پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان

word 568 KB 31644 63
1394 کارشناسی ارشد تربیت بدنی و ورزش
قیمت قبل:۶۱,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه کارشناسی ارشد

    چکیده:

    هدف اصلی تحقیق حاضر بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان لرستان می‌باشد. پژوهش حاضر از نوع توصیفی - همبستگی است که به روش میدانی انجام شده است. جامعه آماری تحقیق شامل کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان که جمعا برابر 41 نفر بوده است. نمونه آماری برابر با جامعه آماری به‌صورت تمام شمار در نظر گرفته شد که درنهایت از 41 پرسشنامه ارسالی، تعداد 38 پرسشنامه واصل گردید. ابزار جمع‌آوری داده­ها پرسشنامه ساختار سازمانی رابینز در مقیاس 5 ارزشی لیکرت و پرسشنامه بلوغ حرفه‌ای کارکنان کریتیز و همکاران (2011) در مقیاس 2 ارزشی بود. پس از تایید روایی توسط اساتید صاحب‌نظر، پایایی ابزار تحقیق به روش آلفای کرونباخ به ترتیب برابر با (73/0 و 70/0) محاسبه شد. از آمار توصیفی جهت توصیف متغیرهای تحقیق و در بخش آمار استنباطی برای آزمون فرضیه‌ها آزمون‌های کولموگروف – اسمیرنوف، آزمون همبستگی پیرسون و T تک نمونه‌ای موردبررسی قرار گرفت و به این منظور از نرم‌افزار آماری SPSS21 استفاده شد. یافته‌های پژوهش وضعیت نامطلوب ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان را نشان می‌دهد. از طرفی بین ساختار سازمانی و ابعاد آن (رسمیت، تمرکز) با بلوغ حرفه‌ای کارکنان ارتباط معناداری وجود ندارد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد روابط میان واحدها سازمانی، نحوه‌ی تقسیم و توزیع وظایف میان افراد و الگوهای تعاملی باید بازطراحی شوند. همچنین به سطح آگاهی و آمادگی کارکنان برای پذیرش انجام وظایف شغلی از طریق برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی باید توجه شود.

    کلید واژه­ها: ساختار سازمانی، بلوغ حرفه‌ای، رسمیت سازمانی، تمرکز سازمانی

    -1) مقدمه

    امروزه سازمان‌ها به‌عنوان نهادهای اجتماعی متأثر از تحولات، دچار پیچیدگی‌های روزافزونی در سیستم‌ها و تعاملات خویش گشته‌اند و به‌ناچار برای همراهی و یا رهبری در عصر تحول، نیازمند برنامه‌ریزی و بازنگری خویش هستند. در این شرایط ساختار سازمانی به‌عنوان واژه‌ای آشنا در عرصه سازمانی از نقش ویژه‌ای برخوردار است(اکبری، 1391). ساختار سازمانی مجموعه راه‌هایی است که کار را به وظایف مشخص تقسیم و هماهنگی میان آن‌ها را فراهم می‌کند(منوریان و همکاران، 1386). ساختار سازمانی روابط و گزارش دهی کانال‌های ارتباطی را تعیین می‌کند، مسئولیت‌ها و تفویض اختیارها را مشخص و تصمیم‌گیری را روشن می‌سازد (ویلیام، 1991). با ساختار عملیات و فعالیت‌های داخل سازمان آرایش می‌یابد خطوط مسئولیت و اختیار مشخص می‌شود(فروهی، 1385). ساختار سازمانی به مدیران نشان می‌دهد که مسئول سرپرستی چه کسانی هستند و به کارکنان مدیرانی را می‌شناساند که از آن‌ها دستور می‌گیرند. کمک به جریان اطلاعات نیز از تسهیلاتی است که ساختار برای سازمان فراهم می‌کند (آرنولد، 1986) از سوی دیگر یک سازمان در ساختار خود با در نظر گرفتن گروه‌های برای آموزش می‌تواند یک کارمند را به بلوغ حرفه‌ای برساند. بلوغ حرفه‌ای توسط فردی بنام سوپر مطرح شد(پاتون، 2001). به نقل از سوپر بلوغ حرفه‌ای آمادگی افراد برای تصمیم‌گیری حرفه‌ای و سازگاری با وظایف شغلی متناسب با رشد حرفه‌ای است. اگرچه فرآیندهای روان‌شناسی در این زمینه واضح و دقیق نیست، اما مسلم است که بلوغ حرفه‌ای تحت تأثیر تجربیات زندگی شخصی، شخصیت، ادراکاتی از تجربه‌ی بیماری پیشینه‌ی خانوادگی، آموزش‌های کسب‌شده، ارزش‌های کاری و آگاهی از الزامات محیط کار و کارفرما قرار می‌گیرد(وارن، 2005). در چنین شرایط متغییر و پویایی برخورداری از کارکنانی که به سطحی از آمادگی و بلوغ حرفه‌ای رسیده باشند برای ادارات ورزش و جوانان هر استان که وظیفه‌ی توسعه ورزش در کشور را بر عهده‌دارند بسیار حائز اهمیت است. لذا محقق با درک اهمیت مقولات ساختار سازمانی و سطح بلوغ حرفه‌ای در رشد و توسعه‌ی ادارات ورزش و جوانان استان‌ها، بر آن است تا ضمن انجام این تحقیق، توجه مدیران سازمان‌های ورزشی را به اهمیت این مفاهیم در عرصه ورزش کشور معطوف داشته و با تکیه به نظرات دانشمندان و صاحب‌نظران و همچنین تبیین تجارب سازمان‌ های ورزشی سایر کشورها، سهم خویش را در تحول باورها و بینش مدیریت ورزش کشور و ارتقاء سطح توانایی‌های سازمان ورزشی ایفا نماید.

    1-2) بیان مسئله

    سازمان محلی است که از قبال آن کوشش­های گروهی آن‌ها را برای اهداف معینی هماهنگ می‌کنند. درواقع، سازمان‌ها تحقق اهدافی را بر عهده‌دارند که از حیطه و ظرفیت توان فردی خارج و اجرای آن تشکل جمعی و تلاش گروهی را می‌طلبد. بر این اساس، سازمان را متشکل از دو بدنه اصلی می‌دانند:

    1- بدنه یا نیمه انسانی سازمان: در کالبدشکافی سازمان این بخش دربرگیرنده انسان­هایی است که کارگزاری امور مختلف سازمان در ظرفیت­های گوناگون مانند مدیر، متخصص، کارمند، کارگر... بر عهده‌دارند.

    2- نیمه مادی سازمان: این بخش از عناصر مختلفی تشکیل شده است که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از: ساختمان و فضا تجهیزات و دستگاه‌ها، مواد اولیه، امکانات پولی و مالی و اطلاعات ...

    نسبت­های این اجزا تابع متغییرهایی اساسی واصلی همچون عملیات سازمان، هدف سازمان، محیط سازمان می‌باشد. به‌رغم اهمیت بدنه مادی سازمان و نقش آن در تحقیق اهداف سازمانی، اگر به هر دلیل عوامل انسانی درون هر سازمان انگیزه و رغبت کافی برای کار و فعالیت و تشریک‌مساعی برای رسیدن به اهداف را نداشته باشد، سازمان پویایی اصلی و اساس خود را از دست خواهد(زواره، 1374). یکی از این عوامل انسانی مهم درون‌سازمانی بلوغ حرفه‌ای کارکنان است. از دیدگاه سوپر بلوغ حرفه‌ای یعنی آمادگی شخص برای انجام وظایف شغلی به‌منظور پیشرفت شغل است (پریداکس،2001). ساویکاز (1984) نیز بلوغ حرفه‌ای را به‌عنوان سطح آمادگی شخص برای انجام وظایف شغلی به‌منظور پیشرفت شغلی، تصمیم‌گیری، مناسب و داشتن اطلاعات معتبر از مشاغل جهانی تعریف کرده است (اکبولت، 2010). با تمرکز بر بلوغ حرفه‌ای به‌عنوان توانایی شخص برای انتخاب شغل موردنظر، اغلب مشاهده می‌شود که مسائل روانی می‌تواند تجربه‌های شخصی منحصربه‌فردی را ایجاد کند که منجر به ایجاد ارزش‌ها طرز تلقی‌ها خواسته‌های نامناسب در رابطه باکار و مشاغل شود(عمادی، 2007). ارزش‌های کاری و ادراکات ضعیف مهارت شغلی موجود می‌تواند موجب هدف‌های شغلی غیرواقعی شود، درحالی‌که ادراکات مهارت‌های کاری فرد ممکن است از تجربیات و سطوح واقعی وی متفاوت باشد. همچنین این تفکرات ممکن است تفکر رشدنیافته شغلی را نشان دهد که نتیجه نداشتن تجربه در زندگی، عدم احساس مسئولیت، نبود اعتماد و علائق کاری و عدم پایبندی به اخلاقیات و ارزش‌های کاری باشد. اگرچه فرآیندهای روان‌شناسی در این زمینه واضح و دقیق نیست، اما مسلم است که بلوغ حرفه‌ای تحت تأثیر تجربیات زندگی شخصی، شخصیت، ادراکاتی از تجربه‌ی بیماری پیشینه‌ی خانوادگی، آموزش‌های کسب‌شده، ارزش‌های کاری و آگاهی از الزامات محیط کار و کارفرما قرار می‌گیرد (وارن، 2005).

    از سوی دیگر ساختار سازمانی در یک سازمان می‌تواند در بلوغ حرفه‌ای کارکنان نقش بسزایی داشته باشد. بحث ساختار سازمانی از زمان پیدایش نظریه‌های سازمان و مدیریت در بین دانشمندان و صاحب‌نظران مدیریت شروع شده است. سازمان‌ها برای اینکه فعالیتشان را هماهنگ و کنترل نمایند و در جهت نیل به هدف یا اهداف خاصی (فلسفه وجودی هر سازمان) حرکت نمایند، ناچارند که ساختاری داشته باشند. ساختار اسکلت سازمان هسته متمایزکننده سازمان‌هاست. ساختار هر سازمان تعیین‌کننده میزان توان آن در پاسخگویی به چالش‌های محیطی است (تقی زاده،1391) مینتزبرگ (1972) ساختار سازمانی را این‌گونه تعریف کرده است: ساختار سازمان می‌تواند به‌عنوان مجموعه کل روش‌هایی که وظایف افراد را در بخش‌های مجزا مشخص می‌کند و سپس هماهنگی بین آن‌ها را فراهم می‌کند(ویلیام، 2009). ساختار سازمانی رابطه حاکم بر افراد و گروه‌های است که در جهت کسب اهداف تلاش می‌کنند و به دو بعد ساختاری (رسمیت، پیچیدگی، تمرکز) و محتوایی (اندازه، فناوری، محیط، استراتژی) تقسیم می‌شود(رابینز، 1381). ابعاد ساختاری سازمان بیانگر ویژگی‌های درونی سازمان هستند و مبنایی به دست می‌دهند که می‌توان بدان وسیله سازمان‌ها را اندازه‌گیری یا با یکدیگر مقایسه کرد. ابعاد محتوایی معرف کل سازمان و اهداف آن است که بر ابعاد ساختاری اثر می‌گذارد(دامن پور، 1968). ساختار سازمانی در نمودار سازمانی نمایان می‌شود. نمودار سازمانی یک نماد قابل‌رؤیت از کل فعالیت‌ها و فرآیندهای سازمان است. در طرح‌ریزی ساختار سازمانی سه رکن اصلی همواره وجود دارد و رعایت می‌شوند این سه رکن عبارت‌اند از:

    1- ساختار سازمانی تعیین‌کننده روابط رسمی گزارشگری در سازمان است و نشان‌دهنده سطوحی است که در سلسه مرتب اداری وجود دارد و نیز حیطه کنترل مدیران یا سرپرستان مشخص می‌کند.

    2- ساختار سازمانی تعیین‌کننده افرادی است که به‌صورت گروهی در دوایر کار می‌کنند و گروه‌بندی و تقسیم‌بندی دوایری است که در کل سازمان وجود دارند.

     

     

    Abstract

    The main purpose of the present study is to examine condition of organizational structure and professional’s maturity of staff of Youth and Sports General Directorate of Lorestan. The present study is a descriptive – correlation one that has been conducted by means of field research method. Statistical population of the study includes staff of the General Directorate of Youth and Sport of the Lorestan province, totally 41 subjects.Statistical sample equal to the statistical population was considered to be examined at the end , 41 questioners sent , and 38 questioners accepted.Tools for gathering data was a organizational structure questionnaire in 5 scales Likert  and maturity questionnaire of critize et al (2011) in scale 2 values.After verify and confirm by expert and faculty, Cranach’s alpha reliability respectively (73/0 and 70/0) was calculated.Descriptive statistics were used to describe the research variables and Kolmogorov-Smirnov test, Pearson correlation test and one sample T were used in order to test hypothesis using statistical software SPSS21.Research findings show unfavorable situation of the organizational structure professional maturity of staff. On the other hand, there is no significant relationship between the organizational structure and its dimensions (formalization, centralization) with professional maturity of staff. The research results show that we must redesign the relationships between organizational units, the distribution of tasks between persons and interactive patterns. Also, the level of knowledge and preparedness of staff to accept performing job tasks through holding courses and workshops should be considered.

    Keywords: Organizational structure, professional maturity, organizational formalization, organizational focus

  • فهرست:

    1-1).. مقدمه. 2

    1-2) بیان مسئله. 3

    1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق.. 5

    1-4) اهداف تحقیق.. 5

    1-4-1) اهداف کلی.. 5

    1-4-2) اهداف اختصاصی.. 6

    1-5) فرضیه‌های تحقیق.. 6

    1-6) پیش‌فرض‌های تحقیق.. 7

    1-7) محدودیتهای تحقیق.. 7

    1-7-1) محدودههای قابل‌کنترل. 7

    1-7-2) محدودیتهای غیرقابل کنترل. 7

    1-8) تعریف مفهومی و عملیاتی واژهها و اصطلاحات.. 8

    1-8-1) ساختار سازمانی.. 8

    1-8-2) رسمیت سازمانی.. 8

    1-8-3) تمرکز سازمانی.. 8

    1-8-4) بلوغ حرفه‌ای.. 9

     

    فصل 2: مبانی نظری تحقیق و پیشینه تحقیق

    2-1) مقدمه. 11

    2-2) مبانی نظری ساختار سازمانی.. 11

    2-3) تعریف ساختار سازمانی.. 11

    2-4) ابعاد ساختار سازمانی.. 14

    2-4-1) پیچیدگی.. 14

    2-4-2) رسمیت... 14

    2-4-2-1) فنون رسمی سازی.. 14

    2-5) تمرکز. 15

    2-5-1) اهمیت عدم تمرکز. 15

    2-6) انواع ساختارهای سازمانی.. 16

    2-6-1) ساختار ساده. 17

    2-6-2) بوروکراسی ماشینی.. 17

    2-6-3) بوروکراسی حرفه‌ای.. 17

    2-6-4) ساختاربخشی (شعبه‌ای) 18

    2-6-5) ادهوکراسی (متخصص گرایی) 18

    2-7) گروه‌بندی واحدهای سازمانی.. 19

    2-7-1) گروه‌بندی افراد بر اساس نوع وظیفه. 19

    2-7-2) گروه‌بندی افراد برحسب محصول. 20

    2-7-3) گروه‌بندی افراد بر اساس منطقه جغرافیایی.. 20

    2-7-4) گروه‌بندی چند محوری.. 20

    2-8) ساختار مبتنی بر نوع وظیفه. 20

    2-9) ساختار مبتنی بر نوع محصول. 22

    2-10) ساختار پیوندی.. 23

    2-11) ساختار ماتریسی.. 24

    2-12) مبانی نظری بلوغ حرفه‌ای.. 26

    2-13) تعریف بلوغ حرفه‌ای.. 26

    2-14) جنبه‌های بلوغ حرفه‌ای.. 27

    2-15) ساختار بلوغ حرفه‌ای.. 27

    2-15-1) عوامل مؤثر در مسیر تکاملی انتخاب شغل وحرفه از نظر سوپر. 28

    2-15-2) فرایند انتخاب شغل از نظر سوپر. 29

    2-15-3) فعالیت‌های تکاملی از نظر سوپر. 31

    2-16) نظری تصمیم‌گیری تیدمن.. 32

    2-17) رویکرد جامع کریتز. 33

    2-18) مدل ترکیبی لانگی.. 33

    2-19) پیشینه تحقیق.. 34

    2-19-1) تحقیقات انجام شده در داخل کشور 34

    2-19-2) تحقیقات انجام‌شده در خارج.. 37

    2-20) جمع‌بندی فصل دوم. 38

    فصل 3: روش‌شناسی تحقیق

    3-1) مقدمه. 40

    3-2) روش تحقیق.. 40

    3-3) جامعۀ آماری.. 40

    3-4) نمونۀ آماری و روش نمونه‌گیری.. 41

    3-5) متغیرهای تحقیق.. 41

    3-6) ابزار پژوهش.... 41

    3-7) روایی و پایایی پرسشنامه. 42

    3-7-1) روایی   42

    3-7-2) پایایی.. 42

    3-8) روش تجزیه‌وتحلیل اطلاعات.. 42

    فصل 4: نتایج و یافته‌ها

    4-1) مقدمه. 44

    4-2) ویژگی‌های جمعیت شناختی نمونه‌های تحت بررسی.. 45

    4-3) توصیف آماری داده‌های ساختار سازمانی و ابعاد آن به همراه بلوغ حرفه‌ای کارکنان  46

    4-4) یافته‌های استنباطی.. 50

    فصل 5: بحث و نتیجه‌گیری

    5-1) مقدمه. 56

    5-2) خلاصه تحقیق.. 56

    5-3) نتایج تحقیق 57

    5-4) بحث ونتیجه‌گیری.. 58

    5-5) پیشنهادهای بر خواسته از تحقیق.. 61

    5-6) پیشنهادهای پژوهشی.. 61

    منابع و ماخذ. 62

            پیوست 66

     

    منبع:

    احمدی، ع. برزگر، م.و بردی ایرادی، م.ا. (1391). بررسی رابطه ساختار سازمانی با اثربخشی سازمانی و توانمندسازی در بین کارکنان آموزش‌وپرورش نواحی شهرستان شیراز. نوآوری مدیریت آموزشی. سال 8. شماره 3.

    اکبری، پ.و بهارستان، ا. (1391). اقتصاد. ماهنامه کار و جامعه. شماره 45.

    ابراهیمی نسب، غ. (1379). رابطه تکنولوژی با ساختار سازمانی در شرکت ملی صنایع مس ایران. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد اسلامی کرمان.

    تقی زاده، ه. (91). ارزیابی تأثیر ابعاد ساختاری بر گرایش به کارآفرینی (مطالعه موردی). مدیریت صنعتی. شماره 7. ص 13.

    جمشیدی، ع. (1387). تاثیر ابعاد محتوایی بر ابعاد ساختاری در طراحی ساختار سازمانی (مطالعه موردی در سازمان تعزیرات حکومتی). پیک نور. سال ششم. شماره 1.

    خاکی، غ. (1378). روش تحقیق رویکرد پایان‌نامه نویسی. تهران. مرکز تحقیقات کشور. چاپ اول.

    رابینز، ا. (1381). تئوری سازمان (ساختار، طراحی، کاربردها) (دکتر سید مهدی الوانی، حسن دانایی‌فرد). انتشارات صفار.

    رابینز، ا. (1380). مدیریت رفتار سازمانی. جلد دوم (علی پارساییان، سید محمد اعرابی). انتشارات تجارت. مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی. چاپ اول.

    رابینز، ا. (1378). مبانی مدیریت (ترجمه محمد اعرابی، حمید رفیعی، بهروز اسراری) ارشاد. دفتر پژوهش‌های فرهنگی.

    رابینز، ا. (1376). تئوری سازمان (سید مهدی الوانی، حسن دانایان فرد). نشر موج.

    داودی، ب. (1380). بررسی ساختار سازمانی فدراسیون فوتبال و ارائه الگوی بهینه. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران.

     ریچارد، ا. (1371). تئوری و طراحی سازمان (علی پارساییان و سید محمد اعرابی). دفتر پژوهش‌های فرهنگی.

    دسلر، گ. (1367). مبانی مدیریت (داود مدنی). انتشارات پیشبرد. تهران.

    رضائیان، ع. (1380). مبانی سازمان و مدیریت. انتشارات سمت.

    زواره، م.ح. (1374). بی‌تفاوتی سازمانی. تعاون. شماره 53.

    سام خانیانی، ی. (1388). ارتباط بین عوامل فردی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان سازمان تربیت‌بدنی. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه ارومیه.

    شفیع‌آبادی، ع. (1382). راهنمایی و مشاوره شغلی حرفه‌ای. تهران. انتشارات رشد. چاپ سیزدهم.

    صفری، س. تندنویس، ف.و هادوی، ف. (1390). ارتباط میان ساختار سازمانی و نوآوری کارشناسان ستادی سازمان تربیت‌بدنی ایران. دو فصلنامه پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکت. شماره 1.

    فروهی، م. (1385). ابعاد ساختاری در سازمان‌های دانش‌محور. تدبیر. شماره 161 تهران (سازمان مدیریت صنعتی).

    قدمی، م. مرزبان، ا.و قدمی، م. (1392). رابطه فرهنگ با پیچیدگی ساختار سازمانی (مورد کاوی صدای جمهوری اسلامی ایران). مدیریت فرهنگی مجله. سال هفتم. شماره 19.

    محمدی، س. مشرف جوادی، ب. ومظفری، س.ا.ا. (1391). ارتباط بین نگرش، ساختار سازمانی و جوسازمانی با انتشار فن‌آوری اطلاعات در سازمان‌های منتخب ورزشی ایران. انتشارات پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. شماره 3.

    منوریان، ع. عسگری، ن.و آشنا، م. (1386)، ایجاد ساختاری و محتوایی سازمان‌های دانش‌محور. اولین کنفرانس ملی مدیریت دانش 13-14 بهمن‌ماه مرکز همایش‌های بین‌المللی رازی ص 10-2.

    مینتزبرگ، ه. (1371). سازماندهی پنج الگوی کارساز (ترجمه ابوالحسن فقیهی، حسن وزیری سابقی). تهران. مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    نظری انامق، ع.ر. (1388). اثربخشی آموزش خود متمایزسازی بر بلوغ حرفه‌ای دانشجویان پسر مقطع کارشناسی ارشد دانشکده روان‌شناسی و علوم تربیتی دانشگاه علامه طباطبایی. پایان‌نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.

    همتی نژاد، م.ع. (1375). بررسی و مقایسه ساختار تشکیلاتی سازمان تربیت‌بدنی جمهوری اسلامی ایران و چند کشور جهان جهت ارائه الگوی تصمیم‌گیری مناسب.

    Akbulut, n. (2010). The relationship between vocational maturity and hopelessness among female and male twelfth grade students. Middle east technical university.

     Joshua, M. T. & Asagwara, C. (2007). Assessment of the Vocational Maturit Amadi Adolescent Students in Owerri Education Zone of Imo State, Nigeria. J. Hum. Ecol, 21(4), 257-263...

    Arnold, h. J. & Danie, F. (1986). Organization Behavior.New york:mcgriw-hill.

    Baligh, H. H. & other. (1996). The strategic decision process and organixational Academy structure. of management journal. Vol. 11, no,2.

    Creed, P. A. & Patton, W. (2001). Developmental issues in career maturity and career decision status. The Career Development Quarterly, 49(4), 336-351.

    Coertse, S. S. (2004). “Some Personality and Cognitive Correlates of Career Maturity”. SA Journal of Industrial Psychology. 30(2) PP. 56- 59.

    Damanpour, F. (1987). The adoption of technological, administrative, and ancillary innovations: Impact of organizational factors. Journal of management, 13(4), 675-688.

    Fredickson, j. W. (1984). Technology,structure and workgroup effectiveness” academy of management journal. Vol. 27, no. 2.

    Fredickson, J. W. (1996). The Strategic Decision process and organizational structure.”Academy of management journal Vo. 11, No. 2.

    Gonzalez, M. (2008). Career Maturity: A priority for Secondary education.Electronic Journal of Research in Educational Psychology, vol.6 no pp.754-756.

    Landry, J. R. (1995). Culture and the formalization of organizational decision support systems. Paper presented at the System Sciences, 1995. Proceedings of the Twenty-Eighth Hawaii International Conference on, Vol.4 No pp. 913-916.

    Miles,j (2008). The impact of a career development programmeon career maturity and academic motivation,department of psychology at fort hart university (east londan campus), supervisor: prof.k.dumont,april,pp.9-11.

    Patton, W. & Lokan, J. (2001). Perspectives on Donald Super's construct of career maturity. International Journal for Educational and Vocational Guidance, 1(1-2), 31-48.

    Prideaux, L.A. & Creed, P. A. (2001). Career maturity, career decision-making self-efficacy and career indecision: A review of the accrued evidence. Australian Journal of Career Development, 10(3), 7-12.

    Raub, S. (2008). Does bureaucracy kill individual initiative? The impact of structure on organizational citizenship behavior in the hospitality industry. International Journal of Hospitality Management, 27(2), 179-186.

    Robbins, Stephen, P. & Decenzo, David, A(2000). Fundamentals of management. Prentice Hall Inc.

    Robbins, s (1997). Organization theory. Tehran: saffar publication.

    Swanger. N. Gursoy, D (2007).Performance-enhancing internal strategic factors: impacts on financial success. International Journal of Hospitality Management, 26 (1), 213–227.

    Salami, s. O. (2008). Gender,identity status and career maturity of adolescents,journal of social sciences,vol.16 NO.1 p.37.

    Vazifeh, Z. (2002). Organizing: Organization and methods. Tehran.

    william, p. Hodge, B. J. A. & Anthory (1991).organization theory. Forth:allyn and bacon Inc.

    Waghorn, G. Chant, D. White, P. & Whiteford, H. (2005). Disability, employment and work performance among people with ICD‐10 anxiety disorders. Australian and New Zealand Journal of Psychiatry, 39(1‐2), 55-66.

    Willem, A. & Buelens, M. (2009). Knowledge sharing in inter-unit cooperative episodes: the impact of organizational structure dimensions. International Journal of Information Management, 29(2), 151-160.

    Zheng, W. Yang, B. & mclean, G. N. (2010). Linking organizational culture, structure, strategy, and organizational effectiveness: Mediating role of knowledge management. Journal of Business Research, 63(7), 763-771.


موضوع پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, نمونه پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, جستجوی پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, فایل Word پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, دانلود پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, فایل PDF پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, مقاله در مورد پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, پروژه در مورد پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, پروژه درباره پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی وضعیت ساختار سازمانی و بلوغ حرفه‌ای کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان لرستان

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A) مدیریت ورزشی چکیده: در سال های اخیر، رفتارهای شهروندی سازمانی به عنوان رفتارهای فرانقشی کارکنان، به دلیل اثرات قابل توجهی که بر اثربخشی و موفقیت سازمان ها داشته اند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‎اند. شناسایی و تقویت زمینه های بروز چنین رفتارهایی عملکرد و کارایی سازمان ها را ارتقاء بخشیده و بقای بلندمدت آن ها را تضمین می کند.هدف اصلی از ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A) مدیریت ورزشی چکیده: در سال های اخیر، رفتارهای شهروندی سازمانی به عنوان رفتارهای فرانقشی کارکنان، به دلیل اثرات قابل توجهی که بر اثربخشی و موفقیت سازمان ها داشته اند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‎اند. شناسایی و تقویت زمینه های بروز چنین رفتارهایی عملکرد و کارایی سازمان ها را ارتقاء بخشیده و بقای بلندمدت آن ها را تضمین می کند.هدف اصلی از ...

پایان نامه کارشناسی ارشد علوم انسانی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش : مدیریت ورزشی چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ی بین عدالت سازمانی با اعتماد سازمانی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در سال 1392 به مرحله ی اجرا در آمده است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی از نوع همبستگی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است و به روش میدانی انجام شده است ، که جامعه ی آماری آن ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد (M.A) مدیریت ورزشی چکیده: در سال های اخیر، رفتارهای شهروندی سازمانی به عنوان رفتارهای فرانقشی کارکنان، به دلیل اثرات قابل توجهی که بر اثربخشی و موفقیت سازمان ها داشته اند، بسیار مورد توجه قرار گرفته‎اند. شناسایی و تقویت زمینه های بروز چنین رفتارهایی عملکرد و کارایی سازمان ها را ارتقاء بخشیده و بقای بلندمدت آن ها را تضمین می کند.هدف اصلی از ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A ) گرایش: مدیریت ورزشی چکیده پایان نامه: هدف پژوهش حاضر بررسی ارتباط بین هوش سازمانی و بهره­وری سازمانی ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی این پژوهش از نوع توصیفی- همبستگی بوده است. نمونه آماری شامل 108 نفر از کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان آذربایجان غربی بوده است که از طریق نمونه گیری خوشه­ای انتخاب شده­اند. برای دستیابی ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی وعلوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی چکیده هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین اخلاق کاری و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان مازندران بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کابردی و از نظر روش توصیفی- همبستگی و از نظر جمع آوری داده ها میدانی است. جامعه آماری تحقیق را کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان مازندران (271) تشکیل داده ...

دانشکده علوم انسانی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : مدیریت ورزشی چکیده هدف از انجام این پژوهش بررسی ارتباط بین سرمایه اجتماعی با رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس می­باشد. جامعه آماری تحقیق شامل 138 نفر می­باشد؛ که با توجه به محدود بودن جامعه، حجم نمونه با استفاده از روش سرشماری کل صورت گرفت. ...

چکیده هدف از این پژوهش" تبیین رابطه ی میان فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس " بوده است. با توجه به ماهیت موضوع و اهداف پژوهش از روش تحقیق توصیفی، از نوع همبستگی استفاده شده است جامعه آماری پژوهش تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان شهر شیراز می باشد که شامل 145 نفر می باشد و جهت اجرای روش نمونه گیری پژوهش به روش کل شمار ، ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : مدیریت ورزشی چکیده هدف از انجام این پژوهش بررسی ارتباط بین سرمایه اجتماعی با رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس می­باشد. جامعه آماری تحقیق شامل 138 نفر می­باشد؛ که با توجه به محدود بودن جامعه، حجم نمونه با استفاده از روش سرشماری کل صورت گرفت. به همین تعداد پرسشنامه در بین کارکنان اداره کل ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A. ) گرایش : مدیریت ورزشی چکیده هدف این مطالعه تعیین رابطه عدالت سازمانی و ابعاد آن با خشونت در محیط کار می‌باشد. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی می­باشد. نمونه پژوهش عبارت بود از 150 نفر از پرسنل اداره کل ورزش و جوانان استان فارس که با روش تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از یک پرسشنامه ترکیبی استفاده گردید (پرسشنامه ...

ثبت سفارش