پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید

word 2 MB 30929 120
1392 کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک
قیمت قبل:۶۴,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • ایان­نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق-مخابرات سیستم

    حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده­های زمینی با رویکرد بازتولید

    در این پایان­نامه یک گیرنده­ی دیجیتال جهت پردازش سیگنال در گیرنده­ی مرجع رادار پسیو مبتنی بر مدولاسیون تقسیم فرکانسی متعامد(OFDM) پخش زمینی تلویزیون دیجیتال(DVB-T) ارائه شده است. این گیرنده شامل بلوک­های هم­زمان­سازی، تخمین آفست فرکانسی و تخمین­گر کانال می­باشد. پس از همزمان­سازی، به تخمین و جبران آفست فرکانسی که هر دو با استفاده از تشخیص موقعیت زیرسمبل­های پایلوت انجام می­شود، می­پردازیم. سپس با استفاده از دو روش درون­یابی خطی و کمترین مربع خطا ( LS) تخمین کانال انجام می­شود. پس از اینکه کانال تخمین زده شد، به همسانسازی کانال خواهیم پرداخت و نهایتا نسخه­ی بازتولید سیگنال ارسالی ساخته می­شود. جهت بررسی کارایی گیرنده موردنظر منحنی احتمال خطای آشکارسازی سمبل­ها را بر حسب نسبت توان سیگنال­ به توان نویز برای روش­های مختلف تخمین کانال ترسیم نموده­ایم. همچنین برای بررسی دقیق­تر کارایی الگوریتم­های پیشنهادی منحنی اتلاف تضعیف کلاتر در گیرنده­ی مراقبت رادار پسیو مبتنی بر سیگنال DVB-T ترسیم کرده­ایم تا مشخص نماییم که اگر با استفاده از سیگنال بازتولید شده در گیرنده­ی پیشنهادی، کلاتر را در گیرنده­ی مراقبت تضعیف نماییم این مقدار تضعیف نسبت به وضعیتی که سعی کنیم در گیرنده­ی مراقبت با استفاده از نسخه­ی ایده­آل از سیگنال ارسالی، کلاتر را حذف نماییم، دچار اتلاف خواهد شد.

    کلید واژگان: همزمان سازی، همسان سازی، بازتولید

    مقدمه­ای بر رادار پسیو

     

    فضای اطراف ما آکنده از امواج رادیویی است که در تمام جهات در حال انتشار می­باشد. امواج رادیویی، امواج مغناطیسی می­باشند که معمولا توسط آنتن منتشر می­شوند. واژه­ی رادار (Radar)[1] از حروف اول چند کلمه­ی انگلیسی به معنای آشکارسازی و فاصله­یابی با استفاده از امواج رادیویی، ساخته شده است. این واژه که امروزه در سرتاسر دنیا کاربرد دارد، همانند رادیو و تلویزیون یک اصطلاح بین­المللی شده است. با رادار می­توان درون محیطی را که برای چشم، غیر قابل نفوذ است دید مانند تاریکی، باران، مه، برف، غبار و ... . امواج رادیویی برد زیادی دارند، توسط انسان­ها قابل حس نیستند و کشف و دریافت آن­ها حتی هنگامی که ضعیف هم شده­اند به­ راحتی امکان­پذیر است. بنابراین رادار دستگاهی است که به وسیله­ی امواج رادیویی می­تواند وجود شیئی را کشف و فاصله­ی آن را تعیین نماید. سیستم­های راداری متداول از یک بخش فرستنده و گیرنده تشکیل می­شوند که اغلب از یک آنتن برای ارسال و دریافت استفاده می­کنند. اولین تجربه در مورد بازتابش امواج رادیویی توسط هرتز آلمانی در سال 1886 به­دست آمد. در سال­های 1920 تا 1930 پیشرفت­هایی در جهت ساخت رادار با قابلیت­های تعیین فاصله­ی اهداف صورت گرفت. در سال 1960 استفاده از رادارهای هوایی و فضایی توسعه یافت و علاوه بر کاربرد نظامی، جهت نقشه­برداری جغرافیایی و اکتشافات علمی و ... مورد استفاده قرار گرفتند. رادارها براساس محل قرار گرفتن فرستنده و گیرنده به رادارهای تک­پایه[2]، دو­پایه[3] و یا چند­پایه تقسیم می­شوند. رادارهای اولیه همگی دو­پایه بودند. با پیشرفت تکنولوژی آنتن­هایی ساخته شدند، که قادر بودند از فرستندگی به گیرندگی سوییچ نمایند. در سال 1936 رادارهای دوپایه جای خود را به رادارهای تک­پایه دادند. اجزاء تشکیل دهنده سیستم رادار فرستنده، گیرنده آنتن وسیستم­های الکتریکی جهت ثبت و پردازش اطلاعات می­باشد.

    از انواع رادارها، رادارهای پسیو می­باشند. رادار پسیو را با نام­هایPCL[4] و PBR[5] می­شناسند]1[. رادار پسیو راداری دو ­پایه است که می­تواند با استفاده از انواع فرستنده­های مغتنم بدون اینکه خود مورد شناسایی قرارگیرد، به آشکارسازی اهداف بپردازد و اختلاف زمان بین سیگنالی که مستقیما از فرستنده دریافت می­شود و سیگنال­هایی را که در اثر تشعشع دریافت می­شود را اندازه می­گیرد این کار اجازه می­دهد تا وضعیت هدف و تحرک آن مشخص گردد. فرستنده­های متعدد آنالوگ و دیجیتال VHF رادیویی و UHF تلویزیونی موجود هستند که رادار پسیو می­تواند از آنها به عنوان فرستنده­های مغتنم استفاده کند.

    از مزایای رادارهای PBR می­توان به موارد زیر اشاره کرد:

    پایین بودن هزینه­ی نگه­داری به دلیل نداشتن فرستنده، پایین بودن هزینه­ی ساخت، پنهان­کاری راداری به علت نداشتن امواج ارسالی، اندازه­ی کوچک­تر نسبت به رادارهای اکتیو، امکان ردیابی و مقابله با جنگنده­های پنهان­کار، غیرقابل ردیابی در مقابل موشک­های ضد تشعشع.

    رادارهای پسیو که از فرستنده­های مغتنم بهره­برداری می­کنند، دارای ساختار دوپایه مطابق شکل 1-1 می­باشند. در این صورت به سیگنالی که بین فرستنده­ی مغتنم و گیرنده­ی رادار دوپایه مبادله می­شود، سیگنال مسیرمستقیم می­گویند و به سیگنالی که بین هدف و گیرنده­ی رادار دوپایه مبادله می­شود، سیگنال هدف گفته­ می­شود]2-3 [. 

    شکل 1-1: هندسه­ی رادار پسیو

     

    ایده­ی بنیادین رادار پسیو این است که سیگنال­های چند مسیره شامل سیگنال مرجع، سیگنال­های کلاتر و اهداف در کانال مراقبت را گرفته و به تفکیک آن­ها می­پردازد. برای تفکیک مناسب این سیگنال­ها نیازمند آن هستیم که یک نسخه­ی خالص از سیگنال کانال مرجع را در اختیار داشته باشیم، معمولا این نسخه­ی­ خالص دراختیار نیست و با انجام پیش­پردازش­هایی روی سیگنال دریافتی، این سیگنال خالص به دست می­آید. یکی از روش­­های دست­یابی به نسخه­ی اصلی سیگنال کانال مرجع، بازتولید[6] می­باشد.

    در رادارهای معمولی، زمان ارسال پالس و دریافت آن کاملا شناخته شده است و به رادار این اجازه را می­دهد تا فاصله هدف به راحتی محاسبه شود و توسط یک فیلتر تطابق درصد سیگنال به نویز را مشخص نماید. یک رادار پسیو هیچ اطلاعاتی را به طور مستقیم دریافت نمی­نماید، از این رو باید از یک کانال اختصاصی (که کانال منبع نامیده می شود) استفاده نماید.

    یک رادار پسیو برای آشکارسازی اهداف از مراحل زیر استفاده می­نماید:

    جستجوی منطقه تحت پوشش برای دریافت امواج توسط دریافت­کننده­های دیجیتالی بدون نویز

    تولید امواج دیجیتال برای تشخیص جهت دریافت امواج و فاصله ارسال شده و قدرت منبع ارسال کننده

    فیلترینگ انطباقی برای جداسازی هر سیگنال مستقیم ناخواسته در محدوده تجسس

    آماده­سازی سیگنال مشخص شده برای ارسال کننده

    رابطه ضربدری برای کانال منبع با کانال­های تجسس برای مشخص­کردن رنج بای­استاتیک و داپلر هدف

    آشکار سازی با استفاده از میزان هشدار کاذب[7] ( (CFAR

    ارتباط و پیگیری هدف در فضای داپلر تحت پوشش که به نام پیگیری خطی[8] شناخته شده است.

    ارتباط و ترکیب پیگیری خطی از هر ارسال کننده به شکل ارزیابی نهایی از موقعیت و سمت و سرعت یک هدف به نمایش در می­آید]3[.

     

     

    1-2- مروری بر سیستمDVB-T

     

    امروزه رویکرد وسیعی برای بهره­گیری از تلویزیون دیجیتال ایجاد شده­است. درحالی ما وارد قرن 21 می­شویم که تلویزیون دیجیتال جزء لاینفک شاهراه اطلاعاتی هزاره­ی جدید می­باشد. علت این امر آن است که تلویزیون دیجیتال می­تواند مقادیر فراوان اطلاعات را با کمترین هزینه به بیشترین تعداد بینندگان تحویل دهد. هم­اکنون می­توان تلویزیون دیجیتال را کاملا در کنار دیگر شبکه­های انتقال دیجیتال قرار داد و یا ادغام نمود و حتی می­توان آن را به صورت بسته­ی اطلاعاتی درآورد چنانکه پیش از این چنین امکانی وجود نداشته است.

    تلویزیون دیجیتال در مقایسه با تلویزیون آنالوگ سنتی می­تواند تعداد برنامه­های زیادتری را روی هر محیط انتقالی ارسال نماید زیرا اطلاعات دیجیتال را می­توان با روش­هایی که هرگز در تلویزیون آنالوگ امکان­پذیر نبوده پردازش و دست­کاری نمود. ذخیره­سازی تصاویر دیجیتالی روی کامپیوترها و دیسک­ها و پخش مستمر آن­ها روی شبکه­های دیجیتال بدون هرگونه افت و اتلاف سیگنال به­سادگی امکان­پذیر شده­است. تصاویر می­توانند ویرایش و بهبود کیفیت داده، فشرده­سازی و ذخیره­سازی شده و همچنین ارسال و چاپ گردند. با نمایش تصاویر به صورت ارقامی به دودویی (0و1) تلویزیون دیجیتال دارای انعطاف­پذیری بسیار بالایی در چگونگی استفاده از اطلاعات دارد. ارسال سیگنال­های تلویزیونی در شکل آنالوگ نیازمند مدارهای اختصاصی هستند که در فرمت دیجیتال می­توانند با مکالمات تلفنی و داده­ی کامپیوتری مخلوط شده و سپس روی شبکه­های مخابراتی برای پخش ایستگاه­های راه دور ارسال گردند. همچنین برنامه­ها می­توانند روی دیسک­های سخت کامپیوتر ذخیره شده و همزمان بنابه تقاضای یک بیننده برای ارسال بازیابی شوند. ارسال عناصر چندرسانه­ای ( صدا، تصویر و داده) در فرمت دیجیتال به مشتری این امکان را می­دهد که با استفاده از فناوری ارزان و در دسترس رایانه­های شخصی به ذخیره­ی محتوی آن­ها بپردازد. یک دیسک سخت کامپیوتر می­تواند یک فیلم را ذخیره کرده وبا راه­های جدید بازیابی و پردازش کند. پرواضح است این نوآوری­ها نشان­دهنده­ی یک تغییر انقلابی در پخش سنتی آنالوگ می­باشد. برای فائق آمدن برمسائل اجرایی و اطمینان از سازگاری استانداردهای گوناگون با یکدیگر بسیاری از سازمان­های بین­المللی جهت حل و فصل مسائل مهندسی و تعیین چارچوب و استانداردهای لازم برای پیاده­سازی تلویزیون دیجیتال فعال هستند.

    [9]DVB‏ فناوری ارسال تصاویر بر پایه ‏استاندارد 2‏MPEG-‎‏[10] است که تحت عنوان تلویزیون دیجیتال مدتی است در چندین کشور جهان مورد استفاده قرار می­گیرد و ‏کارکرد آن بدین صورت است که بجای شبکه­های آنالوگ معمول، سیستمی مبتنی بر فناوری جدید دیجیتالی بکارگرفته می­شود تا علاوه بر آنکه کیفیت تصاویر ارسالی در حد بسیار بالاتری قرارگیرد، بتوان سرویس­های دیگری نیز بر این بستر ارائه ‏داد. علاوه بر کاربرد تجاری گفته شده در سیستم DVB-T، کاربرد نظامی نیز در زمینه­ی رادارهای پسیو وجود دارد.

    همانطور که گفتیم، در سال­های اخیر رادارهای پسیو بسیار مورد توجه واقع شده­اند، از علل این توجهات می­توان به کم هزینه بودن، عدم نیاز به فرستنده خاص، غیر قابل شناسایی بودن و... اشاره کرد. در این رادارها که سیگنال­های فرستنده که اصطلاحاً با نام فرستنده­های مغتنم نیز شناخته می­شوند از سیگنال­های متفاوتی مانند سیگنال FM، سیگنال آنالوگ تلویزیون، DAB، DVB و سیگنال موبایل برای کشف و ردگیری اهداف استفاده می­شود]4[.

    از علل علاقه­مندی و رویکرد به سیگنال DVB-T در رادارهای پسیو می­توان به مواردی اشاره کرد از جمله اینکه فرستنده­های سیگنال دیجیتال تلویزیونی، سیگنالی با قدرت و کیفیت خوب و بالا با کم­ترین هزینه ممکن از دید راداری ارسال می­کنند. این سیگنال پهنای باند کافی برای تامین قدرت رزولوشن در برد مناسب را دارا است، این سیگنال به نوعی شبیه نویز است و این امر کمک به قابلیت فشردگی در برد و تخمین مناسب داپلر می­کند. خواص آماری سیگنال در طول زمان دارای ثبات است، این سیگنال دارای ابهام کم­تر در برد و داپلر نسبت به مدولاسیون­های دیگر می­باشد،  فرستنده در این سیگنالینگ دارای پوششی همه جهته می­باشد.

    پهنای باند زیاد و در نتیجه داشتن رزولوشن بالا در برد (High Range Resolution) در این سیگنالینگ قابل توجه است، در جدول زیر رزولوشن در برد برای چند دسته از رادارهای پسیو مبتنی بر چند نوع سیگنال بیان شده است. همان­طور که مشخص است رزولوشن در برد در رادارهای پسیو مبتنی بر سیگنال DVB-T بسیار کمتر از رادارهای پسیو مبتنی بر دیگر سیگنال­ها می­باشد]7-6-5[.

     

    جدول شماره 1-1: قابلیت رزولوشن در برد برای چند سیگنالینگ مختلف

    20-40 m

    DVB-T

    200 m

    DAB

    3 km

    Analog TV

    1.5 up to 6 km

    FM Radio

     

     

    1-3- ساختار پایان­نامه

     

    با توجه به هدف این پایان نامه که حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده­های زمینی با رویکرد بازتولید می­باشد، بر این تلاشیم جهت بررسی کارایی گیرنده­ی مورد نظر منحنی احتمال خطای آشکارسازی سمبل­ها را بر حسب نسبت توان سیگنال به توان نویز برای روش­های مختلف تخمین کانال ترسیم نموده­ و همچنین برای بررسی دقیق­تر کارایی الگوریتم­های پیشنهادی منحنی اتلاف تضعیف کلاتر در گیرنده­ی مراقبت رادار پسیو مبتنی بر سیگنال DVB-T را نیز ترسیم نماییم. در فصل دوم این پایان­نامه ابتدا به ساختار فرستنده­ و گیرنده­ی فریم OFDM و استفاده از این ساختار در سیگنال DVB-T خواهیم پرداخت، در فصل سوم نیز به آشنایی با پخش زمینی تلویزیون دیجیتال خواهیم پرداخت و در فصل چهارم شبیه­سازی­ گیرنده­یDVB-T  و بازتولید سیگنالDVB-T  ارائه خواهد شد و نیز مسائلی که در رابطه با موضوع حذف سیگنال­های تداخلی در کانال مرجع در رادار پسیو مبتنی بر سیگنال DVB-T با استفاده از روش بازتولید با آن مواجه هستیم از جمله عدم تعادل مولفه­ی هم­فاز و متعامد[11]در فرستنده، عدم یکنواختی[12] پاسخ فرکانسی، خطا در تخمین فرکانس حامل جهت بازتولید، یافتن نرخ خطای مناسب[13](BER) بر حسب نسبت سیگنال به نویز[14](SNR) بررسی و شبیه­سازی خواهد شد. در انتها فصل پنجم را به نتیجه­گیری و ارائه­ی پیشنهاداتی برای کارهای آینده اختصاص خواهیم داد.

     

    [1] Radio Detection And Ranging

    2 Monostatic

    3 Bistatic

     

    4 Passive Coherent Location

    5 Passive Bistatic Radar

     

    [6] Regeneration

    [7] Constant false alarm ratio

    [8] line tracking

    [9]  Digital Video Broadcasting

    [10] Moving Picture Expert Group

    [11] I/Q Imbalance

    [12] Flatness

    [13] Bit Error Rate

    14 Signal to Noise Ratio

    ABSTRACT

     

    Interference Cancellation in The Reference Channel of DVB_T Based Passive Radar Using Regeneration

     

    BY

     

    A digital receiver for signal processing in the reference channel of  passive radar based on orthogonal frequency division multiplexing (OFDM) digital video broadcasting terrestrial (DVB-T) is presented in this thesis. The proposed receiver consists of synchronization blocks, the estimation of the frequency offset and channel estimator. After the time synchronization, the estimation and compensation of the frequency offset that conducted  by using the specification of the pilot sub-symbols position. Then, channel estimation is performed by using a linear interpolation method and the method of least square error (LS). After the channel was estimated, the channel equalizing is taken into account and eventually, regeneration of transmitting signal is constructed. To evaluate the performance of the proposed receiver, the curve of the probability of symbols detection error has been mapped as a function of signal power to the noise power for different channel estimation methods. For a more accurate evaluation of the performance of the proposed algorithms, curve of clutter attenuation loss is plotted in surveillance channel. It is to determine if we weaken the clutter in the surveillance receiver, using the regenerated signal in the proposed receiver, the amount of attenuation compared to the situation in which we try to remove clutter in the surveillance receiver using an ideal version of the transmitting signal will suffer losses.

    Finally the simulation results show that the performance of the proposed algorithms for clutter attenuation are close to ideal, and good overall performance is achievable.

    Key words: Time Synchronization, Equalizing, Regeneration

  • فهرست:

    عنوان                                                                                                                      صفحه

     

    فصل اول: مقدمه  ...........................................................................................................................................   1

     

    1-1- مقدمه­ای بر رادار پسیو  .....................................................................................................................   2

    1-2-  مروری بر سیستم DVB_T .............................................................................................................  5

    1-3- ساختار پایان­نامه ..................................................................................................................................... 7

    فصل دوم: ساختار فریم OFDM .................................................................................................................... 9

     

    2-1- مقدمه­ای بر OFDM .......................................................................................................................... 10

    2-2- ساختار فرستنده و گیرنده­ی OFDM ............................................................................................ 15

    2-2-1- پریود سمبل، فواصل و فضای حامل ................................................................................. 16

    2-2-2- پیاده سازی با استفاده از FFT و IFFT ........................................................................... 18

    2-3- مزایا و معایب سیستم­های OFDM ................................................................................................ 20

    2-4- ساختار فریم OFDM در گیرنده­ی DVB-T ................................................................................ 21

    2-4-1- نقاط منظومه­ای.................................................................................................................................30

    فصل سوم: آشنایی با پخش زمینی تلویزیون دیجیتال ......................................................................... 32

     3-1- معایب انتقال آنالوگ .......................................................................................................................... 33

    3-2- مزایای سیستم دیجیتال  ................................................................................................................... 35

    3-2-1- کیفیت تصاویر ارسالی دیجیتال و آنالوگ  ...................................................................... 37

    3-3- اجزای یک سیستم تلویزیون  ........................................................................................................... 38

    3-3-1- طراحی تلویزیون  ................................................................................................................. 40

    3-3-2- تلویزیون همراه (DVB_T MOBILE)  .......................................................................... 41

    3-4- گسترش جهانی تلویزیون دیجیتال  ................................................................................................ 42

    3-4-1- تلویزیون دیجیتال در ایالات متحده  ............................................................................... 42

    3-4-2- تلویزیون دیجیتال در اروپا  ................................................................................................ 43

    3-4-3- تلویزیون دیجیتال در ژاپن  ................................................................................................ 43

    3-4-4- نحوه­ی پوشش DVB_T در ایران  ................................................................................... 44

    3-5- سازمان­ها و استانداردهای عمومی تلویزیون دیجیتال  ................................................................ 46

    3-6- فرستنده­های تلویزیون دیجیتال  ..................................................................................................... 49  

    3-6-1- لزوم فشرده سازی به روش MPEG-2 ............................................................................. 51

    3-6-2- کدهای درونی(کد کانولوشنال)  ........................................................................................ 54

    3-6-3- مدولاسیون درونی(داخلی)  ................................................................................................ 55

    3-6-4- کدگذاری خارجی  ................................................................................................................ 56

    3-6-5- مدولاسیون درونی(داخلی)  ............................................................................................... 57

    3-7- باند ارسال  ............................................................................................................................................ 58

    3-8- منطقه­ی پوشش فرستنده  ................................................................................................................ 58

    3-9- دریافت سیگنال دیجیتال  ................................................................................................................. 59

    3-10- اصطلاحات دیجیتالی  ...................................................................................................................... 61

    فصل چهارم: شبیه­سازی گیرنده­ی سیگنال DVB_T  ........................................................................... 63

    4-1- گیرنده­ی سیگنال DVB_T  ............................................................................................................. 64

    4-1-1- مشخصات سیستم DVB_T .............................................................................................. 65

    4-1-2- گیرنده­ی پیشنهادی  ............................................................................................................ 66

    4-2- همزمان­سازی  ...................................................................................................................................... 67

    4-3- تخمین آفست فرکانسی   .................................................................................................................. 70

    4-4- تخمین کانال ........................................................................................................................................ 76

    4-4-1- روش درون یابی خطی  ....................................................................................................... 76

    4-4-2- روش کمترین مربعات (LS) ............................................................................................... 78

    4-4-3- تخمین کانال متغیر با زمان  .............................................................................................. 81

    4-5- همسان­سازی  .....................................................................................................................................  82

    4-6- دی­مدولاسیون  ..................................................................................................................................  83

    4-7- روش بازتولید  .....................................................................................................................................  83

    4-8- حساسیت سنجی روش بازتولید  ....................................................................................................  84

    فصل پنجم: نتایج  ........................................................................................................................................... 96

    - فهرست منابع .............................................................................................................................................100

    - چکیده به زبان انگلیسی ...........................................................................................................................103

    منبع:

    فهرست منابع

     

    [1]  Karl Erik Olsen “Investigation of Bandwidth Utilisation Methods to Optimise Performance in Passive BistaticRadar”, University of London, 2011.

    [2] Holiday D., Resnik R., "Fundamentals of Physics", John Wiley&Sons,                        ThirdEdition, 1990.

    [3]  Sun Xiaowen, Zhang Linrang, Wu Shunjun, “Study of Mismatched Filtering of Passive Radar Using TV Signal,” Journal of Electronics (CHINA), Vol.123, No.1, January 2006.

    [4]  Seamus O. Leary, Understanding Digital Terresterial Broadcasting

    [5]

    Uwe Ladebusch,Claudia A.Liss, "Terrestrial DVB: A Broadcast Technology for Stationary Potable Mobile Use," Proceeding of the IEEE, Vols. 94,No.1, January 2006.

    [6]

    H. Kuschel, M. Ummenhofer, D. O’Hagan, J. Heckenbach, "On the Resolution Performance of Passive Radar Using DVB-T Illuminations," in Aerospace ; Engineered Materials, Dielectrics & Plasmas ; Fields, Waves & Electromagnetics ; Nuclear Engineering ; Signal Processing & Analysis, 2010.

    [7]

    Michele Conti, Fabrizio Berizzi, Dario Petri, Amerigo Capria, Marco Martorella, "High Range Resolution DVB-T Passive Radar," in Proceedings of the 7th European Radar Conference, Paris, France, 30 September - 1 October 2010.

     [8]  Li, G, and G. L. Stuber; "Orthogonal Frequency Division Multiplexing for     Wireless Communications ," Springer, 2006.

    [9]

    J. Raout, "Sea Target Detection Using Passive DVB-T Based Radar," in IEEE International conference on radar, Sep 2008.

    [10]

    European Telecommunications Standards Institute )ETSI(, "Digital video broadcasting, Framing structure,channel coding and modulation for terrestrial television,", European Standard (EN) 300 744 V1.5.1, Nov. 2004.

    [11]

    DVB Document A122, "Digital Video Broadcasting (DVB); Frame structure channel coding and modulation for a second generation digital terrestrial television broadcasting system (DVB-T2)," 2010.

    [12]

    Ondřej Hüttl, Tomáš Kratochvíl , "DVB-T CHANNEL CODING IMPLEMENTATION IN MATLAB," in Department of Radio Electronics, Brno University of Technology.

    [13]

    y. Wu and B. Caron, "Digital television terrestial broadcasting," IEEE communication magazine, vol. 32, pp. 46-52, 1994.

    [14]

    MARK S. RICHER, TOM GURLEY,ROBERT RAST, "The ATSC Digital Television System," Engineering Profession ; General Topics for Engineers (Math, Science & Engineering), vol. 94, no. 1, pp. Page(s): 37 - 43 , 2006 .

    [15]

    M. SAKURAI, "Digital Television Receiver for ISDB," Engineering Profession ; General Topics for Engineers (Math, Science & Engineering), vol. 94, no. 1, pp. Page(s): 323 - 326, 2006 .

    [16]

    Hyun-Cheol Kim, Han-Kyu Lee, Jin-Woo Hong, "Development of Personalized DMB Services and System," in Advanced Communication Technology,. ICACT 2009. 11th International Conference on Communication, Networking & Broadcasting ; Components, Circuits, Devices & Systems ; Computing & Processing (Hardware/Software) ; Engineered Materials, Dielectrics & Plasmas , 2009.

    [17]

    "http://www.dvb.org/about_dvb/dvb_worldwide/index.xml".

    [18]

    "http://www.javidtech.com/broadcastlist.php".

    [19]

    H. Sari, G.Karam and I. Jeanclaude, "Transmission techniques for digital terrestial TV broadcasting," IEEE Communication magazine, vol. 33, pp. 100-109, Feb. 1995.

    [20] Shiou-Hong Chen, Way-Hong He Hou-Shin Chen Yumin Lee Graduate Institute of  Communication Eng. “Mode Detection, Synchronization, and Channel Estimation for DVB-T OFDMReceiver”,National Taiwan University, Taipei 10617, Taiwan.

    [21] Richard van Nee, Ramjee Prasad, OFDM for Wireless Multimedia Communications, Artech house, 2000.

    [22] Li, B.; Zhou, S.; Stojanovic, M.; Freitag, L.; , "Pilot-tone based ZP-OFDM Demodulation for an Underwater Acoustic Channel," OCEANS 2006 , vol., no., pp.1-5, 18-21 Sept. 2006.

    [23]  Fabrizio Frescura, Stefan Pielmeier, Gianluca Reali, Giuseppe Baruffa, Saverio Cacopardi ,”DSP Based OFDM Demodulator and Equalizer for Professional DVB-T Receivers,” IEEE Transactions on broadcasting, vol. 45, no. 3, December 1999.

    [24]  M. Garcia, J. Paez-Borrallo, S. Zazo, “DFT-Based Channel Estimation in 2D-پایلوت-Symbol-Aided OFDM Wireless Systems,” IEEE Vehicular Technology Conference, 2001.

    ]25[ آناهیتا اسدی پویا، ” بررسی روش­های حذف سیگنال­های تداخلی در کانال مراقبت در رادارهای پسیو مبتنی بر سیگنال “DVB-T، پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مخابرات سیستم، دانشگاه شیراز، 1391.

    [26]  ETSI, “Digital Video Broadcasting: Framing Structure, Channel coding, and   Modulation for Digital Terrestrial Television”, European Telecommunication Standard EN300744, Aug. 1997.

    [27]  A. Garci´a Armada, M. Calvo, L. de Haro, "Influence of the subcarrier spacing in the performance of an OFDM communication system",  Proc. HDTV'97, Montreux, Switzerland, pp.C1-C4, 1997

    ]28[ سید محمود جعفری صادقی، ” طراحی و پیاده سازی سیستم انتقال صدای دیجیتال، برای وسایل نقلیه زیر آبی در حال حرکت، مبتنی بر OFDM “، پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مخابرات سیستم، دانشگاه شیراز، 1390.

     


موضوع پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, نمونه پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, جستجوی پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, فایل Word پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, دانلود پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, فایل PDF پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, تحقیق در مورد پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, مقاله در مورد پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, پروژه در مورد پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, پروپوزال در مورد پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, تز دکترا در مورد پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, پروژه درباره پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, گزارش سمینار در مورد پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید, رساله دکترا در مورد پایان نامه حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده¬های زمینی با رویکرد بازتولید

پایان­نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق-مخابرات سیستم چکیده حذف تداخل در کانال مرجع رادار پسیو مبتنی بر سیگنال پخش تلویزیون دیجیتال توسط فرستنده­ های زمینی با رویکرد بازتولید در این پایان­نامه یک گیرنده­ی دیجیتال جهت پردازش سیگنال در گیرنده­ی مرجع رادار پسیو مبتنی بر مدولاسیون تقسیم فرکانسی متعامد(OFDM) پخش زمینی تلویزیون دیجیتال(DVB-T) ارائه شده است. این گیرنده شامل ...

پايان نامه کارشناسي ارشد در رشته مديريت رسانه زمستان 1391 مورد مطالعه روزنامه هاي آن لاين همشهري، جام جم و خراسان چکيده ادبيات موضوع در زمينه روزنامه­هاي آن­­لاين شامل مطال

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مهندسی فناوری اطلاعات گرایش شبکه­ های کامپیوتری چکیده مکان­یابی و همزمان­سازی از عناصر کلیدی در بسیاری از برنامه­ های کاربردی ارتباطی زیرآب هستند که علی­رغم وابستگی بسیار، معمولا جدا از هم عمل می­کنند. اما از آنجا که سرویس­های همزمان­سازی پیش­نیاز الگوریتم­های مکان­یابی هستند و اطلاعات در رابطه با مکان حسگرها برای تخمین تاخیر انتشار مورد استفاده ...

چکیده: در بررسی­های الکترومیوگرافی نرمال­ سازی سیگنال­ها برای اینکه از قابلیت مقایسه و تفسیر برخوردار باشند مورد قبول همگانی است. اما به دلیل فقدان یک روش استاندارد برای نرمال سازی تفاوت های زیادی در روش نرمال سازی وجود دارد. این تفاوت ها به روش اندازه گیری سیگنال مرجع مربوط است. هدف از اجرای این مطالعه مقایسه پایایی سه روش نرمال­سازی انقباض زیر بیشینه، انقباض بیشینه پویا و ...

چکیده بیماری شانکر به‏وسیله‏ی باکتری (Xanthomonas citri pv. citri) ایجاد می‏شود که هر ساله عملکرد و کیفیت محصولات خانواده مرکبات، به‏ویژه لیمو‏ترش و پرتقال را تحت تاثیر خود کاهش می‏دهد. این پژوهش با هدف جداسازی و همسانه‏سازی دو ژن رمز کننده‏ی هارپین‏های HrpW و HrpG از باکتری Xcc سویه NIGEB-088 و ساخت پلاسمید‏های نوترکیب pBI-hrpG و pBI-hrpW به‏منظور توسعه‏ی استراتژی مقاومت به ...

پایان نامه‌ی کارشناسی ارشد در رشته‌ی مهندسی مکانیک (طراحی کاربردی) چکیده دینامیک و کنترل فازی تطبیقی مد لغزشی زمان محدود روبات موازی هگزا با استفاده از خطای همزمان سازی توسعه و افزایش تولید صنایع و در پی آن رشد اقتصادی و اجتماعی یک جامعه در قرن جدید، با خودکار کردن روندهای تولید گره خورده است. روبات ها یکی از اجزای اصلی خودکار ساختن صنایع می باشند. پس از استفاده فراوان از روبات ...

پايان نامه دوره کارورزي رشته نقشه کشي صنعتي سال 1385 تاريخچه           از زمانهاي قديم، بشر براي بيان افکار و احتياجاتش به ديگران روش هاي مختلفي را

پايان‌نامه کارشناسي ارشد رشته: مديريت اجرايي گرايش: مديريت استراتژيک سال تحصيلي: 1389-1391 چکيده تحقيق   اندازه‌گيري ريسک بازار مسأله‌اي است که از ديرباز ذهن محققان

پایان نامه برای اخذ درجۀ کارشناسی ارشد حسابداری (M. A.) کلیات تحقیق چکیده: در قرن حاضر شدت رقابت و پیچیدگی ها و عدم اطمینان های ناشی از آن موجب شده است تا مدیریت شرکت ها نسبت به صرف منابع مالی و غیرمالی خود حساس تر باشند و تمام سعی شان این است که منابع را در جایی صرف کنند که برای شرکت ایجاد ارزش کند. یکی از فعالیت هایی که برای شرکت ها ارزش ایجاد می کند، فعالیت های بازاریابی و ...

ثبت سفارش