پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال)

word 1 MB 30137 114
1392 کارشناسی ارشد جغرافیا و برنامه ریزی شهری
قیمت قبل:۶۳,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۳۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • چکیده

    در گذشته های نه چندان دور که حد و مرز شهرها توسط دروازه ها مشخص می‎شد مبادی ورودی به شهر از کیفیت فضایی بالایی برخوردار بود و جزو عناصر شاخص و از ویژگی های بارز هر شهر به حساب می‎آمد امروزه با گسترش و توسعه شهرها مبادی ورودی آن به مسیرهای سریع السیر برای تردد وسایل نقلیه موتوری تبدیل شده است و زمین های مجاور آنها نیز به کاربری های مزاحم و ناسازگار با محیط اختصاص یافته است که بی نظمی و اغتشاش بصری این فضاها را تشدید می کنند. در تعریف ورودی شهر می توان گفت محور ورودی یک کریدور فضایی است که علاوه بر ویژگی‎های فعالیتی و جمعیتی مسیر، ارتباط منطقی بین طبیعت و شهر را به صورت سلسله مراتب سازماندهی شده و نظام مند برقرار می نماید. آنچه که امروزه به عنوان ورودی با آن سرو کار داریم بیش از هر چیز باعث بهم خوردن نظام رفتاری افراد و بروز ناهنجاریهای رفتاری نیز شده است. به این معنا که بی توجهی به طراحی این فضا به عنوان یک مفصل رابط، موجب ورود یکباره افراد به فضا ها شده است به نحوی که فرصتی برای تغییر و همساز کردن رفتار با فضای جدید وجود ندارند. این عدم سازگاری رفتار با محیط جدید تأثیری منفی روی محیط گذاشته و به صورت یک ناهنجاری خود را نمایان می سازد. با توجه به تعاریفی که ذکر شد ورودی شهر ماسال واکثرشهرهای ایران از چنان وضعیت ناهنجاری برخوردارند که هیچ احساسی از رسیدن با شوق ورود، در مسافر بر نمی انگیزد وتصویری مطابق با توقع وی از ورودی یک شهر در ذهن فرد ایجاد نمی کند.

    تحقیق حاضر تحت عنوان تحلیل فضایی ورودی شهر ماسال انجام گرفته وجامعه آماری آن ورودی شرق به غرب این شهر می باشد.

    هدف اصلی  این تحقیق، تو قعات موضوعی و موردی از ورودی اصلی شهر ماسال می باشد که بر این اساس به شناخت توقعات موضوعی (تبدیل پذیری و نفوذ پذیری) و توقعات موردی (پذیرندگی –خوانایی. تشخص) شهرماسال ونیز ارائه راهکارهایی جهت تعیین ورودی مناسب شهری در شهر ماسال پرداخته شده است. در این تحقیق از روش توصیفی و تحلیلی و مشاهدات میدانی بر پایه استدلال و آمار، برای رسیدن به نتیجه نهایی استفاده شده است.  تجزیه و تحلیل داده هابه دو روش کمی و کیفی انجام می گیرد. بخشی از اطلاعات به روش استدال استقرایی مورد تحلیل قرار می گیرد و بخش دیگری از اطلاعات با استقاده از آمار استنباطی، تحلیل می گردد.

    واژگان کلیدی: شهر، فضای شهری، فضا، خیابان، ورودی، ماسال

     

     

     

    مقدمه

    ورودی در شهرهای قدیم ایران به طور اخص درکلیت شهر مورد توجه بود. در شهرهای امروزی مفهوم ورودی عینیت کالبدی مطلوب خود را از دست داده است و در برنامه ریزیها و طرحهای رسمی شهری چندان عنایتی به آن نمی شود. اکثر شهرهای فعلی ایران با کیفیت فضایی ناخوشایند و عدم انتظام کالبدی و نیز کارکردهای عمدتاً کارگاهی محمل اغتشاش بصری بوده و در روندی از ادراک شهر و نیز تلقی کلیت آن، سیمای عینی و منظر ذهنی نامطلوبی برجا می گذارد. گره‌های مهم در کنار پذیرایی به شهر آمدگان محل عبور عده زیادی از افراد بوده و سیمای آن شهر با تلقی کلی از این فضا در ذهن آنان نقش می بندد. کاربریهای موجود در ورودی شهرها در اغلب موارد نقش کاروانسراهای برون شهری را بر عهده می گیرند و عده‎ای برای تجدید قوا، استراحت، سرویس وسایل نقلیه و. . . در این مکانها توقفی موقتی دارند. ورودی مکانی است که گذار روانی از بیرون به درون در آن میسر می شود. ورودی یک شهر شامل حوزهای می‎باشد که اتصال دو گستره طبیعی و مصنوع را امکان پذیر می سازد و چون افراد بیرون شهر را نیز شامل می گردد. لذا می بایستی تصویر ذهنی عموم افراد ونه فقط شهروندان را در طراحی آن لحاظ کرد. باتوجه به طرح مساله انجام گرفته پایان نامه حاضر به دنبال پاسخگویی به سؤالات ذیل است:

    1-آیا ورودی شهر ماسال با توقعات موضوعی از ورودی شهر (تبدیل پذیری و نفوذ پذیری) انطباق دارد؟

    2- آیا ورودی شهر ماسال با توقعات موردی از ورودی شهر (پذیرندگی –خواناییوتشخص) انطباق دارد؟

    تحقیق حاضربا بهره گیری از داده های میدانی ومطالعات کتابخانه ای در پنج فصل به شرح زیر انجام شده است:

    فصل اول: در این فصل مباحثی از طرح تحقیق شامل بیان مساله، روش تحقیق، اهداف تحقیق، سئوالات و فرضیات تحقیق و. . . ارائه میشود.

    درفصل دوم : به مبانی نظری تحقیق که شامل تعاریف، مفاهیم  پایه ای، دیدگاهها ونظریات، تاریخچه ورودی شهر، بررسی عوامل موثر بر طراحی ورودی، توقعات موضوعی وموردی از ورودی و. . . . . . . پرداخته شده است.  

    درفصل سوم : به بررسی ویژگی های جغرافیایی محدوده مورد مطالعه شامل ویژگیهای طبیعی، انسانی، اقتصادی و کالبدی پرداخته شده است.

    درفصل چهارم : به یافته های تحقیق که شامل بررسی ورودی شرقی غربی شهر ماسال از نظرتبدیل پذیری، نفوذ پذیری، پذیرندگی، راحتی، دلبازی، خوانایی و تشخیص پرداخته شده است

    فصل پنجم : در این فصل به  ارزیابی فرضیات ونتیجه گیری و پیشنهادات پرداخته شده است. 

    Abstract

    In not far past, which cities’ boundaries were determined by gates, cities entrance space have had high spatial quality and were considered as significant part and prominent feature of each city. Nowadays, due to the expansion and development of cities, cities entrance space has been converted to high speed paths to transit of motor vehicle, and its surrounding land have been dedicated to use as harmful and incompatible applications to the environment, which intensify visual disorders and turbulence of these spaces. In definition of city entrance, it can be said that entrance axis is a spatial corridor that in addition to activity based and population based characteristics of a path, will provide a reasonable relationship between nature and city, as organized and systematic hierarchy. What is currently considered as entrance, more than anything has been disturbed people behavioral system and has been caused behavioral abnormalities. This means that, lack of paying attention to design these spaces, as connector, will cause suddenly enter of people to these spaces, so that, there is no opportunity to change and adaptation of behavior with   new environment. This incompatibility of behavior with new environment has had negative impact on it, and will reveals itself as an abnormality.

    According to mentioned definitions, the entrance pace  of Masal and the majority of Iranian cities are so unpleasant that don’t create a sense of enthusiastically arriving among passengers, as well as there is no image according to their expectations about entrance space of city . The present research has been performed to analyze entrance space of Masal and its statistical universe is east to west entrance of this city.

    Main purpose of this research is  thematic  and  case expectations on the main entrance of Masal,   which accordingly, try to identify its thematic expectations (convertibility and permeability) and  case expectations   (acceptability  -readability, recognition) , as well as try to introduced strategies to determine and develop  proper entrance spaces   in Masal. This research has been used descriptive - analytical methods, and field observations based reasoning and statistics to achieve the final result.  Data analysis has been carried out both through quantitative and qualitative methods.  Some part of data will be analyzed by inductive reasoning, and other parts will be analyzed by using inferential statistic.

    Keywords: City, Urban Space, Space, Street, Entrance, Masal

  • فهرست:

    فهرست مطالب

    عنوان                                                                                                           صفحه

    چکیده 1

    مقدمه. 2

    فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1 بیان مسئله و ضرورت تحقیق.. 4

    1-2- اهداف تحقیق.. 5

    1-3 سوال تحقیق.. 5

    1-4 فرضیه های تحقیق.. 5

    1 – 5 روش تحقیق.. 6

    1-6 روش گرد آوری اطلاعات... 6

    1 – 7  روش تجزیه و تحلیل داده ها 6

    1 – 8  پیشینه تحقیق.. 6

    1–9 محدوده مورد مطالعه. 8

    1 – 10 موانع و محدودیتهای تحقیق.. 8

    1 – 11  واژه ها و مفاهیم. 8

    فصل دوم: مبانی نظری تحقیق

    2-1 تاریخچه ورودی شهر. 11

    2 –2 ورودی شهرها در ایران. 11

    2 – 3  مفهوم ورودی.. 14

    2 – 4 اجزاء فضای ورودی.. 15

    2–5 بررسی عوامل موثر بر طراحی ورودی ها 16

    2-6 نحوه تاثیرگذاری نقش ورودی در طراحی.. 16

    2-7 نقش های تعریف شده برای ورودی.. 17

    2-8 ورودی شهر امروز صحنه تناقض و تضاد. 18

    2-9 توقعات موضوعی از ورودی.. 22

    2-9-1 تبدیل پذیری.. 22

    2-9-2 نفوذ پذیری.. 24

    2-10 توقعات موردی از ورودی شهر. 25

    2-10-1 پذیرندگی.. 25

    2-10-2 خوانایی.. 26

    2-10-3 تشخص... 27

    2 –11 نظریه پردازان جهانی.. 28

    2-11-1 جان راسکین (1900-1818) 28

    2 -11-2 کامیلو بویی تو (1914 – 1836) 29

    2-11-3 کامیلو سیت (1903 _ 1843) 29

    2-11-4 کنسانتین دوکسیادیس... 30

    فصل سوم: ویژگیهای جغرافیایی محدوده مورد مطالعه

    3-1 ویژگی های طبیعی.. 32

    3-1-1 موقعیت جغرافیایی ما سال. 32

    3-1-2 زمین شناسی.. 34

    3-1-3 توپوگرافی.. 36

    3-1-4 منابع آب.. 38

    3-1-5 اقلیم. 41

    3-1-6 خاک.. 45

    3-1-7 پوشش گیاهی (جنگل ومرتع) 48

    3-2 ویژگیهای انسانی.. 50

    3-2-1 جمعیت.. 50

    3-2-2 توزیع سنی جمعیت.. 51

    3-2-3 توزیع جنسی جمعیت.. 51

    3-2-4 میزان موالید و مرگ و میر. 52

    3-2-5 جمعیت شهری و روستایی.. 52

    3-2-6 وضعیت سواد. 53

    3-3 ویژگیهای اقتصادی.. 54

    3-3-1 کشاورزی.. 54

    3-3-2 زراعت.. 55

    3-3-3 باغداری.. 55

    3-3-4 دامداری.. 56

    3-3-5 زنبور داری.. 56

    3-3-6 شیلات.. 57

    3-3-7 نوغانداری.. 57

    3-3-8 صنعت و معدن. 58

    3-3-9 صنایع دستی.. 59

    3-3-10 نیروی انسانی و اشتغال. 59

    3-4 ویژگیهای کالبدی.. 59

    3-4-1 تاریخچه ماسال. 59

    3-4-2 نامواژه ما سال. 61

    3-4-3 ویژگی های قومی- زبانی و مذهبی ماسال. 61

    3-4-4 سیر پیدایش وتکوینی شهر ماسال. 62

    3-4-5 دگرگونی کالبدی شهر ماسال. 62

    فصل چهارم: نتایج ویافته های تحقیق

    4-1 بررسی ورودی شهر ماسال. 66

    4-1-1 ورودی.. 67

    4-2 توقعات موضوعی از ورودی.. 68

    4-2-1 تبدیل پذیری.. 68

    4-2-2 نفوذ پذیری.. 72

    4-3 توقعات موردی از ورودی شهر. 75

    4-3-1 پذیرندگی.. 75

    4-3-2 خوانائی.. 79

    4-3-3 تشخص... 86

    فصل پنجم: تحلیل فرضیه ها، نتیجه گیری و ارائه پیشنهادات

    5-1 تحلیل فرضیه ها 90

    5-2 نتیجه گیری.. 96

    5-3 پیشنهادات... 98

    منابع و مأخذ. 99

    منبع:

    منابع و مأخذ

    1- ابلقی، علیرضا و پورجوهری امیر حسین، 1385 مبادی ورودی شهرها و تدوین اصول و معیارهای ساماندهیبرای بازیابی یک فضای شهری فراموش شده، مرکزمطالعاتی و تحقیقاتی شهرسازی و معماری، مجله آبادی شماره 53،

    2-اصلاح عربانی، ابراهیم، 1380، کتاب گیلان، گروه پژوهشگران ایران، تهران، جلد اول.

    3 -آموزش و پرورش، 1386، جغرافیای استان گیلان، شهرک چاپ و نشر کتابهای درسی تهران،

    4- ایروانی، محمد وخداپناهی محمد کریم، 1371روانشناسی احساس و ادراک، انتشارات مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهی،

    5-بحرینی، سیدحسین و علی طالب بابلیناهید، 1382 تدوین اصول و ضوابط طراحی محیط ورودی شهر، مجله محیط شناسی، شماره 8، تهران، دانشگاه تهران،

    6-پاکزاد، جهانشاه، 1385مبانی نظری و فرایند طراحی شهری، انتشارات شهیدی،

    7- پاکزاد، جهانشاه، 1385راهنمای طراحی فضاهای شهری در ایران، چاپ دوم، وزارت مسکن و شهرسازی، معاونت شهرسازی و معماری، شورای انتشارات،

    8-حبیبی، سید محسن ومقصودی، ملیحه 1390، مرمت شهری، چاپ پنجم، تهران، دانشگاه تهران

    9-خادمی، مسعودو رفیعی، رضا 1390، بررسی مولفه های کیفیت محیط در فضای ورودی شهرها، تهران، انتشارات دانشگاه تهران

    10-رابینو، ه. ل. 1366، ولایات دارالمرز ایران گیلان، ترجمه جعفر خمامی زاده، رشت طاعتی

    11-سرشماری نفوس ومسکن شهرستان ماسال 1345، تهران انتشارات مرکز آمار ایران

    12-سرشماری نفوس ومسکن شهرستان ماسال 1355، تهران انتشارات مرکز آمار ایران

    13-سرشماری نفوس ومسکن شهرستان ماسال 1365، تهران انتشارات مرکز آمار ایران

    14-سرشماری نفوس ومسکن شهرستان ماسال 1375، تهران انتشارات مرکز آمار ایران

    15-سرشماری نفوس ومسکن شهرستان ماسال 1385، تهران انتشارات مرکز آمار ایران

    16-سیمای کشاورزی ماسال، 1386، مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ماسال تهران انتشارات مرکز آمار ایران.

    17-طرح هادی شهر شاندرمن، 1384، مشاوران بزرگ امید، بنیاد مسکن استان گیلان

    18-فرمانداری ماسال، 1384، سند توسعه شهرستان، سازمان مدیریت و برنامه ریزی

    19-قریب، فریدون، 1382ضوابط ساماندهی و معیارهای طراحی شهری برای مبادی ورودی شهرها، مجله هنرهای زیبا، شماره1 5، تهران، دانشگاه تهران،

    20-قریب، فریدون، 1376، شبکه ارتباطی در طراحی شهری، تهران، انتشارات دانشگاه تهران

    21-کشوردوست، علیرضا، 1385، گیلان شهرها، نشر وارسته

    22- گروتر، یورگن، زیبایی شناسی در معماری، 1383 ترجمهپاکزاد جهانشاه وهمایون عبدالرضا، چاپ دوم، انتشارات دانشگاه شهید بهشتی،

    23-ماهنامه فرهنگی، پژوهشی، اجتماعی تبحیره، 1385، سال چهارم و شماره های 28 و 29

    24-مسرور، فرامرز، 1379، نامداران ماسال و شاندرمن، چاپ کادوسیان ماسال

    25-نقشه آبادیهای استان گیلان، شهرستان ماسال 1385 سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان گیلان معاونت آمار واطلاعات

    26-نقشه توپوگرافی شهرستان ماسال 1382 مقیاس 1:50000 انتشارات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح

    27-نقشه خاکشناسی استان گیلان، شرکت کارتوگرافی وزمین شناسی ساجدیان، تهران

    28- نقشه زمین شناسی استان گیلان مقیاس 1:100000 انتشارات وزارت صنایع ومعادن، سازمان زمین شناسی واکتشافات معدنی کشور

    29-وزین، غلام 1378، ساماندهی شهری انتشارات درخشش، مشهد

    30-یعقوبی چوبر، 1386، مردم نگاری شهرستان ماسال، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری گیلان

     

     

کلمات کلیدی: خیابان - شهر - فضای شهری - ماسال - ورودی

موضوع پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , نمونه پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , جستجوی پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , فایل Word پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , دانلود پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , فایل PDF پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , تحقیق در مورد پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , مقاله در مورد پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , پروژه در مورد پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , پروپوزال در مورد پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , تز دکترا در مورد پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , پروژه درباره پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , گزارش سمینار در مورد پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال) , رساله دکترا در مورد پایان نامه تحلیل فضایی ورودی شهر (مطالعه موردی از سمت شرق به غرب ماسال)

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته: جغرافیای انسانی گرایش: برنامه ریزی شهری چکیده در گذشته های نه چندان دور فضای ورودی شهر به مثابه اولین فضای شهری، نخستین تصویری از شهر بود که در ذهن مسافران شکل می گرفت. لذا این فضاها نه تنها از کیفیات فضایی بالایی بر خوردار بودند بلکه جزء ویژگی های شاخص شهرها بودند. امروزه با گسترش شهرها و ظهور وسایل نقلیه، ورودی شهرها به فضایی بی ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد در گروه جغرافیا و برنامه ریزی شهری چکیده رشد روز افزون جمعیت و بالا رفتن نرخ مالکیت سواری و افزایش جریان ترافیک شهری باعث ایجاد مشکلات در امر جابه جایی مسافران شده است. یکی از مهمترین عناصر شهری ، سیستمهای حمل و نقل عمومی شهرها است. از طرفی حمل و نقل عمومی و جابه جایی مسافران به عنوان یکی از مهمترین عوامل توسعه شهری نام برده میشوند. بهره ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مکاترونیک چکیده امروزه استفاده از ارتباطات بین خودرویی به عنوان یکی از فناوری ها در جهت افزایش امنیت و راحتی سفر در حوزه حمل و نقل و بسیاری از شرکت های خودروسازی مورد توجه قرار گرفته است . گونه ای از اتلاف وقت و انرژی که بخش عمده ای از ترافیک خیابانی را شامل می شود، مساله پارک خودروها می باشد. رشد روز افزون وسائط نقلیه عمومی و ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مکاترونیک چکیده امروزه استفاده از ارتباطات بین خودرویی به عنوان یکی از فناوری ها در جهت افزایش امنیت و راحتی سفر در حوزه حمل و نقل و بسیاری از شرکت های خودروسازی مورد توجه قرار گرفته است . گونه ای از اتلاف وقت و انرژی که بخش عمده ای از ترافیک خیابانی را شامل می شود، مساله پارک خودروها می باشد. رشد روز افزون وسائط نقلیه عمومی و ...

چکیده محلات قدیمی شهرها نه تنها به خاطر میراث فرهنگی خود ، که به دلیل قرارگرفتن در داخل شهرها فرصت ارزشمندی برای اصلاح و نوسازی و پاسخگویی به نیازهای فزاینده شهری فراهم آورده است. بسیاری از این گونه بافت های فرسوده در شهرهای ایران به حال خود رها شده اند و برنامه ریزی برای نوسازی و ساماندهی این گونه نواحی به یک ضرورت اساسی در برنامه ریزی شهری تبدیل گشته است. تجارب چند دهه ی گذشته ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته طراحی صنعتی چکیده امروزه وندالیسم در تمامی جوامع مشاهده می­شود. یکی از مصادیق وندالیسم، یادگارنویسی بر روی بناهای تاریخی و فرهنگی است. هدف از این تحقیق، طراحی مبلمان شهری به منظور جلوگیری از یادگارنویسی بر دیوار تئاتر شهر تهران به عنوان یک بنای فرهنگی بوده است. به عبارت دیگر، هدف، طراحی استند یادگاربانی­ بود که افراد را به نوشتن ...

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته جغرافیا و برنامه­ریزی شهری فصل اول : کلیات تحقیق 1- 1- طرح مسئله گسترش شهرنشینی و رابطه آن با آسیب­های اجتماعی و اقتصادی از مشخصه­های اصلی الگوی توسعه شهری کشور در چند دهه اخیر است و رشد و توسعه شتابان و توزیع نامتعادل در دوره جدید، یکی از عوامل اصلی بروز آسیب­های اجتماعی به شمار می رود. چنانچه رشد شتابان شهرنشینی و توسعه کلان ...

رساله جهت اخذ درجه دکتری Ph . D رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری چکیده : امروزه به دلیل هزینه های بالا ساخت و ساز و عدم توان اقتصادی مالکین بافت های فرسوده یکی از روش های نوسازی این بافت ،شراکت بخش های عمومی و خصوصی می باشد . در این پژوهش سعی شده است که تاثیر این نوع شراکت را در نوسازی بافت فرسوده منطقه 9 تهران بررسی نماید. جامعه آماری پژوهش (1169 پلاک )، پلاک های هستند که در ...

پایان نامه برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری چکیده عدالت اجتماعی به معنای احترام به حقوق دیگران و رعایت مصالح عمومی می باشد. در واقع عدالت اجتماعی نتیجه تکامل اجتماعی است. تحقق عدالت اجتماعی در گرو توزیع مناسب کاربری ها و خدمات عمومی شهری است. هدف این تحقیق بررسی تحقق عدالت اجتماعی در مناطق سه گانه شهر یزد با استفاده از شاخص های امکانات و خدمات شهری ...

برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد رشته جغرافیا و برنامه ریزی شهری چکیده: میزان چگونگی توزیع خدمات شهری می تواند نقش مؤثری در جابه جایی فضایی جمعیت و تغییرات جمعیتی در مناطق شهری داشته باشد و از آنجا که یکی از معیارهای توسعه پایدار شهری توجه به توزیع متوازن جمعیت است. لذا توزیع خدمات شهری به گونه ای باشد که عدالت فضایی را برقرار نماید. در این پژوهش به صورت موردی مناطق شهر اصفهان در ...

ثبت سفارش