پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM)

مشخص نشده 2 MB 26744 216
مشخص نشده مشخص نشده مهندسی کشاورزی و زراعت
قیمت قبل:۷۲,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه رشته کشاورزی

    سال 1383

    صنعت در ایران از دیرباز تاکنون به عنوان بخش مهمی از بدنه جامعه شناخته شده است. در قدیم صنعت بیشتر در خدمت اهداف نظامی مثل تولید وسایل جنگی، سپر، شمشیر و نیزه و… بوده که در مواقع خاص و شرایط ویژه از آن استفاده می شده است. البته ایرانیان در زمینه تولید وسایل تزئینی نیز ید طولایی دارند. آنها در این زمینه با استفاده از قدرت تولید صنعتی و با یاری روح هنرمندانه خود دست به خلق آثار زیبایی زده اند که امروزه نیز این ترکیب زیبای هنر و صنعت ایرانی زبانزد خاص و عام است. اما صنعت در قدیم اغلب به استفاده انسان از یکسری مواد اولیه که اغلب آهن، چوب، مفرغ و … بوده اند و انجام یکسری عملیات فیزیکی روی آنها برای تولید محصولی خاص گفته می شده است.

    صنعت به معنای امروزی و جدید آن تقریباً از اواخر دوران قاجاریه و با حضور قدرت های صنعتی جهان مثل بریتانیا، آلمان و فرانسه در ایران آغاز بکار نمود. به همین دلیل زیربنای ساختار صنعتی ایران را می توان وابسته به صنایع اروپایی دانست. همان طور که هم اکنون نیز شاهد آن هستیم، کارخانجات و صنایع ایران شباهت زیادی به صنایع اروپایی به ویژه آلمان و انگلستان دارند.

    روند مدیریت بخش صنعت در جهان بعد از پایان جنگ جهانی دوم به طور کامل دگرگون شد و سیستم های مهندسی نگهداری و تعمیر (نت) نیز از همان زمان به مرور وارد بخش تولید شد. هدف اصلی این قسمت به حداقل رساندن زمان تلف شده در محیط کاری و به حداکثر رساندن بازده تولید می باشد. مخترع اصلی این روش آمریکائیها می باشند که در دهه پنجاه میلادی روشهای مهندس نگهداری و تعمیر موسوم به PM را به وجود آوردند که در قسمت های بعدی به جزئیات آن می پردازیم. اما این پروژه سعی دارد به روش مهندسی نگهداری و تعمیر (نت) بهره‌ور فراگیر (TPM: Total Productive Maintenance) که محصول زحمت و تلاش مهندسین ژاپنی است بپردازد. دلیل اصلی انتخاب این موضوع را می توان اهمیت زیاد آن برای صنعت ایران دانست. TPM در حقیقت یک سیستم روان، ساده، کارآمد و از همه مهمتر ارزان قیمت می باشد که خصلت های آن با فرهنگ و سنت ایرانی تطابق زیادی دارد و می تواند برای صنعت کشور مفید فایده باشد. همان طور که می دانیم مشکل اصلی صنعت ایران در حال حاضر نبود یک سیستم مدیریتی قدرتمند و کارا می باشد که اعمال TPM می تواند راه حل خوبی مخصوصاً برای کارخانجات و کارگاههای نه چندان بزرگ کشور باشد.

    TPM  در حال حاضر در بسیاری از صنایع ژاپن بکار گرفته شده و شرکت معتبر JIPM (Japan Institute of plant Maintenance) نیز روز به روز نواقص آن را برطرف کرده و نسخه های جدید و کامل تر آن را به بازار عرضه می کند. از جمله شرکت های ژاپنی که TPM در آنها موفق بوده می توان به تویوتا (Toyota)، لاستیک توکایی (Tokai)، دایهافسو (Daihafsu)، فولاد نیپون (Nippon)، شرکت ایناکس (Inax)، شرکت کونیکا (Konica)، شرکت صنایع کایابا (Kayaba)، و شرکت کوبوتا (Kubota) اشاره نمود.

    اما سرآغاز ایجاد TPM به بعد از جنگ جهانی دوم بر می گردد. بعد از پایان جنگ جهانی دوم و با باز شدن فضای سیاسی حاکم بر نظام بین الملل کشورهای زیادی برای بدست آوردن قدرت های اقتصادی با هم به رقابت پرداختند. در این بین ژاپن نیز که بخش زیادی از کشورش را در جنگ از دست داده بود متکی بر نیروی جوان و کاری خود سعی داشت از مسابقه قدرت عقب نماند. در این راستا ژاپنی های تکنیک های ساخت و تولید و مدیریت را از آمریکا به کشور خودشان وارد کرده و آنها را با شرایط ویژه کشور خود سازگار نمودند. در نیتجه این اقدامات، محصولات کشور ژاپن در سراسر جهان با توجه به کیفیت بالای آن مشهور شده و توجه جهانیان به شیوه های مدیریتی ژاپنی مجذوب گردید.

    بنابردلایلی که گفته شد می توان به این نتیجه رسید که با توجه به شباهت زیاد شرایط فعلی کشور ما با ژاپن بعد از جنگ جهانی دوم، سیستم های مدیریتی TPM در ایران می تواند به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کند، البته تنها در صورتی این امر میسر می شود که ما هم همانند ژاپن دست از کپی برداری محض از سیستم های غربی برداشته و توجه به مزیت ها و مشکلات فرهنگی، اجتماعی اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهیم.

     

     

     

    فصل دوم

     

     

     

     

    مدیریت فنی

    (حفاظت فنی، تروتکنولوژی)

     

    2-1 تعریف سیستم

    یک سیستم را می توان به صورت مجموعه ای از عناصر که برای انجام مأموریت و یا رسیدن به هدف خاصی با کمیت و کیفیت معلوم، طراحی و ساخته شده و با ترتیب معینی با یکدیگر ترکیب شده اند، تعریف نمود. برای مثال، یک شبکه سراسری مخابراتی در یک کشور، یک کارخانه تولیدی، یک شرکت هواپیمائی، یک ماشین تولید منفرد، و حتی یک وسیله ساده و کوچک نظیر قلم خود نویس نمونه هائی از هزاران نمونه قابل بیان در چهارچوب تعریف بالا می باشند.

    عناصر تشکیل دهنده سیستم به نحوی که در این مباحث مورد نظر خواهند بود به دو بخش اصلی قابل تقسیم می باشند:

    هسته اصلی، شامل عناصر اجرا کننده مأموریت

     عوامل و امکانات پشتیبانی، شامل وسائل و امکانات بررسی و آزمایش شرایط فنی، و تکنولوژیکی، ابزار نگهداری و تعمیرات، قطعات یدکی،‌ اسناد و مدارک فنی نظیر نقشه‌ها، دستورالعملهای نگهداری و تعمیر و بهره‌برداری، و… پرسنل آزموده و آماده برای بکارگیری روشها …

    توجه به این نکته لازمست که در صورتیکه از یک سیستم تنها هسته اصلی مورد ملاحظه قرار گیرد، و عوامل و امکانات پشتیبانی برای سیستم فراهم نباشد، آنگاه گو اینکه ممکنست هسته اصلی از عهده اجراء مأموریت بر آید، ولی این مأموریت نمی تواند در کمیت معلوم و از پیش تعیین شده، و با کیفیت مشخص و از پیش تعیین شده ای توسط هسته اصلی اجرا گردد. برای مثال، در یک سیستم هواپیمائی، هسته اصلی عبارت از هواپیما است که در آسمان مأموریت پرواز و انتقال بار و یا مسافر را انجام می دهد. برای هسته اصلی امکان پذیر نخواهد بود که بدون برخورداری از امکانات پشتیبانی نظیر بازرسیهای فنی، تعیرات پیشگیری، تعویض قطعات، … مأموریت های خود را با کمیت معین (مثلاً چند سال) و با کیفیت معین (مثلاً برخورداری از ایمنی و قابلیت اطمینان کافی) به انجام برساند. در شکل 1 یک سیستم که از دو زیرمجموعه “هسته اصلی” و امکانات پشتیبانی تشکیل شده است نشان داده شده.

    تاریخ صنعت نشانگر این حقیقت است که در گذشته های نه چندان دور، از یک سیستم تنها هسته اصلی، بدون در نظر گرفتن عوامل و مسائل پشتیبانی طراحی و ساخته شده و رسیدگی به احتیاجات پشتیبانی پس از نصب و راه اندازی، و احیاناً به کارگیری سیستم، در لحظه وقوع اولین رکود مورد توجه واقع شده.

    در این شرایط در موارد زیاد مشاهده گردیده که بین عناصر تشکیل دهنده از نظر عوامل پشتیبانی سازگاری کافی وجود نداشته، و هسته اصلی در موقعیتی که مورد بهره برداری قرار گرفته، قابلیت قبول امکانات پشتیبانی را نداشته است. شاید احتیاج مبرم به رسیدن به هدف، و شوق دستیابی سریع به نیتجه قابل حصول از ابداع و اکتشاف تا اندازه زیادی در این امر تأثیرگذار بوده و باعث شده است که در لحظات طراحی و ساخت تجهیزات، مسائل و عوامل پشتیبانی مورد توجه کافی واقع نشده،‌ با به طور کلی مورد اغماض قرار گیرند.

    در سالهای اخیر، در مراحل پیشرفته این موضوع مورد توجه واقع شده که عناصر و عوامل پشتیبانی (لجستیک) به عنوان جزئی غیرقابل تفکیک از یک سیستم تعریف شوند. در چهارچوب این تعریف لازمست از همان لحظه که فکر و تصور ایجاد یک سیستم مطرح می شود، همراه و همگام با طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی هسته اصلی، امکانات پشتیبانی نیز به صورتی سازگار و متعادل با هسته اصلی، مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی را طی نمایند.

     

    2-2 تروتکنولوژی

    گفته شد که در مراحل طراحی یک سیستم، علاوه بر در نظر گرفتن عواملی نظیر ظرفیت تولید، یا هزینه های تولید، نصب، و بهره وری از سیستم، عوامل با اهمیت دیگری که لازمست همگام و سازگار با عوامل تولیدی مورد نظر قرار گیرند در پاسخگویی به سؤالات زیر قابل تعریف می باشند:

    1-تجهیزات چگونه طراحی و تولید شوند که عمر اقتصادی بیشتری داشته باشند و بتوان به راحتی و با هزینه کم آنها را نگهداری و تعمیر نمود؟‌

    2- در دوران بهره برداری از تجهیزات چگونه عمل شود که تجهیزات خرابی کمتری داشته باشند، و سرعت فرسودگی آنها در حدودی اقتصادی و قابل  کنترل باشد؟

    توجه به دو عامل بالا مخصوصاً عامل اولی تا اوائل نیمه دوم قرن حاضر مورد اغماض واقع شده، تنها از نیمه دوم قرن حاضر، به علت بالا رفتن سطح دانش و تکنولوژی، و پیچیدگی طرح و حرکات ماشین آلات، و هزینه های سنگینی که در اثر رکودهای غیر منتظره ماشینها به سیستمهای صنعتی تحمیل می شود، موضوع مورد توجه واقع شد و عنوانی جدید از فعالیتها را به صورتی مشخص و قابل تعریف در چارچوب فعالیتهای لازم در طراحی سیستمها باز نمود.

    مجموع فعالیتهایی که پاسخگوی دو سؤال بالا باشند در سالهای اخیر در صنعت جهانی، تروتکنولوژی (Terotecnology) نامیده می شود این واژه ترکیب کلمه یونانی terin به معنای نگهبانی یا حفاظت و کلمه technology به معنای دانش فنی یا فن بوجود آمده و بنابر این ترجمه تحت اللفظی آن دانش حفاظت فنی یا به خلاصه «حفاظت فنی» می شود. در این پروژه این رشته از فعالیتها به همین نام، یا به واژه مدیریت فنی خوانده خواهد شد.

    فعالیتهای ردیف دوم که مربوط به دوره بهره برداری از ماشین است، در فرهنگ صنعتی کشور ما عناوینی نظیر تعمیرات و تعمیرات نگهداری را به خود گرفته اند. در سالهای اخیر در ایران رسم بر این بوده که این دسته از فعالیتها (در راستای مقدم داشتن امور نگهداری به امور تعمیرات بعد از خرابی) به عبارت نگهداری و تعمیرات نام برده شوند. در این پروژه نیز همواره از عبارت نگهداری و تعمیرات استفاده شده و در مراحلی از اصطلاح نت به کسر حرف اول، با الهام گرفتن از حروف اول کلمات نگهداری و تعمیرات استفاده شده.

    لزوم توجه به مسائل محافظت فنی از دستگاهها و برقراری سیستم منظمی که با مدیریتی متشکل، به امور نگهداری و دارائیهای فیزیکی (شامل ماشین آلات تولید، تجهیزات تأسیسات و ساختمانها …) رسیدگی نماید هم اکنون در جهان صنعتی بحد کافی احساس می شود. در جهت بهبود بازدهی تولید و کارآئی تجهیزات، لازمست فعالیتهای مدیریت فنی (ترتکنولوژی) در مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی و بهره برداری در سیستمهای صنعتی به عنوان یک بخش اساسی و بنیانی مورد ملاحظه قرار گیرند.

    شکل 2 فعالیتها و ارتباطات بین فعالیتهای قابل قابل اعمال بر روی هسته اصلی و بر روی امکانات پشتیبانی را در چهار مرحله عمر یک سیستم نشان می دهد.

    شایان ذکر است که به عنوان مثال، در دهه سالهای 1960 بر اساس تخمینهای گروه مهندسین نگهداری و تعمیرات در کشور انگلستان، هزینه های سالیانه نگهداری و تعمیرات در کارخانه های تولید ماشین آلات، بالغ بر سه بیلیون پاند بوده، و این مبلغ پیش از جمع هزینه های صرف شده در سال جهت تأمین بهداشت ملی برای آن کشور بوده است.


  • فهرست
    عنوان صفحه
    1- مقدمه 1
    2- مدیرت فنی (حافظت فنی، تروتکنولوژی) 5
    2-1- تعریف سیستم 6
    2-2- تروتکنولوژی 8
    2-3- اهداف مدیریت فنی 12
    2-4- جایگاه امور مدیرت فنی در صنایع 13
    3- شرایط فعلی نگهدار و تعمیرات و امور مدیریت فنی درصنایع ایران 15
    3-1- علل وجود نارسایی در امور نگهداری و تعمیرات 19
    4- برنامه ریزی و کنترل در نگهداری و تعمیرات 22
    4-1- تعریف عمومی 23
    4-2- بخشهای اصلی تشکیل دهنده امور مدیریت فنی 24
    4-3- فعالیت بخش امور اجرایی نگهداری و تعمیرات 25
    4-4- عوامل موثر در تعیین میزان اعمال تعمیرات پیشگیری 27
    4-5- هزینه های مورد نظر و روند تغییرات آنها 30
    4-6- مدل پیشنهادی برای کنترل عملیات و آمار و اطلاعات 32
    4-7- نقش بخش مهندسی در امور مدیریت فنی 34


    5- کاربرد کامپیوتر در برنامه ریزی و کنترل امور مدیریت فن (نت) 38
    5-1- کلیات...............................................................................................................................39
    5-2- لیست نمونه ای از خدمات قابل دریافت از کامپیوتر در امور مدیریت
    فنی 42
    6- نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر 45
    6-1- از نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (PM) تا نگهداری و تعمیرات بهره ورفراگیر(TPM) 46
    6-2- تاریخه TPM 50
    6-3- ارتباط بین TPM، تروتکنولوژی و پشتیبانیهای فن 54
    6-4- معرفی TPM در کارخانه 56
    6-5- تهیه برنامه کلات TPM 59
    6-6- ساختار پیشرفت و تکامل TPM 60
    6-7- آموزشهای ابتدایی TPM 62
    7- اثر بخشی تجهیزات، ضایعات مزمن و سایر نظریه ها در توسعه و ترویج TPM 65
    7-1- شش ضایعه بزرگ که باعث محدودیت اثر بخشی تجهیزات می شوند 66
    7-1-1. ضایعات خرابیهای اضطراری 66
    7-1-2. ضایعات آماده سازی و تنظیم 68
    7-1-3. ضایعات حرکت بدون تولید 68
    7-1-4. ضایعات کاهش سرعت 69
    7-1-5. ضایعات کیفیت و دوباره کاری 70
    7-1-6. ضایعات آغاز تولید 71


    7-2- تحلیل P-M و ضایعات مزمن 71
    7-2-1. روش تحلیل P-M 73
    7-3- افزایش سطح مهارتها از طریق TPM 77
    7-3-1. اهداف تحلیل مهارتها 80
    8- طراحی و اجرا یک سیستم TPM 84
    8-1- مقدمه 85
    8-2- مارپیچ مرگ یا سیستم 87
    8-3- TPM در مقابل روشهای قدیمی 89
    8-4- تهیه چک لیست های مقدماتی TPM 90
    8-5- نقش ها و مسئولیت هایمشخص در یک سیستم TPM 95
    8-5-1. وظایف اصلی کاربران در خط تولید 96
    8-5-2. وظایف بخش نگهداری و تعمیر TPM 98
    9- طراحی یک سیستم نگهداری فر اگیر مستقل TPM 102
    9-1- کلیات 103
    9-2- مرحله اول: آشنایی با کار در محیط تمیز و مرتب 104
    9-3- مرحله دوم: شناسایی ریشه اصلی مشکلات 109
    9-4- مرحله سوم: جمع بندی و آنالیز کردن داده ها و اطلاعات 111
    9-5- مرحله چهارم: مشخص کردن و بیان نکات کلیدی انجام کار 115
    9-6- مرحله پنجم: آموزش کاربران، کارگران و مدیران 116
    9-7- مرحله ششم: تامین قطعات یدکی و لوازم مورد نیاز 119


    9-8- مرحله هفتم: چرخه را تکرار کن، TPM پایانی ندارد 121
    9-9- فاکتورهای قابل اندازه گیری در TPM 126
    9-9-1. MTBF و MTTR 126
    9-9-2. کاربری سودمند واقعی (APU) 130
    9-9-2.1. محاسبه APU 131
    9-10- اهداف نهایی TPM 134
    10- آموزش مهارتهای نگهدری و تعمیرات (نت) 135
    10-1- مقدمه 136
    10-2- مسئولیتهای کارگران خط تولید و کارکنان بخش نت 137
    10-2-1-چهار وظیفه اصلی اپراتور 139
    10-3- آموزش مهارت های نت 142
    10-3-1. اهداف و برنامه ها 142
    10-3-2. درس اول: پیچ و مهره ها 142
    10-3-3. درس دوم: خارها و یاتاقانها 145
    10-3-4. درس سوم: انتقال نیرو 146
    10-3-5. درس چهارم: هیدولیک، نیوماتیک و کاسه نمدها 147
    10-4- پیاده سازی برنامه های آموزشی و کارورزی 149
    10-5- آموزش امور نت به کارگران خط تولید (اپراتورها)152
    10-6- سایر دورههای آموزشی مربوطه 154
    10-6-1. آموزش مدرسین 154


    10-6-2. دوره روشهای نت 155
    10-6-3. دوره آموزش سیم کشی برقی و ابزار دقیق 157
    10-6-4. بررسی شرایط فنی ماشین ها 158
    10-7- آهمیت آموزش در محل کار 159
    11- فعالیتهای گروههای کوچک TPM 160
    11-1- ترکیب فعالیتهای گروههای کوچک با سازمان 161
    11-2- مقایسه گروههای QC,ZD 162
    11-2-1. مقایسه سازمان های رسمی وغیر رسمی 164
    11-2-2. تفاوت در اهداف 165
    11-2-3. گروههای کوچک TPM متکی بر مدل ZD 166
    11-3- مدیریت بر گروههای TPM 167
    11-3-1. اهداف گروهها با اهداف کلی شرکت تطابق دارند 169
    11-3-2. انگیزه و روحیه برتر=سودمندی بیشتر 169
    11-4- ترویج و توسعه فعالیتهای گروههای کوچک 170
    11-4-1. کارگران بازیکنان نقش اصلی هستند 171
    11-4-2. نقش مدیران در ترویج و توسعه گروهها 172
    11-4-3. رهبری در گروههای کوچک 174
    11-4-4. نقش مدیریت تراز اول 175
    11-4-5. پرورش کارکنان توانمندی و دارای خود انگیزگی 176
    11-4-6. ایجاد یک فضا و محیط کار مناسب و مطلوب 177


    11-4-7. ارزیابی پیشرفت گروههای کوچک 179
    12- اندازه گیری اثر بخشی TPM 182
    12-1- دلیل نیاز به اندازه گیری اثر بخشی 183
    12-2- اندازه گیری اثر بخشی تجهیزات 184
    12-2-1. اثر بخشی کلی تجهیزات 184
    12-2-2. قابلیت دسترسی (نسبت بهره برداری) 184
    12-2-3. نسبت کارایی 185
    12-2-4. نسبت کیفیت 185
    12-2-5. زمان واحد آماده سازی 185
    12-3- شاخصهای قابلیت اطمینان و قابلیت تعمیر 185
    12-3-1. شاخصهای قابلیت اطمینان 185
    12-3-2. شاخصهای قابلیت تعمیر 186
    12-4- اندازه گیری کارایی فعالیت های نت 186
    12-4-1. نسبت تعمیرات اضطراری (نسبت BM) 186
    12-4-2. نسبت نیروی انسانی اضطراری 187
    12-4-3. نسبت دستیابی به تعمیارت پیشگیری 187
    12-4-4. روند عملیات بهسازی و ارتقاء قابلیت تعمیر 187
    12-5- اندازه گیری شاخصهای مرتبط با بهره وری، کیفیت، هزینه، زمان تحویل، بهداشت صنعتی ایمنی و روحیه 187
    12-6- جمع بندی 187

    پیوست A: جایزه PM برای کارخانجات موفق در TPM 190
    پیوست B: ارائه تقاضا برای دریافت جایزه PM 193
    پیوست C: شاخصهای اهدایی جایزه PM 196
    واژه نامه 204
    مراجع 209

     


موضوع پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , نمونه پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , جستجوی پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , فایل Word پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , دانلود پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , فایل PDF پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , تحقیق در مورد پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , مقاله در مورد پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , پروژه در مورد پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , پروپوزال در مورد پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , تز دکترا در مورد پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , پروژه درباره پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , گزارش سمینار در مورد پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM) , رساله دکترا در مورد پایان نامه نگهداری بهره ور فراگیر (TPM)

پایان­نامه اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی چکیده در سالهای اخیر به مفاهیم و معانی کیفیت توجه زیادی شده است. کانون اصلی تفکرات سازمان­ها و شرکت­ها، بهبود کیفیت به منظور بقا در دنیای رقابتی بوده است. اما موضوعی که در ارتباط با کیفیت و میزان آن در سازمان­ها به خصوص در سازمان­های خدماتی به طور مشخص مورد اندازه­گیری و سنجش قرار نگرفته است مفهوم هزینه­های کیفیت می­باشد که در ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A ) رشته:علوم تربيتي گرايش : آموزش و پرورش ابتدايي تابستان/ 1393 چکيده   هدف از پژوهش حاضر بررسي نقش کلاس هاي آموزش الکترونيکي بر گزار

جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد رشته علوم تربيتي (M.A.) گرايش: مديريّت آموزشي پاييز 1392 چکيده هدف اصلي انجام اين پژوهش، تعيين رابطه ي بين فرهنگ سازماني و بهره وري منابع انساني در اداره ي آ

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) گرایش: مدیریت ورزشی چکیده: پژوهش حاضر با هدف، رابطه بین کیفیت زندگی کاری و سلامت سازمانی با بهره وری در معلمان تربیت بدنی منطقه اندیمشک در سال 1392 انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش 102 نفر از معلمان دوره های مختلف آموزشی منطقه اندیمشک بودند و نمونه آماری پژوهش با جامعه برابر بوده است و روش نمونه گیری این تحقیق به صورت سرشماری ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش: مدیریت ورزشی چکیده این پژوهش با هدف بررسی نقش اوقات فراغت مبتنی بر فعالیت بدنی در بهره وری کارکنان شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی انجام یافته است. روش پژوهش علی مقایسه ای می­باشد.جامعه آماری شامل کلیه کارکنان زن و مرد در سال 93 است که تعداد آنها 2400 نفر(130 زن و 2270مرد ) بود . نمونه پژوهش به تعداد 290 نفر(77 زن و 213 مرد) با ...

پايان نامه جهت اخذ کارشناسي ارشد رشته مديريت آموزشي تابستان 1392 چکيده: پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بکارگيري فناوري اطلاعات با رضايتمندي دانشجويان دانشکده کشاورزي دانشگاه اروميه انجام گرفت

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته مديريت اجرايي گرايش بازاريابي و صادرات دي ماه 1391 چکيده: بازارگرايي و تاثير آن بر عملکرد تجاري از جمله مباحث مهم در مديريت بازار و مشتري

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشدM.A. مديريت دولتي تابستان1390 چکيده:       تفکر استراتژيک مهم ديدن چيزي است که که ديگران نمي بينند،کشف يک نياز نهفته به م

کلیات تحقیق مقدمه امروزه منابع انسانی، سرمایه اصلی سازمان محسوب می­شوند. سازمان­ها با وجود داشتن نیروی انسانی شایسته و لایق نیازمند توانمندی لازم در استفاده از این منابع می­باشند. در حقیقت با اتکا بر عملکرد کارکنان و مدیریت سرمایه انسانی و ارائه روش­های علمی و کاربردی، سازمان­ها به دنبال افزایش کارآمدی و اثربخشی خود هستند. وظایف مدیریت منابع انسانی به عنوان یکی از مهم­ترین ...

چکیده: در کشور ما فرصت‌های گردشگری فراوانی وجود دارد که تاکنون کمتر به آنها پرداخته شده است. مدیریت کلان در صنعت گردشگری باید فرصت‌ها را شناسایی کرده و آنها را در طرح جامع گردشگری کشور بگنجاند و زمینه سرمایه‌گذاری را در آنها مهیا کند. ایران در میان 200 کشور جذب کننده گردشگر در جهان رتبه 56 و از نظر درآمد ارزی رتبه 69 را دارد. گردشگری فرهنگی به‌نوعی آشکار و پنهان در حراست از ...

ثبت سفارش