پایان نامه بهره‌ برداری از سیستم‌ های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌ های برقی

word 3 MB 32173 102
1393 کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک
قیمت: ۱۳,۲۶۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته برق

    گرایش قدرت

    چکیده :

    در گذشته ساختار سیستمهای تولید و مصرف انرژی همانند الکتریسیته و گاز طبیعی به گونه ای بود که به صورت مستقل از همدیگر بودند. اما با توجه به رشد روزافزون مصرف انرژی و توسعه سیستمهای کنترل و لزوم هماهنگی بین تولید و مصرف انرژی، تولید کنندگان را ناچار به توسعه سیستمهای جدید تولید نمود. در این سیستمها از حاملهای مختلف انرژی به جای تمرکز بر یک حامل خاص جهت تولید انواع انرژی های قابل مصرف استفاده می شود. علاوه بر پیشرفت هایی که در زمینه تولید توان صورت گرفته است در سمت مصرف کنندگان نیز تغییرات زیادی در مقدار و شیوه مصرف انرژی صورت پذیرفته است. یکی از این تغییرات ظهور خودروهای الکتریکی به چرخه مصرف انرژی می باشد. پیشرفت و توسعه این نوع خودروها در سالیان اخیر بدلایل مختلف از جمله افزایش آلودگی هوا مورد توجه بسیاری از کشورها قرار گرفته است. لذا قبل از ورود این بازیگران جدید عرصه مصرف انرژی، بررسی تاثیرات این نوع خودروها بر وضعیت بازار جدید انرژی امری اجتناب ناپذیر است. علاوه بر این مسئله انرژی های نو نیز به عنوان راه کار دیگری جهت افزایش راندمان اقتصادی در این مقاله آورده شده است.

    عبارات کلیدی:

    سیستم‌ های یکپارچه انرژی، حامل های انرژی، مبدل حرارت و الکتریسیته، بهینه‌ سازی مصرف انرژی، ماشین‌های برقی، انرژی خورشیدی

    5-5مقدمه

    افزایش روزافزون بارهای الکتریکی و حرارتی و  نیز کاهش منابع تجدید ناپذیر انرژی همچون زغال‌سنگ، نفت و گاز، بشریت را در تنگنای بحران انرژی قرار خواهد داد. بحرانی که چه‌بسا جنگ‌های خونینی را در پی به دست آوردن منابع جدید انرژی به دنبال خواهد داشت. همچنان که از لابلای تاریخ پیداست، قبایل اولیه جهت کشف منابع جدید غذایی همدیگر را از بین می‌بردند و این همان است که داروین از آن به‌عنوان بقای نسل قویی‌تر یاد می‌کند. امروزه از این قبایل به‌عنوان قبایل وحشی که بویی از تمدن نبرده‌اند یاد می‌شود، غافل از اینکه کشتارهایی که در زمان کنونی به‌منظور دستیابی به منابع انرژی کشورهای بی‌پناه صورت می‌گیرد به‌مراتب بیشتر و وحشیانه‌تر از قبایل ماقبل تاریخ است. امروزه بقای نسل در پی دستیابی به فنّاوری پیشرفته‌تر و استفاده بهینه‌تر از منابع انرژیِ موجود می‌باشد. لذا جوامعی که بتوانند قبل از رسیدن عصر یخبندان انرژی، خود را با شرایط نوین تولید و مصرف انرژی وفق دهند، از گزند انقراض مصون خواهند ماند. این مهم زمانی تحقق خواهد پذیرفت که بتوان راهکارهای نوین مصرف و تولید را شناخت. یکی از این راهکارها استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر مانند باد و خورشید و ... می‌باشد. اما عدم قابلیت اطمینان و عدم پایداری این منابع انرژی در طول ساعات شبانه‌روز، مهندسان را وادار کرد شیوه‌ای نوین و کارآمد جهت استفاده از این منابع پیدا کنند، به‌گونه‌ای که هم قابلیت اطمینان این منابع را افزایش دهد و هم با بهینه‌ترین شکل ممکن از این منابع استفاده شود. تلاش‌ها و مطالعات فراوان چند سال اخیر مفهوم جدیدی را به میدان رقابت انرژی وارد ساخت. هاب انرژی، به‌عنوان یکی از راهکارهای نوین بهینه‌سازی مصرف انرژی است که با استفاده از قابلیت‌های خود می‌تواند جهت افزایش بهره‌وری، افزایش قابلیت اطمینان، ترکیب منابع مختلف انرژی (فسیلی و تجدید پذیر) با یکدیگر ، کاهش آلاینده‌های زیست‌محیطی و کاهش پیک‌بار مورداستفاده قرار گیرد. در این شیوه بجای تمرکز روی یک حامل انرژی (الکتریسیته به‌عنوان‌مثال)، از چندین حامل انرژی ( الکتریسیته، گاز و حرارت محلی) به‌عنوان ورودی استفاده می‌شود. داخل هاب شامل مبدل‌هایی همچون مبدل ترکیب همزمان حرارت و الکتریسیته (CHP)، ترانسفورماتور، کوره‌های گازی و ذخیره‌سازها می‌باشد که این منابع انرژی را به‌صورتی  باهم تبدیل و ترکیب می‌نماید که با بهینه‌ترین شکل ممکن بتوان پاسخگوی تقاضای بار موردنظر در سمت مصرف‌کنندگان باشد. به‌عنوان‌مثال کوره گازی، مبدلی است که به‌صورت همزمان هم قابلیت تولید حرارت را دارد و هم الکتریسیته [1] . هاب انرژی به‌گونه‌ای طراحی و بهره‌برداری می‌شود که بیشترین بازده را هم برای مصرف‌کنندگان داشته باشد و هم برای تولیدکنندگان. در سمت مصرف‌کننده کاهش هزینه مصرفی و افزایش قابلیت اطمینان، و در سمت تولیدکننده افزایش سود، کاهش پیک‌بار ، هموارسازی شکل بار، کیفیت بهتر خدمات و ... را به ارمغان خواهد آورد. [2]

    یکی دیگر از مواردی که به کاهش پیک‌بار و همچنین کاهش انتشار CO2 کمک شایانی خواهد کرد، استفاده گسترده از ماشین‌های برقی و هیبریدی می‌باشد. با توجه به ماهیت ماشین‌های برقی که هم توان الکتریکی مصرف می‌کنند و هم در خود ذخیره می‌نمایند، در ساعاتی از شبانه‌روز که با افزایش ناگهانی مصرف روبرو می‌شویم و نمودار بار به بالاترین حد خود می‌رسد، می‌توان از انرژی ذخیره شده در باطری این ماشین‌ها جهت تزریق به شبکه استفاده کرد و تا حد زیادی به کاهش پیک‌بار کمک نمود. [3]

    در این پایان‌نامه ابتدا به معرفی هاب انرژی خواهیم پرداخت، کاربردهای آن را در مقیاس‌های کوچک و بزرگ خواهیم شناخت، انواع حاملهای مختلف انرژی ورودی را بررسی می‌کنیم. نگاهی اجمالی به درون هاب خواهیم کرد. انواع مبدل‌های درون هاب را مطالعه می‌کنیم. ذخیره‌سازی در داخل هاب را بررسی می‌کنیم. چگونگی تبدیل توان درون هاب را نشان خواهیم داد . از ماشین‌های برقی در سمت بار استفاده شایانی خواهیم کرد. در این پایان‌نامه به دنبال این مسئله هستیم که چگونه و با چه شیوه‌هایی می‌توان هزینه نهایی تولید را کم کرد و همچنین آیا این شیوه‌ها بر هموار کردن پیک توان مصرف تأثیر خواهند گذاشت؟ جهت یافتن این پاسخ ابتدا هاب موردنظر را بدون در نظر گرفتن ذخیره‌سازها بررسی می‌کنیم. در این حالت نمودار پیک توان و نیز هزینه کل تولید توان را در نظر می‌گیریم. در سناریو بعد ذخیره‌سازها را (ماشین‌های برقی در این پایان‌نامه) وارد هاب نمونه خواهیم کرد. جواب‌های به‌دست‌آمده در این قسمت را با حالت قبلی مقایسه خواهیم نمود. در سناریو آخر انرژی‌های نو را وارد معادلات خواهیم کرد  و نتایج بدست آمده را برای پیک بار و همچنین نحوه بهینه سازی هزینه کل توان را بررسی خواهیم کرد.

     

    در این تحقیق به دنبال بررسی تأثیر ماشین‌های برقی بر نمودار پیک توان هستیم. تاثیر افزایش تعداد ماشین‌های برقی در سمت مصرف‌کننده بر هزینه کل تولید را مورد کنکاش قرار خواهیم داد. اثرات استفاده از انرژی‌های نو (انرژی خورشیدی) بر نمودار پیک  و همچنین هزینه کل تولید را شبیه سازی میکنیم. تأثیر استفاده همزمان انرژی‌های نو و ماشین‌های برقی بر هزینه کل تولید توان را بررسی می نماییم. جهت شبیه سازی کلیه موارد، از نرم افزار گمز استفاده شده است. روش حل بصورت برنامه ریزی غیر خطی عدد صحیح (minlp) میباشد.

    در ادامه در فصل 2 سیستم‌های یکپارچه انرژی معرفی شده است. در فصل سوم به بررسی تعدادی از کارهای انجام شده در زمینه هاب انرژی و ماشین‌های الکتریکی پرداخته شده است. در فصل چهارم مدل‌سازی این‌گونه سیستم‌ها ارائه گردیده است و روابط ریاضی مربوط به سیستم‌های یکپارچه انرژی و ذخیره‌سازها بیان شده است. در فصل 5 نتایج عددی حاصل از شبیه‌سازی  این‌گونه مدل‌سازی‌ها ارائه گردیده است و درنهایت در فصل آخر نتیجه‌گیری و پیشنهادات نگارنده این تحقیق آورده شده است.

    Abstract

    In the past, the structure of production systems and energy consumption as well as electricity and natural gas in such a way that they were independent of each other. But given the growing consumption of energy and the development of control systems and the need for coordination between the production and consumption of energy, manufacturers have had to develop new production systems. The system consists of different energy carriers rather than focusing on a specific carrier used for the production of energy consumption. In addition to the progress that has been made in the field of power generation in the consumer as well as changes in the amount and how much energy has been done. One of these changes is the emergence of electric vehicles to the energy cycle. Development of these types of vehicles in recent years for reasons including increased air pollution has been the focus of many countries. Therefore, prior to the arrival of new players in the field of energy, the effect of new energy cars on the market is inevitable. In addition to this new energy as another way to increase efficiency in this article are economic

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    فهرست جداول. س‌

    فهرست شکل‌ها ش‌

    1فصل اول. 1

    1-1                  مقدمه. 2

    فصل دوم  5

    2-5                  مقدمه. 6

    2-6                  ورودی و خروجی.. 7

    2-7                  نیروگاه خورشیدی.. 8

    2-7-1              انواع نیروگاه‌های خورشیدی.. 8

    2-7-2              نیروگاه‌های سهموی خطی.. 9

    2-7-3              نیروگاه‌های دریافت‌کننده مرکزی (CRS) 10

    2-7-4              نیروگاه‌های بشقابک سهموی 12

    2-7-5              نیروگاه‌های دودکش خورشیدی.. 13

    2-7-6              نیروگاه کلکتورهای فرنل 15

    2-8                  مبدل‌ها: 15

    2-8-1              تولید همزمان برق و حرارت.. 15

    2-8-2                       توربین گازی.. 19

    2-8-3              مبدل گرمایی.. 19

    2-9                  ذخیره‌سازها 20

    2-9-1              خودروهای برقی.. 21

    2-10                کاربردهای سیستم یکپارچه انرژی.. 25

    فصل سوم. 27

    3-5                  مقدمه. 28

    فصل چهارم. 47

    4-1                  مقدمه. 48

    4-2                  مفاهیم مدل‌سازی.. 48

    4-3                  تعاریف... 48

    4-4                  مدل‌سازی هاب.. 49

    4-4-1              هاب دارای یک ورودی و یک خروجی.. 49

    4-4-2              هاب دارای چند ورودی و چند خروجی.. 50

    4-5                  ذخیره‌ساز انرژی.. 54

    4-6                  ذخیره‌ساز در هاب انرژی.. 55

    4-7                       مدل 1 (بدون ذخیره‌ساز و ماشین برقی) شامل الکتریسیته و گاز به‌عنوان ورودی، الکتریسیته و حرارت به‌عنوان بار خروجی   58

    4-7-1              مدل‌سازی مدل 1. 58

    4-8                  مدل2 : :  بررسی هاب انرژی با در نظر گرفتن خودروهای برقی و ذخیره‌سازها 59

    4-8-1              مدل‌سازی مدل 2. 59

    4-9مدل 3: بررسی بهینه‌سازی تولید توان در هاب انرژی با در نظر گرفتن قیمت متغیر برای حامل انرژی الکتریسیته........60

    4-9-1              مدل‌سازی.. 60

    فصل پنجم.. 62

    5-1                  مقدمه. 63

    5-2مدل 1 (بدون ذخیره‌ساز و ماشین برقی) شامل الکتریسیته و گاز به‌عنوان ورودی، الکتریسیته و حرارت به‌عنوان بار خروجی.................... 63

    5-2-1              نتایج شبیه‌سازی مدل 1. 65

    5-3                  مدل 2 :  بررسی هاب انرژی با در نظر گرفتن خودروهای برقی و ذخیره‌سازها 66

    5-3-1              نتایج شبیه‌سازی مدل 2. 67

    5-4                       مدل 3: بررسی بهینه‌سازی تولید توان در هاب انرژی با در نظر گرفتن قیمت متغیر برای حامل انرژی الکتریسیته............. 81

    5-4-1              نتایج شبیه‌سازی.. 81

    5-5                  مدل 4 :هاب انرژی با در نظر گرفتن انرژی خورشیدی در ورودی و خودروهای برقی در خروجی.. 85

    5-5-1              نتایج شبیه‌سازی.. 86

    فصل ششم.. 95

    6-1                  نتیجه گیری.. 96

    6-2                  پیشنهادات.. 97

                   منابع. 98

     

    منبع:

     

    گنجه ای, ن., مظفری, س., & یوسفی, م. (1392). ارائه یک مدل احتمالاتی برای پیشبینی بار شارژ خودروهای برقی در آینده شبکه های توزیع برق ایران. بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی برق. تهران: No. F-13-AAA-0000.

    Adamek, F., Arnold, M., & Andersson, G. (JANUARY 2014). On Decisive Storage Parameters for Minimizing Energy Supply Costs in Multicarrier Energy Systems. IEEE, VOL. 5, NO. 1,.

    Andersson, M. G. (2010). A Modeling and Optimization Approach for Multiple Energy Carrier Power Flow. Power Systems Laboratory, Swiss Federal Institute of Technology (ETH) Zurich, Switzerland.

    Chehreghani Bozchalui, M., Hashmi, S., Hassen, H., Cañizares, C., & Bhattacharya, K. (DECEMBER 2012). Optimal Operation of Residential Energy Hubs in Smart Grids. IEEE, VOL. 3, NO. 4.

    D, M., & Andersson, G. (2009). Electric Vehicles based on a Multi Energy Carrier Model. IEEE, 978-1-4244-4241-6/09/.

    Energy Hubs for The fuure. (january/february 2007). IEEE, 1540-7977/07/$25.00.

    Geidl, M., & Andersson, G. (2007). Optimal Power Flow of Multiple Energy Carriers. IEEE TRANSACTIONS ON POWER SYSTEMS, VOL. 22, NO. 1.

    Geidl, M., & Andersson, G. (2010). A Modeling and Optimization Approach for Multiple Energy Carrier Power Flow. Power Systems Laboratory, Swiss Federal Institute of Technology (ETH) Zurich, Switzerland.

    Haghifam, M.-R., Pazouki, S., & Pazouki, S. (2013). Renewables and Plug in Electric Vehicles Modeling on Electricity and Gas Infrastructures Scheduling in Presence of Responsive Demand. 3rd International Conference on Electric Power and Energy Conversion Systems, Yildiz Teclmical University. Istanbul, Turkey.

    Kienzle, F., & Andersson, G. (2010). Location-Dependent Valuation of Energy Hubs with Storage in Multi-Carrier Energy Systems. IEEE(978-1-4244-6840).

     Kienzle, F., Ahčin, P., & Andersson, G. (2011). Valuing Investments in Multi-Energy Conversion, Storage, and Demand-Side Management Systems Under Uncertainty. IEEE, 2, 194-201.

     Krause, T., Kienzle, F., Andersson, G., & Art, S. (2010). Maximizing Exergy Efficiency in Multi-Carrier Energy Systems. IEEE(978-1-4244-6551).

     Martin, M. (2007). Integrated Modeling and Optimization of Multi-Carrier Energy Systems. ETH Zurich.

     Martinez Oviedo, R., Fan, Z., Gormus, S., & Kulkarni, P. (2014). A residential PHEV load coordination mechanism with renewable sources in smart grids. ElSEVIER, 511-521.

     Moeini-Aghtaie, M., Abbaspour, A., Fotuhi-Firuzabad, M., & Hajipour, E. (2013). A Decomposed Solution to Multiple-Energy Carriers Optimal Power Flow. IEEE TRANSACTIONS ON POWER SYSTEMS(0885-8950).

     Parisio, A., Del Vecchio, C., & Velotto, G. (December 12-15, 2011). Robust Optimization of Operations in Energy Hub. 50th IEEE Conference on Decision and Control and European Control Conference (CDC-ECC). Orlando, FL, USA.

     Pazouki, S., Haghifam, M.-R., & Olamaei, J. (Summer 2013). Effect of Wind Turbine, Solar Cells and Storages in Short Term Operation of Coupled Electricity and Gas Infrastructures in Different Climates. International Journal of Smart Electrical Engineering, 159:165.

     Pazouki, S., Haghifam, M.-R., & Pazouki, S. (October 2-4, 2013). Short Term Economical Scheduling in an Energy Hub by Renewable and Demand Response. 2013 3rd International Conference on Electric Power and Energy Conversion Systems, Yildiz Technical University. Istanbul, Turkey.

     Ramırez Elizondo, L. (2013). Optimal Usage ofMultiple Energy Carriers in Residential Systems. Zutphen, the Netherlands.

     Rastegar, M., & Fotuhi-Firuzabad, M. (2014). Optimal Charge Scheduling of PHEV in A Multi-Carrier Energy Home. IEEE, 978-1-4799-4660-0/14/$31.00.

     Ribberink, H., & Entchev, E. (2013). Exploring the potential synergy between micro-cogeneration and electric vehicle charging. Elsevier.

     Schulze, M., Friedrich, L., & Gautschi, M. (2008). Modeling and Optimization of Renewables: Applying the Energy Hub Approach. ICSET.

     Senthil M.E, K., Joseph, S., & Salaam, D. (2010). Combined Economic Emission Dispatch using Evolutionary Programming Technique. IJCA Special Issue on “Evolutionary Computation for Optimization Techniques”.

     Sheikhi, A., Ranjbar, A., & Safe, F. (n.d.). A Novel Method to Determine the Best Size of CHP for an Energy Hub System. Sharif University of Technology.

     Syed, F. (2011). Analysis of a Clean Energy Hub Interfaced with a Fleet of Plug-in Fuel Cell Vehicles. Waterloo, Ontario, Canada: University of Waterloo.

     Whitefoot, J., Mechtenberg, A., Peters, D., & Papalambros, P. (August 29-31, 2011). OPTIMAL COMPONENT SIZING AND FORWARD-LOOKING DISPATCH OF AN ELECTRICAL MICROGRID FOR ENERGY STORAGE PLANNING. International Design Engineering Technical Conferences &. Washington, DC, USA.        

     http://fa.wikipedia.org/. (n.d.).

     http://fa.wikipedia.org/wiki/. (n.d.).


تحقیق در مورد پایان نامه بهره‌ برداری از سیستم‌ های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌ های برقی, مقاله در مورد پایان نامه بهره‌ برداری از سیستم‌ های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌ های برقی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بهره‌ برداری از سیستم‌ های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌ های برقی, پروپوزال در مورد پایان نامه بهره‌ برداری از سیستم‌ های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌ های برقی, تز دکترا در مورد پایان نامه بهره‌ برداری از سیستم‌ های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌ های برقی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بهره‌ برداری از سیستم‌ های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌ های برقی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بهره‌ برداری از سیستم‌ های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌ های برقی, پروژه درباره پایان نامه بهره‌ برداری از سیستم‌ های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌ های برقی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بهره‌ برداری از سیستم‌ های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌ های برقی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بهره‌ برداری از سیستم‌ های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌ های برقی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بهره‌ برداری از سیستم‌ های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌ های برقی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بهره‌ برداری از سیستم‌ های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌ های برقی, رساله دکترا در مورد پایان نامه بهره‌ برداری از سیستم‌ های یکپارچه انرژی با در نظر گرفتن ماشین‌ های برقی

پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک گرایش تبدیل انرژی چکیده ذخیره سازی انرژی گرمایی و مواد تغییر فاز دهنده جهت کاربرد در سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان ها به موضوع مهمی در 20 سال گذشته تبدیل شده است. هنگامی که عدم تطابق میان تولید انرژی و زمان مصرف آن وجود داشته باشد مسئله ذخیره سازی انرژی اهمیت می یابد. در کار حاضر سیالی که در مبدل حرارتی سه لوله ای در جریان است تحت ...

پایان نامۀ مقطع کارشناسی ارشد رشته: MBA چکیده حدود دو سوم انرژی جهان در شهرها مصرف می‌شود. در کنار راهکارهای متعددی که برای کاهش تقاضای انرژی ارائه شده است، برخی فناوری و پژوهش‌ها نیز در راستای بهینه‌سازی عرضۀ انرژی بوده‌اند. فناوری‌ تولید همزمان برق و حرارت، جزو فناوری‌هایی است که در چند دهۀ گذشته بسیار توسعه یافته است. مدیریت سامانۀ انرژی شهری در بخش عرضه با استفاده از این ...

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته­ مهندسي صنايع- سيستم ‏هاي اقتصادي اجتماعي بهمن 1393 چکيده طي ده هاي اخير، انرژي الکتريکي در کنار ساير عوامل توليد نقش تعيين کننده اي در رشد اقتصادي کشور

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته معماري گرايش معماري مهر  1393   چکيده : يکي از نيازهاي امروز ما داشتن فضايي براي آشنا شدن با فناوري هاي جديد معماري در دنيا

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی‌‌ارشد در رشته مهندسی برق گرایش قدرت چکیده محدودیت منابع سوختی فسیلی و احتمال اتمام ذخایر انرژی فسیلی، گرمایش زمین، آلودگی‌های زیست محیطی، بی‌ثباتی قیمت و همچنین نیاز روز افزون مراکز صنعتی و شهری به انرژی، مجامع بین الملل را به فکر جایگزین‌های مناسب انداخته است. انرژی هسته‌ای، خورشیدی، زمین گرمایی، بادی و امواج اقیانوسی از این قبیل می‌باشند. ...

پایان نامه جهت اخذ مدر کارشناسی ارشد مدیریت بهداشت و درمان چکیده: مقدمه: منابع انرژی یکی از مهم ترین منابع خدمت رسانی در بیمارستان به شمار می آید. هدف از این پژوهش مقایسه میزان مصرف انرژی قبل و پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها در بیمارستان های داشگاه علوم پزشکی ایلام در سال های 1390-1388 بود. روش کار: این پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی است که به شیوه کمی و به صورت مقطعی در سال ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.Sc) چکیده شبکه حسگر بی سیم، شبکه ای است که از تعداد زیادی گره کوچک تشکیل شده است. گره از طریق حسگرها اطلاعات محیط را دریافت می‌کند. انرژی مصرفی گره‌ها معمولاً از طریق باتری تامین می‌شود که در اکثر موارد امکان جایگزینی این باتری‌ها وجود ندارد. بنابراین توان مصرفی گره‌ها موضوع مهمی در این شبکه ها است. و استفاده از روش‌های دقیق و سریع ...

پایان‌نامه مقطع‌کارشناسی‌ارشد رشته: مهندسی شیمی چکیده. در طراحی شبکه مبدل های حرارتی، معمولا طراح انعطاف پذیری عملیاتی بالایی را در طرح ارائه شده در نظر می‌گیرد. با این وجود برخی از تغییراتی که پس از طراحی در شرایط عملیاتی فرایند رخ می دهد، لزوم اصلاح شبکه موجود را مشخص می‌کند .هدف از اصلاح شبکه، طراحی شبکه‌ای اقتصادی با در نظرگرفتن محدودیت‌های عملیاتی و متناسب با شرایط عملیاتی ...

پایان نامه کارشناسی ارشد گرایش سیستم­های انرژی چکیده در سالهای اخیر امکان استفاده از انرژی خورشیدی برای سرمایش و رطوبت زدایی، ذهن بشر را به خود مشغول کرده است. سیستم­های سرمایش جذبی خورشیدی(Solar Absorption Cycles) دارای مزیت­هایی از قبیل عدم خطرناک بودن از لحاظ زیست محیطی و کم بودن مصرف انرژی به ویژه در ساعات پیک الکتریکی می­باشند. علاوه بر آن، از آنجایی­که هزینه دریافت انرژی ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.Sc.) در گرایش مکانیزاسیون کشاورزی چکیده کشت گلخانه­ای صنعت در حال رشد در بسیاری از کشورها می­باشد. اما به دلیل تولید در خارج از فصل، گلخانه­ها دارای مصرف بالای انرژی می­باشند. هدف از این تحقیق آنالیز اقتصادی و انرژی تولید محصولات گلخانه­ای و بررسی اثر محصول، نوع کشت و سطح زیر کشت در گلخانه بر انرژی مصرفی در استان زنجان است. محصولات در ...

ثبت سفارش