پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران

word 2 MB 31263 189
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۸,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  •  

    فصل اول:کلیات طرح

    مقدمه

    در عصر حاضر سازمان ها به صورت فزاینده ای با محیط های پویا و در حال تغییر مواجه اند، بنابراین به منظور بقا و پویایی خود مجبورند که خود را با تغییرات محیطی سازگار سازند. به بیان دیگر با توجه به سرعت شتابنده تغییرات و تحولات علمی، تکنولوژیک، اجتماعی، فرهنگی و... در عصر حاضر، سازمان هایی موفق و کارآمد محسوب می شوند که علاوه بر هماهنگی با تحولات جامعه امروزی، بتوانند مسیر تغییرات و دگرگونی ها را نیز در آینده پیش بینی کرده و قادر باشند که این تغییرات را در جهت ایجاد تحولات مطلوب برای ساختن آینده ای بهتر هدایت کنند(قائمی، 1380)،چراکه »تنها با بهره گیری خلاقانه از تغییر، برای هدایت کردن خود تغییرات است که می توانیم ،از آسیب شوک آینده در امان بمانیم و به آینده ای بهتر و انسانی تر دست یابیم»(تافلر [1]،1373)

    به طور کلی می توان گفت سازمان های موفق سازمان هایی هستند که اعضای خود را در سطوح مختلف سازمانی در فرآیندهایی که منجر به بروز ابتکار، نوآوری و تحول اثربخش در مدیریت و سازمان می شود، درگیر کرده ودر مقابل تغییرات محیطی از خود انعطاف نشان می دهند. عنصر محرک نوآوری و تحول در بخش خصوصی،رقابت است که باعث میشود سازمان های پیشتاز در بازار رقابتی با بهره گیری از نوآوریهای فناورانه و تحولات سازمانی، به گونهای کارآ و اثربخش ابراز وجود نمایند.اماروند عمومی در سازمان های غیردولتی ایران مؤید این مطلب است که شرایط حاکم بر این سازمان ها سنتی و غیرکارآفرینانه است و بنظر می رسد که یکی از مهمترین دلایل ناکارآمدی سازمان های غیر دولتی در ایران ناشی از فقدان کارآفرینی سازمانی باشد و همچنین در بخش دولتی کشور ما رقابت وجود ندارد، پس بستر برای نپرداختن به تغییر، تحول، نوآوری و کارآفرینی به معنای واقعی و علمی آن فراهم میشود و این موضوعی نگران کننده است.

    1-1بیان مساله

    سازمان های هوشمند باید به دنبال ایجاد شرایطی باشند که بتوانندافراد خلاق و کارآفرین را هرچه بیشتر جذب ،مدیریت و نگهداری کنند تا از مزایای کارآفرینی سازمانی هرچه بیشتر بهره مند شوند(صمدآقائی،1378،ص1). سازمان ها باید به طور پیوسته با ترکیب جدیدی از منابع ،مزیتی جدی فراهم آورند. اینجاست که اهمیت نیروی انسان خلاق و به عبارت دیگر ،کار آفرینان سازمانی برجسته میشود وجود بستر منا سب برای فعالیت های کار آفرینانه در سازمان ها و همچنین محیط بیرونی پشتیبانی کننده از این گونه فعالیت ها از مهمترین عوامل کار آفرینی سازمانی به شمار می روند(جدی ،زنجانی،1380).به علاوه امروزه سازمان ها نمی توانند با اندکی افراد خلاق و کار آفرین بر رقبای خود فایق آیند ؛آنها باید شرایطی را فراهم سازند تا همه کارکنان روحیه کار آفرینی پیدا کنند و بتوانند فعالیت های کار آفرینی  فردی و گروهی  خود را به راحتی به اجرا در آورند.ایجاد چنین سازمان هایی در گرو عوامل کلیدی همچون شناخت شرایط محیطی ،درک عواقب وضع موجود،احساس نیار به تغییر اساسی ،شناخت ویژگی ها و اهمیت کارآفرینها ،شناخت ویژگی های سازمان کارآفرین  و ایجاد بستر مناسب برای جذب کار آفرین ها است.(صمد آقائی،1378)

    قرن جدید به دنبال راهبرد های سازمانی است که به شدت بر نوآوری تمرکز دارد.نوآوری مداوم (براساس محصولات،فرآیندها،ساختارها و امور روزمره اداری )و توانایی رقابت های موثر در بازارهای بین المللی از جمله مهارت هایی هستند که انتظار می رود به طور فزاینده ای بر عملکرد سازمان ها در اقتصاد جهانی قرن بیست و یکم تاثیر بگذارند(2001،Hadytts، Kuratko)

    به دلیل کمبود منابع مالی از یک طرف وانتظارات متفاوت اجتماعی ،اقتصادی و رقابت موجود بین بانک هاکه مرتبط با مباحث موانع کارآفرینی سازمانی (داخلی ،محیطی،برآیندی )می باشد،بانک ها از جمله سازمان هایی می باشند که مجبورند در جهت پاسخگویی به این نیازها ، به سمت کارآفرینی حرکت کنند.علیرغم این نیاز،بانک ها از جمله بانک مسکن با موانع متعددی در بروز فعالیتهای کارآفرینانه روبرو می باشد، لذا در این تحقیق به بررسی موانع کارآفرینی سازمانی درمدیریت شعب جنوب غرب شهر تهران پرداخته تا ازاین طریق به این سوال ها پاسخ داده شود .

    -موانع کار آفرینی سازمان در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران کدامند؟

    -کدامیک از این موانع دارای رتبه بالاتری می باشند؟

     

     

    1-2هدفهای تحقیق

     

    اهداف اصلی :

    -تعیین موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران

    -رتبه بندی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران

     

    اهداف فرعی:

    -تعیین موانع داخلی کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران.

    -تعیین موانع محیطی کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران.

    -تعیین موانع برآیندی کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران

    -ارائه راهکارهای مناسب در جهت رفع موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران

     

    1-3اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن

     

    امروزه توسعه فعالیت های اقتصادی و کار آفرینی راهبردی اثربخش برای توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها شناخته می شود . توسعه فعالیت های اقتصادی به معنی فرآیند کشف و بهره برداری از فرصت ها به منظور ارزش آفرینی در حوزه های مختلف اقتصادی و اجتماعی تلقی شده و لذا نقش شایسته ای برای حضور فعال تر در بازارهای جهانی ، مقابله با رقبا، اشتغال زایی پایدار ، توسعه عدالت ، کاهش فقر و حل مشکلات بخش های عمومی و خصوصی دارد . بی شک توسعه فعالیت های اقتصادی به عنوان اجرایی ترین و عملی ترین استراتژی برون رفت از بن بست ها و مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیازمند شناسائی و رفع موانع آن است . ظرفیت سازی برای توسعه فعالیت های اقتصادی از یک سو مستلزم ارائه آموزش ها و مهارت های کار آفرینی با رویکرد بازار محور و بر اساس نیازهای جامعه در همه سطوح آموزشی می باشد و از سوی دیگر نیازمند شناخت و رفع موانع در ایجاد زمینه های مناسب در راستای توسعه فعالیت های تولیدی و خدماتی است .

    در جهان امروز بانکها ازارکان  اقتصادی و منشاء تغییر و تحولات مهم به حساب می آید. بنابر این بانک ها بامشکلات روز افزونی برای حفظ و ار تقای وضع وجود خود در بازار دارند و بسیار ی از آنها مجبورند که ماموریت و راهبرد های کلی خود را دوباره ارزیابی کنند.شایان ذکر است که اجزا وعناصر اصلی راهبرد کار آفرینی در سازمان های غیر انتفاعی همان اجزا و عناصر راهبردکار آفرینی در سازمان های انتفاعی یعنی پیگیری فرصت ها،فرهنگ سازمانی ،توانمندی کارکنان،ساختار و ارتباطات ،پاداش و قدر دانی ،کار گروهی ،خلاقیت و کار آفرینی در نظر گرفته می شود. یکی از راههای پاسخگویی سازمان ها به الزامات محیطی و پشتیبانی ا ز ماموریتشان استفاده از کارآفرینی سازمانی است (2000،Dubinsky،Sandra).اهمیت کار آفرینی به آنجا رسیده است که بعضی از صاحبنظران آن را یکی از عوامل تولید،مانند سرمایه و کار (به غیر از نیروی انسانی )،می شناسند و آن را موتور توسعه اقتصادی می دانند.سالهاست که موضوع کار آفرینی در کشور های توسعه یافته مورد توجه دانشمندان ،مسئو لان و مردم قرار گرفته و به صورت یکی از پر طرفدار ترین رشته های دانشگاهی در آمده است(صمد آقائی ،1377).همچنین با توجه به افزایش سریع رقبای جدید و احساس حس بی اعتمادی نسبت به شیوه های مدیریت سنتی در سازمان ها و نیز از دست دادن بهترین نیروهای کاری ،ضرورت کار آفرینی در سازمان ها جدی است(احمد پورداریانی،1378)

    شرکت ها و سازمان های عصر حاضر به سمت رقابت شدید حرکت می کنند و هر روز بر میزان آن افزوده می شود. بانک ها نیز از جمله مشاغل و کسب و کارهایی هستند که رقابت در آنها افزایش یافته و هر روز بر ارائه خدمات، سرعت و تسهیل فرآیند خدمات دهی آنها افزوده می شود. بانک های کشور ما نیز متوجه این دیدگاه شده اند و از طرف دیگر دولت محترم نگاهی ویژه در خصوصی نمودن آنها به منظور همراستا نمودن شان با بانک های جهانی دارد. چرا که با ورود بانک های خصوصی مانند اقتصاد نوین، پارسیان، سامان، پاسارگاد و ... بر میزان این اهمیت و تأکید افزوده شد. بانک های یاد شده توانستند نگاه بهتری از ارائه خدمات ورضایت مندی مشتریان از عملکرد بانک ها را به مدیران بانک ها و نیز مشتریان نشان دهند و با ارائه خدمات نوین بانکی و بهره گیری از خدمات الکترونیک، کیفیت ارائه خدمات، احترام به مشتری و... رقابت را وارد این عرصه نمایند.لذا بانک ها چاره ای جزء ایجاد ارزش افزوده و بهره گیری از فرصت های موجود ندارند و برای بکارگیری این فرصت ها و ایجاد ارزش بیشتر برای مشتریان می بایست روحیه کارآفرینی را در میان مدیران و پرسنل خود ایجاد نماید.

    ضرورت کارافرینی سازمانی عمدتاًناشی از ناسازگاری و واکنش کند سازمان های متوسط و بزرگ نسبت به تغییرات روز افزون ،سریع،پیچیده و نامطمئن محیط است.با توجه به اهمیت بحث کارآفرینی سازمانی در دنیای امروز،در ایران به بحث کارافرینی سازمانی (به ویژه در بانک مسکن)توجه کمتری شده و زمینه های مورد نیاز برای آن فراهم نشده است. باتوجه به اینکه بسیاری از کشور های پیشرفته و توسعه یافته جهانی طی 25سال گذشته،باتحقیقات گسترده و به کارگیری این مقوله توانسته اند به پیشرفت و توسعه اقتصادی و اجتماعی نائل گردند،ضرورت دارد که در ایران نیز تحقیقات هدفمند در این زمینه صورت گیرد تا بتوان مسائل و مشکلات را شناسائی و با ایجاد الگوها و مدلهای علمی برای پیاده سازی این فرآیند در سطح بانک مسکن از مزایا ی آن در توسعه همه جانبه کشور استفاده نمود  لذا بانک به دلیل اهمیتی که در جامعه و اقتصاد داراست،کارافرینی سازمانی در این سازمان دارای اهمیت ویژه ای می باشد که ضرورت پرداختن به این موضوع در بانک مسکن مهم و با اهمیت می باشد.

     

    1-4چارچوب نظری

     

    تمام مطالعات تحقیقی بر یک چارچوب نظری استوار است، چارچوب نظری به مجموعه گزاره هایی اطلاق می شود که به لحاظ نظری قادر به تبیین با طبقه بندی متغیرهای وابسته یا اصلی تحقیق هستند، این چارچوب نظری که با عناوین دیگری همچون چارچوب مفهومی، نقشه ی ذهنی و ابزار تحلیلی شناخته می شود، الگویی است که پژوهشگر بر اساس آن درباره ی روابط بین عوامل که در ایجاد مساله، مهم تشخیص داده شده اند نظریه پردازی می کند این نظریه ها می توانند ضرورتاً سخن پژوهشگر نباشد و به  طور منطقی از نتایج تحقیقات قبلی پیرامون مساله نشات گرفته باشد)سرمدی و همکاران،1383).

    پینکات ( 1987 )[2] ادعا کرد که ناتوانی سازمان های بزرگ در استفاده از ایده های نو از این مساله ناشی می شود که این سازمان ها به طور غیر مستقیم به دنبال رشد سریع فعالیت ها و سرمایه هایشان هستند. البته این مساله با شکست ساختاری در سازمان های صنعتی مرتبط است. سازمان های بزرگ در تلاش مداوم خود برای مدیریت تعادل بین تمرکز و عدم تمرکز، وابستگی و تنوع، یکپارچگی و انعطاف پذیری و کنترل و خلاقیت، گرایش به کارایی و قربانی کردن خلاقیت و نوآوری از خود نشان می دهند. درست است که ساختار طبیعی سازمان های بزرگ گرایش به کارایی دارد ، اما آنها به طور فزاینده ای نیاز به خلاقیت و نوآوری دارند تا بتوانند ادامه حیات دهند.

    پینکات در کتاب"کارآفرینی سازمانی" از سازمان های بزرگ می خواهد تا آزادی عمل بیشتری به کارکنان خود بدهند؛چرا که در چنین محیطی، آزادی و همکاری باعث افزایش بهره وری می شود. وی معتقد است که سازمان های بزرگ در خلق ایده های نو موفق هستند، اما در استفاده از آنها به لحاظ تجاری بسیار ضعیف عمل می کنند.پینکات همچنین در مقاله دیگری به نام "سازمان های باهوش" از سازمان های بزرگ می خواهد به منظور ترویج کارآفرینی از سیستم سلسله مراتبی فاصله بگیرند. وی در این مقاله پس از انتقاد از سازمان های بزرگ به معرفی سازمان های باهوش می پردازد که به نظر او می توانند بستر مناسبی برای رشد و پرورش کارآفرینی فراهم کنند. ازنظر پینکات، سازمان های باهوش دارای پنج ویژگی اساسی به شرح ذیل هستند:

    1- تفکر سیستمی؛2-دسترسی آزاد به اطلاعات؛3- استقلال؛4- سیستم های خود سازمان دهنده؛

    5- انتخاب به جای انحصار.

    Abstract:

     

    Focusing on the entrepreneurship variable and entrepreneurs as development origins for societies and organizations, the present paper aimed to  study the barriers of organizational entrepreneurship in management branches southen west maskan bank tehran city، First the literature of entrepreneurship was reviews  and then three internal, environmental and consequential variables were studied as barriers to entrepreneurship.presented  Twenty, theories including three main hypothesis and seventeen secondary hypothesis. We used a questionnaire that was distributed among the statistical population to test the hypothesis. A questionnaire including 46 questions and its reliability coefficient was calculated 0/86.  The statistical population of this study included both male and female employees of management branches southen west maskan bank tehran city – no limitation for age and sex – (563 persons). Then we selected 228 people using Cochran formula as statistical samples. collected data was analyzed using SPSS19 software. We used descriptive statistical techniques to investigate and analyze the demographic variables, and (one-sample t test) and (Binomial test) to analyze the hypothesis  and (Fridman test) to Ranking barriers . The results show that the three main hypotheses, two hypotheses and seventeen secondary hypothesis, seven hypothesis has been confirmed .

     

    Keywords:  Obstacles Of Organizational Entrepreneurship,Maskan bank

     

  • فهرست:

    فصل اول:کلیات طرح.. 1

    مقدمه. 2

    1-1بیان مساله. 3

    1-2هدفهای تحقیق. 4

    1-3اهمیت موضوع تحقیق و انگیزش انتخاب آن. 4

    1-4چارچوب نظری.. 6

    1-5مدل تحقیق. 10

    1-6 فرضیه های تحقیق. 11

    1-7تعاریف عملیاتی متغیر ها و واژه های کلیدی.. 12

    1-8روش تحقیق. 14

    1-9قلمرو تحقیق. 14

    1-10جامعه و حجم نمونه تحقیق. 15

    1-11محدودیت ها ومشکلات تحقیق. 16

    فصل دوم:مطالعات نظری.. 17

    مقدمه. 18

    2-1مفهوم کارآفرینی.. 19

    2-2تاریخچه کارآفرینی.. 20

    2-3ضرورت کارآفرینی برای تحول سازمان های امروزی.. 23

    2-4انواع کارآفرینی.. 24

    2-5فرآیند کارآفرینی سازمانی.. 26

    2-6تفاوت کارآفرینی فردی و کارآفرینی سازمانی.. 28

    2-7ویژگی های سازمان های کارآفرین.. 29

    2-8گام های موثر در مسیر کار آفرین نمودن سازمان: 30

    2-9مدل های کارآفرینی سازمانی.. 32

    2-10مولفه های موانع کارآفرینی سازمانی.. 41

    2-11موانع کارآفرینی سازمانی.. 52

    2-12پیشینه تحقیق. 66

    فصل سوم:روش شناسی تحقیق(متدولوژی) 77

    مقدمه. 78

    3-1روش تحقیق. 78

    3-2جامعه آماری.. 79

    3-3حجم نمونه و روش اندازه گیری آن. 79

    3-4ابزار جمع آوری اطلاعات.. 79

    3-4-1مراحل طراحی پرسشنامه. 80

    3-4-2پایایی و روایی پرسشنامه. 81

    3-4-2-1روایی پرسشنامه. 81

    3-4-2-2پایایی پرسشنامه. 82

    3-5روش تجزیه و تحلیل داده ها 83

    3-5-1استفاده از آمار توصیفی: 83

    3-5-2استفاده ازآمار استنباطی یا تحلیلی: 84

    فصل چهارم:تجزیه وتحلیل یافته های تحقیق.. 85

    مقدمه. 86

    4-1آمار توصیفی: 87

    4-1-1مشخصات پرسنلی و جمعیت شناختی.. 87

    4-1-2موانع داخلی کارآفرینی سازمانی.. 94

    4-1-3موانع محیطی کارآفرینی سازمانی.. 105

    4-1-4موانع برآیندی کارآفرینی سازمانی.. 111

    5-1-4شاخص های توصیف متغیر ها و مولفه های تحقیق. 117

    4-2آمار استنباطی.. 118

    4-2-1تعیین نرمال بدون جامعه توسط آزمون کلموگروف-اسمیرنف... 118

    4-2-2آزمون فرضیات پژوهش... 120

    4-2-2-1آزمون فرضیات اصلی پژوهش... 120

    4-2-2-2آزمون فرضیات فرعی پژوهش... 123

    4-2-2-2-1آزمون فرضیات فرعی موانع داخلی پژوهش... 123

    4-2-2-2-2آزمون فرضیات فرعی موانع محیطی پژوهش... 130

    4-2-2-2-3آزمون فرضیات فرعی موانع برآیندی پژوهش... 135

    4-2-3رتبه بندی موانع(آزمون فریدمن) 140

    فصل پنجم:نتیجه گیری و پیشنهادات.. 143

    مقدمه. 144

    5-1نتیجه گیری و پیشنهادات.. 145

    5-1-1نتایج توصیفی.. 145

    5-1-2نتایج استنباطی( آزمون فرضیات پژوهش) 146

    5-1-3نتایج آزمون فریدمن: 152

    5-2پیشنهادات.. 153

    5-2-1پیشنهادات حاصل از تحقیق. 153

    5-2-2پیشنهادات جانبی.. 162

    5-2-3پیشنهادات برای محققین بعدی.. 163

     

     

    منبع:

     

    1-آبدری،فاطمه ؛محمد پور ،محمد مهدی،(1392)،شناسایی و رتبه بندی موانع کارآفرینی سازمانی در سازمانهای دولتی (مورد مطالعه: ستاد مرکزی وزارت کار و امور اجتماعی)،همایش دانشگاه کارآفرین(صنعت محور)

    2-آقاجانی افروزی،علی اکبر؛پرهیزگار،محمد مهدی؛درینی،محمد ولی،(1390)، مدل یابی موانع کارآفرینی سازمانی در بان رفاه استان مازندران،مجله علمی پژوهشی برنامه ریزی رفاه  و توسعه اجتماعی،شماره14

    3-ابویی اردکانی،محمد.(1379).نظریه سازمان یادگیرنده.مرکز اطلاعات و مدارک علمی ایران،تهران .

    3-اسدی کمال،ناصر(1391)،بررسی و رتبه بندی موانع کارآفرینی سازمانی در آموزش و پرورش شهر تهران ،پایان نامه کارشناسی ارشد،دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی  باراهنمایی دکتر مهدی شریعتمداری، تهران،دانشگاه آزاد .

    4-احمدپور داریانی، محمود و مقیمی، سید محمد،( ۱۳۸۵)، مبانی کارآفرینی، انتشارات فرا اندیش، چاپ سوم.

    5-احمدپورداریانی ، محمود(1378)؛کار آفرینی :تعاریف،نظریات،الگوها:چاپ سوم،تهران:شرکت پردیس57.

    6-الوانی ، سید مهدی و دانائی فرد حسن،(۱۳۸۰) ، گفتارهایی در فلسفه تئوری سازمان دولتی ، انتشارات صفار ، تهران ، چاپ اول .

    7-الوانی ، سید مهدی،(۱۳۷۱)، مدیریت مسائل عمومی ، فصلنامه مطالعات مدیریت ، دانشگاه علامه طباطبایی تهران ، شماره ۶ ، صص ۳۵-۲۱ .

    8-امراللهی،ناهید .(1380). سازمان یادگیرنده . ماهنامه تدبیر،شماره 114.

    9-بخشی، غلامرضا ( 1381 )، بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در دانشگاه مازندران ،پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته علوم اداری و مدیریت با راهنمایی د کترمهرداد مدهوشی. مازندارن، دانشگاه مازندران.

    10-پرداختچی، محمدحسین؛ شفیع زاده، حمید ( 1385 )، درآمدی بر کارآفرینی سازمانی،تهران، نشر ارسباران.

    11-پیکارجو، کامبیز، فرزانه، علی اصغری،(1387)، کارآفرینی سازمانی و سازمان های کارآفرین، تهران، پژوهشکده تحقیقات استراتژیک، شماره ۲۰ .

    12-تسلیمی، سعید و همکاران(1385): بررسی رابطه بین سرمایه اجتماعی و کارآفرینی درون سازمانی، فصل‌نامه فرهنگ مدیریت ، سال چهاردهم، شماره چهاردهم، صص 27 الی 56

    13-تقی زاده، هوشنگ و همکاران (1386):سنجش میزان کارآفرینی سازمانی ، مطالعه موردی، فصل‌نامه علوم مدیریت ، سال اول ، شماره 3،  صص 155 الی 180

    14-جدی،سوسن و محمد زنجانی (بهمن1380)؛«موانع توسعه کار آفرینی در ایران »؛تدبیر،شماره 120.

    15-خاکی ، غلامرضا ،(1381)، « راهبرد مجازی سازی دولت : مهمترین چالش پیشروی نظام اداری در برنامه چهارم توسعه » ، فصلنامه فرآیند مدیریت و توسعه ، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور ، شماره ۵۸ ، زمستان ، صص ۳۶-۲۳ .

    16- دفت،ریچارد ال،(1377) مبانی تئوری و طراحی سازمان ترجمه : علی پارساییان  و محمد اعرابی،تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی چاپ دوم صص103الی104

    17-دهقان نجم،منصور(1388 ): مدیریت دانش و نقش آن در نوآوری‌های سازمانی، ماه نامه مهندسی خودرو و صنایع وابسته، سال اول،  شماره 10، صص47 الی 52

    18-ریمی، آزاده ( 1387 )، برنامه درسی: مدیریت تعارض سازمانی، دفترمطالعات و آموزش نیروی انسانی سازمان مرکزی دانشگاه آزاداسلامی، شناسه:: 8

    19-زالی، محمدرضا ؛ سید مصطفی رضوی ، (1387)پژوهشی در زمینه توسعه کارآفرینی در ایران ، تهران ، انتشارات دانشگاه تهران

    20-زاهدی، شمس السادات، بودلایی، حسن، ستاری نسب، رضا، کوشکی جهرمی، علیرضا،(1389)،تحلیل رابطه توانمندسازی روانشناختی و تعهد سازمانی، رشد فناوری،دوره ششم،شماره24

    21-سرمدی،زهره؛ بازرگان،عباس(1383) ،روش تحقیق در علوم رفتاری،،موسسه انتشارات آگاه،چاپ یازدهم.

    22-سعیدی کیا، مهدی، (1388)،اصول و مبانی کارآفرینی، تهران، انتشارات کیا، چاپ پانزدهم .

    23-صمد آقایی ،جلیل ،(1382) . سازمان های کارآفرین  ،تهران :انتشارات موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی،چاب دوم.

    24-عابدی،محمد رضا(1384): ساخت، هنجاریابی و بررسی روایی و پایایی آزمون استعداد شناختی کارآفرینی در دانشگاه اصفهان، مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان، طرح پژوهشی.

    25-عباس زادگان،سید محمد(1376).مبانی اساسی در سازماندهی و رهبری،تهران،انتشارات شرکت سهامی

    26-فرخی،مهدی(1390)،بررسی موانع قانونی توسعه کارآفرینی سازمانی در صنایع غذایی(مطالعه موردی شرکت های کامبیز و مهیا پروتئین) ،پایان نامه کارشناسی ارشد، تهران،دانشکده علامه طباطبائی .

    27-فرهنگ،صفر؛آقامحمدی،علی(1386)بررسی قابلیت های کارآفرینی دانشجویان دانشگاه فنی بابل، مجموعه مقالات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات علوم فرهنگی،پرتال جامع علوم انسانی .

    28-فرهنگی، علی اکبر ؛ صفرزاده ،حسین،(1385), روش تحقیق در علوم انسانی با نگرش بر پایان نامه نویسی,تهران:انتشارات پیام پویا, صفحه 275

    29-فرهنگی، علی اکبر؛ صفرزاده،حسین،(1386)، کارآفرینی، ( مفاهیم، نظرها، مدل ها و کاربردها)، موسسه کار و تامین اجتماعی، تهران .

    30-قاسمی پویا،اقبال .(1380)مشارکت مردمی در آموزش و پرورش،تهران،انتشارات پژوهشکده تعلیم و تربیت

    31-قهرمانی ،محمد . (1380)سازمان یادگیری ،فرآیند نیم قرن تحولات سازمانی .فصلنامه موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت، شماره 9

    32-کرد نائیج،اسدالله؛ احمدپورداریانی، محمود؛ و شمس، شهاب الدین(1384)،« طراحی ساختار سازمانی مراکز و آموزشگاههای کارآفرینی در کشور» ،فصلنامه علمی- پژوهشی مدرس،  دوره نهم، شماره دوم، پیاپی 39 ، صص 157-119، .

    33-کارت رایت، راجر،(1383)، ترجمه: دکتر علی پارسائیان، سازمان های کارآفرین، انتشارات ترمه چاپ اول، تهران .

    34-کاظمی ، سید علی اصغر ، (1379)،مدیریت سیاسی و خط مشی دولتی ، دفتر نشر فرهنگ اسلامی ، تهران ، چاپ اول .

    35-کرد نائیج،اسدالله؛ رضاییان، علی؛ اکبری، حسن ( 1386 )، بررسی موانع کارآفرینی سازمانی: مورد مطالعه، شرکت صنعت چوب شمال، فصل نامه مدرس علوم انسانی، .159- ویژه نامه مدیریت، شماره 55 ، صفحات 141

    36-کوراتکو، دانلداف، هاجتس، ریچاردام،(1383)، نگرش معاصر بر کارآفرینی، ترجمه ابراهیم محرابی، با همکاری محسن تبرایی، تهران: دانشگاه فردوسی مشهد.

    37-کیا کجوری،داود؛فاضلی ویسری،الهام،(1388)،شناسایی موانع داخلی ، محیطی و برآیندی کارآفرینی سازمانی(مطالعه موردی: اداره کل بنادر و کشتیرانی استان مازندران- بندر نوشهر)،فصلنامه مدیریت(پژوهشگر) ،سال هفتم،شماره20.

    38-گلستان هاشمی، سید مهدی،(1382)، مبانی علم کارآفرینی، اصفهان، جهاد دانشگاهی.

    39-لامعی، بهزاد. ، ( 1385 )، موانع قانونی رشدکارآفرینی در صنایع کوچک ایرا ن، سایت مرکزتوسعه کارآفرینی در ایران.

    40-مبارکی ،محمد حسن ؛زالی،محمدرضا؛دهناد،رومینا،(1391)،شناسایی موانع رفتاری  کارآفرینی سازمانی در سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران بر مبنای روش شناسایی کیو،فصل نامه علمی  پژوهشی مدیریت فرهنگ سازمانی،دوره یازدهم ،شماره اول

    41-محمد کاطمی،رضا و همکاران(1390) . شناسایی و تحلیل موانع رفتاری کارآفرینی سازمانی در سازمان تربیت بدنی(وزارت ورزش کشور) پژو هش های مدیریت ورزشی و علوم حرکتی سال اول-شماره2

    42-مدهوشی، مهرداد و بخشی غلام‌رضا(1382): بررسی موانع کارآفرینی در دانشگاه مازندران، فصل‌نامه پژوهش و برنامه‌ریزی در آموزش عالی، شماره‌های 27 و 28

    43-مردیث، جفری و دیگران، (1371)،کارآفرینی، ترجمه محمدصادق نجاییان، تهران: انتشارات دفتر بین المللی کار.

    44-مشایخ، ف،  ( 1381 )، دیدگاههای نو در برنامه ریزی درسی، چ سوم، سمت،تهران.

    45-مقیمی، سیدمحمد ( 1383 )، کارآفرینی درنهادهای جامعه مد نی پژوهشی در سازما نهای غیردولتی (NGOs)ایران، انتشارات دانشگاه تهران ،مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران،چ دوم .

    46-موسسه بین المللی گسترش فناوری اطلاعات ( IADIS .)اصلی ترین موانع گسترش تجارت الکترونیکی در سال 2003 برای کشورهای در حال توسعه.

    47-میرزائی اهرنجانی ،حسن(1374)؛جزوه منتشر نشده مبانی فلسفی نظریه های سازمانی ؛دانشگاه تهران.

    48-هزارجریبی، جعفر، ( 1382 )، توسعه کارآفرینی و دانش آموختگان، فصلنامه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی،30:159-166؛

    49-هیستریچ، رابرت‌دی؛ پیترز، مایکل‌پی،  (1383) کارآفرینی، ترجمه سید علیرضا فیض‌بخش و حمیدرضا تقی‌یاری،انتشارات علمی دانشگاه صنعتی شریف

    50-وراث،حامد ، (1387)، کارآفرینی دولتی ، تحول اداری،شماره20.

    51-یحیایی ایله ای،(1385)،اصول مشتری مداری،چاپ اول،تهران:انتشارات محمد

     

    52-Adonisi, M.(2003)“The relationship between corporate entrepreneurship, marketorientation, organizational flexibility and job satisfaction” A dissertation submitted in partial fulfillment of the requirement for the degree doctor of business administration. November.

    53- Abbasi, M. R., & RahimiKoloor, H. (2010). The requirements of  competitiveness in the sectors of industry and commerce. Journal of Political-Economic Information, III (IV), 248-255 (in persian).

    54- Ambastha, A., & Momaya, K. (2004). Competitiveness of firms: review of theory, frameworks and models. Singapore Management Reiew, 26(1), 45-61.

    55- Antonic, B & Hisrich, R.D. (2003):Clarifying the intrapreneurship concept, Journal of Small Business and Enterprise Development, Vol.10, No. 1, pp. 7-24.

    56- Bagherinejad, J. (2006). Cultivating technological innovations in Middle Eastern countries, Cross Cultural Management: An International Journal,13(4): 361 - 380.

    57- Berger, B. (1991). The culture of entrepreneurship, San Francisco, CA: ICS Press.

    58- Bharath, K. (2004). Stifling entrepreneurship, Finance Week, 20(1): 48-51.

    59- Borins, S., (1998), “What Border: Public Management Innovation in the United States and Canada”, paper presented at the 1998 International Public Management.

    60- Cornwall, J.R. & Perlman, B. (1990). Organizational Entrepreneurship, Home- wood: Irwin

    61- Covin, J.G. and Slevin, D.P. (1991): A conceptual model of entrepreneurship as firm behavior, Entrepreneurship Theory and Practice, Vol. 16 No. 1, pp. 7-25

    62- Dana. L.P. (1990). A case study of the effects of culture on economic development, Journal of Small Business Management: 20: 91-98.

    63- Dhliwayo. S & van Vuuren(2007): The Stratgic Entrapreneurial  Thinking Imperative, Acta Commercii, pp.123-134.

    64- Elango, B.E., Hounter, Gray. L. & Winchell, Mike. (2007), Barriers to nurse entrepreneurship: a study of the process model of entrepreneurship, American Academy of Nurse Practitioners ١٩.

    65- Erfurt, Johm., (2002), "Dealing with conflict". Avaiable from world wide web: http://www. nsba.org.sbot/ toolkit/ conflict.

    66- Eyal ori ,& Inbar Dan(2003): Developing a public School Entrepreneurship inventory , International Journal of Entrapreneurial Behavior & Reaserch , Vol.9,N.6.

    67- Ferreira,J.(2002): Corporate Entrepreneurship: a Strategic and Strutural Perspective, International Council for Small Businss, 47th World Conference

    68- Forster, J. & Graham, P., (1996),Entrepreneurial Management in the Public Sector, Melbourne: Macmillan,{on line} http: //. www. elsevire. com.

    69- Foster, R. (1986). Innovation: The attacker`s advantage, New York: Summit.

    70- Friedman, M. (1982). Capitalism and Freedom, Chicago, IL: University of Chicago Press

    71- Fry, F., (1993), Entrepreneuship: A Planning Approach, Englewood Cliffs NJ: Prentice–Hall.

    72- Gordijn, J. & Akkermans, H. (2007). Business models for distributed generation in a liberalized market environment, Electric Power Systems Research, 77:1178 -1188

    73- Gordon, Y.J., Young, A. & Bal, J. (2003). External environmental forces affecttingg e-learning providers, Marketing Intelligence & Planning, 21 (3): 168 -172.

    74- Hill, R. M., & Hlavacek, J. D. (1972). The venture team: A new concept in marketing organization. Journal of Marketing, 36(July): 44–50.

    75-Hitt, Micheal,(1994),The strategic competitivness of U.S.firm in global marketplace,www.angelo.edu.

    76- Hosseini S. M., & Panahi, M. (2008). Creating competitive advantage in the industry with the approach of key success factors (case study of iranian tile industry).Journal of Business Research, 45, 147-178(in persian).

    77- Hynes, Briga (1996)," Entrepreneurship Education And Training- Introducing Entrepreneurship In To Nonbusiness Discipline", Journal of European industrial  Training, No.20, pp.10-17;

    78- Jennings, D.F. (1994). Multiple perspectives of entrepreneurship, Ohio: South Western Publishing.

    79- Khodadad, H. S. H., & Mehri, A. (2006). Designing competitive advantage model designed for the automotive industry in Iran. Journal of Agricultural Science,9(2),189-212 (in persian).

    80- Kilby, P. (1971). Hunting the heffalump, In P. Kilby (Ed.), Entrepreneurship and economic development, New York: Free Press.

    81-Kirchhoff, B.A. & Philips, B.D. (1988). The effect of firm formation and growth of job creation in the United States, Journal of Business Venturing, 8(2): 261-72.

    82-KURATKO,Donald et al.(1990).Developing an Intrapren Inttrapreneurial Assessment Instrument for Effective Corporate Enter  Preneurial Environment ، strategice Management Journal،Summer Special Issue،11،t9-58.   

    83- Laursen, K. (2002). The importance of sectoral differences in the application of complementary HRM practices for innovation performance. International Journal of the Economics of Business, 9(1): 139–156.

    84- Laursen, K., & Foss, N. J. (2003). New HRM practices, complementarities, and the impact on innovative performance, Cambridge Journal of Economics, 27(2):243–263.

    85- Lee, M.S. & Peterson, S.J. (2000). Culture, entrepreneurial orientation, and global competitiveness, Journal of World Business, 35(4): 401-416

    86- Lumpkin, G.T. and Dess, G.G. (1997) :Poactiveness versus competitive aggessiveness: teasing apart key dimentions of an entrepreneurial orientation, Wellesley, MA, pp. 47-58.

    87- Luthanz, Fred,(1998), “Organization Behavior”.

    88- MacMillan, I.C, Block, Z, & Narasimha, P.N.S. (١٩٨٦), Corporate venturing: alternatives, obstacles encountered, and experience effects, journal of business venturing.

    89- Maidque, M.A. & Hayes, R.H. (1984). The art of high-technology management,Sloan Management Review, 25: 17-31.

    90- Morris, M. H., & Jones, F. F. (1993). Human resource management practices and corporate entrepreneurship: An empirical assessment from the USA. International Journal of Human Resource Management, 4(4): 873–896.

    91- Morris, M.H., (1998). Entrepreneurial intensity: sustainable advantages for individuals, organizations, and societies, Westport, CT: Quorum Books.

    92-Pinchot ،G. (1985) Enterpreneuring ،New York: Harper & Row Publishers.

    93- Razi, M. A., Tarn, J. M., &S Iddiqui, F. A. (2004). "Exploring The Failure And Success Of Dotcoms", Information Management & Computer Security, 12(3), 228-244

    94- Robbins.S.P,(2002), Organizational behavior , Edition 9th , Prentice Hall.

    95- Russow, L.C., & Okoroafo, S.C. (1996). On the way towards developing a global screening model, International Marketing Review, 13(1): 46-64.

    96- Sadler, R. J., (2000), “Corporate Entrepreneurship in the Public Sector”.Australian Journal of Public Administration, vol,16(5), pp. 495-527.

    97- Sandra ،S.Lieu & Alan J.D.ubinsky،(2000)»،Institution entrepreneurship-A panace for universities in transition،«European Journal of  marketing،Volume34،Number11/12.

    98- Sexton, D.L., & Bowman, N. (1985). The entrepreneur: a capable executive and more, Journal of Business Venturing, 1: 129-140.

    99- Slevin, D.P., & Covin, J.G. (1990). Juggling entrepreneurial style and organizational structure- how to get your act together, Sloan Management Review,winter: 43-53.

    100- Slocum, John, (2002), "Conflict management", available from world wide

    101- Soniyogi, S., (2001), Restructuring of Public Sector Undertaking,. {on line}http: \\ www. obtindia. nic. in.

    102- Souder, W.E. (1981). Encouraging entrepreneurship in large corporations, Research Management, 3(1): 18–22.

    103- Spencer, J.W., & Gomez, C. (2004). The relationship among national institutional structures, economic factors, and domestic entrepreneurial activity: a multicountry study, Journal of Business Research, 57: 1098-1107.

    104- Spencer, J.W., Murtha, T.P., & Lenway, S.A. (2002). How governments matter to new industry creation, Academy of International Business, 23(1): 34-52.

    105- Stevenson,H.and Gumpert,D.,(1985)“The Heart of Entrepreneurship”,arvard Business Review, Vo. 63, No. 2, pp. 85-94.

    106- Tan, J. (1996). Regulatory environment and strategic orientation in a transitional economy: a study of Chinese private enterprise,  Entrepreneurship: Theory & Practice, 6(1): 31-46

    107- Thompson, John,(1999) “The world of the entrepreneur: A new perspective”,Journal of the Workplace Learning: Employee Counseling Today, Vol. 11,N. 6, pp. 4-12.

    108- Thomson, A. M.; Perry, J. L. & Theodore, K. M. (2009).Conceptualizing and measuring collaboration. Journal of Public Administration Research and Theory, 19(1), 23–56.

    109- Van Mierlo, J. G. A., (1996), Public Entrepreneurship as Innovative Management Strategy in the Public Sector, A Public Choice-Approach. Paper Originally Presented at the 65th Annual Conference of the Southern Economic Association Fairmont Hotel, New Orleans, Louisiana, United States of America November 18-20, 1995.

    110- Vivar, C. G., (2006), "Putting conflict management into practive".Journal of nursing management, 14.PP: 201-206.web: http:// www.etu. org.za/ toolbox/ docs/ building.

    111- Whitelock, J., & Jobber, D. (2004). An evaluation of external factors in the decision of UK industreial firms to enter a new non-domestic market: an explorating study, European Journal of Marketing, 38(11/12): 1437-1455.

    112- Wilken, P.H. (1979). Entrepreneurship: a comparative and historical study, Norwood: Ablex Publishing Corporation.

    113- Zahra, S.A. (1993):Environment, corporate entrepreneurship, and financial performance: a taxonomy approach, Journal of Business Venturing, Vol. 8 No. 4, pp. 319-40

    114- Zahra, S.A. (1996). Technology, strategy, and financial performance: examining the moderating role of the firm`s competitive environment, Journal of Business Venturing, 11(3): 189-219.


موضوع پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , نمونه پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , جستجوی پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , فایل Word پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , دانلود پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , فایل PDF پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , تحقیق در مورد پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , مقاله در مورد پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , پروژه در مورد پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , پروژه درباره پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران , رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی موانع کارآفرینی سازمانی در مدیریت شعب جنوب غرب بانک مسکن شهر تهران

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A ) چکیده: امروزه انسان در سازمان یک سرمایه گرانبها محسوب می گردد و این عنصرکلیدی تنها در بستری مساعد می تواند بخوبی پویایی خویش و تعالی سازمان را تضمین نماید.بر این اساس این تحقیق در پی یافتن رابطه سرمایه فکری وفرهنگ سازمانی است. بدین منظور این تحقیق تعداد361 نفر از کارکنان بانک مسکن شعب جنوب غرب تهران را که با روش تصادفی ساده انتخاب ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت دولتی گرایش: نیروی انسانی چیکده یکی از شاخه های اصلی کارآفرینی، کارآفرینی سازمانی است که بدون شک سهم چشمگیری در توفیق و تعالی سازمان دارد. این عامل به عنوان یک نوآوری در تولید و مزیت رقابتی و عملکرد بهتر سازمان می انجامد. کسب دانش و منابع دانش بنیان نیز منجر به بهبود کارآفرینی و عملکرد برتر می شوند. هدف از این تحقیق بررسی ...

پايان نامه د وره کارشناسي ارشد در رشته مديريت اجرايي (گرايش استراتژيک) شهريور ماه 1391 چکيده: امروزه بنگاه‌هاي اقتصادي کشور در فرايند جهاني شدن و پيوستن به منظومه تجارت جهاني با چالش

پایان نامه برای در دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت صنعتی گرایش تولید چکیده امروزه سازمان ­های تجاری با محیطی پیچیده­تر و رقابتی­تر از گذشته روبرو هستند. موفقیت تجاری یک سازمان تنها به تجزیه و تحلیل وضعیت درونی آن سازمان محدود نشده و تا اندازه ای زنجیره­تأمین و توزیع آن را نیز شامل می شود. مدیریت یکپارچه زنجیره­تامین یک فرآیند پیچیده است، زیرا سازمان­ها و شرکای سازمانی ...

ارزیابی آمادگی بکارگیری راه حل سازمانی (ERP) بر اساس عوامل حیاتی موفقیت (مورد کاوی: شرکت ایران خودرو دیزل) چکیده سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی یک بسته نرم افزاری با کاربرد بسیار وسیع است که همه عملکردهای سازمان را در یک سیستم منفرد، یکپارچه می کند. به منظور پیاده کردن موفقیت آمیز یک پروژه ERP[i] در سازمان ضرورت ارزیابی آمادگی بکارگیری سیستم توصیه شده است. در این تحقیق با هدف ...

پایان نامه جهت دریافت پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد بررسی تأثیر سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی بر عملکرد زنجیره تأمین در شرکت ایران خودرو 1-1) مقدمه رقابت­های جهانی موجود در عصر حاضر خواست مشتری بر کیفیت بالا، افزایش تنوع محصولات و خدمت رسانی سریع، موجب افزایش فشارهایی بر سازمان­ها شده است که سابق بر این وجود نداشته است. در نتیجه سازمان­ها بیش از این نمی­توانند به تنهایی از ...

تحقيق پاياني دوره عالي آزاد تخصصي DBA مديريت استراتژيک تير 1391 چکيده هدف اين پژوهش تعيين مولفه هاي توسعه زير ساخت‌هاي صنعت چرم و تدوين مدل مناسبي براي توسعه زير ساخت‌هاي صنعت چرم

فصل اول کلیات تحقیق 1-1- مقدمه امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که شتابان به سوی جهانی شدن گام بر می دارد و در این رهگذر عرضه یک محصول در یک سیکل جهانی صورت می گیرد.تحولات در دنیای امروزی بیشتر از همه کشورهایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد که دارای اقتصاد تک محصولی هستند(مانند نفت). در دنیای امروزی نفت نقش خود را بعنوان طلای سیاه از دست داده است. دوران کنونی وارد دوران مشتری مداری ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش مدیریت منابع انسانی فصل اول کلیات طرح تحقیق مقدمه: در جهان پر شتاب امروز، سازمان های زیادی برای رسیدن به اهداف سازمانی و اقتصادی در تلاش هستند و برای تداوم حیات خود از الگوها و شیوه های مختلفی بهره می ببرند و مزیت رقابتی جدیدی کسب می نمایند تا از سقوط و واژگونی و خطرات ناشی از دگرگونی های سریع محیطی در امان بمانند. در دیدگاه ...

پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد چکیده: همواره یکی از مسائل مهم و پراهمیت در شرکت های بیمه ایران ، بهبود و ارتقاء عملکرد و افزایش بهره وری در کارکنان و سازمان بوده است. یکی از راه هایی که می توان و بهره وری و اثربخشی شرکت های بیمه ایران را در این شرایط افزایش داد، تولید، تسهیم و انتقال دانش در بین کارکنان می باشد. توسعه و گسترش دانش در سازمان ایجاب می کند که به سرمایه ...

ثبت سفارش