پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس

word 293 KB 31600 155
1393 مشخص نشده تربیت بدنی و ورزش
قیمت قبل:۶۵,۲۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • چکیده

         هدف از این پژوهش" تبیین رابطه ی میان فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس " بوده است. با توجه به ماهیت موضوع و اهداف پژوهش از روش تحقیق توصیفی، از نوع همبستگی استفاده شده است جامعه آماری پژوهش تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان شهر شیراز می باشد که شامل 145 نفر می باشد و جهت اجرای روش نمونه گیری پژوهش به روش کل شمار ، تعداد120 نفر از کارکنان(80نفر مرد و40نفر زن) پاسخ دادند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد فرهنگ سازمانی  بر اساس الگوی رابینز توسط (الوانی ،1376)، عدالت سازمانی (نیهوف و مورمن ،1993) ، رضایت شغلی (اسمیت،1969) استفاده شده است. پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه و به ترتیب 80/0، 88/ 0، 85/ می باشد برای تجزیه و تحلیل داده ها در سطح آمار توصیفی از روشهای آماری میانگین و انحراف معیار، و درسطح آمار استنباطی از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون (به شیوه ی همزمان) استفاده شد. نتایج نشان داد بین فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی رابطه ی معنادار وجود دارد. فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی قادر به پیش بینی رضایت شغلی می باشد و ابعاد فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی قادر به پیش بینی ابعاد رضایت شغلی می باشد.

    واژگان کلیدی : فرهنگ سازمانی، عدالت سازمانی، رضایت شغلی.

     

    فصل اول

    کلیات پژوهش

    مقدمه

          در دنیای امروز سازمان ها  نقش مهمی را در توسعه و رشد کشور بازی می کنند پس از سال ها تجربه، دنیا به این نتیجه رسیده است؛ که اگر سازمانی بخواهد در اقتصاد و امور کاری خود پیشتاز باشد و در عرصه رقابت عقب نماند باید از نیروی متخصص، خلاق و با انگیزه بالا برخودار باشد. امروزه مزیتی که سازمان ها برای پیشی گرفتن از یکدیگر دارند، نه در بکارگیری فناوری جدید بلکه در بالا بردن اعتماد به نفس و میزان تعهد و رضایت کارکنان به اهداف سازمانی نهفته است. شاید این شبهه پیش آید که در دنیای آینده که آدمواره ها و ماشین ها جای انسان ها را در سازمان ها پر می کنند، نقش انسان در سازمان کم رنگ خواهد شد، اما به هیچ رو این گونه نخواهد شد و با خود کار و ماشینی شدن کارها، نوع فعالیت های انسانی در سازمان تغییر شکل می دهد. همچنین  به یقین نقش تعیین کننده انسان، به عنوان حاکم سازمانی، همچنان برقرار و مستدام خواهد بود (مورهد و گریفین[1]، 2005؛ به نقل از الوانی و معمارزاده، 1384). اندیشه تعهد و مسائل مربوط به رضایت شغلی[2] و وابستگی شغلی موضوعی اصلی، در نوشته های مدیریت است این اندیشه یکی از ارزشهای اسلامی است که سازماندهی بر آن متکی است و کارکنان بر اساس ملاک رضایت شغلی و میزان رضایت شغلی خود و عملکرد خود در سازمان ارزشیابی می شوند. رضایت شغلی یکی از عوامل بسیار مهم در موفقیت شغلی است. رضایت شغلی عاملی است که باعث افزایش کارایی و نیز احساس رضایت فردی می گردد. محققان رضایت شغلی را از دیدگاه های گوناگون تعریف نموده اند و معتقدند اگر شغل لذت مطلوب را برای فرد تأمین نماید در این حالت فرد از شغلش راضی است. ترکیب معینی است از عوامل گوناگون چه درونی مانند احساس لذت از انجام کار و چه بیرونی مانند حقوق و مزایا و روابط محیط کاری سبب می گردد، فرد از شغلش راضی باشد(عسکری، کلدی، 1389). 

         نظریه پردازان علوم شناختی، رفتار را تابعی از باورها، انتظارات و ارزشها و سایر ادراکات ذهنی انسان می دانند، به بیان دیگر رفتار ناهشیار، انتخاب آگاهانه و منطقی انسان است. نظریه برابری یکی از نظریه های شناختی انگیزش کاری به شمار می آید و بر این پیش فرض استوار است که شناخت های کارکنان رمز درک انگیزش آنان است. در نظریه برابری فرد ارزیابی خود را از آنکه آیا پاداش سازمان برای جبران آورده هایش کافی است یا خیر با مقایسه کافرمای خود با سایر کارفرماها صورت می دهد. برخی از صاحبنظران نظریه نظریه برابری را نظریه گسترش عدالت [3]نام نهاده اند، زیرا بر توزیع عادلانه درآمدها در میان انسان ها برای دستیابی به سطح بالایی از انگیزش تمرکزدارد(رضاییان،2012). تحقیقات نشان داده است که فرآیندهای عدالت نقش مهمی در سازمان ایفامی کنند و چطور برخورد با افراد در سازمان ها ممکن است باورها، احساسات، نگرشها و رفتار کارکنان را تحت تاثیر قرار دهند(باس[4]،2013). تحقیقات نشان داده اند که رفتار عادلانه از سوی سازمان با کارکنان عموما منجر به تعهد بالاتر آن ها نسبت به سازمان و رفتار شهروندی فرانقش آنها می شود. از سوی دیگر افرادی که احساس بی عدالتی کنند، به احتمال بیشتری سازمان را رها می کنند و یا سطوح پایینی از تعهد سازمانی را از خود نشان می دهند و حتی ممکن است شروع به رفتارهای نابه هنجار مثل انتقام جویی کنند. بنابراین درک اینکه چگونه افراد در مورد عدالت در سازمان شان قضاوت می کنند و آنها چطور به عدالت یا بی عدالتی درک شده پاسخ می دهند، از مباحث اساسی خصوصا برای درک رفتار سازمانی است. اولین تحقیقات پیرامون عدالت در سازمان ها به اوایل دهه 1960 بر می گردد. پس از سال 1990 فصل جدیدی از مطالعات تجربی پیرامون عدالت سازمانی آغاز می شود که ماحصل آن شناخت سه نوع عدالت یعنی عدالت توزیعی[5]،عدالت رویه ای [6]و عدالت تعاملی[7]در سازمان ها است (حسین زاده،2010).

     

          از طرفی فرهنگ سازمانی [8]دارای کارکردهای متعددی است که از آن جمله می‌توان به‌ پیامد رضایت شغلی کارکنان اشاره کرد. با ارتقای سطح فرهنگی سازمان و استقرار الگوی مطلوب فرهنگ سازمانی، سطح روابط، فعالیت‌ها، سازوکارهای سازمانی‌ به‌گونه‌ای تنظیم می‌شوند که رضایت شغلی کارکنان سازمان را ارتقا بخشند. امروزه برای ایجاد انگیزه، رفتارهای مطلوب، دستیابی به اهداف سازمانی و افزایش‌ بهره‌وری نیروی انسانی، مدیران سطوح بالای سازمان از راهبردهای نوین و کارآمد استفاده می‌کنند. یکی از راهبردها، ایجاد فرهنگ سازمانی مطلوب به منظور هدایت رفتار نیروی انسانی در سازمان و خلق و انعکاس تصویر روشن از سازمان و مدیریت در فکر و اندیشه جامعهء مصرف‌کنندگان کالا و خدمات‌رسانی است(مهدوی،1385). فرهنگ شاخص نحوه و روش زندگی است که هر جامعه ای برای رفع نیازهای اساسی خود از حیث دوام و بقاء و انتظام امور اجتماعی اختیار می کند. به بیان دیگر فرهنگ به ابزارها و رسوم و معتقدات و علوم و هنرها و سازمانهای اجتماعی دلالت می کند ، یا آنچه جامعه می آفریند و به انسان ها وامی گذارد.

     

    بیان مساله

           یکی از مسائل بسیار مهم امروز سازمان ها این است که چگونه کارکنان خود را برای کار و بهره وری بیشتر برانگیخته نمایند و احساس آنها را در مقوله رضایت شغلی افزایش دهند. در واقع می توان گفت که هیجانات مثبت و منفی در محیط کار با رضایت شغلی ارتباط دارد و طبق یافته ها، هر چه آگاهی نسبت به هیجانات خود و دیگران بیشتر باشد رضایت شغلی[9] بالا می رود. رضایت شغلی شامل احساس ها و نگرشهایی است که هر کس نسبت به شغل خود دارد. تمام جنبه های یک شغل مشخص مانند جنبه های خوب و بد و منفی همه احتمالا در ایجاد احساس رضایت تاثیر می کنند.(ریجو[10]،2007 ،ترجمه حسین زاده و همکاران،1391) رضایت شغلی تعیین کننده بسیاری از متغیرهای سازمانی است. مطالعات متعدد نشانگر این مطلب بوده اند که رضایت شغلی از عوامل مهم افزایش بهره وری [11]و تعهد کارکنان نسبت به سازمان، تعلق و دلبستگی آنان نسبت به محیط کار و بهبود کمیت و کیفیت کار ، برقراری روابط خوب و انسانی در محل کار، ایجاد ارتباطات صحیح، افزایش روحیه، عشق و علاقه بکار است (کاظمی نیا ،1388). رضایت شغلی مفهومی پیچیده است که با عوامل روانی ،جسمی و اجتماعی مرتبط است. رضایت شغلی داردی دو نوع رضایت درونی و بیرونی است که رضایت درونی ناشی از احساس لذت کار و رضایت بیرونی ناشی از نوع کار، دستمزد. روابط انسانی حاکم بر محیط و شرایط محیطی است. (کمینیان،1382).

          یکی از عوامل مرتبط با مفهوم رضایت شغلی کارکنان در سازمانها، مفهوم عدالت سازمانی[12] می باشد. در زمینه عدالت سازمانی، (قوامی ، 1389) در مقاله خود برای عدالت معنای فراوانی از زوایای گوناگونی ذکر کرده است: 1- دادن هر صاحب حق، 2- نهادن هر چیزی در جای خود، 3- موزون بودن، 4-میانه روی بین افراط و تفریط، 5- تساوی و نفی هر نوع تفیض، 6- برابری اجتماعی موجبات عدل در نگاه شهید مطهری را می توان به سه عامل تقسیم کرد: 1- بودن قوانین و مقررات عادلانه، 2- اجرا و تنفیذ قوانین عادلانه، 3- شعور و آگاهی مردم نسبت به حقوق خویش، در علوم اجتماعی عدالت عبارت است از آنچه جمع یا اکثریت می پسندند(افجه، 1388). اجرای عدالت یکی از نیازهای اساسی و فطری انسان است که همواره در طول تاریخ بستری مناسب جهت توسعه جوامع انسانی فراهم کرده است. به موازات گسترش و پیشرفت جامعه بشری نظریات مربوط به عدالت تکامل یافته ودامنه آن از ادیان و فلسفه به تحقیقات تجربی کشیده شده است. عدالت سازمان شامل سه حیطه است: 1- عدالت توزیعی : عبارت است از برداشتی که شخص از میزان انصاف و نتیجه توزیع شده کار عایدات آن دارد (افجه، 1388). 2- عدالت رویه ای: عدالت ادراک شده در سیاست ها و خط و مشی های سازمانی که در اتخاذ تصمیم سر و کار دارد (مهداد، 1385). 3-عدالت تعاملی: شامل روشی است که عدالت سازمانی  توسط سرپرستان  به زیر دستان منتقل می گردد (سکاندرا [13]،1999) .

     

     

    Abstract

    The Purpose of the present study was the relation of, the method ofThe RelationShip Between orginazational culture and orginazational justice with Job satisfiction among shiraz ,S sport office staffs . descriptive research was correlation. The Population was all shiraz,s sort office staffs ,steachers.Sampling method was Enumeration  and 120 staffs(women&men) were chosen. To gather the data, standard questionnaire of orginazational culture (methods of raninz1999) &orginazational justice of moorman (1993) with jobsatisfiction  of smith(1969) were used.Chronbanch’s Alpha Coefficient was used for validity and it was 0/80 ,0/88,0/85 for the three questionnaire Gathered data was analyzed using pearson correlation coefficient and multiple regression(step multi).The results showed that there is a significant and positive relationship between orginazational justice and orginazational culture with Job satisfiction .And   orginazational culture compenent & Orginazational justice compenent can preditected job satisfaction. And   orginazational culture & Orginazational justice can preditected job satisfaction.

    Key Words: orginazational justice , orginazational culture , Job satisfaction.

  • فهرست:

    ندارد.
     

    منبع:

    منابع فارسی

       الوانی، سید علی، رفعیی، محمد؛ اکبری، نوروز (1393) بررسی رابطه ی عدالت سازمانی و رضایت شغلی در شرکت مندسی و توسعه گاز ایران، فصلنامه ی علمی – پژوهشی واحد گرمسار ، شماره 2  .

      ایمانی، جواد(1389)  بررسی رابطه عدالت سازمانی و تعهد سازمانی با رضایت شغلی دربین معلمان مراکز آموزشی کودکان استثنایی شهرستان بندرعباس.پایان نامه کارشناسی ارشد مرودشت

       ایمانی، جواد(1386)بررسی رابطه عدالت سازمانی و تعهد سازمانی با رضایت شغلی در بین معلمین مراکز آموزشی کودکان استثنایی شهرستان بندرعباس، پایان نامه کارشناسی ،دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر عباس..

        افجه، سیدعلی اکبر، (1388) بررسی رابطه بین فرسودگی شغلی و عدالت سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی .تهران، انتشارات پاییز.

       ابزری، حسین (1390) " بررسی تأثیر فرد-سازمان و فرهنگ سازمانی بر رفتار سازمانی اعضاء هیأت علمی دانشگاهها (مطالعه موردی:دانشگاه شهید باهنر کرمان)"  

       ایمانی، جلال (1386) بررسی رابطه عدالت سازمانی و جو سازمانی با اثربخشی در بین معلمین مراکز آموزشی کودکان استثنایی شهرستان بندرعباس، پایان نامه ی کارشناسی ارشد .

       افجه، سید علی اکبر(1388) مبانی فلسفی و تئوریهای رهبری و رفتارسازمانی. تهران. انتشارات سمت

       آرش نیا، سیدعلی اکبر، (1388) بررسی رابطه بین فرسودگی شغلی و فرهنگ سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی .تهران ، انتشارات پاییز.

       الوانی، یاور (1387) عدالت، ضرورتی در سازمانها، مجله علمی تخصصی مدیریت ورزش ، چاپ 12،

       الوانی، محمد ؛ معمارزاده ، قاسم (1384) بررسی کارایی و رضایت شغلی آموزش ضمن خدمت معلمین ابتدایی استان مازندران، پایان نامه کارشناسی ارشد . ، دانشگاه تهران .

         اخوان کاظمی، بهرام (1382) عدالت در اندیشه های سیاسی اسلام، قم انتشارات موسسه بوستان کتاب.

        ابزاری، محمدصادق (1376) نظریه های بهره وری و فرهنگ سازمان،تهران، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، نشریه علمی علوم انسانی، جلد5، شماره 2 .

        بهاری فرد، علی و جواهری کامل، مهدی( (1389 بررسی پیامدهای ارزشهای اخلاقی سازمان، دو ماهنامه ی توسعه ی انسانی پلیس ،سال هفتم. شماره 28.

       بیدختی، مینا (1388) بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی مدارس و اثربخشی مدیران دبیرستان های استان سمنان، پایان نامه ی کارشناسی ارشد .

       بهرنگی، محمدرضا (  (1373بررسی پیامدهای ارزشهای اثربخشی و بهره وری سازمان،دو ماهنامه تخصصی ورزش و حرکت، سال هفتم. شماره 28.

       پوردرویش، الهه(1392)  طراحی الگوی ارتباط فرهنگ سازمان و فرهنگ فردی با ادراک عدالت کارکنان، مجله ی علمی پژوهشی راه نو، چاپ 12، شماره 3.

        پرهیزکار،رضا،(1382) نشریه مدیریت بهره وری،انتشارات دانشگاه زنجان. شمار9،سال پنجم.

        تصدیقی، مرجان (1378) سازمان خلاق و نوآور در هزاره سوم، مجله ورزش و سلامتی ،چاپ هشتم.

        پارسائیان، محمد ؛ اعرابی، علی (1380) مفاهیم مهم بهره وری و رضایت شغلی، ماهنامه تدبیر شماره 173،ص،55 .

        حاجی زاده ، مرتضی (1390) تحلیل رویکردی اثربخشی سازمانی در سازمانهای ورزشی، مجله ی علمی – تخصصی مدیریت ورزش، چاپ 12.

        حسین زاده علی، ناصری محسن(1391) عدالت سازمانی، ماهنامه ی علمی آموزشی تدبیر ،سال هجدهم ، اسفند ماه  86، 190ص :23-18 

        جعفری ، احمد (1380 ) مدیریت منابع انسانی و رضایت در سازمان .تهران ، نشر نی .

        خالقی نژاد ،مریم (1388) بررسی رابطه بین فرسودگی شغلی و عدالت سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی در بین معلمان مقطع متوسطه نی ریز پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت.

        درویش ،غلامرضا،(1386) مدیریت  با رویکرد تحلیلی سازمانی و مطالعه  رضایت شغلی ،تهران، نشر کوهسار .

        دیوان دری، قدم (1383) بررسی رابطه بین هوش فرهنگی و فرهنگ سازمانی با اثربخشی کارکنان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری شهر نیریز در سال 88-89. پایان نامه کارشناسی ارشد.

        دفت، ریچاردل (1377) تئوری سازمان و طراحی ساختار، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی ، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی ، چاپ اول ، تهران .

        رمضانی نژاد ، مسعود(1390) بهره وری نیروی انسانی، بررسی رضایت شغلی، عدالت سازمانی و امنیت شغلی فصلنامه مطالعات مدیریت ورزش، شماره اول ، دوره سوم.

        رحمتی، محمد امین (1389) بررسى عوامل مؤثر در رضایت و عدم رضایت‏شغلى دانشجو معلمان دانشگاه پیام نور ارومیه. پایان نامه کارشناسی ارشد.

        رحیم نیا، میثم، علیزاده، عاطفه (1389) شناسایی ابعاد و شاخص های مؤثر بر فرهنگ سازمانی دانشگاه فردوسی مشهد، دوماهنامه ی علمی مدیریت و اسلام .شماره 10.چاپ سوم .

        ریجو، رونالد(1383) زمینه روانشناسی صنعتی سازمانی، ترجمه حسین زاده و همکاران، تهران ، چاپ مازیار.

       رضائیان ، علی ، (2012) عدالت انتظار و عدالت در سازمانها، انتشارات سمت .

       رضایی ،علی، (1382) فرهنگ سازمانی و اثرات آن در سازمانها ، انتشارات سمت.

       رابینز، استیفن پی(1991) رفتار سازمانی، ترجمه پارسائیان ،علی اعرابی ، محمد.(1378) ، تهران : دفتر پژوهشهای فرهنگی .

        ساعتچی، محمود، (1388) روان شناسی بهره وری، تهران، نشر ویرایش، چاپ5.

        سیدجوادین، میرحسین (1386) بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی با اثربخشی مدیران ادارات تربیت بدنی استانهای آذربایجان غربی و شرقی، ماهنامه ی حرکت،35 .

        ساعتچی، محمود (1384) روانشناسی و بهره وری ، تهران ، موسسه ی نشر روان .

        ساعتچی ،محمود1380)) روانشناسی کاربردی برای مدیران، تهران: نشر ویرایش.چاپ. 5.

        شهامت، نادر (1390) ضرورت توجه به اصول رضایت شغلی در سازمان های ورزشی، مجله ی تخصصی مدیریت سلامت، چاپ نگاه نو .

       شرتز ، ترجمه زندی پور ، حامد(1389) توجه به رضایت شغلی و مولفه های آن در سازمان،

       شجاعی، مرضیه (1388) بررسی رابطه بین عدالت سازمانی و خود اثربخشی با دلبستگی شغلی در بین کارکنان پالایشگاه گاز بید بلند.پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی مرودشت.

       شفیع آبادی، احمد (1386) بررسی رابطه سبک رهبری مدیران با رضایت بخشی آنها از دیدگاه دبیران درمدارس متوسطه شهر تهران،  پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت معلم .

        شریف زاده، آرام، علوی، مهدی، قاسم زاده، علی (1378) بررسی رابطه ی فرهنگ سازمانی با مدیریت اثربخش در سازمانهای خصوصی. پایان نامه کارشناسی ، دانشگاه اصفهان .

       عامری، سید علی (1387) بررسی فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی مدیران ادارات تربیت بدنی استان آذربایجان غربی و شرقی. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه ارومیه .

        عبدالرشید، صالح و الطیبی (2004) توجه به معیارهای رفتاری و اصولی در فرهنگ سازمانی، نشریه مرکزی ، چاپ سوم .

        علوی، فرشاد (1383) بررسی رابطه ی بین فرهنگ سازمانی و اثربخشی مدرسه از دیدگاه مدیران و دبیران مدارس متوسطه شهر شیراز ، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشگاه شیراز .

       علاقه بند،علی(1388) مدیریت رفتار سازمانی، تهران انتشارات امیر کبیر .

       علاقه بند، علی، (1382) بررسی تاثیر فرهنگ سازمانی بر اثربخشی سازمان، ماهنامه اجتماعی طلوع ، 38.

       عسکری، بهروز؛ کلدی، امین (1389) نظریه های رضایت شغلی ،تهران، موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی، نشریه علمی علوم انسانی، جلد5، شماره 2 .

       فلاحی، نعمت الله (1390) بررسی رابطه ی رضایت شغلی دبیران دبیرستانها با اثربخشی سازمانی آنان در نواحی آموزش و پرورش، فصلنامه مدیریت ، شماره 37 ، 38 .مشهد .

       فرهنگی، اسماعیل (1380) شناسایی الگوی فرهنگ سازمانی حاکم بر کتابخانه های مرکزی دانشگاهها و سنجش تاثیر آن بر میزان اجرای مدیریت دانش، دانشگاه مشهد ، نشریه علوم

         قاسمی ، امید (1392) چرا "مدیریت ورزشی" از بهترین رشته های تحصیلی است؟ مجموعه مقالات فارسی قوامی، سید صمصام الدین (1389) نقش عدالت در مدیریت، مجلات فقه و اصول حکومت اسلامی . شماره 35ص: 154-161. ، نشریه سلامت .مرداد 92.

       قدرت آبادی، احمد رضا (1387)"بررسی رابطه سبک رهبری مدیران(براساس نظریه لیکرت) با میزان رضایت شغلی دبیران در مدارس راهنمایی دخترانه شاهد تهران، مجله ی علمی مدیریت و ورزش ، 

       طوسی، شهنام ، (1382)راهنمای عملیاتی پیاده سازی و اجرای سیستم عملکرد در بهبود رضایت شغلی، تهران، انتشارات هستان، چاپ6 . ص7.

       کاظمی نیا ،شهنام،(1388) بهره وری و تجزیه و تحلیل آن در سازمان، نشر هوای تازه : چاپ چهارم ، ص،20و1و22.

       کمینیان، مهدی (1382) بررسی علل و عوامل موثر بر رضایت شغلی کارکنان زن و مرد شعب سازمان تأمین اجتماعی تهران. پژوهش نامه علوم اجتماعی،شماره 2.

       کریمی، عبدالله (1382) نکاتی درباره ی برنامه ریزی استراتژیک و اثرات آن بر فرهنگ سازمانی در سازمانهای آموزشی، ماهنامه ی تدبیر .

       کمپ، لارسیون (1380) ترجمه ی ماهر، علی اصغر، ضرورت توجه به سازمانها با بررسی رضایت شغلی و فرهنگ سازمانی.

       گودرزی، اکرم ، و گمینیان ، وجیهه (1381) اصول، مبانی و نظریه های فرهنگ و جو سازمانی، انتشارات جهاد دانشگاهی ، چاپ اول، اصفهان .

    مریوانی ، درسا(1392) سازمانهای ورزشی اثربخش در هزاره سوم ، مجله ی تخصصی مدیریت ورزشی کشور ، چاپ 12، شماره 5 .

        محمودی، عادله (1389) رابطه حمایت سازمانی ادراک شده و عدالت سازمانی با رفتار شهروندی سازمانی در بین کارکنان شرکت برق منطقه ای فارس. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد  مرودشت.

       میمندی، ابوذر (1386) بررسی تاثیر عدالت سازمانی، رضایت شغلی و سلامت روانی کارکنان یک شرکت صنعتی در شیراز، پایان نامه کارشناسی دانشگاه شیراز .

        مقیمی، سید محمد(1385) سازمان و مدیریت رویکردی پژوهشی، تهران ، انتشارات ترمه.

        مهداد،علی(1385) نگاهی نو به فرهنگ و عدالت سازمانی در سازمانهای آموزشی، مجله اختصاصی روانشناسی صنعتی و سازمانی ، اصفهان، چاپ جنگل.

       مهدوی، مهدی (1385) بررسی رابطه ی بین فرهنگ سازمانی و احساس معلمین از محیط مدرسه در دبیرستانهای شهر شیراز، پایان نامه کارشناسی ارشد ، دانشکده علوم تربیتی ، دانشگاه شیراز

       مورهد ، جاندیک ، گریفین ، ماناس (1384) بررسی رضایت واثربخشی در سازمانهای آموزشی ، ترجمه  الوانی ، سید مهدی و معمار زاده  ، محمد پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه اهواز، سال دوم ،شماره 4 .

        محمدی کمال آبادی، مصطفی (1384) بررسی عوامل موثر بر افزایش رضایت شغلی کارکنان از دیدگاه پزشکان شاغل در مراکز اموزشی درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان بر اساس تئوری دو عاملی هرزبرگ ، پایان نامه ی کارشناسی ارشد.

        میرسپاسی، ناصر،(1388) مدیریت استراتژیک مدیریت منابع انسانی وروابط، تهران ، انتشارات ترمه ، چاپ چهارم.

       مشبکی، اصغر (1387) فرهنگ و جو سازمانی در مراکز آموزشی، دوماهنامه ی رشد .چاپ ششم .

       مهداد، علی (1381) توجه به رضایت و مولفه های آن در روانشناسی صنعتی و سازمانی، تهران ، جنگل،ذچاپ پنجم.

        مانتاناپاتریک، جان (1377) الگوهای رفتاری در سازمانها، ترجمه حسن زاده ، دادو، خلیلی ، سهراب و چاپ اول .

           نریمانی، سیروس(1387) بررسی رابطه ی کیفیت زندگی با سلامت روان و اثربخشی شغلی در بین ورزشکاران باشگاههای شهر تهران. پایان نامه ی کارشناسی ارشد.

       هزاوه ای، محمد علی، صمدی، لیلا (1386) رابطه ی اخلاق سازمانی و رضایت شغلی در بین مدیران شعب بانک ملت در استان قم، تهران، دانشگاه علامه طباطبایی، کارشناسی ارشد.

       هومن، ( 1381) مفاهیم کارایی و اثربخشی مدیران مدارس، فصل نامه مدیریت در ورزش ، دوره 4 ، شماره مسلسل 15.

       هرسی، پاول و بلانچارد ، کنت ایچ ( 1375) مدیریت رفتار سازمانی، استفاده از منابع انسانی ترجمه علاقه بند ، علی .

       یعقوبی، مریم و همکاران(1388) رابطه عدالت سازمانی با رضایت شغلی و تعهد سازمانی در بین کارکنان بیمارستانهای منتخب دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، فصلنامه ی علمی- پژوهشی مدیریت سلامت ، دوره 12، شماره  

     

    LATIN REFRENCESE

       

    Allen& Meyer,J,p(2002).Tree.Component Of Organizational Commitment-HumanResource Management Reviw.v1.N.I.PP:61-68.

    Baret ,S.D(2006)The relationship between orginazational cultural & job

    satisfaction and commitment a mong golf gym coaches .

    Boss,T.R.W.(2013).Justice As a Basic Human Need, New Ideas In Psychology.21(3),pp209-219.

    Bredly,A.d(1996) A Study under Phases Of Cultural orginazation DevelopmentOn THo Over World.

    Comar,H,& Sankaran,D,T,(2007) orginazational Cultural and leadership .san Francisco,Joss.

    Ckanlen.J&Nowakowaski,O.S(2005)”The Impact Of Individual Differences On The Relationship Between Employee Perceptions of Organizational Justice and Organzational Outcome Variable”phD Dissertation. Alliant And Organizational University ,San Diego.C.A

    CHandrakoomara ,L,R&Sparrow,C,B(2004) Leadership & Orginazational Culture,urbana.IL: university of Illinois press.p.viii

    Deninson ,n,K (2006) Confiict and orginazational cultural a mong institiutions .

    Esmall,Z,A(2006) the relationship between job satisfaction and academic rand : a study of academicians in northern cyprus.

    Fisher,S,M& Smith,L(2004) Loking Fair vs Being Fair: Managing Impressions Of Organizational Justice,research In organizational  Behavior, 12,pp.111-157.

    Fai ,R,S& Denison(2000) orginazational culture and effectiveness in community collage and business partnership ,university of Francisco..

    Folger .R,cropanzano.R(1998).Organizational Justice And Human Resorce Management ..vA: sage.

    Howi R,F& Tarter,W,U,(2009) Orgainazational Justice And Orginazational Commitment In Orginazationals.Journal Development.

    Howi R,X& Mickcell,S,E(2009) Orgainazational Culture And Orginazational Commitment In Orginazationals.Journal Development & Health .

    Hoger,K,R&worst ,W,H (2004) Orginazationals  Structures Processed and Outcomes.Fourth edition Pritiee Hall.

    Hecket,J.K&gayoon(1998)”Antecedents And Consequences Of Justice Perceptions in performance Appraisals”,Human Resorce Management Review,12(4),555-578

    Hosmer,L,T.(1995)Trust: The Conecting Link Between Organazational Theory  and Philosophical EthiceAcademy Of Management Review, voll20,pp.379-403.

    Games ,S B.Diconick(2012) impact of orginazational justice , orginazational soport and contorling support on effictiveness level marketing staff,s, Journal of occupational .

    Greenbrg.S.T(2003) Managing Workplace Stress By Promoting Organazational Justice . Organazational Behavior,24,561-583.

    Gofi,L,F& Jounes,D(1998) orginazational culture.journal development,vol.pp.13-19

    Greenbreg.D&Hal.C&Jersy (1995) the relationship between job satisfaction and academic rand : a study of academicians in northern cyprus.

    Geertz ,F,T (1973) What,s the culture? Reforming orginazational culture ,p,Frost ,L, moore, & m Louis(EdS)newbury park,Ca

    Jorg .D.A&  Jounez.F(2008) relationship between orginazational culture & customer job satisfaction . vol .41,pp.344-355

    Kenrick.Y.E(2010) The Job Satisfiction of Teacher Workplace Commitment : A Study of Arboon Elementary And Middle School Educational Quarterty " Educational Administration Quarterty .v .Z& N .I,pp 17.

    Kim,J,Moon,J,Han,D,And Tikoo,S(2004)” Perceptions of Justice And Employee Willinness To Engage In Customer – Oriented Behavior “18 (4)267-275.

    Kinicki .S& Kreitner.T(2003) Employee Satisfaction With Performance Appraisals and Apprasers:The rule Of Perceived appraisal Use”Human Resorce Development Quarterly ,11,283-299

    Kalez,J,W (1997) The Orgainazational Dinamics of Teacher Workplace Commitment : A Study of Arboon Elementary And Middle School Educational Quarterty " Educational Administration Quarterty .v .Z& N .I,pp 17.

    Leu .E.G.,(2009) The Impact of Distributive And Proecedural Justice On Social Selvice Workers.Social Justice Research,vol,18.No .4,411-427

    Leo,D& Boss,MmT& Johnatan,P,E(2006) Studing Orginazational Cultures Through Rites and Ceremonials,Academy of Management Review,vol,9.p.13-15.

    Look,C& Craford,R(2004) orginazational culture and orginazational Conflict : combined Effect on Effectivness of marketing strategy, texasteach university.

    Leung.H.P(1997) The Impact of Distributive And Proecedural Justice On Social Selvice Workers.Social Justice Research,vol,18.No .4,411-427

    Meheldin .S& Peterson .F(2009) Employee Development : An Organizational Justice Perspective, Personnal Review,33(1)338-350.

    Martin.w& Turblance .R.U(2003) Trust: The Conecting Link Between Organazational Theory  and Philosophical  Ethice  Academy Of Management Review, voll20,pp.379-403

    Moran .C& Leckwin.C(1992) Studing Orginazational Cultures Through Rites and Ceremonials,Academy of Management Review,vol,9.p.13-15.

    Moorman, R.H.(1991)”Relationship Between Organizational Justice and organizational Citizenational perceptions Influence Employee Citizenship ? “Joural Of Applied Psychology,76,845- 855.

    Oreilly,K&bobi,H&watson,M.B(1991)”Organizational Citizenship Behavior ,academy of Management Journal,768-801.

    Ouchee, B.Y.(1985) When Do Multiple Dimensions of orginazational Cultural Predict Agreement To Publicly Endorse Your Employer In Recruitment Edverti Seemends? Journal of occupational And Organizational Psychology.28.431-435.

    Prajego,W, U& Mcdermoot,A,H,(2005) Culture and Related Corporate realities : text, and readings on orginazational Entry Establishment . and change , Home wood ,LL, pp, 6-12.

    Postuma,R.A.S. Kampiyon,M .A.(2005) When Do Multiple Dimensions of Procedural Justice Predict Agreement To Publicly Endorse Your Employer In Recruitment Edverti Seemends? Journal of occupational And Organizational Psychology.28.431-435.

    Porter,N,S& Boss,X,E (2009)Job atisfaction and job values a mong beginning nurses: A questionnaire survey .international jouvnal of nursuing studies.

    Porter.F&Lower.R(1968) Job satisfaction in Educational institutions  ,academy of Management Journal,768-801

    Rabinz.L.I(2001)”Exchange Fairness and Employee Performance: An Examination Of The Relationship Between Organizational Politics And Proedural ethics”Organizational behavior And Human Decision Processes.94(1),1-14.

    Robert Baron,D.,L(1997).strategic alliances In: M.A.Hitt.handbook Of Strategic orginazational Management black well Pablishers.

    Skarlinki,D.E(2010) insight between cultural of orginazational justice .

    Silver,W& Soren,M,D(2004) Modern corporate,BAL. liner publishing company.

    Steroof,A.E(2002)”Are Procedural job satisfaction  And Distributive Justice Conceptually Distinct?”In J.Greenberg andJ.A.Colquitt(Eds).,Haandbook Of organizational Justice (pp,59-84.

    Scandra,T.A.(1991)RethinkingIeaer Member Exchange AnOrgainazational Behavio.six Edition.

    SHanin ,X& Right , T, D (2004) orginazational Cultural ,journal of orginazational Behavior.

    SHen,C.B& CHenge ,J.H(2003).Organizational Commitment , supervisory Commitment And Employee Outcomes In The Chinese Context Proximal PHothesis or Global Hypothesis.Journal of Organizational Behavior .Vol 24,No3.

    Shine ,O.f .Edgar.(1998). Equity And Relationship Quality Influences On Organizational Justice  Tho Mediating Role Of Trust In The supervisor And empowerment Personnel Review,34(4)513-530.

    Tyier Bies, R.J and (1997)The Predicoment Of Injustice : The Management of Moral Outrange, Research in Organazational Behavior.L. l. Cunning and B. M. Staw (EDS) ,vol : Looking Back.Looking Forward.The International of Conflict Management.

    Teeler.R(2003) Loking Fair vs Being Fair: Managing Impressions Of Organizational Justice, Research In Organizational Behavior,12,pp.111-157

    varner,k.l&Rooman,O.f(2005). Equity And Relationship Quality Influences On Organizational Citizenship Behaviors Tho Mediating Role Of Trust In The supervisor And empowerment Personnel Review,34(4)513-530

    Wong.Y.T&Ngo,H.y.&Wongc.S(2006)Perceived organziational Justice Trust ,And OCB :A Study Of Chinese Workers IN Joint Ventures And State-Owend Enterprises Journal Of world Business, vol .41,pp.344-355


موضوع پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, نمونه پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, جستجوی پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, فایل Word پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, دانلود پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, فایل PDF پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, تحقیق در مورد پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, مقاله در مورد پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, پروژه در مورد پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, پروپوزال در مورد پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, تز دکترا در مورد پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, پروژه درباره پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, گزارش سمینار در مورد پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس, رساله دکترا در مورد پایان نامه رابطه ی فرهنگ سازمانی و عدالت سازمانی با رضایت شغلی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت دولتی گرایش نیروی انسانی چکیده هدف کلی این تحقیق بررسی رابطه هوش هیجانی با تمایل به ترک شغل است.روش تحقیق از نوع توصیفی و هدف آن کاربردی است و روش گردآوری داده­ها میدانی و ابزار آن پرسشنامه است. در تحقیق حاضر جامعه آماری مورد بررسی، کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان با تعداد 234 نفر است. با در نظر گرفتن تعداد کل جامعه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A. ) گرایش : مدیریت ورزشی چکیده هدف این مطالعه تعیین رابطه عدالت سازمانی و ابعاد آن با خشونت در محیط کار می‌باشد. این پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی می­باشد. نمونه پژوهش عبارت بود از 150 نفر از پرسنل اداره کل ورزش و جوانان استان فارس که با روش تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها از یک پرسشنامه ترکیبی استفاده گردید (پرسشنامه ...

دانشکده علوم انسانی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : مدیریت ورزشی چکیده هدف از انجام این پژوهش بررسی ارتباط بین سرمایه اجتماعی با رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس می­باشد. جامعه آماری تحقیق شامل 138 نفر می­باشد؛ که با توجه به محدود بودن جامعه، حجم نمونه با استفاده از روش سرشماری کل صورت گرفت. ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : مدیریت ورزشی چکیده هدف از انجام این پژوهش بررسی ارتباط بین سرمایه اجتماعی با رضایت شغلی و تعهد سازمانی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس می­باشد. جامعه آماری تحقیق شامل 138 نفر می­باشد؛ که با توجه به محدود بودن جامعه، حجم نمونه با استفاده از روش سرشماری کل صورت گرفت. به همین تعداد پرسشنامه در بین کارکنان اداره کل ...

پایان نامه کارشناسی ارشد علوم انسانی رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش : مدیریت ورزشی چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ی بین عدالت سازمانی با اعتماد سازمانی در کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در سال 1392 به مرحله ی اجرا در آمده است. این تحقیق از لحاظ هدف کاربردی از نوع همبستگی و مبتنی بر مدل معادلات ساختاری است و به روش میدانی انجام شده است ، که جامعه ی آماری آن ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی گرایش: عمومی این پژوهش با هدف بررسی ارتباط بین عدالت سازمانی و شیوه های حل تعارض (بین فردی) با رضایت شغلی کارکنان شرکت سیمان هرمزگان انجام شد. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل کلیه کارکنانی است که در شرکت سیمان هرمزگان مشغول به فعالیت می باشند، که این تعداد برابر 700 نفر می باشد. نمونه پژوهش با استفاده ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) رشته مدیریت دولتی با گرایش نیروی انسانی چکیده عدالت از زیباترین، مقدس ترین و عالی ترین واژه ها در قاموس تمدن بشری محسوب می شود و رعایت آن از دیدگاه هر انسان سلیم الفطره ای، از ضروری ترین امور به شمار می آید. در حقیقت عدالت از مفاهیمی است که عقل جمعی همه ی افراد بشر آن را مستحسن و نیکو می شمرد. امروزه بخش مهمی از زندگی انسان ها در ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) گرایش:"سیستم‌های اطلاعاتی \ چکیده امروزه عدالت سازمانی به یکی از مهمترین ورودی­های سازمان که تاثیر زیادی بر عملکرد، رضایت و بهره­وری کارکنان دارد، در نظر گرفته می­شود. از آنجا که منابع انسانی مهمترین منابع سازمان­ها به شمار می­روند، رشد و توسعه آنان می­تواند به موفقیت سازمان­ها منجر شود. در پژوهش حاضر به بررسی رابطه میان عدالت ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A)گرایش: صنعتی و سازمانی نقش واسطه‌ای عزت نفس سازمانی در رابطه بین عدالت سازمانی با سازگاری شغلی در کارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان فارس به‌وسیله:‌ مسلم دمیری چکیده هدف از این پ‍ژوهش بررسی نقش واسطه ای عزت نفس سازمانی در رابطه بین عدالت سازمانی با سازگاری شغلی کارکنان بوده است. روش تحقیق توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) گرایش: " استراتژیک " چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده) : در طول تاریخ یکی از آرزوهای اساسی انسان اجرای عدالت و تحقق آن در جامعه بوده است. اجرای عدالت در جامعه و به خصوص سازمان ها موجب می شود که افراد با آرامش خاطر بیشتری به وظایف خود عمل کنند و بروز رفتار شهروندی سازمانی تحقق یابد. پژوهش حاضر ...

ثبت سفارش