پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی

مشخص نشده 392 KB 26717 76
مشخص نشده مشخص نشده روانشناسی
قیمت قبل:۶۳,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۹۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه مقطع کارشناسی

    رشته راهنمایی و مشاوره

    سال 1386

     با نگاهی کوتاه و تحلیل گونه به انقلاب شکوهمند اسلامی ایران بالعینه می بینیم که استکبار جهانی بعد از مأیوس شدن از شکست و کنار  آمدن با انقلاب اسلامی و در خطر دیدن تمام منافع و دنیای خود در منطقه به انواع لطایت الحیل خواست که سر راه این انقلاب نوپا قرار گیرد. گاه خود مستقیماً به این نهال نوپا حمله می کند و گاه از طریق اعمال وایادیش در داخل و خارج از کشور آنرا هدف تیرهای خود قرار می دهد. پس مستکبران از ترفندی دیگر استفاده و وارد عمل می شوند که مستقیماً ضربه ای محکم به این انقلاب نوپا که هدفشان یک جنگ با تمامی امکانات نظامی توسط نوکران و سرسپردگان در منطقه که این کشور اسلامی را متحمل جنگی تحمیل شده بگردانند و در کمترین زمان آنرا نابود سازند، که با توجه به ذهنیات و شناخت ضعیف و غلطی که آنها از اسلام داشتن اسلامی شدند.

    آیا این رزمندگان بودند که چنین فرهنگ نابی را در دامن اعمال خود پرورش دادند و یا آنکه خود از دامن این فرهنگ متولد شدند ... آنجاست که نگاه های تیز و برنده، دستانی قوی که اکنون دیگر یارای تحرک و کار را ندارند، بالهایی که در اوج تحرک و هیجان از کار افتاده اند. چشم هایی که زمزمه ایثار و فداکاری را فریاد می زنند، طلوع خورشید را نظاره گرند.

    مقدمه :

    از ابتدای قرن 19 تا نیمه قرن 20 بیش از 60 میلیون نفر در اثر جنگها و مناقشات در سراسر دنیا، جان خود را از دست داده اندو این به جز مواردی از قتل انسان است که توسط همنوع می باشداز پایان جنگ جهانی دوم تا کنون به طور متوسط 12 جنگ رخ داده است که یکی از  آنها جنگ تحمیلی عراق علیه جمهوری اسلامی ایران بیگمان به عنوان بزرگترین رویداد منطقه ای و به عنوان طولانی ترین جنگ میان دو کشور جهان سوم بعد از جنگ جهانی طی یک دهه توانست نظر همگان را به خود جلب کند. به طور کلی هر چه می گذرد جنگها و تلفات بیشتر می شود، به طوری که در سه دهه اخیر به طور متوسط هر سال تقریباً یک میلیون نفر جان خود را از دست داده اند که مجموعاً بیش از کل قربانیان دو جنگ جهانی 30 میلیون می باشد. ضایعات جنگ به کشته شدگان و به ضایعات اقتصادی محدود نمی شود. صدمات جسمی و روانی در آنها به طور مستقیم درگیر جنگ بوده اند و نیز آنها که به نحو غیر مستقیم به عوارض جنگ مبتلا شده اند، بسیار خطیر و قابل توجه است.

    جنگ نه تنها ملموسات را نابود می کند، بلکه امید بشریت را به دستاوردهای تمدن و بهره گیری از تعلیمات و اندیشه های هزاران مصلح و فیلسوف و دانشمند و هنرمند و امید زندگی برادروار برای بشریت را به نابودی می کشد.

    نام معلول گر چه یادآور تلاشی قطع شده است، اما  آغاز مبارزه ای پیگیر و تلاشی خستگی ناپذیر با عزمی راسخ، یاد و خاطرۀ زنده هشت سال دفاع مقدس، ایمانی استوار به رنگی دیگر است، به شرط آن که هیچگاه سستی در خود راه نداده و اراده را کوتاه نیابد، که همین از پای افتادن ها مقدمه پیروزی است.

    از طرف دیگر نباید از یاد برد در هر حال معلول بدنی واقعیتی است که خواه ناخواه از پذیرفتن آن گریزی نیست و افراد عادی نیز باید به این مسئله پی ببرند که معلولیت افراد نتیجه ی چندسال تلاش خستگی ناپذیر آنها در عرصه ی جنگ بوده است و همچنین باید به این افراد روحیه ی امیدواری داد تا این ضعف بدنی خود را احساس نکنند و برای ترمیم این معلولیت باید به فعالیت و تلاش جسمی و معنوی و زنده نگاه داشتن روحیه ی امیدواری و ایمان روی آورد و با گذشت به زندگی معنوی و از سر گرفتن فعالیت در جامعه و خدمت در راه پیشرفت و تعالی انسان در جهت تحقق بخشیدن به دستاوردها و آرمان های مقدس انقلاب اسلامی ، حرکتی برای معلول مؤثر است که از آموزشهای مناسب محروم نماند و از لحاظ روحی شکست و نوامیدی ورزیدن را به دل راه ندهد.

     

    فصل اول : بیان مسأله

    هر چند سخن گفتن و قلم فرسایی یپرامون این واژه مقدس، ظرافت ، مهارت و چیره دستی خاصی را می طلبد و همین امر موجب می شود که تحقیق و پژوهش ارائه شده خالی از اشکال نباشد. به درستی نمی توان گفت که انسان از چه زمانی دچار نقص عضو یا معلولیت گردیده است. اما از شواهد چنین برمی آید که معلولیت با سرشت انسان عجین بوده است و در تمام ادوار تاریخ شماری از مردم لااقل به طبیعی ترین نوع معلولیت که همانا معلولیت مادرزادی است ، مبتلا بوده اند. عوامل متعددی هم چنین تکنولوژی جدید، ماشینی  شدن کارها، تزاید روزافزون وسایط نقلیه هوایی، دریایی، زمینی، سریع السیر، افزایش روزافزون جمعیت ،حوادث حین کار ، درگیریها و جدال های منطقه ای و جنگ های برون مرزی موجب شدند که شمار غیر قابل انتظار بر تعداد معلولین افزوده گردد. به طوری که امروزه معلولین درصد قابل ملاحظه ای از جمعیت هر کشور را شامل می شود ( قرآن کریم ) کشور ما نیز مانند سایر جوامع به دور از این مسئله نبوده است. وقوع انقلاب اسلامی در ایران و شعله ور شدن جنگ بین عراق و ایران در تاریخ 31 شهریور 1359 تا تاریخ 27 مرداد ماه 1376.

    در مدت زمان هشت سال دفاع مقدس تعداد بی شماری معلول و جانباز بر شمار معلولین قبلی افزوده است. در گذشته معلولین معمولاً تحت مراقبت های خانوادگی و فامیلی قرار داشتند و در شهرهای بزرگتر مورد لطف و ترحم مردم نیکوکار واقع گردیده و در مراکز درمانی یا آسایشگاهی که به وسیله این افراد خیّر ایجاد می گردید. مداوا ، مراقبت و نگهداری می شدند، اما روشن است که اکنون دیگر مراقبت های خانوادگی ، ترحم و دلسوزی افراد خیّر و اقدامات پراکنده نمی تواند جواب گوی نیازهای این قشر مظلوم از مردم اجتماعی باشد. امروزه بیش از هر زمان دیگر، جامعه ما نیاز به تلاش و اقدامات سازمان یافته در سطح کشور دارد تا به دور از تاثیر و تأثرات اقتصادی و سیاسی، بازسازی و تامین سلامت ، تامین شغلی و حفظ تمامیت شخصی معلولیت و جانبازان تأمین گردد. زیرا تمایل به کمک و احساس ترحم و دلسوزی، هر چند ممکن است از  انگیزه های پاک و صادقانه نشأت بگیرد، اما نهایتاً منجر به بسیاری از مشکلات پیچیده ی روانی برای معلولین می شود، بنابراین درک واقعیت معلولیت و مشکلات ناشی از آن و شناخت توانایی های موجود در افراد معلول و فراهم نمودن مقدمات لازم در جهت نیل به خودکفایی و استقلال اقتصادی، اجتماعی و کسب شأن واحترام خویشتن از نیازهای اولیه و اقدامات ضروری می باشد. اساساً برای فردی که در اثر حادثه ای سلامت جسمانی خود را از دست داده است ، ادامه روال گذشته زندگی میسر نیست، حالات عاطفی جدید، هیجانات روحی، دل واپسی، اضطراب، ترس و افسردگی، ... از جمله مسائلی هستند که معمولاً فرد حادثه دیده انتظار آن را می کشد و هر معلولی به چنین پیامدهایی مبتلا است. (نامداری، 1368)

    ضرورت انجام تحقیق :

    فقدان یا از دست دادن واقعی تمامیت جسمی یا قسمتی از بدن ممکن است سبب بروز اضطراب شدید، همراه با بی خوابی، بی اشتهایی عدم تمرکز فکر می شود. افرادی که قطع عضو شده اند، گاهی به علت ترس از طرد شدن به انزوا روی می آورند و از اجتماع کناره گیری می کنند، از آنجایی که اکثریت جانبازان و معلولین جنگ را جوانان و افراد کم سن و سال تشکیل می دهند که آینده ای دراز را باید با شرایط جدید و زندگی جدید به سر ببرند و برای سازگاری با این شرایط شناخت مسائل در جنبه های مختلف پزشکی، اجتماعی، اقتصادی ، روانی و غیره ضروری می باشد.

    از آنجا که مطالعه مسائل و مشکلات جانبازان یا به تعبیر امام خمینی (ره) این ولی نعمتان جامعه از جمله مسئولیتهایی است که باید به آن توجه نمود و همچنین تلاشی بدون شناخت و آگاهی نیز ثمربخش نخواهد بود.

    بنابراین شناخت علائم روانی و شناخت ویژگی های آنها (جانبازان) در جنگ تحمیلی به لحاظ ماهیت انگیزه و هدفی که جانبازان درجهت رسیدن به اهداف به آن دچار معلولیت می شوند و نیز ازاین جهت که مسائل روانی بخش مهمی از مجموعه مشکلات جانبازان و معلولین را تشکیل می هند و بی توجهی به این مشکلات متعددی را برای جانبازان به وجود آورده است که توانائی های حرکتی و جسمانی او را تحت الشعاع قرار می دهند، حائز اهمیت می باشند و جایگاه خاصی در توانبخشی یک جانباز به خود اختصاص می دهد. (اجاق ، 1361)

    رسیدگی به مشکلات و مسائل معلولین جنگ تحمیلی نیازمند مطالعه و تحقیق در همه ابعاد زندگی آنها اعم از پزشکی، اقتصادی، اجتماعی، روانی، می باشد تا بدین وسیله ایثارگران خود را در آینده ای روشن و پرتلاش دریابند.

    اهمیت این موضوع وقتی دوچندان می شود که بدانیم این جانبازان از جمله پرکارترین و فعال ترین افراد جامعه بوده اند که به دلیل حضور مداوم و فعال خود در جبهه های جنگ تحمیلی دچار معلولیت شده اند.

    اهداف تحقیق :

    این تحقیق به منظور شناسایی موارد و شدت مشکلات روانی – اجتماعی و در یک کلام ویژگی های شخصیتی جانبازان و تعیین انواع مشکلات ، مقایسه جانبازان با افراد عادی صورت می گیرد.

    اهداف تحقیقی را می توان به دو بخش، اهداف اختصاصی و اهداف کلی تقسیم نمود :

    الف – اهداف اختصاصی :

    شناسایی انواع مشکلات روانی – اجتماعی در بین جانبازان جنگ عراق با ایران

    تعیین ویژگی های شخصیتی جانبازان

    تعیین علل و عوامل ایجاد کننده مشکلات اجتماعی

    تعیین درصد مشکلات بین افراد عادی و جانباز

    ب- اهداف کلی :

    استفاده از نتایج تحقیق برای ارائه پیشنهاداتی که مناسب و مفید باشند و نهایتاً منجر به اقدامات به موقع و مناسب حال و روحیه جانبازان شوند و نیز این مسئله را در بین مردم تفهیم نمایند که برخورد صحیح و درک درست از نیازهای معلولین می تواند از بروز بسیاری از مشکلات جانبازان عزیز پیشگیری کند.

    سوالات تحقیق :

    آیا بین میزان برونگرایی جانبازان با افراد عادی تفاوت معناداری وجود دارد؟

    آیا بین میزان درون گرایی جانبازان با افراد عادی تفاوت معناداری وجود دارد؟

    آیا بین میزان روان پریشی جانبازان با افراد عادی تفاوت معناداری وجود دارد؟

    آیا بین میزان روان نژندی جانبازان با افراد عادی تفاوت معناداری وجود دارد؟

    فرضیه های تحقیق :

    تفاوت معناداری بین سطح برون گرایی جانبازان و افراد عادی وجود دارد.

    تفاوت معناداری بین سطح درون گرایی جانبازان و افراد  عادی وجود دارد.

    تفاوت معناداری بین سطح روان پریشی جانبازان و افراد عادی وجود دارد.

    تفاوت معناداری بین سطح روان نژندی جانبازان و افراد عادی وجود دارد

    منابع و مآخذ :

    فهرست منابع :

    1. اخوت، ولی اله و دانشمند ، لقمان، ارزشیابی شخصیت، انتشارات دانشگاه تهران ، آبان ماه 1357
    2. اجاق، شعله، بررسی معلولین ناشی از جنگ ایران و عراق، 1361
    3. ایزدی، سیروس، روان پزشکی برای دانشجویان پزشکی و پزشکان عمومی، انتشارات چهر، 1364
    4. بزرگ نیا، فاطمه، اصول بنیادی توانبخشی حرفه ای معلولین (نشریه سازمان بین المللی کار، 1976 ، سازمان بهزیستی کشور، فروردین 1364)
    5. بیرجندی، پروین، روان شناسی رفتار غیر عادی، انتشارات دهخدا، چاپ سوم، تهران  1357
    6. بخش طرح و تحقیقات جهاد دانشگاهی، فصل نامه توانبخشی ، دانشکده علوم توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی ایران، شماره اول1366
    7. پورفکاری ، نصرت اله. اضطراب، ترجمه ، تألیف ریچارد گلدبرگ ، کتابفروشی رسالت تبریز
    8. پریش، یاسمن، برنامه جهانی اقدام برای معلولین ، از انتشارات سازمان ملل متحد به مناسب دهۀ معلولین 1992-1983 ، سازمان بهزیستی کشور ، آبانماه 1365
    9. حسینی، سیدمهدی، اصول راهنمایی حرفه ای تهران ، چاپ آشنا، 1356
    10. داعی، دکتر صفر ، روشهای تحقیق و آمار در روانشناسی و علوم انسانی ، انتشارات پیوند ، چاپ اول 1366
    11.  رضوانی، احمد، انگیزشی و شخصیت (ابراهام . اچ. مزلو) انتشارات پیشگام ، چاپ اول ، 1366
    12.  سیاسی، علی اکبر، نظریه های شخصیت یا مکاتب روان شناسی، انتشارات دانشگاه تهران، چاپ سوم ، 1367
    13.  شاملو، سعید، آسیب شناسی روانی، انتشارات چهر ،1364
    14.  شاملو، سعید، بهداشت روانی، انتشارات چهر ، چاپ پنجم 1360
    15.  شعاری نژاد، علی اکبر، روان شناسی رشد، انتشارات اطلاعات، چاپ پنجم، 1364
    16.  عشایری، حسن، نکاتی درباره بیماری های روانی – ناشی از جنگ بازتاب سال اول ، شماره 4، 1359
    17.  فلسفی، محمدتقی، جوان از نظر عقل و احساسات، هیئت نشر معارف اسلامی، تهران 1348
    18.  فدائی، فربه، روانپزشکی و جنگ ، انتشارات رز، چاپ اول 1364
    19.  کاروان، علی محمد ، روان شناسی اجتماعی ، اتوکلاین برگ ، جلد اول
    20.  شتابی ، شوشتری، قاسم و محمود ، بررسی ویژگی های شخصی جانبازان با پایان نام سال 1375
    21.  والی پور، ایرج، روان شناسی سازگار ، چاپ و نشر وحید، چاپ اول 
  • فهرست
    پیشگفتار
    مقدمه
    فصل اول
    بیان مسأله
    ضرورت انجام تحقیق
    اهداف تحقیق
    اهداف اختصاصی

    اهداف کلی
    سوالات تحقیق
    فرضیه های تحقیق
    تعریف اصطلاحات
    فصل دوم
    پیشینه تحقیق
    موضوع معلولیت در حیطه روان شناختی
    روان شناسی معلولیت و افراد عادی
    معلولیت و اختلال
    رفتار غیر عادی از نظر علمی
    ویژگی های شخصیت سالم
    اضطراب
    افسردگی و استرس شدید
    نشانه های افسردگی
    علل رفتار غیر عادی
    روان پریشها یا پیسکوزها
    مرور مطالعات مربوط به مسائل جانبازان
    واکنشها در مقابل جنگ
    علائم
    علل
    درون گرایی و برون گرایی
    نظریه آیزنگ
    فصل سوم
    شیوۀ اجرای تحقیق
    جامعه آماری
    روش نمونه گیری
    ابزار اندازه گیری
    فصل چهارم
    مقدمه
    تجزیه و تحلیل فرضیه اول
    نتیجه گیری آماری
    نتیجه گیری تحقیقی
    تجزیه و تحلیل فرضیه دوم
    نتیجه گیری آماری
    نتیجه گیری تحقیقی
    فصل پنجم
    بحث و نتیجه گیری
    مسائل اقتصادی و اجتماعی
    مسائل روانی و معلولیت
    مقام جانباز
    محدودیت های تحقیق
    پیشنهادات
    منابع و مآخذ
    ضمائم
    پرسشنامه آیزنک


موضوع پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, نمونه پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, جستجوی پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, فایل Word پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, دانلود پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, فایل PDF پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, تحقیق در مورد پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, مقاله در مورد پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, پروژه در مورد پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, پروپوزال در مورد پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, تز دکترا در مورد پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, پروژه درباره پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی, رساله دکترا در مورد پایان نامه روانشناسی بررسی مقایسه ی ویژگی های شخصیتی جانبازان با افراد عادی

پایان نامه برای دریافت دانشنامه کارشناسی ارشدگروه روان­شناسی :گرایش روان­شناسی عمومی چکیده مقایسه توانایی خودنظم بخشی، ویژگی­های شخصیتی و کارکرد خانواده دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی شعله شکوری نوجوانان سرمایه­های آینده جامعه هستند. مدارس ویژه پرورش استعدادهای درخشان دارای محیط نسبتاً متفاوت با مدارس عادی می­باشند تفاوت دو محیط آموزشی می­تواند موجب تقویت با ایجاد ویژگی­های ...

پایان‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) گرایش: عمومی مقایسه ویژگی های شخصیتی افراد بزهکار و غیر بزهکار چکیده: این پژوهش با هدف مقایسه ویژگی های شخصیتی افراد بزهکار و غیر بزهکار در شهر ماهشهر به مرحله اجرا در آمد. روش : این تحقیق از نوع تحقیقات توصیفی علی- مقایسه ای بود.جامعه آماری این تحقیق شامل گروهی از افراد بزهکار و غیر بزهکار شهرستان ماهشهر بودند که تعداد آنها در ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) مقایسه ابعاد سرشت و منش شخصیت افراد اقدام کننده به خودکشی با افراد به‏هنجار در چارچوب مدل زیستی روانی کلونینجر هدف پژوهش حاضر تبیین نقش ابعاد سرشت و منش شخصیت در اقدام کنندگان به خودکشی می‏باشد. بدین منظور 100 نفر از افراد اقدام کننده به خودکشی که با روش نمونه‏گیری در دسترس از بین افراد مراجعه کننده به بیمارستآن‏های شیراز انتخاب ...

پایان­نامه کارشناسی ارشد رشته­ی روان­شناسی (M.A) گرایش: بالینی چکیده: هدف این پژوهش مقایسه سلامت روان و سازگاری زناشویی مادران کودکان اتیسم و مادران کودکان عادی 5 تا 12 سال شهر بندرعباس بوده است. این پژوهش در زمره­ی پژوهش های همبستگی و از نوع علی- مقایسه­ای بود. در این پژوهش جامعه آماری شامل کلیه مادران کودکان مبتلا به اختلال اتیسم و مادران کودکان عادی 5 تا 12 سال سطح شهر ...

چکیده هدف پژوهش حاضر، بررسی تاثیر ویژگی­های شخصیتی بر اقدام به خودکشی بود. بدین منظور 54 نفر از افراد با سابقه اقدام به خودکشی به اورژانس بیمارستان‌های شهرستان بندرعباس به روش تصادفی به عنوان نمونه انتخاب شدند علاوه بر این به همین تعداد نیز گروه شاهد از افراد عادی (بدون سابقه خودکشی) با در نظر گرفتن همسان­سازی از لحاظ سن، تحصیلات، جنسیت و وضعیت اجتماعی – اقتصادی توسط پژوهشگر ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : عمومی رابطه بین ویژگی های شخصیتی و هوش هیجانی با رفتار رانندگی رانندگان اتوبوس های بین شهری پژوهشگر: آرمان مناجاتی چکیده : تحقیق حاضر از نوع توصیفی – همبستگی می باشد که با هدف کلی بررسی و تبیین نقش پیش بینی کنندگی ویژگی های شخصیتی و هوش هیجانی در رفتار رانندگی رانندگان اتوبوس های بین شهری شیراز انجام شد. جامعه آماری پژوهش ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته روان شناسی (M. A) گرایش: بالینی چکیده مقدمه: این مطالعه با هدف مقایسه بین ویژگی‌های شخصیتی و عملکرد تحصیلی دانشجویان عادی و تحت پوشش کمیته امداد امام دانشگاه‌های شهرستان دره شهر انجام گردیده. موارد و روش‌ها: این پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی می‌باشد. جامعه آماری را کلیه دانشجویان عادی و تحت پوشش تشکیل می‌دهد. در این مطالعه، 189 نفر ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) گرایش: روانشناسی بالینی چکیده : هدف از پژوهش حاضر مقایسه ابعاد کمال گرایی ، سیستم مغزی / رفتاری و تاب آوری در بیماران عروق کرونر و افراد عادی است .برای این منظور 150 نفر افراد کرونری قلب و 150 نفر افراد سالم با میانگین سنی 44 سال به عنوان گروه نمونه انتخاب شدند .از بین بیمارستان های تهران 3 بیمارستان به تصادف انتخاب شد و از افراد ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی چکیده هدف پژوهش حاضر، تعیین اثر بخشی آموزش سبک زندگی سالم بر­ مدل بهداشت جهانی بر اضطراب مرگ و رضایت از زندگی سالمندان می­باشد. جامعه­ آماری این پژوهش را کلیه­ی سالمندان ساکن درآسایشگاه­های شبانه روزی، مراکز جامع توانبخشی و نهادهای تحت حمایت سازمان بهزیستی شهر ایلام در سال 1392 تشکیل می­دهند، که با استفاده از روش نمونه­گیری ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی عمومی چکیده این پژوهش با هدف بررسی اثربخشی آموزش تاب­آوری روانی بر کیفیت زندگی و امید به زندگی مادران کودکان ناشنوای شهرستان رشت صورت گرفت. جامعه آماری این پژوهش شامل کلیه مادران دارای کودکان ناشنوای می­باشندکه در این پژوهش30 نفر از مادران که فرزندان آن­ها در سال 13931392 در مجتمع آموزشی باغچه­بان رشت مشغول به تحصیل ...

ثبت سفارش