پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار

word 2 MB 32273 52
1393 کارشناسی ارشد مهندسی برق
قیمت قبل:۶۰,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۱۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته  برق

    گرایش: قدرت

    چکیده

    مفهوم ریزشبکه به مجموعه ای از بارها، منابع تولید و ذخیره انرژی گفته می شود که به صورت یک بار قابل کنترل و یا ژنراتور عمل کرده و می تواند توان و حرارت را برای یک ناحیه محلی فراهم نماید. مدیریت توان تولیدی در ریزشبکه یکی از اصلی ترین مباحث حال حاضر در طراحی و بهره برداری از ریزشبکه می باشد. وجود منابع تولید پراکنده باعث شده است که مدیریت یک ریزشبکه با مباحث تازه و نو رو برو شود. وضعیت های بهره برداری ریزشبکه بسته به سطح تبادلات بین یک ریزشبکه و شبکه اصلی می تواند به صورت مستقل و یا متصل به شبکه طبقه بندی گردد. به منظور بهره برداری مناسب از یک ریزشبکه، استفاده از سیستم مدیریت انرژی یک امر ضروری می باشد. هدف از مدیریت انرژی، تامین توان با کمترین هزینه به منظور پاسخگویی مطلوب به بار است. این مطالعه سیستم مدیریت انرژی ریزشبکه را در دو حالت کاری جدا از شبکه و متصل به شبکه بررسی می کند.

    در این پایان نامه مسئله ی مدیریت انرژی توسط برنامه های پاسخگویی بار پیاده سازی می شود. پاسخگویی بار یکی  از تحولات جدید در حوزه مدیریت انرژی می باشد که به معنای مشارکت مصرف کنندگان در بهبود الگوی مصرف انرژی می باشد. استفاده از برنامه های پاسخگویی بار سودهای مالی و کاربردی فراوانی هم  برای مصرف کننده و هم خود شبکه دارد، که از آن جمله می توان به کاهش میزان خاموشی، کاهش هزینه های بهره برداری، صاف و هموار شدن منحنی بار و غیره اشاره کرد. در این راستا از برنامه قابل قطع/کاهش (I/C) و برنامه بازار ظرفیت (CAP) استفاده شده است. در این برنامه ها پاداش و جریمه‌هایی برای مشتریان در وضعیت ‌هایی که پاسخ به کاهش بار دریافت نمی‌شود در سناریوهای مختلف در نظر گرفته شده است. در این مطالعه برای اجرای برنامه های پاسخگویی بار از مدل اقتصادی پاسخگویی بار استفاده می شود. این مدل از کشش قیمتی تقاضا استفاده می کند که به ازای عوامل تاثیر گذار بر تقاضا از جمله قیمت برق، پاداش و جریمه رفتار دقیق تری از مصرف مشترکین نشان می دهد. با اعمال این مدل بر ریزشبکه، هزینه بهره برداری در هر دو حالت کاری ریزشبکه به میزان قابل ملاحضه ای کاهش می یابد. بهینه سازی برنامه ریزی صحیح (MIP) برای این منظور، مورد استفاده قرار گرفته است که برای حل آن از نرم افزار GAMS استفاده می شود.

     

    لغات کلیدی- ریزشبکه، بهینه سازی، پاسخ تقاضا، مدیریت انرژی

    فصل اول

    کلیات تحقیق

    1-1- مقدمه

     

    تامین برق در شبکه­های سنتی، توسط نیروگاه­ های بزرگ که به صورت متمرکز در نقاط مشخصی قرار
    گرفته­اند، انجام می شود. انرژی تولید شده باید توسط شبکه های انتقال و توزیع به نقاط مصرف انتقال داده شوند. سیستم قدرت فوق دارای اشکالات بسیاری است که از جمله آن می توان به کاهش قابلیت اطمینان و دسترس پذیری در اثر فرسوده شدن زیرساخت های سیستم الکتریکی و تحمیل شدن هزینه های زیاد تلفات در انتقال انرژی به نقاط بار اشاره کرد. با رشد مصرف انرژی الکتریکی و تقاضا برای کیفیت بالاتر برق مصرفی، صنعت برق به سوی استفاده از فناوری های جدید سوق یافته است. از سوی دیگر، روند رو به رشد خصوصی سازی، رقابتی شدن بازار برق و تبدیل سرمایه گذاران بزرگ به سرمایه گذاران کوچک، مدیران  صنعت برق را بر این می­دارد تا بیش از پیش به افزایش توان تولیدی و تجهیزات  شبکه با حداکثر بازدهی انرژی و حداقل هزینه­ی بهره برداری توجه کنند.

     

    به عبارت دیگر مدیریت در برگیرنده مجموعه ای از فعالیت هاست که الگو و مقدار بار مصرف کننده را تحت تاثیر قرار می دهد. اصولا برنامه های مدیریت مصرف در پی دستیابی به اهداف مختلفی می باشد که از مهم ترین این اهداف می توان به بهبود کارآیی سیستم های انرژی، افزایش ضریب بار، کاهش نیاز به سرمایه گذاری جهت احداث و به تعویق انداختن ساخت نیروگاه های جدید، کاهش آثار سوء بر محیط زیست، کاهش هزینه های تامین برق مشترکین، جبران کمبود عرضه و کاهش مازاد تقاضای برق، بهبود قابلیت اطمینان و کیفیت توان، ارتقای توسعه اقتصاد انرژی، ایجاد فرهنگ صرفه جویی و حمایت موثر از مشترکین اشاره کرد[3].

    1-2-  بیان مساله

    مدیریت انرژی، الگوی مصرف برق مشتریان را تغییر می دهد. این تغییر، به منظور نیل به منحنی مصرف مطلوب صورت می­گیرد. با استفاده از مدیریت انرژی، با کاهش مصرف در دوره های زمانی علاوه بر منحنی بار مناسب، سبب کاهش هزینه بهره برداری و برنامه ریزی می­شود. هدف از سیستم مدیریت انرژی[1] (EMS) تصمیم‌گیری درباره بهترین استفاده از ژنراتورها برای تولید توان و گرما در ریزشبکه، بهترین برنامه زمان‌بندی سیستم ذخیره‌، مدیریت بار مناسب، خرید و فروش مناسب از شبکه برق می‌باشد[4]. برای اجرای مدیریت انرژی بر ریزشبکه در این پایان نامه از برنامه­های پاسخگویی بار استفاده می­گردد. برنامه­های پاسخگویی بار نیز به منزله اجرای فعالیت­هایی است که در کوتاه مدت منجر به کاهش اوج تقاضا می­شوند و در بازه­ی زمانی کوتاه مدت مطرح می­گردند. کمیته تنظیم انرژی آمریکا [2]برنامه های پاسخگویی بار را به دو دسته اصلی برنامه های تشویق محور و برنامه­های زمان محور (تعرفه محور) تقسیم کرده است. به منظور درک بیشتر این موضوع در فصل دوم، بخش دوم پایان نامه به معرفی و بررسی جنبه های گوناگون برنامه­های پاسخ­گویی بار پرداخته شده است.

     

     

    در این ساختار کنترلی، کنترل کننده ی مرکزی ریزشبکه در حالت جزیره ای به دنبال کمینه کردن هزینه­های بهره برداری و در حالت متصل به شبکه، به دنبال بهینه کردن توان تبادلی با شبکه سراسری به منظور کاهش هزینه­های بهره برداری است. در این مطالعه از این نوع کنترل برای سیستم مدیریت انرژی استفاده شده است. در کنترل غیرمتمرکز هر ریزشبکه توسط یک کنترلر، کنترل می شود. کنترل غیرمتمرکز یک راه حل ممکن برای بسیاری از مسائل کنترلی و مدیریت انرژی در ریزشبکه هاست. این نوع کنترل در شکل (1-3) آمده است.

    شکل1-3: کنترل غیرمتمرکز[5]

     

    یکی از بهترین نامزدها برای کنترل غیرمتمرکز ریزشبکه ها استفاده از مفهوم سیستمهای چند عامله[3] است. در این روش هر عامل با استفاده از هوش خود، فعالیت های پیشرو ر ا تعیین و به طور مستقل از دیگر عوامل تصمیم گیری می کند.

    1-3-  اهمیت و ضرورت تحقیق

    هدف از تحقیق، حل مسئله مدیریت انرژی و برنامه ریزی بهینه ریزشبکه در دو حالت متصل به شبکه و جدا از شبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار می باشد. در حالت جدا از شبکه هدف بهره بردار کمینه کردن هزینه بهره برداری است و در حالت متصل به شبکه از آنجایی که ریزشبکه قابلیت تبادل توان با شبکه سراسری را دارد، هدف بهره بردار بهینه کردن توان تبادلی به منظور کاهش هزینه های بهره برداری می باشد. در این پایان نامه مسئله ی مدیریت انرژی توسط برنامه های پاسخگویی بار پیاده سازی شده است. برنامه های پاسخگویی بار با هدف کاهش هزینه ها، حل مشکل تراکم مصرف صورت گرفته اند. بهره بردار سیستم با اجرای برنامه های پاسخگویی بار میزان تقاضا را کاهش داده و با استفاده از کنترل متمرکز ریزشبکه تحت این شرایط سیگنالهای مورد نیاز واحدهای تولیدی را به منظور بهینه سازی صادر می کند.

     در این پایان نامه از برنامه قابل قطع/کاهش (I/C) و برنامه بازار ظرفیت (CAP) استفاده شده است که جز برنامه های مبتنی بر تشویق هستند. در این برنامه ها، پاداش و جریمه‌هایی برای مشتریان در وضعیت‌هایی که پاسخ به کاهش بار دریافت نمی‌شود، در سناریوهای مختلف در نظر گرفته شده است. با اعمال این سناریوها مقدار تقاضا برای هر ساعت تعیین شده است. در این پایان نامه برای اجرای برنامه های پاسخگویی بار از مدل اقتصادی بار استفاده می شود. در این مدل از کشش قیمتی تقاضا استفاده شده است که به ازای عوامل تاثیر گذار بر تقاضا از جمله قیمت برق، پاداش و جریمه، رفتار دقیق تری از مصرف مشترکین نشان می دهد، که با اعمال آن بر ریزشبکه، هزینه های بهره برداری به میزان قابل ملاحضه ای کاهش می یابد.

    1-4- اهداف پایان نامه

    اهداف پایان نامه به دو قسمت اهداف اصلی و اهداف فرعی تقسیم می شود:

     

    هدف اصلی این مطالعه مدیریت انرژی در ریزشبکه در دو حالت کاری از قبیل حالت جزیره­ای و حالت متصل به شبکه می باشد. در این راستا هدف از مدیریت انرژی تولید بهینه منابع کنترل پذیر در حالت
    جزیره­ای، خرید و فروش مناسب با شبکه سراسری در حالت متصل به شبکه با حضور منابع تجدیدپذیر به منظور پاسخ­گویی مطلوب به بار می باشد.

    Abstract

     

    Microgrid is a group of loads, generation units and energy storage systems which operates as a controllable load or generator and is capable of providing local power and heat.  Generated power management in microgrid is one of the mail issues in design and utilization of microgrid.  Distributed generation units have caused microgrid management to face new issues.  Operating conditions of the microgrid are classified based on the level of their exchange with the main grid.  They are divided into two groups; connected to grid and islanded mode.  It is necessary to use energy management system to achieve appropriate utilization of a microgrid.  Energy management aims at power provision with minimum cost and considering the demand.  This study investigates microgrid energy management in two modes; islanded and connected to the grid.  In this thesis energy management is implemented using demand response programs.  Demand response is a new trend in energy management where consumers are involved in improvement of energy consumption.  Using demand response programs leads to financial and applied benefits for both consumer and the grid.  Decrease in frequency of blackout, reduction of utilization cost, smooth load curve and so on might be mentioned as these benefits.

    For this purpose Interruptible/ Curtailable program (I/C) and capacity market programs (CAP) might be used.  In these programs there are different scenarios where rewards and penalties are considered for customers when there is no demand response.  In this study economic model of demand response is exploited.  Price elasticity of demand is used which provides more precise behavior of factors effective on demand such as electricity price, reward and penalty.  Applying this model to microgrid, utilization cost considerably decreases.  Mixed Integer Programming optimization (MIP) is employed and GAMS software is used to solve it.

     

     

    Keywords: Microgrid, Optimization, Demand Response, Energy Management

  • فهرست:

    چکیده 1

    فصل اول: کلیات تحقیق. 2

    1-1- مقدمه. 3

    1-2-  بیان مساله. 4

    1-3-  اهمیت و ضرورت تحقیق. 5

    1-4- اهداف پایان نامه. 6

    1-5-  فرضیه. 6

    1-6-  ساختار کلی پایان نامه. 6

    فصل دوم: مروری بر تحقیقات انجام شده 8

    بخش اول. 8

    2-1- ریزشبکه. 9

    2-1-1-  مقدمه. 9

    2-1-2-  تعریف ریزشبکه CERTS. 10

    2-1-3-   ساختار ریزشبکه. 11

    2-1-3-1- منابع انرژی پراکنده 12

    2-1-3-2- واسط های اتصال. 12

    2-1-3-3- بارهای ریزشبکه. 13

    2-1-3-4- سیستم های مدیریتی. 14

    2-1-3-5- ساختار کنترلی. 15

    2-1-4-   برنامه ریزی و بهره برداری از ریزشبکه ها 17

    2-1-5-  مزایای فنی و اقتصادی ریزشبکه ها 17

    2-1-6-   چالش های توسعه ریزشبکه ها: 18

    2-1-7- حضور ریزشبکه ها در بازار برق. 18

     

     

    بخش دوم. 18

    2-2- برنامه های پاسخگویی بار 18

    2-2-1-  مقدمه. 18

    2-2-2-   مفاهیم مدیریت سمت  تقاضا 19

    2-2-3-   انواع برنامه های پاسخگویی بار 22

    2-2-3-1-  دسته بندی برنامه پاسخگویی بار از دید FERC.. 22

    2-2-3-2-   دسته بندی برنامه پاسخگویی بار از دیدNERC.. 24

    2-2-3-3-   برنامه های پاسخگویی بار در NYISO.. 24

    2-2-4-  مزایای استفاده از برنامه های پاسخگویی بار 25

    2-2-4-1-   مزایای پاسخگویی بار از دیدگاه مصرف کنندگان. 25

    2-2-4-2-   مزایای پاسخگویی بار از دیدگاه بازار و شبکه. 25

    2-2-5-   هزینه های  پاسخگویی بار 30

    بخش سوم. 31

    2-3- مرور مقالات. 31

    فصل سوم: مواد و روش های اجرای تحقیق. 33

    مدلسازی ریاضی سیستم مدیریت انرژی یک ریزشبکه. 34

    3-1- مقدمه. 34

    3-2-   مفهوم کشش قیمتی تقاضا 36

    3-3- کشش قیمتی تقاضا 38

    3-3-1- مدل سازی بارهای الاستیک تک دوره ای. 39

    3-3-2-  مدلسازی بارهای الاستیک چند دوره ای. 40

    3-3-3- مدل اقتصادی بار 41

    3-4- توابع هدف مسئله برنامه ریزی تولید ریزشبکه. 41

    3-5-   قیود مسئله برنامه ریزی مشارکت واحدهای ریزشبکه. 42

    3-5-1- قید تعادل توان. 42

    3-5-2- قید تعادل پاداش و جریمه. 42

    3-5-3- قید مینیمم و ماکسیمم تولید. 42

    3-5-4- قید باینری مود روشن – خاموش.. 43

    3-5-5- قید نامنفی. 43

    3-6-  مدلسازی نهایی مسئله. 43

    3-6-1- حالت اول: بهره برداری در حالت جدا از شبکه(حالت جزیره ای) 43

    3-6-2- حالت دوم: بهره برداری در حالت متصل به شبکه. 44

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها 45

    4-1-  مقدمه. 46

    4-2-  سیستم مورد مطالعه. 46

    4-3-  مطالعه اجرای برنامه های پاسخگویی بار 48

    4-3-1-  سناریو1. 48

    4-3-2-  سناریو2. 49

    4-3-3-  سناریو 3. 49

    4-4-  شبیه سازی بهینه ی ریزشبکه در حالات مختلف بهره برداری. 50

    4-4-1- حالت اول: حالت مجزا از شبکه (حالت جزیره ای) 50

    4-4-2   حالت دوم: حالت متصل به شبکه. 53

    فصل پنجم: نتیجه گیری وپیشنهادات. 56

    5-1- نتیجه گیری. 57

    5-2- پیشنهادات. 57

    فهرست منابع. 58

     

    منبع:

     [1]    “Strategic Plan For The IEA Demand-Side Management Programe” 2008-2012

     

    [2]   “Demand Side Management Best Practices Guidebook for Pacific Island Power Utilities” July 2006

     

    [3]    Peter Palensky, Senior Member, IEEE, and Dietmar Dietrich, Senior Member, IEEE “Demand Side Management: Demand Response, Intelligent Energy Systems, and Smart Loads” IEEE Transactions on Industrial Informatics, VOL.  7, NO.  3, AUGUST 2011

     

    [4]     Alireza Bagherian, S. M. Moghaddas Tafreshi” A developed Energy Management System for a Micro grid in the Competitive Electricity Market” 978-1-4244-2235-7/09/$25. 00 2009 IEEE

     

    [5]     Wencong Su and Jianhui Wang” Energy Management Systems in Micro grid Operations” October 2012, Vol.  25, Issue 8

     

     

    [6]     N. W. A.  Lidula, A. D.  Rajapakse” Microgrids research: A review of experimental micro grids and test systems”   doi:10. 1016/j. rser. 2010. 09. 041 Accepted 15 September 2010

     

    [7]    S.  Chowdhury, S. P.  Chowdhury and P.  Crossley” Microgrids and Active Distribution Networks” Published by the Institution of Engineering and Technology, London, United Kingdom © 2009 the Institution of Engineering and Technology

     

     

    [8]    Charles K.  Sao, Member, IEEE, and Peter W.  Lehn, Senior Member, IEEE” Control and Power Management of Converter Fed Micro grids” IEEE Transactions on Power Systems, Vol.  23, No.  3, August 2008

     

    [9]     John Stevens, Sandia National Laboratories; Harry Vollkommer P. E. , David Klapp, American Electric Power” CERTS Micro grid System Tests” 1-4244-1298-6/07/$25. 00 ©2007 IEEE.

     

    [10]    American National Standards Institute “IEEE Guide For Monitoring,Information Exchange, And Control Of Distributed Resources Interconnected With Electric Power Systems” Approved 17 May 2007

     

    [11]    G.  Pepermans, J.  Driesen, D.  Haeseldonckx,W.  D’haeseleer And R.  Belmans” Distributed Generation: Definition, Benefits And Issues” 19 August 2003

     

    [12]     by Imre Gyuk, Pramod Kulkarni, Joseph H.  Sayer, John D.  Boyes, Garth P.  Corey, and Georgianne H.  Peek ”The United States Of Storage” March/April 2005

     

    [13]    John H.  Doudna, P. E, Senior Member, IEEE” Overview of California ISO Summer 2000 Demand Response Programs” 0-7803-6672-7/01/$10. 00 (C) 2001 IEEE

     

    [14]    Robert H.  Lasseter, Project Leader Paolo Piagi  University of  Wisconsin-Madison “Control and Design of Micro grid Components” January 2006

     

    [15]    Farid Katiraei,Reza Irvani,Nikos Hatziargyriou,Aris Dimeas “ Microgrid Management” 1540-7977/08/$25. 00©2008 IEEE

     

    [16]    Aris L.  Dimeas, Student Member, IEEE, and Nikos D.  Hatziargyriou, Senior Member, IEEE” Operation of a Multiagent System for Microgrid Control” IEEE Transactions On Power Systems, Vol.  20, No.  3, August 2005

     

    [17]     J.  Oyarzabal, J.  Jimeno, J.  Ruela, A.  Engler and C.  Hardt” Agent based Micro Grid Management System” No ENK5-CT2002-00610

     

    [18]     A.  L.  Dimeas, Student Member IEEE, N.  D.  Hatziargyriou, Senior Member.  IEEE” Agent based control of Virtual Power Plants” Contract No ENK 5-CT-200200610

     

    [19]     Chris Marnay,Hiroshi Asano,Stavros Papathanassiou,Goran Strbac”Policymaking For Microgrid” 1540-7977/08/$25. 00©2008 IEEE

     

    [20]     Antonis G.  Tsikalakis, Student Member, IEEE, and Nikos D.  Hatziargyriou, Senior Member, IEEE” Centralized Control for Optimizing Micro grids Operation” IEEE Transactions On Energy Conversion, Vol.  23, No.  1, March 2008

     

    [21]     Clark W.  Gellings “ The Concept Of Demand Side Management For Electric Utilities” Proceedings Of The Ieee, Vol.  73, No.  10, October 1985

     

    [22]    North American Electric Reliability Corporation”Winter Reliability Assessment” 2012/2013

     

    [23]     Federal Energy Regulatory Commission” Assessment of Demand Response and Advanced Metering” December 2012

     

    [24]      U. S.  Department Of Energy “Benefits Of Demand Response In Electricity Markets And Recommendations For Achieving Them”February 2006

     

    [25]        Daniel E.  Olivares, Student Member, IEEE, Claudio A.  Caٌizares, Fellow, IEEE and Mehrdad Kazerani, Senior Member, IEEE” A Centralized Energy Management System for Isolated MicroGrids” IEEE Transactions on Smart Grid, Vol.  5, No.  4, July 2014

     

    [26]    H.  S.  V.  S. Kumar Nunna, Suryanarayana Doolla," energy Management in Microgrids Using Demand Response and Distributed Storage—A Multiagent Approach"IEEE Transactions on Power Delivery, Vol.  28, No.  2, April 2013

     

    [27]    Quanyuan Jiang, Meidong Xue, and Guangchao Geng,”Energy Management of Microgrid in Grid-Connected and Stand-Alone Modes" IEEE Transactions on Power Systems, Vol.  28, No.  3, August 2013

     

    [28]    Soojeong Choi,Sunjupark,Dong-Joo Kang,Seung-Jae Han, Hak-Man Kim ” A MicroGrid Energy Management System For Inducing Optimal Demand Response”international conference on IEEE 2011,19-24, 10. 1109/smartgridcomm. . 2011. 6102317

     

    [29]   H. A.  Aalami, M.  Parsa Moghaddam, G. R.  Yousefi”Demand Response Modeling Considering Interruptible/Curtailable Loads And Capacity Market Programs”  Applied Energy(APPL ENERG) , vol.  87, no.  1, pp.  243-250, 2010

     

    [30]   H.  Aalami, G.  R.  Yousefi, M.  Parsa Moghadam “Demand Response Model Considering EDRP and TOU Programs” Transmission And Distribution Conference And Exposition 2008,1-6,  10. 1109/TDC. 2008. 4517059

     

    [31]    Hee-Jun Cha, Jin-Young Choi, Dong-Jun Won” Smart Load  Management in Demand Response using Microgrid EMS” energy  conference (ENERGYCON),20014 IEEEinternational,833-837, 10. 1109/ENERGYCON. 2014. 6850522

     

    [32]      Moataz Elsied,Amrane Oukaour and Hamid Gualous, Radwan Hassan,Amr amin” An Advanced Energy Management of Microgrid System Based on Genetic Algorithm” Industrial electronic(ISIE),2014 IEEE 23rd international symposium on,2541-2547,10. 1109/ISIE. 2014. 6865020

     

    [33]     Pedro Faria, Zita Vale, Joao Soares, and Judite Ferreira” Demand Response Management in Power Systems Using Particle Swarm Optimization” Intelligent Systems,IEEE 2013,43-51, 10. 1109/MIS. 2013. 35

     

     

    [34]     Lorna A.  Greening” Demand response resources: Who is responsible for implementation in a deregulated market?” Available online 8 January 2010

     

    [35]     “ Quantum Microeconomics with Calculus” Version 4. 02 January 2009

     

    [36]     Severin Borenstein, Michael Jaske” Dynamic Pricing, Advanced Metering , And Demand Response in Electricity Markets”  http://repositories. cdlib. org/ucei/csem/CSEMWP-105 Copyright 2002 by the authors.

     

    [37]    L.  Goel, Qiuwei Wu, Peng Wang “Nodal price volatility reduction and reliability enhancement of restructured power systems considering demand–price elasticity” Available online 9 April 2008

     

    [38]    Daniel kirschen,Goranstrbac”fundamentals of power system economics” 2004

     

    [39]     Daniel S.  Kirschen, Goran Strbac, Pariya Cumperayot, and Dilemar de Paiva Mendes” Factoring the Elasticity of Demand in Electricity Prices” IEEE Transactions On Power Systems, Vol.  15, No.  2, May 2000

     

    [40]        H. A.  Aalami, M.  Parsa Moghaddam, G. R.  Yousefi,” Modeling and prioritizing demand response programs in power markets” Electric power systems April 2010,Volume 80, Issue 4, Pages 426–435

     

    [41]     Daniel S.  Kirschen, Senior Member, IEEE” Demand-Side View of Electricity Markets” IEEE Transactions On Power Systems, Vol.  18, No.  2, May 2003

     

    [42]     Demand Side Management And Demand Response In Municipalities

     

    [43]     L.  Goel, Q.  Wu, P.  Wang, Reliability enhancement and nodal price volatility reduction of restructured power systems with stochastic demand side load shift, in: IEEE, General meeting, June, 2007, pp.  1– 8

     

    [44]       F. C.  Schweppe, M. C.  Caramanis, R. D.  Tabors, R. E.  Bohn, Spot Pricing of Electricity,Kluwer Academic Publishers, 1989, AppendixE.  

     

    [45]      N.  Yu, J.  Yu, "Optimal TOU Decision Considering Demand Response Model", International conference on power system technology, PP.  1-5, 2006

     

    [46]     N.  D.  Hatziargyriou,Senior Member, IEEE A. Dimeas, St. Member IEEE, A.  G.  Tsikalakis ,St. Member IEEE, J. A.  Pecas Lopes, Senior Member, IEEE, G. Kariniotakis,Member IEEE, J. Oyarzabal ” Management of Microgrids in Market Environment” Contract No ENK 5-CT-2002-00610


موضوع پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, نمونه پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, جستجوی پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, فایل Word پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, دانلود پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, فایل PDF پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, تحقیق در مورد پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, مقاله در مورد پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, پروژه در مورد پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, پروپوزال در مورد پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, تز دکترا در مورد پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, پروژه درباره پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, گزارش سمینار در مورد پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار, رساله دکترا در مورد پایان نامه مدیریت انرژی در ریزشبکه با استفاده از برنامه های پاسخگویی بار

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش : برق قدرت چکیده یکی از چالش های مهم طراحی در شبکه های حسگر بی سیم (WSN)، طولانی کردن طول عمر سیستم (گره) است، در حالیکه به کیفیت سرویس قابل قبولی برای کاربردها دست یافت. طولانی کردن عمر گره با کاهش مصرف انرژی ارتباط مستقیم دارد . در WSN، هر گره حسگر با توان باتری کار می کند و در اکثر موارد مخصوصا در محیط های دور و خصمانه امکان ...

پایان نامه کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته برق(M.A.) گرایش: قدرت چکیده ارزیابی قابلیت اطمینان در شبکه های قدرت، امری ضروری است. با مطرح شدن بحث شبکه­های هوشمند در سیستم های قدرت سنتی توجه زیادی به بهره­برداری از منابع تجدید پذیر، خودروهای برقده قابل اتصال به شبکه و همچنین دیگر انواع منابع انرژی از قبیل CHP[1] ها شده است. از طرف دیگر در سیستم قدرت هوشمند تنها به منابع در سمت تولید ...

پایان نامه کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته برق(M.A.) گرایش: قدرت چکیده ارزیابی قابلیت اطمینان در شبکه های قدرت، امری ضروری است. با مطرح شدن بحث شبکه­های هوشمند در سیستم های قدرت سنتی توجه زیادی به بهره­برداری از منابع تجدید پذیر، خودروهای برقده قابل اتصال به شبکه و همچنین دیگر انواع منابع انرژی از قبیل CHP[1] ها شده است. از طرف دیگر در سیستم قدرت هوشمند تنها به منابع در سمت تولید ...

چکیده کاهش منابع سوخت­های فسیلی، اثرات نامطلوب زیست محیطی و پایین بودن بازدهی شبکه های برق سنتی، تمایل به تولید برق در نزدیکی بار و سطح شبکه توزیع را با استفاده از منابع تجدید پذیر افزایش داده است. یکی از راهکارهای اساسی به منظور حل مشکلات مطرح شده استفاده از ریزشبکه ها می­باشد. به مجموعه ای از منابع کوچک تولید انرژی در سطح ولتاژ توزیع، ریزشبکه گفته می­شود. ریزشبکه در دوحالت ...

پایان نامه دریافت درجه کارشناسی ارشد ( M.S ) گرایش برق قدرت چکیده با گسترش روزافزون مصرف انرژی در جهان، توسعه شبکه های قدرت امری ضروریست. اما ایجاد خطوط انتقال جدید، مستلزم صرف زمان وهزینه های گزاف بوده ولذا درصورت امکان استفاده ازهمان خطوط با ظرفیت انتقال بالاتر بسیار مقرون به صرفه می باشد. امروزه سیستم شبکه های قدرت با مشکلاتی از قبیل ناپایداری ولتاژ با ریسک بالا و تلفات توان ...

پایان نامه جهت دریافت پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد بررسی تأثیر سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی بر عملکرد زنجیره تأمین در شرکت ایران خودرو 1-1) مقدمه رقابت­های جهانی موجود در عصر حاضر خواست مشتری بر کیفیت بالا، افزایش تنوع محصولات و خدمت رسانی سریع، موجب افزایش فشارهایی بر سازمان­ها شده است که سابق بر این وجود نداشته است. در نتیجه سازمان­ها بیش از این نمی­توانند به تنهایی از ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد دررشته مهندسی برق- قدرت چکیده: درسالیان اخیر توجه به بهره­وری و راندمان بالا درصنایع مختلف، دامنه کاربرد تجهیزات الکترونیک قدرت را به سرعت گسترش داده است. این تجهیزات بدلیل داشتن مشخصه غیرخطی، باعث افزایش مشکلات کیفیت توان در شبکه­های توزیع شده­اند. از طرف دیگر با توجه به پیشرفت تکنولوژی واستفاده گسترده از کامپیوتر در کنترل سیستم­های صنعتی، ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته MBA گرایش عمومی چکیده : سرنوشت مشترک انسانها، برنامه ریزی برای جهان را در جایگاهی ویژه قرار داده است که تفاوتهای ذاتی آن با برنامه ریزی برای شرکتها، موسسات غیر انتفاعی و سازمانهای بین مللی و جهانی، کنکاش بیشتر را ضروری کرده است. شناخت روند فعلی برنامه ریزی برای جهان، گام نخست در این مسیر بود که تحقیق حاضر(با توجه به کمبود نظریه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته برق گرایش سیستم های قدرت چکیده : در این پروژه پایان نامه، رهیافت تحلیلی جدیدی برای برنامه­ریزی تولید انرژی الکتریکی و تعیین مقدار و مکان نگهداری ذخیره چرخان متناظر با سطح ریسک نقاط بار مشترکین بوسیله آنالیز سود/هزینه در برنامه بهینه سازی ورود و خروج اشتراکی واحدهای نیروگاهی که علاوه بر واحدهای حرارتی در بخش تولید واحدهای برق آبی ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد چکیده: پیش بینی بار کوتاه مدت، به صورت پیش بینی بار یک ساعت تا چند روز آینده تاثیر به سزایی بر امر بهره برداری سیستم های قدرت دارد. زیرا بسیاری از تدابیر مدیریت انرژی از قبیل تنظیم برنامه مقرون به صرفه جهت استفاده از نیروگاه های موجود، برنامه ریزی خرید سوخت مورد نیاز نیروگاه ها، ورود و خروج واحدها، توسعه خطوط انتقال و ترانس شبکه فوق توزیع و همچنین ...

ثبت سفارش