پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی

word 2 MB 31140 112
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۳,۷۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۱۰۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد

    (M.A)

    مدیریت دولتی گرایش مدیریت تحول

    چکیده

    این پژوهش با هدف ارتباط میان فرهنگ سازمانی با کارآفرینی سازمانی بانک سپه شعبات استان مرکزی در سال 1392 صورت گرفت. جامعه آماری تحقیق شامل 316 نفر از کارکنان شاغل در بانک­ سپه شعبات استان مرکزی بود که از این میان با استفاده از فرمول کوکران و روش نمونه­گیری تصادفی­طبقه­ای 174 نفر بعنوان حجم ­نمونه درنظر گرفته شد. روش جمع­آوری داده­ها بر اساس پرسشنامه انجام گرفت. ویژگی­های فنی پرسشنامه شامل پایایی و روایی با استفاده از معیارهای مختلف بررسی شد؛ بطور نمونه روش آلفای کرونباخ بعنوان یکی از روش­های ارزیابی پایایی برای این پژوهش استفاده شد که ضریب پایایی در مورد پرسشنامۀ استاندارد فرهنگ سازمانی دنیسون 90/0 و برای پرسشنامۀ استاندارد کارآفرینی سازمانی بارینگر و بلودُرن 80/0 بدست آمد و همینطور از روایی محتوا نیز بمنظور آزمون روایی پرسشنامه استفاده شد. تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از اجرای پرسشنامه­ها از طریق نرم­افزار SPSS و Smart PLS در دو بخش مدل اندازه­گیری و بخش ساختاری انجام پذیرفت. در بخش مدل اندازه­گیری ویژگی­های فنی پرسشنامه شامل پایایی، روایی همگرا و روایی واگرا بررسی گردید و اصلاحات لازم صورت پذیرفت و در بخش ساختاری، ضرایب ساختاری مدل برای بررسی فرضیه­های پژوهش مورد استفاده قرار گرفتند. نتایج پژوهش حاکی از وجود ارتباط مثبت و معنی­دار میان دو سازۀ فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی و همچنین ارتباط میان تمام ابعاد فرهنگ سازمانی بر کارآفرینی سازمانی دارد.

    واژه­های کلیدی: فرهنگ سازمانی، کارآفرینی سازمانی، بانک سپه، خلاقیت، نوآوری.

    فصل اول

    کلیات پژوهش

     

    1-1.مقدمه

    در این فصل به بررسی کلیات تحقیق پرداخته خواهد شد. به همین منظور ابتدا مسأله تحقیق بیان می­گردد و سپس به تشریح و بیان اهمیت موضوع پژوهش پرداخته خواهد شد. در ادامه نیز فرضیات و اهداف پژوهش بیان می­گردد و در نهایت متغیرها و مؤلفه­های تحقیق بصورت مفاهیم نظری و عملیاتی تعریف می­شود.

    1-2.بیان­مسأله

    پیچیدگی و تلاطم محیط تجارت امروز، سازمان ها را وادار کرده است تا توانایی های خود را در پاسخگویی به تغیرات محیطی افزایش دهند. در پاسخ به تغییرات قابل توجه در محیط کسب و کار، بسیاری از سازمان ها اهمیت بیشتری به نوآوری و خلاقیت برای ایجاد ارزش جدید به مشتریانشان قرار می دهند. دس و همکاران (1999) بیان می کنند برای اینکه سازمان ها در بازار، رقابتی تر عمل کند باید رویکرد کارآفرینانه­ای داشته باشند. کارآفرینی پایه و اساسی برای ایجاد شغل، نوآوری، ارزش جدید، و رقابت در بازار است.

    موضوع کارآفرینی­سازمانی بعنوان یکی از ویژگی اساسی و ضروری برای عملکرد بالای شرکت در نظر گرفته شده است (لامپکین و دس، 1996؛ لی و پترسون، 2000). همچنین در تحقیقات صورت گرفته شده نقش فرهنگ برای بهبود وضعیت کارآفرینی در سازمان­ها بطور بارزی برجسته شده است (لامپکین و دس؛ 1996؛ هملگور، 2002). بنابراین، برای تقویت کارآفرینی در سازمان­ها لازم است که به مقوله فرهنگ توجه خاصی شود.

    با این حال، تحقیقات تجربی اندکی درخصوص سنجش کارآفرینی در سطح سازمان و شناسایی رابطه­ میان فرهنگ­سازمانی و ابعاد آن بر روی کارآفرینی­سازمانی وجود دارد. بنابراین، هدف از این پژوهش بررسی رابطه میان فرهنگ­سازمانی و کارآفرینی­سازمانی و ارائه درک و بینش کلی نسبت به مفهوم کارآفرینی­سازمانی با توجه به بافت فرهنگی موجود در سازمان می­باشد. برای این منظور، به بررسی ادبیات در مورد فرهنگ و کارآفرینی­سازمانی، رابطه بین این دو متغیر و تأثیر فرهنگ بر کارآفرینی سازمانی پرداخته شده است. لامپکین و دس (1996) با بررسی نقش متغیرهای محیطی و سازمانی بمنظور افزایش درک کلی در مورد اینکه چگونه کارآفرینی­سازمانی منجر به عملکرد بالاتر می­شوند، فرهنگ­سازمانی را بعنوان یکی ازمولفه­های کلیدی درنظر گرفته که با عملکرد کارآفرینانه­ سازمان در ارتباط می­باشد. همچنین نتایج بسیاری از مطالعات دیگر نیز حاکی از ارتباط بین کارآفرینی­سازمانی و عملکرد بالای سازمان می­باشد (کید و محمد، 2011؛ لی و همکاران، 2011).

    تعاریف متعددی برای فرهنگ سازمانی از دیدگاه های مختلف ارائه شده است. رابینز (2005) فرهنگ را به عنوان سیستمی از مفاهیم و عقاید مشترک بین اعضای سازمان که تعیین کننده ی رفتار آن ها نسبت به یکدیگر و افراد خارج از سازمان می باشد، تعریف می کند. از نظر شین (1985)، فرهنگ سازمانی الگویی از مفروضات اساسی است که توسط گروهی از افراد مطرح گردیده و گسترش پیدا کرده است به گونه ای که با محیط بیرونی منطبق و موجب انسجام در داخل گروه می گردد. رابینز (2005) منشأ شکل گیری فرهنگ سازمانی را فلسفه بنیانگذاران سازمان می داند و هم چنین معیارهای گزینش سازمان را برای به کارگیری کارکنان در شکل گیری این فرهنگ را نیز بسیار موثر می داند. دنیسون (2000) با اشاره به این مطلب که فرهنگ سازمانی همان ارزش های اساسی، باور ها و اصول اخلاقی می باشند که نقش پایه ای را برای یک سیستم مدیریت سازمانی ایفا می کند، چهار بعد فرهنگ سازمانی را درگیر شدن در کار، سازگاری (انطباق پذیری)، ماموریت یا رسالت و پایداری معرفی می­کند.

    از طرف دیگر در مورد کارآفرینی سازمانی بسیاری از متون موجود، این متغیر را در واژه های از قبیل فرآیند ها، شیوه ها و فعالیت های تصمیم گیری که منجر به توسعه و تحویل محصولات یا خدمات نوآور و جدید که می تواند شرکتی را از سایر شرکت ها در بازار تفکیک کند، تعریف کرده اند (چن و همکاران، 2006؛ نالدی و همکاران، 2007). علاوه بر این، هیت و همکاران (2001) کارآفرینی سازمانی را به عنوان " شناسایی و بهره برداری از فرصت های کشف نشده ی قبلی توسط سازمان" تعریف کرده اند.

    در مورد ابعاد کارآفرینی سازمانی، کوین و اسلوین (1989) در مطالعات خود پیشنهاد می دهند که کارآفرینی سازمانی، سازه ی چند بعدی است و می تواند از دیدگاه های مختلف ارزیابی شود (چانگ و همکاران، 2007). چارچوب اصلی ابعاد کارآفرینی سازمانی ابتدا توسط میلر(1983) مطرح شد. اوابعاد مشخصی برای توصیف کارآفرینی سازمانی پیشنهاد داد؛ او سازمان­های کارآفرینان را به عنوان سازمانی معرفی می کند که درگیر بازار هایی با محصولات نوآور، دربر گیرنده ی اندکی ریسک مخاطره پذیر، و همچنین پیشگام بودن در نوآوری، و در تنگنا قرار دادن رقبا می باشند (موریس و همکاران، 2007). نوآوری، انعکاس تمایل شرکت به ایده های جدید و فرآیند های خلاق می باشد که نتیجه اش ممکن است در محصولات، خدمات و یا فرآیند های تکنولوژیکی جدید باشد؛ نوآوری مستلزم جدا شدن شرکت از تکنولوژی ها و فعالیت های موجود و راه اندازی شرکت ورای وضعیت فعلی است. ریسک پذیری تمایل شرکت ها را به تخصیص منابع اساسی به پروژه هایی که احتمال شکست یا موفقیت در آن ها هست را نشان می دهد. همچنین ریسک پذیری را می توان به پیگیری سریع فرصت­ها، تامین سریع منابع و فعالیت­های متهورانه ارجاع داد (کردنائیج و همکاران، 1388). پیشگامی دلالت بر گرایش شرکت ها در دنبال کردن به کشف فرصت های جدید دارد(چانگ و همکاران، 2007).سازمان های پیشتاز بر روندهای بازار نظارت می کنند، نیازهای آینده مشتریان فعلی را شناسایی می کنند و تغییرات در تقاضا یا ظهور مشکلاتی که می تواند به فرصت ایجاد شرکت جدید منجر شود را پیش بینی می کنند.

    لامپکین و دس (1996) دو عامل دیگر را که می تواند در کارآفرینی سازمانی نقش مهمی داشته باشند را به موارد بالا افزودند: رویکرد تهاجمی و استقلال طلبی. رویکرد تهاجمی اشاره به تمایل شرکت به چالش های سخت و مستقیم با رقبا برای بهبود وضعیت بازار خودشان دارد. در بسیاری از مطالعات، رویکرد تهاجمی با پیشگامی به عنوان یک متغیر در نظر گرفته می شوند(آنتونسیک، 2007). لامپکین و دس (1996)، در تعاریفشان مشخص کردند که این دو عامل از یکدیگر متمایز هستند. پیشگامی، پاسخ به فرصت ها است در حالیکه رویکرد تهاجمی پاسخ به تهدیدات می باشد. استقلال طلبی، اشاره به فعالیت های مستقلِ افراد و یا تیم ها در ایجاد ایده و اجرای آن ها دارد (لی و همکاران، 2011). استقلال طلبی برای افراد سازمان انگیزه ای فراهم می آورد تا فرصت ها را شناسایی و آن را تا ارائه به بازار پیگیری نمایند (زالی و همکاران، 1388). در کل ویژگی های کارآفرینی سازمانی به سبک های تصمیم گیری و اقدامات اعضای یک سازمان تسری می یابد. این عوامل که شامل نوآوری، ریسک پذیری، پیشگامی، رویکرد تهاجمی و استقلال طلبی می باشد، اغلب با هم کار می کنند تا عملکرد یک سازمان را بهبود دهند.

    لذا با توجه به ضرورت و اهمیت بحث کارآفرینی سازمانی، در این تحقیق بدنبال بسترهای مناسب برای بهبود وضعیت این متغیر در سازمان هستیم و اینکه آیا  بین فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی رابطه وجود دارد؟

    1-3.اهمیت و ضرورت پژوهش

    در شرایط کنونی که سازمان­ها با مسائلی چون تغییر و تحولات سریع فناوری، رقابت پیچیده، رشد سریع تعداد رقبای جدید، تنوع نیازها و خواسته­های مشتریان و میل کلی به بالا بردن بازدهی و بهره­وری، روبرو هستند، کسب و کارهایی می­توانند قدرت رقابت داشته باشند که با برعهده گرفتن نقشی فعال و تأثیرگذار از کارآفرینی­سازمانی که بعنوان عامل تحریک و تقویت رقابت، نوآوری و روان­کننده تغییر و عامل تعادل در اقتصاد پویا یاد می­شود، پشتیبانی نمایند، اما تحقیقات گوناگون نشان می­دهند علیرغم اینکه سازمان­ها اهمیت نوآوری و کارآفرینی را برای رقابت در دنیای امروز پذیرفته­اند، اما بدلیل نبود زیرساخت مناسب در ایجاد نوآوری و کارآفرینی موفق نبوده­اند(ژنگ، یانگ و ام کلین[1]،2009،ص19).

    از طرفی فرهنگ ­سازمانی باید بتواند عامل بقای سازمان و زمینه رشد سازمانی را در جهت جهانی شدن فراهم نماید. بدون داشتن فرهنگ­سازمانی اثر بخش نمی­توان انتظار فعالیت­های کارآفرینانه داشت. نوآوری در واقع، تغییر و انطباق سرمایه­های­فکری، یادگیری و خلاقیت در بستر محیط متغیر است و زمینه مناسب برای رشد فرهنگ ­کارآفرینی را فراهم می­سازد که از سطوح­بالای خطرپذیری، پویایی­وخلاقیت، واکنش به تغییرات محیطی، ایجاد تغییر، انعطاف­پذیری و آزادی در سازمان برخوردار می­باشد(والنسیا، سانز و جیمنز[2]،2010،ص96).

    ضرورت توجه به فرهنگ سازمانی تا جایی است که صاحبنظران بر این باورند، اگر قرار است در یک سازمان تغییرات مؤثر و پایدار بوجود آید فرهنگ آن سازمان باید دستخوش تغییر شود. بعبارت دیگر موفقیت و شکست سازمان­ها را باید در فرهنگ آن جستجو نمود. لذا مدیران با دست یازیدن به فرهنگ و بهره گرفتن از آن می‌توانند خود را از بند راه حل‌های گذشته رها ساخته و راه‌حل‌های جدیدی برای سازمان و پیشرفت آن فراهم آورند(لائو و نجو[3]،2004،ص105).

    در حال­حاضر صنعت بانکداری بالاخص بانک­های دولتی مانند بسیاری از صنایع دیگر به دلایلی از قبیل رقابت با بانک­های خصوصی و شرایط سیاسی از جمله تحریم­ها از جایگاه خوبی در بازار رقابتی داخلی و بین­المللی برخوردار نیست، لذا تعیین عوامل مؤثر بر کارآفرینی­سازمانی و تعیین ارتباط میان آن می­تواند به شناسایی نقاط قوت و ضعف بانک­ها و ارائه راه­کارهایی منجر شود که سبب افزایش خلاقیت کارکنان و نهایتاً کارآفرینی سازمانی گردد. بنابراین کارآفرینی­سازمانی می­تواند بعنوان رویکردی در جهت مزیت رقابتی در نظر گرفته شود و سبب شود تا بانک سپه در بازار رقابتی داخلی جایگاه مناسبی پیدا کند. البته باید به این نکته اشاره داشت، با توجه به اهمیت بسیار زیاد تحقیقات در زمینه کارآفرینی­سازمانی در کشور ما، پژوهشی با عنوان رابطه فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در این سازمان، دانشگاه و منطقه صورت نگرفته است.. همچنین این پژوهش می­تواند الگویی برای پژوهش­های مشابه در سایر سازمان­ها و صنایع باشد.

    1-4.اهداف­پژوهش

    1-4-1. هدف­کلی

    مطالعه رابطه میان فرهنگ سازمانی با کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی.

    1-4-2. اهداف­جزئی

    2-4-2-1. مطالعه رابطه میان درگیر شدن در کار با کارآفرینی در شعب بانک سپه استان مرکزی.

    2-4-2-2. مطالعه رابطه میان پایداری با کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی.

    2-4-2-3. مطالعه رابطه میان سازگاری با کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی.

    2-4-2-4. مطالعه رابطه میان مأموریت با کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی.

    1-5-1. فرضیه­اصلی

    بین فرهنگ سازمانی با کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی رابطه معناداری وجود دارد.

    1-5-2. فرضیه­های فرعی

    1-5-2-1. بین درگیر شدن در کار با کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی رابطه معناداری وجود دارد.

    1-5-2-2. بین پایداری با کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی رابطه معناداری وجود دارد.

    1-5-2-3. بین سازگاری با کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی رابطه معناداری وجود دارد.

    1-5-2-4. بین مأموریت با کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی رابطه معناداری وجود دارد.

     The Relationship between Organizational Cultur and Intrapreneurship at the Sepah Bank branch in Markazi Province

    Abstract

    This study was conducted with aims of representing the relationship between organizational culture and Corporate Entrepreneurship in Sepah bank of Central state branches in the years of 2013. The pollution of research was including 316 employee involved in Sepah bank of Central state branches and among whom, 174 people was considered as sample by using Cochran formula and sampling method of random classification. Data collection was carried out through questionnaires. Technical characteristic of questionnaire including reliability and validity studied by using of various criterion, for example Alpha Chronbach method used as a one the methods of reliability assessment for this research, that reliability coefficient obtained for standard questionnaires of Corporate Entrepreneurship by Barringer & Bluedorn (1999) 0.80, and Denisson(2000) organizational culture 0.90. Also to test the validity of questionnaires, used Content validity and construct validity. Data analysis was carried out through SPSS and Smart PLS software in two aspects of descriptive (frequency, frequency percentage, mean, Standard deviation) and inferential (Structural Equation Modeling, Shapiro-Wilk Test, Pearson correlation coefficient, Exploratory factor analysis, Confirmatory Factor Analysis, Simple and multi-variable linear regression). The results showed that there is a significant relationship between organizational structure and it's dimensions with Corporate Entrepreneurship

    Key words:  Corporate Entrepreneurship, Organizational Culture, Creativity, Innovation, Sepah Bank.

  • فهرست:

    چکیده 1

    فصل اول: کلیات پژوهش... 2

    1-1.مقدمه. 3

    1-2.بیان مسأله. 3

    1-3.اهمیت و ضرورت پژوهش... 5

    1-4.اهداف پژوهش... 6

    1-4-1. هدف کلی.. 6

    1-4-2. اهداف جزئی.. 6

    1-5-1. فرضیه اصلی.. 7

    1-5-2. فرضیه های فرعی.. 7

    1-6.تعاریف نظری و عملیاتی پژوهش... 7

    1-6-1. تعاریف نظری.. 7

    1-6-2. تعاریف عملیاتی.. 9

    فصل دوم(ادبیات  و  پیشینه  پژوهش) 10

    مقدمه. 11

    1-2-کارآفرینی سازمانی.. 11

    2-1-1. مفاهیم و تعاریف کارآفرینی.. 12

    2-1-2. انواع کارآفرینی از دیدگاه صمد آقایی (1382) 14

    2-1-3. مفهوم کارآفرینی سازمانی.. 15

    2-1-4.انواع کارآفرینی سازمانی از دیدگاه (تورنبری،2003) 17

    2-1-5. ضرورت و اهمیت کارآفرینی سازمانی.. 18

    2-1-6. رشد و توسعه کارآفرینی سازمانی.. 18

    2-1-7. موانع و محدودیت‌های کارآفرینی سازمانی.. 19

    2-1-8. سازمان کارآفرین.. 19

    2-1-9. ویژگی های سازمان کارآفرین.. 19

    2-1-10. مقایسه‌ ویژگی های سازمان های سنتی و سازمان های کارآفرین.. 20

    2-1-11. ساختار سازمان کارآفرین.. 21

    2-1-12. عوامل مؤثر بر کارآفرینی سازمانی از دید مقیمی(1387) 22

    2-1-13. ابعاد کارآفرینی سازمانی.. 23

    2-1-14. مدل های کارآفرینی سازمانی.. 24

    2-2. فرهنگ سازمانی.. 26

    2-4-1. تعاریف و مفاهیم فرهنگ سازمانی.. 27

    2-4-2. اهمیت شناخت فرهنگ سازمانی.. 28

    2-4-3. نحوه شکل گیری و تداوم فرهنگسازمانی.. 30

    2-4-4. مراحل ایجاد فرهنگ سازمان. 31

    2-4-5. سطوح فرهنگ سازمانی.. 31

    2-4-6. نقش و کارکردهای فرهنگ سازمان. 32

    2-4-8. ویژگی های فرهنگسازمانی.. 34

    2-4-9. تقسیم بندی انواع فرهنگسازمانی.. 36

    2-4-10. مدل ها و الگوهای فرهنگ سازمانی.. 37

    2-4-10-2. ابعاد فرهنگ سازمانی.. 41

    2-4-11. فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی.. 42

    2-3. پیشینه پژوهش... 46

    2-3-1. پیشینه خارجی.. 46

    2-3-2. پیشینه داخلی.. 49

    2-3-3. مدل مفهومی تحقیق.. 53

    فصل سوم: روش شناسی پژوهش... 54

    3-1. مقدمه. 55

    3-2. فرآیند پژوهش... 55

    3-3. روش تحقیق.. 55

    3-4. جامعه آماری.. 56

    3-5. نمونه، روش نمونه‌گیری و حجم نمونه. 56

    3-6. متغیرهای تحقیق.. 57

    3-7. روش گردآوری داده‌ها (اطلاعات) 57

    3-8. ابزار گردآوری داده‌ها (اطلاعات) 58

    3-8-1. نحوه امتیاز بندی و تفسیر نتایج پرسشنامه ها 59

    3-8-2. روایی و پایایی ابزار گردآوری داده ها 60

    3-9. روش تجزیه و تحلیل داده‌ها (اطلاعات) 64

    3-10. قلمرو تحقیق.. 66

    فصل چهارم: تجزیه و تحلیل داده‌ها (اطلاعات) 68

    4-1. مقدمه. 69

    4-2. توصیف متغیرها 69

    4-3. تحلیل داده ها 71

    4-3-1. آزمون همبستگی میان متغیرها 71

    4-3-3. آزمون رگرسیون چندگانه. 74

    4-3-4. تحلیل داده ها با روش مدل معادلات ساختاری.. 75

    فصل پنجم: بحث و نتیجه گیری.. 82

    5-1. مقدمه. 83

    5-2. تفسیر یافته های پژوهش... 84

    بحث و جمع بندی فرضیات.. 87

    5-3. محدودیت های خارج از اختیار پژوهش... 88

    5-4. محدودیت های در اختیار پژوهشگر. 89

    5-5. پیشنهادهای برگرفته از یافته های پژوهش... 89

    5-6. پیشنهاد های برای پژوهش های بعدی.. 91

    فهرست منابع. 92

    پیوست ها 101

     

    منبع:

     

    فهرست منابع فارسی

    ابزری، مهدی. دلوی، محمدرضا. (1385). مدیریت فرهنگ­سازمانی (مفاهیم، الگوها، تغییر) با رویکردی تعالی­گرا. اصفهان: قاصد سحر.

    احمد پور داریانی، محمود. (1384). کار آفرینی ]تعاریف، نظریات، الگو ها[.تهران: انتشارات پردیس.

    احمدپور داریانی،محمود و مقیمی، سید محمد. (1387). مبانی کارآفرینی. تهران: انتشارات فراندیش.

    احمدی، سید علی اکبر؛ مبارکی،حسین؛ دارائی، محمد رضا و سلام­زاده،یاشار. (1390). تجزیه و تحلیل بین فرهنگ سازمانی و خلاقیت کارکنان وزارتخانه بهداشت، درمان و آموزش پزشکی. مجله دانشگاه علوم پزشکی شهر کرد، 13(4)، صص28-34.

    استونر،جیمز.ای.اف؛ فریمن، ادوارد و گیلبرت،دانیل. (1379). مدیریت، (ترجمه: علی پارساییان وسید محمد اعرابی). تهران: انتشارات دفتر پژوهش­های فرهنگی.

    اصغریان، احسان. (1385)، فرهنگ کارآفرینانه در سازمان ها، مجموعه مقالات نخستین همایش ملی مدیریت کارآفرینی، مرکز کارآفرینی دانشگاه تهران

    امین بیدختی، علی اکبر؛ مکوند حسینی، شاهرخ و احسانی، زهرا. (1390). بررسی رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش در سازمان آموزش و پرورش شهرستان سمنان. فصلنامه راهبرد، 20(59)، صص 191-216.

    ایران زاده، سلیمان. (1381). مدیریت تطبیقی در چهارچوب پارادایم­های جدید. تبریز: مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    آزاد، ناصر؛ ارشدی، ایمان (1388)، بررسی تأثیرفرهنگ سازمانی بر درک حمایت از نوآوری (موردکاوی شرکت مادرتخصصی بازرگانی دولتی ایران)، نشریه بررسی‌های بازرگانی، شماره 36.

    آقاجانی، طهمورث؛ شوقی، بهزاد؛ دهقان نجم آبادی، عامر و رضا زاده، آرش. (1391). تبیین ارتباط میان سازمان یادگیرنده و کارآفرینی سازمانی (مورد مطالعه: شرکت بهینه تکنیک). اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و تولید ملی، قم، 23 و24 شهریور 1391.

    پرداختچی، محمد حسن و شفیع‌زاده، حمید. (1385). درآمدی بر کارآفرینی سازمانی. تهران: انتشارات ارسباران.

    جعفر زاده، مرتضی.(1386). مسائل آغاز به کار در شرکت­های کارآفرین. مدیریت دانش سازمانی، سال سوم، شماره 25،صص 91-103.

    حسن زاده، رمضان. (1387). روش­های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات ساوالان.

    حسنی، محمد؛ امجدی حور، جواد و معمر حور، جمال. (1389). رابطه بین عوامل روانشناختی توانمند سازی و کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی:آموزش عالی غرب استان مازندران). اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی، شیراز، بهمن1389.

    حق شناس، اصغر؛ جمشیدیان، مهدی؛ شائمی، علی؛ شاهین، آرش؛ یزدان شناس، مهدی. (1386). الگوی کارآفرینی سازمانی در بخش دولتی ایران، فصلنامه ی علوم مدیریت ایران، سال دوم، شماره 8.

    خنیفر، حسین؛ بردبار،حامد؛ فروغی قمی، فریبا؛ حسینس فرد، سید مجتبی و خدایی، زهرا. (1389). کارآفرینی سازمانی؛ مفاهیم، تعاریف، مدل ها(در تکاپوی ارایه مدل بومی برای سازمان های بومی ایرانی). اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی، شیراز، بهمن1389.

    دانایی­فرد، حسن؛ الوانی، سید مهدی و ­آذر، عادل. (1389). روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکردی جامع. تهران:انتشارات صفار.

    دلاور، علی. (1390الف). احتمالات و آمار کاربردی در روانشناسی و علوم تربیتی(ویرایش چهارم). تهران: نشر رشد.

    دلاور، علی. (1390ب). روش تحقیق در روانشناسی و علوم تربیتی(ویراش چهارم). تهران: نشر ویرایش.

    رجب بیگی، مجتبی؛ درویش، حسن؛ سعید عصر، میترا و فتحی، فرهاد. (1387). بررسی فرهنگ سازمان در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور. پژوهش و سازندگی در منابع طبیعی، شماره 81، صص 152-161.

    رضایی دیزگاه، مراد وعسگری تمیجانی، آمنه. (1389). کارآفرینی سازمانی: ارتباط آن با عملکرد بالای منابع انسانی. اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی، شیراز، بهمن1389.

    رضوانی، حمید رضا و سهام خدم، مازیار. (1390). مطالعه تطبیقی گونه شناسی های فرهنگ سازمانی (مطالعه موردی:شرکت های پگاه فارس و شام شام). مدیریت دولتی، 3(6) ، صص 79-92.

    ریچارد، واترمن. (1372). عامل تازه گردانی و در جستجوی برتری، (ترجمه: محمد علی طوسی). تهران: انتشارات سازمان مدیریت صنعتی. (تاریخ انتشار به زبان اصلی 1991).

    زالی، محمد رضا؛ ملک خسروی، کامران (1388)، تحلیل شکاف بین کارآفرینی سازمانی و نوآوری: شواهدی مبتنی بر یافته های Gem، مجموعه مقالات هشتمین کنفرانس بین المللی مدیریت، نشر آریانا قلم.

    سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس و حجازی، الهه. (1390). روش­های تحقیق در علوم رفتاری.(ویرایش اول). تهران:انتشارات آگه.

    شفیع­زاده، رضا؛ فخاریان، محمد؛ شوقی. بهزاد. (1390). بررسی ارتباط میان عوامل سازمانی مدیریت دانش و کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی شرکت آلومینیوم پارس). چهارمین کنفرانس مدیریت دانش، مرکز همایش­های بین­المللی رازی تهران،25 و26 بهمن 1390.

    شوقی، بهزاد و نظری، ستار. (1391). ساختار سازمانی و فرهنگ سازمانی(مفاهیم، تعاریف و نظریه­ها). تهران:انتشارات رازنهان.

    صالحی، سید یوسف و شوقی، بهزاد. (1391). کارآفرینی سازمانی(مفاهیم، تعاریف و نظریه ها). تهران: انتشارات رازنهان.

    صمدآقایی، جلیل. (1382). سازمان­های کارآفرین. تهران: انتشارات مرکز آموزش مدیریت دولتی.

    طالب پور، مهدی؛ معرفتی، اکبر؛ غلامیان، جواد (1388)، ارائه مدل رگرسیونی جو سازمانی و کارآفرینی سازمانی دانشکده های تربیت بدنی ایران، پژوهش در علوم ورزشی، شماره 22، ص116-97.

    طاهری، عبدالمحمد و حقیقی، مریم. (1390). رابطه بین فرهنگ سازمانی و مدیریت دانش. اولین همایش ملی حسابداری و مدیریت، نور، اردیبهشت 1391.

    طبرسا، غلامعلی، یزدانی زیارت، محمد و طاهری، اسد الله. (1389). درآمدی بر کارآفرینی در بخش دولتی: رویکردی مفهومی. اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی، شیراز، بهمن1389.

    طبرسا، غلامعلی؛ احمدی زاد، آرمان و نظرپوری، امیر هوشنگ. (1389). تبیین نقش یادگیری سازمانی در کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی کارخانجات تولیدی شهرستان خرم‌آباد). اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی، شیراز، بهمن 1389.

    طبرسا، غلامعلی؛ محبوب، سیامک و اسمعیلی گیوی، محمدرضا. (1389). بررسی تأثیر فرهنگ کارآفرینانه سازمانی بر خلاقیت و نوآوری در نهاد کتابخانه های عمومی کشور. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی، 16(1)،  صص5-22.

    طبرسا، غلامعلی؛ محبوب، سیامک و اسمعیلی گیوی، حمیدرضا. (1389). بررسی تأثیر فرهنگ کارآفرینانه بر خلاقیت و نوآوری در نهاد کتابخانه های عمومی کشور. تحقیقات اطلاع رسانی و کتابخانه های عمومی،8 (4)، صص 23-32.

    عربیون، ابولقاسم؛ عزیزی، غلامرضا؛ شوقی، بهزاد و دهقان نجم آبادی، عامر. (1391). تبیین تبیین ارتباط میان فرهنگ سازمانی و خلاقیت کارکنان (مورد مطالعه:شرکت لاستیک پارس). اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و تولید ملی، قم، 23 و24 شهریور 1391.

    عزتی، منصور و سیدنقوی، میرعلی. (1388). مبانی کارآفرینی. تهران: مؤسسه کار و تأمین اجتماعی.

    غلامیان، سید علی اکبر؛ ویسی، رضا و نازکتبار، حسین. (1386). فرهنگ کارآفرینی سازمانی. ماهنامه­ی تدبیر، شماره 188، صفحات 35-38.

    فدائی کیوانی، رضا و نساج حسینی، محسن. (1387). کارآفرینی. رشت: انتشارات حق شناس.

    قاسمی، بهروز. (1382). تئوری های رفتار سازمانی. تهران: انتشارات هیات.

    قناتی، سوسن؛ کردنائیچ، اسدالله و یزدانی، حمیدرضا. (1389). بررسی وضعیت فرهنگ سازمانی کارآفرینانه در دانشگاه تهران. توسعه کارآفرینی، 3(10)، صص 115-123.

    قهرمانی، محمد؛ پرداختچی، محمدحسن و حسین زاده، طاهر.(1389). فرهنگ سازمانی و رابطه آن با کارآفرینی سازمانی. چشم انداز مدیریت دولتی، شماره 1، صص 25-39.

    کامیاب، فرهاد و فروز شهرستانی، مجتبی. (1389). تأثیر ابعاد فرهنگ سازمانی بر کارآفرینی سازمانی در سازمان های دولتی. اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی، شیراز، بهمن 1389.

    کردنائیچ، اسدالله؛ مقیمی، سید محمد؛ قناتی، سوسن و یزدانی، حمیدرضا. (1388). بررسی رابطه بین عناصر ساختار سازمانی و فرهنگ کارآفرینانه در دانشگاه تهران. نشریه مدیریت دولتی، 1(3)، صص 119-134.

    کلانتری، خلیل. (1388). مدل­سازی معادلات فرهنگی در تحقیقات اجتماعی – اقتصادی (با برنامه Lisrel و Simplis). تهران: انتشارات فرهنگ صبا.

    مقیمی، سید محمد. (1384). کارآفرینی در سازمان­های دولتی. تهران: انتشارات فراندیش.

    مقیمی، سید محمد. (1383). عوامل مؤثر بر کارآفرینی­سازمانی در سازمان­های بخش خدمات اجتماعی و فرهنگی دولتی ایران. فرهنگ مدیریت، شماره 7، صص 78-89.

    مقیمی، سید محمد. (1387). کارآفرینی در نهادهای جامعه مدنی(پژوهش در سازمان های غیردولتی  ایران). تهران، انتشارات دانشگاه تهران. 

    منصوری، سمیه.(1387). بررسی و شناخت ویژگی­های شخصیتی مدیران زن باشگاه­های ورزشی شهر تهران. پایان نامه کارشناسی ارشد تربیت بدنی و علوم ورزشی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران.

    موغلی، علیرضا.(1389). تأثیر عوامل­سازمانی بر کارآفرینی دانشگاهی. فصلنامه علوم مدیریت ایران، شماره 19، صص103-118.

    مومنی، منصور، فعال قیومی، علی. (1389). تحلیل­های آماری با استفاده از SPSS. انتشارات کتاب نو، چاپ اول.

    ناظمی، شمس الدین؛ نیکخواه فراهانی، زهرا و حکیم زاده، میلاد. (1389). بررسی رابطه میان فرهنگ سازمانی و انگیزه کارکنان جهت بکارگیری نوآوری شغلی، اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی، شیراز، بهمن 1389.

    وفائی فرهاد و شافعی، رضا. (1389). بررسی نقش عوامل سازمانی در افزایش کارآفرینی شرکت های صنعتی کوچک. مدرس علوم انسانی (پژوهش های مدیریت در ایران)، 14(4)، صص 233-257.

    ولائی ملکی، زهرا. (1388). رابطه بین فرهنگ سازمانی و کیفیت زندگی کاری کارکنان شرکت سایپا دیزل. پایان نامه کارشناسی ارشد دانشکده علوم انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی، ساوه.

    هادی زاده مقدم، اکرم و رحیمی فیل آبادی، فرج الله. (1384). کارآفرینی سازمانی. تهران:  نشر جانان.

    همتی، محمد؛ اکبرزاده، محسن؛ فهروندی، علی؛ ساداتی­ولویی، سیدعبدالرحیم و کرمی­اول، علی­اکبر. (1389).  تأثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی سازمانی (مطالعه موردی: شهرک صنعتی ساری). اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی، شیراز، بهمن1389.

    هواسی، زهره. (1389). بررسی موانع کارآفرینی سازمانی و رابطه آن با کارآفرینی در کارکنان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی. اولین کنفرانس بین المللی مدیریت، نوآوری و کارآفرینی، شیراز، بهمن1389.

    هومن، حیدرعلی. (1389). مدل­یابی معادلات فرهنگی با کاربرد نرم افزار لیزرل. تهران: نشر سمت.

     

     

    فهرست منابع انگلیسی

     

    Aktan, B. & Bulut, C. (2008). Financial Performance Impacts of Corporate Entrepreneurship in Emerging Markets: A case of Turkey. European Journal of Economics, Finance and Administrative Sciences, available at: www.eurojournalsn.com.

    Altinay, L. & Wang, C. L. (2011). The influence of an entrepreneur’s socio-cultural characteristics on the entrepreneurial orientation of small firms. Journal of Small Business & Enterprise Development. 18(4), Pp:673-694.

    Alvarez, C.; Urbano, D.; Coduras, A. & Ruiz-Navarro, J. (2011). Environmental conditions & Entrepreneurial activity: a regional comparison in Spain. Journal of Small & Enterprise Development, 18(1), Pp:120-140.

    Antoncic, B. (2007), “Intrapreneurship: a comparative structural equation modeling study”, Industry Management & Data Systems, Vol. 107 No. 3, pp. 309-325.

    Antoncic,B. and Pordan,I. (2008). Alliances, Corporate technological entrepreneurship and firm performance: Testing a model on manufacturing  firms. www.elsevier.com/locate/technovation.

    Barringer, B.R., & Bluedorn, A.C. (1999). The relationship between corporate entrepreneurship and strategic management. Strategic Management Journal, 20: 421–444

    Brianing dicNewbert,S. L. (2004). Creating value through entrepreneurship: A reconceptualization, theoretical extension, and conceptual level empirical investigation of the resource based view of the firm. Ph.D Dissertation Abstract. The State University of New Jersey -Newark.

    Carlos, E. & Oyarce, M. (2009). Enviromental hostility ,Individual learning:A study applied to two selected mining companies in Chile.Ph.D Dissertation,Texas A&M University ,218 pages;AAT 3370766.

    Caruana, A.; Ewing, M.T. & Ramaseshan, B. (2002). Effects of some environmental challenges and centralization on the entrepreneurial orientation and performance of public sector entities. The Service Industries Journal, 22(2), Pp: 43–58.

    Chang, s; Lin, R; Chang, F; Chen; R. (2007)."Achieving manufacturing flexibility through entrepreneurial orientation", Industrial Management & Data Systems Vol. 107 No. 7.

    Chen, J.C.H., Parker, L.J. and Lin, B. (2006), “Technopreneurship in native American businesses: current issues and future with a case study”, International Journal of Management and Enterprise Development, Vol. 3 Nos 1/2, p. 7084.

    Claver, E.J. Llopis,J. Dongtao, Y. & Heinemann, F. (1998). Organizational culture for innovation and new technological behavior. The Journal of High Technology Management Research,9(1), Pp:55-68.

    Cornwall, J. and Perlman,B. (1990). Organizational entrepreneurship. Richard Irwin.

    Denison, D. (2000). Organizational Culture: Can it be a key lever for Driving Organizational Chang? International Institute For Management Development, Denison@imd. Chapter2.

    Dess, G. G., Lumpkin, G. T., & McGee, J. E. (1999).Linking Corporate Entrepreneurship toStrategy, Structure, and Process: Suggested Research Directions. Entrepreneurship Theory andPractice, 24(1), 85-102.

    DeVellis, R.(2003). Scale development: Theory and applications,(2nd edn). Thousand Oaks, CA: Sage.

    Dong, W., Zhongfeng, S. and Dongtao, Y. (2011). Organizational culture and knowledge creation capability. Journal of knowledge management, 15(3),Pp: 363-373.

    Echoles, A. and Neck, C.(1998).The impact of behavior and structure on corporate entrepreneurial success. Journal of Managerial Psychology, Vol. 13, Pp: 38-46.

    Engelen, A. (2010). Entrepreneurial orientation as a function of national cultural variations in two countries.  journal of international management, 16(3), Pp: 354-368.

    Gaw, A., and Liu, S. (2004). Corporate Entrepreneur ship: Beyond 2 guys in a garage. Retrieved http://www.marshall.usc.edu/media/pressroom/pdf_short/STRAT_CorPEntrepreneur.p.

    Gibson, S. G.; Harris, M.L. & Barber,D. (2009). Comparing the Entrepreneurial Attitudes of Chinese and Brazilian Students. Southern Journal of Entrepreneurship,NO:28 , Pp:56-70

    Harris, J.D.(2009). Ethics and entrepreneurship. Journal of business venturing,24(3).Pp:19-28.

    Hayton, J. C., George, G., & Zahra, S. A. (2002). "National culture and entrepreneurship: a review of behavioral research". Entrepreneurship Theory and Practice, Vol. 26, No. 4, pp: 33-52.

    Hemelgor, B. (2002). A competitive analysis of corporate entrepreneurial orientation between selected firms in the Netherlands and the USA. Entrepreneurship & Regional Development, 14, 67–87.

    Hisrich, R.B., Peters.M.P. (2002). Entrepreneurship. Tata MC raw graw- hill publishing company limited.

    Hitt, M.A., Ireland, R.D., Camp, S.M. and Sexton, D.L. (2001), “Guest editors’ introduction to the special issue strategic entrepreneurship: entrepreneurial strategies for wealth creation”, Strategic Management Journal, Vol. 22, pp. 479-91.

    Hornsby, J. S.; Kuratko, D. F. & Zahra, S. A. (2002). Middle managers’ perception of the internal environment for corporate entrepreneurship: Assessing a measurement scale. Journal of Business Venturing,Vol.17, Pp:253–273.

    Hulland, J. (1999). ‘Use of partial least squares (PLS) in strategic management research: A review of four recent studies. Strategic Management Journal, 20(2), Pp:195–204.

    Joreskog, K. & Sorbom, D. (1996). Structural Equation Modeling with the SIMPLIS Command Language. Chicago, IL: Scientific Software International, Inc.

    Julia, C.(2011). Innovation or imitation?: The role of organizational culture. Management Decision, Emerald Group Publishing Limited, 49(1), pp: 55-72.

    Kaid Al-Swidi,  A; Mohamad, R. (2011). " How does Organizational Culture Shape the Relationship between Entrepreneurial Orientation and the Organizational Performance of Banks?", European Journal of Social Sciences, Volume 20, Number 1.Pp: 28-46.

    Kelley, D. (2011). Sustainable corporate entrepreneurship. Business Horizons, Vol. 54, Pp:73-83.

    Kenney,M. & Bahaudin,M,G.(2007). Understanding Corporate Entrepreneurship and Development: A Practitioner View of Organizational. Journal of Applied Management and Entrepreneurship,12(3), Pp:73-88.

    Kuratko, D. and Hodgetts, R. (2001). Entrepreneurship: A Contemporary Approach. Harcourt College Publisher.

    Kuratko.D.F.; Hornsby.J.S. and Bishop.J W. (2005). Managers Corporate Entrepreneurial Actions and Job Satisfaction. International Entrepreneurship and Management Journal, 7(4), Pp: 271-291.

    Lau, C. and Ngo,H. (2004). The HR system, organizational culture, and product innovation. International Business Review,13(6), Pp:685-703.

    Lawrence B. & Faerman, K. (2009). The Relationship between Organizational Culture and Effectiveness in University Residence Hall Associations: A Competing Values Study. Doctoral Disseration, Florida Atlantic University, Boca Raton, Florida, College of Education.

    Lee, S., & Peterson, S. (2000). Culture, entrepreneurial orientation, and global competitiveness. Journal of World Business, 35(4), 401–416.

    Lee, Sang M; Lim,  Seong-Bae;Pathak, Raghuvar D. (2011), " Culture and entrepreneurial orientation: a multi-country study", IntEntrepManag J ,7:1–15.

    Lekmat, L.(2009). Fostering corporate entrepreneurship (CE): an examination of the relationship between CE and firm performance in auto parts manufacturing firms in Thailand. Doctoral Dissertation Swinburne University of Technology. Faculty of Business and Enterprise.

    Lumpkin, G. T., &Dess, G. G. (1996).Clarifying the entrepreneurial orientation construct andlinking it to performance. Academy of Management Review, 21(1), 135-172.

    Martins, E. and Terblanche,F. (2003). Building organisational culture that stimulates creativity and innovation. European Journal of Innovation Management,6(1), Pp:64-74.

    Mobley H., Wang, L., & Fang, K. (2005). Organizational culture: Measuring and developing it in your organization. Harvard Business Review China,14(3),Pp:128-139.

    Moreno, I. P; Real, J. C & de la Rosa M. D . (2011). Human capital activity & entrepreneurial culture in innovation. Cuadernos de Economía y Dirección de la Empresa, 14(3), Pp: 139-150.

    Morris, M. H; Coombes, S; Minet, S; Allen, J. (2007)." Antecedents and Outcomes of Entrepreneurial and Market Orientations in a Non-profit Context: Theoretical and Empirical Insights", Journal of Leadership & Organizational Studies, Vol.13, No. 4, pp: 12-38.

    Mueller, S. L; Thomas, S. (2000)."Culture and Entrepreneurial potential: a nine country study of locus of control and innovativeness", Journal of Business Venturing Vol.16, pp: 51–75.

    Naldi, L; Nordqvist, M; Sjoberg, K; Wiklund, J. (2007), "Entrepreneurial orientation, risk taking and performance in family firm", Family Business Review, Vol. 22, No. 1,  pp. 33-47.

    Naranjo-Valencia, J., Sanz-Valle,R., Martins, E. and Terblanche,F. (2010). Organizational culture as determinant of product innovation. European Journal of Innovation Management,13(4).Pp:19-32.

    Naranjo-Valencia, J., Sanz-Valle,R., Martins, E. and Terblanche,F. (2010). Organizational culture as determinant of product innovation. European Journal of Innovation Management,13(4).Pp:19-32.

    Naranjo-Valencia, J.C.; Jime´nez-Jime´nez, D. & Sanz-Valle, R.(2011). Innovation or imitation? The role of organizational culture. Management Decision", 49(1), Pp: 55-72.

    Onuoha,G. (2007). Entrepreneurship. AIST International Journal, 10(5),Pp:20–32.

    Pearce, j.W.(2003). Western Carolina Univeraity. 1(2), Pp:22-31.

    Pretorius, M.; Gideon, N. & Jurie, V. (2005). Critical Evaluation of two Models for Entrepreneurial. International Journal of Educational Movement, 19(4). Pp:17-22.

    Robbins, s. p. (2005). Essentials of organizational behavior. New jersey :person education.

    Robbins, S.P. (2005). Organizational Behavior: Concepts, Controversies  Application: 7th ed,  Prentice-Hall, Englewood Cliffs, NJ.

    Sadler,R, J. (1999). Corporate entrepreneurship and Government business enterprises.through internal marketing. Emeral Group publishing limited ,10(4), Pp:413-433.

    Salimath, M.S. & Cullen, J.B. (2010). Formal & informal institutional effects on entrepreneurship: a synthesis of nation-level research. International Journal of Organizational Analysis, 18(3), Pp: 358-385.

    Sandeep,M.; Plucker, J; & Yan, J. S. (2007). The risk of self-employment in rural china: development or disaster?. World development,35(1), Pp:163-174.

    Sharma, P. and Chrisman,S. (2007). Toward a reconciliation of the definitional issues in the field of corporate entrepreneurship. Entrepreneurship Journal12(8), Pp:83-103.

    Valencia,N., Sanz,R. and Jimennez, J.(2010). Organization culture as determinant of product innovation. European Journal of Innovation Management,13(4),Pp:466-480.

    Valkmann,C.k.;Tokarski,K.O. and Grunhagen,M.(2010). Entrepreneurship in a European Perspective Concepts for the Creation and Growth of New Ventures. Gabler Verlag, Berlin, Germany.

    Veenker, S.; Peter,v.S.;Wim, D. and Andre,N.(2008).Organizational Conditions for corporate Entrepreneurship in Dutch Organizations. The Journal ofEntrepreneurship.17(1), Pp:49-60.

    Yao, X.; Wen, W. & Ren, Z. (2009). Corporate entrepreneurship in the enterprise clusters environment-Influence of network resources and entrepreneurial orientation on firm performance. Front. Bus. Res. China, 3(4), Pp:566–582.

    Yilmaz, C. and Ergan, E. (2008). Organizational culture and firm effectiveness: An examination of relative effects of culture traits and the balanced culture hypothesis in an emerging economy, Journal of World Business12(7),Pp:290-306.

    Yours, C.,(2006), The Relationship Between Organization Culture with Manager Performance, Productivity and Efficiency. Public: Psychology Journal, 23(4),Pp:76-89.

    Zheng, W.; Yang, B. and Mclean, G. N. (2009). Linking organizational culture, atructure, strategy and organizational effectiveness: the mediating role of Knowledge management. journal of business research, No.9. Pp:65-76.


موضوع پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , نمونه پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , جستجوی پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , فایل Word پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , دانلود پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , فایل PDF پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , تحقیق در مورد پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , مقاله در مورد پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , پروژه در مورد پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , پروپوزال در مورد پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , تز دکترا در مورد پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , مقالات دانشجویی درباره پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , پروژه درباره پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , گزارش سمینار در مورد پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی , رساله دکترا در مورد پایان نامه رابطه میان فرهنگ سازمانی و کارآفرینی سازمانی در شعب بانک سپه استان مرکزی

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد(M.A) گرايش"تحول" پاييز93 چکيده پايان نامه (شامل خلاصه، اهداف، روش‌هاي اجرا و نتايج به دست آمده) : هدف پژوهش حاضر بررسي رابطه بين م

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد در رشته مدیریت اجرایی(M.A) گرایش استراتژیک فصل اول: کلیات تحقیق چکیده هدف اصلی این پژوهش، عوامل موثر بر توسعه فرهنگ کارآفرینی سازمانی در گروه صنعتی زرماکارون است. به این منظور، تمامی کارکنان دارای حداقل مدرک لیسانس گروه صنعتی زرماکارون برابر با 1300 به عنوان جامعه آماری لحاظ و مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. با استفاده از فرمول کوکران و جدول ...

فصل اول:کلیات طرح مقدمه در عصر حاضر سازمان ها به صورت فزاینده ای با محیط های پویا و در حال تغییر مواجه اند، بنابراین به منظور بقا و پویایی خود مجبورند که خود را با تغییرات محیطی سازگار سازند. به بیان دیگر با توجه به سرعت شتابنده تغییرات و تحولات علمی، تکنولوژیک، اجتماعی، فرهنگی و... در عصر حاضر، سازمان هایی موفق و کارآمد محسوب می شوند که علاوه بر هماهنگی با تحولات جامعه امروزی، ...

پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد  (M.A) رشته مديريت بازرگاني- گرايش بازاريابي تابستان 91 چکيده با توجه به شتاب روز افزون تغييرات و رقابت در دنياي اقتصاد، مديران بايستي داراي

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی وعلوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی چکیده هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین اخلاق کاری و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان مازندران بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کابردی و از نظر روش توصیفی- همبستگی و از نظر جمع آوری داده ها میدانی است. جامعه آماری تحقیق را کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان مازندران (271) تشکیل داده ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت دولتی گرایش: نیروی انسانی چیکده یکی از شاخه های اصلی کارآفرینی، کارآفرینی سازمانی است که بدون شک سهم چشمگیری در توفیق و تعالی سازمان دارد. این عامل به عنوان یک نوآوری در تولید و مزیت رقابتی و عملکرد بهتر سازمان می انجامد. کسب دانش و منابع دانش بنیان نیز منجر به بهبود کارآفرینی و عملکرد برتر می شوند. هدف از این تحقیق بررسی ...

پایان نامه جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی چکیده تحقیق حاضر به بررسی «تأثیر ویژگی‌های شخصیتی مدیران بر ویژگی‌­های کارآفرینی آنها در شرکت‌های بیمه» پرداخته است. جامعه آماری این تحقیق مدیران شرکت بیمه البرز است. حجم نمونه که بوسیله فرمول کوکران برآورد شد، خطای 5% برابر با 168 نفر است. این تحقیق از نظر نحوه گردآوری داده‌ها از نوع تحقیقات غیر آزمایشی و مشخصاً «پیمایشی» ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) رشته مدیریت دولتی گرایش مالی چکیده کارآفرینی به عنوان موتور محرکه توسعه اقتصادی و اجتماعی نقش اساسی در فرآیند توسعه ی جوامع دارد.کسب و کارهای کوچک بهترین مآمن برای فعالیتهای کار آفرینانه است و این امر مستلزم آن است که صاحبان و کارکنان کسب و کارهای کوچک از مهارت ها و تواناییهای کارآفرینانه برخوردار باشند.بنابراین هدف از پژوهش حاضر ...

پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد (M.A) گرایش مدیریت منابع انسانی فصل اول کلیات طرح تحقیق مقدمه: در جهان پر شتاب امروز، سازمان های زیادی برای رسیدن به اهداف سازمانی و اقتصادی در تلاش هستند و برای تداوم حیات خود از الگوها و شیوه های مختلفی بهره می ببرند و مزیت رقابتی جدیدی کسب می نمایند تا از سقوط و واژگونی و خطرات ناشی از دگرگونی های سریع محیطی در امان بمانند. در دیدگاه ...

پایان نامه دوره کارشناسی ارشد در رشته تربیت بدنی وعلوم ورزشی گرایش مدیریت ورزشی چکیده هدف از تحقیق حاضر بررسی رابطه بین اخلاق کاری و رفتار شهروندی سازمانی کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان مازندران بود. تحقیق حاضر از نظر هدف کابردی و از نظر روش توصیفی- همبستگی و از نظر جمع آوری داده ها میدانی است. جامعه آماری تحقیق را کارکنان ادارات ورزش و جوانان استان مازندران (271) تشکیل داده ...

ثبت سفارش