پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی

word 5 MB 32270 106
1393 کارشناسی ارشد مهندسی برق
قیمت قبل:۶۲,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد مهندسی برق ­- قدرت

    چکیده

    امروزه تکنیکهای مدولاسیون پهنای پالس به طور وسیعی برای کنترل ولتاژ و جریان خروجی مبدلهای AC\DC به کار می روند. از میان این روشها, مدولاسیون بردار فضایی (SVM) به خاطر سادگی و خواص مطلوب آن در کنترل اینورترهای سه فاز به صورت دیجیتالی مورد توجه فراوان قرار گرفته است. محدودیت این روش, پیچیده و زمان بر بودن محاسبات مورد نیاز برای اجرای آن به صورت زمان حقیقی است که ماکزیمم فرکانس سوییچینگ و در نتیجه پهنای باند سیستم کنترلی را محدود می سازد. این مسئله به ویژه در اجرای روش SVM در مبدلهای چند سطحی که در مقایسه با نوع دو سطحی از حجم محاسبات بیشتری برخوردارند, محدودیتهای بیشتری را سبب می شود. به عبارت دیگر, با افزایش تعداد سطوح ولتاژ خروجی, پیچیدگی سخت افزاری و نرم افزاری روش به طور قابل ملاحظه ای افزایش می یابد. بنابراین ارائه روشی دقیق و سریع برای اجرای SVM به صورت زمان حقیقی بر روی مبدلهای چندسطحی, باعث بهبود عملکرد این گونه مبدلها می شود. بهره اینورتر را می توان برابر با نسبت ولتاژ متناوب خروجی به ولتاژ مستقیم ورودی تعریف کرد.

    شکل موجهای ولتاژ خروجی در اینورتر در اینورتر های ایده ال باید سینوسی باشد, با این حال در اینورترهای علمی این شکل موج ها غیر سینوسی بوده و دارای یک سری هارمونیکهای مشخص می باشد. در کاربردهای توان متوسط و توان پایین , ولتاژهای مربعی و یا تقریبا مربعی ممکن است قابل قبول باشد ولی در کاربردهای توان بالا به موجهای سینوسی با اعوجاج بسیار کم نیاز است. با در اختیار داشتن قطعات نیمه هادی قدرت سریع , می توان با استفاده از روش های کلیدزنی, هارمونیک های ولتاژ خروجی را به نحوه چشمگیری کاهش داد.

    فصل 1-      مقدمه

    1-1-   پیشگفتار

    در گذشته ،SCR  ها در اینورتر های با توان بالا و متوسط به کار می رفتند. اینورتر های تویستوری نیاز به مدار های جا به جاگر برای خاموش کردن SCR  دارند. مدار های جا به جاگر اندازه و قیمت اینورتر را بالا می برند و قابلیت اطمینان و فرکانس کلید زنی آن را کاهش می دهند. امروزه تقریباً تنها از کلید های قدرت نیمرسانای تمام کنترل شونده ، عمدتاً IGBT ها ( در اینورتر های با توان متوسط ) و GTO ها (در اینورتر های با توان بالا ) استفاده می شود.

    اینوترها به طور گسترده ای در صنعت به کار می روند(مثل گردانندهای موتورهای ac با دور متغیر , گرم کننده القایی , منابع تغدیه کمکی و منابع تغذیه بدون وقفه ) ورودی اینورتر ممکن است یک باتری , سلول زغالی , سلول خورشیدی ویا هرمنبع مستقیم دیگری باشد.خروجی اینورترهای تکفاز معمولا برابر (1) 120 ولت در فرکانس 60 هرتز(2) 220 ولت در فرکانس 50 هرتز و (3) 115ولت در فرکانس 400 هرتز است.در سیستمهای سه فاز توان بالا , خروجی های معمول عبارتند از 380/220 ولت در فرکانس 50 هرتز , (2) 208/120 ولت در فرکانس 60 هرتز و (3) 200/115 ولت در فرکانس 400 هرتز).

    1-2-  تاریخچه

     

    بسته به نوع کاربرد ، نوع کلید ، نوع شبکه که اینورتر به آن وصل می شود و... اینورترهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. در این قسمت به بررسی کوتاهی راجع به این انواع می پردازیم.
    در حالت کلی از لحاظ نوع تغذیه اینورتر و باری که اینورتر انرا تغذیه می کند ، می توان اینورترها را به دو گروه زیر تقسیم کرد :

    الف- اینورترهای منبع ولتاژ VSI .

    ب- اینورترهای منبع جریان CSI.

    اینورترهای منبع جریان بیشتر در کاربردهای درایوهای ماشینهای بزرگ صنعتی کاربرد دارند یا در جاهائی که بحث توان بالا وجود دارد در این اینورترها ورودی DC اینورتر جریان می باشد و خروجی AC سینوسی آن ولتاژ . اما اینورترهای منبع ولتاژی برعکس می باشد یعنی ورودی DC ولتاژ و خروجی AC سینوسی جریان می باشد . در هر دو این اینورترها توان قابلیت انتقال در هر دو سمت را دارا می باشد یعنی در صورتی که ولتاژ و جریان هم علامت باشند سیستم بصورت اینورتر و در صورتی که مختلف العلامت باشند سیستم بصورت رکتیفایر عمل می کند.

     

    1-3- بررسی کارهای انجام شده

    1-3-1-      اینورتر های ولتاژ

    تبدیل  dcبه acبه کمک اینورتر ها تحقق می یابد. اینورتراز یک منبع dc تغذیه می شود ولی ولتاژ و جریان خروجی مولفه های اصلی بزرگی با دامنه و فرکانس قابل تنظیم دارند. بسته به نوع ، اینورتر های ولتاژ (VSI ها ) و اینورتر های جریان (CSI ها ) مشخص می شوند . علاوه بر یکسو کننده ها ، اینورتر های ولتاژ متداول ترین مبدل های الکترونیک قدرت به شمار می روند. ولتاژ ورودی dc برای یک اینورتر ولتاژ از یکسو کننده معمولاً کنترل نشونده دیودی یا از دیگر منابع dc مانند باتری ( مثلاً در خودرو های تغذیه شده توسط باتری ) تامین می شود. مطابق شکل 1 اگر از یکسو کننده استفاده شود ، اینورتر مشابه برشگر ها از طریق یک رابط LCdc، شبیه رابط به کار رفته در برشگر تغذیه می شود . خازن رابط مانند یک منبع ولتاژ عملی رفتار می کند، چون ولتاژ دو سر آن نمی تواند تغییرات لحظه ای داشته باشد . وظیفه اصلی القاگر جداسازی یکسوکننده تغذیه کننده و سیستم قدرت از مولفه فرکانس – بالای جریان ورودی اینورتر است. بر خلاف خازن ، وجود القاگر به طور ذاتی مورد نیاز نیست. در واقع در بعضی اینورتر های عملی ، به منظور کاهش ابعاد و قیمت مبدل و جلوگیری از کاهش ماکزیمم ولتاژ خروجی قابل دسترس به علت افت ولتاژ روی دو سر القاگر ، این القاگر حذف می شود

    اینورتر ها را می توان با هر تعداد فاز خروجی ساخت . در عمل ، اینورتر های تکفاز و سه فاز بیشتر به کار می روند. اما ، اخیراً ساخت موتور های ac با بیشتر از سه فاز به منظور بالا بردن قابلیت اطمینان در بعضی کاربردهای خاص پیشنهاد شده است. چنین موتور هایی از اینورتر های چند فازمناسب تغذیه می شوند.

    1-1-1-درایو موتور القایی

    امروزه اینورترهای دو سطحی بطور گسترده در درایوهای سرعت متغیر با ولتاژ پایین استفاده می گردد . با این حال، اینورترهای قدرت چند سطحی نیز برای راه­اندازی موتورهای القایی توسط سیستم­های درایو با ولتاژهای متوسط ​​و بالا با موفقیت بکار گرفته شده است. توپولوژی­های مختلف اینورترهای چند سطحی برای درایوهایی با ولتاژ متوسط ​​و بالا در مراجع [1]، [2]، [3]، [4]، [5]، [6] و [7] بررسی شده است. از مزایای راه اندازی موتورهای القایی توسط درایوهایی با اینورترهای چند سطحی می توان به استرس کم دستگاه ، اعوجاج هارمونیکی ولتاژ خروجی کمتر و بازده بالا نسبت به اینورترهای دو سطحی اشاره کرد. یک نقطه خنثی نگه­داشته شده[1] در اینورتر سه سطحی برای راه اندازی موتورهای القایی در شکل(1-1) نشان داده شده است، که این ساختار در مرجع [5] برای سیستم های درایو با راندمان بالا پیشنهاد شده است. در سه دهه گذشته، فعالیت­های تحقیقاتی گسترده ای در مورد نقطه خنثی نگه­داشته­شده در اینورتر سه سطحی انجام شده است. مطالعه مقایسه­ای این توپولوژی با توپولوژی مبدل دو سطحی نشان داده است که می توان این توپولوژی را بخوبی در درایو های ولتاژ پایین بکاربرد[8]. در حال حاضر این توپولوژی بطور گسترده برای کاربرد در درایوهای ولتاژ پایین و توان پایین استفاده می شود

  • فهرست:

    فهرست جدول‌ها ‌ط

    فهرست شکل‌‌ها ‌ی

    فصل 1-    مقدمه  13

    1-1-    پیشگفتار 13

    1-2-    تاریخچه  13

    1-3-    بررسی کارهای انجام شده 14

    1-3-1-     اینورتر های ولتاژ 14

    1-3-2-     درایو موتور القایی.. 15

    فصل 2-   مروری بر تحقیقات انجام شده بر روی درایو ها 18

    2-1-    مقدمه  19

    2-2-    اینورتر دو سطحی.. 20

    2-3-    اینورتر سه سطحی.. 20

    2-4-    استراتژی مدولاسیون برای اینورتر دو سطحی.. 24

    2-5-     استراتژی مدولاسیون برای اینورتر سه سطحی.. 28

    2-6-     PWM سینوسی براساس موج کریر. 29

    2-7-    مدولاسیون بردار فضایی.. 31

    2-8-    مقایسه PWM براساس حامل ، با PWM براساس بردار فضایی.. 33

    فصل 3-   مدلسازی درایو موتور القایی.. 38

    3-1-    کنترل ولتاژ نقطه خنثی.. 39

    3-2-    مدارهای کنترل ولتاژ نقطه خنثی.. 39

    3-3-    کنترل ولتاژ نقطه خنثی با استفاده از روش  PWM... 41

    3-3-1-     روش  PWMبراساس حامل برای تجزیه و تحلیل جریان نقطه خنثی.. 42

    3-3-2-     روش PWM براساس بردار فضایی برای تجزیه و تحلیل جریان نقطه خنثی.. 45

    3-3-3-     کنترل ولتاژ نقطه خنثی.. 49

    3-4-    تکنیک های PWM و کنترلرهای با جریان صفر نقطه خنثی.. 54

    3-5-    تکنیک های PWM با جریان صفر در نقطه خنثی.. 54

    3-6-    کنترل کننده ولتاژ نقطه خنثی براساس تکنیک های PWM جریان صفر نقطه خنثی.. 58

    فصل 4-   مدولاسیون SVM... 60

    4-1-    مقدمه  60

    4-2-     تئوریSVM  : 63

    4-2-1-     تجزیه و تحلیل برداری اینورتر سه فاز 66

    فصل 5-   شبیه سازی درایو موتور القایی.. 71

    5-1-    مقدمه  71

    5-2-     SVPWM   71

    5-3-     اصول کلی SVM درایو دو سطحی.. 72

    5-4-    پیاده سازی سیستم دو سطحی.. 77

    5-4-1-      کد نویسی بلوک تبدیل abc to ab. 78

    5-4-2-      کد نویسی بلوک sector number. 78

    5-4-3-      کد نویسی بلوک duty ratio. 79

    5-4-4-     کد نویسی بلوک switching. 80

    5-5-    نتایج شبیه سازی درایو دو سطحی.. 86

    5-6-    پیاده سازی سیستم  سه سطحی.. 95

    5-7-    نتایج شبیه سازی درایو سه سطحی.. 96

    فصل 6-   نتیجه گیری و پیشنهادات... 103

    6-1-    نتیجه گیری.. 103

    6-2-    پیشنهادات... 104

    فهرست مراجع.. 105

     

    منبع:

     

    [1] Franquelo, L.G.; Rodriguez, J.; Leon, J.I.; Kouro, S.; Portillo, R.; Prats, M.A.M.; , "The age of multilevel converters arrives," Industrial Electronics Magazine, IEEE , vol.2, no.2, pp.28-39, June 2014.

    [2] Abu-Rub, H.; Holtz, J.; Rodriguez, J.; Ge Baoming; , "Medium-Voltage Multilevel Converters—State of the Art, Challenges, and Requirements in Industrial Applications," Industrial Electronics, IEEE Transactions on , vol.57, no.8, pp.2581-2596, Aug. 2013.

    [3] Kouro, S.; Malinowski, M.; Gopakumar, K.; Pou, J.; Franquelo, L.G.; Bin Wu; Rodriguez, J.; Pérez, M.A.; Leon, J.I.; , "Recent Advances and Industrial Applications of Multilevel Converters," Industrial Electronics, IEEE Transactions on , vol.57, no.8, pp.2553-2580, Aug. 2014.

    [4] Malinowski, M.; Gopakumar, K.; Rodriguez, J.; Pérez, M.A.; , "A Survey on Cascaded Multilevel Inverters," Industrial Electronics, IEEE Transactions on , vol.57, no.7, pp.2197-2206, July 2014.

     [5] Nabae, Akira; Takahashi, Isao; Akagi, Hirofumi; , "A New Neutral-Point-Clamped PWM Inverter," Industry Applications, IEEE Transactions on , vol.IA-17, no.5, pp.518-523, Sept. 1998.

    [6] Rodriguez, J.; Bernet, S.; Bin Wu; Pontt, J.O.; Kouro, S.; , "Multilevel Voltage-Source-Converter Topologies for Industrial Medium-Voltage Drives," Industrial Electronics, IEEE Transactions on , vol.54, no.6, pp.2930-2945, Dec. 2007.

    [7] Rodriguez, J.; Jih-Sheng Lai; Fang Zheng Peng;, "Multilevel inverters: a survey of topologies, controls, and applications," Industrial Electronics, IEEE Transactions on , vol.49, no.4, pp. 724- 738, Aug 2012.

    [8] Teichmann, R.; Bernet, S.; , "A comparison of three-level converters versus two-level converters for low-voltage drives, traction, and utility applications," Industry Applications, IEEE Transactions on , vol.41, no.3, pp. 855- 865, May-June 2010.

    [9] Welchko, B.A.; de Rossiter Correa, M.B.; Lipo, T.A.; , "A three-level MOSFET inverter for low-power drives," Industrial Electronics, IEEE Transactions on , vol.51, no.3, pp. 669- 674, June 2004.

    [10] Fuji  Electric Holdings Co., Ltd. Realizing High-Efficiency Power Conversion with the New 3-Level Converter and New 3-Level Power Module. [Online]. Available: http://www.fujielectric.com/company/news/2009/10020401.html.

    [11] Infineon Technologies. IGBT Modules up to 650V 3-level one phase. [Online]. Available:http://www.infineon.com/cms/en/product/channel.html?channel=db3a304327b897500127f1f6e44d3bf5.

    [12] Lella M. D. and Ramin R. IGBTs for 3-level inverters improved efficiency in DC/AC conversion.[Online].Available:http://www.semikron.com/skcompub/en/BP_09_08_Cover_Story_Korr.pdf

    [13] Microsemi Corporation. Microsemi Launches New Line of Three-Level Inverter Power Modules  for  Solar  Converters. [Online]. Available: http:// investor. microsemi.com/ releasedetail. cfm?  releaseid=386338.

    [14] D. Grahame Holmes, Thomas A. Lipo, Pulse Width Modulation for Power Converters, Wiley-Interscience, 2013, ISBN 978-0-471-20814-3.

    [15] da Silva, E.R.C.; Cipriano dos Santos, E.; Jacobina, C.B.; , "Pulsewidth Modulation Strategies," Industrial Electronics Magazine, IEEE , vol.5, no.2, pp.37-45, June 2011.

    [16] Holtz, J.; , "Pulsewidth modulation-a survey," Industrial Electronics, IEEE Transactions on , vol.39, no.5, pp.410-420,Oct 1992.

    [17] Carrara, G.; Gardella, S.; Marchesoni, M.; Salutari, R.; Sciutto, G.; , "A new multilevel PWM method: a theoretical analysis," Power Electronics, IEEE Transactions on , vol.7, no.3, pp.497-505, Jul 1992.

    [18] Steinke, J.K.; , "PWM control of a three-level inverter-principles and practical experience," Power Electronics and Variable-Speed Drives, 1991., Fourth International Conference on , vol., no., pp.98-103, 17-19 Jul 1990.

    [19] Steinke, J.K.; , "Switching frequency optimal PWM control of a three-level inverter ," Power Electronics, IEEE Transactions on , vol.7, no.3, pp.487-496, Jul 1992.

    [20] N. Mohan, T. M. Undeland and W. P. Robbins, Power Electronics: Converters, Applications, and Design. John Wiley & Sons, Inc., 2013.

    [21] Mahdavi, J.; Agah, A.; Ranjbar, A.M.; Toliyat, H.A.; , "Extension of PWM space vector technique for multilevel current-controlled voltage source inverters," Industrial Electronics Society, 1999. IECON '99 Proceedings. The 25th Annual Conference of the IEEE , vol.2, no., pp.583-588 vol.2, 1999.

    [22] Yo-Han Lee; Rae-Young Kim; Dong-Seok Hyun; , "A novel SVPWM strategy considering DC-link balancing for a multi-level voltage source inverter," Applied Power Electronics Conference and Exposition, 1999. APEC '99. Fourteenth Annual , vol.1, no., pp.509-514 vol.1, 14-18 Mar 1999.

    [23] Celanovic, N.; Boroyevich, D.; , "A fast space-vector modulation algorithm for multilevel three-phase converters," Industry Applications, IEEE Transactions on , vol.37, no.2, pp.637-641, Mar/Apr 2011.

    [24] Jae Hyeong Seo; Chang Ho Choi; Dong Seok Hyun; , "A new  simplified  space-vector PWM  method  for three-level  inverters ," Power Electronics, IEEE Transactions on , vol.16, no.4, pp.545-550, Jul 2011.

    [25] Grant, Duncan A.; Stevens, M.; Houldsworth, John A.; , "The Effect of Word Length on the Harmonic Content of Microprocessor-Based PWM Waveform Generators," Industry Applications, IEEE Transactions on , vol.IA-21, no.1, pp.218-225, Jan. 1985.

    [26] Houldsworth, John A.; Grant, Duncan A.; , "The Use of Harmonic Distortion to Increase the Output Voltage of a Three- Phase PWM Inverter," Industry Applications, IEEE Transactions on , vol.IA-20, no.5, pp.1224-1228, Sept. 1984.

    [27] Blasko, V.; , "Analysis of a hybrid PWM based on modified space-vector and triangle-comparison methods," Industry Applications, IEEE Transactions on , vol.33, no.3, pp.756-764, May/Jun 1997.

    [28] van der Broeck, H.W.; Skudelny, H.-C.; Stanke, G.V.; , "Analysis and realization of a pulsewidth modulator based on voltage space vectors," Industry Applications, IEEE Transactions on , vol.24, no.1, pp.142-150, Jan/Feb 1988.

    [29] McGrath, B.P.; Holmes, D.G.; Lipo, T.; , "Optimized space vector switching sequences for multilevel inverters," Power Electronics, IEEE Transactions on , vol.18, no.6, pp. 1293- 1301, Nov. 2013.

    [30] Wang, F.; , "Sine-triangle versus space-vector modulation for three-level PWM voltage-source inverters," Industry Applications, IEEE Transactions on , vol.38, no.2, pp.500-506, Mar/Apr 2012.

    [31] Yo-Han Lee; Dong-Hyun Kim; Dong-Seok Hyun; , "Carrier based SVPWM method for multi-level system with reduced HDF [harmonic distortion factor]," Industry Applications Conference, 2000. Conference Record of the 2000 IEEE , vol.3, no., pp.1996-2003 vol.3, 2008.

    [32] Bruckner, T.; Holmes, D.G.; , "Optimal pulse-width modulation for three-level inverters," Power Electronics, IEEE Transactions on , vol.20, no.1, pp. 82- 89, Jan. 2005.

    [33] McGrath, B.P.; Holmes, D.G.; Lipo, T.; , "Optimized space vector switching sequences for multilevel inverters," Power Electronics, IEEE Transactions on , vol.18, no.6, pp. 1293- 1301, Nov. 2013.

    [34] Hava, A.M.; Kerkman, R.J.; Lipo, T.A.; , "Simple analytical and graphical methods for carrier-based PWM-VSI drives," Power Electronics, IEEE Transactions on , vol.14, no.1, pp.49-61, Jan 1999.

    [35] Ojo, O.; , "The generalized discontinuous PWM scheme for three-phase voltage source inverters," Industrial Electronics, IEEE Transactions on , vol.51, no.6, pp. 1280- 1289, Dec. 2004.

    [36] T. Bruckner, “The Active Converter for Medium-Voltage Drives,” Ph.D. dissertation, Technical University, Dresden, Germany, 2005.

    [37] Bruckner, T.; Holmes, D.G.; , "Optimal pulse-width modulation for three-level inverters," Power Electronics, IEEE Transactions on , vol.20, no.1, pp. 82- 89, Jan. 2005.

    [38] von Jouanne, A.; Shaoan Dai; Haoran Zhang; , "A simple method for balancing the DC-link voltage of three-level inverters," Power Electronics Specialists Conference, 2001. PESC. 2001 IEEE 32nd Annual , vol.3, no., pp.1341-1345 vol. 3, 2001.

    [39] Akagi, H.; Fujita, H.; Yonetani, S.; Kondo, Y.; , "A 6.6-kV Transformerless STATCOM Based on a Five-Level Diode- Clamped PWM Converter: System Design and Experimentation of a 200-V 10-kVA Laboratory Model," Industry Applications, IEEE Transactions on , vol.44, no.2, pp.672-680, March-april 2008.

    [40] Chibani, R.; Berkouk, E. M.; Boucherit, M.S.; , “Inductive clamping circuit for DC link voltage balancing of five-level -VSI” Journal of ELECTRICAL ENGINEERING, VOL. 60, NO. 4, pp. 185–191, 2009.

    [41] Ertl, H.; Wiesinger, T.; Kolar, J.W.; , "Active voltage balancing of DC-link electrolytic capacitors," Power Electronics, IET , vol.1, no.4, pp.488-496, December 2008.

    [42] Ogasawara, S.; Akagi, H.; , "Analysis of variation of neutral point potential in neutral-point-clamped voltage source PWM inverters," Industry Applications Society Annual Meeting, 1993., Conference Record of the 1993 IEEE , vol., no., pp.965-970 vol.2, 2-8 Oct 1993.

    [43] Newton, C.; Sumner, M.; , "Neutral point control for multi-level inverters: theory, design and operational limitations," Industry Applications Conference, 1997. Thirty-Second IAS Annual Meeting, IAS '97., Conference Record of the 1997 IEEE , vol.2, no., pp.1336-1343 vol.2, 5-9 Oct 1997.

    [44] Bendre, A.; Venkataramanan, G.; Rosene, D.; Srinivasan, V.; , "Modeling and design of a neutral-point voltage regulator for a three-level diode-clamped inverter using multiple-carrier modulation," Industrial Electronics, IEEE Transactions on , vol.53, no.3, pp. 718- 726, June 2006.

    [45] Celanovic, N.; Boroyevich, D.; , "A comprehensive study of neutral-point voltage balancing problem in three-level neutral-point-clamped voltage source PWM inverters," Power Electronics, IEEE Transactions on , vol.15, no.2, pp.242- 249, Mar 2000.

    [46] Ratnayake, K.R.M.N.; Murai, Y.; Watanabe, T.; , "Novel PWM scheme to control neutral point voltage variation in three-level voltage source inverter," Industry Applications Conference, 1999. Thirty-Fourth IAS Annual Meeting. Conference Record of the 1999 IEEE , vol.3, no., pp.1950-1955 vol.3, 1999.

    [47] Chenchen Wang; Yongdong Li; , "Analysis and Calculation of Zero-Sequence Voltage Considering Neutral-Point Potential Balancing in Three-Level Converters," Industrial Electronics, IEEE Transactions on , vol.57, no.7, pp.2262-2271, July 2010.

    [48]. Tallam, R.M.; Naik, R.; Nondahl, T.A.; , "A carrier-based PWM scheme for neutral-point voltage balancing in threelevel inverters," Industry Applications, IEEE Transactions on , vol.41, no.6, pp. 1734- 1743, Nov.-Dec. 2005.

    [49] Yamanaka, K.; Hava, A.M.; Kirino, H.; Tanaka, Y.; Koga, N.; Kume, T.; , "A novel neutral point potential stabilization technique using the information of output current polarities and voltage vector," Industry Applications, IEEE Transactions on , vol.38, no.6, pp. 1572- 1580, Nov/Dec 2002.

    [50] Helle, L.; Munk-Nielsen, S.; Enjeti, P.; , "Generalized discontinuous DC-link balancing modulation strategy for threelevel inverters," Power Conversion Conference, 2002. PCC Osaka 2002. Proceedings of the , vol.2, no., pp.359-366 vol.2, 2002.

    [51] Hochgraf, C.; Lasseter, R.; Divan, D.; Lipo, T.A.; , "Comparison of multilevel inverters for static VAr compensation," Industry Applications Society Annual Meeting, 1994., Conference Record of the 1994 IEEE , vol., no., pp.921-928 vol.2, 2-6 Oct 1994.

    [52] Busquets-Monge, S.; Bordonau, J.; Boroyevich, D.; Somavilla, S.; , "The nearest three virtual space vector PWM – a modulation for the comprehensive neutral-point balancing in the three-level inverter," Power Electronics Letters, IEEE , vol.2, no.1, pp. 11- 15, March 2004.

    [53] Pou, J.; Zaragoza, J.; Rodriguez, P.; Ceballos, S.; Sala, V.M.; Burgos, R.P.; Boroyevich, D.; , "Fast-Processing Modulation Strategy for the Neutral-Point-Clamped Converter With Total Elimination of Low-Frequency Voltage Oscillations in the Neutral Point," Industrial Electronics, IEEE Transactions on , vol.54, no.4, pp.2288-2294, Aug. 2007.

    [54] Bendre, A.; Venkataramanan, G.; , "Radial state space vector modulation-a new space vector technique for reducing DC link capacitor harmonic currents in three level converters," Industry Applications Conference, 2003. 38th IAS Annual Meeting. Conference Record of the , vol.1, no., pp. 684- 691 vol.1, 12-16 Oct. 2003.

    [55] Busquets-Monge, S.; Ortega, J.D.; Bordonau, J.; Beristain, J.A.; Rocabert, J.; , "Closed-Loop Control of a Three-Phase Neutral-Point-Clamped Inverter Using an Optimized Virtual-Vector-Based Pulsewidth Modulation," Industrial Electronics, IEEE Transactions on , vol.55, no.5, pp.2061-2071, May 2008.

    [56] Zaragoza, J.; Pou, J.; Ceballos, S.; Robles, E.; Jaen, C.; Corbalan, M.; , "Voltage-Balance Compensator for a Carrier- Based Modulation in the Neutral-Point-Clamped Converter," Industrial Electronics, IEEE Transactions on , vol.56, no.2, pp.305-314, Feb. 2009.

    .


موضوع پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, نمونه پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, جستجوی پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, فایل Word پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, دانلود پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, فایل PDF پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, تحقیق در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, مقاله در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, پروژه در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, پروپوزال در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, تز دکترا در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, پروژه درباره پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی, رساله دکترا در مورد پایان نامه طراحی و پیاده سازی کنترلر درایو موتور القایی

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc"در رشته مهندسی برق قدرت گرایش سیستم های قدرت چکیده امروزه پیشرفتهای قابل توجه در تکنولوژی نیمه هادیها و ظهور سوئیچهای توان بالا که قابلیت خاموش شدن از طریق یک سیگنال کنترل را دارند از یک طرف و کارآیی بهتر مبدلهای چند سطحی نسبت به مبدلهای دو سطحی از طرف دیگر ، منجر به افزایش پتانسیل کاربرد مبدلهای چند سطحی در زمینه های مختلف صنعتی ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته: مهندسی برق - گرایش قدرت چکیده امروزه با وجود کاربرد وسیع بارهای حساس نظیر، ادوات الکترونیک قدرت، کامپیوترها و بارهای غیرخطی در شبکه‌های توزیع، مسئله کیفیت توان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اکثر این بارها به تغییرات ولتاژ، نظیر کمبود و بیشبود ولتاژ، حساس بوده و جهت عملکرد مناسب به منبع ولتاژ سینوسی نیاز دارند. بنابراین استفاده از بهسازهای ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده: استفاده از انرژی های تجدید پذیر جهت تولید انرژی الکتریکی، به طور فزاینده ای افزایش یافته است با گسترش استفاده از سیستم های انتقال جریان متناوب انعطاف پذیر (FACTS)، جهت جبران کیفیت های توان و ولتاژ، محدوده استفاده از این انرژی ها را افزایش داده است استفاده از انواع توربین های بادی جهت تولید انرژی برق، ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc)) گرایش برق - قدرت چکیده ولتاژ و جریان های حالت مشترک به دلیل ایجاد ظرفیت خازنی پارازیتی بین سلول های خورشیدی و قاب آن ها که معمولاً زمین شده است، ایجاد می شوند. این ظرفیت ها معمولاً به صورت خازن هایی بین سرمنفی سلول خورشیدی با زمین مدل سازی می شوند. در سلول های خورشیدی که به واسطه ترانس به شبکه متصل می شوند، ایزولاسیون الکتریکی سیم ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc"در رشته مهندسی برق قدرت گرایش فشار قوی چکیده اینورترها می توانند از یک ولتاژ dc ثابت یا متغیر،ولتاژهای ac تکفاز وسه فاز تولید نمایند.روش های گوناگونی برای کنترل ولتاژ خروجی اینورتروجود دارد که در این پایانامه از یک سیستم اینورتر با ورودی پنل خورشیدی معرفی شده است .در این سیستم ابتدا ولتاژ حاصل از پنل خورشیدی توسط یک مبدل بوست،به ...

چکیده ولتاژ و جریان های حالت مشترک به دلیل ایجاد ظرفیت خازنی پارازیتی بین سلول های خورشیدی و قاب آن ها که معمولاً زمین شده است، ایجاد می شوند. این ظرفیت ها معمولاً به صورت خازن هایی بین سرمنفی سلول خورشیدی با زمین مدل سازی می شوند. در سلول های خورشیدی که به واسطه ترانس به شبکه متصل می شوند، ایزولاسیون الکتریکی سیم پیچ های ترانس و فرکانس بالای ولتاژ و جریان حالت مشترک عملاً جایی ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc"در رشته مهندسی برق قدرت چکیده اینورتر ها می توانند از یک ولتاژ dc ثابت یا متغیر،ولتاژهای ac تکفاز وسه فاز تولید نمایند.روش های گوناگونی برای کنترل ولتاژ خروجی اینورتروجود دارد که در این پایانامه از یک سیستم اینورتر با ورودی پنل خورشیدی معرفی شده است .در این سیستم ابتدا ولتاژ حاصل از پنل خورشیدی توسط یک مبدل بوست،به ولتاژ تنظیم شده ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته: مهندسی برق - گرایش قدرت چکیده امروزه با وجود کاربرد وسیع بارهای حساس نظیر، ادوات الکترونیک قدرت، کامپیوترها و بارهای غیرخطی در شبکه‌های توزیع، مسئله کیفیت توان بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. اکثر این بارها به تغییرات ولتاژ، نظیر کمبود و بیشبود ولتاژ، حساس بوده و جهت عملکرد مناسب به منبع ولتاژ سینوسی نیاز دارند. بنابراین استفاده از بهسازهای ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته برق گرایش قدرت چکیده سیستم‌های انتقال قدرت انعطاف پذیر که به جبران سازهای FACTS[1] معروف می‌باشند به عنوان ابزاری مدرن می باشند که برای تقویت کنترل پذیری و توسعه ظرفیت انتقال شبکه‌های قدرت بر پایه مبدلهای الکترونیک قدرت در طول دهه گذشته در سیستم های قدرت بکار رفته اند. در واقع سیستم‌های FACTS قادر هستند که پارامترها و مشخصه‌های خطوط ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته برق قدرت گرایش سیستم‌های قدرت چکیده: جبران‌ سازی توان راکتیو همواره جزء موضوع‌های مهم تحقیقاتی در اکثر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بوده است. در این بین نسل جدید جبران‌ساز‌ها (FACTS) به‌منظور کنترل توان راکتیو، پایداری و افزایش ظرفیت خطوط مورد توجه صنعت برق و مراکز تحقیقاتی بوده است. در این پایان‌نامه، ساختار کنترلی STATCOM ...

ثبت سفارش