پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز

word 1 MB 31713 87
1393 کارشناسی ارشد تربیت بدنی و ورزش
قیمت قبل:۶۲,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۵۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان­نامه­ کارشناسی ارشد در رشته­ی

     تربیت­بدنی و علوم ورزشی- رفتار حرکتی

    چکیده

     

    مقایسه­ ابعاد سلامت عمومی دانش­آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه همسال در یک رشته منتخب نظری  شهر شیراز

     

    در این پژوهش ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه همسال در یک رشته منتخب نظری در شهر شیراز مورد مقایسه قرار گرفتند. آزمودنی­های این تحقیق را 137 نفر از دانش­آموزان سال سوم رشته تجربی و 56 نفر از هنرجویان سال سوم هنرستان تربیت بدنی تشکیل دادند. از پرسشنامه سلامت عمومی (GHQ28) گُلدبرگ (1972) شامل ابعاد: "نشانه­های جسمانی، اضطراب و بی خوابی، افسردگی و اختلال در عملکرد اجتماعی" به منظور ابزار در پژوهش حاضر استفاده شد. تحلیل آماری تی مستقل اجرا شده در تمامی ابعاد ذکر شده در دو گروه تفاوت­های معناداری را نشان داد. به نحوی که نتایج دال بر آن بود که دانش­آموزان هنرستان تربیت­بدنی از سلامت عمومی کلی بهتری نسبت به سایر دانش­آموزان مورد مطالعه در پژوهش برخوردار بودند. نتایج پژوهش حاضر تأکیدی مجدد بر اهمیت نقش فعالیت­بدنی به ویژه در قالب فعالیت­های رسمی و سازمان­دار بر سلامت عمومی نوجوانان و جوانان می­باشد.

     

    کلیدواژه ها: سلامت عمومی، هنرستان تربیت بدنی، نشانه­ های جسمانی، اضطراب، افسردگی، اختلال در عملکرد اجتماعی، دانش ­آموزان

     

    -1- کلیات

     

    پیشرفت­های شگفت­­آور تکنولوژی در قرن حاضر با ماشینی شدن زندگی توأم شده است. این امر تحرکات و فعالیت­های بدنی را با کاهش چشمگیری همراه ساخته و باعث شده است تا فقر حرکتی، تحلیل شدید قوای جسمانی را به همراه داشته باشد. ضعف جسمانی و روانی ناشی از این بی تحرکی­ها، زندگی انسان­ها را بیش از پیش با تهدید جدی مواجه ساخته است. از این رو، پژوهشگران و محققان برای مقابله با این خطرات، توجه به تربیت بدنی و علوم ورزشی را امری الزامی می­دانند؛ زیرا تأثیر مثبت فعالیت­های بدنی که عمیقاً با طبیعت انسان مناسب است، می­تواند موجبات آرامش اعصاب خسته از زندگی ماشینی را فراهم آورد و از تبدیل اجتماعات امروزی به جوامع رنجور و فرتوت جلوگیری نماید (توسلی، 1388).

      "تربیت بدنی و ورزش[1]"، مقوله­ای است که در هر اجتماعی جایگاه ویژه­ای دارد و نقش آن در شکوفایی استعدادهای مختلف افراد و متعاقب آن تقویت و افزایش ظرفیت­های اخلاقی، تربیتی، جسمانی، ذهنی، عقلی، مهارتی، عاطفی و اجتماعی افراد انکارناپذیر است. تربیت بدنی، بخش تکمیلی تعلیم و تربیت است که از طریق فعالیت­های جسمانی[2] و بدنی به شکوفایی استعدادها کمک می­کند شکوفایی علمی و آموزشی دانش­آموزان هنگامی میسر است که در زمینه­های مساعدی از سلامت جسمی و روحی[3]، رشد، نشاط و تحرک فرهنگی و تربیتی استوار باشد. انجام این رسالت در مکان مقدس مدرسه با تنظیم برنامه­های آموزشی متناسب در حیطه­های مختلف تربیتی و متناسب با نیازهای دانش­آموزان امکان پذیر است (عباس نیا، 1373).

     تغییر و تحولات جهانی مقوله­های زندگی معاصر، تربیت بدنی و ورزش را از ضروریاتی ساخته که دوری از آن اجتناب­ناپذیر به نظر می­رسد تربیت بدنی بعنوان فرآیندی آموزشی تربیتی شامل کسب و پردازش مهارت­های حرکتی توسعه و نگهداری آمادگی جسمانی برای تندرستی و سلامت، کسب دانش علمی درباره فعالیت­های جسمانی و تمرین و توسعه تصور و ذهنیت مثبت از فعالیت های جسمانی به عنوان وسیله­ای برای بهبود اجرا و عملکرد انسان است که نقش مؤثر در رشد وتعالی افراد دارد برای این علم اهدافی بیان گردیده که در برگیرنده نشانه­ها، نیات و نتایج مطلوبی است که ازشرکت در برنامه­های تربیت بدنی و ورزش حاصل می­شود. این اهداف با نیازها، تجارب و علایق افراد در ارتباطند و تعیین کننده مقاصد و جهت برنامه­ها هستند، با توجه به اهمیت و توسعه حیطه علم تربیت­بدنی و ورزش اهداف آن محدود به رده­های جمعیتی خاصی نیست بلکه به تمام رده­های جمعیتی گسترش یافته است (فتحی، 1382).

    "دوران نوجوانی[4]" به عنوان یکی ازمراحل بسیار مهم وبحرانی فرایند رشد و تحول انسان محسوب می­شود و از این دوران به عنوان دوران بحران ، طوفان، استرس، دوره زایش دوباره، هویت طلبی و جزآن یاد کرده اند (حسینی و همکاران[5]،2003). این دوره همراه با تغییرات برجسته می باشد که شامل عبور شخص از مرحله طفولیت به بزرگسالی است که طیف سنی 20- 11 سال را در بر می­گیرد. با توجه به اینکه سال­های نوجوانی، دوره شکل­گیری ساختار شخصیت فردی و اجتماعی انسان است، بروز نابسامانی­ها و از جمله آسیب­پذیری به اختلالات روانی می­تواند قابلیت­ها و در نهایت آینده و سرنوشت فرد را تحت تأثیر جدی قرار دهد. از این ­رو توجه به نیازهای مادی و معنوی نوجوانان از اهمیت خاصی برخوردار است. دراین راه، شاید نخستین گام، بررسی میزان شیوع اختلالات  آسیب­شناسی روانی و شناخت آن­ها در نوجوانان باشد( رابرت و همکاران[6]، 1998).

     

     بنابراین سلامت افراد واقع در سنین مدرسه می­تواند نقش اصلی را در موفقیت و توسعه یک کشور ایفا نماید، زیرا فرد در مدرسه به دلیل تعامل با دانش­آموزان دیگر و معلم رفتارهای بهداشتی را فرا گرفته و سبک زندگی خود را شکل میدهد(لانگ و همکاران[7]، 2000).

     سازمان جهانی بهداشت [8](2010) در آخرین تعریف خود، سلامت را دارا بودن عملکرد مناسب در چهار حیطه "جسمانی[9]"، "روانی[10]"، "اجتماعی[11]" و" معنوی[12]" عنوان می­کند. پاکیزه[13] (2008) اظهار کرد که مفهوم سلامت دربرگیرنده مفاهیمی همچون: احساس خوب بودن و اطمینان از خودکارآمدی، اتکای به خود، ظرفیت رقابت، تعلق بین نسلی و خود شکوفایی توانایی های بالقوه فکری، هیجانی و غیره است و فقدان بیماری و علایم را نیز شامل می­شود. "سلامت عمومی" به عنوان یکی از ارکان سلامتی، لازمه یک زندگی مفید، موثر و رضایت­بخش فردی است و مسئولیت سنجش، ارزیابی، کنترل، درمان و بهبود بخشیدن آن قبل از هر کس بر عهده متخصصان علوم رفتاری و اجتماعی می­باشد. مطالعه مسعودزاده و همکاران[14](2005) نشان داد که 1/39 درصد  دانش­آموزان مشکوک به اختلال روانی می­باشند. نتایج یک مطالعه نشان داد که اختلالات بهداشت روانی نظیر افسردگی و اضطراب بر روی میلیون­ها نفر از مردم دنیا اثر گذاشته و میزان بیماری و هزینه­های بهداشتی را افزایش داده است. اگر چه چندین روش درمانی نظیر دارو­درمانی و روان­درمانی ظاهراً در معالجه این اختلالات تأثیر داشته ، ولی شواهد اظهار می­دارد که این روش­های درمانی کاربرد چندانی ندارد و فعالیت­های بدنی تأثیر مثبتی روی سلامت و نشاط روحی و روانی دارد. (کوین[15]، 2000) یافته­های محققین بیانگر این است که ورزش با بهبود، شرایط روانی از جمله: حالت­های احساسی و خودشناسی ارتباط نزدیکی دارد و تمرینات بدنی وسیله­ای مناسب برای دستیابی به شرایط مناسب ذهنی و روانی است (دژآهنگ، 1385).

     

     

    Abstract

     

    The General Health Dimensions Comparison between Third Level students of Physical Education Vocational and a chosen field of High School Students in Shiraz

     

    By

    Hedayat Gharei

     

    This study had been carry out to show the importance of physical education programs for keeping students healthy(mentaly & physically) especially when we have some students which study on the P.E vocational. In order to carry out this research, 137 third level students of chosen field and 56 third Level students of Physical Education  Vocational have been participated in this study. General health has been evaluated by General Health Questionnaire (GHQ28) by Goldberg (1972). This questionnaire includes: physical sonatization, anxiety and insomnia, depression and social behavior dysfunction. Results analysed by(independent T.test) showed significant (0/05) diffrences(m:16-17.Y.old) between the two groups, in the favor of the P.E.V students on the whole items of(GHQ28). The findings of the present study are repeated emphsize on the role pf physical activity in a formal and organizated activity framework on adolescence and young people's healthy.

     

     

    Key words: General Health, Physical Education  Vocational school, physical sonatization, anxiety and insomnia, depression and social behavior dysfunction, students.

  • فهرست:

    فصل اول: مقدمه

    1-1- کلیات. 2

    1-2 بیان مسأله. 6

    1-3 ضرورت و اهمیت پژوهش.... 9

    1-4 اهداف پژوهش.... 11

    1-4-1- هدف کلی.. 11

    1-4-2 اهداف جزئی.. 11

    1-5 پرسش­های پژوهش.... 12

    1-6 تعریف مفهومی متغیرها 12

    1-6-1 سلامت عمومی.. 12

    1-6-2 تربیت بدنی.. 13

    1-6-3 خرده مقیاس­های سلامت روان.. 13

     

    فصل دوم: مبانی نظری و پیشینه پژوهش

    2-1 مقدمه. 16

    2-2  مبانی نظری.. 16

    2-2-1 تعاریف سلامت عمومی.. 16

    عنوان                                                                                                                     صفحه

     

    2-2-2 تاریخچه مختصری بر سلامت عمومی.. 17

    2-2-3 شاخص های سلامت عمومی.. 18

    2-2-4 دیدگاه مکاتب مختلف روانشناسی درباره ی سلامت عمومی.. 19

    2-2-5 رابطه ورزش با سلامت عمومی.. 28

    2-2-6 اهدف ایجاد سلامت عمومی.. 28

    2-2-7 سلامت عمومی در ورزشکاران.. 29

    2-2-8 تأثیر ورزش در شخصیت... 30

    2-2-9 تأثیر ورزش در اخلاق و رعایت حقوق دیگران.. 31

    2-2-10 تأثیر ورزش بر فرهنگ... 32

    2-3 پژوهش­های پیشین.. 33

    2-4 جمع­بندی و نتیجه­گیری.. 36

     

    فصل سوم: روش­شناسی پژوهش

    3-1 مقدمه. 39

    3-2 طرح پژوهش.... 39

    3-3 متغیرهای تحقیق.. 40

    3-3-1 متغیر مستقل.. 40

    3-3-2 متغیر وابسته. 40

    3-3-3 متغیرهای کنترل.. 40

    3-3-4 متغیرهای غیر قابل کنترل.. 40

    3-4 جامعه آماری، مشارکت کنندگان و روش انتخاب آنها 40

    3-5 ابزار پژوهش.... 41

    3-6 روش اجرا.... 45

    عنوان                                                                                                                     صفحه

     

    3-7 تعریف عملیاتی متغیرها 45

    3-8 روش تجزیه و تحلیل اطلاعات (به تفکیک پرسش­های پژوهش) 46

     

    فصل چهارم: یافته­های پژوهش

    4-1 مقدمه. 48

    4-2 یافته­های توصیفی.. 48

    4-3 یافته­های مرتبط با سوالات پژوهش.... 50

    4-3-1 سوال پژوهشی اول.. 50

    4-3-2 سوال پژوهشی دوم. 51

    4-3-3 سوال پژوهشی سوم. 52

    4-3-4 سوال پژوهشی چهارم. 53

    4-3-5 سوال پژوهشی پنجم.. 54

    فصل پنجم: بحث و نتیجه­گیری

    5-1 مقدمه. 56

    5-2 خلاصه پژوهش.... 56

    5-3 بحث و نتیجه­گیری.. 57

    5-3-1 سوال پژوهشی اول.. 57

    5-3-2 سوال پژوهشی دوم. 58

    5-3-3 سوال پژوهشی سوم. 60

    5-3-4 سوال پژوهشی چهارم. 61

    5-3-5 سوال پژوهشی پنجم.. 62

    5-4 نتیجه­گیری.. 63

    5-5 محدودیت های پژوهش.... 64

    عنوان                                                                                                                     صفحه

     

    5-6 پیشنهادها 64

    5-6-1 پیشنهادهای پژوهشی.. 64

    5-6-2 پیشنهادهای کاربردی.. 65

     

    فهرست منابع

    منابع فارسی................................................................................................................................................ 66

    منابع انگلیسی............................................................................................................................................. 69

     

    پیوست ها

    پیوست الف: پرسش­نامه اطلاعات شخصی......................................................................................... 72

    پیوست ب: پرسش­نامه سلامت عمومی (GHQ28)....................................................................... 73

     

     

    منبع:

    منابع فارسی

     

    انور الخلولی ، امین. (۱۳۸۳)، ورزش و جامعه، مترجم حمید رضا شیخی..  انتشارات وزارت امور خارجه، چاپ دوم

    بدری آذرین، یعقوب. (1392). مقایسه کیفیت زندگی افراد سالمند ورزشکار و غیرورزشکار شهر تبریز، مجله سالمندی ایران، 30 :74-82 .

    پناهی، ایمان .(۱۳۸۸). ورزش و اضطراب، مندرج در سایت: www.tebyan.ir

    حسینی، مریم(1388). بررسی عوامل مؤثر بر سلامت دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی.

    - حیدری، بهلولیان؛ احمد، فرزاد سیر ،کامران،اقبالیان، معصومه ( 1379). بررسی عوامل روانی مؤثر بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان استان همدان، فصلنامه اندیشه و رفتار، سال ششم،شماره 1، تابستان.صفحات77-68.

    - خدا رحیمی، سیامک. (1374). مفهوم سلامت روان شناختی، مشهد: انتشارات جاویدان خرد.

    - خزایی، احمد رضا .(۱۳۸۸). فرهنگ و ورزش-www.wekepedya.com

     - دژآهنگ، منوچهر (1385). مقایسه سلامت روانی افراد معلول جسمی–حرکتی ورزشکار و غیر ورزشکار شهر رشت. مجمومه مقالات اولین همایش ورزش برای همه، دانشگاه آزاد اسلامی واحدزنجان.

     

    - دیماتئو، ام، رابین (1387). روان شناسی سلامت ج 1، ترجمه جمعی از نویسندگان پژوهشکده حوزه و دانشگاه زیر نظر کیانوش هاشمیان، تهران(سمت).

    - دیماتئو، رابین،ام. (1991). روان شناسی سلامت. ترجمه محمد کاویانی، محمد عباس پور، حسن محمدی، غلام رضا تقی زاده؛ علی اکبر کیمیا. (1387). تهران: انتشارات سمت.

    - رحمانی نیا، فرهاد(1373). تاثیر تمرینات هوازی بر بهداشت روانی، فصلنامه المپیک، سال دوم، شماره های سوم و چهارم،ص 109- 97.

    - رضوانی، کاظم .(۱۳۸۷). ورزش وسلامتی، مندرج در سایت: www.aftab.ir

    - ستوده، هدایت الله، میرزایی، بهشه؛ پازند، افسانه. (1376). روانشناسی جنایی، چاپ اول، انتشارات آوای نور، تهران.

    - شاملو، سعید. (1388). بهداشت روانی، تهران: انتشارات رشد.

    - شریفی، طیبه. (1389). بررسی روابط هویت های فردی، دینی و ملی با سلامت روانی دانشجویان منطقه 4 دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 87-88، پایان نامه دکتری تخصصی دانشگاه ازاد اسلامی واحد علوم تحقیقات خوزستان.

    - عباس نیا، عباس (1373). بررسی وضعیت درس تربیت بدنی در مدارس شهرستان انزلی. پایان نامۀ کارشناسی ارشد، تهران. دانشگاه آزاد واحد تهران مرکزی.

    - عبدلی، بهروز ( ۱۳۸۶ ). مبانی روانی و اجتماعی تربیت بدنی و ورزش، چاپ دوم، انتشارات بامداد کتاب.

    - عزیز آبادی فراهانی، ابوالفضل. ( ۱۳۷۳ ). تربیت بدنی عمومی(۲)، چاپ هشتم – تهران ، انتشارات دانشگاه پیام نور

    - فتحی، سروش (1382). بررسی عوامل فرهنگی و اجتماعی موثر بر گرایش به ورزش در بین دانشجویان ورزشکار. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال.

    - فرانکل، ویکتور (1391). انسان در جستجوی معنا، ترجمه: علی اکبر معارفی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.

    - فراهانی، احسان. (۱۳۸۶). افسردگی و ورزش، مندرج در سایت www.tebyan.ir

    - کماسی، پرویز. (1369)، تمرین هوازی. ص 135، انتشارات کمیته ملی المپیک. تهران.

    - کوشافر، علی اصغر. (۱۳۸۱). اصول و مبانی تربیت بدنی، چاپ اول ، انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی تبریز.

    - کوئن، بروس (۱۳۸۶). درآمدی بر جامعه شناسی. ترجمه محسن ثلاثی چاپ سیزدهم انتشارات توتیا.

    - گلمن، دانیل؛ بویاتزیس، ریچارد ( 1995). هوش هیجانی در مدیریت و رهبری سازمانی، ترجمه ابراهیمی ، بهمن. تهران: سازمان مدیریت.

    - گنجی، حمزه. (1389). روانشناسی عمومی، تهران: انتشارات ارسباران.

    - نریمانی، محمد؛ آریاپوران، سعید و صادقیه اهری، سعید. (1386). مقایسه خودپایی و سلامت عمومی در ورزشکاران گروهی و انفرادی و افراد غیر ورزشکار، فصلنامه پایش،3: 179-184.

    - نوربالا، احمدعلی؛ محمد، کاظم (80-1379). طرح ملی بررسی سلامت و بیماری در ایران. مرکز تحقیقات علوم پزشکی کشور. وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی. تهران.

    - وست و بوچر، (1381).  مبانی تربیت بدنی و ورزش. مترجم : آزاد، احمد. انتشارات صنوبر، چاپ سوم.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    منابع انگلیسی

     

    Bagheri H, Mehdi A, Raji P, Jalali M, fagihzadi S, Soltani Z.(2011). The effects of progressive resistance training on strength, impact strength, upper and lower extremities and activities of daily living, elderly (in Persian)]. Journal of modern rehabilitation: 59-61.

    Dadsetan P (2008). Morbid psychological transformation: from children to adults.Tehran: Side; [Persian]

    Dhingra, R; Manhas,S&Thakur, N(2005). Estabilishing connectivity of emotioal quotient (EQ), spiritual quotient whith social adjustment: A study of Kashmiri Migrant Woman. J. Hum. Ecol, No 18 (4), 313-317.

    Ebadi M, Harirchi AM, Shariati M, Garmaroudi GhR, Fateh A, Montazeri A. Translation, reliability and validity of the 12-item general health questionnaire among young people in Iran. Payesh Journal. 2002; 1:39-46. [Persian].

    Fuentes, J. P., & Díaz, C. (2010). Analysis of heart rate during a tennis training session and its relationship with heart-healthy index. Journal of Sport and Health Research, 2(1), 26-34.‏

    Glasser (1965). W Reality therapy: A New approach to psychotherapy. New York. Harper & row publishers.

    Hall-C-S & Lindzey. (1970). G Theories of personality .2th edition .John wily&sons, Inc. New York .London.

    Herrman, H., Saxena, S., & Moodie, R. (2005). Promoting mental health: concepts, emerging evidence, practice: a report of the World Health Organization, Department of Mental Health and Substance Abuse in collaboration with the Victorian Health Promotion Foundation and the University of Melbourne. World Health Organization.

    Hosseini, S. H., Moosavi, S. E., & Reza Zadeh, H. (2003). Assessment of mental health in students of junior high schools in the city of Sari, Iran. Persion. J Fundam Mental Health, 6(19&20), 92-99.‏

    Kevin R. physical Activity improves mental health. Sportmed. 2000; proquest. 1-6.

    Long-Shan, X., Bao-Jun, P., Jin-Xiang, L., Li-Ping, C., Sen-Hai, Y., & Jones, J. (2000). Creating health-promoting schools in rural China: a project started from deworming. Health Promotion International, 15(3), 197-206.‏

    Masod zadeh A, Khalilian A, Eshrafi M, Kimibegi K. (2005), Mental health studend in Sari city. Mazandaran Medical University 


موضوع پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, نمونه پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, جستجوی پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, فایل Word پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, دانلود پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, فایل PDF پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, تحقیق در مورد پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, مقاله در مورد پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, پروژه در مورد پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, پروپوزال در مورد پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, تز دکترا در مورد پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, پروژه درباره پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, گزارش سمینار در مورد پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز, رساله دکترا در مورد پایان نامه مقایسه ابعاد سلامت عمومی دانش آموزان پسر سال سوم هنرستان تربیت بدنی با گروه هم سال در یک رشته منتخب نظری شهر شیراز

پایان نامه جهت دریافت مدرک کارشناسی ارشد تربیت بدنی –گرایش عمومی چکیده هدف از پژوهش حاضر رابطه هوش هیجانی و سلامت روانی معلمان تربیت بدنی بود.جامعه آماری تحقیق شامل 100 نفر از معلمان تربیت بدنی شهرستان خواف بود و روش نمونه گیری آماری به صورت کل شمار و حجم آن برابر با حجم جامعه در نظر گرفته شد، که 50 دبیر زن و 50 دبیر مرد را شامل می شد. برای دستیابی به اهداف تحقیق، از پرسشنامه ...

پایان­نامه­ کارشناسی ارشد در رشته­ تربیت­بدنی و علوم ورزشی- گرایش رفتار حرکتی مقایسه سلامت روانی و ابعاد آن در دانش آموزان پسر دبیرستانی ورزشکار و غیر ورزشکار مدارس شبانه روزی شهرستان مرودشت هدف از این تحقیق مقایسه سلامت روانی و ابعاد آن در دانش آموزان پسر دبیرستانی ورزشکار و غیر ورزشکار مدارس شبانه روزی شهرستان مرودشت بود. بدین منظور تعداد 324 نفر از دانش­آموزان این مدارس در ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.A)) گرایش روان شناسی عمومی چکیده هدف: پژوهش حاضر با هدف مقایسه کیفیت زندگی، معنای زندگی، تصویر بدنی و سلامت روان در دو گروه زنان یائسه و غیر یائسه با تاکید بر میزان تحصیلات آنان صورت گرفته است. روش بررسی: در پژوهش علی مقایسه ای حاضر، جامعه آماری شامل کلیه زنان یائسه و عیر یائسه منطقه 5 شهرتهران(1393) بود. نمونه آماری شامل 179 نفر که از ...

برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی(گرایش فیزیولوژی ورزش) چکیده هدف این تحقیق تعیین ارتباط بین متغیرهای آمادگی­جسمانی با BMI و WHR، کیفیت­زندگی و میزان اضطراب دانش­آموزان دختر 12 تا 14ساله شهرستان لاهیجان در سال تحصیلی 94-1393 بوده است. تحقیق حاضر از نوع توصیفی- همبستگی بود که به روش میدانی انجام شده است. به همین منظور 300 نفر از دانش­­آموزان دختر دوره­ی اول متوسطه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مشاوره و راهنمایی چکیده: هدف از پژوهش حاضر بررسی رابطه بین خودکارآمدی،اهمال کاری تحصیلی و اضطراب امتحان با پیشرفت تحصیلی در دانش آموزان پسر بود.ازطرح پژوهش از نوع توصیفی - همبستگی استفاده شده است.نمونه آماری258 نفر از دانش آموزان پسر پایه ی اول دوره ی متوسطه شهر اسلام آباد غرب در سال تحصیلی94-93 می باشد که بصورت خوشه ای چند مرحله ای ...

پایان نامه جهت دریافت کارشناسی ارشد رشته مشاوره و راهنمایی چکیده هدف پژوهش‌حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت‌های زندگی بر سلامت روان دانش‌آموزان دختر تیز هوش شهر کرمانشاه بود. پژوهش حاضر، یک مطالعه آزمایشی از نوع طرح پیش‌آزمون - پس‌آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری این پژوهش را دانش‌آموزان دختر تیز هوش دبیرستانی دوره ی اول شهر کرمانشاه در سال تحصیلی94-93 تشکیل دادند. برای انتخاب ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A. ) گرایش : مدیریت ورزشی چکیده این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین هوش هیجانی و مهارت‌های ارتباطی با سلامت روان کارکنان اداره کل ورزش و جوانان استان فارس انجام شد. طرح پژوهش توصیفی و از نوع همبستگی است، جامعه آماری این پژوهش را تمامی کارکنان اداره کل ورزش و جوانان فارس به تعداد 120 نفر تشکیل می‌دادند که از بین آن‌ها 94 نفر به روش ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) در رشته مدیریت آموزشی چکیده تحقیق حاضر با هدف بررسی رابطه هوش معنوی و سلامت روان با عملکرد تحصیلی دانش آموزان بوده است. جامعه آماری شامل تمامی دانش آموزان پسر هنرستان های شهر مرودشت که تعداد آنها در سال 1393 برابر با 1800 بوده و نمونه آماری بر اساس روش نمونه گیری خوشه ای 150 نفر انتخاب شدند. روش تحقیق از نوع همبستگی می باشد و برای ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته­ی روان­شناسی (M.A) گرایش: بالینی چکیده: هدف این پژوهش مقایسه سلامت روان و سازگاری زناشویی مادران کودکان اتیسم و مادران کودکان عادی 5 تا 12 سال شهر بندرعباس بوده است. این پژوهش در زمره­ی پژوهش های همبستگی و از نوع علی- مقایسه­ای بود. در این پژوهش جامعه آماری شامل کلیه مادران کودکان مبتلا به اختلال اتیسم و مادران کودکان عادی 5 تا 12 سال سطح شهر ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته تربیت‌بدنی و علوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی چکیده هدف از اجرای این تحقیق بررسی عوامل موثر در ارتقای جایگاه درس تربیت‌بدنی مدارس از دیدگاه معلمان ورزش استان خراسان شمالی در سال تحصیلی 91-1390 می‌باشد. این تحقیق از نوع کاربردی است و به منظور جمع‌آوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته از نوع مقیاس 5 ارزشی لیکرت استفاده شد که روایی صوری پرسشنامه با نظر ...

ثبت سفارش