پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت

word 4 MB 32196 98
1392 کارشناسی ارشد مهندسی برق
قیمت قبل:۶۴,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۵۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق

    گرایش قدرت

    چکیده

    در این پایان­نامه، ضمن بررسی پدیده اشباع در CT های حفاظتی، به مشکلات مربوط به آشکارسازی این پدیده و جبرانسازی جریان معوج ثانویه CT پرداخته شده است و بمنظور رفع مشکلات مطرح شده، روش­هایی معرفی شده و نتایج حاصله در محیط نرم­افزاری و بصورت مدلسازی با هم مقایسه گردیده­اند.

    جهت آشکارسازی پدیده اشباع از روش­هایی مبتنی بر:

     

    مشتق مرتبه سوم،

    تبدیل موجک گسسته،

    ریخت­شناسی پیشرو،

    و ریخت­شناسی ریاضیاتی

    استفاده شده است.

    برای جبرانسازی جریان معوج ثانویه نیز از روش­های:

     

    حداقل مربعات خطا،

    تخمین جریان مغناطیس­کنندگی،

    و شبکه عصبی مصنوعی با درنظرگرفتن تغییرات ساختاری شبکه نمونه (و در نتیجه تغییر قدرت اتصال کوتاه در محل نصب CT) جهت آموزش این شبکه،

    استفاده گردیده است.

    پس از پیاده­سازی و مقایسه روش­های ذکرشده، روش ریخت­شناسی ریاضیاتی و حداقل مربعات خطا بعنوان مناسب­ترین روش­ جهت آشکارسازی پدیده اشباع و جبرانسازی جریان معوج ثانویه CT پیشنهاد شده­اند.

    علاوه بر موارد فوق­الذکر، تلاش شده است با تغییراتی در روش اعمال ریخت­شناسی ریاضیاتی (جهت آشکارسازی) و روش حداقل مربعات خطا (جهت جبرانسازی جریان معوج ثانویه)، امکان استفاده از روشهای مذکور در شرایط Online  فراهم آید.

    مشخصات هسته CT بررسی­شده در این پایان­نامه نیز بر اساس آزمایش عملی بر روی هسته یک CT واقعی استخراج­ گردیده و در نهایت، مدل حاصله در قسمتی از شبکه شبیه­سازی­شده ایران (در محیط نرم­افزار EMTP-RV) اعمال و مورد بررسی قرار گرفته است.

    کلمات کلیدی: ترانسفورماتور جریان، آشکارسازی پدیده اشباع CT، مشتق مرتبه سوم، تبدیل موجک گسسته، ریخت­ شناسی پیشرو، ریخت­ شناسی ریاضیاتی، جبران سازی جریان معوج ثانویه، حداقل مربعات خطا، تخمین جریان مغناطیس­کنندگی، شبکه عصبی مصنوعی

     

    1-1-مقدمه

    به تناسب توسعه صنعت و گستردگی و پیچیدگی سیستم­های قدرت، بر سطح  اتصال کوتاه در سیستم قدرت افزوده می­شود که این موضوع سبب افزایش نقش رله­های حفاظتی و تجهیزات واسط در جلوگیری از واردآمدن خسارت به تجهیزات فشارقوی در سیستم­های قدرت شده است. این رله­ها برای کارکرد صحیح، نیاز به دریافت اطلاعات صحیح داشته و لذا در صورت ایجاد اعوجاج در سیگنالهای دریافتی، انتظار عملکرد مورد نظر از آنها، امری بیهوده تلقی می­گردد. ترانسفورماتور جریان (CT)[1] از جمله عناصر بسیار مهم بعنوان واسط رله­هاست که برای اخذ سیگنال جریانی متناسب با جریان اولیه و با دامنه­ای کوچکتر بکار گرفته می­شود. با وجود اینکه CTها از هسته­های آهنی برای بیشینه­کردن شار پیوندی بین سیم­پیچی اولیه و ثانویه (و کمینه­کردن شار نشتی) استفاده می­کنند، به دلیل غیرخطی­بودن مشخصه­ی مغناطیسی هسته، مستعد اشباع­شدن می­باشند. در نقاط بالاتر از زانوی منحنی مغناطیس­شوندگی، به ازای تغییرات جریان اولیه، جریان مغناطیسی هسته افزایش چشمگیری خواهد یافت. از آنجا که جریان ثانویه‌ی CTها از تفاضل جریانِ ترانسفورماتوری اولیه و جریان مغناطیس­کنندگی بدست می­آید، تحت شرایط اشباع، جریان ثانویه با نسبت ثابتی جریان اولیه را دنبال ننموده و علاوه بر افزایش خطای نسبت تبدیل، اعوجاجی در سیگنال خروجی ظاهر خواهد شد. به هنگام بروز خطا، در اثر مولفه DC جریان خطا (که معمولاً در طراحی CT لحاظ نمی­گردد)، پدیده اشباع رخ خواهد داد که یکی از راههای محدودکردن این اثر، استفاده از CT با مشخصات نامی بالاتر یا استفاده از الگوریتم­های خاص برای اصلاح این پدیده است. از آنجا که استفاده از CT با مشخصات نامی بالاتر، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست، جبرانسازی نرم­افزاری پدیده اشباع CT در سیستم­های قدرت، راهکار مناسبی برای حل مسئله بوده که منجر به کاهش هزینه و افزایش قابلیت اطمینان سیستم قدرت خواهد شد؛ بویژه آنکه چنین الگوریتمی را می­توان بسهولت در ساختار رله­های عددی (بعنوان یک پیش­پردازشگر اطلاعات) اعمال نمود. لذا هدف از انجام این پروژه، تشخیص پدیده اشباع و جبران­سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با استفاده از روش­های پردازش سیگنال می­باشد.

    1-2-مروری بر کارهای انجام شده

    همانطور که اشاره شد، بر اثر اشباع ترانسفورماتور جریان علاوه بر افزایش خطای نسبت تبدیل، سیگنال خروجی معوج نیز خواهد شد. در [3-1] مشکلات ناشی از بروز اشباع در ترانسفورماتورهای جریان مورد بررسی قرار گرفته­شده است.

    در [4] یک روش برای آشکارسازی اشباع در ترانسفورماتورهای جریان بر اساس این واقعیت که جریان در هنگام شروع اشباع به تندی تغییر می­کند، ارائه شده است. این روش، اشباع CT را به سبب کاهش ناگهانی مقدار جریان، تشخیص داده و لیکن در صورت استفاده از یک فیلتر پایین­گذر آنتی­الیاسینگ، از موفقیت چندانی برخوردار نیست. در [5] و [6] یک روش برای آشکارسازی اشباع ترانسفورماتور جریان بر اساس مشتق مرتبه سوم جریان ثانویه ارائه شده است. در این مقالات اثر فیلتر پایین گذر آنتی الیاسینگ در نظر گرفته شده است.

    در [7] یک الگوریتم برای محاسبه شار هسته از روی جریان ثانویه و سپس جبران­سازی آن پیشنهاد شده است. این الگوریتم به خوبی شار هسته را محاسبه می­کند و اشباع CT را در شرایط مختلف تشخیص می­دهد. با این وجود در این روش از این فرض استفاده شده است که شار پسماند در شروع محاسبات برابر صفر است که در شرایط واقعی فرض مناسبی نمی­باشد.

    یک روش دیگر برای آشکارسازی اشباع با محاسبه متوسط خطا و واریانس دامنه جریان در [8] پیشنهاد شده است. مقدار خطا با این فرض که اگر یک جریان سینوسی کامل باشد، باید جمع آن جریان با ضریبی از مشتق دومش صفر باشد، تعیین می­گردد. در [9] یک روش امپدانسی برای آشکار سازی اشباع در یک ترانسفورماتور جریان به منظور حفاظت دیفرانسیلی باسبار پیشنهاد شده است. این روش بر پایه معادله دیفرانسیل مرتبه اول امپدانس منبع سیستم قدرت در محل رله می­باشد و در آن از ولتاژ باسبار و جریان ثانویه ترانسفورماتور جریان برای محاسبه امپدانس استفاده شده است. تغییرات در این امپدانس برای تعیین وضعیت ترانسفورماتور جریان به کار می­روند. همچنین در مورد اثرات شار پسماند در هسته، اندازه اندوکتانس مغناطیس کنندگی و حالات مختلف خطا بحث شده است. در [10] یک روش آشکارسازی با استفاده از مولفه­های متقارن برای حفاظت دیفرانسیل پیشنهاد شده است. در [11] یک روش دیگر برای آشکارسازی با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی و الگوریتم ژنتیک پیشنهاد شده است. در این روش از شبکه عصبی به منظور تشخیص اشباع و از الگوریتم ژنتیک برای پیدا کردن ساختار بهینه شبکه عصبی از نظر تعداد لایه­ها و تعداد نرون­ها در هر لایه استفاده شده است. در [12] یک روش جدید ترکیبی با استفاده از مشتق دوم جریان خروجی ترانسفورماتور جریان و قاعده گذر از صفر ارائه شده است.

    در [13] یک روش جبران­سازی پیشنهاد شده است که طی آن، پس از تخمین جریان مغناطیس­کنندگی هسته CT، این جریان به جریان ثانویه اندازه­گیری­شده اضافه ­شده، تا جریان ثانویه حاصل شود. این الگوریتم برای شرایط مختلف خطا و سیستم به خوبی کار می­کند ولی (همانند [7]) بر این فرض استوار است که شار پسماند قبل از وقوع خطا صفر است. الگوریتم پیشنهاد شده در [14] جریان ثانویه اعوجاج دار را جبران می­کند و سطح شار پسماند روی آن اثر نامطلوب ندارد. این الگوریتم از یک تایع دیفرانسیل مرتبه دوم برای تشخیص لحظه به اشباع رفتن استفاده می­کند.

    یک روش جایگزین بکار بردن یک شبکه عصبی-مصنوعی برای تخمین تابعی است که جریان ثانویه ترانسفورماتور جریان که در اثر اشباع اعوجاج دار شده است را تصحیح کند. این روش در مقالات زیادی استفاده شده است[19- 15]. وابستگی به ظرفیت ثانویه ترانسفورماتور جریان، عدم در نظر گرفتن کلیه عواملی که می­توانند روی اشباع تاثیر بگذارند و بهینه نبودن ساختار شبکه عصبی از نقایصی است که در این مقالات به چشم می­خورند. در [20] از شبکه عصبی مصنوعی که تعداد نرون­ها و لایه­های این شبکه بوسیله الگوریتم ژنتیک بهینه شده است، بمنظور آشکارسازی و جبرانسازی اشباع استفاده شده است.

    1-3-ساختار پایان نامه

    در این پایان­نامه، پس از معرفی اولیه پروژه در همین فصل، به معرفی ترانسفورماتورهای جریان، مدار معادل آن، مدل هسته و در نهایت بررسی پدیده اشباع CT و اثر پارامترهای موجود بر آن، در فصل دوم پرداخته شده است. در فصل سوم تکنیک­های مورد استفاده در پایان نامه برای آشکارسازی اشباع CT تشریح گردیده و فصل چهارم دربرگیرنده مراحل مدلسازی CT، شبکه نمونه (قسمتی از شبکه برق ایران) و پیاده­سازی روش­های بررسی­شده در فصل سوم است. پس از مقایسه روش­های پیاده­سازی شده و تعیین روش مناسب برای آشکارسازی پدیده اشباع در فصل چهارم، روش­های جبرانسازی جریان معوج­ ثانویه CT در فصل پنجم بررسی شده و نتایج حاصل از پیاده­سازی روش­های جبرانسازی جریان معوج ثانویه CT و انتخاب روش مناسب، ارائه گردیده است. در فصل ششم به تشریح و پیاده­سازی روش­های پیشنهادی پایان­نامه جهت آشکارسازی پدیده اشباع و جبرانسازی جریان معوج ثانویه CT در شرایط Online اختصاص داده شده و در نهایت، در فصل هفتم جمع­بندی، نتیجه­گیری و پیشنهادات ارائه گردیده است

    In this thesis more than studying the saturation in current transformers, difficulties in saturation detecting and compensation of distorted secondary current are also investigated. Some methods for overcoming these problems are proposed and compared.

    Proposed methods for saturation current detection are:

     

    Third derivative

    Discrete wavelet transform

    Morphological Lifting Scheme

    Mathematical morphology

     

    For compensation of distorted secondary current these methods are proposed:

     

    Least square error

    Magnetizing current estimation

    Artificial neural network

     

    After implementation and comparison of mentioned methods it have been seen that Mathematical morphology and Least square error are best methods for saturation detecting and compensation of distorted secondary current, respectively.

    Moreover, in order to use mentioned methods in online way, some modifications are applied in Mathematical morphology (saturation detection) and Least square error (compensation of distorted secondary current)

    The core characteristic of the CT is extracted from an experiment on real core and in result the proposed method is implemented on the part of Iran power transmission systems by the EMTP-RV software.

     

     

    Key words:

    Current transformers, Saturation current detection, Third derivative, Discrete wavelet, Mathematical morphology, Morphological lifting scheme, Transform, distorted secondary Current compensation, Least square error, Magnetizing current estimation, Artificial neural networ

  • فهرست:

    فهرست جدول‌ها ‌ح

    فهرست شکل‌‌ها ‌ط

    فصل 1- مقدمه

    1-1-         مقدمه    2

    1-2-         مروری بر کارهای انجام شده. 3

    1-3-         ساختار پایان نامه.. 4

    فصل 2- ترانسفورماتور جریان

    2-1-            مقدمه    6

    2-2-            معرفی انواع ترانسفورماتورهای جریان. 6

    2-3-            کمیتهای مهم در ترانسفورماتور جریان حفاظتی.. 8

    2-4-            مدار معادل ترانسفورماتور جریان. 10

    2-5-            شار هسته ترانسفورماتور جریان در شرایط خطا 10

    2-6-            اشباع ترانسفورماتور جریان حفاظتی.. 12

    2-6-1-          عوامل تأثیرگذار بر اشباع. 13

    2-7-            جمع­بندی.. 13

    فصل 3- روشهای آشکارسازی پدیده اشباع ترانسفورماتور جریان

    3-1-         مقدمه    16

    3-2-         آشکارسازی پدیده اشباع مبتنی بر مشتق مرتبه سوم. 16

    3-3-         آشکارسازی پدیده اشباع مبتنی بر تبدیل موجک گسسته.. 19

    3-3-1-       توابع مادر و خصوصیات آنها 20

    3-3-2-       رفتار فیلتری و مشخصه فرکانسی توابع  و .. 24

    3-3-3-       وابستگی نرخ نمونه برداری به بالاترین حد فرکانسی.. 24

    3-3-4-       انواع دیگر توابع مادر 26

    3-4-         آشکارسازی پدیده اشباع مبتنی بر روش ریخت­شناسی ریاضیاتی یک­بعدی.. 28

    3-4-1-       عملگرهای اساسی MM... 28

    3-4-2-       فیلترهای MM... 29

    3-4-3-       اجزاء ساختاری (SE) 29

    3-4-4-       آشکارسازی اشباع مبتنی بر روش  MM... 30

    3-5-         آشکارسازی پدیده اشباع با استفاده از روش ریخت­شناسی پیشرو. 33

    3-5-1-       عملگرهای MLS.. 33

    فصل 4-. مدلسازی و مقایسه روشهای آشکارسازی پدیده اشباع

    4-1-         مقدمه    37

    4-2-         مدلسازی ترانسفورماتور جریان. 37

    4-3-         نتایج حاصل از آشکارسازی پدیده اشباع CT مبتنی بر روش مشتق مرتبه سوم. 42

    4-4-         نتایج حاصل از آشکارسازی پدیده اشباع با استفاده از روش تبدیل موجک.... 43

    4-4-1-       آستانه گذاری تطبیقی.. 44

    4-5-         نتایج حاصل از آشکارسازی پدیده اشباع CT با استفاده از روش پیشنهادی MM... 45

    4-6-         نتایج حاصل از آشکارسازی پدیده اشباع CT مبتنی بر MLS. 47

    4-7-         مقایسه روشهای بررسی شده آشکارسازی پدیده اشباع CT.. 48

    فصل 5- روشهای جبرانسازی جریان معوج ثانویه ترانسفورماتور جریان

    5-1-         مقدمه    51

    5-2-         جبرانسازی جریان معوج ثانویه CT با استفاده از روش حداقل مربعات خطا (LSE) 51

    5-2-1-       روش حداقل مربعات خطا (LSE) 51

    5-2-2-       استفاده از روش LSE  برای جبرانسازی جریان معوج  ثانویه CT.. 53

    5-3-         جبرانسازی جریان معوج ثانویه CT مبتنی روش تخمین جریان مغناطیس­کنندگی.. 55

    5-4-         روش پیشنهادی جبرانسازی جریان معوج ثانویه CT با استفاده از شبکه عصبی 59

    5-4-1-       فرایند آموزش شبکه عصبی.. 59

    5-4-2-       جبرانسازی جریان معوج ثانویه با استفاده از شبکه عصبی مصنوعی.. 60

    5-5-         مقایسه روشهای بررسی شده جبرانسازی جریان معوج ثانویه CT.. 70

    فصل 6- روشهای پیشنهادی پایان­نامه بمنظور آشکارسازی پدیده اشباع و جبرانسازی جریان معوج­ CT در شرایط Online

    6-1-         آشکارسازی پدیده اشباع CT مبتنی بر روش ریخت­شناسی ریاضیاتی در شرایط Online          ...................... 73

    6-2-         جبرانسازی جریان معوج ثانویه در شرایط Online مبتنی بر روش پیشنهادی حداقل مربعات خطای اصلاح شده (MLSE) 75

    6-2-1-       امکان بکارگیری در شرایط Online. 77

    6-3-         فلوچارت پیاده­سازی آشکارسازی آشکارسازی پدیده اشباع CT و جبران سازی جریان معوج ثانویه در شرایط Online  77

    فصل 7- جمع­بندی، نتیجه­گیری و ارائه پیشنهادات

    7-1-         جمع­بندی و نتیجه­گیری.. 81

    7-2-         پیشنهادات.. 82

    فهرست مراجع.. 83

    پیوست یک   87

    پیوست دو      90

     

     

    منبع:

    . W. Barnett, J. W. Chadwick, et al, “Relay Performance considerations with low ratio CTS and high currents” , IEEE Trans. Power Delivery, Vol. 8, No. 3, pp. 884-887, July 1993.

         B. Bozoki, C. M. Calhoun, et al, “Gapped core current transformer characteristics and performance” , IEEE Trans. Power Delivery, Vol. 5, No. 4, pp. 1732-1740, Nov 1990.

          A. Wright, “Current Transformers, Their Transient and Steady State Performance” , London, Chapman & Hall 1968, pp.77.

    A. G. Phadke and J. S. Thorp, “Computer Relaying for Power Systems” ,Somerset, U.K.:Research Studies Press, 1988.

          Y. C. Kang, S. H. Ok, S. H. Kang, P.A. Crossely, “Design and evaluation of an algorithm for detecting current transformer saturation”, IEEE proceedings, Generation, Transmission, and Distribution, Vol.151, No. 1,pp.27-35, jan. 2004

          Y. C. Kang, S. H. Ok, and S. H. Kang, “A CT saturation detection algorithm” , IEEE Trans. Power Del., Vol. 19, No. 1, pp. 78-85, jan. 2004.

         Y. C. Kang, J. K. Park, S. H. Kang, A. T. Johns, and R. K. Aggarwal, “An algorithm for compensating secondary of current transformers” , IEEE Trans.Power Del, Vol. 12, No. 1,pp. 116-124, jan. 1997.

         T. Bunyagul, P. A. Crossley, and P. Gale, “Overcurrent protection using signals derived from saturated measurement CTs”, presented at the Power Eng.Soc.Summer Meeting, Vancouver, BC, Canada, July 15-19,2001.

         C. Fernandez, “An impedance-based CT saturation detection algorithm for bus-bar differential protection”, IEEE Trans. Power Del, Vol. 16, No. 4, pp. 468-472, Oct. 2001.

    N. Villamagna and P. A. Croossley, “A CT saturation algorithm using symmetrical components for current differential protection”, IEEE Trans. Power Del., Vol. 21, No. 1,pp. 38-45, Jan. 2006.

    W. Rebizant and D. Bejmert, “Current-Transformer Saturation Detection With Genetically Optimized Neural Networks”, IEEE Transactions on Power Delivery, Vol. 22, No 2, 2007.

    H. Dashti, M. Sanaye Pasand, and M. Davarpanah, “Fast and reliable CT saturation detection using a combined method”, IEEE Trans. Power Del., Vol. 24, No. 3, pp. 1037-1044, Jul. 2009.

    Y. C. Kang, J. K. Park, S. H. Kang, A. T. Johns, and R. K. Aggarwal, “Development and hardware implementation of a compensating algorithm for the secondary current of current transformers”, in Proc. Inst. Elect. Eng., Electr. Power Appl., Vol. 143, pp. 43-49, Jan. 1996.

    Y. C. Kang, U. J. Lim, S. H. Kang, and P. A. Crossley, “Compensation of the distortion in secondary current caused by saturation and remanence in CT”, IEEE Trans. Power Del, Vol. 19, No. 4, pp. 1642-1649, Oct. 2004.

    M. M. Saha, J. Izykowski, M. Lukowicz, and E. Rosolowsk, “Application of ANN methods for instrument transformer correction in transmission line protection”, in Proc. 7th Int. Inst. Elect. Eng. Conf. Developments Power System Protection, 2001 , pp. 303-306.

    D. C. Yu, J. C. Cummins, Z. Wang, H. J.Yoon, L. A. Kojovic, and D.Stone, “Neural network for current transformer saturation correction”, in Proc. IEEE Transmission Distribution Conf., New Orleans, LA, 1999, pp.441-446.

    David C. Yu, James C. Cummins, “Correction of Current Transformer                                   Distorted Secondary Currents Due to Saturation Using Artificial Neural  Networks”, IEEE Transactions on Power Delivery, Vol. 16, No.2, 2001.

    H. Khorashadi-Zadeh and M. Sanaye-Pasand, “Correction of saturated current transformers secondary current using ANNs”, IEEE Transactions on Power Delivery, Vol. 21, pp. 73-79, 2006.

    B. Ge, A. T. Almeida, and F. J. T. E. Ferreira, “Estimation of primary current in saturated current transformer using flexible neural network”, Trans. Inst. Meas. Control, Vol.28, No. 1, pp. 81-91, 2006.

     W. Rebizant, “Current-Transformer Saturation Detection With Genetically Optimized Neural Networks”, IEEE Transactions on Power Delivery, Vol. 22, April 2007.

    Areva, “Network protection and automation guide’’, first edition, July 2002.

    A. Wiszniewski, W. Rebizant and L. Schiel, “Correction of Current Transformer Transient Performance”, IEEE Transactions on Power Delivery, Vol. 23, No. 2, april 2008.

    حق­جو. فرهاد، شهرتاش. سید محمد، " تشخیص و مکان­یابی تخلیه جزئی در شبکه­های کابلی در حین بهره­برداری" رساله دکتری، دانشکده مهندسی برق، دانشگاه علم و صنعت، 1389.

    F. Haghjoo, SM. Shahrtash, “Wavelet Transform Based Decomposition and Reconstruction for On-Line PD Detection and Measurement”, Part I- Narrow Band Components Decomposition. Submitted to European Transactions on Electrical Power 2008.

    F. Haghjoo, SM. Shahrtash, “Wavelet Transform Based Decomposition and Reconstruction for On-Line PD Detection and Measurement”, Part II- Noise Reduction and Broadband Reconstruction. Submitted to European Transactions on Electrical Power.

     X. Ma, C. Zhou, I. J. Kemp, Automated wavelet selection and thresholding for PD detection Electrical Insulation Magazine, IEEE, Vol:18,  Issue: 2, March-April 2002.

    Q. H. Wu, Z. Lu, T. Y. Ji, “Protective Relaying of Power Systems Using Mathematical Morphology”, springer, 2008.

    L. Zhang, J. Xu, J. Yang, D. Yang, D. Wang, “Multiscale morphology analysis and its application to fault diagnosis”, Mechanical Systems and Signal Processing 22 (2008) 597–610.

     پاک. محمدهادی، جوادی. حمید، حق­جو. فرهاد، " آشکارسازی اشباع مبتنی بر روش ریخت­شناسی ریاضیاتی و جبرانسازی جریان ثانویه با روش LSE " بیست و هشتمین کنفرانس بین­المللی برق، آبان 1392.

    A. Rezaei-Zare, R. Iravani, M. Sanaye-Pasand, H. Mohseni, and S.Farhangi, “An accurate current transformer model based on Preisach theory for the analysis of electromagnetic transients,” IEEE Transactions on Power Delivery, Vol. 23, No. 1, pp. 233–242, Jan. 2008.

    “Mathematical models of current, voltage and coupling capacitive voltage transformers,” IEEE Transactions on Power Delivery, Vol. 15, No. 1, pp. 62–72, Jan. 2000.

    I. D. Mayergoyz, Mathematical Models of Hysteresis. New York: Springer-Verlag, 1991.

    W. Rebizant, J. Szafran, A. Wiszniewski, “Digital Signal Processing in Power System Protection and Control,” Springer -Verlag London Limited 2011.

     J. Pan, Khoi Vu, Yi Hu, “An Efficient Compensation Algorithm for Current Transformer Saturation Effects,” IEEE Transactions on Power Delivery, Vol. 19, NO. 4, October 2004.

    A. Wiszniewski, W. Rebizant and L. Schiel, “Correction of Current Transformer Transient Performance,” IEEE Transactions on Power Delivery, Vol. 23, No. 2, APRIL 200

    G. H,” Design and evaluation of a directional algorithm for transmission-line protection based on positive sequence fault components”, Generation, Transmission and Distribution, IEEE Proceedings- Vol 153, November 2006.

    پاک. محمدهادی، جوادی. حمید، حق­جو. فرهاد، " آشکارسازی محاسبه­ای اشباع CT و جبرانسازی هوشمند جریان معوج ثانویه" هشتمین کنفرانس تخصصی حفاظت و کنترل سیستم های قدرت ، دی­ماه 1392.


موضوع پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, نمونه پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, جستجوی پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, فایل Word پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, دانلود پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, فایل PDF پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, تحقیق در مورد پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, مقاله در مورد پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, پروژه در مورد پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, پروپوزال در مورد پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, تز دکترا در مورد پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, پروژه درباره پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت, رساله دکترا در مورد پایان نامه تشخیص اشباع و جبران سازی اعوجاج جریان ثانویه CT با در نظر گرفتن تغییر ساختار معمولی سیستم قدرت

پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده در این پایان­نامه، ضمن بررسی پدیده اشباع در CTهای حفاظتی، به مشکلات مربوط به آشکارسازی این پدیده و جبرانسازی جریان معوج ثانویه CT پرداخته شده است و بمنظور رفع مشکلات مطرح شده، روش­هایی معرفی شده و نتایج حاصله در محیط نرم­افزاری و بصورت مدلسازی با هم مقایسه گردیده­اند. جهت آشکارسازی پدیده اشباع از روش­هایی مبتنی بر: مشتق ...

پایان نامه دریافت درجه کارشناسی ارشد ( M.S ) گرایش برق قدرت چکیده با گسترش روزافزون مصرف انرژی در جهان، توسعه شبکه های قدرت امری ضروریست. اما ایجاد خطوط انتقال جدید، مستلزم صرف زمان وهزینه های گزاف بوده ولذا درصورت امکان استفاده ازهمان خطوط با ظرفیت انتقال بالاتر بسیار مقرون به صرفه می باشد. امروزه سیستم شبکه های قدرت با مشکلاتی از قبیل ناپایداری ولتاژ با ریسک بالا و تلفات توان ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته: مهندسی برق - گرایش قدرت چکیده امروزه با وجود کاربرد وسیع بارهای حساس نظیر، ادوات الکترونیک قدرت، کامپیوترها و بارهای غیرخطی در شبکه‌های توزیع، مسئله کیفیت توان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اکثر این بارها به تغییرات ولتاژ، نظیر کمبود و بیشبود ولتاژ، حساس بوده و جهت عملکرد مناسب به منبع ولتاژ سینوسی نیاز دارند. بنابراین استفاده از بهسازهای ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکاترونیک چکیده فارسی هدف از این پروژه معرفی یک رویکرد جدید برای عیب یابی خطوط لوله انتقال گاز با استفاده از امواج مکانیکی است که این روش بسیار ارزان تر و آسان تر از روش های دیگری است. که در حال حاضر مشغول به کار هستند. این خطوط معمولا در شرایط محیطی سخت و دور از دسترس و در مسافت های طولانی قرار دارند و استفاده از سیستم ...

پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد مهندسی برق – قدرت چکیده : پایش وضعیت موتورهای القائی، یک فناوری کاملاً ضروری و مهم برای تشخیص به هنگام عیوب مختلف در مرحله ابتدائی است. که می‌تواند از شیوع عیب‌های غیرمنتظره در همان مراحل ابتدائی جلوگیری کند. تقریباً 30 تا40% عیوب موتورهای القائی مربوط به عیب‌های استاتور هستند. در این پایان‌نامه بررسی جامعی از عیوب مختلف موتور القائی، دلایل بوجود ...

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی شیمی (گرایش مهندسی گاز) در سالهای اخیر، چاه­های افقی زیادی در اطراف جهان حفر شده­است. دلیل عمده­ی آن توانایی افزایش سطح مخزن در تماس با چاه است که باعث افزایش بهره بری از چاه می­شود. از چاه­آزمایی برای شناخت مدل­های مخازن هیدروکربوری و تشخیص پارامترهای مربوط به آن­ها استفاده می­شود. چاه­آزمایی بر مبنای ایجاد اختلال در جریان و ثبت فشار ته ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی چکیده: هدف از انجام این پایان نامه مدل سازی ریاضی خشک کن دوار برای خشک کردن دی کلسیم فسفات است. در این پروژه با شرایط مختلف دما و تعداد دور مختلف خشک کن، میزان رطوبت محصول خروجی از خشک کن بررسی شده است. در نتیجه 100 داده از خروجی خشک کن دوار بدست آمده است که آنالیز های متعدی بر روی آنها انجام شده است.نسبت رطوبت در هر دور خشک کن در ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی مکاترونیک چکیده فارسی هدف از این پروژه معرفی یک رویکرد جدید برای عیب یابی خطوط لوله انتقال گاز با استفاده از امواج مکانیکی است که این روش بسیار ارزان تر و آسان تر از روش های دیگری است. که در حال حاضر مشغول به کار هستند. این خطوط معمولا در شرایط محیطی سخت و دور از دسترس و در مسافت های طولانی قرار دارند و استفاده از سیستم ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشدگروه جغرافیا «M.A.» رشته جغرافایی طبیعی گرایش اقلیم شناسی در برنامه ریزی محیطی چکیده سیل جریان آبی است که از ظرفیت مجرای رود تجاوز کرده وسپس به جلگه سیلابی مجاورسرازیر می شود .با اینکه بسیاری از عوامل هیدرولوژیکی محلی وابسته به حوضه آبریز ممکن است برسیلاب تأثیر بگذارند،تمام مکانیسم های عمده پدید آورنده سیلاب ها دارای منشاءهیدرواقلیمی می ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: جغرافیا گرایش: برنامه ریزی توریسم چکیده این تحقیق با استفاده از روش توصیفی-تحلیلی، با بهره گیری از مطالعات کتابخانه‎ای، اسنادی همراه با مشاهدات میدانی و استخراج پرسشنامه به تحلیل پایگاههای راهنمایی و رانندگی و نقش آن در احساس امنیت گردشگری درحوزه غرب گیلان پرداخته وهدف از این تحقیق بررسی و شناخت امکانات و محدودیتهای پایگاههای ...

ثبت سفارش