پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک

word 64 MB 30987 179
1393 کارشناسی ارشد گرافیک
قیمت قبل:۶۷,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • مقدمه:

    طى دهه‌ی ۱۹۶۰، طراحى گرافیک به عنوان شیوه‌اى براى حل مشکلات ارتباطى و اطلاع‌رسانى مطرح شد و به همین ترتیب در رسانه‌هاى همگانى نیز به عنوان مُد مطرح شد. چیزى که با سلیقه‌ی به روز بودن و حتى پیشرفت مرتبط بود. اما تغییر در سبک آن حاصل چندمین عامل مؤثر مانند پیشرفت‌هاى فناورى در حوزه‌ی رسانه و نیز تحولات رایج در جامعه بود. و از آنجائى که تنها هنر بصرى نبود و کلام نیز در آن نقش مؤثرى داشت مى‌توانست مورد توجه کارشناسان و صاحب‌نظرانى که نسبت به اهمیت اجتماعى ارتباطات آگاه شده بودند، قرار بگیرد.

    طراحى گرافیک علاوه بر حوزه‌هایى که پیش از آن در اختیار سنت‌هاى صنعتگرى بود، مانند طراحى روزنامه، به رسانه‌ی تلویزیون و ویدئو هم گسترش یافت و نقش طراحى گرافیک در خدمات عمومى و تبلیغات فرهنگى نیز افزایش پیدا کرد.

    در دهه‌ی ۱۹۷۰، طراحى گرافیک به بخشى از تجارت پول بدل شد و عمدتاً از آن براى ارائه نوعى هویت بصرى قابل تشخیص براى شرکت‌‌ها بهره‌بردارى شد. تمام سازمان‌ها و مؤسسات، هرچند کوچک، ضرورت استفاده از یک نوع نماد یا نشانه را حس کردند. به تدریج طراحان جهت بازاریابى محصولات و خدمات و خلق تصاویر که بتواند یک محصول یا شرکت را مشخص سازد، به کار فراخوانده شدند. با این حال هنوز که گرافیک متحرک در جمله مواردی است که بسیار جای کار و تحقیق دارد.

    طراحى گرافیک در برگیرنده‌ی نوعى زبان است که با در حال گسترش است. ما تنها زمانى می‌توانیم یک اثر گرافیکى را به درستى درک مى‌کنیم که زبان آن را بفهمیم. اینجاست که زبان تصویر متحرک از اهمیت والایی برخوردار است. در این رساله سعی بر آن شد که در ابتدا به بررسی دقیق‌تر عناصر بصری مرتبط با گرافیک متحرک و نقش و تعامل آنها با یکدیگر بپردازیم.

    در انتهای کار با مشاوره استاد راهنما، دست به مطالعه موردی بر روی یکی از فیلم‌های شاخص تبلیغاتی زدم. در ابتدا به جستجو آثار موشن‌گرافیک بیش از چند ‌صد مورد از فیلم‌های تبلیغاتی شرکت‌های معتبر جهان پرداختم که در نهایت امر به یک مورد بسیار مطلوب از فیلم‌های تبلیغاتی شرکتHP  رسیدم.

    علت این انتخاب داشتن داستان و سناریو عالی، استفاده مطلوب از بیشتر عوامل مهم صحنه  از جمله تصویربرداری خوب، گرافیک مطلوب، انتخاب شات‌های عالی، ترکیب رنگی زیبا و دیگر عوامل بصری در کار بود.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    فصل اول

    کلیات پژوهش

    ۱-1: بیان مسئله

    در جهان امروز وسایل ارتباط جمعی، روزنامه، رادیو، تلویزیون و سینما با انتقال اطلاعات و معلومات جدید و مبادله افکار و عقاید عمومی، در راه پیشرفت فرهنگ و تمدن بشری نقش بزرگی را بر عهده گرفته‌اند به طوری که بسیاری از دانشمندان، عصر کنونی را «عصر ارتباطات» نامیده‌اند. فراوانی جمعیت، تمرکز گروه‌های وسیع انسانی در شهرهای بزرگ، شرایط خاص تمدن صنعتی و پیچیدگی وضع زندگی اجتماعی، وابستگی‌ها و همبستگی‌های ملی و بین‌المللی، ناامنی و بحران‌ها، تحول نظام‌های سیاسی و اجتماعی، دگرگونی مبانی فرهنگی، ترک سنت‌های قدیمی و مخصوصاً بیداری وجدان اجتماعی همه از جمله عواملی هستند که روز به روز نیاز انسان را به آگاهی از تمام حوادث و وقایع جاری محیط زندگی بیشتر می‌کند. در این جوامع افراد کوشش می‌کنند همیشه در جریان همه امور و مسائل اجتماعی قرار داشته باشند تا بتوانند به طور مستقیم یا غیرمستقیم نقش خاص خویش را در زندگی گروهی ایفا کنند. به همین جهت آگاهی اجتماعی از مهم‌ترین ویژگی‌های زمان معاصر به شمار می‌رود.

    با نگاهی به اوضاع و احوال جوامع امروزی و تأثیراتی که رسانه‌های نوین در شکل‌گیری فرهنگ و آداب یک جامعه دارند به این مسئله پی خواهیم برد که استفاده از ابزار در رساندن یک پیام نقش بسزایی را ایفا می‌کند.

    با پیشرفت تکنولوژی در صنعت سینما شاهد تحولات عظیم در تکنیک‌های فیلم‌سازی هستیم. توجه به این امر مرا به این مسئله واداشت که سیر تحولات این صنعت نوین را در زمینه جلوه‌های ویژه کامپیوتری در حد وسع خویش بررسی نمایم. طراحی گرافیک و سینما هر دو زاده‌ی یک تفکر حاکم در جوامع مدرن و امروزی می‌باشند. این رسانه‌های ارتباطی همواره به عنوان مؤلفه‌های جدانشدنی زندگی بشری مطرح بوده و هستند. اما آنچه مهم تلقی می‌شود، بررسی موشکافانه زیبایی‌شناسی در تصویر متحرک است، این‌که چطور می‌توان قابلیت‌های زیبایی‌شناختی را از درون این گرافیک متحرک که به نوعی همان تصویر متحرک محسوب می‌شود بیرون آورد، و برای انتقال پیام درست و صحیح به مخاطب عرضه داشت.

    اما آنچه عامل پیوند این دو بوده تاثیر گرافیک بر جنبه‌های مختلف سینما است. از جمله عنوان‌بندی فیلم که در جهت اطلاع‌رسانی عناوین فیلم، افکت‌های تصویری بر روی شات‌ها، تکنیک‌های گرافیک در تدوین، قاب‌بندی نماها توسط تصویربردار و... می‌باشد.

     

    ۱-۲: پرسش‌های پژوهش

    ما برای انتقال مفاهیم و برقراری ارتباط و جهان خویش ناچاریم به ابزارهای امروزی رجوع کنیم، همانطور که تاریخ و تجربه غرب در این ابزارها نشان از بهترین استفاده ممکن را داشتند و دارند. حال این پرسش‌ها مطرح است که:

    ۱- آیا تکنولوژی و ابزارهای مدرن می‌تواند در جهت بهبود سلامت گرافیک متحرک و پویا نقش ایفا کند؟

    ۲- چطور می‌توان در جهت ارتقاء سطح کیفی تصویر متحرک، از ظرفیت‌های گرافیکی عناصر بصری که در اختیار ما قرار می‌دهد، بهره برد؟

    ۳- علل مهم کم‌توجهی به نگاه زیبایی‌شناسانه در رسانه‌های متحرک از سوی جامعه هنری معاصر ایران چیست؟

    ۴- راز جاذبه‌های پنهان تصاویر متحرک در میان رسانه‌های مدرن امروزی همچون سینما، تلویزیون، وب، اپلیکیشن، تلفن همراه، ویدئو وال و... در چیست؟

    ۵- نگاه زیبایی‌شناختی در تصویر متحرک چیست؟ و عدم توجه کافی به این مقوله در بین حرفه‌گران این کار چه می‌تواند باشد؟

     

    1-3: فرضیات پژوهش

    در عالم هنر و کاربرد آن در ارتباطات جمعی، بحث زیبایی‌شناسی و چگونگی استفاده از آن در صحنه عمل همیشه یکی از دغدغه‌های اصلی بشر بوده است. گرافیک متحرک از جمله رشته‌های نوظهور در عالم هنر محسوب ‌می‌شود، چرا که خیلی از زوایای پنهان در تصویر متحرک وجود دارد که هنوز کشف نشده است. مخصوصا در کشور ما که علم و آگاهی کمی نسبت به کاربرد گرافیک در جامعه و علی‌الخصوص گرافیک متحرک دیده می‌شود. در این مسیر شناخت چند عامل مهم و اساسی به شمار ‌می‌رود: ۱- شناخت صحیح عناصر بصری ۲- شناخت تاثیرات عناصر بصری و انواع ترکیبات آن ۳- انواع کادربندی تلویزیونی ۴- اصول روانشناسی زبان تصویر ۵- خلاقیت صدا و تصویر و مهم‌تر از همه این موارد آگاهی درست کلیه عوامل سازنده یک فیلم که در جای خود به نسبت باید اطلاعاتی از این دست، مرتبط با موضوع خویش داشته باشند.

     

    ۱-4: اهداف پژوهش

    هدف کلی تحقیق را در سه بخش به طور خلاصه می‌توان شرح داد:

    1- امروز توسعه فن‌آوری دیجیتال به عنوان چالشی مهم در طراحی گرافیک و جلوه‌های بصری متحرک مطرح شده است. به نحوی که سرعت پیشرفت تکنولوژی و تعدد امکاناتی که در اختیار طراحان و هنرمندان قرار می‌گیرد، فرصت تفکر و خلاقیت را از میان برداشته است. این پژوهش بر آن است که به زعم خود به بررسی ظرفیت‌های گرافیکی در جلوه‌های ویژه بصری علی‌الخصوص در رسانه هنر هفتم یعنی سینما بپردازد. یعنی در قالب تکنیک‌ها و ابزارهای مدرن و نحوه ارائه آن که نهایتاً در محصول می‌بینیم.

    2- ارتقاء دانش تولید فیلم برای دست‌اندرکاران فیلم‌ساز و ارتقاء سطح کیفی فیلم که در جهت جذب مخاطب تأثیرگذار خواهد بود.

    3-گسترش رابطه گرافیک و سینما و نقش بسزایی که گرافیک می‌تواند در تولید یک فیلم داشته باشد.

     

    ۱-5: پیشینه تحقیق

    اجتماع و فرهنگ دو مفهوم جداناپذیر از هم هستند و هنر به عنوان مفهومی که در جستجوی معنا و معرفت است، در صورت رسیدن به این معرفت، می‌تواند بر رشد فرهنگی جامعه بسیار تأثیرگذار باشد. سینما نیز به عنوان هنر بسیار تأثیرگذار بر مخاطب در این میان نقش اساسی دارد.

    با گذشت سال‌ها از عمر گرافیک متحرک و سینما به معنای حرفه‌ای آن در ایران هنوز مورد عنایت و توجه جمعی واقع نشده است. کمبود منابع اطلاعاتی، نبود توجه و تألیف کتاب مرتبط. کم‌توجهی به این رشته در بین مسئولین مربوطه از قبیل رسانه‌های جمعی، اساتید رشته‌های مرتبط، پژوهشگران، دانشجویان، طراحان و مراکز آموزشی، اهمیت به این مسئله را دو چندان می‌کند.

    با بررسی به عمل آمده در این زمینه به جز در چند مورد پایان نامه که مربوط به چند سال اخیر می‌باشد و بیشتر به جنبه‌های هنری در عنوان‌بندی فیلم‌ها اشاره دارند هیچ‌گونه اشاره‌ای در زمینه ظرفیت‌های گرافیکی در جلوه‌های ویژه سینمایی و نقش آن در پیش‌برد یک مفهوم نشده است.

     

    1-6: روش پژوهش

    توصیفی تحلیلی می‌باشد البته در جمع‌آوری اطلاعات گاهی نیاز به تحقیقات میدانی می‌باشد. مراجعه به پایگاه اینترنتی معتبر در این زمینه بسیار راهگشا اما سخت است.

     

     

     

     

     

     

     

    فصل دوم

    هستی زیبایی‌شناسی تصویر

    2-1 مقدمه

    زیبایی همان حقیقت مطلق است و یا اینکه زیبایی مطلق است. زیبایی و هنر هر دو یکی هستند و هنر همیشه زیباست؟ و یا آنکه هر آنچه که زیباست، الزاماً هنرگونه هم هست؟ زیبایی در تعامل با ماهیت زیبایی چیست و حقیقت آن کدام است؟ و معیارهای زیبایی و اصول زیبایی‌شناسی چیست؟ به راستی هنر همیشه زیباست و باید اینگونه باشد؟ و یا اینکه جنبه‌های پنهان مفاهیم زیبایی‌شناسانه در هنر به ظاهر نازیبا چگونه است؟ در این فصل، به بررسی تعریف و جایگاه زیبایی در میان علوم مختلف کلامی و فلسفی می‌پردازیم. رابطه‌ی متقابل محتوا و فرم و ارتباط این دو با معیارهای زیبایی‌ شناسی چگونه است؟ تعریف زیبایی در رسانه و بخصوص سینما و تلویزیون چیست؟ مفاهیم زیبایی‌شناسی چیست؟ زیبایی‌شناسی در تصویر متحرک چه جایگاهی دارد و نظریه گشتالت در این باره چیست؟ و اینکه چگونه می‌توان از عناصر غیرداستانی در جهت زیبایی فیلم بهره برد؟ در این فصل، در این باره به توضیح و تفسیر آن خواهیم کرد.

    2-2 تعریف زیبایی

    تعریف توماس قدیس (Thomas Aquinas) از زیبایی، تعریفی مختص به اوست. او در جامع علم کلام دو تعریف از زیبایی ارائه می‌دهد که در اساس مشابه یکدیگرند اما از برخی جهات با هم تفاوت دارند. در تعریف اول او اشیایی را زیبا می‌خواند که نگاه کردن به آن‌ها لذتی در بیننده ایجاد می‌کند، در تعریف دوم آن دسته از اشیاء را «زیبا» می‌نامد که ادراک حقیقی آن‌ها موجب لذت می‌شود چنین به نظر می‌رسد که این دو تعریف با یکدیگر ناسازگارند،‌ زیرا در یکی زیبایی به گونه‌ای محدودتر از دریچه‌ای نگریستن به چیزی تعریف شده، و در دیگری برای زیبایی تعریفی گسترده‌تر و از دریچه ادراک ارائه شده است، تعریف اول زیبایی را به اشیاء مرئی محدود می کند،‌ در حالی که تعریف دوم این‌گونه نیست. البته توماس در جایی دیگر توضیح می‌دهد که بینایی به عنوان کامل‌ترین حس، در اصطلاح او نایب مناسب حواس دیگر است و اصطلاح «دیدن» در مورد تمامی شناخته‌های دیگر حواس به کار می‌رود. بنابراین، می‌توان فرض کرد که توماس قدیس تنها یک تعریف از زیبایی داشته، اگرچه به دو صورت متفاوت آن را بیان کرده است (نبئی، 1387).

    اختلاف نظر میان معتقدین به اصالت فایده در آثار هنری و معتقدین به جنبه صرفاً هنری بر سر نوع انگیزه‌ای است که باعث تولید شیء زیبا شده است. این موضوع ما را به قلمرو زیبایی‌شناسی می‌کشاند که در برگیرنده تحقیق راجع به ماهیت دریافت حسی و چگونگی تجربه و احساس زیبایی است و منظور از زیبایی بیشتر جنبه هنری آن است. سقراط پرسیده بود که: آیا تجربیات ما از زیبایی دارای ارزش ذاتی است یا آنکه ارزش آنها را باید بر اساس میزان فایده و سودآوری آنها سنجید؟ فلاسفه هم همگی بر این موضوع معتقدند که در هنر عواطف و احساسات و موضوع وجود دارد، ولی در هنرهای بصری اعم از نوع مذهبی و اجتماعی و خانگی، همواره با تغییر هدف تولید، موضوع نیز تغییر می‌کند. تنها وجهی که در تمام هنرها وجود دارد این است که به وسیله آنها می‌توان با دیگران ارتباط برقرار کرد، خواه این ارتباط صورتی مشخص داشته باشد و خواه انتزاعی. هانری برگسون (Henri Bergson) در این باره می‌نویسد: «هنر، صرفاً مشاهده مستقیم‌تر واقعیت است.»

    از این عبارت می‌توان نتیجه گرفت که هنرهای بصری حتی در شکل عالی خود نیز کار ویژه‌ای دارند و از این رو دارای فایده هستند. «حال به نشان دادن رابطه انواع مختلف هنرهای بصری و جایگاه آنها در سلسله مراتب ارزشیابی میان هنر کاربردی و هنر زیبا می‌پردازیم.»

    شکل قدیمی تقسیم هنر به دو قطب هنر زیبا و کاربردی از نظر معاصران صورت جدیدی گرفته است. امروز میزان اهمیت بیان ذهنی و کاربرد کیفی هنر ملاک آن تقسیم‌بندی قرار می‌گیرد. تعابیر شخصی همراه با بیان خلاقانه، به قلمرو هنر‌های زیبا مربوط می‌شود توجه به فایده و موارد استفاده، مربوط به هنر‌های کاربردی است. این درست است که یک نقاش هنگامی که بدون سفارش قبلی تابلویی می‌کشد، به شرط آنکه غم بازار و فروش کارش را نداشته باشد، و فقط برای ارضای خودش بدان کار بپردازد (داندیس، 1392، ۲۰-2۳).

     

  • فهرست:

    مقدمه: 10

    فصل اول.. 12

    کلیات پژوهش... 12

    ۱-1: بیان مسئله. 12

    ۱-۲: پرسش‌های پژوهش... 13

    1-3: فرضیات پژوهش... 14

    ۱-4: اهداف پژوهش... 14

    ۱-5: پیشینه تحقیق.. 15

    1-6: روش پژوهش... 16

    فصل دوم. 17

    هستی زیبایی‌شناسی تصویر. 17

    2-1 مقدمه. 17

    2-2 تعریف زیبایی.. 18

    تعریف واژه زیبایی‌شناسی.. 19

    2-4 زیبایی‌شناسی در رسانه‌های تصویری.. 20

    2-۴-1  عناصر اولیه‌ی رسانه‌های تصویری.. 20

    2-۵ مفاهیم زیبایی‌شناسی.. 21

    2-۶ زیبایی‌شناسی در تصویر متحرک.. 22

    2-۶-1 عناصر غیرداستانی فیلم. 23

    2-۷ زیبایی‌شناسی در رسانه‌های تصویری.. 26

    2-7-1 جوهر تلویزیون و سینما 28

    2-8 زیبایی‌شناسی در سینما و تلویزیون. 33

    2-8-1 دیدگاه‌های ابزاری و زیبایی‌شناسانه در تلویزیون. 34

    2-8-2 ستیز با نخبه‌سالاری زیبایی‌شناسانه. 36

    2-8-3 محتوا در مقابل فرم. 37

    2-9 بررسی نظریه روان شناسی گشتالت در تصویر متحرک.. 42

    2-9-1 زمینه پیدایش روان‌شناسی گشتالت.. 42

    2-9-2 مفهوم گشتالت.. 43

    2-9-3 آشنایی هنر با نظریه گشتالت.. 43

    2-9-4 اصول گشتالت.. 44

    2-10 عصر رسانه های نوظهور 49

    ۲-10-۱ تفکر طراحی و رسانه. 51

    نتیجه‌گیری.. 52

    فصل سوم. 54

    شاخه های اصلی طراحی گرافیگ... 54

    3-1 مقدمه. 54

    3-2 تاریخ هنر گرافیک... 55

    3-3 تعریف گرافیک... 55

    3-4 گرافیک دیزاین در ایران. 58

    3-5 گرافیک چاپی.. 61

    3-6 گرافیک محیطی.. 63

    3-7 گرافیک رایانه ای.. 64

    3-7-1 تاریخچه مختصر از علوم رایانه. 64

    3-7-2 نرم‌افزارهای گرافیکی.. 65

    3-8 گرافیک متحرک (Motion graphic) 66

    3-8-1 گرافیک متحرک در فضای وب (Motion Over the Web) 68

    3-8-2 گرافیک متحرک در عنوان‌بندی سینما و تلویزیون. 69

    3-8-3 اهمیت و جایگاه طراحی عنوان‌بندی سینمای امروز 80

    3-9 گرافیک تلویزیونی.. 83

    3-9-1 طراحی گرافیک در تلویزیون. 83

    3-9-2 ارتباط گرافیک با تلویزیون. 84

    3-9-3 ابعاد گرافیک تلویزیونی.. 85

    3-9-4 کادر تلویزیون و انواع آن. 86

    3-9-5 برندسازی برای شبکه Network Branding. 89

    3-9-6 هویت شبکه‌ای (Station Ids) 90

    3-9-7 آغازگر نمایش opening titles. 93

    3-9-8 میان‌نهاده-بینابینی‌ها (Interstitials) 94

    3-9-9 بامپر Bumper. 95

    3-9-10 گرافیک در اخبار تلویزیونی.. 96

    3-9-11 زیرنویس (Low Thirds) 101

    3-9-12 مورتیس‌ها (Mortises) 103

    3-9-۱۳ فهرست برنامه‌های تلویزیونی (Lineups and upfronts) 104

    3-9-۱۴ تگها (Tag) 105

    3-9-۱۵ بسته شبکه (network packages ) 106

    3-9-۱۶ کمپین‌های تبلیغاتی (Promotional campaigns ) 107

    3-10 گرافیک متحرک و تبلیغات.. 108

    3-10-1 معناشناسی تبلیغات.. 108

    3-10-2 فیلم‌های تبلیغاتی (Commercials) 110

    نتیجه‌گیری.. 110

    فصل چهارم. 113

    زبان تصویر. 113

    4-2 گرافیک رسانه ای چیست؟. 114

    4-3 عناصر گرافیک رسانه‌ای.. 116

    4-4 ترکیب تصویری.. 140

    4-5 عوامل موثر در تصویر متحرک.. 145

    4-6 ویژگی های یک تصویر خوب.. 156

    4-7 پندارهای دیداری.. 161

    4-7-1 چشم آدمی چگونه کار می‌کند؟. 161

    4-7-2 پندارهای دیداری  Visual Illuosion. 162

    4-7-3 پندارماه 163

    4-7-4 پندارساندر 164

    4-7-5 پندار راستایی کرانی.. 164

    4-7-6 پندارهای دیداری جنبنده 164

    4-8 ساختار موشن گرافیک ( با تاکید بر تیتراژ در سینما) 165

    4-8-1 ساختارهای دیداری و شنیداری در موشن گرافیک... 168

    4-8-2 تفاوت چاپ و موشن گرافیک: 168

    4-8-3 عوامل موثر بر صحنه موشن گرافیک: 169

    نتیجه‌گیری.. 171

    ضمیمه. 173

    ‌خدمت فرم به محتوا (گفت‌وگو با عبدالحمید قدیریان) 173

    فصل پنجم. 179

    مطالعه موردی فیلم تبلیغاتی شرکت اچ پی.. 179

    5-1 تاریخچه شرکت اچ پی.. 179

    5-2 اهداف و روش‌ها 180

    5-3: تجزیه و تحلیل تبلیغ محصولات اچ پی.. 183

    گزارش کار عملی: 190

    منابع کتابها: 200

     

    منبع:

    کتابها:        

    آرنهایم. رودلف. 1386. هنر و ادراک بصری . مترجم مجید اخگر. تهران. انتشارات سمت.

    آرنهایم. رودلف. 1361. فیلم به عنوان هنر. ترجمه فریدون معزی مقدم. تهران. امیرکبیر.

    آریان پور.1377. فرهنگ لغات آریان‌پور.تهران

    جونز. پیتر. ۱۳۵۲. متد تصویرگری در تلویزیون. حمید میرمطهری. تهران. انتشارات تلویزیون ملی ایران.

    شاپوریان. رضا. 1386. اصول کلی روانشناسی گشتالت. تهران، انتشارات رشد

    کپس. جئورگی. 1392. زبان تصویر. ترجمه فیروزه مهاجر. تهران. سروش.

    داندیس. دونیس ا. . 1392. مبادی سواد بصری. ترجمه مسعود سپهر. تهران. سروش.

    ریکیت. ریچارد. 1392. آشنایی با جلوه­های ویژه. گردآوری فرزاد امامی.

    صادقی. مهدی. 1387. گرافیک و سینما. تهران. انتشارات میردشتی.

    حق‌شناس. مهدی. 1390. بررسی نقوش انسانی اساطیر ایران و کاربرد آن در گرافیک محیطی، پایان‌نامه کارشناسی ارشد. تهران. دانشگاه هنر.

    ایلوخانی. مسعود. 1388. گرافیک محیطی. تهران. فاطمی.

    دائره المعارف کتابداری و اطلاع رسانی. سرویراستار عباس حری. تهران. کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران.

    شیخ‌ها نازمریم - رهنما رشید. 1390. حرکت در ارتباط تصویری؛ موشن گرافیک. تهران. آبان.

    فرشی. امید. بیتا.  دانشنامه رشد. تهران

    میتری، ژان. 1388. روان‌شناسی و زیبایی‌شناسی سینما. ترجمه شاپور عظیمی. تهران. نشر سوره مهر

    خداپرستی. بهزاد. 1388. مقدمه‌ای بر زیبایی‌شناسی انیمیشن. تهران. نشر زمان

    فرنیس. مورین. 1384.  هنر در حرکت: زیبایی­شناسی انیمیشن. ترجمه سارا سعیدان – شهرزاد اکرمی. تهران. دانشکده صداو سیما

    ایراندوست. محمدهادی. ‌1390. عناصر جذابیت در سینمای انیمیشن. تهران. نشر سوره مهر

    ویلیامز. ریچارد. ‌1390 دانستنی های نجات بخش انیمیشن. نویسنده مترجم: فرناز خوشبخت. تهران بنیاد سینمایی فارابی

    ثانی. محمودرضا. زیبایی‌شناسی سینما از دیدگاه کیارستمی. نشر معین

    بیرن. فابر. ۱۳۷۳. خلاقیت در رنگ، برخورد پویا با رنگ نقاشان و طراحان. مترجم: جلال شباهنگی. نشر فرهنگان

    سعیدی پور. فرشته. ۱۳۹۲. گرافیک در عنوان بندی فیلم . انتشارات سروش

    شواری واژه گزینی سروش. ۱۳۶۷. واژگان فنی در سینما و تلویزیون. انتشارات سروش

    فهیمی فر. علی‌اصغر. 1388. حکمت رسانه‌های مدرن. تهران. انتشارات مارلیک

    احمدی. بابک. 1388. از نشانه ‌شناسی تصویر تا متن . چاپ هشتم . تهران . نشر مرکز.

    بی مگز. فیلیپ. ۱۳۸۴. تاریخ طراحی گرافیک. ترجمه ناهید اعظم فراست، غلام‌حسین فتح الله نوری. تهران. انتشارات سمت چاپ اول

    دوایی، مهدی. 1388. دیزاین برای هویت بصری در یک شبکه تلویزیونی. رساله کارشناسی ارشد، دانشکده صدا و سیما.

     

    مقالات:                                                                                                              

    جکسون.تیم. 1382. پدیدارشناسی: زیبایی‌شناسی دیجیتال- به سوی زیبایی‌شناسی جدید. مترجم عباس محمدپور. (31-32)

    عنوان‌بندی در سینما و تلویزیون . سیدعلی آتش‌زر. رواق هنر و اندیشه. شماره ۴

    سیرتحول عنوان‌بندی در سینما و تلویزیون. علی شیخ مهدی و دکتر محمد خزایی. کتاب ماه هنر. مهر و آبان 1380

    زیبایی‌شناسی توماس آکوینی. ترجمه مینا نبئی. کتاب ماه هنر. شماره 19. 1387

    ماهیت زیبایی‌شناسی رسانه تلویزیون. علی اصغر فهیمی فر.  فصلنامه رواق هنر و اندیشه.

    زیبایی‌شناسی تلویزیون. تانیا دی توماسو. مترجم: محمدحسین تمجیدی. مجله زیباشناخت

    1385، شماره 14

    کاربرد نظریه گشتالت در هنر و طراحی/ طاهر رضازاده.کتاب ماه هنر. 1390

    رادیو و تلویزیونن. مهراوه فردوسی. جام جم. 1391

    تاثیر گرافیک متحرک بر طراحی عنوان بندی فیلم های ایرانی۱۳۸۰-۱۳۹۰ ، یاسر لامعی، سید نظام‌الدین امامی‌فر. کتاب ماه هنر . مهر 1392

    An Analysis of the Opening Credit Sequence in Film. University of Pennsylvania. 2007

    Motion Graphic Design Applied History & Aesthetics. Jon Krasner

     

     

     

     

     

    سایتها:                                                                                                        

     

    www.artists.mihanblog.com

    www.saulbass.net

    www.hamidghadirian.com

    www.cinemavfx.net

    www.ciscohome.ir


موضوع پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, نمونه پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, جستجوی پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, فایل Word پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, دانلود پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, فایل PDF پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, تحقیق در مورد پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, مقاله در مورد پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, پروژه در مورد پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, پروپوزال در مورد پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, تز دکترا در مورد پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, پروژه درباره پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, گزارش سمینار در مورد پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک, رساله دکترا در مورد پایان نامه زیبایی‌ شناسی در گرافیک متحرک - عنوان پایان نامه عملی موشن گرافیک

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته ارتباط تصویری چکیده پژوهش حاضر در چهار فصل به بررسی آثار پوستر های سینمای سه دهه ی اخیر ایران -1360 الی1390- می پردازد. طی یک دوره تحقیق کتابخانه ای مطالبی پیرامون شکل گیری و تولد سینما در جهان برای فصل اول انجام شد و در ادامه برای جمع آوری مطالب مطروحه در فصل دوم نیز همان تحقیق کتابخانه ای و گاهی تحقیق میدانی مورد استفاده قرار گرفت ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته ارتباط تصویری چکیده این پژوهش به روش توصیفی- تحلیلی و جمع آوری اطلاعات آن به شیوه‌های کتابخانه‌ای و میدانی می باشد، این تحقیق با هدف شناخت نقوش اساطیری ساسانی و تاثیر آن بر هویت گرافیک ایران انجام شده است. یکی از عناصر اصلی طراحی گرافیک استفاده از نقشمایه های غنی تاریخی است که علاوه بر بیان هویت اثر هنری از نظر مفهومی نیز می تواند ...

پایان نامه تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشدچکیده رساله حاضر، پژوهشی پیرامون شناخت سوررئالیسم، نه به عنوان یک سبک هنری، بلکه به لحاظ اندیشه و دیدگاه فلسفی، هنری و ورود این اندیشه به حوزه‌ی عکاسی و کاربرد سوررئالیستی آن در گرافیک معاصر می‌باشد. به همین خاطر بخش عمده‌ای از رساله‌ به بررسی و تبیین فلسفه‌ی اغراق و نقش آن در عکاسی و کاربرد آن در گرافیک اختصاص یافته است. از این جنبش هنری، ...

پایان نامه کارشناسی ارشد (M.A) رشته ارتباط تصویری لرستان و تیمره از جمله مناطق بسیار غنی هنر صخره نگاری در ایران هستند که مجموعه های فراوانی از آنها شناسایی شده است. تاکنون هیچ گونه تجزیه و تحلیلی از نظر گرافیکی و مفهومی روی این نقوش انجام نشده است. از جمله مهمترین مواردی که ذهن پژوهنده را درگیر کرده است: انگیزه برای ثبت نقوش، هویت نگارگران، قدمت نگاره ها، مفهوم نقوش و قابلیت ...

پایان نامه تحصیلی مقطع کارشناسی ارشد رشته ارتباط تصویری فصل اول مقدمه بشر از ابتدای تکامل تا به امروزه فراز و نشیب های فراوانی را در جهت پیمودن مسیر پیشرفت و دستیابی به زندگی بهتر از پیش چشم خود گذرانیده است. یکی از این چالش ها نیاز به ارتباط و ثبت تفکرات خود برای انتقال به دیگران بوده است. نبود ابزارهای کارآمد و فقدان زبان مشترک ، در این راه موانع اصلی وی در نیل به هدف به شمار ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : ارتباط تصویری چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش های اجرا و نتایج به دست آمده): اهداف این تحقیق بررسی قابلیت های تایپوگرافی فارسی در ارتباط با عنوان بندی فیلم های سینمایی می باشد، زیرا از طریق تایپوگرافی نیز می توان فضایی متناسب با فضای فیلم را در عنوان بندی آن ایجاد نمود تا باعث حس انگیزی در بیننده شود و از آنجا که ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A. ) گرایش: عمومی چکیده رابطه بین ویژگی های شخصیت و وابستگی به بازی های رایانه ای بر روی نمونه ای 400 نفری از دانشجویان (200 نفرد مرد و 200 نفر زن) آزموده شد. در مطالعه حاضر، فرض براین است که ابعاد پنجگانه شخصیت (روانرنجوری، برونگرایی، بازبودن، توافقجویی و وظیفه شناسی)، می توانند وابستگی به بازی های رایانه ای را پیش بینی کنند. برای ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته علوم ارتباطات اجتماعی چکیده پژوهش حاضر با هدف بازنمایی ارزش­های فرهنگی بیگانه در تبلیغات محیطی شهر تهران تدوین شده است. در این پژوهش در پی پاسخ به این سؤالات بودیم که آیا تبلیغات محیطی شهر تهران ارزش­های فرهنگی بیگانه را ارائه و تبلیغ می­کند یا خیر و اگر تبلیغ می­کند چه ارزش­های فرهنگی بیگانه­ای در تبلیغات وجود دارد. جهت پاسخ به این سؤالات تبلیغات ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته ارتباط تصویری چکیده این پژوهش، که به روش توصیفی تحلیلی انجام گرفته است و جمع آوری اطلاعات در آن به شیوه کتابخانه ای و میدانی می باشد، با هدف بررسی طراحی بسته بندی های سلولزی ژاپن، طی سه دهه اخیر صورت گرفته است. اولین بسته بندی ها دردنیا از موادی که طبیعت در اختیار بشر قرار داده بود تشکیل می شده؛ پوست حیوانات و میوه ها، تنه درختان، ...

چکیده منظره­پردازی در قرن حاضر تعریف سنتی­اش را از دست داده و موجودیت آن به­عنوان یک ژانر منسجم و واحد زیر سوأل رفته است. مطالعات مرتبط با آن هم تبدیل به شاخه­ای بینارشته­ای شده و شناخت و بررسی آثار مربوطه نیازمند درک منابع بسیار متنوع در رشته­های متعدد دانش است. با توجه به فقدان منابع فارسی در این زمینه، اهمیت رو به رشد این ژانر و در نهایت نیاز شخصی نگارنده به مطالعه بیش­تر در ...

ثبت سفارش