پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ

word 1 MB 32561 81
1392 کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک
قیمت قبل:۶۴,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۵۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک- تبدیل انرژی

     

    یکی از راه های کاهش مصرف انرژی برای وسایل زیر آبی، کاهش درگ وارده بر این وسایل است. دماغه اجسام زیر آبی یکی از مهم­ترین قسمت­های این اجسام در برخورد با شاره­ها است. با بهینه سازی این قسمت می­توان درگ را از طریق کنترل بر لایه مرزی سیال، با کاهش آشفتگی جریان و حتی جلوگیری از تشکیل جریان توربولانسی در لایه مرزی، کاهش داد. در این پایان نامه برای رسیدن به بهترین دماغه ممکن سعی بر آن شده از فرمولی ریاضی استفاده شود، تا تمامی منحنی­های ممکن را پوشش دهد و از بین این منحنی­ها بهترین منحنی انتخاب شود که دارای کمترین درگ است. سپس درگ بدست آمده از حالت بهینهبا مدلی که از آزمایشگاه در دست است، مقایسه کرده و به نتایج جالبی در این زمینه می­رسیم. در این بررسی شبیه سازی بر پایه­ی علم مکانیک سیالات محاسباتی برای مدلی با زاویه صفر درجه در   که دارای سرعت  است، انجام شده است. برای شبیه سازی جریان توربولانسی از مدل توربولانسی SST K-ω استفاده شده است. که در پایان مقایسه­ای نیز با مدل­های مختلف توربولانسی انجام گرفته و مقدار درگ بدست آمده با هم مقایسه شده است. لازم بذکر است که در این بهینه سازی تاثیرات پره­ها که در قسمت دم این وسایل وجود دارند و برای ایجاد نیروی رانش هستند، دیده نشده است.

     

    کلمات کلیدی: اجسام متقارن، مدل توربولانس، ضریب درگ، دینامیک سیالات محاسباتی

     

    1-1-مقدمه

    جریان سیال نقش مهمی در صنایع پیرامون ما همچون توربوماشین­ها، سیستم­های هیدرودینامیکی ، صنایع هوا و فضا، صنایع نفت و گاز و بسیاری موارد دیگر ایفا می کند. از آن جا که در اکثر صنایع و سیستمها، رژیم جریان به صورت آشفته است، بنابراین این نوع جریان از اهمیت فوق العاده ای برخوردار می باشد. دلیل اهمیت آن این است که جریان آشفته نقش مهمی در انتقال اندازه حرکت ( ممنتوم)، انتقال حرارت و جرم، تلفات انرژی و اصطکاک در سیستمهای سیالات دارد. بنابراین به منظور طراحی بهینه و مطلوب سیستمهای سیالات در صنایع مختلف ، نیاز است تا جریان های آشفته را شناخته و کمیتهای آن را مشخص نمود. تعیین این کمیتها توسط روشهای عددی و تجربی انجام می پذیرد.

    در روشهای عددی با استفاده از شبیه سازی و حل معادله های حاکم بر جریان سیال نظیر معادله های پیوستگی، اندازه حرکت و انرژی ، کمیتهای جریان را در شرایط مختلف به دست آورده و با توجه به نتایج به دست آمده، سیستمهای مورد نظر طراحی ویا بهینه می شوند . در روشهای تجربی با استفاده از تجهیزاتی نظیر تونل باد، تونل آب و ... مدل را در شرایط آزمایش قرار داده و با استفاده از دستگاه های اندازه گیری ، کمیتهای مختلف جریان سیال اندازه گیری شده در نتیجه می توان پدیده های فیزیکی را درک و سیستمهای سیالاتی را طراحی و بهینه نمود. دو روش فوق دارای مزایا و معایب مربوط به خود می باشند که پژوهشگران و طراحان باید از مزایای ایندو روش به نحو مطلوبی استفاده  نمایند .

    در روشهای تجربی نیاز به مدل، تجهیزات آزمایش و دستگاه های اندازه گیری است و معمولاً پرهزینه تر از روشهای عددی است. با توجه به مشکلات اندازه گیری برخی از کمیتهای جریان سیال و یا جریانهای ناپایا در زمانهای بسیار کوتاه، نظیر بررسی جریان اطراف یک جسم آیرودینامیکی از لحظه صفر تا زمان شکل گیری لایه مرزی، استفاده از روشهای تجربی بسیار پیچیده و مشکل است. در روشهای عددی، معادله های حاکم بر جریان سیال از روشهای مختلف حل می شوند. در این روشها با توجه به ساده سازی معادله­های حاکم بر جریان سیال، خطای ناشی از مدل آشفتگی و یا تأثیر شرایط مرزی، امکان خطا درنتایج به دست آمده وجود دارد، که بهتر است صحت نتایج حاصله با نتایج حاصل از روشهای تجربی مقایسه و کدهای نوشته شده را اصلاح نمود. در حال حاضر با توجه به هزینه های پژوهش بهتر است ازدو روش عددی و تجربی به طور مکمل، استفاده نمود[1].

    1-2-کمیتهای مهم جریان سیال

    برای بررسی جریان سیال و نحوه تأثیر آن بر محیط و کنترل رفتار آن، نیاز به اندازه گیری کمیتهای جریان سیال است. برای مثال در مهندسی سازه برای تعیین نحوه بارگذاری حاصل از نیروی باد و یا شناخت جریان هوا در اطراف سازه هایی نظیر ساختمانها، پلها استادیومها و.. نیاز به مشخص نمودن توزیع فشار، توزیع سرعت، طیف اغتشاشهای جریان هوا و ضخامت لایه مرزی جریان هوا است. برای بررسی و اندازه گیری این کمیتها نیاز به انجام آزمایش است، بدین ترتیب که مدل کوچکی از سازه مورد نظر را ساخته و با استفاده از تونل باد، رفتار جریان هوا در اطراف مدل بررسی می شود. آنچه که در این روش حائز اهمیت است. قرار گرفتن مدل درداخل لایه مرزی و ایجاد تشابه هندسی و دینامیکی میان جریان هوای درون تونل باد و جریان اتمسفری می باشد. این امر توسط پارامترهایی نظیر عدد رینولدز، نحوه توزیع سرعت در اطراف مدل و اندازه گیری طیف اغتشاشهای جریان هوا انجام می شود. به منظور بررسی رفتار ارتعاشی سازه ها اندازه گیری نوع فرکانس اغتشاشهای جریان هوا بسیار حائز اهمیت است . بنابراین مشاهده می شود که اندازه گیری دقیق کمیتهای جریان هوا در اطراف مدل بسیار پر اهمیت بوده و هر گونه اشتباه و خطایی در مقادیر اندازه گیری شده می تواند باعث اشتباه در طراحی شود.

    یکی از کمیت های مهم جریان سیال، سرعت لحظه ای جریان سیال است. سرعت لحظه ای جریان سیال را می توان به شکل برداری نشان داد که دارای مولفه های W(t),V(t),U(t)  به ترتیب در راستای مختصات دکارتی است. سرعت لحظه ای دریک نقطه را می توان به صورت مجموع سرعت متوسط و اغتشاشهای سرعت نشان داد:

    معادله 1. معادلات سرعت

    اندازه گیری مؤلفه های اغتشاشی  و تغییرات آنها در حوزه زمان و یا فرکانس، در شناخت جریان سیال و کنترل آن از اهمیت ویژه ای برخودار است. فرکانس اغتشاش­های سرعت جریان سیال، از چند هرتز در جریان آرام تا چندین کیلوهرتز در جریان آشفته تغییر کرده و به عدد رینولدز بستگی دارد. همچنین اثر متقابل u,v بر روی یکدیگر نیز بسیار حائز اهمیت است.

    در روش­های تجربی تعیین سرعت جریان سیال به دو صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می شود. در روش غیر مستقیم، سرعت جریان سیال به وسیله اندازه گیری فشار و با استفاده از قوانین مکانیک سیالات ودرروش مستقیم با استفاده از دستگاه هایی نظیر جریان سنج لیزری، جریان سنج سیم داغ و .. اندازه گیری می­شود. در روش مستقیم، خروجی دستگاه جریان سنج سیم داغ که معمولاً به صورت ولتاژ می باشد، باید در ابتدا کالیبره شده، سپس با استفاده از ولتاژ خروجی و معادله­های کالیبراسیون، سرعت جریان سیال اندازه گیری شود.

    در روش غیر مستقیم با استفاده از لوله استاتیکی پیتوت، فشار دینامیکی جریان سیال اندازه گیری و با استفاده از قوانین مکانیک سیالات، سرعت متوسط جریان سیال تعیین می شود. در این روش، اغتشاش­های جریان سیال را نمی توان اندازه گیری کرد . از طرف دیگر، پاسخ فرکانسی دستگاه­های اندازه گیر فشار، بالا نبوده و با استفاده از این روش، فقط می توان سرعت لحظه­ای را با فرکانس چند صد سیکل در ثانیه اندازه گیری نمود. برای اندازه گیری سرعت­های لحظه­ای با فرکانس بالا و همچنین هنگامی که پاسخ سریع وسیله اندازه گیر در مقابل تغییرات جریان سیال مد نظر باشد، از دستگاه جریان سنج سیم داغ و یا از دستگاه جریان سنج لیزری استفاده می شود. دستگاه جریان سنج سیم داغ ، ابزاری است که به وسیله آن می توان سرعت لحظه ای جریان سیال را با فرکانس بسیار بالا اندازه گیری نمود و با استفاده از سرعت لحظه ای اندازه گیری شده، سرعت متوسط، اغتشاشهای جریان سیال، تنشهای رینولدز، زاویه جریان ( در صورت استفاده از سیم داغ دو یا سه بعدی)، جهت حرکت جریان ( بخصوص در جریانهای معکوس)، کمیتهای جریان دو فازی را اندازه گیری نمود.

    اساس کار دستگاه جریان سنج سیم داغ، انتقال حرارت از یک سیم گرم با قطر بسیار پایین ( در حدود چند میکرومتر) از جنس تنگستن، پلاتین و یا آلیاژهای پلاتین است. این سیم داغ بر روی دو پایه نصب شده و در مسیر جریان سیال قرار می گیرد . هر تغییری که در شرایط جریان سیال ایجاد شود و بر روی نرخ انتقال حرارت از سیم اثر بگذارد، به وسیله دستگاه جریان سنج سیم داغ مشخص می شود. قابل ذکر است هنگامی که سرعت جریان سیال کاهش می یابد، حساسیت روشهای دیگر به تغییر شرایط جریان، کم می شود. ولی حساسیت دستگاه جریان سنج سیم داغ با کاهش سرعت، افزایش می یابد. بنابراین بهتر است برای اندازه گیری ومطالعه جریان سیال در سرعتهای پایین، از دستگاه جریان سنج سیم داغ استفاده شود[2].

     

    Abstract:

     

     
    One way toreduce energy consumption forunder water vehicles,  reducing drag is exerted on these devices. Cape of underwater body is an important part of this body in dealing with fluids. Drag can be reduced by optimized the cap, controlling the boundary layer flow which reduces confusion and prevents the formation of turbulencein the boundary layer flow. In this thesis to achieve the best Cape of, it is possible to use a mathematical formula because to cover all possible curves and the best of curves selected which have the lowest drag. Then drag the optimum results with a model of the laboratory, compare and interesting results in this field approached. In this study, simulation based on computation fluid mechanics on the model of zero degree angel with a velocity of 20  in , it has been. To simulate the turbulence of the SST K-ω turbulence model is used. In the comparison of different turbulence models were also obtained and compared with the amount of drag. It should be noted that the effects of optimization on thet ail blades make these devices exist and are the driving force, has not been seen.

    Keywords:axisymmetric body, turbulence model, drag coefficient, CFD

  • فهرست:

    فصل 1-    فصل اول   11

    1-1-     مقدمه. 12

    1-2-    کمیتهای مهم جریان سیال.. 13

    1-3-    عددرینولدزواساس دینامیک سیالات... 15

    1-3-1-     مبانی اولیه…... 17

    1-3-2-     نیروی درگ وشبیه سازی دینامیکی.. 20

    1-3-3-     نیروی اصطکاکی.. 21

    1-4-    مدل کردن لایه مرزی درCFD.. 23

    1-4-1-     گرادیان فشاروجدایش جریان وفرم درگ... 24

    1-5-    کاربردCFD درسیالات وتاریخچه. 26

    فصل 2-   فصل دوم. 30

    2-1-     مقدمه. 31

    2-2-    تاریخچه …………………………………………………………………………32

    2-2-1-     جریان متلاطم.. 33

    -حالت استانداردk- . 36

    2-3-    انتخاب مدل توربولانسی.. 37

    2-4-     تئوری مدلSpalart- Allmaras 37

    2-5-    حالتهای مختلف مدل تلاطمk- . 38

    2-5-1-     حالت استانداردk- . 39

    2-5-2-     مدلRNG k-   40

    2-5-3-     مدل تغییریافته یk- . 41

    2-6-     مدل متلاطمLES. 43

    2-7-    تئوری مدلهای استانداردوSST، ... 44

    2-7-1-     مدل استاندارد ... 44

    2-7-2-     مدل انتقال تنش برشیSST ... 45

    2-7-3-     فرمولاسیون  48

    2-7-4-     نحوه اصلاح مدلSST. 51

    2-8-    دلایل تمایل به شبیه سازی گردابهای بزرگ... 52

    فصل 3-   فصل سوم. 53

    3-1-     مقدمه. 54

    3-2-    مراحل کارهای انجام شده دراین پایان نامه. 54

    3-2-1-     مدلسازی زیردریایی درنرم افزارSolid Work. 55

    3-2-2-      مش زنی مدل درنرم افزارGambit 58

    3-2-3-      شبیه سازی جریان درنرم افزارFluent 62

    3-2-4-      تکرارمراحل فوق برای رسیدن به بهینه ترین دماغه ممکن.. 64

    فصل 4-   فصل چهارم. 66

    4-1-     نتایج وبررسی.. 67

     

    منبع:

     

    1. Baker, C., 2004. Estimating drag forces on submarine hulls, Report DRDC Atlantic CR 2004-125, Defence R&D Canada – Atlantic.

    2. M.Karim ;PERFORMANCE OF SST k-ω TURBULENCE MODEL FOR COMPUTATION OF VISCOUS DRAG OF AXISYMMETRIC UNDERWATER BODIES IJE Transactions; Vol. 24, No. 2, July 2011.

    3. Allmaras., P.S.a.S., A one-equation turbulence model for aerodynamic fows. Technical Report AIAA. American Institute of Aeronautics and Astronautics, . 1992. -92-0439.

    4. Spalding, B.E.L.a.D.B., Lectures in Mathematical Models of Turbulence. Academic Press. London, England, 1972.

    5. T.-H. Shih, W.W.L., A. Shabbir, Z. Yang, and J. Zhu., A New k-e Eddy-Viscosity Model forHighReynolds Number Turbulent Flows  Model Developmentand Validation. Computers Fluids, 1995: p. 24(3):227{238.

    6. I., D.C., Introduction to the Renormalization Group Method and Turbulence Modeling. Fluent Inc. Technical Memorandum, 1993. TM-107.

    7. Reynolds., W.C., Fundamentals of turbulence for turbulence modeling and simulation., in Lecture Notes for Von Karman Institute Agard Report1987.

    8. Wilcox., D.C., Turbulence Modeling for CFD., I. DCW Industries, Editor 1998: La Canada,California.

    9. F. R. Menter, M.K., and R. Langtry.  In K. Hanjalic, Y. Nagano, and M. Tummers, Ten Years of Experience with the SST Turbulence Model. Turbulence, Heat and Mass Transfer 2003: p. 625,632.

    10. Wilcox, D., Simulation of Transition with a Two-Equation Turbulence Model. AIAA JOURNAL, 1994. 322).

    11. Sumner, D., Two circular cylinders in cross-flow: A review. Journal of Fluids and Structures, 2009. 26(6): p. 849-899.

    12. White, N.M., A comparison between the drags predicted by boundary layer theory and experimental drag data for bodies of revolution1978.

    13. Karim, M.M., NUMERICAL COMPUTATION OF VISCOUS DRAG FOR AXISYMMETRIC UNDERWATER VEHICLES. Jurnal Mekanikal, 2008. 26: p. 9 - 21.

    14. Goldschmied, J.S.P.a.R.E.G.a.F.R., Shaping of Axisymmetric Bodies for Minimum Drag inIncompressible Flow. HYDRONAUTICS, 1974.

    15. Baldwin, B.S. and Lomax, H., 1978. Thin layer approximation and algebraic model for separated turbulent flows, AIAA 16th Aerospace Sciences Meeting.

    16. Cebeci, T., Shao, J.R., Kafyeke, F. and Laurendeau, E., 2005. Computational Fluid Dynamics for Engineers, Horizons Publishing Inc., Long Beach, California.

     17. Versteeg, H.K. and Malalasekera, W., 1995. An Introduction to Computational Fluid Dynamics the Finite Volume Method, Longman Scientific and Technical, U.K.

    18. T. Sarkar, P. G. Sayer, and S. M. Fraser, 1997. Flow simulation past axisymmetric bodiesusing four different turbulence models. Appl. Math. Modelling, Vol. 21, December

    19. Z.J. Taylor, E.Palombi , R.Gurka , G.A.Kopp, Features of the turbulent flow around symmetric elongated bluff bodies, Journal of Fluids and Structures, vol 27, 2011, 250–265

    20. Yongxiang Dong, Xiangjie Duan, Shunshan Feng, Zhiyu Shao, Numerical Simulation of the Overall Flow Field forUnderwater Vehicle with Pump Jet Thruster, EPnrgoicneedeirai nEgn (2007) 769 – 774

    21. Zhirong ZHANG, Baiqi LI. Integral calculation of viscous flow around ship hull with propeller. Journal of Ship Mechanics2004;8:5.


موضوع پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, نمونه پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, جستجوی پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, فایل Word پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, دانلود پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, فایل PDF پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, تحقیق در مورد پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, مقاله در مورد پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, پروژه در مورد پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, پروپوزال در مورد پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, تز دکترا در مورد پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, پروژه درباره پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, گزارش سمینار در مورد پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ, رساله دکترا در مورد پایان نامه شبیه سازی سه بعدی جریان گذرنده از اجسام متقارن و بهینه سازی دماغه این اجسام برای رسیدن به کمترین درگ

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی چکیده در پایان نامه حاضر با استفاده از تکنیک دینامیک سیالات محاسباتی CFD بررسی تأثیر پارامترهای کلیدی مانند تأثیر فشار ورودی ثانویه بر دستگاه اجکتور، نسبت مکش، جریانهای برگشتی ناشی از فشار ورودی ثانویه و تأثیر تمامی این پارامترها بر مشخصه های هیدرو دینامیکی سیال از جمله فشار، دما و عدد ماخ بررسی شده است. معادلات ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته: مهندسی شیمی چکیده در این تحقیق، مدل دو بعدی جامعی بر اساس روش عناصر محدود (FEM) ، برای مدل سازی تماس دهنده‌های غشائی گاز-حلال جهت حذف دی‌اکسید کربن[1] از گاز سنتز پیشنهاد شده است. محلول آبی مونو اتانول آمین به عنوان جریان حلال جاذب و مخلوط گازی CO2/N2 به عنوان جریان گازی استفاده شده است. حلال جاذب در درون لوله و مخلوط گازی بصورت ناهمسو با حلال ...

پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک – گرایش تبدیل انرژی چکیده: در این تحقیق، جریان مغشوش یک نانوسیال غیرنیوتنی در یک میکروکانال با مقطع دایره­ای شبیه­سازی شده است. ابتدا انواع طبقه‌بندی میکروکانال­ها، روش­های ساخت میکروکانال­ها و همچنین مزایا و چالش­های استفاده از میکروکانال­ها بیان شده است. در ادامه مدل‌های مختلف در توصیف رفتار سیالات غیرنیوتنی و سپس مفهوم ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد چکیده دست‌یابی به نرخ‌های بالاتر انتقال حرارت با استفاده از تکنیک‌های مختلف که می‌تواند منتج به ذخیره میزان قابل توجه انرژی شده و همچنین منجر به تولید دستگاه‌های فشرده‌تر و ارزانتر همراه با بازدهی حرارتی بیشتر شود مورد توجه محققین قرار گرفته‌است. تولید گردابه یکی از بهترین روش‌هایی است که برای افزایش انتقال حرارت به‌کارگرفته‌ می‌شود. در ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد M.Sc. گرایش مهندسی مکانیک – طراحی کاربردی در این تحقیق، توربین بادی با محور عمودی مدل ساوونیوس مدلسازی شده است. توربین بادی در حجم کنترل سیالاتی که همان تونل باد در شرایط واقعی می باشد، مدلسازی شده و تحت وزش باد با سرعتهای متفاوت بررسی شده است. همچنین از لحاظ نسبت هم پوشانی نیز در سه حالت مختلف تحت بررسی قرار گرفته تا بهترین حالت توربین ...

پایان نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی گرایش پیشرفته چکیده محدودیت سیالات انتقال حرارت در صنایع مختلف به دلیل ضریب هدایت حرارتی ضعیف آنها باعث شده است که بهبود انتقال حرارت سیالات عامل به عنوان روش جدید انتقال حرارت پیشرفته مد نظر قرار گیرد. بطوری که ایده پراکنده سازی ذرات جامد در سیالات که با ذرات میلی و میکرومتری آغاز شده بود، با استفاده از نانو ذرات ...

پایان نامه تحصیلی برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مهندسی شیمی گرایش پیشرفته چکیده محدودیت سیالات انتقال حرارت در صنایع مختلف به دلیل ضریب هدایت حرارتی ضعیف آنها باعث شده است که بهبود انتقال حرارت سیالات عامل به عنوان روش جدید انتقال حرارت پیشرفته مد نظر قرار گیرد. بطوری که ایده پراکنده سازی ذرات جامد در سیالات که با ذرات میلی و میکرومتری آغاز شده بود، با استفاده از نانو ذرات ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc." (مهندسی شیمی – ترمودینامیک و سینتیک) چکیده: کلمات کلیدی : دینامیک سیالات محاسباتی ، حباب ، پیوستگی و شکست ، راکتور های بستر شناور ، سیستم های چند فازی ،جریان های عمودی وافقی ، PBM ،DQMOM ، اخیراً راکتورهای بستر شناور گاز مایع به خاطر کاربرد گسترده آنها در فرآیندهای شیمیایی، پتروشیمی و فرآیندهای زیست محیطی ، مورد توجه قرار گرفته ...

پايان‌نام? کارشناسي ارشد رشت?‌: مهندسي عمران ( M.S.C) گرايش: سازه هاي هيدروليکي سال تحصيلي 1392 -1391 چکيده رودخانه ميناب مهمترين رودخان? آب شيرين استان هرمزگان مي باشد. اين رود

پایان‌نامۀ کارشناسی ارشد رشتۀ‌: مهندسی عمران ( M.S.C) گرایش: سازه های هیدرولیکی چکیده رودخانه میناب مهمترین رودخانۀ آب شیرین استان هرمزگان می باشد. این رودخانه زهکش آبهای سطحی حوزۀ آبریز میناب است و بر روی آن دو پل، که اولی مسیر ارتباطی ورودی شهر میناب و دومی به فاصلۀ 1500 متر بعد از پل اول در مسیر کمربندی میناب- جاسک ساخته شده است. موضوع این تحقیق، بررسی پدیدۀ آبشستگی بر روی ...

ثبت سفارش