پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری

مشخص نشده 2 MB 29409 92
مشخص نشده مشخص نشده مهندسی عمران
قیمت قبل:۶۳,۵۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۹,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد

    مهندسی عمران- سازه

    چکیده

    قاب­های مهاربندی واگرا از سیستم­های مقاوم در مقابل زلزله برای سازه های فولادی به شمار می­رود. این مهاربند­ها از سختی مناسب و شکل پذیری بسیار بالایی برخوردار است. استفاده از لانه زنبوری به عنوان تیر پیوند باعث استفاده از ویژگی­های تیر­های لانه زنبوری می­شود. تیر های لانه زنبوری، 50 درصد ارتفاع تیر آهن اولیه، افزایش می یابد درصورتیکه در ضخامت و بال هیچ تغییری حاصل نمی شود در نتیجه در این حالت بر اساس آیین نامه و کنترل h/t مقطع دیگر یک مقطع فشرده نیست همچنین به دلیل ضعیف شدن جان تیر لانه زنبوری، این تیر ها در مقابل تلاش های برشی مقاومت کمتری دارند.  بنابراین استفاده از تیر لانه زنبوری به عنوان تیر پیوند ممنوع است. هدف از این تحقیق یافتن روش نوینی برای استفاده از تیر های لانه زنبوری به عنوان تیر های پیوند در کشور هایی که دسترسی به مقاطع نورد شده عمیق وجود ندارد است تا از ویژگی های تیر های لانه زنبوری و قابهای مهاربندی واگرا به طور هم زمان استفاده کرد. با انجام تحقیق بر روی این نوع تیر­ها مشاهده شد که با استفاده از سلول برشی که از مکانیزم پس از کمانش همانند دیوار برشی پیروی می­کند می توان از این تیر­ها استفاده به عنوان تیر پیوند استفاده نمود همچنین نتایج نشان داد که این مدل ساخته شده دارای پایداری لازم بوده و اتلاف انرژی و انعطاف پذیری خوبی دارد.

     

    کلمات کلیدی: تیر لانه زنبوری، قابهای مهار بند شده واگرا، تیر پیوند، سلول برشی

     

    فصل اول:

    کلیاتی در مورد تیر لانه زنبوری

     

    1-1 مقدمه

    . مقدمه

    در مناطقی که امکان دسترسی به پروفیل یا مقاطع نورد شده عمیق فولادی ممکن نیست، استفاده از تیر های لانه زنبوری در سازه های فولادی راه حلی اقتصادی و  متداول است. مزیت اصلی استفاده از این تیرها در مقایسه با تیرهای معمولی، افزایش مدول مقطع، بدون افزایش وزن است. مزیت دیگر تیرهای لانه زنبوری توانایی عبور تسهیلات برقی و مکانیکی و ... از بین سوراخ­های تیر و در نتیجه­ی آن کاهش کلی ارتفاع کف تا کف می­باشد. قاب­های مهاربند شده واگرا سیستمی ترکیبی  از مزایای قاب های خمشی و قابهای مهاربندی همگرا می باشد (شکل1-1). اگر این قاب ها صحیح طراحی گردند هنگام زلزله  شدید ناحیه تیر پیوند مانند یک فیوز عمل کرده و از آسیب سایر اجزا جلوگیری می کند.

    موضوع مورد تحقیق این مقاله این است که آیا می توان در طول تیر لانه زنبوری، تیر پیوند (فیوز) تعبیه یا مونتاژ کرد؟ بر اساس ضوابط موجود تیر پیوند از طرفی باید از نوع مقطع فشرده و بدون هیچ باز شویی باشد که مقاطع لانه زنبوری فشرده بشمار نمی آیند، از طرف دیگر به دلیل افزایش 5/1 برابری ارتفاع تیر معمولی ناپایداری های جان اجتناب ناپذیر می باشد. بنابر این استفاده از تیر های لانه زنبوری در قاب های واگرا از نظر ضوابط موجود نامعتبر است.

    به نظر می رسد اگر بتوان تمهیداتی اندیشید که مسئله فشردگی مقطع مخصوصا ناپایداری جان را حل کرد شاید امکان استفاده از تیر های لانه زنبوری در قاب های مهاربندی واگر بویژه به عنوان تیر پیوند استفاده کرد. در ادامه با ارائه راه حل­هایی به حل این موضوع پرداخته می شود.

    از جنگ جهانی دوم به بعد تلاش­های زیادی برای یافتن راه­های جدیدی جهت کاهش قیمت سازه­های فولادی توسط مهندسین سازه انجام شده است. در نتیجه روش­های جدید بسیاری جهت افزایش سختی عضو فولادی بدون هرگونه افزایش وزن فولاد مورد استفاده قرار گرفت.تیرهای لانه زنبوری (قلعه­ای شکل) یکی از این روش­ها بود. بنابراین، این روش می­تواند به عنوان یک حرکت مهم به سمت مفهوم  «تیرهای ایده­آل» مورد توجه قرار گیرد، در بحث طراحی اقتصادی این نیاز وجود دارد که بیشتر مصالح یک جزء خمشی تا آنجایی که امکان دارد دور از محور خنثی قرار گیرد. تیرهای لانه زنبوری به وسیله بریدن جان تیر در امتداد یک الگوی متناوب که در شکل 1-2 نشان داده شده است، از مقطع­های استاندارد I شکل ساخته می­شدند.

    (تصاویر در فایل اصلی قابل مشاهده است )

    مزیت اصلی استفاده از این تیرها (در مقابل تیرهای با مقطع پر) افزایش مدول مقطع و سختی بدون افزایش وزن است. علاوه­براین، این مقاطع در طول­های بلند کارآمدتر هستند. مزیت دیگر تیرهای لانه زنبوری توانایی عبور تسهیلات برقی و مکانیکی و ... از بین سوراخ­های تیر و در نتیجه­ی آن کاهش کلی ارتفاع کف تا کف می­باشد (شکل 1-3).

    1-2 تاریخچه­ی تیرهای لانه زنبوری

    طبق گفته بویر (1964)، نام تیرک­های قلعه­ای از طرح سوراخ­های واقع در تیغه تیر گرفته شده است و به معنی ساخت همانند یک قلعه، داشتن برج، یا سوراخ­های معمولی در دیوار است. در کشور نویسندهه ایران، این تیرک­ها « لانه زنبوری» نامیده شده­اند که به معنی داشتن سوراخ­هایی با الگویی شبیه به خانه­های کندوی عسل است[1].

    کاربرد تجاری آن­ها در اندازه­های بزرگ پس از جنگ جهانی دوم آغاز شد و زمانی که تولید انبوه صنعتی با هزینه­های ساخت نسبتا پایین مهم شد و صرفه­جویی در مصالح به­وسیله چنین روش­هایی مورد توجه قرار گرفت. در انگلیس، این پروسه اول توسط (1949) G.M.Boyd تشریح شد و توسط شرکت فولاد Appleby-Fordingham بصورت کارخانه­ای در یک شعبه از شرکت­های فولاد متحده تولید گردید. مراحل کار و تجهیزات Litzka نیز توسط شرکت Litzka stahlbu در آلمان ایجاد شد که امکان تولید انبوه اقتصادی در اندازه­های بزرگ را فراهم می­کرد به­طوری که اعوجاجها ناخواسته که در تولید ایجاد می­شد، را کاهش می­داد.

     

    1-3 کاربرد

    الف) تیرهای قاب­های لنگرگیر و مهاربندی شده

    ب) تیرهای با مقاطع ظاهری یکنواخت یا متغیر در قاب­های صفحه­ای دارای تیرهای شیب­دار (قاب­های موسوم به سوله در کشورمان)

    ج) تیرهای شبکه­های تک لایه­ی فضاکار

    ط) تیرچه­ها و تیرهای مختلط در بتن

    ن) تیرهای طولی یا عرضی عرشه­­ی پل­ها (با کف مشبک فولادی یا به­صورت مختلط با بتن کف)

    و) اعضاء فشاری (ستون­ها) و اعضاء فشاری- خمشی (تیر- ستون­ها)

    ه) تیرهای ماشین آلات ساحتمانی

    -4 پروسه­ی مساحت

    تیر لانه زنبوری از تیرهای I شکل ساخته می­شوند. جان مقطع به­وسیله­ی روش­های گوناگونی طبق الگوی متناوب و بعضا نامتناوب برش داده می­شوند. یکی از روش­های برش cold­- punching می­باشد (3). شکل 1-5 یکی از اولین وسایل این روش را نشان می­دهد. بعد از پانج قسمتی از جان تیر جان خارج شده و با توسعه­ی فضاهای خالی در جان یک الگوی زیک­زاک در جان تیر به ­وجود می­آید. عملیات پانج معمولا به­وسیله پرس هیدرولیک انجام می­شود. روش مذکور به ­دلیل سرعت اجرا کم و از بین رفتن قسمت زیادی از جان امروزه تقریبا دیگر کاربرد ندارد.

    یکی دیگر از روش­ها استفاده از غلتک­های تیغه­دار می­باشد. این روش به­خصوص در کشور ما بسیار مرسوم است. تیر با استفاده از غلتک­ ورودی وارد دستگاه شده، غلتک تیغه­دار جان تیر را برش داده و سپس توسطغلتک خروجی اتو شده (صاف شده) و به بیرون هدایت می­شوند. لبه­های بریده شده­ی تقریبا صاف سرعت اجرای بالا امکان کار در محل از خصوصیات این روش می­باشد. شکل 1-6 نمونه­ای از این دستگاه را نشان می­دهد.

    از بهترین و استانداردترین روش­ها، استفاده از شعله گاز به صورت اتوماتیک و کنترل شده است. از مزایای این روش می­توان به لبه­های بریده شده­ی صاف، برش کاملا کنترل شده سرعت اجرای بالا، تولید انبوه و کارخانه­ای اشاره کرد. شکل 1-7 نمونه­ای از این روش را نمایش می­دهد.

    گاهی هم از شعله گاز به صورت دستی استفاده می­کنند به این صورت که ابتدا الگوی مناسب را روی جان تیر رسم می­کنند سپس به صورت دستی با استفاده از گاز جان تیر را برش می­دهند. این روش با وجود سادگی، هزینه کم و امکان کار در محل دارای معایبی همچون سرعت اجرای کم لبه­های بسیار نامنظم و کاسته شدن مقاومت در اثر گرمای کنترل نشده­ی شعله می­باشد.

     

    1-5 الگوی برش

    صرف نظر از روش برش، الگوی برش نیز دارای تنوع بسیاری از جمله الگوی برش شش گوشه، سلولی و سینوسی است. در زیر انواع آن­ها با جزئیات آمده است:

    الگوی شش گوشه: این الگو بسیار در کشور ما رواج دارد. زاویه  بنا به اهداف طراحی بین 450 و 650 می­باشد. در زیر دو نوع از زوایای پرکاربرد که در مبحث دهم به­عنوان الگوی استاندارد آورده شده است با جزئیات مربوطه بیان شده است.

    منابع:

    [1] SHAHROKH MALLEK., Finite Element Analysis of Modular Structures and The Behaviovur of castellated Beam, A thesis preseuted for the degree of Dactor of philosophy the university of Manchester, (1990).

     

    [2] Sevak Demirdjian., Stability of castellated Beams, McGiII university Montreal, Canada, March (1999).

     

    [3] H. Diamond., Methods of making structural beams, (1962).

     

    [4] مالک ش، گسترش معرفت زمان درباره­ی تیرهای لانه زنبوری/ مجموعه مقالات پنجمین کنفرانس بین المللی عمران، دانشگاه فردوسی مشهد (1378).

     

    [5] Blodgett OW., Design of welded structures, James F. Lincolu Arc Welding Foundation, (1969).

     

     [6]Altfilliscg MD, Cooke BR and Toprac A., An Investigation of Welded Open-Web Expanded beams, Journal of American Welding Society, Welding Research Supplement 77s-88s, (1957).

     

    [7] Halleu P., Limit analysis of castellated steel beams, Acier-Stahl-Steel 325, 133-144, (1967).

     

    [8] Gulambos T., Bracing of Tussed bearms, Is Your Structure Suitably Braced, Structural Stability Research Council Conference, April pp39-49 (1993).

     

    [9] Eurocode 3, Design of steel strucures, Annex N.

     

     [10] مبحث دهم مقررات ملی- پیوست الف

     

    [11] سیرانی، روش­های تحلیل و طراحی تیر لانه زنبوری، سمینار کارشناسی ارشد، دانشکده فنی، دانشگاه شهید مدنی آذربایجان (1390).

    12- کریمی، محمد سعید، لطیفی شاهاندشتی، امیر حسین،(1390) " بررسی لرزه ای قابهای مهاربندی خارح از مرکز با تیر پیوند جفت"،ششمین کنگره ملی مهندسی عمران

    13-1-Popov, Engelhardt  and Michael, 1988. “Seismic Eccentrically Braced  Frams, ” Department of Civil Engineering, Berkeley ,California, V10, pp. 321-354.

    14- مقررات ملی ساختمان مبحث (مبحث دهم: طرح واجرای ساختمان های فولادی)، 1392.

    15- Dusicka, P., Itani, A. M. and Buckle, I. G. (2004). “Evaluation of Conventional and Specialty Steels in Shear Link Hysteretic Energy Dissipaters.” Proceedings of the 13th World Conference on Earthquake Engineering, Vancouver B.C., Canada.

    16- Dusicka, P. and Itani, A. M.  (2002). “Behavior of Built-Up Shear Links Under Large Cyclic Deformations.” Proceedings of  the 2002 Annual Meeting of  the Structural Stability Research Council, Structural Stability Research Council, Gainesville, FL.

    17- Arce, G., Okazaki, T. and Engelhardt, M. D. (2003). “Experimental Behavior of Shear and Flexural Yielding Links  of  ASTM  A992  Steel.”  Proceedings  of  the  4th  Intl.  Specialty  Conference  on  Behavior  of  Steel Structures in Seismic Areas, Stessa 2003, Naples, Italy.

    18- McDaniel, C. C., Uang, C. M. and Seible, F. (2003). “Cyclic testing of buildUp steel shear links for the New Bay Bridge.” J. Struct. Eng., Vol. 129, No. 6, PP. 801-809.

    19-Galvez, P.  (2004).  Investigation of Factors Affecting Web Fractures  in Shear Links, M.Sc.  thesis, Univ. of Texas at Austin, Tex., USA

    20-Buckle,  I., Dusicka, P. and  Itani, A.  (2005).  “Development of Built-up Shear Links as Energy Dissipaters for the Seismic Protection of Long-Span Bridges.” Bridge Structures, Vol. 1, PP. 19-27

    21- Chao, S., Khandelwal, K. and El-Tawil, S.  (2006). “Ductile Web Fracture  Initiation in Steel Shear Links.” ASCE, J. Struct. Eng., Vol. 132, No. 8, PP. 1192-1200.

    22- Berman,  J. W. and Bruneau, M.  (2007). “Experimental  and Analytical  Investigation  of Tubular Links  for Eccentrically Braced Frames.” J. Engineering Structures, Vool. 29, PP. 1929-1938.

    23- Chan, R. W. K., Albermani, F. and Williams, M. S. (2008). “Evaluation of Yielding Shear Panel Device for Passive Energy Dissipation.” J. Const. Steel Research, doi:10.1016.

     

    [24] Redwood RG., Ultimate strength design of beams with multiple openings, Preprint NO. 757,ASCE Annai Mettngs on structural Engineering. Dittsbugh, Pa, U.S.A. (1968).

     

    [25] Redwood RG., Analyze et DimensioMevaent des Poutres Ayant des Ouvertures dans Ames, Construction Metalique, NO. 3, 15-27 (1975).

     

    [26] Waild Zaarour and Richavd Redwood, Web Backling in the Webbed Castellated Beams, Department of civil Engineering and Applied Mechanics McGiII University Montreal, Canada (1996).

     

    [27] Megharief and Redwood, Behavior of castellated Beams, Department of civil Engineering and Applied Mechanics McGiII University Montreal, Canada (1997).

     

    [28] محمودیان و مالک، کمانش جانبی پیچشی جان در تیرهای لانه زنبوری، پایان­نامه­ی کارشناسی ارشد، دانشکده فنی، دانشگاه تهران (1374).

  • 1-1 مقدمه...................................................................................................................................................................... 2

    شکل 1-3 عبور تاسیسات از داخل تیر لانه زنبوری.................................................................................................... 4

    1-2 تاریخچهی تیرهای لانه زنبوری............................................................................................................................. 4

    1-3 کاربرد..................................................................................................................................................................... 4

    1-4 پروسهی مساحت................................................................................................................................................... 5

    1-5 الگوی برش............................................................................................................................................................ 7

    1-6  روشهای تحلیل الاستیک تیرهای لانه زنبوری..................................................................................................... 9

    1-6-1 روشهای تقریبی دستی............................................................................................................................. 9

    1-6-1-1 روش قیاس به تیر متعادل................................................................................................................... 10

    1-6-1-2 روش قیاس به خرپای ویرندیل........................................................................................................... 10

    1-6-1-2-1 روش کامل........................................................................................................................................ 10

    1-6-1-2-2 روش ساده شده ویرندیل.................................................................................................................. 12

    1-6-1-2 روش قیاس به تیر جان گسترده معادل................................................................................................. 16

    1-6-1-3 قیاس به قاب..................................................................................................................................... 19

    1-6-2 روشهای تئوری الاستیسیته....................................................................................................................... 21

    1-6-2-1 روش تفاضلهای محدود..................................................................................................................... 21

    1-6-2-2 روش تحلیل تنشها در جان با قیاس به گوهی معادل.............................................................................. 22

    1-6-3 روشهای اجزاء محدود.......................................................................................................................... 22

    1-6-3-1 تحلیل تنش واحدهای نمونه ایزوله شدهای از تیر با شرایط سر حدی مفروض........................................ 22

    1-6-3-2 تحلیل به روش پاره سازهها................................................................................................................ 24

    1-7 صور گسیختگی................................................................................................................................................... 24

    1-7-1 مکانیزم ویرندیل یا برشی...................................................................................................................... 25

    1-7-2 مکانیزم خمشی..................................................................................................................................... 26

    1-7-3 گسیختگی برش جوش جان................................................................................................................. 26

    1-7-4 ناپایداری تیر لانه زنبوری..................................................................................................................... 27

    1-7-4-1 کمانش پیچشی جانبی........................................................................................................................ 28

    1-7-4-2 کمانش موضعی................................................................................................................................. 29

    1-7-4-2-1 کمانش جان تحت فشار مستقیم........................................................................................................ 29

    1-7-4-2-2 لهیدگی جان..................................................................................................................................... 29

    1-7-4-2-3 کمانش جانبی پیچشی جان.............................................................................................................. 29

    1-7-4-2-4 کمانش ناحیهی جان تحت ترکیب فشار و برش صفحهای................................................................ 30

    1-7-4-2-5 کمانش گوشهی سوراخها................................................................................................................. 30

    1-7-4-2-6 کمانش مقطع T شکل........................................................................................................................ 31

    1-7-4-2-6-1 کمانش موضعی بال یا مقطع T شکل تحت فشار........................................................................... 31

    1-7-4-2-6-2 کمانش خمشی پیچشی ناحیهی T شکل...................................................................................... 32

    1-8 روشهای تحلیل پلاستیک تیرهای لانه زنبوری.................................................................................................. 32

    1-8-1 آنالیز بر مبنای مکانیزم ویرندیل............................................................................................................ 32

    1-8-2 آنالیز بر مبنای مکانیزم تسلیم برشی..................................................................................................... 33

    1-9 رواداریها.............................................................................................................................................................. 35

    2-1 قاب های مهاربند شده واگر............................................................................................................................... 38

    2-2 تاریخچه............................................................................................................................................................... 39

    2-3 نیرو های عمل کننده در تیر پیوند..................................................................................................................... 41

    2-4 مکانیزم اتلاف انرژی درEBF............................................................................................................................... 42

    2-5 طراحی قسمت های مختلف تیر پیوند............................................................................................................... 44

    3-1 کمانش جان تحت فشار مستقیم......................................................................................................................... 46

    3-1-1 مطالعات تئوری...................................................................................................................................... 46

    3-1-3 روابط ارائه شده توسط محققین........................................................................................................... 47

    3-1-4 روابط موجود در آییننامهها................................................................................................................... 50

    3-1-5 دلایل بررسی این مد کمانش................................................................................................................ 50

    3-2 کمانش جانبی پیچشی جان................................................................................................................................ 51

    3-2-1 مطالعات تئوری انجام شده.................................................................................................................... 51

    3-2-2 مطالعات تجربی..................................................................................................................................... 60

    3-2-3 روابط موجود در آییننامهها................................................................................................................... 62

    3-2-4 دلایل بررسی این مد کمانش................................................................................................................ 63

    4-1 تدوین آزمایشات................................................................................................................................................ 66

    4-2 نحوه مونتاژ و ساخت تیر های پیوند لانه زنبوری............................................................................................. 67

    5-1 نتایج و بحث....................................................................................................................................................... 71


موضوع پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, نمونه پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, جستجوی پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, فایل Word پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, دانلود پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, فایل PDF پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, تحقیق در مورد پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, مقاله در مورد پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, پروژه در مورد پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, پروپوزال در مورد پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, تز دکترا در مورد پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, پروژه درباره پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, گزارش سمینار در مورد پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری, رساله دکترا در مورد پایان نامه رفتار لرزه ای تیر های پیوند لانه زنبوری

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته مهندسي عمران گرايش سازه بهمن 1393 هر چند در طول سالهاي متمادي، روش هاي ساخت و طراحي سازه ها گسترش يافته است اما همچنان اثر زلزله از مهمترين

پايان‌نامه جهت اخذ درجه کارشناسي ارشد رشته مهندسي عمران – گرايش سازه بهار 1394 فصل اول کليات تحقيق 1-1- مقدمه: غالباً سازه‌ها براي زلزله‌هاي شديد و پذيرش سطوحي

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد "M.Sc" رشته مهندسی عمران گرایش سازه چکیده : یکی ازروش های مقاوم سازی ساختمان در مقابل بارهای جانبی استفاده از سیستم بادبندی (همگرا یا واگرا) می باشد. کاربرد روزافزون مهاربندهای فولادی برای مقابله با نیروهای زلزله ایجاب می‌کند که عملکرد لرزه‌ای این نوع سیستم‌ها مورد توجه بیشتری قرار گیرد. شکل متداول بادبندهای همگرا مشکلات زیادی در تامین ...

پایان‌نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران – گرایش سازه چکیده: اساسی‌ترین هدف در طراحی لرزه‌ ای سازه‌ ها جلوگیری از فرو ریزش سازه در هنگام زلزله‌ های شدید می‌باشد که پایه تئوری حاکم بر رفتار لرزه‌ای می‌باشد نتیجه بررسی رفتار غیرخطی سازه در هنگام زلزله و مقاومت ناشی از عملکرد غیرخطی سازه در هنگام زلزله و مقاومت ناشی از عملکرد غیرخطی آن در آیین‌نامه‌ها و مقررات طرح ...

پایان نامه کارشناسی ارشد مهندسی عمران - گرایش سازه بهمن ماه‌ 1393 چکیده: عملکرد ساختمان در حین زلزله به عوامل بسیاری بستگی دارد، در نتیجه پیش­بینی عملکرد لرزه‌ای سازه‌ها، به عنوان بخشی از طراحی یا ارزیابی باید چه صریحاً و چه ضمناً مد نظر قرار گیرد. پیش­بینی پاسخ لرزه‌ای سازه بسیار پیچیده است، که این امر نه تنها به دلیل تعداد زیاد عوامل دخیل در عملکرد بلکه به سبب پیچیدگی رفتارهای ...

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی مهندسی عمران گرایش سازه فصل اول: مقدمه 1-1.کلیات یکی از مهمترین حوادث طبیعی که همواره زندگی انسان­ها را دچار دگرگونی کرده و گاهی تمدن­های بشری را با تخریب ساختگاه به نابودی کشانده، زلزله است. از این رو، انسان همواره سعی در شناسایی و مقابله با خطرات ناشی از زلزله داشته و هنوز هم موفق به مهار کامل این انرژی عظیم نشده است. حال با وجود آنکه محققین ...

  پايان نامه‌ي کارشناسي ارشد رشته‌ي مهندسي عمران گرايش سازه مهرماه 1390 فصل اول کليات     1-1 مقدمه در سالهاي اخير پيشرفت­هاي زيادي در زمينه­ي

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد رشته‌ی مهندسی عمران گرایش سازه واکنش قلیایی سنگدانه­ها[1](AAR)، واکنشی شیمیایی است که در برخی از سازه ­های بتنی رخ می­دهد. (AAR) واکنشی بین مایعات قلیایی درون حفره­ها و سنگدانه­های سیلیسی است. خرابی بتن شامل انبساط و ایجاد ترک در اثر واکنش قلیایی سنگدانه­ها از اهمیت ویژه­ای برخوردار می­باشد. علاوه بر آن پلیمرهای تقویت شده با الیاف به شکل صفحه یا ورق ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد گرایش مدیریت بازرگانی چکیده تحقیق : این پژوهش با هدف اصلی بررسی سنجش میزان اثر بخشی تیمهای کاری گروه هولدینگ رایزکو انجام شده است. گروه رایزکو بدلیل وسعت و سطح بالای کمی و کیفی و تکنولوژیکی بزرگترین قطعه ساز پلاستیکی و جزو معدود قطعه سازان برتر صنعتی در ایران است و این بررسی اهمیت نقش تیم های کاری در حوزه های مختلف گروه کار خانجات را ...

پایان‌نامه کارشناسی‌ارشد عمران-زلزله چکیده استفاده از مهاربندها به عنوان سیستم مقاوم جانبی در سازه‌ های فولادی یکی از متداولترین روش‌ها برای تحمل نیروهای ناشی از زلزله می‌باشد. یکی از نقاط ضعف این سیستم مقاومت فشاری عضو مهاربندی و کمانش آن در نتیجه کاهش باربری عضو می‌باشد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور مهاربند مقاوم در برابر کمانش این مشکل حل شده‌است. این قاب‌ها نوع جدیدی از ...

ثبت سفارش