پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش

word 1010 KB 30583 130
1394 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۱,۶۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۷۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد

    رشته: مدیریت بازرگانی – مدیریت تحول                 

    چکیده:

         بنا به نتایج بدست آمده از بسیاری از تحقیقات و همچنین مشاهدۀ سیر فعالیت سازمان ها و شرکتها؛  می توان دریافت که در محیط به شدت رقابتی امروز، فشار شدیدی برای بهبود بهره وری وجود دارد. و اثربخشی سازمانی نیز، قسمتی از بهره وری است. از طرفی ثابت شده است که توفیق یک سازمان در گرو برخورداری از یک نظام آموزش منسجم و پویاست؛ تنها با داشتن چنین نظامی، سازمان می تواند با تحولات و پیشرفت های اجتماعی و صنعتی، همگام بوده و در میان سازمان های دیگر از جایگاه شایسته ای برخوردار شود.

    هدف اصلی پژوهش حاضر، مطالعۀ سطح اثربخشی سازمانی شرکت برق منطقه ای تهران با توجه به آموزش و مدیریت دانش می باشد تا به این سئوال کلیدی پاسخ دهد که آیا آموزش می تواند بر اثربخشی سازمانی تاثیر بگذارد. این تحقیق از نظر هدف، یک تحقیق کاربردی و از لحاظ روش، توصیفی با تأکید بر روابط بین متغیرها است. جامعه آماری پژوهش حاضر، نیروهای ستادی شرکت برق منطقه ای تهران به تعداد 750 نفر است که با استفاده از نمونه گیری غیر احتمالی هدفدار، تعداد 109 نفر به عنوان نمونه آماری انتخاب گردید. اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه استاندارد جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها به منظور کسب یافته های توصیفی و استنباطی با استفاده از نرم افزار اس پی اس اس 20 انجام گردید.

         نتایج نشان می دهد آموزش بر اثربخشی سازمانی شرکت برق منطقه ای تهران تاثیر مثبت گذاشته و همچنین فرآیند های مدیریت دانش توانسته است رابطه آموزش بر اثربخشی سازمانی را تحت تاثیر قرار دهد.

     

    واژگان کلیدی: آموزش، اثربخشی سازمانی، فرآیند های مدیریت دانش، شرکت برق منطقه ای تهران

    مقدمه:

    این فصل ابتدا به بیان مساله تحقیق پیش رو می پردازد، سپس اهمیت و ضرورت تحقیق را بیان می دارد، و بعد از ذکر اهداف تحقیق وارد بحث چارچوب نظری تحقیق و مدل مفهومی تحقیق می گردد. در ادامه با بیان فرضیات این تحقیق و تعریف متغیرهای آن دنبال شده و در آخر نیز قلمرو تحقیق از لحاظ موضوعی، مکانی و زمانی ذکر می شود.

    بیان مساله تحقیق: (امیدی, تندنویس, & احمدمظفری, 1391) (صادقی & محتشمی, 1389).

    نقش سازمانها در فرایند توسعه جوامع بر همگان روشن است و این سؤال همواره مطرح است که چرا برخی سازمانها در ایفای وظایف خود موفق و برخی ناموفق اند. پاسخ به چنین سؤال هایی، مستلزم انجام مطالعات و تحقیقات وسیع در زمینه عوامل مرتبط با اثربخشی سازمانها می باشد. محققان با تحقیق در باب سازمانهای مختلف، به عوامل کلیدی و مشترکی پی برده اند که تمرکز اصلی تحقیقات آتی را شکل داد(امیدی و همکاران  1391). بنا به نتایج بدست آمده از بسیاری از تحقیقات و همچنین مشاهده ی سیر فعالیت سازمان ها و شرکتها می توان دریافت که در محیط به شدت رقابتی امروز، فشار شدیدی برای بهبود بهره وری وجود دارد(Moghareh Abed & Haghighi, 2009) و اثربخشی سازمانی نیز، قسمتی از بهره وری است. از طرفی ثابت شده است که توفیق یک سازمان در گرو برخورداری از یک نظام آموزش منسجم و پویاست؛ تنها با داشتن چنین نظامی، سازمانی می تواند با تحولات و پیشرفت های اجتماعی و صنعتی، همگام بوده و در میان سازمان های دیگر از جایگاه شایسته ای برخوردار شود(صادقی و محتشمی، 1389). اثربخشی سازمانی به عنوان مهّم ترین هدف هر سازمان، مقصدی است که تمام تلاش های سازمانی در راستای رسیدن به آن صورت می گیرد(محرابی و همکاران، 1391).(محرابی et al., 1391).

    عوامل متعددی بر اثربخشی سازمانی تاثیر گذار است ولی در تحقیق حاضر محقق در نظر دارد تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی را با نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش در شرکت برق منطقه تهران مورد بررسی قرار دهد. لازم به ذکر است اکثر سازمان های دولتی برای آموزش کاربردی، برنامه های متعددی دارند و به این امر توجه می نمایند. از طرفی مدیریت دانش، نیز ابزار اصلی افزایش اثربخشی در سازمان ها می باشد. شرکت برق منطقه ای تهران با توجه به حساسیت حوزه فعالیت و همچنین با اعلام اهداف و آرمان های خود تحت عنوان " توجه بیشتر به آموزشهای درون سازمانی با هدف ایجاد فرهنگ یادگیری سازمانی" و " تأکید بر بهره وری منابع انسانی در تمامی سطوح" ؛ همچنین با داشتن 3000 نفر پرسنل و تحت پوشش قرار دادن 8  میلیون مشترک در استان قم و البرز و تهران، جامعه آماری مناسبی برای اجرای تحقیق حاضر شناسایی گردید.

    جهان امروز، جهان تغییر و تحول است. به ندرت روزی بدون نوآوری و تغییر در تولید یا وضعیت خدمات می گذرد. در چنین شرایطی بیشتر سازمان ها به دنبال راه حلی برای تطبیق با این شرایط هستند. راه حلی که توسط بیشتر صاحب نظران عنوان شده، آموزش و بهسازی منابع انسانی است. با توجه به این مطلب، بیشتر سازمان ها بیش از پیش توجه خود را به دوره های آموزشی به منظور بهسازی منابع انسانی، معطوف داشته اند. از این رو، نقش آموزش و بازآموزی در سازمان ها حائز اهمیت است؛ بگونه ای که امر آموزش یکی از مهم ترین دل مشغولی های مدیران و سیاست گذاران سازمان های اثربخش را تشکیل می دهد(صادقی و محتشمی، 1389).(صادقی & محتشمی, 1389).

    آموزش یکی از پیچیده ترین وظایف در هر سازمانی است که منجر به توانمندی نیروی انسانی موجود می گردد؛ آموزش، ضمن تضمین موفقیت نیروی انسانی، نیل به اهداف سازمانی با اثربخشی بیشتر را نیز موجب می گردد. بنابراین یکی از عواملی که تاثیر زیادی بر اثربخشی سازمانی دارد و می تواند در بهبود آن نقش مهمی را ایفا نماید، آموزش نیروی انسانی است (همان منبع).(صادقی & محتشمی, 1389).

    شرکتهای بسیار زیادی در سرتاسر دنیا میلیون ها دلار برای آموزش کارکنانشان هزینه می کنند تا آنها بتوانند مهارتها و دانش لازم را بدست بیاورند؛ ولی هیچ ضمانتی وجود ندارد که این آموزش، منجر به عملکرد بهتر شود. این شرایط مخصوصا زمانی رخ می دهد که آموزش های برگزار شده در فعالیت های روزمره کارکنان اجرایی نشود، یا به سایرین منتقل نگردد(Rahman et al., 2013).

    آموزش به تنهایی منجر به افزایش و بهبود اثربخشی سازمانی نخواهد شد؛ زیرا تمام دانش و مهارت ارائه شده در آموزش بطور صحیح و کاملی به سازمان انتقال نیافته و پیاده سازی نمی شود. به عبارت دیگر، برای کسب مزایای کامل حاصل از آموزش ها، دانش و مهارت باید از طریق آموزش منتقل شده و افراد باید از آن استفاده مولد نمایند(Dirani, 2012).

     

    1-3) اهمیت و ضرورت تحقیق: (رضایی کلیدبری, علیخان گرگانی, & باقرسلیمی, 1391).

    در جهان امروز بهره وری تقریباً مترادف با پیشرفت است. استاندارد زندگی در یک جامعه به درجه ای از تامین حداقل نیازهای جامعه بستگی دارد. به عبارت دیگر، مقدار و کیفیت غذا و پوشاک و مسکن و ...، استانداردهای زندگی را تعیین می کنند. بنابراین برای ارتقای این استانداردها باید تولید افزایش یابد. افزایش مقدار تولید، افزایش نهاده های نیروی کار و سرمایه را طلب می نماید. از طرفی این نهاده ها به نوعی محدود هستند؛ بنابراین چاره ای جز استفاده بهتر و مفید تر از منابع وجود ندارد(رضایی کلیدبری و همکاران 1391). با نگاهی دقیق تر به جملات قبل، می توان دریافت این مفاهیم مربوط به مبحث بهره وری و متشکل از 2 زیر شاخۀ بهره وری، یعنی اثربخشی (تولید بیشتر) و کارآیی ( استفاده بهتر و مفیدتر) می باشد.

    نتیجه بحث اینکه مجموعه مدیران جوامع، کشور ها، سازمان ها، کسب و کارهای خصوصی بزرگ و کوچک و حتی خانواده ها که کوچکترین واحد ساختارمند جوامع هستند، ناچارند بهره وری را مدنظر قرار دهند. امّا نکته مهم در این وادی، توجه به این موضوع است که قبل از دقت بر روی کارایی، باید در گام اول بتوانیم کار درست را انجام دهیم(اثربخشی). به عبارت دیگر، قبل از پیدا کردن روش بهتر انجام یک کار، خود فعالیت را باید انتخاب نمود.

    وقتی معلوم شد برای رفع یک مشکل، پیشرفت یا هر هدف دیگری چه کاری باید اجرا شود، آنگاه به دنبال این خواهید بود تا دریابید چه عواملی می توانند در مسیر تحقق هدف نقش نیروی کمکی را ایفا نمایند و یا، چه عواملی می توانند موانع بر سر راه باشند. یکی از اقداماتی که سازمان ها را در تحقق اهداف یاری می نماید، آموزش کارکنان و توانمند ساختن آنان متناسب با نیازهای سازمان است تا بتوانند وظایف محوله از جانب سازمان را انجام دهند.

    در اکثر شرکت های بزرگ دنیا، حدود 50 درصد سرمایه گذاری ها در حوزۀ آموزش و توسعه صورت        می پذیرد(Jodlbauer et al., 2011) و شرکت ها در سرتاسر گیتی، میلیون ها دلار را بر روی آموزش کارکنانشان هزینه می نمایند. آموزش کارکنان را قادر می سازد تا مهارت ها و دانش جدیدی را بدست آورند ولی هیچ ضمانتی وجود ندارد که آموزش منجر به بهبود عملکرد شود؛ مخصوصاً این اتفاق زمانی رخ می دهد که دانش و مهارتی به کارکنان آموخته شود که متناسب با سازمان نباشد. بنابراین، مقولۀ آموزش امر بسیار مهمی است که به راحتی نمی توان از کنار آن عبور نمود.

    آموزش به تنهایی نمی تواند باعث افزایش اثربخشی سازمانی به سطح بالاتر شود، زیرا تمام دانش حاصل از آموزش در سازمان پیاده سازی نمی گردد. به عبارت دیگر، انتقال دانش(استفاده مولد دانش و مهارت های اکتسابی) باید بطور اثربخشی به مکان مناسب خود در سازمان صورت پذیرد تا حداکثر سود حاصل شود(Dirani, 2012). از طرفی، فرآیندهای مدیریت دانش می تواند نقش حیاتی در انتقال دانش و افزایش اثربخشی آموزش ایفا نماید و این انتقال را تصحیح، تسریع و تحقق بخشد.

    اکثر سازمان های دولتی برای آموزش کاربردی، برنامه های متعددی دارند و به این امر توجه می نمایند. از طرفی مدیریت دانش، نیز ابزار اصلی افزایش اثربخشی در سازمان ها می باشد. شرکت برق منطقه ای تهران با توجه به حساسیت حوزه فعالیت و همچنین با اعلام اهداف و آرمان های خود تحت عنوان " توجه بیشتر به آموزشهای درون سازمانی با هدف ایجاد فرهنگ یادگیری سازمانی" و " تأکید بر بهره وری منابع انسانی در تمامی سطوح" ، در این مسیر گام برداشته است ولی بر اساس دیدگاه صاحب نظران و مسئولین شرکت برق منطقه ای تهران، لزوم بررسی و مطالعه اثربخشی سازمانی و تاثیر آموزش بر آن در قالب یک پژوهش دانشگاهی کاملا احساس می شود و بر همین اساس، پژوهش حاضر طراحی گردیده است.

    هدف اصلی تحقیق حاضر، پاسخ به این سئوال کلیدی است که چگونه آموزش ارائه شده به کارکنان شرکت برق منطقه ای تهران می تواند اثربخشی سازمانی را افزایش دهد؟ و اینکه، فرآیند های مدیریت دانش تا چه اندازه این تاثیر را مورد تعدیل قرار می دهند؟

    1-4) اهداف تحقیق:

     اهدافی که در این تحقیق دنبال می شود به شرح زیر می باشد:

    سنجش متغیر آموزش، اثربخشی سازمانی و فرآیند های مدیریت دانش

    تعیین رابطه ی آموزش با اثربخشی سازمانی

    تعیین رابطه ی آموزش با اثربخشی سازمانی با در نظر گرفتن نقش تعدیلگر فرآیندهای مدیریت دانش

    سنجش مدل تحقیق

     

    1-5) چارچوب نظری تحقیق:

    بر اساس دیدگاه منبع محور[1] در سازمان، منابعی که توسط یک سازمان تامین می گردند؛ می توانند منبعی برای ایجاد مزیت رقابتی باشند. البته این منابع باید منحصر به فرد[2]، نادر[3] بوده و سایر رقبا نتوانند با منابع دیگری، آن را جایگزین نمایند. سرمایه انسانی یکی از این منابع است و آموزش در این دیدگاه، به عنوان سرمایه گذاری در سرمایه اجتماعی است که از طریق آن می توان کارکنانی را به دست آورد (ساخت) که دانش، مهارت ها و توانایی های منحصر به فردی دارند. اینگونه است که سازمان می تواند به اهداف خود دست یابد؛ که این مفهوم تحت عنوان اثربخشی سازمانی نام برده می شود. البته باید بر این نکته تاکید نمود که تعداد بسیار اندکی از محققان به بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی پرداخته اند. از طرفی بر اساس تفکر مارکس و سیمون[4] متغیر بسیار مهم دیگری تحت عنوان فرآیند های مدیریت دانش، به عنوان یکی از منابع مزیت رقابتی پایدار[5] سازمان ها، می تواند بر عملکرد سازمان تاثیر بگذارند. در همین راستا، دانشی که به درستی جذب شده و در درون سازمان بومی سازی گردد، می تواند تاثیر قابل توجهی بر توان رقابتی[6] و عملکرد داشته باشد(Rahman et al., 2013).

    بر اساس گفته های فوق می توان فرض نمود که به احتمال زیاد، آموزش بر اثربخشی سازمانی تاثیر مثبت خواهد گذاشت و فرآیندهای مدیریت دانش می تواند این تاثیر را کم و یا زیاد نماید. در تحقیق حاضر، محقق به دنبال بررسی این فرضیات می باشد. مدل مفهومی تحقیق حاضر در نمودار (1) قابل مشاهده می باشد:

     

    [1] resource-based view (RBV)

    [2] unique

    [3] rare

    [4] Marque´s and Simo´n

    [5] sustainable competitive advantage

    [6] competitive ability

    Abstract

    According to the results of many research, as well as observation of activity, we can realize that in today's highly competitive environment, there is intense pressure to improve the efficiency;  And organizational effectiveness is a part of productivity. It has been proved that the success of an organization depends to a coherent and dynamic education system; Only with such a system, the social and industrial developments can keep pace with the other agencies of the position to be competent. The main objective of the present study, the study of organizational effectiveness Tehran Regional Electricity Company with respect to the training and knowledge management. A key question is whether training can impact on organizational effectiveness. This research aims to investigate the functional and descriptive, with emphasis on the relationships between variables. Statistical Society of this study is 750 people of the Tehran regional electricity company's headquarters. Using non-probability purposive sampling, 109 subjects were sampled. Required information was collected through standard questionnaire. The data were compared to results obtained using the software SPSS 20, that was used.

    The results show that training has a positive influence on organizational effectiveness of Tehran Regional Electricity Company. And knowledge management process has been able to influence the relationship between training on organizational effectiveness.

     

    Key words: training, organizational effectiveness, knowledge management process, Tehran Regional Electricity Distribution Company

  • فهرست مطالب

    فصل اول- کلیات تحقیق

    1-1)مقدمه........................................................................................................................................ 2

    1-2)بیان مساله ................................................................................................................................ 2

    1-3)اهمیت و ضرورت تحقیق ....................................................................................................... 3

    1-4)اهداف تحقیق .......................................................................................................................... 5

    1-5) چارچوب نظری ..................................................................................................................... 5

    1-6)فرضیه های تحقیق ...................................................................................................................7

    1-7)تعریف مفهومی و عملیاتی متغیرهای تحقیق............................................................................ 7

    1-8)قلمرو تحقیق ......................................................................................................................... 11

    فصل دوم- ادبیات تحقیق

    بخش اول: آموزش

    2-1-1)مقدمه .................................................................................................................................... 14

    2-1-2)تعریف آموزش...................................................................................................................... 15

    2-1-3)تئوری های آموزش............................................................................................................... 16

    2-1-3-1)نظریه های مکتب یادگیری رفتاری....................................................................................16

    2-1-3-1-1)نظریه شرطی سازی کلاسیک.........................................................................................17

    2-1-3-1-2)نظریه شرطی سازی وسیله ای.......................................................................................17

    2-1-3-1-3)نظریه شرطی سازی عامل.............................................................................................17

    2-1-3-2)نظریه های مکتب یادگیری شناختی..................................................................................17

    2-1-3-2-1)نظریه یادگیری شناختی –اجتماعی بندورا....................................................................18

    2-1-3-2-2)نظریه رشد شناختی پیاژه..............................................................................................18

    2-1-4)آثار و اهمیت آموزش........................................................................................................... 21

    2-1-5)عوامل موثر بر آموزش.......................................................................................................... 26

    بخش دوم: مدیریت دانش

    2-2-1)مقدمه ................................................................................................................................... 29

    2-2-2)تعریف مدیریت دانش ...........................................................................................................29

    2-2-3)تئوری های مدیریت دانش................................................................................................... 32

    2-2-4)آثار و اهمیت مدیریت دانش................................................................................................. 34

    2-2-5)عوامل موثر بر مدیریت دانش................................................................................................ 36

    2-2-6) معرفی پروژه مدیریت دانش در شرکت برق منطقه ای تهران ............................................  38

    بخش سوم: اثربخشی سازمانی

    2-3-1)مقدمه .................................................................................................................................... 41

    2-3-2)تعریف اثربخشی سازمانی...................................................................................................... 41

    2-3-3)تئوری های اثربخشی سازمانی............................................................................................... 42

    2-3-3-1)رویکرد نیل به هدف..........................................................................................................42

    2-3-3-2)رویکرد سیستمی................................................................................................................42

    2-3-3-3)رویکرد ذینفعان استراتژیک................................................................................................43

    2-3-3-4)رویکرد ارزشهای رقابتی.....................................................................................................43

    2-3-4)آثار و اهمیت اثربخشی سازمانی........................................................................................... 43

    2-3-5)عوامل موثر بر اثربخشی سازمانی.......................................................................................... 44

    2-3-6) تاریخچه شرکت برق منطقه ای تهران ................................................................................. 46

    بخش چهارم: پیشینه تحقیق

    2-4-1)مقدمه ................................................................................................................................... 54

    2-4-2)تحقیقات انجام گرفته در خارج............................................................................................. 54

    2-4-3)تحقیقات انجام گرفته در داخل.............................................................................................. 55

    فصل سوم: روش اجرای تحقیق

    3-1)مقدمه ....................................................................................................................................... 57

    3-2)فرایند اجرای تحقیق.................................................................................................................. 57

    3-3) روش تحقیق ........................................................................................................................... 58

    3-4)جامعه آماری............................................................................................................................. 59

    3-5)نمونه تحقیق  ........................................................................................................................... 59

    3-6)حجم نمونه ............................................................................................................................. 60

    3-7)روش گردآوری داده های تحقیق ............................................................................................ 61

    3-8) ابزار گردآوری داده های تحقیق ............................................................................................. 61

    3-9)روایی و پایایی ابزار گردآوری داده ها ..................................................................................... 61

    3-9-1)روایی(اعتبار).........................................................................................................................62

    3-9-2)پایایی(اعتماد)........................................................................................................................62

    3-10) روش تجزیه و تحلیل داده ها .............................................................................................. 63

     

    فصل چهارم:  تجزیه و تحلیل داده ها و یافته های تحقیق

    4-1)مقدمه ..................................................................................................................................... 66

    4-2)توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان .............................................................. 67

    4-3)توصیف متغیر های تحقیق ..................................................................................................... 71

    4-4) آزمون نرمال بودن متغیرهای تحقیق........................................................................................76

    4-5) فرضیه های تحقیق ............................................................................................................... 76

    4-6)بررسی تاثیر ابعاد فرایند مدیریت دانش رابطه آموزش مهارت و اثربخشی سازمانی................78

    4-7)آمار استنباطی بررسی تاثیر متغیرهای جمعیت شناختی بر نتایج تحقیق...................................79

     

    فصل پنجم: بحث، نتیجه گیری و پیشنهادات

    5-1)مقدمه..................................................................................................................................... 83

    5-2)توصیف متغیرهای تحقیق...................................................................................................... 83

    5-2-1)نتایج آمار توصیفی.............................................................................................................83

    5-2-2)توصیف متغیرهای تحقیق..................................................................................................83

    5-3)نتایج آزمون فرضیه ها و مدل تحقیق.................................................................................... 88

    5-4)مقایسه نتایج آزمون فرضیه ها با نتایج پیشینه تحقیقات انجام شده...................................... 89

    5-5)پیشنهادات حاصل از نتایج آزمون فرضیه ها........................................................................ 90

    5-6) محدودیت های تحقیق........................................................................................................ 92

    5-7)پیشنهادات برای تحقیقات آتی...............................................................................................93

    فهرست منابع

    منابع فارسی................................................................................................................................. 95

    منابع انگلیسی............................................................................................................................... 99

    پیوست ها..................................................................................................................................... 105

    منابع فارسی:

    ابراهیمی، س. (1392). مدیریت دانش در سازمان های دولتی و غیردولتی. تعاون و روستا، 5(0)، 53-70.

    اخوان، پ.، اولیایی، ا.، دسترنج ممقانی، ن.، و ثقفی، ف. (1389). توسعه فرآیندهای چرخه مدیریت دانش مبتنی بر عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش. سیاست علم و فناوری، 3(2)، 1-12.

    امیدی، ع.، تندنویس، ف.، و احمدمظفری، س. (1391). ارتباط فرهنگ سازمانی با اثربخشی مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی در برخی سازمان های ورزشی ایران. دوفصلنامه پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 2(4)، 87-103.

    امیدی، ع. ر.، تندنویس، ف.، و مظفری، ا. ا. (1391). ارتباط فرهنگ سازمانی با اثربخشی مدیریت دانش و اثربخشی سازمانی در برخی سازمان های ورزشی ایران. پژوهش در مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی، 2(0)، 87-104.

    امینی فسخودی، ع.، و هادی نژاد، ب. (1391). سنجش اثربخشی سازمانی با رویکرد مدل سازی معادله های ساختاری. پژوهش های مدیریت در ایران، 16(3)، 1-20.

    بردبار، غ.، و زارعی، م. (1392). بررسی تأثیر سرمایه اجتماعی سازمانی بر ارتقای سطح مدیریت دانش در سازمان بهزیستی استان یزد. جامعه شناسی کاربردی، 24(4)، 227-244.

    بهیان، م.، سلیمی، ق.، و طالبی، ه. (1384). تحلیلی بر میزان استفاده و تاثیر انواع آموزش ها در ارتقای دانش و مهارت کارکنان. مجله دانشکده علوم اداری و اقتصاد، 7(1)، 45-21.

    پورقار، ع.، ناستی زایی، ن.، و هزاره مقدم، م. (1389). بررسی مقایسه ای تاثیر دوره های آموزشی کوتاه مدت حضوری و غیرحضوری بر تعهد سازمانی کارکنان. پژوهشهای مدیریت، 3(8)، 141-123.

    پورکیانی، م.، و غلامی، م. (1392). بررسی رابطه بین رفتارهای مثبت کارکنان با اثربخشی سازمانی در دستگاه های اجرائی شهرستان بیرجند. کار و جامعه، 0(0)، 38-50.

    حقیقت منش، ج.، و طاهری زاده، ع. م. (1388). ارزیابی و توسعه مدل چرخه مدیریت دانش (مطالعه موردی: دانشگاه علم و صنعت). مدیریت نظامی، 3(9)، 95-118.

    حیدری، ن.، فراهانی، ا.، و غفرانی، م. (1388). بررسی ارتباط بین توانمندسازی با مدیریت دانش کارکنان اداره کل تربیت بدنی استان سیستان و بلوچستان. تربیت بدنی و علوم ورزشی، 2(0)، 25-34.

    خوش، س. غ.، ابراهیمی، ن. م.، و فلاح لاجیمی،حمید، ر. (2005). بررسی ارتباط بین فرایندهای مدیریت دانش و اثربخشی مدیریت دانش. مطالعات مدیریت صنعتی(10)، 25-46.

    دسلر، گ. (1942). مبانی مدیریت منابع انسانی (ترجمه ع. پارسائیان و م. اعرابی)، تهران: دفتر پژوهشهای فرهنگی.

    دیوید، ف. آ. (1999). مدیریت استراتژیک (ترجمه ع. پارسائیان و م. اعرابی)، تهران: دفتر پژوهش های فرهنگی.

    رابینز، ا. پ. (1388). تئوری سازمان(ساختار و طرح سازمانی) (ترجمه م. الوانی و ح. دانایی فرد)،  تهران: انتشارات صفّار.

    راد فر، ر.، رضائی ملک، ن.، و رضائی ملک، م. (1393). ارزیابی میزان بهبود عملگرهای مالی سازمان با پیاده سازی سیستم مدیریت دانش. حسابداری مدیریت، 7(0)، 33-46.

    رضایی کلیدبری، ح.، علیخان گرگانی، ر. ا.، و باقرسلیمی، س. (1391). بهره وری منابع انسانی با تاکید بر مفاهیم، مدل ها و عوامل موثر. رشت: نشر فرهنگ ایلیا.

    رئوفی، م. ح.، و تاریخی قوچانی دروس، ا. (1383). تاثیر آموزش ضمن خدمت بر میزان کارائی و بهره وری مدیران و کارکنان مدارس. مطالعات تربیتی و روانشناسی، 5(1)، 67-80.

    زرگر، م. (1382). اصول و مفاهیم فن آوری اطلاعات. تهران: انتشارات بهینه.

    سعادت، ا. (1391). مدیریت منابع انسانی. تهران: سمت.

    سکاران، ا. (1386). روشهای تحقیق در مدیریت. صائبی محمد، شیرازی محمود. تهران: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    سیدجوادین، س. (1388). مبانی مدیریت منابع انسانی. تهران: انتشارات دانشگاه تهران.

    سیفی سالدهی، م. ه.، کوزه چیان، ه.، احسانی، م.، و سیفی سالدهی، م. (1391). تأثیر ساختار کارآفرینانه بر اثربخشی سازمانی در سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران. مطالعات طب ورزشی، 0(0)، 215-236.

    صادقی، ز.، و محتشمی، ر. (1389). نقش ارزش یابی آموزشی در بهبود اثربخشی سازمانی. توسعه انسانی پلیس، 7(33)، 87-106.

    صالحی ده پادکانی، ه.، و مینایی فر، م. (1389). نقش مدیریت دانش در پاسخگویی به نیازهای اطلاعاتی

    ضیایی، م. ص.، طالقانی، غ.، تنعمی، م. م.، و نرگسیان، ع. (1386). بررسی تاثیر انواع فنون آموزش بر بهبود بهره وری منابع انسانی در دانشگاه تهران. مدیریت فرهنگ سازمانی، 5(1)، 139-160.

    علاقمند، ع. (1387). مدیریت عمومی. تهران: انتشارات فروزش.

    قاسمی، ب. (1391). مدیریت رفتار سازمانی. تهران: سپاهان.

    کاظمی، م.، رضایی راد، م.، و پور، س. (1390). بررسی مدل عوامل اثرگذار آموزش الکترونیک بر ظرفیت مدیریت دانش و نوآوری در عملکرد. پژوهش و توسعه فناوری، 3(5)، 94-67.

    کرم دخت، ر. (1390). بررسی رابطه بین اخلاق سازمانی مدیران و اثربخشی سازمانی مدارس متوسطه شهرستان بابلسر. رهبری و مدیریت آموزشی، 5(1)، 115-126.

    کشاورزی، ع. ح.، و وزین کریمیان، م. (1392). کاوش نظام قانونی تمهید و توسعه دانش و مدیریت دانش در نظام اداری ایران با تمرکز بر قانون مدیریت خدمات کشوری. چشم انداز مدیریت دولتی، 1(4)، 37-62.

    گودرزوند چگینی، م. (1392). مدیریت استراتژیک(برنامه ریزی و مدل ها از تئوری تا عمل). رشت: مولف.

    گودرزوند چگینی، م.، و اسمعیلی صیقلدهی، م. (1390). تاثیر بکارگیری فناوری داده ها بر اثر بخشی آموزش. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(3)، 24-1.

    گودرزوند چگینی، م.، و اسمعیلی، م. (1392). تاثیر بکارگیری فناوری اطلاعات بر اثر بخشی آموزش.  

    گوهری پور، م. (1388). ارتباط ساختار سازمانی با اثربخشی سازمانی در ادارات تربیت بدنی وزارتخان ههای منتخب. دانشگاه علامه طباطبایی، تهران.  

    محرابی، ج.، رهنما، ا.، درستی، ع.، و علایی، ع. (1391). بررسی رابطه بین خلاقیت کارکنان و اثربخشی سازمانی. علوم رفتاری، 4(11)، 43-60.

    محمدی، ر. (1385). آموزش و نقش آن در اثربخشی مدیریت. تعاون(185)، 138-140.

    منظمی تبار، ج. (1387). تاثیر آموزش های دانشگاه علوم انتظامی بر مهارت آموزشی افسران فارغ التحصیل. دانش انتظامی، 10(1)، 53-33.

    موحدزاده، ا. (1387). مدیریت دانش و سازمان های آموزشی.  

    مومنی، م.، و فعال قیومی، ع. (1389). تحلیل داده های آماری با استفاده از SPSS. تهران: گنج شایگان.

    هندی، چ. (2001). پیل و پشه (ترجمه ع. رضایی نژاد)، تهران: انتشارات فرا. صص.328.

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    منابع انگلیسی:

    Agnew, A., Forrester, P., Hassard, J., & Procter, S. (1997). Deskilling and reskilling within the labour process: The case of computer integrated manufacturing. International Journal of Production Economics, 52(3), 317-324. doi: http://dx.doi.org/10.1016/S0925-5273(97)00092-3

    Aragon-Sanchez, A., Barba-Aragón, I., & Sanz-Valle, R. (2003). Effects of training on business results1. The International Journal of Human Resource Management, 14(6), 956-980.

    Ariga, K., Kurosawa, M., Ohtake, F., Sasaki, M., & Yamane, S. (2013). Organization adjustments, job training and productivity: Evidence from Japanese automobile makers. Journal of the Japanese and International Economies, 27, 1-34. doi: 10.1016/j.jjie.2012.11.002

    Arthur, J. B. (1992). The link between business strategy and industrial relations systems in American steel minimills. Industrial and Labor Relations Review, 488-506.

    Arthur, J. B. (1994). Effects of human resource systems on manufacturing performance and turnover. Academy of management journal, 37(3), 670-687.

    Ballot, G., Fakhfakh, F., & Taymaz, E. (2006). Who benefits from training and R&D, the firm or the workers? British Journal of Industrial Relations, 44(3), 473-495.

    Barrett, A., & O'Connell, P. J. (2001). Does training generally work? The returns to in-company training. Industrial and Labor Relations Review, 647-662.

    Beehr, T. A., & Newman, J. E. (1978). JOB STRESS, EMPLOYEE HEALTH, AND ORGANIZATIONAL EFFECTIVENESS: A FACET ANALYSIS, MODEL, AND LITERATURE REVIEW1. Personnel Psychology, 31(4), 665-699.

    Bernthal, P., & Wellins, R. (2006). Trends in leader development and succession. Human Resource Planning, 29(2), 31.

    Black, S. E., & Lynch, L. M. (1996). Human-capital investments and productivity. The American Economic Review, 263-267.

    Boothby, D., Dufour, A., & Tang, J. (2010). Technology adoption, training and productivity performance. Research Policy, 39(5), 650-661. doi: 10.1016/j.respol.2010.02.011

    Boselie, P., Dietz, G., & Boon, C. (2005). Commonalities and contradictions in HRM and performance research. Human Resource Management Journal, 15(3), 67-94.

    Brenda, S. L. (2004). Participation in decision making: matter of context? Leadership & Organization Development Journal, 25(8), 646 - 662.

    Castle, N. G. (2010). An instrument to measure job satisfaction of certified nurse assistants. Applied Nursing Research, 23(4), 214-220.

    Chang, M.-Y., Hung, Y.-C., Yen, D. C., & Tseng, P. T. (2009). The research on the critical success factors of knowledge management and classification framework project in the Executive Yuan of Taiwan Government. Expert Systems with Applications, 36(3), 5376-5386.

    Cherniss, C. (2001). Emotional intelligence and organizational effectiveness.

    Cho, S., Woods, R. H., Jang, S., & Erdem, M. (2006). Measuring the impact of human resource management practices on hospitality firms’ performances. International Journal of Hospitality Management, 25(2), 262-277.

    Combs, J., Liu, Y., Hall, A., & Ketchen, D. (2006). How much do high‐performance work practices matter? A meta‐analysis of their effects on organizational performance. Personnel Psychology, 59(3), 501-528.

    Delery, J. E., & Doty, D. H. (1996). Modes of theorizing in strategic human resource management: Tests of universalistic, contingency, and configurational performance predictions. Academy of management journal, 39(4), 802-835.

    Denison, D. R., Haaland, S., & Goelzer, P. (2004). Corporate culture and organizational effectiveness: Is Asia different from the rest of the world? Organizational Dynamics, 33(1), 98-109.

    Dirani, K. M. (2012). Professional training as a strategy for staff development: A study in training transfer in the Lebanese context. European Journal of Training and Development, 36(2/3), 158-178.

    Donate, M. J., & Sánchez de Pablo, J. D. (2014). The role of knowledge-oriented leadership in knowledge management practices and innovation. Journal of business research. doi: 10.1016/j.jbusres.2014.06.022

    Faems, D., Sels, L., De Winne, S., & Maes, J. (2005). The effect of individual HR domains on financial performance: evidence from Belgian small businesses. The International Journal of Human Resource Management, 16(5), 676-700.

    Ford, J., Henderson, R., & O'Hare, D. (2014). The effects of Crew Resource Management (CRM) training on flight attendants' safety attitudes. J Safety Res, 48, 49-56. doi: 10.1016/j.jsr.2013.11.003

    Gerber, M., Brand, S., Elliot, C., Holsboer-Trachsler, E., Pühse, U., & Beck, J. (2013). Aerobic exercise training and burnout  a pilot study with male participants suffering from burnout. BMC Research Notes, 6(78), 1-9.

    Gessler, D. (2005). the next level in empowerment. Quality Progress, 38(3), 168-179.

    Gold, A. H., Malhotra, A., & Segars, A. H. (2001). Knowledge management: an organizational capabilities perspective. J. of Management Information Systems, 18(1), 185-214.

    Gregory, B. T., Harris, S. G., Armenakis, A. A., & Shook, C. L. (2009). Organizational culture and effectiveness: A study of values, attitudes, and organizational outcomes. Journal of business research, 62(7), 673-679.

    Guerrero, S., & Barraud-Didier, V. (2004). High-involvement practices and performance of French firms. The International Journal of Human Resource Management, 15(8), 1408-1423.

    Han, K., Trinkoff, A. M., Storr, C. L., Lerner, N., Johantgen, M., & Gartrell, K. (2014). Associations between state regulations, training length, perceived quality and job satisfaction among certified nursing assistants: Cross-sectional secondary data analysis. Int J Nurs Stud. doi: 10.1016/j.ijnurstu.2013.12.008

    Jimenez-Jimenez, D., & Sanz-Valle, R. (2013). Studying the effect of HRM practices on the knowledge management process. Personnel Review, 42(1), 28-49. doi: 10.1108/00483481311285219

    Jodlbauer, S., Selenko, E., Batinic, B., & Stiglbauer, B. (2012). The relationship between job dissatisfaction and training transfer. International Journal of Training and Development, 16(1), 39-53.

    khanmohammadi otaqsara, M., khalili, M., & mohseni, A. (2012). The Role of Practical Training in Productivity and Profitability of Organizations in the Third Millennium. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 47, 1970-1975. doi: 10.1016/j.sbspro.2012.06.933

    Kim, T. H., Lee, J.-N., Chun, J. U., & Benbasat, I. (2014). Understanding the effect of knowledge management strategies on knowledge management performance: A contingency perspective. Information & Management, 51(4), 398-416. doi: 10.1016/j.im.2014.03.001

    Kinney, T. (1999). President's Podium Knowledge Management, Intellectual Capital and Adult Learning. Adult Learning, 10, 2-3.

    Koys, D. J. (2001). The effects of employee satisfaction, organizational citizenship behavior, and turnover on organizational effectiveness: A unit‐level, longitudinal study. Personnel Psychology, 54(1), 101-114.

    Kraiger, K., McLinden, D., & Casper, W. J. (2004). Collaborative planning for training impact. Human Resource Management, 43(4), 337-351.

    Krenz, P., Basmer, S., Buxbaum-Conradi, S., Redlich, T., & Wulfsberg, J. P. (2014). Knowledge Management in Value Creation Networks: Establishing a New Business Model through the Role of a Knowledge-Intermediary. Procedia CIRP, 16, 38-43. doi: 10.1016/j.procir.2014.01.006

    Lawler, E. E. (2005). From human resource management to organizational effectiveness. Human Resource Management, 44(2), 165-169.

    Lee, S., Kim, B. G., & Kim, H. (2012). An integrated view of knowledge management for performance. Journal of Knowledge Management, 16(2), 183-203. doi: 10.1108/13673271211218807

    Lee, V.-H., Leong, L.-Y., Hew, T.-S., & Ooi, K.-B. (2013). Knowledge management: a key determinant in advancing technological innovation? Journal of Knowledge Management, 17(6), 848-872. doi: 10.1108/jkm-08-2013-0315

    Lin, R.-J., Che, R.-H., & Ting, C.-Y. (2012). Turning knowledge management into innovation in the high-tech industry. Industrial Management & Data Systems, 112(1), 42-63. doi: 10.1108/02635571211193635

    Mahmoudsalehi, M., Moradkhannejad, R., & Safari, K. (2012). How knowledge management is affected by organizational structure. Learning Organization, The, 19(6), 518-528. doi: 10.1108/09696471211266974

    Malik, A., & Nilakant, V. (2011). Extending the “size matters” debate Drivers of training in three business process outsourcing SMEs in India. Management Research Review, 34(1), 111-132. doi: 10.1108/01409171111096504

    Moghareh Abed, G., & Haghighi, M. (2009). The effect of selling strategies on sales performance. Business Strategy Series, 10(5), 266 - 282. doi: 10.1108/17515630910989169

    Monavvarian, A., Asgari, N., Akhavan, P., & Ashena, M. (2013). Developing social capital for facilitating knowledge management practices. International Journal of Social Economics, 40(9), 826-844. doi: 10.1108/ijse-07-2012-0121

    Ng, I., & Dastmalchian, A. (2011). Perceived training benefits and training bundles: a Canadian study. The International Journal of Human Resource Management, 22(04), 829-842.

    Noel, M. A., Pearce, G. L., & Metcalf, R. (2000). Front line workers in long-term care: the effect of educational interventions and stabilization of staffing ratios on turnover and absenteeism. Journal of the American Medical Directors Association, 1(6), 241-247.

    Noruzy, A., Dalfard, V. M., Azhdari, B., Nazari-Shirkouhi, S., & Rezazadeh, A. (2013). Relations between transformational leadership, organizational learning, knowledge management, organizational innovation, and organizational performance: an empirical investigation of manufacturing firms. The International Journal of Advanced Manufacturing Technology, 64(5-8), 1073-1085.

    Ooi, K.-B. (2014). TQM: A facilitator to enhance knowledge management? A structural analysis. Expert Systems with Applications, 41(11), 5167-5179. doi: 10.1016/j.eswa.2014.03.013

    Ostroff, C., & Bowen, D. E. (2000). Moving HR to a higher level: HR practices and organizational effectiveness.

    Pandey, S. C., & Dutta, A. (2013). Role of knowledge infrastructure capabilities in knowledge management. Journal of Knowledge Management, 17(3), 435-453. doi: 10.1108/jkm-11-2012-0365

    Pena, I., & Villasalero, M. (2010). Business strategy, human resource systems, and organizational performance in the Spanish banking industry. The International Journal of Human Resource Management, 21(15), 2864-2888.

    Plessis, M. d. (2008). What bars organisations from managing knowledge successfully. International Journal of Information Management, 28, 285-292. doi: 10.1016/j.ijinfomgt.2008.02.006

    Rahman, A. A., Ng, S. I., Sambasivan, M., & Wong, F. (2013). Training and organizational effectiveness: moderating role of knowledge management process. European Journal of Training and Development, 37(5), 472-488. doi: 10.1108/03090591311327295

    Rojas, R. R. (2000). A Review of Models for Measuring Organizational Effectiveness Among For-Profit and Nonprofit Organizations. Nonprofit Management and Leadership, 11(1), 97-104. doi: 10.1002/nml.11109

    Rosenbloom, D. H. (1389). public administration-understanding management, politics, and law in the public sector. تهران: موسسه کتاب مهربان نشر.

    Shah, S. R., & Mahmood, K. (2013). Empirical results of academic librarians' attitudes toward knowledge management in Pakistan. Library Management, 34(8), 619-631. doi: 10.1108/lm-07-2012-0037

    Shenhav, Y., Shrum, W., & Alon, S. (1994). 'Goodness' Concepts in the Study of Organizations: A Longitudinal Survey of Four Leading Journals. Organization Studies, 15(5), 753-776.

    Smith, S. M., Stokes, P., & Wilson, J. F. (2014). A focus on training and development, job satisfaction and awareness of the Standard. Employee Relations, 36(3), 266-279. doi: 10.1108/ER-09-2012-0064

    Snowden, D. (1999). Liberating knowledge. Liberating knowledge, 6-19.

    Subramanian, D., & Zimmermann, B. (2013). Training and capabilities in French firms: How work and organisational governance matter. International Journal of Manpower, 34(4), 326-344. doi: 10.1108/ijm-05-2013-0093

    Tata, J., & Prasad, S. (2004). Team self-management, organizational structure, and judgments of team effectiveness. Journal of Managerial Issue. 

    Teizer, J., Cheng, T., & Fang, Y. (2013). Location tracking and data visualization technology to advance construction ironworkers' education and training in safety and productivity. Automation in Construction, 35, 53-68. doi: 10.1016/j.autcon.2013.03.004

    Tharenou, P., Saks, A. M., & Moore, C. (2007). A review and critique of research on training and organizational-level outcomes. Human Resource Management Review, 17(3), 251-273. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.hrmr.2007.07.004

    Tobias, A. M. (1991). Managing the redesign of manufacturing systems. International Journal of Technology Management, 6(3-4), 375-384.

    Tseng, S.-M. (2014). The impact of knowledge management capabilities and supplier relationship management on corporate performance. International Journal of Production Economics, 154, 39-47. doi: 10.1016/j.ijpe.2014.04.009

    Tseng, S.-M., & Lee, P.-S. (2014). The effect of knowledge management capability and dynamic capability on organizational performance. Journal of Enterprise Information Management, 27(2), 158-179. doi: 10.1108/jeim-05-2012-0025

    Ubeda-García, M., Marco-Lajara, B., Sabater-Sempere, V., & García-Lillo, F. (2013). Does training influence organisational performance?: Analysis of the Spanish hotel sector. European Journal of Training and Development, 37(4), 380-413. doi: 10.1108/03090591311319780

    Waldeck, N. E., & Leffakis, Z. M. (2007). HR perceptions and the provision of workforce training in an AMT environment: An empirical study. Omega, 35(2), 161-172. doi: http://dx.doi.org/10.1016/j.omega.2005.05.001

    Walz, S. M., & Niehoff, B. P. (2000). Organizational citizenship behaviors: Their relationship to organizational effectiveness. Journal of Hospitality & Tourism Research, 24(3), 301-319.

    Ward, P. T., Leong, G. K., & Boyer, K. K. (1994). Manufacturing Proactiveness and Performance*. Decision Sciences, 25(3), 337-358.

    Wong, K. Y. (2005). Critical success factors for implementing knowledge management in small and medium enterprises. Industrial Management & Data Systems, 105(3), 261-279.

    You, X., Huang, J., Wang, Y., & Bao, X. (2015). Relationships between individual-level factors and burnout: A meta-analysis of Chinese participants. Personality and Individual Differences, 74, 139-145. doi: 10.1016/j.paid.2014.09.048

    Zheng, W., Yang, B., & McLean, G. N. (2010). Linking organizational culture, structure, strategy, and organizational effectiveness: Mediating role of knowledge management. Journal of business research, 63(7), 763-771. doi: 10.1016/j.jbusres.2009.06.005

    Zumrah, A. R. (2013). Is job satisfaction enhancing learning-training transfer relationship. Journal of Workplace Learning, 25(8), 543-555. doi: 10.1108/JWL-02-2013-0005


موضوع پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, نمونه پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, جستجوی پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, فایل Word پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, دانلود پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, فایل PDF پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, پروژه درباره پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر آموزش بر اثربخشی سازمانی با توجه به نقش تعدیلگر فرآیند مدیریت دانش

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A) گرایش: استراتژیک چکیده فارسی امروزه در بسیاری از سازمان ها، شاهد افزایش نرخ جابه جایی، کاهش رضایت شغلی ،افزایش میزان غیبت از کار، گسترش بیگانگی از کار و فقدان احساس مسئولیت پذیری کارکنان و به طور کلی عدم هویت یابی اعضا با سازمان خود، هستیم.تا آن جایی که اغلب به نظر می رسد اعضا و کارکنان این سازمان ها به شغل خود تنها به عنوان منبع ...

پایان نامه برای در یافت در جه کار شناسی ارشد رشته مدیریت صنعتی چکیده بر اساس مطالعات صورت گرفته استان خوزستان به دلیل برخورداری از مراکز متعدد ساخت و تولید انواع کالاهای صنعتی در 7 گروه فلزی، کانی غیرفلزی، شیمیایی، سلولزی، غذایی، برق و الکترونیک، نساجی و دسترسی به مواد اولیه و همچنین دیگر منابع، در کشور حائز اهمیت می­باشد لیکن به دلیل وجود مشکلات متعدد از جمله عدم انطباق با ...

 پايان نامه جهت دريافت درجه کارشناسي ارشد در رشته علوم تربيتي   چکيده هدف تحقيق حاضر، بررسي و مقايسه اثربخشي و کارآيي مديران و مسئولين انتصابي و انتخابي از نظر ميزان برخورداري از م

  پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد (M.A( مديريت دولتي گرايش منابع انساني تابستان 91 چکيده دانش در دنياي پيشرفته امروز سازمان ها، به سرعت در حال تبديل شدن به مزيت رقابت

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش مالی چکیده: فن آوری اطلاعات با به میدان آوردن تجارت الکترونیک[1] باعث بروز نوعی تحول اساسی در مبادله کمی اطلاعات بازرگانی و محصولات و خدمات مورد نیاز شده است.از اهدافی که فن آوری اطلاعات دنبال می کند،کاهش هزینه ها، هوشمندی رقابتی[2]، پاسخگویی سریع نسبت به محیط و رقبا و توانایی این که مشاغل مختص یک شغل را به ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته : مدیریت اجرایی گرایش : استراتژیک چکیده: هدف از انجام این پژوهش طراحی و تبیین مدلی جهت ارزیابی تأثیر اجزای رویکرد مبتنی بر عملکرد شرکت های صنعتی براساس استراتژی رهبری هزینه و کاهش قیمت در 5 صنعت آبمیوه و نوشیدنی، محصولات گوشتی، تولید تنقلات و محصولات لبنی در شهر تهران است. در این مطالعه، پژوهشگر با استفاده از رویکرد استراتژیک، روابط بین اجزای رویکرد ...

پايان نامه جهت اخذ کارشناسي ارشد رشته مديريت آموزشي تابستان 1392 چکيده: پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بکارگيري فناوري اطلاعات با رضايتمندي دانشجويان دانشکده کشاورزي دانشگاه اروميه انجام گرفت

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته MBA گرایش عمومی چکیده : سرنوشت مشترک انسانها، برنامه ریزی برای جهان را در جایگاهی ویژه قرار داده است که تفاوتهای ذاتی آن با برنامه ریزی برای شرکتها، موسسات غیر انتفاعی و سازمانهای بین مللی و جهانی، کنکاش بیشتر را ضروری کرده است. شناخت روند فعلی برنامه ریزی برای جهان، گام نخست در این مسیر بود که تحقیق حاضر(با توجه به کمبود نظریه ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت اجرایی (M. A) چکیده بر اساس تحقیقات تجربی و نظریات مطرح شده، بازاریابی شامل سه اصل اساسی و مهم می باشد: ایجاد ارزش برای مشتری، ایجاد مزیت رقابتی و تمرکز بر خواسته ها و نیازهای مشتریان. وظیفه بازاریابی ایجاد ارزشی بیش از رقبا برای مشتریان است. دانش ضمنی دانشی است که نمی تواند نوشته شود و تنها می تواند با استفاده‎ی فرآیند دادن و بردن انتقال ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد  رشته مديريت دولتي گرايش  منابع انساني زمستان 1391 هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه‌ي بين کيفيت زندگي کاري با مديريت ارتباط با مشتري در

ثبت سفارش