پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه

word 8 MB 31348 103
1393 کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک
قیمت قبل:۶۲,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد

    در رشته مهندسی برق گرایش قدرت

    چکیده

          امروزه بحث کنترل و مانیتورینگ سیستم یکی از مهترین بحث ها در شبکه ی قدرت می باشد که برای طراحی ادوات کنترلی به دانستن دقیق وضعیت شبکه ی قدرت نیازمندیم. با دانستن وضعیت شبکه در هر لحظه میتوان از تغییرات ولتاژ، جریان، فرکانس مطلع بود و میتوان با عملکردی مناسب از خارج شدن این پارامترها از حول نقطه ی کاری جلو گیری کرد. یکی از پارامترهایی که باید تشخیص داده شود فرکانس شبکه می باشد که در این پایان نامه به آن پرداخته می شود. روش های ارا‌ئه شده جهت تشخیص فرکانس مبتنی بر حلقه های قفل شونده در فاز همچون حلقه فاز قفل شده ابتدایی ، PLL1(حلقه قفل شونده فاز) با قاب مرجع همزمان ، PLL با دو قاب مرجع همزمان جدا شده و PLL با دو انتگرالگیر تعمیم یافته مرتبه دوم در زمره روش مرسوم است. نحوه رسیدن از حلقه قفل شونده فاز به حلقه قفل شونده فرکانس (FLL2)  و روش های مبتنی بر حلقه قفل شونده فرکانس شامل   FLLبا دو انتگرال گیر تعمیم یافته مرتبه دوم و  FLL باچند انتگرال گیر تعمیم یافته مرتبه دوم در همین راستا قابل ذکر می باشند. روش های مذکور  سیر تکاملی داشته و هر روش از روش پیشین کارا تر میباشد. در نهایت دراین پایان نامه روشی برای  بهبود عملکرد روش  FLL با چند انتگرال گیر تعمیم یافته مرتبه دوم در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه ارائه شده و کارایی آن با روش های مرسوم مقایسه و تحلیل میگردد. 

    پیشگفتار

            جهت اطمینان از وجود سیگنال جریان یا ولتاژ سینوسی خالص یا به عبارتی کیفیت بهتر توان، نکته ای که مد نظرمی باشد این است که سیستم توان باید بدون ایجاد اتلاف قابل توجه در حوالی عملکرد خود فعالیت نماید. عملکرد سیستم به دلیل نوسانات ولتاژ، تغییر فرکانس و تغییر شکل موج شامل هارمونیک ها و میان هارمونیک ها وخیم تر می شود[1]. از این رو جهت بهبود کیفیت توان) موضوعات مرتبط با بحث فرکانس در کیفیت توان شامل هارمونیک ها در سیستم توان می باشد.( تخمین سریع و دقیق فرکانس ولتاژ تغذیه برای سیستم توان یکپارچه مورد نیاز می باشد[2]. در یک سیستم قدرت به دلیل وجود نویز و هارمونیک های بالاتر، ممکن است تخمین دقیق و سریع فرکانس دچار آسیب و اختلال شود .به دلیل عدم تطابق توان میان تولید و تقاضای بار، تغییری در فرکانس سیستم نسبت به مقدار طبیعی آن ایجاد می شود و بازیابی فرکانس به مقدار اولیه آن نیازمند فراخوانی یک عملیات اصلاحی می باشد[3-4]. مساله برآورد فرکانس، با استفاده از تعدادی زیادی از روش های عددی مانند نیوتن-رافسون، حداقل مربعات وزن دار و فیلترینگ تطبیقی FIR3  به واسطه نمونه های گسسته ولتاژ سیستم مد نظر قرار گرفته است.

            یکی از ساده ترین روش ها برای تعیین فرکانس سیستم حاصل از یک شکل موج ولتاژ سینوسی خالص در سیستم توان استفاده از»  تشخیص عبور از صفر« و محاسبه تعداد سیکل ها در یک بازه زمانی از پیش تعیین شده می باشد. با این وجود تکنیک های پردازش سیگنال نظیر تبدیلات فوریه گسسته، تکنیک حداقل مربعات خطا، فیلتر kalman  و فیلتر های تطبیقی notch  برای برآورد فرکانس سیگنال های دارای نویز در سیستم توان مورد استفاده می باشند. تعداد زیادی از تکنیک های عددی مبتنی بر بسط و گسترش محدوده اندازه گیری، شامل روش حداقل مربعات خطا، روش کران های cramer-rao و تخمین حداکثر احتمال و نیز پیاده سازی های کاربردی آنها در مقالات و متون نوشتاری گزارش شده اند. با این حال ، این روشها به دلیل وجود نویز و هارمونیک ها و سایر شرایط متغیر سیستم مانند تغییر در زاویه شروع خطا و تغییر مقاومت خطا، نتایج نادرستی را ارائه می نمایند. درنتیجه دریافت نتایج نادرست در شرایط ذکر شده از جمله نقاط ضعف این روشها می باشد[5].

             در نتیجه  مروری بر روش های جدید هم چون بلوک های PLL و سیر تکاملی آن  که به ترتیب حلقه فاز قفل شده ابتدایی ، PLL (حلقه قفل شونده فاز) با قاب مرجع همزمان ، PLL با دوقاب مرجع همزمان

    Finite Impulse Response

    جدا شده و PLL بادو انتگرال گیر تعمیم یافته مرتبه دوم حائز اهمیت می باشد. سپس چگونگی بدست آمدن بلوک  FLL  قابل شرح است. هدف همه محققین بدست آوردن فرکانس در کمترین زمان ممکن با دقت بالا در شرایط مختلف شبکه میباشد. از شرایط مختلف شبکه میتوان وجود هارمونیک ، عدم تعادل و نویز را  بعنوان مثال ذکر کرد.

         کار هایی که تا کنون برای تشخیص فرکانس شبکه در سیستم قدرت انجام شده روش های مبتنی بر حلقه های قفل شونده فرکانس می باشد که برای شبکه های که دارای عدم تعادل می باشد روش  FLLبا دو انتگرال گیر تعمیم یافته مرتبه دوم می تواند فرکانس را به خوبی تشخیص دهد[6].

           اگرچه روش  FLLبا دو انتگرال گیر تعمیم یافته مرتبه دوم تخمین دقیقی از مولفه اصلی ولتاژ تحت شرایط نا متعادلی  را ایجاد می کند اما قادر به تخمین دقیقی از مولفه های هارمونیکی ولتاژ نیست. بنابراین اگر شبکه دارای هارمونیک باشد باید روشی ارائه داد که قادر به تشخیص مولفه های هارمونیکی نیز  باشد. در روش جدیدتر از  یک سیستم کشف کننده چندگانه برای استخراج مولفه های هارمونیکی فرکانس در سیستم های قدرت استفاده می گردد و  به همین دلیل به آن FLL با چند انتگرال گیر تعمیم یافته مرتبه دوم گفته می شود[4].

        در نتیجه روش FLL با چند انتگرال گیرتعمیم یافته مرتبه دوم میتواند تشخیص مناسبی از فرکانس در مواقعی شبکه دارای هارمونیک و عدم تعادل باشد بدهد. با توجه به نتایج شبیه سازی مقالات مربوط به این روش که در فصل بعدی به آن پرداخته می شود نشان می دهد که زمان تشخیص فرکانس در شرایط هارمونیکی و عدم تعادل 100 میلی ثانیه می باشد که در اصطلاح سیستم قدرت پنج سیکل سینوسی طول می کشد[4].

    SOGI        4 خصوصیات یک فیلتر میان گذر را از خود نشان می دهد و به همین دلیل در صورت اعوجاجی بودن ولتاژ خط مانع عبور هارمونیک های مرتبه بالا می شود ولی هارمونیک های مرتبه پایین نظیر هارمونیک های سوم و پنجم به دلیل نزدیکی به فرکانس شبکه از فیلتر عبور می کنند و موجب باقی ماندن اعوجاج در مولفه اصلی می گردند[6].

              روش FLL با چند انتگرال گیرتعمیم یافته مرتبه دوم آخرین روش ارائه شده برای تشخیص فرکانس می باشد که در آن به کمک چند بلوک SOGI  قادر به تشخیص دقیق مولفه های توالی حتی تحت اعوجاجات شدید خواهیم بود. امروزه زمان تشخیص فرکانس یکی از مهمترین پارامترها در سیستم های اندازه گیری می باشد. هر چه زمان تشخیص پایین تری داشته باشیم قادر خواهیم بود کنترل بهتری انجام  داده تا فرکانس به مقدار اولیه که در شبکه مورد نظر هست باز گردد[7].

    1-2- دستاورد های پایان نامه

    در این پایان نامه به شبیه سازی روش FLL با چند انتگرال گیرتعمیم یافته مرتبه دوم مورد توجه قرار گرفته

     

     و پاسخ های اولیه  تجزیه و تحلیل می شود. در این مطالعات و بررسی ها ملاحظه شد که اگر در مواقع

          Seconde Order Generalized Integrator 4-

             پرش فرکانس پارامتر گاما (یکی از ضرایب قابل تنظیم که سرعت تشخیص را تعیین می کند و در کار های قبلی  ثابت در نظر گرفته شده بود) را افزایش داده تا بتوان با سرعت بیشتری تغییرات را دنبال کرده و سپس با ثابت شدن فرکانس گاما به مقدار اولیه خود باز گردد می توان  زمان تشخیص فرکانس را کاهش داد.

              بعد از تجزیه و تحلیل ها و دیدن تاثیر تغییر پارامتر K ( ضریب میرایی در تشخیص فرکانس که در کارهای قبلی بصورت واحد در نظر گرفته شده بود) در زمان و دقت تشخیص فرکانس ملاحظه شد که اگر ضریب K  برای قسمت تشخیص مولفه اصلی و مولفه های هارمونیکی جداگانه تنظیم شود میتوان زمان میرایی را کاهش داده و دقت را افزایش داد. در نتیجه ابتدا به تنظیم میزان تغییرات گاما در زمان پرش فرکانس پرداخته و بهترین حالت را انتخاب کرده و سپس با هماهنگ کردن ضریب K مولفه اصلی و مولفه های هارمونیکی ،  زمان تشخیص کاهش یافته و دقت در حد مطلوب باقی می ماند.

            در فصل دوم به مرور بر کار های گذشته پرداخته و روش های مبتنی بر حلقه های قفل شونده  بررسی می شوند. بعد از تجزیه و تحلیل پاسخ ها و پیدا کردن بهترین روش که FLL با چند انتگرال گیرتعمیم یافته مرتبه دوم است برگزیده و در فصل سوم با دقت بیشتری به آن پرداخته می شود.

             بعد از بررسی نتایج دقیق تر به پیشنهاد روشی برای بهبود عملکرد روش FLL  با چند انتگرال گیر تعمیم یافته مرتبه دوم پرداخته و در نهایت راهکاری برای کاهش  زمان تشخیص فرکانس با دقت مطلوب ارائه می گردد. در فصل پنجم، روش بهبود یافته را شبیه سازی کرده و به توضیح ریز بینانه شبیه سازی پرداخته می شود و نتایج شبیه سازی تجزیه تحلیل می گردد. در نهایت  دستاورد های پایان نامه در فصل پایانی ذکر شده و  پیشنهاداتی برای تحقیقات آتی بیان می گردد.

    Abstract

            Today, the control and monitoring system is one of the most important debates in the power network is designed for control devices need to know the exact status of the power network. Knowing the status of the network at any moment can change the voltage and frequency can be notified and the proper functioning of the abatement work out the parameters of the point. Knowing the status of the network can change at any time, voltage, current, frequency was informed and this parameter can with the proper functioning of the exit point of the work stoppage. The network frequency of the parameters that must be detected that to addressed in this thesis. Methods presented for detect the frequency, based on phase locked loop such as basic phase locked loop, Synchronous Reference frame PLL (phase locked loop), decoupled double synchronous reference frame PLL and Double Second-Order Generalized Integrator is the conventional method. How to achieve phase lock loop frequency locking loop (FLL) and locking loop frequency based methods, including Double Second-Order Generalized Integrator FLL and Multiple Second-Order Generalized Integrator FLL are noteworthy in this regard. The evolution of methods and each method is more efficient than previous methods. Finally, this thesis a method to improve the performance of  Multiple Second-Order Generalized Integrator FLL in frequency detection under short circuit is presented and its performance is compared and analyzed by conventional methods.

  • فهرست:

    فصل اول .......................................................................................................... 1

    مقدمه......................................................................................................................  1  

    پیشگفتار......................................................................................................... 1

     1-2-   دستاورد های پایان نامه.................................................................................. 4

    فصل دوم....................................................................................................... 7

    مروری بر کارهای گذشته.......................................................................................... 7

    2-1-  سیر تکاملی PLL ها در تشخیص فرکانس و رسیدن به FLL ها .............................. 7

    2-2- تشخیص فرکانس با استفاده از مدار حلقه قفل شده در فاز ابتدایی ...................... 8

         2-2-1- حلقه با فاز قفل شونده دیجیتال ......................................................................... 9

         2-2-2- حلقه با فاز قفل شونده آنالوگ ......................................................................... 10

         2-2-3- آشکارساز فاز .................................................................................................. 11

    2-3-  PLL باقاب مرجع همزمان (SRF PLL)  ............................................................. 13

    2-4- PLL با دوقاب مرجع همزمان جدا شده(DDSRF PLL)  ..................................... 15

    2-5- PLL با دو انتگرالگیرتعمیم یافته مرتبه دوم(DSOGI PLL)  .................................. 18

    2-6-  FLLبا دو انتگرالگیرتعمیم یافته مرتبه دوم(DSOGI FLL)  ................................... 21

    2-7- مقایسه روش های تشخیص فرکانس مذکور .....................................................  27

    فصل سوم  ................................................................................................... 29

    مطالعه و بررسی روش FLL  با چند انتگرالگیر تعمیم یافته مرتبه دوم ............................ 29 

    3-1- مقدمه ..................................................................................................................... 29

    3-2-   FLLباچند انتگرالگیرتعمیم یافته مرتبه دوم ((MSOGI FLL  ......................................... 30

          3-2-1-  شبیه سازی MSOGI FLL ................................................................................ 30

          3-2-2–  بلوک دیاگرام تبدیل کلارک ........................................................................ 30

          3-2-3- بلوک دیگرام شبکه تجزیه هارمونیک (HDN) .................................................. 31

          3-2-4- بلوک دیاگرام انتگرال گیرتعمیم یافته مرتبه دوم (SOGI) ................................. 32

          3-2-5- بلوک دیاگرام حلقه قفل فرکانس (FLL) .......................................................... 33

          3-2-6- بلوک دیاگرام محاسبه توالی مثبت و منفی (PNSC).......................................... 34

    نتایج شبیه سازی روش پایه............................................................................ 36

          3-3-1- رخ داد اتصال کوتاه تکفاز............................................................................. 37

          3-3-2- رخ داد هارمونیک سوم........................................................................... 38

          3-3-3- رخ داد هارمونیک پنجم.................................................................................  39

          3-3-4- رخ داد هارمونیک هفتم.................................................................................. 40

          3-3-5- رخ داد هارمونیک یازدهم.............................................................................. 41

          3-3-6- رخ داد ساب هارمونیک 20 هرتز..................................................................... 42

          3-3-7- رخ داد اینتر هارمونیک 160 هرتز.................................................................... 43

          3-3-8- رخ داد هارمونیک ها، ساب هارمونیک، اینتر هارمونیک و اتصال کوتاه... 44

          3-3-9- بررسی تشخیص دامنه هارمونیک ها................................................................. 45

          3-3-10- بررسی دامنه اینترهارمونیک 160 هرتز و ساب هارمونیک 20 هرتز.................. 46

    فصل چهارم................................................................................................. 47

    پیشنهاد بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس................................ 47

    4-1- مقدمه............................................................................................................ 47

    4-2-  پیشنهاد روش های کاهش زمان تشخیص فرکانس............................................. 49

           4-2-1- تغییر گاما ، زمان تغییر فرکانس  ...................................................................... 49

           4-2-2- جدا کردن ضریب K.......................................................................................53

    4-3- روش اتصال پشت سر هم (آبشاری) SOGI........................................................ 58

    فصل پنجم................................................................................................... 60

    شبیه سازی روش بهبود یافته MSOGI FLL تحت شرایط اتصال کوتاه............................... 60

    5-1- شبیه سازی روش MSOGI FLL با پیش فیلتر (WPF)......................................... 60

    5-2- شبیه سازی روش بهبود یافته ........................................................................... 61

          5-2-1- بلوک تغییر گاما زمان تغییر فرکانس  ............................................................... 61

          5-2-2- جداسازی ضریب  میرایی (K).......................................................................... 62

    5-3- نتایج شبیه سازی روش بهبود یافته.................................................................... 64

          5-3-1- رخ داد اتصال کوتاه تکفاز.............................................................................. 65

          5-3-2-  رخ داد هارمونیک سوم و اتصال کوتاه........................................................... 66

          5-3-3- رخ داد هارمونیک پنجم و اتصال کوتاه........................................................... 67

          5-3-4- رخ داد هارمونیک هفتم و اتصال کوتاه............................................................ 68

          5-3-5- رخ داد هارمونیک یازدهم و اتصال کوتاه........................................................ 69

          5-3-6- رخ داد ساب هارمونیک 20 هرتز و اتصال کوتاه تکفاز................................... 70

          5-3-7- رخ داد اینتر هارمونیک 160 هرتز و اتصال کوتاه تکفاز.................................. 71

          5-3-8- رخ داد هارمونیک ها، ساب هارمونیک، اینتر هارمونیک و اتصال کوتاه... 72

           5-3-9- بررسی تشخیص دامنه هارمونیک ها................................................................ 73

           5-3-10- بررسی دامنه اینترهارمونیک 160 هرتز و ساب هارمونیک 20 هرتز................. 74

    5-4- جمع بندی.................................................................................................... 75

    فصل ششم.................................................................................................... 76

    نتیجه گیری و پیشنهادات.......................................................................................... 76

    6-1-  نتیجه گیری............................................................................................................. 76

    پیشنهادات............................................................................................................. 77

    مراجع.................................................................................................................. 78

    منبع:

    مراجع

    [1] P. Rioual, H. Pouliquen, and J. P. Louis, “Regulation of a PWM rectifier in the unbalanced network state using a generalized model,” IEEE Trans. Power Electron., vol. 11, no. 3, pp. 495–502, May 1996.

    [2] R. Teodorescu and F. Blaabjerg, “Flexible control of small wind turbines with grid failure detection operating in stand-alone and gridconnected mode,” IEEE Trans. Power Electron., vol. 19, no. 5, pp. 1323–1332, Sep. 2004.

    [3] M. Karimi-Ghartemani, H. Karimi, and M. R. Iravani, “A magnitude/phase-locked loop system based on estimation of frequency and in-phase/quadrature-phase amplitudes,” IEEE Trans. Ind. Electron, vol. 51, no. 2, pp. 511–517, Apr. 2004.

    [4] P. Rodriguez, A. Luna, I. Candela, R. Teodorescu, and F. Blaabjerg, “Grid synchronization of power converters using multiple second order generalized integrators,” in Proc. 34th Annu. Conf. IEEE Ind. Electron., Nov. 10–13, 2008, pp. 755–760.

    [5] M. Cichowlas, M. Malinowski, D. L. Sobczuk, M. P. Kazmierkowski, P. Rodríguez, and J. Pou, “Active, filtering function of three-phase PWM boost rectifier under different line voltage conditions,” IEEE Trans. Ind. Electron., vol. 52, no. 2, pp. 410–419, Apr. 2005.    

    [6] X. Yuan, W. Merk, H. Stemmler, and J. Allmeling, “Stationary frame generalized integrators for current control of active power filters with zero steady-state error for current harmonics of concern under unbalanced and distorted operating conditions,” IEEE Trans. Ind. Appl., vol. 38, no. 2, pp. 523–532, Mar./Apr. 2002.

    [7]   S. Chung, “A phase tracking system for three phase utility interface inverters,” IEEE Trans. Power Electron., vol. 15, no. 3, pp. 431–438, May 2000.

    [8] M. H. Haque, “Power flow control and voltage stability limit: regulating transformer versus UPFC,” Proc. Inst. Elect. Eng., vol. 151, pp. 299–304, May 2004.

    [9] M. Cichowlas, M. Malinowski, D. L. Sobczuk, M. P. Kazmierkowski, P. Rodríguez, and J. Pou, “Active, filtering function of three-phase PWM boost rectifier under different line voltage conditions,” IEEE Trans. Ind. Electron., vol. 52, no. 2, pp. 410–419, Apr. 2005.

    [10]   http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A8%D8%B3%D8%A7%D9%85%D8%AF

    [11]   http://www.hsu.ac.ir/me/files/2012/07/Telecommunication-circuit-lab.pdf

    [12] V.Kaura, Blasko, V. ,''operation of a phased locked loop system under distorted untility conditions,'' IEEE Trans. Ind. Appl. , Vol. 33, pp. 58-63, Jan./Feb 1997.

    [13]A. Ghosh and A. Joshi, “A new algorithm for the generation of reference voltages of a DVR using the method of instantaneous  symmetrical components,” IEEE Power Eng. Review, vol. 22, 2002, pp.63-65.

    [14]H. Song, H. Park, and K. Nam,“An instantaneous phase angle detection algorithm under unbalancedline voltage condition,” in Proc. IEEE Power Electron. Spec. Conf., vol. 1, 1999, pp. 533-537.

    [15]L.N. Arruda, S.M. Silva, B.J.C. Filho, “PLL structures for utility connected systems,” in Proc. IEEE Ind. Applicat. Conf., vol. 4, 2001, pp. 2655-2660.

    [16]P. Rodríguez, L. Sainz, and J. Bergas, “Synchronous double reference frame PLL applied to a unified power quality conditioner,” in Proc. IEEE Int. Conf. Harm. and Power Quality, vol. 2, 2002, pp. 614-619.

    [17]M. Karimi-Ghartemani and M.R. Iravani, “A method for synchronization of power electronic converters in polluted and variable-frequency environments, ” IEEE Trans. Power Systems, vol. 19, 2004, pp. 1263-1270.

    [18]V. Kaura and V. Blasko, “Operation of a phase locked loop system under distorted utility conditions,” IEEE Trans. Ind. Applicat., vol. 33, 1997, pp. 58-63.

    [19]S. Chung, “A phase tracking systemfor three phase utility interface  inverters,” IEEE Trans. Power Electron., vol. 15, 2000, pp. 431-438

    [20]   Rodriguez, P. Pou, J., ''decoupled Double Synchronous Refrence Frame PLL for Power Converters Control,'' IEEE trans. Power Syst, vol. 22, pp. 584-592, March 2007.

    [21] S. Chung, “A phase tracking system for three phase utility interface inverters,” IEEE Trans. Power Electron., vol. 15, no. 3, pp. 431–438, May 2000.

    [22] P. Rodríguez, J. Bergas, and J. A. Gallardo, “A new positive sequence voltage detector for unbalanced power systems,” in Proc. Eur. Conf. Power Electron. Appl., Sep. 2002, [CD ROM].

    [23] P. Rodriguez, L. Sainz, and J. Bergas, “Synchronous double reference frame PLL applied to a unified power quality conditioner,” in Proc. IEEE Int. Conf. Harm. Power Quality, Oct. 2002, vol. 2, pp. 614–619.

    [24]  P. Rodríguez, J. Pou, J. Bergas, I. Candela, R. Burgos, and D. Boroyevich, “Double synchronous reference frame PLL for power converters,” in Proc. IEEE Power Electron. Spec. Conf. (PESC’05), 2005, pp. 1415-1421.

    [25] R. Teodorescu, F. Blaabjerg, U. Borup, and M. Liserre, “A new control structure for grid-connected LCL PV inverters with zero steady-state error and selective harmonic compensation,” in Proc. IEEE App. Power Electron. Conf. and Exp. (APEC’04), 2004, vol.1,pp. 580-586.

    [26] S. Luo and Z. Hou, “An adaptive detecting method for harmonic and reactive currents,” IEEE Trans. on Ind. Electron., vol. 42, pp. 85-89,Feb. 1995.

    [27] M. Saitou, N. Matsui, and T. Shimizu, “A control strategy of singlephase active filter using a novel d-q transformation,” in Proc. IEEE Ind. Applicat. Conf. (IAS’03), 2003, vol. 2, pp. 1222-1227.

    [28] S.M. Silva, B.M. Lopes, B.J.C. Filho, R.P. Campana, and W.C. Bosventura, “Performance evaluation of PLL algorithms for singlephase grid-connected systems,” in Proc. IEEE Ind. Applicat. Conf.(IAS’04), 2004, vol. 4, pp. 2259-2263.

    [29] Rodriguez, P., Teodorescu, R., Candela, I. , '' New positive-sequenve voltage Detector for Grid Synchronization of Power Converters under Faulty Grid Conditions''.  In Proceeding of the IEEE Power Electronics Special Conference (PESC'06), June 2006, pp 1-7

    [30] P. Rodriguez, A. Luna, M. Ciobotaru, R. Teodorescu, and F. Blaabjerg, “Advanced grid synchronization system for power converters under unbalanced and distorted operating conditions,” in Proc. 32nd Annu. Conf. IEEE Ind. Electron., Nov. 2006, pp. 5173–5178.

    [31] C. L. Fortescue, “Method of symmetrical coordinates applied to the solution of polyphase networks,” Trans. AIEE, vol. 37, no. II, pp. 1027–1140, 1918.

    [32] W. V. Lyon, Application of the Method of Symmetrical Components. New York: McGraw-Hill, 1937.

    [33]  M.ciobotaru, R. Teodorescu, and F . Vlaabjerg, '' Anew Single-phase PLL Structure Bassed on Second Order Generalized Integrator,'' in Proc. IEEE PESC Jun. 2006, pp.1-7.

    [34] Rodriguez, P. Luna, A, '' Multiresonant Frequency-Locked Loop for Grid Synchronization of Power Converters under Distorted Grid Conditions,'' IEEE Trans. Ind. Elec., vol. 58, pp. 127-138, Jan 2011.

    ]35[ پرابها کندور، مترجمان :دکتر حسین سیفی و دکتر علی خاکی صدیق، (پایداری و کنترل سیستم های قدرت) انتشارات دانشگاه تربیت مدرس ، 1376

    [36] José Matas, Miguel Castilla, Jaume Miret, '' An Adaptive Prefiltering Method to Improve the Speed/Accuracy Tradeoff of Voltage Sequence Detection Methods Under Adverse Grid Conditions'' IEEE TRANSACTIONS ON INDUSTRIAL ELECTRONICS, VOL. 61, NO. 5, MAY 2014


موضوع پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, نمونه پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, جستجوی پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, فایل Word پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, دانلود پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, فایل PDF پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, تحقیق در مورد پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, مقاله در مورد پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, پروژه در مورد پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, پروپوزال در مورد پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, تز دکترا در مورد پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, پروژه درباره پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه, رساله دکترا در مورد پایان نامه بهبود عملکرد روش MSOGI FLL در تشخیص فرکانس شبکه تحت شرایط اتصال کوتاه

گزارش پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده امروزه بحث کنترل و مانیتورینگ سیستم یکی از مهترین بحث ها در شبکه ی قدرت می باشد که برای طراحی ادوات کنترلی به دانستن دقیق وضعیت شبکه ی قدرت نیازمندیم. با دانستن وضعیت شبکه در هر لحظه میتوان از تغییرات ولتاژ، جریان، فرکانس مطلع بود و میتوان با عملکردی مناسب از خارج شدن این پارامترها از حول نقطه ی کاری جلو ...

پایان ‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته برق گرایش قدرت چکیده خطوط انتقالی که توسط رله‌های دیستانس حفاظت می‌شوند، دارای محدودیت‌هایی در حضور جبران‌سازی سری هستند. هنگامی‌که حلقه‌ی خطا شامل خازن سری است، امپدانس دیده شده به وسیله‌ی رله‌ی دیستانس، کاهش می‌یابد. سطح جبران‌سازی در هر لحظه، به تعداد خازن‌های متصل در آن زمان بستگی دارد. بنابراین برای عملکرد صحیح رله‌ی ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته: مهندسی برق - گرایش قدرت چکیده امروزه با وجود کاربرد وسیع بارهای حساس نظیر، ادوات الکترونیک قدرت، کامپیوترها و بارهای غیرخطی در شبکه‌های توزیع، مسئله کیفیت توان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اکثر این بارها به تغییرات ولتاژ، نظیر کمبود و بیشبود ولتاژ، حساس بوده و جهت عملکرد مناسب به منبع ولتاژ سینوسی نیاز دارند. بنابراین استفاده از بهسازهای ...

مفاهيم کلي خروج: از مدار خارج شدن مؤلفه سيستم توزيع را بر هر دليلي خروج آن مؤلفه مي گويند. خروج بابرنامه: از مدار خارج شدن مؤلفه اي بصورت عمدي و با برنامي قبلي را خروج با برنامه آن مؤلفه مي گ

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته برق گرایش قدرت چکیده سیستم‌های انتقال قدرت انعطاف پذیر که به جبران سازهای FACTS[1] معروف می‌باشند به عنوان ابزاری مدرن می باشند که برای تقویت کنترل پذیری و توسعه ظرفیت انتقال شبکه‌های قدرت بر پایه مبدلهای الکترونیک قدرت در طول دهه گذشته در سیستم های قدرت بکار رفته اند. در واقع سیستم‌های FACTS قادر هستند که پارامترها و مشخصه‌های خطوط ...

پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته برق(M. Sc) گرایش: قدرت چکیده: در این پایان نامه ابتدا عیوب الکتریکی و مکانیکی در ماشینهای الکتریکی بررسی گردیده و عوامل به وجود آورنده و روشهای رفع این عیوب بیان شده است. به دنبال آن، به کمک روش تابع سیم پیچی ماشین شبیه سازی و خطای مورد نظر یعنی خطای سیم بندی استاتور به آن اعمال و نتایج مورد بررسی قرار داده شده است. پارامتر اصلی که برای ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته برق گرایش قدرت چکیده سیستم‌ های انتقال قدرت انعطاف پذیر که به جبران سازهای FACTS[1] معروف می‌باشند به عنوان ابزاری مدرن می باشند که برای تقویت کنترل پذیری و توسعه ظرفیت انتقال شبکه‌های قدرت بر پایه مبدلهای الکترونیک قدرت در طول دهه گذشته در سیستم های قدرت بکار رفته اند. در واقع سیستم‌های FACTS قادر هستند که پارامترها و مشخصه‌های خطوط ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی برق قدرت گرایش قدرت چکیده برنامه­ریزی توسعه شبکه، برنامه­ریزی بهره­برداری و یافتن راهکارهایی برای بهبود امنیت و عملکرد اقتصادی سیستم قدرت همگی نیازمند انجام مطالعات سیستم می­باشند. ضروری­ترین قدم در انجام این مطالعات، مدل­سازی شبکه بوده که خود نیازمند اطلاعات دفیق از پارامترهای امپدانسی خطوط و ترانسفورماتورها است. این پارامترها می­توانند تحت شرایط ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته:مهندسی برق قدرت چکیده به دلیل گستردگی و نیز پیچیدگی شبکه های توزیع ، احتمال بروز حادثه در آن ها بسیار زیاد است که بروز حادثه می تواند مشترکین زیادی را تحت تاثیر خود قرار دهد. بنابراین قابلیت اطمینان یکی از پارامترهای کلیدی مشخص کننده ی میزان موفقیت سیستم در ارائه برق به مصرف کنندگان است. لذا بررسی و تحلیل قابلیت اطمینان شبکه توزیع از اهمیت خاصی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.Sc) چکیده شبکه حسگر بی سیم، شبکه ای است که از تعداد زیادی گره کوچک تشکیل شده است. گره از طریق حسگرها اطلاعات محیط را دریافت می‌کند. انرژی مصرفی گره‌ها معمولاً از طریق باتری تامین می‌شود که در اکثر موارد امکان جایگزینی این باتری‌ها وجود ندارد. بنابراین توان مصرفی گره‌ها موضوع مهمی در این شبکه ها است. و استفاده از روش‌های دقیق و سریع ...

ثبت سفارش