پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی

word 8 MB 31419 96
1393 کارشناسی ارشد مهندسی عمران
قیمت قبل:۶۴,۱۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان­نامه

     

    مقطع­ کارشناسی ­ارشد

    رشته: عمران

    چکیده

    پل­ها اعضای جدا نشدنی میسرهای ارتباطی هستند و در شرایط اقتصادی و اجتماعی بسیار تاثیرگذار می­باشند. گذر زمان و بارهای تصادفی از جمله مواردی هستند که سلامت پل­ها را تهدید می‌کنند. بارهای غیرعادی ناشی از حوادث طبیعی، خطاهای اجرا و برخی مسائل دیگر می­توانند باعث به­وجود آمدن فروپاشی پیش­رونده در سازه­ها شوند، لذا تشخیص زود هنگام آسیب پل­ها می­تواند از وقوع فجایع جلوگیری کند. از این رو، لزوم بررسی دقیق رفتار این سازه­ها در برابر فروپاشی پیش­رونده احساس می­گردد. در این پایان­نامه روشی مبتنی بر بررسی فروپاشی یک پل خرپایی چند دهانه در برابر پدیده­ی فروپاشی پیش­رونده با سناریوهای تشخیص و حذف اعضای بحرانی و مقایسه­­ی بین حالات مختلف حذف و همچنین تاثیر سناریوهای حذف اعضای بحرانی بر پایداری سازه­ی باقی­مانده ارائه گردیده­است. پس از شبیه­سازی مدل­های المان محدود سه بعدی، به منظور ارزیابی پتانسیل وقوع فروپاشی پیش­رونده تحت سناریوهای مختلف قرار­گرفت. با مقایسه­ی  نتایج حاصل از تحلیل استاتیکی­خطی، تحلیل استاتیکی غیرخطی و تحلیل دینامیکی غیرخطی طی زمان­های 5/0 ثانیه و 1 ثانیه به ارائه­ی ضریب افزایش بار دینامیکی اعضای بحرانی در حالت میانگین تغییرات نیرویی برای اعضای یال بالایی و پایینی پرداخته شد. با مقایسه­ی ضریب افزایش بار دینامیکی برای دو گروه اعضای کلیدی یال بالا و پایین و مقدار میانگین اعضای کلیدی در هر گروه نتیجه شد هرچه زمان ضربه اعمالی ناشی از حذف کوتاه­تر باشد، ضریب افزایش بار بزرگتر خواهد­بود، همچنین نتیجه شد که هرچه حذف عضو سریع­تر انجام شود، ضریب افزایش بار افزایش می­یابد.

     

    کلمات کلیدی فارسی :  فروپاشی پیش­رونده ، ناحیه بحرانی ، پل خرپائی، ضریب افزایش بار

     

     

    فصل 1:  

    مقدمه و کلیات

     

     

    1-1- مقدمه

    پس از جنگ جهانی دوم صنعت ساخت و ساز به شدت در سراسر جهان توسعه یافت. با این وجود، گذر زمان و وجود عوامل مختلف داخلی و خارجی باعث می­شود که اجزای سازه دچار آسیب شده و سازه تحت بارهای بهره برداری دچار مشکلات جدی و حتی انهدام شود. در نظر گرفتن تمامی جوانب در طراحی و کشف زود هنگام و اقدام مناسب در جهت رفع آسیب­های می­تواند از فروپاشی فاجعه بار سازه جلوگیری کند. از این رو، در دهه­های اخیر تحقیقات فراوانی در زمینه­ی شناسایی آسیب در سازه­ها صورت گرفته است.

    خطوط ارتباطی و سازه­های زیر بنایی نقش اساسی در تمامی کشورها دارند و سالیانه هزینه­های فراوانی صرف ساخت و نگهداری آن­ها می­شود. در این میان، پل­ها نقش کلیدی در شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی یک کشور ایفا کنند. از این رو، در سال­های اخیر میزان توجه به پایش سلامتی پل­ها به شدت افزایش یافته است، زیرا نیاز اساسی به ارزیابی شرایط بسیاری از پل­ها در جهان احساس می­شود. مطالعات نشان می­دهد که بیش از 40 درصد از پل­های موجود در کانادا نیازمند ترمیم و مقاوم سازی هستند[1]. از میان 57000 پل بزرگراهی موجود در آمریکا در سال 1997، 187000 مورد از آن­ها معیوب گزارش شده و بیان شده که سالیانه به میزان 5000 پل دیگر به این تعداد اضافه می­شود[2]. در سال 2001 عنوان شد که ژاپن دارای 140000 پل می­باشد که زمان ساخت اکثر آن­ها به پیش از سال 1980 بر­می­گردد. بنابراین بسیاری از آن­ها به شدت به نگهداری نیاز دارند[3].

       با توجه به قرار­گیری ایران در یک منطقه­ی لرزه ­خیز، وقوع زلزله­های متعدد می­تواند سبب بروز آسیب­های شدید در انواع مختلف سازه­ها شود. علاوه بر این ترافیک روزانه و افزایش آن می­تواند عاملی برای آسیب­دیدگی پل­ها باشد. همچنین طول عمر بسیاری از پل های موجود در کشور، به بیش از 30 سال می­رسد. از طرفی میزان ساخت انواع مختلف پل در ایران رو به افزایش است. در نتیجه نگهداری و کنترل پل­ها می­تواند نقش موثری در کشور ارائه کند[4].

    یک پدیده نادر اما بسیار زیانبار در سازه­ها، پدیده فروپاشی پیش­رونده[1] است. این پدیده، اثر دینامیکی حاصل از گسترش و توسعه متوالی گسیختگی اولیه در یک سازه، که نشان دهنده عدم تطابق شدید بین عامل به وجود آورنده و فروپاشی شدید است، می­باشد. عامل به وجود آورنده فروپاشی پیش­رونده، یک عامل موضعی و متمرکز مانند عدم مقاومت موضعی است که سبب بروز یک پدیده فاجعه بار می­شود [5].

    به علت وقوع حوادث غیر قابل پیش بینی از قبیل زلزله، انفجار، برخورد و تصادف و نیز کاهش احتمالی ظرفیت سازه در اثر گذر زمان و تاثیر این عوامل بر وقوع فروپاشی پیش­رونده در پل­ها، بررسی اثرات تقویت اجزای سازه­ای بر مقاومت در برابر فروپاشی پیش­رونده مورد توجه قرارگرفته است. مطالعات گذشته نشان می­دهد که مقاوم­سازی لرزه­ای سازه، می­تواند سبب مقاومت سازه در برابر فروپاشی پیش­رونده در مواجهه عوامل غیرعادی شود. در مقابل، افزایش شکل­پذیری، می­تواند سبب تسریع در مکانیسم فروپاشی پیش­رونده شود .

    یکی از حوادث معروف در زمینه فروپاشی، فروپاشی پل خرپایی فولادی I-35W بر روی رودخانه می­سی­سی­پی، واقع در ایالت مینه سوتا[2]، در ایالات متحده آمریکا می­باشد. همانطور که در شکل  (1-1) مشهود است، این پل به طور ناگهانی، در یکم اوت سال 2007 دچار فروریزش شد و 13 کشته و بیش از 100 زخمی قربانی این حادثه شدند. گزارش بررسی عوامل فروریزش پلI-35W  نشان می­دهد که بار مرده­ی عرشه چند بار به خاطر تعمیر و تقویت دال افزایش یافته بود و ضخامت گاست پلیت­های بکار رفته در پل نیز تنها نیمی از ضخامت مقدار طراحی شده بود. علاوه بر این، در روز سقوط، مصالح ساختمانی و ماشین آلات سنگین نیز بر روی پل جهت تعمیر و نگهداری وجود داشتند. این عوامل، سبب فروپاشی پل I-35W شده­اند[6].

    با توجه به شکل (1-2)، در سال 2007، در چین، برخورد یک کشتی باری با پایه پل جیاندونگ جینگ جیانگ[3]، سبب فروپاشی چهار دهانه مجاور پایه گردید. بررسی­های نشان می­دهد که نیروی برخورد کشتی، بیش از نیروی مجاز طراحی بوده و در نتیجه سبب آسیب دیدگی پایه پل شده است. در اثر این آسیب، نیروهای داخلی تغییر کرده و نیروهای باز توزیع شده بیش از ظرفیت پایه­های کناری بوده و در نتیجه آن، فروپاشی پیش­رونده رخ داده است[7].

    نمونه­ای دیگر از فروپاشی پیش رونده در پل بای­هوآ[4] در شکل (1-3) در اثر زلزله ونچوآن[5] اتفاق افتاده است. در این پل در اثر آسیب تکیه­­گاه­ها، عرشه پل به همراه تغییر شکل­های پیچشی دچار فروریزش شده است[7, 8].

    1-2-

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است )

    تامین امنیت جانی انسان­ها و وسایل نقلیه­ی عبوری از روی پل­ها و همچنین حفظ سلامت سازه­ی پل و همچنین جلوگیری از بروز حوادث احتمالی همچون نشست در اثر وزن سازه، ایجاد ترک در سازها و یا فروپاشی قسمتی از سازه به علت پوسیدگی، فرسودگی، خوردگی، خطای ساخت، برخورد وسایل عبوری رو یا زیر پل و یا برخورد با پایه­ی پل، انفجار و یا حملات تروریستی و موارد مشابه، به یکی از مسائل حائز اهمیت در زمینه ساخت و نگهداری پل­ها، که شامل پل­های خرپایی و یا کابلی معلق تبدیل شده است. راهکارهای مختلفی برای حل اینگونه مشکلات توسط محققیق ارائه شده است. اما یکی از مسائل مهم در زمینه­ی پل­های خرپائی، حذف ناگهانی یک یا چند عضو از اعضای پل در اثر یک عامل خارجی می­باشد که سبب فروپاشی بخشی از پل شده و یا گاهی به صورت پدیده­ی فروپاشی پیش­رونده ظاهر گشته و منجر به فروریزش کل پل می­گردد. امروزه آیین­نامه­ها و به خصوص، آیین­نامه­ی طراحی پل­ها و سازه­های معلق در برابر فروپاشی پیش­رونده در سراسر دنیا با ارائه راهکارهای ویژه طراحی، در جهت کاهش احتمال فروپاشی پیش­رونده، این ضعف­ها را تا حدودی پوشش داده­اند. با این وجود، همواره طراحی با ضرایب اطمینان بالا مقرون به صرفه نمی­باشد. لذا در این پایان­نامه تلاش شده است که به ارائه­ی روشی کاربردی در جهت شناخت اعضای بحرانی و تقویت آن­ها به منظور کاهش احتمال فروپاشی پیش­رونده­ی پل پرداخته شود.

    1-3-

    در این تحقیق، پس از انجام تحلیل استاتیکی بر روی پل خرپایی در حالت سازه­ی سالم، با حذف اعضای کاندید شده در چهار گروه، طی 48 سناریو به کمک فاکتوری به نام شاخص تغییرات، مقایسه­ی نسبت نیروی هر عضو در حالت سازه سالم و آسیب­دیده پرداخته و در نهایت از هر گروه دو عضو به عنوان عضو بحرانی، و در مجموع هشت عضو بحرانی (با عضو کلیدی) شناسایی شدند، که از این میان به علت ناپایداری سازه در اثر عذف عضو کلیدی، 4 عضو حذف گردید. سپس با حذف عضو کلیدی در هر سناریو با کمک تحلیل استاتیکی خطی و تحلیل استاتیکی غیرخطی و تحلیل دینامیکی غیرخطی شاخص تغییرات برای هر عضو کلیدی بدست آمد، و درنهایت به کمک ضریب افزایش بار دینامیکی، برای چهار عضو کلیدی باقی­مانده به مقایسه ضریب افزایش بار دینامیکی در سه حالت تحلیل استاتیکی خطی، تحلیل استاتیکی غیرخطی، تحلیل دینامیکی غیرخطی در حالت 5/0 ثانیه و تحلیل دینامیکی غیرخطی در حالت 1 ثانیه برای هر عضو پرداخته شد. در نهایت به ارائه راه­کارهای مناسب جهت مقابله با پدیده­ی فروپاشی پیش رونده پرداخته خواهد شد.

    لذا هدف از این تحقیق :

    < >معرفی پدیده­ی فروپاشی پیش­رونده و شرح پیرامون علت وقوع و همچنین پروسه­ی این پدیده در سازه­ها، بخصوص پل­ها و روش­های مقابله با این پدیده­ی خطرناک.مطالعه­ بر روی عضو بحرانی به عنوان عضو عامل در شروع پدیده­ی فروپاشی پیش­رونده در سازه و بررسی اثر آن بر روی سازه­ی باقی­مانده.مطالعه و بررسی تاثیر تضعیف و یا حذف عضو بحرانی بر روی سازه­ی باقیمانده تحت اثر دینامیکی آن.ارائه­ی راه­کارهای مناسب، از جمله استفاده از ضریب افزایش دینامیکی جهت مقابله با پدیده­ی فروپاشی پیش­رونده.1-4-

    در این پایان­نامه سعی شده تا با کمک الگوهای بارهای لرزه­ای وارده، روش مناسبی برای شناسائی سیستم و تشخیص آسیب در کل پل خرپایی ارائه شود. لذا با مقایسه بین سازه­ی سالم و آسیب دیده، به بررسی آسیب و فروپاشی موضعی و پیش­رونده در پل خرپایی پرداخته می­شود. پس از مدل­سازی پل به کمک نرم افزار sap2000، ابتدا به منظور اعتبارسنجی مدل، و به­روز رسانی مدل­ها براساس داده­های مربوط به حالت سالم سازه­­­­­­­­­­­­­­­­­­­­ی پل، با استفاده از سه شتاب­نگاشت لرزه­ای کوبه، ال­سنترو و نورتریچ، فرکانس­های موبوط به مدهای مختلف پل بدست آورده می­شود. سپس این فرکانس­ها با فرکانس­های مدل آزمایشگاهی که در سال 2012 در دانشگاه کویینس­لند[6] ، با کمک 9 عدد سنسور شتاب­نگار، که در تمامی قسمت­های مدل آزمایشگاهی کار گذاشته شده­بود، در تمام مدهای آنالیز مورد مقایسه و صحت­سنجی قرارگرفت. پس از اطمینان از صحت فرکانس­های مدل عددی در مدهای مختلف، با کمک یکی از روش­های متفاوت مانند، روش هوش مصنوعی، پردازش سیگنال، آنالیز طیفی، الگوریتم ژنتیک و ... به بررسی و انتخاب بحرانی­ترین ناحیه­ی پل پرداخته و در ادامه­ی این پژوهش، با استفاده از سناریوهای مختلف حذف، تاثیر این تغییرات بر سازه­ی باقی­مانده مورد بررسی قرار می­گیرد. و در نهایت به بررسی نتایج و پیشنهاد راه­کارهای کارآمد در زمینه­ی کاهش پتانسیل سازه در برابر پدیده­ی فروپاشی پیش رونده پرداخته می­شود.

    1-5- ساختار پایان­نامه

    این پایان نامه در 5 فصل گردآوری شده است که به شرح زیر می­باشد :

    فصل اول – مقدمه : چارچوب کلی از پایان نامه و تعاریفی از مفاهیم فروپاشی پیش­رونده بیان شده است. همچنین ضرورت اهداف مورد نظر و شیوه‌های رسیدن به این اهداف بیان شد.

    فصل دوم- مروری بر ادبیات فنی : در این فصل ابتدا به تعریف اصطلاحات مربوط به فروپاشی پیش­رونده و بررسی روش­های مختلف شناسائی آسیب و بیان نقاط ضعف و قوت هریک از آن­ها، سپس به بررسی بارهای غیرعادی وارد بر سازه­ها، همچنین مروری بر تاریخچه­ی پیدایش پدیده­ی فروپاشی پیش­رونده به همراه آیین نامه­های مربوط به فروپاشی پیش­رونده، ترکیب بارهای مورد استفاده جهت فروپاشی پیش­رونده­ی پل­ها بیان می­گردد، سپس به بررسی انواع فروپاشی پیش­رونده در سازه­ها، مروری بر وقوع فروپاشی پیش رونده در پل­ها تا به امروز پرداخته و در نهایت به بررسی روش­های تجزیه وتحلیل سازه­ها در مقابل فروپاشی پیش­رونده به همراه شرح انواع سازه­ها و همچنین طراحی سازه­های پل در مقابل پدیده­ی فروپاشی پیش­رونده، پرداخته خواهدشد.

    فصل سوم- تحلیل و مدل­سازی عددی پل خرپایی سه دهانه با نرم­افزار SAP2000: در این فصل ابتدا به مروری جامع در خصوص مطالعات پیشین بر پل­ها، کلیاتی پیرامون نمونه­ی آزمایشگاهی و معرفی و توضیح مشخصات پل، صحت­سنجی مدل آزمایشگاهی، تشریح نحوه­ی مدل­سازی پل خرپایی سه دهانه­ی آزمایشگاهی، مشخصات مصالح و ابعاد و بارگذاری پل جهت انجام تحلیل­ها، تعیین اعضای کلیدی، پارامتر­های طراحی پل خرپایی، و همچنین بارگذاری­های لرزه­ای مربوط به فروپاشی پیش­رونده و فرضیات مورد نظر، جهت انجام تحلیل­های فروپاشی پیش­­رونده پرداخته­خواهد­شد .

    فصل چهارم-  ارائه و تحلیل نتایج : در این فصل ابتدا نتایج مربوط به مدل‌های سازه‌ای بر اساس تحلیل­های استاتیکی و دینامیکی خطی و سپس دینامیکی غیرخطی بررسی می‌شود و تاثیر سناریوهای مختلف حذف بر پاسخ‌های دینامیکی خطی و غیرخطی سازه‌ها تحت تحریکات لرزه‌ای ارزیابی می‌گردد. در نهایت ، با توجه به نتایج به دست آمده از تحلیل­های فروپاشی پیش­رونده سازه‌ها تحت بار­های لرزه‌ای و سناریو های مختلف، راه­کار­های گوناگون جهت تقویت اعضای مورد بررسی اتخاذ و ارائه خواهدشد .

    فصل پنجم: نتیجه­گیری و جمع­بندی : در این فصل به جمع‌بندی نتایج تحقیق بصورت کلی و خلاصه در این فصل ارائه می­گردد. همچنین پیشنهادهایی در راستای پژوهش­های تکمیلی پیرامون این موضوع، در تحقیقات آینده ارائه می­گردد.

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است )

    Abstract

     

    One of the most significant and inseparable element in communication ways are Bridges which are really influential in social and economic conditions. Passing Time and random loads are factors that threaten the health of bridges. Abnormal loads caused by natural disasters, construction errors, and some other issues can cause a progressive collapse in structures, therefore, early detection of bridges damages can prevent the occurrence of disasters. Hence, the need for careful review of the structures is felt against progressive collapse. In this thesis a method based on investigation of multi-span truss bridge collapse against progressive collapse phenomenon by detecting and removing critical members and comparison between the different omitting scenarios is presented. In addition, the influence of removing critical members’ scenarios on the sustainability of remaining members of the structures is described. In order to evaluate the potential for the occurrence of progressive collapse under different scenarios a stimulation three-dimensional finite element models was conducted. By comparing the results of linear static analysis, nonlinear static analysis, and nonlinear dynamic analysis during the time of 0.5 seconds and 1 second dynamic load increase coefficient for critical in the average changes mode in force for members of the upper and lower edges were examined. By comparing the dynamic load increase coefficient for two key group members of the upper and lower edges and the average value for key members in each group it could be concluded that by decreasing the time of the impact which is caused by removing elements or increasing the speed of omitting members load increase coefficient increased.

     

    Keywords: progressive collapse, the critical region, Truss bridge, load increase coefficient increased

  • فهرست:

    فصل 1: 1

    مقدمه و کلیات   1

    1-1- مقدمه. 2

    1-2- ضرورت تحقیق.. 5

    1-3- هدف تحقیق.. 6

    1-4- شیوه تحقیق.. 7

    1-5- ساختار پایان­نامه. 7

    فصل 2: 10

    ادبیات و پیشینه­ی تحقیق   10

    2-1- مقدمه. 11

    2-2- تعریف آسیب سازهای.. 11

    2-3- تعریف فروپاشی پیش­رونده. 11

    2-4- بارهای غیرعادی.. 12

    2-4-1- انفجار گاز. 13

    2-4-2- انفجار بمب... 14

    2-4-3- ضربه­ی ناشی از برخورد. 15

    2-4-4- آتش سوزی.. 15

    2-4-5- خطای ساخت... 16

    2-5- مفاهیم اولیه در فروپاشی پیش­رونده. 16

    2-6- تاریخچه پیدایش استانداردهای مربوط به فروپاشی پیش­رونده. 17

    2-7- ترکیب بارهای فروپاشی پیش رونده در استانداردها 19

    2-7-1- ترکیب بار شامل بارگذاری­های نامشخص.... 19

    2-7-2- ترکیب بارهای اسمی با استفاده از تنش مجاز طراحی.. 20

    2-7-2-1- ترکیب بارهای مبنا 20

    2-7-3- ترکیبات بار برای حوادث فوق­العاده و استثنائی.. 20

    2-7-3-1- ظرفیت تحمل بار. 21

    2-7-3-2- ظرفیت باقیمانده. 21

    2-7-3-3- شرایط ثبات و پایداری سازه. 21

    2-8-ترکیبات بارگذاری مورد نیاز درتحلیل فروپاشی پیش­رونده. 22

    2-9- بررسی انواع  فروپاشی پیش­رونده در سازه­ها 23

    2-9-1- فروپاشی پنکیکی.. 23

    2-9-2- فروپاشی دومینویی.. 25

    2-9-3- فروپاشی زیپی.. 25

    2-9-4- فروپاشی برشی.. 27

    2-9-5- فروپاشی ناشی از ناپایداری.. 27

    2-9-6- فروپاشی ترکیبی.. 28

    2-10- فروپاشی پیش­رونده پل­ها 29

    2-10-1- فروپاشی ناشی از گسیختگی تکیه­گاه. 29

    2-10-2- فروپاشی ناشی گسیختگی موضعی.. 32

    2-11- روشهای تحلیل سازه­ها در مقابل فروپاشی پیش­رونده. 34

    2-11-1- تحلیل استاتیکی الاستیک خطی.. 34

    2-11-2- تحلیل استاتیکی غیرخطی.. 35

    2-11-3- تحلیل دینامیکی تاریخچه زمانی الاستیک خطی.. 36

    2-11-4- تحلیل دینامیکی تاریخچه زمانی غیرخطی.. 37

    2-12- روش­های مقابله با فروپاشی پیش­رونده در پل­ها 38

    2-12-1- کنترل حادثه. 39

    2-12-2- طراحی غیرمستقیم.. 39

    2-12-3- مقاومت موضعی مشخصه. 40

    2-12-4- مسیر بار جایگزین.. 40

    2-12-5- جداسازی.. 40

    2-13- تاریخچه­ی فروپاشی پیش­رونده. 41

    فصل 3: 44

    روش تحقیق   44

    3-1- مقدمه. 45

    3-2- مدل تحلیلی.. 47

    3-2-1- کلیاتی پیرامون نمونه­ی آزمایشگاهی.. 47

    3-2-1- صحت­سنجی مدل آزمایشگاهی.. 50

    3-2-2- نحوه مدل­سازی.. 51

    3-3- بارگذاری.. 55

    3-4- تعیین اعضای کلیدی.. 57

    3-5- نتیجه­گیری.. 62

    فصل 4: 64

    محاسبات و یافته­ها 64

    4-1- مقدمه. 65

    4-2- معیار انتخاب سناریوی حذف اعضای کلیدی.. 65

    4-3- تعیین روش تحلیل مناسب... 71

    4-3-1- اثر حذف اعضای B10  و B9. 71

    4-3-2- اثر حذف اعضای T4 و T5. 74

    4-4- ضریب افزایش دینامیکی.. 77

    فصل 5: 80

    نتیجه­گیری و پیشنهادات   80

    5-1-مقدمه. 81

    5-2- نتیجه­گیری.. 81

    5-3- ارائه پیشنهادات... 82

    منابع و مآخذ................................................................................................................ 83

     

             

    منبع:

     

    1-         امیری, د.غ.ق. , م. طالبی, شناسائی آسیب در عرشه¬ی بتنی پل¬ها به کمک روش­های

     به روز رسانی ماتریس, در دانشکده ی مهندسی عمران, دانشگاه علم و صنعت ایران،1391،ص 119.

     

    2-       سحاب, د.م.ق. , م.ج. رشیدی, "مقابله با خرابی پیشرونده در پل های فلزی خرپایی بوسیله­ی

     شبیه سازی کامپیوتری", دانشگاه تفرش، 1391.

    [3].       Doebling, S.W., et al., "Damage identification and health monitoring of structural and mechanical systems from changes in their vibration characteristics": 6, Los Alamos National Lab., NM (United States), a literature review, 1996.

    [4].       Sohn, H., et al., "A review of structural health monitoring literature": Los Alamos National Laboratory Los Alamos, NM, 1996-2001/2004.

    [5].       Zhou, Z., "Vibration-Based Damage Detection  of Simple Bridge Superstructures", University of Saskatchewan, in Department of Civil and Geological Engineering,2006.

     

    [6].       Staroosk, U., "Progressive Collapse of Bridges—Aspects of Analysis and Design in International Symposium on Sea-Crossing Long-Span Bridge": Mokpo, Korea ,2006.

    [7].       Astaneh-Asl, "A. Progressive collapse of steel truss bridges, the case of I-35W collapse". in Proceedings of 7th International Conference on Steel Bridges, Guimarăes, Portugal. 2008.

    [8].       Liu, Y., B. Han, and X. Ma, "Advances in Progressive Collapse of Bridge Structures". Pacific Science Review, 2011- 13: p. 173-181.

    [9].       Huang, Y., "The performance of girder bridges in the Wenchuan Earthquake and a new method for seismic protection". Journal of Earthquake Engineering and Engineering Vibration, 2008.

    [10].     America, D.o.D.-U.S.o., UFC 4-023-03-"Design of Building TO Resist Progressive Collapse", 2013.

    [11].     Construction, A.I.o.S., "Steel Design Guide-26 : Design of Blast Resistant Structures", 2012.

    [12].     Administration, T.U.S.G.S., "Progressive Collapse Analysis and Design Guidelines", 2003.

    [13].     VLASSIS, A.G., "Progressive Collapse Assessment of Tall Buildings, in Department of Civil and Environmental Engineering", Imperial College London, 2007.

    [14].     Al-Thairy, H. and Y.C.Wang, "Asimplified Analytical Method for Predicting the Critical Velocity of Vehicle Impact on Steel Columns".Journal of Constructional Steel Research, 2014. 92: p. 136-149.

    [15].     Porcari, G.-L.F., E. Zalok, and W. Mekky, "Fire Induced Progressive Collapse of Steel Building Structures": A Review of the Mechanisms. Journal of Engineering Structures, 2014.

    [16].     Agarwal, A. and A.H. Varma. "Fire induced progressive collapse of steel building structures". in Proceedings of the 2012 Structures Congress. 2012.

    [17].     Gilsanz, R. "Simple Nonlinear Static Analisys Procedure For Progressive Collapse Evaluation". in Steel Building Symposium: "Blast and Progressive Collapse Resistance":, McGraw-Hill Auditorium, New York City. American Institute of Steel Construction, December 4-5, 2003.

    [18].     Administration, G.S., "Alternate Path Analysis & Design Guidlines for Progressive Collapse Resistance"-GSA2013, 2013.

    [19].     Ellingwood, B.R., et al., "Best Practices for Reducing the Potential for Progressive Collapse in Buildings", National Institute of Standards and Technology, 2007.

    [20].     ASCE., "Minimum design loads for buildings and other structures", American Society of Civil Engineers, Reston, Virginia, 2006.

    [21].     Standard, B., BS8006-1, 2010. Code of Practice for Strengthened/Reinforced Soils and Other Fills, ISBN. 978(0): p. 580.

    [22].     Dowden, C. and S. Brennan, Police-reported hate crime in Canada, 2010. Juristat, 2012. 3: p. 85-002.

    [23].     Engineers, A.S.o.C., ASCE7, Minimum Design Loads for Buildings and Other Structures, 2010.

    [24].     DoD, U., UFC 4-023-03. Design of Building to Resist Progressive Collapse,” Unified Facility Criteria, United States Department of Defense, Washington, DC, 2005.

    [25].     Graham Powell, P., "Progressive collapse: Case studies using nonlinear analysis". 2005.

    [26].     Starossek, U., "Typology of Progressive Collapse. Journal of Engineering Structures" 2007. 29: p. 2302-2307.

    [27].     Kozlova, P., "The Phenomenom of Progressive Collapse According to Russian Norms", Saimaa University of Applied Sciences, 2013.

    [28].     Vasilieva, "A.Progressive Collapse Methods of Prevention", , Saimaa University of Applied Sciences.,2013.

    [29].     NIST, Final Report of the National Construction Safety Team on the Collapses of the World Trade Center Towers, NIST Investigation,2005.

    [30].     Kaewunruen, S. and A.M. Remennikov, "Progressive Failure of Prestressed Concrete Sleepers under Multiple High-Intensity Impact Loads". Journal of Engineering Structures, 2009. p;31. 2460-2473.

    [31].     Marjanishvili, S. and E. Agnew, "Comparison of Various Procedures for Progressive Collapse Analysis". Journal of Performance of Constructed Facilities, 2006.

    [32].     Marjanishvili, S.M., "Progressive Analysis Procedure for Progressive Collapse". Journal of Performance of Constructed Facilities, 2004.

    [33].     Parikh, R.D. and P.V. Patel, Various Procedure for Progressive Collapse Analysis of Steel Building. The IUP Journal of Structural Engineering, 2013.

    [34].     Song, B.I., "Experimental and Analytical Assessment on the Progressive Collapse Potential of Existing Buildings", in Graduate School, Ohio State University,2013.

     [35].    Wang, L., "Innovative Damage Assessment of Steel Truss Bridges Using Modal Strain Energy Correlation", in School of Civil Engineering and Built Environment, Queensland University of Technology,2012.

     


موضوع پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, نمونه پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, جستجوی پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, فایل Word پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, دانلود پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, فایل PDF پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, مقاله در مورد پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, پروژه در مورد پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, پروژه درباره پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی فروپاشی پیش رونده ی پل های خرپائی

  پايان‌نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته مهندسي عمران گرايش سازه بهمن ماه   1393  چکيده: در سال هاي اخير پيشرفت هاي چشمگيري در زمينه بهسازي و مقاوم

پايان نامه کارشناسي ارشد مهندسي عمران - مهندسي زلزله 1391 چکيده سازه هاي با قاب هاي داراي مهاربندهاي هم محور از جمله سيستم هاي مقاوم در برابر زمين لرزه مي باشند. اين سازه ها به طور گسترده

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته عمران- سازه زمستان1392 چکیده در سال های اخیر تعداد ساختمان هایی که در اثر از دست دادن اعضای باربر ثقلی خود دچار خرابی شده اند، افزایش پیدا کرده است. بنابراین طراحی سازه ها به طوری که علاوه بر اثرات زلزله در مقابل خرابی پیشرونده نیز مقاوم باشند، اهمیت پیدا کرده است. یکی از عواملی که در طراحی سازه ها در مقابل خرابی پیشرونده بسیار حائز ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته مهندسي عمران گرايش سازه بهمن 1393 هر چند در طول سالهاي متمادي، روش هاي ساخت و طراحي سازه ها گسترش يافته است اما همچنان اثر زلزله از مهمترين

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران - گرایش سازه بهمن ماه‌ 1393 چکیده: عملکرد ساختمان در حین زلزله به عوامل بسیاری بستگی دارد، در نتیجه پیش­بینی عملکرد لرزه‌ای سازه‌ها، به عنوان بخشی از طراحی یا ارزیابی باید چه صریحاً و چه ضمناً مد نظر قرار گیرد. پیش­بینی پاسخ لرزه‌ای سازه بسیار پیچیده است، که این امر نه تنها به دلیل تعداد زیاد عوامل دخیل در عملکرد بلکه به سبب پیچیدگی رفتارهای ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد(MA) رشته: جغرافیا گرایش: سیاسی چکیده جهان اسلام، دارای مجموعه‌ای از ویژگی‌های ژئوپلیتیکی ناهمگون است. کشورهای مسلمان دارای امکانات فوق‌العاده مهمی برای همگرائی منطقه‌ای و تشکیل نظام منطقه‌ای با تکیه بر عناصر و آمیزه‌های بومی می باشند. این پایان نامه با هدف تحلیل عوامل تأثیرگذار ژئوپلیتیک کشورهای اسلامی بر معادلات بین المللی انجام گرفت ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته عمران گرایش زلزله چکیده: سازه‌ ی پل‌ ها تحت اثر بارگذاری‌ های متنوعی قرار می‌گیرند و با توجه به میزان خطرپذیری که برای آنها در نظر گرفته شده طراحی می‌شوند. بارگذاری انفجاری از جمله بارهاییست که سلامت پل‌ها را تهدید می‌کند. ارزیابی میزان خسارت و عملکرد پل‌ها تحت اثر این بارگذاری به علت اهمیت راهبردی آنها ضروریست. در این پایان نامه طی چهار فصل سعی شده ...

پایان نامه برای دریافت درجه­ ی کارشناسی ارشد «M.Sc» گرایش: سازه چکیده در ساختمان‌ های بتنی مسلح امروزی استفاده از جداگرهای میانقابی بسیار معمول می‌باشد. میانقاب‌های با مصالح بنایی عمده‌ترین نوع جداگرها می‌باشد که در این نوع ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در تحقیقات پیش‌تر این جداگرهای میانقابی معمولاً تحت عنوان عناصر غیرسازه‌ای در نظر گرفته شده‌اند. اما تحقیقات اخیر در ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته: عمران(M.Sc) گرايش: سازه زمستان 1393 چکيده : مقاوم ­سازي ساختمانهاي دولتي مهم، تأسيسات زيربنايي و شريان­هاي حياتي با توجه به افزايش

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته: عمران(M.Sc) گرایش: سازه چکیده : مقاوم­ سازی ساختمان های دولتی مهم، تأسیسات زیربنایی و شریان­های حیاتی با توجه به افزایش حملات تروریستی در سراسر دنیا و امکان بمب گذاری در نزدیکی ساختمان ها و اماکن شهری، از مهمترین بحث­های پیش رو در علم مهندسی عمران خصوصاً در کشور ما می­باشد. یکی از پرکاربردترین مصالح جهت تقویت سازه ها استفاده الیاف ...

ثبت سفارش