پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت

word 7 MB 32256 162
1393 کارشناسی ارشد مهندسی برق
قیمت قبل:۶۶,۲۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته برق(M.A.)

    گرایش: قدرت

     

    چکیده

    ارزیابی قابلیت اطمینان در شبکه های قدرت، امری ضروری است. با مطرح شدن بحث شبکه­های هوشمند در سیستم های قدرت سنتی توجه زیادی به بهره­برداری از منابع تجدید پذیر، خودروهای برقده قابل اتصال به شبکه و همچنین دیگر انواع منابع انرژی از قبیل CHP[1] ها شده است. از طرف دیگر در سیستم قدرت هوشمند تنها به منابع در سمت تولید اتکا نمی­شود، بلکه در چنین محیطی استفاده و بهره­وری از قابلیت­های مشترکین در سمت مصرف نیز دارای اهمیت فراوانی می­باشد. این مسئله از آنجا دارای اهمیت است که سرعت پاسخگویی منابع سمت مصرف بسیار بیشتر از منابع سمت تولید است و به هزینه سرمایه­گذاری نیز نیازی ندارند. همچنین قابلیت استفاده از منابع دارای تولید تصادفی از قبیل خودروهای برقده و همچنین منابع تجدیدپذیر را افزایش می­دهند. تمام این امکانات که در بستر شبکه های هوشمند خودنمایی کرده اند، سبب افزایش قابلیت اطمینان در سیستم های قدرت می شوند. در این میان، سیستم های مخابراتی و نرخ نمونه برداری و انتقال اطلاعات، می تواند سبب افزایش اثربخشی سایر بخش ها در محاسبات قابلیت اطمینان شود. هدف این تحقیق طراحی سیستم مخابراتی به منظور افزایش قابلیت اطمینان سیستم قدرت است. نتایج نشان می دهد که سیستم مخابراتی نقش موثری در محاسبات قابلیت اطمینان دارد.

    کلمات کلیدی : قابلیت اطمینان، خودرو برقی، سیستم مخابراتی، مدیریت سمت تقاضا

     

    فصل اول:

    کلیات تحقیق

     

     

    1-1 مقدمه

    امروزه صنعت برق، نه تنها با فراهم کردن منابع جهت برآورده سازی انرژی مورد تقاضا صنایع مواجه هستند، بلکه از طرفی حداقل سازی و کاهش اثراتی که بشر بر روی محیط در ارتباط با تولید این انرژی دارد نیز یکی دیگر از موارد مورد توجه می باشد و شبکه هوشمند[2](SG) راه حلی برای این چالش است که سود و بازدهی بسیار زیادی دارد. برای سمت مصرف کننده، شبکه هوشمند بدین معنی است که آنها می توانند بروی مصرف خود مدیریت هوشمندانه انجام دهند تا در ساعات پیک که قیمت انرژی گران می باشد، هزینه کمتری بپردازند و برای کارشناسان محیط زیست، این شبکه به معنی استفاده از تکنولوژی جهت کمک به حل تغییرات بد آب و هوایی و اجتناب از تولید بیش از اندازه گازهای کربن می باشد و برای همکاران صنعت برق پیک سایی و تصمیم گیری هوشمندانه و ارائه اطلاعات دقیق از وضعیت شبکه است[۱].

    به طور عمده، اصلی ترین نیازمندی هایی که شرکت های توزیع را مجاب به حرکت به سوی شبکه های هوشمند می کند، عبارتند از[۱] :

    شبکه توزیع خود بازیاب

    شبکه توزیع خود بازیاب به شبکه ای اطلاق می شود که دارای ضریب اطمینان بالا، امنیت ذاتی در کلیه سطوح است. در این نوع شبکه ها با استفاده از حسگرها[3] و لوازم اندازه گیری، کنترل غیر متمرکز و فراگیری روی پارامترهای سیستم وجود دارد.

    شبکه توزیع با امکان تأمین برق با قیمت کم

    این نوع شبکه ها عمدتاً دارای توزیعِ غیر سلسله مراتبیِ تولید انرژی الکتریکی هستند و معمولابا بهره گیری از منابع تولید پراکنده توسط مصرف کنندگان، هزینه تأمین برق را کاهش می دهد. در این نوع شبکه ها، دخالت عوامل انسانی به شدت کاهش یافته و سطح اتوماسیون افزایش می یابد.

    شبکه توزیع برق دوستدار محیط زیست

    قطعا شبکه های توزیع هوشمند، با بهینه سازی در مصرف انرژی از ورود بیش از حد گازهای گلخانه ای به محیط جلوگیری می کنند.

    در این تحقیق، هدف بررسی اثر زیرساخت مخابراتی و بسترهای شبکه هوشمند در افزایش قابلیت اطمینان در سیستم توزیع است. برای این منظور با بیان ویژگی ها سیستم هوشمند توزیع و فناوری های ارتباطی بکار رفته در آن، با زیرساخت های شبکه هوشمند آشنا می شویم. همچنین با بیان اهمیت موضوع، دلیل پرداختن به این مهم را بررسی خواهیم کرد.

    1-2 بیان مسئله و ضرورت تحقیق

    امروزه با پیشرفت های صورت گرفته در تکنولوژی ارتباطات و وسایل اندازه گیری نظیر PMU[4] ها و انواع سنسور ها و همچنین به منظور مدیریت مصرف انرژی و کاهش آلودگی های محیط زیست و همچنین به منظور برنامه ریزی ها منظم در ارتقاء شبکه، شبکه های هوشمند رو به گسترش دارند. در این میان طراحی بستر مخابراتی امن به منظور حفظ و افزایش قابلیت اطمینان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

    در یک سامانه توزیع هوشمند انرژی برق، اطلاعات و انتقال آنها از اهمیت بالایی برخوردار هستند. زیرا هر سامانه هوشمند، بدون آگاهی از شرایط، قادر به تصمیم گیری نمی باشد. در یک سیستم هوشمند، اطلاعات مورد نیاز سیستم از منابع متنوعی همچون کنتورهای هوشمند، نیروگاه ها، فیدرها، پست ها و هر یک از اجزای دیگر که در ارتباط با شبکه می باشند، جمع آوری می گردد. دراین نوع شبکه، انتقال اطلاعات در بعضی حالات دوسویه می باشد، یعنی به طور مثال نه تنها شبکه داده های مشترک را دریافت می کند بلکه ممکن است شبکه اطلاعات و فرمان هایی را برای مشترک (به طور مثال کنتور هوشمند) ارسال نماید.

    انتقال اطلاعات در این گونه شبکه ها دارای ویژگی های خاصی می باشد. اطلاعات ارسالی باید از امنیت و اطمینان بالایی برخوردار باشند و علاوه بر آن دارای سرعت ارسال بالایی باشند. به طول مثال وقتی دریک شبکه هوشمند فرمان قطع یک فیدر و یا وارد مدارشدن یک واحد از یک نیروگاه صادر می شود، کل شبکه باید اطمینان حاصل کند که فرمان با صحت و سرعت کامل دریافت و اجرا شده است.

    بنابراین زیر ساخت ارتباطی در شبکه هوشمند، که یکی از مهمترین و پایه ای ترین بخش های یک شبکه هوشمند محسوب می شود، باید ویژگی های به خصوصی همچون سرعت، امنیت و قابلیت اطمینان بالا را یکجا داشته باشد. از طرف دیگر با توجه به وسعت بالای شبکه های توزیع و تعداد فراوان ترمینال ها، تصور ایجاد یک شبکه جداگانه برای انتقال داده در کنار شبکه توزیع را غیر ممکن می نماید. لذا این شبکه انتقال داده باید به نوعی از قابلیت ها و ظرفیت های خود شبکه توزیع استفاده نماید.شبکه های هوشمند توزیع انرژی الکتریکی یکی از جدیدترین تکنولوژیهای روزدنیاوحاصلسعیوتلاشمتخصصینجهتمدرنیزهنمودنشبکه های توزیع و ورود به قرن دیجیتال است. اصلی ترین هدف، تامین برق مطمئن و پاسخگویی به نیازهای رو به رشد مشتریان با کمترین خسارت به محیط زیست است. اولین شبکه هوشمند جهان در مارس ۲۰۰۸ معرفی گردید و شهر بالدر ایالت کلرادو آمریکا موفق به دریافت عنوان اولین شهر با شبکه توزیع برق هوشمند گردید هدف طراحان با بکارگیری تکنولوژی هوشمند حول سه محور اصلی مشترکین، تجهیزات و ارتباطات می باشد. تکنولوژی هوشمند توانایی ایجاد تغییرات اساسی در تولید، انتقال، توزیع و استفاده از انرژی الکتریکی به همراه منافع اقتصادی و محیطی دارد که در نهایت به برآورده نمودن نیازهای مشتریان و در دسترس بودن برق مطمئن و پایدار ختم می شود[۲].

     از طرف دیگر با مطرح شدن بحث شبکه­های هوشمند در سیستم های قدرت سنتی توجه زیادی به بهره­برداری از منابع تجدیدپذیر، خودروهای برقده قابل اتصال به شبکه و همچنین دیگر انواع منابع انرژی گسترده شده از قبیل CHPها شده است. از طرف دیگر در سیستم قدرت هوشمند تنها به منابع در سمت تولید اتکا نمی­شود؛ بلکه در چنین محیطی استفاده و    بهره­وری از قابلیت­های مشترکین در سمت مصرف نیز دارای اهمیت فراوانی می­باشد. این مسئله از آنجا دارای اهمیت است که سرعت پاسخگویی منابع سمت مصرف بسیار بیشتر از منابع سمت تولید است، همچنین به هزینه سرمایه­گذاری نیازی ندارند و همچنین قابلیت استفاده از منابع دارای تولید تصادفی از قبیل خودروهای برقده و همچنین منابع تجدیدپذیر را افزایش می­دهند. از جمله راه­کارهایی که در سمت مصرف اجرا می­گردد می­توان به راه­کارهای پاسخ­گویی باروبازده یا انرژی اشاره کرد.برای سمت مصرف کننده، شبکه هوشمند بدین معنی است که آن­ها می­توانند بر روی مصرف خود مدیریت هوشمندانه انجام دهند تا در ساعات پیک که قیمت انرژی گران می­باشد، هزینه کمتری بپردازند. کاهش مصرف توان مشترکین در ساعات پیک می­تواند به بهبود شرایط زیست­محیطی نیز کمک کند که یکی از اهداف شبکه­های هوشمند می­باشد.

    حال که اهمیت بهره­وری از منابع سمت مصرف مشخص شد، لازم است که زیرساخت ارتباط ایمن و دارای قابلیت اطمینان بالایی در شبکه هوشمند احداث گردد؛ به عبارت دیگر بحث هوشمند سازی شبکه قدرت تنها یک بحث مربوط به سیستم­های قدرت نیست، بلکه مسائل مربوط به ارتباطات، تکنولوژی اطلاعات و پردازش­های هوشمند نیز در آن در نظر گرفته شود. قابل ذکر است که در شبکه قدرت هوشمند، بیشتر بارها نیز به صورت بارهای دیجیتال هستند که به قابلیت اطمینان بسیاربالاتری نیاز دارند.

     بر این اساس در این پایان­نامه هدف این است که زیر ساخت مخابراتی مناسبی برای بهره­برداری با قابلیت اطمینان مورد نظر طراحی گردد. برای این منظور یک ریزشبکه به عنوان شبکه نمونه در نظر گرفته خواهد شد که دارای منابعی از قبیل منابع تجدیدپذیر، خودروهای برقده قابل اتصال به شبکه ومنابع پاسخگویی بارمی باشد[۳].

    1-3 مفهوم قابلیت اطمینان در سیستم قدرت

    قابلیت اطمینان یک سیستم را می توان توانایی آن سیستم در انجام امور و کارهای محول شده در یک محدوده زمانی معین و تحت شرایط مشخص تعریف کرد. در مورد سیستم قدرت، قابلیت اطمینانرا می­توان به عنوان توانایی سیستم در تامین انرژی الکتریکی مصرف کنندگان تعریف نمود. یک سیستم قدرت معمولاً به سه بخش تولید، انتقال و توزیع تقسیم می­شود. همانطور که انتظار می­رود قابلیت اطمینان یک مصرف کننده باید مطالعات را برای هر سه بخش انجام داد. البته پیچیدگی مسئله و تعداد المان­ها در سیستم واقعی آنقدر زیاد است که عملاً انجام این محاسبات غیر ممکن یا بسیار مشکل می­شود.

    قابلیت اطمینان سیستم قدرت، دارای مفهوم گسترده­ای است و این مفهوم را می­توان به دو بخش اساسی تقسیم­بندی نمود:

    کفایت سیستم

    امنیت سیستم

    Abstract

    Assess the reliability of the power grid is essential. With the introduction of smart power systems traditionally much attention to the exploitation of renewable resources, vehicles to grid(V2G) can be connected to the network, as well as other energy sources such as CHP system. The usability of a product such as a car accident V2G and renewable resource deals. All these features show that in the context of intelligent networks have increased the reliability of the power system. In the meantime, the communication system and the sampling rate and data transfer, can increase the effectiveness of other sectors in the computation of reliability. The purpose of this study was to design a communication system to enhance the reliability of the power system. The results show that the communication system is effective in the computation of reliability.

    Keywords: reliability .vehicles to grid(V2G), communications systems, demand side management

  • فهرست:

    چکیده 1

    فصلاول: کلیاتتحقیق

    1-1 مقدمه  3

    1-2 بیانمسئلهوضرورتتحقیق.. 4

    1-3 مفهومقابلیتاطمیناندرسیستمقدرت.. 7

    1-3-1 سطوحقابلیتاطمینان.. 8

    ۱-۳-۱-۱قابلیتاطمینانسطحHLI 9

    1-3-1-2 قابلیتاطمینانسطح HLII 9

    1-3-1-3 قابلیتاطمینانسطحHLIII 10

    1-3-2 معیارهایقابلیتقابلیتاطمینانسیستمهایقدرت.. 10

    1-3-3 شاخصهایارزیابیقابیلتاطمینان.. 13

    1-3-4 روشهایارزیابیقابلیتاطمینان.. 15

    1-3-4-1 روشهایتحلیلی.. 15

    1-3-4-2 روشهایشبیهسازی.. 18

    ۱-۴معرفیشبکههوشمند. 24

    1-4-1 مزایایشبکههایهوشمند[۱] 25

    1-4-2 مقایسهشبکههوشمندباشبکهسنتی.. 27

    1-4-3 زیرساختهایموردنیازشبکههوشمند. 30

    ۱-۴-۳-۱ارتباطاتولوازماندازهگیری.. 30

    ۱-۴-۳-۲زیرساختهایمانیتورینگتوانتوزیعشده 31

    ۱-۴-۳-۳فیدرهایهوشمند. 31

    1-4-3-4 ارتباطاتدرشبکههایهوشمند. 32

    ۱-۵خودروبرقده 34

    1-6 پاسخگوییبار 36

    1-6-1 مقدمه....................... 36

    1-6-2 پاسخگوییبار 39

    1-6-3 تعریفبرنامههایپاسخگوییبار 40

    1-6-4 انواعبرنامههایپاسخگوییبار 41

    1-6-4-1 برنامههایپاسخگوییبارتشویقیمحور(IBP) 41

    1-6-4-2 برنامههایپاسخگوییبارزمانمحور/تعرفهزمانی(TBRP) 42

    1-6-4-3 کنترلمستقیمبار (DLC) 44

    1-6-4-4 قطع/کاهشبار(I/C ) 44

    1-6-4-5 برنامههایفروشدیماند/بازخرید(DB ) 45

    1-6-4-6 تاثیربرنامهDBدرتغییرقیمتبازار 45

    1-6-4-7 برنامههایپاسخگوییباراضطراری(EDRP ) 46

    1-6-4-8 برنامههایبازارظرفیت(CAP ) 47

    1-6-4-9 برنامههایخدماتجانبی(A/S ) 47

    1-6-4-10 برنامههایقیمتگذاریزماناستفاده(TOU) 47

    1-6-4-11 برنامههایقیمتگذاریزمانواقعی(RTP ) 48

    1-6-4-12 برنامههایقیمتگذاریزمانپیکبحرانی(CPP) 48

    1-6-5 مزایایحضورمشتریاندربازار 50

    1-6-5-1 مزایایمشتری.. 50

    1-6-5-2 مزایایشبکه. 50

    1-6-5-3 مزایایاضافه. 53

    1-6-6 تاثیراجرایبرنامههایپاسخگوییباربرسیستمقدرت.. 54

    1-6-7 نقشمنابعپاسخگوییباردربهرهبرداریازسیستمقدرت.. 54

    1-6-8 مشکلاتمنابعپاسخگوییبار 55

    ۱-۷فرضیههاوپرسشهایاصلیتحقیق.. 55

    ۱-۸روندارائهمطالب... 56

    فصل دوم مروری بر تحقیقات انجام شده(ادبیات و مستندات ، چارچوب ها و مبنای ، سابقه و پیشینه تحقیق)

    ۲-۱مقدمه  ...........................................................................................................................................................................................................58

    ۲-۲تحقیقاتصورتگرفتهدرزمینهخودروهایالکتریکی.. 58

    ۲-۳مروریبرتحقیقاتصورتگرفتهدرمطالعهاثرمنابعتولیدپراکندهدرقابلیتاطمینان   67

    2-4 تحقیقاتصورتگرفتهدرزمینهشبکههایهوشمند. 72

    فصلسوم : روش اجرایتحقیق

    3-1 مقدمه.............................................................................................................................................................................................................77

    3-2 فناوریهایارتباطاتبرایشبکههوشمند[۴۱] 77

    3-2-1لایههایOSI/ISO[۴۴]: 79

    3-2-2فناوریهایارتباطات.. 80

    3-2-2-1 فناوریسریهایIEEE 802. 80

    3-2-2-2 فناوریهایارتباطاتموبایل: 92

    3-2-2-3 فناوریپروتکلهایسوئیچینگچندگانه (MPLS): 93

    3-2-2-4 فناوریارتباطاتخطوطپاور (Power line communication)[۴۱]: 94

    3-3 استانداردهابرایمبادلهاطلاعات[۴۱] 96

    3-3-1 استانداردهابرایاندازهگیرهایهوشمند. 96

    3-3-2 مدباس (Modbus)[۴۸]: 97

    ۳-۳-۳یاتوزیعپروتکلشبکه[۴۹] 98

    3-3-4 IEC 61850  99

    3-4 نسل های سیستم های سیار........................................................................................................................99

    3-4-1 انواعنسلهایسیستمهایسیار[۵۵] 101

    3-4-1-1 مشخصاتسیستمهاینسلاول: 102

    3-4-1-2 سیستمهاینسل 5/2 GPRS (General Packet Radio Service) 102

    3-4-1-3 ویژگیهاینسلسوم. 103

    3-4-1-4 ویژگیهاینسلچهارم. 104

    3-4-1-5 امتیازاتاستفادهازشبکهGSM... 107

    3-4-1-6 ساختارGSM : 108

    3-4-2 مرکزمدیریتشبکهNMC (Netmork Mangment System ) 115

    3-4-3 جمعبندی   115

    3-5 میکروگرید(ریزشبکه) 116

    ۳-۶مدلسازیخودروالکتریکی.. 118

    ۳-۷روشارزیابیقابلیتاطمیناندرسیستمتوزیع. 119

    3-8 روشمورداستفادهبرایطراحیسیستممخابراتی.. 119

    3-8-1 فرضیاتاصلی   120

    3-8-2 شرحچارچوبپیشنهادی.. 121

    فصلچهارم : پیادهسازیونتایج

    4-1 مقدمه................. 124

    4-2 ملاحظاتطراحیسیستممخابراتیدراینپایاننامه. 124

    4-2-1 نحوهمدلسازیودرنظرگیریسیستممخابراتی.. 125

    4-3 مواردموردمطالعه. 125

    4-4 شبکهموردمطالعهدراینتحقیق.. 126

    4-5 روشپیشنهادیبرایارزیابیقابلیتاطمینان.. 129

    ۴-۶اطلاعاتجمعآوریشده 129

    ۴-۷سناریوهایموردمطالعه. 133

    4-7-1 سناریواول : عدمحضورسیستممخابراتی.. 133

    4-7-2 سناریودوم : حضورسیستممخابراتیمبتنینرختبادلاطلاعاتپایین.. 133

    ۴-۸سناریوسوم : وجودسیستممخابراتیبانرختبادلاطلاعاتبالادرشبکه. 135

    ۴-۹نتیجهگیری.. 135

    فصلپنجم : نتیجهگیریوپیشنهادات

    5-1 مقدمه......................... 138

    ۵-۲نتیجهگیری.. 138

    ۵-۳پیشنهادات.. 139

    منابع

    منابع فارسی........................................................................................................................................................................................................141

    منابعغیرفارسی.................................................................................................................................................................................................141

    چکیده انگلیسی..................................................................................................................................................................................................151

     

    منبع:

    مقالات:

     

    ]1[- حسین زاده ،‌فردین ،‌پوراکبری کسمایی ،‌مهدی ، شبکه های هوشمند برق و کاربرد آن در شبکه های توزیع ، چاردهمین کنفرانس برق.

    ]9[ رضائیان, میثم, جدید, شهرام.(1389) .بررسی اثر تولید همزمان برق و حرارت در کاهش هزینه بهره برداری وآلودگی ریز شبکه با استفاده از الگوریتم ژنتیک چند هدفه, بیست و پنجمین کنفرانس بین المللی برق.

    [12]امانی بنی، صادق " بهینه سازی هزینه بهره برداری از ریزشبکه های هوشمند با وجود برنامه های پاسخگویی بار" دومین کنفرانس شبکه های الکتریکی هوشمند، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خرداد 1391.

     

     [98] کامران قوامی, دولت جمشیدی"امنیت سیستمهای مخابرات سلولی جهت استفاده در شبکه های هوشمند صنعت برق"بیست و ششمین کنفرانس بین المللی برق.

     

    پایا ن نامه:

    ]8[ زنگنه, علی.(1388).برنامه ریزی توسعه منابع تولید پراکنده با در نظر گرفتن عدم قطعیت ها با استفاده از روش تصمیم گیری چند معیلره, رساله دکتری, دانشگاه علم و صنعت ایران.

     

    منابع غیرفارسی:

     

    [2] James G. Cupp, PE, and Mike E. Beehler, "Implementing Smart GridCommunications" , Burns and Mcdonnell, No. 4, 2008.

     

    [3] D. S. Kirschen and G. Strbac, "Fundamentals of power system economics", John Wiley & Sons, 2004

     

    [4]   Ruofei Ma, Hsiao-Hwa Chen, Fellow, IEEE, Yu-Ren Huang, and Weixiao Meng, Senior Member, IEEE   "  Smart Grid Communication: Its Challenges and Opportunities" IEEE TRANSACTIONS ON SMART GRID, VOL. 4, NO. 1, MARCH 2013

     

    [5] V. Pothamsetty, S. Malik, "Smart Grid:Leveraging Intelligent Communication to Transform the Power Infrastructure", Cisco, February, 2009.

     

    [6] Donald J. Marihart, “Communications Technology Guidelines for EMS/SCADA Systems”, IEEE Transactions on Power Delivery, Vol. 16, No. 2, April 2001.

     

    [7] Alfredo Vaccaro, Domenico Villacci, “Performance analysis of low earth orbit satellites for power system communication” , Power System Research Group, University of Sannio, Department of Engineering, April 2004.

     

    [10] Strunz, K. Fletcher, R. H. Campbell, R. Gao, F.( 2009), “Developing Benchmark Models for Low-voltage Distribution Feeders”. IEEE power engineering society general meeting, calgary, Canada

     

    [11] Yasunori ABE, et al, " Development of High Speed Power Line Communication Modem", Sei Technical Reviwe , Number 58, June 2004.

     

    [13] Bo Zhao, Xuedong Zhang, and Jian Chen" Integrated Microgrid Laboratory System" TRANSACTIONS ON POWER SYSTEMS, VOL. 27, NO. 4, NOVEMBER 2012

     

    [14]  D. S. Kirschen and G. Strbac, "Fundamentals of power system economics", John Wiley & Sons, 2004

     

    [15]  IEA, “Strategic Plan for the IEA Demand Side Management Program 2004-2009”, www.iea.org

     

    [16]  D.  S.  Kirschen,  "Demand-Side  View  of  Electricity  Markets  "IEEE,  Transactions  On  Power .

     

    [17]  Federal  Energy  Regulatory  Commission  Staff,  “Assessment  of  Demand  Response  and  advance Metering”, Federal Energy Regulatory Commission, FERC, Aug 2006 to 2009 .

     

    [18]  B. J. Kirby, "Load Response Fundamentally Matches Power System Reliability Requirements", IEEE  Power Engineering Society General Meeting, June 2007.

     

    [19]  U.  S.  Department  of  Energy,  "Benefits  of  Demand  Response  in  electricity  markets  and

    Recommendations  for  achieving  them"  section  1252  of the  report,  "Energy  policy  Act  of  2005",

    February 2006

    [20]  H.  A.  Aalami,  M.  Parsa  Moghaddam,  G.  R.  Yousefi,  “Demand  response  modeling     considering interruptible/curtailable loads and capacity  market programs”, Elsevier, Applied Energy,  pp 243-250, Jan. 2010.

     

    [21]  Kim, D. Kim, D. Min, J. Kim, “ Determination of theoptimal incentives and amount of load reduction for a retailer to maximize profits considering Demand Response programs”, IEEE, Power and Energy Conference, PEC on 2008.

     

    [22]  Z.  N.  Popovic  and  D.  S.  Popovic,  "Direct  Load  Control  as  a  Market-Based  Program  in  Deregulated Power Industries", IEEE Power Tech. Conference, Vol.3, Pp. 23-26, Jun. 2003.

     

    [23]  C.  Alvarez,  A.  Gabaldon,  and  A.  Molina,  "Assessment  and  Simulation  of  the  Responsive  Demand Potential in End-User Facilities: Application to a  University Customer", IEEE Transactions on Power Systems, Vol.19, No.2, pp.1223-1231, May 2004.

     

    [24]  M. T. Osheasy., "How to Buy Low and sell High", Elsevier, The Electricity Journal, Volume 11, No.1, pp. 24-29, Jan. 1998.

     

    [25]  D.  J.  Lawrence,  "2001  Performance  of  New  York  ISO  Demand  Response  Programs",  IEEE  Power Engineering Society Winter Meeting, Vol.2, pp.995-998, Jan. 2002

     

     [26]  Orans,  Ren,  “Incentives  and  Rate  Design  for  Energy  Efficiency  and  Demand  Response”,  Lawrence Berkeley National Laboratory, LBNL-60133, Apr. 2006

     

    [27]  B.  Hobbs,  F.  Hu,  J.  Inon,  S.  Stoft,  S.  Bhavaraju,  “A  Dynamic  Analysis  of  a  Demand  Curve-Based Capacity  Market  Proposal:  The  PJM  Reliability  Pricing  Model”,   Transactions  on  Power  Systems, IEEE, Vol. 22 , Issue 1, Pp. 3 – 14, 2007

     

    [28]  E. J. Paulson, "Demand  Response as Ancillary  Services in the PJM RTO", IEEE Power Engineering Society General Meeting, Vol.2, pp.1575-1578, June 2005

     

    [29]  D.  Dengwei, L. Junyong,N. Huaiping, W. Jiguang, “A Risk-evasion TOU Pricing Method for Distribution Utility  in  Deregulated  Market  Environment”,  2004  lntematlonal  Conference  on  Power  System Technology, POWERCON, Slngapore, Nov. 2004

     

    [30]  Barbose, G., R. Bharvirkar,  C. Goldman, N. Hopper, “Killing  Two  Birds with One Stone: Can Real-Time  Pricing  Support  Retail  Competition  and  Demand  Response?”,  Lawrence  Berkeley  National Laboratory, and B. Neenan, LBNL-59739, August 2006

    [31]  Emre  Çelebi  and  J.  David  Fuller,  “A  Model  for  Efficient  Consumer  Pricing  Schemes  in  Electricity Markets”, IEEE Transactions on Power Systems, Vol. 22, No. 1, Feb. 2007

     

    [32]  Palo Alto, “New Principles for Demand ResponsePlanning”, EPRI, CA: 1006015, 2002

     

    [33]  P. Jazayeri,A. Schellenberg, W.D. Rosehart, and J. Doudna,  "A Survey of Load Control Programs for price and System stability", IEEE Transactions on Power Systems, Vol.20, No.3,pp.1504-1509, Aug. 2005

     

    [34]  C. Rochlin, “ The Alchemy of Demand Response: Turning Demand into Supply”, The Electricity

    Journal, Vol. 22, Issue 9, Pp. 10-25, Nov. 2009

     

    [35]  Barack  Obama  and  Joe  Biden:  New  energy  for  America,  Available:

    http://www.barackobama.com/pdf/factsheet energy speech 080308.pdf.

     

    [36]  W.  Kempton  and  J.  Tomic,  "Vehicle-to-grid  power fundamentals:  Calculating capacity and net revenue," Journal of Power Sources, vol. 144, pp. 268-279, 2005.

     

    [37]  C.  Guille  and  G.  Gross,  "A  conceptual  framework for  the  vehicle-to-grid(V2G) implementation," Energy Policy, vol. 37, pp. 4379-4390, 2009

     

    [38]  Denmark. E. Association, "Power to the People  - Energy consumption in Denmark to be carbon neutral in 2050," 9 June 2009.

     

    [39]  W.  Kempton  and  J.  Tomic,  "Vehicle-to-grid  power  implementation:  From stabilizing the grid to supporting large-scale renewable energy," Journal of Power Sources, vol. 144, pp. 280-294, 2005.

     

    [40]  H. Lund and W. Kempton, "Integration of renewable energy into the transport and electricity sectors through V2G," Energy Policy, vol. 36, pp. 3578-3587, 2008.

     

    [41] Smart Grid: Technology and Applications, First Edition.Janaka Ekanayake, Kithsiri Liyanage, Jianzhong Wu, Akihiko Yokoyama and Nick Jenkins.© 2012 John Wiley & Sons, Ltd. Published 2012 by John Wiley & Sons, Ltd .Vol .3.Communication Technologies for the Smart Grid

     

    [42] IEEE (2011) IEEE 802 LAN/MAN Standards Committee, IEEE, March 2011, http://www.ieee802.org/minutes/2011-March/802%20workshop/index.shtml (accessed on 4 August 2011).

     

    [43] The Open Meter Consortium (2009) Description of Current State-of-the-Art Tech-nologies and Protocols: General Overview of State-of-the-Art Technological Alter-natives, http://www.openmeter.com/files/deliverables/OPEN-Meter%20WP2%20D2.1% 20part1%20v3.0.pdf (accessed on 4 August 2011).

     

    [44] Low, D. (2011) IEEE 802.3 Ethernet, IEEE, March 2011, http://www.ieee802.org/minutes/2011-March/802%20workshop/index.shtml (accessed on 4 August 2011).

     

    [45] Cudak, M. (ed.) (2010)IEEE 802.16m System Requirements, IEEE 802.16 Task Group M, January 2010, http://ieee802.org/16/tgm/docs/80216m-07_002r10.pdf (accessed on 4 August 2011).

    [46] Modbus Application Protocol Specification V1.1b, December 2006, http://www.modbus.org/docs/Modbus_Application_Protocol_V1_1b.pdf (accessed on 4 August2011).

     

    [47] Electrical Installation Organization, Communication Protocols and Architec-tures in iPMCC, http://www.electrical-installation.org/wiki/Communication_protocols_and_architectures_in_iPMCC (accessed on 4 August 2011).

     

    [48] IEEE Power & Energy Society (2010) IEEE Std 1815TM-2010: IEEE Standard forElectric Power Systems Communications-Distributed Network Protocol (DNP3), June.

     

    [50] British Standard Institute (2002–2010)BS EN/IEC 61850: Communication Networks and Systems for Power Utility Automation.

    [51] Brenner D. R., et al, “Comments of Qualcomm Incorporrated for Department of Energy,”July,2010.

    [52] PauzetO., “Cellular Communications  and  the Future of Smart  Metering,” Sierra Wireless, Inc., September, 2010.

     

    [53] Brenner  D.  R., et al,  “Comments  of  Qualcomm Incorporrated  for  Department  of  Energy,”  July, 2010.

     

    [54] Patrick C., et al, “New Mobile Solutions in the Utility Sectors,” TF D2.13, Cigre, 2009.

     

    [55]  Vehbi C. Güngör, Member, IEEE, Dilan Sahin, Taskin Kocak, Salih Ergüt,Concettina Buccella, Senior Member, IEEE, Carlo Cecati, Fellow, IEEE, and Gerhard P. Hancke, Senior Member, IEEE

     

    "Smart Grid Technologies: Communication Technologies and Standards" IEEE Transactions on Industrial Informatics, vol. 7, no. 4, november 2011.

    [56] V. C. Gungor, D. Sahin, T. Kocak, and S. Ergüt, “Smart grid communications and etworking,” Türk Telekom, Tech. Rep. 11316-01, Apr.2011.

     

    [57] Q.Yang, J. A. Barria, and T. C. Green, “Communication infrastructures for distributed control of power distribution networks,” IEEE Trans.Ind. Inform., vol. 7, no. 2, pp. 316–327, May 2011.

     

    [58] Zhao Feng China Electric Power Research Institute Beijing, China.fengzhao@sgcc.com.cn.Zhang Yuexia Beijing University of Posts and Telecommunications,Beijing, China.buptzhyx@gmail.com" Study on Smart Grid Communications System based on New Generation Wireless Technology" 978-1-4577-0321-8/11/$26.00 ©2011 IEEE.

     

    [59] Murat Kuzlu, Member, IEEE and Manisa Pipattanasomporn, Senior Member, IEEE Virginia Tech – Advanced Research Institute, Arlington, VA 22203 "Assessment of Communication Technologies and Network Requirements for Different Smart Grid Applications" 978-1-4673-4896-6/13/$31.00 ©2013 IEEE.

     

    [60] Husheng Li, Lifeng Lai, and Weiyi Zhang" Communication Requirement for Reliable and Secure

    State Estimation and Control in Smart Grid" IEEE Transactions on Smart Grid, vol. 2, no. 3, September 2011.

     

    [61] www.gsm.interodoction ,www.gsm.configuration

     

    [62] Sheldon S. Williamson, Energy Management Strategies for Electric and Plug-in Hybrid Electric Vehicles, first edition, Springer, 2013.

     

    [63] Xi Zhang, Chris Mi, Vehicle Power Management Modeling, Control and Optimization, first edition, springer, 2011.

    [64] Chris Mi, M. Abul Masrur, David Wenzhong Gao, HYBRID ELECTRIC VEHICLES, first edition, John Wiley & Sons, Ltd, 2011.

     

    [65] P.Zhang, K.W.Chan, “Reliability Evaluation of Phasor Measurement Unit Using Monte Carlo Dynamic Fault Tree Method”, IEEE TRANSACTIONS ON SMART GRID, VOL. 3, NO. 3, PP. 1235-1243, SEPTEMBER 2012.

     

    [66] Seref Soylu, ELECTRIC VEHICLES – THE BENEFITS AND BARRIERS, Published by InTech, 2011.

     

    [67] Seref Soylu, ELECTRIC VEHICLES – ELECTRIC VEHICLES – MODELLING AND SIMULATIONS, Edited by Seref Soylu , Published by InTech, 2011.

     

    [68]ELECTRIC AND HYBRID VEHICLES POWER SOURCES, MODELS, SUSTAINABILITY, INFRASTRUCTURE, First edition, ELSEVIER, 2010.

     

    [69] Qiuwei Wu, GRID INTEGRATION OF ELECTRIC VEHICLES IN OPEN ELECTRICITY MARKETS, FIRST EDITION, WILEY, 2013.

     

    [70] Casey Quinn, Daniel Zimmerle, and Thomas H. Bradley “An Evaluation of State-of-Charge Limitations and Actuation Signal Energy Content on Plug-in Hybrid Electric Vehicle, Vehicle-to-Grid Reliability, and Economics”, IEEE TRANSACTIONS ON SMART GRID, VOL. 3, NO. 1, MARCH 2012 ,PP. 483-491.

     

    [71] Saeed Rezaee, Ebrahim Farjah, Member, IEEE, and Benyamin Khorramdel “Probabilistic Analysis of Plug-In Electric Vehicles Impact on Electrical Grid Through Homes and Parking Lots”, This article has been accepted for inclusion in a future issue of this journal. Content is final as presented, with the exception of pagination. IEEE TRANSACTIONS ON SUSTAINABLE ENERGY.

     

    [72] Y. Ota, H. Taniguchi, T. Nakajima, K. M. Liyanage, JumpeiBaba, and A.Yokoyama“Autonomous Distributed V2G (Vehicle-to-Grid) Satisfying Scheduled Charging” IEEE TRANSACTIONS ON SMART GRID, VOL. 3, NO. 1, MARCH 2012,PP. 559-564.

     

    [73] Luc´ıa Igualada, Cristina Corchero, Miguel Cruz-Zambrano, and F.-Javier Heredia, “Optimal Energy Management for a Residential Microgrid Including a Vehicle-to-Grid System”, IEEE TRANSACTIONS ON SMART GRID, VOL. 5, NO. 4, JULY 2014, PP.2163-2172.

     

    [74] C. Pang, P.Dutta, and M. Kezunovic,“BEVs/PHEVs as Dispersed Energy Storage for V2B Uses in the Smart Grid”, IEEE TRANSACTIONS ON SMART GRID, VOL. 3, NO. 1, MARCH 2012, PP.473-482.

     

    [75] Billinton. R and R. Allan, Reliability evaluation of engineering systems, 2nd Edition, Plenum Press, New York, 1992.

    [76] Roy Billinton · Rajesh Karki · Ajit Kumar Verma Editors, “Reliable and Sustainable Electric Powerand Energy Systems Management”,Springer, 2013.

    [77] M.Al-Muhaini, G.T. Heydt, “Evaluating Future Power Distribution System Reliability Including Distributed Generation”, IEEE TRANSACTIONS ON POWER DELIVERY, VOL. 28, NO. 4, OCTOBER 2013, PP.2264-2272.

     

    [78] S. Bahramirad, W. Reder, A.Khodaei, “Reliability-Constrained Optimal Sizing of Energy Storage System in a Microgrid”, IEEE TRANSACTIONS ON SMART GRID, VOL. 3, NO. 4, DECEMBER 2012, PP. 2056-2062.

     

    [79] I.Ziari, G. Ledwich, A.Ghosh and G.Platt, “Integrated Distribution Systems Planning to Improve Reliability Under Load Growth”, IEEE TRANSACTIONS ON POWER DELIVERY, VOL. 27, NO. 2, APRIL 2012, PP. 757-765.

     

    [80] Biabani, M., Golkar, Masoud Aliakbar ; Kasiry, A.H.Z. ; Akbari, M. “Smart grid in Iran: Driving factors, evolution, challenges and possible solutions”, Environment and Electrical Engineering (EEEIC), 2011 10th International Conference on , 8-11 May 2011.

     

    [81] F. Bagnan Beidou, Walid G. Morsi, C. P. Diduch, and L. Chang, “Smart Grid: Challenges, Research Directions and Possible Solutions”, 2010 2nd IEEE International Symposium on Power Electronics for Distributed Generation Systems, 16-18 June 2010.

     

    [82] Vehbi C. Güngör, Member, IEEE, Dilan Sahin, Taskin Kocak, Salih Ergüt, Concettina Buccella, Senior Member, IEEE, Carlo Cecati, Fellow, IEEE, and Gerhard P. Hancke, Senior Member, IEEE

     

     “Smart Grid Technologies: Communication Technologies and Standards”, IEEE TRANSACTIONS ON INDUSTRIAL INFORMATICS, VOL. 7, NO. 4, NOVEMBER 2011, pp. 529-539.

    [83] J. Zhao, F. Wen, Z. Y. Dong, Y. Xue, and K. P. Wong, “Optimal Dispatch of Electric Vehicles and Wind Power Using Enhanced Particle Swarm Optimization”, IEEE TRANSACTIONS ON INDUSTRIAL INFORMATICS, VOL. 8, NO. 4, NOVEMBER 2012, pp. 889-899.

     

    [84] K. Hyungchul and S. Chanan, "Steady state and dynamic security assessment in composite power systems," in Circuits and Systems, 2003. ISCAS '03. Proceedings of the 2003 International Symposium on, 2003, pp. 320- 323 vol.3.

     

    [85] S. P. Moon, J. B. Choo, D. H. Jeon, H. S. Kim, J. S. Choi, and R. Billinton, "Transmission system reliability evaluation of KEPCO system in face of deregulation," in Power Engineering Society Summer Meeting, 2002 IEEE, 2002, pp. 713-718 vol.2.

     

    [86] C. Jaeseok, M. Seungpil, K. Hongsik, L. Byongjun, and R. Billinton, "Development of the ELDC and reliability evaluation of composite power system using Monte Carlo method," in Power Engineering Society Summer Meeting, 2000. IEEE, 2000, pp. 2063-2068 vol. 4.

     

    [87] P. Jeongje, J. Sanghun, C. Jaeseok, Y. Yongbum, C. Junmin, and Y. Yongtae, "A Study on the Relationship between Probabilistic and Deterministic Reliabilities in Korea," in Probabilistic Methods Applied to Power Systems, 2008. PMAPS '08. Proceedings of the 10th International Conference on, 2008, pp. 1-7.

     

    [88] R. Billinton and R. Mo, "Deterministic/probabilistic contingency evaluation in composite generation and transmission systems," in Power Engineering Society General Meeting, 2004. IEEE, 2004, pp. 2232-2237 Vol.2.

     

    [89] M. Fotuhi-Firuzabad and R. Billinton, "An energy based approach to evaluate optimum interruptible load carrying capability in isolated and interconnected systems including well-being constraints," Power Systems, IEEE Transactions on, vol. 12, pp. 1676-1681, 1997.

     

    [90] H. Dange and R. Billinton, "Effects of Wind Power on Bulk System Adequacy Evaluation Using the Well-Being Analysis Framework," Power Systems, IEEE Transactions on, vol. 24, pp. 1232-1240, 2009.

     

    [91] Bagen and R. Billinton, "Incorporating well-being considerations in generating systems using energy storage," Energy Conversion, IEEE Transactions on, vol. 20, pp. 225-230, 2005.

     

    [92] W. Wangdee and R. Billinton, "Bulk electric system well-being analysis using sequential Monte Carlo simulation," Power Systems, IEEE Transactions on, vol. 21, pp. 188-193, 2006.

     

    [93] R. Billinton and w. Li, "Reliability Assessment Of Electric Power Systems Using Monte carlo Methods " Plenum Press, New York, 1994.

     

    [94] R. Billinton and W. Li, "A system state transition sampling method for composite system reliability evaluation," Power Systems, IEEE Transactions on, vol. 8, pp. 761-770, 1993.

     

    [95] A. Jonnavithula, "Composite system reliability evaluation using Monte Carlo simulation " Doctor of philosophy, Saskatoon, Saskatchewan, 1997.

     

    [96] Ye Yan, Yi Qian, Hamid Sharif, and David Tipper” A Survey on Smart Grid Communication Infrastructures: Motivations, Requirements and Challenges” Ieee Communications Surveys & Tutorials, Vol. 15, No. 1, First Quarter 2013.

     

    [97] Bamdad Falahati, Student Member, IEEE, Yong Fu, Member, IEEE, and Mirrasoul J. Mousavi, Senior Member, IEEE” Reliability Modeling and Evaluation of Power Systems With Smart Monitoring” Ieee Transactions On Smart Grid, Vol. 4, No. 2, June 2013.


موضوع پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, نمونه پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, جستجوی پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, فایل Word پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, دانلود پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, فایل PDF پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, تحقیق در مورد پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, مقاله در مورد پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, پروژه در مورد پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, پروپوزال در مورد پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, تز دکترا در مورد پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, پروژه درباره پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, گزارش سمینار در مورد پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت, رساله دکترا در مورد پایان نامه طراحی شبکه ارتباطی ایمن جهت بهره برداری قابل اطمینان از ریز شبکه ها در شبکه قدرت

پایان نامه کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته برق(M.A.) گرایش: قدرت چکیده ارزیابی قابلیت اطمینان در شبکه های قدرت، امری ضروری است. با مطرح شدن بحث شبکه­های هوشمند در سیستم های قدرت سنتی توجه زیادی به بهره­برداری از منابع تجدید پذیر، خودروهای برقده قابل اتصال به شبکه و همچنین دیگر انواع منابع انرژی از قبیل CHP[1] ها شده است. از طرف دیگر در سیستم قدرت هوشمند تنها به منابع در سمت تولید ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی‌‌ارشد در رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده محدودیت منابع سوختی فسیلی و احتمال اتمام ذخایر انرژی فسیلی، گرمایش زمین، آلودگی‌های زیست محیطی، بی‌ثباتی قیمت و همچنین نیاز روز افزون مراکز صنعتی و شهری به انرژی، مجامع بین الملل را به فکر جایگزین‌های مناسب انداخته است. انرژی هسته‌ای، خورشیدی، زمین گرمایی، بادی و امواج اقیانوسی از این قبیل می‌باشند. ...

پایان نامه کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته برق (M.Sc.) گرایش: قدرت چکیده قابلیت اطمینان در هر سیستم، مفهومی است که به عملکرد ایمن و مطمئن سیستم اشاره می کند. هرچند این مفهوم بطور تعریف نشده ای در اکثر سیستم ها نظیر الکتریکی، مکانیکی، فنوماتیک و...مورد توجه طراحان و مصرف کنندگان است، اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش حضور بارهای حساس و وابستگی به کار مداوم سیستم ها، امروزه این مفهوم به ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد دررشته مهندسی برق- قدرت چکیده: درسالیان اخیر توجه به بهره­وری و راندمان بالا درصنایع مختلف، دامنه کاربرد تجهیزات الکترونیک قدرت را به سرعت گسترش داده است. این تجهیزات بدلیل داشتن مشخصه غیرخطی، باعث افزایش مشکلات کیفیت توان در شبکه­های توزیع شده­اند. از طرف دیگر با توجه به پیشرفت تکنولوژی واستفاده گسترده از کامپیوتر در کنترل سیستم­های صنعتی، ...

پایان نامه کارشناسی ارشد برق- قدرت آلودگی شهرهای بزرگ سالهاست که به یک مسئله حاد تبدیل شده است. تحقیقات کارشناسی نشان می دهد که علّت اصلی آلودگی شهرها، خودروهایی با موتور احتراق داخلی می باشند. خودروهای احتراقی معایب فراوانی دارند که از آن جمله می توان به مواردی چون وابستگی به یک نوع انرژی خاص (نفت)، تولیدگازهای گلخانه ای مانند ،تولید گازهای سمی مانند،و، تولید آلودگی صوتی، ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته برق گرایش قدرت چکیده : در گذشته ساختار سیستمهای تولید و مصرف انرژی همانند الکتریسیته و گاز طبیعی به گونه ای بود که به صورت مستقل از همدیگر بودند. اما با توجه به رشد روزافزون مصرف انرژی و توسعه سیستمهای کنترل و لزوم هماهنگی بین تولید و مصرف انرژی، تولید کنندگان را ناچار به توسعه سیستمهای جدید تولید نمود. در این سیستمها از حاملهای ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته برق گرایش: قدرت چکیده مفهوم ریزشبکه به مجموعه ای از بارها، منابع تولید و ذخیره انرژی گفته می شود که به صورت یک بار قابل کنترل و یا ژنراتور عمل کرده و می تواند توان و حرارت را برای یک ناحیه محلی فراهم نماید. مدیریت توان تولیدی در ریزشبکه یکی از اصلی ترین مباحث حال حاضر در طراحی و بهره برداری از ریزشبکه می باشد. وجود منابع تولید ...

پایان نامه کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته برق (M.Sc.) گرایش: قدرت چکیده قابلیت اطمینان در هر سیستم، مفهومی است که به عملکرد ایمن و مطمئن سیستم اشاره می کند. هرچند این مفهوم بطور تعریف نشده ای در اکثر سیستم ها نظیر الکتریکی، مکانیکی، فنوماتیک و...مورد توجه طراحان و مصرف کنندگان است، اما با پیشرفت تکنولوژی و افزایش حضور بارهای حساس و وابستگی به کار مداوم سیستم ها، امروزه این مفهوم به ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه چکیده: امروزه اجرای اتوماسیون اداری مزایای بسیاری را برای سازمان ها از جمله مشتریان شان فراهم نموده است. سرعت، دقت، ایمنی و ... از این مزایای اند. هدف تحقیق حاضر بررسی اثر اتوماسیون اداری بر رضایت مشتریان سازمان تامین اجتماعی استان گیلان است. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه ...

پايان نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد رشته صنايع – مديريت سيستم و بهره وري زمستان 1392 چکيده بيمه عمر را مي‌توان يکي از هوشمندانه ترين ابداعات بشر در راستاي تامين امنيت و آرامش

ثبت سفارش