پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران

word 2 MB 31146 166
1392 کارشناسی ارشد مدیریت
قیمت قبل:۶۶,۸۰۰ تومان
قیمت با تخفیف: ۲۴,۸۵۰ تومان
دانلود فایل
  • بخشی از محتوا
  • وضعیت فهرست و منابع
  • ارشد مدیریت بازرگانی

    چکیده

    آینده جهان در قرن بیست و یکم، آکنده از رقابت، توسعه بازار های نوظهور، عوامل محیطی نامطمئن، رواج تکنولوژی های برتر و گسترش تجارت است. شرط توفیق در این میدان بهره گیری از نقاط قوت و فرصت ها و رویارویی با ضعف ها و چالش های پیش رو است. تمام این موارد ایجاب می کند که محیط سازمانی خوب شناخته شوند تا بتوان با انتخاب استراتژی مناسب در دنیای رقابت باقی ماند. موسسات و سازمان ها برای این که بتوانند به حیات خود ادامه دهند در وضعیتی قرار دارند که باید هم تغییرات محیطی را از قبل پیش بینی نموده و هم در یک محیط رقابتی قوی برتری خود را استوار دارند. مدیریت استراتژیک یک فرآیند مدیریتی ویژه ای است که معطوف به هدف تامین سازگاری با این تغییرات و به دست آوردن برتری رقابت است. در این تحقیق تحت عنوان بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بر اساس تکنیک آماری ضریب همبستگی پیرسون تلاش گردیده از با استفاده از این تکنیک فرضیات اثبات یا رد گردنند و با یک انتخاب مناسب فرضیات به اصول کلی تحقیق یعنی استفاده از نظرات پاسخ گویان بهترین نظام پرداخت برای جایگاه های سوخت کشور را به دست آورده تا بتوانیم در کل کشور آن را جهت کاربردی شدن، معرفی نماییم.

    در این تحقیق با توجه به موضوع آ ن پنج فرضیه به قرار زیر مطرح گردیده است :

     

    بین نظام پرداخت کارمزد و نظام حق العملکاری تفاوت وجود دارد.

    ارتباط مستقیمی بین نظام حق العملکاری و کم رنگ شدن اهرم مدیریتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بر جایگاه وجود دارد .

    3-ارتباط معکوسی بین میزان فروش جایگاه ها ( در سیستم پرداخت کارمزد ) با انگیزه ایشان برای ارتقاء درجه جایگاه وجود دارد .

    4-ارتباط معکوسی بین میزان فروش جایگاه ها و تعداد ساعات خاموشی در نظام حق العملکاری وجود دارد .

    5-ارتباط مستقیمی بین نظام حق العملکاری و بی نظمی در تامین سوخت در جایگاه های سوخت وجود دارد .

    این تحقیق مشتمل بر پنج فصل است؛ فصل اول در مورد کلیات و تعریف واژه های تحقیق، در فصل دوم به تئوری های تحقیق و روش استفاده از تکینک های برنامه ریزی و معایب و مزایای سیستم های پرداخت موجود برای جایگاهای سوخت کشور اشاره شده است، فصل سوم شامل متدولوژی، روش و هم چنین مدل و روش تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق ومحاسبه اعتبار پرسشنامه از طریق نرم افزار ضریب آلفای کرونباخ، در فصل چهارم سعی شده است تا با استفاده از تکنیک  آماری ضریب همبستگی پیرسون به تجزیه و تحلیل یافته های تحقیق با استفاده از جداول و نمودارهای متناسب پرداخته شود که بر اساس تجزیه و تحلیل انجام شده در فرضیات تحقیق  با کسب امتیاز لازم فرضیات رتبه بندی گردیدند.

     و نهایتا  در فصل پنجم نتایج تحقیق به طور کلی بیان و پیشنهادات لازم در زمینه تحقیق نیز ارائه گردیده و در خاتمه نیز پیوست های لازم ضمیمه شده است.

     

     

    مقدمه[1]

    مباحث مربوط به هزینه و درآمد و ارتباط بین آنها از جمله مواردی است که تاثیر بسزایی بر سرمایه گذاری[2] و رشد اقتصادی کشورها دارد . از جمله مهمترین عواملی که جهت تصمیم گیری در مورد انجام یا عدم انجام سرمایه گذاری در یک طرح مد نظر قرار می گیرد ، ارتباط میان ارزش فعلی سرمایه گذاری و هزینه های انجام شده یا درآمد انتظاری سرمایه گذار است . چنانچه ارزش فعلی هزینه هایی که صرف سرمایه گذاری می شود پاسخگوی درآمد انتظاری سرمایه گذاری نباشد ، سرمایه گذار تمایلی برای ورود به آن حیطه را نخواهد داشت.

    در مورد شرکت ملی پخش فراورده های نفتی نیز جایگاه داران به عنوان یک بنگاه اقتصادی محسوب شده که تصمیم به سرمایه گذاری در این بخش (احداث جایگاه )با مقایسه درآمد و هزینه می کنند. در حال حاضر درآمد جایگاه ها و نقاط عرضه از طریق سیستم پرداخت کارمزد به ازای هر لیتر فروش سوخت صورت می گیرد و هزینه جایگاه نیز شامل هزینه سرمایه گذاری و هزینه جاری می باشد.

    علیرغم روند رو به رشد پرداخت کارمزد به مجاری عرضه طی سال های اخیر و تسهیلات ویژه ای که جهت احداث جایگاه وجود دارد ، وضعیت و نرخ پرداخت کارمزد به گونه ای بوده است که انگیزه ای برای ورود سرمایه گذار به این بخش فراهم نبوده است . این بدان دلیل است که انگیزه اصلی سرمایه گذاری  بخش خصوصی در هر فعالیت اقتصادی کسب سود بوده و این مهم در اثر تورم موجود در کشور طی سالهای اخیر و در نظر گرفتن درصد سود انتظاری نسبت به سرمایه تحقق نپذیرفته است . از طرف دیگر پرداخت کارمزد به شیوه فعلی از ناحیه بودجه های مصوب دولتی و همچنین پرداخت هزینه حمل با توجه به محدودیت های موجود ، هزینه های سنگینی را بر دولت تحمیل می کند .

    بیان مسئله

    در حال حاضر درآمد جایگاههای سوخت در کشور بر اساس کارمزد پرداختی از سوی  شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی به ازاء هر لیتر فروش فرآورده و بر اساس درجه جایگاه ها پرداخت می شود . درجه بندی جایگاه ها براساس چک لیستی که هر ساله از سوی مدیریت بازرگانی شرکت مورد پایش قرار می گیرد , محاسبه شده و طبق امتیازی که جایگاه از شرکت اخذ می نماید درجه جایگاه به آن اعطاء می گردد و بر اساس آن میزان کارمزد پرداختی به هر جایگاه به ازاء هر لیتر فروش  فر آورده تعیین می گردد . درجه جایگاه ها  شامل ممتاز , یک , دو و سه بوده و چک لیست درجه بندی شامل مواردی از جمله : الزامات  ایمنی , امکانات خدماتی و رفاهی موجود در جایگاه برای ارائه به مراجعین , تجهیزات فنی و نرم افزاری تاسیسات جایگاه , نحوه مدیریت و عملکرد انضباطی و مالی می باشد . از اینرو همه ساله کارمزد جایگاه های سوخت در بودجه تخصیصی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی لحاظ شده و طبق قوانین و مقررات خاصی و با توجه به فروش جایگاه  هر ماهه محاسبه و از سوی شرکت به جایگاه پرداخت می گردد . لذا بر اساس اظهارات جایگاهداران و مدیران شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران سیستم پرداخت کارمزد ( سیستم جاری ) دارای معایب وآسیب هایی است که شرکت را بر آن داشته که همزمان با اجرای فاز دوم طرح هدفمندی یارانه ها در کشور که قدر مسلم با افزایش مضاعف هزینه های جاری جایگاه ها همراه خواهد بود , مععضل عدم نقدینگی جایگاه ها در طول ماه را از طریق استقرار نظام حق العملکاری  حل نماید زیرا که ویژگی بارزی که سیستم  حق العملکاری دارد امکان دریافت کارمزد بهنگام فروش فرآورده می باشد لذا با این روش مشکل عدم نقدینگی جایگاه ها در نظام پرداخت کارمزد مرتفع می گردد . البته شایان ذکر است قرار است در نظام حق العملکاری هزینه کرایه حمل سوخت با نفتکش که در حال حاضر با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی می باشد , توسط جایگاه ها پرداخت گردد که البته خود باعث افزایش هزینه های جایگاه ها می گردد . درضمن سیستم پرداخت کارمزد مزایایی هم دارد که شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی را نسبت به اجرای آن مصر می نماید .  لذا این تحقیق قصد دارد تا با آسیب شناسی و عنوان مزایای سیستم پرداخت کارمزد و نظام حق العملکاری و همچنین مقایسه تطبیقی بین ایندوسیستم ؛ اطلاعات مفید و مستندی مبتنی بر  اصول علمی تحقیق را جهت تصمصم گیری در خصوص استقرار سیستمی کارآمد برای هیات مدیره شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران فراهم آورد .

    اهمیت تحقیق

    در این بخش از گزارش با توجه به اهمیت روند عرضه و تقاضای انرژی به بررسی این روند در استانهای کشور پرداخته شده است، بدین منظور ابتدا روند مصرف بنزین و نفت گاز در استانهای مختلف کشور مورد بررسی قرار می گیرد و سپس بمنظور شناسایی کمبود جایگاهها در استان ها تعداد تجمعی خودروها بعنوان شاخص عرضه هر استان مورد محاسبه قرار خواهند گرفت.

    علت انتخاب موضوع

    رشد اقتصادی هر کشور یا منطقه ای تحت تاثیر متغییرهای بسیار زیاد از جمله سیستم اقتصادی،سیاست گذاری های کوتاه و بلند مدت دولت ها، منابع اقتصادی در اختیار و نیز حضور بازاهای فعال سرمایه و مالی در این کشورهاست.بدون تردید دسترسی به انرژی به عنوان مهمترین عامل تولید در هر کشوری نقش بسیار اساسی در رشد اقتصادی و رفاه اقتصادی دارد. قیمت انرژی به طور مستقیم و غیر مستقیک در تابع تولید وارد شده و هزینه های تولید را تحت تاثیر قرار داده و به علاوه در تعیین سهم دیگر عوامل تولید یعنی کار و سرمایه و تکنولوژی نیز موثر است.اما زمانی که قیمت های انرژی تعدیل شدند و این قیمت ها در بدنه تولید وارد گردیدند،به تدریج بنگاه های اقتصادی با تعدیل های زیر بنایی، تغییر مقیاس تولید،ترکیب عوامل تولید و غیره نهایتاً به قیمت های جدید عادت نموده و یا اینکه اصطلاحا قیمت های انرژی در کنار سایر قیمت ها در بستر تولید نهادینه سازی می شوند.

    در تمامی بخش ها و واحد های اقتصادی کشور همواره آنچه مورد توجه سیاستگزاران قرار دارد تعادل عرضه و تقاضا در مورد خدمات یا کالاهای تولیدی در آن بخش است ، در بخش انرژی کشور نیز این مسئله از اهمیت بالایی برخوردار است.

    همانطور که در بخش های قبلی نیز بدان پرداخته شد مجاری عرضه به عنوان آخرین بخش از چرخه عرضه و تقاضای سوخت در کشور نقش بسیار مهمی در تکمیل چرخه و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضای سوخت دارد . در واقع در صورتی که جایگاههای عرضه نتواند پاسخگوی تقاضای رو به رشد انرژی باشد تعادل عرضه و تقاضا در کشور به وجود نخواهد آمد و بخش حمل و نقل به عنوان مهمترین مصرف کننده بخش انرژی دچار مشکل خواهد شد.

     

    اهداف تحقیق

    1-بررسی ویژگیهای نظام پرداخت کارمزد و حق العملکاری بصورت علمی و مستند جهت ارائه به هیات مدیره شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران

    2- با توجه به نیت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران درخصوص تغییر سیستم درآمدی جایگاه های سوخت که با هدف مرتفع کردن معایب سیستم جاری انجام می گیرد ؛ آسیب شناسی و بررسی مزایای سیستم فعلی ( پرداخت کارمزد ) و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری ,اطلاعات مفید و کاربردی را جهت تصمیم گیری در خصوص نحوه استقرار نظام مناسب درآمدی برای جایگاه های سوخت را فرآهم می آورد .

    3- با توجه به اجرای فاض دوم طرح هدفمندی یارانه ها و افزایش مضاعف هزینه های جایگاه های سوخت و نظر مدیریت شرکت در خصوص نیاز به استقرار نظام حق العملکاری ؛ بررسی علمی و اصولی معایب و مزایای نظام پرداخت کارمزد( سیستم فعلی ) و نظام حق العملکاری جهت کمک به تصمیم گیری هیات مدیره شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران برای استقرار نظامی کارآمد ضرورت دارد .

    فرضیه ها[3]

    فرضیه اصلی  :

    بین نظام پرداخت کارمزد[4] و نظام حق العملکاری تفاوت وجود دارد.

    فرضیه های فرعی:

    ارتباط مستقیمی بین نظام حق العملکاری[5] و کم رنگ شدن اهرم مدیریتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران بر جایگاه وجود دارد .

    2-ارتباط معکوسی بین میزان فروش جایگاه ها ( در سیستم پرداخت کارمزد ) با انگیزه ایشان برای ارتقاء درجه جایگاه وجود دارد .

    3-ارتباط معکوسی بین میزان فروش جایگاه ها و تعداد ساعات خاموشی در نظام حق العملکاری وجود دارد .

    4-ارتباط مستقیمی بین نظام حق العملکاری و بی نظمی در تامین سوخت در جایگاه های سوخت وجود دارد .

    روش تحقیق[6]

    در زمینه تئوری از روش مطالعه وبررسی کتب ونشریات ومقاله ( روش کتابخانه ای ) اطلاعات مورد نیاز از منابع اصلی جمع آوری گردید و در زمینه عملی از طریق مصاحبه و تحقیق میدانی از خبرگان تولیدی و ادارات ذیربط  اطلاعات مورد نیاز جمع آوری و مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

    مدل مفهومی[7] تحقیق

    مدلی که در این تحقیق مورد استفاده قرار خواهد گرفت مدل ساخته شده از چند عنصر استراتژیک است که به ترتیب زیر به نمایش درآمده است و در فصل چهارم مفصل در مورد این مدل بحث خواهد شد .

     

  • فهرست:

    فصل اول

    کلیات تحقیق

    مقدمه ................................................................................................ .........2

     

    بیان مساله .......................................................................................... .........3

     

    اهمیت تحقیق ....................................................................................... .........5

     

    علل انتخاب موضوع ............................................................................ .........5

     

    اهداف تحقیق........................................................................................ .........6

     

    فرضیات تحقیق.................................................................................... .........7

     

    روش تحقیق.................................................................................................8

     

    مدل مفهومی تحقیق ..................................................................................9

     

    قلمرو تحقیق ....................................................................................... .........9

     

    تعریف واژه های تحقیق............................................................................10

    فصل دوم

    تئوری های تحقیق

    مقدمه.................................................................................................. .......15

    تاریخچه نظام پرداخت کارمزدی.......................................................................15

    تاریخچه نظام حق العملکاری...........................................................................20

    ماهیت و ارزش مدیریت استراتژیک.................................................................22 

    برنامه ریزی............................................................................................30  

    مراحل برنامه ریزی ..................................................................................32  

    انتخاب استراتژیک.....................................................................................41  

    بررسی وضعیت هزینه ای و بودجه ای شرکت در زمینه پرداخت کارمزد......................42

    بررسی روند بودجه شرکت پخش فراورده نفتی....................................................43

    بررسی روند هزینه های صورت گرفته درهزینه کارمزد فروش.................................45

    بررسی هزینه ها و درآمد و ارزیابی مالی و اقتصادی جایگاههای عرضه سوخت.............47

     تقسیم بندی انواع جایگاهها...........................................................................48

    هزینه های جایگاهها...................................................................................50

     

    برآورد در آمدهای جایگاه عرضه....................................................................53

     

    چالش های سرمایه گذاری در ساخت جایگاه های عرضه سوخت.................................54

     

    ارزیابی اقتصادی هر یک از جایگاه ها عرضه سوخت............................................55

     

    محاسبه شاخص های ارزیابی جایگاهها..............................................................59

     

    عوامل موثر بر تقاضای بنزین........................................................................64

     

    عوامل موثر بر تقاضای سوخت در بخش حمل و نقل زمینی......................................64

     

    قیمت گذاری حامل های انرژی در کشورهای مختلف..............................................67

     

    سیاست  قیمت گذاری در کشورهای اتحادیه اروپا..................................................70

     

    حق العمل کاری درایران..............................................................................72

     

    بازار بنزین در ایلات متحده آمریکا..................................................................78

     

    قیمت های بنزین چگونه در طی زمان تغییر می کنند..............................................79

     

    عناصر تشکیل دهنده قیمت بنزین....................................................................81

     

    انواع ادغام عمودی در چرخه پایین دستی بنزین ایالات متحده....................................83

     

    جنبه های اقتصادی ادغام عمودی در خرده فروشی بنزین.........................................84

     

    تغییرات در بازار خرده فروشی بنزین در ایالات متحده............................................86

     

    بررسی بازارهای خرده فروشی بنزین در کانادا....................................................87

     

    بررسی بازارهای خرده فروشی بنزین در اندونزی.................................................90

     

    بررسی ساختار بازار بنزین در تایوان...............................................................94

     

    بررسی ساختار بازار بنزین در کویت................................................................95

     

    بررسی ساختار بازار بنزین در مالزی................................................................96

     

    مروری بر تقاضای سوخت در کشور و مقایسه با سایر کشورها.................................103

     

    پیشینه تحقیق...........................................................................................121

    فصل سوم

    متدولوژی تحقیق

     

    روش تحقیق.......................................................................................... ....133

     

    جامعه آماری......................................................................................... ....134

     

    روش نمونه گیری .................................................................................. ....135

     

    سنجش روایی و پایایی.............................................................................. ....136

     

    ضریب آلفای کرونباخ.............................................................................. ....138

     

    وضعیت مصرف سوخت در استان های کشور.....................................................139

     

    بررسی وضعیت عرضه سوخت در استان های کشور............................................147

     

    فصل چهارم

    تجزیه و تحلیل داده ها

     

    مقدمه................................................................................................. ...153

    ضریب همبستگی.................................................................................. ...153

    تجزیه و تحلیل فرضیه ها............................................................................159

    فصل پنجم

    نتیجه گیری و پیشنهادات

    خلاصه و نتیجه گیری............................................................................ ...167

    پیشنهادها............................................................................................. ...169

    منابع

    ضمائم

     

    منبع:

    - ( مارکس , کارل ,سرمایه ,ترجمه: ایرج اسکندری , تهران: فردوس, 1378, ص 636و637)

    2- ( مطهری ، مرتضی ، نظری به نظام اقتصادی اسلام ،تهران: انتشارات صدرا، 1373، ص 140و145

    3- عبدالجواد زلفی ( کمک کارشناس دفتر  حقوقی)بررسی قرارداد در قانون کار  جمهوری اسلامی ایران

    4- آقای دکتر بهبودیان - آمارواحتمال مقدماتی-

    5- دکتر حیدر علی هومن - آمار توصیفی در علوم رفتاری-

    6- دکتر بهبودیان - روش های ناپارامتری –

    7- دکتر مریم امید نجف آبادی، فهیمه مسعودی فر-  ضریب آلفای کرونباخ؛ مفاهیم، کارکرد و شیوه های نوین آن - دانشگاه شهید بهشتی، دانشکده علوم ریاضی، گروه آماردانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم وتحقیقات، گروه ترویج و آموزش کشاوزی

    8- مقدمه ای بر روش تحقیق در علوم اجتماعی نبوی . بهروز ترهان کتابخانه فروردین1382

    9- کونتز . هرولد و اودانل . سیریل و ویهریخ . هاینز . اصول مدیریت ترجمه محمدعلی طوسی و سید امین الله علوی و دکتر علی اکبر فرهنگی و دکتر اکبر مهدویان تهران مرکز آموزش مدیریت دولتی 1381

    10- حقیقی . محمدعلی و هادیزاده . اکرم فرهنگ و اصطلاحات مدیریت و حسابداری   ( انگلیسی به فارسی و فارسی به انگلیسی ) تهران  انتشارات ترمه 1381

    11- گزارش طرح ایجاد کریدر علم و فناوری .سازمان مدیریت و برنامه ریزی  و وزارت علوم و تحقیقات و فناوری 1384

    12- حافظ نیا . محمدرضا مقدمه بر روش تحقیق در علوم انسانی سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها تهران چاپ پانزدهم 1384

    13- رضائیان  علی  مبانی سازمان و مدیریت تهران نشر سمت 1383

    14- ایکاف، راسل، برنامه ریزی تعاملی، ترجمه سهراب خلیلی شورینی، کتاب ماد 1375

    15- خانی چهری محمد . قانون امور گمرکی مصوب 1390 ، پژوهش وتحلیل محتوا، تهران نشر وکیل 1391.

    16- دیوید هانگر . جی و توماس ال . ویلن مبانی مدیریت استراتژیک ترجمه دکتر سید محمد اعرابی و داود ایزدی 1384 تهران . دفتر پژوهشهای فرهنگی

    17- امیر کبیری . علیرضا مدیریت استراتژیک . تهران نشر نگاه دانش 1381

    18.(قانون‌ تجارت مصوب سیزدهم‌ اردیبهشت ماه‌ 131->حمل و نقل)

    تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها تهران چاپ پانزدهم 1384

    19-کتاب قانون تجارت مصوبه سیزدهم اردیبهشت ماه سال

    20-کتاب کارمزد ( مجموعه مقالات ) نوشته جواد موسوی خوزستانی و اسدا... نبوی , انتشارات تهران توسعه سال 1378

    21- سند : فعالیتها و امور مربوط به شرکت ملی نفت ایران ناحیه شیراز 1361

    22-پرونده : افزایش کارمزد فروشندگان مواد نفتی شرکت میهن و تقاضای پرداخت آن –وزارت دارایی سال 1326-1327

     مقاله : کارمزد کارگران پمپ بنزین مشکل علاوه بر مشکلات , نوشته مسعود سیفی اعلا, مجله آسیا ص6 ,17 آذر 1381

    24- مقاله : بررسی کارمزد با عقود اسلامی ( مطالعه موردی دانشگاه آزاد اسلامی )نوشته مهدی فدایی خوراسگانی, مجله اقتصاد اسلامی ش20زمستان 1384 ص137-158

    25- کتاب  دسته بندی موضوعی قانون مقررات صادرات و واردات و آیین نامه اجرایی آن به همراه سوالات آزمون حق العملکاری , تدوین و تالیف سینا عباس زاده انتشارات نشر روز سال 1389

    26- هریسون . جفری و جان . کارون مدیریت استراتژیک ترجمه دکتر بهروز قاسمی تهران انتشارات هیات 1382

    27- سایت اینترنتی پایگاه اطلاعات صنعتی ایران 1385

    28- www.fa.wikipedia.org

    29- www.parstimes.com

    30- عمید،حسن- فرهنگ لغت عمید – انتشارات امیر کبیر – چاپ هشتم – سال 1371


موضوع پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, نمونه پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, جستجوی پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, فایل Word پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, دانلود پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, فایل PDF پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, تحقیق در مورد پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, مقاله در مورد پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, پروژه در مورد پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, پروپوزال در مورد پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, تز دکترا در مورد پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, تحقیقات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, مقالات دانشجویی درباره پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, پروژه درباره پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, گزارش سمینار در مورد پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, پروژه دانشجویی در مورد پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, تحقیق دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, مقاله دانش آموزی در مورد پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران, رساله دکترا در مورد پایان نامه بررسی مزایا و معایب نظام پرداخت کارمزد و مقایسه تطبیقی آن با نظام حق العملکاری در جایگاه های سوخت شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران

پایان نامه تحصیلی جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد ( M.A.) رشته :مدیریت دولتی گرایش: مدیریت نیروی انسانی چکیده تحقیق: هدف از تحقیق حاضر بررسی سبک تصمیم گیری مدیران و تجزیه وتحلیل رویکرد مالی بانکهای تجاری در سال مالی ١٣92 بوده است. به این منظور96 نفر از مدیران میانی 6 بانک تجاری شامل بانکهای ملت، ملی ایران، صادرات ایران، سپه، تجارت و رفاه کارگران بطور تمام شمار مورد بررسی و تجزیه ...

                       گروه مديريت پايان نامه براي دريافت درجه کارشناسي ارشد M.A.” شهريور 1391 چکيده بانک ها يکي ازنهادها

  فصل يک کليات پژوهش 1 مقدمه در سراسر جهان، صنعت بانکداري يکي ارکان بسيار مهم اقتصاد هر کشور به شمار مي رود و به دليل ارائه خدمات متنوع مالي و اعتباري، نقش تعيين کننده اي را درتوسعه

پایان­نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش: مدیریت مالی چکیده: امروزه مخارج تحقیق و توسعه از اهمیت بسیاری در فرایند توسعه و پیشرفت جوامع مختلف برخوردار است. تنها راه بقاء هر سازمان پرداختن به تحقیق و توسعه­ی مداوم است، بنابراین سرمایه­گذاری در تحقیق و توسعه کلید رشد اقتصادی برای هر کشور می­باشد. این پژوهش، ارتباط تحقیق و توسعه بر رشد اقتصادی کشورهای ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی چکیده توجه جدی به مدیریت و بازاریابی خدمت می­تواند تحول و جهت­گیری جدیدی را دربانک­ها به وجود آورد. برخی از ناراحتی­ها و نارضایتی­ها حاصل نا آگاهی و سهل انگاری افرادی است که در مدیریت خدمات، درک مخاطبین و پاسخگویی به خواسته­ها و نیاز آنها ضعیف هستند. در مدیریت بازاریابی خدمات باید به عوامل آمیخته ...

برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد رشته مدیریت MBA گروه مدیریت چکیده اصل ثابتی در فرهنگ سرمایه گذاری وجود دارد مبنی بر اینکه سرمایه از ریسک و خطر گریزان است و به سوی بازده و سود تمایل دارد؛ به همین خاطراست که سرمایه­گذاران ریسک گریز، از ورود سرمایه خود به جایی که خطر و ریسک وجود دارد یا افق نامشخصی در برابر سود و اصل سرمایه­شان هست، امتناع می­کنند. هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر ...

پایان نامه جهت دریافت درجه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی - گرایش تحول چکیده با وجود سرمایه گذاری های فراوان انجام شده در زمینه ی کاربری فناوری های اطلاعاتی در عرصه­ی بانکداری، گزارش ها حاکی از آن است که برخی از کاربران باوجود دسترسی به فناوری ها و سیستم­های پرداخت الکترونیک از آن استفاده نمی کنند. در این بین اعتماد و امنیت درک شده توسط مشتریان از سیستم­های پرداخت الکترونیکی ...

پایان­نامه تحصیلی جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد رشته: مدیریت بازرگانی- گرایش مالی چکیده: هدف این پژوهش، بررسی نقش اقلام تعهدی در ارزیابی و پیش‌بینی جریان‌های نقدی شرکت‌ها است. این پژوهش از نوع مطالعه کتابخانه‌ای و تحلیلی- علی بوده و مبتنی بر تحلیل داده‌های تابلویی (پانل دیتا) است. در این پژوهش اطلاعات مالی 103 شرکت پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران در طی دوره زمانی 1386 تا ...

فصل اول کلیات تحقیق مقدمه : با توسعه شهر ها و افزایش تقاضای سفرهای درون­شهری، نیاز به جابه­جائی مردم و کالاها طی سالهای اخیر روزبه­روز افزون­تر گشته است. در این میان کارشناسان و متخصصین حمل و نقل و برنامه­ریزان شهری، تنها راه مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرها را در افزایش سهم حمل و نقل انبوه و عمومی و توسعه مدیریت سیستم­های حمل و نقل شهری دانسته­اند. چرا که با توسعه و افزایش ...

نمایندگی مازندران(شمال) رشته:مهندسی صنایع –مدیریت سیستم وبهروری جهت اخذ درجه کارشناسی ارشد چکیده: کشورهای در حال توسعه برای دستیابی به توسعه اقتصادی ناگزیر از انتخاب الگو و استراتژی مناسب هستند. تجارب کشورهای توسعه یافته و تازه صنعتی شده نشان می دهد که برای دستیابی به توسعه اقتصادی پیمودن مسیر توسعه صنعتی الزامی است و در طی این مسیر استراتژی های صنعتی شدن کشور باید براساس ...

ثبت سفارش