پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران

word 318 KB 31605 103
1392 کارشناسی ارشد تربیت بدنی و ورزش
قیمت قبل:۶۲,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۴۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A )

     

    گرایش: مدیریت ورزشی

    چکیده:

    تماشاچیان درکناربازیکنان همچون منابعی غنی می باشند که باکمک روانشناسان ورزش شناسایی وبا توجه به درنظرگیری ویژگی­های فردی بازیکنان وفراهم سازی شرایط بهینه حمایت بازیکنان از طریق حمایت­هاوتشویقات تماشاچیان وبرنامه ریزی صحیح مربیان ومسئولان مربوطه تلاش وگامهای اساسی در جهت افزایش کارآمدی تیمی وموفقیت تیمی برداشت.دراین راستا ضرورت تحقیق حاضر که به بررسی اثرات حضورتماشاچی بروی کارآمدی تیمی بازیکنان لیگ برتربسکتبال مردان ایران پرداخته شد که جامعه آماری تحقیق شامل کلیه بازیکنان لیگ برتربسکتبال مردان ایران و تمامی تیم­های بسکتبال استقلال زرین قشم، دانشگاه آزاد اسلامی، صنایع پتروشیمی فولاد ماهان اصفهان، مهرام تهران ، پتروشیمی بندرامام، افرا خلیخ فارس تهران، تکماش قزوین، نیروزمینی ارتش ذوب آهن اصفهان وهمیاری زنجان که جمعا ۱۲تیم وحدود۱۴۴ نفر بازیکن و۲۴مربی بوده است. .تیم ماهشهر تیم آزمایشی وتیم همیاری زنجان که ازلحاظ امتیازی جدول وشرایط بسیار به تیم ماهشهر نزدیک بوده، به عنوان متغیر کنترل در نظر گرفته شده است.ومتغیر حضورتماشاچی بعنوان متغیرمستقل آزمایشی(حضور در خانه )برتیم آزمایشی ماهشهر وارد گردیده وبازی در خانه ماهشهر برگزار شده است والبته حضورتماشاچی بر ماهشهر تاثیر نداشته  است وبه این دلیل به عنوان متغیر کنترل در نظر گرفته شده ومتغیر کارآمدی تیمی (متغیر وابسته)تحت بررسی نیمه آزمایشی با پس آزمون بوده است.روش نمونه گیری هدفمند می باشدونمونه 12بازیکن ماهشهر به عنوان متغیر تحت آزمایش و۱۲بازیکن همیاری زنجان به عنوان متغیر کنترل می باشد. دراین تحقیق از پرسشنامه کارایی مشارکتی فلتز و لیرج(۱۹۹۸) استفاده شده است. این پرسشنامه مشتمل بر ۴۹سوال و شامل( ۵ خرده مقیاس تلاش، ثبات تیمی، آمادگی، اتحاد و توانایی )می باشد. برای تعیین درجه اهمیت هر کدام از متغیرها از مقیاس ۵ رتبه ای استفاده گردید. محقق در این تحقیق بدلیل طبیعی بودن توزیع داده ها، ازآزمون t مستقل استفاده کرد. حضور تماشاچیان بر میزان تلاش،اتحاد،ثبات تیمی ،توانایی ،کارایی تیمی وآمادگی بازیکنان بسکتبال لیگ برتر مردان ایران تاثیر معناداری داشته است ودر نهایت پیشنهاد می شود تحقیق حاضر بر روی گروهای مختلفی صورت بگیرد.

    واژه­های کلیدی: تماشاچی،کارایی تیمی، لیگ برترسکتبال، عملکرد تیم ­ها، لیگ برتر

     

    فصل اول

    (مقدمه و معرفی)

     

     

    1.1. مقدمه

    امروزه ورزش از ضروری­ترین نیازها و اساسی­ترین نهادهای جوامع بشری است. بطوریکه کمتر کشوری را می­توان یافت که فاقد سازمان­های ورزشی باشد (وثوقی، 1388). در عصر حاضر ورزش به عنوان بخشی اقتصادی چه از بعد عملی و چه تماشایی در تولید و مصرف کالا، خدمات ورزشی و توسعه اقتصادی جوامع مختلف نقش اساسی دارد و هم اکنون از مؤثرترین عوامل در رشد اقتصادی ملی و درآمدزاترین صنایع در قرن 21 بشمار می­رود(نعمتی، 1391). درمیان پدیده­های اجتماعی، ورزش به علت جذابیت­های خاصی که در درون خود دارد از بیشترین مخاطب برخوردار است. رویکرد عموم مردم به صورت ورزش دوست، هوادار و حمایت کننده مالی، روز به روز بر ارزش­های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این پدیده می­افزاید( قدیمی، 1390).

     

    همچنین یکی از مهمترین ارکان ورزش که به آن هویت و معنا می­دهند، تماشاگران ورزش هستند. تماشاچیان افرادی هستند که از کلیه رویدادهای ورزشی از رویدادهای سطح مدرسه تا رویدادهای بین به خوبی از آن استقبال می­کنند(غفوری، 1390). تماشاگران از اجزای کلیدی در موفقیت سازمان­های ورزشی بحساب می­آیند و حضور تماشاگران بیشتر، موجب جذب حامیان مالی بیشتری می­شود. سازمان­هایی که با جمعیت اندک هواداران مواجه می­باشد، نمی­توانند حامیان مالی مورد نیاز را جذب نمایند و از حق پخش تلویزیونی کمتری بهره مند خواهند شد (نول[1]، 1991). بنابراین تماشاگران به عنوان یکی از مهمترین مجموعه نیروهای انسانی در ورزش باید مورد توجه قرار گرفته و برنامه­های مدون و سازمان یافته­ای برای جذب و نگهداشت آنان توسط باشگاه­ها و سازمان­های ورزشی به مرحله اجرا درآید(اژدری، 1390). مطالعات نشان داده است که ورزش برانگیزش انسان­ها اثر می­گذارد وباعث افزایش ارتباط، غرور اجتماعی، اتحاد اجتماعی در بین گروه­ها شده وتماشاگران نیز به عنوان ارکان اصلی مسابقات ورزشی با خصوصیات رفتاری و اجتماعی متفاوت برای تفریح، سرگرمی، هیجان، رضایت خاطر، شادمانی و پرکردن اوقات فراغت به تماشای مسابقات می­روند
    (تجاری وترک فر، 1390).

    در این راستا مطالعات وروانشناسان ورزش بیان کرده­اند که تماشاگران بخصوص تماشاگران داخلی تأثیرمهمی بر عملکرد عمومی  ورزش چه در زمین­های تمرین و چه در رقابت واقعی دارند. . لارسون معتقد است که تماشاچیان جزء کامل طبیعت اصلی ورزش هستند، زیرا محیط یا جو اجتماعی مستقیم و  زنده ای برای ورزشکار فرآهم می­آورد. قدیمی نیز تأکید می­کند که ورزشکار با نبود  تماشاگران نمی­تواند در رقابت عملکرد خوبی ارائه دهد، و یادآورمی­شود که امروزه حضور تماشاچیان و تأثیر ات آنها برای همگان آشکار شده است، زیرا این تماشاچیان هستند که سرمایه اصلی ورزش به حساب می­آیند. بخصوص در بازی­های خانگی تماشاچیان و هوادارا تیم­های مختلف ورزشی با صرف هزینه­هایی که برای ورزش و تیم مورد علاقه خود به عمل می­آورند به اقتدار و  گسترش آن ورزش کمک می­نمایند(قدیمی، 1390).

    با توجه به مطالب ذکر شده، در بین رشته­های ورزشی بر حسب تقسیم بندی ورزش­ها به گروهی و انفرادی، علاقه افراد به دیدن این ورزش­ها نیز متفاوت خواهد بود. مسلماً شالوده برخی رشته­ها با یکدیگر متفاوت است بخصوص در ورزشهای تیمی من جمله بسکتبال که عملکرد تیمی وکارایی تیمی بسیارمهم است وتاکید اصلی روانشناسان توجه به  ویژ گیهای درونی وومتغیرهای متفاوت در راستای کارایی تیمی می­باشد. در این تحقیق سعی برآنست تا اثرات حضور تماشاچی برروی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران موردبررسی قراربگیرد.

    2.1. بیان موضوع پژوهش

    علم روان­شناسی و مدیریت ورزش، به منظور آماده کردن تیم­ها جهت شرکت در مسابقات ورزشی و کسب موفقیت، اطلاعات و خدمات ارزنده­ای را در اختیار مدیران، مربیان و ورزشکاران قرار می­دهد و مطالعات در این زمینه در سال­های اخیر رشد چشمگیری داشته است  ( سپاسی و همکاران، 1386). درمیان پدیده­های اجتماعی، ورزش به علت جذابیت­های خاصی که در درون خود دارد از بیشترین مخاطب بر خوردار است رویکرد عموم مردم به صورت ورزش دوست، هوادار و حمایت کننده مالی، روزبه روز برارزش­های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این پدیده می­افزاید ( قدیمی، 1390).

    ورزش یکی از مهمترین مقوله­های جوامع مدرن صنعتی است که بخش اعظمی از جمعیت هر کشور به اشکال گوناگون با آن سرو کار دارند(فلاحی، 1388) و به عنوان یک بخش اقتصادی، در تولید و مصرف کالاها و خدمات ورزشی و توسعه اقتصادی جوامع مختلف نقش اساسی دارد (الله وردی، 1380)، تا جائیکه ورزش در اکثر کشورها به مثابه یک تجارت و صنعت به شمار رفته و دولتمردان در کشورهای پیشرفته ورزش را به عنوان یک تجارت و صنعت مهم در کنار سایر صنایع به حساب می­آورند (الهی، 1383).

    موفقیت تیم­های ورزشی وکارآیی تیمی آنان تحت تاثیر عوامل مختلفی همچون تماشاچیان بخصوص تماشاچیان داخل خانه می­باشد. درواقع تماشاچیان خانگی منجر به برانگیختگی بازیکنان، عملکرد بهینه وکارایی تیمی آنان می­شود. (یودر[2]، 2011) تماشاگران نیز به عنوان ارکان اصلی مسابقات ورزشی با خصوصیات رفتاری و اجتماعی متفاوت برای تفریح، سرگرمی، هیجان، رضایت خاطر، شادمانی و پرکردن اوقات فراغت به تماشای مسابقات می­روند. (تجاری و ترک فر، 1390). تماشاچیان ورزش وبینندگان ورزش در دنیای معاصر دارای جایگاه خاص در بین مردم می­باشند و با توجه به حجم جمعیتی که هر هفته برای دیدن مسابقات و رقابت­های ورزش به استادیوم­ها ومراکز ورزش روی می­آورند و یا از طریق رسانه­های گروهی، مطبوعات، اینترنت، رادیو، تلویزیون، اختبار و فعالیت­های ورزشی را دنبال می­کنند، به منزله یک پدیده اجتماعی گسترده و بزرگ تلقی می­شودکه این انگیزه و علاقه مردم به تماشا و هواداری از ورزش پیامدهای مختلفی دارد که  کارامدی تیمی رشته­های ورزشی ازآن اثرات آن است. تعهدات وتمایلات تماشاچیان پیشبینی کننده رفتارهای بازیکنان خواهد بود. (کیم[3]، 2013)

    میانگین نتایج بازیها نشان می­دهد که معمولا از مجموع مسابقات انجام شده در زمین خودی موفقیت بیشتری نصیب تیم­ها می­شود تا باخت، و از مجموع بازی­های خارج از موطن میزان باخت بیشتر است، که البته این امر در مورد تیم­های هم سطح عینیت می­ییابد. علاوه برآن نتایج تحقیقات اجنیو (1994)؛بری (2003)پولان[4] (2013)نشان می­دهد که عموما تیم­های میزبان موثرتر و موفق­تر از تیم­های میهمان هستند. در واقع مکان برگزاری مسابقات باعث افزایش کارایی تیمی است عوامل گوناگونی بر میزان و کیفیت حضور تماشاگران در رویدادهای ورزشی تأثیر می­گذارند. بطوریکه وون و کیتامور[5](2006) این عوامل را در شش حیطه: عوامل انگیزشی، عوامل محیطی، عوامل اقتصادی، عوامل جذاب کننده، عوامل درونی و روانی و عوامل جمعیت شناختی تقسیم بندی کرد. (وون و کیتامور، 2006).

    همچنین برخی از پژوهشگران تاثیر عوامل روان شناختی را بر کارایی تیمی بررسی کرده­ و نظریه­ها و مدل­های مختلفی را ارائه داده­اند که ازآن جمله میتوان به حضور تماشاچیان وتاثیر آن بر کارایی تیمی(روناین، 2004 ) اشاره نمود. در واقع، ورزشکار با مجموع عوامل و رویدادهای ورزشی تعامل عاطفی و هیجانی برقرار می­سازد و هر قدر این تعامل مثبت باشد رضایتمندی ورزشکار از تیم و باشگاه و حتی خودش بیشتر خواهد شد و در نتیجه بر عملکرد وی تاثیر مستقیم خواهد داشت(جرعه نوش، 1386). بچامپ[6] (2007) معتقد است ورزشکاران حرفه­ای بدلیل اینکه زمان زیادی را با هم­تیمی­ها و مربیان در طول تمرین و مسابقات سپری می­کنند، این همکاری و روابط متقابل با شکل­گیری اعتقادات به کارایی تیمی تعبیرمی­شود.

    Absrtact

    The Spectators on the side of the players are valuable resources. From a sports psychology perspective in respect to the players ability there was a noticeable benefit .Proven by players performance and superior energetic investment, incongruence with spectators' support, management from a coaching aspect was also positively affected in regards to inducing team efficiency and overall success .The purpose of this research was to examine the affects of spectators’ attendance on the overall efficiency of basketball teams in the Iranian Super League. The Population being examined in this experiment who were all the players and coaches of all the Iranian Super League teams. In total, 12 teams, 24 coaches, and 144 players will be researched. Through the this population, our sample is the Sanaye Petroshimi Mahshahr as experimental variable and the controlled variable is Hamyari Zanjan. While using the Spectators  as the independent variable we specifically examine team efficiency as the dependent variable.Our sampling is targeted towards the 12 players from the Petrocimi Mashar Team while controlling the variability of the 12 players on the Hamyari Zanjan Team. In this research we used the questionnaire, " Collective efficiency". This questionnaire includes 49 questions exhibiting 5 measurement sections; Due to small sample size, the Shapiro–Wilk test was used to test for normality and the results showed that the data were normally distributed.Then Affects of Spectator Influence on Team Efficiency for the Iranian Men's Basketball Super League teams.The results of Levene's test also showed that attendance has a significant effect on player tah means that ability,unity, Preparation,persistence,effort and collective efficacy are effected.We suggest  others to do more research in other groups.

     

    Key Words: Spectators’ Attendance, Team Efficiency, Premier Basketball League, Performance

  • فهرست:

    1.1. مقدمه. 3

    2.1. بیان موضوع پژوهش. 4

    3.1. ضرورت واهمیت پژوهش. 6

    4.1. اهداف پژوهش. 7

    5.1. پیش فرض­های پژوهش. 7

    6.1. سؤال­ها. 8

    7.1. فرضیه­ها. 9

    8.1. محدودیت ها. 8

    9.1. تعریف واژه­ها و اصطلاحات. 8

     

    فصل دوم: زیربنای نظری و پیشینه تحقیق

    1.2. زیربنای نظری. 11

    2.2. پیشینه تحقیق. 31

     

    فصل سوم: روش شناسی

    1.3. روش اجرای پژوهش. 46

    2.3. جامعه آماری. 46

    3.3. نمونه آماری و روش نمونه گیری. 47

    4.3.تعریف عملیاتی متغیرهای پژوهش. 61

    5.3. مقیاس اندازه گیری متغیرهای پژوهش. 47

    6.3. جمع آوری داده­ها. 47

    1.6.3. ابزار اندازه گیری. 62

    2.6.3. روش جمع آوری داده­ها. 63

    7.3. روش­های آماری. 49

     

    فصل چهارم: یافته­ها

    1.4. یافته­های توصیفی. 51

    1.1.4. ویژگی­های جمعیت شناختی. 51

    1.1.1.4. توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب سن. 51

    2.1.1.4. توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب وضعیت تاهل. 52

    3.1.1.4. توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب رضایت از دستمزد. 52

    4.1.1.4. توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب سابقه حضور در تیم. 53

    5.1.1.4. توزیع جامعه تحت بررسی بر حسب سابقه حضور در سوپر لیگ  53

    2.4. یافته­های استنباطی. 54

    1.2.4. آزمون نرمال بودن توزیع داده­ها. 54

    2.2.4. آزمون فرضیه­های صفر. 55

    فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

    1.5. بحث و نتیجه گیری. 62

    2.5. پیشنهادات. 68

    1.2.5. پیشنهادات برخاسته از تحقیق. 68

    2.2.5. پیشنهادات برای تحقیقات بیشتر. 68

     

    منابع. 69

    منبع:

    آقاپور، سید مهدی. (1380). پژوهش تحلیلی در جامعه شناسی ورزش، تهران؛ سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران.

    اژدری، محمد و همکاران(1390 )، تاثیر عامل اولویت­های تماشاگران بر جذب آنان به مسابقات لیگ برتر، ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی

    الهی، علی رضا (1387)، موانع و راهکارهای توسعه اقتصادی صنعت فوتبال ایران، رساله دکتری، دانشگاه تهران.

    الهی، علیرضا. (1383). بررسی عملکرد سازمان لیگ حرفه ایی فوتبال جمهوری اسلامی ایران و مقایسه آن با سازمان لیگ ژاپن. کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران.

    بختیاری، محمد، (1389)، بررسی میزانرضایتمندی تماشاچیان لیگ برتر فوتبال از ارائه خدمات گوناگون، پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران.

    برنیکرهوف، روبرت؛ درسلر، دنیس، (1377)، اندازه گیری بهره‌وری: راهنمایی برای مدیران و متخصصان، ترجمه دکتر محمود عبدالله زاده، انتشارات دفتر پژوهشهای فرهنگی.

    پارسائیان، علی (۱۳۷۹)، مبانی رفتار سازمانی، تهران، دفتر پژوهش­های فرهنگی.

    پار‌کز، ژانت‌بی؛ بیورلی‌آر، کی‌زنگز؛ کواتر، من‌جروم، (1382)، مدیریت معاصر در ورزش، ترجمه محمد‌احسانی، دانشگاه تربیت‌مدرس، دفتر نشر آثار علمی.

    تجاری، فرشاد؛ ترک فر، احمد (1390). تاثیر دوستان، موقعیت اجتماعی و خانواده بر انگیزش جذب تماشاگران، مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران. پژوهش­های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی. سال اول، شماره 2

    جلیلیان، غلامرضا. (1383). توصیف وضعیت باشگاه­های حرفه ای ایران و مقایسه آن با چند کشور منتخب، رساله دکتری، دانشگاه تربیت معلم

    حمیدی، مهرزاد، (1382)، ارتباط بین ساختار سازمانی، اثربخشی و تعهد سازمانی در حوزه­های ستادی سازمان­های ورزشی کشور؛ پایان نامه دکتری تخصصی، دانشکده تربیت بدنی دانشگاه تهران.

    دهقان قهفرخی، امین و همکاران (1389)، بررسی انگیزه­های حضور هوادارن بازی­های تیم ملی فوتبال ایران، مدیریت ورزشی شماره6، ص ص 168-153.

    رمضانی، نسرین، (1383)، بررسی عوامل موثر بر رضایتمندی مشتریان باشگاه­های بدنسازی خصوصی بانوان شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران.

    روستا، احمد؛ ونوس، داور؛ و ابراهیمی، عبدالمجید، (1375)، ‌مدیریت بازایابی، چاپ اول، تهران، انتشارات سمت.

    ریحانی، محمد‌رضا، (1380)، عوامل مؤثر برجذب مشتری در بانک توسعه صادرات ایران با استفاده از بازاریابی خدمت از دیدگاه مشتریان، پایان‌کار کارشناسان ارشد، دانشگاه علامه طباطبایی.

    ساعت چیان، وحید؛ الهی، علیرضا؛ و رسولی، مهدی (1391). توازن قدرت: تحلیل روند تعادل رقابتی لیگ حرفه­ای فوتبال ایران و لیگ­های برتر اروپا با استفاده از شاخص HICB، مطالعات مدیریت ورزشی، شماره 15، صص 144-129

    شفیع زاده، اسرافیل، (1385)، کیفیت خدمات و رضایت مشتریان در عصر جدید جهانگردی؛ فصلنامه آموزشی و پژوهشی و اطلاع رسانی مدیریت کیفیت و بهره وری، شماره اول، ص، 13-20.

    شکرریز، فاطمه، (1383)، بررسی تأثیر عوامل زیرساختی فنی و کاربردی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد مهندسی صنایع سیستم‌های اقتصادی و اجتماعی، دانشگاه تهران.

    طیبی، بهمن، (1386)، بررسی میزان رضایتمندی کشتی گیران بزرگسال استان گلستان از باشگاههای کشتی استان گلستان، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه تهران.

    عرب مازار، علی اکبر، (1374)، خصوصی سازی و تاثیر آن بر اشتغال‌، مجله اقتصاد ومدیریت‌.

    غفوری، فرزاد. قاسمی حمید. خلیلی علی اصغر(1390)، اندازه گیری ملی گرایی بعنوان انگیزه هواداران تیم ملی ایران، ششمین همایش ملی تربیت بدنی.

    فلاحی، احمد (1387)، مطالعه و اولویت بندی عوامل تأثیر گذار بر حضور تماشاچیان مسابقات فوتبال لیگ برتر ایران با رویکرد بازاریابی، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تهران، .

    فلاحی، احمد. (1388). مطالعه اولویت بندی عوامل تاثیرگذار بر حضور تماشاچیان فوتبال لیگ برتر ایران با تاکید بر رویکرد بازاریابی، . پایان نامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تهران

    فلاحی، احمد؛ اسدی، حسن؛ خبیری، محمد (1388)، مقایسه عوامل مؤثر بر حضور تماشاچیان گاهگاهی، منظم، و  متعصب در مسابقات لیگ برتر فوتبال، نشریه مدیریت ورزشی، شماره 2، صص: 247-270.

    قدیمی، بهرام، ورزشدرشهرتهران (فرا تحلیل مطالعات ورزش جوانان، بانوان و سالمندان)، اداره کل مطالعات اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران: انتشارات جامعه و فرهنگ: 1390

    قراخانلو، رضا؛ نیسیان، فریده (1383)، بررسی نگرش اقشار مختلف در خصوص حضور تماشاچیان زن در میادین و رقابت­های ورزشیمردان، پژوهش در علوم ورزشی زمستان5(17) صص33-50.

    کاتلر، فیلیپ، (1382)، مدیریت بازاریابی، تجزیه و تحلیل، برنامه ریزی اجرا و کنترل، ترجمه بهمن فروزنده، نشر آتروپات.

    کاظمی، بابک؛ ابطحی، سیدحسین، (1379)، بهره وری، انتشارات موسسه مطالعات و پژوهشهای بازرگانی.

    کامکاری، کتایون(1392)استاندارسازی خودکارآمدی تمرینی، دانشگاه آزاد واحد مرکز.

    محمدی، اسماعیل، (1381)، مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع، موسسه خدمات فرهنگی رسا، تهران.

    معصومی، سیاوش (1387)، بررسیانگیزههاوعواملمؤثربرحضورتماشاگراندربازیفوتبال. پایانامه کارشناسی ارشد. دانشگاه تربیت مدرس.

    معماری، ژاله (1386)، مدل سازی و تحلیل آمیخته بازاریابی صنعت ورزش کشور (با رویکرد تصمیم محور)، رساله دکتری، دانشگاه تهران.

    مقصودی، محمدحسین، (1380)، ارتباط بین رضایت مشتری با کارایی و اثربخشیفرایندها، مجموعه مقالات چهارمین کنفرانس مدیران کیفیت.

    میرزاپور، علی اکبر و همکاران(1391)، بررسی عوامل موثر بر حضور و بروز پرخاشگری تماشاگران لیگ برتر، همایش بین المللی شمال

    المیری، مجتبی و همکارن (1388)، بررسی عوامل مؤثربرحضورتماشاگران فوتبال درورزشگاهها، نشریه مدیریت ورزشی، شماره 3

    نظریان مادوانی، عباس ، تندنویس، فریدون ومظفری، سید امیر احمد(1391). تاثیر رفتارهای مربی گری بر کارایی(کارآمدی) مربی گری و پویایی تیمی، دوفصلنامه پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، سال اول، شماره 2

    نعمتی، نعمت الله و همکارن(1391)، آزمون مدل نظری عوامل موثر بر حضور تماشاگران فوتبال در ایران، مطالعات مدیریت ورزشی شماره 13، بهار 91، صص 122-107

    هاشمی، سید مهدی، (1386)، مقایسه رضایتمندی مشتریان استخرهای سرپوشیده دولتی وخصوصی استان مازندران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شمال.

    وثوقی، منصور، خسروی نژاد، محسن 1388، بررسی عوامل فرهنگی- اجتماعی رفتار هیجانی تماشاگران فوتبال، پژوهش نامه علوم اجتماعی، سال سوم شماره اول، بهار88.

    یارقلی، حمیدرضا، غفوری فرزاد، فراهانی، ابوالفضل(1390)، نقش تماشای مسابقات ورزشی روی فعالیت بدنی تماشاگران و ارتباط آن با امکانات و تجهیزان ورزشی، ششمین همایش ملی دانشجویان تربیت بدنی و علوم ورزشی.

    یحیایی ایله ای، احمد، (1384)، اصول مشتری مداری، انتشارات معتمد.

     

    Abel, Correia, and Sandra, Esteves (2007). An exploratory study of spectators’ motivation in football. Sport Management and Marketing, Vol. 2, 5/6

    Alan, Tapp (2000). From carefree casuals to professional wanderers: segmentation possibility for football supporters. European Journal of Marketing, 35,1248-1269.

    Alen, Derk R. , (2004). Customer Satisfaction Research Management A Comprehensive Guide to Integrating Customer loyalty and satisfaction Matrices in the management of complex organization. American Society for Quality , USA , (ASQ).

    Alonso, A. D. , &Oshea, M. (2013). Fans’ perceptions of club season membership: implications for sport organisations’ revenuemanagement, international journal revenue management, Vol. 7, No. 1, pp. 1-17.

    AminuddinYusof, Lee Hooi See, (2008). Spectator Perceptions of Physical Facility and Team Quality: AStudy of a Malaysian Super League Soccer Match. Research Journal of Internatıonal Studıes, Issue 8, 132-140

    AminuddinYusof, Lee Hooi See, (2008). Spectator Perceptions of Physical Facility and Team Quality: AStudy of a Malaysian Super League Soccer Match. Research Journal of Internatıonal Studıes, Issue 8, 132-140

    Anderson, Craig, A. Carnagey, and Nicholas, L. (2009). Causal effects of violent sports video game on aggression: Is it competitiveness or violent content? Journal of Experimental Social Psychology, Volume 45, Issue 4, pages 731-739.

    Athanasopoulou ,Pinelopi. (et al). 2012  Investigating the Importance of Sports Facilities & Staff  for Football Fans African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure Vol. 2 (1) - (2012) ISSN: 2223-814X

    Bandura, A. , 1991. Jourden, Forest J Self-regulatory mechanisms governing the impact of social comparison on complex decision making. , Journal of Personality and Social Psychology, 60(6): 941-95

    Barthelme Juan. J. (2009). The Relationship between Aggression and the Big Five Personality Factors in Predicting Academic Success Journal of Human Behavior in the Social Environment. Volume 19. Issue 2. Pages 159 – 170.

    Bernthal, M. J. & Graham, P. J. (1999). The effect of sport setting on fan Attendance motivation: The case of minor league vs. collegiate Baseball. Journal of Sport Behavior, 26(3), 223 – 238.

    Brokaw, A. , Stone, G. W. , & Jones, M. A. (2006). A model of the factors contributing to fan support at small-college athletic events, The sport journal, Vol. 9, No. 4, pp. unpaginated.

    Caro, L. M. , & Garcia, J. A. M. (2009). Consumer satisfaction with a periodic reoccurring sport event and the moderating effect of motivations. Sport Marketing Quarterly, 16(2), 70-81.

    Chakravarthi, Narasimhan; Gupta, Mahendra; Foster; George, RakeshNiraj, (2003). Understanding customer level profitability Implications of satisfaction programs.

    Chien, C. J. , & Ross, S. D. (2013). Identifying important spectator motives for game attendance in Taiwanese professional baseball industry, contemporary management research, Vol. 9, No. 2, 137-154.

    Conn, D. (1997). The Football business. Edinburgh, Scotland: Mainstream

    Davies, L. , Ramchemdani, G. , & Coleman, R. (2010). Measuring attendance: issues and implications forestimating the impact of free-to-view sports events, sport marketing, vol. 12, pp. 1-25.

    Deloitee and Touche (1999). Annual Review of Football Finance. Deloite and Touche, London.

    DeSchriver, T. D. & Jensen P. E. (2002). Determinants of spectator attendance at NCAA Division II football contests. Journal of Sport Management, 16, 311 – 330.

    Dietz-Uhler, Beth, End, Christian, Harrick, Elizabeth A. ,acquemotte,Lindy J (2000). ”Sex Differences in Sport Fan Behavior andReasons for Being a Sport Fan”. Journal of Sport Behavior, Vol. 23

    Dossantos, A. (2012). An Attendance Behavior Model At Sports Events: Comparison and Constrast of Two Models, Sport management review, Vol. 20, pp. 21-44.

    Drakou, Amalia, Christos Kambitsis, YronniCharachousiu, Georges Tzetzis, (2006). and Exploring Life Satisfaction of sport Coaches in Greece, European Sport Management Quarterly.

    Elmir, (2008). Factors affecting the presence of spectators in football stadiums. Sport Management Journal. 3: 61-73.

    Fazio, Powell, & Williams, (1989). The Role of Attitude Accessibility in the Attitude-to-Behavior Process. Journal of Consumer Research, Vol, 16, Pp, 280-289

    Filo, K. , Beaton, A. , & Pritchard, M. (2009). Measuring the Motives of Sport Event Attendance: Bridging the Academic-Practitioner Divide to Understanding Behavior, Sport marketing quarterly, Vol. 18, pp. 126-138.

    Fink, J. S. , Trail, G. T. , &Andersion, D. F. (2002). Environmental factors associated with spectator attendance and sport consumption behavior: gender and team differences, Sport marketing quarterly, Vol. 11, No. 1, pp. 8-19.

    Flynn, Jacqueline, (1997). The odyssey of a Customer Inquiry, Journal of Management Review (MRV), Vol 86, P. 62.

    Frost, L. , Lightbody, m. &Halabi, A. (2013). Expanding social inclusion in community sports organizations: evidence fromrural Australian Football clubs , sport management , vol. 12, pp. 1-25

    Funk, D. , Kevin, B. , &Pritchard, M (2009). Measuring the motives of sport event attendance: bridging the academic-practitioner divide to understanding behavior, sport marketing quarterly, vol. 20, pp. 1-9.

    Galen, T. , &Yu Kyoum, K. (2009). Factors Influencing Spectator Sports Consumption: NCAA Women's College Basketball, International Journal of Sports Marketing & Sponsorship, Vol. 13, No. 1.

    Gantz, W. , &Wenner, L. A. (1995). Fanship and the television sports viewing experiences. Sociology of Sport Journal, 12, 263-275.

    Gholami, Sajad and Heydarinejad ,Sedighe. (2012). Identification of factors of aggression incidence among football spectators in Khuzestan Studies in Physical Culture and Tourism Vol. 19, No. 1, 2012, 37-41

    Giltay, E. J. , 2006. Optimisimself efficacy and information processing of threat and well being related stimulti, 23: 285-294

    Glamser, F. D. (1990). Contest location, player misconduct, and race: a case from English soccer, journal of sport behavior, Vol. 13, No. 1, pp. 41-49.

    Gua, L. , &James , J. (2013. ). A Ten-Value-Type Framework Associated With Spectator Sports, sage, vol. 8, pp. 1-9(38).

    Ha, J. , Ha, H. , & Han, K. (2013). Online Sport Consumption Motives: Why Does an Ethnic Minority Group Consume Sports in a Native and Host Country through the Internet?,Sport Management, Recreation & Tourism, VOL. 11, PP. 63-89.

    Hall, J. , Omahony, B. , &Vieceli, J. (2010). An empirical model of attendance factors at major sporting events, international journal of hospitality management, Vol. 29, Iss. 2, pp. 328-334.

    Hallowell R. , (1996). The relationship of customer satisfaction, customer loyalty and profitability: an empirical study, International Journal of Service Industry Management, Vol. 7, No. 4, pp. 27-42

    Hansen, H. Gauthier, R,(1989). Factors affecting attendance at professional sport events ,sport management, vol. 3, pp. 15-32.

    Hill, B. , & Green B. (2012). Repeat participation as a function of program attractiveness, socializing opportunities, loyalty and the sportscape across three sport facility contexts, sport management, vol. 15, pp. 485-499.

    Hong, J. B. , McDonald, M. A. , Yoon, C. S. , & Fujimoto, J. (2005). Motivation for Japanese baseball fan’s interest in Major League Baseball. International Journal of

    Hsieh, L. W. , Wang, C. H. , &Yoder, T. W. (2011). Factors associated with professional baseball consumption: a cross-cultural comparison study, International journal of business and information, Vol. 6, number 2, pp. 135-159.

    Izzo, G. M. , Munteanu, C. , Langford, B. E. , Ceobanu, C. , Dumitru, I. , &Nichifor, F. (2011). Sport fans’ motivations: an investigation of Romanian soccerspectators Journal of international business and cultural studies, pp. 1-13.

    Jalali ,Omid and  et al. (2012). A Survey on Violence in Soccer Spectators of Tehran City and the Ways Decreasing it , Intl. j. Basic. Sci. Appl. Res. Vol. , 1(1), 22-25, 2012

    Jamal A. , Naser, K. (2002). Customer satisfaction and retail banking: an assessment of some of the key antecedents of customer satisfaction in retail banking", European Journal of Marketing, Vol. 20/4, pp. 146-160

    James, J. D. and Ross, S. D. (2004). Comparing sport consumer motivations across multiple sports’. Sport Marketing Quarterly, Vol. 13, pp. 17–25.

    Janet Hoek, Philip Gendall, Don Esslemont, (1996). market segmentation, Journal of Marketing Practice: Applied Marketing Science, 2/1, pp 25-34

    Javanmardi, Ehsanand Noghondarian, Kazem. ( 2011). A Study of Factors Affecting the Demand for Watching Football in Stadius SMIJ – VOL. 7, Number 2, 2011

    Jeffry, D. James, Stephan, D. Ross, (2004). comparing sport consumer motivations Across multiple sports, Sport Marketing Quarterly, 13 , 17-25

    Jones, J. C. H. , D. G. Ferguson and K. G. Stewart, (1993). "Blood Sports and Cherry Pie, American Journal of Economics and Sociology, Volume 52, Issue 1, Pp: 63-78.

    Jung-uk Won, and Kaoru Kitamura, (2006). Motivational Factors Affecting Sports Consumption Behavior of K-league and J-league Spectators, International Journal of Sport and Health Science Vol. 4, 233-251.

    Junk-uk won, and kaorukitamura,(2006). Motivation factors affecting sport consumption behavior of k-league spectator. International journal of sport and health science, vol. 4. pp: 233-251

    Kim, C. , & Kim, S. (1998). Segmentation of sport center members in Seoul based on attitudes toward service quality. Journal of Sport Management, Vol. 12(4), pp. 273-287.

    Kim, D. , & Kim, S. Y. (1995). QUESC: An instrument for assessing the service quality ofsport centers in Korea. Journal of Sport Management, 9, 208-220.

    Kim, J. W. , James, J. D. , & Kim, Y. (2013). A model of the relationship among sport consumer motives, spectator commitment, and behavioral intentions, Sport management review, Vol. 16, Iss. 2, pp. 173-185.

    Kim, S. , Greenwell, C. , Andrew, D. P. S. , Lee, J. , & Mahoney, D. F. (2009). An analysis of spectator motives in an individual combat sport: A study of mixed martial arts fans. Sport Marketing Quarterly, 17, 109-119.

    Kim, Y. , & Trail, G. (2010). Constraints and motivators: A new model to Explane sport consumer behavior, Journal of sport management, Vol. 24, pp. 190-210.

    Kotler, Philip, Gary, Armstrong, (1991). Principles of Marketing (5rded) New JERSEY Englewood Cliffs, panics Hall International Inc

    Lee, Minyong, (2007). AAHPERD National Convention and ExpositionConvention Center: Exhibit Hall Poster Area I. University of Connecticut,Storrs, CT

    Lim, H. T. & Kim, C. J. (2009). Effects of decision making factors of professional sports spectators on their repurchase intention. The Journal of Physical Education, 43 (6), 779-787.

    Madrigal, R. (1999). Measuring the multidimensional nature or sporting event consumption. Manuscript submitted for publication.

    Maehr, M. L. and Braskamp, L. A. (1986). The Motivation Factor: A Theory of Personal Investment. Lexington, MA: Lexington Books.

    Mahony, D. F. , & Howard, D. R. (1998). The impact of attitudes on the behavioral intentions of. Sport spectators. International Sports Journal, 2 (2), pp, 96-110.

    Mahony, D. F. , Funk, D. C. , Nakazawa, M. , James, J. D. , &Gladen, J. M. (2002). Motivational factors influencing the behavior of j-league spectators. Sport Management Reviw, 5, 1-24

    Mcdonald, M. A. , Milne, G. R. , & Hong, J. (2002). Motivational factors for evaluationing sport spectator and participant markets, Sport marketing quarterly, Vol. 11, No. 2, pp. 100-113.

    Mehus, I. , &Osbom, G. ( 2010). Consuming football: the Norwegian experience, the English impact, and the possibilities of interdisciplinary research, Scandinavian sport studies forum, Vol. 1, pp. 89-113.

    Melnick, M. J. (1993). Searching for sociability in the stands: A Theory of the sports Spectatory. Sociology of Sport Journal,7(1),44-60

    Mofoka, M. A. (2012). The role of servicescapes in spectators' attendance at selected soccer stadia, Faculty of management science, Theses and dissertations (marketing & sport management.

    Montgomery, S. , & Robinson, R. (2010. ). Empirical Evidence of the Effects of Marriage on Male and Female Attendance at Sports and Arts, social science quarterly, vol 91, pp. 99-116.

    Mullin B. J, Hardy S & Sutton W. A. (2007). Sport marketing. Third edition, Human kinetics Publishers: USA.

    Neale, Larry, Funk, Daniel, (2006). Investigating motivation, attitudinal loyalty and attendance behaviour with fans of Australian Football. International Journal of Sports Marketing & Sponsorship, 307, 317, N, 7.

    Pan, D. W. , Gabert, T. E. , mcgaugh, E. C. , &Branvold, S. E. (1997). Factors and aifferential demographic effects on purchases of seasion tickets for intercollegiate basketball games. Journal of Sport Behavior. 20, 447-464.

    Pawlowski, T. , & Andersons, C. (2012). Stadium attendance in German professional football – the (un)importance of uncertainty of outcome reconsidered, Applied Economics Letters, Vol. 19. Iss. 16, pp. 1553-1556.

    Pease, D. G. , & Zhang, J. J. (2009). Socio-motivational factors affecting spectator attendance at professional basketball games. International Journal of Sport Management, 2, 31-59.

    Richard, Giulianotti (2002). Supporters, Followers, Fans, and Flaneurs: A Taxonomy of Spectator Identities in Football. Journal of Sport & Social Issues, 26, 24 -46.

    Rodney J. Paul, Kristin K. Paul,MichaelToma, and Andrew Brennan, (2007). Attendance in the NY-Penn Baseball League: Effects of Performance, Demographics, and Promotions. New York Economic Review, vol38, 72-85

    Salazar, J. P. , Barth, S. , Brookover, B. , & Calvert, C. ( 2011). Examining travel motibations of visitors attending a professional golf tournament, International chrie conference-refereed track, pp. 1-15.

    Sherry, E. , Karg, A. , &Omay, F. (2011). Social capital and sport events: Spectator attitudinal change and the Homeless World Cup, sport in society: cultures, commerce, media, politics, Vol. 14, Iss. 1, pp. 111-125.

    Simon M, Jonathan p. (2007). The effect of rugby match outcome on spectator aggression and intention to drinkalcohol, criminal behaviour and mental health Journal of sport sciences: 118-127.

    Sleight, P. (1993). Targeting Customers. NTC Books, London.

    Sport Management and Marketing, 1 (1/2), 141-154.

    Stanton, W. J. , Etzwl, M. J. , & Walker. B. J. , (1991). Fundamentals of marketing. Ninth edition, Mcggrew-Hill, USA

    Stewart, R. & Smith, A. (1997). Sport watching in Australia: a theoretical & empirical overview, SMAANZ, annual conference processdings. Auckland, pp1-32.

    Stoldt, G. C. , Dittmore, S. W. &Branvold, S. E (2006). Sport Public Relations, Human Kinetics.

    Stone, G. W. , Cort, K. T. , &NKonge, J. (2012). An exploratory model of the antecedent factors contributing to fan support/attendance at HBCU basketball games, Atlantic marketing journal, Vol. 1, Iss. 1. pp. 14-30.

    Swanson, S. , Gwinner, K. , Larson, B. , &Janda, S. (2009). Motivations of college student game attendance and word-of-mouth behavior: The impact of gender differences. Sport Marketing Quarterly, 12, 151-162.

    Tapp A. , and Clowes, J. (1999). the role of database marketing in football clubs: a case study of Coventry City FC. Journal of Database Marketing, Vol. 6No. 4.

    Terry Macpherson, Ron Garland & Kay Haughey, (2000). Attracting fan to the game. Visionary Marketing for the 21st Century: Facing the Challenge 745-749

    Theodorakis, N. , Dimmock, J. , &Wann, D. (2010). Psychometric Evaluation of the Team Identification Scale among Greek Sport Fans: A Cross-validation Approach, European Sport Management Quarterly, vol. 10, pp. 2-16

    Trail, G. T. , James, J. D. (2001). The Motivation Scale for Sport Consumption: Assessment of the Scale's Psychometric Properties, Sport Behavior Publisher, vol. 24, pp. 1-16

    Trail, G. T. ,Fink, L. S. , and Anderson, D. F. (2002). Environmental Factors Associated With Spectator Attendance and Sport Consumption Behavior: Gender and Team Differences. Sport Marketing Quarterly, Vol. 11, No. 1, pp 8-19

    Turner, B. S. (1999). The possibility of primitiveness: Towards a sociology of bodymarks in cool societies. Body & Society, 5(2-3), 39-50.

    Wakefield, K. L. , & Sloan, H. J. ( 1995). The effects of team loyalty and selected stadium factors on spectator attendance, Journal of sport management, Vol. 9 No. 2, PP. 153-172.

    Wakefield. K. L. , & Sloane, H. J. (1995). The effect of team loyalty and selected stadium factors on spectators attendance. Journal of Sport Management, 9 (2), 153-172.

    Wakefield. K. L. , Blodgett, J. G. , & Sloane, H. J. (1996). Measurement and management or the sportscape. Journal of Sport Management, 10, 15-31.

    Wann, D. , Bavens, C. , & Driver, A. (2004). Likelihood of attending a sporting event as a function of ticket scarcity and team identification, Sport marketing quarterly, Vol. 13 No. 4, pp. 209-215.

    Wann, D. L. (1995). Preliminary Validation of The Sport FanMotivation Scale. Journal of Sport & Social Issues, Vol. 19, No. 4, 377-396.

    Wann, D. L. , & Ensor C. L. (1999). Further validation of the economic subscale of sport Fan Motivation scale. Perceptual & motor skills, 88, 659-670.

    Wann, D. L. , &Branscombe, N. R. (1993). Sports fans: Measuring degree of identification with their team. International Journal of Sport Psychology, 24, 1-17.

    Wann, D. L. , Branscomb, N. R. (1990). Die-hard and fair-weather fans: Effects of identification on birging and corfing tendencies. Journal of Sport & Social Issues, 14, 103-117.

    Wann, Melnick, Russell,& Pease, (2001). Sport Fans. Routledge. London

    Wiid, J. , & Cant, M. (2013). Aervice quality and satisfaction: perspective of male spectators on university sporting grounds, Theclute institute international academic conference, pp. 29-40.

    Williamson, D. , Zahg, J, & Pease, D. J. (2001. ). Dimensions of Spectator Identification Associated with Women's Professional Basketball Game Attendance, Nova publishers.

    Woo B. , Trail, G. T. , Kwon, H. H. , Anderson, D. (2009). Testing models of motives and point of attachment among spectators in college football. Journals of Sport Marketing Quarterly. 12 (4), 145-161.

    Woobae, S. (2003). Attitudes, interests and sport spectator profiling: variables affecting game attendance in a NHL franchise, university of britishcolubia.

    Yi-Chin, Liu, (2008). An Analysis Service Quality, Customer Satisfaction and Customer Loyalty of Commercial Swim Clubs in Taiwan, A Dissertation Project Submitted to the Faculty of the United States Sports Academy in Partial Fulfillment of the Requirements for the degree of Doctor of Sports Management, pp 65-91.

    Yoder, L. (2007). Factors contributing to sepctators perceptions of a college football stadium during its first year, research paper approval ,vol. 13, pp. 23-40.

    Yoshida, M. , & James, J. (2011). Service quality at sport events: is aesthetic quality a missing dimension?, sport management review, Vol. 14, Iss. 1, pp. 13-24

    Yousof Al-Thibiti, (2004). A Scale Development For Sport Fan Motivation. Department of Sport Management, Recreation Management, and Physical Education, PHD Dissertation, Florida state university

    Zhang, J. J. , Pease, D. G. , Hui, S. C. , & Michaud, T. J. (1995). Variables affecting the spectator decision to attend NBA games. Sports Marketing Quarterly, 4, 29-39. 


موضوع پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, نمونه پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, جستجوی پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, فایل Word پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, دانلود پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, فایل PDF پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, تحقیق در مورد پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, مقاله در مورد پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, پروژه در مورد پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, پروپوزال در مورد پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, تز دکترا در مورد پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, پروژه درباره پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران, رساله دکترا در مورد پایان نامه اثر حضور تماشاچی بر روی کارایی تیمی لیگ برتر بسکتبال مردان ایران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A ) گرایش: مدیریت ورزشی چکیده: تماشاچیان درکناربازیکنان همچون منابعی غنی می باشند که باکمک روانشناسان ورزش شناسایی وبا توجه به درنظرگیری ویژگی­های فردی بازیکنان وفراهم سازی شرایط بهینه حمایت بازیکنان از طریق حمایت­هاوتشویقات تماشاچیان وبرنامه ریزی صحیح مربیان ومسئولان مربوطه تلاش وگامهای اساسی در جهت افزایش کارآمدی تیمی وموفقیت تیمی ...

پایان‌نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزش چکیده هدف پژوهش حاضر بررسی نقش کیفیت خدمات در پیش­گویی تصمیمات رفتاری تماشاگران لیگ برتر بسکتبال بود. روش تحقیق پژوهش حاضر توصیفی از نوع همبستگی و با توجه به هدف از نوع کاربردی است که به شکل میدانی انجام شده است. جامعه آماری پژوهش حاضر را تمامی تماشاگران مسابقه مهرام و پتروشیمی در مسابقات لیگ ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی گرایش فیزیولوژی چکیده ثبات مرکزی توانایی کنترل وضعیت و حرکت تنه روی لگن است که اجازه ی کنترل و انتقال نیرو و حرکت را به بخش های انتهایی در حین فعالیت های ورزشی می دهد که انقباض عضلانی می تواند این ثبات را افزایش دهد . بهبود ثبات مرکزی می تواند علی رغم ارتقا عملکرد ورزشی در جلوگیری از اسیب افزایش قدرت و تعادل هم موثر ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی گرایش: فیزیولوژی ورزشی چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی تاثیر تمرینات تناوبی شدید و تداومی متوسط بر توان هوازی و بی هوازی دختران بسکتبالیست انجام شد. روش پژوهش، شبه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون و جامعه آماری شامل کلیه بانوان بسکتبالیست شهرستان فیروزکوه در سال 1393 بود. تعداد 20 بانوی بسکتبالیست به صورت هدفمند و در ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : تربیت­بدنی گرایش: علوم ورزشی چکیده: هدف­از تحقیق­حاضر بررسی آثار تمرینات­منتخب­پلایومتریک­بر چابکی، توان­انفجاری و سرعت­بازیکنان­بدمینتون پسر17-21 سال­است. آزمودنی­های تحقیق 40 بازیکن پسر نخبه 21-17 سال در رشته بدمینتون بودندکه به­طور تصادفی به­دو گروه مساوی به نام گروه­تجربی (میانگین شاخص­توده­بدنی 51/0±79/22 کیلوگرم/متر2 ، ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته : تربیت­بدنی گرایش: علوم ورزشی چکیده: هدف­از تحقیق­حاضر بررسی آثار تمرینات­ منتخب ­پلایومتریک ­بر چابکی، توان ­انفجاری و سرعت­ بازیکنان­ بدمینتون پسر17-21 سال­است. آزمودنی­های تحقیق 40 بازیکن پسر نخبه 21-17 سال در رشته بدمینتون بودندکه به­طور تصادفی به­دو گروه مساوی به نام گروه­تجربی (میانگین شاخص­توده­بدنی 51/0±79/22 ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت‌بدنی گرایش عمومی چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین ابهام نقش و میزان پرخاشگری در بازیکنان فوتبال لیگ برتر ایران انجام شد. با استفاده از تحقیق توصیفی-همبستگی سه تیم (72 بازیکن)، از تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال، فصل 92-93 به صورت در دسترس، که حاضر به همکاری با محقق بودند، به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابهام نقش بازیکنان با استفاده از ...

پایان نامه کارشناسی‌ ارشد رشته تربیت‌بدنی گرایش عمومی چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین ابهام نقش و میزان پرخاشگری در بازیکنان فوتبال لیگ برتر ایران انجام شد. با استفاده از تحقیق توصیفی-همبستگی سه تیم (72 بازیکن)، از تیم‌های حاضر در لیگ برتر فوتبال، فصل 92-93 به صورت در دسترس، که حاضر به همکاری با محقق بودند، به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابهام نقش بازیکنان با استفاده از ...

دانشکده علوم انسانی، گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: مدیریت ورزشی چکیده هدف از انجام تحقیق حاضر بررسی رابطه بین استرس شغلی و کیفیت زندگی مربیان شهر شیراز می باشد. روش تحقیق حاضر توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری تحقیق حاضر شامل مربیان مرد به تعداد 2069 و زن به تعداد 1297 بود که از این بین بر اساس جدول حجم نمونه مورگان و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A ) گرایش: مدیریت ورزشی چکیده پایان نامه )شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده( : هدف از پژوهش حاضر بررسی ارتباط علّی معنادار بین شایستگی با خودکارآمدی رهبری در مربیان ورزشی زن والیبال استان تهران می باشد. روش پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی می باشد. جامعه آماری این پژوهش را کلیه مربیان ورزشی زن والیبال استان تهران تشکیل ...

ثبت سفارش