پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی

word 2 MB 31848 95
1393 کارشناسی ارشد مهندسی شیمی
قیمت قبل:۶۳,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۲۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد درمهندسی شیمی گرایش طراحی فرآیند

    چکیده :

    در این پایان نامه روشی برای آنالیز ترمودینامیکی و ارزیابی مصرف انرژی برج تقطیر با به کار بردن خنک کننده جانبی معرفی شده است. تحقیقات انجام شده در گذشته در جهت توزیع نمودار گرما و بررسی امکان اضافه شدن و یا استخراج گرما از کل قسمت های مختلف برج بوده است. مشکل اصلی این نوع نمودار ها این است که آنها را به برج های برگشت پذیر ارجاع می دهند و نمی توان به صورت مؤثر از اهداف به دست آمده از این نمودار ها برای اصلاحات در برج واقعی استفاده کرد.

    از ویژگی های اصلی روش پیشنهادی، بدست آوردن حداقل نیروی محرکه  با به کار بردن شرایط تعریف شده برای تحقق اهداف مورد نظر در برج های واقعی است. توزیع اتلاف اکسرژی در برج های واقعی با به کار بردن مبدل های جانبی در برج برای بهینه شدن انرژی است که منجر به صرفه جویی قابل توجهی در انرژی می شود . علاوه بر این به منظور تحقق اهداف˓ رویکرد جدیدی با استفاده از تعیین بهترین محل برای قرار دادن مبدل جانبی طراحی شده است و با استفاده از این طراحی اصلاحاتی در این برج صورت می گیرد. در این روش می توان با استفاده از شبیه سازی های صنعتی برج معمولی را شبیه سازی کرد و اهداف مورد نظر را بر روی آن اجرا کرد.

    در این تحقیق نتیجه شبیه سازی بر روی سیستم چندجزئی با استفاده از این رویکرد و امکان پذیری اهداف مورد نظر مطرح و بررسی شده است. از مقایسه ی این روش با روش های قبلی به این نتیجه می رسیم که مشکلاتی نظیر تغییرات دمایی و خطاهای ایجاد شده در بار حرارتی بعد از جایگزین شدن جوش آور و خنک کننده جانبی که در روش های قبلی ایجاد می شد˓ وجود ندارد و نیازی به شبیه سازی های اضافی و بررسی های دقیق تر نخواهد بود.

     

    واژگان کلیدی: اکسرژی–  بهینه سازی – بار حرارتی هدف  - حداقل نیروی محرکه

    -1- مقدمه

    یکی از مهم‌ترین بخش‌های واحدهای صنعتی، واحد تقطیر می‌باشد. برج‌های عملیات تقطیر یکی از رایج‌‌‌ترین عملیات واحد در صنایع فرآیندی و در عین‌حال، پرخرج‌ترین واحد از نظر میزان مصرف انرژی هستند. این فرآیند سهم قابل ملاحظه ای از مصرف انرژی را در صنعت به خود اختصاص داده است . لذا امروزه با توجه به افزایش بی رویه مصرف حامل های انرژی و همین طور قیمت­های جهانی انرژی تلاش برای یافتن راه کارهایی جهت صرفه جویی انرژی در عملیات تقطیر اهمیت دو چندان یافته است .کاهش مصرف انرژی در عملیات تقطیر˓ امروزه در کاهش قیمت تمام شده محصولات نیز می تواند بسیارمؤثر باشد . بنابراین مصرف بهینه انرژی و مقایسه با یک معیار استاندارد و آنالیز و تفسیر انحراف از حالت استاندارد در مراحل امری ضروری است. به همین دلیل ارائه روش های کاهش مصرف انرژی نسبت به معیار استاندارد اهمیت ویژه ای داشته و مورد توجه قرار دارد. برای بهبود راندمان مصرف انرژی در برج‌های تقطیر، ایده‌های زیادی در مراجع مربوطه، موجود است. اصلاح و بهینه سازی برج تقطیر برای بازدهی بهتر انرژی کار بسیار پیچیده ای است]1[.

    1-2- بررسی مصرف انرژی در برج تقطیر

    انرژی لازم در یک فرآیند تقطیر از طریق جوش آور تأمین می شود. با توجه به قابلیت در دسترس بودن و همین طور اقتصاد فرآیند˓ منابع تأمین گرما برای جوش آور عموماً شامل بخارات آب˓ روغن های داغ و یا کوره ها هستند. اجزاء سبک تبخیر شده و به فاز بخار وارد می شوند در حالی که اجزاء سنگین میعان می یابند و از فاز بخار به فاز مایع منتقل می شوند ]2[.

    بخارات داغ در داخل برج به سمت بالا حرکت می کنند و با مایعاتی که به سمت پایین حرکت می کنند در چندین مرحله روی سینی ها تماس پیدا می کنند و در صورت وجود زمان کافی به تعادل می رسند . بخارات در بخش بالاسری که غنی از اجزاء سبک است میعان می یابند . بخشی از این مایعات به برج برگشت داده می شوند و بخشی به عنوان محصول از بالای برج خارج می شود . شکل ( 1-1 ) نمای کلی یک برج  تقطیر را نشان می دهد ]2[.

    گرمای حاصل از میعان اغلب به هوا یا آب و یا هر دو منتقل می شود وگاهی نیز به عنوان پیش گرمکن جریان خوراک و یا در سایر موارد استفاده می شود. در واقع مقدار این انرژی قابل ملاحظه است و همین امر بازیافت آن را جذاب تر می کند. اما به دلیل سطح دمایی پایین تر آن در مقایسه با دیگر مراحل برج به خصوص جوش آور، امکان استفاده مفید از آن برای گرمایش وجود ندارد . به علاوه بخشی از آن نیز به وسیله تشعشع و جابه جایی از بدنه برج به محیط منتقل می شود ]2[.

     

    انرژی حرارتی تزریق شده در جوش آور خرج تبخیر مایع غنی از اجزاء سنگین شده و از آن طرف انرژی یاد شده برای تأمین جریان برگشتی خارجی دور ریخته می شود. به هر حال این انرژی را به خاطر دمای پایین چگالنده نسبت به سایر مراحل نمی توان بازیابی کرده و مورد استفاده قرار داد ]2[.

    1-3- بیان روش های بهبود راندمان مصرف انرژی در برج تقطیر

    تعداد حالات مختلفی برای بررسی وضعیت بهینه سازی انرژی برج در گذشته پیشنهاد شده است که شامل :

    -    بررسی وضعیت تعداد سینی ها یا سرعت جریان برگشتی

    -    تعیین سینی خوراک ورودی

    -    به کار بردن جوش آور و خنک کننده جانبی در طراحی مسائل ترکیبی

    -   انتگراسیون حرارتی داخلی

    یکی ازجدید ترین روش های مورد استفاده برای بهبود راندمان مصرف انرژی انتگراسیون حرارتی داخلی است.

    در یک برج تقطیر متعارف˓ دمای بخش جذب پایین تر از بخش دفع است و لذا نمی توان انرژی جوش آور را در چگالنده استفاده کرد. حال اگر بخش جذب دارای فشار قابل ملاحظه تری نسبت به بخش دفع باشد˓ آنگاه می توان در بخش جذب به دمای بالاتری رسیده و انرژی جوش آور را صرفه جویی کرد.

    رویکرد دیگری که مطرح است˓ بررسی بهبود راندمان برج با در نظر گرفتن انتگراسیون حرارتی داخلی برج و تأثیر بار حرارتی جوش آور و خنک کننده جانبی بر روی راندمان برج به طور همزمان،که هنوز به درستی به آن پرداخته نشده است. با استفاده از یک روش مناسب و طراحی جدید می توان به بهترین مقدار بار حرارتی و بهترین مکان برای مبدل جانبی دست یافت که به بهبود راندمان انرژی مصرفی برج کمک می کند. در این پایان نامه این رویکرد جدید مورد بررسی قرار گرفته است]2[.

    1-4- ضرورت انجام پژوهش

    بهینه سازی از طریق شبیه سازی های سیستماتیک برای کل تنظیمات موجود˓ از لحاظ زمانی و محاسبات احتیاج به زمان طولانی داشته و بسیارسخت و مشکل است همچنین از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیست. روش متداول بهبود بازده انرژی در برج تقطیر، استفاده از حداقل شرایط ترمودینامیکی ستون ها براساس مدل برج های برگشت پذیر می باشد. در گذشته تعداد بیشماری از مجلات و نشریه ها با بررسی و انجام محاسبات لازم˓ استفاده از برج های برگشت پذیر  برای سیستم های دوتایی و اهمیت آن را مورد مطالعه قرار داده اند ]3 و 4[.

    ABSTRACT

    In this study a methodology for thermodynamic analysis and distillation column ‘targeting’ is presented, with emphasis on the use of side condensers. Research in the past has been towards the establishment of a heat distribution curve, showing the way in which heat can be added or extracted across the different column sections. One major disadvantage of these profiles is that they refer to reversible columns, and cannot be used effectively to target for modifications in a real column. The main feature of the proposed methodology is the introduction of a minimum driving force, defined in terms of exergy loss distribution of the existing column, to set realisable targets for side condensing in real columns, resulting in considerable energy savings. In addition to providing realisable targets, the new approach also provides the design engineer with information about the best location to place a side exchanger, and the required additional column modifications. The methodology can be applied using conventional column models in commercial process simulation programs, but can be significantly simplified by using reboiled and refluxed absorber models in a bespoke program. Simulation results for modified designs set by the new approach, for multicomponent separations, verify the feasibility of the targets. This contrasts with previous approaches, which result in temperature shifts and heat load penalties after placing side reboilers/condensers, thus requiring additional simulation time and experienced judgement.

     

    Keywords: Exergy, Optimisation, Heat load Target, Minimum driving force

  • فهرست:

    فصل اول: پیشگفتار. 1 

    1-1 مقدمه. 2

    1-2 بررسی مصرف انرژی در برج تقطیر. 2

    1-3 بیان روش های بهبود راندمان مصرف انرژی.. 3

    1-4ضرورت انجام پژوهش.... 4

    1-5 اهداف ونوآوری پژوهش.... 7

    1-6ساختار پژوهش.... 7

    فصل دوم: مروری برتحقیق‌های انجام‌شده. 9

    2-1 مقدمه. 10

    2-2 تحقیق های انجام شده پیرامون اکسرژی.. 10

    2-3 تحقیق‌های انجام شده پیرامون انتگراسیون داخلی برج تقطیر. 13

    2-4تحقیق‌های انجام شده پیرامون انتگراسیون داخلی برج تقطیر با استفاده از اکسرژی   15

    2-5 نتیجه‌گیری 15

    فصل سوم: مفاهیم اکسرژی.. 17

    3-1مقدمه. 16

    3-2 مفهوم اکسرژی.. 18

    3-3 مقایسه انرژی و اکسرژی.. 21

    3-4 شبیه سازی و آنالیز اکسرژی برج تقطیر. 22

    3-5 بهینه سازی.. 23

    3-6 بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از آنالیز اکسرژی.. 24

    3-7 اثر انتگراسیون حرارتی داخلی بر روی کیفیت مصرف انرژی.. 25

    3-8 موازنه اکسرژی.. 26

    فصل چهارم: انتگراسیون حرارتی داخلی برج تفطیر. 29

    4-1 مقدمه. 30

    4-2 بررسی بهبود کیفیت و راندمان مصرف انرژی در انتگراسیون حرارتی برج تقطیر  30

    4-3 انتگراسیون حرارتی داخلی برج های تقطیر. 32

    4-4 مدل سازی برج تقطیر و ساختارHIDiC.. 36

    4-5 پیاده سازی ساختار انتگراسیون حرارتی داخلی.. 37

    4-6 مبدل حرارتی.. 39

    4-7 روش NTU-έ. 39

    4-8 روش حداقل دمای نزدیکی.. 40

    4-9  شیر فشار شکن.. 41

    4-10اثر انتگراسیون حرارتی داخلی بر روی میزان مصرف انرژی.. 41

    4-11اثر انتگراسیون حرارتی داخلی بر روی کیفیت مصرف انرژی.. 43

    4-12 بهینه سازی ترمودینامیکی برج تقطیر. 43

    4-13 نمودار دما-آنتالپی.. 44

    4-14 حداقل نیروی محرکه در طراحی فرآیند. 49

    4-15 نیروی محرکه در برج تقطیر. 51

    4-16 تعیین حداقل اتلاف اکسرژی.. 53

    4-17 نمودار حداقل نیروی محرکه. 56

    4-18 محاسبه ی الگوریتم (عددی ) 57

    4-19 تعیین محل مناسب برای یک برج اصلاح شده 58

    فصل پنجم:بررسی الگوریتم بر روی برج تقطیردی بوتانایزر. 61

    5-1مقدمه. 62

    5-2 واحد دی بوتانایزر پالایشگاه شیرازUnit 100) ) 62

    5-3 انتگراسیون حرارتی داخلی برج تقطیر. 63

    5-4 تعیین حداقل نیروی محرکه در طراحی فرآیند. 64

    5-5 تعیین محل مناسب برای یک برج اصلاح شده 70

    5-6 نتیجه‌گیری 74

    فصل ششم: نتیجه‌گیری وپیشنهادات... 75

    6-1نتیجه‌گیری.. 76

    6-پیشنهادها 77

    مراجع. 78

    پیوست  

    منبع:

     

    1. رسته˓مجتبی˓ شبیه سازی و بهینه سازی برج های مزدوج حرارتی برای تلخیص متانول ˓ پایان نامه کارشناسی ارشد،  دانشگاه صنعت شریف سال 1382

    2. صابر ˓محمد ˓ بررسی بهبود کیفیت و راندمان مصرف انرژی در انتگراسیون حرارتی برج های تقطیر˓پایان نامه کارشناسی ارشد،   دانشگاه صنعت شریف سال1388

    3.Fonyo, Z., 1974b. Thermodynamic analysis of rectification. II. Finite cascade models. InternationalChemical Engineering 14, 203–210.

    4.Fonyo, Z., 1974a. Thermodynamic analysis of rectification. I. Reversible model of rectification. International Chemical Engineering 14, 203–210.

    5.Franklin, N.L., Wilkinson, M.B., 1982. Reversibility in the separation of multi- component mixtures. Transactions of IChemE 60, 276–282.

    6.Dhole, V., Linnhoff, B., 1993. Distillation column targets. Computers and Chemical Engineering 17, 549–560.

    7.Bandyopadhyay, S., Malik, R.K., Shenoy, U.V., 1998. Temperature–enthalpy curve for energy targeting of distillation columns.Computers and Chemical Engineering 22 (12), 1733–1744.

    8.de Koeijer, G.M., Kjelstrup, S., van der Kooi, H.J., Knoche, K.F., Andersen, T.R., 2002a. Positioning heat exchangers in binary tray distillation using isoforce operation. Energy Conversion and Management 43 (9–12), 1571–1581

    9. de Koeijer, G.M., Kjelstrup, S., Salamon, P., Siragusa, G., Schaller, M., Hoffmann, K.H., 2002b. Comparison of entropy production rate minimization methods for binary diabatic distillation. Industrial and EngineeringChemistry Research 41 (23), 5826–5834.

    10.Iwakabe, K., Nakaiwa, M., Huang, K., Nakanishi, T., Røsjorde, A., Ohmori, T., Endo, A., Yamamoto, T., 2006. Energy saving in multicomponent separation using an internally heat-integrated distillation column (HIDiC). Applied Thermal Engi- neering 26 (13), 1362–1368

    11.Aguirre, P., Espinosa, J., Tarifa, E., Scenna, N., 1997. Optimal thermodynamic approximation to reversible distillation by means of interheaters and inter- coolers. Industrial and Engineering ChemistryResearch 36 (11), 4882–4893.

    12. Le Goff, P., Cachot, T., Rivero, R., 1996, Exergy analysis of distillation processes, Chemical Engineering Technology, Volume19, pp 478-485.

    13.Røsjorde, A., Kjelstrup, S., 2005. The second law optimal state of a diabatic binary tray distillation column. Chemical Engineering Science 60 (5), 1199–1210.

    14. Koeijer, G. Rivero, R. 2003, Entropy production and exergy loss in experimental distillstion columns, Chemical Engineering Science, Volume58, pp 1587-1597

    15.Zemp, R.J., De Faria, S.H.B, 2005, Using exergy loss profiles and enthalpy –temperature profiles for the evaluation of thermodynamic efficiency in distillation column, Thermal Engineering, Volume4, pp 76-82.

    16.Douani, M., Terkhi, S., 2007,  Distillation of complex mixture. Part II, Performance analysis of a distillation column using exergy and entropy, Volume9, pp 137-151.

    17.Huang, K., Shan, L., Zhu, Q., 2008, A totally heat-integrated distillation column, The effect of feed pre-heating by distillate.

    18.Bausa, J., v. Watzdorf, R., Marquardt, W., 1998. Shortcut methods for non- ideal multicomponent distillation: 1. Simple columns. AIChE Journal 44, 2181–2198

    19.Gani, R., Bek-Pedersen, E., 2000. Simple new algorithm for distillation column design. AIChE Journal 46 (6), 1271–1274.

    20.Nakaiwa, M., Huang, K., Endo, A., Ohmori, T., Akiya, T., Takamatsu, T., 2003. Internally heat-integrated distillation columns: a review. Chemical Engineer- ing Research and Design 81 (1), 162–177.

    21.Gadalla, M., Olujic, Z., Sun, L., De Rijke, A., Jansens, P.J., 2005. Pinch analysis-based approach to conceptual design of internally heat-integrated distillation col- umns. Chemical Engineering Research and Design 83 (8), 987–993.

    22.de Koeijer, G., Røsjorde, A., Kjelstrup, S., 2004. Distribution of heat exchange in optimum diabatic distillation columns. Energy 29 (12–15), 2425–2440.

    23.Danilov, R.Yu., Petlyuk, F.B., Serafimov, L.A., 2007. Minimum-reflux regime of simple distillation columns. Theoretical Foundations of Chemical Engineering 41 (4), 371–383

    24. Petlyuk, F., Danilov, R., Serafimov, L., 2008. Trees of reversible distillation trajectories and the structure of trajectory bundles for sections of adiabatic columns. Theoretical Foundations of Chemical Engineering 42 (6), 795–804.

    25.B. Ghorbani, G.R. Salehi*, M. Amidpour, M.H. Hamedi. Exergy and exergoeconomic evaluation of gas separation process˓ 2012.Journal of Natural Gas Science andEngineering 9 .86e93

    26.Filipe SoaresPinto 1, RogerZemp 2, MeganJobson,RobinSmith.2011. Centre for Process Integration, School of Chemical Engineering and Analytical Science, University of Manchester, Manchester M13 9PL, UK

    27.Koehler, J., Aguirre, P., Blass, E., 1991. Minimum reflux calculations for non-ideal mixtures using the reversible distillation model.Chemical Engineering Science 46, 3007–3021.

    28.Kister, H., 1992. Distillation Design. McGraw-Hill, New York.

    29.Richardo, R., 2001, Eexergy simulation and optimization of adiabatic and diabatic binary distillation,Energy, Volume26, pp 561-593

    30.Smith, R. Chemical Process Design and Integration, second ed., John Wiley and Sons Ltd, Chichester, England, 2005

    31.Rivero, R., 2001. Exergy simulation and optimization of adiabatic and diabatic binary distillation. Energy 26 (6), 561–593.

    32.Geoffrey P.Hammond. 2007, Industerial energy analysis,thermodynamics and sustainability, Volume 84, pp 675-700

    33.Dincer, I. Rosen, M. 2013, Exergy analysis of crude oil distillation systems, Chapter14, pp 290-302

    34.Dincer, I. Rosen, M. 2007, Thermodynamic fundamentals, Chapter1, pp 2-22.

    35.Seider, W. Seader, J. Lewin, D. 2008, Product, Process, Design, Principles, Synthesis, Analysis and  Evaluation, Chapter9, pp 1-64


موضوع پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, نمونه پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, جستجوی پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, فایل Word پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, دانلود پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, فایل PDF پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, تحقیق در مورد پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, مقاله در مورد پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, پروژه در مورد پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, پروپوزال در مورد پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, تز دکترا در مورد پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, پروژه درباره پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی, رساله دکترا در مورد پایان نامه بهینه سازی برج تقطیر با استفاده از مفهوم انتگراسیون حرارتی داخلی و تحلیل اکسرژی

پایان‌نامه مقطع‌کارشناسی‌ارشد رشته: مهندسی شیمی چکیده. در طراحی شبکه مبدل های حرارتی، معمولا طراح انعطاف پذیری عملیاتی بالایی را در طرح ارائه شده در نظر می‌گیرد. با این وجود برخی از تغییراتی که پس از طراحی در شرایط عملیاتی فرایند رخ می دهد، لزوم اصلاح شبکه موجود را مشخص می‌کند .هدف از اصلاح شبکه، طراحی شبکه‌ای اقتصادی با در نظرگرفتن محدودیت‌های عملیاتی و متناسب با شرایط عملیاتی ...

پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی چکیده: با توجه به اینکه انتقال حرارت کاربرد زیادی در رشته های مختلف علوم دارد، لازم است به دلیل محدودیت های فضایی و فیزیکی در سیستم های الکتریکی ، از سطوح گسترده فرورفته و یا برجسته استفاده شود . هدف اصلی استفاده از این سطوح، افزایش انتقال حرارت از طریق افزایش سطح است . در نتیجه بهترین سطح گسترده) فین) آن است ...

چکیده وظیفه اصلی سیستم تحریک ژنراتور سنکرون تامین ولتاژ لازم برای سیم پیچی تحریک ژنراتور است. ولتاژ تحریک یک ولتاز dc بوده و به منظور ایجاد شار در سیم پیچی تحریک ژنراتور و به تبع آن تولید میدان مغناطیسی برای تولید انرژی الکتریکی توسط ژنراتور سنکرون استفاده می­شود. در سیستم تحریک ارائه شده ولتاژ dc خروجی یکسوساز به عنوان ورودی مرجع سیستم تحریک با سیگنال ولتاژ خروجی ژنراتور سنکرون ...

پايان نامه براي دريافت کارشناسي ارشد (M.A) رشته معماري – گرايش مهندسي معماري بهار 1394   حوزه ايمني شهري ، مراکز آموزش آتش نشاني از موثرترين مکان هايي هستند که در سه بخش آموزش

پایان نامه کارشناسی ارشد گرایش سیستم های انرژی چکیده واحد تقطیر نفت خام یکی از مهمترین وبحرانی ترین واحد های عملیاتی هر پالایشگاه می باشد . این واحد غالباً نیازمند تجدید نظر در طراحی ساختار (Revamping) یا ایجاد تغییرات اندک در وضعیّت موجود آن بدون نیاز به کاهش یا افزایش دستگاههای اساسی فرآیند (Retrofiting) جهت دست یابی به ظرفیت بالاتر ، استحصال بیشتر فرآورده های مورد نظر ، کیفیت ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته نانو مهندسی شیمی چکیده در واحد غنی سازی اورانیوم بوسیله سانتریفیوژ، گاز UF6 پس از عبور از سانتریفیوژ و انجام فرایند غنی سازی، وارد تله سرد شده و در دمای پایین جامد و جمع آوری می گردد. یکی از جاذب های مورد استفاده برای جذب هگزا فلورید اورانیوم، سدیم فلوراید می باشد. منحنی تعادلی جذب UF6 توسط جاذب سدیم فلوراید یکی از اطلاعات مهم برای ...

پایان نامه جهت اخذ مدر کارشناسی ارشد مدیریت بهداشت و درمان چکیده: مقدمه: منابع انرژی یکی از مهم ترین منابع خدمت رسانی در بیمارستان به شمار می آید. هدف از این پژوهش مقایسه میزان مصرف انرژی قبل و پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در بیمارستان های داشگاه علوم پزشکی ایلام در سال های 1390-1388 بود. روش کار: این پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی است که به شیوه کمی و به صورت مقطعی در سال ...

ارائه شده به مدیریت تحصیلات تکمیلی به عنوان بخشی از فعالیت های تحصیلی لازم برای اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مکاترونیک چکیده همانطور که می دانید، کولر گازی دستگاهی پر مصرف است و سیکل تبریدی فریونی دارد،. آنچه که شرکت ها را به سمت تولید اینورتر کشاند، رفع نقیصه کولرهای گازی در مصرف بالای انرژی بود. برای بهبود مصرف انرژی در هر قسمت از صنعت باید به پارامترهای متعددی توجه کرد، ...

پايان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسي رشته مديريت گرايش صنعتي سال 1384 پيشگفتار  عصر حاضر دنياي تغييرات و تحولات است و اين تغييرات در کليه سطوح زندگي با سرعت انکار ناپذيري صورت مي گيرد و

پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد ( M.A ) مدیریت بازرگانی گرایش مالی چکیده از زمان شروع بکار گیری ، روش RBI در سطح شرکت های بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی جایگاه خود را پیدا کرده و مطالعات زیادی نیز در این خصوص انجام گردیده است. تاکنون تحقیقات اندکی در کشور پیرامون ارزیابی و مدیریت بر مبنای ریسک انجام گرفته و نتایج این تحقیقات به صورت سیستماتیک اجرایی نگردیده است و همچنین این ...

ثبت سفارش