پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی

word 715 KB 29931 110
1393 کارشناسی ارشد روانشناسی
قیمت قبل:۶۳,۳۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۹۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.)

    گرایش: عمومی

    چکیده:

    هدف از انجام پژوهش حاضر تبیین رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی بود. به لحاظ ماهیت و اهداف، این پژوهش از نوع علمی و برای اجرای آن از روش همبستگی استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل دانش آموزان دبیرستانی روزانه عادی دختر و پسر منطقه درودزن به تعداد 1080 نفر در سال تحصیلی 1393- 1392بود که تعداد 283 نفر با استفاده از جدول مورگان به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده­ها از پرسشنامه های شادکامی آکسفورد؛ احساس پیوستگی آنتونوسکی و پرسشنامه نارسایی هیجانی تورنتو استفاده شده است که روایی و پایایی آنها مورد تأیید قرار گرفت. در سطح آمار استنباطی از آزمون­ همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون چندگانه به شیوه همزمان استفاده شده است. نتایج پژوهش نشان داد که بین ابعاد احساس پیوستگی با شادکامی رابطه مثبت و معنادار و از بین ابعاد نارسایی هیجانی بین بعدهای ناتوانی در شناسایی هیجانات و ناتوانی در بیان احساسات با شادکامی رابطه منفی و معنادار وجود دارد. همچنین یافته­های پژوهش نشان داد که احساس پیوستگی، شادکامی را به صورت مثبت و نارسایی هیجانی شادکامی را به صورت منفی پیش بینی می­کند و از بین ابعاد احساس پیوستگی، بعدهای قابل درک بودن و کنترل­پذیری به صورت مثبت قوی­ترین پیش­بینی کننده شادکامی و از بین ابعاد نارسایی هیجانی ناتوانی در شناسایی هیجانات به صورت منفی قوی ترین پیش­بینی کننده شادکامی می­باشد. همچنین نتایج پؤوهش نشان داد که احساس پیوستگی پیش بینی کننده قوی­تری نسبت به نارسایی هیجانی برای شادکامی است و بطور کلی احساس پیوستگی بالا باعث شادی افراد می­شود.

    کلیدواژه: احساس پیوستگی، نارسایی هیجانی، شادکامی

    مقدمه

    شادکامی[1]، خوشحالی، خرسندی و خشنودی کلماتی هستند که از نقطه نظر ادبی، تقریباً دارای بار معنایی مشترکی  می باشند، اما از دیدگاه روان شناختی هر کدام پیام متفاوتی را ارائه می دهند.

    شادکامی از مهمترین نیازهای روانی بشر است که تاثیر عمده ای بر شکل گیری شخصیت و سلامت روان دارد. بالندگی، سرزندگی و نشاط روانی انسان به دلیل تأثیرقابل ملاحظه ای که بر تمامی جنبه های شخصیتی انسان وچگونگی بروز و ظهور رفتارهای مختلف او دارد، همواره مورد توجه پژوهشگران بوده است. از هنگامی که مارتین سلیگمن[2] (2002) رویکرد "روان شناسی مثبت نگر[3] " را به جامعه روان شناسی معرفی نمود، حدود دوازده سال می گذرد و در این مدت کوتاه شاهد به وجود آمدن یک مکتب جدید با نظریه ها، پدیده ها و مفاهیم مختلف بوده ایم. اگرچه این مفاهیم و اصطلاحات امروزی از ابتدای پیدایش دانش بشری، توسط فیلسوفان و دانشمندان یونانی، هندی و ایرانی مورد بحث و چالش بسیار قرار گرفته اند، اما سلیگمن و همکارانش با استفاده از روش علمی و طبقه بندی مفاهیم توانستند مجموعه کاملی از این کلمات را در یک مکتب جدید فکری با عنوان رویکرد مثبت نگر معرفی نمایند.

    در سال 2002 میلادی، مارتین سلیگمن (2002) با بیان نظریه شادکامی که به مفهوم «اودایمونیا[4]» ارسطو شباهت بسیاری دارد، گام بزرگی را در جهت تعریف شادکامی برداشت. . ارسطو شادکامی را در خوب بودن، نیکی کردن و زندگی  در سایه آن می دانست و سلیگمن به پیروی از این جمله، شادکامی حقیقی را رسیدن به فراخنای شناسایی و رشد توانایی (کنجکاوی، نیروی حیاتی و قدردانی) در بازی، کار و عشق بیان کرده است (سلیگمن، 2002).

    در طی سال های اخیر، بررسی تجربه شادکامی نیزتوسط روان شناسان و جامعه شناسان افزایش یافته است و روان شناسان علاقمند به حیطه روان شناسی مثبت نگر،توجه خود را بر منافع بالقوه احساس های مثبت، نظیراحساس شادکامی معطوف کرده اند؛ چرا که می توان به آن، به عنوان یکی از مؤلفه های سلامت روان نگاه کرد.

    درهر جامعه ای ،قسمتی از برنامه ریزی  برای داشتن آینده ای مطلوب و کارآ در آموزش و پرورش آن جامعه صورت می پذیرد .جایی که جوانه های امید و نشاط هر جامعه ای در آن رشد می نماید و بدون تردید اگر دانش آموزان که سرشار از نیرو و ظرفیت های بکر هستند از سلامت روان و نشاط و طراوت فکری و جسمی برخوردار باشند ،نقش تعیین کننده ای درتعیین سرنوشت آینده ی جامعه خود دارند.

    برنامه­ریزان و دست اندرکاران و مسئولین جامعه با حمایت هایی که از نسل در حال رشد خواهند داشت می توانند موجب افزایش سلامت روان افراد شده و استعداد های درونی آنان را شکوفا کنند.لذا پژوهش حاضر به دنبال آن است تا رابطه احساس پیوستگی ونارسایی هیجانی با شادکامی را مورد بررسی قرار دهد.

     

    1-2 بیان مسئله                                                              

    یکی از نعمات الهی که خداوند به انسان عنایت فرموده ، نعمت سلامتی است که یکی از ابعاد آن بعد روانی است. از نیازهای روانی انسان ،که اهمیت زیادی دارد ،شادی و نشاط در زندگی است .شادی به زندگی معنا می بخشد و موجب نشاط روحی و سلامتی و افزایش توانایی می شود. انسان شاد می تواند قله های موفقیت را طی نماید و در اجتماع نقش سازنده ای داشته باشد.

    شادی و نشاط ،از جمله حالتهای فراگیر شخصیت انسان است که برنگرش ها، باورها، احساسات و رفتار او تاثیر شگرفی می گذارد و می تواند همه جنبه های شخصیت او را در حال و آینده، دستخوش تغییر و تحول کند (گلدبرک [5]،2000،به نقل از اکسیان،1383).

    شادکامی[6] به عنوان یکی از مهمترین نیازهای بشر همیشه ذهن انسان را به خود مشغول کرده است. شادکامی، حالت خوشحالی و سرور (هیجانات مثبت)، راضی بودن از زندگی و فقدان افسردگی واضطراب (هیجانات منفی) است (آرگایل[7] ،2001). رجاس[8] (2007) شادکامی را به عنوان مجموعه ای از عواطف و نوعی ارزیابی شناختی از زندگی تعریف می کند. وی آن را درجه ای از کیفیت زندگی افراد می­داند که به طورکلی مثبت ارزیابی می شود. افراد شاد، خود را به عنوان دارندگان ویژگی های مثبت می بینند که به وقایع زندگیشان کنترل دارند.

          شادکامی پیامدهای مثبتی بر سبک زندگی و موفقیت تحصیلی افراد دارد و میل به انجام رفتارهایی که با موفقیت تحصیلی مرتبط هستند را افزایش می دهد. این توضیح ریشه در مطالعات بسیاری دارد که بیان کرده اند شادکامی به فعالیتهای جذاب و تولید کننده منجر می شود . شادکامی به عنوان یک عاطفه مثبت می تواند روابط بین فردی را تسهیل کرده و پیامدهای مثبت گسترده ای بر شناخت، سطح فعالیت اجتماعی و سلامتی داشته باشد (علی پور و همکاران ،1389).

         با توجه به اهمیت تاثیر شادکامی برحیطه های مختلف زندگی، بحث پیرامون روشهای ایجاد و افزایش شادکامی ضروری می نماید. تحقیقات زیادی در زمینه ی تشخیص صفات افراد شادکام صورت گرفته که برخی صفات از قبیل روابط اجتماعی ، خود کنترلی، عزت نفس و ... برای افراد شاد تشخیص داده اند . آلبر کستن[9] (2003) معتقد است که تجربه استرس، احساس شادکامی را کاهش می دهد یعنی هرچه فرد استرس بیشتری را تجربه نماید.از میزان شادکامی او کاسته می شود و سلامت روان را تهدید می کند. در سالهای اخیر ،اعتقاد براین است که درنظر داشتن شادی و طراحی برنامه هایی برای شاد بودن، باعث افزایش شادمانی می شود و غالبا شادکامی توام با کارکرد مطلوب و سلامتی روانی همراه بوده و با احساس پیوستگی در ارتباط می باشد.

     احساس پیوستگی[10] سازه ای است که توسط آنتونوسکی[11] (1993) برای نشان دادن مقابله موفقیت آمیز دربرابر فشارزاهای زندگی بیان شده است . آنتونوسکی (1993) احساس پیوستگی را به عنوان سازه ای تعریف کرده است که جهت گیری کلی فرد و احساس اعتماد و پویایی مداوم و فراگیر را در زندگی و دنیای پیرامون وی نشان می دهد. احساس پیوستگی باعث می شود فرد تحریکات درونی و بیرونی دریافت شده را در زندگی سازمان یافته تر ،قابل پیش بینی تر و توضیح پذیر تر درک نماید. به بیان ساده تر، احساس پیوستگی به ادراک و احساسات فرد اشاره می کند که زندگی برای او قابل درک، کنترل پذیر و پرمعنی است. آنتونوسکی (1993) معتقد است احساس پیوستگی در طول دوران کودکی و نوجوانی رشد می کند و این رشد تا 30 سالگی ادامه دارد (اشنایدر،بوچی،اسنسکی و کلاقفر[12]،2000).

    مونزو نورکوال[13] (2006) به این نتیجه رسیدند که احساس پیوستگی بر بهبود کیفیت زندگی و تندرستی بیماران مزمن تاثیر زیادی دارد .دراگست ، اید ، نیگارد ،بوندوک ، نورت ود و ناتویگ[14] (2009) در پژوهشی نشان دادند که احساس پیوستگی با کارکردهای اجتماعی و تندرستی جسمانی و شادکامی رابطه مثبت دارد.

    متغیر مرتبط دیگر با شادکامی نارسایی هیجانی است پالمر، دونالدسون و استوک[15] (2002)، نارسایی هیجانی سازه شخصیتی است که با فقدان خیالپردازی، ظرفیت کم برای افکار سمبولیک و ناتوانی برای تجربه و بیان هیجانات مثبت مشخص می شود. نارسایی هیجانی به حالتی اطلاق می شودکه  در اثر آن فرد در درک پردازش و هیجانات خود مشکل دارد (سیفنئوس[16] ،1973 ). ویژگی اصلی نارسایی هیجانی عبارتنداز: ناتوانی در بازشناسی و توصیف کلامی هیجانی های شخص ،فقر شدید تفکر نمادین که آشکار سازی بازخوردها ، احساسات، تمایلات وسایق ها را محدود می کند،ناتوانی در بکارگیری احساسات به عنوان علایم مشکلات هیجانی، تفکر انتزاعی در مورد واقعیت هایی که اهمیت بیرونی، کاهش یادآوری رویاها، دشواری در تمایز بین حالت های هیجانی و حس های بدنی فقدان جلوه های عاطفی چهره، ظرفیت محدود برای همدلی و خودآگاهی (تول میدا گلیاورویمر[17]،200). به عبارت دیگرنارسایی هیجانی به ناتوانی در پردازش شناختی اطلاعات هیجانی و تنظیم هیجان ها گفته می شود. نارسایی هیجانی سازه ای است چند و جهی متشکل از دشواری در شناسایی احساسات، دشواری در توصیف احساسات برای دیگران و جهت گیری فکری بیرونی (تیلو،بگی،[18]2000).

    مطالعات نشان داده اند که نارسایی هیجانی با بسیاری از اختلالات مثل اختلال اضطراب فراگیر (شات، کاستونگای و بورکووس ،[19]2001) ، اضطراب اجتماعی و هراس، (فوکونیشی، کی کو چی، ووگان و تاکویو [20]،1997)، اختلالات خوردن (زوتو ویل –بندر، وان گوزن، کوهن کتینس، وان آلبورگ و وان تگند،[21] 2002)، سوء مصرف مواد (سرو وهولم استرون[22] ،1997) ارتباط دارد. با نگاهی به مطالعات و آنچه که بیان شد، به وضوح پیداست که اهمیت شادکامی در رشد و تکامل یک جامعه اهمیت زیادی دارد.

    از آن جایی که شادی و نشاط از عناصر تحول در جامعه و تکامل درونی انسانهاست و جامعه ای که به شادی و نشاط افراد بها می دهد، می تواند رشد کند ونیز با  توجه به این که در کشور ما بخش قابل توجهی از افراد نوجوان و جوان چند سال از عمر خود را به امید به دست آوردن آینده ای بهتر در تحصیل علم سپری می کنندو باتوجه به مطالب مطرح شده درفوق پژوهش حاضر به دنبال تبیین رابطه احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی در دانش آموزان دبیرستانی می باشد، بنابراین پژوهش حاضر در پی پاسخگویی به این سوال است که آیا بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی رابطه معنادار وجود دارد؟

     

    1-3 اهمیت و ضرورت پژوهش

    با توجه به اهمیت و نقش شادکامی در ابعاد همه جانبه زندگی افراد، در سالهای اخیر، پژوهشگران مختلف به بررسی عوامل موثر بر شادکامی علاقه مند شده اند در این زمینه پرسش های مهمی مطرح شده است؛ ازجمله اینکه آیا شادی در خانواده نهفته است یا در اجتماع؟ آیا شادی ریشه در محیط دارد یا وراثت؟ آیا بین جنسیت و شادی رابطه ای وجود دارد؟ و... (آرگایل ، 2001 ترجمه گوهری و همکاران ،1382). چنین پرسش هایی نشان از اهمیت شادکامی دارد. این مهم در مورد دانش آموزان که قشر آینده ساز جامعه اند ، اهمیتی دو چندان می یابد.

    به عبارت دیگراهمیت شادکامی به عنوان یک شاخص مثبت و توجه به جمعیت عظیم دانش­آموزان انتظار می رود نوجوانان نسبت به سایر گروه­های سنی از شادکامی بیشتری برخودار باشند تا زمینه­ی رشد همه جانبه­ی آنان فراهم شود، چرا که شادکامی می­تواند زمینه موفقیت تحصیلی دانش­آموزان را فراهم کند، بنابراین ضروری است که در مدارس به شادکامی و عوامل مؤثر بر آن توجه ویژه مبذول شود تا شاهد عملکرد تحصیلی مناسب در دانش­آموزان باشیم ولی امروزه در مدارس، بحث روانشناسی مثبت نگر آنچنان که باید مورد توجه قرار نگرفته است و لازم است در پژوهش­هایی اهمیت این موضوع آشکار گردد تا در مدارس با آگاهی از تأثیر و نقشی که روانشناسی مثبت نگر می­تواند در وضعیت تحصیلی دانش­آموزان داشته باشد، زمینه پیشرفت دانش­آموزان بیشتر فراهم گردد. در راستای توجه به این مهم و با توجه به اینکه هنوز در ایران پژوهش­هایی در زمینه احساس پیوستگی، نارسایی هیجانی و شادکامی صورت نگرفته است ضرورت پژوهش حاضر رخ می نماید.

     

    1-4 هدف کلی پژوهش

    هدف از پژوهش حاضر، پیش بینی شادکامی براساس احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی می باشد.

     

     

    1-4-1 اهداف جزیی

    تبیین رابطه بین احساس پیوستگی با شادکامی

    تبیین رابطه بین نارسایی هیجانی با شادکامی

    پیش­بینی شادکامی بر اساس احساس پیوستگی

    پیش­بینی شادکامی بر اساس نارسایی هیجانی

    پیش­بینی شادکامی بر اساس احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی

     

    1-Happiness

    2-Martin seligman

    3-Positive psychology perspective

    4-Eudoimonia

    [5]Coldberg

    [6]Happiness

    [7]Argyle

    [8] Rojas

    [9]Alberekstan

    [10]Sens of coherence

    [11]Antonovsky

    [12]Schnyder,Buchi,Sensky&Klaghofer

    [13] Moons & Norekval

    [14]Dragest , Eide , Nygaard , Bondevik , Nortvedt & Natvig

    [15] - Palmer , Donaldson , Stough

    [16]Sifneos

    [17]Tull , Medaglia & Romer

    [18]Taylor & Bagby

    [19]Schut , Castonguay & Borkovec

    [20]Fukunishi, kikuchi, Wogan & Takubo

    [21]Zonnevijlle , Bender, Van Goozen , Cihen kettenis , Van Elburg & Van Engeland

    [22]Ecero & Holmstron

    The Relationship between Sense of Coherence and Alexithymia with Happiness

     

    Abstract

    The aim of present research  was to investigate the relationship between sense of coherence and Alexithymia with well being The sample of this study were selected from 1080 male and female high school students in droodzan in 92-93.These students compelted oxford happiness questioner, sense of coherence Questioner Antonovesky and Alexithymia questioner pearson corrlational test and multiple Regression were used to amalyzied data. The results showed that there is a positive relationship between the sense of coherence and happiness and there is a negative relationship between the Alexithymia and disability in statments of the sense. Also, the results of the research showed that sense of coherence estimates the happiness positively and Alexithimia estimates the happiness negatively, and between the dimention  of the sense of coherence, comprehensibility, manageability have a possitive and powerful effect on happiness and between the dimentions the Alexithymia, disability in statement of the sense has a negative relationship with happiness. also the results of present research shows that the sense of coherence is more powerful than alexithymia for happiness totally findings show that high sense of coherence cases happiness for people.

     

    Key word: Sense of coherence, Alexithymia, Happiness.    

  • فهرست:

     

    ظفهرست مطالب

    عنوان                                                                                                                      صفحه

    چکیده.................................................................................................................................................................. 1

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1- مقدمه..................................................................................................................................................... 3

    1-2-بیان مسأله.............................................................................................................................................. 4

    1-3-اهمیت و ضرورت پژوهش................................................................................................................... 8

    1-4-هدف­ پژوهش......................................................................................................................................... 8

    فصل دوم: مروری بر مبانی نظری و پیشینه پژوهش

    2-1-مبانی نظری شادکامی.......................................................................................................................... 13

    2-1-1-ابعاد شادی......................................................................................................................................... 17

    2-1-2-بعد عاطفی شادی............................................................................................................................ 17

    2-1-3-بعد شناختی شادی- ..................................................................................................................... 18

    2-1-4-عوامل موثر بر شادکامی................................................................................................................. 18

    2-1-5-شادکامی و مثبت اندیشی ............................................................................................................ 23

    2-2-مبانی نظری احساس پیوستگی......................................................................................................... 25

    2-2-1-بخش­های اصلی و مرکزی احساس پیوستگی.......................................................................... 30

    2-3-مبانی نظری نارسایی هیجانی............................................................................................................. 34

    2-4-پیشینه پژوهشی.................................................................................................................................... 44

    الف) رابطه احساس پیوستگی و شادکامی و متغیرهای مربوطه.......................................................... 44

    ب)رابطه نارسایی هیجانی و شادکامی و متغیرهای مربوطه.................................................................. 47

    ج)پژوهش های در زمینه احساس پیوستگی، نارسایی هیجانی و شادکامی..................................... 48

    2-5-جمع­بندی................................................................................................................................................ 49

    2-6-فرضیه‌های پژوهش............................................................................................................................... 51

    فصل سوم: روش اجرای تحقیق

    3-1-طرح پژوهش........................................................................................................................................... 53

    3-2-جامعه آماری........................................................................................................................................... 53

    3-3-وضعیت جمعیت شناختی نمونه پژوهش....................................................................................... 53

    3-4-ابزار پژوهش............................................................................................................................................ 54

    3-5-شیوه اجرای پژوهش............................................................................................................................. 58

    3-6-روش تجزیه و تحلیل آماری................................................................................................................ 58

    3-7-ملاحظات اخلاقی.................................................................................................................................. 59

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده ها

    4-1-یافته­های توصیفی ................................................................................................................................ 61

    4-2-یافته­های استنباطی.............................................................................................................................. 61

    فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری

    5-1-خلاصه پژوهش...................................................................................................................................... 68

    5-2-تحلیل یافته های پژوهش.................................................................................................................... 69

    5-3-محدودیت­های پژوهش......................................................................................................................... 74

    5-4-پیشنهادهای کاربردی............................................................................................................................ 74

    5-5-پیشنهادهای پژوهشی........................................................................................................................... 59

    منابع و مآخذ

    منابع فارسی ..................................................................................................................................................... 77

    منابع انگلیسی.................................................................................................................................................... 80

    پیوست‌ها

    پیوست الف) پرسشنامه احساس پیوستگی ............................................................................................. 91

    پیوست ب) پرسشنامه نارسایی هیجانی .................................................................................................... 97

    پیوست ج) پرسشنامه شادکامی آکسفورد ................................................................................................ 99

    چکیده انگلیسی ............................................................................................................................................... 101

    منبع:

     

    منابع فارسی

    ابراهیمی، فرشته.(1392). پیش بینی شادکامی بر اساس الگوهای ارتباطی خانواده و تاب آوری، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت.

    ابوالقاسمی، عباس ؛ زاهد ؛ فاطمه؛ نریمانی ، محمد(1388).بررسی ارتباط احساس پیوستگی و تیپ شخصیتی d با تندرستی در افراد مبتلا به بیماری عروق کرونری. اصول بهداشت روانی ،11(3) ،222-213.

    احتشام­زاده، پروین؛ صبری نظرزاده، راشین و معمارباشی اول، مژگان.(1392). رابطه بین احساس انسجام و عملکرد شغلی با میانجی گری سلامت روان و راهبردهای مقابله، روش­ها و مدل­های روانشناختی، دوره 3، شماره 13، صص  97-85.

    اسدی، سهیل(1382).ارسطو یا فروید: تردید در نظریه شادکامی، هفته نامه پرشین ویکلی، شماره82. صص 30-20.

    اسماعیلی فر ، ندا؛ شفیعی آبادی، عبدالله ؛قدسی (1390). تعیین سهم خودکارآمدی در پیش بینی شادکامی دانش آموزان دختر شهر رودهن . مجله اندیشه ورفتار ، دوره پنجم ، ش 19،ص90-106.

     امانی، رزیتا، هادیان، رژینا.(1387). بررسی اثر بخشی آموزش مهارت های اجتماعی بر افزایش میزان شادی دانشجویان، چهارمین سمینار بهداشت روانی دانشجویان، دانشگاه شیراز، اول و دوم خرداد.

    امیدیان، مرتضی.(1386). بررسی وضعیت سلامت عمومی و شادکامی در دانشجویان دانشگاه یزد، مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی، دوره دهم، شماره 1، صص 116-101.

    برغندان، سپیده؛ ترخان، مرتضی؛ قائمی خمامی، نیما.(1389). بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر سلامت روان و شادکامی دانش آموزان پسر مقطع دبیرستان. ارمغان دانش – فصلنامه علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دوره 150، ویژه نامه 1 (همایش سراسری سبک زندگی و سلامت)، 213.

     پاییزی، مریم؛ شهر آرای، مهرناز؛ فرزاد، ولی اله و صفایی، پریوش. (1386). بررسی اثربخش آموزش ابراز وجود بر شادکامی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دوم رشته علوم تجربی دبیرستان های تهران، مجله مطالعات روان شناختی دانشکده علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه الزهرا، دوره 3، شماره4.

    پاییزی، مهدی (1386). بررسی اثربخشی آموزش ابراز وجود بر شادکامی و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر پایه دوم رشته تجربی دبیرستان های تهران، فصلنامه مطالعات روان شناختی،دوره 3، شماره 4، صص43-25.

    جوکار، بهرام (1386). نقش واسطه ای تاب آوری دررابطه باهوش هیجانی و هوش عمومی بارضایت از زندگی. مجله روانشناسی معاصر، فصلنامه انجمن روان شناسی ایران،دوره دوم،شماره 2، صص 56-43.

     حسنی، جعفر.(1389). خصوصیات روان سنجی پرسشنامه نظم جویی شناختی هیجان. فصلنامه روانشناسی بالینی، سال 2، شماره 3، صص 83-73.

    خانزاده، عباسعلی و صفی خانی، لیلا. (1385). بررسی رابطه بین شخصیت و شادکامی»، نشریه اصلاح و تربیت، شماره 131.

    خوش کنش، ابولقاسم و کشاورز افشار، حسین.(1387). رابطه شادکامی و سلامت روانی دانشجویان. مجله اندیشه و رفتار، دوره دوم، شماره 7، صص 41-52.

    دشتی، مریم (1390). تأثیرالگوهای ارتباطی خانواده برشادکامی به واسطه خودکارآمدی دربین دانش آموزان دختروپسر. پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.

    زهرا کار، کیانوش.(1387)، مشاوره استرس، تهران: نشر دانشگاهی بال.

    شاهقلیان، مهناز.، مردای، علیرضا. و کافی، سید موسی. (1386). بررسی رابطه ناگویی خلقی با سبک های باراز هیجان و سلامت عمومی در دانشجویان. مجله روان پزشکی و روان شناسی بالینی ایران، سال 13، شماره 3، 248-238.

    شریفی، رضا و آقایوسفی، علیرضا.(1389). رابطه بین احساس پیوستگی و بهزیستی روانی، مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه مشهد، دوره دهم، شماره 1، صص 42-31.

    علی­ پور ،احمد؛ نوربالا ،احمد علی . (1387). بررسی مقدماتی پایایی و روایی پرسشنامه شادکامی آکسفورد در دانشجویان دانشگاه های تهران . مجله اندیشه و رفتار، سال پنجم ، ش1و2 ، تابستان و پایییز ، ص 55-65.

    علی پور، احمد؛ نوربالا، احمدعلی؛ اژه ای، جواد و مطیعیان، حسن. (1389). شادکامی و عملکرد ایمنی بدن، مجله روانشناسی، سال 3، شماره 4، صص 233-219.

    کیامرثی، آذر و ایل بیگی قلغه­نی، رضا.(1390). ارتباط احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با رضایت از زندگی در دانش آموزان دختر دارای نشانه های ADHD، مجله­ی روانشناسی مدرسه، دوره­ی 1، شماره­ی 1، صص 92-76.

    مطیعیان، حسن (1379). شادکامی و عملکرد ایمنی بدن، مجله روانشناسی، سال 3، شماره 4، صص 233-21 .

    منتظری، علی؛ امیدواری، سپیده؛ آذین، سید علی. (1390). میزان شادکامی مردم ایران و عوامل مؤثر بر آن: مطالعه سلامت از دیدگاه مردم ایران، فصلنامه پایش، سال یازدهم، شماره 4، صص 467-475.

    میرشاه جعفری، ابراهیم (1381). شادکامی و عوامل مؤثر بر آن، تازه های علوم شناختی، سال4، شماره3.

    نوربخش، اعظم. آتش پور، سید حمید، موسوی، حسین.(1384). مقایسه سبک زندگی، سلامت روان و شادکامی دبیران زن و زنان خانه دار شهرستان بشرویه. مجله دانش و پژوهش در روانشناسی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان، شماره 26، 62-37.

     

    منابع انگلیسی:

     Antonovsky   A. (1987). Unraveling  the  mystery  of   health   How   people  manage  stress  and  stay  well. Sanfrancisco.  Jossey-Bass  Press. 122-5.

    Antonovsky, A. (1993).The structure and properties of the sense of cohere nce scale. Soc Sci Med. 36(6):725-33.

    Antonovsky, A. (1996). The   salutogenic   model  as  a  Theory  to  guide  health   promotion. Health  promotion   International. 11(1), 11-18.

    Antonovsky, A. (1996). The  salutogenic  model  as  a  theory   to   giud.  health  promotion   international. 11(1), 11-18.

    Antonovsky, A., (1993). The   structure   and  properties   of  the  sense  of  coherence   Scale. Social  science  &  medicine, 36, 725-733.

    Argyle, D. (2001). The social pshychology of happiness, (2nd).Grea.Brit                                                                                                      saiu:Routledge.

    Argyle,M.,& LU,L. (1990). The happiness of extraverts,personality and Individual Difference,11,1011-1017.

    Bagby, R. M., & Taylor, G. J. (1997). Affect   dysrey  ulation   and  alxithy  mia. In  G. J. Taylor, R. M. Bagby. & J. D. A. Parker  (Eds), Dis  orders  of  Affect   Reyulation: Alexithymia  in  medical  and  psychiatric  Illnes  (pp. 26-45). Cambridge: University   Press.

    Bernbaum, H., & James, T. (1994). Correlates and retrospectively reported antecedents of alexithymia. Psychosomatic Medicine, 56, 353-359.

    Bolte, A,. Goschke, T,. & Kuhl, J. (2003). Emotion and intuition. Psychological Sciences. 14(5):416-21.

    Brethoze, S.,  Consoli, S., Peterz-Diaz. F., & Jouvent, R. (1999). Alexithymia  and  anxiety:  Compounded  relationships?  A  psychometric  study.  European  Psychiatry, 14(7), 372-378.

    Bucci, W. (1997). Symptoms   and  symbols: A  multiple  cod   theory   of  somatization. Psychoanalytic   Inquiry, 17, 151-172.

    Carr, A. (2004). positive psychology Hove and New york:Brunner-Routledge.

    Conner.K.M & Davids on,j.r.t.(2003). Development of a new resilience scale: the Conner-Davidson resilience scale (CD-RISC).Depression and Anxiety,18,76-82.

    Dickey,M.T.(1999).The pursuit of happiness. Available on:http//www. dickey.org  /happy.htm.

    Diener,E.(2000).subjective well-being:The science of happiness and a  proposalFor a national index. American psychologist.55:34-43.

    Dubey, A., Pandey. R., & Mishra. K. (2010). Role   of  emotion   regulation   difficulties   and   positive / negative    affectivity    in   explaining   elexithymia-health   relationship: An    overview. Indian   Journal   of   Social  Science   Research. 7(3). 20-31.

    Dubey,A., Pandey, R., & mishra, K. (2010). Role  of  emotion  regulation  difficulties  and  Positive  negative  affectivity   in   explaininy   alexithymia  heulth   relationship: An  oveyview. Indian  Journal  of  social   science  Research, 7, 20-31.

    Dubey. A., Pandy, R., & Mishra, K. (2010). Role  of  emotion  regulation  difficulties  and  positive   negative  affectivity  in  explaning   alexithymia  health   relationship.   An   overview. Indian  Jornal  of  social   science   Research, 7(3), 20-31.

    Eriksson, M,. Lindstrom, B. & Lilija, J. (2007). A sense of coherence and health. Salutogenesis in a social context: Aland, a special case. J Epidemiol Community Health. 61(8): 684-88.

    Espina, A. (2003). Alexithymia  in  parents  of  daughters  with  eating   disorders  its  relation  ship   with  Psychopathological  and  personality  varibls. Journal  of  psychomatic  research, 55, 553-560.

    Flannery, R. B., & Flanery, G. L. (1990). Sense  of  coherence, life  stress, and  psychological   distress: A   Prospective   methodological   inquiry. Journal   of   Clinical   psychology, 46, 415-42.

    Flensborg –Madsen T,Vetegodt  S, Merrick  J. (2005). Why  is   antonovskys   sense  of  coherence   not   correlated   to  phisycsl   health? Analysing   antonovskys  29-item  sense   of   coherence  scale  (SOC). Sci  world  J. 14(5): 767-76.

    Flensborg-Madsen  TF, Vetegodt  S, Merrick. J. (2006). Sense  of  coherence    and   Health   A  Cross-Sectional   study   using   a  New   Scale (SOCII). Sci  World. 6 (1) : 2200-11.

    Flensbory-madsen, T., Ventegodt, S., Merrick, J. (2006). " sense   of  coherence and  health. The  construction  of  an  Amendment   to  Antonovskys. Sense  of   coherence   Scale ( SOCII)". TSW  Holistic  Health   & medicine. 1:169-178.

    Francis,L., Brown.L., Lester,D. & philipchalk, R. (1998).Happiness asstable  Extraversion. personality and individual Differences, 24,167-171 .

    Fukunishi, I., Kawamura, N., Ishikawa, T., Ago, Y., Ago, Y., Sei, H., Morita, Y., & Raha, R. H. (1997). Mother’s low  care  in  the  development   of   alexithymia: A Preliminary   study   in   Japanese   college   students. Psychological   Reports, 80, 143-146.

    Fukunishi, i., Sei, H., Morita, Y., & Rahe, R. H. (1999). Sympathetic  activity  in  alexituymics  W. Th mother’s  Isw  care. Journal  of  psych  matic  Researck, 46, 579-589.

    Goleman, D. (1995). Emotional intelligence. New York: Bantam.

    Helmers. K. F., & Mente, A. (1999). Alexithymia  and   health   behaviors  in  healthy  male  volunteers. Journal  of  psychosomatic  Research, 47, 635-645.

    Hills,p.,& Argyle,M.(2001).Happiness,introversion- extraversion and happy Introverts. personality and Individual Differences,30,595-608.

    Hintika, J., Honkalampi, K., Lehtonen, J., & Viinamaki, H. (2001). Are  Alexithymia   and  depression  distinc  or  overlapping   construct: a  study  in   a  general   population. Comperhensive  psychiatry. 42(3), 234-239.

    Huppke,R.w.(2001). study finds community work linked to happiness.Htt:// Archive.Nandotimes…./0.2107,500045&7722-500698037-503747880,00Htm?printe.

    Kaldor, p. (1994). winds of change. Home bush west, NSW: Anzea.

    Kanttinen, H. Uutela, A. (2008). Comparing  sense  of  coherence, depressive  symptoms  and  anxiety, and   their  relation  ships  with  health  in  a  population-based  study. Social  Science  & Medicine. 66: 2410-2412.

    Karin, G., Albreksten, G. and Qvarnstrom, U. (2003). Association between psychosocial factor and happiness among school adolescent, International Journal of nursing practice, 9, 166-175.

    Kraemer, s., & Loader, P. (1995). Passing  through  life: Alexithymia   and   attachment  disorders. Journal  of  Psychosomatic   Research, 39, 937-941.

    Krantz  G, Ostergren   po. (2004). Does   it   make   sense  in  a  coherent   way? Determinants   of   sense   of   coherence  in   Swedish  women  40  to 50  years   of   age.  Int   J  Behav   Med,  11(1): 18-26.

    Kravetz, S., Drory, Y., &  Florian, V. (1993). Hardiness   and   sense   of   coherence   and   their  relation  to  negative   affect. European    Journal   of   Personality.   7, 233-244.

    Kreitler, S. (2002) The   psychosemantic  approach  to  alexithymia. Personality  and  Individual   Differences, 33, 393 – 407.

    Kulik, L. (2006). personality profiles,life satisfaction and gender-role ideology among couples in late adulthood. the Israeil case personality and Individua Differences,40,317-329.

    Lane, R. D.,          Ahern, G. L., Schwartz. G. E., & Kaszniak, A. W. (1997). Is  Alexithymia   The  Emotional   Equivalent   of  Blindsight? Biological  psychiatry, 42, 834-844.

    Lazarous, R.S. (1985). on the primacy of cognition. American psychologyist, 39, 124-129.

    Le, N. H., Romas, M, A., & Munoz, R. F. (2007). The  relationship  between  alexithymia  and   perinatal  depressive  symptomatology. J pschosom  Res, 62, 215-222.

    Lopez, Snyder, C.R. (2002). Hand Book of positive psychology, oxford university Press. 

    Luminet, O., Vermeulen, N.,Demaret, G., Taylor, G. J., & Bagby, R. M. (2006). Alexithymia  and   levels  of  processing: Evidnce  for  an  overall  deficit  in  remembering   emotion   words. Journal  of   Research  in  personality, 40(5): 713-733.

    Mattila,A.K., Poutanen, O., Koivisto, A.M., Salokangas, R.K.R., Joukamaa, M.(2007). Alexithymia  and  life  satisfaction in primary care  patients. Psychosomatics,48, 523-9.

    Miyake, Y., Okamoto, Y., Onoda, K,. Shirao. N & Yamawaki, S. (2012). Brain  activation  during  the  Perception   of   stressful   word   stimuli  concerning    interpersonal   relationships    in  anorexia   nervosa   patients   with   high  degree   of   alexithymia   an    FMRI    paradigm. Journal   of  Neuroimaging, 201(2): 113-119.

    Moons, P., & Norekval, T.M.(2006).Is sense  of  coherence  a  pathway  for  improving  the  quality of life of  patients  who  grow  up  with  chronic  diseases? Ahypothesis. European Journal  of  cardiovascular. Nursing,5(1), 16-20.

    Myers, D.G., & Diener, E. (1995). who is happy? psychological sciece, American Journal of orthopsychiatry. 6,10-19.

    Nemiah, J. C. (2000). A  Psychodynamic view of   Psychosomatic   medicine. Psychosomatic  medicine, 62, 299-303.

    Ochiai, R., Daitou, S. and  Aoki, K. (2011).  The  relations   of  the    sense   of   coherence    and   lifestyles   to  self-rated    health    for   college   students.  Journal  of   health  Science   of   Mind   and   Body, 7, 35-40.

    Pallant. J.F.,  Lae, L.(2002) Sense  of coherence,  well-being,  coping  and  personality  factors: further          evaluation  of  the  sense  of  coherence  scale. Personality  and  Individual differences,  33(1).

    Palmer, B., Donaldson, C., Stough,  C.(2002). Emotional  intelligence  and  life  satisfaction. Pers  Indive  Diff ,       33,1091-1100 and  personality  factors: further.

    Parker, J. D., Keefer, K. V., Taylor, G. J., & Bagby. R. m. (2008). Latent  structure  of  the  alexi   thymia. Journal  of   Research  in  personality. 30, 401-412.

    Porcelli, P., Tulipani, G., Maiello, E., Cilenti, G., & Todarello, O. (2007). Coping  and  illness  behavior  correlates   of  pain  experience  in   cancer  patients  Psycho-Oncology, Journal  of  psychosomatic  Research. 16(7), 644-650.

    Rojas, m. (2007). Heterogeneity in the relationship between income and happiness A conceptual-referent-therapy explantion. Journal of Economic psychology. 28,  1-14.

    Rojas, m. (2007). Heterogeneity in the relationship between income and happiness A conceptual-referent-therapy explantion. Journal of Economic psychology.28,  1-14.

    Salminen, J.K., Saarijärvi, S., Toikka, T.(2002). Alexithymia and health-related quality of life. J Psychosom Res, 52, 324- 331.

    Savolainen, J. (2005). A  salutogenic   Prespective  to  oral  Health: sense   of  coherence   as  a  determinant   of  oral  and   genral  health   behaviours, and  oral  health-related  quality  of  life. Academic  Dissertation. University  of  Oulu, Faculty  of  Medicine.

    Sifneos, P. E. (1973). The  Prevalence   Of  alexithymic  characteristics   in   Psychosomatic   Patients. Psychotherapy   and   Psychosomatics, 22, 255-262.

    Sifneos, P. E. (2002). Alexithymia, clinical  issues, politics  and  crime. Psychotherapy   and  psychosomatics, 69, 113-116.

    Strumpfer, D. J. W. (1995). The   origins    of   health   and   strength: form ‘salutogenesis’ to  ‘ fortigenesis’. South  African  Journal    of   psychology, 25 (2), 81-89.

    Sullivan, C. A. (1995). A  salutogenic   study   of   stress. Unpublished    dissertation.  Rand     Afrikaans    university.

    Sullivan, G. C. (1993). Towards   clarification  of  Convergent  concepts: Sense  of  coherence, will  to  meaning, locus  of  control, learned  helplessness  and  hardiness. Journal   of  Advanced  Nursing. 18, 1772-1778.

    Suominen, S., Helenius, H., Blombery, H., Untela, A., Koskenvuo, M. (2001). "Sense  of  cohcrence  as  a  Predictor   or  subjective  state  of  health: Results  of  4  years  of  fllow-up  of  adults". Journal  of   psychosomatic   Research. So, 77-86.

    Swart, M., Kortekaas, R., & Aleman, A. (2009). Dealing  with  fellings: characterizations  of  trait  alexithy  mia   of  emotion   regulation  strategies   and   cognitive – emotional  Processing. Retrieved  October  25, 2011  form  http//www. nlm. Nih. Gov/ 1949-2. 45.

    Taylor, G. J. (1994). The  alexithymia  constract: Conceptualization, Validation, and  relation  ship  with  basic  dimensions   of   Personality. New  Trends   in  Experimental  and   clinical   psychiatry. 10, 61-74.

    Taylor, G. J. (2000). Recent  Developments   in   Alexithymia   Theory   and   Research   Canadian.   Journal  of   Psychiatry, 45, 134-142.

    Taylor, G. J., & Bagby, M. (2000). An   overview   of   The  alexithymia     Construct. In  R. Bay-on & J. D. A. Parker (EDS.). The  Handbook  of   Emotional   Intelligence (pp. 263-276). San  Francisco: Jossey-Bass.

    Taylor, G. J., & Bagby, R. M. (2000). The  Handbook  of   Emotional  Intelligence: ” An  overview  of  The  alexithymia  construct”, in  ed. R. Bar –on & J. D. A. Parker., Sanfrancisco: Jossey-Bass  Inc.

    Taylor, G. J., & Bagby, R. m. (2000).An  overview  of  The  alexithymia  construct. In  Bar-on  R  and  Parker, J. D. A. ( Eds.), The  band  book  of  emotional   intelligence   (pp. 40-67). San  Francisco: Jossey-Bass  Inc.

    Taylor, G. J., Parker, J. D. A. Bagby, M., & Acklin, M. W. (1992). Alexithymia  and   somatic  complaints  in  psychiatric  Out-patients. Journal   of   psychosomatic   Research, 36, 417-427.

    Thor  berg, F. A., Yong, R. MCD., Sulliran, K. A., & Lyvers, M. (2011). Parental  bonding  and   alexithymia. A meta – analysis  European  Psychiatry, 26, 187-193.

    Togari  T, Yamazaki  Y, Yamaki  ck. (2002). Nakayama k. Follow-up  study  on  the   effects   two   years  in  Japanese   university  undergraduate  student. Pers  Individ   Dif.  44(6): 1335-47.

    Tomotsune, Y., Sasahara, sh., Umedu, T., Hayashi, M., Usami, K., Yoshino, Satoshi., Kageyama, Takayuki., Nakamura, Hiroyuki, Ichiyo (2009)." The   association    of    Sense   of  coherence   and   coping  profile  with   stress  among   Research   Park  city  Workers   in    Japan". Industrial   Health. 47,664-672.

    Torsheim, T., Aaroe, L. E. & Wold, B. (2001)  Sense  of  coherence   and   school  related   stress  as   Predictors   of   health   complaints   in   early   adolescence: interactive, indirect  or  direct   relationships? Social   Science   and   medicine, 53, 603-614.

    Valios, R. zulling, k., Hubner, E. & Drang,J. (2004). phisical activity behaviours and Perceived life satisfaction among public high school adolescencets, Journal Of school Health,74(2),122-170 .

    Vandillen, L. F., & Kool, S. L. (2007). Clearing   the   mind: A working   memory   model  of  distracfion   from   negative   emotion. Emotion, 7, 715-723.

    Vastamaki, J.(2009). Sense  of  coherence  and  Unemployment. Academic  Dissertation. University   of  Erlangen- Nuremberg   and  University  of  Kuopio. Faculty  of  social  Sciences.

    Wart, p.J.(2001). What determines happiness. http://vanderbilt owc. well  source. Com Idh/content-print. Asp?ID=290.

    Watson, D & tellegen. A. (1985). development and validation and brief measures Of positive and negative affect:the panas scale, Journal of personality and Social psycology,44(1),63-70 .

    Wilson, w. (1967). correlates of avowed happiness. npsychological Bulletin, 67,294-306.

    yers, D.G. (2000). The friends and faith of Happy people American psychologist, American Journal of orthopsychiatry, 55(1),56-57.

    Yi, J, Y,, Luo, Y. Z., & Zhong, M. T. (2007). Characteristics  of   affective   priming   effect. In  alexithymics. Chinese   mental  Health  Journal, 21(5). 302-306.


موضوع پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, نمونه پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, جستجوی پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, فایل Word پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, دانلود پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, فایل PDF پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, تحقیق در مورد پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, مقاله در مورد پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, پروژه در مورد پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, پروپوزال در مورد پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, تز دکترا در مورد پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, پروژه درباره پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی, رساله دکترا در مورد پایان نامه رابطه بین احساس پیوستگی و نارسایی هیجانی با شادکامی

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) گرایش: استراتژیک چکیده فارسی امروزه در بسیاری از سازمان ها، شاهد افزایش نرخ جابه جایی، کاهش رضایت شغلی ،افزایش میزان غیبت از کار، گسترش بیگانگی از کار و فقدان احساس مسئولیت پذیری کارکنان و به طور کلی عدم هویت یابی اعضا با سازمان خود، هستیم.تا آن جایی که اغلب به نظر می رسد اعضا و کارکنان این سازمان ها به شغل خود تنها به عنوان منبع ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مشاوره و راهنمایی بررسی رابطه استفاده مفرط از تلفن همراه، احساس تنهایی و سازگاری اجتماعی با انگیزش تحصیلی در دانشجویان چکیده: این پژوهش به بررسی رابطه استفاده مفرط از تلفن همراه، احساس تنهایی و سازگاری اجتماعی با انگیزش تحصیلی در دانشجویان پرداخت. جامعه این پژوهش شامل کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد کرمانشاه که در سال تحصیلی94-1393 بود. ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته روان شناسی(M.A.) گرایش: عمومی چکیده پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه ی استرس شغلی، تعهد سازمانی و تفکر سازنده با فرسودگی هیجانی پرستاران انجام گرفته است. این طرح یک طرح توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری پرستاران شاغل در سطح استان هرمزگان بودند و نمونه آماری با روش نمونه گیری تصادفی از میان پرستاران شاغل در بیمارستان حضرت ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش :"منابع انسانی" چکیده هدف از این پژوهش بررسی رابطه بین هوش هیجانی با تعهد سازمانی و رضایت­شغلی کارکنان استانداری اصفهان بوده است. جامعه آماری عبارت است ازکارکنان رسمی سازمان که نظرات 254 نفر از آنها به طور نمونه مورد بررسی قرار گرفت. داده های گردآوری شده توسط پرسشنامه ساختاریافته، به کمک نرم افزار SPSS18 مورد تجزیه و تحلیل ...

کارشناسی ارشد جغرافیا گرایش برنامه ریزی شهری چکیده : بافت های فرسوده شهری صرف نظر از گونه های متفاوت آنها محصول برخی کم توجهی های مدیریت شهری است که در طول زمان به صورت پهنه ای از شهر درآمده که فاقد پایداری و استحکام لازم کالبدی بوده ، دسترسی مناسبی برای خانه های آنها بوجود نیامده و از کمبود شدید خدمات رنج می برند . به همین دلیل با توجه به کیفیت پایین زندگی در بخشهایی از آنها ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته: علوم تربیتی(M.A) گرایش: مدیریت آموزشی چکیده هدف این تحقیق بررسی رابطه بین تسهیم دانش و خلاقیت سازمانی با رفتار شهروندی در کارکنان ادارات آموزش و پرورش شهرستان بندرعباس می باشد. این تحقیق از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر ماهیت و روش، از نوع همبستگی می باشد. جامعه آماری این تحقیق عبارت است از کلیه کارکنان ادارات آموزش و پرورش بندرعباس که تعداد آنها در ...

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته‌ی روان‌شناسی تربیتی چکیده بررسی رابطه هوش عاطفی و هوش اخلاقی با کیفیت زندگی: نقش واسطه ای همدلی پژوهش حاضر با هدف بررسی نقش میانجی گری همدلی در رابطه بین هوش عاطفی و هوش اخلاقی با کیفیت زندگی در دانشجویان دانشگاه شیراز که در سال تحصیلی93-92 مشغول به تحصیل بودند در مقطع کارشناسی صورت پذیرفت. این پژوهش شامل 298 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی ...

دانشکده ادبیات و علوم انسانی،گروه تربیت بدنی و علوم ورزشی پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (.M.A ) گرایش : مدیریت ورزشی هدف از انجام این پژوهش بررسی رابطه بین برخی ویژگی های شخصیتی و کیفیت زندگی کاری با تعهد سازمانی مدیران زن در ادارت ورزشی شهر شیراز در سال 1393 می باشد. با استفاده از شیوه کل شمارتعداد 90 نفر بعنوان نمونه انتخاب شدند. جهت جمع آوری داده ها ازپرسشنامه ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت دولتی گرایش : منابع انسانی چکیده : توجه به موضوع رهبری خدمتگزار درسالهای اخیر، افزایش پیدا کرده است و انواع سازمان های تجاری، غیر انتفاعی، آموزشی و نیز سازمانهای دولتی برای اداره سازمان خود اصول رهبری خدمتگزار را مورد استفاده قرار داده اند.هدف اصلی در این تحقیق، میزان سنجش رهبری خدمتگزار بر تعهد سازمانی با نقش میانجی اعتماد در مدیران اداره ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی چکیده تحقیق حاضر به بررسی «تأثیر ویژگی‌های شخصیتی مدیران بر ویژگی‌­های کارآفرینی آنها در شرکت‌های بیمه» پرداخته است. جامعه آماری این تحقیق مدیران شرکت بیمه البرز است. حجم نمونه که بوسیله فرمول کوکران برآورد شد، خطای 5% برابر با 168 نفر است. این تحقیق از نظر نحوه گردآوری داده‌ها از نوع تحقیقات غیر آزمایشی و مشخصاً «پیمایشی» ...

ثبت سفارش