پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی

word 2 MB 32261 77
1393 کارشناسی ارشد مهندسی برق
قیمت قبل:۶۳,۵۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای  دریافت درجه کارشناسی ارشد در  رشته برق قدرت

    گرایش سیستم‌های قدرت

    چکیده:

    جبران‌ سازی توان راکتیو همواره جزء موضوع‌های مهم تحقیقاتی در اکثر دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی بوده است. در این بین نسل جدید  جبران‌ساز‌ها (FACTS) به‌منظور کنترل توان راکتیو، پایداری و افزایش ظرفیت خطوط مورد توجه صنعت برق و مراکز تحقیقاتی بوده است. در این پایان‌نامه، ساختار کنترلی STATCOM (جبران‌ساز استاتیکی توان راکتیو) مورد بررسی قرار گرفته است. در این ساختار از حلقه قفل فاز (PLL ) به‌منظور تخمین فرکانس و زاویه ولتاژ شبکه قدرت استفاده شده است. هدف استفاده از این کنترل‌کننده، پایداری و سنکرون کردن جبران‌ساز توان راکتیو با شبکه مصرفی می‌باشد. سپس به‌منظور ارزیابی جبران‌ساز از دو مدل میانگین و فازوری استفاده شده است. نتایج شبیه‌سازی نشان می‌دهد که کنترل‌کننده طراحی شده به‌همراه PLL به‌خوبی توانسته است توان راکتیو را در شبکه قدرت کنترل نماید.

    کلید­واژه: جبران‌ساز استاتیکی توان راکتیو، حلقه قفل فاز، تخمین فرکانس، زاویه

     

    فصل اول

    مقدمه

     

     

     

     

    1-1پیشگفتار

    زاویه فاز ولتاژ بهره‌برداری یکی از اطلاعات مهم برای عملکرد بیشتر دستگاه‌ها است. از جمله: مبدل‌های dc به ac کنترل‌شده،جبران‌سازهای استاتیکی VAR، سیکلوکانورترها، فیلترهای اکتیو هارمونیک و سایر سیستم‌های

    ذخیره انرژی کوپل شده با سیستم الکتریکی. ممکن است از این اطلاعات برای هماهنگی روشن و خاموش کردن دستگاه‌های قدرت، محاسبه‌ و کنترل پخش توان اکتیو و راکتیو و یا برای تبدیل متغیرهای فیدبک به ‌یک قالب مرجعی که مناسب مقاصد کنترلی است استفاده شود. اطلاعات زاویه‌ای معمولا با استفاده از نوعی حلقه قفل شده در فاز (PLL[1]) بدست می‌آید. علاوه بر کاربردهای بهره‌برداری، از روش های PLL در کنترل موتور نیز استفاده می‌شود تا سرعت زاویه الکتریکی روتور تخمین زده شود. در کاربردهای فوق، کیفیت قفل شدن بطور مستقیم عملکرد حلقه‌های کنترلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بریدگی خط، نامتعادلی ولتاژ، افت فاز و تغییرات فرکانس شرایطی معمول هستند که تجهیزات سیستم بهره‌برداری با آنها مواجه است. هرPLL  که در چنین شرایطی به‌کار رفته باشد نه تنها باید در قفل کردن ولتاژهای سیستم سریع عمل کند و قفل باقی نگه دارد بلکه باید خروجی با اعوجاج کم داشته باشد. قصد ما در اینجا استفاده از سیستم PLL تنها برای حل مسائل کنترلی است.

    رشد سریع تکنولوژی الکترونیک قدرت فرصت‌هایی را به‌منظور توسعه تجهیزات قدرت جدید فراهم می‌آورد تا مدل‌سازی سیستم‌های قدرت واقعی را بهبود بخشند. طی دهه گذشته تعدادی ادوات کنترلی معروف به ‌سیتمهای انتقال AC انعطاف‌پذیر تکنولوژی (FACTS[2]) اختراع شده و بکار گرفته می‌شوند. ادوات FACTS می‌توانند به‌منظور کنترل پخش بار، ‌‌تنظیم ولتاژ، ‌‌افزایش پایداری حالت گذرا و میرایی نوسانات قدرت بکار گرفته شوند. ادوات FACTS را می‌توان به‌عنوان کنترل‌کننده‌های سری، ‌‌موازی یا ترکیبی از این دو نوع به‌کار گرفته می‌شود.  

    قبل از سال 1970 تریستور‌های خط با توان بالا همراه با خازن‌ها و القاگرها در اشکال مداری متنوع به‌کار گرفته شدند تا خروجی متغیری مثل جبرانسازی VAR استاتیک موازی(SVC[3]) و خازن سری کنترل‌شونده با تریستورهای سری متصل به ‌آن (TCSC[4] )را تولید کنند، ‌‌و نیز بر اساس شرایط تجاری خازن‌ها با سوئیچ تریستوری( TSC[5]) و القاگر‌های کنترل شونده با تریستور (TSR[6]) که به‌طور گسترده‌ای برای تنظیم ولتاژ  AC در سیستمهای قدرت مورد استفاده قرار گرفته‌اند که این کار توسط کنترل تزریق توان راکتیو صورت می‌گیرد. با ظهور GTO[7]‌های فشار قوی و دیگر نیمه‌هادی‌های قدرت همراه با قابلیت خاموش شدن از درون مثل IGBT [8] نسل جدیدی از تجهیزات الکترونیک قدرت در سوئیچ زنی مدارات مبدل‌ها به‌کار گرفته شده‌اند. مبدل‌های منبع ولتاژ برای تولید و جذب توان راکتیو بدون استفاده از خازن‌های AC یا بانک‌های سلفی به‌کار گرفته شده‌اند. نسل جدید و مهمترین نیاز مبدل‌ها در کنترل‌ کننده‌های FACTS)) به جبران‌سازی سنکرون استاتیکی (STATCOM[9]) به‌ جبران‌سازی سری سنکرون استاتیک( SSSC[10]) و نیز به‌ترکیبی از دو کنترل‌کننده پخش توان یکتا است که همه آن‌ها  بر اساس مبدل‌های منبع ولتاژ کار می‌کنند.  

    کمبود توان راکتیو در شبکه‌های قدرت سبب‌ ایجاد افت ولتاژ و نوسانات ولتاژ می‌شود. با توجه به گسترش و پیچیدگی شبکه‌های قدرت جبران‌سازهای توان راکتیو به‌منظور جلوگیری از فروپاشی ولتاژ از اهمیت خاصی برخوردار است. در میان جبران‌سازهای توان راکتیو، ‌‌خازن شنت، ‌‌SVC، ‌ STATCOM به‌دلیل قابلیت انعطاف و کنترل‌پذیری مورد توجه محققان قرار گرفته است. اما نتایج نشان می‌دهد که اگر SVC  و STATCOM در محل نصب شوند سبب افزایش پایداری ولتاژ شده و توانایی انتقال قدرت را افزایش می‌دهند. یکی از انواع تجهیزات نسل دوم ادوات  FACTS که برای جبران‌سازی موازی دینامیکی در خطوط انتقال به‌کار می‌رود، ‌‌جبران کننده استاتیکی سنکرون‌ یا STATCOM است. که امروزه با توجه به ‌مزیت‌های متعدد نسبت به ‌نوع نسل اول خود‌ یعنی SVC، مورد توجه قرار گرفته و استفاده می‌شود. بر خلاف SVC که در آن توان راکتیو مبادله شده با شبکه توسط سلف و خازن تامین می‌گردد در STATCOM‌ این توان راکتیو بدون استفاده از خازن‌های  AC‌یا سلف تامین می‌شود. 

     

    1-2 تاریخچه PLL و STATCOM

    تحقیقات اولیه در زمینه آنچه که به‌عنوان حلقه با فاز قفل شونده می‌شناسیم به ‌سال 1932 بر می‌گردد، یعنی زمانی که محققان بریتانیایی برای گیرنده سوپر هترودین هاوارد آمسترانگ، روش دیگری یعنی هوموداین را توسعه دادند در سیستم هوموداین یا سینکروداین یک اسیلاتور محلی  به ‌فرکانس مطلوب توان ورودی تنظیم شده و با سیگنال ورودی چند برابر می‌گردد. حلقه­ی قفل شده در فاز (PLL) مداری است که اجازه می­دهد فرکانس و فاز نوسان­ساز حلقه‌اش توسط یک سیگنال مرجع خارجی کنترل شود. فرکانس نوسان­ساز حلقه می‌تواند برابر فرکانس مرجع یا مضربی از آن باشد. اگر سیگنال مرجع از یک نوسان­ساز گرفته شود، می‌توان فرکانس­های دیگری با پایداری فرکانسی نوسان‌ساز به‌دست آورد. این اساس سنتزکننده‌های فرکانس است. اگر فرکانس سیگنال مرجع متغیر باشد، فرکانس نوسان ساز حلقه، فرکانس ورودی را دنبال می‌کند. اما اواخر دهه 1960 بود که با کامل شدن PLL از آن در صنعت الکترونیک قدرت به‌ فراوانی استفاده شد.

    STATCOM اولین کنترل کننده موازی بر اساس مبدل قدرت می‌باشد. ایده اصلی STATCOM توسط آقای گایوگی در سال 1976 ارائه شد. بجای استخراج مستقیم توان راکتیو از اجزای ذخیره‌کننده انرژی، STATCOM اساسا توان را با شبکه متصل شده به‌گردش در می‌آورد. بنابراین اجزای راکتیو استفاده شده در STATCOM، می‌تواند بسیار کوچکتر از اجزای SVC باشد. در سال 1995 اولین STATCOM با قدرت  در ایستگاه فرعی "سالیوان" متعلق به‌"سازمان دره تنسی"(TVA[11]) در شمال شرقی ایالت تنسی ایالات متحده نصب شده است. پروژه با حمایت مشترک انستیتو تحقیقات صنعت برق و TVA انجام شد و توسط شرکت برق وستینگهاوس طراحی و ساخته شد.TVA  وابسته به ‌دولت فدرال است و به‌عنوان یک واحد خدماتی بزرگ دارای ظرفیت تولید نصب شده بیش از 30 هزار مگاوات است که از طریق 16000 مایل (25806 کیلومتر) خط انتقال، توان الکتریکی را برای شرکت‌های خدماتی دیگر و مشترکان صنعتی در هفت ایالت تامین می‌کند.

     

    1-3 بخش‌های سیستم STATCOM

    1-3-1 مبدل قدرت

    مبدل­های به‌کار گرفته شده در فیلترهای اکتیو و کنترلرهای FACTS شامل یک بخش DC و همچنین خروجی AC می­باشند. خروجی AC حاوی مولفه­ی پایه­ای است که دامنه و فرکانس آن قابل تنظیم است. بسته به‌ نوع مبدل(منبع ولتاژ یا منبع جریان)، خروجی AC و بخش DC کنترل و تجهیز می­شود. در یک مبدل منبع ولتاژ (VSI[12] ) قسمت DC بصورت خازنی و در مبدل منبع جریان (CSI[13]) بخش DC سلفی است. برای دستیابی به ‌دامنه و فاز مطلوب خروجی AC لازم است کلیدهای مبدل در زمان­های مناسب سوئیچ شوند. براساس اینکه خروجی مطلوب از نوع جریان و یا ولتاژ باشد می­توان از روش­های مختلف مدولاسیون برای سوئیچینگ مبدل استفاده کرد. به‌عنوان مثال اگر هدف ایجاد یک جریان مرجع در خروجی مبدل باشد، روش هیسترزیس مناسب است و اگر هدف ایجاد یک ولتاژ مرجع در خروجی مبدل باشد، می‌توان از روش­های مدولاسیون پهنای پالس استفاده کرد.  

     

    راکتورهای اتصال

     راکتورهای اتصال، سلف­ها و مقاومت­های سری هستند که مبدل قدرت STATCOM را به ‌سیستم قدرت متصل می­کنند. در یک سیستم با ولتاژ بسیار بالا، اندوکتانس‌های نشتی ترانسفورماتورهای افزاینده قدرت را می‌‌توان به‌عنوان راکتورهای اتصال به‌کار برد. هدف اصلی از راکتورهای اتصال فیلتر کردن مولفه‌های هارمونیکی جریان خروجی می‌باشد که به‌طور عمده توسط ولتاژ خروجی ضربانی مبدل‌های قدرت تولید می‌شود.

     

    سیستم کنترل

     مهمترین بخش STATCOM، سیستم کنترلی است که کنترل توان راکتیو و تنظیم ولتاژ باس­های سیستم قدرت را برآورده می­کند. فرآیند کنترل در دو مرحله صورت می­گیرد : در مرحله اول ولتاژها و جریان­های باسی که STATCOM بدان متصل شده است اندازه­گیری شده و با توجه به ‌اهداف کنترلی که مدنظر است، جریان­های مرجع STATCOM محاسبه‌می­شوند(کنترل­کننده داخلی). در مرحله دوم باید به طراحی کنترلری پرداخت که باعث شود جریان­های واقعی STATCOM، مقادیر مرجع را دنبال کنند (کنترل­کننده خارجی). روش­های کنترلی متعددی وجود دارد که می­توان بر مبنای آنها کنترلر طراحی کرد.

     

    Abstract:

    Reactive power compensation are among the major research issues in the majority of universities and research centers. From this, the new generation for reactive power control, stability and increasing lines capacity  are considered by power industry and research centers.  In this dissertation, the control structure of STATCOM (static reactive power compensation) has been studied. In this structure, the phase locked loop (PLL) is applied to estimate the frequency and angle of the power grid voltage. The purpose of using this controller is, stability and synchronization of reactive power compensator that used by the consumable network. Then, in order to evaluate the compensator both mean and phasor models are used. The simulation results show’s that the controller designed with PLL is well able to control the reactive power into the power grid.

    Keywords:  STATCOM, PLL, estimate the frequency, angle

  • فهرست:

    چکیده ................................................................................................................................................................1

    فصل اول: مقدمه

    1-1پیشگفتار ......................................................................................................................................................2

    1-2 تاریخچه PLL و STATCOM ..................................................................................................................4

    1-3 بخش‌های سیستم STATCOM ................................................................................................................4

    1-3-1 مبدل قدرت ...........................................................................................................................................4

    1-3-2 راکتورهای اتصال....................................................................................................................................5

    1-3-1 سیستم کنترل .........................................................................................................................................5

    فصل دوم : مروری بر استاتکام و کنترل کننده حلقه قفل فاز و توپولوژی‌های آن

    2-1تعریف پایداری و علت‌های کاربرد استاتکام و PLL ..................................................................................6

    2-1-1 پایداری ولتاژ   ......................................................................................................................................6

    2-1-2 پایداری دینامیکی  .................................................................................................................................6

    2-1-3 پایداری استاتیکی ولتاژ  .........................................................................................................................7

    2-1-4 ضعیف ترین باس  .................................................................................................................................7

    2-1-5 جبران‌ساز استاتیکی توان راکتیو (SVC)................................................................................................8

    2-1-5-1 مهمترین  کاربردهای SVC .............................................................................................................9

    2-1-5-2 رایج ترین انواع  SVC    ................................................................................................................10

    2-1-6 جبران‌ساز استاتیکی سنکرون ((STATCOM......................................................................................10

    2-1-6-1 مهمترین کاربردهای STATCOM   ...............................................................................................12

    2-1-6-2 اصول عملیات STATCOM‌ ..........................................................................................................12

    2-1-6-3 جایابی STATCOM در‌یک سیستم قدرت ....................................................................................14

    2-1-6-4 مدل‌سازی STATCOM   ..............................................................................................................15

    2-1-6-5 انواع کنترل کننده در جبران‌ساز استاتیکی.........................................................................................16

    2-1-7 مقایسه STATCOM با SVC   ...........................................................................................................17

    2-1-8  توان راکتیو .........................................................................................................................................19

    2-1-8-1   فرموله کردن مساله .......................................................................................................................19

    2-1-8-2 تابع هدف .......................................................................................................................................20

    2-1-8-3 محدودیت‌های سیستم ....................................................................................................................20

    2-1-8-4 طرح کنترل توان راکتیو ...................................................................................................................22

    2-1-9 بهبود عملکرد دینامیکی STATCOM با استفاده از اینورتر سه سطحی  .............................................23

    2-1-9-1  اینورتر سه سطحی دیود کلمپ .....................................................................................................23

    2-1-9-2  مدولاسیون پهنای پالس سینوسی   ................................................................................................23

    2-1-9-3 مدار کنترلی .....................................................................................................................................24

    2-1-10 تئوری  PLL .....................................................................................................................................25

    2-1-10-1 روش حلقه قفل شده در فاز  ........................................................................................................26

    2-1-10-2 مقایسه مدل‌های PLL ...................................................................................................................27

    2-1-10-2 بررسی حلقه قفل شده فاز (PLL) برای بار نامتعادل   .................................................................29

    2-1-10-3 معرفی حلقه قفل فاز برای کمیت های سه فاز...............................................................................29

    2-1-10-4  پاسخ PLL سه‌فاز تحت شرایط نامتعادلی ولتاژ  ..........................................................................33

    2-1-10-5 روش حذف تأثیر عدم تعادل ........................................................................................................35

    2-2 نحوه استفاده حلقه قفل فاز (PLL) در جبرانساز استاتیکی ......................................................................38

    2-2-1 بررسی حلقه قفل فاز برای STATCOM  به‌منظور افزایش پایداری سیستم قدرت.............................38

    2-2-1-1 روش های کنترل STATCOM  .................................................................‌...................‌................38 

    2-2-1-2 مبدل 24 پالسه و اساس کنترل STATCOM  ..............................................................................39

    2-2-1-3 عملکرد دینامیکی STATCOM .....................................................................................................41

    2-2-1-4 تاثیر استحکام سیستم قدرت بر پایداری STATCOM ............................................................................42

    2-2-1-5 تاثیر PLL بر عملکرد STATCOM  ..............................................................................................43

    2-2-2  قاعدهPLL  ارائه شده  ........................................................................................................................45

    2-2-2-1 مشکلات متداول SRF-PLL ..........................................................................................................45

    2-2-2-3 جدا کردن مؤلفه‌های نامتعادل شده  ................................................................................................46

    2-2-2-4  الگوریتم فیلتر جابجایی متوسط .....................................................................................................47

    2-2-2-5 شماتیک DSRF-PLL ارائه شده  ...................................................................................................49

    2-2-2-7 کنترل STSTCOM با PLL  ...........................................................................................................49

    فصل سوم: بیان مساله

    3-1 کنترل STATCOM ................................................................................................................................52

    3-1-1 کنترل­کننده داخلی ................................................................................................................................52

    3-1-2 کنترل کننده خارجی ............................................................................................................................53

    3-2 مدل متوسط STATCOM .......................................................................................................................54

    3-3 مدل فازوری و DQ استاتکام ...................................................................................................................58

    3-4 حلقه قفل فاز (PLL) ...............................................................................................................................60

    فصل چهارم: نتایج شبیه‌سازی............................................................................................................................62

    4-1 کنترل توان راکتیو براساس مدل ریاضی اینورتر در حوزه DQ .................................................................62

    4-2 ساختار کنترلی در محیط نرم افزار MATLAB براساس مدلهای موجود در این نرم افزار و بر پایه مدل فازوری .............................................................................................................................................................69

    فصل پنجم :نتیجه‌گیری و پیشنهادات.................................................................................................................74

    نتیجه گیری و پیشنهادات ..................................................................................................................................74

    منابع ..........................................

    منبع:

     

     Dogan M, Kenan Dosoglu M, Maden D, Tosun S. 2011. Investigation of the Best Placement for Voltage Stability by STATCOM. Electrical and Electronics Engineering (ELECO), 2011 7th: 117-121

     You-jie Ma, Jin-hua L, Xue-song Z, Hu-long W. 2011. The Static Bifurcation Analysis of STATCOM on Power System Voltage Stability. Measuring Technology and Mechatronics Automation (ICMTMA), 2011 Third International Conference on, 10.1109/ICMTMA.2011.810 : 953-957.

     Chamia M, Dafgard A, Frank H, Angquist L. 2008. Impact of Present and Future Technologies on Design of SVC  Substations. GIGRE, August 26-September 1,2008,Paper No 23-201.

      هینگورانی ن، گایوگی ل. بهار 1384. آشنایی با FACTS.ترجه ا فریدون درافشان، چاپ اول، تهران: مهندسین مشاور قدس نیرو، 459.

     Hochgraf C, Lasseter R.H.2010. Statcom Controls for Operation With Unbalanced  Voltages. Power Delivery, IEEE Transactions on:Volume: 13, Issue 2, April 2010 Page:538 – 544.

     Laka A, Croaa A, Barrena J. 2013. VSC topology comparison for STATCOM application under unbalanced conditions. Power Electronics and Applications (EPE), 2013 15th European Conference on.10.1109/EPE.2013.6631827.

     Erinmaz A. Static Var Compensator. 1986. Working Group 38-01,Task Force No.2 on SVC, GIGRE1986.

     Ali M, Fozdar M, Niazi K.R. 2012. Effect of STATCOM placement on performance of voltage sag mitigation. Power and Energy Society General Meeting, 2012  IEEE. 10.1109/PESMG.2012.6345232. page(s):1-7.

      Aihong T, Fang G, Furong L, Desheng J. 2011. Mathematical Model of STATCOM Based on Switched System. Power and Energy Engineering Conference (APPEEC), 2011 Asia-Pacific.DOL: 10.1109/APPEEC.2011.578552 : Page(s):1-4.

    Roa P, Crow M.L, Zhiping Y. 2013. STATCOM control for power system voltage control applications. Power Delivery, IEEE Transactions on Issue:4. DOl:10.1109/61.891520. page(s): 1311-1317.

     Jamali S, Kazemi A, Shateri H. 2008. Comparing effects of SVC and STATCOM on distance relay tripping characteristic. Industrial Electronics, 2008. ISIE 2008. IEEE International Symposium on. DOl: 10.1109/ISIE.2008.4676914. page(s): 1568-1573.

     Lijie D, Yang L, Yiqun M. 2010. Comparison of High Capacity SVC and STATCOM in Real Power Grid. Intelligent Computation Technology and Automation (ICICTA), 2010 International Conference on. DOl:10.1109/ICICTA2010.586. Page(s): 993-997.

     Utihitsunthon D, Kwannetr U, Sihsuphun . 2010. Control of STATCOM by using optimal reactive power flow solutions. Electrical Engineering/Electronics Computer Telecommunications and Information Technology (ECTI-CON), 2010 International Conference on. Page(s): 1181-1185.

     Hossam-Eldin A, Elrefaie H, Gaballah M. 2006. Study and simulation of the unified power flow controller effect on power systems.  Power Systems Conference, 2006. Page(s): 461-467.

     Al-Hadidi H.K. Menzies R.W. 2003. Investigation of a cascade multilevel inverter as an STATCOM. Power Engineering Society General Meeting, 2003, IEEE. DOI: 10.1109/PES.2003. 1267164.

     Ren W, Qian L, Cartes D, Steurer M. 2005. Multivariable control method in STATCOM application for performance improvement. Industry Applications Conference, 2005. DOl: 10.1109/Las. 2005.1518761. page(s): 2246-2250.

     da Silva S.A.O. Novochadlo R. Modesto R.A. 2008. Single-phase PLL structure using modified p-q theory for utility connected systems. PESC 2008. IEEE. DOl: 10.1109/PESC.2008.4592712. page(s): 4706-4711.

    M, Irvani M.R. 2004. Estimation of frequency  and its rate  Karimi H, Karimi Ghartemani

    Change for application in power systems. Power Delivery, IEEE Transactions on issue:2. DOl: 10.1109/TPWRD.2003.822957. page(s): 472-480.

     Rolim L.G.B. da Costa D.R. Aredes, M. 2006. Analysis and Software Implementation of a Robust Synchronizing PLL Circuit Based on the pq Theory. Industrial Electronics, IEEE Transactions on Volume:53, Issue: 6. DOI: 10.1109/TIE.2006.885483. page(s) :1919-1926.

     Silva D, Coelho E.A.A. 2004. Analysis and design of a three-phase PLL structure for utility connected systems under distorted utility conditions. 9th IEEE International.DOl: 10.1109/ClEP.2004. 1437585. Page(s) : 218-223.

     Silva S.M. Lopes, B.M. Filho, B.J.C. Campana R.P. Bosventura W.C. 2004. Performance evaluation    of PLL algorithms for single-phase grid-connected systems. Conference Record of the 2004 IEEE. DOI: 10.1109/IAS.2004.1348790. page(s): 2259-2263.

     Arruda L.N. Silva S.M. Filho B.J.C. 2010. PLL structures for utility connected systems. Industry Applications Conference 2010. DOI: 10.1109/IAS.2001.955993. page(s): 2655-2660.

     Karshenas H.R. Saghafi  H. 2006. Dynamic Performance of a Grid Connected Converter Employing State Feedback. in IEEE International Conference on Harmonics and Quality of Power, ICHQP 2006. Paper(s) : 6.

     Karimi-Ghartemani M. Iravani, M.R. 2011. A method for synchronization of power electronic converters in polluted and variable-frequency environments. Power Systems, IEEE Transactions on Volume: 19 , Issue: 3. DOI: 10.1109/TPWRS.2011.831280. page(s): 1263-1270.

     Zhang J. 2009. A Novel Digital Controller of Three-level STATCOM. Intelligent Interaction and Affective Computing, 2009. DOI: 10.1109/ASIA.2009.46. page(s): 184-186.

     Garg V. Singh B. Bhuvaneswari G. 2009. 24-pulse ac-dc converter for harmonic mitigation. Power Electronics, IET. DOI: 10.1049/iet-pel.2008.0039. page(s): 364-374.

     Suresh Y, Panda A.K. 2010. Dynamic performance of STATCOM under line to ground faults in power system. 5th IET International Conference on Power Electronics, Machines and Drives 2010.

     Hatano N. Ise T. 2010. Control Scheme of Cascaded H-Bridge STATCOM Using Zero-Sequence Voltage and Negative-Sequence Current. Power Delivery, IEEE Transactions on Volume: 25, Issue: 2. DOI: 10.1109/TPWRD.2009.2035221. page(s): 543-550.

     Shi L. Crow M.L. 2010. A novel phase-locked-loop and its application in STATCOM system. North      American Power Symposium (NAPS), 2010. DOI: 10.1109/NAPS.2010.5619968. page(s): 1-5.


موضوع پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, نمونه پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, جستجوی پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, فایل Word پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, دانلود پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, فایل PDF پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, تحقیق در مورد پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, مقاله در مورد پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, پروژه در مورد پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, پروپوزال در مورد پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, تز دکترا در مورد پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, پروژه درباره پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی, رساله دکترا در مورد پایان نامه طراحی و پیاده‌ سازی الگوریتم حلقه قفل فاز در یک جبران‌ ساز استاتیکی

مقدمه شبکه های انتقال نیروی انعطاف پذیر (FACTS[1])، یکی از جنبه های انقلاب الکترونیک است که در همه زمینه های انرژی الکتریکی در حال وقوع می باشد. مفهوم FACTS نخستین بار در سال 1988 توسط Hingorani مطرح شد. گستره ادوات قدرت نیمه هادی های علاوه بر مزایای کلید زنی سریع و قابل اطمینان، با تکیه بر مفاهیم جدیدی از مدارها فرصت هایی را برای ارزشمند نمودن انرژی الکتریکی فراهم می‌کند. کمبود ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc. گرایش قدرت چکیده شبکه‌ های انتقال سیستم‌های قدرت مدرن بدلیل افزایش تقاضا و محدودیت در احداث خطوط جدید بطور فزآینده‌ ای در حال دگرگونی است. یکی از عواقب چنین سیستم تحت تنشی، خطر از دست دادن پایداری پس از یک اغتشاش می‌باشد. سیستم‌های انتقال جریان متناوب انعطاف‌پذیر (facts)، تجهیزات بسیار مؤثری در یک شبکه انتقال برای استفاده بهتر از ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده امروزه بحث کنترل و مانیتورینگ سیستم یکی از مهترین بحث ها در شبکه ی قدرت می باشد که برای طراحی ادوات کنترلی به دانستن دقیق وضعیت شبکه ی قدرت نیازمندیم. با دانستن وضعیت شبکه در هر لحظه میتوان از تغییرات ولتاژ، جریان، فرکانس مطلع بود و میتوان با عملکردی مناسب از خارج شدن این پارامترها از حول نقطه ی کاری جلو گیری کرد. ...

گزارش پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده امروزه بحث کنترل و مانیتورینگ سیستم یکی از مهترین بحث ها در شبکه ی قدرت می باشد که برای طراحی ادوات کنترلی به دانستن دقیق وضعیت شبکه ی قدرت نیازمندیم. با دانستن وضعیت شبکه در هر لحظه میتوان از تغییرات ولتاژ، جریان، فرکانس مطلع بود و میتوان با عملکردی مناسب از خارج شدن این پارامترها از حول نقطه ی کاری جلو ...

پایان ‌نامه برای دوره‌ی کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق (M.Sc) چکیده پایدارساز سیستم قدرت به منظور بهبود میرایی سیسم قدرت در حین اغتشاشات فرکانس پایین به سیستم تحریک افزوده می‌شود. برای سیستم‌های قدرت با ابعاد بزرگ که شامل تعداد زیادی از ژنراتورهای متصل به هم می‌باشد، تنظیم پارامترهای پایدارساز سیستم قدرت، به دلیل وجود مدهای نوسانی متعدد با میرایی کم، فرایندی پیچیده و سخت خواهد ...

پایان ‌نامه برای دوره‌ی کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق (M.Sc) چکیده پایدارساز سیستم قدرت به منظور بهبود میرایی سیسم قدرت در حین اغتشاشات فرکانس پایین به سیستم تحریک افزوده می‌شود. برای سیستم‌های قدرت با ابعاد بزرگ که شامل تعداد زیادی از ژنراتورهای متصل به هم می‌باشد، تنظیم پارامترهای پایدارساز سیستم قدرت، به دلیل وجود مدهای نوسانی متعدد با میرایی کم، فرایندی پیچیده و سخت خواهد ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده: استفاده از انرژی های تجدید پذیر جهت تولید انرژی الکتریکی، به طور فزاینده ای افزایش یافته است با گسترش استفاده از سیستم های انتقال جریان متناوب انعطاف پذیر (FACTS)، جهت جبران کیفیت های توان و ولتاژ، محدوده استفاده از این انرژی ها را افزایش داده است استفاده از انواع توربین های بادی جهت تولید انرژی برق، ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته برق گرایش قدرت چکیده سیستم‌های انتقال قدرت انعطاف پذیر که به جبران سازهای FACTS[1] معروف می‌باشند به عنوان ابزاری مدرن می باشند که برای تقویت کنترل پذیری و توسعه ظرفیت انتقال شبکه‌های قدرت بر پایه مبدلهای الکترونیک قدرت در طول دهه گذشته در سیستم های قدرت بکار رفته اند. در واقع سیستم‌های FACTS قادر هستند که پارامترها و مشخصه‌های خطوط ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته برق گرایش قدرت چکیده سیستم‌ های انتقال قدرت انعطاف پذیر که به جبران سازهای FACTS[1] معروف می‌باشند به عنوان ابزاری مدرن می باشند که برای تقویت کنترل پذیری و توسعه ظرفیت انتقال شبکه‌های قدرت بر پایه مبدلهای الکترونیک قدرت در طول دهه گذشته در سیستم های قدرت بکار رفته اند. در واقع سیستم‌های FACTS قادر هستند که پارامترها و مشخصه‌های خطوط ...

پایان نامه اخذ درجه کارشناسی ارشد در رشته مکاترونیک چکیده در این پایان­نامه یک حلقه­ی قفل فاز بر پایه­ی سیستم­های میکرو الکترومکانیکال طراحی شده است. سیستم حلقه­ی قفل فاز فیدبک داری است که فاز ورودی را با فاز خروجی مقایسه می­کند. این مقایسه توسط یک آشکارساز فاز انجام می­شود. آشکارساز فاز مداری است که ولتاژ متوسط خروجی آن بطور خطی با اختلاف فاز بین دو ورودی متناسب است. سعی بر این ...

ثبت سفارش