پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی

word 407 KB 31028 51
1393 کارشناسی ارشد مهندسی کامپیوتر
قیمت قبل:۶۰,۵۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۲,۰۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان ‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر - هوش مصنوعی

    چکیده

    با توجه به رشد سریع پیچیدگی و اندازه نرم­ا فزارهای شبیه­ سازی، طراحی ساختارهای کارآمد برای ارزیابی و اعتبارسنجی مسئله­ی مهمی است. امروزه به منظور اعتبارسنجی و درستی‌سنجی از شبکه پتری استفاده می‌شود. استفاده از شبکه‌ های پتری برای مدل‌سازی سیستم‌هایی از رویدادهای گسسته است که این رویدادها ممکن است به صورت همروند یا با تقدم و تأخر اتفاق بیافتند. اما همیشه داده‌های دقیق دارای مدل‌سازی دقیق ریاضی نیستند و گاهی اوقات این داده‌ها، داده‌های فازی هستند که با توجه به کاربرد و قابلیت‌های شبکه پتری انتظار می‌رود نتایج خوبی در زمینه اعتبار و درستی‌سنجی این‌گونه سیستم‌ها به دست آید. در طی این پایان­نامه به منظور ایجاد پایگاه دانش پرسش­نامه­ای مربوط به بخش فروش یک مجتمع تجاری طراحی گردید. هدف از این پرسش­نامه مطالعه و بررسی میزان رضایت­مندی مشتری­ها از این واحد تجاری است. سپس به منظور اعتبار و درستی­سنجی ابتدا پایگاه دانش به شبکه پتری فازی نگاشت داده و سپس گراف­هایی برای بررسی خطاهای ساختاری پایگاه قانون تولید می­شود. سپس بر اساس مرجع اعتبارسنجی، شبکه­های پتری فازی برای بررسی خطاهای معنایی جستجو می­شود.

     

    واژگان کلیدی: اعتبار‌سنجی، درستی‌سنجی، منطق فازی و شبکه پتری

    1               فصل اول: مقدمه

     

     

    با توجه به اینکه تکنولوژی سیستم‌ های مبتنی بر دانش، در حال گسترش است، نیاز بیشتری برای اعتبارسنجی سیستم‌های مبتنی بر دانش نسبت به گذشته احساس می‌شود. در سطح ارزیابی ایستا تنها خطاهایی از قبیل تکرار، تنتاقض و چرخه قابل تشخیص هستند. و هیچگونه خطای معنایی از قبیل ناهماهنگی در سطح مشخصات نیازمندیهای سیستم ارائه شده توسط پایگاه دانش مورد بررسی قرار نمی‌گیرد. در این بخش ما به فرایند مدلسازی سیستم‌های مدل انسانی با استفاده از شبکه‌های پتری و ارزیابی ایستای شبکه‌ی پتری می‌پردازیم. سپس در مرحله ارزیابی پویا به بررسی ارتباط بین نودهای شبکه می‌پردازیم و از بررسی ساختار قوانین فازی برای تشخیص ناکاملی معنایی در سطح ورودی‌های سیستم و دانش محیطی و ارائه روشی برای رفع این ناکاملی می‌پردازیم.

    1-2 اعتبار و درستی‌سنجی

    برای اطمینان از صحت مدل بدست‌آمده از طریق شبیه‌سازی عموما از روش اعتبار و درستی‌سنجی (v&v) [1] استفاده می‌شود. اعتبارسنجی و درستی‌سنجی به فرآیندی گفته می‌شود که پس از تولید یا در طی آن اعمال می‌گردد تا از صحت و کارایی سیستم مورد نظر اطمینان حاصل گردد.

      اعتبارسنجی، به این مفهوم است که نتایجی که پس از اجرای سیستم گرفته می‌شود با نتایجی که هدف ساخت سیستم بوده مطابقت کند (کار درست را انجام می‌دهد). اما درستی‌سنجی، به مفهوم انطباق کامل سیستم با توصیفی است که از سیستم ارائه شده (کار را درست انجام می‌دهد).

      هدف از اعتبار و درستی‌سنجی دو مورد می­باشد: 1) کاهش خطاها  2)تعیین صحت سیستم.[1]

    1-3 توصیف مدل‌های رفتاری انسان

    به منظور توصیف مدل رفتاری انسان و همچنین نگاشت آن به شبکه پتری روشی در [1] ارائه شده است:

      تعریف 1: یک مدل رفتاری انسان 5تایی   است که Na نام مدل کنترل و فرمان، IPS مجموعه خصوصیت ورودی، InPS مجموعه خصوصیت داخلی، OPS مجموعه خصوصیت خروجی و RS نیز مجموعه قوانین است.

      تعریف 2: یک خصوصیت یک 2تایی  است که Na نام خصوصیت و Va مجموعه‌ای از حالات خصوصیت است. برای یک مدل کنترل و فرمان، خصوصیت می‌تواند به 3 نوع تقسیم شود:  که IP خصوصیت ورودی، Inp خصوصیت داخلی و OP خصوصیت خارجی است.

      تعریف 3: یک قانون یک 4تایی  است که Na نام قانون، AntS مجموعه مقدم‌های قانون، ConS مجموعه تالی‌های قانون و CF فاکتور قطعیت قانون است.

      تعریف 4: یک مقدم از یک قانون به شکل A(F) تعریف شده که A یک خصوصیت ورودی و F یک ارزش زبانی فازی است.

      تعریف 5: یک تالی از یک قانون به شکل C(G) تعریف شده که C یک خصوصیت خروجی و G یک ارزش زبانی فازی است.

      تعریف 6: یک درجه اطمینان تالی یا مقدم به شکل α(p) تعریف شده که p نشان‌دهنده یک تالی یا یک مقدم است.

      حال با این توصیف به راحتی می‌توان مدل رفتاری انسان را به شبکه پتری نگاشت داد. با این توصیف می‌توان مدل کنترل و فرمان را به این صورت تعریف کرد:

    1-4 شبکه پتری[2]

     

    (تصاویر و روابط در فایل اصلی موجود است)

     

    امروزه استفاده از متدهای مدل‌سازی در کاربردهای صنعتی خصوصاً با گسترش علوم رایانه‌ای و افزایش سرعت پردازنده‌ها، کاربرد وسیعی پیدا کرده است. یکی از روش­های مدل­سازی استفاده از شبکه‌های پتری است که در این قسمت به بیان عملکرد آن پرداخته می‌شود[2].

       شبیه‌سازی یعنی ساختمان شبیه یک سیستم به هر روش یا صورت ممکن که می‌تواند از بعضی جهات با سیستم مرجع متفاوت باشد. هدف شبیه‌سازی، مطالعه و بررسی سیستم مرجع می‌باشد. اساس و رکن مدل­سازی انتخاب مدل مناسب است. انتخاب مدل مناسب، پارامتر تعیین کننده‏ای است، لذا در ابتدا باید مدل را خوب شناخت. هر نوع ارائه یا بیان یک سیستم را مدل می گویند. مدل رفتار سیستم را بیان می‌کند و از خواص مدل­سازی، ساده‌سازی و ایجاد یکنواختی و یگانگی است. یکی از روش‌های مدل­سازی استفاده از شبکه پتری می­باشد. شبکه پتری در سال 1962 توسط ادعای آقای کارل آدام پتری[3] ابداع شد. وی بیشتر کار خود را روی سیستم اطلاعات قرار داد.

      کاربرد شبکه پتری در مدل­سازی و تحلیل سیستم­ ها می­باشد. سیستم­ها ابتدا به صورت شبکه پتری مدل می‌شوند سپس مدل تحلیل می‌گردد. درک صحیح سیستم از نتایج حاصل، ما را به یک سیستم مفید هدایت می‌کند. 

    1-5 اجزای شبکه پتری[2]

    1. مکان[4]: برای نگهداری موقت token ها .
    2. انتقال[5]: مرکز فعالیت که بر روی token اثر می گذارد و شاید token جدید ایجاد کند .
    3. کمان[6]: مسیر حرکت tokenها در گراف شبکه پتری .
    4. token : نشانه یا مهره .

    در شبکه­های پتری مکان‌ها و انتقال‌ها به عنوان دو مجموعه مجزا از گره­ها در نظر گرفته می­شوند و کمان‌ها در حکم یال اتصال دهنده آنها می­باشند که یک سر آنها به مکان‌ها و سر دیگرشان به انتقال‌ها متصل است.

    1-5-1 نمایش ساختار

     نمایش گرافیکی شبکه‌های پتری برای تشریح مفاهیم نظری شبکه پتری بسیار مفید است. گراف شبکه پتری روشی برای ارائه ساختار شبکه‌های پتری است که در آن دو نوع گره وجود دارد. گره‌هایی به صورت دایره (O) و خط (׀) وجود دارد که دایره‌ها نشانگر مکان‌ها و خطوط نشانگر انتقال‌ها هستند. این مکان‌ها و انتقال‌ها توسط کمان‌هایی به همدیگر متصل می‌شوند. وقتی یک کمان از یک انتقال به یک مکان متصل شود نشان­دهنده آن است که آن مکان به عنوان خروجی انتقال مذکور خواهد بود و اگر کمانی از یک مکان به یک انتقال رسم شود نشان­دهنده آن است که آن مکان ورودی انتقال مذکور خواهد بود. شکل 1-1  یک مثال ساده از شبکه پتری است.

    تعریف رسمی شبکه پتری

    یک شبکه پتری یک 5-تایی   است که:

      یک مجموعه محدود از مکان‌ها است.

      یک مجموعه محدود از انتقال‌ها است.

      یک مجموعه از کمان‌ها است.

      یک تابع وزن است .

      نشان اولیه[7] است.

    (تصاویر در فایل اصلی موجود است)

    1-6 شبکه پتری فازی

    شبکه پتری فازی (FPN[8]) ترکیبی از شبکه‌ های پتری و نمایش دانش است. اگر به درستی مورد استفاده قرار گیرد، ابزار موثری برای اعتبار و درستی‌سنجی مدل‌های رفتاری انسان است. FPN به عنوان یک 8 تایی تعریف می‌شود[1]:

    (تصاویر و روابط در فایل اصلی موجود است)

    که   یک مجموعه محدود از مکان‌ها است.

      یک مجموعه محدود از انتقال‌ها است.

      یک مجموعه محدود از گذاره‌ها است.

    (تصاویر و روابط در فایل اصلی موجود است)

       تابع ورودی می­باشد که نشان­دهنده، یک نگاشت از مکان به انتقال‌.

       تابع خروجی می­باشد که نشان­دهنده، یک نگاشت از انتقال‌ به مکان.

       تابع پیوستگی می­باشد که نشان­دهنده، یک نگاشت از انتقال‌ به [0,1] مانند ضریب اطمینان[9].

       تابع پیوستگی می­باشد که نشان­دهنده، یک نگاشت از مکان به [0,1] مانند درجه درستی[10].

       تابع پیوستگی می­باشد که نشان­دهنده، یک نگاشت از مکان به انتقال‌ها.

    در این بخش چگونگی نگاشت مدل‌های رفتاری انسان به FPN نشان داده می‌شود. ابتدا قانون ساده    را در نظر بگیرید. برای نگاشت آن به FPN، باید مقدم‌ها آن را به مکان‌های ورودی و تالی‌ها را به مکان‌های خروجی و نام آن را به انتقال‌در FPN نگاشت داد. بعلاوه، این نگاشت‌ها را می‌توان به صورت رسمی به شکل زیر توضیح داد که  به معنی نگاشت است.

     که  یک مکان ورودی از یک انتقال‌ است.

     که   یک مکان خروجی از یک انتقال‌ است.

      حال قانون‌های مرکب به  FPN نگاشت داده می‌شود. قانون‌های فازی می‌تواند به سه نوع دسته‌بندی شود[13].

    (روابط در فایل اصلی موجود است)

    که  درجه درستی  است که مقدم و تالی در قانون فازی  است و  ضریب اطمینان  است.

    این سه نوع قانون در شکل1-2 زیر با FPN نشان داده شده است. با این روابط به سادگی می‌توان مدل‌های رفتاری انسان را به FPN  نگاشت داد.

    Abstract:

    Due to the rapid growth in size and complexity of simulation soft wares, designing efficient structures for evaluation and validation is an important problem. Nowadays, Petri net is used for validation and verification. Petri nets are used to model discrete event systems which may occur simultaneously or by transposition. But accurate data do not always have exact mathematical modeling, sometimes these data are fuzzy. So it is expected to achieve good results in the verification and validation of such systems according to the application and features of Petri nets. So in this thesis, a questionnaire related to the sale department of a commercial complex was designed in order to create a knowledge base. The purpose of this questionnaire is to study the customer satisfaction rate in this business unit. For validation and verification, first the knowledge base is mapped based on fuzzy Petri net and then several graphs are produced for structural errors of law database. Finally, based on the reference validation, fuzzy Petri nets are searched for semantic errors.  

     

     Key words: Validation; Verification; Fuzzy logic; Petri nets.

  • فهرست:

    فصل اول: مقدمه

    1-1 مقدمه.......................................................................................................................................................................... 2

    1-2 اعتبار و درستی‌سنجی........................................................................................................................................... 2

    1-3 توصیف مدل‌های رفتاری انسان........................................................................................................................... 3

    1-4 شبکه پتری............................................................................................................................................................... 4

    1-5 اجزای شبکه پتری.................................................................................................................................................. 5

    1-5-1 نمایش ساختار.................................................................................................................................................... 6

    1-5-2 تعریف رسمی شبکه پتری.............................................................................................................................. 7

    1-6 شبکه پتری فازی..................................................................................................................................................... 7

    1-7 نگاشت پایگاه دانش به FPN.............................................................................................................................. 10

    1-8 خطاهای مدل‌های رفتاری انسان........................................................................................................................ 11

    1-8-1 خطاهای ساختاری........................................................................................................................................... 11

    1-8-2 خطاهای معنایی................................................................................................................................................ 13

    1-9 ساختار پایان­نامه..................................................................................................................................................... 15

    فصل دوم: بررسی مقالات پیشین

    2-1 مقدمه........................................................................................................................................................................ 17

    2-2 بررسی مقالات پیشین.......................................................................................................................................... 17

    2-3 خلاصه فصل............................................................................................................................................................ 19

    فصل سوم: روش پیشنهادی

    3-1 مقدمه........................................................................................................................................................................ 21

    3-2 پرسش­نامه ارزیابی واحد تجاری.......................................................................................................................... 21

    3-2-1 معیارهای رضایت کلی (هیجانی).................................................................................................................. 21

    3-2-2 معیارهای وفاداری (رفتاری، اثربخشی)....................................................................................................... 22

    3-2-3 دسته معیارهای ارزیابی کننده­ی میزان رضایت از ویژگی­های خاص (شناختی، اثربخشی)........ 23

    3-2-4 معیارهای ارزیابی میزان تمایل برای خرید مجدد (معیارهای رفتاری)............................................... 23

    3-3 ایجاد شبکه پتری فازی........................................................................................................................................ 24

    3-4 درستی­سنجی......................................................................................................................................................... 26

    3-5 اعتبارسنجی: ارزیابی ایستا.................................................................................................................................. 27

    3-6 اعتبارسنجی: ارزیابی پویا..................................................................................................................................... 32

    3-7 جدول مقایسه با راه­کارهای پیشین................................................................................................................... 36

    3-8 خلاصه فصل............................................................................................................................................................ 37

    فصل چهارم: نتیجه‌گیری و کارهای آینده

    4-1 نتیجه­گیری.............................................................................................................................................................. 39

    4-2 پیشنهادها................................................................................................................................................................. 39

    واژه‌نامه................................................................................................................................................................................ 41

    مراجع.................................................................................................................................................................................. 42

     

    منبع:

    [1] Liu, Fei, Ming Yang, and Peng Shi. "Verification and validation of fuzzy rules-based human behavior models." System Simulation and Scientific Computing, 2008. ICSC 2008. Asia Simulation Conference-7th International Conference on. IEEE, 2008

    [2] Murata, Tadao. "Petri nets: Properties, analysis and applications." Proceedings of the IEEE 77.4 (1989): 541-580.

    [3] Kouzehgar, M., MohammadAli Badamchizadeh, and Sohrab Khanmohammadi. "Fuzzy Petri Nets for Human Behavior Verification and Validation." International Journal of Advanced Computer Science & Applications 2.12 (2011).

    [4] Li, Wang, and Wang Mingzhe. "Extraction and Confirmation of Rules for Human Decision Making." Information Technology and Applications, 2009. IFITA'09. International Forum on. Vol. 2. IEEE, 2009.‏

    [5] Li, Xiaoou, Wen Yu, and Felipe Lara-Rosano. "Dynamic knowledge inference and learning under adaptive fuzzy Petri net framework." Systems, Man, and Cybernetics, Part C: Applications and Reviews, IEEE Transactions on 30.4 (2000): 442-450.‏

    [6] Haupt, Randy L., and Sue Ellen Haupt. Practical genetic algorithms. John Wiley & Sons, 2004.

    [7] Shi, Yuhui, and Russell C. Eberhart. "Empirical study of particle swarm optimization." Evolutionary Computation, 1999. CEC 99. Proceedings of the 1999 Congress on. Vol. 3. IEEE, 1999‏.

    [8] Peterson, James Lyle. Petri net theory and the modeling of systems. Vol. 132. Englewood Cliffs (NJ): Prentice-hall, 1981.‏

    [9] Molloy, Michael Karl. "On the integration of delay and throughput measures in distributed processing models." (1981).

    [10] He, Xudong, William C. Chu, and Hongji Yang. "A new approach to verify rule-based systems using petri nets." Information and Software Technology 45.10 (2003): 663-669.

    [11] Nguyen, Y. Cao, and Kazushi Sano. "Location Choice Model for Logistic Firms with Consideration of Spatial Effects." Transportation Research Record: Journal of the Transportation Research Board 2168.1 (2010): 17-23.

    [12] He, Xudong, William C. Chu, and Hongji Yang. "A new approach to verify rule-based systems using petri nets." Information and Software Technology 45.10 (2003): 663-669.

    [13] Chen, Shyi-Ming, Jyh-Sheng Ke, and Jin-Fu Chang. "Knowledge representation using fuzzy Petri nets." Knowledge and Data Engineering, IEEE Transactions on 2.3 (1990): 311-319.

    [14] Yang, Stephen J. H., Jeffrey J. P. Tsai, and Chyun-Chyi Chen. "Fuzzy rule base systems verification using high-level Petri nets." Knowledge and Data Engineering, IEEE Transactions on 15.2 (2003): 457-473.

    [15] He, Xudong, William C. Chu, and Hongji Yang. "A new approach to verify rule-based systems using Petri nets." Information and Software Technology 45.10 (2003): 663-669.


موضوع پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, نمونه پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, جستجوی پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, فایل Word پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, دانلود پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, فایل PDF پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, تحقیق در مورد پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, مقاله در مورد پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, پروژه در مورد پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, پروپوزال در مورد پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, تز دکترا در مورد پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, پروژه درباره پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی, رساله دکترا در مورد پایان نامه اعتبار و درستی‌ سنجی سیستم مبتنی بر منطق فازی

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران – سازه‌ های هیدرولیکی چکیده: رودخانه‌ ها از مهم‌ترین و متداول‌ترین منابع تأمین آب آشامیدنی، کشاورزی و صنعتی به شمار می‌آیند. این منابع به علت عبور از بسترهای مختلف و ارتباط مستقیم با محیط پیرامون خود نوسانات کیفی زیادی دارند. از اینرو پیش‌بینی کیفیت جریان رودخانه‌ها که پدیده‌ای غیر قطعی، تصادفی و تأثیرپذیر از برخی عوامل طبیعی و غیر ...

پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته حسابداری چکیده : قدرت و اعتبار موسسات مالی و اعتباری به پول هایی است که سپرده گذاران در آنها سپرده نموده اند و پیشرفت و بقای هر یک از موسسات مذکور به میزان سهم از منابع کل بازار بستگی دارد و افزایش سهم از منابع بازار نیازمند تلاش مستمر و برنامه ایی قوی ، جامع با الگویی مناسب در قالب اهداف جذب منابع کل و جزء می باشد. از آن جایی که تصمیمات مدیریتی از ...

پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد مهندسی ابزاردقیق و اتوماسیون صنعتی در صنایع نفت چکیده سیستم­های دینامیکی غیرخطی با چالش­های متعددی روبرو هستند که باید آنها را مورد بررسی قرار داد. از جملۀ این مشکلات می­توان به مواردی همچون غیرخطی بودن شدید، تغییر شرایط عملیاتی، عدم قطعیت دینامیکی اعم از ساختار یافته و ساختار نیافته، و اغتشاشات و اختلالات خارجی اشاره کرد. به رغم پیشرفت­های اخیر در ...

مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته رشته مهندسی کامپیوتر چکیده امروزه محبوبیت سایت های شبکه های اجتماعی در بین افراد غیر قابل انکار است، سایت هایی که امکانات زیادی را برای ارتباطات بین افراد در اختیار کاربران قرار می دهند. یکی از مشکلات اساسی در آنالیز این نوع شبکه ها پیش بینی ارتباطات جدید بین افراد شبکه می باشد. روش فازی به عنوان یکی از روش های مطرح در هوش مصنوعی، راه ساده ای را برای ...

پایان ‌نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مهندسی کامپیوتر - هوش مصنوعی چکیده خوشه‌بندی داده‌ها روشی برای دسته‌بندی داده‌های مشابه می باشد که این روش سال‌ها در علوم مختلف به کار رفته و الگوریتم‌های زیادی در این زمینه طراحی شده است . تحقیقات اخیر خوشه‌بندی به سمت روش های ترکیبی که دارای قابلیت استحکام و دقت بیشتر هستند، هدایت می‌کند. خوشه‌بندی ترکیبی سعی می‌کند ابتدا ...

پایان‌نامه دوره کارشناسی ارشد مهندسی ابزاردقیق و اتوماسیون صنعتی در صنایع نفت چکیده سیستم­ های دینامیکی غیر خطی با چالش­های متعددی روبرو هستند که باید آنها را مورد بررسی قرار داد. از جملۀ این مشکلات می­توان به مواردی همچون غیرخطی بودن شدید، تغییر شرایط عملیاتی، عدم قطعیت دینامیکی اعم از ساختار یافته و ساختار نیافته، و اغتشاشات و اختلالات خارجی اشاره کرد. به رغم پیشرفت­های اخیر ...

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد در رشته مهندسی کامپیوتر – گرایش نرم‌افزار چکیده در تمامی پروژه­ هایی که امروزه انجام می­شوند بحث مدیریت مسأله­ای بسیار تعیین کننده است. پروژه­های نرم­افزاری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. از مهم‌ترین جنبه­های فعالیت توسعه نرم­افزاری بحث مدیریت زمان و هزینه است. با توجه به اینکه در مراحل ابتدایی توسعه نرم­افزار اطلاعات دقیقی نسبت به جنبه­های ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش : مالی چکیده پایان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش‌های اجرا و نتایج به دست آمده) : هدف این پژوهش ساخت پورتفوی­های مناسب به وسیلۀ درنظر­ گرفتن میزان ریسک­پذیری سرمایه­گذاران و ترجیحات آن­ها به صورتی انعطاف پذیر، کاربردی و واقع گرایانه می­باشد. به همین منظور یک سیستم خبرۀ فازی مبتنی بر قاعده برای حمایت از مدیران سرمایه­گذاری در ...

دریافت درجه‌ی کارشناسی ارشد در رشته مهندسی برق گرایش الکترونیک چکیده مکانیزه کردن ادوات، یکی از مهم ترین و گسترده‌ترین زمینه‌هایی است که در فرآیندهای تولید استفاده می‌شود. با توجه به پیچیدگی و عدم اطمینان از فرآیندهای ماشین‌کاری، اخیراً تکنیک‌های محاسبات نرم[1] مبتنی بر مدل‌های فیزیکی برای پیش‌بینی عملکرد ماشینکاری فرآیندها و بهینه سازی آنها به روش‌های متداول ترجیح داده شده‌اند. ...

پایان نامه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت فناوری اطلاعات گرایش کسب و کار الکترونیک چکیده: در عصر حاضر یکی از مهمترین اختراعات بشری که تغییرات شگرفی را در زندگی بشریت ایجاد نموده، پیدایش رایانه و بدنبال آن اینترنت بوده که باعث رقم زدن دنیای مجازی و انگیزه ای برای دانشگاهها شده است تا در بخش آموزش الکترونیکی سرمایه گذاری کنند. اما آنچه که اهمیت بحث را روشن تر می سازد، تلاش برای کسب ...

ثبت سفارش