج با رتبه بالا  دارند . برای 85 درصد از پرسش ها تنها نخستین صفحه نتیجه مورد توجه واقع شده است و تنها سه پیوند کلیک شده است ]7[. بنابراین تلاش برای گنجانده شدن در نخستین صفحه نتیجه موتور جستجو با توجه به افزایش ترافیک وب سایت ها انگیزه روشن اقتصادی خواهد داشت. به منظور نائل شدن به این هدف، صاحبان وب سایت ها، برای دستکاری نتایج رتبه بندی موتورهای جستجو تلاش می کنند. مطابق با مطالعات انجام شده مقدار هرزنامه ها از 6 تا 22 درصد متغییر است و این امر نشان دهنده حوزه و دامنه مشکل است ]9,8.[

    ساختار پایان نامه:

     با توجه به موضوع پایان نامه، در ابتدا در فصل دوم به بررسی ساختار وب و مفاهیم هرزنامه و انواع هرزنامه و برخی از مهمترین روش های یادگیری ماشین پرداخته شده است. در فصل سوم به معرفی مجموعه داده های موجود پرداخته و تکنیک های مقابله با هرزنامه های لینک و هرزنامه های محتوا و هرزنامه های لینک-محتوا مورد بررسی قرار گرفته است. در فصل چهارم به معرفی و مجموعه داده انتخابی پرداخته شده و نتایج مربوط به مدلهای بهینه داده کاوی بیان گردیده است. در فصل پنجم نیز به عنوان فصل پایانی، نتیجه نهایی کار جمع بندی شده و مسائلی که می توانند به عنوان موضوع پایان نامه کارشناسی ارشد در آینده مورد توجه و بررسی قرار گیرند، بیان گردیده است.

     

    فصل دوم :

    وب و هرزنامه های وب

    با توجه به موضوع پایان نامه در ابتدا بررسی ساختار وب و انواع هرزنامه و همچنین مهمترین الگوریتم های یادگیری ماشین ضروری به نظر می رسد. بنابراین در این فصل در ابتدا مفاهیم وب و سپس انواع هرزنامه و در پایان الگوریتم های یادگیری ماشین مورد بررسی قرار گرفته است.

    2-1- وب جهان گستر:

    وب جهان گستر را می توان به عنوان یک پایگاه داده مدیریت شده توسط بشریت برای ذخیره سازی و اشتراک اسناد مختلف در نظر گرفت، با این حال، وب با پایگاه داده های معمول در اندازه، پویایی بسیار سریع و ناهمگونی تفاوت دارد. نخست آنکه وب بسیار بزرگ است، نمی توان اندازه آن را به طور دقیق مشخص کرد و اندازه گیری نمود. تعداد صفحات نامحدود است و محتوا نیز به اطلاعات وارد شده توسط کاربر بستگی دارد. جولی و سیگنورینی[2]گزارش کرده اند که وب 11 میلیارد صفحه را در ژانویه 2005 شامل می شده است] 10[. در 2008 گوگل ادعا کرد که سیستم آنها یک تریلیون URL را روی وب پردازش کرده است] 11.[

    یک چالش دیگر این است که محتویات وب به سرعت تغییر می کند. چو و گارسیا-مولینا[3]، سرعت تغییر را با دانلود 720000 صفحه در یک دوره چهار ماهه سال 1999 ارزیابی کرده اند] 12[. آنها به این نتیجه رسیدند که محتویات صفحه برای 23 درصد مجموعه اصلاح شد و در طی 50 روز، 50 درصد مجموعه ویرایش یا برداشته شدند] 13[.

    اسناد وب به دلایل مختلف و دیدگاه های مختلف، ناهمگون هستند. علاوه بر متن، وب سایت ها می تواند شامل تصاویر، فیلم ها و فایل های صوتی در فرمتهای مختلف باشد. اندازه این اسناد می تواند از یک بایت تا هزاران مگابایت متفاوت باشد. در میان متداولترین فایل های HTML، می توانید نسخه های متفاوت و صفحات با نحو ناصحیح  را پیدا کنید که از استانداردهای W3C پیروی نمی کنند اما هنوز هم توسط مرورگرهای[4] وب قابل مشاهده هستند. محتوای وب اغلب بدون ساختار است، از زبانها و سبک های مختلف تشکیل شده است و کیفیت آن در طیف گسترده ای متفاوت است. اگرچه صفحات HTML، تعدادی فراداده[5] را در بر می گیرند اما در حالت کلی قابل اعتماد نیستند. هدف اصلی وب معنایی، قرار دادن داده ها به صورت ساختار یافته ی دوستدار ماشین[6] است که همکاری میان انسان و ماشین را ممکن می سازد ]14[.

    2-1-1-وب به عنوان یک گراف:

    وب در مقایسه با اسناد متداول بی نظم تر به نظر می رسد، با این حال پیوندها در سراسر اسناد، وب را  یک منبع غنی و  مفید از داده ها می سازند. فوق پیوندها، یک شبکه بزرگ را تعریف می کنند که اسناد وب را بهم متصل می کند.

    ساختار پیوند روی وب می تواند به عنوان یگ گراف مستقیم G=(V,E) بیان شود که V مجموعه صفحات است و E مجموعه پیوند هاست،E  (u,v) است اگر صفحه u به صفحه v پیوند داشته باشد. در این گراف d-(u) درجه ورودی U را نشان می دهد برای مثال تعداد صفحاتی که به u لینک می شوند و d+(u) درجه خروجی، تعداد صغحاتی که به وسیله u مورد اشاره قرار می گیرند. گراف وب نیز مانند دیگر شبکه های ایجاد شده توسط بشر دارای خواص جالبی است] 24[.

    2-1-2- گراف وب در صفحه و سطح میزبان:

    لینک ها مابین صفحات همیشه همانند نیستند. برخلاف لینک های مابین سایت های مختلف که تفسیرهای بشری را حمل می کنند، لینک های هادی (هدایت کننده)، بین صفحات داخلی وب سایت ممکن است نتوانند مقدار اضافی را برای صفحه مورد اشاره، اظهار کنند. دیویسون نشان داد که چگونه می توان لینکهای  داخلی وب سایت را برای اهداف هدایت کننده تعیین نمود. این لینک ها در صورت لزوم می توانند از گراف وب حذف شوند] 15[.

    یک راه ساده تر برای تشخیص لینک های تفسیری از  لینک های هادی، چشم پوشی از هر لینک داخل وب سایت و ایجاد یک گراف کوچکتر که گره ها، سایتها هستند و یالها فقط لینک های ما بین سایتها هستند، است.

    در این مورد نمی توان صفحات همان وب سایت را تشخیص داد و بنابراین الگوریتم رتبه بندی، نمرات را به گره های گراف تخصیص می دهد، همه صفحات آن سایت، نمرات همانند بدست می آورند] 24[.

     

    2-1-3- اتصال:

    اگر فوق پیوندهای وب به عنوان لبه های بدون جهت تلقی شوند، به جز چند صفحه مجزا، گراف وب یک جزء[7] متصل تکی را شکل می دهد. اگر لبه ها جهت دار تلقی شوند، گراف وب یک ساختار متفاوت را شکل می دهد .تعداد زیادی از گره ها از بقیه گراف قابل دسترس نیستند ، بر این اساس گره های گراف می توانند به  5 بخش تقسیم بندی شوند. این ساختار توسط بُرُدِر[8] و همکاران کشف شد. آنها 203 مگابایت صفحه وب را آنالیز کرده اند و آن را اغلب به ساختار بُو-تای[9] ارجاع داده اند. ساختار زیر در صفحات وب تعریف شده که در طرح زیر نمایش داده شده است] 16.[ قسمت اصلی هسته مرکزی است (SCC)، بزرگترین جزء متصل شده به گراف است. در SCC، هر گره در تعداد گام های کم از سایر گره ها در SCC قابل دسترس است. اندازه SCC، در آزمایش بُرُدِر50 مگابایت است، در حالی که دومین بزرگترین جزء متصل شده تنها 150 کیلوبایت صفحه را در بر می گیرد.                                           

    گره های خارج از SCC که از SCC قابل دسترسی هستند. هر دو جزء OUT و IN، 22 درصد از کل گراف را تشکیل می دهند. گره های باقیمانده می توانند از IN مورد دستیابی قرار گیرند و یا به OUT برسند و یا نمی توانند به هیچ کدام از قسمتهای بالا دستیابی داشته باشند (DISK) ]16 .[

     

    2-2- موتورهای جستجو:

    در روزهای اولیه پیدایش وب، کاربران جهت مرور صفحات وب به دو مکانیسم اصلی متکی بودند. در هر صورت آنها URL صفحه مورد نظر را در نوار آدرس مرورگر تایپ می کردند و یا آنها روی فوق پیوندها در صفحات وب کلیک می کردند. با افزایش تعداد صفحات وب دو روش دیگر نمود پیدا کرد : لغت نامه های وب و موتورهای جستجو وب.

    دایرکتوری های وب، تعداد زیادی فوق پیوند را که به صفحات وب مفید اشاره می کنند، در بر می گیرد. این لینک ها معمولاً در یک طبقه بندی سلسله مراتبی سازماندهی شده اند و معمولاً توسط بشر به آنها پرداخته شده است. نمونه شناخته شده، دایرکتوری یاهو در dir.yahoo.com و پروژه دایرکتوری باز dmoz.org است. متاسفانه ایجاد و نگهداری دایرکتوری های وب، نیاز  به تلاش وسیع انسانی دارد. از آنجایی که سایتهای وب به سرعت در حال تغییر هستند، نگهداری و بروزرسانی دایرکتوری های وب بسیار مشکل است. از طرف دیگر تلاش غیر قابل اغماضی از سمت کاربران در جهت انتخاب رده بندی مناسب در سلسله مراتب چند سطحی وجود دارد ]13[.

    موتورهای جستجو تقریبا خودکار[10] هستند و نیاز به تلاش کمتر بشر برای بروز نگه داشتن پایگاه داده دارند و می توانند از پس طبیعت رو به رشد وب برآیند. آنها سرویسی را ارائه می دهند که صفحات را بر اساس کلمات کلیدی ارائه شده توسط کاربر ارائه می دهد. معمولاً کاربر کلمات کلیدی یا متنهای کوتاه را در کادر جستجو وارد نموده و روی دکمه "جستجو" کلیک می نماید و موتور جستجو تعدادی لینک ها را که امیدوار است مطابق با علاقه ی کاربر باشد، فهرست میکند.

    موتورهای جستجو توانایی برگرداندن نتایج متمرکزتری را نسبت به دایرکتوری های وب دارند. هر چند که برای پرس و جو های مبهم و بدفرم، نتایج بدست آمده اغلب بی فایده و گمراه کننده می باشد. چالش اصلی موتورهای جستجو درک پرسش و بازگرداندن بهترین نتایج است. وب معمولاً میلیونها صفحه را که با کلمات کلیدی کاربر مطابقت دارد در بر می گیرد، اما کاربران نیاز به بازدید تعدادی کمی از سایتهای وب مرتبط دارند. آنالیز  لاگ فایل های پرس و جوی وب نشان داد که کاربران ده نتیجه نخستین فهرست شده توسط موتور جستجو را بازدید می کنند] 17[.

    تمرکز اصلی رتبه بندی، بازیابی اطلاعات[11] می باشد. یک زمینه تحقیقاتی چند رشته ای برای انتخاب و رتبه بندی اسنادی که با کلمات کلیدی تطابق دارد. وب در مقایسه با متنهای کلاسیک متفاوت است. صفحات با فوق پیوندها به هم لینک شده اند که می تواند در محاسبات رابطه مورد سوء استفاده قرار بگیرد] 24[.

     

    2-2-1- معماری موتورهای جستجوی وب:

    اگرچه اطلاعات در مورد اجزاء و الگوریتم های موتورهای جستجوی تجاری در دسترس عموم نیست، اعتقاد بر این است که ساختار کلی شبیه شکل زیر است ]18, 19, 20[. معماری را می توان به سه بخش منطقی مجزا از هم تقسیم نمود.

    کاوشگر[12] صفحات وب را در یک مخزن محلی دانلود می کند.

    شاخص ساز[13]، صفحات دانلود شده را پردازش می کند.

    موتور پرس و جو، برای رسیدگی به پرس و جو های کاربران با استفاده از داده های پیش پردازش تولید شده توسط شاخص سازی، به کار می رود.

     

     

    Abstract:

    Nowadays, spams is one of the main problems for search engines, because they causes undesirable quality of search results. In recent years, there have been many developments in detection of fake pages, but on the contrary the new spam techniques have emerged. It is necessary to outshine these attacks by improving anti-spam techniques.

    There is a common problem in this respect that many of the documents have gained high rating by the search engine while they did not deserve. According to the web expanding and the emergence of new spam techniques, the purpose of this thesis is to investigate  new method based on data mining  techniques to better identify  the spam pages of nonspam pages.

    Data mining algorithms and softwares are the tools used in this study. We have provided optimal models by UK2007 standard data sets and Weka software and we tried to introduce a good performance models with reduced features to detect spam pages of nonspam.

  • فهرست:

    چکیده--------------------------------------------------------------------------------1

    فصل اول:مقدمه----------------------------------------------------------------------2

    1-1 پیش گفتار ----------------------------------------------------------------------3

     1-2 بیان مسئله ----------------------------------------------------------------------3

    1-3 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق ---------------------------------------------------4

    ساختار پایان نامه --------------------------------------------------------------------5

    فصل دوم:وب و هرزنامه های وب----------------------------------------------------6

    2-1 وب جهان گستر ----------------------------------------------------------------7

    2-1-1 وب به عنوان گراف--------------------------------------------------------8

    2-1-2 گراف وب در صفحه و سطح میزبان---------------------------------------8

    2-1-3 اتصال--------------------------------------------------------------------9

    2-2 موتورهای جستجو------------------------------------------------------------10

    2-2-1 معماری موتورهای جستجوی وب----------------------------------------11

    2-2-2 سرویس دهنده پرس و جوی موتور جستجو-------------------------------13

    2-3 رتبه بندی-------------------------------------------------------------------13

    2-3-1 رتبه بندی مبتنی بر محتوا----------------------------------------------13

    2-3-2 الگوریتم های مبتنی بر لینک-------------------------------------------15

    2-4 هرزنامه وب---------------------------------------------------------------19

    2-4-1 هرزنامه محتوا------------------------------------------------------20

    2-4-2 هرزنامه لینک -----------------------------------------------------22

    2-4-3 تکنیک های مخفی -------------------------------------------------27

    2-5 یادگیری ماشین ------------------------------------------------------------29

    2-5-1 NaΪVe Bayes     --------------------------------------------------------30

    2-5-2 درخت تصمیم ------------------------------------------------------------31

    2-5-3 ماشین بردار پشتیبان-------------------------------------------------------33

    2-6 ترکیب طبقه بندی کننده ها---------------------------------------------------------35

    2-6-1 Bagging  ----------------------------------------------------------------35

    2-6-2 Boosting  ---------------------------------------------------------------36

    2-7 روش های ارزیابی  --------------------------------------------------------------37

    2-7-1 ارزیابی متقاطع -----------------------------------------------------------38

    2-7-2  دقت و فراخوانی----------------------------------------------------------38

    2-7-3 منحنی ROC   ------------------------------------------------------------39

    2-8 جمع بندی-------------------------------------------------------------------------40

    فصل سوم: پیشینه تحقیق  -------------------------------------------------------------41

    3-1 مجموعه داده های مورد استفاده توسط محققین --------------------------------------42

    3-1-1 UK2006  ---------------------------------------------------------------42

    3-1-2 UK2007  ---------------------------------------------------------------43

    3-1-3 مجموعه داده جمع آوری شده با استفاده از جستجوی MSN  -----------------44

    3-1-4 DC2010  ---------------------------------------------------------------44

    3-2 مطالعات مبتنی بر محتوا----------------------------------------------------------47

    3-3 روش های مبتنی بر لینک---------------------------------------------------------51

    3-3-1 الگوریتم های مبتنی بر انتشار برچسب ها --------------------------------51

    3-3-2 رتبه بندی تابعی --------------------------------------------------------55

    3-3-3 الگوریتم های هرس لینک و وزن دهی دوباره-----------------------------56

    3-3-4 الگوریتم های مبتنی بر پالایش برچسب ها --------------------------------57

    3-4 روش های مبتی بر لینک و محتوا --------------------------------------------------------58

    3-4-1 مطالعات مبتنی بر کاهش ویژگی -------------------------------------------------57

    3-4-2 مطالعات مبتنی بر ترکیب طبقه بندی کننده ها--------------------------------------59

    3-4-3 مطالعات مبتنی بر تست اهمیت ویژگی های متفاوت در تشخیص هرزنامه ----------63

    3-4-4 مطالعات مبتنی بر پیکربندی وب ------------------------------------------------71

    3-4-5 تشخیص هرزنامه از طریق آنالیز مدلهای زبانی-----------------------------------76

    3-4-6 تاثیر زبان صفحه بر ویژگی های تشخیص هرزنامه وب---------------------------79

    3-4-7 رویکرد ترکیب ویژگی های مبتنی بر محتوا و لینک برای صفحات عربی ----------82

    3-5 جمع بندی---------------------------------------------------------------------------------83

    فصل چهارم: پیاده سازی ایده پیشنهادی -------------------------------------------------------85

    4-1 مقدمه-------------------------------------------------------------------------------------86

    4-2 ویژگی های مجموعه داده انتخابی ----------------------------------------------------------87

    4-3 پیش پردازش -----------------------------------------------------------------------------92

    4-3-1 پیش پردازش مجموعه داده UK2007 --------------------------------------------------93

    4-3-2 کاهش ویژگی ها با اعمال الگوریتم های داده کاوی--------------------------------------93

    4-4 داده کاوی و ارزیابی مدل ها--------------------------------------------------------------96

       4-4-1 نتایج الگوریتم ها با اعمال روش های کاهش ویژگی  --------------------------------102

    4-4-2 مقایسه مقدار  F_measure بدست آمده از الگوریتم ها با اعمال بر روی ویژگی های بدست آمده   از الگوریتم های کاهش ویژگی------------------------------------------------------109

    4-5 تفسیر نتایج----------------------------------------------------------------------------110

    4-6 جمع بندی------------------------------------------------------------------------------114

    فصل پنجم: نتیجه گیری و کارهای آتی ---------------------------------------------------------115

    5-1  نتیجه گیری ------------------------------------------------------------------------116

    5-2 کارهای آتی- -------------------------------------------------------------------------117

    منابع------------------------------------------------------------------------------------------118

         پیوست1 ------------------------------------------------------------------------------------125

        پیوست 2 ------------------------------------------------------------------------------------126

       پیوست 3-------------------------------------------------------------------------------------126

       پیوست4 -------------------------------------------------------------------------------------127

       پیوست 5-------------------------------------------------------------------------------------127

       پیوست 6-------------------------------------------------------------------------------------128

       پیوست 7-------------------------------------------------------------------------------------129

      پیوست 8-------------------------------------------------------------------------------------129

      پیوست 9-------------------------------------------------------------------------------------129

      پیوست 10 ----------------------------------------------------------------------------------130

     پیوست 11 -----------------------------------------------------------------------------------130

     پیوست  12-----------------------------------------------------------------------------------131

     پیوست 13-----------------------------------------------------------------------------------132

     پیوست 14-----------------------------------------------------------------------------------133

    چکیده انگلیسی--------------------------------------------------------------------------------134

     

    منبع:

     

    [1] Han,  J.,  Kamber, M., 2001, “Data Mining: Concepts and Techniques”, Morgan Kaufman, San Francisco.

    [2] Abernethy, J., Chapelle,O., Castillo.,C., Nov.2010, “Graph regularization methods for web spam detection”. Mach. Learn., Vol. 81.

    [3] http://searchengineland.com/ businessweek-dives-deep-into-googles-search-quality-27317, 2011.

    [4]  Eiron, N., McCurley, K. S., Tomlin., J. A., 2004, “Ranking the web frontier”, In Proceedings of the 13th International Conference on World Wide Web, WWW’04, New York.

    [5] Page, L., Brin, S., Motwani, R., Winograd., T., 1998, “The pagerank citation ranking: Bringing order to the web”.

    [6] Jennings, R., 2005, “The global economic impact of spam”, Ferris Research.

    [7] Silverstein, C., Marais, H., Henzinger, M., Moricz, M., Sept. 1999, “Analysis of a very large web search engine query log”, SIGIR Forum, 33.

    [8] Bencz´ur, A. A.,  Csalog´any, K., Sarl´os, T., Uher, M., May 2005, “Spamrank: Fully automatic link spam detection work in progress”, In Proceedings of the First International Workshop on Adversarial Information Retrieval on the Web, AIRWeb’05,.

    [9] Castillo, C., Donato, D., Gionis, A., Murdock, V., Silvestri, F.,2007, “Know your neighbors: web spam detection using the web topology”. In Proceedings of the 30th Annual International ACM SIGIR Conference on Research and Development in Information Retrieval, SIGIR’ 07, Amsterdam, The Netherlands.

     [10] Gulli, A., Signorini ,A., 2005, “The indexable web is more than 11.5 billion pages”, In Proceedings of the 14th World Wide Web Conference (WWW), Special interest tracksand posters, pages 902–903.

     

    [11] The Official Google Blog, 2008.

    [12] Cho, J. , Garcia-Molina, H.,2000, ” The evolution of the web and implications for an incremental crawler”, In The VLDB Journal, pages 200–209.

     

    [13] Bar-Yossef, Z.,  Broder, A. Z., Kumar, R.,  Tomkins, A.,2004, ” Sic transit Gloria telae: Towards an understanding of the web’s decay”, In Proceedings of the 13th World Wide Web Conference (WWW), pages 328–337. ACM Press.

     

    [14]  Berners-Lee, T.,  Hendler, J.,  Lassila, O., 2001, “The semantic web. Scientific American”.

     

    [15] Davison, B. D., 2000, ” Recognizing nepotistic links on the web”, In AAAI-2000 Workshop on Artificial Intelligence for Web Search, pages 23–28, Austin, TX.

     

    [16] Broder, A., Kumar, R., Maghoul, F., Raghavan, P., Rajagopalan, S., Stata, R., Tomkins,  A., Wiener, J. , 2000,  ” Graph structure in the web”, In Proceedings of the 9th World Wide Web Conference (WWW), pages 309–320. North-Holland Publishing Co. .

     

    [17] Silverstein, C.,  Marais, H.,  Henzinger, M.,  Moricz, M., 1999, “Analysis of a very large web search engine query log” SIGIR Forum, 33(1):6–12, 1999.

     

    [18]  Arasu, A., Cho, J.,  Garcia-Molina, H., Paepcke, A.,  Raghavan, S., August 2001, ” Searching the web. ACM Transactions on Internet Technology (TOIT)”, 1(1):2–43,.

     

    [19] Brin , S.,  Page, L., 1998, ” The anatomy of a large-scale hypertextual Web search engine”, Computer Networks and ISDN Systems, 30(1-7):107–117.

     

    [20] Risvik , K.  M.,  Michelsen, R., 2002,” Search engines and web dynamics”, Computer Networks, 39(3):289–302.

     

    [21] Gyongyi, Z., Garcia-Molina, H., 2004, ” Web Spam Taxonomy”, Technical Report, Stanford University.

     

    [22] Baeza-Yates, R., Ribeiro-Neto, B., 1999, ” Modern Information Retrieval”, Addison-Wesley, Boston.

     

    [23] S. E.,  Robertson , Jones, K. S., 1988, “Relevance weighting of search terms”, In Document retrieval systems, pages 143–160. Taylor Graham Publishing, London, UK.

     

    [24] Csalogány, K. ,2009, “ Methods for Web Spam Filtering”, Technical Report,  Eötvös Loránd University.

     

    [25] Salton, G., Buckley, C., 1988, “Term-weighting approaches in automatic text retrieval”, Information Processing & Management, 24(5):513-523.

     

    [26] Page, L., Brin, S., Motwani, R., Winograd, T., 1998, “The PageRank citation ranking: Bringing order to the web”, Technical Report 1999-66, Stanford University.

     

    [27]  Motwani , R.,  Raghavan, P.,  1995, ” Randomized Algorithms”, Cambridge University Press.

     

    [28] Brin, S., Page, L., Apr.1998,  “The anatomy of a large-scale hypertextual Web search engine”, In Proceedings of the 7th International World Wide Web Conference, pages 107-117, Brisbane, Australia.

     

    [29] Chakrabarti, S.,  Dom, B.  E.,  Kumar, S. R.,  Raghavan, P.,  Rajagopalan, S., Tomkins, A., Gibson, D., Kleinberg, J.,” Mining the Web’s link Structure”. Computer, 32(8):60–67.

     

    [30] Bianchini, M., Gori, M.,  Scarselli, F.,  2005,” Inside PageRank”,  ACM Transactions on Internet Technology, 5(1):92–128.

     

    [31] Liu, B.,  2007, “Web Data minig. Exploring Hyperlinks, Contents, and Usage Data”, pages 230-233. Springer-Verlag Berlin Heidelberg, New York.

     

     

    [32] Gyöngyi, Z.,  Garcia-Molina, H., 2005, ” Web spam taxonomy” In Proceedings of the 1st International Workshop on Adversarial Information Retrieval on the Web (AIRWeb), Chiba, Japan.

     

    [33] Wu, B.,2007,” Finding and Fighting Search Engine Spam”, Phd thesis, Lehigh University.

    [34] Hastie, T.,  Tibshirani, R., Friedman, J. H., 2001, “ The elements of statistical learning: data mining, inference, and prediction: with 200 full-color illustrations”. New York: Springer-Verlag.

     

    [35] Liu, B.,  2007, “Web Data minig. Exploring Hyperlinks, Contents, and Usage Data”, pages 63-64. Springer-Verlag Berlin Heidelberg, New York.

     

    [36] Shannon, E., 1984, “ A Mathematical Theory of Communication”,  In Bell System Technical Journal, 27: pp. 379–423.

     

    [37] Liu, B.,  2007, “Web Data minig. Exploring Hyperlinks, Contents, and Usage Data”, pages 97-103. Springer-Verlag Berlin Heidelberg, New York.

     

     [38] Breiman, L., 1996, “Bagging Predictors”, Machine Learning, 24(2), 123–140.

     

    [39] Salton , G., McGill, M.,1983, “An Introduction to Modern Information Retrieval”, New York, NY: McGraw-Hill.

     

    [40] Freund, Y., Schapire, R. E., 1996,  “Experiments with a New Boosting Algorithm”, In Proc. of the 13th Intl. Conf. on Machine Learning (ICML'96), pp. 148–156.

     

    [41] Quinlan, J. R., 1996,  “Bagging, Boosting, and C4.5”,  In Proc. of National Conf. on Artificial

    Intelligence (AAAI-96), pp. 725-730.

     

    [42] Liu, B.,  2007, “Web Data minig. Exploring Hyperlinks, Contents, and Usage Data”, pages 72-75. Springer-Verlag Berlin Heidelberg, New York.

    [43] Wu, B.,  Goel, V.,  Davison, B. D., May 2006 “Propagating trust and distrust to demote web spam”, In Proceedings of the Workshop on Models of Trust for the Web, Edinburgh,Scotland.

     

    [44] Castillo, C., Donato, D., Gionis, A., Murdock, V., Silvestri, F.,2007, “Know your neighbors: web spam detection using the web topology”. In Proceedings of the 30th Annual International ACM SIGIR Conference on Research and Development in Information Retrieval, SIGIR’ 07, Amsterdam, The Netherlands.

    [45] Becchetti, L., Castillo, C., Donato, D., Boldi, P., Leonardi, S.,  Santini, M.,  Vigna, S., 2006, “A Reference Collection for Web Spam”.

     

    [46] Mahmoudi, M.,  Yari, A., Khadivi, S., 2010, ”Web Spam Detection Based on Discriminative Content and Link Features”, 5th International Symposium on Telecommunications

     

    [47] Fetterly, D.,  Manasse, M.,  Najork, M., 2004, “Spam, damn spam, and statistics: using statistical analysis to locate spam web pages”, In Proceedings of the 7th International Workshop on the Web and Databases: collocated with ACM SIGMOD/PODS 2004, WebDB’04, Paris, France.

     

    [48] Erd´elyi, M., Garz´o, A., Bencz´ur, A. A.,  2011, ” Web spam classification: a few features worth more”, In Proceedings of the 2011 Joint WICOW/AIRWeb Workshop on Web Quality, WebQuality’11, Hyderabad, India.

     

    [49] Ntoulas, A., Najork, M., Manasse, M.,  Fetterly, D.,  2006,“Detecting spam web pages through content analysis”, In Proceedings of the 15th International Conference on World Wide Web, WWW’06, Edinburgh, Scotland.

     

    [50] Fetterly, D.,  Manasse, M.,  Najork, M., 2007, “Detecting phrase-level duplication on the world wide web”, In Proceedings of the 28th Annual International ACM SIGIR Conference on Research and Development in Information Retrieval, SIGIR’05, Salvador, Brazil.

     

    [51] D Fetterly, D.,  Manasse, M.,  Najork, M., Oct. 2003, “On the evolution of clusters of near-duplicate web pages”,  J. Web Eng., 2.

     

    [52] Broder, A. Z., 1993, “Some applications of rabin’s fingerprinting method”, In Sequences II: Methods in Communications, Security, and Computer Science. Springer-Verlag.

     

    [53] Rabin, M., 1981,“Fingerprinting by Random Polynomials”, Technical report, Center for Research in Computing Technology, Harvard University.

     [54] Erd´elyi, M., Garz´o, A., Bencz´ur, A. A.,  2011, ” Web spam classification: a few features worth more”, In Proceedings of the 2011 Joint WICOW/AIRWeb Workshop on Web Quality, WebQuality’11, Hyderabad, India.

     

    [55] Urvoy, T., Lavergne, T.,  Filoche, P., Aug. 2006, “Tracking Web Spam with Hidden Style Similarity”, In Proceedings of the Second International Workshop on Adversarial Information Retrieval on the Web, AIRWeb’06, Seattle, Washington.

     

    [56] Mishne, G., Carmel, D., Lempel, R.,  May 2005, “Blocking blog spam with language model disagreement”, In Proceedings of the First International Workshop on Adversarial Information Retrieval on the Web, AIRWeb’05, Chiba, Japan.

     

    [57] Hiemstra, D.,  2009, “Language models”, In Encyclopedia of Database Systems.

     

    [58] Piskorski, J., Sydow, M., Weiss, D., 2008, “Exploring linguistic features for web spam detection: a preliminary study”,  In Proceedings of the 4th International Workshop on Adversarial Information Retrieval on the Web, AIRWeb’08, Beijing, China.

     

    [59] Sydow, M., Piskorski, J.,  Weiss, D., Castillo, C. ,2007, “Application of machine learning in combating web spam”, Polish Ministry of Science gran.

     

    [60] Bencz´ur, A.,  B´ır´o, I.,  Csalog´any, K., Sarl´os T., 2007, “Web spam detection via commercial intent analysis”,  In Proceedings of the 3rd International Workshop on Adversarial Information Retrieval on the Web, AIRWeb’07.

     

    [61] Chellapilla, K., Chickering, D., 2006, “Improving cloaking detection using search query popularity and monetizability”, AIRWeb'06, pp. 20-26.

    [62] Wahsheh, H. A., Al-Kabi, M. N., 2011, “Detecting Arabic Web Spam”, The 5th International Conference on 21 Wahsheh et al. Information Technology, ICIT 2011, Paper ID (631), pp. 1-8.

     

    [63] Wang, W.,  Zeng, G.,  Sun, M., Gu, H.,  Zhang, Q.,2007, “EviRank: An Evidence Based Content Trust Model for Web Spam Detection”. APWeb/WAIM, pp. 299-307.

     

    [64] Wang,W., Zeng, G., Tang, D., 2010, “Using evidence based content trust model for spam detection”, Expert Systems with Applications, 37 (8), pp. 1-8.

     

    [65] Wang,W., Zeng, G., 2007, “Content Trust Model for Detecting Web Spam”. IFIP International Federation for Information Processing. pp. 139-152.

    [66] Ntoulas, A., Najork, M., Manasse, M.,  Fetterly, D.,  2006,“Detecting spam web pages through content analysis”, In Proceedings of the 15th International Conference on World Wide Web, WWW’06, Edinburgh, Scotland.

     

    [67] Wahsheh, H.,  Doush, I. A.,  Al-Kabi, M.,  Alsmadi, I., Al-Shawakfa, E.,  2012, “Using Machine Learning Algorithms to Detect Content-based Arabic Web Spam” Journal of Information Assurance and Security.ISSN 1554-1010 Volume 7 ,pp. 14-23.

     

    [68] Spirin, N., Han, J., 2011, “Survey on Web Spam Detection: Principles and Algorithms”, ACM SIGKDD Explorations Newsletter, Volume 13, pp. 50-64.

    [69] Gyöngyi, Z., Garcia-Molina, H., Pedersen, J., 2004,“Combating web spam with TrustRank”, In Proceedings of the 30th International Conference on Very Large Data Bases (VLDB), pages 576–587, Toronto, Canada.

     

    [70] Bencz´ur, A. A., Csalog´any, K., Sarl´os, T., Uher, M., 2005, “Spamrank: Fully automatic link spam detection work in progress”, In Proceedings of the First International Workshop on Adversarial Information Retrieval on the Web, AIRWeb’05.

     

    [71] Guha, R., Kumar, R.,  Raghavan, P.,  Tomkins, A., 2004, “Propagation of trust and distrust”, In Proceedings of the 13th International Conference on World Wide Web, WWW’04, New York, NY.

     

    [72] Gyongyi, Z., Garcia-Molina, H., 2006, “Link spam detection based on mass estimation” , In Proceedings of the 32nd International Conference on Very Large Databases, VLDB’06.

     

    [73] Caverlee, J., Liu, L.,  2007, “Countering web spam with credibility-based link analysis”. In Proceedings of the twenty-sixth annual ACM symposium on Principles of distributed computing, PODC’07, Portland, OR.

     

    [74] Baeza-Yates, R.,  Boldi, P.,  Castillo, C., 2006, “Generalizing pagerank: damping functions for link-based ranking algorithms”, In Proceedings of the 29th Annual International ACM SIGIR Conference on Research and Development in Information Retrieval, SIGIR’06, Seattle,Washington.

     

    [75] Becchetti, L., Castillo, C., Donato, D., Leonardi, S., Baeza-Yates, R., , 2006, “Using rank propagation and probabilistic counting for link-based spam detection”, In Proceedings of the Workshop on Web Mining and Web Usage Analysis, WebKDD’06, Philadelphia, USA.

     

    [76] Bharat,K., Henzinger, M. R., 1998, “Improved algorithms for topic distillation in a hyperlinked environment”, In Proceedings of the 21st Annual International ACM SIGIR Conference on Research and Development in Information Retrieval, SIGIR’98, Melbourne, Australia.

     

    [77] Nomura,S., Oyama, S., Hayamizu, T., Ishida, T., Nov.2004, ”Analysis and improvement of hits algorithm for detecting web communities”, Syst. Comput. Japan, 35.

     

    [78] Lempel, R., Moran, S., 2001, “SALSA: the stochastic approach for link-structure analysis”, ACM Trans. Inf. Syst., 19.

     

    [79] Roberts, G., Rosenthal, J., 2003, “Downweighting tightly knit communities in World Wide Web rankings” Advances and Applications in Statistics (ADAS).

     

    [80] Davison, B., “Recognizing nepotistic links on the web. In Workshop on Artificial Intelligence for Web Search”, AAAI’00.

     

     [81] Becchetti, L., Castillo, C., Donato, D., Leonardi, S., Baeza-Yates, R., 2006,  “Link-based characterization and detection of web spam”, In Proceedings of the Second In-ternational Workshop on Adversarial Information Retrieval on the Web, AIRWeb’06, Seattle, USA.

     

    [82] Zhou, D., Bousquet, O.,  Lal, T. N., Weston, J., Sch¨olkopf, B., Olkopf, B. S., 2003, “Learning with Local and Global Consistency”,  In Proceedings of the Advances in Neural Information Processing Systems 16, volume Vol. 16.

     

    [83] Kou, Z., Cohen, W. W.,  April 2007, “Stacked graphical models for efficient inference in markov random fields”, In Proceedings of the Seventh SIAM International Conference on Data Mining, SDM’07, Minneapolis, Minnesota.

     

    [84] Robertson, S. E., Walker, S., 1994, “Some simple e_ective approximations to the 2-poisson model for probabilistic weighted retrieval”, In In Proceedings of SIGIR'94, pages 232{241. Springer-Verlag.

     

    [85]. Google Search Engine Ranking Factors. http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors. Accessed 29 June 2009.

     

    [86]. Bifet, A., Castillo, C., Chirita, P. A., Weber, I., 2005, ”An analysis of factors used in search engine ranking. In”,  Adversarial Information Retrieval on the Web.

     

    [87]. Evans, M.P., 2007, “Analysing Google rankings through search engine optimization data”, Internet Res. 17(1), 21–37

    [88]. Karlberger,C., Bayler,G., Kruegel,C., Kirda, E., 2007, ”Exploiting redundancy in natural language to penetrate bayesian spam filters”, In:First USENIX Workshop on Offensive Technologies (WOOT07).

     

    [89] Egele, M., Kolbitsch, C., Platzer, C., 2009, “Removing web spam links from search engine results”, Springer-Verlag France.

    [90] Cohen, W. W., Kou, Z., 2006, “Stacked graphical learning:approximating learning in markov random fields using very short inhomogeneous markov chains”, Technical report.

     

    [91] Ponte, J. M., Croft, W. B., 1998, “A language modeling approach to information retrieval”, In SIGIR ’98:Proceedings of the 21st annual international ACM SIGIR conference on Research and development in information retrieval, pages 275–281, New York, NY,USA.

     

    [92] Witten, I. H., Frank,E., 2005, “Data Mining: PracticalMachine Learning Tools and Techniques”,Morgan Kaufmann, 2 edition.

     

    [93] Cover, T. M., Thomas, J. A., 1991, “Elements of information theory” Wiley-Interscience, New York, NY, USA.

     

    [94] Martinez-Romo, J., Araujo, L., 2009, “Web Spam Identification Through Language Model Analysis” ACM.

     

    [95] Uk-2011 web spam dataset. Accessed: May 2012. https://sites.google.com/site/heiderawahsheh/home/web-spam-2011-datasets/uk-2011-web-spam-dataset.

     

    [96] Extended arabic web spam 2011 dataset. Accessed: May 2012. https://sites.google.com/site/heiderawahsheh/home/web-spam-2011-datasets/arabic-web-spam-2011-dataset.

     

     [97] Gadge, J., Sane, S., Kekre, H., 2011,“Layered Approach to Improve Web Information Retrieval”, Proceedings on 2nd National Conference on Information and Communication Technology NCICT. v7, pp. 28-32.

     

    [98] Wahsheh, H., Al-Kabi, M., Alsmadi, I., 2012, ”Evaluating Arabic spam Classifiers Using Link Analysis”, In Proceeding of the 3rd International Conference on Information and Communication Systems (ICICS'12), ACM, Irbid, Jordan. (2012d) pp.1-5.

     

    [99] Wahsheh, H. A., Al-Kabi, M. N., 2011, “Detecting Arabic Web spam”, The 5th International Conference on Information Technology (ICIT 2011), Amman-Jordan, pp. 1-8.

     

    [100]  Wahsheh, H. A., Al-Kabi, M. N.,  Alsmadi, I. M.,  2013, “A link and Content Hybrid Approach for Arabic Web Spam Detection”,  MECS.

     

     [101] Witten, I.H., FranK, E., (2005). “Data Mining: Practical Machine Learning Tools and Techniques, Second

    Edition”, Morgan Kaufmann Publishers Inc, ISBN:0120884070

    [102] Nathan, P., (2005), “Enhancing Random Forest Implementation in Weka”, Machine Learning Conference Paper for ECE591Q.

    [103] Sharma, T.C., Manoj, J., (2013), “WEKA Approach for Comparative Study of Classification Algorithm”, International Journal of Advanced Research in Computer and Communication Engineering ,Vol. 2, Issue 4.

     

    [104] Mooney, R.J., Melville, P.,  (2003), “Constructing Diverse Classifier Ensembles using Artificial Training Examples”, Proceedings of the IJCAI-2003, pp.505-510,Acapulco, Mexico.

     

    [105]   Kuncheva, L.I, Rodriguez, J.J., (2007),  “An Experimental Study on Rotation Forest Ensembles”, technical report,  School of Electronics and Computer Science, University of Wales, Bangor, UK.

            

    [106] Liu, B.,(2007), “ Web Data minig. Exploring Hyperlinks, Contents, and Usage Data”, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, New York, pages 112-113.

     


موضوع پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, نمونه پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, جستجوی پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, فایل Word پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, دانلود پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, فایل PDF پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, تحقیق در مورد پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, مقاله در مورد پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, پروژه در مورد پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, پروپوزال در مورد پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, تز دکترا در مورد پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, پروژه درباره پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی, رساله دکترا در مورد پایان نامه تشخیص هرزنامه وب به کمک تکنیک های داده کاوی

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته‌ی کامپیوتر - مهندسی نرم افزار چکیده بررسی اطلاعات بیمه های اتومبیل نشان داده عواملی چون نوع استفاده خودرو، داشتن گواهینامه رانندگی، نوع گواهینامه و تطابق یا عدم تطابق آن با وسیله نقلیه، مبلغ حق بیمه، میزان تعهدات بیمه نامه، کیفیت خودروی خودرو سازان، سن راننده، سواد راننده، عدم تطابق حق بیمه با مورد بیمه، تاخیردرتمدید بیمه نامه، در سود و زیان شرکت ...

پايان نامه مقطع کارشناسي ناپيوسته رشته کامپيوتر سال 1387 چکيده: در دو دهه قبل توانايي­هاي فني بشر براي توليد و جمع­ آوري داده‌ها به سرعت افزايش يافته است. عواملي نظير استفاده

پایان‏نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر – گرایش نرم ‏افزار چکیده خوشه‏بندی را می‏توان یکی از مهمترین مراحل در تحلیل داده‏ها برشمرد. روش‏های خوشه‏بندی بسیاری تاکنون توسعه و ارائه داده شده‏اند. یکی از این روش‏ها که در مطالعات اخیر مورد توجه و بررسی قرار گرفته است، روش خوشه‏بندی توافقی می‏باشد. هدف خوشه‏بندی توافقی ترکیب چند خوشه‏بندی اولیه و بدست آوردن یک خوشه‏بندی نهایی است ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر نرم افزار (M.Sc) چکیده ماهیت پویای شبکه جهانی و ابعاد رو به رشد آن، بازیابی دقیق اطلاعات را دشوار ساخته است. پاسخ های نادرست برگشت داده شده به وسیله ی موتورهای جستجو، خصوصا برای عبارات پرس‌و‌جو با معانی مختلف، باعث نارضایتی کاربران وب شده‌است که نیاز به پاسخ های دقیق برای تقاضاهای اطلاعاتی خود دارند. امروزه موتورهای جستجو تلاش ...

پایان ‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر - هوش مصنوعی چکیده خوشه‌بندی داده‌ها روشی برای دسته‌بندی داده‌های مشابه می باشد که این روش سال‌ها در علوم مختلف به کار رفته و الگوریتم‌های زیادی در این زمینه طراحی شده است . تحقیقات اخیر خوشه‌بندی به سمت روش های ترکیبی که دارای قابلیت استحکام و دقت بیشتر هستند، هدایت می‌کند. خوشه‌بندی ترکیبی سعی می‌کند ابتدا ...

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کامپیوتر(نرم افزار) چکیده گسترش ابزار­ های خودکار شناسایی الگو های طراحی با عملیات پالایش و تصحیح برچسب الگوهای طراحی، راه­حل­های اثبات شده و قابل اطمینانی هستند که، برای پاسخ به برخی از مسائل با رخداد مکرر در طراحی نرم افزار شی­گرا، ارائه شده­اند.‌ شناسایی آنها درکد، به منزله بازیابی طرح و هدف مخفی طراح و سهولت در امر نگهداشت­­پذیری است. ...

پايان نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد رشته مهندسي صنايع مهر 1391 شناسايي ارزش[1] مشتريان، از مولفه‌هاي اصلي موفقيت در فروشگاه‌ هاي مختلف مي‌باشد که امروزه مورد توجه بيش از پيش قر

تحقيق پاياني دوره عالي آزاد تخصصي DBA مديريت استراتژيک تير 1391 چکيده هدف اين پژوهش تعيين مولفه هاي توسعه زير ساخت‌هاي صنعت چرم و تدوين مدل مناسبي براي توسعه زير ساخت‌هاي صنعت چرم

پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر چکیده گسترش وب که فاقد یک ساختار یکپارچه است مشکلات متعددی را برای کاربران ایجاد می‌نماید. عدم یافتن اطلاعات مورد نیاز کاربران در این انباره‌ی عظیم یکی از مشکلات کاربران وب می‌باشد. به منظور مقابله با این مشکلات سیستم‌ های شخصی سازی وب ارائه شده‌ است که با یافتن الگوهای رفتاری کاربران بدون درخواست صریح آنها قادر هستند تا پیشنهاداتی ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد در رشته­ مهندسی کامپیوتر (هوش مصنوعی) چکیده استخراج الگو های مفید از مجموعه داده ها، یکی از موضوعات چالش برانگیز در داده کاوی است. از طرفی در داده ها با ابعاد بالا، استخراج مجموعه کوچکی از الگو های نوظهور با قابلیت پیش بینی قوی، از مسائل مهم در ایجاد یک کلاسه بند بر پایه الگو های نوظهور است. در دنیای واقعی، ویژگی ها همیشه بطور کامل در دسترس نیستند؛ بر ...

ثبت سفارش