پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان

word 1 MB 31238 167
مشخص نشده کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۶,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۹,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان­نامه کارشناسی­ارشد در رشته مدیریت اجرایی

    گرایش استراتژیک

    چکیده:

    امروزه شناخت فرهنگ سازمانی برای مدیران اهمیت حیاتی دارد چون فرهنگ یا جو حاکم بر سازمان مبین شیوه زندگی سازمان است. در جو حاکم بر سازمان که افراد در آن فعالیت میکنند تا بتوانند به اهداف سازمان جامه عمل بپوشانند. به همین دلیل دانشمندان مدیریت بیان میدارند که اساسی ترین وظیفه مدیریت شکل دهی به هدایت ارزشهای اساسی فرهنگ سازمانی است. تحقیق حاضر به رابطه فرهنگ سازمانی با میزان خلاقیت مدیران سازمان جمعیت هلال احمر استان زنجان می پردازد. هدف کلی این تحقیق بررسی رابطه بین برخی مؤلفه های فرهنگ سازمانی با میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان می باشد و اهداف ویژه آن بررسی تک تک مؤلفه های فرهنگ سازمانی با خلاقیت می باشد. نوع و روش این پژوهش پیمایشی است و سعی شده است که در آن مؤلفه های ده گانه فرهنگ سازمانی توصیف شود و میزان همبستگی آن با خلاقیت تعیین گردد. برای تعیین همبستگی بین فرهنگ سازمانی و خلاقیت از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده و برای تعیین همبستگی تک تک عوامل فرهنگ سازمانی با خلاقیت از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. جامعه آماری این تحقیق برابر 36 نفر می باشد که مدیران و معاونان سازمان جمعیت هلال احمر استان زنجان را تشکیل می دهد. ابزار مورد استفاده در این تحقیق عبارت است از پرسشنامه فرهنگ سازمانی استیفن پی رابینز و پرسشنامه خلاقیت رندسیپ . پس از تکمیل پرسشنامه ها توسط مدیران، اطلاعات مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های تحقیق نشان داد بین فرهنگ و خلاقیت مدیران و معاونان سازمان جمعیت هلال احمر استان زنجان رابطه معنی داری وجود دارد. همچنین شاخص های فرهنگ سازمانی از قبیل : رهبری، هویت، سازش و الگوی ارتباط با خلاقیت همبستگی مثبت و معنی داری ندارد. اما شاخص های نوآوری، ریسک پذیری ، کنترل ، پاداش ، حمایت و انسجام با خلاقیت همبستگی مثبت و معنی داری دارد. یافته های تحقیق نشان داد که بین ویژگی های فردی مدیران ( سن، سابقه کار، جنسیت ، رشته تحصیلی، سطح تحصیلات) با فرهنگ سازمانی از نظر آماری ارتباط وجود دارد.

    واژه های کلیدی: فرهنگ سازمانی، خلاقیت، مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر       

    فصل اول

    طرح تحقیق

     

    -1 مقدمه

    فرهنگ سازمانی موضوعی است که به تازگی در دانش مدیریت و در قلمرو رفتار سازمانی راه یافته است. به دنبال نظریات و تحقیقات جدید در مدیریت، فرهنگ سازمانی دارای اهمیت روزافزونی شده و یکی از مباحث اصلی و کانونی مدیریت را تشکیل داده است. جمعیت‌شناسان، جامعه‌شناسان و اخیراً روان‌شناسان و حتی اقتصاددانان توجه خاصی به این مبحث نو و مهم در مدیریت مبذول داشته و در شناسایی نقش و اهمیت آن نظریه‌ها و تحقیقات زیادی را به‌وجود آورده و در حل مسائل و مشکلات مدیریت به کار گرفته‌اند (شجاعی،1384،ص12).

    ما در این پژوهش سعی داریم تا رابطه بین فرهنگ سازمانی و مولفه های آن را با خلاقیت مقایسه کنیم و مشخص کنیم چه رابطه بین این دو شاخص وجود دارد . اهداف ویژه تحقیق بررسی تک تک مولفه های فرهنگ سازمانی با خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان می باشد . در این فصل ابتدا بیان مساله و اهمیت و ضرورت انجام پژوهش ارایه شده سپس اهداف و سوالات تحقیق و تعریف نظری و عملیاتی متغیر ها آمده است. 

     

      2-1بیان مسأله تحقیق

    یکی از تحولات اساسی که در مدیریت امروزی شکل گرفته است تحول در نحوه‌ی نگرش به سازمان است. تا قبل از دو دهه پیش چنین تصور می‌شد که سازمان‌ها ابزار عقلایی برای ایجاد هماهنگی و کنترل افراد در جهت دستیابی به اهداف بوده و دارای سطوح عمودی از بخش‌ها، قسمت‌ها و واحدها می‌باشند و مبتنی بر روابطی از قدرت هستند. ولی امروزه اذعان می‌شود که سازمان‌ها چیزی بیشتر از این موضوع بوده و توجه به موضوعاتی همچون جو سازمانی و فرهنگ سازمانی به‌عنوان پدیده‌های نسبتاً جدیدی در مطالعات سازمان و مدیریت نوین بیشتر مد نظر بوده و در دهه‌های اخیر به شدت فراگیر شده است(گلومس[1]،2007،ص35).به عقیده‌ی رابرت کویین برای شناخت سازمان و رفتارها و عملکرد کارکنان، شناخت فرهنگ گامی اساسی و بنیادی است، زیرا با اهرم فرهنگ به سادگی می‌توان انجام تغییرات را تسهیل و جهت‌گیری‌های جدید را در سازمان پایدار کرد. از این‌رو فرهنگ سازمانی یک عامل اساسی در موفقیت و تحقق اهداف بلند مدت سازمان می‌باشد(رها عزآبادی،1379). از نظر گلومس و همکارانش، فرهنگ سازمانی تعیین کننده‌ی تفکرات، احساسات و اعمال یک سازمان می‌باشد(گلومس،2007،ص35). و بر روی تمامی جنبه‌های سازمان اثرگذار بوده و در هر سازمانی پدیده‌ای به دور از تأثیر فرهنگ نیست.ریشه و عوامل اصلی موفقیت یا شکست مؤسسات و سازمان‌ها در فرهنگ سازمانی‌شان جستجو می‌شود. فرهنگ سازمانی شکاف بین متغیرهای اثرگذار سازمان رسمی و چگونگی انجام واقعی کار را هویت می‌بخشد(آقایی فیشانی،1387،ص18).

    رابینز[2] (1991) در تعریف خود در مورد خلاقیت چنین می‌گوید: خلاقیت به معنی توانایی ترکیب ایده‌ها در یک روش منحصر به فرد یا ایجاد پیوستگی بین این ایده‌هاست.

     لوتانز[3] نیز خلاقیت را به وجود آوردن تلفیقی از اندیشه‌ها و رهیافت‌های افراد و یا گروه‌ها در یک روش جدید تعریف می‌کند.

    به همین دلیل لازم است که مدیران از فرایند مدیریت خلاقیت در سازمان‌ها آگاه باشند و توسط فرآیند هایی آن را تشویق نمایند تا سازمان‌ها با بکارگیری خلاقیت بتوانند اثربخش‌ شده و قادر باشند راه‌های جدیدتر، بهتر و خلاق‌تر انجام وظایف را بیابند. همچنین افزایش سطح خلاقیت سازمانی باعث میشود که سازمان ها در رویاروی با بحران ها انعطاف پذیر تر و به طور منطقی  با مسائل و تنگناها برخورد کنند و در صورت نیاز به تغییر و تحول در سازمان، پس از بررسی دقیق و عالمانه، آن را اعمال کنند. از آنجایی که عمده کار و فعالیت انسان‌ها در سازمان‌ها انجام می‌گیرد، مدیران می‌توانند ظهور خلاقیت را در سازمان‌ها با ایجاد زمینه‌ی مناسب سرعت بخشند(آقایی فیشانی،1387) و این تحقق نخواهد پذیرفت، مگر اینکه خود مدیران دارای افق‌های فکری خلاقانه باشند.

    با توجه به بخشهای کاری جمعیت هلال احمر که در امور بهداشتی،آموزشی کمک رسانی و بخش خدمات توانبخشی فعالیت دارد باید موضوع خلاقیت و فرهنگ جدی گرفته شود.از آنجایی که مدیران جمعیت باید در مواقع ضروری بسیار مشکل و خطرناک تصمیمات سریع و درستی را بگیرند برای کمک رسانی به آسیب دیدگان مسائل آموزش و بهداشتی از این رو خلاقیت این مدیران در مواقع اضطراری بسیار حائز اهمیت میباشد.از این رو سعی شده تا در این تحقیق به بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و خلاقیت مدیران جمعیت پرداخته شود.

      3-1اهمیت و ضرورت تحقیق

    فرهنگ سازمانی با آنکه پیشینه‌ای دراز دارد ولی موضوعی است که به تازگی در دانش مدیریت و به ویژه در قلمرو بالندگی سازمانی و رفتار سازمانی راه یافته است. فرهنگ از دیرباز برای شرح کیفیت زندگی جامعه‌ی انسانی به کار برده می‌شده و درباره‌ی آن سخن بسیار رفته است. ولی درباره‌ی فرهنگ سازمانی یا آنچه خمیرمایه‌ی کار و رفتار مردمان در سازمان است تا این سال‌ها سخن اندک و کوتاه گفته شده است. فرهنگ سازمانی یکی از عوامل موفقیت یا ناکامی سازمان‌ها در محیط پویا و در حال تحول کنونی است(شجاعی،1384،ص19). با افزایش انگیزش در میان کارکنان، دادن آزادی عمل و تفویض اختیار، ایجاد گروه‌های کاری و حمایت متقابل اعضاء گروه در جهت ترکیب اندیشه‌های متفاوت، اعطای پاداش و تشویق، ارتقای شغلی، اعتماد کردن و باور داشتن به افراد، عدم ارزیابی‌های بی‌مورد و وقت‌گیر، ایجاد فضای کاری آرام و بدون ترس و بیم، حمایت سازمانی، تقویت همکاری‌های متقابل و ایجاد هماهنگی‌ مناسب با کارکنان، ایجاد جذابیت کاری برای کارکنان، عدم اجبار به شغل نامناسب به افراد، در اختیار قرار دادن منابع مهمی چون زمان و تخصیص منابع مالی جهت ایجاد انگیزه در افراد، احساس هدف مشترک بین کارکنان و مدیران و ایجاد هسته‌های پژوهشی و نوآورانه در سازمان از جمله عوامل مهمی هستند که مدیران با تأثیر بر آنها زمینه‌های شکوفایی و توسعه‌ی خلاقیت را در خود و کارکنان فراهم ساخته و به ارتقاء و پیشرفت سازمان خود کمک می‌نمایند(رها عزآبادی،1379،ص28). مدیران جمعیت هلال احمر با بررسی تعداد کثیری از کارمندان و امداد گران زن و مرد با نیاز های متفاوت جسمی و روانی و استفاده صحیح و جهت دار از استعدادها و توانایی های آنها روبرو هستند.لذا ضرورت این تخصیص برای بررسی فرهنگ سازمانی و رابطه آن با خلاقیت از دیدگاه مدیران جمعیت هلال احمر استان زنجان برای ایجاد تحولات و بهره وری و ارتقا سازمانی جمعیت هلال احمر ضروری تلقی میشود.ضرورت دارد که مدیران متوجه شوند چقدر خود دارای خلاقیت هستند و تا چه حد ریسک پذیر و دارای ایده های نو هستند و چقدر برای ارتقا سطح کیفی سازمان تلاش میکنند.

     4-1اهداف تحقیق

      1-4-1هدف کلی تحقیق: رابطه‌ی فرهنگ سازمانی با میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان.

      2-4-1اهداف ویژه

    1. تعیین رابطه بین مولفه‌ی نوآوری با میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان.

    2. تعیین رابطه بین مولفه‌ی ریسک‌پذیری با میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان.

    3. تعیین رابطه بین مولفه‌ی رهبری با میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان.

    4. تعیین رابطه بین مولفه‌ی حمایت سازمانی با میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان.

    5. تعیین رابطه بین مولفه‌ی کنترل با میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان.

    6. تعیین رابطه بین مولفه‌ی سیستم پاداش با میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان.

    7. تعیین رابطه بین مولفه‌ی سازش با میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان.

    8. تعیین رابطه بین مولفه‌ی الگوی ارتباطی با میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان.

    9. تعیین رابطه بین مولفه‌ی هویت با میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان.

    10. تعیین رابطه بین مولفه‌ی انسجام با میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال   احمر استان زنجان.

     5-1سؤالات تحقیق

    آیا میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان رابطه معنی داری وجود دارد؟

      6-1فرضیه‏های تحقیق

      1-6-1فرضیه اصلی

     بین فرهنگ سازمانی با میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان رابطه معنی داری وجود دارد.

    Survey the relationship between organizational culture and the manager creativity and deputies Red Crescent, Zanjan province

     

    Abstract:

    Today recognition of organizational culture is very important for managers because the culture or atmosphere on the organization is explanatory of the way of organization living. In the atmosphere on the organization that people work in it that they can achieve is the goals of the organization. That’s why managing scientists state that the most basic duty of managing is forming and directing the basic values of organizational culture. The present study is concerned with the relation between organizational culture and adjustment of managers creatorship of the Zanjan province red crescent. The total goal of this study is considering the relation between some compilation of organization culture and adjustment of managers and  assistants creatorship of Zanjan province red crescent staff. And the specific goals are considering compilation of organizational culture creatorship one by one. The type of this research is survey and it was tried the describe the decimal factors of organizational culture and the determine the scale of it’s correlation coefficient are used the determine the correlation between organizational culture and creatorship and spearman correlation coefficient is used the determine the correlation of factors of organizational culture one by one with relationship. Our statistic society is equal the 36 person whose forming the managers of the Zanjan red crescent. The tools used in this research are following: Robins questionnaire of creatorship and the statistic analysis of date. After completing the questionnaire by managers .The statistic works are performed on them and the results showed that there is meaningful relation between the culture and the managers and assistants creatorship of Zanjan province red crescent. Also there is not positive and meaningful correlation between creatorship with indices of organizational culture such as leadership, identity, compromise, creative patterns. But the indices such as innovation, risk-taking, control support, consistency, reward, have positive and meaningful correlation with creatorship. The finding also showed that statistically there is meaningful relation between personal trait of managers ( age, sex, field of education, level of education) with organizational culture.

    Key words: organizational culture, creativity, managers and assistants of Zanjan province red crescent. 

  • فهرست:

    فصل اول : طرح تحقیق

     1-1مقدمه....................................................................................................................................................3

    1-2 بیان مساله تحقیق   ...............................................................................................................................3

    1-3 اهمیت و ضرورت تحقیق  ...................................................................................................................5

    1-4 اهداف تحقیق .......................................................................................................................................6

    1-5 سؤال تحقیق..........................................................................................................................................7

    1-6 فرضیه‏های تحقیق.................................................................................................................................7

    1-7 واژه های عملیاتی ................................................................................................................................9

    1-8 مدل مفهومی........................................................................................................................................10

    1-9 متغیرهای تحقیق..................................................................................................................................10

    فصل دوم :ادبیات و پیشینه تحقیق

    قسمت اول : مبانی نظری

    1-2 مقدمه ................................................................................................................................................12

    بخش اول : فرهنگ سازمانی

    2-2 تعریف فرهنگ سازمانی.....................................................................................................................13

    2-3 ویژگی های فرهنگ............................................................................................................................15

    2-4 فرهنگ سازمان...................................................................................................................................17

    2-5 نقش فرهنگ سازمانی......................................................................................................................... 19

    2-6 عوامل موثر بر فرهنگ سازمان ...........................................................................................................22

    2-7 الگوهای تبیین و شناخت فرهنگ سازمانی..........................................................................................23

    2-7-1 الگوی پارسونز ..............................................................................................................................23

     2-7-2 الگوی رابینز .................................................................................................................................24

    2-7-3 الگوی هفت Sمک کنزی ...............................................................................................................26

    2-7-4 الگوی پیترز و واترمن ....................................................................................................................26

    2-7-5 الگوی کرت لوین ...........................................................................................................................27

    2-7-6 الگوی دیویس ................................................................................................................................27

    2-7-7 الگوی ویلیام اوچی .........................................................................................................................27

    2-8 ویژگی های فرهنگ ............................................................................................................................30

    2-9 عناصر و مؤلفه های فرهنگ سازمانی ..................................................................................................31

    2-10 سطوح فرهنگ سازمانی ....................................................................................................................32

    2-11 عوامل موثر در پیدایش فرهنگ سازمانی............................................................................................33

    2-12 منابع فرهنگ.......................................................................................................................................35

    2-13 طبقه بندی فرهنگ سازمانی...............................................................................................................37

    2-13-1 فرهنگ غالب و خرده فرهنگ سازمانی ........................................................................................37

    2-13-2 فرهنگ قوی و فرهنگ ضعیف .....................................................................................................38

    2-13-3 فرهنگ انطباق پذیر و انطباق ناپذیر .............................................................................................40

    2-13-4 فرهنگ بروکراتیک و شهروندگرا ...............................................................................................40

    2-14 انواع فرهنگ سازمانی .....................................................................................................................41

    2-15 شیوه شکل گیری فرهنگ سازمانی...................................................................................................45

    2-16 فرهنگ حاکم و خرده فرهنگ های سازمانی....................................................................................47

    بخش دوم : خلاقیت

    2-17 مقدمه...............................................................................................................................................49

    2-18 تعریف خلاقیت ..............................................................................................................................49

    2-19 خلاقیت در مطالعات سازمانی و مدیریت .......................................................................................51

    2-20 اهمیت خلاقیت در سازمان ها...........................................................................................................51

    2-21 رویکرد های فرایند خلاق ................................................................................................................52

    2-22 ویژگی سازمان های خلاق ...............................................................................................................53

    2-23 موانع خلاقیت ...................................................................................................................................55

    2-24 خلاقیت و فرهنگ.............................................................................................................................56

    2-25 نوآوری و فرهنگ..............................................................................................................................57

    2-26 باورهای فرهنگی و خلاقیت و نوآوری ...........................................................................................58

    2-27 فرهنگ سازمانی نوآوری و خلاقیت.................................................................................................59

    2-28 مراحل خلاقیت.................................................................................................................................60

    2-29 عوامل خلاقیت.................................................................................................................................62

    2-30 راههای پرورش خلاقیت..................................................................................................................63

    قسمت دوم : پیشینه تحقیق

    2-31 مطالعات و تحقیقات داخل کشور ....................................................................................................68

    2-32 مطالعات و تحقیقات خارج کشور.....................................................................................................73

    2-33 خلاصه فصل....................................................................................................................................78

    فصل سوم : روش شناسی تحقیق

    3-1 مقدمه .................................................................................................................................................81

    3-2 نوع و روش تحقیق.............................................................................................................................81

    3-3 جامعه آماری و نمونه تحقیق .............................................................................................................81

    3-4 روش جمع آوری اطلاعات ...............................................................................................................82

    3-5 روش تجزیه و تحلیل داده ها.............................................................................................................83

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده های تحقیق

    4-1 مقدمه .................................................................................................................................................85

    4-2 توصیف یافته های تحقیق ..................................................................................................................85

    4-3 توصیف مشخصات فردی ..................................................................................................................85

    4-4 توصیف یافته های مربوط به سوالات پرسشنامه ................................................................................89

    4-5  توصیف سوالات پرسشنامه مربوط به فرهنگ سازمانی ....................................................................89

    4-6 توصیف سوالات پرسشنامه مربوط به خلاقیت .................................................................................100

    4-7 آزمون فرضیه های تحقیق .................................................................................................................101

    4-7-1 فرضیه اول.................................................................................................................................... 102

    4-7-2 فرضیه دوم.....................................................................................................................................103

    4-7-3 فرضیه سوم ...................................................................................................................................104

    4-7-4 فرضیه چهارم ................................................................................................................................105

    4-7-5 فرضیه پنجم ..................................................................................................................................106

    4-7-6 فرضیه ششم .................................................................................................................................107

    4-7-7 فرضیه هفتم ..................................................................................................................................108

    4-7-8 فرضیه هشتم................................................................................................................................. 109

    4-7-9 فرضیه نهم.................................................................................................................................... 110

    4-7-10 فرضیه دهم .................................................................................................................................111

    4-7-11 فرضیه یازدهم ............................................................................................................................112

    4- 8یافته های تحقیق ...............................................................................................................................113

     

    فصل پنجم :  نتیجه گیری

    5-1 مقدمه ..............................................................................................................................................117

    5-2 خلاصه تحقیق..................................................................................................................................117

    5-3 بحث و نتیجه گیری.........................................................................................................................119

    5-4 محدودیت های تحقیق ...................................................................................................................122

    5-5 پیشنهادات تحقیق.............................................................................................................................122

    5-6 پیشنهاد هایی برای تحقیقات بعدی....................................................................................................125

     

    منابع و ماخذ .............................................................................................................................................127

    پیوست ......................................................................................................................................................133

     

    منبع:

     

    اردلان، محمد رضا،و همکاران،(1387)، بررسی رابطه بین یگانگی فرد_ سازمان با فرهنگ سازمانی در دانشگاههای دولتی غرب کشور( همدان، کرمانشاه و کردستان)، فصل نامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی.

    ارغوانی،فاطمه،(1386)،بررسی و تجزیه و تحلیل اثرات فرهنگ سازمانی بر خلاقیت سازمانی در واحدهای صنعتی قم،دانشگاه قم، پایان نامه ارشد مدیریت دولتی.

    آشوری ، داریوش(1384) تعریف ها و مفهوم فرهنگ , نشر آگه , چاپ اول(ویراست دوم )

    آقایی فیشانی ، تیمور(1387)خلاقیت و نوآوری در انسان ها و سازمان ها ,چاپ اول , تهران , نشر ترمه

    اکبری،فضل الله،(1388)، بررسی رابطه بین ویژگی های فرهنگ سازمانی و ساختار سازمانی در شرکت برق منطقهای اصفهان،پایانامه کارشناسی ارشد.

    ایران زاده ، سلیمان، (1387) مدیریت فرهنگ سازمانی ,انتشارات نیکنام.

    بحرالعلوم، حسن، (1388)، ارتباط بین فرهنگ سازمانی و سبک مدیریت با رضایت شغلی کارشناسان سازمان تربیت بدنی شاغل در تهران، رساله دکتری، دانشگاه تربیت معلم تهران.

    پور فرج عمران ، مجید ( 1387 ) بررسی رابطه بین خلاقیت ، هوش هیجانی و خودکارآمدی . اولین کنفرانس ملی خلاقیت شناسی و مدیریت نوآوری در ایران .

    جولازاده،محمدعلی(1388)رابطه فرهنگ سازمانی و خلاقیت مدیران تربیت بدنی استان مازندران،پایان نامه ارشد دانشگاه شمال.

    حسینی، افضل السادات،(1390)، ماهیت خلاقیت و شیوه‌های پرورش آن، انتشارات آستان قدس رضوی.

    رابینز، استیفن پی،(1386)،رفتلر سازمانی جلد سوم ترجمه: دکتر علی پارساییان و دکتر سید محمد اعرابی، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.

    رضائیان، علی ، (1386)، مبانی سازمان و مدیریت، انتشارات سمت، چاپ دهم.

    رها عزآبادی ، رزا (1379) رابطه فرهنگ سازمانی بها بهره وری مدیران تربیت بدنی آموزش  و پرورش سراسر کشور پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده تربیت بدنی تهران .

    زارعی متین ,حسن (1384) تبیین الگوی فرهنگ سازمانی بر اساس ارزش های اسلامی در محیط کار, نقش آن بر رضایت شغلی ,پایان نامه ,دکتری رشته منابع انسانی ,دانشگاه تربیت مدرس.

    زمانی ،الهام (1382) خلاقیت و نوآوری در سازمانهای همیار 22 ,تابستان 82 .

    سلیمی ،مهتاب،(1387) ،خلاقیت و نوآوری در سازمان ،پژوهشنامه شماره 24 ،  انتشارات پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ، چاپ اول ، تهران.

    شجاعی ,منوچهر , ,فرزاد (1384) بررسی و تبیین فرهنگ سازمانی اعضای  هیات علمی دانشکده فنی و پردیس علوم , مجله علمی و پژوهشی فرهنگ مدیریت سال سوم شماره 11.

    شجاعی،جواد،(1387)،رویکردی ساختاری به نو آوری،پژوهشنامه شماره 24 ، انتشارات پژوهشکده تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ، چاپ اول ، تهران .

    شریعتمداری،مهدی،(1389)، اصول و مبانی مدیریت(مدیریت عمومی)، انتشارات کوهسار،چاپ چهارم، 

    شمس اسفندآباد، حسن، (1389)،روان شناسی تفاوتهای فردی،انتشارات سمت.

    صمد آقایی ,جلیل(1382) سازمانهای کار آفرین تهران انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی

    عسگری ,ناصر(1384) بررسی رابطه عوامل سازمانی ,ساختار ,فرهنگ تکنولوژی وزارت کار و امور اجتماعی ,پایان نامه کارشناسی ارشد ,دانشکده مدیریت تهران .

    قاسمی، بهروز،(1389)، تئوریهای رفتار سازمانی،انتشارات هیأت چاپ اول.

    قنبری، علی الله، (1387)، بررسی تأثیر فرهنگ سازمانی بر نوآوری مدیران شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران،پایانامه کارشناسی ارشد،دانشگاه تهران.

    قهرمان تبریزی، (1384) ارتباط بین فرهنگ سازمانی و خلاقیت اعضایی هیات علمی گروه های تربیت بدنی پایان نامه کارشناسی ارشد  و نشریه علوم حرکتی .

    کاظمی ,عباس (1384)طراحی الگوی اثر بخشی سازمانی با تأکید بر معیار های فرهنگی سازمان  پایان نامه کارشناسی ارشد ,دانشکده تربیت مدرس .

    کاووسی، فرزانه ، زمستان (1387)،فرهنگ و کار آفرینی سازمانی ، پژوهشنامه شماره 32 ، انتشارات پژوهشکده مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام ، تهران.

    کرد نوقانی،رسول (1380) مدیریت خلاقیت و نوآوری در سازمانها ,چاپ اول ,انتشارات پیک سنجش

    ماری ،جوهچ، (1388)، تئوری سازمان( ترجمه حسن دانایی فرد) تهران ، انتشارات افکار.

    ماری،جوهچ،(1387)،تئوری سازمان: مدرن،نمادین و تفسیری پست مدرن، مترجم: حسن داناییفرد،نشر افکار.

    مالکی طبس، فاطمه،(1388)، رابطه فرهنگ سازمانی و خلاقیت سازمانی در سازمان های دولتی، پژوهشهای مدیریت.

    محمدی، ناهید،(1384)، خلاقیت در مدیریت،  مجله تدبیر ، شماره 161.

    مدنی ،داوود (1382)مقدمه ای بر تئوری سازمان و مدیریت چاپ ششم انتشارات پیام نور .

    مطلبی اصل ،صمد (1384)بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و مدیریت مشارکتی، پایان نامه کارشناسی ارشد ,دانشکده مدیریت تهران .

    معرفتی،اکبر،(1383)، بررسی رابطه فرهنگ سازمانی و سبک رهبری مدیران دانشکدهها / گروههای آموزشی تربیت بدنی با میزان بهرهوری اعضای هیئت علمی آنها در دانشگاههای دولتی ایران، رساله دکتری دانشگاه تربیت معلم.

    ناطقیان ، سینا ( 1387 ) پیش بینی خلاقیت از سبک های تفکر در دانشجویان ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی، دانشگاه پیام نور تهران .

    هاشمیان ,محمد رضا (1378) بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر رضایت شغلی اعضای رسمی سپاه ,پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه تربیت مدرس .

    واعضی ,سید کمال (1385)نقش فرهنگ سازمانی در ارتقای بهره وری ,مجله مدیریت دولتی .

    Allen.w.paul.d(2006)the handbook of human resurces management brain . brain towers pubhship.

    2-Brian T. Gregory,Stanley G. Harris, Achilles A. Armenakis, Chrisopher L.Shook,(2009),Organizational culture and effectiveness: A study of values, attitudes, and organizational outcomes, Journal of Business Research, Volume 62,Issue7,Julay,2009,pages673_679  

    3-Denison, D.R.& A.K Mishra 2011Toward a Theory of Organizational culture and Effectiveness, Journal of Organization Science, Vol. 6,No 2 pp 243_23

    Glomseth, r et al. (2007):occupational culture as determinant of know lwdge sharing and performance in police investigations . international journal of the sociology of low sociology of low, 35,pp.

    Greendexg. Jerald and baron Robert(2007) . behavior in organization . the prentice hall pubilicatio .

    Hatch.m.(2007) organizational theory osford university press.

    2006)managingfive tasks to organizational success.

    7-Koontz, Harold; (2006) Management :A global perspective, McGraw- Hill Education, Edition 12, , P155.

    Pettinger(2005) introduction to organizational.mc millan business. 

    2002) organizational behavior:solution for management , mcgraw- hill,Irwin .

     

     


موضوع پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, نمونه پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, جستجوی پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, فایل Word پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, دانلود پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, فایل PDF پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, مقاله در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, پروژه در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, پروژه درباره پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و میزان خلاقیت مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان زنجان

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت «M.A» گرایش: مدیریت اجرایی (استراتژیک) بررسی تأثیر مدیریت دانش بر یادگیری و خلاقیت سازمانی از دیدگاه مدیران دستگاههای اجرایی استان اردبیل چکیده مدیریت دانش یکی از دستاوردهای عصر اطلاعات و دانش است و با توجه به ویژگیهای آن، امروزه سازمانهای با جدیت به دنبال بهره‌مندی از نتایج آن هستند. تحقیق حاضر با هدف بررسی تأثیر مدیریت ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک دوره کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش تحول چکیده: امروزه ضرورت تحول و تغییر سازمانی برای اکثر مدیران و کارشناسان و سایر افراد کلیدی آشکار شده است چرا که در دنیای امروز همه چیز در حال تغییر و تحول است، به همین جهت می توان گفت در چنین فضا و شرایطی اگر سازمانی سیستم های مدیریتی، مهندسی را اجرایی و همچنین فرهنگ سازمانیش را تغییر ندهد و با نیازهای جامعه و ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشدM.A. گرایش : تحول چکیده: با توجه به تغییرات سریع ،سازمان ها دریافته اند که کاربرد مؤثر از سرمایه ها و منابع دانش متعدد و گسترده این توانایی را به آنها می دهد که نوآوری کنند و پاسخگوی انتظارات و نیازهای تازه مصرف کنندگان و همچنین تحولاتی که در شرایط رقابتی و تکنولوژیک پیش می آید باشند، مدیریت دانش تصمیم گیری با کیفیت بالاتر را تایید کرده و ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد(M.A) گرايش"تحول" پاييز93 چکيده پايان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش‌هاي اجرا و نتايج به دست آمده) : هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه بين م

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی(M.A) گرایش استراتژیک فصل اول: کلیات تحقیق چکیده هدف اصلی این پژوهش، عوامل موثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی در گروه صنعتی زرماکارون است. به این منظور، تمامی کارکنان دارای حداقل مدرک لیسانس گروه صنعتی زرماکارون برابر با 1300 به عنوان جامعه آماری لحاظ و مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. با استفاده از فرمول کوکران و جدول ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی ) گرایش مدیریت استراتژیک ( چکیده خلاقیت یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین ویژگی‌های انسان است که تقریبا همه ابعاد و جنبه‌های زندگی و تمدن وی را تحت تاثیر کامل خود قرار می‌دهد. در عصر تحولات و تغییرات سریع، سازمان‌هایی در جرگه موسسات موفق قرار می‌گیرند که مرتبا دانش جدید تولید نموده، آنرا در سطح سازمان گسترش داده و با سرعت ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : تشکیلات و روش‌ها چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده) : در بخش‌هایی از سازمان گمرک فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) همانند خیلی از سازمان‌های دیگر، کارکنان دانش را یک عامل قدرت افزا می‌دانند و از انتقال و تسهیم آن امتناع می‌ورزند و سالانه حجم زیادی از تجربیات و دانش با بازنشستگی کارکنان از ...

  پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A( مديريت دولتي گرايش منابع انساني تابستان 91 چکيده دانش در دنياي پيشرفته امروز سازمان ها، به سرعت در حال تبديل شدن به مزيت رقابت

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت بازرگانی گرایش : مالی هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر مدیریت سرمایه فکری بر عملکرد مالی سرپرستی بانک ها وبیمه های استان گیلان است. طرح تحقیق توصیفی – همبستگی و جامعه آماری تحقیق ، بانک ها و بیمه های استان گیلان است که بر اساس آمار جمع آوری شده تعداد 29 بانک و 18 بیمه ( 47 سازمان) در سطح استان فعالیت دارند و نمونه گیری در ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی (M.A) گرایش استراتژیک چکیده هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب می­باشد. برای این منظور مدیریت دانش بر اساس نظریه نوناکا و تاکوچی در چهار بعد؛ اجتماعی­نمودن دانش سازمانی، بیرونی­سازی دانش سازمانی، پیوند و ترکیب دانش سازمانی، درونی­سازی دانش سازمانی تعریف و در این راستا یک ...

ثبت سفارش