پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام

word 1 MB 31133 191
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۸,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد(M.A)

                                                      رشته مدیریت دولتی

                                                        گرایش تحول

    فصل اول

    کلیات تحقیق

    چکیده

    ارتباطات سازمانی،همواره از مباحث عمده و مورد توجه در سازمان ها بوده است. با ظهور فناوری اطلاعات و ارتباطات، تغییرات شگرفی در این حوزه در سازمان ها به وجود آمد.طی سالهای اخیر موج استفاده و بهره گیری از سیستم های اتوماسیون اداری، کشور ما را فرا گرفته است، و بسیاری از سازمان ها تمایل زیادی به بهره گیری و استفاده از این سیستم ها از خود نشان می دهند. وحاضرند مبالغ کلانی را در جهت استقرار و بکارگیری این سیستم ها صرف نمایند. اما باید بررسی نمود که چنین سیستم های اطلاعاتی تا چه اندازه عملکرد کارکنان را تحت الشعاع قرار داده و باعث بهبود کیفیت خدمات ارائه شده می شود.این پژوهش در زمینه بررسی رابطه سیستم های اتوماسیون اداری بابهبود عملکرد کارکنان می باشد. روش تحقیق انجام شده بر اساس هدف کاربری و از لحاظ ماهیت و روش توصیفی -همبستگی از شاخه میدانی است.به این منظور سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره) استان ایلام به عنوان واحد نمونه انتخاب گردید، وجامعه آماری متشکل از کارکنان سازمان کمیته امداد در نظرگرفته شد، که با استفاده از روش کوکران 70 نفرازکارکنان به عنوان نمونه انتخاب گردید، پس ازتوزیع 75/0ازپرسشنامه هابرگشت داده شد، که بر اساس نتایج حاصل با استفاده از نرم افزارspss بر وجودرابطه بسیار بالا بین استفاده از اتوماسیون اداری در سازمان کمیته امداد امام خمینی(ره)استان ایلام با بهبودعملکردکارکنان دلالت دارد.

    کلمات کلیدی : اتوماسیون اداری، بهبود عملکرد کارکنان، فن آوری اطلاعات.

     

    1-1مقدمه

     درشرایط دائم درحال تغییرمانیز باید تغییرنماییم.وگر نه بهای سنگینی بابت عدم تغییرخواهیم پرداخت.(دکتر نوردال، 2002).

    فناوری درقرن بیست ویکم نقش حیاتی ایفاخواهدکرد (الینسون[1]،2002،ص307 ) به طوری که اکثرسازمان هامجبور به استفاده ازیکی از انواع تکنولوژی به عنوان راهی برای نوسازی قابلیت تولید وافزایش رقابت پذیری و انعطاف پذیریشان خواهندشد.(سالانوا[2]ودیگران،2004،ص43-42).

    پایه واساس ایجادموضوعات مختلف برمبنای سرعت انتقال داده ها ازجایی به جای دیگروامکان دسترسی سریع وآسان به داده ها پایه ریزی می شوند.لذاخودموضوع ارتباطات نیزازاین موضوع مستثنی نبوده واز اهمیت ویژه ای برخورداراست. وچون بخش مهمی از ارتباطات هرسازمان را، مکاتبات آن سازمان تشکیل می دهد، لذااهمیت این موضوع در مکاتبات سازمان نیز خود را نشان می دهد.

    داشتن اطلاعات دقیق، مرتبط، بهنگام، تسریع در امور، افزایش دقت و صرفه جویی در زمان جلوی انتخاب بسیاری از تصمیمات نادرست را خواهدگرفت.در این برنامه زمانی، یک مدیرکارآمدبدون داشتن اطلاعات مورد نیاز خودقادر به رهبری سازمان و رسیدن به اهداف از قبل تعیین شده نیست..

    سیستم اتومایسیون اداری تاثیر بسزایی در صحت، دقت، اقتصادی بودن، بهنگام بودن تصمیم گیری مدیران وحوزه ستادی داشته و عملکرد کارکنان را بهبود می بخشد. در این تحقیق ارکان سیستم اتوماسیون اداری ازقبیل اینترنت، اینترانت، تلفن های داخلی ورابطه شان بابهبودعملکرد کارکنان سازمان کمیته امدادامام خمینی (ره) استان ایلام مورد بررسی قرار می گیرد.

     

    2-1بیان مسأله

    اتوماسیون اداری، مشتمل بر تمام سیستم های الکترونیک رسمی وغیر رسمی بوده که به برقراری ارتباط اطلاعات بین اشخاص در داخل وخارج موسسه وبالعکس مربوط می شود. کلمه اصلی که اتوماسیون اداری را از داده پردازی، سیستم اطلاعات مدیریت وسیستم پشتیبانی تصمیم متمایزمی سازد، ارتباطات است.اتوماسیون اداری به منظور تسهیل انواع ارتباطات به هر دو صورت شفاهی و

    کتبی است.(ریموند[3]،1998).

    اتوماسیون اداری عبارت است از کاربرد وسایل الکترونیک در فعالیت های دفتری به منظور افزایش کارآیی، کارآیی افزایش یافته ناشی از تکامل تبادل اطلاعات بهتر برای تصمیم گیری می تواندبه مدیرسودبرساند.(بهشتیان،1378).

    نرم افزارهای اتوماسیون اداری با نگرش بر مدیریت گردش کار، به گونه ای طراحی گردیده اندتا کلیه کارهای مکاتباتی در جریان یک سازمان را منجر و به تولید و گردش اطلاعات و مستندات در سطح سازمان و حتی در سطحی فراتر از یک سازمان خواهدشد، را مدیریت نماید.

    درباره سودمندی اتوماسیون شرکت ها و ادارات بحث های بسیار مطرح شده است، امابیشترکارشناسان برای اثبات آن به ابعاداقتصادی و مدیریتی آن پرداخته اند، امکان تبادل سریع مکاتبات، جلوگیری از ثبت چندباره، جلوگیری ازتکثیر بی مورد مکاتیات، امکان طبقه مندی مکاتبات در رده گوناگون و جستجوسریع آنها، امکان بررسی عملکردکارکنان و بخش های گوناگون سازمان، حذف کاغذ در جریان مکاتبات و امکان سازماندهی درست دستگاه هابا توجه به اطلاعات دقیق جریان مکاتبات و فعالیت ها دلایلی هستند که از همین دیدگاه سرچشمه می گیرند. این پژوهش رابطه اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان در سازمان کمیته امدادامام خمینی(ره)استان ایلام را موردبررسی قرار می دهد.

    مزایای استفاده ازاتوماسیون اداری مهمترین شرط کاربردو استفاده از آن در اکثر سازمان ها می باشد.که این امر منجر به گسترش مجاری ارتباطات باسرعت بیشتراست. در این پژوهش مشخص می شود که آیامیان استفاده از اتوماسیون اداری در سازمان کمیته امدادامام خمینی(ره) استان ایلام با بهبود عملکرد کارکنان رابطه وجود دارد؟

    3-1 مدل تحلیلی تحقیق :

    با توجه به وجود معیارهای متفاوت برای انتخاب به عنوان ارکان اساسی اتوماسیون، محقق بر آن شد که با کارشناسان فن آوری سازمان مورد پژوهش ارکان کلیدی این سیستم را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهد. که پس از بحث های فراوان و با نظر اساتید محترم (اینترنت، اینترانت و تلفن داخلی)به عنوان ارکان اساسی این سیستم برای انجام پژوهش انتخاب گردیدند.

    1اهمیت و ضرورت تحقیق

    آینده جایی نیست که به آن جا برویم بلکه جایی است که آن را به وجودمی آوریم. آن هم با راه هایی که به آینده می سازیم. مزیت ملی در کشورهایی پدید می آید که مدیران تنها درصددافزایش کارآیی نباشندبلکه حرکت های سازمانی شان در راستای استراتژی کلی باشد.

    ((اگر مدیران گمان می کنندکه می تواننددر ده سال آینده شرکت خودراطوری اداره کنندکه در ده سال گذشته کرده اند، سخت در اشتباهند، برای توفیق در آینده باید وضع موجود را به هم بریزند))(بنیس[4]،1381،ص1).

    متحول شدن ارتباطات و مکاتبات اداری در سازمان ها و موسسات اقتصادی از آنچنان رشدسریعی برخورداراست. که دیگر فرآیندهای کندوزمان بر اداری برروال پیشین پذیرفتنی نیست.

    براین اساس ضرورت داردتا ابزاری فراهم شودکه با بهره جویی از آن بتوان با سرعت و دقت و کاهش هزینه ها به انجام فرآیندهای اداری پرداخت. بدین منظور استفاده از سیستم اتوماسیون اداری به عنوان روشی نوین از سویی به جریانات کار سرعت می بخشدو از سوی دیگربا جمع آوری اطلاعات مجموعه فعالیت های سازمان وطبقه بندی آنها، بسترمناسبی را برای سرعت بخشیدن به امور روزمره فراهم می سازد.

    مفهوم اطلاعات در سراسر تاریخ سازمان حیاتی بوده است. تاریخ پراست از مواردی که وجود اطلاعات دقیق و به موقع مجموعه ای از اتفاقات در محیط نامطمئن را به طور شگفت آوری تغییرداده است.(دیبرل و میلر[5]،2002،ص620).

    به طور کلی استفاده از اتوماسیون اداری در سازمان باعث افزایش دقت، صحت، سرعت شده و همچنین توزیع به هنگام اطلاعات را فراهم می سازد.

    5-1علت انتخاب موضوع

    ترسیم چشم انداز در حقیقت آینده دور یک کشور و بیانگر ارزشها، آرمان ها وتفکرات سیاستگذاران کشور می باشد. تصمیمات استراتژیک و ملی مبتنی بر ایجاددولت الکترونیک، چشم اندازایران 1400وبه تبع آن تصمیمات استراتژیک در راستای چشم انداز وتبیین اهداف و سیاست های کلی واجرایی در برنامه های چهارم توسعه وتبیین چالش ها و راهکارهای دستیابی به اهداف، الزامات دهکده جهانی  در امر ارتباطات، استانداردسازی عملیات و بهبود عملکردکارکنان و جلب رضایت ارباب رجوع و همچنین علاقه مندی ایران به ورود در جرگه کشورهای عضو سازمان تجارت جهانی و پذیرش ایران به عنوان عضو ناظر پس از ده ها بار رد تقاضا، حضور چشمگیر ایران در سازمان ها و مجامع بین المللی و تاکید بندچهارم سند فرابخشی بر گسترش آگاهی عمومی و توسعه فنآوری و تحقیقات مقدماتی را پیش آوری سیستم سازمانی می نهندکه روی آوری به اتوماسیون اداری یکی از آنهاست.(خاکی، 1997).

    در طول نیم قرن گذشته سازمان های مدرن سرمایه گذاری روی فن آوری اطلاعات را افزایش داده اند زیراعقیده دارندکه فن آوری اطلاعات تاثیر مثبتی روی عملکردسازمانی دارد.(میوآتا و دیگران،2003 ،ص1).

    در سال 1997ایالات متحده آمریکا به تنهایی بیش از پانصدبیلیون دلاردر سخت افزار، نرم افزار، شبکه ها و خدمات فناوری اطلاعات سرمایه گذاری کردو در سرتاسر جهان این سرمایه گذاری به عددیک تریلیون دلار رسید.(مرلین و الیکانگاس،[6]1998،ص28).

    این در حالی است فناآوری اطلاعات اغلب به عنوان یک نیروی محرک در جهت تمایز طرح های استراتژیک و سازمانی عصر پسافوردیست[7] مدنظر قرار گرفته است.(ماسیون1999[8]،ص360).

    در نهایت باید متذکر شد که امروزه کاربرد فناآوری اطلاعات یک ویژگی مشترک بافت های سازمانی است. در حال حاضرفناوری اطلاعات خود را به عنوان یک عامل حیاتی در موفقیت تعداد بیشماری از سازمانها نشان می دهد.(مک کلا وین،[9]2005،ص8).

    بنابراین انجام تحقیقات و پژوهش های مختلف درزمینه تحلیل رابطه کاربرد اتوماسیون اداری با سازمان ها به منظور کاستن از پیامدهای نامطلوب احتمالی در رابطه با استفاده کورکورانه سازمانها از این تکنولوژی نوین لازم و ضروری به نظرمی رسد، که پژوهش حاضر نیز در راستای جامه عمل پوشیدن به چنین ضرورتی صورت می گیرد.

     

    6-1اهداف تحقیق

    1-6-1هدف اصلی

    هدف اصلی از انجام این تحقیق ارائه پیشنهادات وراهکارهایی علمی و کاربردی در جهت بهبود عملکردکارکنان سازمان کمیته امدادامام خمینی(ره) استان ایلام از طریق به کارگیری اتوماسیون اداری می باشد.که آگاهی از این موضوع می تواند دانش مدیران و کارکنان را به رابطه اتوماسیون اداری با بهبودعملکرد کارکنان را افزایش دهد. به طور کلی نگرش سیستمی به این موضوع زمینه ای را فراهم می سازد که بتوان اتوماسیون اداری وابعاد بهبودعملکرد کارکنان و تعاملات آن دو را بررسی کرد.درضمن هدف های فرعی ذیل را می توان برای آن دو برشمرد.

     

     

    2-6-1 اهداف فرعی

    1-بررسی وجودرابطه استفاده ازاتوماسیون اداری،در سازمان کمیته امدادامام خمینی(ره) استان ایلام با بهبود عملکرد کارکنان.

    2- استفاده از اتوماسیون اداری تا چه اندازه پیش بینی کننده میزان بهبود عملکردکارکنان کمیته امداد امام خمینی(ره)استان ایلام می باشد.

    3- تعیین میزان دستیابی سازمان به اهدافی مانند افزایش کیفیت ارائه خدمات ،سرعت و دقت در ارائه خدمات از طریق اتوماسیون اداری.

    7-1سوالات تحقیق

    1-7-1سوال اصلی:

    آیا میان  اجرای اتوماسیون اداری درکمیته امداد امام خمینی(ره)استان ایلام بابهبودعملکرد کارکنان رابطه معناداری وجود دارد؟

    2-7-1 سوالات فرعی:

    آیا میان استفاده از اینترنت به عنوان یکی از ارکان اتوماسیون اداری در کمیته امداد امام خمینی(ره)استان ایلام با بهبود عملکرد کارکنان رابطه معناداری وجود دارد؟

    آیا میان استفاده از اینترانت به عنوان یکی از ارکان اتوماسیون اداری در کمیته امداد امام خمینی(ره)استان ایلام با بهبود عملکرد کارکنان رابطه معناداری وجود دارد؟

    آیا میان استفاده ازتلفن داخلی به عنوان یکی از ارکان اتوماسیون اداری در کمیته امداد امام خمینی(ره)استان ایلام با بهبود عملکرد کارکنان رابطه معناداری وجود دارد؟

    8-1 متغیرهای تحقیق

    موضوعات تحقیق دارای مفاهیمی مجرد وذهنی هستند. برای این که عملاً تحقیق را انجام دهیم مفاهیم باید به متغیر تبدیل شوند. مفاهیم وقتی به متغیر تبدیل می شوند.که بتوانیم به آنهامقدار و درجات آنها را تعیین کنیم. هم چنین باید بین متغیرهای گسسته و پیوسته تفاوت قائل شد.(ایران نژاد،1382،ص47)

     

    Relation of applying executor automation with employees perfor mance improvement of Administrotion komite Emdad Imam khomaini in Ilam province

    Abstract:

     

    Organization communications have always been of main discussions in organizations. With appearance of technology of information and communications, there have been dramatic changes in this field. During recent years the current of using administrstive automation systems has been prevalent in our country. Many organizations have showed trends toward using these systems and they are  ready for spending a lot of money to set up and use them.

    But it should be considered that to what extend such systems have affects on employees' performances and also to what extent such systems have affects on employees' performances. The study is based on aim of using and in terms of nature and descriptive method-correlational, is a branch of research field. To do this research  Imam Khomeini's assistance committee of Ilam province has been chosen as sample. Subjects consist of 70 employees. The research has been done by using Kokaran method. After distributing questioners 75%  of them have been showed that there is high significant relationship between using administrative automation  systems and improving employees' performances in Imam Khomeini's assistance committee of Ilam province.

    Keywords: Administrative Automation, Improving Employees' Performances, Technology of Information.

  • فهرست:

    چکیده.......................................................................................................................................2

                                             فصل اول: کلیات تحقیق

    1-1مقدمه..................................................................................................................................3

    2-1بیان مساله...........................................................................................................................4

    3-1مدل تحلیلی تحقیق.............................................................................................................5

    4-1اهمیت و ضرورت تحقیق....................................................................................................6

    5-1علت انتخاب موضوع..........................................................................................................7

    6-1اهداف تحقیق......................................................................................................................8

    7-1سوالات تحقیق....................................................................................................................9

    8-1متغیرهای تحقیق................................................................................................................10

    9-1فرضیه های تحقیق............................................................................................................11

    10-1چارچوب نظری تحقیق...................................................................................................12

    11-1قلمرو تحقیق...................................................................................................................13

    12-1تعاریف مفهومی..............................................................................................................15

    13-1تعاریف عملیاتی.............................................................................................................18

                                     فصل دوم: ادبیات نظری تحقیق

    مقدمه......................................................................................................................................21

    بخش اول اتومایسیون اداری

    1-1-2اتومایسیون اداری.........................................................................................................23

    2-1-2اطلاعات.......................................................................................................................24

    3-1-2عصراطلاعات...............................................................................................................25

    4-1-2اطلاعات ویژه سازمانی.................................................................................................26

    5-1-2سیستم اطلاعات مدیریت..............................................................................................26

    6-1-2فناوری اطلاعات..........................................................................................................27

    7-1-2کاربردهای فناوری اطلاعات در سازمان........................................................................28

    8-1-2مشکلات دبیرخانه سنتی...............................................................................................29

    9-1-2مزایای استفاده از سیستم مکانیزه...................................................................................31

    10-1-2مشکلات پیش روی سیستم اتومایسیون اداری.............................................................32

    11-1-2قابلیت های ویژه سیستم اتومایسیون اداری.................................................................33

    12-1-2اینترنت..................................................................................................................... 37

    13-1-2تاریخچه اینترنت........................................................................................................38

    14-1-2شکل گیری اینترنت....................................................................................................38

    15-1-2اینترانت......................................................................................................................39

    16-1-2تلفن داخلی.............................................................................................................. 40

    17-1-2اکسترانت...................................................................................................................41

    18-1-2ایمیل..........................................................................................................................41

    19-1-2مودم..........................................................................................................................42

    20-1-2خدمات انتقال فایل.....................................................................................................42

    21-1-2دورنگار(فکس)..........................................................................................................42

    22-1-2اپراتورها....................................................................................................................43

    23-1-2سیستم........................................................................................................................43

    24-1-2نظریه سیستمی............................................................................................................44

    25-1-2مقایسه انواع سیستم های اطلاعاتی.............................................................................44

    بخش دوم: بهبودعملکرد

    1-2-2مقدمه...........................................................................................................................47

    2-2-2عملکرد........................................................................................................................48

    3-2-2رابطه بین بهبودعملکردبامدیریت منابع انسانی...............................................................49

    4-2-2نقش مدیریت عملکرددرموقعیت استراتژیک سازمان.....................................................51

    5-2-2عوامل موثر برعملکردکارکنان......................................................................................52

    6-2-2رابطه بین رضایت و پاداش باعملکرد...........................................................................55

    7-2-2ارزیابی عملکرد............................................................................................................56

    8-2-2بهره وری.....................................................................................................................56

    9-2-2کارآیی.........................................................................................................................56

    10-2-2اثربخشی....................................................................................................................56

    11-2-2ارتباطات....................................................................................................................58

    12-2-2فراگردارتباطات..........................................................................................................58

    13-2-2دبیرخانه.....................................................................................................................59

    14-2-2انواع سیستم های دبیرخانه..........................................................................................60

    15-2-2نامه های اداری..........................................................................................................62

    16-2-2انواع نامه های اداری ازنظر علوم رفتاری....................................................................62

    17-2-2تحویل پرونده هابه مقامات مافوق..............................................................................63

    18-2-2کنترل نامه هااز نظرتایپ.............................................................................................63

    19-2-2کنترل دفتراندیکاتور...................................................................................................64

    20-2-2رضایت......................................................................................................................64

    21-2-2ارگونومی درمکانیزاسیون اداری..................................................................................65

    22-2-2صحت........................................................................................................................66

    23-2-2اقتصادی بودن............................................................................................................66

    24-2-2دقت...........................................................................................................................66

    25-2-2سرعت.......................................................................................................................66

    26-2-2سطح تحصیلات.........................................................................................................66

    27-2-2همکاران.....................................................................................................................67

    28-2-2مهارت.......................................................................................................................67

    29-2-2سابقه خدمت..............................................................................................................67

    30-2-2سیستم کارکنان دانشی................................................................................................67

    31-2-2تعریف واژه هاواصلاحات دقیق.................................................................................68

    32-2-2دولت الکترونیک........................................................................................................70

    33-2-2اهداف دولت الکترونیک.............................................................................................71

    34-2-2دولت الکترونیک وامکان سنجی استقرارآن درایران.....................................................72

    35-2-2موانع گسترش دولت الکترونیک.................................................................................74

    36-2-2ارتباطات سازمانی......................................................................................................74

    37-2-2انواع تکنولوژی اطلاعات...........................................................................................76

    38-2-2جهانی شدن...............................................................................................................78

    39-2-2تاثیرفن آوری اطلاعات برهزینه های سازمانی.............................................................79

    بخش سوم: پیشینه تحقیق

    1-4-2مقدمه...........................................................................................................................81

    2-4-2تحقیقات داخلی...........................................................................................................82

    3-4-2تحقیقات خارجی..........................................................................................................91

    فصل سوم: روش اجرایی تحقیق

    1-3مقدمه...............................................................................................................................98

    2-3تحقیق از نوع هدف..........................................................................................................99

    3-3تحقیق از نوع روش........................................................................................................100

    4-3تحقیق ازنظر افق زمانی...................................................................................................102

    5-3واحدتجزیه وتحلیل........................................................................................................102

    6-3روش و ابزارجمع آوری اطلاعات...................................................................................102

    7-3نحوه امتیازبندی پرسش نامه............................................................................................105

    8-3روش های غیرمستقیم درجمع آوری اطلاعات.................................................................106

    9-3روایی ابزارسنجش..........................................................................................................106

    10-3پایایی ابزارسنجش........................................................................................................108

    11-3شاخص های پرسش نامه..............................................................................................110

    12-3جامعه آماری................................................................................................................112

    13-3روش نمونه گیری.........................................................................................................112

    14-3مراحل تفصیلی تحقیق..................................................................................................113

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات

    1-4مقدمه.............................................................................................................................116

    2-4تجزیه وتحلیل داده ها.....................................................................................................117

    3-4انواع تجزیه و تحلیل داده ها...........................................................................................117

    4-4جنسیت...........................................................................................................................119

    5-4میزان تحصیلات.............................................................................................................120

    6-4وضعیت تاهل.................................................................................................................121

    7-4وضعیت شغلی................................................................................................................122

    8-4سابقه خدمت..................................................................................................................123

    9-4تحلیل های استنباطی.......................................................................................................127

     

     

     

     

    فصل پنجم: نتیجه گیری و پیشنهادها

    1-5مقدمه.............................................................................................................................134

    2-5نتیجه گیری برمبنای فرضیه..............................................................................................135

    3-5پیشنهادهایی مبتنی بر فرضیه هاویافته های تحقیق............................................................142

    4-5پیشنهادهایی برای پژوهشگران آینده................................................................................147

    پیوست ها.............................................................................................................................148

     

    منبع:

    منابع فارسی

     

     

     

    1-ایرانژاد،مهدی"روشهای تحقیق در علوم اجتماعی"چاپ دوم (تهران،نشر مدیران1382).

    2-صرافی زاده،اصغر و علی علی پناهی"سیستم های اطلاعات مدیریت"تهران، موسسه انتشارات امیر،1384).

    3-صرافی زاده ،اصغر"فناوری اطلاعات در سازمان It مفاهیم و کاربرد ها"(تهران، انتشارات امیر، 1383).

    4-دفت، ریچارد ال "تئوری و طراحی سازمان"ترجمه علی پارسائیان وسیدمحمد اعرابی، (تهران، چاپ پژوهش فرهنگی، 1377).

    5-طالقانی، محمد"مهندسی و مدیریت اطلاعات"(رشت، نشرکتیبه گیل، 1382).

    6-اچ هال، ریچارد"سازمان و مدیریت"ترجمه سیدمحمد اعرابی و علی پارسائیان، (تهران، دفتر پژوهشهای فرهنگی، چاپ اول1378).

    7-ساده، مهدی"روشهای تحقیق با تاکیدی بر جنبه های کاربردی"(تهران، انتشارات مولف1375).

    8-سرمد، زهره وبازرگان، عباس و حجازی، الهه"روشهای تحقیق در علوم رفتاری"(تهران، انتشارات آگاه، چاپ بیست و یکم، 1390).

    9-مرتضوی، سیدمحسن"نقش فناوری اطلاعات در تولید وساخت"(تهران، انتشارات تدبیر، سازمان مدیریت صنعتی، شماره 149).

    10-میرسپاسی، ناصر"در جستجوی راه"(مجله دانش و مدیریت، تهران: انتشارات دانشکده مدیریت دانشگاه تهران، شماره14).

    11-یاردلی، دیوید"مدیریت موفق پروژه های It(درسهایی از شکست پروژه های فن آوری اطلاعات)"، ترجمه محمود رفیعی، بهروز نصر آزادانی و مرتضی کوشا،(اصفهان، انتشارات کوشا، چاپ اول1384).

    12-رابینز، استیفن پی"تئوری سازمان(مفاهیم و کاربردها)"، ترجمه سیدمهدی الوانی وحسن دانایی فرد،(تهران: انتشارات صفار، چاپ دوم1383).

    13-بهشتیان، مهدی وابوالحسنی، حسین" سیستم اطلاعاتی مدیریت"( تهران، شرکت پردیس1387).

    14-کتز، جان"رهبر تحول" ترجمه مهدی ایران نژاد، پاریزی و میتو سلسله( تهران، موسسه تحقیقات وآموزش مدیریت، 1379).

    15-رضائیان، علی "مبانی سازمان و مدیریت"(تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت)، چاپ یازدهم، 1387).

    16-حافظ نیا، محمدرضا"مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم انسانی"(تهران: سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها(سمت)، چاپ هفدهم، 1377).

    17-علینقی پور، حجت واسماعیل صمدی"خودآموز اتومایسیون اداری"ایلام، گروه آموزش کمیته اتومایسیون اداری، 1386).

    18-خاکی، غلامرضا"روش تحقیق در مدیریت"(تهران، انتشارات بازتاب، چاپ چهاردهم، 1388).

    19-ونوس، داور و مهرداد پرچ"مجموعه سوالات کنکور(کارشناسی ارشد)تئوریهای مدیریت" (تهران، انتشارات کتابخانه فرهنگ،1387).

    20-اسکات، ریچارد" سازمانها: سیستم های عقلایی، طبیعی و باز" ترجمه حسن میرزائی اهرنجانی"(تهران، انتشارات سمت، چاپ دوم، 1389).

    21-شیخ بکلو، سارا وصرافی زاده، اصغر و تیمورنژاد، کاوه"بررسی تاثیر اتومایسیون اداری بر کارآیی"(تهران، مدیریت توسعه و تحول،1391).

    22-انبری، خلیل"دولت الکترونیک و موانع آن در ایران"(تهران، سازه اطلاعات سامان،1392).

    23-فیروزه، عطاریان"مبانی مدیریت دولتی"(اراک، انتشارات دانشگاه آزاد، 1391).

    24-وحیدی، مجید"خودآموز اینترنت"(تهران، انتشارات گسترش رایانه،چاپ دوم، 1383).

    25-ملکیان، احسان"اصول مهندسی اینترنت"(تهران، انتشارات نص، چاپ یازدهم، 1386).

    26-علاقه بند، علی"مدیریت عمومی"(تهران، نشر روان، چاپ دوم،1375).

    27-جاسبی، عبدالله"اصول و مبانی مدیریت"(تهران، مرکز انتشارات علمی دانشگاه آزاد اسلامی، چاپ هشتم، 1377).

    28-الوانی، سیدمهدی"مدیریت عمومی"(تهران، انتشارات نی، چاپ بیست و هفتم،1385).

    29-گریفین، مورهد"رفتار سازمانی" ترجمه سیدمهدی الوانی و غلامرضا معمارزاده،(تهران، انتشارات مروارید، چاپ پنجم، 1380).

    30-بلانچارد، کنت و پاول هرسی"مدیریت رفتار سازمانی"ترجمه علی علاقه بند،( تهران، انتشارات امیرکبیر، چاپ بیست و یکم،1382).

    31-گرجی، محمدباقر"ارزیابی تاثیر توانمندسازی بر عملکرد کارکنان"(فصل نامه مدیریت، سال هفتم، شماره17، بهار1389).

    32-اسدی، عبدالله"مقاله: عوامل تاثیرگذار در انگیزش کارکنان"(تهران، 1385).

    منابع انگلیسی

     

     

     

    1.Mcleod  , Raymand , 1998 , Management  in formation systems’ Seventh ed ‘Newjersy ‘ prentise  Hall.

    2.Baines, Anna.(1998), "Using information Technology to facilitate organizational chang", work study, MCB University Press, vol.47,No.2.

    3.Burlingame, j.F.(1961), ’’ Information Technology and Decentralization’’, Harvard Business review,No.39.

    4.Chekland&Holwell.S.(1998), ’’Information System and Information System’’, Marking Sensor of the field.

    5.Chid,j.(1948), ’’Aguide to Problems and Proctice’’,London: Harper Andrew, Forth Edition.

    6.Dibrell,C.clay & Mileer, Thomas.R.(2002), ’’Organization Design: The Continuing influence of information Technology’’,journal of Managment History,MCB uplimited,vol.40,No.60.

    7.Drucker, Peter.F.(1994),"Management: Task,Responsibilities, Practices" MCGraw,hill-Book co.

    8.Dubrin,Andrew.j.(1997), ’’Fundamentals of organizational Behavior’’,Ohio South-Western College Publishing.

    9.Heeks, Richard(1998), ’’Reinventing the Government in the Information Age’’ ,uk: Routhledge.

    10.Kreithner,Robert,(1986), ’’Managment ’’,Boston,HoayhonMifflin Company.

    11.Lawless,Grant,W.(2000), ’’Information Technology for Manufacturing: Where has it been_where is IT Heading? ’’,journal of Information Technology, vol.16,N.4.

    12.Lucass, Henry.(2000), ’’Information Technology from Mangement’’,MCG raw, hill_Book co.

    13.Masion, Giovanni.(1999), ’’Information Technology and Dilemmas in organizational Change mangment’’,MCB university press,vol.12,No.5,Available at.

    14.Merlyn, Paul.R & Valikangas, lisa.(1998), ’’From Information Technology To knowledge Tecknology: Taking the user in To consideration’’, journal of knowledge Management, Vol.2,No.20.

    15.Ryssel, Ricky & Ritter, Thomas & Gumunden, Hans Geory.(2004) ’’The impact, of information Technology Deployment on Trust, commitmentand Value Creation in business relationships’’,journal of Business & information marketing,Vol.19,No.3.

    16.Schultze, Ulrike.(2000), ’’Aconfessional Account of An Ethnography Abut knowledge Work’’,MIS Quarterly,vol.24,No.1.

    17.Staier,Ralp.M.(1998), ’’Principle of Information System’’,course.

    18.Tuban,Efraim and others.(1996), ’’Information Technology for Managment’’ .

    19.Alinston, H(2002), ’’Corporate Planning, forecasting and the long mave’’, Futuress,No.34.

    20.Drucker,Peter.F.(1994), ’’Managment: Task,Responsibilities,Practices’’, MCGraw, hill_Book co.

    21.Willard, Him.(September2002)Applying Customer Satisfaction Theory to community Collef planning of Student Services.

    22.http://www.irandoc.com

    23.http://www.mim.gov.ir

    24.http://www.enotes.com

    25.http://www.pishgam5.tk

    26.http://www.rahpoo.com

    27.http://www.system.parsiblog.com


موضوع پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, نمونه پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, جستجوی پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, فایل Word پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, دانلود پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, فایل PDF پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, تحقیق در مورد پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, مقاله در مورد پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, پروژه در مورد پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, پروپوزال در مورد پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, تز دکترا در مورد پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, پروژه درباره پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, گزارش سمینار در مورد پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام, رساله دکترا در مورد پایان نامه رابطه بکارگیری اتوماسیون اداری با بهبود عملکرد کارکنان کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام

پايان نامه جهت اخذ کارشناسي ارشد رشته مديريت آموزشي تابستان 1392 چکيده: پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بکارگيري فناوري اطلاعات با رضايتمندي دانشجويان دانشکده کشاورزي دانشگاه اروميه انجام گرفت

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه چکیده: امروزه اجرای اتوماسیون اداری مزایای بسیاری را برای سازمان ها از جمله مشتریان شان فراهم نموده است. سرعت، دقت، ایمنی و ... از این مزایای اند. هدف تحقیق حاضر بررسی اثر اتوماسیون اداری بر رضایت مشتریان سازمان تامین اجتماعی استان گیلان است. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه ...

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت مالی(M.A) چکیده امروزه فناوری اطلاعات به عامل مهمی در توسعه آینده صنعت خدمات مالی و خصوصا شرکت ها و کسب و کار های کوچک، تبدیل شده است. تحولات تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات به میزان قابل توجهی به رشد و سود آوری موسسات مالی در سراسر جهان، کمک کرده است. تحقیق حاضر به بررسی تأثیر فناوری اطلاعات بر عمکلرد مالی در کسب و کار های کوچک می پردازد. در این ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی چکیده : مقدمه:سیستم اطلاعات بیمارستانی یکی ازعوامل موثربرمدیریت دانش سازمانهای مراقبت های بهداشتی ودرمانی می باشد، این پژوهش باهدف تعیین تاثیر کاربردسیستم اطلاعاتی بیمارستان برمدیریت دانش مدیران در بیمارستانهای آموزشی - درمانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان انجام گرفته است. روش بررسی: این پژوهش کاربردی از نوع توصیفی- ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی چکیده : مقدمه:سیستم اطلاعات بیمارستانی یکی ازعوامل موثربرمدیریت دانش سازمانهای مراقبت های بهداشتی ودرمانی می باشد، این پژوهش باهدف تعیین تاثیر کاربردسیستم اطلاعاتی بیمارستان برمدیریت دانش مدیران در بیمارستانهای آموزشی - درمانی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان انجام گرفته است. روش بررسی: این پژوهش کاربردی از نوع توصیفی- ...

پايان نامه مقطع کارشناسي رشته مديريت بازرگاني چکيده: مادرعصري زندگي مي کنيم که عصرشگفت انگيز دانش و اطلاعات ، عصرشتاب غيرقابل باور فناوري و خلاقيت است .با عموميت يافتن سريع دسترسي به کامپيوت

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش : بازاریابی چکیده رقابت میان بانکها و پیچیدگی نظام بازاریابی خدمات بانکی شرایطی را ایجاد کرده که اگر به عرصه رقابتی و راهکارهای هوشمندانه توجه نشود بعضا بانکها در اهداف خود دچارناکامی شده و کم کم از صحنه رقابت حذف می‌شوند. چیزی که برای مشتریان ارزش تعیین کننده و نهایی را دارد، توانایی بانک در ارائه خدمات ...

پايان‌نامه کارشناسي ارشد رشته مديريت دولتي گرايش تحول بهمن 1390 چکيده: از جمله مباحثي که در چند دهه اخير، کتب و مقالات زيادي را به خود اختصاص داده است ، پرداختن به موضوع فناوري اطلاعات

                       گروه مديريت پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد M.A.” شهريور 1391 چکيده بانک ها يکي ازنهادها

پايان نامه کارشناسي ارشد رشته آموزش و بهسازي منابع انساني)) زمستان 1393 چکيده کار و انسان، دو جزء اصلي و تفکيک ناپذير زندگي هستند که بايد به گونه اي متناسب با يکديگر برنامه ريزي شوند.زمان

ثبت سفارش