پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی

مشخص نشده 764 KB 26785 105
مشخص نشده مشخص نشده مدیریت
قیمت قبل:۶۲,۹۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۳,۶۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه مقطع کارشناسی

    رشته مدیریت بازرگانی

    چکیده:

    مادرعصری زندگی می کنیم که عصرشگفت انگیز دانش و اطلاعات ، عصرشتاب غیرقابل باور فناوری و خلاقیت است .با عمومیت یافتن سریع دسترسی به کامپیوتر ها و تکنولوژی اطلاعاتی و رسانه های پیشرفته هیچ کشوری نمی تواند اقتصاد قرن بیست و یکمی را بدون زیرساخت الکترونیکی قرن بیست و یکمی اداره کند.یکی از فاکتورهای مهم در تصمیم گیری مدیران اطلاعات است .داشتن اطلاعات دقیق ، صحیح ،‌بهنگام باعث بالا رفتن سرعت تصمیم گیری شده و جلوی اتخاذ بسیاری از تصمیمات نادرست را خواهد گرفت.

    طی سالیان اخیر موج استفاده و بهره گیری از سیستمهای اتوماسیون اداری کشور مارافراگرفته است وبسیاری از سازمانها ، تمایل زیادی برای بهره گیری و استفاده از این سیستمها از خود نشان می دهند و حاضرند مبالغ کلانی را جهت استقرار و بکارگیری این سیستمها صرف نمایند اما باید بررسی نمود که چنین سیستمها ی اطلاعاتی تاچه اندازه توانسته به مدیران سازمانها در  بهبود تصمیم گیری  کمک نماید وآیا توانسته چنین سیستمهایی انتظارات مدیران را در تصمیم گیری ها براورده نماید .  هدف اصلی ازاین تحقیق بررسی اثرات سیستم اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران (استانداری گیلان و حوزه ستادی) می باشد و شامل اهداف فرعی مانند شناسایی یک سیستم اتوماسیون جامع اداری مناسب جهت اطلاع رسانی به مدیران، بررسی و تجزیه و تحلیل آثارونتایج حاصل از سیستم اتوماسیون اداری برتصمیم گیری مدیران، بررسی و شناسایی عوامل موثر بر موفقیت سیستم اتوماسیون اداری از نظر تامین اطلاعات مناسب نظیر صحت،دقت،بهنگام بودن و اقتصادی بودن، بررسی اثرات اتوماسیون اداری بربهبود فرآیند تصمیم گیری مدیران، ارائه راهکار برای بهبود عملکرد سیستم اتوماسیون جهت بهره برداری می باشد. سیستم اتوماسیون اداری که با مشخصه هایی مانند تعدادنامه ها ی صادره ، تعداد نامه ها ی وارده ،ادراک ، ساعات استفاده  به عنوان متغیرمستقل و بهبود تصمیم گیری مدیران با مشخصه هایی مانند صحت،دقت،اقتصادی بودن،به هنگام بودن به عنوان متغیروابسته مطرح می باشد.

    روش تحقیق علی – مقایسه ای می باشد .ونتایج حاصل از تحقیق نشان داد که سیستم اتوماسیون بر افزایش صحت تصمیم گیری مدیران تاثیر مثبت دارد . سیستم اتوماسیون بر افزایش دقت تصمیم گیری مدیران تاثیر مثبت دارد . سیستم اتوماسیون بر بهنگام بودن تصمیم گیری مدیران تاثیر مثبت دارد . سیستم اتوماسیون بر اقتصادی بودن تصمیم گیری مدیران تاثیر دارد.و شواهدی بررد فرضیهای چهارگانه  مذکور وجودنداشت

    پیشنهاد می گردد مبانی مفهومی اتوماسیون اداری ، در فراگیر ترین شکل خود در ادارات دولتی و در یک قالب مبتنی بر توسعه فرهنگ سازمانی ، به کارکنان آموزش داده شود .و با توجه به سیاستهای کلی دولت در زمینه ایجاد دولت الکترونیک و اتوماسیون اداری که به آن پرداخته شده است برای تحقیق وسیع در سطح ملی در این زمینه ، آماتور از تیم محقق متخصص دارای امکانات تحققاتی وسیع و اساتید مجرب دانشگاه یا همکاری شرکت های متخصص اتوماسیون اداری استفاده شود.

    کلیات  تحقیق

    1-1مقدمه

     در شرایط دائماً در حال تغییر ما نیز باید تغییر نمائیم ، و گر نه بهای سنگینی  بابت عدم  تغییر پرداخت خواهیم کرد .

    ( دکترنوردال ، رئیس اتحدیه جهانی علم و بهره وری : پیام مدیریت )

    سازمان ها را در عصر جدید از بکار گیری سیستم های کامپیوتری و تکنولوژی اطلاعات و رسانه های پیش رفته گریز و گزیری نیست و آینده از ان آنانی است که با شناخت دقیق و صحیح ، محاسن و معایب این سیستم ها را موشکافانه مورد امعان نظر قرار داده و از تجربه دیگران درس بگیرند بدون اینکه هزینه های آن تجربه را مجدداً تقبل نمایند .

     دسترسی به کامپیوتر و تکنولوژی اطلاعات و رسانه هایا پیش رفته ، مولد شتاب فزاینده هست و شتاب ، این تاثیر را دارد که هر واحدی از زمان را که صرفه جویی می شود از واحد قبلی آن با ارزش تر می سزد . بدین ترتیب حلقه باز خورد مثبتی به وجود می آید که شتاب را شتاب می بخشد .

     گسترش سیل آسای کامپیوتر  در دهه های اخیر ، مهمترین تغییر را در نظام دانایی از اختراع چاپ در قرن پانزدهم یا حتی از اختراع خط به این سو پدید آورده است . به موازات  این تغییر خارق العاده ، گسترش شبکه ها و رسانه های جدید آمده است که به همان اندازه شگفت انگیز  است و کارش ، جابجا کردن دانایی و عناصر تشکیل دهنده آن یعنی داده و اطلاعات است .

     آنچه که مدیران در سطوح  مختلف سازمان انجام می دهند و همواره در فضای آن حرکت می نمایند ، تصمیم گیری را می توان جمع آوری و پردزش اطلاعات در نظر گرفت ( صرافی زاده ، ص 56: 1380)

     داشتن اطلاعات دقیق ، مرتبط و به هنگام و سریع باعث  بالا رفتن سرعت و دقت تصمیم گیری شده و جلوی انتخاب بسیاری از تصمیمات نادرست را خواهد گرفت . در این برنامه زمانی ، یک مدیر کار آمد بدون داشتن  اطلاعات مورد نیاز خود قادر به رهبری سازمان و رسیدن به اهداف از قبل تعیین شده نیست .

     مدیران به منظور مواجهه با محیط و تحقق اهداف سازمانی خود با مد نظر قرر دادن متغیر های محیطی ضرورتاً بایستی محیط را تحلیل و متغیر های آن شناسائی و تدبیر مناسب در بر خورد با آنها اتخاذ نمایند . این امر مستلزم برخورداری از اطلاعات به هنگام درون و برون سازمانی و نیز امکان بهره برداری بهینه از آنها را دارد .

     رواج ریز کامپیوتر  در ادارات ، با انتشار  روز افزون محصولات جدید ارتباطی ، کامپیوتری  و ذخیره سازی اطلاعات و تغییرات اساسی در روش اجرای امور اداری همراه بوده است در ابتدی کار از سیستم های کامپیوتری  برای مکاتبات به صورت مستقل استفاده می شد . اما به مرور زمان  کامپیوتری ها به یکدیگر مرتبط گردیدند . این ارتباط به کاربران اجازه می دهد نه تنها از فایلهای مکاتبات به صورت مشترک استفاده نمایند . بلکه می توانند برای یکدیگر پیام ارسال نمایند . امروزه انواع مختلفی از سیستمهای اتوماسیون اداری وجود دارد . سیستم اطلاعات  مدیریت درس طرح مختلف سازمانی و

     

    با بهره مندی از ابزار های نوین جمع آوری و پردازش داده ها می تواند مدیران را در جهت تحقق اهداف، یاری و پشتیبانی نماید . کامپیوتر ، سر عت ، دقت و صحت تصمیم گیری را افزایش داده و در نتیجه سطح سرعت، صحت و دقت کار در سازمان بالا می رود سیستم اتوماسیون تاثیر به سزایی در صحت ، دقت ، اقتصادی بودن، بهنگام بودن تصمیم گیری مدیران وحوزه استادی آن را داشته در این تحقیق اثرات سیستم اتوماسیون بر بهبود تصمیم گیری مدیران در حوزه ستادی استانداری گیلان را مورد بررسی قرار می گیرد .

    2-1 تبیین موضوع تحقیق

     مدیریت و تصمیم گیری دو واژه نزدیک به هم در مدیریت و انجام امور سازمان می باشند و بدون تردید ، تصمیم گیری ، مهم ترین کار مدیران ارشد است که به آسانی نیز می توان در آن مرتکب اشتباه  شد . اما اگر کل فرایند را به گونه ای متفاوت بنگرید وضعیت نیز فرق خواهد کرد .

     اغلب مدیران تصمیم گیری را رخدادی منفرد می پندارند که در یک لحظه مشخص از زمان به وقوع می پیوندد. اما در حقیقت، تصمیم گیری فرایند آمیخته با بازی نهایی قدرت ، سیاست ها ، اختلافات شخصی و تاریخچه سازمانی است . رهبرانی که قدرت تشخیص این موضوع را دارند . تصمیماتی به مراتب بهتر از آنهایی می گیرند که کماکان بر این تصور پای می فشارند که تصمیمات ، رخداد هایی هستند تنها در کنترل ایشان . از همین رو است که گفته می شود بعضی از فرایند های تصمیم گیری موثر تر و کار آمد تر از بعضی دیگر هشتند ( گاروین ، ص 64:2001)

    در اغلب مواقع ، تصمیم گیران ، یک فرایند جانبدارانه را به کار می گیرند که شاید غیر بهره ورترین و ناکارا ترین راه برای انجام امور باشد . آنها تصمیم گیری را بسان منازعه ای  می بینند که در آن به دفاع پردازش از راه کار های مورد نظر خود می پردازند . اطلاعات را به صورت گزینشی ارائه  می کنند و با خودداری  از ارائه داده های متضاد می توانند موقعیتی متقاعد کننده فراهم آورده ، در برابر مخالف ایستادگی کنند . اما فرایند موثر تر وجود دارد که فرایند       جستجو گر است .

     در طی این فرایند ، افراد مجموعه متنوعی از گزینه ها را پیش روی خود قرار داده و با همکاری یکدیگر بهترین راهکار را جستجو می کنند. هر چند در عمل این رهبری است که تصمیم نهایی را  به کارمی گیرد اما فردی که در فرایند تصمیم سازی مشارکت دارند ، باید باور داشته باشند که دیدگاهشان در نظر گرفته شده و فرصت آن را یافته اند که بر تصمیم نهایی تاثیری  گذارند . موقع تصمیم گیری ، دسترسی به اطلاعات دقیق ، مرتبط ، صحیح و به هنگام ، عامل بسیار  موثری است . هر قدر محیط پیچیده تر باشد سرعت و شتاب افزایش بیشتری پیدا می کند و تصمیم گیری مشکل تر می شود . تنها چیزی که می تواند تصمیم گیری را سهل تر و عدم اعتماد را کاهش دهد اطلاعات مرتبط ، دقیق و به هنگام می باشد . کیفیت اطلاعات و. کارایی فرایند آن ، در  صحیح ، مرتبط ، به موقع و مطلوب بودن آن جلوه گر می شود

    منابع فارسی:

     

      1- ابراهیمی ، اردشیر " بررسی عوامل موثر بر رشد دوره های کوتاه  مدت آموزشی مجتمع عالی آموزشی  و پژوهشی آذربایجان " ( پایان نامه کارشناسی ارشد ) ، ( کرج ، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت ، 1384 )

    2-امینی ، سیاوش " مسائل سنجش در تحقیقات اجتماعی  و بحثی درباره مقیاس گاتمن " ( تهران ، نامه پژوهشکده ، سری یک ، شماره یک ، 96-85، بهار 1375 )

    3- ایران نژاد مهدی " روش های تحقیق در علوم اجتماعی " چاپ دوم ( تهران ، نشر مدیران 1382 )

    4- اتسلندر ، پتر ، روشهای تجربی تحقیق اجتماعی " ترجمه بیژن کاظم زاده ، چاپ پنجم ، ( مشهد ،  معاونت فرهنگی استان قدس رضوی ، 1371 )

    5- بک هارد ، ریچرد ، وندی پریتچارد " میدریت تحولات و نو آوری " ترجمه مهدی ایران نژاد  پایریزی ، ( تهران ، نشر مدیران ، 1387 )

    6-بهان ، کیت ، هولمز ، دیانا ، " آشنایی با تکنولوژی اطلاعات " ترجمه مجید آذرخش ، جعفر مهرداد ، ( تهران ، سمت ، 1377 )

    7-بهشتیان ، مهدی و حسین ابوالحسنی " سیستم های اطلاعاتی مدیریت " ( تهران ، شرکت پردیس 1387 )

    8- پارکینسون و رستوم جی " مهارتهای مدیریت " ترجمه ایران نژاد پاریزی ، تهران ، نشر ازده، 1376 .

    9- پاتنام ، رابرت و دیگران " سرمایه اجتماعی ، اعتماد ، دموکراسی و توسعه " به کوشش کیان تاجبخش ، ترجمه افشین خاکباز و حسن پویان ، ( تهران ، نشر شیرازه ، 1384).

    10-جراحی ، محمد حسین " دولت الکترونیکی ،  فرصت ها ، چالش ها و روند آینده " ( تهران سایت اینترنتی همکاران سیستم ، 1383 )

    11-حری ، عباس " آیین نگارش علمی " دبیر خانه هیات امنای کتابخانه های عمومی کشور ( تهران ، چاپ سوم 1381 )

    12- خاکی ، غلامرضا " روش تحقیق با رویکرد پایان  نامه نویسی " ( تهران ، انتشرات بازتاب 1382 )

    13- دفت ، ریچاردال " تئوری . و طراحی سازمان " ترجمه علی پارسائیان و سید محمد  اعرابی ، ( تهران ، چاپ پژوهش فرهنگی ، 1377 )

    14- دولان ، شیمون ال و محمد صائبی ، ( تهران ، موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی ، 1381 .

    15-دیوید ، فرد آر " مدیریت استراتژیک" چاپ سوم ، ترجمه علی پارسائیان و سید محمد اعرابی ، ( تهران ، دفتر پژوهشهای فرهنگی ، 1381 )

    16-رابینز ، استیفن پی ، رفتار سازمانی " مفاهیم ، نظریه ها ، کاربرد ها " مترجمان ، علی پارسائیان و سید محمد اعرابی جلد اول ( تهران ، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی ، 1377 )

    17-رضائیان ، علی ، " اصول مدیریت " ( تهران ، انتشارات سمت ، بهار 1376 )

    18-رفیع پور ، فرامرز " کندوکاوها و پنداشته ها ، مقدمه ای بر روشهای  شناخت جامعه و تحقیقات اجتماعی " چاپ چهاردهم ( تهران ، نشر شرکت سهامی انتشار ، 1381 )

    19-  رولی ، جینفر " مبانی سیستمهای اطلاعاتی " ترجمه زهرا سیف کاشانی ، نجیبه افنانی ، ( تهران ، سمت 1380 )

    20-زاهدی ، شمس السادات  " تجزیه و تحلیل سیستمها و روشها در مدیریت امور اداری صنعتی و بازرگانی " ( تهران ، انتشارات مروارید ، 1382 )

    21-زاهدی شمس السادات ، " فن آوری اطلاعات و کنترل در عصر اینفوکراسی " مجموعه مقالات دومین همایش علمی و پژوهش  نظارت و بازرسی ، دانشکده مدیریت دنشگاه تهران ( تهران ، سازمان بازرسی کل کشور ، 1384 )

    22-زرگر ، محمود ، "ا صول و مفاهیم فن آوری اطلاعات " ( تهران ، نشر بهینه ، 1384 )

    23-سارو خانی ، باقر " روشهای تحقیق در علوم اجتماعی "( تهران ، نشر دیدار ، 1385 )

    24-سرمد ، مرتضی و دیگران " روشهای تحقیق در علوم رفتاری " ( تهران ، نشر آگاه ، 1380 )

    25-شرمر هورن ، جان ر و همکاران " مدیریت رفتار سازمانی " چاپ سوم ، ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی و دیگران ( تهران ، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت ، 1380 )

    26-صرافی زاده ، اصغر و علی علی پناهی " سیستمهای اطلاعات مدیریت " ( تهران ، موسسه انتشاراتی میر ، 1381 )

    27-صرافی زده ، اصغر " فناوری طلاعات در سازمان ، IT مفاهیم و کاربرد ها " ( تهران ، انتشارات امیر ، 1383 )

    28- طالقانی محمد " مهندسی و مدیریت اطلاعات " ( رشت ، نشر کتیبه گیل ، 1382 )

    29-کاتر ، جان " رهبر تحول " ترجمه مهدی ایران نژاد پاریزی و مینو سلسله ( تهران ، موسسه تحقیقات و آموزش مدیریت )

    30- کستلز ، مانوئل " عصر اطلاعات " ترجمه احد علیقلیان ، افشین خاکباز و حسن چاوشیان ، ( تهران ، دفتر پژوهش و بررسیهای خبری ، 1386 )

    31-کالینز ، جیمز چارلز و جری پوراس " ساختن برای ماندن " ترجمه فضل اله امینی ، ( تهران ، فرا ، 1380 )

    32- کاوی ، استفان " هفت عادت مردان کامیاب " ترجمه یحیی شمس ( تهران ، نشر علمی ، 1377 ).

    33-گاروین ، دیوید ، مایکل روبرتو ، مقاله " ناشنیده های تصمیم گیری" ترجمه پرستو معین الدینی ، ماهنامه گزیده مدیریت ، شماره 13 ، ( تهران ، فرا ، نشر مدیریت فردا ، دی 1380 )

    34-گریک ، رابرت " ارهنمای دریافت گواهینامه 9000 ISO به روش آسان " ترجمه امیر حسین شریعت زاده ، ( مشهد ، گل آفتاب ، 1376 )

    35-ماحوزی ، مهدی " گزارش نویسی و آئین نگارش " ( تهران ، نشر اساطیر ، 1380 )

    36-مک لوید ، ریموند " سیستم های اطلاعات مدیریت " ترجمه مهدی جمشیدیان ، اکبر مهدی پور عطا آبادی ، دانشگاه اصفهان ( اصفهان ، سازمان برنامه و بودجه استان اصفهان ، 1387 )

    37-مومنی ، هوشنگ " سیستم های اطلاعاتی مدیریت MIS ( تهران ، اتحاد ، 1372 )

    38- مولر ، جی اچ و کی اف ، شوسلر و اچ ال کاستنر ، " استدلال آماری در جامعه شناسی" ترجمه هوشنگ  نایبی ( تهران ، نشر نی ، 1387 )

    39- مورهد ، گریفین " رفتار های سازمانی " ترجمه سید مهدی الوانی و غلامرضا معمار زاده ( تهران انتشرات مرورید ، 1380 )

    40- میلر دلبرت " راهنمای سنجش در تحقیقات اجتماعی " ترجمه هوشنگ نایبی ( تهران ، نشر نی ، 1385 )

    41- وتن ، دیوید ای و کیم اس کمرون " مهارتهای کسب قدرت و اعمال نفوذ " ترجمه محمد علی بابایی زکلیکی ( کرج ، ناشر موسسه تحقیقات  و آموزش مدیریت ، 1381 )

    42-هرسی ، پال و کنت بلانچرد " مدیریت رفتار سازمانی ، کاربرد منابع انسانی " چاپ چهاردهم ترجمه علی علاقه بند ( تهران ، امیر کبیر ، 1381 )

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     منابع انگلیسی

     

    1.Curtin   et aIو 1998 ‘ Information  technology  ‘  the  breaking  wave ‘  Boston  ‘ Irvin; McGraw – Hill

     

    2.Mcleod  , Raymand , 1998 , Management  in  formation systems’ Seventh ed ‘ Newjersy ‘ prentise  Hall.

     

    3. Kraft,  Donald ‘  Boyce , Bert  R’  Operations  research  for  libraries  and  information ‘ Journal  of  Government  In formation  - Volume  29 ‘  - September  - October , 2002.

     

    4.Zwass, Valdimi ‘R’ Management  Information System , WM,C ,Brown 1992

     

    5. (information society  commission  2003) www.isc ie/downloads /egovernment .

     

    6.(kumar, 2002 ) www. Seas. Upenn . edu / meam100/sillies /IntAutoSlides.

     

    7.(Green, 2001) www.aceproject. Org/ main /English / et/et76. htm

     

    8.www.assresources. com  /papers/features /spradlin /spradlin 03052004 . html (spradlin )

     

    9.www.adm. monash.edu.au/ community- sernices/ counselling  / selfhelp /decisions (stuski)

     

    10.ww.jets. org/ programs  decision  (jets  team )

     

     

     

     

     

     

     

     

     

     

    Abstract:

    We should change while the circumstances are permanently changing, otherwise we have to pay a heavy fine for it. The era we live is called scientific, it's the era of communication, the speed of knowledge is unbelievable, it's the era of invention and skill. It's availability in computer and other technology for communication is surprising. There's no country to be able its affairs without helping these kinds of devices. All the countries are depended their economic affairs on electronic devices in twentieth and twenty-first century. To have account information, up-to-date data is necessary in our decision in order to increase our progress and be careful about not to fail in our way of progress. National preferences for the countries depends on their reliable managers how to use the strategy in its correct use not for its constant ability only. He needs to make the job available to prepare same automation system and it is vital and basic. To investigation on influence of official automation system for reliable decision management . The official automation system with its increase accuracy of decision for manager has a relevant link and follow each other. The official automation system with its on time management decision has a relevant link and follow each other. The official automation system with its economic affairs has a relevant link and follow each other. In our assumption above the official automation system with its specialty like the number of the issued letters and the letters input, conception its useful hours as  diversity and progress in management decision with the characteristic like accuracy, carefulness, economy, and time limit are considered are the diversity for the job. Scientific way of research. It is through comparison, visually for assumption in four stages. Which are described by special ways of accuracy carefulness time limit and economy are determined the main. point of this we should make progress they are unlimited a they can exist for ever and they are considered as lab work. The result earned at the end of the research are some offering available to choose and they are the limitation for this research.

     

     

  • چکیده....................1 

    فصل اول : کلیات تحقیق

    مقدمه ......................3

    تبیین موضوع تحقیق......................4

    اهمیت و ضرورت تحقیق .....................6

    4-1 اهداف تحقیق ......................7

    1-4-1اهداف اصلی تحقیق......................7

    2-4-1اهداف فرعی تحقیق........................8

    5-1 سوالات تحقیق .......................8

    1-5-1سوالات اصلی ........................8

    2-5-1سوالات فرعی .........................8

    6-1 تبیین فرضیه های تحقیق ...................8

    7-1 متغیر های تحقیق ......................8

    8-1 تعریف عملیاتی متغیرها.................9

          خلاصه فصل ............................12

    فصل دوم : ادبیات ، مبانی نظری و پیشینه تحقیق

    مقدمه ..................................14

    تصمیم گیری در سازمانها........14

    مدیریت در قرن 21...................16

    3-2 نقش استراتژیک اطلاعات.....................19

    4-2 روش سیستمها و دیدگاه سیستمی..............20

    5-2 چرخه حیات سیستم...........................22

    6-2 اطلاعات ......................... 22

    7-2 اهمیت اطلاعات و سیستم های اطلاعاتی ... ... ... ... 24

    9-2 طرح ریزی سیستم های اطلاعاتی...............25

    10-2 سیستم های اطلاعاتی عمودی.................26

    11-2 تکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی ............. 25

    12-2 کاربردتکنولوژی پیشرفته اطلاعاتی ......27

    13-2 طرح ریزی سازمان......................28

    14-2 سیستم های اطلاعاتی و رایانه ها ..........29

    15-2 کاربرد سیستم های اطلاعاتی رایانه محور........... 33

    16-2 مقایسه انواع سیستم های اطلاعاتی............36

    17- 2سیستم های اطلاعاتی مدیریت ................37

    18- 2سیستم اطلاعات مدیریت ...................37

    19-2 سیستم های اطلاعاتی سازمانی..............37

    20-2 سیستم های میان سازمانی ...............38

    21-2 سیستم های پشتیبانی تصمیم ..............38

    22-2 سیستم های پشتیبانی تصمیم گیری..........38

    23-2 سیستم های پشتیبانی  تصمیمات گروهی.........39

    24-2 سیستم پردازش معاملات ..................40

    25-2 هوش مصنوعی ........................40

    26-2 سیستمهای اطلاعاتی ارتباطات الکترونیکی .....43

    27-2 سیستم کارکنان دانشی....................44

    28-2 سیستم های پشتیبانی مدیران ارشد .......45

    29-2 سیستم های پشتیبانی عملیاتی................45

    30-2 سیستم گزارشات مدیریت ...................46

    31-2 ویژگیهای سیستم گزارشات مدیریت .........47

    32-2 نقش فناوری اطلاعات در سازمان ............. 47

    33-2 طبقه بندی سیستم های اطلاعاتی .............. 48

    34-2اتوماسیون  اداری....................49

    35-2 مزایا و معایب اتوماسیون اداری... ...........49

    36-2ارگونومی در مکانیزاسیون اداری ........50

    37-2 بار گیری تکنولوژی در اتوماسیون اداری....51

    38-2 مجموعه نرم افزار های اتوماسیون ......52

    39-2 دستیابی به تعریفی بنیادین .............52

    40-2 سیستم های اطلاعاتی اتوماسیون اداری .....54

    41-2 نمونه کربرد های سیستم اتوماسیون اداری ..

    42-2 سیستم های طلاعاتی اتوماسیون اداری .........56

     

    43-2 نکات برجسته درباره اتوماسیون و بهسازی روشهای کار ...59

    44-2 خود کار سازی .............60

    45-2 ضرورت تفکر برای آینده ............61

    46-2 بهبود کار و اتوماسیون ...............61

    47-2 تحقق دولت الکترونیک در ایران .............63

    48-2 اتوماسیون فعالیتهای اختصاصی..........64

    49-2 اتوماسیون فعالیتهای عمومی .............64

    50-2 مزایای دولت الکترونیکی ................65

    51-2 نقد و بررسی تحقیقات انجام شده .......65

    خلاصه فصل .................................71

    فصل سوم: روش اجرایی تحقیق

     1-3 مقدمه .......................73

    2-3 روش تحقیق ....................73

    3-3 جامعه آمار و حجم نمونه مورد تحقیق ........74

    4-3 نمونه و نمونه گیری....................75

    5-3 برآورد حجم نمونه ............75

    6-3 معرفی ابزار های جمع آوری اطلاعات ..75

          1-6-3 مصاحبه ........................75

         2-6-3  پرسشنامه .........................75

    7-3 روایی و پایایی پرسشنامه ...............77

    8-3 خلاصه فصل ..................79

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل آمار داده های تحقیق

      1-4 مقدمه ................81

    2-4  داده ....................81

    3-4  اطلاعات ....................81

    4-4 سیستم های پردازش ................83

    5-4 تجزیه و تحلیل داده ها ..............83

    6-4 جامعه آماری تحقیق ................84

    تجزیه و تحلیل اطلاعات ....................94-84

    فصل پنجم : نتیجه گیری ، پیشنهاد ها و محدودیت ها

    مقدمه ..................................96

    2-5 نتایج تحقیق ......................97

    3-5 پیشنهادات ....................97

    محدودیت  ها .....................98

    فهرست منابع و ماخذ

    منابع فارسی ..............................99

     منابع انگلیسی.........................102

    پرسشنامه ..........................103.

     


موضوع پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, نمونه پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, جستجوی پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, فایل Word پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, دانلود پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, فایل PDF پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, مقاله در مورد پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, پروژه در مورد پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, پروژه درباره پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری و حوزه ستادی

« پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد "M.A"» در رشته : مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده : پژوهش حاضر به « بررسی تاثیر اتوماسیون اداری بر بهبود تصمیم گیری مدیران استانداری کرمانشاه و حوزه ستادی » پرداخته است . این پژوهش از نظر هدف ، از نوع کاربردی و در این تحقیق روش پیمایشی جهت گردآوری اطلاعات استفاده شده است ، لذا آن را می توان در زمره تحقیق های میدانی قرار داد . در تحقیق ...

پایان نامه برای دریافت کارشناسی ارشد(M.A) رشته مدیریت دولتی گرایش تحول فصل اول کلیات تحقیق چکیده ارتباطات سازمانی،همواره از مباحث عمده و مورد توجه در سازمان ها بوده است. با ظهور فناوری اطلاعات و ارتباطات، تغییرات شگرفی در این حوزه در سازمان ها به وجود آمد.طی سالهای اخیر موج استفاده و بهره گیری از سیستم های اتوماسیون اداری، کشور ما را فرا گرفته است، و بسیاری از سازمان ها تمایل ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد ((M.A )) گرایش: منابع انسانی چکیده این تحقیق اهدافی را دنبال می‌کند که عبارتند از: بررسی نقش زیر ساخت های لازم در پیاده سازی سیستم اتوماسیون اداری(گردش مکانیزه مکاتبات)درمدارس شهرستان آستارا. برای دستیابی به این اهداف چهار فرضیه مطرح کردیم که عبارتند از: 1- فرهنگ سازمانی مناسب در اجراوپیاده سازی سیستم اتوماسیون اداری تاثیر مثبت دارد. 2- ...

پایان نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش: بیمه چکیده: امروزه اجرای اتوماسیون اداری مزایای بسیاری را برای سازمان ها از جمله مشتریان شان فراهم نموده است. سرعت، دقت، ایمنی و ... از این مزایای اند. هدف تحقیق حاضر بررسی اثر اتوماسیون اداری بر رضایت مشتریان سازمان تامین اجتماعی استان گیلان است. روش تحقیق از نوع توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعه ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A( گرایش مدیریت بازرگانی-مدیریت تحول چکیده یکی از عواملی که نقش مهمی در افزایش بهره­وری ایفا می­کند، فن­آوری اطلاعات است. از عمده دلایل کاربرد تکنولوژی اطلاعاتی در محیط­های اداری، افزایش بهره­وری کسانی است که در این ادارات کار می­کنند. اتوماسیون اداری، ایده نویین است که عمر آن در ایران به بیش از یک دهه نمی­رسد. سیستم اتوماسیون اداری، ...

پايان نامه جهت اخذ کارشناسي ارشد رشته مديريت آموزشي تابستان 1392 چکيده: پژوهش حاضر با هدف بررسي رابطه بکارگيري فناوري اطلاعات با رضايتمندي دانشجويان دانشکده کشاورزي دانشگاه اروميه انجام گرفت

پايان نامه مقطع کارشناسي ارشد رشته تحصيلي کارشناسي ارشد:    MBA ???? چکيده:         در سال‌هاي اخير، اهميت تجربه‌ي خريد لذت&

                       گروه مديريت پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد M.A.” شهريور 1391 چکيده بانک ها يکي ازنهادها

پایان نامه جهت اخذ مدرک کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی گرایش مالی موضوع: بررسی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملت چکیده هدف مطالعه حاضر بررسی رابطه بین مدیریت ریسک اعتباری با مطالبات معوق بانک ملت به صورت یک مطالعه مطالعه موردی درمدیریت شعب بانک ملت استان سمنان بوده است. جامعه آماری تحقیق حاضر بانک ملت استان سمنان بوده است. نمونه آماری تحقیق حاضر در مدیریت شعب ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت فناوری اطلاعات چکیده امروزه در اکثر سازمان‌ها خصوصا سازمان‌هایی که مشتری محور نیستند و علی‌الخصوص ارگانهای دولتی که کارکنان اوقات بیکاری بیشتری در اختیار دارند پدیده‌ای به نام سایبرلوفیگ موج می‌زند.کارکنانی که به ظاهر پشت میز کار خود نشسته‌اند و مشغول کار با رایانه‌ها هستند در واقع در دنیای اینترنت مشغول گشت و گذار بوده و گاه ...

ثبت سفارش