پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا

word 723 KB 31036 73
1392 کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر
قیمت قبل:۶۳,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۹۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته­­ی

    مهندسی کامپیوتر (نرم‌افزار

    چکیده

    شبکه ­های تورین محاسباتی (گرید) زمینه‌ای را فراهم آورده است که بتوان از منابع ناهمگن در نقاط مختلف جغرافیایی برای حل مسائل پیچیده علمی، مهندسی و تجارت استفاده کرد. عملیات زمانبندی نقش کلیدی در عملکرد گرید ایفا می­کند. بدلیل پویایی منابع و تخمین نادقیق زمان اجرایی و ... عملیات زمانبندی باید مکانیسم هایی را برای پشتیبانی از تحمل خطا، افزایش بهره وری از منابع و کاهش زمان اتمام کارها استفاده کند، که به آن زمانبندی مجدد گویند. در این پایان نامه دو الگوریتم زمانبندی کارهای مستقل و یک الگوریتم زمانبندی جریان کارها با در نظر گرفتن پویایی محیط ارائه شده که اهداف آنها کاهش زمان اجرا، افزایش بهره­وری از منابع، ایجاد توازن بار و پشتیبانی از تحمل خطا می باشد.

     

    کلید واژه: گرید محاسباتی، زمانبندی، زمانبندی مجدد، جریان کار.

    فصل اول

    مقدمه

    1-1 مقدمه

    اصطلاح "گرید" در اواسط دهه 1990 مطرح شده و زیر ساخت محاسبات گرید (محاسبات شبکه) در زمینه علم و مهندسی پیشرفته پیشنهاد شد [1].  ایده اصلی محیط گرید به اشتراک گذاری منابع محاسباتی است. امروزه، اکثر مردم بیشتر از حد نیاز، قدرت محاسباتی بر روی سیستم­های کامپیوتری خود دارند. از این رو کشف منابع محاسباتی توزیع شده در سطح جغرافیایی و استفاده از آنها برای حل برنامه­های کاربردی که قدرت محاسباتی بالایی نیاز دارند و باید در مدت زمان معین با هزینه مشخص اجرا شوند، ترویج پیدا کرد. چنین زیر ساخت هایی گرید محاسباتی نامیده می شود، و منجر به محبوبیت حوزه­ای به نام محاسبات گرید شده است [1].

    از اتصال منابع محاسباتی مانند رایانه ­های شخصی، ایستگاه­های کاری، خوشه­ها، سرویس دهنده­ها، ابررایانه­ها و ...، توزیع شده در مناطق مختلف جغرافیایی شبکه­های تورین محاسباتی (گرید) پدید آمده است که به عنوان یک سکوی محاسبات برای حل مسائل مقیاس بزرگ در دانشگاه، پژوهش و صنعت مورد استفاده قرار می­گیرد[2].

    یکی از عملیات اصلی تضمین کننده­ی کارایی در شبکه­ های تورین محاسباتی، تخصیص منابع به کارها می­باشد. عملیات تخصیص منابع باید مکانیسم­هایی را برای پشتیبانی از تحمل خطا، اطمینان از اجرای حتمی کارها، افزایش بهره­وری از منابع و کاهش زمان اتمام کارها ارائه دهد. زمانبندی در محیط گرید، با توجه به توزیع جغرافیایی منابع و کاربران، نوسانات منابع، الزامات کیفیت سرویس از برنامه­های کاربردی و محدودیت­های اعمال شده توسط صاحبان منابع، جزء مسائل NP-complete می باشد[3].

    در زمانبندی وظایف مستقل، هدف افزایش عملکرد کل سیستم و در زمانبندی وظایف با وابستگی، هدف کاهش زمان اجرا کارها، بدون نقض محدودیت اولویت آن­ها می­باشد. با کم کردن زمان اجرا کارها، باعث افزایش بهره­وری از منابع شده، در نتیجه بهبود در عملکرد کل سیستم را خواهیم داشت.

    در دهه گذشته زمانبندی کارها (وظایف با وابستگی و مستقل) درون محیط گرید توجه بسیاری از محققین را به خود جلب کرده است. به دلیل پویایی محیط گرید، عملیات زمانبندی باید مرتبا با بررسی کردن حالت جاری سیستم، اقدام به بروزرسانی زمانبند خود نماید. عملیات بروزرسانی با رخداد رویدادی در گرید به دلیل تخمین نادقیق زمان اجرایی، اضافه یا حذف شدن منابع، رخ می دهد. در واقع هدف اصلی از اعمال زمانبندی مجدد افزایش بهره وری از منابع، اجرای قطعی و کاهش زمان اتمام کارها می باشد به این صورت که در ابتدا براساس وضعیت جاری منابع و کارها زمانبندی صورت می پذیرد و در صورت رخداد رویدادهای فوق زمانبندی مجدد براساس منابع موجود و وضعیت کارهای باقی مانده صورت می پذیرد.

     

    1-2 ضرورت اجرا

    پژوهش­های زیادی بر روی رابطه­ی بین تخمین­هایی که توسط کاربر به سیستم مدیریت منبع می­دهد و زمان واقعی اجرای کارها صورت گرفته است و نشان داده شده که تخمین­هایی که توسط کاربر فراهم می­شوند در اغلب موارد از دقت کافی برخوردار نیستند. دلیل این موضوع را می­توان چنین دانست که در سیستم­های مدیریت منابع محلی، هنگامی که زمان اجرای تخمین زده شده کار به پایان برسد، کار خاتمه می­یابد (فسخ می­شود)، بنابراین کاربران اصولا زمان اجرای کار را بیش از حد واقعی تخمین می زنند تا از اتمام کامل کار مطمئن باشند. در پژوهش­های مختلفی تأثیر تخمین­های کاربر بر روی کارائی سیستم ارزیابی شده است و نتایج حاکی از آن است که تخمین­های غیرصحیح کاربر باعث کاهش کارائی سیستم می­شود. علاوه بر این در مقاله [4] که در سال 2009 ارائه شد، نویسندگان نشان دادند که سیستم­های مدیریت منابع محلی توانایی کنار آمدن و کنترل حجم زیادی از واگذاریها  را ندارند. در مقاله]5[ که در سال 2009 ارائه شد تاثیر تغییر پذیری مجموعه کاری­ها بر روی سیستم مدیریت منابع محلی مورد بررسی قرار گرفت و نتایج نشان داد که این تغییر پذیری باعث تصمیمات زمانبندی بدتر می شود. زمانبندی مجدد سه هدف اساسی را دنبال می­کند: افزایش کارایی زمانبند، کاهش زمان اجرایی و ارائه تحمل خطا.

    زمانبندی در محیط گرید بدلیل پویایی از دو مرحله تشکیل می­شود در مرحله اول زمانبند براساس حالت جاری منابع، و زمان اجرایی تخمینی یک نگاشت از کارها روی منابع را بوجود می­آورد. در مرحله دوم با رخداد یک رویداد، زمانبند، زمانبندی مجددی را  براساس کارها، منابع و وابستگی های موجود بین کارها، صورت می­دهد و نگاشت جدیدی را تولید می کند.

     

    1-3 هدف از اجرای پایان نامه

    با توجه به اینکه منابع گرید غیر اختصاصی بوده و تخمین­های نادقیق ارائه شده توسط کاربران در عملکرد گرید تاثیر بسزایی دارد زیرا کارهایی که بین آنها وابستگی داده وجود دارد (داده تولید شده توسط این کار، نیاز کار دیگری جهت شروع می­باشد) و اگر در اینجا نتوانیم اجرای قطعی کار را تضمین کنیم (بدلیل خرابی منبع) اجرای کارهای پیشرو نیز امکان پذیر نمی­باشد همچنین این تخمین­های نادقیق نیز باعث کاهش کارایی گرید می­گردد به همین دلیل نیاز به نظارت بر وضعیت منابع و کارها  و اعمال نگاشت جدید (زمانبندی مجدد) با رخداد رویدادی در گرید (تغییری در وضعیت منابع و یا زمان اجرایی کار) می­باشد.

    اهداف زمانبند و زمانبند مجدد گرید افزایش بهره­وری از منابع، کاهش زمان اتمام آخرین کار، افزایش کارایی، قطعیت در اجرای کارها و ایجاد توازن بار می­باشد در این پایان نامه نیز سعی در ارائه یک الگوریتم زمانبند مناسب  با توجه به همین اهداف داریم.

     

    1-4 مراحل انجام پایان نامه

    برای انجام پایان نامه در ابتدا مفاهیم گرید و مکانیزم زمانبندی و زمانبندی مجدد (تخصیص مجدد) موجود در محیط گرید بررسی شدند و بعد از ارزیابی روش­های موجود، روشی که بهتر بوده است انتخاب و بهبود داده شده است.

     

    1-5 ساختار پایان نامه

    در فصل دوم مفاهیم اولیه زمانبندی و گذری بر تحقیقات پیشین را مورد بررسی قرار داده و در فصل سوم الگوریتم­های پیشنهادی در ارائه شده است و در فصل چهارم نتایج حاصل از ارزیابی و مقایسه الگوریتم­ پیشنهادی آورده شده است.

     

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است )

     

    فصل دوم

    2-        مفاهیم اولیه زمانبندی و مروری بر کارهای گذشته

     

     

    2-1  مقدمه

    در این فصل ابتدا مفاهیم و محدودیت­هایی که در گرید وجود دارد را شرح می­دهیم. سپس زمانبندی و انواع آن را بررسی می­کنیم. در آخر مروری بر کارهای گذشته داریم.

    شبکه­های تورین محاسباتی (گرید)، یک فن آوری جدید است که با استفاده از زیرساخت­های ارتباطی و شبکه­های کامپیوتری و نیز با اتصال منابع محاسباتی ناهمگون در فواصل جغرافیایی مختلف، امکان دسترسی به انواع مختلف منابع را از راه دور میدهد[6]. امروزه میتوان با استفاده از این فن آوری، برنامه­های کاربردی بسیار پیچیده و بزرگ را که به توان پردازشی بسیار بالا و به حجم عظیمی از داده­های ورودی نیاز دارند در شبکه­های گرید اجرا کرد.

    شبکه­های محاسباتی گرید از لحاظ کاربرد، دارای تقسیم بندی­های متفاوتی می­باشند و عبارتند از: گرید اطلاعاتی، گرید محاسباتی و . . . که در هر کدام  هدف و نحوه­ی اختصاص منابع به کاربران متفاوت می­باشد.

    یکی از چالش ­های اصلی در گرید های محاسباتی نگاشت کارهای درخواستی کاربر به

    منابع با توجه به سیاست­های زمانبندی می­باشد. زمانبندی، عمل واگذاری برنامه­های کاربردی به منابع محاسباتی به نحوی که نیازمندی­های برنامه­های کاربردی مانند: تعداد پردازنده، زمان اجرا و ... تامین گردد.

    مسئله زمانبندی جزء مسائلNp-complete  می باشد[3] و بیشتر الگوریتم­های ارائه شده اکتشافی می­باشد.

    یک زمانبند گرید پیوسته کارهای ورودی جدید را دریافت می­کند، منابع موجود در دسترس را بررسی می­کند و منبع مناسب را با توجه به معیارهایی انتخاب می­کند. مفاهیم و محدودیت­هایی که در این راستا وجود دارند در ادامه توضیح داده می­شوند.

    کار : یک برنامه کاربردی است که نیاز به قابلیت­های پردازشی متفاوت (مانند تعداد پردازنده، حافظه، زمان لازم و ....) و محدودیت­های متفاوت داشته  باشد. که معمولاً با توضیحات بخصوص کار نشان داده می­شود.

    منبع : منبع یک مولفه محاسباتی است (یک ابزار یا یک سرویس محاسباتی) که کارها در آن زمانبندی، تخصیص و پردازش می­شوند. منابع ویژگی­های بخصوص مانند حافظه، نرم افزار و غیره دارند. پارامترهای مختلفی در مورد منابع مطرح می­شود مانند سرعت پردازش و بارکاری  که در طی زمان تغییر می­کند. علاوه بر آن از آنجایی که منابع می­توانند به محیط های مدیریتی مختلف تعلق داشته باشند، سیاست­های مختلفی روی آنها برای دسترسی و استفاده اعمال می­گردند.

    دلال منبع : یک برنامه نرم افزاری است که از میان­افزارها و سرویس­ها استفاده می­کند تا مدیریت منابع، زمانبندی کارها و کنترل را انجام دهد. دلال منبع بین تولید کننده و مصرف کننده قرار می­گیرد[7].

    سیستم مدیریت منابع : یک برنامه نرم افزاری است که مجموعه­ای از منابع را مدیریت می‌کند به طوری که کارایی سیستم را بهینه کند[8].

    تعریف زمانبندی :  نگاشتی از  کارها  به  منابع  می ­باشد.  یک مساله ­ی زمانبندی با

    مجموعه­ای از منابع، مجموعه­ای از کارها، ملاکی برای بهینه بودن، مشخصات محیط و محدودیت­های دیگر تعریف می­شود.

    سطوح مختلفی برای زمانبندها وجود دارند که عبارتند از زمانبند گرید، زمانبند خوشه و زمانبند محلی. در ادامه توضیح مختصری در مورد آن­ها آورده شده است.

    زمانبندی گرید : یک زمانبند پیشرفته است که با توجه به پویا بودن محیط گرید، هدف آن نگاشت کار به منابع در محیط گرید با اهداف خاص می­باشد.

    زمانبندی در گرید را می­توان بر مبنای معیارهای مختلفی نظیر کارآیی یا مقیاس پذیری در ساختارهای مختلفی سازمان­دهی کرد. براساس یک  تقسیم­بندی کلی سه مدل زمانبندی متمرکز، سلسه مراتبی و توزیع شده وجود دارد[9]:

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است )

    ساختار متمرکز

    در مدل متمرکز (شکل 2-1) تمام ماشین های موازی توسط یک زمانبند مرکزی زمانبندی می شوند. اطلاعات وضعیت سیستم های موجود باید توسط زمانبند جمع آوری شود. این مدل با افزایش اندازه گرید محاسباتی مقیاس پذیر نیست و ممکن است منشا تنگنا در بعضی از موارد شود (اگر خطاهای شبکه باعث جدایی زمانبند از منابع شود، دسترسی و عملکرد سیستم تحت تاثیر قرار می گیرد) از مزایای این روش زمانبندی کارایی زیاد آن است، زیرا زمانبند مرکزی تمام اطلاعات منابع موجود را دارد.

    در این سناریو کارها به زمانبند مرکزی ارسال می­شوند و کارهایی که نمی­توانند به سرعت انجام شوند، بعد از واگذاری در صف کار مرکزی ذخیره می­شوند. 

    این نمونه زمانبندی برای زیر ساخت­های گرید سازمانی مناسب می­باشد. گرید سازمانی امکان به اشتراک گذاری منابع گوناگون را  به منظور بهبود همکاری داخلی و دستیابی به بازدهی بهتر از سرمایه های فناوری اطلاعات، مهیا می­سازد. در نتیجه با استفاده از فناوری گرید بهره برداری از منابع موجود در یک شرکت بهتر می­شود و سربار اداری کاهش می­یابد.

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است )

    در مدل سلسله مراتبی (شکل 2-2) همه کارها به یک زمانبند مرکزی واگذار می­شود، در حالی که هر ماشین از یک زمانبند مجزا برای زمانبندی استفاده می­کند.

    اگر چه این ساختار مشخصات زمانبندی متمرکز و غیر متمرکز را نشان می­دهد، از آنجاییکه یک زمانبند مرکزی وجود دارد که کارها به آن واگذار می­شوند، به عنوان یک سیستم متمرکز در نظر گرفته می­شود.

    مزیت اصلی این نوع ساختار استفاده از سیاست­های متفاوت برای زمانبندی سطوح مختلف است. این نوع ساختار برای گرید عمومی مناسب می­باشد. سازمان­ها گرید را به عنوان راهی اصلی برای اداره کردن تغییرات نیاز های خدماتی در یک سازمان یافته­اند. آنها برای رسیدن به بازدهی بهتر از سرمایه های فناوری اطلاعات خود و فراهم کردن منابع خارجی برای برآورده کردن درخواست­های سطح بالا، مایل به به اشتراک گذاری منابع خانگی شده­اند.

     

    2-3   ساختار غیر متمرکز و یا توزیعی

    در سیستم های توزیع شده، زمانبندهای توزیع شده (شکل 2-3)  با یکدیگر در ارتباط هستند و کارها را به سیستم های راه دور ارسال می­کنند. هیچ نمونه مرکزی وجود ندارد، بنابراین اطلاعات مربوط به وضعیت تمام سیستم­ها در یک نقطه جمع نمی­شود. از این رو گلوگاه ارتباطی زمانبندی متمرکز در این ساختار وجود ندارد و باعث مقیاس پذیری می­شود. علاوه براین شکست یکی از اجزا روی کل سیستم تاثیر نمی­گذارد و خاصیت تحمل شکست[1]و قابلیت اعتماد[2]را ایجاد می­کند. کمبود زمانبندی سراسری گاهی باعث زمانبندی­های نیمه بهینه می­شود. با این حال سیاست­های زمانبندی متفاوتی را می توان در  ایستگاه­های محلی استفاده کرد. در ادامه دو نوع معماری توزیع شده، ارتباط مستقیم و ارتباط از طریق یک استخر کار مرکزی توضیح داده می­شود.

     

    شکل‏2‑2 معماری زمانبندی سلسله مراتبی [10]

    (الف)

    (ب)

    شکل ‏2‑3 معماری زمانبندی غیرمتمرکز[10].

    نمونه ای از محیط های محاسباتی ناهمگن محیط گرید می­باشد. در این فصل فرایند زمانبندی و انواع سطوح زمانبندی در گرید شرح داده می شود.

     

    2-4     فرایند زمانبندی گرید و اجزای آن

    فرایند زمانبندی از سه بخش تشکیل شده است: کشف و پالایش کردن منابع، انتخاب منبع و زمانبندی بر اساس هدف های خاص و واگذاری کار[11]. شکل ‏2‑4 مدلی از سیستم های زمانبندی گرید را نشان می دهد.

    Investigating rescheduling strategies in grid computing and proposing an efficient Algorithm

    Abstract

     

     

    Grid computing provides an environment to share geographically distributed heterogeneous computer resources for solving complex engineering, business and scientific problems. Job scheduling has a key role in grid performance.  Due to resource dynamism, inaccurate estimation of running time and … resource allocation should uses some mechanisms to support fault tolerance, increasing the efficiency of resource and reducing the completion time of tasks. It’s called rescheduling. In this thesis two batch and one workflow scheduling algorithms have been proposed that considers the dynamics of the grid environment. The algorithms goal is to reduce running time, increase efficiency of resources, creating load balancing and support fault tolerance.

     

    Keywords: Grid Computing, Scheduling,  ReScheduling, WorkFlow.

  • فهرست:

    - مقدمه .................................................................................................................................  1

       1-1 مقدمه................................................................................................................................................................... 1

       1-2 ضرورت اجرا....................................................................................................................................................... 2

       1-3 هدف از اجرای پایان­نامه.................................................................................................................................. 3

       1-4 مراحل انجام پایان­نامه...................................................................................................................................... 4      

       1-5 ساختار پایان­نامه........................................................................................................................................ 4

    2- مفاهیم اولیه زمانبندی و مروری بر کارهای گذشته.................................................... 5

       2-1 مقدمه........................................................................................................................................................... 5

       2-2 ساختار متمرکز.......................................................................................................................................... 7

       2-3 ساختار غیر متمرکز و یا توزیعی.......................................................................................................... 8

       2-4 فرایند زمانبندی گرید و اجزای آن .................................................................................................... 10

       2-5 انواع زمانبند ............................................................................................................................................. 11

       2-6 انواع کارها ................................................................................................................................................. 12

       2-7 نحوه­ی زمانبندی ..................................................................................................................................... 14

       2-8 وظایف فرازمانبند .................................................................................................................................... 14

          2-8-1 نگاشت کار ...................................................................................................................................... 15

       2-9 گذری بر تحقیقات پیشین .................................................................................................................... 17

          2-9-1 مفاهیم اولیه ................................................................................................................................... 17

          2-9-2 الگوریتم ETF ................................................................................................................................ 19

          2-9-3 الگوریتم Myopic ......................................................................................................................... 19

          2-9-4 الگوریتم کمترین کمترین، بیشترین کمترین، حق رای ................................................... 19

          2-9-5 الگوریتم HLEFT ........................................................................................................................ 20

          2-9-6 الگوریتم hybrid ........................................................................................................................... 20

          2-9-7 الگوریتم GRASP ....................................................................................................................... 21

          2-9-8 الگوریتم CPOP ........................................................................................................................... 21

          2-9-9 الگوریتم PETS ............................................................................................................................. 22

          2-9-10 الگوریتم HLEFT با نگاه به جلو .......................................................................................... 23

          2-9-11 الگوریتم FTBAR .................................................................................................................... 23

          2-9-12  الگوریتم TSB .......................................................................................................................... 24

       2-10  جمع بندی ........................................................................................................................................... 24

    3- الگوریتم­های پیشنهادی ............................................................................................ 25

       3-1 مقدمه ......................................................................................................................................................... 25

       3-2 الگوریتم Asuffrage .............................................................................................................................. 27

       3-3 الگوریتم MaxSuffrage ....................................................................................................................... 28

       3-4 الگوریتم DHLEFT................................................................................................................................ 30

    4- نتایج حاصل از ارزیابی و مقایسه الگوریتم های پیشنهادی ....................................... 34

       4-1 مقدمه ......................................................................................................................................................... 34

       4-2 محک ارزیابی براون.................................................................................................................................. 34

       4-3 ارزیابی الگوریتم  Asuffrage............................................................................................................... 36

       4-4  ارزیابی الگوریتم  MaxSuffrage....................................................................................................... 38

       4-5  ارزیابی زمانبند الگوریتم پیشنهادی برای جریان کار.................................................................... 40

       4-6 ارزیابی الگوریتم DHLEFT.................................................................................................................. 43

       4-7 نتیجه گیری و پیشنهادات برای آینده .............................................................................................. 49

    5- منابع........................................................................................................................... 50

     

    منبع:

     

    [1] Foster I., Kesselman C. and Tuecke S.  (2001), “The Anatomy of the Grid: Enabling Scalable Virtual Organizations”, International Journal of High Performance Computing applications, Vol. 15, No. 3, pp. 200-222.

    [2] Lorpunmanee S., Sap M.N., Abdullah A.H. and Chompoo-inwai C. (2007), “An Ant Colony Optimization For Dynamic Job Scheduling In Grid Environment”, International Journal of Computer and Information Science and Engineering, Vol. 3, No. 1, PP. 207-214.

    [3] Braun T.D., Siegel H.J., Beck N., Boloni L.L., Maheswaran M., Reuther A.L., Robertson J.P. and  Theys M.D., Yao B. (2001), “A comparison of eleven static heuristics for mapping a class of independent tasks onto heterogeneous distributed computing systems”, Journal of Parallel and Distributed Computing, Vol. 61, No. 6,PP. 810-837.

    [4] Sonmez O., Yigitbasi N., Iosup A., and Epema D. (2009), “Trace-Based Evaluation of Job Runtime and Queue Wait Time Predictions in Grids”, International Symposium on High Performance Distributed Computing (HPDC’09), Munich, Germany, June 11-13, PP. 111-120.

    [5] Beltr´an M. and Guzm´an A. (2009), “The Impact of Workload Variability on Load Balancing Algorithms”, Scalable Computing: Practice and Experience, June, Vol. 10, No. 2, PP. 131–146.

    [6] Fernández D. (1989), “Allocating Modules To Processors In A Distributed System”, IEEE Transactions on Software Engineering, Vol. 15, No. 11, PP. 1427-1436.

    [7] Xhafa F., Abraham A. (2010), “Computational Models And Heuristic Methods For Grid Scheduling Problems”, Future Generation Computer Systems, Vol. 26, No. 4, PP. 608-621.

    [8] Rodero I., Guim F., Corbalan J., Fong L., Sadjadi S. M. (2010), “Grid Broker Selection Strategies Using Aggregated Resource Information”, Future Generation Computer Systems, Vol. 26, No. 1, PP. 72-86.

    [9] Zheng  R. and  Jin H. (2004), “An Integrated Management And Scheduling Scheme For Computational Grid”,  Second International Workshop on Grid and Cooperative Computing, Dec. 7-10, Shanghai China, PP. 48-56.

    [10] Hamscher V., Schwiegelshohn U., Streit A., Yahyapour R. (2000), “Evaluation of Job-Scheduling Strategies for Grid Computing”, in Proc. of GRID 2000, First IEEE/ACM International Workshop, December 17-20, Bangalore, India, PP. 191-202.

    [11] Schopf J. (2001), ‘Ten Actions When SuperScheduling’, document of Scheduling Working Group, Global Grid Forum, available on: http://www.ggf.org/documents/GFD.4.pdf.

    [12] Czajkowski K., Fitzgerald S., Foster I., and Kesselman C. (2001), “Grid Information Services for Distributed Resource Sharing”, in Proc. the 10th IEEE International Symposium on High Performance Distributed Computing (HPDC-10), August 7-9, San Francisco, California, USA, PP. 181-194.

    [13] Xhafa F. and Abraham A. (2010), “Computational models and heuristic methods for Grid scheduling problems,” Future generation computer systems, Vol. 26, No. 4, PP. 608-621.

    [14] Yu J. and Buyya R. (2005), “A taxonomy of workflow management systems for grid computing”, Journal of Grid Computing, Vol. 3, No. 4, PP. 171-200.

    [15]      Cao J., Jarvis S. A., Saini S. et al.( 2003), “Gridflow: Workflow management for grid computing”, in 3rd IEEE/ACM International Symposium on Cluster Computing and the Grid, Tokyo, Japan, PP. 198-205.

    [16]      Zhang H.-b., Tang L.-s. and Liu L.-x. (2009), “Survey of grid scheduling”, Computer Engineering and Design, Vol. 9, PP. 026.

    [17] Kwok 0Y. and Ahmed I. (1998). “Benchmarking the Task  Graph Scheduling Algorithms”.  Proc.  IPPS/SPDP.

     [18] Wieczorek M., Prodan R. and T. Fahringer (2005), “Scheduling of Scientific Workflows in the ASKALON Grid Enviornment”, ACM SIGMOD Record, 34(3):56-62.

    [19] Maheswaran M. et al.(1999), “Dynamic Matching and Scheduling of a Class of Independent Tasks onto Heterogeneous Computng Systems”, The 8th Heterogeneous Computing Workshop (HCW'99), San Juan, Puerto Rico.

    [20] Braun T. D., Siegel H. J. and Beck N.,( 2001), “A Comparison of Eleven static Heuristics for Mapping a Class of Independent Tasks onto Heterogeneous Distributed Computing Systems”,Journal of Parallel and Distributed Computing, 61:801-837.

    [21] Topcuoglu H., Hariri S. and Wu M. Y. (2002), “Performance-Effective and Low-Complexity Task Scheduling for Heterogeneous Computing”, IEEE Transactions on Parallel and Distributed Systems, 13(3): 260-274.

    [22] Yu, Z., & Shi, W. (2007, March), “An adaptive rescheduling strategy for grid workflow applications”, In Parallel and Distributed Processing Symposium, 2007. IPDPS. IEEE International (PP. 1-8). IEEE.

    [23] Sakellariou R. and Zhao H. (2004), “A Hybrid Heuristic for DAG Scheduling on Heterogeneous Systems”, The 13th Heterogeneous Computing Workshop (HCW 2004), Santa Fe, New Mexico, USA, April 26.

    [24] Feo T. A.and Resende M. G. C. (1995), “Greedy Randomized Adaptive Search Proce-dures”, Journal of Global Optimization, 6:109-133.

    [25] Hoos H. H. and StÄutzle T. (2004), “Stochastic Local Search: Foundation and Applications”, Elsevier Science and Technology.

    [26] Topcuoglu H., Hariri S. and Wu M.Y., (2002),  “Performance effective and low-complexity task  scheduling for heterogeneous computing”, IEEE  Trans. on Parallel and Distributed Systems, 13: 3.

    [27] Topcuoglu H., Hariri, S. and Wu, M. Y. (2002), “Performance-effective and low-complexity task scheduling for heterogeneous computing”, Parallel and Distributed Systems, IEEE Transactions on, 13(3), 260-274

    [28] Bittencourt, L. F., Sakellariou, R. and Madeira, E. R. (2010, February). “Dag scheduling using a lookahead variant of the heterogeneous earliest finish time algorithm”, In Parallel, Distributed and Network-Based Processing (PDP), 2010 18th Euromicro International Conference on (PP. 27-34). IEEE.

    [29] Tabbaa, N., Entezari-Maleki, R. and Movaghar, A. (2011), “A Fault Tolerant Scheduling Algorithm for DAG Applications in Cluster Environments”, In Digital Information Processing and Communications (PP. 189-199). Springer Berlin Heidelberg.

    [30] Ranjit R. (2012), “A Novel Approach for Task Scheduling in Multiprocessor System”, International Journal of Computer Applications (0975 – 8887) Vol. 44, No. 11, April;

    [31] Yu J., Buyya R. and Ramamohanarao K. (2008), “Workflow scheduling algorithms for grid computing. In Metaheuristics for scheduling in distributed computing environments”, (PP. 173-214). Springer Berlin Heidelberg.

    [32] https://github.com/frs69wq/daggen, (2013, November).

    [33] Ali S., Siegel H. J., Maheswaran M. et al., “Representing task and machine heterogeneities for heterogeneous computing systems,” Tamkang Journal of Science and Engineering, Vol. 3, No. 3, PP. 195-208, 2000.


موضوع پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, نمونه پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, جستجوی پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, فایل Word پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, دانلود پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, فایل PDF پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, مقاله در مورد پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, پروژه در مورد پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, پروژه درباره پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی الگوریتم های تخصیص مجدد در گرید های محاسباتی و ارائه یک الگوریتم کارا

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته­­ ی مهندسی کامپیوتر (نرم‌افزار) چکیده شبکه­های تورین محاسباتی (گرید) زمینه‌ای را فراهم آورده است که بتوان از منابع ناهمگن در نقاط مختلف جغرافیایی برای حل مسائل پیچیده علمی، مهندسی و تجارت استفاده کرد. عملیات زمانبندی نقش کلیدی در عملکرد گرید ایفا می­کند. در این پایان نامه با استفاده از مزایای الگوریتم ژنتیک، پنج الگوریتم زمانبندی برای نگاشت ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر چکیده: در سال های اخیر با توجه به رشد روز افزون درخواستها و پیوستن مشتریان جدید به دنیای محاسبات، سیستم های محاسباتی نیز باید تغییر کنند و قدرتمندتر وانعطاف پذیرتر از قبل عمل نمایند. در این میان محاسبات ابری به عنوان مدلی فراتر از یک سیستم ارائه شد که در حال حاضر توانایی پاسخگویی به اکثر درخواست ها و نیازمندی ها را دارد. راه حل های ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" چکیده در این پایان نامه به ارایه یک روش جدید در پردازش شبکه ای با الگوریتم مورچگان پرداخته‌ایم. مدلی که در فضای شبکه ای استفاده کردیم حراج دو طرفه پیوسته می باشد. این مدل ها به دلیل سادگی و پویایی خود امروزه در بسیاری از الگوریتم های مورد استفاده برای کنترل منابع و زمان بندی کارها مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از این مدل ها ...

پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر گرایش نرم‌افزار چکیده ضرورت استفاده روزافزون از داده­ های توزیع‌ شده در شبکه‌ های کامپیوتری بر همگان مشخص است. تعداد بسیار زیادی از منابع محاسباتی و ذخیره‌سازی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و گرید را تشکیل می‌دهند. در سال‌های اخیر تکنولوژی گرید رشد چشمگیری داشته به‌طوری‌که در اکثر تحقیقات و آزمایش‌های علمی مورد استفاده قرار گرفته است. ...

چکیده سیر تکاملی محاسبات به گونه ای است که می‌توان آن را پس از آب، برق، گاز و تلفن به عنوان عنصر اساسی پنجم فرض نمود. در سالهای اخیر توجهات فزاینده ای به محاسبات ابری شده است. محاسبات ابری مدلی توزیع شده با مقیاس بزرگ است که مجموعه مقیاس پذیر و مجازی شده از قدرت محاسباتی مدیریت شده، فضای ذخیره سازی و سرویس‌ها را از طریق اینترنت در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. مسئله تخصیص منابع در ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکاترونیک مقدمه پیشرفت­های اخیر در تولید منعطف و تکنولوژی اطلاعات این امکان را فراهم کرده است که سیستم­های تولیدی بتوانند با هزینه پایین­تر طیف وسیع­تری از محصولات یا خدمات را ارائه نمایند. به­علاوه افزایش رقابت در سطح جهانی منجر به رویارویی صنایع با رویکرد افزایش ارزش مشتری در ارائه محصول یا خدمات شده است. بنابراین لزوم درنظر گرفتن نیازهای ...

دانشکده برق و کامپیوتر رساله دکترای مهندسی برق چکیده: هدف از انجام این رساله، ایجاد بهبود در نحوه عملکرد الگوریتم های تخصیص نرخ بهینه بر مبنای تابع سودمندی در شبکه های داده می باشد. الگوریتم تخصیص نرخ بهینه بر مبنای تابع سودمندی در ابتدا توسط دکتر گلستانی مطرح گردید. سپس Kelly نشان داد که میتوان مسئله تخصیص نرخ بهینه را به دو زیر مسئله ساده تر تبدیل کرد که یکی توسط شبکه و دیگری ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد در رشته‌ی مهندسی برق (قدرت) چکیده جایابی بهینه محدود کننده‌های جریان خطا در میکروگریدها به منظور بهبود تداوم سرویس با توجه به افزایش تقاضای مصرف و نفوذ روزافزون منابع تولید پراکنده به شبکه قدرت، سیستم‌های تولید و توزیع روز‌به‌روز گسترده‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. اتصال این منابع به سیستم باعث افزایش سطح جریان اتصال کوتاه و بروز مشکلاتی از جمله بر هم خوردن ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد گرایش الکترونیک چکیده امروزه با توجه به مزایای شبکه­های حسگر بی­سیم که همانا پیاده­­سازی ساده و ارزان، مصرف توان پایین و مقیاس­پذیری بالای آنها است، در بسیاری از کاربردها مورد استفاده قرار گرفته­اند. طراحی شبکه­های پایدار حسگر بی­سیم یک مسئله بسیار چالش برانگیز است. انتظار می­رود حسگرها با انرژی محدود به صورت خودکار برای مدت طولانی کار کنند. این در حالی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش : برق قدرت چکیده یکی از چالش های مهم طراحی در شبکه های حسگر بی سیم (WSN)، طولانی کردن طول عمر سیستم (گره) است، در حالیکه به کیفیت سرویس قابل قبولی برای کاربردها دست یافت. طولانی کردن عمر گره با کاهش مصرف انرژی ارتباط مستقیم دارد . در WSN، هر گره حسگر با توان باتری کار می کند و در اکثر موارد مخصوصا در محیط های دور و خصمانه امکان ...

ثبت سفارش