پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی

word 1 MB 31091 129
1392 کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر
قیمت قبل:۶۱,۴۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کامپیوتر (Sc. M)

    گرایش:

    نرم‌افزار

    چکیده

    خرابی در سیستم­ های با کاربردهای حساس، می­تواند فاجعه­ های جبران ­ناپذیری را رقم بزند. طراحی این دسته از سیستم­ ها باید به گونه­ای باشد که در صورت رخداد خطا، قادر به انجام صحیح وظایف خود باشند، به علاوه تا حد ممکن از بروز خطا جلوگیری شود. از اینرو تحمل­پذیری در برابر خطا برای سیستم­هایی با کاربردهای حساس یک نیاز حیاتی است. کامپیوترهای پوشیدنی نمونه­ای از این سیستم ­ها هستند که امروزه به صورت گسترده در کاربردهای حساس از جمله حوزه سلامت مورد استفاده و توجه محققان قرار گرفته­اند. به عنوان مثال خطای این سیستم­ها برای بیماری که کیلومترها از دکتر خود یا بیمارستان فاصله دارد می­تواند عواقب جبران ­ناپذیری را به همراه داشته باشد. لذا تحمل­پذیری محاسبات پوشیدنی در برابر خطا ضروری است و باید به صورت جدی مورد مطالعه قرار گیرد. در تحقیق حاضر مشخص می­شود که با وجود اهمیت موضوع، در این زمینه تحقیق زیادی صورت نگرفته است. از اینرو با مطالعه­ی کارهای دیگران و بررسی معماری­های موجود، در این تحقیق یک معماری سه لایه­ای متشکل از محاسبات پوشیدنی، محاسبات سیار و محاسبات ابری ارائه می­شود. عملکرد صحیح سیستم­های استفاده کننده از این معماری، یک چالش است. در این تحقیق به منظور حل چالش ذکر شده، یک چارچوب تحمل خطا برای معماری فوق ارائه می­شود. همچنین، اثبات می­شود که این چارچوب تحمل خطا قابلیت اطمینان را افزایش می­دهد.

     

     

     

    واژه­های کلیدی: محاسبات ابری، محاسبات سیار، محاسبات پوشیدنی، تحمل­ پذیری خطا، گره ارباب، گره بدن، گره سیار

     

    فصل اول

    کلیات تحقیق

    مقدمه

    در دهه­های اخیر تکنولوژی­های محاسباتی به دلیل پیشرفت­های چشمگیرشان همواره مورد توجه علوم مختلف بوده­اند. این فناوری­ها با داشتن مزایای بسیاری از جمله کاهش هزینه­ها، افزایش دقت و سرعت، یاری­گر سایر علوم بوده­اند. کامپیوترها و فناوری­هایشان به دلیل نقش مادر داشتن، در حال استفاده شدن در سایر فیلدهای علمی هستند.

    در بین شاخه­های مختلف علمی بعضی از حوزه­ها از جمله حوزه سلامت حیاتی هستند. از سویی فناوری­های محاسباتی پا را فراتر نهاده­اند و وارد این حوزه­ها شده­اند. در واقع کاربردهای حیاتی مجذوب پیشرفتها و مزایای چشمگیر این تکنولوژی­ها شده­اند. امروزه کاربردهایی از جمله حوزه سلامت و درمان که نیاز به حداقل زمان پاسخ دارند با بهره­گیری از این تکنولوژی­ها به پیشرفت­های عظیمی دست­یافته­اند.

    خطا در سیستم­ های محاسباتی اجتناب­ناپذیر است اما در طرف مقابل در کاربردهای حیاتی ریسک معنا ندارد. پس باید سعی شود که عملکرد و کارایی سیستم با وجود این خطاها حفظ شود. این کار باید بگونه­ای انجام گیرد که سیستم از کار نیافتد بطوریکه بتواند به درستی کار کند. برای دست­یابی به اهداف ذکر شده، سیستم باید در برابر خطا تحمل­پذیر باشد.

    در واقع یک سیستم بدون در نظر گرفتن ملاحضات پایداری نمی­تواند مورد رضایت کاربر واقع شود، اهمیت این موضوع در سیستم­هایی که در معرض خرابی بیشتری هستند، به چشم می­آید به خصوص در امر سلامت که تأخیر یا خرابی خسارتهای جبران­ناپذیری در پی خواهد داشت که حتی ممکن است منجر به مرگ بیمار گردد. با توجه به اینکه مطالعات زیادی درباره تحمل­خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه سلامت صورت نگرفته است، اینگونه مطالعات به ویژه در حوزه سلامت می­توانند مبنایی برای کارهای علمی آینده باشند.  

    در حال حاضر سه فناوری محاسبات ابری، محاسبات سیار و محاسبات پوشیدنی مطرح­ترین و عالی­ترین مباحث دنیای محاسبات می­باشند که با کمک هم می­توانند بسیاری از مشکلات حوزه سلامت را حل کنند. در ادامه به منظور آشنایی بیشتر، تاریخچه این سه تکنولوژی مهم شرح داده می­شود.

     

    1-1-1 تاریخچه رایانش ابری

    در شبکه­های کامپیوتری به صورت نمادین شبکه­ی اینترنت را به شکل­ ابر نمایش می­دهند. زیرا اینترنت همانند یک ابر جزئیات پیچیده و فنی­اش را از دید کاربران مخفی نگه می­دارد. این در حالیست که در دهه 1960 اصول و مفاهیم رایانش ابری توسط جان مک کارتی شرح داده شد. وی اظهار داشت که «رایانش ممکن است روزی به عنوان یکی از صنایع همگانی سازماندهی شود». همچنین در سال 1966 کتابی تحت عنوان «مشکل صنعت همگانی رایانه» توسط پارک هیل داگلاس نوشته شد که در آن تقریباً تمام ویژگی­های رایانش ابری مطرح شد.

    سرانجام سایت آمازون از سال 2006  تصمیم به ارائه سرویس به کاربران با استفاده از رایانش ابری نمود. در واقع سایت آمازون با پیاده­سازی بستر ابری بر روی مرکز داده­اش نقش مهمی را در توسعه و معرفی رایانش ابری داشت. با گذشت زمان رایانش ابری مورد توجه محققان و دیگر غول­های رایانه­ای از جمله گوگل قرار گرفت.

    1-1-2 تاریخچه محاسبات ابری موبایل

    واژه «محاسبات ابری متحرک» تنها در مدت کوتاهی بعد از مفهوم «محاسبات ابری» در اواسط سال 2007 معرفی شد که توجهات را به خود به عنوان یک گزینه­ی تجاری سود­­­­­­­­­­­­­آور جلب کرده است و باید گفت که توسعه و کارکردِ هزینه­ی برنامه­های موبایل را کاهش می­دهد. محاسبات ابری متحرک از طرف کاربران موبایل به عنوان یک تکنولوژی جدید برای دستیابی به تجربه­ای غنی از سرویس­های گوناگون موبایل با هزینۀ کم است و از طرف محققان به عنوان یک راه حلِ امید بخش برای IT می­باشد. کاربران موبایل می­توانند برنامه­های موبایل را بر روی دستگاه­های راه دور و از طریق شبکه­های بی­سیم اجرا کنند. محاسبات ابری متحرک اشاره دارد به یک زیرساخت که ذخیره­سازی داده و پردازشِ داده، هر دو در بیرون از دستگاه موبایل اتفاق می­افتند. با مطالعه‌ای که توسطJuniper Research صورت گرفته است استفاده‌ی روزافزون از محاسبات سیار مشهود می‌باشد، این تحقیق بیان می‌کند که انتظار می‌رود مصرف کننده و بازار تجاری برای برنامه‌های درخواستی سیار مبتنی بر ابر تا سال 2014 تا بیش از 5/9 بیلیون دلار افزایش یابد.

    1-1-3 تاریخچه کامپیوترهای پوشیدنی

    اگر کامپیوترهای پوشیدنی را بدین صورت تعریف کنیم که کامپیوترهایی هستند با قابلیت پوشده شدن بر بدن می­توان گفت که اولین کامپیوتر پوشیدنی یک ساعت جیبی است که در اوایل قرن شانزدهم ساخته شد. این نوع کامپیوترها به مرور توسعه یافتند بطوریکه در سال 1961 پدر تئوری اطلاعات یعنی ادوارد. او. تورپ[1] کامپیوتری در ابعاد پاکت سیگار ساخت. این ابزار قادر به پیش­بینی چرخش رولت[2] بود. در سال 1977 کالینز[3] جلیقه­ای برای افراد نابینا طراحی کرد همچنین در این سال شرکت HP ساعتی را ساخت که دارای ماشین حساب جبری بود. استیو مان[4] در سال 1981 به منظور کنترل فلش دوربین عکاسی، کوله­پشتی کامپیوتری را طراحی کرد. در سال 1986 ریانش کوچ­گری توسط استیو رابرتز[5] مطرح شد. وی یک دوچرخه کهWinnebiko II نامیده می­شد را ساخت. یک کامپیوتر و یک صفحه کلید در این دوچرخه تعبیه شده بود بطوریکه او می­توانست در هنگام حرکت تایپ کند. ادگار ماتیاس[6] و مایک رویسی[7] در سال 1994 یک کامپیوتر مچی را ابداع کردند. در همین سال محققان شرکت IBM یک کامپیوتر کمری ساختند. همچنین در سال 1994 مایک لامینگ[8] و مایک فلاین[9] یک کامپیوتر پوشیدنی تحت عنوانForget Me Not  اختراع کردند که بر روی سر نصب می­شد.

    در دهه 1990 واژه سایبورگ[10] مطرح شد. به انسانی که وسایلی از قبیل مخزن اکسیژن، به عملکرد عادی بدنش کمک می­کنند یا اعضایی از بدنش را کنترل می­کنند، سایبورگ گفته می­شود. دکتر استیو ماندر سال 1994 یک وبکم بی‌سیم پوشیدنی ساخت، به ایشان سایبورگ زنده می­گویند زیرا وی مخترع ابزارهای پوشیدنی زیادی است که بطور روزمره از آنها استفاده می­کند. پروفسور کوین وارویک[11] نیز یک سایبورگ زنده می­باشد که در سال 1998 با انجام عمل جراحی یک قطعه سیلیکونی فرستنده-گیرنده خودکار بر روی بازویش کار گذاشته شد، با این کار او اولین انسانی بود که یک کامپیوتر در بدنش کاشته شد. کامپیوتر مذکور به وی این امکان را می­دهد که به هنگام عبور از راهروها و دفاتر بخش دانشگاهی که او در آن کار می‌کند، درها باز شوند، همچنین این قطعه چراغها، بخاریها و کامپیوترها را بصورت اتوماتیک برایش روشن می­کند و حتی تعداد ایمیل­هایش را به او ابلاغ می­کند.

    اما از سال 2000 به بعد کامپیوترهای پوشیدنی با زندگی انسان­ها عجین شدند به گونه­ای که هر روزه توسط کاربران برای انجام فعالیت­های مختلف استفاده می­شوند. دکتر «روزبه جعفری» محقق ایرانی و استادیار دانشگاه دالاس به منظور نظارت بر وضعیت سلامت افراد، رایانه پوشیدنی بی‌سیم در ابعاد یک دکمه طراحی کرد که براحتی بر روی بدن نصب می­شد. وی به دلیل این اختراع، در سال 2012 برنده جایزه بنیاد ملی علوم CAREERشد.

    1-2  بیان مسأله

    هر چقدر که سیستم حساس­تر باشد و در معرض مشکلات بیشتری قرار گیرد، مدیریت وقایع و رخدادها واجب­تر می­گردد. تحمل خطا یک نگرانی عمده برای تضمین در دسترس بودن و قابلیت اطمینان خدمات حیاتی و همچنین کارکرد درست سیستم­های نرم­افزاری و سخت افزاری است. به منظور به حداقل رساندن تأثیر خرابی بر روی سیستم و کارکرد صحیح و موفق سیستم، خرابی باید پیش­بینی شده و فعالانه مدیریت و کنترل گردد. روش­های تحمل خطا در واقع برای پیش­بینی این خرابی­ها و انجام یک اقدام مناسب قبل از خرابی می­باشد.

    سه­تایی فناوریهای روز شامل محاسبات پوشیدنی، محاسبات موبایل و محاسبات ابری پایه بسیاری از کاربردها و فناوری­های روز است. از جمله این فنآوری­ها محاسبات فراگیر مراقبت­های پزشکی است. علاوه بر محدودیت­ها و خطرهای موجود در ذات فن­آوری­های موبایل و پوشیدنی، کاربرد­های سلامت نیز نیازمند توجه بسیار خاص است که بدون خطا بودن سیستم یکی از ضروریات آنها است. لذا می­بایست تحمل خطا در این سیستم­ها، مورد مطالعه قرار داد.

    این درحالیست که تاکنون از این جنبه به موضوع نگاه نشده بود که سه فناوری ذکر شده به شرط در نظر گرفتن تحمل خطا، به کمک یکدیگر ایفای نقش کنند.

    Abstract

    Failure in systems with vital applications, can create incompensatable disaster. Designing this group of systems should be in a way that if a fault happens, they can do their tasks correctly. In addition to this, fault occurrence must be avoided as much as possible. Therefore fault tolerance is an essential need for the systems with vital applications. Wearable computers are an example of such systems, which today are used in vital fields like health field extensively and have attracted the researchers's attention. For instance, the fault in these systems can create incompensatable consequences for a paitient who is far from his doctor for kilometers. Therefore the tolerance of wearable computing against fault is necessary ,and should be studied seriously. In this research, it is shown that despite of the importance of this subject ,not many researches have been done in this regard. Therefore through studying other researches and investigating the existing architectures, a three tier architecture consisting wearable computing, mobile computing ,and cloud computing is presented. Proper function of the system which use such an architecture is a challenge. In this research in order to solve this challenge, a fault tolerance framework is presented. Also, it's proved that this framework increases the reliability.

    Key words: Cloud Computing, Mobile Computing, Wearable Computing, Fault Tolerance, Master Node, Body Node, Mobile Node. 

  • فهرست:

    چکیده.................................................................................................................................. 1

     

              فصل اول – کلیات تحقیق

    1-1 مقدمه............................................................................................................................ 3

    1-1-1 تاریخچه رایانش ابری................................................................................................. 4

    1-1-2 تاریخچه محاسبات ابری موبایل.................................................................................... 4

    1-1-3 تاریخچه کامپیوترهای پوشیدنی.................................................................................... 4

    1-2 بیان مسأله..................................................................................................................... 6

    1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق............................................................................................... 6

    1-4 اهداف تحقیق................................................................................................................ 8

    1-5 فرضیه­های تحقیق........................................................................................................... 9

    1-6 ساختار پایان­نامه............................................................................................................. 9

     

              فصل دوم- ادبیات و سابقه پژوهش

    2-1 مقدمه......................................................................................................................... 11

    2-2 ادبیات تحقیق.............................................................................................................. 12

    2-2-1 کاربردهای محاسبات پوشیدنی.................................................................................. 12

    2-2-2 تحمل­پذیری خطا در محاسبات پوشیدنی..................................................................... 14

    2-3 اتکا­پذیری................................................................................................................... 16

    2-3-1 ویژگی­های اتکاپذیری یک سیستم............................................................................ 17

    2-3-2 تهدیدها.................................................................................................................. 18

    2-3-3 ابزارهای اتکاپذیری................................................................................................. 21

    2-4 رهیافت­های تحمل­پذیری خطا....................................................................................... 22

    2-5 جنبه­های مختلف تحمل­پذیری خطا در محاسبات پوشیدنی................................................. 25

    2-5-1 سخت­افزار.............................................................................................................. 26

    2-5-1-1 کشف و جداسازی سنسورهای معیوب................................................................... 27

    2-5-2 نرم­افزار.................................................................................................................. 29

    2-5-3 انرژی.................................................................................................................... 31

    2-5-4 ارتباطات................................................................................................................ 33

    2-5-5 معماری.................................................................................................................. 37

    2-6 مدیریت منبع و نحوه­ی دسترسی به آن........................................................................... 37

    2-7 self-healing.............................................................................................................. 38

    2-8 نتیجه­گیری................................................................................................................. 39

     

                 فصل سوم-  معماری پیشنهادی

    3-1 مقدمه......................................................................................................................... 41

    3-2 معماری پیشنهادی....................................................................................................... 41

    3-3 یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی.......................................................... 48

    3-3-1 Body Nodeها........................................................................................................ 48

    3-3-2 Master Nodeها..................................................................................................... 64

    3-3-2-1 Master Node فیزیکی........................................................................................ 64

    3-3-2-2 Master Node مجازی......................................................................................... 70

    3-3-2-3 شبکه­های چند Master Nodeی........................................................................... 72

    3-3-3 طراحی ارگونومی.................................................................................................... 78

    3-3-4 تحمل خطای شفاف................................................................................................. 78

    3-3-5 مدیریت خطا در معماری سه لایه­ای ارائه شده.................................................................... 79

    3-3-6 Mobile Nodeها..................................................................................................... 80

     

               فصل چهارم- جمع­بندی و نتیجه­گیری

    4-1 مقدمه......................................................................................................................... 88

    4-2 تعاریف پایه................................................................................................................ 88

    4-3 اتکاپذیری................................................................................................................... 89

    4-4 محاسبه اتکاپذیری با استفاده از بلوک دیاگرام­های قابلیت اطمینان................................... 90

    4-5 افزونگی TMR............................................................................................................ 91

    4-6 افزونگی standby........................................................................................................ 92

    4-7 ارزیابی قابلیت اطمینان گره Body Node....................................................................... 95

    4-8 ارزیابی قابلیت اطمینان گره Master Node................................................................... 99

    4-9 ارزیابی قابلیت اطمینان معماری سه لایه­ای ارائه شده..................................................... 102

     

               فصل پنجم- پیشنهادات و کارهای آتی

    5-1 نتیجه­گیری کلی........................................................................................................ 106

    5-2 پیشنهادات................................................................................................................ 107

    منابع و مآخذ.................................................................................................................... 110

     

    منبع:

     

     

    [1]        V. Bajalan, F. A. Mohammadi, and A. Fathi, "Toward a Fault Tolerant Architecture for Wearable Computing," Submited, 2013.

    [2]        M. Aleksy, M. J. Rissanen, S. Maczey, and M. Dix, "Wearable Computing in Industrial Service Applications,"Procedia Computer Science, vol. 5, pp. 394-400, 2011.

    [3]        J. F. Knight and C. Baber, "Assessing the physical loading of wearable computers,"Appl Ergon, vol. 38, pp. 237-47, Mar 2007.

    [4]        M. Satyanarayanan, "Mobile computing: the next decade,"ACM SIGMOBILE Mobile Computing and Communications Review, vol. 15, pp. 2-10, 2011.

    [5]        N. Fernando, S. W. Loke, and W. Rahayu, "Mobile cloud computing: A survey,"Future Generation Computer Systems, vol. 29, pp. 84-106, 2013.

    [6]        O. Kuyoro'Shade, I. Frank, and A. Oludele, "Cloud Computing Security Issues and Challenges,"International Journal, vol. 3, 2011.

    [7]        B. L. Sahu and R. Tiwari, "A Comprehensive Study on Cloud Computing,"International Journal of Advanced Research in Computer Science and Software Engineering ISSN, vol. 2277, 2012.

    [8]        J. M. Chaquet, E. J. Carmona, and A. Fernández-Caballero, "A survey of video datasets for human action and activity recognition,"Computer Vision and Image Understanding, vol. 117, pp. 633-659, 2013.

    [9]        Y. Nam, S. Rho, and C. Lee, "Physical activity recognition using multiple sensors embedded in a wearable device,"ACM Transactions on Embedded Computing Systems, vol. 12, pp. 1-14, 2013.

    [10]      L. Wang, T. Gu, X. Tao, and J. Lu, "A hierarchical approach to real-time activity recognition in body sensor networks,"Pervasive and Mobile Computing, vol. 8, pp. 115-130, 2012.

    [11]      L. Wang, T. Gu, X. Tao, H. Chen, and J. Lu, "Recognizing multi-user activities using wearable sensors in a smart home,"Pervasive and Mobile Computing, vol. 7, pp. 287-298, 2011.

    [12]      A. C. Daniel Roggen1, Kilian Förster 1, Gerhard Tröster 1, Paul Lukowicz2,, A. F. David Bannach2, Marc Kurz 3, Gerold Hölzl3, Hesam Sagha4,, and J. d. R. M. Hamidreza Bayati4, Ricardo Chavarriaga 4, "Activity Recognition in Opportunistic Sensor Environments,"Procedia Computer Science, 2011.

    [13]      A. Boubezoul, S. Espié, B. Larnaudie, and S. Bouaziz, "A simple fall detection algorithm for powered two wheelers,"Control Engineering Practice, vol. 21, pp. 286-297, 2013.

    [14]      M. Mubashir, L. Shao, and L. Seed, "A survey on fall detection: Principles and approaches,"Neurocomputing, vol. 100, pp. 144-152, 2013.

    [15]      M. D. L.-J. A. F. V. Juan E. Garrido-Víctor M.R. Penichet, "Falls and Fainting Detection through MovementInteraction," Management, Design, Human Factors., 2012.

    [16]      R. Paoli, F. J. Fernández-Luque, G. Doménech, F. Martínez, J. Zapata, and R. Ruiz, "A system for ubiquitous fall monitoring at home via a wireless sensor network and a wearable mote,"Expert Systems with Applications, vol. 39, pp. 5566-5575, 2012.

    [17]      M. N. Nyan, F. E. Tay, and E. Murugasu, "A wearable system for pre-impact fall detection,"J Biomech, vol. 41, pp. 3475-81, Dec 5 2008.

    [18]      J. H. Bergmann, V. Chandaria, and A. McGregor, "Wearable and implantable sensors: the patient's perspective,"Sensors (Basel), vol. 12, pp. 16695-709, 2012.

    [19]      M. Vidal, J. Turner, A. Bulling, and H. Gellersen, "Wearable eye tracking for mental health monitoring,"Computer Communications, vol. 35, pp. 1306-1311, 2012.

    [20]      S. J.-T. Pederson, "A Wearable Kids’ Health Monitoring System onSmartphone,"Pervasive healthcare; Ubiquitous Computing; Wearablecomputing; Mobile computing; Health monitoring system., 2012.

    [21]      Y. Meng and H.-C. Kim, "Wearable Systems and Applications for Healthcare," pp. 325-330, 2011.

    [22]      E. Sardini and M. Serpelloni, "Instrumented wearable belt for wireless health monitoring,"Procedia Engineering, vol. 5, pp. 580-583, 2010.

    [23]      J. Rodriguez-Molina, J. F. Martinez, P. Castillejo, and L. Lopez, "Combining wireless sensor networks and semantic middleware for an Internet of Things-based sportsman/woman monitoring application,"Sensors (Basel), vol. 13, pp. 1787-835, 2013.

    [24]      M. Bächlin and G. Tröster, "Swimming performance and technique evaluation with wearable acceleration sensors,"Pervasive and Mobile Computing, vol. 8, pp. 68-81, 2012.

    [25]      S. Coyle, D. Morris, K.-T. Lau, D. Diamond, and N. Moyna, "Textile-Based Wearable Sensors for Assisting Sports Performance," presented at the Proceedings of the 2009 Sixth International Workshop on Wearable and Implantable Body Sensor Networks, 2009.

    [26]      T. Fukatsu and T. Nanseki, "Monitoring system for farming operations with wearable devices utilized sensor networks,"Sensors, vol. 9, pp. 6171-6184, 2009.

    [27]      M. J. Zieniewicz, D. C. Johnson, D. C. Wong, and J. D. Flatt, "The Evolution of Army Wearable Computers,"IEEE Pervasive Computing, vol. 1, pp. 30-40, 2002.

    [28]      A. D. Cheok and F. S. Wan, "Game-City: A Ubiquitous Large Area Multi-Interface Mixed Reality Game Space for Wearable Computers," presented at the Proceedings of the 6th IEEE International Symposium on Wearable Computers, 2002.

    [29]      A. Bondavalli, F. Brancati, A. Ceccarelli, and L. Falai, "Providing Safety-Critical and Real-Time Services for Mobile Devices in Uncertain Environment," in Self-Organization in Embedded Real-Time Systems, M. T. Higuera-Toledano, U. Brinkschulte, and A. Rettberg, Eds., ed: Springer New York, 2013, pp. 25-53.

    [30]      S. Chernbumroong, S. Cang, A. Atkins, and H. Yu, "Elderly activities recognition and classification for applications in assisted living,"Expert Systems with Applications, vol. 40, pp. 1662-1674, 2013.

    [31]      O. Banos, M. Damas, H. Pomares, A. Prieto, and I. Rojas, "Daily living activity recognition based on statistical feature quality group selection,"Expert Systems with Applications, vol. 39, pp. 8013-8021, 2012.

    [32]      C. Doukas, T. Petsatodis, C. Boukis, and I. Maglogiannis, "Automated sleep breath disorders detection utilizing patient sound analysis,"Biomedical Signal Processing and Control, vol. 7, pp. 256-264, 2012.

    [33]      M. Kranz, A. Möller, N. Hammerla, S. Diewald, T. Plötz, P. Olivier, et al., "The mobile fitness coach: Towards individualized skill assessment using personalized mobile devices,"Pervasive and Mobile Computing, vol. 9, pp. 203-215, 2013.

    [34]      G. Zhu, C. Xu, Q. Huang, W. Gao, and L. Xing, "Player action recognition in broadcast tennis video with applications to semantic analysis of sports game," presented at the Proceedings of the 14th annual ACM international conference on Multimedia, Santa Barbara, CA, USA, 2006.

    [35]      J. Hoey, C. Boutilier, P. Poupart, P. Olivier, A. Monk, and A. Mihailidis, "People, sensors, decisions,"ACM Transactions on Interactive Intelligent Systems, vol. 2, pp. 1-36, 2012.

    [36]      P. Augustyniak, "Wearable wireless heart rate monitor for continuous long-term variability studies,"J Electrocardiol, vol. 44, pp. 195-200, Mar-Apr 2011.

    [37]      A. Pantelopoulos and N. G. Bourbakis, "A Survey onWearable Sensor-Based Systems for Health Monitoring and Prognosis,"IEEE TRANSACTIONS ON SYSTEMS, MAN, AND CYBERNETICs, vol. 40, 2010.

    [38]      P. B. Gastin, O. McLean, M. Spittle, and R. V. Breed, "Quantification of tackling demands in professional Australian football using integrated wearable athlete tracking technology,"J Sci Med Sport, Feb 20 2013.

    [39]      V. L. Hassan Ghasemzadeh, Eric Guenterberg, Roozbeh Jafari, "Sport Training Using Body Sensor Networks: A StatisticalApproach to Measure Wrist Rotation for Golf Swing,"Electrical Engineering and Computer Science, 2009.

    [40]      F. Buttussi and L. Chittaro, "MOPET: a context-aware and user-adaptive wearable system for fitness training,"Artif Intell Med, vol. 42, pp. 153-63, Feb 2008.

    [41]      A. Parbhu, "Wearable Computing Challenges."

    [42]      S. Von Itzstein and R. T. Smith, "Future Challenges to Actuate Wearable Computers."

    [43]      R. Seljak and M. Zaletel, "Measurement of data quality in the case of short term statistics," in European Conference on Quality and Methodology in Official Statistics (Q2004), Mainz, Germany, 2004, pp. 24-26.

    [44]      J. Arlat, Y. Crouzet, Y. Deswarte, J. C. Laprie, D. Powell, P. David, et al., "Fault tolerant computing,"Wiley Encyclopedia of Electrical and Electronics Engineering, 1999.

    [45]      A. Avizienis, "Toward systematic design of fault-tolerant systems,"Computer, vol. 30, pp. 51-58, 1997.

    [46]      K. Nørvåg, "An Introduction to Fault-Tolerant Systems," 2000.

    [47]      A. Khani, "Fault Tolerance Modeling Using Aspect-Oriented Programming," Shahid Beheshti University, 2011.

    [48]      A. Mahapatro and P. M. Khilar, "Fault Diagnosis in Body Sensor Networks,"International Journal of Computer Information Systems and Industrial Management Applications, vol. 5, 2012.

    [49]      P. Latchoumy and P. S. A. Khader, "Survey on fault tolerance in grid computing,"International Journal of Computer Science & Engineering Survey (IJCSES) Vol, vol. 2, 2011.

    [50]      D. Cheng, H. Song, and A. Messer, "Reliability, Diagnosis – Challenges to Pervasive Computing."

    [51]      M. S. M. H. Abadi, "helping, an approach for creating fault tolerance in wide systems," Tehran University, 2003.

    [52]      B. Courtois and B. Kaminska, "5B: emerging technologies-reliable and fault-tolerant wireless sensor networks," in VLSI Test Symposium, 2005. Proceedings. 23rd IEEE, 2005, p. 173.

    [53]      M. Lanthaler, "Self-Healing Wireless Sensor Network," in Seminar on Self-Healing Systems, Department of Computer Science, University of Helsinki, Spring, 2007.

    [54]      J. Park, J. Jung, S. Piao, and E. Lee, "Self-healing mechanism for reliable computing,"Self, vol. 3, 2008.

    [55]      H. Ghasemzadeh, N. Jain, M. Sgroi, and R. Jafari, "Communication Minimization for In-Network Processing in Body Sensor Networks: A Buffer Assignment Technique."

    [56]      T. Bourdenas and M. Sloman, "Towards Self-Healing in Wireless Sensor Networks," in Wearable and Implantable Body Sensor Networks, 2009. BSN 2009. Sixth International Workshop on, 2009, pp. 15-20.

    [57]      B. U. Kim, Y. Al-Nashif, S. Fayssal, S. Hariri, and M. Yousif, "Anomaly-based fault detection in pervasive computing system," presented at the Proceedings of the 5th international conference on Pervasive services, Sorrento, Italy, 2008.

    [58]      D.-J. Kim and B. Prabhakaran, "Motion fault detection and isolation in Body Sensor Networks,"Pervasive and Mobile Computing, vol. 7, pp. 727-745, 12// 2011.

    [59]      n. D.D. Geeta a and N. N. b. , Rajashekhar C. Biradar, "Fault tolerance in wireless sensor network using hand-off and dynamic power adjustment approach,"Network and Computer Applications, 2013.

    [60]      R. Sharifi and R. Langari, "Sensor fault diagnosis with a probabilistic decision process,"Mechanical Systems and Signal Processing, vol. 34, pp. 146-155, 2013.

    [61]      Z. Le, E. Becker, D. G. Konstantinides, C. Ding, and F. Makedon, "Modeling reliability for wireless sensor node coverage in assistive testbeds," presented at the Proceedings of the 3rd International Conference on PErvasive Technologies Related to Assistive Environments, Samos, Greece, 2010.

    [62]      M. Elhadef, A. Boukerche, and H. Elkadiki, "A distributed fault identification protocol for wireless and mobile ad hoc networks,"Journal of Parallel and Distributed Computing, vol. 68, pp. 321-335, 3// 2008.

    [63]      R. Morello and C. Capua, "A Measurement System Design Technique for Improving Performances and Reliability of Smart and Fault-Tolerant Biomedical Systems," in Wearable and Autonomous Biomedical Devices and Systems for Smart Environment. vol. 75, A. Lay-Ekuakille and S. Mukhopadhyay, Eds., ed: Springer Berlin Heidelberg, 2010, pp. 207-217.

    [64]      H. Sagha, J. e. d. R. Mill´an, and R. Chavarriaga, "Detecting and rectifying anomalies in body sensor networks."

    [65]      C. Haibin, P. Chao, and Z. Yue, "A Novel Framework of Self-Adaptive Fault-Tolerant for Pervasive Computing," in Innovative Mobile and Internet Services in Ubiquitous Computing (IMIS), 2012 Sixth International Conference on, 2012, pp. 286-291.

    [66]      C. Haibin, P. Chao, J. Linhua, and Z. Yue, "A Novel Self-Adaptive Fault-Tolerant Mechanism and Its Application for a Dynamic Pervasive Computing Environment," in Object/Component/Service-Oriented Real-Time Distributed Computing Workshops (ISORCW), 2012 15th IEEE International Symposium on, 2012, pp. 48-52.

    [67]      Y. Yang, D. Shi, P. Zou, and X. Rao, "Adaptive Fault-Tolerance by Exposing Service Request Process as First-Class Object in Pervasive Computing," in Future Information Technology (FutureTech), 2010 5th International Conference on, 2010, pp. 1-5.

    [68]      X. Wenshuan, X. Yunwei, and L. Guizhang, "A Lightweight, Fault-Tolerant, Load Balancing Service Discovery and Invocation Algorithm for Pervasive Computing Environment," in Innovative Computing Information and Control, 2008. ICICIC '08. 3rd International Conference on, 2008, pp. 86-86.

    [69]      S. I. Ahamed and M. Sharmin, "A trust-based secure service discovery (TSSD) model for pervasive computing,"Computer Communications, vol. 31, pp. 4281-4293, 12/18/ 2008.

    [70]      M. Sharmin, S. Ahmed, and S. I. Ahamed, "SAFE-RD (secure, adaptive, fault tolerant, and efficient resource discovery) in pervasive computing environments," in Information Technology: Coding and Computing, 2005. ITCC 2005. International Conference on, 2005, pp. 271-276 Vol. 2.

    [71]      R. Williams, J. Srikant, E. Stern, and Y. A. Lussier, "Cascading policies provide fault tolerance for pervasive clinical communications," in Pervasive Computing and Communications Workshops, 2005. PerCom 2005 Workshops. Third IEEE International Conference on, 2005, pp. 209-212.

    [72]      Y. Peng, Q. Song, Y. Yu, and F. Wang, "Fault-tolerant routing mechanism based on network coding in wireless mesh networks,"Journal of Network and Computer Applications, vol. in press, 2013.

    [73]      W. Yu and H. Wu, "Replication-based efficient data delivery scheme (red) for delay/fault-tolerant mobile sensor network (DFT-MSN)," in Pervasive Computing and Communications Workshops, 2006. PerCom Workshops 2006. Fourth Annual IEEE International Conference on, 2006, pp. 5 pp.-489.

    [74]      L. Feng, W. Yu, and H. Wu, "Testbed implementation of delay/fault-tolerant mobile sensor network (DFT-MSN)," in Pervasive Computing and Communications Workshops, 2006. PerCom Workshops 2006. Fourth Annual IEEE International Conference on, 2006, pp. 6 pp.-327.

    [75]      W. Yu and H. Wu, "Delay/Fault-Tolerant Mobile Sensor Network (DFT-MSN): A New Paradigm for Pervasive Information Gathering,"Mobile Computing, IEEE Transactions on, vol. 6, pp. 1021-1034, 2007.

    [76]      G. Brettlecker and H. Schuldt, "Reliable distributed data stream management in mobile environments,"Information Systems, vol. 36, pp. 618-643, 5// 2011.

    [77]      C. Seo, S. Malek, G. Edwards, D. Popescu, N. Medvidovic, B. Petrus, et al., "Exploring the Role of Software Architecture in Dynamic and Fault Tolerant Pervasive Systems," presented at the Proceedings of the 1st International Workshop on Software Engineering for Pervasive Computing Applications, Systems, and Environments, 2007.

    [78]      W. Wu, J. Cao, and J. Yang, "A fault tolerant mutual exclusion algorithm for mobile ad hoc networks,"Pervasive and Mobile Computing, vol. 4, pp. 139-160, 2008.

    [79]      G. E. Arrobo and R. D. Gitlin, "New Approaches to Reliable Wireless Body Area Networks," 2011.

    [80]      E. Ko, "An Adaptive Fault Tolerance System for Ubiquitous Computing Environments: AFTS," in Computational Science and Its Applications - ICCSA 2006. vol. 3983, M. Gavrilova, O. Gervasi, V. Kumar, C. J. K. Tan, D. Taniar, A. Laganá, et al., Eds., ed: Springer Berlin Heidelberg, 2006, pp. 475-482.

    [81]      G. Wu, J. Ren, F. Xia, and Z. Xu, "An adaptive fault-tolerant communication scheme for body sensor networks," Sensors (Basel), vol. 10, pp. 9590-608, 2010.

    [82]    A. Fragopoulos, J. Gialelis, and D. Serpanos, "Security Framework for Pervasive Healthcare Architectures Utilizing MPEG-21 IPMP Components,"Int J Telemed Appl, vol. 2009, p. 461560, 2009.

    [83]    O. Aziz, L. Atallah, B. Lo, M. ElHelw, L. Wang, G. Z. Yang, et al., "A Pervasive Body Sensor Network for Measuring Postoperative Recovery at Home,"Surgical Innovation, vol. 14, pp. 83-90, 2007.

    [84]    A. Milenković, C. Otto, and E. Jovanov, "Wireless sensor networks for personal health monitoring: Issues and an implementation,"Computer Communications, vol. 29, pp. 2521-2533, 2006.

    [85]      E. DUBROVA, "FAULT TOLERANT DESIGN: AN INTRODUCTION," 2007.

     

     


موضوع پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, نمونه پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, جستجوی پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, فایل Word پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, دانلود پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, فایل PDF پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, تحقیق در مورد پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, مقاله در مورد پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, پروژه در مورد پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, پروپوزال در مورد پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, تز دکترا در مورد پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, پروژه درباره پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی, رساله دکترا در مورد پایان نامه یک چارچوب تحمل خطا برای محاسبات پوشیدنی در حوزه محاسبات فراگیر مراقبت های پزشکی

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی فناوری اطلاعات گرایش مدیریت سیستم ­های اطلاعاتی چکیده محاسبات ابری به عنوان یک مدل محاسباتی جدید است که در آن نرم­افزار، سخت­افزار، زیرساخت، بستر، داده و دیگر منابع به صورت مجازی و به عنوان سرویس، بر حسب تقاضا و از طریق اینترنت توسط فراهم­کنندگان ابر در اختیار کاربران ابر قرار می­گیرند. این مدل مبتنی بر پرداخت در ازای استفاده می­باشد، یعنی کاربران ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر گرایش: نرم افزار چکیده: پردازش ابری و محیط ابر و پایگاه داده­ های ابری محل ذخیره­ سازی اطلاعات روی وب می­باشد و برای بالا بردن امنیت در آن ها باید بهترین راه حل را استفاده کرد. مساله ما در اینجا طبقه­بندی داده­های محرمانه و فوق­محرمانه و سپس رمزگذاری آن ها برای ذخیره در ابر می­باشد برای این کار سرعت و دقت بسیار مهم می­باشد. در این ...

پايان نامه دوره کارشناسي ارشد در رشته علوم اقتصادي بهمن 1393 چکيده پيش­بيني از ابزارها و راهکارهاي مؤثر به منظور برنامه­ريزي و تدوين روش­هاي مالي است. دقت پيش­بيني از مهم­

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر چکیده: در سال های اخیر با توجه به رشد روز افزون درخواستها و پیوستن مشتریان جدید به دنیای محاسبات، سیستم های محاسباتی نیز باید تغییر کنند و قدرتمندتر وانعطاف پذیرتر از قبل عمل نمایند. در این میان محاسبات ابری به عنوان مدلی فراتر از یک سیستم ارائه شد که در حال حاضر توانایی پاسخگویی به اکثر درخواست ها و نیازمندی ها را دارد. راه حل های ...

دریافت درجه‌ی کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق گرایش الکترونیک چکیده مکانیزه کردن ادوات، یکی از مهم ترین و گسترده‌ترین زمینه‌هایی است که در فرآیندهای تولید استفاده می‌شود. با توجه به پیچیدگی و عدم اطمینان از فرآیندهای ماشین‌کاری، اخیراً تکنیک‌های محاسبات نرم[1] مبتنی بر مدل‌های فیزیکی برای پیش‌بینی عملکرد ماشینکاری فرآیندها و بهینه سازی آنها به روش‌های متداول ترجیح داده شده‌اند. ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار چکیده : با پیشرفت سخت‌ افزارهای و سپس سیستم عامل‌ ها و در دنباله آن نرم‌افزارهای ، درخواست سرویس‌های بیشتر و سرعت و قدرت بالاتر هم افزایش یافت و این وضعیت به‌جایی رسیده که کاربران بدون سخت‌افزار مناسب نمی‌توانند نرم‌افزار دلخواه خود را اجرا نمایند . با تولید و ایجاد نسخه‌های بالاتر و نرم‌افزارهای ...

پايان نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد رشته صنايع – مديريت سيستم و بهره وري زمستان 1392 چکيده بيمه عمر را مي‌توان يکي از هوشمندانه ترين ابداعات بشر در راستاي تامين امنيت و آرامش

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته کامپیوتر (M.Sc) گرایش نرم افزار چکیده باتوجه به آینده محاسبات ابری و گسترش کاربردهای آن و مزایای موجود در این تکنولوژی، همواره چالش­هایی نیز برای کاربران وجود دارد که یکی از مهمترین و بحث برانگیزترین این چالش­ها حفظ حریم خصوصی می باشد. با توجه به ذخیره­سازی داده­های خصوصی کاربران و داده­های تجاری شرکت­ها در محاسبات ابری، حفظ حریم ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته­­ی مهندسی کامپیوتر (نرم‌افزار چکیده شبکه ­های تورین محاسباتی (گرید) زمینه‌ای را فراهم آورده است که بتوان از منابع ناهمگن در نقاط مختلف جغرافیایی برای حل مسائل پیچیده علمی، مهندسی و تجارت استفاده کرد. عملیات زمانبندی نقش کلیدی در عملکرد گرید ایفا می­کند. بدلیل پویایی منابع و تخمین نادقیق زمان اجرایی و ... عملیات زمانبندی باید مکانیسم هایی را برای ...

سمینار برای دریافت درجه‌ی کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق گرایش الکترونیک چکیده مکانیزه کردن ادوات، یکی از مهم ترین و گسترده‌ترین زمینه‌هایی است که در فرآیندهای تولید استفاده می‌شود. با توجه به پیچیدگی و عدم اطمینان از فرآیندهای ماشین‌کاری، اخیراً تکنیک‌های محاسبات نرم[1] مبتنی بر مدل‌های فیزیکی برای پیش‌بینی عملکرد ماشینکاری فرآیندها و بهینه سازی آنها به روش‌های متداول ترجیح ...

ثبت سفارش