پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان

word 1 MB 30336 139
مشخص نشده کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۲,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی

    گرایش: استراتژیک

    چکیده 

             هدف کلی پژوهش حاضر، تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی  انسانی بر عملکرد کارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان می باشد. برای این منظور یک فرضیه اصلی و چهار فرضیه فرعی طراحی شده است. جهت آزمون فرضیه ها پرسشنامه ای شامل 45 سوال با توجه به شاخصهای تعریف شده برای ابعاد الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی و عملکرد کارکنان تنظیم گردید و پس از سنجش روایی و پایایی آن، با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ( قرعه کشی) در اختیار نمونه آماری    قرار گرفت.

               جامعه آماری این تحقیق 4989 نفر کارکنان موجود در 14 شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان،  می باشد. حجم نمونه آماری با استفاده از فرمول کوکران 357  نفر برآورد گردید. و این تعداد با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب و پرسشنامه تنظیم شده در اختیار آنها قرار گرفت. پرسشنامه ها، جمع آوری و اطلاعات حاصله تلخیص، طبقه بندی و با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی( آزمون همبستگی r پیرسون) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. نتایج حاصل بیانگر این است که بین مؤلفه های الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی(پیش نیاز ساختاری، پیش نیاز فرهنگی، پیش نیاز انسانی و پیش نیاز مدیریتی) رابطه مستقیم و معنی داری وجود دارد.

    کلید واژه ها: برنامه ریزی، استراتژیک، نیروی انسانی، عملکرد، کارکنان.

    مقدمه

          نیروی انسانی را باید به عنوان مهمترین سرمایه یک سازمان دانست که نقش کلیدی و مهمی در دستیابی سازمان به اهدافش دارد. امروزه سازمانها هزینه های بالایی جهت جذب و نگهداری منابع انسانی صرف می کنند تا در عرصه رقابت از سایر رقیبان عقب نمانند. در عصر حاضر، به دلیل وجود رقابت بین سازمانها و شرکتها درجهت کسب منافع بیشتر، تسلط بر منابع موجود اهمیت ویژه ای یافته است. سازمانها اگر دارای بهترین تکنولوژی بوده و از بهترین امکانات بهره مند باشند ولی از نیروی انسانی متخصص و کارآمد برخوردار نباشند و یا توانایی استفاده درست و کارآمد از نیروهای موجود را نداشته باشند قادر نیستند بر محیط اثر گذاشته و در عرصه رقابت موفق عمل کنند. نیروی انسانی این توانایی را دارد که سایر منابع را پردازش کرده و خدمات و کالاهایی را پدید آورد که سازمان به خاطر آن تاسیس شده است. یکی از مهمترین وظایف مدیریت منابع انسانی برنامه ریزی نیروی انسانی است. مدیریت منابع انسانی ازطریق برنامه ریزی کارآمد و اثربخش می تواند حجم و ترکیب نیروی انسانی موردنیاز برای آینده را فراهم ساخته و یا توانائیهای نیروهای موجود را ارتقا بخشد. از این رو برای تداوم موجودیت سازمان و حصول به اهداف آن برنامه ریزی نیروی انسانی باید از اولویت بالایی برخوردار باشد. باید توجه داشت برنامه ریزی موثر و کارآمد نیروی انسانی و اصولاً هر نوع برنامه ریزی به اطلاعات، به خصوص اطلاعات پردازش شده نیاز دارد(کیانی،1382).

          در محیط پر چالش هزاره جدید و در عرصه رقابت میان سازمانها و شرکتها، یکی از مولفه های افزایش دهنده موفقیت برای سازمانها ، متمرکز شدن بر وظیفه مدیریت استراتژیک منابع انسانی است. کنترل منابع (مانند: منابع فیزیکی ، سازمانی ، اطلاعاتی و انسانی)، مزیت رقابتی را نصیب سازمان می کند. در این میان منابع انسانی به دلیل محدودیت آن از اهمیت بیشتری برخوردار هستند(محمودی،1387).

    در میحط رقابتی کسب و کار امروز، عمده نگرانی و تکاپوی سازمان ها در جهت بقا، توسعه و پیشرفت فراگیر آنها شکل می گیرد. در راستای این هدف خطیر مباحث مربوط به عملکرد و شیوه های ارزیابی، مدیریت و بهبود آن چه در سطح واحدها و چه در سطح کارکنان و مدیران یکی از مباحث عمده در مدیریت می باشد. هر مدیر و مسئول سازمان یا ذینفعی می خواهد که اطلاعاتی در ارتباط با نحوه عملکرد کارکنان، واحدها و سازمان مطبوع خود در مقایسه با سایر واحدهای مشابه و یا سایر رقبا در آن صنعت به دست آورد، که استفاده از این اطلاعات می تواند به شناسایی نقاط ضعف و قوت آنها کمک نماید. بدین سبب است که از دیرباز محققان زیادی به عملکرد در سطح فردی یا سازمانی توجه داشته اند. (میرزائی و همکاران،1391).

    عملکرد شغلی به عنوان ارزش مجموعه رفتارهای کارکنان که به صورت مثبت و یا منفی در دستیابی به اهداف سازمانی سهیم هستند تعریف شده است. این تعریف از عملکرد شغلی شامل رفتارهایی است که تحت کنترل کارکنان می باشد (فیضی و همکاران،1390).

     

    بیان مسأله

          بخش بهداشت و درمان با توجه به گستردگی خدمات و اهمیت اهداف خود برای دستیابی هرچه بیشتر به بهداشت برای همه و عدالت اجتماعی نیازمند تربیت و برنامه ریزی مناسب نیروی انسانی در کلیه مراکز ارائه خدمات بهداشتی،‌درمانی و درتمام گستره مکانی و زمانی مورد نیاز افراد جامعه است(بهرامی نازکی،1378).

          از این رو برنامه ریزی موثر، توزیع عادلانه و بهره برداری مناسب از خدمات بهداشتی و درمانی با مدیریت کارا و اثر بخش امکان پذیر خواهد بود که نهایتا منجر به عملکرد بهتر کارکنان در بخش های گوناگون خواهد شد(شهابی،1380).

           برنامه ریزی نیروی انسانی امروزه یکی از مهمترین وظایف مدیریت منابع انسانی به شمار     می آید که تأثیر عمیقی بر سایر فعالیتهای مدیریت دارد. اگر از طریق برنامه ریزی کارا بتوانیم افراد شایسته را جذب سازمان کنیم به علت کاربرد روش علمی و نگرش سیستمی که در برنامه ریزی نیروی انسانی وجود دارد بسیاری از مشکلات مدیریتی در سازمانها رفع خواهد شد. کاهش هزینه ها، آموزش مستمر کارکنان و همگام شدن با تحولات محیطی و فناوری روز را از جمله مزایای کاربرد برنامه ریزی اثربخش و کارای نیروی انسانی باید دانست(کیانی،1382).

          برنامه ریزی نیروی انسانی شامل؛ فرایند تعیین و تأمین نیروهای مورد نیاز است. در ارتباط با تعیین نیرو، برنامه ریزی به دنبال یافتن پاسخ سوالاتی از این دست است که چه نیروهایی، در چه سطحی، به چه تعداد و برای چه برهه زمانی باید به کار گرفته شوند؟ اما در تأمین نیرو، مساله برنامه ریزی نیروی انسانی این است که نیروهای مورد نیاز تعیین شده، با چه رویکردی، از چه منابعی و با چه شیوه هایی باید تأمین شوند؟(ابیلی و موفقی،1389).

          با توجه به رقابت شدید و تنگاتنگ در دنیای امروزی، می توان بیان داشت که نیروی انسانی مهمترین مزیت رقابتی برای هر شرکت محسوب می شود، بنابراین مدیران بایستی آگاه باشند که چگونه با این عامل استراتژیک برخورد کنند و استفاده هر چه مؤثرتر از این مزیت رقابتی، را بیاموزند. در این صورت سازمان یک قدرت و نیروی رقابتی قوی کسب خواهد کرد(مقیمی، 1389).

          برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی عمدتاً بمنظور استفاده بهینه از توانمندیهای تخصصی سازمان در حال وآینده است. سازمانهای مختلف برای حرکت به سمت برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی نیازمند پیش نیازهایی هستند و توجه به این پیش نیازها مهمتر از خود برنامه ریزی است . مهمترین این پیش نیازها عبارتند از:الف)پیش نیاز ساختاری   ب)پیش نیاز فرهنگی   ج)پیش نیاز انسانی د)پیش نیاز مدیریتی

          باید برای تدوین برنامه های استراتژیک منابع انسانی بستر و پیش نیازهای سازمان را ارزیابی کرده تا بتوان برنامه ریزی درستی در مورد منابع انسانی آن سازمان انجام دهیم . بنابراین اول باید جاده لازم را برای استقرار و حرکت برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی سرسازی و محکم ساخت تا ماشین برنامه ریزی به راحتی بتواند روی آن حرکت و اهداف سازمان را به سر منزل مقصود برساند(سلطانی،1389).

    سرمایه انسانی با ارزشترین منبع سازمانی بوده و پیش نیاز توسعه است زیرا رشد و آهنگ توسعه به کمیت و کیفیت نیروهای کارآمد بستگی دارد. بنابراین مدیریت مناسب این منبع ارزشمند نقش مهمی در ارتقائ بهره وری سازمان خواهد داشت (ستاری فرد،1375).

    مدیریت منابع انسانی به دلیل گستردگی و اهمیت وظایف مدیریت در رابطه با نیروی انسانی شکل گرفته است امروزه ، مدیریت نیروی انسانی به عنوان یکی از پراهمیت ترین گرایش های علم مدیریت مورد توجه کامل قرار گرفته است و از جایگاه ، خاصی برخوردار است برنامه ریزی نیروی انسانی به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز از عمده ترین وظایف مدیریت نیروی انسانی هر سازمان است(دسلت و اردی،2003).

      توزیع نا عادلانه جغرافیایی نیروی انسانی از باعث کاهش دسترسی کمی و کیفی ساکنین مناطق دورافتاده و بخصوص روستایی به خدمات پزشکی اعم از بهداشتی و درمانی می گردد که این توزیع ناعادلانه باعث کمبود نیروی انسانی در یک منطقه و تراکم نیروی انسانی در سایر مناطق  می گردد. که این امر علاوه بر کاهش بهره وری سیستم بهداشت و درمان موجبات افزایش نارضایتی مردم را بهمراه خواهد داشت.(علاء الدینی،1375).

     یکی از مهمترین ارکان اداره هر نظام که موجبات ارتقای کمی وکیفی سطح خدمات ارائه شده توسط آن نظام را فراهم می آورد نظارت و ارزیابی مستمر آن است .زیرا به کمک ارزیابی مستمر میتوان به سرعت مشکلات موجود را شناسایی و رفع نمود .ارزیاب کمک موثری به شناسایی نقاط قوت و ضعف خدمات ارائه شده می نماید یکی از راههای ارزیابی و مطالعه نظام های بهداشتی و درمانی در میزان دسترسی به اهداف و ارتقائ خدمات سلامت توجه به وضعیت توزیع منابع انسانی و بخصوص نیروهای متخصص دانشگاه می باشد. توزیع عادلانه منابع در همه زمینه بخصوص نیروی انسانی از اولویت های هر نظام اداری محسوب می گردد چرا با توزیع مناسب متخصصان و پشتیبانی عملی ، کارایی نظام های بهداشتی درمانی تامین خواهد شد (طبیبی،1383).

    با توجه به اینکه هدف اساسی از برنامه ریزی نیروی انسانی دسترسی هرچه بیشتر جامعه به خدمات بهداشتی و درمانی و بهبود عملکرد سازمانی می باشد، در این تحقیق تلاش خواهد شد برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی درشبکه های بهداشتی و درمانی استان هرمزگان مورد بررسی قرارگیرد و تاثیر آن بر عملکرد کارکنان تعیین گردد. تا با شناسایی میزان تاثیر برنامه ریزی نیروی انسانی و توزیع عادلانه آنها گامی مهم در جهت بهبود عملکرد کارکنان نهایت بهبود عملکرد سازمان برداشته شود.

    سوال آغازین

              سوال آغازین تحقیق حاضر عبارت است از :

    چه رابطه ای بین الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی با عملکرد کارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان وجود دارد؟

    اهداف تحقیق

               هدف اصلی تحقیق حاضر تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی  انسانی بر عملکرد کارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان می باشد که در راستای این هدف، اهداف زیر دنبال می شود: 

    1- تعیین رابطه پیش نیاز ساختاری برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی با عملکرد کارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان.

    2- تعیین رابطه پیش نیاز فرهنگی برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی با عملکرد کارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان.

    3- تعیین رابطه پیش نیاز انسانی برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی با عملکرد کارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان.

    4- تعیین رابطه پیش نیاز مدیریتی برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی با عملکرد کارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان.

    و اهداف کاربردی تحقیق حاضر عبارت است از :

           با شناسایی تاثیر الزامات برنامه ریزی (استراتژیک) نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان و با سازماندهی مناسب این نیروها گامهای مهمی در جهت ارتقاء بهره وری شبکه بهداشتی و درمانی برداشته خواهد شد.

     

    اهمیت و ضرورت تحقیق

          سیاستگزاران جوامع امروزی به منظور افزایش دسترسی و ارتقائ کیفیت خدمات بهداشتی و درمانی، توزیع نیروی انسانی را بعنوان یکی از اصلی ترین استراتژی های مدیریت منابع انسانی  می دانند(آصف زاده و رضاپور،1385).

          در سطح جهانی به منظور محاسبه تعداد نیروی مورد نیاز  هرمنطقه که بالاترین کارایی و اثربخشی را بهمراه داشته باشد از روشها وشاخص های مختلفی متناسب با شرایط کلی هر کشور و نظام بهداشتی- درمانی آن و همچنین منابع در دسترساستفاده می گردد (اکبری،1386).

         کشورهای پیشرفته به دلیل برخورداری از یک سیستم منسجم ارائه خدمات بهداشتی- درمانی تعداد نیروی انسانی مورد نیاز خود را بر اساس پست‌های خالی سیستم تعیین می‌نمایند. از طرف دیگر کشورهای توسعه نیافته که فاصله زیادی با ایجاد چنین سیستمی دارند نیروی انسانی مورد نیاز را با استفاده از شاخص‌های خام نسبت نیروی انسانی به جمعیت- که توسط سازمان‌های بین‌المللی و یا برخی کشورهای توسعه یافته پیشنهاد شده است تعیین می‌کنند(بهرامی نازکی، 1378).

          پیشرفت و توسعه سریع در جهان امروز و تغییرات پرشتاب محیطی، آگاهی از تحولات را ضروری ساخته است. ضرورت امر برنامه ریزی بر کسی پوشیده نیست. عدم اطمینان ناشی از تغییرات محیطی و کسب سود بیشتر برنامه ریزی را به صورت یک ضرورت انکارناپذیر درآورده است)کیانی،1382).

          امروزه رسمیت و عینیت سازمانها با منابع انسانی آنها شناخته می شود و اهمیت دادن به منابع انسانی اساس و محور کار مدیران ارشد سازمانها است این که چگونه به منابع انسانی اهمیت داده شود نیازمند برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی است یعنی بدون برنامه نمی توان از نیروی انسانی در راستای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت سازمان بهره برد. بنابراین ساز وکاری که می توان بوسیله آن به منابع انسانی اهمیت داد و از آن بعنوان یک سرمایه بی پایان و پایدار در جهت پویایی سازمان بهره گرفت برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی است(سلطانی،1389).

          اهمیت نظام برنامه ریزی نیروی انسانی، در سالهای اخیر بیشتر مورد توجه مدیران سازمان ها قرار گرفته است. برای مثال مدیریت پذیرفت در زمانی که نیاز دارد به جذب افراد بپردازد. در سازمان های کوچک و یا سازمان هایی که تغییرات اندک داشته باشند و به افراد با مهارت های پیچیده نیازی نداشته باشند، ممکن است خیلی ساده به جذب افراد مورد نیاز بپردازند. دلیل این نوع رفتار در جذب کارکنان را بسیاری در وقت گیر بودن، هزینه بر بودن و اجرای طرح های برنامه ریزی شده نیروی انسانی می دانند که برای بسیاری از سازمان ها دارای صرفه جویی اقتصادی نیست. اما در سازمانهای بزرگ یا سازمان هایی که در سطح گسترده ای فعالیت می نمایند، به کار گیری برنامه ریزی نیروی انسانی به دلیل پیش بینی عواملی مانند فنآوری، وضعیت فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، برنامه های راهبردی یا استراتژیک و دیگر برنامه های داخلی ضرورت می یابد. عمده دلایل اهمیت برنامه ریزی نیروی انسانی را می توان در موارد زیر دسته بندی نمود.

    برنامه ریزی به منظور تأمین نیازهای مهارتی

    برنامه ریزی نیروی انسانی و قوانین

    انطباق با پیشرفت

    برنامه ریزی نیروی انسانی و دیگر فعالیت های اداره امور کارکنان(سیدجوادین،1384).

    چارچوب نظری تحقیق

                در تحقیق حاضر برای تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکرد کارکنان در شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان، بعد از بررسی و مطالعه کتب و مقالات متعدد درحوزه برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی و کسب نظر کارشناسان امر، الگوی زیر که برگرفته از نظریه دکتر ایرج سلطانی می باشد، بعنوان چارچوب نظری تحقیق حاضر در نظر گرفته شده است:   

    الف)پیش نیاز ساختاری                

     ب)پیش نیاز فرهنگی           

     ج)پیش نیاز انسانی    

    د)پیش نیاز مدیریتی

    فرضیه‏های تحقیق

      فرضیه اصلی

    1- بین الزامات برنامه های استراتژیک نیروی انسانی و عملکرد کارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان رابطه معنی داری وجود دارد.

    فرضیه های فرعی

          1-1- بین پیش نیاز ساختاری برنامه های استراتژیک نیروی انسانی و عملکرد کارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان رابطه معنی داری وجود دارد.

          1-2- بین پیش نیاز فرهنگی برنامه های استراتژیک نیروی انسانی و عملکرد کارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان رابطه معنی داری وجود دارد.

          1-3- بین پیش نیاز انسانی برنامه های استراتژیک نیروی انسانی و عملکرد کارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان رابطه معنی داری وجود دارد.

             1-4- بین پیش نیاز مدیریتی برنامه های استراتژیک نیروی انسانی و عملکرد کارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان رابطه معنی داری وجود دارد.

     

  • فهرست:

        فهرست مطالب

       عنوان                                                                                                     صفحه

                                                                                                       

              چکیده                                                                                                  س                                                                                                                                        

    فصل اول :طرح تحقیق                                                                                                  ۱

             مقدمه                                                                                    ۲

            بیان مساله                                                                                ۳

           سوال آغازین                                                                               ۵

           اهداف تحقیق                                                                              6

          اهمیت و ضرورت تحقیق                                                                 7

          چارچوب نظری تحقیق                                                                    8

          فرضیه های تحقیق                                                                         9

          مدل تحلیلی تحقیق                                                                      10

          مدل عملیاتی تحقیق                                                                    11

          متغیرهای تحقیق                                                                        12

          قلمرو تحقیق                                                                             12

          محدودیت های تحقیق                                                                  14

          تاریخچه مختصری از شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان                       15

          تعریف مفهومی متغیرها                                                                  16

         تعریف عملیاتی متغیرها                                                                   17

    فصل دوم: ادبیات تحقیق                                                                                             20       

     بخش اول: برنامه ریزی استراتژیک                                                                 21

             مقدمه                                                                                  21

            تعریف برنامه                                                                            22

            محاسن برنامه ریزی                                                                   23

            انواع برنامه ریزی                                                                       23

            سبک های برنامه ریزی                                                                25

           ویژگی های برنامه ریزی                                                                 26

           تعریف استراتژی                                                                         29

     

     

         فهرست مطالب

           عنوان                                                                                                صفحه

           

    اجرا و پیاده سازی استراتژی                                                                   ۲۹

            استراتژی های مدیریت تغییر                                                          30

            مفهوم و تعاریف برنامه ریزی استراتژیک                                              30

            برنامه ریزی استراتژیک چیست                                                       31

            مزایای برنامه ریزی استراتژیک                                                        31

            رویکردهای برنامه ریزی استراتژیک                                                   32

            محدودیتهای برنامه ریزی استراتژیک                                                 32

            ویژگی های برنامه ریزی استراتژیک                                                   34

            مدل های مختلف برنامه ریزی استراتژیک                                            34

     بخش دوم: نیروی انسانی                                                                           37

             مقدمه                                                                                  37

            برنامه ریزی نیروی انسانی                                                              ۳۸

            مراحل برنامه ریزی نیروی انسانی                                                            ۳۸                  

            فرایند برنامه ریزی نیروی انسانی                                                      ۳۹

           مزایای برنامه ریزی نیروی انسانی                                                      50

           علل عدم برنامه ریزی نیروی انسانی                                                   51

           موانع اجرای برنامه ریزی منابع انسانی                                                 51

           سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی و برنامه ریزی نیروی انسانی                   52

    بخش سوم: برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی                                                 53

             مقدمه                                                                                  55

           سیر تکامل نیروی انسانی                                                               56

           مدیریت استراتژیک منابع اسنانی                                                      56

           استراتژی های منابع انسانی: یک مفهوم                                               57

           مدل های مدیریت استراتژیک منابع انسانی                                           58

           استراتژی منابع انسانی: یک فرایند                                                     59

          عوامل پایه ای موثر بر برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی                         61

          انواع برنامه ریزی استراتژیک                                                                    62                      

     

     فهرست مطالب

        عنوان                                                                                                   صفحه

               

           الگوی عقلایی برای تدوین استراتژیمدآمتذن                                                    62

                الگوی فراینده و تدریجی                                                            64

               تئوری نقاط مرجع استراتژیک                                                       64

               استراتژی های نیروی انسانی                                                         67

               پیوند میان برنامه ریزی استراتژی و منابع انسانی                                  72

               برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی                                                74

               الگوهای برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی                                      78

               عناصر الگوی برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی                                79

        بخش چهارم: عملکرد کارکنان                                                                  81

             مقدمه                                                                                  81

              مفهوم عملکرد                                                                          82

             ارزیابی عملکرد                                                                          84

             تاریخچه ارزیابی عملکرد                                                                87

             ارزیابی عملکرد در ایران                                                                88

             مبانی طراحی سیستم ارزیابی عملکرد                                                88

             اجزای یک سیستم ارزیابی عملکرد                                                    89

             ویژگی های سیستم ارزیابی عملکرد                                                   90

             شاخص های ارزیابی عملکرد                                                           91

             طبقه بندی شاخص های ارزیابی عملکرد                                             91

             ویژگی های شاخص های ارزیابی عملکرد                                             92

             مزایای ارزیابی عملکرد                                                                  95

            ضرورت ارزیابی عملکرد                                                                  95

             سیستم ارزیابی عملکرد                                                                 97

             مقایسه دیدگاه های سنتی و نوین در ارزیابی عملکرد                                99

        بخش پنجم: پیشینه تحقیق                                                                   103

             مقدمه                                                                                103

             تحقیقات انجام گرفته در خارج از کشور                                           103

             تحقیقات انجام گرفته در داخل                                                     104

     

     فهرست مطالب

        عنوان                                                                                                            صفحه

    فصل سوم: روش تحقیق                                                                                                                                                                                                                                                                                  105

                      مقدمه                                                                             106

            روش تحقیق                                                                          107

            جامعه و نمونه آماری                                                                 107

            ابزار جمع آوری اطلاعات                                                            111

            پایایی و روایی ابزار سنجش                                                         114

            روش تجزیه و تحلیل داده های آماری                                              115

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آماری اطلاعات(یافته های تحقیق)                            116 

            مقدمه                                                                                 117

            توزیع فراوانی جنسیت                                                               117

            توزیع فراوانی تحصیلات                                                             118

            توزیع فراوانی سن                                                                    119

            توزیع فراوانی سنوات خدمت                                                        120

            شاخص های توصیفی عملکرد کارکنان                                             121

            شاخص های توصیفی الزامات برنامه ریزی استراتژیک                            122

            شاخص های توصیفی پیش بینی ساختاری                                        123

            شاخص های توصیفی پیش بینی فرهنگی                                         124

            شاخص های توصیفی پیش بینی انسانی                                           125

            شاخص های توصیفی پیش بینی مدیریتی                                         126

            بررسی نرمال بودن توزیع نمرات متغیرها                                           127

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها                                                                     133          

           مقدمه                                                                                  134

           نتیجه گیری                                                                           134

           پیشنهادات                                                                             135

    منابع و مأخذ                                                                                       138

    پیوست ها                                                                                                                 146

     

     

     

    فهرست جدول ها

         شماره                                                    عنوان                                                 صفحه

    1-1        قلمرو مکانی تحقیق                                                                      13

    1-۲       قلمرو زمانی تحقیق                                                                       14

    2-1        طرح جانشینی                                                                           42

    ۲-۲        مقایسه روشهای برآورد عرضه و تقاضای نیروی انسانی                                46

    ۲-3        تفاوت دیدگاه های سنتی و نوین از دید اسپف                                      101

    ۳-1        جامعه آماری- اطلاعات شبکه های بهداشت و درمان در جامعه آماری           108

    3-1        نمونه آماری به تفکیکی سهم هر شبکه بهداشت و درمان شهرستان              111

    3-۳        آزمون پایایی پرسشنامه                                                                115               

    4-1        توزیع فراوانی جنسیت                                                                         117                      117                                  

    4-2        توزیع فراوانی تحصیلات                                                                       118                    118

    4-3        توزیع فراوانی سن                                                                               119                             

    4-۴        توزیع فراوانی سنوات خدمت                                                         120

    4-۵        شاخص های توصیفی عملکرد کارکنان                                              121

    4-۶        شاخص های توصیفی الزامات برنامه ریزی استراتژیک                             122

    4-۷        شاخص های توصیفی پیش نیاز ساختاری                                           123

    4-۸        شاخص های توصیفی پیش نیاز فرهنگی                                            124

    4-۹       شاخص های توصیفی پیش نیاز انسانی                                               125       

    4-۱۰      شاخص های توصیفی پیش نیاز مدیریتی                                            126

    4-1۱      نتایج آزمون کولموگراف-اسمیرنوف برای بررسی نرمال بودن توزیع نمرات       127

    4-1۲      آزمون همبستگی پیرسون برای عملکرد کارکنان                                    128

    4-1۳      آزمون همبستگی پیرسون برای پیش نیاز ساختاری و عملکرد کارکنان           129

     

     

     

     

     

     

     

    فهرست نمودارها

     شماره                                                   عنوان                                                    صفحه

    4-1        توزیع فراوانی جنسیت                                                                117

    4-2        توزیع فراوانی تحصیلات                                                               118

    4-3        توزیع فراوانی سن                                                                     119

    4-۴        توزیع فراوانی سنوات خدمت                                                         120

    4-۵        شاخص های توصیفی عملکرد کارکنان                                              121

    4-۶        شاخص های توصیفی الزامات برنامه ریزی استراتژیک                             122

    4-۷        شاخص های توصیفی پیش نیاز ساختاری                                           123

    4-۸        شاخص های توصیفی پیش نیاز فرهنگی                                           124

    4-۹       شاخص های توصیفی پیش نیاز انسانی                                               125       

    4-۱۰     شاخص های توصیفی پیش نیاز مدیریتی         

    منبع:

    منابع فارسی:

    1- ابیلی، خدایار،(1389)، مدیریت منابع انسانی (با تاکید بر رویکردهای نوین)، تهران، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی.

    2- ابیلی، خدایار و موفقی، حسن، (1389)، مدیریت منابع، تهران، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی چاپ اول.

    3- آرمسترانگ ، مایکل،(1384)، مدیریت استراتژیک منابع انسانی ، ترجمه: سیدمحمد اعرابی و داود ایزدی، تهران، دفتر پژو هشهای فرهنگی، چاپ دوم.

    4- آرمسترانگ،مایکل،(1385)،مدیریت عملکرد، ترجمه: صفری وهابیان، تهران، انتشارات جهاد دانشگاهی.

    5- استیفن،پی رابینز،(1373)، رفتارسازمانی،ترجمه: علی پارسائیان ومحمداعرابی، تهران، انتشارات نوبهار،چاپ اول.

    6-آصف زاده ،سعید،رضاپور،عزیز،(1385)، مدیریت بهداشت و درمان، انتشارات دانشگاه علوم پزشکی قزوین و حدیث امروز.

    7- اصغری، جمشید، (1386)، مبانی سازمان و مدیریت، تهران، انتشارات صفار- اشراقی، چاپ اول.

    8- اکبری ،محمد اسماعیل،(1386)، «عدالت در سلامت»، فصلنامه سلامت و توسعه پایدار،جهاد

    دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی ،تهران ،سال چهارم.

    9- ال دولان، (1377)، مدیریت امور کارکنان و منابع انسانی، تهران، اتتشارات سازمان مدیریت صنعتی.

    10- الوانی،سید مهدی،(1386)، مدیریت عمومی، تهران، نشر نی.

    11- ایران نژاد پاریزی، مهدی و ساسان گهر، پرویز، (1382)، سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل، ناشر موسسه عالی بانکداری ایران بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، چاپ دوم.

    12- بست، جان، (1379)، روشهای تحقیق در علوم رفتاری و تربیتی،ترجمه:حسن پاشا شریفی و نرگس طالقانی، تهران، انتشارات رشد، چاپ هشتم.

    13-براسیو ن، جان، ام،(1372)، برنامه‌ریزی استراتژیک بر سازمان‌های دولتی و غیر انتفاعی، ترجمه: عباس منصوریان، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی، چاپ اول.

    14-براین کویین، جیمز و مینژ برگ، هنری و جیمز رابرت،(1376)، مدیریت استراتژیک، ترجمه: محمد صادبی، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی، چاپ دوم.

    15-بهرامی نازکی ، پرویز،(1378)، بررسی توزیع نیروی انسانی در مراکز بهداشت غرب استان تهران وابسته به دانشگاه علوم پزشکی ایران در سال 1378 و مقایسه آن با استانداردهای موجود، پایان نامه کارشناسی ارشد.

    16-پاتریک، ج، دبلیو،(1376)، راهنمای اجرای برنامه‌ریزی استراتژیک،ترجمه: منصور شریفی کلویی، تهران، نشر آردین.

    17-پرس و رابینسون،(1380)، برنامه‌ریزی و مدیریت استراتژیک، ترجمه: سهراب خلیلی شورینی، انتشارات یادواره کتاب، چاپ دوم.

    18-پل، آر، نیون(1386)، ارزیابی متوازن  گام به گام بهبود عملکرد و نتایج، ترجمه: اله قلی و خزاعی، تهران، سازمان مدیریت صنعتی.

    19-جاسبی، عبدالله،(۱۳۸2)، اصول و مبانی مدیریت، تهران، انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ چهاردهم.

    20-جمعی از استادان مدیریت، (1378)، تصمیم گیری، تهران، مرکز آموزش مدیریت صنعتی، چاپ اول.

    21-جو هچ ، ماری،(1385)، تئوری سازمان( مدرن ، نمادین و تفسیری پست مدرن )، ترجمه: حسن دانایی فرد ، تهران نشر افکار، چاپ اول.

    22-جیمز دبلیو واکر،(135)، برنامه‌ریزی استراتژیک منابع انسانی، ترجمه: خدابخش دانشگرزاده، انتشارات مؤسسه نشر فرهنگی زند، چاپ اول.

    23-حسن زاده محمد،(1387)، سنجش و ارزیابی کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی، نظریه ها،روش ها و ابزارها،تهران،انتشارات کتابدار.

    24-حافظ نیا، محمد رضا، (1388)، مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی،تهران، انتشارات سمت.

    25-حقیقی محمدعلی، (1383)، مدیریت رفتار سازمانی، تهران، انتشارات ترمه.

    26-خداداد حسینی، سید حمید، (1385)،مدیریت و برنامه ریزی استراتژیک، تهران، انتشارات صفار، چاپ اول.

    27-خداداد حسینی، سید محمود و عزیزی، شهریار،(1385)، مدیریت و برنامه‌ریزی استراتژیک (رویکردی جامع)، تهران.

    28-دعایی، حبیب االله،(1377)، مدیریت منابع انسانی (نگرش کاربردی)، مشهد، دانشگاه فردوسی مشهد، چاپ دوم.

    29-رضائیان، علی،(1379)، اصول مدیریت، تهران،انتشارات سمت.

    30-رضائیان، علی، (1373)، مدیریت رفتار سازمانی، مفاهیم، نظریه ها و کاربردها، تهران، انتشارات دانشکده مدیریت تهران.

    31-رضائیان، علی، (1383)، مبانی سازمان مدیریت، تهران، انتشارات سمت.

    32-رنگریز، حسن و حاجی کریمی، عباسعلی،(1384)، راهبردهای منابع انسانی، منابع انسانی، شرکت چاپ و نشر بازرگانی.

    33-زارعی متین، حسن،(۱۳80)، مبانی سازمان و مدیریت، تهران، مؤسسه انتشارات و چاپ دانشگاه تهران، چاپ اول.

    34-زارعی متین، حسن،(1371)، برنامه‌ریزی استراتژیک برای منابع استراتژیک، فصلنامه دانش و مدیریت، انتشارات دانشگاه تهران، شماره 17.

    35-زاهدی، شمس‌السادات و الوانی، سید مهدی فقیهی، ابوالحسن،(1379)، فرهنگ جامع مدیریت، تهران، انتشارات دانشگاه علامه طباطبایی، چاپ دهم.

    36-سعادت، اسفندیار،(1375)، مدیریت منابع انسانی،تهران، انتشارات سمت، چاپ اول.

    37-سیدجوادین، سیدرضا،(۱۳84)، مبانی سازمان و مدیریت، تهران، انتشارات نگاه دانش.

    38-سلطانی،ایرج،(1389)،«پیش نیازهای برنامه ریزی استراتژیک منابع انسانی»، فصلنامه ماعات مدیریت.

    39-ستاری فر، محمد،(1375)، سرمایه انسانی، سرمایه فیزیکی و تکنولوژی، تهران، انتشارات دانشگاه علامه.

    40-سیدجوادین، سیدرضا،(1384)، برنامه ریزی نیروی انسانی، تهران، انتشارت دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، چاپ چهارم. 

    41-شاهنونی، فرویدون، برنامه ریزی استراتژیک به منظور تحقق اهداف آموزشی دانشگاه یزد، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه یزد دانشکده صنایع.

    42-شهابی، مسعود،(1380)، بررسی توزیع پزشک متخصص، تخت و پرستار در ایران، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد واحد علوم وتحقیقات.

    43-صادق پور، ابوالفضل و مقدس، جلال،(1374)، نظریه سازمان مدیریت و علم مدیریت، تهران، مرکز آموزش مدیریت دولتی، چاپ هفتم.

    44-طبیبی، سیدجمال الدین، (1383)، «ارزیابی عملکردبخش مدارک پزشکی بیمارستان های آموزشی – تخصصی دانشگاه علوم پزشکی ایران»، فصلنامه علمی، پژوهشی فیض.

    45-طالبیان، احمد،(1383)، برنامه‌ریزی منابع انسانی،ماهنامه تدبیر.

    46-عفتی داریانی، مریم(1386)، مدیریت عملکرد، موسسه توسعه و بهبود مدیریت.

    47-علائ الدینی، فرشید،(1375)، مروری بر برنامه ریزی نیروی انسانی پزشکی و روشهای برآورد تعداد پزشک مورد نیاز،تهران، انتشارات دانشگاه علامه.

    48-فیضی، طاهره ،(1388)، مبانی سازمان و مدیریت، تهران، انتشارات پیام نور.

    49-قاسمی، بهروز،(۱۳82)، تئوریهای رفتارسازمانی ، تهران، انتشارات هیأت، چاپ اول.

    50-کاپلان، رابرت اس و نورتون، دیوید پی(1383)، سازمان استراتژی محور، ترجمه: بختیاری، پرویز، تهران، انتشارات سازمان مدیریت صنعتی، چاپ اول.

    51-کیانی، علیرضا،(1382)، «کاربرد سیستم های اطلاعاتی منابع انسانی»،ماهنامه تدبیر،سال چهاردهم،شماره134.

    52-کیانی،غلامرضا، (1382)، «فرهنگ استراتژیک زیر بنای مدیریت استراتژیک»، ماهنامه تدبیر، شماره 46.

    53-گلوک، ویلیام اف و چاچ، لارس آر،(1375)، سیاست بازرگانی و مدیریت استراتژیک، ترجمه: سهراب خلیلی شورینی، مؤسسه انتشارات یادواره کتاب، چاپ چهاردم.

    54-محمودی،مهدی، (1387)، «مدیریت استراتژیک منابع انسانی با کمک سیستم اطلاعات مدیریت»، ماهنامه تدبیر، شماره  194 .

    55-مقیمی، سید محمد، سازمان ومدیریت،(1380) رویکرد پژوهشی، تهران انتشارات ترمه،چاپ دوم.

    56-منصوریان، عباس،(1369)، فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک، فصلنامه مدیریت دولتی، انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی، شماره 10 .

    57-مورهد،گریفین،(1374)، رفتارسازمانی،ترجمه: مهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده، تهران، انتشارات مروارید.

    58-میرسپاسی، ناصر،(1379)، مدیریت استراتژیک منابع انسانی و روابط کار، چاپ هجدهم.

    59-نجفی، ابراهیم، (1380)، طراحی مدل ریاضی فازی برنامه ریزی نیروی انسانی، رساله دوره دکتری مدیریت، دانشگاه تربیت مدرس دانشکده علوم انسانی.

    60-هیوز، آون،(1377)، مدیریت دولتی نوین نگرش راهبردی (استراتژیک)، ترجمه: سیدمهدی الوانی و خلیلی شورینی و معمارزاده، تهران، انتشارات مروارید، چاپ اول.

     

    منابع انگلیسی:

     

    Bates , R A and Holton , E F ( 1995 ) Computerised performance monitoring : a review ofhuman resource issues , Human Resource Management Review , Winter , pp267-88

    Bernadin , H K , Kane , J S , Ross , S , Spina , J D and Johnson , D L ( 1995 ) performance appraisal design , development and implementation , in ( eds ) G R Ferris , s D Rosen , and D J Barnum ,Handbook af Human Resource Management , Blackwell , Cambridge , Mass..

    Brumbach, GB(1988) Some ideas,issues and prediction about informance management , Public personnel Management, Winter

    Campbell , J P ( 1990 ) Modelling the performance prediction problem in industrial and organizational psychology , in M O D unnette and L M Hugh ( eds ) , Handbook of Industrial and Organizational Psychology,Blackweell , Cambridig , Mass.

    Carter Mcnamard "Steratevic Planning" (In Nonprofit or for profit orgazations).

    http://fa.bankmellat.ir/portal.aspx?tabid=110.

    Kaplan, R.S. and Norton, D.P. (1992), "The Balanced scorecard: Measures thatDrive performance", Harvard Business Review, January-February, pp.71-9

    M.G.Singer "Human Resource Management" Pwskentco1990.

    MR.Moses,M. Simelane "The Human Resource Planning National and Reglonal Approach Bench  Marking And Re-Engineering, 2005.

    Neely, A.D., Gregory, M., Platts, K.W. (1995), "Performance Measurement system Design: a literature Review and Research Agenda", International Journal of Operations & Production Management, Vol.15 , No.4, pp 80-116.

    Stoner , J. A .F , Management , N . Y : prentice – Hall , 1983.

    Toni A. De, Tonchia S.; "Performance Measurement Systems: Models, Characteristics and Measures"; International Journal of Operations and Production Management, Vol. 21, No. 1/2;2001.

    Vansell .Mary , Brief. Arthur P. And Schuler.R.S,1981, Role conflict and role Ambiguty:  Inturegreseation  of  the Literature  and  Oirections  for  future Research . Human  relations , Vol 34, No 1, PP43-71.


موضوع پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, نمونه پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, جستجوی پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, فایل Word پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, دانلود پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, فایل PDF پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, تحقیق در مورد پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, مقاله در مورد پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, پروژه در مورد پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, پروپوزال در مورد پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, تز دکترا در مورد پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, پروژه درباره پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, گزارش سمینار در مورد پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان, رساله دکترا در مورد پایان نامه تعیین تاثیر الزامات برنامه ریزی استراتژیک نیروی انسانی بر عملکردکارکنان شبکه بهداشت و درمان استان هرمزگان

فصل اول 1-1- بيان مسأله: سازمانها براي هدايت فعاليتهاي خود در مسير نيل به اهداف تعيين شده، به برنامه ريزي مي پردازند در اين مسير همواره ممکن است موانع و محدوديتهائي بروز کند و سيستم سازماني را منح

پایان نامه جهت دریافت پایان نامه در مقطع کارشناسی ارشد بررسی تأثیر سیستم برنامه ریزی منابع سازمانی بر عملکرد زنجیره تأمین در شرکت ایران خودرو 1-1) مقدمه رقابت­های جهانی موجود در عصر حاضر خواست مشتری بر کیفیت بالا، افزایش تنوع محصولات و خدمت رسانی سریع، موجب افزایش فشارهایی بر سازمان­ها شده است که سابق بر این وجود نداشته است. در نتیجه سازمان­ها بیش از این نمی­توانند به تنهایی از ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A.) رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: تحول چکیده اهداف: هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین مدیریت استراتژیک منابع انسانی و عمکلرد شرکت های تولیدی شهرستان رشت است. روش ها: جامعه آماری این تحقیق شامل شرکت های تولیدی استان گیلان واقع درشهرستان رشت می باشد و به روش نمونه گیری تصادفی از بین آنها 109 شرکت انتخاب شد. پرسشنامه ای شامل 22 سوال برای ...

رشته: مديريت اجرايي پائيز 91 چکيده: هدف تحقيق حاضر بررسي رابطه بين عدالت سازماني و عملکرد شغلي کارکنان شرکت گاز استان اردبيل است. عدالت سازماني نقش انصاف و مخصوصاً ادراک از انصاف در محيط

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M. A) گرايش  مالي زمستان1391 چکيده : در اين پژوهش تحت عنوان « بررسي مديريت منابع انساني برعملکرد مالي شعب بانک ملي  » که د

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد «M.A» مديريت دولتي گرايش مالي تابستان  1391 چکيده امروزه، تقريباً تمام کساني که به هر نحو طرفدار توسعه و اصلاحات هستند در همه جا

کلیات تحقیق مقدمه امروزه منابع انسانی، سرمایه اصلی سازمان محسوب می­شوند. سازمان­ها با وجود داشتن نیروی انسانی شایسته و لایق نیازمند توانمندی لازم در استفاده از این منابع می­باشند. در حقیقت با اتکا بر عملکرد کارکنان و مدیریت سرمایه انسانی و ارائه روش­های علمی و کاربردی، سازمان­ها به دنبال افزایش کارآمدی و اثربخشی خود هستند. وظایف مدیریت منابع انسانی به عنوان یکی از مهم­ترین ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی چکیده پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان به روش توصیفی از نوع همبستگی انجام شد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان به تعداد 700 نفر بود که از این تعداد 241 با استفاده از جدول ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M. A.) گرایش: دولتی مقدمه طی چند دهه گذشته مفهوم هوش به صورت روز افزونی در پیشینه و تحقیقات روانشناسی و مدیریت به عنوان سازه ای که با رفتارهای متعدد انسان در محیط‌های مختلف ارتباط دارد معرفی شده است. از طرفی امروزه هوش[1]، پیشوند بسیاری از مفاهیم مدیریتی شده است و این نشان دهنده تغییر نگاه سازمان‌ها و متفکران سازمانی از هوش تستی بر ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی (M.A) گرایش استراتژیک چکیده هدف تحقیق حاضر بررسی تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد کارکنان مرکز آموزش علمی – کاربردی شهرستان میاندوآب می­باشد. برای این منظور مدیریت دانش بر اساس نظریه نوناکا و تاکوچی در چهار بعد؛ اجتماعی­نمودن دانش سازمانی، بیرونی­سازی دانش سازمانی، پیوند و ترکیب دانش سازمانی، درونی­سازی دانش سازمانی تعریف و در این راستا یک ...

ثبت سفارش