پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل)

word 1 MB 31114 103
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۲,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی

    گرایش بازاریابی و صادرات

    چکیده

    هدف تحقیق حاضر شناخت رابطه بین تفکر استراتژیک و عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد در شرکت نفت استان اردبیل می باشد. جامعه آماری تحقیق حاضر کلیه کارکنان رسمی،پیمانی و قراردادی شرکت نفت  اردبیل می باشد که با توجه به جدول مورگان ازتعداد 170نفر،  تعداد 118 نفر بعنوان حجم نمونه انتخاب گردید. برای جمع آوری اطلاعات پرسشنامه مشتمل بر39 سوال به صورت محقق ساخته طراحی گردیده و بین اعضای نمونه توزیع گردید و در نهایت  پرسشنامه ها تکمیل و جمع آوری شد. روایی پرسشنامه با گرفتن مشاوره از اعضای هیات علمی متخصص در این زمینه تقویت و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ مورد تأیید قرار گرفت. برای تجزیه و تحلیل داه ها از آمار توصیفی برای طبقه بندی، تهیه نمودارها و جداول  فراوانی استفاده گردید و عملیات آماری نیز با استفاده از نرم افزار SPSS انجام می پذیرد. جهت آزمون نرمال بودن متغیرها از آزمون اسمیرنوف – کلموگروف استفاده خواهد شد. جهت آزمون فرضیه ها و آزمون معنی داری آن  از ضریب همبستگی پیرسون و همچنین از روش رگرسیون چندگانه در فرضیه آخر استفاده گردید. سپس با استفاده از آمار استنباطی به تجزیه وتحلیل فرضیه های تحقیق پرداخته شد. نتایج نشان می دهد که بین تفکر استراتژیک و عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ارتباط مثبت و مستقیمی وجود دارد. در نهایت با توجه به آزمون فرضیه ها، پیشنهاداتی ارائه گردید.

    کلمات کلیدی : عملکرد وظیفه ای، تفکر استراتژیک، سینرژی، آینده نگری، نگرش فلسفی، خلاقیت و کارآفرینی، برتری طلبی

    فصل اول  

    کلیات تحقیق

     

    مقدمه :

         تحقیق حاضر شناخت رابطه تفکر استراتژیک با عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد در شرکت نفت اردبیل می باشد. متغیرهای این تحقیق، تفکر استراتژیک بعنوان متغیر مستقل و عملکرد وظیفه ای بعنوان متغیر وابسته می­باشد. ضعف تفکر استراتژیک مدیران ارشد سازمان ها، آن ها را از بهره­گیری از فرصت های جدید محروم می سازد لذا مجهز شدن مدیران ارشد به قابلیت های استراتژیک ضروری و حیاتی به نظر می رسد. این تحقیق از نظر هدف کاربردی و ماهیت آن توصیفی و همبستگی است. شاخص های تفکر استراتژیک در قالب پنج عامل که دکتر ایرج سلطانی در قالب مدلی ارائه داده اند مورد بررسی قرار گرفته است. در این فصل در مورد بیان مساله اساسی تحقیق و اهمیت عملکرد وظیفه ای و مدلهای بکار گرفته شده برای متغیرهای تحقیق مورد بررسی قرارگرفته و اهمیت و ضرورت انجام تحقیق توضیح داده شده است و بابررسی پیشینه تحقیق جنبه جدید و نوآوری آن مطرح گردیده است و اهداف تحقیق بصورت اهداف آرمانی، کلی، ویژه و کاربردی مطرح شده است و سوالات تحقیق و فرضیه ها به کار گرفته شده بیان گردیده است. و در آخر تعریف مفهومی و عملیاتی متغیر های تحقیق و مدل مفهومی تحقیق بیان شده است.

    بیان مساله

       حیاتی ترین مسئله در هر سازمانی عملکرد شغلی آن است. اهمیت عملکرد شغلی پژوهشگران را به پژوهش هر چه بیشتر درباره آن واداشته است ( شکرکن، نیسی، نعامی، و مهرابی زاده هنرمند، 1380) .در حوزه عملکرد شغلی دو طبقه وسیع از رفتار کارکنان را شناسایی نموده اند، عملکرد وظیفه ای و عملکرد زمینه ای. مدل­های اخیر عملکرد شغلی، عملکرد را تابعی می دانند که تاکید برجنبه های جداگانه عملکرد دارند( برمن و همکاران، 1997) کمپل و همکاران (1999) نیز مدلی چند عاملی از عملکرد شغلی را براساس مهارت های کاری تخصصی شغل، مهارت های کاری غیر تخصصی شغل مهارتهای ارتباطی شفاهی  و کتبی، بروز دادن سعی و تلاش، حفظ انظباط فردی، تسهیل سنجش عملکرد همکاران، سرپرستی /رهبری، مدیریت / اداره پیشنهاد کردند عملکرد فنی با آنچه که بورمن و موتوویدلو(2000) آن را هسته فنی سازمان یا شغل می نامند ارتباط دارد و فعالیت هایی را شامل می شود که مستقیمایاغیر مستقیما با تبدیل منابع  به محصول در مبادلات اقتصادی انجام میگیرد.اگر چه فعالیتهای خاصی که عملکرد وظیفه ای را ایجاد می کند، به طور متنوعی از یک شغل به شغل دیگر متفاوت است، با این حال عملکرد وظیفه ای می تواند در طبقاتی کلی تر مطرح شود. یک روش دیگر طبقه بندی عملکرد وظیفه ای در نظر گرفتن درجه ای است که محتوای یک شغل ثابت یا متغیر است.بسیاری از سازمان ها رفتارهای عملکرد وظیفه ای را بوسیله انجام تجزیه و تحلیل شغل شناسایی می کنند  شرح شغل بررفتارهای عملکرد وظیفه ای همچون فعالیت ها، وظایف و مسئولیتها که بخش اصلی شغل را تشکیل می دهند تمرکز داردبه عبارت دیگر عملکرد وظیفه ای مجموعه ای از تعهدات مشخص است که کارمند باید برای دریافت حق الزحمه و یاتداوم استخدامش انجام دهد(کول کویت، ترجمه فیضی  و همکاران، 1390).

         متغیر مستقل این تحقیق تفکر استراتژیک می باشد.دکتر ایرج سلطانی ابعاد تفکر استراتژیک را به صورت زیر بیان کرده است (تفکر استراتژیک مدیران زیربنای تحول و تعالی سازمان، 1385) . این ابعاد پایه فرضیه های این تحقیق می باشد.

    ایجاد هم افزایی از راه ترکیب استعدادهای مادی و معنوی که موجب هم افزایی در وجدان کاری، مدیریت، اخلاق، صرفه جویی و تفکر می شود.

    تفکر و برنامه ریزی برای آینده : استفاده از گذشته و حال برای پیش بینی آینده.

     

    نگرش فلسفی قوی برای تحقق آرمان های بلند مدت.

    خلاقیت و کارآفرینی : سرپا نگاه داشتن سازمان با افکار و اندیشه های جدید.

    روحیه برتری طلبی برای خود و برای سازمان.

       متغیر وابسته این تحقیق عملکرد وظیفه ای مدیران ارشدمی باشد . یک روش طبقه بندی عملکرد وظیفه ای در نظر گرفتن درجه ای است که محتوای یک شغل ثابت یا متغیر است. عملکرد وظیفه ای ثابت شامل پاسخ های مشخص و واضح به خواسته هایی است که در حالت طبیعی، رایج و یاحداقل قابل پیش بینی می باشد . بنابراین رویه ها و دستورالعمل ها بارها و بارها تکرار می شود. ( کول کویت و همکاران، ترجمه فیضی و همکاران،1390)

         فعالیتهای درون نقشی چون داده پردازی، کارکردن با افراد، التزام به نظم و اقدامات مدیریتی/اداری، شاخصهای عملکرد وظیفه ای ثابت محسوب می شوند برخلاف عملکرد وظیفه ای ثابت، عملکرد وظیفه ای متغیر ( عملکرد وظیفه ای انطباق پذیر) شامل پاسخ کارکنان به تقاضاهای کاری که بدیع، غیر معمول و یا حداقل غیر قابل پیش بینی هستند می باشد.

    منظور از این تحقیق شناسایی رفتارهای مرتبط با عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد و تاثیر پذیری آن از ابعاد تفکر استراتژیک می باشد. سوالی که مطرح است اینست که :

    چه رابطه ای بین تفکر استراتژیک و عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد سازمان وجود دارد؟ تفکر استراتژیک بعنوان یک متغیر مستقل و عملکرد وظیفه ای بعنوان متغیر وابسته در این سوال مطرح می گردد. جنبه مجهول این تحقیق وجود رابطه بین این دو متغیر مستقل و وابسته می باشد. که در این تحقیق بایستی جواب داده شود

     

     اهمیت و ضرورت انجام تحقیق:

         امروزه نه تنها جهان و محیط خارجی در حال تحول است، بلکه اقتصاد و بازارهای کشور نیز در حالت گذار قرار دارد. در این شرایط، بسیاری از فرصتهای گذشته ازبین می رود و فرصتهای تازه ایجاد می شود. فقدان تفکر استراتژیک در مدیران ارشد بنگاه ها و سازمان های دولتی و صنعتی ما را از بهره برداری از فرصت های جدید محروم می سازد . لذا مجهز شدن مدیران ارشد به رویکرد استراتژی، ضروری و بلکه حیاتی به نظر می رسد. مسئله این تحقیق، روشن نبودن وضعیت تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد می باشد.

    تحقیق حاضردر پی رفع این شکاف است که :

         اولا اکثر مطالعات به شناسایی عوامل تفکر استراتژیک اختصاص دارد، درحالی که دراین تحقیق تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد بررسی خواهد شدکه عملکرد فوق از اصلی ترین اهداف مدیران ارشد در یک سازمان می باشد. ثانیا عملکرد وظیفه ای و ارتباط آن با تفکر استراتژیک مدیران ارشد، آنها را تشویق به تقویت این تفکر در خود می نماید تا زمینه ساز موفقیت شغلی بیشتر در سازمان خود و در نهایت منجر به موفقیت در پیشبرد اهداف سازمان می گردد.

    انجام این تحقیق از جنبه نظری منجربه غنی شدن چارچوب نظری می شود و همچنین از جنبه های عملی نیز منجر به بهبود عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد سازمان می گردد . تفکر استراتژیک، مدیر را قادر می سازد تا بفهمد چه عواملی در دستیابی به اهداف مورد نظر موثرند و چه عواملی موثر نیستند و چرا؟ این بصیرت نسبت به عوامل تاثیر گذار در خلق ارزش، قدرت تشخیص ایجاد می کند . بدون این تشخیص، صرف منابع ( مادی و غیرمادی ) سازمان برای دستیابی به موفقیت، بی حاصل خواهد بود. کارکرد اصلی تفکر استرات‍‍ژیک خلق چشم انداز می باشد.چشم انداز، سمت و سوی مطلوب برای حرکت سازمان را مشخص می کند. لذا با توجه به مزایای ذکر شده در فوق وفقدان تحقیقات در این خصوص و نیاز به مطالعه و تحقیق بیشتر در این زمینه ضرورت و اهمیت تحقیق را نمایان مینماید.

     

     

     

     

     

     

     

    جنبه جدید بودن و نوآوری تحقیق:

          مطالعه تحقیقات تجربی در این زمینه که به نمونه های از آنها در پیشینه تحقیقات اشاره شدنشان می دهد که  نخست اینکه اغلب مطالعات با استفاده از روشهای کیفی به شناسای عوامل تفکر استراتژیک آن هم به طور منفک یا جدا ازیکدیگر پرداخته اند.دوم اینکه اکثر مطالعات تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد و موفقیت سازمان را مورد مطالعه قرارداده اند. نوآوری که در این تحقیق وجود دارد این می باشد که تاثیر تفکر استراتژیک را بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد مورد بررسی قرار می دهد مطالعه ای با این عنوان در رابطه با عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد صورت نپذیرفته است. از بعد نظری و عملی، تحقیق حاضر تلاش دارد که رابطه بین تفکر استراتژیک و عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد شرکت نفت اردبیل را مورد بررسی قرار می دهد نظر به اینکه موضوع فوق در شرکت نفت برای اولین بار مطرح می باشد و مورد بررسی علمی قرار می گیرد می توان گفت جزو تحقیقات نوآور و جدید در این سازمان می باشد.

     

    اهداف تحقیق:

    1-5-1- اهداف آرمانی :

    ارائه راهکارهایی بربهبود عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی- منطقه اردبیل

     

    1-5-2- اهداف کلی :

    شناخت تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد

     

    1-5-3- اهداف ویژه :

    1- شناخت رابطه  هم افزایی با عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد

    2- شناخت رابطه آینده نگری با عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد

    3-  شناخت رابطه نگرش فلسفی با عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد

    4- شناخت رابطه خلاقیت و کار آفرینی با عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد

    5- شناخت رابطه برتری طلبی با عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد

    6- شناخت تاثیر همزمان  مولفه های تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد

     

    1-5-4-هدف کاربردی:مدیران شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه اردبیل می تواننداز دستاوردهای تحقیق بهره مند شوند وهمچنین بعنوان الگوی اولیه وقابل بررسی می توان برای دیگرصنایع نیز مطرح کرد.

     

    سوالات تحقیق:

    1) سوال اصلی :  آیا بین تفکر استراتژیک و عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد رابطه معنی داری وجود دارد؟

    سوالات فرعی :

    1) آیا بین هم افزایی و عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد رابطه معنی دار وجود دارد؟

    2) ایا بین آینده نگری و عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد رابطه معنی دار وجود دارد؟

    3) آیا بین نگرش فلسفی و عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد رابطه معنی دار وجود دارد؟

    4) ایا بین خلاقیت و کارآفرینی و عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد رابطه معنی دار وجود دارد؟

    5) آیا بین برتری طلبی و عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد رابطه معنی دار وجود دارد؟

    6)آیا تاثیر همزمان  مولفه های تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد معنی دار است؟

     فرضیه های تحقیق :

    فرضیه اصلی

    بین تفکر استراتژیک و عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد رابطه معنی داری وجود دارد.

    فرضیه های فرعی:

    فرضیه1: بین هم افزایی و عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد رابطه معنی دار وجود دارد.

    فرضیه2: بین آینده نگری و عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد رابطه معنی دار وجود دارد.

    فرضیه3: بین نگرش فلسفی و عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد رابطه معنی دار وجود دارد.

    فرضیه4: بین خلاقیت و کارآفرینی و عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد رابطه معنی دار وجود دارد.

    فرضیه5: بین برتری طلبی و عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد رابطه معنی دار وجود دارد.

    فرضیه 6: تاثیرهمزمان مولفه های تفکراستراتژیک برعملکرد وظیفه ای مدیران ارشدمعنی دار است.

     

    تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق:

    1-8-1- تعریف مفهومی :

    1-8-1-1- تفکر استرات‍‍ژیک : آبراهام تفکر استرات‍ژیک را شناسایی استراتژی های قابل اطمینان و یا مدل های کسب و کاری می داند که به خلق ارزش برای مشتری منجر شوند. او معتقد است جستجوبرای یافتن گزینه های استراتژیک مناسب، که معمولا به عنوان بخشی از فرآیند مدیریت استراتژیک انجام می گیرد، در واقع نتیجه عملی تفکر استراتژیک است. ( ابراهام،2005، ص 5-12)

    1-8-1-2- عملکرد وظیفه ای : عملکرد وظیفه ای شامل رفتار کارکنانی است که به طور مستقیم در تبدیل منابع سازمانی به کالاها و خدمات سهیم هستند. (فیضی و همکاران، 1390)

     

     

    1-8-2- تعریف عملیاتی :

    تفکر استراتژیک: ویژگی مدیران دارای تفکر استراتژیک دارای 5 بعد می باشدکه به تکفیک در جدول زیر آمده است (تفکر استراتژیک مدیران زیربنای تحول و تعالی سازمان، 1385).

                      جدول (1-1) ابعاد وشاخص های تفکر استراتژیک

    Effect of Strategic Thinking on Task Performance of Senior Managers

    (Case Study in Oil Company of Ardebil)

     

    Abstract:

    The study is correlational and its aim is to analyze relationship between strategic thinking and task performance of senior managers. The population of this study is personnel of the oil company in Ardabilthat were 170. We determined the amount of the sample size with the used of Morgan Table sampling method which the statistical sample is 118 of these personnel

    which have been selected through the simple random sampling.To gathering of data, we used a questionnaire. Questionnaires reliability was estimated by calculating Cronbach’s Alpha. In order to analyze the data resulted from collected questionnaires deductive and descriptive statistical methods are used, and to display some statistical data we used column diagram and

    in deductive level to test the hypothesis of the research we used Pearson correlation coefficients. Findings show thatthe Strategic thinking dimensions (synergistic, futurism, philosophical attitude, creativity and entrepreneurship, and dominance) have relationship with task performance of senior managers at Oil Company in Ardabil.

    Keywords: task performance, strategic thinking, synergistic, futurism, philosophical attitude, creativity and entrepreneurship, dominance

     

  • فهرست:

    چکیده................................................................................................................................. 1

    1-فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1- مقدمه........................................................................................................................ 2

    1-2- بیان مساله................................................................................................................. 3

    1-3- اهمیت و ضرورت انجام تحقیق.................................................................................. 5

    1-4-جنبه جدید بودن و نوآوری تحقیق ............................................................................... 6

    .............................................................................................................. 6

    1-5-1- اهداف آرمانی....................................................................................................... 6

    1-5-2- اهداف کلی.......................................................................................................... 6

    1-5-3- اهداف ویژه ......................................................................................................... 7

    1-5-4- هدف کاربردی..................................................................................................... 7

    1-6-سوالات تحقیق ........................................................................................................... 7

    1-7-فرضیه های تحقیق ..................................................................................................... 8

    1-8-تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق................................................................... 8

    1-8-1- تعریف مفهومی..................................................................................................... 8

    1-8-1-1- تفکر استرات‍‍ژیک................................................................................................ 8

    1-8-1-2- عملکرد وظیفه ای............................................................................................ 8

    1-8-2- تعریف عملیاتی..................................................................................................... 9

    1-8-2-1- تفکر استراتژیک................................................................................................ 9

    1-8-2-2- عملکرد وظیفه ای .......................................................................................... 11

    1-9- مدل مفهومی تحقیق................................................................................................. 12

    فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده

    2-1- مقدمه..................................................................................................................... 13

    2-2- بخش اول ادبیات نظری تحقیق................................................................................. 14

    2-2-1- تفکر  استراتژیک................................................................................................. 14

    2-2-1-1- ماهیت تفکر استراتژیک................................................................................... 15

    2-2-1-2- کارکرد  تفکر استراتژیک................................................................................. 16

    2-2-1-3- خصوصیات یک متفکر استراتژیک.................................................................... 18

    2-2-1-4- راههای تقویت تفکر استراتژیک....................................................................... 18

    2-2-1-5- مفهوم و ماهیت شکل گیری تفکر استراتژیک..................................................... 21

    2-2-1-6- فرآیند شکل گیری تفکر استراتژیک.................................................................. 23

    2-2-1-7- ویژگیهای مدیران دارای تفکر استراتژیک.......................................................... 24

    2-2-1-8- عناصر تفکر استراتژیک................................................................................... 28

    2-2-2- عملکرد وظیفه ای .............................................................................................. 33

    2-3- بخش دوم ادبیات تجربی تحقیق............................................................................... 36

    2-3-1- تحقیقات داخل کشور.......................................................................................... 36

    2-3-3- تحقیقات خارج از کشور...................................................................................... 42

    3- فصل سوم: مواد و روش ها

    3-1- مقدمه .................................................................................................................... 43

    3-2- روش تحقیق .......................................................................................................... 44

    3-3- روش و ابزار جمع آوری داده ها.............................................................................. 44

    3-4- جامعه و نمونه آماری .............................................................................................. 46

    3-5- روایی و پایایی پرسشنامه ........................................................................................ 46

    3-6- روش تجزیه و تحلیل داده ها................................................................................... 48

    4- فصل چهارم: نتایج

    4-1- مقدمه..................................................................................................................... 49

    4-2- توصیف ویژگیهای جمعیت شناختی ......................................................................... 50

    4-3- آزمون نرمال بودن متغیرها......................................................................................... 57

    4-4- آزمون فرضیه ها ..................................................................................................... 60

    5- فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

    5-1- خلاصه تحقیق ........................................................................................................ 69

    5-2-‌ بحث و تفسیر......................................................................................................... 71

    5-3- پیشنهادات براساس آزمون فرضیه ها.......................................................................... 73

    5-4- محدودیت های تحقیق ............................................................................................ 76

    5-5- پیشنهادات برای تحقیقات آتی ................................................................................. 77

    پیوست ها......................................................................................................................... 78

    پیوست شماره الف : پرسشنامه............................................................................................ 78

    پیوست شماره  ب: جدول مورگان....................................................................................... 82

    پیوست پ : خروجی پایایی پرسشنامه با ضریب آلفای کرونباخ از نرم افزار SPSS................. 83

    فهرست منابع ................................................................................................................... 90

    چکیده انگلیسی ................................................................................................................ 92

     

    منبع:

    آقازاده ه  .1383. توسعه تفکر استراتژیک یک قابلیت اصلی .مجله تدبیر، 149 : 23-18

    انسف اچ، مک دانل ا . 1389. استقرار مدیریت استراتژیک. ترجمه ع زندیه، چاپ ششم . تهران : سمت،480 صفحه

    ایچی اومی  ک . 1371. تفکر یک استراتژیست. ترجمه د  عسگریان حقیقی، چاپ اول . تهران : سازمان مدیریت صنعتی .

    ایران زاده  س، صباحی ع،  عماری ح . 1391. تحلیل داده های پرسشنامه به کمک نرم افزار SPSS 19 . تهران: مهرگان قلم. 305 صفحه

    براین کوبین ج، مینتزبرگ ه، جیمز ر . 1373. مدیریت استراتژیک)فرآیند استراتژی (. ترجمه م صائبی، چاپ سوم. تهران : مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    م. 1384. اندیشه های مایکل پورتر، مجله تدبیر، 162: 58-56

    پورصادق ن، یزدانی ب . 1390. تاثیر قابلیت تفکر استراتژیک مدیران ارشد بر موفقیت شرکت های کوچک و متوسط. مطالعات مدیریت راهبردی، 7: 159-143.

    حافظ نیا  م .  1385. مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی . تهران، انتشارات سمت

    اکی غ . 1387. روش تحقیق در مدیریت . تهران: اتشارات بازتاب.

    رحمان سرشت ح، کفچه پ. 1387 . مدلی سازمانی برای تفکر راهبردی . پیام مدیریت، 28: 88-49

    سلطانی ا . 1385. تفکر استراتژیک مدیران زیر بنای تحول و تعالی سازمان . دومین همایش ملی مدیریت استراتژیک  در سازمان های استراتژی محور . تهران .

    س .1373. جایگاه آینده نگری در برنامه ریزی آموزش . فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی، شماره 9.

    عزتی م. 1376. روش تحقیق در علوم اجتماعی، موسسه تحقیقات اقتصادی دانشگاه تربیت مدرس. چاپ اول.

    غفاریان و . 1383. تفکر راهبردی ، تدبیر، 137: 38-33

    غلامی م . 1385. رهبری تغییر، مجله تدبیر، 169: 88-85

    فرهنگی ع، صفر زاده ع. 1387. روش تحقیق در علوم انسانی ( بانگرش بر پایان نامه نویسی) . چاپ دوم. تهران: نشر پیام پویا .

    کول کویت، جیسون ای، لیپاین، جفری ای، ویزن، مایکل جی. 1390. مدیریت رفتار سازمانی: بهبود عملکرد و تعهد در سازمان. ترجمه م فیضی، ا قادری و م علیزاده، اردبیل: انتشارات محقق اردبیلی

    کیانی غ .1373. فرهنگ استراتژیک، زیر بنای مدیریت استراتژیک . تدبیر، 44 : 18-15.

    کاشانی م . 1375.مدیران فیلسوف و سازمانهای موفق . مجله تدبیر، شماره 64

    لاکت ج . 1373. مدیریت اثر بخش. ترجمه امین الله علوی.تهران : مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    مال هاترا ت . 1387. تحقیقات بازاریابی . انتشارات سازمان مدیریت صنعتی

    مشبکی ا؛ و خزائی آ . 1387. طراحی مدل عناصر تفکر استراتژیک در سازمان های ایرانی . مدیریت بازرگانی، 105-118

    ناظمی ش، مرتضوی س، جعفریانی  ح. 1389. ارتباط تفکر راهبردی و عملکرد. چشم انداز مدیریت بازرگانی، 35 : 69-87

    ونوس  د، ابراهیمی ع، روستا  ا . 1371. تحقیقات بازاریابی ( نگرش کاربردی) . انتشارات سمت، چاپ اول

    هوبر ه، کانگ و. 1371.  آیا شما یک استراتژیست هستید یا فقط یک مدیر. ترجمه ع مفتخر. مطالعات مدیریت، 8 : 120-101

     

    Abraham S. 2005. Stretching strategic thinking. Strategy and  Leadership, 33:5-12

    Acur  N , Englyst  L. 2006. Assessment of strategy formulation: How to ensure quality in process and outcome. International Journal of Operations and Production Management,26:  69-91

    Bonn L. 2001. Developing strategic thing as a core competency. Management Decision, 39: 63-70.

    Bonn I. 2005. Improving strategic thinking: a multilevel approach. Leadership and Organization Development Journal,25:336-345.

    Early S. 2006. Recruiting and educating a board that can add  value to strategy. Strategy and Leadership,34:54-55

    Graetz F. 2002. Strategic thinking versus strategic planning: towards understanding the complementarities. Management Decision.

    Handford P.1995. Developing director and executive competencies in strategic thinking.          In B. Garratt (ED) , Developing Strategic Thought: Reinventing the art of Direction- Giving , London : McGraw-Hill.

    Heracleous L. 1998. Strategic Thinking or strategic planning?  Long Range Planning, 31: 481-487

    Liedtka M. 1998. Strategic Thinking: Can it be thought?. Long Range Planning, 31: 120-129

    Manu A.2004. Fellow S, M.D.I Gurgao Arun Sahayn Professor and Area Chairman, Strategy Management , M.D.I Gurgaon 1Crainer, S. & Dearlove D. (Eds). Financial Times Handbook of Management, 3rd edition. Delhi: Pearson Power, p 39.

    Mintzberg H. 1994. The rise and fall of the strategic planning.UK. Prentice Hall International (UK) limited.

    Nadler D. 2004. What’s the boards role in strategy development?: Engaging the board in corporate strategy”. Strategy and Leadership. 32: 25-33.

    13-Napier N, Albert M. 1990. East Asian and American perspectives On Thinking Strategically: The Leopard and His Spots. Asia Pacific Journal of Human Resources, 28: 40-50

    14-Schwartz  P. 1996. The Art of the long view: Planning for the Future in an Uncertain World (rev. ed). New York :Currency Doubleday, 40:456-462.

    15-Wang  G., et al. 2008, Analysis of interactions among the barriers of energy saving in China. Energy Po.


موضوع پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), نمونه پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), جستجوی پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), فایل Word پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), دانلود پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), فایل PDF پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), پروژه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), پروژه درباره پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل), رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر تفکر استراتژیک بر عملکرد وظیفه ای مدیران ارشد ( مورد مطالعه از دیدگاه کارکنان شرکت نفت اردبیل)

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت دولتی گرایش: نیروی انسانی چیکده یکی از شاخه های اصلی کارآفرینی، کارآفرینی سازمانی است که بدون شک سهم چشمگیری در توفیق و تعالی سازمان دارد. این عامل به عنوان یک نوآوری در تولید و مزیت رقابتی و عملکرد بهتر سازمان می انجامد. کسب دانش و منابع دانش بنیان نیز منجر به بهبود کارآفرینی و عملکرد برتر می شوند. هدف از این تحقیق بررسی ...

تحقيق پاياني دوره عالي آزاد تخصصي DBA مديريت استراتژيک تير 1391 چکيده هدف اين پژوهش تعيين مولفه هاي توسعه زير ساخت‌هاي صنعت چرم و تدوين مدل مناسبي براي توسعه زير ساخت‌هاي صنعت چرم

پایان نامه جهت اخذ مدرک دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تحول چکیده: امروزه ضرورت تحول و تغییر سازمانی برای اکثر مدیران و کارشناسان و سایر افراد کلیدی آشکار شده است چرا که در دنیای امروز همه چیز در حال تغییر و تحول است، به همین جهت می توان گفت در چنین فضا و شرایطی اگر سازمانی سیستم های مدیریتی، مهندسی را اجرایی و همچنین فرهنگ سازمانیش را تغییر ندهد و با نیازهای جامعه و ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته:مدیریت بازرگانی گرایش:مالی چکیده چگونگی ارتقاء سطح اثربخشی آموزشی برای تحقق اقتصاد دانایی محور به عنوان یکی از چالش‎های اساسی پیش روی مدیران و برنامه ریزان قرار داشته و در این خصوص سیاست های مختلفی به کار گرفته شده است که تغییر در سازوکارهای تأمین و تخصیص منابع مالی یکی از مهم ترین آنان به شمار می‌رود. امروزه تأمین مالی آموزشی بر ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشدM.A. مديريت دولتي تابستان1390 چکيده:       تفکر استراتژيک مهم ديدن چيزي است که که ديگران نمي بينند،کشف يک نياز نهفته به م

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت اجرایی گرایش: استراتژیک چکیده هدف از انجام این تحقیق بررسی امکان بکارگیری کارت امتیازی متوازن جهت اجرای استراتژی­های آن در شرکت خودرو­سازی سایپا است. کارت امتیازی متوازن یکی از تکنیک­های ارزیابی عملکرد سازمان­ها می­باشد که سازمان را از چهار منظر مالی، مشتری، فرآیندهای داخلی و یادگیری و رشد مورد ارزیابی قرار می­دهد. عمده­ترین ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M. A) گرايش  مالي زمستان1391 چکيده : در اين پژوهش تحت عنوان « بررسي مديريت منابع انساني برعملکرد مالي شعب بانک ملي  » که د

دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی چکیده هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه­های خصوصی شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع پژوهش­های کمی و از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه­ی مدیران ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت «M.A» گرایش: مدیریت اجرایی (استراتژیک) بررسی تأثیر مدیریت دانش بر یادگیری و خلاقیت سازمانی از دیدگاه مدیران دستگاههای اجرایی استان اردبیل چکیده مدیریت دانش یکی از دستاوردهای عصر اطلاعات و دانش است و با توجه به ویژگیهای آن، امروزه سازمانهای با جدیت به دنبال بهره‌مندی از نتایج آن هستند. تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر مدیریت ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در تربیت بدنی و علوم ورزشی چکیده هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت دانش با میزان کارآفرینی در مدیران باشگاه ­های خصوصی شهر تهران بود. پژوهش حاضر از لحاظ ماهیت از نوع پژوهش­های کمی و از نظر هدف از نوع کاربردی و از نظر روش از نوع توصیفی-همبستگی است. جامعه آماری پژوهش را کلیه­ی مدیران باشگاه های خصوصی شهر تهران تشکیل می دادند که از بین ...

ثبت سفارش