پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال

word 627 KB 31652 118
1392 کارشناسی ارشد تربیت بدنی و ورزش
قیمت قبل:۶۴,۴۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه

    جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد

    در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزش

    چکیده

       هدف پژوهش حاضر بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش­گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال بود. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی و با توجه به هدف از نوع کاربردی است که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی تماشاگران مسابقه مهرام و پتروشیمی در مسابقات لیگ بسکتبال ایران (فینال) در سال 92-91 به تعداد 5000 نفر تشکیل می‌دادند. روش نمونه­گیری پژوهش حاضر، تصادفی طبقه‌ای بود. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده گردید که با استفاده از جدول مورگان حجم نمونه 357 نفر به دست آمد. با در نظر گرفتن احتمال ریزش 400 پرسشنامه در بین تماشاگران توزیع گردید و پس از جمع‌آوری 331 پرسشنامه قابل‌استفاده بودند. برای جمع‌آوری اطلاعات از پرسشنامه اسدی (1389) استفاده گردید؛ که این پرسشنامه 5 بعد را در بر می‌گیرد. مقیاس اندازه‌گیری این پرسشنامه از نوع لیکرت است که هر پاسخ، امتیازی از 1 تا 5 را به خود اختصاص می‌دهد. برای اطمینان از روایی پرسشنامه، پرسشنامۀ اولیه را به 10 تن از اساتید رشته مدیریت ورزشی ارائه و با جمع‌بندی نظرات آنان پرسشنامۀ نهایی تنظیم شد. پایایی پرسشنامه‌ها با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ محاسبه گردید و برای همه متغیرها بالای 70/0 به دست آمد. تجزیه و تحلیل داده‌ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی انجام شده است. در سطح آمار توصیفی، از شاخص‌های آماری فراوانی، درصد فراوانی، میانگین، انحراف استاندارد و طراحی جداول استفاده شد. در سطح آمار استنباطی، از آزمون t  تک نمونه‌ای استفاده شد. نتایج آزمون نشان داد که کیفیت خدمات بر تصمیمات رفتاری شامل کاهش پرخاشگری و حضور مجدد تماشاگران تأثیر دارد. طبق یافته­های تحقیق تمام ابعاد کیفیت خدمات شامل کیفیت خدمات به صورت کلی (01/0P< و 736/31=t)، پرسنل خدماتی (01/0P< و 031/24=t)، محتوای مسابقه (01/0P< و 254/32=t)، امکانات فیزیکی (01/0P< و 928/31=t)، خدمات رفاهی (01/0P< و 215/30=t)، دسترسی (01/0P< و 031/29=t)، مشخص می‌گردد و همچنین تعداد حضور تماشاگران لیگ برتر بسکتبال در حضور مجدد آن‌ها تأثیر دارد و نیز تعداد حضور تماشاگران در کاهش پرخاشگری آن‌ها تأثیر دارد.

    کلیدواژه­ها: کیفیت خدمات، کاهش پرخاشگری، حضور مجدد، لیگ بسکتبال، تماشاگران

     

     

    1-1) مقدمه

       جامعه بشری اکنون بیش از هر زمان دیگری با کمبود منابع و نیازهای متنوع مواجه است و تلاش می‌کند تا با استفاده از منابع محدود موجود، پاسخگوی قسمتی از نیازهای نامحدودش باشد (معماری و همکاران، 1387). امروزه افراد در محیطی زندگی می‌کنند که به طور روزافزون به سوی اقتصاد مبتنی بر خدمات پیش می رود. دیگر خدمات بخش کوچکی از اقتصاد به شمار نمی رود، بلکه به عنوان قلب ارزش آفرینی در اقتصاد مطرح است. دیگر خدمات به خدمات بانکی، پستی، بیمه‌ای، بهداشتی و آموزشی محدود نمی‌شود بلکه اغلب محصولاتی که خریداری می‌کنیم عناصری از خدمت را نیز شامل می‌شوند. در واقع طیف وسیعی از کالاها برای داشتن مزیت رقابتی بر فعالیت­های مبتنی بر خدمت تکیه دارند. علی­رغم اینکه در سالیان اخیر بخش خدمات با اقبال فراوانی مواجه شده است با این حال در نوشتارهای علمی کمتر به آن توجه شده است (سید جوادین و کیمیایی، 1390). از این رو، رویدادها چه زمینه­سازان مشارکت و چه زمینه­سازان تماشا، خودبه‌خود خدمت محسوب می‌شوند و می‌توانند با تحلیل، بهره­گیری و برنامه­ریزی، از چهارچوب­های مؤلفان و محققان بازاریابی خدمات بهره­مند شوند (پوپ و تورکو، 1390).

       در دنیای امروز ورزش و تماشاچی رابطه تنگاتنگی دارند. به دلیل افزایش و پیشرفت وسایل ارتباطی، رابطه باشگاه­ها با هوادارانشان عمیق­تر و نزدیک­تر از گذشته شده و هواداران تبدیل به بزرگ‌ترین و مهم­ترین حامیان باشگاه­ها شده­اند. حضور تماشاگران در استادیوم­ها و تشویق تیم­های محبوبشان نه تنها جذابیت و هیجان مسابقات را بالا می‌برد بلکه از نظر روحی و روانی نیز تأثیر زیادی در عملکرد تیم­ها و بازیکنان دارد (نشریۀ سازمان لیگ، 1387). مهم‌ترین عامل در رونق ورزش حرفه‌ای، افزایش تعداد تماشاگران است. تماشاگران علاوه بر اینکه با خرید بلیط مسابقات به صورت مستقیم درآمدهایی را برای باشگاه‌ها و لیگ‌های حرفه‌ای دارند، به صورت غیرمستقیم سهم عمده­ای در درآمدزایی از راه جذب حامیان مالی و فروش حق پخش تلویزیونی و خدمات جنبی دارند (المیری و همکاران، 1388). تماشاگر صنعت ورزش یک ترکیب منحصر به فردی از محصولات و خدمات است (Warren 2011). با این توضیح می‌توان دریافت که هواداران، اهمیتی بیش از آنچه تاکنون در ایران دیده می‌شود دارند. در کشور ما هوادار تنها کسی است که به استادیوم می‌آید و با تشویق­هایش به بازیکنان انگیزه می‌دهد تا بتوانند در برابر حریف پیروز باشند. درحالی‌که این حداقل سودی است که یک هوادار برای باشگاهش دارد.

       در میان ورزش­های تیمی و سالنی، بسکتبال از مهیج­ترین و پرطرفدارترین ورزش­ها است. لبریز بودن ورزشگاه‌ها از تماشاچیان در دیدارهای داخلی، ملی، قاره‌ای و جهانی و برخورداری رقابت‌ها از بینندگان چند میلیونی پخش تلویزیونی، بسکتبال را به یکی از مردمی­ترین ورز­ش­های جهان تبدیل کرده است (Knobloch et al, 2005). در ایران نیز بسکتبال از رایج‌ترین و پرطرفدارترین ورزش‌هاست. با توجه به خاستگاه اجتماعی بالا و طرفداری زیاد از این رشته، بسکتبال می­تواند مورد توجه بسیاری از مطالعات مردم شناختی بوده و در این موارد مورد مطالعه قرار بگیرد. تماشاچیان جزو لاینفک این ورزش هستند که در ارتقا و محبوبیت این رشته ورزشی، نقش بسزایی دارند. حال می­بایست به دنبال عواملی بود که در حضور تماشاچیان در مسابقات این رشته موثر هستند.

       مطالعه حاضر با عنوان بررسی نقش کیفیت خدمات در تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال بر آن است تا بتواند کیفیت خدمات را به عنوان یکی از عوامل موثر در حضور مجدد تماشاگران و هم­چنین کاهش پرخاشگری آنان بررسی نماید. امید است تا نتایج برخاسته از این پژوهش در بهبود شرایط این رشته اثربخش باشد.

    1-2) بیان مسئله

       سازمان­های ورزشی بازاریابی محور، در مقایسه با گذشته ارائه کیفیت خدمات در سطوح بالا به مشتریان را تشدید کرده­اند. مقوله­های خدمات ورزشی به روشن ساختن بحث‌های بالقوه دربارۀ تمرکز بر کیفیت خدمات کمک می‌کنند (Gencer 2011). در یک تعریف، چلادورای (1992) خدمات ورزشی را به دو گروه بزرگ طبقه‌بندی کرده است: 1- خدمات شرکت‌کنندگان 2- خدمات تماشاگران (Chelladurai 1992). بنا بر تعریفی از کیفیت خدمات در ورزش: نمای باشگاه‌ها و ساختمان‌ها، چشم‌انداز، اتومبیل­ها، مبلمان و صندلی­ها، تجهیزات ورزشی، کارکنان سازمان، علائم، مطالب نوشته‌شده و دیگر نشانه­های قابل رویت، همگی شواهد محسوسی هستند که کیفیت خدمات یک سازمان ورزشی را نشان می‌دهند (حسن‌زاده، 1384).

       توجه به نیازهای مشتریان و پاسخگویی به خواسته‌های آنان، چه در بخش تولید و خدمات، یکی از اصلی‌ترین و ضروری­ترین وظایف و یا اهداف سازمان­ها شده است. از آنجا که بیش از نیمی از تولید ناخالص اغلب کشورهای جهان از بخش خدمات حاصل می‌شود و به دلیل ویژگی­های خاص این بخش (نظیر ارتباط مستقیم با مشتریان)، لذا توجه به این بخش اهمیت بسیاری دارد. علی­رغم گذشت زمان طولانی از طرح موضوع کیفیت خدمات و شیوه­های سنجش و ارزیابی آن، نه تنها توجه به این موضوع مهم کاهش نیافته، بلکه به دلیل اهمیت فزاینده خدمات در اقتصاد کشورها نقش آن بیش از پیش اهمیت یافته است (سجادی و همکاران، 1390).

     

    Abstract

    The aim of this research was to verifying the role of services quality in predicting behavioral decisions of basketball premier league spectators. Research method in this study was non-experimental and applied-based regarding the objective and has been done as a field research. Statistical population of this study was consisted of 5000 people; all of them were spectators of competition between Mahram and Petroshimi in the tournament of Iran Basketball league in the year 91-92.

    Sampling method of this study was randomized classification. For sample size determination Morgan table was used which 357 number of people were obtained. Considering probability of loss, four hundred questionnaires was distributed among spectators and after collection, 331 number of questionnaire were usable. For information gathering Asadi questionnaire (1389) was used which includes five dimensions. Measurement scale for this questionnaire was of Likert kind, in which each response is assigned a score ranging from 1 to 5.

    For assuring justifiability of questionnaire, a prototype instance was presented to 10 numbers of sports management professors and ultimate questionnaire was arranged by using summary of their comments.

    Reliability of questionnaires was calculated using Cronbach's alpha and above 0.70 was obtained for all the variables. Data analysis was done in two levels of descriptive and inferential statistics. In descriptive statistics level, statistical indicators including frequency, frequency percentage, standard deviation, mean and designing tables were used. In inferential statistics level one sample T-test was used. Test results showed that service quality effects on the behavioral decisions including aggression reduction and re-attendance of spectators.

    According to the results of this research all the dimensions of service quality are specified including total service quality (t=31.736 & p< 0.01), servicing personnel (t=24.031 & p< 0.01), competition content (t=32.254 & p< 0.01), physical facilities(t=31.928 & p< 0.01), welfare services (t=30.215 & p< 0.01), availability (t=29.031 & p< 0.01) and the number of attendances of basketball premier league spectators effects on their re-attendance and aggression.

    Keywords: Service Quality, Aggression Reduction, Re-attendance, Basketball League, Spectators  

  • فهرست:

    فصل اول : طرح تحقیق

    1-1) مقدمه. 2

    1-2) بیان مسئله. 3

    1-3) ضرورت و اهمیت موضوع. 5

    1-4) هدف کلی. 6

    1-4-1) اهداف فرعی. 6

    1-5) فرضیه های تحقیق. 7

    1-6) محدودیتهای تحقیق. 8

    1-6-1) محدودیتهایی که در اختیار محقق نبودهاند. 8

    1-7) محدوده تحقیق. 8

    1-8) پیش‌فرض‌های تحقیق. 8

    1-9) تعاریف مفهومی و عملیاتی واژه ها. 9

     

    فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه تحقیق

    2-1) مقدمه. 11

    2-2) بازاریابی. 11

    2-3) تاریخچه بازاریابی. 12

    2-4) مدیریت بازاریابی. 13

    2-5) بازاریابی ورزشی. 14

    2-6) تقسیمات بازاریابی ورزشی. 15

    2-7) خصوصیات منحصربه‌فرد ورزش. 16

    2-7-1) پیچیدگی و ذهنیت (نامحسوس بودن). 17

    2-7-2) تناقض و غیرقابل‌پیش‌بینی بودن. 17

    2-7-3) ورزش کالایی فاسدشدنی. 17

    2-7-4) علاقه عاطفی. 17

    2-8) آمیخته بازاریابی و چگونگی گسترش آن. 18

    2-9) انواع رویدادهای ورزشی. 21

    2-10) رابطه بازاریابی با رویداد ورزشی. 22

    2-11) خدمات؛ تعاریف و ویژگیها. 23

    2-11-1) خدمت چیست؟. 23

    2-11-2) ویژگی‌های بازاریابی خدمات. 24

    2-11-3) چشم‌انداز خدماتی. 25

    2-11-4) کیفیت خدمات. 26

    2-12) کیفیت خدمات در ورزش. 27

    2-13) اهمیت کیفیت خدمات. 30

    2-14)  اصول مدیریت کیفیت. 31

    2-15) مشتری مداری. 33

    2-15-1) انواع مشتری. 33

    2-15-2) مدیریت ارتباط با مشتری (CRM). 34

    2-16) اهداف  CRM.. 35

    2-17) رضایتمندی. 36

    2-17-1) رضایت مشتری و استراتژی خرید گرایی (استفاده از خدمات)  37

    2-17-2) اهمیت دستیابی به رضایتمندی مشتری. 37

    2-17-3) مزایای رضایت مشتری و کیفیت خدمات. 38

    2-18) اصول جذب تماشاچیان (مشتری) و راضی نگه‌داشتن آن‌ها. 38

    2-19) حضور مجدد. 40

    2-20) رضایت مشتری، تکرار خرید و وفاداری مشتری. 41

    2-21) پرخاشگری. 42

    2-22) انواع رفتار (خشونت) های ورزشی. 44

    2-23) پیشینه تحقیقات. 45

    2-23-1) تحقیقات انجام‌شده در داخل کشور. 45

    2-23-2) تحقیقات انجام‌شده در خارج از کشور. 48

     

    فصل سوم : روش شناسی تحقیق

    3-1) مقدمه. 54

    3-2) روش تحقیق. 54

    3-3) جامعه و نمونه آماری. 54

    3-4) متغیرهای تحقیق. 55

    3-5) ابزار جمع‌آوری داده‌ها. 55

    3-6) مراحل تدوین و تعیین روایی و اعتبار پرسشنامه. 55

    3-6-1) روایی پرسشنامه. 55

    3-6-2) پایایی. 56

    3-7) روشهای آماری. 57

     

    فصل چهارم : تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق

    4-1) مقدمه. 59

    4-2) آمار توصیفی. 59

    4-2-1) توصیف عوامل جمعیت شناختی. 59

    4-2-2) سن. 59

    4-2-3) وضعیت تأهل. 60

    4-2-4) میزان تحصیلات. 61

    4-2-5) وضعیت شغلی. 62

    4-2-6) میزان درآمد. 63

    4-2-7) تعداد حضور در یک فصل. 64

    4-3) آمار استنباطی. 66

    4-3-1) آزمون فرضیات. 66

    4-4) بررسی طبیعی بودن توزیع داده‌های مربوط به متغیر‌های تحقیق  66

    4-4-1) فرضیۀ اول. 67

    4-4-2) فرضیۀ دوم. 68

    4-4-3) فرضیۀ سوم. 69

    4-4-4) فرضیۀ چهارم. 70

    4-4-5) فرضیۀ پنجم. 71

    4-4-6) فرضیۀ ششم. 72

    4-4-7) فرضیۀ هفتم. 73

    4-4-8) فرضیۀ هشتم. 74

     

    فصل پنجم : بحث و نتیجه گیری

    5-1) مقدمه. 77

    5-2) خلاصه پژوهش. 77

    5-3) بحث و نتیجه گیری. 78

    5-4) نتیجه گیری کلی. 86

    5-5) پیشنهادات برخاسته از تحقیق. 86

    5-6) پیشنهادات برای تحقیقات آینده. 87

    منابع و مآخذ. 88

    پیوست ها. 98

    پیوست شماره 1 : پرسشنامه حضور مجدد. 100

    پیوست شماره 2 : پرسشنامه کاهش پرخاشگری. 101

     

     

    منبع:

    احمدی، حمیدرضا و حمیدی، مهرزاد و سجادی، سیدنصراله. (1391). بررسی نقش کیفیت رویداد، هویت تیمی و درک کیفیت خدمات بر رضایتمندی تماشاگران شهرآورد فوتبال تهران، نشریۀ جهاد دانشگاهی، شمارۀ 10، ص ص : 23-11.

    اسدی، مریم. (1389). بررسی و مقایسه کیفیت خدمات در باشگاه‌های خصوصی و دولتی شهر یزد از دیدگاه ورزشکاران. پایان‌نامه کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان. اصفهان.

    المیری، مجتبی و نادریان جهرمی، مسعود و سلطان حسینی، محمد و نصر اصفهانی، علیرضا و رحیمی، محمد. (1388). بررسی عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران فوتبال در ورزشگاه‌ها. نشریۀ حرکت، شمارۀ 3، ص ص : 73-61.

    بختیاری، محمد. (1388). بررسی میزان رضایتمندی تماشاچیان لیگ برتر فوتبال از ارائه خدمات گوناگون. پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

    پاک نژاد، محسن و درانی، کمال. (1388). رفتارهای تهاجمی تماشاگران فوتبال و علل روانی و اجتماعی آن. نشریه رشد و یادگیری حرکتی ورزشی. شماره 3، ص ص : 142-117.

    پوپ، نایگل و تورکو، دوگ. (1390). بازاریابی ورزش و رویداد. ترجمه خبیری، محمد و تجاری، فرشاد .تهران. انتشارات سمت. چاپ اول.

    حسن زاده، مهرداد. (1384). بازاریابی ورزشی.تهران، انتشارات پرسمان، چاپ اول.

    حسن زاده، مهرداد. (1389). رفتار مصرف کننده در ورزش و رویدادهای ورزشی. انتشارات هنر آبی، چاپ اول.

    حمیدی، مهرزاد. (1390). مدیریت و طرز اجرای مسابقات ورزشی. تهران، بامداد کتاب، چاپ هشتم.

    دهقان قهفرخی، امین و خضری، عبدالرحمن و علی دوست قهفرخی ، ابراهیم و حمایت طلب، رسول. (1389). بررسی انگیزه‌های حضور هواداران بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران. نشریۀ حرکت، شمارۀ 6، ص ص : 168-153.

    رحمتی، محمد مهدی. (1382). بررسی عوامل جامعه‌شناختی خشونت و پرخاشگری تماشاگران فوتبال: مطالعه موردی شهر تهران. فصلنامه المپیک، سال 11، شماره 24.

    رمضانی، نسرین. (1383). بررسی عوامل مؤثر بر رضایتمندی مشتریان باشگاه‌های بدن‌سازی خصوصی بانوان در سطح تهران. پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

    رمضانی نژاد، رحیم و رحمانی نیا، فرهاد و برومند، محمدرضا. (1388). بررسی میزان بروز رفتارهای پرخاشگرانه بازیکنان تیم فوتبال پگاه در رقابت‌های لیگ حرفه‌ای فوتبال ایران. نشریه مدیریت ورزشی، شمارۀ 1، ص ص : 117-101.

    ساعت‌چیان، وحید و رسولی، مهدی و اسکندری، عیسی و الهی، علیرضا. (1389). تأثیر کیفیت خدمات، رضایتمندی، وفاداری بر تصمیمات رفتاری آتی مشتریان جهت حضور در مراکز آمادگی جسمانی و ایروبیک. مقاله اولین همایش علمی بین‌المللی آمادگی جسمانی، تهران، ص ص : 126.

    سجادی، سید نصراله و محمودی، احمد و گودرزی، محمود  و میزانی، مهران. (1390). مقایسۀ کیفیت خدمات ارائه‌شده در باشگاه‌های ورزشی (بدن‌سازی و آمادگی جسمانی) دولتی و خصوصی شهر تهران از دیدگاه مشتریان. پژوهش‌های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی، شمارۀ 2، ص ص : 48-33.

    سروستانی، صدیق .(1381). تخلیه منفعل هیجان یا تزریق فعال خلجان پژوهشی در مورد درگیری‌های حواشی مسابقات فوتبال. نامه علوم اجتماعی، شماره 19.

    سیدجوادین، سیدرضا و کیماسی، مسعود. (1389). مدیریت کیفیت خدمات، انتشارات نگاه دانش، چاپ دوم، تهران

    سید جوادین، سید رضا و خانلری، امیر و استیری، مهرداد. (1389). مدلی از ارزیابی تأثیر کیفیت خدمات بر وفاداری مشتریان خدمات ورزشی، نشریه المپیک، سال هجدهم، شماره 52، ص ص : 54-41.

    سید جوادین، سید رضا  و کیماسی، مسعود. (1390). مدیریت کیفیت خدمات. نشر نگاه دانش، تهران، چاپ سوم.

    صفابخش، محسن. (1381). بررسی رفتارهای جمعی هواداران دو باشگاه پرطرفدار شهر تهران در مسابقات لیگ حرفه‌ای فوتبال سال 82-1381. مؤسسه مطالعات و تحقیقات اجتماعی.

    طاهر پور کلانتری، حبیب الله و طبیبی طلوع، احمد. (1389). رابطه مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) با عملکرد. چشم اندازه مدیریت بازرگانی، شمارۀ 1، ص ص : 122-109.

    عباسی، محمدرضا . ترکمنی، محمد. (1389). مدل نظری اجرای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM). نشریه بررسی‌های بازرگانی، شمارۀ 41، ص ص : 34-19.

    فلاحی، احمد و اسدی دستجردی، حسن و خبیری محمد. (1387). مطالعه و اولویت‌بندی عوامل تأثیرگذار بر حضور تماشاچیان مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران با رویکرد بازاریابی. پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد مدیریت ورزشی، دانشگاه تهران.

    کاتلر، فیلیپ. (1388). مدیریت بازاریابی. ترجمۀ بهمن فروزنده.تهران، انتشارات آموخته، چاپ پنجم.

    کاتلر، فیلیپ و آرمسترانگ، گری. «اصول بازاریابی». ترجمه زارع، مهدی.تهران. انتشارات مدیر فردا. (1390) چاپ دوازدهم.

    گوهر رستمی، حمیدرضا. (1386). بررسی رضایت­مندی مشتریان باشگاه­های بدن‌سازی خصوصی و دولتی مردان شهر تهران. پایان‌نامه ارشد تربیت بدنی. چاپ‌نشده، دانشگاه تربیت مدرس تهران.

    گوهر رستمی، حمیدرضا و سرکاری، امیر و عظیم زاده، سید مرتضی و امیری، مجتبی. (1389). بررسی ارتباط بین کیفیت خدمات و رضایتمندی شرکت‌کنندگان در ایستگاه‌های تندرستی پارک های شهر تهران. دومین همایش ملی توسعه ورزش شهروندی، تهران، ص ص : 129-124.

    محرم زاده، مهرداد. (1385). مدیریت بازاریابی ورزشی.ارومیه. انتشارات جهاد دانشگاهی (واحد آذربایجان غربی)، چاپ اول.

    محسنی تبریزی، علیرضا. (1379). مبانی نظری و تجربی وندالیسم: مروری بر یافته‌های یک تحقیق. پایان‌نامه‏ علوم اجتماعی. دانشکده‏ی علوم اجتماعی دانشگاه تهران.

    محمد کاظمی، رضا. (1386). بررسی و توصیف عناصر آمیخته بازاریابی در صنعت فوتبال کشورمان و مقایسه آن با لیگ‌های معتبر قاره (ژاپن و کره جنوبی)- رساله دکتری، دانشگاه تربیت معلم تهران

    محمودی، احمد و مرادی، آرام و  سجادی، سید نصراله و حمیدی، مهرزاد. (1389). بررسی عوامل مرتبط با وفاداری مشتریان در مراکز آمادگی جسمانی شهر تهران، چکیده مقالات اولین همایش علمی بین‌المللی آمادگی جسمانی و ایروبیک، تهران. ص ص : 148.

    محمودی، احمد. (1390). ارتباط بین کیفیت خدمات و رضایتمندی با وفاداری مشتریان در باشگاه‌های ورزشی (بدن‌سازی و ایروبیک) شهر تهران. پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد دانشگاه تهران.

    محمدی، اسماعیل. (1382). مشتری مداری. ناشر تهران، موسسه خدمات فرهنگی رسا، چاپ هشتم.

    معصومی، سیاوش. (1387). بررسی انگیزه‌ها و عوامل مؤثر بر حضور تماشاگران در بازی فوتبال. پایان‌نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

    معماری، ژاله و خبیری، محمد و حمیدی، مهرزاد و کاظم نژاد، انوشیروان و یداللهی، جهانگیر. (1387). مدل سازی آمیخته بازاریابی صنعت ورزش کشور. نشریۀ حرکت، شماره ۳۵، ص ص : ۶۷.

    نشریه رسمی سازمان لیگ فوتبال ایران. (1387). هوادار سرمایه اصلی فوتبال. چشم‌انداز فوتبال، شماره 4.

    ویلیامز، جان و دانینگ، اریک  و مورفی، پاتریک. (1379). کندوکاوی در اوباشی گری در فوتبال. ترجمه و تلخیص حسن افشار. تهران. نشر مرکز.

    همتی نژاد، مهر علی و  رحمانی نیا، فرهاد و  صالحی، سیروس. (1379). بررسی عوامل پرخاشگری در میدان‌های ورزشی از دیدگاه ورزشکاران، تماشاگران و متخصصان تربیت بدنی، المپیک، دوره 8، شماره 3 و 4، ص ص : 46-39.

    هنری، حبیب. (1389). بررسی رضایت، نیازها و مشکلات کاربران باشگاه­های آمادگی جسمانی و ایروبیک. چکیده مقالات اولین همایش علمی بین‌المللی آمادگی جسمانی و ایروبیک، تهران. ص ص : 120.

     

    Ahmadi, H. R. Khazaei, F. Shahbazi, S. Eigder, J. B. and Bakhtiari, M. H. (2012). “Relationship between of service quality and behavioral intentions of spectators in the sport context.” International sport science conference.

    Alexandris, K. Zahariadis, P. Tsorbatzoudis, C. and Grouios, G. (2004). "Anempirical investigation of the relationships among service quality, customer satisfaction and psychological commitment in a health club context." European Sport Management Quarterly, 4(1), pp: 36-52.

    Anderson, E. W. Fornell, C. and Lehmann, D. R. (1994). "Customer satisfaction, market share, and profitability: findings from Sweden". The Journal of Marketing, pp:53-66.

    Anderson, E. W. and Sullivan, M. W. (1993). "The antecedents and consequences of customer satisfaction for firms." Marketing science, pp: 125-143.

    Belch, G. E. and Belch, M. A. (2008). Advertising and Promotion: An Integrated Marketing Communications Perspective (8 ed.): McGraw-Hill Irwin.

    Berrt, T. (2001); The Economics significance of Amature sport and Resreation in Edmonton in 2000; Caminta Consulting.

    Berry, L. L. and A. Parasuraman (1993). "Building a new academic field-The case of services marketing". Journal of retailing. 69(1): pp: 13-60.

    Carlzon, J. (1989). Moments of truth, Harper Paperbacks.

    Chadwick, S. and Beech, J. (2007). "Introduction: the marketing of sport." Beech J, Chadwick S (Edts). The Marketing of Sport, Harlow: FT Prentice Hall,pp:. 3-22.

    Chang, H. H. and Liu, Y. M. (2009). "The impact of brand equity on brand preference and purchase intentions in the service industries". The Service Industries Journal,29(12), pp: 1687-1706.

    Chelladurai, P. (1992). "A classification of sport and physical activity services: implications for sport management". Journal of Sport Management, 6(1), pp:  38-51.

    Chelladurai, P. and Chang, K. (2000). "Targets and standards of quality in sport services." Sport Management Review, pp: 1-22.

    Chen, I. J. and Popovich, K. (2003). "Understanding customer relationship management (CRM): People, process and technology". Business Process Management Journal, 9(5), pp: 672-688.

    Chen, K. (2008). A study of the relationship between UK consumers purchase intention and store brand food products-Take Nottingham city consumers for example. M.A Thesis, University of Nottingham.

    Choi, J. P. (2001). The influence of service quality on customer satisfaction and repurchase intentions at fitness clubs in South Korea, University of New Mexico.

    Chung, T. W. (2007). The moderating effects of involvement on the relationships among perceived service quality, customer satisfaction, and customer citizenship behavior, THE FLORIDA STATE UNIVERSITY.

    Cronin Jr, J. J. and Taylor, S. A. (1992). "Measuring service quality: a reexamination and extension". The Journal of Marketing,pp: 55-68.

    Cronin, J. J. M. K. Brady, et al. (2000). "Assessing the effects of quality, value, and customer satisfaction on consumer behavioral intentions in service environments". Journal of retailing.76(2): pp: 193-218.

    Ekenci, g, (1990) sport tesisleri isletmesinde kamo kuruluslarinin etkinligi"sport bilimleri L. ulusal sempozyumu bildirileri, hacettepe universitiesi, pp: 15-16

    Fedration International de Football Association (FIFA). 2003

    Festge, F, Schwinger, M. (2007), “The Drives of Customer satisfaction with Industrial goods: An International study”.

    Funk, D. C. Mahony, D. F. and Ridinger, L. L. (2002). "Characterizing consumer motivation as individual difference factors: augmenting the Sport Interest Inventory (SII) to explain level of spectator support." Sport Marketing Quarterly, 11(1), pp: 33-43.

    Garland, R. Macpherson, T. and Haughey, K. (2004). "Rugby fan attraction factors." Marketing Bulletin, 15(3), pp: 1-12.

    Gencer, R. T. (2011). "The relationship between team identification and service quality perceptions in professional football". African Journal of Business Management, 5(6), pp: 2140-2150.

    Greenwell, T. C. Fink, J. S. and Pastore, D. L. (2002). "Assessing the influence of the physical sports facility on customer satisfaction within the context of the service experience." Sport Management Review, 5(2), pp: 129-148.

    Gronroos, C. (1993). "A service quality model and its marketing implications". European Journal of Marketing. 18(4): pp: 36-44.

    Ha, H. Y. Janda, S. and Muthaly, S. K. (2010). "A new understanding of satisfaction model in e-re-purchase situation." European Journal of Marketing, 44(7/8), pp: 997-1016.

    Han, T. (1999). "An analysis of members’ satisfaction of ski program quality at private sports centers in Seoul, Korea.« A dissertation for the partial fulfilment of the requirements for the degree Doctor of Education presented to the Faculty of the United States Sports Academy, Daphne, Alabama.

    Hayes, Jenny and Dredge, Frances (1998); Managing Customer Service, GowerPublishing, Hampshire.

    Hill, B. and Christine Green, B. (2000). "Repeat attendance as a function of involvement, loyalty, and the sportscape across three football contexts." Sport Management Review, 3(2),pp: 145-162.

    Jefkins. Frank. (1993), Planned peress and public realation. 3th ed, blackie academic and professional. Glasgow

    Johansson, J. and Ström, F. (2002). "Customer relationship management: case studies of five Swedish companies."

    Joseph, M. (1987). Lesson in the service sector. Harward review, March- April,pp:. 56-61.

    Joseph, C. J. J. Brady, M. K. and Hult, G. T. M. (2000). "Assessing the effects of quality, value, and customer satisfaction on consumer behavioral intentions in service environments". Journal of retailing, 76(2), pp: 193-218.

    Kaiser, R. A. (1986). Liability and law in recreation, parks, and sports, Prentice-Hall.

    Kelley, S. W., and Turley, L. (2001). "Consumer perceptions of service quality attributes at sporting events." Journal of Business Research, 54(2), pp: 161-166.

    Karakostas, B. Kardaras, D. and Papathanassiou, E. (2005). "The state of CRM adoption by the financial services in the UK: an empirical investigation." Information and Management,42(6), pp: 853-863.

     Knobloch K, Rossner D, Jagodzinski M, Zeichen J. Gossling T, Martin-Schmitt S, Richter M, Krettek C. Prevention of school sport injuries—an analysis of Ballsports with 2234 injuries. Sportverletz Sportschaden, 19:82-88, 2005.

    Khodakarami, F. and Chan, Y. (2011). "Evaluating the Success of Customer Relationship Management (CRM) Systems." Proceedings of the European Conference on Information Management and Evaluation,pp: 253-262.

    Kim, H. D. and Lee, J. H. (2006). "The Influence of Service Quality Factors on Customer Satisfaction and Repurchase Intention in the Korean Professional Basketball League." IJASS, 2006(1), pp: 39-58.

    Kim, D. and S. Kim (1995). "QUESC: an instrument for assessing the service quality of sport centers in Korea". Journal of Sport Management. 9(2): pp: 208-220.

    KO, Y. J. Zhang, J. Cattani, K. and Pastore, D. (2011). "Assessment of event quality in major spectator sports". Managing Service Quality, 21(3), pp: 304-322.

    Kyle, G.T, Kerstter, D.L, and Guadagnolo, F.B (2003)."Manipulating Consumer Price Expectations for a 10k Road Race". Journal of sport management,17, pp: 142-155.

    Lewis, J.M. (1982). "Fan violence: and American Social problem". Research in social problems and public policy, 2, PP: 195-206.

    Lim, S. J. (2006). The influence of service quality on customer satisfaction, attitudinal loyalty, and behavioral future intentions for participation of fitness centers in South Korea: A structural equation modeling approach, unpublished dissertation, Daphne Alabama University.

    Lovelock, C. and L. Wright (1999). "Principles of service marketing and management." Upper Saddle River. pp: 17.

    Maxwell, J. (2004). “Rumination: antecedent of aggression”, Journal Psychology of Sport and Exercise, 5, pp: 276-289

    McColl-Kennedy, J. R. and G. C. Kiel (1998). Marketing: A strategic approach, Nelson ITP.

    Morwitz, V. G. Steckel, J. H. and Gupta, A. (2007). "When do purchase intentions predict sales?"International Journal of Forecasting, 23(3), pp: 347-364.

    Morgan, m (1995), markets channels in professional sport Bournemouth University. Uk_ European congress on sport mangment.

    Mullin, B.G, Hardy, S, and Sutton. W.A (2000). Sport marketing, Champaing. IL: Human Kinetics.

    Milne, George. MCDonald, Mark. “Sport Marketing”. Massachusetts, 1999.

    Mull, R. F. K. G. Bayless, et al. (2005). Recreational sport management, Human Kinetics Publishers.

    Morrison, D. G. (1979). Purchase intentions and purchase behavior. The Journal of Marketing, 43(2), pp: 65-74.

    Nguyen, T. U. H. Sherif, J. S. and Newby, M. (2007). "Strategies for successful CRM implementation." Information Management and Computer Security, 15(2), pp : 102-115.

    Oh, H. and S. C. Parks (1997). "Customer satisfaction and service quality: a critical review of the literature and research implications for the hospitality industry". Hospitality Research Journal.20(3): pp: 35-64.

    Oliver, R. L. (1980). "A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions". Journal of marketing research: pp: 460-469.

    Parasuraman, A. Zeithaml, V. A. and Berry, L. L. (1985). "A Conceptual Model of Service Quality and Its Implications for Future Research". Journal of Marketing, 49(4), pp: 41-50.

    Parkhouse, B. L. (1991). The management of sport: its foundation and application, Mosby-Year Book, Inc.

     Phelps, J. E. and Hoy, M. G. (1996). The Aad, Ab, PI relationship in children: The impact of brand familiarity and measurement timing. Psychology and Marketing,13(1), pp: 77-105.

    Robinson, L. (2006). "Customer expectations of sport organisations." European Sport Management Quarterly,6(1), pp: 67-84.

     Robledo, M. A. (2001). "Measuring and managing service quality: integrating customer expectations." Managing Service Quality, 11(1), pp: 22-31.

    Robert, J. (1997). "Making special events fit in the 21st century." Champaign, IL Sagamore Pub.

     Ryals, L. and Payne, A. (2001). "Customer relationship management in financial services: towards information-enabled relationship marketing." Journal of Strategic Marketing, 9(1), pp: 3-27.

    Shostack, G. L. (1984). "Designing services that deliver." Harvard business review. 62(1): pp: 133-139.

    Smith, A. (2008). Introduction to sport marketing: A Practical Approach Sport Management: Butterworth-Heinemann.

    Spaji, R. (2006). Aspects of hooliganism violence. Amsterdam School for Social science research. PP: 1-32.

    Theodorakis, N. Kambitsis, C. and Laios, A. (2001). "Relationship between measures of service quality and satisfaction of spectators in professional sports." Managing Service Quality,11(6), pp: 431-438.

    Theodorakis, N. D. and K. Alexandris (2008). "Can service quality predict spectators' behavioral intentions in professional soccer?" Managing Leisure. 13(3-4): pp: 162-178.

    Theodorakis, N. D. Koustelios, A. Robinson, L. and Barlas, A. (2009). Moderating role of team identification on the relationship between service quality and repurchase intentions among spectators of professional sports.

    Theodorakis, N. D. Alexandris, K. KO, Y. J. (2011). "A service quality framework in the context of professional football in Greec  ."International Journal of Sports Marketing and Sponsorship, pp:.337-352.

    Tirtiroglu, E. and Elbeck, M. (2008). Qualifying Purchase Intentions Using Queueing Theory. Journal of Applied Quantitative Methods, 3(2), pp: 167-178.

    Tsitskari, E. Vernadakis, N. Tzetzis, G. Aggeloussis, N. and Costa, G. (2009). "Expected and perceived service quality at basketball stadiums in Greece". World Leisure Journal,51(2), pp: 94-104.

    Tsuji, Y. Bennett, G. and Zhang, J. (2007). "Consumer satisfaction with an action sports event." Sport Marketing Quarterly, pp: 16(4), and 199.

    Van Leeuwen, L. Quick, S. and Daniel, K. (2002). "The sport spectator satisfaction model: A conceptual framework for understanding the satisfaction of spectators." Sport Management Review, 5(2), pp: 99-128.

    Warren, C. J. (2011). Understanding the impact of core product quality on customer satisfaction, team identification, and service quality, UNIVERSITY OF MINNESOTA.

    Wakefield, K. L. and J. G. Blodgett (1994). "The importance of servicescapes in leisure service settings". journal of services marketing. 8(3): pp: 66-76.

    Wakefield, K. L. and Sloan, H. J. (1995). "The effects of team loyalty and selected stadium factors on spectator attendance". Journal of Sport Management,pp: 9(2), 153-172.

    Yusof, A. and L. See (2008). "Spectator perceptions of physical facility and team quality: A study of a Malaysian super league soccer match." Research Journal of Internatıonal Studıes. 8 (2) ,pp: 132-140.

    Zeithaml, V. A. A. Parasuraman, et al. (1985). "Problems and strategies in services marketing". The Journal of Marketing.pp: 33-46.

    Zeithaml, V. A. Berry, L. L. and Parasuraman, A. (1996). "The behavioral consequences of service quality". The Journal of Marketing,pp: 31-46.


موضوع پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, نمونه پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, جستجوی پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, فایل Word پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, دانلود پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, فایل PDF پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, مقاله در مورد پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, پروژه در مورد پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, پروژه درباره پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش‌ گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A ) گرایش: مدیریت ورزشی چکیده: تماشاچیان درکناربازیکنان همچون منابعی غنی می باشند که باکمک روانشناسان ورزش شناسایی وبا توجه به درنظرگیری ویژگی­های فردی بازیکنان وفراهم سازی شرایط بهینه حمایت بازیکنان از طریق حمایت­هاوتشویقات تماشاچیان وبرنامه ریزی صحیح مربیان ومسئولان مربوطه تلاش وگامهای اساسی در جهت افزایش کارآمدی تیمی وموفقیت تیمی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A ) گرایش: مدیریت ورزشی چکیده: تماشاچیان درکناربازیکنان همچون منابعی غنی می باشند که باکمک روانشناسان ورزش شناسایی وبا توجه به درنظرگیری ویژگی­های فردی بازیکنان وفراهم سازی شرایط بهینه حمایت بازیکنان از طریق حمایت­هاوتشویقات تماشاچیان وبرنامه ریزی صحیح مربیان ومسئولان مربوطه تلاش وگامهای اساسی در جهت افزایش کارآمدی تیمی وموفقیت تیمی ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی - مدیریت ورزشی چکیده هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین مسئولیت اجتماعی باشگاه های لیگ برتر فوتبال با رضایتمندی تماشاگران بود. پژوهش حاضر از نوع تحقیقات توصیفی – همبستگی و از نظر هدف کاربردی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضر را کلیه تماشاگران باشگاه های استان تهران (استقلال، پرسپولیس، راه آهن، نفت) حاضر در لیگ برتر ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: جغرافیا گرایش: برنامه ریزی توریسم چکیده این تحقیق با استفاده از روش توصیفی-تحلیلی، با بهره گیری از مطالعات کتابخانه‎ای، اسنادی همراه با مشاهدات میدانی و استخراج پرسشنامه به تحلیل پایگاههای راهنمایی و رانندگی و نقش آن در احساس امنیت گردشگری درحوزه غرب گیلان پرداخته وهدف از این تحقیق بررسی و شناخت امکانات و محدودیتهای پایگاههای ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته: تربیت بدنی (M.A) گرایش: مدیریت چکیده : در پژوهش حاضر به تعیین انگیزه ها و عوامل مؤثر تماشاگران جهت تماشای بازی والیبال تیم الومنیوم المهدی هرمزگان پرداخته شد. روش این تحقیق توصیفی -همبستگی است که بصورت میدانی انجام شده است . ابزار تحقیق ، پرسشنامه بیست و هفت سؤالی انگیزه های حضور تماشاگران بود. میزان پایایی پرسشنامه در این پژوهش 756/0 بدست آمد. ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت‌بدنی گرایش عمومی چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین ابهام نقش و میزان پرخاشگری در بازیکنان فوتبال لیگ برتر ایران انجام شد. با استفاده از تحقیق توصیفی-همبستگی سه تیم (72 بازیکن)، از تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال، فصل 92-93 به صورت در دسترس، که حاضر به همکاری با محقق بودند، به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابهام نقش بازیکنان با استفاده از ...

پایان نامه کارشناسی‌ ارشد رشته تربیت‌بدنی گرایش عمومی چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین ابهام نقش و میزان پرخاشگری در بازیکنان فوتبال لیگ برتر ایران انجام شد. با استفاده از تحقیق توصیفی-همبستگی سه تیم (72 بازیکن)، از تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال، فصل 92-93 به صورت در دسترس، که حاضر به همکاری با محقق بودند، به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابهام نقش بازیکنان با استفاده از ...

رساله برای دریافت درجه دکتری(Ph.D) گرایش: مدیریت و برنامه ریزی ورزشی 1.1 مقدمه وضعیت نابسامان اقتصادی بر میزان حضور انواع مشتریان و مصرف کنندگان ورزشی اعم از تماشاچیان، شرکت کنندگان، خریداران کالاها و ... تاثیر بسزایی داشته است. به همین دلیل بررسی رفتار مصرف کنندگان ورزشی[1] از اهمیت قابل توجهی برخوردار شده است(کاله[2] و همکاران 1996). بررسی خطر دریافت شده در زمینه رفتار مشتری، ...

رساله برای دریافت درجه دکتری(Ph.D) گرایش: مدیریت و برنامه ریزی ورزشی چکیده رساله یکی از عوامل موثر بر رفتار مصرف کنندگان ورزشی، انگیزه و خطر ادراک شده می باشد. بنابراین هدف از تحقیق حاضر ارائه مدل مصرف ورزشی بر اساس خطر ادراک شده و انگیزه می باشد. تحقیق حاضر همبستگی و از انواع تحقیقات کاربردی می باشد که برای انجام آن از پرسشنامه استفاده شده است. جامعه آماری شامل تماشاچیان حاضر ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته رفاه اجتماعی چکیده مقدمه : کانون اصلاح و تربیت مکانی برای اصلاح و بازپروری کودکان و نوجوان بزهکار است. به منظور اجرای موفقیت آمیز برنامه های بازپروری ، لازم است کارشناسان از تجارب این افراد مطلع شوند . این مطالعه با هدف تبیین تجارب و دیدگاه های مددجویان از اقامت در کانون اصلاح و تربیت استان تهران انجام گردید . روش : پژوهش کیفی حاضر از روش تحلیل ...

ثبت سفارش