پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها

word 4 MB 32222 76
1392 کارشناسی ارشد محیط زیست و انرژی
قیمت قبل:۶۳,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۹۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه دوره‌ی کارشناسی ارشد مهندسی برق- قدرت

    چکیده

         ریزشبکه‌ ها شبکه‌هایی با مقیاس های کوچک در سطح ولتاژ فشار ضعیف هستند که برای تامین بارهای گرمایی و الکتریکی مکان های کوچک و مکان هایی که قابلیت دسترسی به شبکه اصلی برق را ندارند، به کار می‌روند. ریزشبکه‌ها برای تامین انرژی انواع مصرف‌کننده‌ها همچون خانگی، صنعتی و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برآورد هزینه آنها بر اساس سیاست‌های قیمت گذاری در بازار برق صورت می‌گیرد. مناطق دور افتاده، معمولاً با مشکل عدم ارتباط با شبکه اصلی برق مواجه هستند. ریز شبکه‌ها می‌تواند یک راهکار مناسب برای تولید انرژی با در نظر گرفتن مسائل زیست‌محیطی و اقتصادی برای این مناطق باشند. در این پایان‌نامه تعیین سایز بهینه یک سیستم ترکیبی مستقل از شبکه، مورد بررسی قرار می‌گیرد. سیستم ترکیبی مورد مطالعه متشکل از توربین‌های بادی، آرایه‌های خورشیدی، سلول‌های سوختی با ذخیره ساز هیدروژنی و دیزل ژنراتور می‌باشد. اهداف این پایان‌نامه کمینه‌سازی هزینه سیستم و کاهش آلودگی زیست‌محیطی در دوره مورد مطالعه می‌باشد. هزینه‌های سیستم شامل هزینه‌های سرمایه‌گذاری اولیه، هزینه جایگزینی و هزینه تعمیر و نگهداری سالیانه اجزای سیستم و هزینه مصرف سوخت دیزل‌ژنراتور می‌باشد. در این پایان‌نامه از نرم‌افزار GAMS که یکی از قوی‌ترین نرم‌افزارهای تجاری بهینه‌سازی است، استفاده شده‌است.

        

    پیشرفت جوامع بشری نیاز به انرژی افزایش  چشم‌گیری یافته است. این نیاز جوامع بشری را به سمت منابعی جدید و پر بازده‌تر سوق می‌دهد. در ضمن صنعتی شدن و افزایش مصرف خانگی منجر به افزایش غیر قابل پیش‌بینی تقاضا برای انرژی برق شده است. همه این موارد باعث تولید روز افزون گازهای آلوده کننده محیط زیست می‌شوند[1].

         منابع انرژی تجدید پذیر[1] در دهه‌های اخیر با افزایش هزینه سوخت های فسیلی و با هدف تولید انرژی پاک، بسیار مورد توجه کشورهای صنعتی قرار گرفته است. این امر موجب پیشرفت های بسیاری در بهره برداری از این منابع گردیده است؛ ولی منابع انرژی تجدید پذیر دارای رفتاری متغیر می‌باشند و در نتیجه نمی‌توان  تولید را به درستی پیش بینی کرد. به منظور افزایش قابلیت اطمینان سیستم، بکار‌گیری از دیزل ژنراتور ها[2]  برای پاسخ گویی به تقاضای بار در سیستم های مستقل از شبکه به طور گسترده ای رایج می باشد[2]. اما خطر کمبود و پایان پذیری منابع انرژیهای فسیلی، رشد روز افزون قیمت سوخت های فسیلی و حاد شدن مسایل زیست محیطی به دلیل افزایش غیر طبیعی انواع مختلف ترکیبات زیان‌آور از جمله گازهای گلخانه‌ای نیز از دلائل بالا رفتن انگیزه کشورها در استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر می‌باشد. ‌

         استفاده از منابع تجدید پذیر با در نظر گرفتن همه مزایا و معایب، شاخه ای در صنعت برق به وجود آورده است؛ که به بررسی محدودیت های بهره برداری سیستم های ترکیبی[3] ، بهینه‌سازی بهره برداری[4]  سیستم، کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی، بهبود هزینه تمام شده سیستم و به طور کلی بهره‌برداری بهینه از ریز‌شبکه‌ها[5] و شبکه‌های هوشمند[6] می‌پردازد.

         ریزشبکه‌ها، شبکه‌هایی با مقیاس های کوچک هستند؛ در سطح ولتاژ فشار ضعیف که با استفاده از تکنولوژی CHP[7] ، برای تامین بارهای گرمایی و الکتریکی مکان های کوچک و مکان هایی که قابلیت دسترسی به شبکه اصلی برق را ندارند، به کار می‌روند. به عبارت دیگر ریزشبکه ها در اصل یک شبکه توزیع فعال می باشند که از سیستم های DG[8] با بارهای متفاوت در سطوح ولتاژ توزیع تشکیل شده است[3].

         ریزشبکه‌ها برای تامین انرژی انواع مصرف‌کننده‌ها همچون خانگی، صنعتی و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برآورد هزینه آنها بر اساس سیاست های قیمت‌گذاری در بازار برق صورت می‌گیرد. استفاده از ریز شبکه ها موجب ارائه توان با کیفیت بالاتر[4]، افزایش قابلیت اطمینان[9] سیستم و کاهش هزینه‌ها، تلفات و آلودگی در cمی‌شود. با توجه به استفاده از فنآوریهای جدید مانند توربین‌های بادی[10] و سلول‌های خورشیدی[11] در ریزشبکه‌ها و نیز ماهیت تصادفی منابع تجدیدپذیری مانند باد و خورشید، مدیریت و بهره برداری بهینه و ایمن از این شبکه ها به یکی از اولویت های تحقیقاتی پژوهشگران در این زمینه تبدیل شده است[5].

     

     

     

    1‌.1‌تعریف مسئله

        ریزشبکه‌ها برای تامین انرژی انواع مصرف کنندهها همچون خانگی، صنعتی و کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برآورد هزینه آنها بر اساس سیاستهای قیمت گذاری در بازار برق صورت می‌گیرد. مناطق دور افتاده، معمولاً با مشکل عدم ارتباط با شبکه اصلی برق مواجه هستند. ریز شبکه‌ها می‌تواند یک راهکار مناسب برای تولید انرژی با در نظر گرفتن مسائل زیست محیطی و اقتصادی برای این مناطق باشند. در این پایان نامه تعیین سایز بهینه یک سیستم ترکیبی مستقل از شبکه، مورد بررسی قرار می‌گیرد. سیستم ترکیبی مورد مطالعه متشکل از توربین‌های بادی،آرایه خورشیدی، سلول‌های سوختی با ذخیره ساز هیدروژنی و دیزل ژنراتور میباشد. اهداف این مقاله کمینه سازی هزینه سیستم و کاهش آلودگی زیست محیطی در دوره مورد مطالعه می‌باشد. هزینه‌های سیستم شامل هزینه‌های سرمایه‌گذاری اولیه، هزینه جایگزینی و هزینه تعمیر و نگهداری سالیانه اجزای سیستم و هزینه مصرف سوخت دیزل‌ژنراتور می‌باشد. در این پایان‌نامه از نرم‌افزار GAMS که یکی از قوی‌ترین نرم‌افزارهای تجاری بهینه‌سازی است، استفاده شده‌است.

          ریزشبکه در نظر گرفته شده انرژی مورد نظر خود را از توربین بادی، آرایه های خورشیدی، سلول سوختی و دیزل ژنراتور بدست می‌آورد. ذخیره ساز هیدروژنی شامل الکترولایزر میباشد که اضافه توان تولیدی را به عنوان منبع تامین کننده در هنگام نقصان تولید توان، ذخیره می‌کند. دیزل ژنراتور به عنوان یک منبع پشتیبان عمل میکند. درساعاتی از روز که توربین‌های بادی و آرایه های خورشیدی به تنهایی قادر به تامین بار نمی باشند، سیستم ذخیره ساز با تولید برق در تامین بار مصرفی سهیم می‌گردند. همچنین بسیاری از سیستم‌های مختلط برای پاسخ گویی به پیک بار در زمان‌های کوتاهی‌که انرژی تولید شده از منابع انرژی موجود، قادر به تامین تقاضا نمی‌باشند به دیزل ژنراتور مجهز شده اند.

         در فصل دوم پایان نامه به بررسی اجزای تشکیل دهنده ریز شبکه ها و مروری بر تحقیقات انجام شده خواهیم پرداخت.

        در فصل سوم پایان نامه الگوریتم شبیه سازی به همراه قیود و توابع هدف در پایان نامه مورد بررسی قرار خواهند گرفت. در فصل چهارم نتایج شبیه‌سازی آورده شده است و مورد بحث قرار می‌گیرد. در فصل پنجم نتیجه‌گیری و پیشنهادات ادامه کار آورده شده است.

    Abstract

     

    Microgrids refer the small scale grids in low voltages that used to produce power for remote communities. Remote communities, characterized by no connection to the main power grid. Microgrids used for supplying domestic, industrial and agriculture demands. Microgrids are a good solution for energy production, taking into account environmental and economic for remote communities. The studied hybrid system consisting of wind turbines, solar arrays, fuel cells, and hydrogen storage and diesel generator.

    The studies examine the metod for operating the microgrid with the goal of optimizing the system both economically and environmentally. The cost of electricity depends on annual capital cost, operating costs of components and fuel prices.

    Gams is one of the strongest commercial software optimization software has been used for simulation.

     

    Keywords: Microgrid, optimization, Unit-sizing, Hybrid system, environmental and economic analys

  • فهرست:

    1    .فصل اول: پیش‌گفتار. 1

    1‌.1‌   پیشگفتار 2

    1‌.2‌   تعریف مسئله. 4

    2    .فصل دوم: معرفی اجزای ریزشبکه و پیشینه تحقیق... 6

    2‌.1‌   معرفی ریز شبکه ها 7

    2‌.2‌   مروری بر کارهای پیشین.. 9

    2‌.3‌   معرفی انواع تکنولوژی تولید پراکنده درریزشبکه‌ها 12

    2‌.3‌.1‌   مولدهای پراکنده تجدید ناپذیر. 14

    2‌.3‌.1‌.1‌   موتورهای پیستونی (رفت و برگشتی) 14

    2‌.3‌.1‌.2‌   پیلهای سوختی... 17

    2‌.3‌.1‌.3‌   توربین‌های گازی... 20

    2‌.3‌.1‌.4‌   میکروتوربین‌ها 21

    2‌.3‌.2‌   مولدهای پراکنده تجدیدپذیر. 22

    2‌.3‌.2‌.1‌   انرژی خورشیدی... 22

    2‌.3‌.2‌.2‌   سیستم فتوولتائیک..... 24

    2‌.3‌.2‌.3‌   نیروگاه‌های بادی... 26

    2‌.3‌.2‌.4‌   نیروگاه‌های برق آبی... 28

    2‌.4‌   سیستم ذخیره ساز در ریزشبکه‌ها 29

    2‌.4‌.1‌   سیستم ذخیره انرژی تلمبه ذخیره‌ای.. 30

    2‌.4‌.2‌   سیستم ذخیره انرژی مغناطیس ابررسانا 31

    2‌.4‌.3‌   سیستم ذخیره انرژی هوای فشرده 32

    2‌.4‌.4‌   سیستم ذخیره انرژی ابرخازن.. 33

    2‌.4‌.5‌   سیستم ذخیره انرژی بر پایه هیدروژن.. 33

    2‌.4‌.6‌   ذخیره انرژی حرارتی.. 34

    2‌.5‌   تاثیرات ریزشبکه‌ها در سیستم.. 35

    2‌.5‌.1‌   ریزشبکه‌ها و تاثیرات آن در کیفیت توان.. 35

    2‌.5‌.2‌   ریزشبکه‌ها و تاثیرات آن در هزینه توان تولیدی.. 36

    2‌.5‌.3‌   تاثیرات ریزشبکه‌ها بر محیط زیست... 37

    3   .فصل سوم:تعریف تابع هدف براساس مدل اقتصادی.. 40

    3‌.1‌   مقدمه  41

    3‌.2‌   مدل اقتصادی سیستم مورد مطالعه. 42

    3‌.2‌.1‌  هزینه سرمایه گذاری اولیه(ACC) 43

    3‌.2‌.2‌  هزینه جایگزینی سالیانه (ARC) 44

    3‌.2‌.3‌  هزینه سوخت سالیانه(AFC) 44

    3‌.2‌.4‌  هزینه تعمیر و نگهداری(AOC) 44

    3‌.3‌   تابع هدف و قیود مسئله. 45

    3‌.3‌.1‌   قیود مسئله. 46

    3‌.3‌.2‌   الگوریتم مبتنی بر سناریو برای عدم قطعیت توان تولیدی از توربین بادی و آرایه خورشیدی.. 47

    4   .فصل چهارم: نتایج شبیه سازی.. 49

    4‌.1‌   نتایج شبیه سازی.. 50

    4‌.2‌   مشخصات اجزای ریزشبکه. 50

    4‌.3‌   بار ناحیه مورد مطالعه. 51

    4‌.4‌   تولیدات منابع انرژی تجدید پذیر. 52

    4‌.5‌   سناریو های احتمالی.. 53

    4‌.5‌.1‌   تعیین سایز بهینه شده واحدها در ریزشبکه با عدم قطعیت در تولید واحدهای تجدیدپذیر. 55

    4‌.5‌.2‌   بررسی هزینه در حالت تولید قطعی.. 56

    5   .فصل پنجم: جمع‌بندی و نتیجه‌گیری.. 57

    5‌.1‌   نتیجه گیری.. 58

    5‌.2‌   پیشنهادهایی برای ادامه کار 59

    منابع و مراجع.. 60

    Abstract 65

    منبع:

     

    [1]     F. Katiraei, C. Abbey, and S. Member, “Diesel Plant Sizing and Performance Analysis of a Remote Wind-Diesel Microgrid,” pp. 1–8, 2007.

    [2]     D. Edwards and M. Negnevitsky, “Designing a wind-diesel hybrid remote area power supply (RAPS) system,” in Sustainable Energy Technologies, 2008. ICSET 2008. IEEE International Conference on, 2008, pp. 312–317.

    [3]     W. Su, S. Member, Z. Yuan, and M. Chow, “Microgrid Planning and Operation : Solar Energy and Wind Energy,” pp. 1–7, 2010.

    [4]     A. Ghaedi, A. Abbaspour, M. Fotuhi-Firuzabad, M. Moeini-Aghtaie, and M. Othman, “Reliability evaluation of a composite power system containing wind and solar generation,” in Power Engineering and Optimization Conference (PEOCO), 2013 IEEE 7th International, 2013, pp. 483–488.

    [5]     H. V. Haghi, S. M. Hakimi, and S. M. M. Tafreshi, “Optimal Sizing of a Hybrid Power System Considering Wind Power Uncertainty Using PSO-Embedded Stochastic Simulation,” pp. 722–727, 2010.

    [6]     G. Celli, F. Pilo, G. Pisano, and G. G. Soma, “Optimal participation of a microgrid to the energy market with an intelligent EMS,” in Power Engineering Conference, 2005. IPEC 2005. The 7th International, 2005, pp. 663–668.

    [7]     R. M. Kamel, A. Chaouachi, and K. Nagasaka, “Carbon emissions reduction and power losses saving besides voltage profiles improvement using micro grids,” Low Carbon Econ., vol. 1, no. 1, pp. 1–7, 2010.

    [8]     S. Watanabe and B. Rengarajan, “Operation planning of an independent microgrid for cold regions by the distribution of fuel cells and water electrolyzers using a genetic algorithm,” Int. J. Hydrogen Energy, vol. 36, no. 22, pp. 14295–14308, 2011.

    [9]     H. Yang, W. Zhou, L. Lu, and Z. Fang, “Optimal sizing method for stand-alone hybrid solar–wind system with LPSP technology by using genetic algorithm,” Sol. Energy, vol. 82, no. 4, pp. 354–367, Apr. 2008.

    [10]   Z. Liu, F. Wen, G. Ledwich, and S. Member, “Optimal Siting and Sizing of Distributed Generators in Distribution Systems Considering Uncertainties,” vol. 26, no. 4, pp. 2541–2551, 2011.

    [11]   E. Haesen, M. Espinoza, B. Pluymers, I. Goethals, V. Van Thong, J. Driesen, R. Belmans, and B. De Moor, “Optimal Placement and Sizing of Distributed Generator Units using Genetic Optimization Algorithms,” pp. 1–19, 2005.

    [12]   M. Mohammadi, S. H. Hosseinian, and G. B. Gharehpetian, “Optimization of hybrid solar energy sources / wind turbine systems integrated to utility grids as microgrid ( MG ) under pool / bilateral / hybrid electricity market using PSO,” Sol. Energy, vol. 86, no. 1, pp. 112–125, 2012.

    [13]   M. A. Behrang, E. Assareh, A. R. Noghrehabadi, and A. Ghanbarzadeh, “New sunshine-based models for predicting global solar radiation using PSO (particle swarm optimization) technique,” Energy, vol. 36, no. 5, pp. 3036–3049, 2011.

    [14]   R. S. Garcia and D. Weisser, “A wind–diesel system with hydrogen storage: Joint optimisation of design and dispatch,” Renew. energy, vol. 31, no. 14, pp. 2296–2320, 2006.

    [15]   A. Mellit, S. a. Kalogirou, and M. Drif, “Application of neural networks and genetic algorithms for sizing of photovoltaic systems,” Renew. Energy, vol. 35, no. 12, pp. 2881–2893, Dec. 2010.

    [16]   F. Nicolin and V. Verda, “Lifetime optimization of a molten carbonate fuel cell power system coupled with hydrogen production,” Energy, vol. 36, no. 4, pp. 2235–2241, 2011.

    [17]   J. Lagorse, D. Paire, and A. Miraoui, “Sizing optimization of a stand-alone street lighting system powered by a hybrid system using fuel cell, PV and battery,” Renew. Energy, vol. 34, no. 3, pp. 683–691, 2009.

    [18]   S. Kamel and C. Dahl, “The economics of hybrid power systems for sustainable desert agriculture in Egypt,” Energy, vol. 30, no. 8, pp. 1271–1281, 2005.

    [19]   A. R. Prasad and E. Natarajan, “Optimization of integrated photovoltaic–wind power generation systems with battery storage,” Energy, vol. 31, no. 12, pp. 1943–1954, 2006.

    [20]   W. Zhou, H. Yang, and Z. Fang, “Battery behavior prediction and battery working states analysis of a hybrid solar–wind power generation system,” Renew. Energy, vol. 33, no. 6, pp. 1413–1423, 2008.

    [21]   C. Dennis Barley and C. Byron Winn, “Optimal dispatch strategy in remote hybrid power systems,” Sol. Energy, vol. 58, no. 4, pp. 165–179, 1996.

    [22]   J. K. Kaldellis, D. Zafirakis, and E. Kondili, “Optimum autonomous stand-alone photovoltaic system design on the basis of energy pay-back analysis,” Energy, vol. 34, no. 9, pp. 1187–1198, 2009.

    [23]   R. Dufo-López and J. L. Bernal-Agustín, “Design and control strategies of PV-Diesel systems using genetic algorithms,” Sol. energy, vol. 79, no. 1, pp. 33–46, 2005.

    [24]   W. Zhou, C. Lou, Z. Li, L. Lu, and H. Yang, “Current status of research on optimum sizing of stand-alone hybrid solar–wind power generation systems,” Appl. Energy, vol. 87, no. 2, pp. 380–389, 2010.

    [25]   C. Changsong, D. Shanxu, C. Tao, L. Bangyin, and Y. Jinjun, “Energy Trading Model for Optimal Microgrid Scheduling Based on Genetic Algorithm,” vol. 3, pp. 2136–2139.

    [26]   C.-S. Wang, B. Yu, J. Xiao, and L. Guo, “Multi-scenario, multi-objective optimization of grid-parallel Microgrid,” in Electric Utility Deregulation and Restructuring and Power Technologies (DRPT), 2011 4th International Conference on, 2011, pp. 1638–1646.

    [27]   R. Majumder, A. Ghosh, G. Ledwich, and F. Zare, “Load sharing and power quality enhanced operation of a distributed microgrid,” Renew. Power Gener. IET, vol. 3, no. 2, pp. 109–119, 2009.

    [28]   X. Wang, Y.-Z. Li, and S.-H. Zhang, “A new neural network approach to economic emission load dispatch,” in Machine Learning and Cybernetics, 2002. Proceedings. 2002 International Conference on, 2002, vol. 1, pp. 501–505.

    [29]   S. Obara, M. Kawai, O. Kawae, and Y. Morizane, “Operational planning of an independent microgrid containing tidal power generators, SOFCs, and photovoltaics,” Appl. Energy, vol. 102, pp. 1343–1357, Feb. 2013.

    [30]   O. Hafez and K. Bhattacharya, “Optimal planning and design of a renewable energy based supply system for microgrids,” Renew. Energy, vol. 45, pp. 7–15, Sep. 2012.

    [31]   A. Milo, H. Gaztañaga, I. Etxeberria-Otadui, E. Bilbao, and P. Rodríguez, “Optimization of an experimental hybrid microgrid operation: reliability and economic issues,” in PowerTech, 2009 IEEE Bucharest, 2009, pp. 1–6.

    [32]   A. Sobu and G. Wu, “Optimal operation planning method for isolated micro grid considering uncertainties of renewable power generations and load demand,” in Innovative Smart Grid Technologies-Asia (ISGT Asia), 2012 IEEE, 2012, pp. 1–6.

    [33]   D. Cartes, J. Ordonez, J. Harrington, D. Cox, and R. Meeker, “Novel Integrated Energy Systems and control methods with economic analysis for integrated community based energy systems,” in Power Engineering Society General Meeting, 2007. IEEE, 2007, pp. 1–6.

    [34]   J. P. Barton and D. G. Infield, “Energy storage and its use with intermittent renewable energy,” Energy Conversion, IEEE Trans., vol. 19, no. 2, pp. 441–448, 2004.

    [35]   A. Mostafaeipour and N. Mostafaeipour, “Renewable energy issues and electricity production in Middle East compared with Iran,” Renew. Sustain. Energy Rev., vol. 13, no. 6, pp. 1641–1645, 2009.

    [36]   C. Cecati, C. Citro, A. Piccolo, and P. Siano, “Smart operation of wind turbines and diesel generators according to economic criteria,” Ind. Electron. IEEE Trans., vol. 58, no. 10, pp. 4514–4525, 2011.

    [37]   S. M. Haile, “Fuel cell materials and components,” Acta Mater., vol. 51, no. 19, pp. 5981–6000, 2003.

    [38]   Q. Li, R. He, J. O. Jensen, and N. J. Bjerrum, “PBI‐Based Polymer Membranes for High Temperature Fuel Cells–Preparation, Characterization and Fuel Cell Demonstration,” Fuel Cells, vol. 4, no. 3, pp. 147–159, 2004.

    [39]   A. M. Azmy and I. Erlich, “Dynamic simulation of fuel cells and microturbines integrated with a multimachine network,” in Power Tech Conference Proceedings, 2003 IEEE Bologna, 2003, vol. 2, p. 6–pp.

    [40]   W. El-Khattam and M. M. A. Salama, “Distributed generation technologies, definitions and benefits,” Electr. Power Syst. Res., vol. 71, no. 2, pp. 119–128, 2004.

    [41]   A. F. Zobaa and R. C. Bansal, Handbook of renewable energy technology. World Scientific, 2011.

    [42]   C. Corchero, F. Heredia, and J. Cairo, “Optimal sizing of microgrids : a fast charging station case,” pp. 1–6.

    [43]   H. Lund, “Renewable energy strategies for sustainable development,” Energy, vol. 32, no. 6, pp. 912–919, 2007.

    [44]   “Canadian Wind Energy Atlas.” [Online]. Available: http://windatlas.ca/en/index.php.

    [45]   J. D. Boyes and N. H. Clark, “Technologies for energy storage. flywheels and super conducting magnetic energy storage,” in Power Engineering Society Summer Meeting, 2000. IEEE, 2000, vol. 3, pp. 1548–1550.

    [46]   D. J. Swider, “Compressed air energy storage in an electricity system with significant wind power generation,” Energy Conversion, IEEE Trans., vol. 22, no. 1, pp. 95–102, 2007.

    [47]   R. Bornatico, M. Pfeiffer, A. Witzig, and L. Guzzella, “Optimal sizing of a solar thermal building installation using particle swarm optimization,” Energy, vol. 41, no. 1, pp. 31–37, 2012.

    [48]   A. Rufer and P. Barrade, “A supercapacitor-based energy-storage system for elevators with soft commutated interface,” Ind. Appl. IEEE Trans., vol. 38, no. 5, pp. 1151–1159, 2002.

    [49]   F. Breu, S. Guggenbichler, and J. Wollmann, “Hydrogen-based Autonomous Power Systems,” Vasa, 2008.

    [50]   S. D. Sharma and K. Sagara, “Latent heat storage materials and systems: a review,” Int. J. Green Energy, vol. 2, no. 1, pp. 1–56, 2005.

    [51]   M. R. Miveh, M. Gandomkar, S. Mirsaeidi, and H. Nasiban, “Micro-Grid Protection by Designing a Communication-Assisted Digital Relay,” Am. J. Sci. Res. Isuue, vol. 51, pp. 62–68, 2012.

    [52]   S. P. S. Chowdhury and P. Crossley, Microgrids and active distribution networks. Institution of Engineering and Technology, 2009.

    [53]   G. St Denis and P. Parker, “Community energy planning in Canada: The role of renewable energy,” Renew. Sustain. Energy Rev., vol. 13, no. 8, pp. 2088–2095, 2009.

    [54]   A. Kashefi Kaviani, G. H. Riahy, and S. H. Kouhsari, “Optimal design of a reliable hydrogen-based stand-alone wind/PV generating system, considering component outages,” Renew. energy, vol. 34, no. 11, pp. 2380–2390, 2009.

    [55]   A. J. Conejo, M. Carriâon, and J. M. Morales, Decision making under uncertainty in electricity markets, vol. 153. Springer, 2010.


موضوع پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, نمونه پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, جستجوی پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, فایل Word پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, دانلود پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, فایل PDF پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, تحقیق در مورد پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, مقاله در مورد پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, پروژه در مورد پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, پروپوزال در مورد پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, تز دکترا در مورد پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, پروژه درباره پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها, رساله دکترا در مورد پایان نامه تعیین بهینه اندازه منابع انرژی در ریز شبکه‌ها با در نظر‌گرفتن عدم قطعیت‌ ها

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد گرایش قدرت چکیده کنترل تولیدات پراکنده و برنامه­ریزی آنها یکی از مسائل مهم بهره­برداری سیستم­های قدرت است. هدف از این مسأله حداقل کردن هزینه بهره­برداری و آلودگی و تامین بار با رعایت قیود بهره­برداری می­باشد. افزایش تمایل به استفاده از منابع تجدید­پذیر و حرکت به سمت شبکه هوشمند باعث شده است که مسأله کنترل تولیدات پراکنده در بازار خرده فروشی با رویکردهای ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته:مهندسی برق قدرت چکیده به دلیل گستردگی و نیز پیچیدگی شبکه های توزیع ، احتمال بروز حادثه در آن ها بسیار زیاد است که بروز حادثه می تواند مشترکین زیادی را تحت تاثیر خود قرار دهد. بنابراین قابلیت اطمینان یکی از پارامترهای کلیدی مشخص کننده ی میزان موفقیت سیستم در ارائه برق به مصرف کنندگان است. لذا بررسی و تحلیل قابلیت اطمینان شبکه توزیع از اهمیت خاصی ...

پایان نامه کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته برق(M.A.) گرایش: قدرت چکیده ارزیابی قابلیت اطمینان در شبکه های قدرت، امری ضروری است. با مطرح شدن بحث شبکه­های هوشمند در سیستم های قدرت سنتی توجه زیادی به بهره­برداری از منابع تجدید پذیر، خودروهای برقده قابل اتصال به شبکه و همچنین دیگر انواع منابع انرژی از قبیل CHP[1] ها شده است. از طرف دیگر در سیستم قدرت هوشمند تنها به منابع در سمت تولید ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی عمران و محیط زیست چکیده مشکل اساسی دراستفاده از بیوگاز دفنگاه وجود آلاینده هایی مثل سولفید هیدروژن است. سولفید هیدروژن گازی بیرنگ، سمی، اشتعالزا و دارای بوی نامطبوع است و به شدت سمی است و در هنگام سوختن بیوگاز تولید SO2 می کند. به علاوه سولفید هیدروژن دارای اثر خورندگی می باشد. ساخت دستگاههایی که در برابر خورندگی مقاوم باشند نیز هزینه ...

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد گرایش قدرت چکیده کنترل تولیدات پراکنده و برنامه­ریزی آنها یکی از مسائل مهم بهره­برداری سیستم­های قدرت است. هدف از این مسأله حداقل کردن هزینه بهره­برداری و آلودگی و تامین بار با رعایت قیود بهره­برداری می­باشد. افزایش تمایل به استفاده از منابع تجدید­پذیر و حرکت به سمت شبکه هوشمند باعث شده است که مسأله کنترل تولیدات پراکنده در بازار خرده فروشی با رویکردهای ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته:مهندسی برق قدرت چکیده به دلیل گستردگی و نیز پیچیدگی شبکه های توزیع ، احتمال بروز حادثه در آن ها بسیار زیاد است که بروز حادثه می تواند مشترکین زیادی را تحت تاثیر خود قرار دهد. بنابراین قابلیت اطمینان یکی از پارامترهای کلیدی مشخص کننده ی میزان موفقیت سیستم در ارائه برق به مصرف کنندگان است. لذا بررسی و تحلیل قابلیت اطمینان شبکه توزیع از اهمیت خاصی ...

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق (گرایش قدرت) چکیده بررسی حالات گذرای الکترومغناطیسی در توربین­های بادی با توسعه روز­افزون توربین­های بادی، بالا بردن کارآیی آن حیاتی تر شده است. یکی از فاکتور­ها برای سنجش کارآیی توربین بادی، عملکرد آن در قبال مسائل حالت گذرا است. پدیده هایی که منجر به ایجاد حالات گذرای الکترومغناطیسی بر روی مزرعه بادی می شوند، به دو مقوله صاعقه و ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته معماري گرايش معماري مهر  1393   چکيده : يکي از نيازهاي امروز ما داشتن فضايي براي آشنا شدن با فناوري هاي جديد معماري در دنيا

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد « M.A. » رشته تحقیقات آموزشی چکیده هدف از این پژوهش بررسی استقرار منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر کیفیت زندگی مردم منطقه عسلویه می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر چگونگی گردآوری داده ها توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی افراد بالای 18 سال منطقه عسلویه می باشد که با روش نمونه گیری تصادفی ساده 200 نفر از افراد ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد « M.A. » رشته تحقیقات آموزشی چکیده هدف از این پژوهش بررسی استقرار منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بر کیفیت زندگی مردم منطقه عسلویه می باشد. این پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر چگونگی گردآوری داده ها توصیفی پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش شامل تمامی افراد بالای 18 سال منطقه عسلویه می باشد که با روش نمونه گیری تصادفی ساده 200 نفر از افراد ...

ثبت سفارش