پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز

word 5 MB 31371 117
1393 کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک
قیمت قبل:۶۴,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۵۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • ارائه شده به مدیریت تحصیلات تکمیلی به عنوان بخشی از فعالیت های تحصیلی لازم برای اخذ درجه کارشناسی ارشد

    در رشته مکاترونیک

    چکیده

       همانطور که می دانید، کولر گازی دستگاهی پر مصرف است و سیکل تبریدی فریونی دارد،. آنچه که شرکت ها را به سمت تولید اینورتر کشاند، رفع نقیصه کولرهای گازی در مصرف بالای انرژی بود. برای بهبود مصرف انرژی در هر قسمت از صنعت باید به پارامترهای متعددی توجه کرد، بهتر است برای داشتن سیستم سرمایشی بهینه، تمامی قسمتهای آن را بازنگری کرده و بهبود داد. و در کل از سیستم هایی مثل اینورتر و کلکتورهای خورشیدی و سنسورهای مختلف استفاده کرد در کلکتورهای خورشیدی در واقع بخشی از نیروی مورد نیاز از انرژی خورشیدی تامین می شود که حدود 20 الی 30 درصد است و برای بهبود بیشتر باید بر روی سنسور ها از جمله سنسور لیزری تمرکز کرد تا به این مهم دست یافت. با استفاده از سنسور دماسنج مادون قرمز می توان افراد را شناسایی کرده و در صورت نبود آنها مصرف سیستم را کم کرده و در نهایت خاموش کرد. با این روش حدود 10 الی 20 در صد در مصرف انرژی این سیستم ها صرفه جویی می شود.

    کلمات کلیدی: هوشمند سازی ، سنسور مادون قرمز ، تبرید ، تهویه مطبوع

    تاریخچه سیستم تبرید و تهویه مطبوع

       آسایش و راحتی زندگی انسان یکی از اهداف پیشرفت های بشری بوده و انسانها همواره در پی ابداع و ساخت وسایلی برای رسیدن به این هدف بوده اند. یکی از مصادیق راحتی زندگی، تأمین درجه حرارت مطلوب برای مکان زندگی انسان بوده تا در دماهای بالای تابستان و پایین زمستان امکان زندگی بدون مشقت برایش فراهم شود. این امر مستلزم استفاده از سیستم خنک کننده در تابستان ها و گرمایش در زمستان ها می باشد. استفاده از سیستم خنک کننده در تابستان ها علاوه بر تأمین راحتی زندگی، امکان نگهداری سالم مواد غذایی فاسد شدنی را نیز فراهم می کند. بدین منظور سیستم های تبرید توسعه و بهبود پیدا کرده اند. این سیستم ها برای تأمین راحتی انسان و تهویه مطبوع استفاده می شوند. در واقع از تهویه مطبوع می توان به عنوان نوعی درمان هوا برای انسان نام برد، یعنی به طور همزمان وظیفه کنترل دما، رطوبت، پاکیزگی، بو را به عهده دارد. موضوع تبرید و تهویه مطبوع که نیاز انسان برای حفظ مواد غذایی و آسایش انسان است با گذشت زمان تکامل یافته و تاریخ آغاز آن به قرن ها پیش بر می گردد. هر جنبه ای از تاریخ تبرید بسیار جالب است، در دسترس بودن مبرد، محرک اول و تحولات در کمپرسور و روش های تبرید همه بخشی از این تاریخ است[1].

     

       در زمانهای گذشته تبرید با استفاده از طبیعت صورت می گرفت، مانند استفاده از یخ به عنوان خنک کننده های تبخیری. در اروپا، امریکا و ایران تعدادی خانه­های یخ برای ذخیره سازی یخ ساخته شده بود. مواد مانند خاک اره یا چوب تراشه به عنوان عایق در این خانه های یخ استفاده می شد. بعدها، چوب پنبه به عنوان مواد عایق مورد استفاده  قرار گرفت. ادبیات نشان می دهد که یخ همیشه در دسترس اشراف زادگان بوده و می توانستند آن را نگه داری کنند. در هند، امپراطوران مغول در طول تابستان های سخت در دهلی و آگرا بسیار علاقه مند استفاده از یخ بودند.

       در سال 1806، تجارت یخ آغاز شد. تجارت یخ در شمال امریکا یک کسب و کار پر رونق تلقی می شد. یخ در محفظه­ی قطارهای عایق شده توسط عایق های چوب پنبه به قطر30 سانتی­متر به ایالت های جنوبی امریکا منتقل می­شد. معاملات یخ در چند کشور دیگر از جمله بریتانیا، روسیه، کانادا، نروژ و فرانسه نیز محبوب بود. در این کشورها یخ یا از مناطق سردتر منتقل می شد و یا در فصل زمستان برداشت و در خانه های یخ ذخیره شده تا در تابستان استفاده شود. تجارت یخ در سال 1872 به اوج خود رسید هنگامی که امریکا به تنهایی 225.000 تن یخ به کشورهای مختلف از جمله چین و استرالیا صادر می کرد. با این حال، با ظهور تبرید مصنوعی تجارت یخ به تدریج کاهش یافت.

     

    1-1-1 تبرید مصنوعی

       تاریخ تبرید مصنوعی در سال 1755 آغاز شد، اساس سیستم تبرید مدرن، توانایی مایعات برای جذب مقدار زیادی حرارت (گرمای نهان) به عنوان جوش و تبخیر می باشد. ویلیام کولن (William Cullen) از دانشگاه ادینبورگ این روش را در سال 1755 با قرار دادن آب در تماس حرارتی با اتر تحت یک گیرنده از یک پمپ خلاء نشان داد. میزان تبخیر اتر با توجه به پمپ خلاء افزایش یافته و آب می تواند منجمد شود. این فرآیند شامل دو مفهوم ترمودینامیکی، فشار بخار و گرمای نهان است. مایع در تعادل گرمایی با بخار خود، در فشاری به نام فشار اشباع، که بستگی به درجه حرارت دارد، قرار دارد. به عنوان مثال اگر فشار آب روی اجاق گاز افزایش بیابد، آب نیز در دمای بالاتری به جوش می­آید. مفهوم دوم این است که تبخیر مایع نیاز به گرمای نهان بالایی در طول تبخیر دارد. اگر گرمای نهان از مایع گرفته شود، مایع سرد می شود. تا زمانی که پمپ خلاء فشار را در فشار اشباع حفظ کند درجه حرارت اتر مورد نظر ثابت باقی خواهد ماند. این امر مستلزم حذف تمام بخارات تشکیل شده به علت تبخیر می­باشد. وقتی درجه حرارت پایین مورد نظر باشد، باید فشار اشباع پایین تر بیاید که توسط پمپ خلاء انجام می شود. جزئی از سیستم تبرید مدرن که امروزه در آن خنک کنندگی انجام می شود با این روش تولید شده است که اواپراتور (Evaporator) نام دارد. در این فرآیند خنک سازی بخارات باید به صورت سیکل بسته به حالت مایع بازیافت شود تا به طور مداوم چرخه انجام شود. فرآیند تراکم نیاز به دفع گرما به محیط اطراف دارد، این امر را می توان در درجه حرارت محیط با افزایش فشار تراکم انجام داد. فرآیند تراکم در نیمه دوم قرن هجدهم کشف شد. یو. اف. کلوت و جی. مونگ اسید سولفوریک مایع (So2) را در سال 1780 کشف نمودند در حالی که ون ماروم و ون تروستویک آمونیاک مایع را در سال 1787 کشف کردند. نکته مهم این است که، بخارهای تبخیر شده می تواند در درجه حرارت بیشتر از محیط اطراف متراکم شود. در نتیجه کمپرسور نیاز دارد در فشار بالا بماند. اولیور ایوانز یک سیکل تبرید بسته برای تولید یخ بوسیله اتر تحت مکش توصیف کرد. شکل (1-1) سیکل تبرید بسته برای تولید یخ به وسیله اتر تحت مکش را نشان می دهد[1].

    شکل (1- 1) سیکل تبرید بسته برای تولید یخ به وسیله اتر تحت مکش

    در شکل بالا سیال سرد کننده (اتر و یا مایع فرار دیگر) در اواپراتور (B) گرما را از آب اطرافش در ظرف (A) گرفته، پمپ (C) بخار دور تساوی و آن را فشرده به فشار بالاتر که در آن می توانید به مایعات در لوله های متراکم D، دادن حرارت به آب در رگ مایع E. چگال جریان از طریق وزن لود H شیر، که حفظ اختلاف فشار بین کندانسور و اواپراتور. پمپ کوچک در بالای H برای شارژ دستگاه با مبرد استفاده.

       الکساندر توینگ (Alexander Twining) در سال 1850 اختراعی را ثبت کرد که برای سیستم فشرده سازی بخار از اتر و آمونیاک (NH3) و دی اکسید کربن (CO2) استفاده می کند. جیمز هریسون در سال 1856 مسئول ساخت یک سیستم تبرید تراکم بخار عملی بود. وی سیستم فشرده سازی بخار با استفاده از اتر، الکل و آمونیاک را در آن زمان ساخت. چارلز تیلیر از فرانسه در سال 1864، یک سیستم تبرید با استفاده از دی متیل اتر ساخت که نقطه جوش نرمال آن  23.6- درجه سانتیگراد بود[2]. دیوید بویل (David Boyle)، اولین سیستم آمونیاک را در سال 1871 در سان فرانسیسکو ساخت. همچنین جان انریت یک سیستم مشابه در سال 1876 در بوفالو نیویورک ساخت. فرانتس ویلهانسون در آلمان در سال 1886 با دی اکسید کربن (CO2) و بر اساس سیستم فشرده سازی بخار سیستم تبریدی ایجاد کرد. کمپرسور دی اکسید کربن نیاز به فشار حدود 80 اتمسفر داشت و در نتیجه ساخت و ساز آن بسیار سنگین بود. لینده در سال 1882 و لاو در سال 1887 تلاش کردند تا سیستم های مشابهی در ایالات متحده آمریکا بسازند. سیستم دی اکسید کربن یک سیستم بسیار امن است و تا سال 1960 در کشتی ها برای تبرید مورد استفاده قرار می گرفت. رائول پیکتت با استفاده از مبرد گوگرد دی اکسید (SO2) در همان زمان این سیکل را درست کرد اما فشار آن به اندازه ای بود که هوا به درون آن نشت می کرد. پالمر در سال 1890 از اتیل کلرید (C2H5Cl) در کمپرسور های دوار استفاده کرد. او برای کاهش اشتعال پذیری اتیل کلرید ، آن را با برومو اتان (C2H5Br) مخلوط کرد. ادموند کپلند و هری ادواردز در سال 1920 از ایزو بوتان در یخچال فریزرهای کوچک استفاده کرد. آنها در سال 1930 مبرد را با مبرد متیل کلرید (CH3Cl) جایگزین کردند[3].

       یخچال فریزر خانگی با استفاده از یخ طبیعی (جعبه یخ خانگی) در سال 1803 اختراع شد و برای تقریبا 150 سال بدون تغییر زیادی مورد استفاده قرار گرفت.  تلاش ها، به منظور توسعه یخچال و فریزر خانگی با استفاده از سیستم های مکانیکی از سال 1887 شروع شد. یخچال و فریزر مکانیکی خانگی اولیه پر هزینه بودند، و نیز به صورت خودکار نبودند و خیلی قابل اعتماد نبودند. با این حال، توسعه یخچال فریزر مکانیکی خانگی در مقیاس بزرگ بود ولی توسعه کمپرسورهای کم بود. شرکت جنرال الکتریک برای اولین بار یخچال و فریزر های خانگی را در سال 1911 معرفی کرد، یخچال های مکانیکی خانگی در سال 1918 در ایالات متحده آمریکا به طور گسترده راه اندازی شد. در سال 1925 ، ایالات متحده آمریکا حدود 25 میلیون یخچال و فریزر های خانگی تولید کرد که تنها 75000 عدد از آنها مکانیکی بودند. در یخچال و فریزرهای اولیه به طور عمده از دی اکسید گوگرد به عنوان مبرد استفاده می شد. ولی با این حال در بعضی ها نیز از کلرید متیل و کلرید متیلن استفاده می شد. در سال 1930 این مبرد توسط فریون12 (R-12) جایگزین شد،. در ابتدا، کمپرسور این یخچال ها از نوع کمپرسور باز بود که به تسمه مجهز بودند. شرکت جنرال الکتریک در سال 1926 برای اولین بار از یخچال و فریزری با یک کمپرسور بسته و غیر قابل نفوذ (هرمتیک) رونمایی کرد. خیلی زود کمپرسور باز به طور کامل توسط کمپرسور های غیر قابل نفوذ جایگزین شد. ابتدا کندانسور یخچال و فریزرها از آب سرد استفاده می کردند، اما خیلی زود با کندانسورهایی که با هوا، سرد می شود جایگزین شدند.

      یخچال فریزر های خانگی بر اساس اصل جذب برای اولین بار توسط شرکت الکترولوکس در سال 1931 در سوئد، ساخته شده است. در ژاپن یخچال های مکانیکی برای اولین بار در سال 1924 ساخته شد. اولین بار یخچال و فریزر های خانگی جداگانه در سال 1939 معرفی شدند. استفاده از یخچال و فریزر مکانیکی پس از جنگ جهانی دوم به سرعت در سراسر جهان گسترش یافت. در حال حاضر در یخچال و فریزر مدرن از مبرد HFC ،  R-134A ( تترا فلورو کربن ) و یا ایزو بوتان استفاده می شود. ولی تعداد کمی از یخچال و فریزر خانگی هنوز از همان مبرد های قدیمی مخرب لایه اوزن استفاده می کنند.

       ایستمن کداک (Eastman Kodak) اولین سیستم تهویه مطبوع را در سال 1891 در نیویورک برای ذخیره سازی فیلم عکاسی استفاده کرد. سیستم تهویه مطبوع در یک ماشین چاپ در سال 1902 و در یک تلفن در هامبورگ در سال 1904 استفاده شد. این سیستم در کارخانجات تنباکو و کارخانجات نساجی در حدود سال 1900 استفاده شد. اولین سیستم تهویه مطبوع در یک خانه در فرانکفورت در سال 1894 نصب شد. یک کتابخانه خصوصی در سنت لوئیس آمریکا در سال 1895  نیز از تهویه مطبوع استفاده کرد.

       توسعه گسترده تهویه مطبوع را به دانشمند و صنعتگر آمریکایی ویلیس کریر (Willis Carrier) نسبت می دهند. کریر کنترل رطوبت را در سال 1902 مورد مطالعه قرار داد و یک نیروگاه تهویه مطبوع مرکزی بوسیله تمیز کردن هوا در سال 1904 طراحی کرد. در حال حاضر تهویه مطبوع به طور گسترده در مناطق مسکونی، ادارات، ساختمان های تجاری، فرودگاه، بیمارستان ها، اتومبیل، هواپیما و غیره استفاده می شود. صنعت تهویه مطبوع تا حد زیادی مسئول رشد صنایع مدرن الکترونیکی، دارویی، شیمیایی و غیره است. امروزه اکثرا از سیستم های تهویه مطبوع تبرید تراکمی و یا تبرید جذبی استفاده می شود، که ظرفیت آنها از چند کیلو وات تا چند مگاوات متفاوت است.

       شکل (1-2) اجزای اصلی یک سیستم تبرید تراکمی را نشان می دهد. همانطور که از شکل پیدا است سیستم پایه ای شامل اواپراتور، کمپرسور، کندانسور و شیر انبساط می باشد. اثر تبرید در منطقه سرد به صورت گرماگیری و تبخیر مبرد، در اواپراتور استخراج می شود. بخار مبرد از اواپراتور به کمپرسور رفته و فشار آن بالا می رود. از این رو زمانی که فشار بالا می رود، درجه حرارت مبرد بالا رفته و از طریق کندانسور دفع می شود، و تقطیر بخار به مایع صورت می گیرد. برای تکمیل این چرخه، مایع فشار بالا با عبور از شیر انبساط دچار کاهش فشار و افت دمای شدید می شود. مبرد با فشار کم و دمای کم به اواپراتور رفته و با گرفتن گرما از منطقه سرد، تبخیر می شود. باید توجه کرد که این سیستم در یک چرخه بسته است و نیاز به ورودی کار به صورت مکانیکی دارد که دوباره کمپرسور آن را تامین می کند.

    شکل (1- 2) شماتیک پایه ای و اولیه از سیستم تبرید تراکمی

       سیستم تبرید همچنین می تواند به عنوان یک پمپ گرما استفاده شود، که در خروجی آن گرما به وسیله ی کندانسور می شود. روش دیگر، سیستم تبرید می تواند برای خنک کنندگی در فصل تابستان و گرم کردن در فصل زمستان استفاده می شود. این سیستم ساخته شده است و در حال حاضر در دسترس می باشد[4].

       شکل (1-3) اجزای اساسی سیستم تبرید جذبی را نشان می دهد. در سال 1922، بالزار فون و کارل مونترز سیستم سه سیالی اختراع کردند که نیاز به پمپ ندارد. گرمای بر مبنای پمپ حبابی برای به گردش در آوردن محلول های ضعیف و قوی مورد استفاده قرار می­گرفت، و هیدروژن به عنوان گاز غیر قابل میعان به منظور کاهش فشار جزئی آمونیاک در اواپراتور استفاده شد.

       سیستم های تبرید با گیره - مونترز هنوز به طور گسترده ای در برنامه های کاربردی خاص مانند اتاق های هتل استفاده می شود. شکل (1-4) طرح کلی از سیستم تبرید جذب بخار مایع سه گانه را نشان می دهد[5] .

     

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    1- مقدمه

    1-1  تاریخچه سیستم تبرید و تهویه مطبوع.....................................................................2

    1-1-1 تبرید مصنوعی.............................................................................................................3

    1-1-2 سیستم های تبرید حرارتی.....................................................................................15

    1-1-3 سیستم های لوله گردابی.........................................................................................16

    1-1-4 اصول کار سیستم های تراکمی ............................................................................17

    1-1-5 تکنیک بکار رفته در سیستم های تبرید برای کاهش مصرف انرژی............19

    1-1-5-1  اینورتر (Invertor) دار کردن سیستم های تهویه مطبوع.....................19

    1-1-5-2 اسپیلت خورشیدی.............................................................................................21

    1-1-5-3 استفاده از سنسورها............................................................................................23

    1-1-5-3-1 مقاومت حساس به دما یاRTD ...............................................................23

    1-1-5-3-2 ترمیستور...........................................................................................................24

    1-1-5-3-3 سنسور فتوسل لیزری ..................................................................................25

    1-2 اهداف و ضرورت های انجام پایان نامه.....................................................................25

    1-3 رئوس مطالب پایان نامه................................................................................................26

    2- اصول طراحی سیستم هوشمند تبرید و انتخاب سنسور

    2-1 اهدف و ضرورت طراحی سیستم هوشمند تبرید................................................29

    2-2 بررسی انواع سنسورهای تشخیص انسان................................................................30

    2-2-1 سنسورهای آلتراسونیک.........................................................................................30

    2-2-2 استفاده از دوربین وب کم (Webcam) و Open CV (Open Source Computer Vision) ..............................................................................................................32

    2-2-3 سنسور های مادون قرمز غیر فعالPIR (Passive infrared sensor) .......35

    2-2-4 استفاده از سنسور دماسنج مادون قرمزIR (Infra Red)...............................40

    2-3 بررسی و انتخاب سنسور مادون قرمز مناسب.........................................................45

    2-4 الزامات طراحی سیستم هوشمند و جانمایی سنسور...........................................48

    3- طراحی و ساخت سیستم هوشمند تبرید

    3-1 طراحی و الگوریتم عملکرد سیستم هوشمند...........................................................53

    3-2 اجزاء سیستم ساخته شده هوشمند تشخیص انسان..............................................55

    3-2-1 میکرو کنترلر...............................................................................................................55

    3-2-2 سنسور دماسنج مادون قرمز Mlx90614bci......................................................57

    3-2-3 نمایشگر LCD..........................................................................................................57

    3-2-4 سروو موتور..................................................................................................................58

    3-2-5 واحد تغذیه..................................................................................................................61

    3-2-6 هشدار دهنده ها.........................................................................................................62

    3-2-7 پایه سیستم.................................................................................................................63

    3-3 برنامه عملکردی دستگاه................................................................................................63

    4- آزمایشات و نتایج بدست آمده در سیستم هوشمند تبرید

    4-1 نتایج آزمایشات سیستم هوشمند تبرید..................................................................67

    4-2 مقایسه دماسنج جیوه ای با سنسور دماسنج مادون قرمز..................................74

    4-3 آزمایش نکرار پذیری.....................................................................................................76

    4-4 مقایسه عملکرد یک سیستم تبرید با استفاده از سیستم هوشمند و بدون استفاده از سیستم هوشمند....................................................................................................................77

    5- بحث و نتیجه گیری

    5-1 بحث و نتیجه گیری.....................................................................................................81

    فهرست منابع.......................................................................................................................................82

    ضمائم

    ضمیمه الف برنامه نوشته شده برای میکرو.....................................................................84

    ضمیمه ب دیتاشیت سنسور MLX906145bci.......................................................88

            ضمیمه ج نتایج طراحی به وسیله نرم افزار کریر..............................................................96

    منبع:

     

    [1] Nahste.ac.uk."Cullen William(1710-1790) physician,chemist and metallurgist" . Retrieved 20 January 2012.

     

    [2] Burstall, Aubrey ."A History of Mechanical Engineering. The MIT Press". ISBN 0-262-5. 2001

     

    [3] Grant. "Boyle, David". In Stephen, Leslie. Dictionary of National Biography 6. London: Smith, Elder & Co. pp. 109–110.

     

    [4] Margaret Ingels, "Willis Haviland Carrier: father of air conditioning, Country Life" Press, 1952,

     

    [5] Arora, Ramesh Chandra. "Mechanical vapour compression refrigeration". Refrigeration and Air Conditioning. New Delhi, India: PHI Learning

    [6 by J. M. Bumsted. "Dictionary of Manitoba Biography" . Winnipeg: University of Manitoba Press, 1999. Page revised: 6 May 2009

     

    [7] Walker, Jearl . "The madness of stirring tea". The Flying Circus of Physics. John Wiley & Sons, Inc. p. 97

     

    [8] Ross Montgomery. " Fundamentals of HVAC Control Systems" ashrae. 2010

     

    [9] rechard e.Sonntag, Claus Borgnakke, and Gordon J. Van Wylen. "fundamental of thermodynamics"  . UG/GGS Information service, Inc . sixth edition. P 436. 2003

    [10] victor streeter " Fluid Mechanics" . Publisher: McGraw-Hill .3rd Edition. (1962)

    [11] Yunus A.Cengel & John M. Cimbala "Fluid Mechanics: Fundamentals and Applications" Publisher: McGraw-Hill .  Edition: 3rd . 2013

    [12] Martin A. Green and Anita Ho-Baillie, "Forty three per cent composite split-spectrum concentrator solar cell efficiency", ARC Photovoltaics Centre of Excellence, University of New South Wales, Australia, 2010

                       

    [13] Jack Holman. "Heat Transfer" McGraw-Hill. tenth edition. Jan 13, 2009


    [14] William J. Coad & roland H. Howell " Principles of Heating, Ventilating, and Air Conditioning " 7th edition. Ashrae. 2013

     

    ]15[ دکتر سید ابراهیم حسینی، "کنترل صنعتی1383"، انشاراتدیباگران تهران، صفحه 179 الی 188.


موضوع پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, نمونه پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, جستجوی پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, فایل Word پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, دانلود پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, فایل PDF پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, تحقیق در مورد پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, مقاله در مورد پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, پروژه در مورد پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, پروپوزال در مورد پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, تز دکترا در مورد پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, پروژه درباره پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, گزارش سمینار در مورد پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز, رساله دکترا در مورد پایان نامه هوشمند سازی یک سیستم تبرید بوسیله سنسور مادون قرمز

کارشناسی ارشد مکاترونیک چکیده همانطور که می دانید، کولر گازی دستگاهی پر مصرف است و سیکل تبریدی فریونی دارد،. آنچه که شرکت ها را به سمت تولید اینورتر کشاند، رفع نقیصه کولرهای گازی در مصرف بالای انرژی بود. برای بهبود مصرف انرژی در هر قسمت از صنعت باید به پارامترهای متعددی توجه کرد، بهتر است برای داشتن سیستم سرمایشی بهینه، تمامی قسمتهای آن را بازنگری کرده و بهبود داد. و در کل از ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر (هوش مصنوعی) چکیده طراحی و پیاده سازی نوعی پنل لمسی مادون قرمز مبتنی بر بازشناسی الگو مسئله موقعیت یابی همواره به عنوان پایه و اساس مسائل مطرح در تمامی انواع صفحات لمسی بحث برانگیز بوده است، منظور از موقعیت یابی، تشخیص مکان انگشت یا انگشتان قرار داده شده بر سطح صفحه لمسی می باشد.از طرفی وابستگی شدید صفحات لمسی به جنس مواد بکار رفته ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (MSC) گرایش برق الکترونیک چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده) : یک سامانه بیومتریک بر اساس مشحصه های منحصر بفرد در هر فرد اقدام به شناسایی خودکار افراد می کند.یک سامانه شامل چندین مرحله می باشدتا بتواند یک شخصی را شناسایی کند.این مراحل عبارتند از 1)گرفتن تصویر 2)جداسازی و ایزوله کردن ناحیه عنبیه در ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.Sc) چکیده: یک شبکه حسگر متشکل از تعداد زیادی گره‌های حسگر است که در یکمحیط به طور گسترده پخش شده و به جمع‌آوری اطلاعات از محیط می‌پردازند.از آنجایی که گره ها از باتری تغذیه میکنند ،مساله مهمی که در شبکه های حسگرمورد توجه قرار میگیرد،بحث مصرف انرژی است.یکی از روشهایی که در این شبکه ها برای کاهش مصرف انرژی بسیار رایج است خواباندن گره ها ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد مکاترونیک M.SC. چکیده: موضوع مورد نظر دراین تحقیق طراحی و شبیه سازی تلفیق داده در یک شبکه راداری که دارای هم پوشانی هستند می باشد. تلفیق داده به معنی ترکیب کردن داده های خروجی سنسورهای رادار غیرمشابه میباشدکه از نظر دقت در برد سنجی و زاویه سنجی با هم متفاوت می­باشند. این سنسورها جهت تشخیص بهتر موانع موجود در جاده در قسمت جلوی خودرو و در یک ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ­ارشد MS.C گرایش:الکترونیک چکیده : در این پایان نامه هدف طراحی و شبیه سازی تقویت کننده مبتنی بر تکنولوژی CMOS با توان مصرفی پایین برای کاربرد در سنسور های تصویری می باشد.بدین منظور تقویت کننده ای که از مدار ABCC (مدار هوشمند جریان بایاس) بهره میگیرد معرفی شده است.این مدار ولتاژهای ورودی را کنترل میکند سپس جریان بایاس تقویت کننده را به منظور ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ­ارشد MS.C گرایش:الکترونیک چکیده : در این پایان نامه هدف طراحی و شبیه سازی تقویت کننده مبتنی بر تکنولوژی CMOS با توان مصرفی پایین برای کاربرد در سنسور های تصویری می باشد.بدین منظور تقویت کننده ای که از مدار ABCC (مدار هوشمند جریان بایاس) بهره میگیرد معرفی شده است.این مدار ولتاژهای ورودی را کنترل میکند سپس جریان بایاس تقویت کننده را به منظور ...

پايان نامه مقطع کارداني رشته برق الکترونيک سال 1386 چکيده : امروزه تکنولوژي الکترونيک در تمام قسمت هاي زندگي بشر نقش دارد بطوري که اگر آن را از زندگي حذف کنيم دچار مشکلات فراواني مي شويم

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.Sc) چکیده شبکه حسگر بی سیم، شبکه ای است که از تعداد زیادی گره کوچک تشکیل شده است. گره از طریق حسگرها اطلاعات محیط را دریافت می‌کند. انرژی مصرفی گره‌ها معمولاً از طریق باتری تامین می‌شود که در اکثر موارد امکان جایگزینی این باتری‌ها وجود ندارد. بنابراین توان مصرفی گره‌ها موضوع مهمی در این شبکه ها است. و استفاده از روش‌های دقیق و سریع ...

پایان‌نامه‌ی کارشناسی ارشد در رشته‌ی مهندسی برق- الکترونیک چکیده ساخت سنسور رطوبت با استفاده از نانو لوله های کربنی امروزه سنسورهای رطوبت کاربردهای زیادی در زمینه های مختلف از جمله پروسه های کنترل محیط زیست, کاربردهای خانگی, صنعت خودروسازی, پزشکی, کشاورزی و صنایع شیمیایی بدست آورده اند. تا به امروز ساختارهای مختلفی برای سنسور رطوبت پیشنهاد شده است که پس از مروری بر این مطالعات, ...

ثبت سفارش