پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری

word 8 MB 31449 164
1392 کارشناسی ارشد مهندسی عمران
قیمت قبل:۶۶,۵۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه­ ی کارشناسی ارشد  «M.Sc»

    گرایش: سازه

    چکیده

             

    در ساختمان‌ های بتنی مسلح امروزی استفاده از جداگرهای میانقابی بسیار معمول می‌باشد. میانقاب‌های با مصالح بنایی عمده‌ترین نوع جداگرها می‌باشد که در این نوع ساختمان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. در تحقیقات پیش‌تر این جداگرهای میانقابی معمولاً تحت عنوان عناصر غیرسازه‌ای در نظر گرفته شده‌اند. اما تحقیقات اخیر در این زمینه نشان داده است که میانقاب‌ها تأثیر قابل توجهی روی پریود طبیعی، سختی، مقاومت و رفتار کلی سازه بخصوص در برابر بارهای زمین‌ لرزه می‌گذارند.

              با توجه به عملکرد ضعیف میانقاب‌های مصالح بنایی در زمین‌لرزه‌های اخیر از لحاظ شکل‌پذیری و مقاومت، راهکارهای مختلفی برای تقویت و مقاوم‌سازی آن پیشنهاد شده است. در این پایان‌نامه از پلیمرهای مسلح فیبری کربنی (CFRP) برای مقاوم‌سازی میانقاب استفاده گردیده است. قاب یک دهانه و دو طبقه مربوط به یک نمونه آزمایشگاهی در نظر گرفته شده که در آن قاب‌ها با میانقاب مصالح بنایی پر شده است. و از آرایش‌های مختلف لایه‌های CFRP برای مقاوم‌سازی آن استفاده شده است. برای تحلیل نمونه‌ها از روش اجزاء محدود با استفاده از نرم‌افزار اجزاء محدود ABAQUS استفاده شده است و نوع تحلیل، دینامیکی صریح می‌باشد. بارگذاری از نوع چرخه‌ای با رویکرد افزاینده می باشد. تعداد 7 نمونه با آرایش های مختلف  CFRPدر نرم‌افزار مدل شده و مورد تحلیل قرار گرفته است و در پایان نتایج تحلیل اجزاء محدود با نتایج آزمایشگاهی مقایسه شده و پیشنهاداتی برای مقاوم‌سازی با رویکرد مقرون به صرفه بودن و شکل‌پذیری قابل قبول ارائه شده است. 

    کلمات کلیدی: قاب بتنی، CFRP، تحلیل اجزاء محدود، میانقاب مصالح بنایی.

    فصل اول : کلیات

    1-1-    مقدمه

    زمین­لرزه ­ها در طی زمان­های طولانی به عنوان مخرب­ترین مخاطره طبیعی شناسایی شده­اند. هیچ نیروی طبیعی دیگری قابلیت چنین خرابی­های بزرگ در مدت زمان کوتاه را ندارد. زمین­لرزه­ها بدون هشدار قبلی به وقوع می­پیوندند و تنها در عرض چند ثانیه، تلفات و آسیب­های فراوانی از خود بر جای می­گذارند. اگرچه امکان جلوگیری از وقوع زمینلرزه وجود ندارد اما تکنولوژی جدید در علوم و مهندسی، ابزارهای جدیدی را برای کاهش اثرات مخرب آن تامین می­کند. خطر عمده برای ایمنی و حیات انسان­ها، آسیب لرزه­ای و ریزش ساختمان­ها و دیگر بناهایی است که دارای ضعف در طراحی یا ساخت می­باشند. درپی زمین­لرزه­ها علاوه بر تلفات جانی، ثروت ملی نیز به­هدر رفته و بار مالی زیادی بر اقتصاد کشورها بوجود می­آید که این امر در مورد کشور­هایی با اقتصاد زودشکن اثرات جدی و دراز­مدت به­جای می­گذارند.

    نوع رایج ساختمان­ها معمولی در مراکز شهری دیوار بنایی غیر مسلح[1] می­باشد که فضای بین قاب­های سازه­ای را پر می­کنند. به همین دلیل این نوع دیوارها را میانقاب[2] می­نامند[1].معمولاً واژه قاب میانپر[3] زمانی بکار می­رود که ابتدا قاب ساخته شود و سپس درون آن میانقاب اجرا گردد[2]. با اینکه میانقاب­ها به عنوان اجزای غیر سازه­ای در نظر گرفته می­شوند اما تحت تحریکات لرزه­ای، بین دیوارهای میانقاب با قاب محصور کننده آن اندرکنش به وجود می­آید و منجر به ایجاد مدهای شکست نامطلوب در قاب و میانقاب می­شود. عموماً، میانقاب­ها در زلزله­های متوسط عملکرد ضعیفی از خود نشان داده­اند. رفتار آنها معمولاً ترد بوده و دارای شکل­پذیری کم و یا بدون شکل پذیری هستند و شکل­های مختلفی از آسیب­ها از قبیل ترک­خوردگی نامرئی، خوردشدگی و نهایتاً تخریب کلی را متحمل می­شوند. این رفتار، عامل خطرات زیادی در حین زمینلرزه میباشد و این ضعف در عملکرد لرزه­ای به عنوان چالشی بزرگ پیش روی طراحان قرار گرفته است.  بهسازی لرزه­ای از طریق اضافه کردن قاب­های سازه­ای و یا دیوار برشی غیر عملی بوده و بسیار پرهزینه می­باشد و در برخی ساختمان­ها با محدودیت­های بخصوصی روبرو است. روش­های دیگر مقاوم­سازی از قبیل تزریق دوغاب، نصب فولاد تقویت کننده، پیش تنیدگی، جکت کردن و روش­های مختلف تقویت سطوح باعث افزایش قابل توجه جرم و سختی سازه شده و در نتیجه بارهای لرزه­ای بالاتر را به سازه تحمیل می­کنند. این روش­ها مستلزم نیروی کار ماهر بوده و عملکرد طبیعی ساختمان را مختل می­کند. این روش­ها تحت عنوان "روش­های کلاسیک" مقاوم­سازی قرار می­گیرند. یکی از روش­های نوینی که در سال­های اخیر مورد توجه صنعتگران قرار گرفته است، مقاوم­سازی ساختمان­ های موجود با استفاده از کامپوزیت­ها می­باشد. در این زمینه تحقیقات زیادی صورت پذیرفته و آئین­نامه­هایی مقدماتی نیز برای استفاده از آنها تهیه شده است. کامپوزیت­ها ابتدا برای کاربردهای نظامی و صنایع هوافضا مورد استفاده قرار گرفتند، اما با کاهش قیمت، این مواد در بسیاری از صنایع به دلیل خصوصیاتی مانند وزن کم و مقاومت بسیار زیاد کششی، مقاومت در برابر شرایط جوی و غیره مورد توجه دست­اندرکاران و صنعت­سازان واقع شد. استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری[4] به دلیل ضخامت کم، نسبت مقاومت به وزن بالا، سختی زیاد و کاربرد آسان یک روش مقاوم­سازی جایگزین معتبر می­باشد.

    زمینلرزه­های قدرتمند باعث اعمال نیروهای زیاد درون­صفحه­ای و برون­صفحه­ای به دیوارهای بنایی شده و امکان تخریب فاجعه­بار در این سازه­ها را فراهم می­آورند. با این حال اکثر اقدامات انجام گرفته در این زمینه روی رفتار خارج از صفحه دیوارهای مصالح بنایی تقویت شده با پلیمرهای مسلح فیبری متمرکز شده است. ممکن است دیوار میانقاب یا بخشی از آن بدلیل نبود قید برون­صفحه­ای کافی بین سطح مشترک بین قاب و میانقاب و یا شکست برشی یا خمشی دیوار میانقاب از قاب احاطه کننده آن به بیرون رانده­شود. در میانقاب­های بدون آسیب­دیدگی، این نوع خرابی را می­توان به نیروهای اینرسی بخصوص برای میانقابهای طبقات بالاتر و نسبت لاغری بزرگ نسبت داد. پس از آنکه مصالح بنایی از قاب جداشوند امکان بروز شکست برون­صفحه­ای محتمل است[1]. یکی از اهداف این تحقیق، بررسی اثر لایه­های پلیمر مسلح فیبری در تغییر مدهای شکست، مقاومت، تغییر شکل و انرژی تلف شده توسط سازه در آرایش­های مختلف لایه­ها می­باشد. هدف دیگر بررسی میزان بهبود مقاومت برشی و فشاری میانقاب تقویت شده با پلیمر مسلح فیبری می­باشد. تقویت با پلیمر مسلح فیبری، یکپارچگی سازه­ای دیوار میانقاب را حفظ کرده و از شکست ترد و خردشدگی آن جلوگیری می­کند و با توجه به اینکه این نوع خردشدگی با وجود ایمن ماندن کل سازه، خطر بزرگی برای ساکنان است جلوگیری از آن حائز اهمیت فراوان می­باشد.

     

    1-2- خصوصیات قاب­ میانپر

     

    به­طور کلی، وجود میانقاب در داخل قاب، سختی و مقاومت آن را به مقدار قابل ملاحظه­ای افزایش می­دهد. البته قاب باید کفایت لازم را برای تبدیل دیوار به میانقاب داشته باشد که شرایط آن در فیما 356[5] [4] و دستورالعمل بهسازی ساختمان­ها در برابر زلزله [5] ذکر شده است. قابی که در آن میانقاب ضعیف اجرا شده، در بارگذاری جانبی دچار لغزش از روی بستر می­گردد، در حالیکه در قاب ضعیف دارای میانقاب قوی، معمولاً ترک قطری و شکست برشی ستون بارگذاری مشاهده می­گردد. و زمانی که قاب و میانقاب هردو قوی هستند مقاومت نهایی با شکست کنج همراه می­گردد.

     

    1-2-1- اندرکنش بین قاب و میانقاب

     

    بر اساس مشاهدات زلزله ­های اخیر، اندرکنش بین میانقاب و ستون­های بتنی موجب گسیختگی ترد می­شود. وجود میانقاب در داخل قاب بتنی حائز اهمیت فراوان بوده و اثر تعیین کننده در رفتار سازه­های بتنی در حین زلزله دارد. در زلزله­های اخیر، خرابی­های قابل توجهی به­علت پدیده اندرکنش بین قاب و میانقاب اتفاق افتاد.

    اسمیت و کول [6] یک روش طراحی برای قاب میانپر بر اساس معیار قاب مهاربندی شده قطری بیان کردند. آنها روشی پیشنهاد کردند که در آن سه مود گسیختگی محتمل برای دیوار میانقاب در نظر گرفته می شد: برش در طول دیوار، خردشدگی قطری دیوار میانقاب و خرد شدگی گوشه در دیوار میانقاب. پاولی و پریستلی [7] نظریه­ای در باره رفتار لرزه­ای قاب میانپر ارائه دادند و روشی برای طراحی آن پیشنهاد کردند. بر اساس این نظریه، اگرچه میانقاب ممکن است ظرفیت باربری جانبی کلی سازه را افزایش دهد اما باعث تغییر پاسخ سازه­ای شده و نیرو را به قسمت­های دیگر و نامطلوب سازه و بصورت نامتقارن جذب می­کند. این بدان معنی است که میانقاب مصالح بنایی ممکن است رفتار لرزه­ای سازه را تحت تاثیر قرار دهد. بل و دیویدسون [8]  گزارشی در مورد ارزیابی ساختمان­های بتن مسلح با میانقاب مصالح بنایی ارائه کردند. آنها در ارزیابی خود برای مدلسازی دیوار مصالح بنایی یک دستک معادل بکار بردند. نتایج آنها نشان داد میانقابها در صورتی که با ترتیب منظمی در ساختمان قرار گرفته باشند تاثیر سودمند قابل توجهی روی رفتار ساختمان­های بتنی مسلح دارند که این امر با آیین­نامه­های راهبردی نیوزیلند که عقیده بر تاثیر زیان­آور میانقاب­ها روی ساختمان­ها بدلیل اثر اندرکنشی آنها داشت مغایر بود. محی­الدین-کرمانی و همکاران [9] بطور ویژه­ای روی مشاهدات انجام شده روی ساختمان­های بتنی با میانقاب مصالح بنایی در زلزله سیچوان[6]  تمرکز کردند و آسیبها و مودهای گسیختگی را با علل وقوع آن شناسایی کردند.  این مودهای شکست همانند زلزله های قبلی ناشی از اندرکنش بین قاب و میانقاب می­باشد. باران و سویل [10]  روی رفتار قاب­های میانپر تحت بارهای لرزه­ای مطالعاتی انجام دادند. آنها میانقاب آجری توخالی را به عنوان اعضای سازه­ای در قرایند طراحی در نظر گرفتند. آنها تاکید کردند از آنجاییکه رفتار سازه غیر­خطی بوده و بطور عمده به شرایط اندرکنش بین قاب و میانقاب وابسته است، مطالعات تحلیلی باید با نتایج آزمایشگاهی مورد بازبینی قرار گرفنه و تایید گردد.

    به­طور کلی می­توان گفت که اندرکنش قاب با میانقاب موجب افزایش مقاوت و سختی از یکسو، و  افزایش نرمی (شکل­پذیری) میانقاب از سوی دیگر می­شود و در نتیجه خواص لرزه­ای را به­طور چشمگیری بهبود می­بخشد. براساس این رفتار اندرکنشی، این قاب­ها را مرکب می­خوانیم [11].

     

    1-2-2- خواص مصالح میانقاب

     

    یکی از مسائل مهم در بررسی رفتار میانقاب و مدلسازی عددی آنها شناخت خواص مصالح آنهاست. در آزمایش­های متعددی نشان داده شده است که افزایش مقاومت مصالح میانقاب همواره باعث افزایش مقاومت قاب میانپر می­شود [12].

    معمولا خواص مصالح میانقاب را با نمونه آجرکاری[7] که شامل تعدادی آجر و ملات است به­دست می­آورند. حالت استاندارد شامل سه آجر و دو ملات می­باشد [13] که در شکل 1.1 الف نشان داده شده است، ولی در برخی تحقیقات استوانه­های بزرگتر شامل تعداد آجر بیشتر به­کار رفته است. در شکل (1-1) ب رفتار تنش-کرنش آجر، ملات و نمونه آجرکاری آمده و برای آن یک آجر تنها، نمونه آجرکاری شامل 3 آجر و دو لایه ملات و نمونه استوانه­ای استاندارد تحت آزمایش محوری قرار گرفته­اند. همانگونه که در این شکل دیده می­شود، آجر بیشترین و ملات کمترین سختی را دارد و سختی و مقاومت نمونه آجرکاری بین کمیات مشابه مربوط به ملات و آجر است [14].

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)

     

    مدول الاستیسیته برای چند نوع ملات در دو حالت استاتیکی و دینامیکی اندازه­گیری و در جدول 1-1 آمده است. در این جدول نوع ملات، مقاومت فشاری و کششی نمونه آجرکاری نیز آمده است [15]. همانطور که دیده می­شود هرچه نسبت سیمان به ماسه بیشتر باشدمقاومت فشاری و کششی و مدول الاستیسیته نمونه ملات بیشتر می­شود. ضمن اینکه هر ملاتی در حالت دینامیکی مدول الاستیسیته بزرگتری نسبت به حالت استاتیکی خواهد داشت. مقاومت کششی آجرکاری به مقاومت کششی ملات، میزان چسبندگی آجر و ملات، میزان جذب آب آجر، درجه حرارت و رطوبت محل بستگی دارد. در صورت عدم وجود اطلاعات آزمایشگاهی، معمولاً مقاومت کششی آجرکاری برابر 10 درصد مقاومت فشاری آن فرض می­شود [16].

    میزان جذب آب آجر تأثیر زیادی بر مقاومت کششی و خواص تنش – کرنش فشاری ملات دارد. معمولاً نمونه ملات مورد آزمایش مستقیماً از مخلوط­کن برداشته می­شود، در حالی که در عمل مقداری از آب موجود در ملات دیوار توسط آجرهای مجاور جذب می­گردد. در نتیجه خواص ملات دیوار به علت دارا بودن نسبت سیمان به آب متفاوت با آنچه اندازه­گیری می­شود یکسان نیست و توصیه می­گردد که تا حد امکان نمونه ملات از بین درزهای دیوار برداشته شود [17].

    مقاومت ترک­خوردگی میانقاب به مقاومت برشی درز ملات­ها بستگی دارد و با افزایش ان زیاد می­شود. عموما فرض می­گردد که مقاومت برشب تابعی از تنش فشاری است و می­توان آن را با رابطه معروف کولمب، به صورت زیر بیان نمود:

    Seismic Retrofitting of Masonry Infilled RC Frames using Carbon Fiber Reinforced Polymers (CFRP)

    ABSTRACT

                Nowadays, using isolation infills in RC buildings is very common. Masonry infills are the major isolation systems which have been used in such structures. In earlier studies infill walls had been considered as nonstructural elements, But in recent researches demonstrated that infills have considerable effects on natural period, stiffness, strength and overall behavior of structure specialy when it is subjected to seismic ground motions.

    According to the poor performance of masonry infills in past earthquakes -in terms of ductility and strength- there are various solutions which have been proposed for increasing ductility and lateral load carrying capacity of these elements. In this study, Carbon Fiber Reinforced Polymers have been used to retrofit and strengthen of masonry infills. A one-bay two-story masonry infilled RC frame of an experimental model has been selected for modeling and studying in this study. A total of 7 specimens with different schemes of CFRP laminates have been considered. This specimens have been modeled in ABAQUS and analyzed under cyclic loading with Finite Element Method. FEM analysis have been carried out using ABAQUS/Explicit software and analysis type was chosen dynamic explicit. Finally results of Finite Element Analysis have been compeared against the experimental results. The effect of different schemes of retrofitting on ductility, ultimate lateral load carrying capacity, stiffness and energy dissipation capacity of specimens  have been discussed. Thereupon the best scheme has been proposed in terms of cost effectiveness  and ductility.

     

    Keywords: RC Frame, CFRP, FEM analysis, infill wall.

     

  • فهرست:

    فصل اول : کلیات.. 1

    1-1- مقدمه 2

    1-2- خصوصیات قاب میانپر. 4

    1-2-1- اندرکنش بین قاب و میانقاب.. 4

    1-2-2- خواص مصالح میانقاب.. 6

    1-2-3- درزها 8

    1-2-4- آرماتور. 8

    1-2-5- نسبت بعدی.. 9

    1-3- مودهای گسیختگی قابهای میانپر. 10

    1-4- سختی قاب میانپر. 14

    1-4-1- نحوه مدلسازی اثر میانقاب بر سختی. 17

    1-5- مقاومت میانقاب.. 19

    1-5-1- مقاومت ترکخوردگی میانقاب.. 21

    1-5-2- مقاومت نهایی میانقاب.. 23

    1-5-2- مقاومت میانقاب در جهت عمود بر صفحه 25

    فصل دوم  : مبانی نظری و پیشینه تحقیقات انجام شده. 31

    2-1- معرفی کامپوزیتهای FRP و کاربرد آن در مقاومسازی سازههای بتن مسلح. 32

    2-1-1-انواع ورق‌های کامپوزیت FRP. 33

    2-1-2- ویژگی‌های مکانیکی کامپوزیت‌های FRP. 33

    2-1-3-  رزین‌ها 34

    2-1-4-  مقایسه عملکرد انواع کامپوزیت‌های FRP در مقاوم‌سازی سازه‌ها 35

    2-1-5-  ضریب ایمنی. 35

    2-2- بررسی مطالعات انجام شده در زمینه مقاوم‌سازی قاب‌های میانپر با FRP. 36

    2-2-1- مروری بر مطالعات آزمایشگاهی انجام گرفته توسط اوزکایناک و همکاران. 36

    2-2-1-1- بررسی نتایج. 38

    2-2-2- مروری بر مطالعات آزمایشگاهی انجام گرفته توسط تارک المسلم و همکاران. 39

    2-2-2-1- بحث روی نتایج. 40

    2-2-2-2- نتیجه‌گیری.. 42

    2-2-3- مروری بر مطالعات آزمایشگاهی انجام گرفته توسط آکین و همکاران. 43

    2-2-3-1- بررسی رفتار نمونه‌های مورد آزمایش... 45

    2-2-3-2- بحث روی نتایج. 46

    2-2-3-3-نتیجه گیری.. 49

    فصل سوم : اصول و مبانی مدلسازی و تحلیل قابهای میانپر با نرم‌افزار اجزاء محدود ABAQUS. 50

    3-1- مقدمه 51

    3-2- معرفی نرم‌افزار اجزاء محدود ABAQUS. 52

    3-2-1- تاریخچه. 54

    3-3- معرفی تحقیق آزمایشگاهی مورد استفاده برای مدلسازی در نرم افزار ABAQUS. 55

    3-3-1- معرفی نمونه‌ها 56

    3-3-1-1- قاب بتنی مسلح با دیوار میانقاب آجری.. 56

    3-3-1-2- بررسی حالت‌های مختلف مقاوم‌سازی نمونه‌ها 60

    3-4- مدلسازی اعضا 66

    3-4-1- مدلسازی اعضای قاب بتنی مسلح. 66

    3-4-1-1- مدلسازی رفتار بتن در آباکوس.. 67

    3-4-1-2- معرفی المان  C3D8R برای اعضای بتنی. 79

    3-4-1-3- مدل‌سازی میلگردهای فولادی.. 80

    3-4-2- مدل‌سازی میانقاب آجری.. 83

    3-4-2-1- روش‌های موجود برای مدل سازی سازه‌های بنایی. 83

    3-4-2-1-1- مدلسازی دقیق. 83

    3-4-2-1-2- مدلسازی میکرو. 84

    3-4-2-1-3- مدلسازی ماکرو. 84

    3-4-3- مدل سازی CFRP. 89

    3-5- تحلیل. 90

    3-5-1- روش تحلیل دینامیکی صریح. 91

    3-5-2- مقیاس‌سازی جرمی. 92

    3-5-3- فرضیات تحلیل. 93

    فصل چهارم : مدل‌سازی و نتایج.. 95

    4-1- مقدمه 96

    4-2- مشخصات مکانیکی مصالح. 97

    4-2-1- بتن. 97

    4-2-2- میلگردها 97

    4-2-3-مصالح بنایی. 97

    4-2-4- CFRP. 97

    4-3- مدل‌سازی.. 98

    4-2- نتایج تحلیل دینامیکی غیرخطی روی نمونه‌ها 99

    4-2-1- نمونه 1. 99

    4-2-2- نمونه 2. 103

    4-2-3- نمونه 3. 107

    4-2-4- نمونه 4. 111

    4-2-5- نمونه 5. 116

    4-2-6- نمونه 6. 121

    4-2-7- نمونه 7. 126

    فصل پنجم : بحث و نتیجه‌گیری.. 131

    5-1- مقدمه 132

    5-2- بحث روی نتایج حاصل از تحلیل. 133

    5-3- نتیجه‌گیری.. 138

    5-4- پیشنهادات.. 139

    فهرست منابع و مراجع. 140

    ABSTRACT  146

     

    منبع:

     

     

    [1] W.W. El-Dakhakhni, A.A. Hamid, Z.H.R. Hakam & M. Elgaaly. Hazard mitigation and strengthening of unreinforced masonry walls using composites, Composite structures 73 (2006) 458-477.

    [2] محمدی، مجید. میانقاب و اثر آن بر سازه. تهران:فدک ایساتیس، چاپ اول.1390.

    [3] ناطقی الهی فریبرز، ملکی شهرام. مقاوم‌سازی سازه‌های بتنی با FRP. تهران:نورپردازان، چاپ دوم.1389.

    [4] FEMA 356, Prestandard for the Seismic Rehabilitation of buildings, Federal Emergency Management agency, Second Draft,March 22, 2000

    [5] دستورالعمل بهسازی ساختمان‌های موجود، نشریه 360، دفتر امور فنی و تعیین معیارها و کاهش خطرپذیری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، 1385

    [6].Smith, B. S. & Coull, A., Tall Building Structures: Analysis and Design, John Wiley & Sons, Inc (1991)

     

    [7] Paulay, T. & Priestley, M.J.N. Seismic Design of Reinforced Concrete and Masonry Buildings, John Wiley & Sons, New York, United States (1992)

     

    [8] Bell, D.K. & Davidson, B.J., Evaluation of Earthquake Risk Buildings with Masonry Infill Panels, NZSEE Conference, 2001

     

    [9] Mohyeddin-Kermani, A. et al. (n.d).The Behaviour of RC Frames with Masonry Infill in Wenchuan Earthquake

     

    [10] Baran, M. & Sevil, T., Analytical and experimental studies on infilled RC Frames , International Journal of the Physical Sciences Vol. 5(13), pp. 1981-1998, 18 October

     

    [11] مقدم حسن. مهندسی زلزله، مبانی و کاربرد. تهران:حسن مقدم،چاپ هفتم. 1387.

     

    [12] P. Gavrilovic, V. Sendova, Experimental and analysis studies of infill walls in reinforced concrete structures, Earthquake engineering , 10th world conference, 1992 Balken, Rotterdam

     

    [13] ASTM, American Standard for Testing Material, Standard test methods for compressive strength of masonry prisms, E 447-92b, 2000.

     

     

    [14] K.M Mosalam, R.N White & P. Gergely, Static response of infilled frames using quasi-static experimentation, Journal of Str. Eng. Vol. 123, No. 11, P-1462-1469

     

    [15] تسنیمی عباسعلی، رفتار دیوارهای مندرج در استاندارد 2800 ایران، نشریه شماره گ-404 مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن، سال 1383

     [16] D. Combescure, P. Regon, Application of local to global approach to the study of infilled frame structures under seismic loading, 12WCEE, 2000

    [17] J.R. Riddington, P. Jukes, Determination of material properties for use in masonry FE analyses, Masonry international, Vol. 12, No. 2, 1988

    [18] Riddington, J.R. The influence of initial gaps on infilled frame behaviour. Proc. Instn. Civ. Engrs. Part2, Step. 1984, 29-310.

    [19] A. Saneinejad & B. Hobbs, Inelastic design of infilled frames, Journal of earthquake engineering, Vol. 121, No. 4, April 1995, P 634-650

    [20] P.G. Carydis, H.P. Mouzakis, J.M Taflambas & E.A Vougioukas, Response of infilled frames with brickwalls to earthquake motions, Earthquake eng. 10th World Conf., balkema, Rotterdam, 1992, P-2829-2834

    [21] W. Jung, Polymer matrix composite (PMC) infill walls for seismic retrofit, MCEER, student research accomplishment, No. 21

    [22] RC frames under earthquake loading, State of the art report, Comite Eurointernational du beton.

    [23] F. Pires, E.C. Carvalho, The behavior of infilled reinforced concret frames under horizontal cyclic loading, 10th world conference, Balken, Rotterdam, 1992

    [24] L. Decanini, A.D. Sortis, L. Liberatore, F. Mollaioli, Damage characrterization of the 1999 athens earthquake, 12th European conference on earthquake engineering

    [25] A.E. Schultz, R.S. Hutchinson, G.C. Cheok, Seismic performance of masonry walls with bed joint reinforcement, Published by Elsevier Science Ltd, Paper Refrence: T119-4, 1998

    [26] M. Mohammadi Ghazimahalleh, Stiffness and Damping of infilled steel frames, Proceedings of the Institution of Civil Engineers, ICE, Structures & Buildings, No.160, April 2007, Pages 105-118

    [27] S. Altin, U. Ersoy & T. Tankut, Hysteretic response of reinforced concrete infilled frames, Journal of Str. Eng. Vol. 118, No. 8, Aug, 1992, P-2133-2150

    [28] M. Lafuente, A. Molina, C. Gentatios, Seismic resistant behavior of minor reinforced concrete frames with masonry infill walls, 12WCEE,2000

    [29] A.B Mehrabi, P.B Shing, M.p schuller & J.L Noland, Experimental evaluation of masonry infilled RC frames, Journal of Structural engineering, Vol.122, No. 3, March, 1996

    [30] Wood, R. H. “Plasticity, composite action and collapse design of unreinforced shear wall panels in frames.” Proc., Instn. Civ. Engrs., Part 2, 65, 381-411. 1978

     

    [31] Thomas, F. G.  “The strength of brickwork.” Struct. Engrg., 31(2), 44-46. 1953

     

    [32] Wood, R. H. “The stability of tall buildings.” Proc.,Instn. Civ. Engrs., 11, 69-102. 1958

     

    [33] Mainstone, R. J. “Discussion on steel frames with brickwork and concrete infilling.” Proc., Instn. Civ. Engrs., 23, 94-99. 1962

     

    [34] Liauw, T. C., and Kwan, K. H. (). “Plastic theory of nonintegral infilled frames”, Proceedings of the Institution of Civil Engineers (London), Part 2, 75, 1983, pp. 379-396. 1983

     

    [35] Mehrabi, A. B., Shing, P. B. “Finite element modeling of masonry-infilled RC frames.” J. Struct. Engrg., ASCE, 123(5), 604-613. 1997.

     

    [36] Al-Chaar, G., Issa, M. and Sweeney. S. “Behavior of masonry-infilled nonductile reinforced concrete frames.” J. Struct. Engrg. ASCE, 128 (8), pp. 1055-1063. 2002

     

    [37] El-Dakhakhni, W. W. “Experimental and analytical seismic evaluation of concrete masonry-infilled steel frames retrofitted using GFRP laminates.” PhD thesis, Drexel University. 2002

     

    [38] Ghosh, A. K., Amde, A.M. “Finite element analysis of infilled frames.” J. Struct. Engrg., ASCE, 128(7), 881-889. 2002

     

    [39] El-Dakhakhni, W. W., Elgaaly, M., and Hamid, A. A. “Three-Strut model for concrete masonry infilled frames.” J. Struct. Eng., ASCE, 129(2), 177-185. 2003.

     

    [40] Kappos, A. J. “Seismic Design and Performance Assessment of Masonry Infilled R/C Frames.” Proceedings of the 12th World Conference on Earthquake Engineering, Paper No. 989 on CD-ROM, New Zealand. 2000

     

    [41] H.A. Moghadam & P.J. Dowling, The state of the art in infilled frames, ESEE Research Report No. 2, Feb. 2003

    [42] Riddington. J., Stafford – Smith, B. Analysis of infilled frames subject to racking with design recommendations. Struct. Engr. 1977, 52, No. 6, 263-268

    [43] Achyutha, H. et al. Effect of contact between infill and frame on the behaviour of infilled multi-storey frames. Proc. 6th Intnl. Brick Masonry Conf, Rome, 1982.

    [44] Dawe, J.L., McBrid, R.T. Experimental investigation of the shear resistance of masonry panels in steel frames, Proc. 7 th Int. Brick Masonry Conf., Melbourne, Australia, 1985.

    [45] Focardi, F., Manzini, E. Diagonal tension tests on reinforced and nonreinforced brick panels. Proc. Of 8th World Conference on earthquake Engineering, 1984, Son Francisco, California. USA, Vol. VI, pp. 839-846.

    [46] Zarnic, R., Tomazevic, M. Study of the behaviour of masonry infilled reinforce concrete frames subjected to seimic loading. Part 2, A report to the research community of Solvenia, ZRMK/IKPI – 8502 Ljubljana, 1985.

    [47] Dawe, J.L., Young, T.C. An investigation of factors influencing the behavior of masonry infill in steel frames subjected to in – plane shear. Proc. 7 the Intl. Brick Masonry conf., Melbourne, Australia.1985

    [48] Benjamin, J.R. Williams. H.V. The behaviour of one – storey shear walls. Proc. ASCE.ST. 4 (July), 1958, paper 1723

    [49] Karamanski, T. Calculating infilled frames by method of finite elements. Synposium on tall buildings, Edited by Coull and B. Stafford Smith, Pergamon Press.1967

    [50] K.M Mosalam, R.N White & P. Gergely, Static response of infilled frames using quasi-static experimentation, Journal of Str. Eng. Vol. 123, No. 11, P-1462-1469

    [51] Mallick, D.V., Garg, R.P Effect of openings on the lateral stiffness of infilled frames. Proc. Instn. Civ. Engers. 1971, 49, June, 193 – 209

    [52] R.D. Flanagan, R.M. Bennett, Members, ASCE, In-plane behavior of structural clay tile infilled frames, Journal of structural engineering, Vol. 125, No. 6, 1999

    [53] R. Zarnic Experimentally based inelastic models for masonry infilled R-C frames, fifth U.S. National Conf. On earthquake Eng., Vol. 2, P 161-170

    [54] A.B Mehrabi, P.B Shing, M.P Schuller & J.L Noland, Experimental evaluation of masonry infilled Rc frames, Journal of Structural engineering, Vol.122, No. 3, March, 1996

    [55] Mainstone, R.J., and Weeks, G.A. The influence of bouning frame on the racking stiffness and strengths of brick walls. 2nd Intnl Brick masonry Conf. 1970

    [56] حاج‌اسماعیلی مهدی، دکتر تسنیمی، مطالعه آزمایشگاهی رفتار ساختمان‌های آجری تحت بارگذاری جانبی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تربیت مدرس، خرداد 1380

    [57] Stafford – Smith, B.S. Behavior of square infilled frames. Am. Soc. Civ. Engrs., 92. No S.T.1 (Feb) 381-403.1966

    [58] R.Angle & D.P Abrams, Out of plane strength of URM infill panels, NCEER-94-0004-,P 1-9 to 1-14

    [59] G. De Felice, R. Giannini, Out of plane seismic resistance of masonry walls, Journal of earthquake Engineering, 2001, Vol. 5, No. 2, pp. 253-271

    [60] J.B Mander & L.E Aycardi & D.K Kim, Physical and analatical modeling of brick infilled steel frames, NCEER-94-0004, P 1-21 to 1-26

    [61] N. Youssef, The influence of modeling assumptions on the predicted behavior of unreinforced masonry structures, NCEER-94-0004, P 1-39 to 1-44

    [62] M.N Fardis, S.N. Bousias, G. Franchioni & T.B Panagiotakos, Seismic response and design of RC structures with plane-eccentric masonry infilles, Earthquake engng and Struct. Dyn. Vol. 28, 1999, P 173-191

    [63] R.D Flanagan, M.A Tenbus, & R.M. Bennett, Numerical modelling of clay tile infills, NCEER-94-0004, P 1-63 to 1-68

    [64] R.D Flanagan, R.M, bennette, Bidirectional behavior of structural clay tile infilled frames. Journal of structurel engineering, Vol. 125, No. 3, March, 1999.

    [65] مقدم حسن، رفتار ساختمان‌های آجری مسلح و غیرمسلح در برابر زلزله، انتشارات موسسه بین‌المللی زلزله‌شناسی و مهندسی زلزله، چاپ اول، 1373

    [66] L.L. Mendola, M. Papia, G.Zingone, stability of masonry wall subjected to seismic transverse forces, Journal of structural engineering, Vol. 121, No. 11, 1995

    [67] Darby, A., Ibell, T. and Evernden, M., 2010. Innovative use and characterization of polymers for timber-relatd construction. Materials, 3 (2), pp. 1104-1124

    [68] ACI 440R-96. State-of-the Art Report on Fiber Reinforced Plastic (FRP) Rein Forcement for Concrete Structures, American Concrete Institute (ACI) Committee 440, Farmigton Hills, Michigan, VSA. 1996

    [69] H. Ozkaynak, E. Yuksel, O. Buyukozturk, C. Ylcin, & A.A. Dindar, Quasi-static and pseudo-dynamic testing of infilled RC frames retrofitted with CFRP material. Composites: Part B 42 (2011) 238-263

    [70] T.H. Almusallam & Y.A. Al-Salloum, Behavior of FRP Strengthened Infill Walls under In-Plane Seismic Loading, J. Compos. Constr..11:308-318. ASCE. 1090-0268(2007)11:3(308). 2007

    [71] E. Akin, E. Canbay, B. Binici & G. Ozcebe, Testing and analysis of infilled reinforced concrete frames strengthened with CFRP reinforcement, Journal of Reinforced Plastics and Composites 2011 30: 1605

    [72] پورامینیان، مجید. ارزیابی لرزه‌ای بناهای تاریخی (با مطالعه موردی بنای تاریخی ارگ علیشاه تبریز). پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم آذربایجان. تبریز 1387.

    [73] Guney Ozcebe, Ugur Ersoy, Tugrul Tankut, Emrah Erduran, R. S. Orkun Keskin, H. Cenan Mertol, Strengthening of Brick-Infilled RC Frames with CFRP, 1Department of Civil Engineering Middle East Technical University, Ankara Turkey: March 2003, Report No. 06531

     

    [74] Sonuvar, M.O., “Hysteretic Response of Reinforced Concrete Frames Repaired by Means of Reinforced Concrete Infills”, Ph.D. Thesis, Department of Civil Engineering, Middle East Technical University, June 2001.

     

    [75] شهبازی رضا، یکرنگ‌نیا محمد. راهنمای کاربردی آباکوس به همراه مسائل مهندسی عمران. تهران: علم عمران،چاپ اول. 1392

    [76] ABAQUS ANALYSIS USER’S MANUAL, Version 6.12,2012.

     

    [77] Drucker D. C. and prager W. Soil mechanics and plastic analysis for limit design, Quarterly of Applied Matthematics, Vol. 10, No. 2, pp. 157-165 1952.

    [78] J. Lubliner, J. Oliver, S. Oller, & E. Onate, A Plastic-Damage Model for Concrete, International Journal of Solids and Structures, Vol. 25, pp 299-329, 1989

    [79] Kent D.C. and park R. (1971), Flexural Members with Confined Concrete, Journal of Structural Division, Proceeding of the American Society of Civil Engineers, Vol. 97, No. ST7, 1960-1990

    [80] Park R. & Paulay T. (1975), Reinforced Concrete Structures, John Wiley and Sons

    [81] سروش‌نیا سهیل، بهشتیان نیما. کاملترین مرجع کاربردی آباکوس. تهران:  نگارنده دانش، چاپ دوم.1391

    [82] Hemant B. Kaushik; Durgesh C. Rai2; and Sudhir K. Jain, M.ASCE,Stress Strain Characteristics of Clay Brick Masonryunder Uniaxial Compression, JOURNAL OF MATERIALS IN CIVIL ENGINEERING © ASCE / SEPTEMBER 2007

     

    [83] Kachlalev, D., Miller T., Finite Element Modeling of Reinforced Concrete Structures Strengthened with FRP Lminates, Final Report, SPR 316, for Oregon Department of Transportation Research Group and Federal Highway Adminstration, May 2001

    [84] محمودزاده کنی، ایرج. خان‌محمدی، محمد. محمدی اصل، محمد. و قریب، محمد‌مهدی. ارزیابی عملکرد قاب‌های بتنی مقاوم‌شده با میانقاب‌های بتنی دارای بازشو. نشریه مهندسی عمران و نقشه‌برداری- دانشکده فنی، دوره 45، شماره 1، فروردین‌ماه 1390، از صفحه 63 تا 74.

    [85] P.G. Asteris, D.J. Kakaletsis, C.Z. Chrysostomou, E.E. Smyrou. Failure Modes of In-filled Frames. Electrical Journal of Structural Engineering 11(1) 2011


موضوع پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, نمونه پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, جستجوی پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, فایل Word پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, دانلود پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, فایل PDF پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, تحقیق در مورد پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, مقاله در مورد پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, پروژه در مورد پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, پروپوزال در مورد پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, تز دکترا در مورد پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, پروژه درباره پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری, رساله دکترا در مورد پایان نامه بهسازی لرزه ای قاب های بتن آرمه میانپر مصالح بنایی با استفاده از پلیمرهای مسلح فیبری

  پايان‌نامه براي دريافت کارشناسي‌ارشد رشته مهندسي عمران گرايش سازه اسفند 1393 چکيده گستره‌ي استفاده از مصالح FRP براي مقاوم‌سازي برشي تيرهاي بتن مسلح در سا

پایان­نامه برای دریافت درجه­ی کارشناسی ارشد در رشته­ی :مهندسی عمران گرایش سازه چکیده: امروزه بسیاری از سازه های بتن آرمه که در حال بهره برداری هستند، عمری بیش از 75 سال دارند و به دلیل حوادث طبیعی از قبیل زلزله و باد و یا بر اثر خستگی مصالح و یا عوامل خورنده آسیب دیده اند. نگهداری از سازه ها به دلیل هزینه ساخت و تعمیر بسیار حائز اهمیت می باشد. با مطالعه رفتار سازه های بتنی مشخص ...

پايان نامه کارشناسي‌ ارشد رشته عمران گرايش سازه شهريور ماه 1392 چکيده      امروزه با پيشرفت علم در صنعت ساختمان روش هاي زيادي براي بهسازي سازه هاي بتن مسلح ارائه گرد

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته: عمران(M.Sc) گرايش: سازه زمستان 1393 چکيده : مقاوم ­سازي ساختمانهاي دولتي مهم، تأسيسات زيربنايي و شريان­هاي حياتي با توجه به افزايش

  پايان نامه‌ي کارشناسي ارشد رشته‌ي مهندسي عمران گرايش سازه مهرماه 1390 فصل اول کليات     1-1 مقدمه در سالهاي اخير پيشرفت­هاي زيادي در زمينه­ي

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی مهندسی عمران گرایش سازه واکنش قلیایی سنگدانه­ها[1](AAR)، واکنشی شیمیایی است که در برخی از سازه ­های بتنی رخ می­دهد. (AAR) واکنشی بین مایعات قلیایی درون حفره­ها و سنگدانه­های سیلیسی است. خرابی بتن شامل انبساط و ایجاد ترک در اثر واکنش قلیایی سنگدانه­ها از اهمیت ویژه­ای برخوردار می­باشد. علاوه بر آن پلیمرهای تقویت شده با الیاف به شکل صفحه یا ورق ...

  پايان‌نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته مهندسي عمران گرايش سازه بهمن ماه   1393  چکيده: در سال هاي اخير پيشرفت هاي چشمگيري در زمينه بهسازي و مقاوم

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران- سازه امروزه گنبد ها و قوسها به علت پوشش مناسب دهانه های بزرگ کاربردهای گسترده ای در سازه های معماری و صنعتی پیدا کرده اند. استفاده از تکنولوژی های روز دنیا در سبک سازی و بهینه سازی مصرف انرژی در این نوع سازه ها از چالش های مهم پیش رو مهندسان می باشد. بنابراین لزوم بررسی رفتار لرزه ای این گونه سازه ها امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" رشته مهندسی عمران گرایش سازه چکیده : یکی ازروش های مقاوم سازی ساختمان در مقابل بارهای جانبی استفاده از سیستم بادبندی (همگرا یا واگرا) می باشد. کاربرد روزافزون مهاربندهای فولادی برای مقابله با نیروهای زلزله ایجاب می‌کند که عملکرد لرزه‌ای این نوع سیستم‌ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد. شکل متداول بادبندهای همگرا مشکلات زیادی در تامین ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته عمران گرایش سازه چکیده در این مطالعه به ارزیابی و مقایسه تحلیل غیرخطی و عددی تیر های عمیق بتن مسلح دارای بازشو بدون مقاوم سازی با تیرهای عمیق بتنی دارای بازشو مقاوم شده با ورق هایFRP و تیرهای عمیق بتن مسلح بدون بازشو توسط نرم افزار اجزاء محدود Abaqus پرداخته شده است. با استفاده از روش اجزاء محدود غیر خطی، 9 نمونه تیر عمیق با تکیه گاه های ساده تحت ...

ثبت سفارش